уторак, 21. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Откривање Босне?

Kоментари (34) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 18 септембар 2010 17:26
наташа 1.део
Хенри Кисинџер је за мехе био откровење разума и објективности у току бомбардовања Србије. Отворено и директно је био против бомбардоања наводећи све штете које то бомбардовање и таква политика могу да узрокују за САД. Недуго после тога на власт су дошли његови пулени, и Џорџ Буш старији и млађи, и нарочито Чејни. Међутим ни они нису направили заокрет у односу на Албанију и њено проширење на рачун Србије, иако у првом маднату Џорџ Буш млађи није гњечио Србе, вероватно зато што су њихови гласови превагнули да победи, а Путинова подршка да преузме власт.
Такви иступи Хенрија Кисинџера мене подсећају на сријиу "Секс и Град" не по садржају наравно, него по идејној основи. То је у стилу, какав би био живот жена у Ну Јорку кад не би постојао проблем новца. Дакле занемаримо новац и размишљајмо о страстима, љубави, сексу, одећи, проводу психологији. Где то има, наравно нигде, али замислимо. У Ну Јорку све је питање новца и занемарити ту чињеницу је као да занемарите све.
Сличност између тога је и исказа Хенрија Кисинѕџера би било; каква би била спољна политика САД ка би се држала логике, чињеница и морала. Он у својим пензионерским наступима тако говори. Логично, на чињеницама засновано и прилично морално. Следи питање;Где то има? Наравно нигде. Барем кад је САД у питању. Главни критеријум у америчкој политици је интерес, који постаје и критеријум истине, дакле истина је оно што мени одговара да је истина, а главно средство политике притисак, и насиље.
Дакле то што је изјавио Кисинџер, никада, пазите кад ја кажем никада, а никада не говорим никада, никада америчка политика неће бити ни морална ни на чињеницама заснована. Кисинџер може да говори шта хоће, он се за то изборио, ми га можемо поштовати и волети ако хоћемо, али амаричка политика ће бити онаква како им плати Саудијска Арабија и како им одговара да могу рећи исламском свету са којим су у рату, ето за ваш рачун смо направили геноцид над Србима који су и белци и хришћани.
Препоруке:
0
0
2 субота, 18 септембар 2010 17:40
наташа 2. део
Има још један пример који бих навео да се схвати кави су то изопачени умови и каву они политику воде. Не наравно Кисинџер данас. Сви су помало заборавили ничим изазван проглас групе холивудских глумаца којом дају пуну подршку Србији у погледу Косова и Метохије. У то време на власти је био Коштуница и Срби су се нешто много трудили око неких споразума и преговора. У сред те гужве јављају се Шерон Стон, Џорџ Клуни, Роберт де Ниро и дају подршку Србији. Десет дана после тога Албанци на Косову и Метохији проглашавају независност и САД их одмах признаје.
Ова изјава Кисинџера за мене значи смао једно. САД спрема врло скоро укидање Републике Српске. Једноставно ће је укинути.
Могуће да су већ завршили посао са Тадићем, да бивша Србија случајно ништа не уради за Републику Српску, а сви су показатељи да се војне обавештајне структуре јако ангажују да блокирају сваку српску активност у могућем отпору таквом сценарију. Питање је хоће ли имати капацитета. Мислим да неће. То би требао да буде уступак талибанима да их не избаце из Авганистана. Да укидањем Републике Српске САД купује исламске земље да направе притисак на талибане да их не поразе војнички.
Дакле, браћо Срби, кад чујете реч разума и морала од преко Океана, знајте да су ОДЛУЧИЛИ да ураде нешто још ружније него обично. Они су такви људи и таква политика.
Препоруке:
0
0
3 субота, 18 септембар 2010 19:08
Sinisa
Novinar Vecernjeg lista je izmislio ovu vijest. Kissinger ovo jeste rekao ali prije petnaest godina, tako da ovdje nema nikakvog "otkrivanja Bosne", nego se samo radi o amaterskom pristupu, kako novinara Vecernjeg lista, tako i autora ove politicke analize koji ne provjerava ono sto bi da komentarise.

Sto se tice buducnosti BiH, nastavice se sa jacanjem drzave. Vasington ce sacekati jos par godina kako bi se ekonomska situacija dodatno pogorsala (a hoce), nakon cega slijede neizbjezni krediti i uslovljavanje istih politickim ustupcima. Lako je bilo Dodiku trsiti se sa svim onim milionima koje se dobilo za telekom, problem nastupa kada moras isplatiti plate i penzije a nemas love. Tada postajes ranjiv jer ce prosjecan covjek izmedju hrane na stolu i entitetskog glasanja uvijek izabrati ovo prvo.

Prodati se vise nema sta, ovaj trzaj sa zakonom o drzavnoj imovini je pokusaj da se nesto ipak pokusa staviti na dobos kako bi se kupilo dodatnih cetiri godine, ali tesko da se nesto izrodi iz tog. OHR je dao na znanje da eventualni kupci rizikuju gubitak love jer jos uvijek nije dogovoreno vlasnistvo nad tom imovinom (a koji ce normalan investitor kupiti nesto za sto se ne zna cije je ?), tako da Dodik ipak nema jos cetiri godine na raspolaganju. Godina, dvije, a onda spektakl.
Препоруке:
0
0
4 субота, 18 септембар 2010 19:29
sharlo akrobata
Republika Srpska nema potencijal za nezavisnost. Nema potencijala ni za ozbiljnu borbu za nezavisnost. Priča o nezavisnosti Srpske je uvijek neorganizovana i nesistemtizovana reakcija na priču o njenom ukidanju.

Razloge za takvo stanje treba tražiti u političkim elitama Srpske - narod je jasno opredjeljen. Prvi ešalon srpske političke elite je krug predratnih sarajevskih profesora i uglednih privrednika. Imali su državničkih ambicija, djelovali su u državničkim vremenima ali nisu izgurali do kraja.

Nakon njih su došla vremena i došli su ljudi drugačijeg profila - došli su šrafovi sistema a ne umovi koji kreiraju sistem. Tek Milorad Dodik i tek u poslednje vrijeme pokazuje državničke ambicije. Ne mislim da je iskren. Čini se da on priču o slobodi i nezavisnosti koristi za izbijanje aduta opoziciji.

Budućnost nam donosni novu elitu, elitu neopterećenu samoupravnim vremenima bratstva i jedinstva, donosi nam ljude koji otadžbine osim Republike Srpske nemaju. Ukoliko BiH, do dolaska ove nove elite, ne pronađe velikog zaštitnika, odnosno ako ne postane dio šire zajednice - neće opstati.
Препоруке:
0
0
5 субота, 18 септембар 2010 20:48
Republikanac
@Sinisa/sharlo akrobata
Po vašem načinu pisanja reklo bi se da se radi o istoj osobi,ili ste obojica "istu školu" učili.Na vašu,i na žalost vaših "učitelja",smutnja i ispiranje mozga koju pokušavate da usadite narodu o besmislenosti borbe i otpora "Bosanizaciji" neće imati uspjeha jer,ako niste primijetili,ne gajimo simpatije prema onima koji nude bez-alternativne opcije.Bosna će ili opstati onakva kakva je od početka trebala da bude ili je neće biti.Kako god da bude,nekako sam siguran da se vi nećete smijati na kraju.
Препоруке:
0
0
6 субота, 18 септембар 2010 21:09
Luka BG
Clanak je na mestu i ima smisla tj. u skladu je sa realnoscu. Pitanja za one suprotnog stava : Zar nije ocito i jasno da se Dodik razgoropadio i osmelio u poslednje vreme? Zar nije OHR zatajio i zaboravio na staru praksu ucena i pretnji Srbima u RS?

Razmislite dobro a onda uzmite u obzir i sledece cinjenice:

- Dodik pojacava ( vec postojecu ) diplomatsku aktivnost u Izraelu ( a Jevreji u USA, Kisindzer je Jevrejin, odnosi Izraela sa Turskom, ... )

- Dodik svako malo u Moskvi a Rusi svako malo u Banja Luci

- Rusi sve vise ulazu u RS privredu

Zakljucujem da je u ovom trenutku najveca prepreka za RS upravo Srbija sa svojim nenarodnim, neokomunistickim i masonskim rezimom. Dodik ipak mora sa bilo kakvom vlascu u Srbiji da bude dobar i izvuce maksimum i otud prisni odnos sa Tadicem
Препоруке:
0
0
7 субота, 18 септембар 2010 21:56
sharlo akrobata
Mislim da sam u svojoj poslednjoj rečenici ostao pogrešno protumačen. Rečenica ostavlja dovoljno prostora za klasičan nesprazum.

Kada sam napisao - neće opstati, mislio sam na BiH.
Препоруке:
0
0
8 субота, 18 септембар 2010 22:14
sharlo akrobata
Srbija sa Tadićem na čelu nije najveća prepreka nezavisnoti Srpske, ali korišćenje Srpske u dnevnopolitičke svrhe u Srbiji jeste zloupotreba i Srpskoj nanosi samo štetu. Različite su zloupotrebe: jedni bi da razaranjem Srpske zadaju poslednji udarac nacionalističkoj Srbiji (ekipa sa B92 i njima slični) a drugi bi da se sa Srpskom ponovo igraju Velike Srbije.

Najveća prepreka nezavisnosti Srpske jeste riješenost Bošnjaka da to ne dozvole. Bošnjaci su listom spremni krenuti u novi rat a sposobni su za taj rat oko sebe i za sebe okupiti respektabilne saveznike.
Препоруке:
0
0
9 субота, 18 септембар 2010 23:31
саша р.
Лепо од Кисинџера, али нисам приметио да је урадио нешто корисно и по питању Израела. У јеку његове моћи, Израел је нападнут у време Јом Кипурског празника. У контранападу, генерал Шарон је ставио египатску армију пред уништење и кренуо ка Каиру. Зарад компромиса с Брежњевом, Никсонова администрација на челу са Кисинџером, притиска Израел да заустави рат, као и да се повуче са Синаја и освојеног дела Голанске висоравни.
Сем што је лично просперирао и добио Нобела за мир, није ништа корисно урадио за Израел, напротив.
Према томе, никакве вајде од америчке бивше администрације нема.
Нека Република Српска одржава добре односе са Русијом и Израелом, имаће велике изгледе за ведру будућност.
Препоруке:
0
0
10 недеља, 19 септембар 2010 05:36
Danilo
Evo,citam komentare pojedinih komentatora(necu im pominjati imena)koji "sahranjuju" Republiku Srpsku pa se pitam da li to cine iz neznanja ili cisto u propagandne svrhe da se diskredituje srpski narod i Republika Srpska.
Ako ne znaju sta pisu,oprastam im,a ako se sluze propagandom onda im mogu reci da su njihove zelje da nestane Srpska daleko,daleko,daleko od realnosti,stvarnosti i pameti.
Srpska je stabilna drzava i za sada je u sastavu BiH,a do kada,ne zna se.
-Stabilna je zato sto su joj djeca vjerna (oko 95 %)
-Stabilna je zato sto skoro da nema inostranog duga (nesto oko pola milijarde evra).Redovno dijele i plate i penzije i kolike god da su dovoljne su da se nekako zivi).Imaju viskove elektricne energije i hrane,najvecu rafineriju nafte i motornih ulja u bivsoj Yugi (4,2 miliona tona nafte/god) i sve te viskove izvoze i da ne nabrajam ostalo.
-Stabilna je zato sto izmedju politickih partija postoji koncenzus o najvaznijim nacionalnim pitanjima.Ako dodje do nedaj Boze nekih novih sukoba,samih komsija Srbi se ne boje,a
kao odgovor na spoljni faktor (SAD,EU i NATO)koji,zajedno sa komsijama,radi na ukidanju Srpske,srpska Vlada je,vec odavno,nasla respektabilnog partnera i zastitnika u Rusiji koja sigurno obezbjedjuje miran san.
Srpski narod u Srpskoj zna dobro razlikovati prijatelja od neprijatelja za razliku od nase brace preko Drine.
Pratite malo politicko-ekonomske aktivnosti izmedju Rusije i Srpske ovih dana pa ce vam stoste biti jasnije. Nego,nesto se ugustio avionski saobracaj izmadju Banjaluke i Moskve pa nekima bas i nije milo to gledati,a drugi se,opet,tome jako raduju.
Ko ce svima ugoditi,,,ha,ha,ha,ha
Zivjela nam nasa Republika Srpska!
Препоруке:
0
0
11 недеља, 19 септембар 2010 12:01
земо
``Pitanja za one suprotnog stava : Zar nije ocito i jasno da se Dodik razgoropadio i osmelio u poslednje vreme? Zar nije OHR zatajio i zaboravio na staru praksu ucena i pretnji Srbima u RS?``

Нисам баш супротног става, али на ово морам да реагујем. јесте, разгоропадио се и осмјелио, а ОХР је затајио. шта је логично? зашто охр није затајио када је смјењивао и растурао све додикове политичке противнике, а у наводном сукобу са њим, намјешта му имагинарне ''побједе'' уочи избора? Ја се не бојим за РС, нама ништа не могу ни ОХР ни муслимани, али ни Додик. Може он да прича шта хоћe, знамо ми сви добро како је он долазио на власт и шта је била цијена. Према њему ће увијек бити довољно опреза од стране народа, а ове представе са ОХР, Силајџићем и сличнима не пију воде. Он то зна, и добро је да зна.
Препоруке:
0
0
12 недеља, 19 септембар 2010 12:41
OKVIR
Ako su odlucili da ukinu Republiku Srpsku, onda su se preracunali.
U vreme njenog nastajanja SAD su bile mocnije nego sada, pa opet uz svu primenu kako direktne vojne tako i raznih drugih oblika agresije i nasilja protiv Srba, nisu uspeli. Rusi zbog svog interesa nece dozvoliti. Jedino ako uspeju iznutra, kao sto rade u Srbiji.
@natasa
Vidim to slicno kao i Vi. Ja bi dodao Vasem zapazanju to da u njihovim spoljnopolitickim aktivnostima postoji matrica koju primenjuju vec dugo ( kada im se ukaze potreba za tim oni to primenjuju bez obzira na moguce posledice ). Oni sami direktno naprave "incident" ili (redje) "navuku protivnicku stranu", pa ih onda okrive !!!
Primeri: Protiv Meksika - su pre vise od sto godina oni sami svoj brod potopili i zaratili sa njima da dobiju sta su hteli; znali su da ce Japan da napadne Perl Harbur ( samo su pred napad nosace aviona poslali van luke )i nista drugo nisu preduzeli, da bi usli u rat svesno su zrtvovali dobar deo flote i velik broj ljudi ( iako je javnost bila protiv ulaska u rat, ali je posle napada javnost prihvatila ratno angazovanje ); u Tonkinskom zalivu su svoj ratni brod sami ostetili i optuzili Severni Vijetnam, pa posle tog intezivirali tamo ratne sukobe; ovih godina niz slucajeva "ovde" i jedan kao kruna. Takvih primera je dosta po svetu sto stoje kao opomena onima koji su im na nisanu a ja sam naveo samo nekoliko. Providna predatorska matrica.
Препоруке:
0
0
13 недеља, 19 септембар 2010 13:25
Republikanac
Pojedini,nažalost,gledaju a ne vide,slušaju a ne čuju...
14.Septembra,NSRS donosi zakon o državnoj imovini.
15.Septembra delegacija vlade RS je u Moskvi gdje dobija punu podršku RF.
16.Septembra zasjeda upravni odbor PIC-a na kome,zbog protivljenja ambasadora Rusije,izostaje bilo kakav zajednički stav.
Da podsjetim:Da bi visoki predstavnik donio bilo kakvu značajnu odluku (sankcije prema zvaničnicima RS-a,naprimjer)upravni odbor PIC-a mora imati jedinstven stav.Dan nakon toga,VP Inzko se pojavio u medijima i promrmljao nešto u stilu:"Biće sankcija poslije izbora"...Da ih može biti,bilo bi ih odmah,u to ne sumnjajte!Predsjednik vlade RS je isti taj dan izjavio da je zakon "gotova stvar".
Koliko je ovo značajna pobjeda za RS,i još jedan korak dalje ka nezavisnosti,najbolje pokazuje opšta uzbuna koja je podignuta u FBiH,a koja je išla čak toliko daleko da je i staro i mlado po federalnim portalima i sarajevskim televizijama pozivalo na hapšenja predstavnika RS-a u zajedničkim institucijama i zavođenje vanrednog stanja u RS od strane BiH.
Da bi neka država samostalno postojala mora prije svega da ima svoju imovinu,što je u ovom slučaju riješeno.Sledeći korak koji je vlada RS već napravila i sada ga treba sprovesti u djelo je tačno utvrđivanje međuentitetske linije,a to je zapravo državna granica koju svaka samostalna zemlja treba da ima.Dodik "gura" u dobrom pravcu,ništa se vi ne brinite,a na nama je,kao što rece g.Ćosić,da mu pružimo svu potrebnu podršku da se posao privede kraju.
Živjela Republika Srpska!
Препоруке:
0
0
14 недеља, 19 септембар 2010 13:35
Dejan
Ovo sto gospodin Kisindzer kaze nije nista novo, secam se jos za vreme potpisivanja Dejtonskog sporazuma,vrlo jasno izrazio protiv postojanja Bosne kao odrzive drzave.To je napisao i u svojoj knjizi "Da li je Americi potrebna spoljna politika"
prevedena na srpski i izdata 2003.
Препоруке:
0
0
15 недеља, 19 септембар 2010 13:41
srbinbanjaluka 1 dio
Mnogo sam pročitao ovdje komentara koji su napisani previše srcem, ili ti u rodoljubivom tonu, što može biti i jeste dobro, i lijepo za pročitati, ali isto tako to je pogubno, možda čak i pogubnije nego bilo što, do pravljenje lažne slike o nekoj tobže našoj ( nas Srba u RS ) dobroj poziciji, jačini, odnosima sa Rusima...i sl.To je totalno ograniceno razmišljanje, isto ono koje nas je koštalo glava i života i Srpskoj Kraijini,Kosmetu i sl.Vidim dosta osporavanja u komentarima Sharla akrobate, ni meni nekad nije lijepo čuti nešto tako, pročitati, gorko je, ali neću da budem slijep, istinito je.Jel se to opet busamo u prsa ? Sa čime, Rusima ?Pa ajde i hipotetski da pričamo o nekoj pomoći Rusa, prvo od toga nema ništa, okruženi smo zemljama NATO-a,imamo do sebe anemičnu Srbiju, koja ni sama ne zna gdje, da kažem, udara, u kojem pravcu, Ruse su iznevjerili, tako da naša pomoć od Rusa je moguća, ali čiste diplomatske prirode, ne zato jer Rusi možda ne bi htjeli, već prosto ne mogu više, ljudi ne shvataju da srpski narod živi na Balakanu, okružen je, ponavljam, zemljama NATO-a,i šta sad, jel danas-sutra Rusi bi trebali da arde transport pomoći Srbima kroz zemlju NATO-a, koji bi u situacijama budućeg konflikta bio na kontra strani od Srba!!!
Zato, bolno su apsurdne vaše priče o tome da mi možemo, mi imamo.... da istina je složniji smo, čršći smo u nevolji, solidarniji smo medju sobom od Srbijanaca, ali svaki sukob, rat, konflikt sa muslimanima značilo bi samo jedno - pad svega srpskog u BiH, nova seoba, nove kolone, u nekom najboljem scenariji bi se tek održao dio do Srbije, tzv Istočni dio RS-e al gore oko Bijeljine i eventualno nešto dole u Hercegovini, to je naša gorka istina, koja ne treba da nas utuče,ne, treba da nam da pameti da to mjenjamo!!!
Препоруке:
0
0
16 недеља, 19 септембар 2010 15:40
čitateljka iz Srpske
@Danilo, hvala. Rekli ste sve što je trebalo reći,
nema potrebe da pišem komentar. Da budem poštena, ne bih to ni umjela kao Vi. Nešto ću, ipak, ponoviti: Živjela naša Republika Srpska!
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 20 септембар 2010 00:10
Сања БЛ
Срби ће да буду увијек опрезни према Додику? Да, даће му поново апсолутну власт, на свим нивоима. Ово што је урађено у последњих 2 или 3 године даје наду. Русија је присутна у РС, данас су поново стигли, руски амбасадор ради одличан посао у Савјету за инплементацију мира, неки дан им је дословно рекао да ћуте јер је закон о државној имовини потпуно очекиван с обзиром да вишегодишњи преговори нису уродили плодом те да то није једностран, већ изнуђен чин. Сви ћуте! Раније, знамо шта би се десило. Кисинџер није први који изјављује овако нешто. Нама је потребно само стрпљење и јединство. Бошњаци неће дозволити, они ће да се буне, поново да почну рат...? Наравно да неће. Нико их неће ни питати за мишљење, а 1992. су почели оно што су почели једино и искључиво због тога што су добили зелено свјетло да то ураде. Овог пута та подршка ће да изостане. Оно што је реалност јесте завршница југословенске кризе која ће да резултира независношћу Републике Српске. До тада, кажем опет, потребно нам је јединство, људи који нају да кажу не, ОХР- у, страним амбасадама... Оно што је такође врло важно јесте промјена власти у Србији која отежава ситуацију и која је својим споразумима са Турском, вратила читав процес неколико корака уназад. Без обзира на страну подршку режима у БГ, незадовољство народа, које је сваким даном све веће ће да одради своје. До тада, стрпљиво, мирно, промишљено, без исхитрених потеза, корак по корак, до циља.
Препоруке:
0
0
18 понедељак, 20 септембар 2010 08:32
nataša @ Sanja
Sanja, moram da se ne složim u jednoj stvari. Bosanski muslimani, po najnovijem Bošnjaci su dobili znak da otpočnu rat i to baš od Amerike. Problem je u tome što oni neće da ratuju. Hoće svoje ciljeve, da čitava Bosna i Hercegovina bude njihova, ali NE SMEJU da ratuju. 1992. godine su se prevarili. Mislili su da će u uslovima raspada SSSR-a potpune političke i svake druge blokada Srbije sa Srbima iz Bosne i Hercegovine izaći na kraj lako, već su uverili sami sebe silnim ponavljanjem da smo mi "papci", ali eto ti im "papci" održaše lekciju iz ratovanja i dokazaše da su jači. Desio se Mladić i desile su se odlične vojne veštine Srba iz BiH.
Poučeni tim primerom, da treba okrvariti gaće, da će to dugo trajati, nema rahtluka, nerada i ispijanja kafe po čitav dan, ako zarati, svesni da "mudžahedini" nisu borci koji će umesto njih davati stražu i biti na frontu, oni su jedino sposobni za egzekucije zarobljenika, da NATO pakt nije nikakva vojska, Šutanovac se neće složiti, ali ja sam NATO specijalsce video vezane za tarabu, takođe su u Srebrenici pokazali sposobnost, prvo su gurnuli muslimane u napad, pa su onda pobegli ne verujući šta se dešava, da Srbi iako deseterstruko brojčano slabiji razbijaju "Turke na buljuke".
Dakle Sanja, dobili su oni znak,a i oružje da napadnu, ali nisu dobili hrabrost, što bi rekao Fikret Abdić, to se ne dobija, to majka rađa.
Препоруке:
0
0
19 понедељак, 20 септембар 2010 10:03
sharlo akrobata
Ne dopada mi se ovoliko pozivanje na "majčicu Rusiju". Radujem se ruskom prisustvu ali od Rusa ne očekujem veliki doprinos u donošenju krupnih odluka kada je BiH u pitanju, ne uzdam se u njih. Evo i zašto:

Rusi će kao i do sada pričati priču o dogovoru tri naroda i podržaće sve ono što se dogovori u BiH. Rusi su uvijek do sada izdvajali svoje mišljenje u PIKu i ništa više od toga. Ne znam koliko imaju prava na veto ili nešto slično, ali Srpska od tog njihovog izdvojenog mišljenja nije imala mnogo koristi.

Rusi su do svog kapitala u Srpskoj došli za male pare. Nisu uložili mnogo, taman toliko se i njihovo prisustvo i njihov interes treba računati.

Srpska u Južnom toku neće imati tranzitnu ulogu, već će u najboljem slučaju jedan krak tog gasovoda dovesti ruski plin našim gradovima koji naravno nemaju infrastrukturu za potrošnju plina.

Sve u svemu - ukoliko se misli raditi ozbiljno na nezavisnosti, ne treba ozbiljno računati na Rusiju. Logičnija je varijanta da se nezavisnost izbori pod okriljem EU, po nekom budućum belgijskom modelu. Sa tim u vezi - iduće 4 godine neće donijeti mnogo toga novoga. BiH će tromo nastaviti svoj evropski put.
Препоруке:
0
0
20 понедељак, 20 септембар 2010 11:43
srbinbanjaluka
Sanja@ i Natasa@, oboje ste ponesene nečim, što mi jasno nije, a niti na kraju krajeva odgovara istini.
Nisu ti Bošnjaci još dobili zeleno svijetlo za rešavanje BiH-a krize oružjem, mada bi oni to rado, a reći da njima to Amerika dozvoljava je jednako - smiješnou zaista u najmanju ruku smiješno.Oni njima trenutno dozvoljavaju verbalne napade, plašenje naroda, nešto popu Albanaca na Kosmetu tokom SFRJ-a kada su konstantnim verbalnim a kasnije fizičkim napadima, ljude prosto primoravali da se iseljavaju.Naravno, u BiH je malo drugačije,opet nije toliko izmješano,svako ima da kažem svoj uteritoriju, tako da i nema toliko tih fizičkih ( a bilo bi ih da je kao Kosmet izmješano ),ali ima svakako verbalnih poruka.Pa jel Mesić rekao ono bezveze, da će reagovati kod Brčkog, ponavljam to je rekao predsednik zemlje članice Nato-a, šta je sa Dudakovićevom porukom, Sledeći put ćemo biti spremni...i još puno njih.Nemojte biti slijepi, Bošnjaci bi svi,ali apsolutno njih 95% radno sposobnih uzelo oružje i ratovalo, završilo bi se tragično po nas Srbe u BiH, u najkraćem, desilo bi nam se ono s kraja 1995, kad je sve popadalo po zapadnoj Krajini, došli su do BanjaLuke i asistencijom istih onih koji su sve ovo zakuvali ( čitaj zapad ) zaprijetili su im i tu su stali, inače do Bijeljine siguran sam ne bih.Rusija nam može dati pomoć, al da ne bude zablude maksimum je to jaka diplomatija, sve drugo kad bi i htjeli ne mogu, prosto fizički ne mogu, okolo je sve Nato.Vas dve kako pričate tj pišete podsjeća me i na one naše Srbe s početka 90ihi onog čuvenog, ma možemo i do Zagreba, ma idemo i do maltane Maribora i sl gluposti, a na kraju, narodj e išao traktorima, jedan omaleni Vukovar je samo padao godinama, a tu je odmah uz granicu sa Srbijom,i sl to dovoljno govori da svi su rat shvatili 90ih da stvore svoje nacionalne države, izuzev Srba koji su to shvatili da se bogate, i da brane komunizam, i slavnu Jugoslaviju, smiješno, sve u promašeno vrijeme.
Препоруке:
0
0
21 понедељак, 20 септембар 2010 12:03
Сања БЛ
Стојим иза онога што сам написала. Ушли су у рат, уз подршку САД и осталих. Та подршка ће сада да изостане. Дошли су до БЛ, уз помоћ запада, стали су пред БЛ јер им је запад тако рекао. Та подршка ће овог пута да изостане. Сами, не могу ништа. Никад нису могли!
Препоруке:
0
0
22 понедељак, 20 септембар 2010 12:22
srbinbanjaluka
A što ti mislisš da će d aizostane, kad i slijepom je jasno i evidentno je da ne bi izostala, čak bih se usudio reći bila bi,ako ne ista onda sigurno veća.
Molim te odgovori mi, eto stvarno bi zeli oda cujem,pa da onda ukrstimo još koji argumenat?
Препоруке:
0
0
23 понедељак, 20 септембар 2010 16:15
Nada
@sharlo akrobata,: Pa i to što ste nabrojali je
mnogo, mnogo više nego NIŠTA. Skroman smo mi
prekodrinski narod, ne očekujemo "zlatne kašike"
kakve su očekivali od svojih prijatelja Arapa
muslimani u Sarajevu, niti blagostanje od EU kakvo
očekuju naša braća u Srbiji. Nama znači i lijepa
riječ ili dobar savjet.
Препоруке:
0
0
24 понедељак, 20 септембар 2010 19:59
Слађа
Прво да поздравим све коментаторе.
Толико паметних речи од вас, а насели сте на најгору пропаганду. Не постојимо Ви и Ми већ само МИ! Немојте писати Србијанци јер је то увредљиво и такође део пропаганде о којој говорим. Постоје само Срби као етничка припадност и нема другог имена! Србијанац је исто што и херцеговац или далматинац. Надам се да ме разумете. Истина је да смо обезглављени и да нам владају националне мањине, али то је случај још од 1945. године. Одавно смо у машини. Надам се да нећете изједначавати несрпку власт и неколико хиљада покондирених тикви са већином која дише само за Србију и Србе. Морамо бити сложни иначе ћемо нестати.
Крв није вода!
Препоруке:
0
0
25 понедељак, 20 септембар 2010 23:51
Сања БЛ
Слађо, слажем се са тобом, већина мисли тако. Што се тиче питања које ми је упућено, подршка наравно не би дошла из много разлога. Један од њих је што се запад позабавио собом и што више нема времена да се бави другима. То доказује и чињеница да САД у БИХ не игра више важну улогу, као прије неког времена. Страни медији су окренути против муслимана у БиХ и уплашени, може то врло јасно да се види ако се позабавите страном штампом. Подршка од политичких елита западних земаља није могла да буде тако јака 90их да их није подржао народ у тим земљама који је систематски убјеђиван да су муслимани жртве систематског истребљења... Сада, уз растућу исламофобију и скретање Европе у десно, имамо потпуно дугачију ситуацију. Данас, врло често, ако не и свакодневно, можете да чујете ставове и предвиђања врло озбиљних западних аналитичара да БиХ нема будућност. Мој први коментар је садржавао нешто попут стрпљиво, промишљено, корак по корак... Нико не очекује, нити тако нешто смије да се дозволи да Српска сутра прогласи независност. Кроз одређен временски период и то ће да дође на дневни ред. До тада свакако је потребно да се настави са чврстом политиком коју смо имали у ове 4 г. Нико се не би дигао на оружје, њима је доста рата и они, ако свратите у ФБИХ и разговарате са њима, свјесни су да БиХ не може да опстане, без обзира шта се прича у медијима. Што се Месићевих пријетњи тиче, оне су неозбиљне, он као појединац, па таман био и предсједник једне НАТО државе, не може ништа. Хрватима је још мање стало до рата. Једноставно, нема новца ни на једној страни, позабавили су се собом, БиХ им није ни на крај памети. Мене не плаши запад, плаши ме Турска, али и то може да буде у нашу корист, ако будемо довољно паметни да то искористимо. Запад се плаши Турске, уз сав њен економски потенцијал, можемо врло лако да им постанемо савезници, свакако то не би било први пут у историји. Ово дакле, нису више 90те, у којима је једна земља могла да ради све што је хтјела. Данас је то много другачије.
Препоруке:
0
0
26 уторак, 21 септембар 2010 03:01
srbinbanjaluka
Ti Sanja , apsolutno nisi dala ni jedan validan argument u prilog tezi koju obradjuješ, oprosti ali to su besmislice i to je fikcija, ništa drugo.Priča da mediji na zapadu nisu naklonjeni Bošnjacima je jednaka priči da zemlja nije okrugla.Pa zaboravila si da svo vrijeme svog postojanja Ameri su ti koji održavaju BiH, ni jedan drugi faktor, ako izuzmemo Evropu kojoj Ameri sve i diktiraju.Po tvojoj logici, skretanje Evrope u desno znači izostanak podrške muslimanima, nažalos, griješiš i to debelo, jer upravo zapad preko BiH, i odnosa prema muslimanima "iskupljuje" svoje bombe po bliskom istoku, Afganistanu...pa na kraju krajeva i Francuska je odavno sa Sarkozijem na papiru jel te skrenula u desno - rezultat je priznanje Kosmeta, centralizacija BiH, pritisci na Srbiju, RS, znači pada ti sve u vodu, isto je i sa Britancima, biće sad i sa Švedima, tako je odavno i sa Talijanima, znači, suma sumarum, to što pišeš nema uporišta.
Onda, komentar kao ne bi oni ratovali, pričala sam, u komunikaciji sam :)), onda eto da te podsjetim, ni 90ih "niko" nije htio za puškom, ali je morao, svako je svoje branio, a BiH za muslimane postoji samo kao cijelovita, i unitarna, priča im pije vodu, a sad za ove naivne Srbe je ostala Dodikova priča, tipa, dizanje priče o nezavisnosti i zizu, što rekao sam ima isvoje prednosti, ali definitivno, puno više mana.
Kad je ratno stanje, niko te ne pita Sanja jel neko zeli il ne zeli, tu rade mediji, snimci, razno razne slike, ljudi se uzbude i eto, za cas krene.A njihovi mediji vidimo u miru kakvi smo, a kamoli tada, kako bi eventualno bili.
U krajnjoj liniji, o sudbini BiH, RS-a, miru, ratu, ne odlučuje niko utoj BiH,to rade samo Ameri, nažalost Bošnjaci u BiH ne shvataju da su samo pijuni u američkim rukama, i adut kako eto oni ne mrze muslimane, i eto ono što rade na bliskom istoku je slučajnost.To dok oni ne shvate, nema mira u BiH.Zasada teško, a mi Srbi ne trebamo srljati, slažem se sa tobom, mirno, bez talasanja, jer onda nema nas nigdje !
Препоруке:
0
0
27 уторак, 21 септембар 2010 09:33
Сања БЛ
Ја бих рекла да сте много оптерећени Америма и потпуно несвјесни односа у свијету. Амери се одавно већ не питају као прије. Уосталом, имаћете прилику да се увјеравате у времену који слиједи.
Препоруке:
0
0
28 четвртак, 23 септембар 2010 01:50
Прави Шарло Акробата
srbinbanjaluka@

Прилично сте контрадикторни. Кажете како се муслиманско-хрватске санаге не би зауставиле до Бијељине, да би касније рекли како је Вуковар заузиман годинама. По вама би Бањалука била прегажена очас посла. Мислите о ономе што пишете.
Препоруке:
0
0
29 четвртак, 23 септембар 2010 12:17
srbinbanjaluka
Nisi me razumio, nisam ja napisao da je Vukovar od naše njiove strane zauziman tolik odugo, već od naše, uz svu onu silu, mašineriju JNA, mi smo dozvolili da se toliko bakćemo oko jednog Vukovara, oni da su imali i raspolagali onom silom, ne smijem ni zamisliti šta bi bilo. To ne kažem jer mislim da su naši generali bili nesposobni ili nismo bili hrabri, nee, već prosto oni su takvi, kod nas sve ide na guranje, naše rukovodstvo je bilo sigurno u pobjedu, što je apsurd, to je mogućno bil oali da je rat trajau najmanje u pola manje nego što jeste, medjutim potrajalo je, stavri su se okrenule, i ono što smo mi imali na početku oni su to pa i još sofisticiranije i uz pomoć Nato-a imali na kraju i vidio si Sharlo pravi kak ose to, nažalost, po nas zavrsilo, o tome ti govorim,Tu nema ni grama kontradiktornosti, govori osam sa aspekta našeg zauzimanja Vukovara, a ne njihovog, oni bi to za čas.A ovo za Bijeljinu, siguran, uvjeren, pa svi su listom za rat kod Bosnjaka, pa gledajte sami, pocev od inteligencije njihove, pa sve do onog sto volimo reći običnog covjeka, jako visok postotak bi njih opet isao u rat, jer prosto time misle da brane ,kako kazu "svoju" BiH, i shvataj uda to je jedino što imaju, a mi idemo iz greske u gresku.
Eto, uzmite svi kartu BiH, pa imate atlas svi kuci pa pogledajte, ne bi sad u dubijozu da ulazimo, ali kad bi krenuli vidjeli bi da naš geografski položaj ( pričam o zapadnom dijelu RS ) ne da je geografski nepovoljan, već izrazito nepovoljan, i tu bi bilo teško i da raspolažete i sa jačim nečim, a u ovakvoj situaciji nigdje ničega, i situaciji opet značajne kontrole Bošnjaka ministarstvu odbrane, anemične politike Srbije, koja ničim ne pokazuje, čak ni verbalno, da bi možda u takvi msituacijama nešto poduzela, zapravo govori, da smo mi Srbi odavno izgubili mogućnosti da u ratu, i takvim uslovima, trazimo bilo šta, svaki rat, nikako ne odgovara nam sada, a siguran sam ni u blizoj budućnosti, zato i politiku gosp Tadića ponekad i mogu da razumjem.
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 23 септембар 2010 13:03
srbinbanjaluka
Прави Шарло Акробата


Vidim komentar još ne izlazi, pa ću ga ponoviti, nadam se da ćete demanti objaviti.
Pogrešno si/ste razumio Sharlo Akrobata pravi.Pročitaj, pa onda demantuj.Fino sam napisao da je Vukovar oslobadjan, misleći na našu stranu, da smo ga mi dugo oslobadjali,što je apsolutna istina.Imati onoliku mašineriju Jna-a a onako dugo tući i kršiti taj grad, a na kraju kad su svi izasli zauzeti ga je zaista jalovo.Na to sam mislio, nevoljnost naših političkih garnitura da zauzmu Vukovar.Ja ne tvrdim da su naši generali bili nesposobni,nee, ali da je naš politički vrh naivno mislio da će udaranjem i svakodnevnim kršenjem poslati sliku neprijatelju kako treba da ga se boji, je bila i glupa i navina, čak što više taj snimak i dan danas, i onaj srmani naš ulazak nam je na grbači, samo nam je napakostio u medijskom ratu.
A Hrvati, e oni da su raspolagali onim čime smo mi početkom 90ih, ni libili se ne bi ući na teritoriju Srbije,pa eto na kraju rata oni i muslimani su imali ono što smo mi imali na početku, čak još i sofisticiranije i uz podršku, dakako, Nato-a pa vidio si sam, sve je padalo kao kula od karata.Tako bi i sad bilo, rat koji bi muslimani htjeli u BiH, garantujem da bi se sigurno vrlo brzo zavrsio našim porazom, egzodusom, ako ne cijele Rs, siguran sam našeg zapadnog dijela.Pa svi imate atlas kući, prokuzite malo, naš položaj nije samo nepovoljan,reko bih on je vrlo i izrazito nepovoljan, ako na to sve dodamo to što oružja i nema, nisu više 90-te, ako uzmemo u obzir da zapad, mediji, svi su nakolonjeni drugoj strani, i uz sve to imamo uz sebe jednu anemičnu Srbiju, Srbiju koja na verbalne provokacije koje dolaze iz Zg ili iz Sa ne smije ni malko, ni neki nizi cinovnici da verbalno odgovore, mislim da dovoljno govore za sebe.Kod muslimana od naroda do inteligencije njihove, svi su listom za ratnu opciju, dok nama objektivno, rat ne smije biti opcija, jer nemamo sanse.
Drugi put pročitajte fino šta sam napisao pa će vam biti jasnije.
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 23 септембар 2010 13:19
магнатера
ања бања лука,

није довољно да ти кажеш да је неко урадио одличан посао. то није никакав аргумент.
Препоруке:
0
0
32 четвртак, 23 септембар 2010 20:45
Прави Шарло Акробата
Обично не одговарам на демагогију, али пошто сте поновили коментар да вам одговорим. Ви сте човече скоро есеј написали да би одбранили оно што је неодбрањиво. Само је права борба била она око Вуковара, све остало је било мање-више ствар договора. Ко је био у рату зна шта значи заузимање једнога рова, а не једнога града од неколико стотина хиљада становника.
Препоруке:
0
0
33 петак, 24 септембар 2010 01:44
Luka BG
"Нисам баш супротног става, али на ово морам да реагујем. јесте, разгоропадио се и осмјелио, а ОХР је затајио. шта је логично? зашто охр није затајио када је смјењивао и растурао све додикове политичке противнике, а у наводном сукобу са њим, намјешта му имагинарне ''побједе'' уочи избора? Ја се не бојим за РС, нама ништа не могу ни ОХР ни муслимани, али ни Додик. Може он да прича шта хоћe, знамо ми сви добро како је он долазио на власт и шта је била цијена. Према њему ће увијек бити довољно опреза од стране народа, а ове представе са ОХР, Силајџићем и сличнима не пију воде."

Brate moj iz RS. Cenim tvoje misljenje ali priseti se istorije i Milosa Obrenovica. Nije Srbija uspela da izvojuje slobodu samo junackom voljom Karadjordjevom vec mudroscu i prividnim podanistvom i lukavstvom Milosevim. Nije dovoljno sa Rusima nazdravljati i pevati vec ih treba uvuci ekonomski i na taj nacin zabetonirati njihov stav o RS. Nisu ludi da ulazu stotine ( a mozda i milijarde ) u RS pa onda da dopuste muslimanima da pale i ruse ... Treba nam sloga vise nego ikad, vi u RS to najbolje znate.
Препоруке:
0
0
34 петак, 24 септембар 2010 23:59
магнатера - Сања БЛ
Зашто мислите да руски амбасадор није одрадио добар посао? Претпостављам да се не слажемо око тога. Ово је први пут да је Русија послала озбиљног дипломату. Ако се сјетимо претходника и упоредимо их са Харченком, видимо да је заиста Русија озбиљно схватила своју улогу у БИХ.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер