Gospodin ambasador je suviše inteligentan čovek da ne bi razumeo zašto narod kome je srušeno na desetine mostova i fabrika ne oseća zahvalnost kad mu zauzvrat zamenite prozore na školama i obnovite igrališta ispred istih. To smo lako mogli i sami da nismo morali da ponovo pravimo mostove.
Preporuke:
0
0
2
utorak, 12 oktobar 2010 11:27
Starac Milija
Njegova ekselencija g.Montgomeri mora da je neobavešten ako misli da je dovoljno da se nešto investicija uloži u Srpsku posrnulu privredu posle bombardovanja 1999.g. pa da popravi šta je učinjeno. Govoreći strogo u poslovnom smislu, nema tih para koje mogu da nadoknade gubitak poslovnog ugleda, imagea ako hoćete, i prekida poslovnih veza, kao i tokova roba. Nisu naše firme jedinstvene u svetu pa da prave robu koju niko nema, pa da nam se odmah vrati verni kupci. Redovne poslove, posebno izvozne smo izgubili sa minimalnom šansom da se vratimo u "igru".
Što se tiče izvoza voća i sličnog primarnog sadržaja naše firme su doživljavale ucene, obaranje cena, pa čak izmišljanja da je kvalitet robe loš.
Kod uvoza smo tretirani još uvek kao zemlja trećeg sveta a ne kao jedna zemlja u Evropi. Bilo da je reč o repromaterijalima ili o finalnim proizvodima ovde su godinama završavale robe koje nisu mogle da se prodaju na "prvoklasnim" tržištima kao što je EU, ali su zato naplaćene po "prvoklasnim" cenama ne retko većim nego što se ista ta roba prodavala firmama u zemljama EU. Ko onda može da izračuna finansijsku štetu koju su pretrpele naše firme i koje smo imali kao zemlja u celini.
Vratite nam status normalne nacije gospodine Montgomeri, stavite nas u rang sa Hrvatskom pa da naše kompanije mogu normalno da rade, da dobijaju uslove kao i firme u drugim evropskim državama, i da ne moramo sve da plate unapred te da dobijaju opremu i mašine uz dugoročne i povoljne kredite.
Vratite nam građevinske i druge profitabilne poslove koje su srpek firme imale u Rusiji, na Bliskom istoku, Africi, Aziji.
Gledajući privredu Srbije poslednjih 20 godina ne možemo se oteti utisku da je raspadom Jugoslavije, sankcijama UN, ratovima u okruženju, sa Kosovom, bombardovanjem 1999, kao i politikom deindustrijalizacije Srbije koju sprovodi nova vlast u Srbiji, nečija ideja da Srbija postane nerazvijena, ekonomski zavisna i teritorijalno okrnjena zemlja te se može sumnjati u dobre namere SAD.
Preporuke:
0
0
3
utorak, 12 oktobar 2010 11:43
mr Miloš D Jovanović
Žao mi je što nećemo, kao Huni i Goti, igrati na zgarištu zgažene imperije. Ta privilegija ostaje žutoj rasi. Nama ostaje samo slast radosti kada se to dogodi.
Preporuke:
0
0
4
utorak, 12 oktobar 2010 12:06
mmne
ima nas koji ipak nismo osteceni nijhovim "poklonima", jos ih se secamo, a sada nam i sami zlikovci dolaze da nam drze slovo. montgomerija ne treba shvatati ( ni citati) nikako jer on ne predstavlja ni svoju porodicu a inace zivi u zemlji koju je pomogla njegova vlada u zlocinu protiv naseg naroda. licemerno ali od Danas-a sasvim ocekivano.
Preporuke:
0
0
5
utorak, 12 oktobar 2010 12:06
Jednom strani student u Americi
Ovo je TAKO TIPICNO AMERICKI da se cude i postavljaju pitanje "Zasto oni nas mrze kad im mi pomazemo"?
Preporuke:
0
0
6
utorak, 12 oktobar 2010 12:12
Dag
Gospodin ambasador je sve sam rekao, naročito šta ume (subverzivno delovanje), a šta ne ume (ekonomska pomoć privredi).
Treba se na vreme zapitati šta zna aktuelna američka ambasadorka. Verovatno ne ume isto što i gospodin Montgomeri, a ume da uteruje u NATO. Njeno prisustvo na gej-paradi okruženoj kordonima policije i pohvale policiji govore o njenoj sasvim uskoj i nediplomatskoj specijalizivanosti i specifičnom zadatku koji sprovodi.
Da li će neku od budućih gej-lezbo-trans-parada u Beogradu obezbeđivati NATO trupe?
Preporuke:
0
0
7
utorak, 12 oktobar 2010 14:06
Jovica
Naslov "Sećanja" teško da je primeren. Njegova knjiga je komedija. A gospodin je prešao put od američkog diplomate do francuske sobarice. Ma `ajte, molim vas. Da li mu neko stvarno veruje da je toliko naivan?!
Preporuke:
0
0
8
utorak, 12 oktobar 2010 14:10
Ozrinic
Pisem latinicom u nadi da ce gospodin Montgomeri procitati moj odgovor i poruku.
Americka politika nije uspela da pridobije naklonost Srba jer se civilizaciski razlikujemo. Mi Srbi toga dugo nismo bili svesni, kulturoloski, ja sam odrastao na crtanim filmovima i filmovima sa zapada da ne govorim o muzici i modi ali cim se dotaknemo pravde i istine tu nam se putevi razilaze.
Vas americki je bezdusan i oslanja se iskljucivo na materijalna i vojna dobra, ne nudeci apsolutno nista na duhovnom i intelektualnom planu. Uostalom Vi to pomalo i osecate licno jer ste se nastanili na Balkanu ,a niste se vratili u svoje americke drzave, zar ne?! To ste nesvesno uradili jer i dalje trazite odgovor, koliko vidim Vasa knjiga je vapaj u tom smeru.
Na zalost obostranu , dobicete odgovor jednog skorasnjeg dana i bolece Vas. Ma koliko nas rastakali i ubijali i omalovazavali ostace nas dovoljno da Vas ispratimo tamo gde treba ili nas biti nece.
Mi te lekcije kroz istoriju imamo i necete ih izbrisati iz nasih glava makar organizovali takozvane parade ponosa svaki dan.
Preporuke:
0
0
9
utorak, 12 oktobar 2010 14:22
Miroslav Đukić
Ne znam da li je ikad iko uspeo da povrati izgubljenu ljubav, ali se moji sadašnji stavovi prema SAD, koji nikad nisu bili "ljubavni", nikada više neće promeniti. Jedino, znam da bi mi pomoglo da im oprostim za sve što su nam naneli, kada bi odmah povukli svoje trupe sa Srpske Zemlje, a njihov predsednik klekao pred spomenikom male Milice Rakić i zamolio za oproštaj.
Preporuke:
0
0
10
utorak, 12 oktobar 2010 14:30
čitateljka iz Srpske
Bivši ambasador Montgomeri bi morao da zna da učimo
i našu unučad o tome ko su i šta su SAD, koje su
nam svjesno rušile ime i ugled u svijetu, razorile
zemlju, ubijale stanovništvo i otele Kosovo i
Metohiju da bi tamo napravile svoju vojnu bazu.
Zašto SAD ne povrate svoju ljubav prema Osami Bin
Ladenu i Al Kaidi, koje su stvorili i naoružali,
nego pod imenom 11. septembra i srušenih kula
bliznakinja haraju islamskim zemljama i ubijaju
koga stignu, tvrdeći da šire demokratiju. Gospodine
Montgomeri, kule bliznakinje su dječija igra prema
onome što je Srbima donio "Milosrdni andjeo". Ne
zaboravljamo ni silna materijalna sredstva uložena
u urušavanje srpskog naroda iznutra, u pokušaje
uništavanja njegove slobodarske tradicije i patriotizma. Daleko ste, gospodine, od toga da
postignete i taj cilj. Kvislinzi su u našem narodu
samo privremena kategorija.
Preporuke:
0
0
11
utorak, 12 oktobar 2010 15:54
william
tuzno je sto su amerikanci u tom kratkom unipolarnom trenutku nasli bas Srbiju da pokazu ko je gazda u kuci. jos je tuznije da smo mi srbi popili svaki plovak, naseli na svaku provokaciju i upali u svaku zamku koji su nam nasi dusmani postavili.
mnogim skolovanim amerikancima je jasno da je ta cela balkanska epizoda jedna velika budalastina americke politike, ali ne vredi. Jedna sila se nikad ne sme i ne moze izvinjavati. Tako nama ostaje samo gorcina i neprijateljstvo. Steta.
Preporuke:
0
0
12
utorak, 12 oktobar 2010 16:21
MP
Gospodine Mongomeri !
I ja mislim da se Vi nešto preispitujete.Tu ste,niste
kući?
SAD nemaju naciju,da bi na nekog pala ljaga za ono što SAD radi po belom svetu.To je ljaga na čovečanstvo.
Zauvek će ostati izreka "SAD,velika satana"
Alal vam !
Preporuke:
0
0
13
utorak, 12 oktobar 2010 16:30
drabra
Skoro sam se rasplakao od potresenosti posle citanja ovog teksta........a ja sam mislio da oni nas ne vole....
Preporuke:
0
0
14
utorak, 12 oktobar 2010 16:35
aleksandar
Dakle ovi ljudi su čudo.
Oni zaista misle da smo mi kompletni idioti.
Ne vredi više trošiti reči.
Bolesna je i njihova "zemlja" i "civilizacija".
Ne može to isuviše dugo još da traje.
Preporuke:
0
0
15
utorak, 12 oktobar 2010 16:42
Mislilac
Gospodina Montgomerija sam upoznao i mogu samo reci da je tajanstven covek koji cesto govori ono sto ne misli, a desavalo se i da je tesko otkriti sta zaista misli. Medjutim veci je problem bio sa nasima koji su uvek govorili ono sto misle. Pa su tako Djindjicu punili glavu kako sve sto mu ja predlozim treba ili da odbije ili da uzme sa rezervom. Ja navnodno zastupam interese Amerikanaca, govorili su nasi "mudraci". On mi sa druge strane nikad nije rekao da je to i njegovo vidjenje stvari ali se po njegovim postupcima dalo zakljuciti da razmislja ako ne tako onda ne ni mnogo drugacije. Zivkovic je sa druge strane imao mnogo vise sluha za moje savete i kao posledicu toga imali smo akciju Sablja za koju uvek sa ponosom govorim da je jednim delom bila plod moga uma. A kada je Montgomeri sa jedne strani pritisao da se Sablja okonca a ja sa druge strane predlagao da se vanredno stanje nastavi tek je onda gore pomenuta gospoda shvatila da je u zabludi.
Preporuke:
0
0
16
utorak, 12 oktobar 2010 18:21
pukovnik23
Hehe, smejao sam se dok sam citao ovaj tekst. Mada zamalo nisam zaplakao u isto vreme. Ne vredi amerima objasnjavati neke stvari, ne razumeju oni to.
Preporuke:
0
0
17
utorak, 12 oktobar 2010 18:21
Europejac
Dok je nama ovakvih mislilaca, s pravom nas mogu tretirati kao stoku.
Preporuke:
0
0
18
utorak, 12 oktobar 2010 18:26
Nada
@Mislilac, baš ste to bili dobro smislili! Ko je
plaćao odštetu nevinim a zatvorenim tokom Sablje,
država Srbija ili Vi lično?
Preporuke:
0
0
19
utorak, 12 oktobar 2010 18:58
aleksandar
Mislioče, dobri naš.
Vidim da ste učestvovali u priči, da ih znate i poznajete. Ta Vi ste se školovali tamo.
Baš bih voleo da čujem Vaš stav o tome zašto je Imperija tako otvoreno i bezalternativno stala na stranu Muslimana i Albanaca na Balkanu, a tako surovo gazi sve srpske interese.
Da li su Vam ikada otvoreno rekli zašto. I dokle će. Mislim, da nas gaze.
I još nešto. Da li nas tamo zaista smatraju za idiote i imbecile, što proizilazi iz ovog Montgomerijevog teksta.
Ako ne želite da odgovorite, ne morate, ali baš bih voleo da čujem Vašu priču o tome.
Preporuke:
0
0
20
utorak, 12 oktobar 2010 19:12
Peter RV
"Stotine hiljada srpskih izbeglica s Kosova, iz Hrvatske i Bosne optuživale su nas da smo delimično odgovorni za njihovu tešku sudbinu, verujući da smo se udružili s njihovim neprijateljima."
Ma ajdete ,vasa ekselencijo, kako ste dosli do ovakvoga zakljucka? "delimicno" kazete? "i vjerujuci da smo se udruzili s njihovim neprijateljima"?
Vasa ekselencijo, vi nista nijeste naucili o Srbima za vrijeme vaseg opstanka u Beogradu. Ostavite se vase "analize" i prikljucite se paradi 'ponosa'.
Preporuke:
0
0
21
utorak, 12 oktobar 2010 19:24
Ljubav ili ...?
Gosp. Montgomeri, "nasoj ljubavi je kraj..." za uvek. Vasa Drzava je ucinila sve sto je najgore mom narodu i mojoj voljenoj Srbiji. Mi vama nikada nista lose nismo ucinili. Zato povratka ka nekoj naklonosti prema vama nema, i nikada nece biti.
Preporuke:
0
0
22
utorak, 12 oktobar 2010 19:40
Milan Cvetojević
Ovo je u svakom slučaju jedan primjer nečuvene drskosti i beozbrazluka te prije svega manjka "obraza".
Kao da Himler počne objašnjavati Jevrejima kako je dobro što će ih strpati u gasne komore i onda se još čudi što mu nisu zahvalni.
Preporuke:
0
0
23
utorak, 12 oktobar 2010 19:47
milivoje andric
pa g.dine ,,bivsi ambasadore,,koliko sam citao da ste sve uzvodno dunavom zatvorili zelezare, sem neka me isprave sartida i kosica, a nemcima dug od 1 milijarde nemackih maraka, preko beogradske, pokojne borke vucic banke, nikad nije placen, i zatvaranjem iste banke, i jos nekih, nimalo vi niste naivni, a pogotovu oko pokojnog premijera, a to se lako da proveriti u knjizi dobrice cosica, da li je on svesno/d.cosic/ili nesvesno najavio ,,smaknuce z.djindjica,,po pitanju premijera djindjica oko ,,kosova,, i nj. divlje gradnje/kosovo nezavisno/tako da ne morate izdavati nekakve knjige ,,naknadne pameti oko ljubavi srba prema ,,vama,,idite vi u vasu ,,usa,,i ostavite nas na miru.
Preporuke:
0
0
24
utorak, 12 oktobar 2010 19:53
011
Možda on veruje u to što priča.
Preporuke:
0
0
25
utorak, 12 oktobar 2010 19:54
Angel
Ono što ste posijali to ste počeli žnjeti. da ste ljubav sejali ljubav bi i požnjeli. Vi ste sejali poniženje, mržnju, podlost, licemerje, marifetluke, prevare, nepotrebna razaranja, ubijanja, ranjavanja, laganja, izmišljanja, nabeđivanja, satanizovanja, provikivanja, sve ono što najgora pakost može smisliti ... a očekujete da za uzvrat na tako nešto dobijete šta?
Znata gospodine, kad seljak poseje kukuruz u zemlju, on iako može biti neobrazovan, on veoma dobro zna da iz toga zrna može da nikne samo kukuruz i ama baš ništa više. bio bi posve lud ako bi mislio da će iz kukuruza da mu niknu banane.
Preporuke:
0
0
26
utorak, 12 oktobar 2010 20:15
Ispovest opasnog uma
Zivkovic je sa druge strane imao mnogo vise sluha za moje savete i kao posledicu toga imali smo akciju Sablja za koju uvek sa ponosom govorim da je jednim delom bila plod moga uma.
Preporuke:
0
0
27
utorak, 12 oktobar 2010 20:41
Ala
Neverovatno je da bivši ambasador svetske imperijalne sile, kakve su SAD ,piše ovakve, do besmisla pojednostavljene komentare.
SAD izvršile su(sa članicama NATO'a) agresiju na Srbiju.Težnja da "osvoje srca i umove" samo je prazna floskula koja ne uspeva ni u Iraku,Avganistanu,a u Srbiji baš nikada.
Uzalud je trošio mastilo.
Preporuke:
0
0
28
utorak, 12 oktobar 2010 21:01
Texan Rambo
Drskost ,lazi i eufemizmi kojima Montgomeri od Cavtata pokusava da opere ljagu (i jos kojesta) s SAD grbace isuvise su prozirni,cak naivni, ispod nivoa cak i nizih diplomata.
Izjava o slucajnom bombardovanju kineske ambasade na najnizem nivou.
Boreci se za "sedlo Azije" SAD i NATO ubili su vise od milion a u izbeglistvo naterali vise od cetiri miliona ljudi.
Sadamovo ubistvo pred kamerama poraz je NATO doktrine.
Milosevicevo izrucenje Hagu sramotna je demonstracija nedostatka demokratskih kapaciteta "demokratske" vlade Srbije i SAD tutora.To nije bio nikakv medeni mesec vec dalje slamanje i razdor medju gradjanima Srbije kao uvod u otimanje Kosova.
Evo,ponovo traze menjanje Ustava(brisanje KiM)?!
Zato nam je vezirka i dosla u goste.
Montgomeri je bas passe.
Preporuke:
0
0
29
sreda, 13 oktobar 2010 00:46
Odbrana i poslednji dani
Ovaj nam se smeje u lice. Pa kako bi se on ponašao da mu ja polupam nameštaj u kući,samo pretučem ženu i decu, pa posle dođem da im zalepim flastere i postaklim prozore? Ili je ubedio sebe da su on i njegova zemlja nekakvi dobročinitelji i da je svaki otor prema njima pogrešan i neshvatljiv. Odatle ovoliko čuđenja zašto ih i posle svega nismo prihvatili. Ako je tako onda smo mi u većem problemu, nego da su u pitanju
podle namere i naivne improvizacije.
Preporuke:
0
0
30
sreda, 13 oktobar 2010 02:41
Glas za Montgomerija
Dozvolite mi, braco i sestre, da iznesem ovde jedno vidjenje koje se znatno razlikuje od onih koja sam dosad procitao. Razumem vasu srdzbu, ali Montgomeri sigurno nije osoba koja olicava opaku americku politiku prema Srbima i Srbiji! Od svih koji su ovde "sluzbovali", on je nesumnjivo pokazao najvise zanimanja, pa i saosecanja sa narodima Balkana! I sa Srbima, da se razumemo! U okviru zaduzenja koja je imao kao ambasador on je ipak ucinio ljudski napor da nas bolje upozna i da nam, koliko je u stanju, i pomogne! I trudio se da bude objektivan, da nas upozori kad je znao kakva ce reakcija doci iz njegove americke postojbine, a mi kratkovido mislili kako mi odredjujemo zbivanja. Napokon, ako sam dobro upamtio, kad je krenula "Sablja "cedisti" su bili za petama Kostunici - tu pucisticku histeriju prekinuo je tada Montgomeri i vratio Srbiju u kakvu-takvu politicku "normalu"! Nije slucajno ni sto bas on pise ovu knjigu - drugi nas zaborave cim im prodje ambasadorski mandat. Zato se ne mogu gneviti na Montgomerija - on je gotovo kao jedan od nasih, i nekako mislim da nam nikad sa namerom nije nesto nazao ucinio. Ako neke stvari nije sprecio - verovatno nije mogao. Ipak je on bio samo ambasador - iako u Beogradu smatraju da je americki ambasador neka vrsta bozanstva. Vise od svih i pre i posle njega Montgomeri je bio i ostao - covek! Sa manama, dakako, ali i sa vrlinama.
Preporuke:
0
0
31
sreda, 13 oktobar 2010 08:04
Mislilac
@Aleksandar
Ovako, verujem da smo mi Srbi imali dve sanse da uspostavimo dobre odnose sa Amerikom od kojih su obe prokockane deleom zbog nase nesnalazljivosti, a jednim manjim delom i zbog kratkovidosti nekih ljudi u americkoj administraciji. Prva sansa je bila neposredno nakon pada berlinskog zida, prvo, Beograd je trebalo prvi da uvede visestranacje i da sprovede neoliberalne reforne, jednom recju da bude sampion atlantizma i drugo, morali smo brzo i efikasno da reagujemo vec u Sloveniji. Jaka i stabilna Jugoslavija bila je u interesu Amerike jer je ona najbolji branik protiv eventualnih buducih pokusaja drugih velikih sila, pre svega Nemacke i Rusije, da sprovedu svoju hegemoniju, verovali ili ne tako nesto uopste nije uskljuceno u buducnosti! Otuda je logicno da Amerika podrzi one koji mogu biti stub Jugoslavije, a to su samo i jedino Srbi. Medjutim, mi smo se dosta traljavo pokazali na pocetku krize dok sa druge strane mnogi u Americi nisu prepoznali ono sto im je dugorocni interes. Kada se videlo da Jugoslavije vise nece biti tada su Amerikanci ocenili da ce kontrolu na teritoriji bivse Jugoslavije i malo sire najlakse uspostaviti ako medju drzavama tog regiona vlada sto izrazitija ravnoteza. Put koji vodi do te ravnoteze podrazumeva sa jedne strane podrsku nacionalizmima malih naroda, kao sto su muslimani, Montenegrini i Albanaci, kao i podrsku celovitosti Makedonije a sa druge strana onemogucavanje onih naroda, koji su za uslove ovog regiona veliki, da stvore drzavu koja bi obuhvatala sve pripadnike tog naroda. Ovo drugo se odnosi pre svega na Srbe i jednim manjim delom na Hrvate. Sve sto nam se dogadja je posledica toga.
Preporuke:
0
0
32
sreda, 13 oktobar 2010 08:05
Mislilac
@Aleksandar
Drugu sansu da uspostavimo korektne odnose sa Amerikom imali smo neposredno nakon 5. Oktobra, medjutim vec u startu smo napravili gresku time sto smo mislili da ce rusenje Milosevica biti dovoljno da oni promene odnos prema nama. Stvari stoji drugacije, Amerikanci veruju da Srbija ne zasluzuje da se olako izvuce i da joj se oproste Miloseviceva zlodela. Dakle nije se moglo od njih ocekivati da ce pomoci tek tako, to je morao da bude nas zadatak! Trebalo je povuci nekoliko velikih poteza i vise niko se ne bi usudio da ucenjuje jer bi to od njih zahtevalo preispitivanje i preuredjenje citavog poretka u regionu, sto je vrlo osetljivo i nepotrebno. Prokockane je i ova sansa tako da mogu samo da vam kazem da ocekujem da ce Amerika i dalje biti veoma nenaklonjena prema nasem narodu. A i da vas pitam nesto, zasto bi oni menjali svoj pristup prema nama kada ovaj daje rezultate?
Na kraju vam preporucujem da procitate ovaj tekst ako vec niste. To je najbolja ocena situacije u kojoj se nalazimo.
http://www.nspm.rs/hronika/obrad-kesic-stalnim-popustanjem-tadic-i-politicka-elita-vode-srbiju-u-nove-sukobe.html
Preporuke:
0
0
33
sreda, 13 oktobar 2010 08:35
Srboljub Savic
Ne cudi kako i o cemu pise ex - g. Montgomeri.
Ipak, u nadi (matore lude) pisem verujuci da ce
on da procita, pameti se dozove i krene da menja
"imperiju" (a dobro znam da on i ne zna gde zivi,
a posebno ne, sta je i gde ta "imperija").
SAD su 1918 videle odredjene mogucnosti uticaja
i kontrole (pre svih Srba - velikih pobednika)
podrskom stvaranja kraljevine SHS, a ideje mikro
nacije "a la americaine".
[Za ustase od 1921, njihovo orgijanje-genocid malo
iza jevrejskog, znali ste, ali ...A mi vas voleli]
U II sv. ratu, verovali su Cecrcilu-da bolje zna,
a nikad Titu. Buduci Britanac i anglosaksonac,
nije podrzavao ga je i pustio da izraste u gromadu
(ljudi su smrtni ali ne i Britanska imperija).
CIA se cudila, mrstila, divila, nestrpljivo cekala
njegov kraj, ...
U igri "ni tamo, ni vamo", narod se uzvisio ali
SAD, nikad mrzeo (a neki su glorifikovali), kao sto
nikad nismo dovoljno voleli Ruse (a SSSR smo i
mrzeli-deo). Kako SAD nikad nisu bile jednostavna
ni jedinstvena tvorevina, povremeno su se mogli
sastaviti zajednicki interesi, koji su dobijali
formu projekta (u realizaciji - majstori).
Tako, interesi americko-sicilijanske mafije i
CIA, dovode do uvlacenja Albanaca na KiM u posao,
paralelno sa "trovanjem"-samo APKiM a ne republika.
Kako narod nije bas bez pameti, kako da vas vole?
Govorili ste da ste za YU, a otvoreno radili na
razaranju svega stvorenog. Znali ste da secesije
dekretom, i bez rata, stvaraju haos. Znali ste
dobro da su Srbi u Krajini, Slavoniji, Dalmaciji,
BiH (i KiM) starosedeoci-"aborigins", a niste
marili sto ce se genocid (i frazesko "etnicko ciscenje") rasplamsati.
Znamo da ste "zaustavili" merodavni izvestaj posma-
traca UN iz Sarajeva, upucen G.S. UN-g. B.B.Galiju
za inscenirani pokolj na pijaci Markale (u vasoj reziji),pa hitno progurali Rezoluciju SB UN - kaznili narod (pravo ste zgazili, pravdu ne poznajete).
S. Savic Deo 1.
Preporuke:
0
0
34
sreda, 13 oktobar 2010 08:40
Srboljub Savic
Razmere razaranja (materijalnog i moralnog) vas
nisu doticale, a treba li da vas volimo?
Nije vam bio dovoljan krvavi gradjanski u Jugoslaviji,
najavili ste novi – na KiM.
Podsticali (krsili povelju UN, medjunarodne norme)
ste Albance na KiM na oruzanu pobunu, nepostovanje
drzave, bojkot svih vrsta – zaposlenja, zdravstva,
popise, izbore, … (ca na njihovu stetu)- flagrantno
mesanje u unutrasnje stvari suverene drzave.
Nametnuli ste “doprinos” kojim su svi Abanci platili
sve vase oruzje, municiju, ratnu opremu, usluge, od
trenera (vojnih) do satelitskog snimanja i pracenja.
Organizovali “pregovore” nevidljivih strana, dok ste
Uzivali u francuskom dvorcu.Da vas volimo?
Imamo dovoljno razloga da verujemo i u dirigovanu
Hiper inflaciju I vasu ulogu u njenom kreiranju I
odrzavanju, toliko dugo.
Sve to vam nije bilo dovoljno, pa ste (kao Austrija
1914) neprihvatljivim ultimatumom zapoceli agresiju.
Kako vi I ne znate za stid, moral,… obrusili ste se
dotad, nevidjenom vojnom silom – NATO (iza koga
je preko 800 miliona ljudi, protiv ni 10 miliona) na Srbiju, vec razorenu.
Ni vi se ne stidite razmera nedela I razaranja.
Bombardovanjem ste naneli ne mnogo stete vojsci
ali ste ubili skoro 3000 nevinih ( jos ih nazivate
kolateralnom stetom), daleko vise privredi I infra-
strukturi (koju je ipak narod izgradio I platio).
Nastavili biste vase orgijanje, da drugi nisu
preuvelicali dalju pretnju I prmorali nesrecnog SM
da kapitulira. Mora da vas volimo!
Pokrili ste se NATO-m i KFOR-om I okupirali
Kosovo i Metohiju I podstakli da Albanci, pod vasom
zastitom proteraju preko 200.000 Srba I drugih iz
svojih domova I svoje zemlje. Oteli ste (kao da je
rani srednji vek) teritoriju suverenoj drzavi, gazeci ga silom oruzja I jos, na besplatno uzetoj teritoriji, izgradili vojnu bazu. Znamo da nije za odbranu ni KiM ni Srbije. Jos jedan razlog da vas volimo.
S. Savic Deo 2
Preporuke:
0
0
35
sreda, 13 oktobar 2010 08:46
Srboljub Savic
Znamo da ne marite za UN, SB ni Rezoluciju 1244.
Znamo da ste iskoristili SM, kako vam odgovaralo,
da ste ga potom “otpisali”
Znamo kako ste radili po Latinskoj Americi, pa da
vam ne treba drugi recept.
Znamo koliko ste novca predali DOS-u za drzavni
udar (doduse, ne znamo bas,koliko je darodavcu
vraceno “na ruke”, kako se vec valja), Vidimo kako
ste uspeli i odrzavate ga (nasi to mnogo ne kriju).
Znamo zasto nam dolaze, redom zvanicnici i ..ce.
Znamo da kad vi kazete, da je Kosovo za vas,
zavrsena stvar (za nas Kosovo I Metohija nije stvar
niti je vojna okupacija I NDK, kraj) mi moramo da
potvrdimo (verujete da ste toliko mocni).
Znamo da propagirate kvazi drzavu i nepostojecu
naciju na nasoj teritoriji i od naseg naroda (gde su
i Albanci – rodjeni na KiM I drzavljani Srbije) i da
nas svim sredstvima pritiskate da to prihvatimo.
[Znamo da su Albanci platili jedno, a od vas dobili
drugo, uz negodovanje dobrog dela sveta - da su
opljackali tudje i da su koristili lazi, koje ste im vi
smislili (oni dobro znaju kako su ziveli do 90-te).
Ne znam koliko znate da Albanci (bili su ponosni
I casni) ne prastaju. Nama nisu platili niti smo ih mi prevarili. A u tu ljubav, ne ulazim.]
Znamo da pritiskate “one vase, a nase” da sve
zaborave, i vec jednom donesu odluku Skupstine
o pristupu NATO ( i definitivno zapecatite poklpac
nad srpskim loncem).
Nazalost, ne znamo da u svemu nema mrznje, a
da ljubav niti ocekujete, niti za nju marite.
Nama ce mozda biti kasno da shvatimo da SAD
nikad nisu bile zemlja gde Pravda pobedjuje (kao
u bezbroj western filmova kojima ste nas zasipali)
SAD - sila koja oruzjem i prljavim novcem razara
sve sto joj je na putu ostvarenja interesa, a ne
dobri pravdoljubivi dzin – zastitnik malih I slabih.
Pa, … da vas volimo?
S. Savic Deo 3.
Preporuke:
0
0
36
sreda, 13 oktobar 2010 11:56
TOPOLj
Apsolutno ništa ne vjerujem Amerikancima tako ni Montgomeriju.Veoma izopačen svijet,posebno njihova politika,koja je tumor planete zemlje.Što su imali da kažu,oni su rekli.Posijali su osiromašeni uranijum po Srbiji.Danas od toga ljudi masovno umiru po Srbiji.Amerikanci su u Srbiji počinili genocid.Oteli su Kosovo i Metohiju.To im ni jedan normalan Srbin nikada ne smije zaboraviti ni oprostiti.Ne volim političke angažmane.Nisam član niti jedne stranke ovdje u RS,a ako zbog nečeg mrzim politiku,mrzim je zbog toga što se čovjek mora rukovati sa osobama tipa,Hilari Roden,Holbrukom,Olbrajtovom,Bžežinskim,Ketrin Ešton,Tonijem Blerom,Bernarom Kušnerom,Barakom Obamom,bivšim DŽordžom Vušom mlađim,prije njega sa Vilijemom DŽefersonom,itd,itd.Lažne demokrate i lažne mesije.Zato preporučujem bavljenje sportom kao relaksaciju a i čitanje ovakvih tekstova koji vrijeđaju zdrav razum biće daleko lakše.Kao umrli sportista,čovjek koji ne može da zamisli dan bez ozbiljne fizičke aktivnosti,našu turobnu stvarnost daleko lakše podnosim.Pa tako i ovo iživljavanje gospodina Montgomerija nad mentalnim sklopom prosječnog Srbina.
Preporuke:
0
0
37
sreda, 13 oktobar 2010 13:19
rb
Ne razumem zašto su čitaoci (komentatori) ogorčeni. Pa, Montgomeri nam je prijatelj, jedino je malo naivan (ko francuska sobarica) pa nikako ne može da razume u čemu je problem. Ono što može da razume rekao je sam
"Mogu da precizno navedem koji koraci su potrebni za rušenje jednog autoritarnog vladara."
A ko je "autoritarni" vladar, e pa to se "negde" već određuje. Odnosno, toliko puta je već određeno.
I još nešto.
@Mislilac
Vi, mislioče, pokušavate da nas ubedite da SAD svoju politiku menjaju svako malo, pa kada na primer Srbija 1. januara 19xx. godine ne uvede višestranačje, onda SAD 2. januara 19xx. odluče da tu Srbiju treba bombardovati, a 3. januara 19xx. to i učine. Da li ste Vi, gospodine, ozbiljni? Ovo me podsetilo na jednu privatnu diskusiju u kojoj su (neki) pokušavali da me ubede da je NDH bila rezultat toga što je Srbija bila "jogunasta". Napravili 27. mart, izazvali Nemačku i njihovog velikog saveznika Hrvatsku, oni na brzinu odlučili da naprave NDH, usput naravno i Jasenovac i dr., i tako kaznili Srbe za neposlušnost od 27. marta. Da, zaista. A bez toga, imali smo, kako Vi kažete, lepu priliku da "popravimo odnose" sa Hrvatskom (i Nemačkom,naravno). Ali, eto šta da se radi kada smo bili takvi i kada smo i dalje takvi. I zato su, jel te, i Hrvati onda, i SAD sada bili u pravu. I jedni i drugi bili su "izazvani" tim nerazumnim Srbima. A tako su imali žarku želju da s nama žive u prijateljskim odnosima.
Preporuke:
0
0
38
sreda, 13 oktobar 2010 14:07
OKVIR
Ovakvi tipovi su izvrsioci/pocinioci, ali pre svega sluge ZLA.
Ono sta oni pisu je iskljucivo u funkciji obmane i stvaranja peravana iza koga to zlo dejstvuje. Dakle reci takvih tipova ne vrede ni pisljiva boba, jer je njihova uloga - laz i prevara.
Djela njihova ih otkrivaju!!!
Nit je bilo vredno citati, nit je bilo vredno truda kucati - samo da kazem sta mislim o takvima...
Preporuke:
0
0
39
sreda, 13 oktobar 2010 15:00
Peter RV
"..on je ipak ucinio ljudski napor da nas bolje upozna i da nam, koliko je u stanju, i pomogne! I trudio se da bude objektivan, da nas upozori.."
Prvo sto je Montgomery trebao da sazna ,je, da nacija koja 'pamti' Kosovsku Bitku 1389 godine, nece lako zaboravit Bombardovanje 1999 godine.
Ne samo da on nije razumjeo Srbe, nego on nije razumjeo ni ko vlada u njegovoj sopstvenoj zemlji.
Ne bi trebao on vise da izlazi u javnost sa svojim infantilnim izjavama.
Preporuke:
0
0
40
sreda, 13 oktobar 2010 15:32
saša r.
Nemojmo tako, g-dine ambasadore, suviše ste Vi inteligentni da bi Vas bilo šta čudilo. Mogu samo da Vas zamolim da prestanete više da nas pomažete i podržavate, jer osećamo "američku ljubav" na svakom koraku sve više i više.
Rekoste "dobro urađeno" za japanske autobuse. Naravno da jeste. Japan je na mnogo gori način od Srbije osetio "američku ljubav", tako da su srpski i japanski narod na neki način vezani. Doduše, nikad nije kasno, možda ih i prestignemo po pitanju prijemčivosti američke ljubavi. Uostalom, Japanci su vredan, disciplinovan i čestit narod, koji je bio prisiljen da uđe u rat upravo zbog žestokih blokada i sankcija koje im je nametnula Vaša milosrdna zemlja, i ne mogu se porediti sa Hitlerovom nacističkom Nemačkom. Ako se ne varam, SAD su 1941. osnovale koncentracione logore za japanski živalj. Zašto nije bilo logora za Nemce u SAD, a znali ste da satiru Jevreje u Evropi. Naprotiv, brodove sa Jevrejima ste vraćali Hitleru na tacnu. Koliko je nacista posle rata prebačeno u SAD? Je li to bila nagrada za holokaust nad Jevrejima i do tada neviđena masovna ubistva nad Rusima?
Čiju ljubav, sem engleske i nemačke, možete očekivati? Ničiju.
Spomenuli ste Jovanku Broz. Ona jeste žena za poštovanje, istrpela je stoički sva šikaniranja posle Brozove smrti, ni kriva ni dužna, jer je poznato da se za malo toga pitala.
Kad smo već kod Tita, kako to da Americi nikad nije smetalo što je pomagao Arafatove teroriste, što su teroristi Crnog Septembra jedno vreme bili u SFRJ? Nije se bunio Nikson, ni Ford, najmanje Karter, kome je helikopterom sleteo pravo u dvorište Bele kuće. Ali je zato Americi smetalo što Srbija šalje pomoć svom narodu u Bosni i Krajini. Vrlo zanimljivi kriterijumi!
Da ne bude da samo kritikujem, ima časnih izuzetaka. Predsednik Vudro Vilson bio je 1918. saglasan da Srbija podeli Jadran sa Italijom, a da Hrvatska i Slovenija budu samostalne. No, ipak je odlučila Engleska, koja je želela da Srbija ima trojanske konje.
Preporuke:
0
0
41
sreda, 13 oktobar 2010 20:17
aleksandar
Uvaženi Mislioče.
Hvala na pojašnjenjima i na tekstu na koji upućujete.
Pozdrav Vama.
Preporuke:
0
0
42
sreda, 13 oktobar 2010 20:27
gavrilo
kakvo nepoznavanje osnovnih pravila koje utiču na jedan običan život.šteta, zaboravili ste samo KOLIKO STE LAGALI!
Preporuke:
0
0
43
sreda, 13 oktobar 2010 21:29
Bogiljub
Svima njima bio je potreban dodatni kapital da bi postale konkurentne, kao i novčana pomoć za početnu kupovinu resursa. Srbija nije imala novca da to učini, ali Đinđić je smatrao da takva praksa predstavlja ključ za pokretanje srpske ekonomije. Uprkos njegovom ličnom apelu i naknadnim sastancima s glavnim ministrima, nismo mogli/želeli da pomognemo na takav način. Čvrsto smo zastupali sasvim različit stav koji je isključivao srpsku vladu iz gotovo svih „inputa“ ili „kontrole“.
Bio sam funkcioner u lokalnoj samoupravi i znam kakvu pomoć su pružali Amerikanci. Pomoć je išla preko "Voke", tako što je grad davao učešće od 25%, a ostalo "Voka". Jedina "anomalija" je bilo to što je vrednost radova tako bezobrazno "napumpavana", da smo mi sa naših 25% moli to isto, a nekada i više da uradimo.Kada sam jednom prilikom pitao njihovog šefa za Srbiju, mislim da se zvao DŽim Nil, zašto tako rade i kakva je to pomoć, kada, izgleda samo peru novac preko nas!? Taj gospodin je samo gledao u jednu tačku i nije ništa odgovorio.
A, šta bi i mogao da kaže, a da ne slaže!
Znao sam i ja da neću time ništa da ispravim, jer je imao ogromnu podršku "žutih", ali sam hteo da glasno kažem šta mislim o toj pomoći! "Žuti" su kasnije pričali kako je "gospodin" ostatak dana bio nervozan i besan... Kakav smrad? Kao džeparoša kad uhvatiš na delu!
I sad se ovaj gospodin pita zašto ih mrzimo..?!
Preporuke:
0
0
44
četvrtak, 14 oktobar 2010 02:02
Goran_Zemun
Da li bi ovo bilo normalno?
Isprebijam gospodina Montgomerija, istrgnem mu ruku iz ramena, oskrnavim čast njegove ćerke i odmah posle toga zalepim mu par flastera a ćerki dam kesicu bombona.
I onda mu se zagledam duboko u oči i šta? U njima nema zahvalnosti. Džaba flaster, džaba bombone. Zašto? Zašto?
Znači, zaključujem ja, ništa više se ne može učiniti za ove nezahvalne ljude, a da bi se oni promenili. Bio sam u pravu što sam ih povredio.
Najveća svetska sila je jedan običan ludak.
Preporuke:
0
0
45
četvrtak, 14 oktobar 2010 08:30
nelson
držeći se "naslova" -
amerika je htela neku drugu "ljubav". tako je "uticajem" sa više od 10 000 mmetara, rasturila već postojeću ljubav sa srbijom. naravno, nije u pitanju samo srbija, već i uticaj pripadnika srpske nacionalnosti, kao najveće, na balkanu, koji je trebalo neutralisati - čime? američkim bombama. stvoriti srbiju, ne veću od "volove kože" a očekivati njenu neizmernu ljubav, je naivno, najblaže rečeno. ako je ovo siže mntgomerijeve knjige,njeno eventualno čitanje bilo bi gubljenje vremena. takođe sumnjam da nije pisana bez osnovne namere (nije imalo potrebe) za nekom vrstom "pravdanja".
Preporuke:
0
0
46
četvrtak, 14 oktobar 2010 16:04
thinking maize@ autoru, pa g-dinu "Misliocu"
"JEVAĐELjE PO MATEJU-Beseda na Gori"
15 Čuvajte se lažnih proroka, koji vam dolaze u ovčijem ruhu, a iznutra su kao grabljivi vuci.
16 Po plodovima njihovim poznaćete ih. Zar se grožđe bere s trnja ili smokve sa čkalja?
17 Tako svako dobro drvo rađa dobre plodove, a rđavo drvo donosi rđave plodove.
18 Ne može dobro drvo doneti rđave plodove, niti rđavo drvo doneti dobre plodove.
19 Svako drvo, koje ne rađa dobra ploda, odseca se i u vatru baca.
20 Dakle po plodovima njihovim poznaćete ih.
Od istoga: "KO IMA UŠI, ČUĆE! KO IMA OČI, VIDEĆE!"
Preporuke:
0
0
47
četvrtak, 14 oktobar 2010 20:07
Mislilac
@thinking maize
Ja u Boga verujem ali takodje znam i to da su politika i hriscanska etika dve nezavisne dimenzije ljudskog delovanja, drzava nije nikakva Civitas Dei vec samo i jedino covecije delo. Dakle, kada razgovaramo o politici drzimo se Makijavelija, a o apostolima i njihovim delima razmisljajmo kada je tema nasa dusa.
Preporuke:
0
0
48
četvrtak, 14 oktobar 2010 21:56
Mkroskop i teleskop
@Mislilac
Vidim da u vezi sa Montgomerijevim clankom Vasa razmisljanja nisu naisla na podrsku, mada imate jednog svesrdnog postovaoca (Aleksandra).
Licno, imam veoma nepovoljno misljenje o tome sta Vi pisete jer se sve svodi na post hoc "objasnjenja" u kojima se ispoljava veoma povrsno poznavanje funkcionisanja SAD i tamosnjih istinskih poluga vlasti. Pa cak da ste, recimo, bili ambasador u Vasingtonu, mislim da ste vecinu tog vremena proveli "otkrivajuci Ameriku" (kao sto to otvoreno odande rade neki dopisnici poznatih listova).
Vase partijske i profesionalne kvalifikazije se mogu relativno lako proceniti. O njima sam se veoma negativno izrazio u jednom drugoj poruci koju je moderator NSPM-a odbio da objavi. Svejedno:
Vasi predlozi:
1. Multi-stranacje. Nonsens. Za SAD to ne znaci nista ukoliko im stranke na vlasti nisu bezpogovorno naklonjene. Takodje ne sme da postoji nijedna stranka cija je platforma cak i delimicno anti-americka. (U Evropi takve stranke ne postoje izuzev u Srbiji i Rusiji.)
2. Neoliberalna ekonomija. Ovo je vazno za pljacku, ali vredi jedino ako je drzava dovoljno stabilna da tu pljacku (sa strane) ozakoni i obezbedi. Srbija je bila, a i sada je, los kandidat da joj se neoliberalna ekonomija uracuna u pravi plus.
Ono sto niste rekli je da je Srbijin najveci adut u ocima SAD bilo bas Kosovo i da im je 1990. godine trebalo ponuditi pristinski aerodrom (sa tunelima itd) i plus koliko god im zemljista treba za buduci Bondstil u "zakup" od $1 na 99 godina. Valjda Vas je bilo sramota da to napisete, kao sto je i mene.
Medjutim, ni to samo to po sebi ne bi bilo dovoljno. Snishodljivosti ne bi nikad bilo kraja. Pogledajte zemlje Zapadne Evrope. Niko ne sme da zucne. Holandija je samo naizgled zucnula jer joj je namignuto da, kao kobajagi, zucne.
pa cete videti da i najsnishodljiviji dobijaju samare sa svih strana.
Preporuke:
0
0
49
petak, 15 oktobar 2010 08:54
thinking maize@ Misliocu
Opet se sretosmo Poštovani! Rekoste u svom utuku: "Ja u Boga verujem ali takodje znam i to da su politika i hriscanska etika dve nezavisne dimenzije ljudskog delovanja, drzava nije nikakva Civitas Dei vec samo i jedino covecije delo. Dakle, kada razgovaramo o politici drzimo se Makijavelija, a o apostolima i njihovim delima razmisljajmo kada je tema nasa dusa.", pa da Vas zapitam, da li je MIŠLjENjE O POLITICI, koja utiče na naše živote, stvar Mamona ili Boga, da li je to Ćesarevo ili Božje?! Ako PRISTANETE DA VAŠE MIŠLjENjE, VAŠI STAVOVI, VAŠA DUŠA BUDU PODLOŽNI PREOBLIKOVANjU ILI SE SLAŽETE SA TAKVIM PREOBLIKOVANjEM, bilo da je to preoblikovanje uzrokovano NATO bombama, sirovom propagandom sa RTS-a (svejedno je da li pre ili posle 2000 g.), sofisticiranijom propagandom sa Zapada, KOD DRUGIH LjUDSKIH BIĆA, NEZAVISNO OD NjIHOVE VOLjE i NjIHOVIH INTERESA, onda ste Vi Poštovani NEPRIJATELj SLOBODE! Slažem se Poštovani da se NI SLOBODA, NI DUŠA, "NE MAŽU NA LEBA", ali ako ZLOUPOTREBLjAVATE TU PROKLETU LjUDSKU POTREBU DA JEDE (o kojoj je tako lepo pisao Dostojevski!) i NAMEĆETE LjUDIMA ĆESAREVO I MAMONOVO, KAO JEDINO, ili se barem prećutno, iz straha, interesa ili bilo čega drugog, SLAŽETE SA TAKVIM NAMETANjEM MAMONA I ĆESARA, kao BEZALTERNATIVNIH, ONDA STE VI NEPRIJATELj SLOBODE! Slažem se da Vi politički možete biti atlantista, kao i da se zalažete za ulazak Srbije u Evropsku Uniju i NATO, ali ako NEKE POLITIČKE SNAGE U SRBIJI TO BESPOGOVORNO ZAHTEVAJU, onda je to Poštovani, blago rečeno, ISPIRANjE MOZGA! Ako su Vaši roditelji pobegli od jednog vida "ispiranja mozga" i omogućili Vam ŽIVOT SA MOGUĆNOSTIMA (što je jedna od definicija slobode), onda nam ne zamerite što mi Srbi imamo VELIKU SUMNjU SPRAM NUĐENjA NEČEGA KAO "Carstva Slobode, sa Obiljem Mogućnosti", ako su nam NEKE, dotad STEČENE MOGUĆNOSTI ODUZETE GRUBOM SILOM i TO BAŠ OD "ZATOČNIKA" tog "CARSTVA SLOBODE"! Razmislite o tome Poštovani!
Preporuke:
0
0
50
petak, 15 oktobar 2010 16:13
Mislilac
@thinking maize
Postavljate nezgodna pitanja postovani, i Sokrat bi vam pozavideo. Medjutim sada ste postavili takvo pitanje na koje da bih dao odgovor moram da biram izmedju spasa duse i spasa Srbije. Na takvo pitanje ne zelim da odgovorim, i nadam se da mi ne zamerate. A sto se tice nasih stavova, ja sam misljenje da oni treba da zavise iskljucivo od interesa nas i nase zajednice. Naravno uvek pokusavam da utvrdim kojih se predrasuda nisam odrekao. I u skladu sa tim mogu i da promenim neki stav pa tako po pitanju politike ja mogu danas da razmisljam drugacije nego pre godinu i po-dve. Tako da iako sam u srcu stopostotni atlantista, ja ne mislim da Evropska Unija nema alternativu kao sto tvrdi ova vlast i najveca opoziciona partija. Jedino sto za mene nema alternativu je Zapad, njegova kultura, filozofija i civilizacijski krug, a sa kim ce Srbija odrzavati dobre odnose to je sasvim drugo.
Preporuke:
0
0
51
petak, 15 oktobar 2010 21:25
Milorad Stanojlović
Ako sam dobro razumeo odlomak, tj. ulomak, Njegove Ekselencije, bišeg ambasadora SAD, dalji razvoj dobrih odnosa ići će – prečicom, preko Jovanke Broz. Očekivano. Jer, nemamo mi problema sa korumpiranim srpskim republikancima, nedemokratskim, avnojevskim, itd.
Naš problem je ogromna i kontinuirana podrška ovakvom režimu i pojedinim grupama, sa ili bez Miloševića, a od strane SAD.
To očigledno neće uspeti da izmeni ni Jovanka Broz.
Šta da se radi. To je život, što bi rekli Francuzi.
Nedavno sam čitao Božidara Purića, „Biografija Bože Rankovića“. Tačnije, kako su raketnom brzinom, pre 100 godina napredovali odnosi Kraljevina Srbija – SAD. Kraljevine Srbije više nema, ostala je samo SAD. Ti odnosi nikada više neće biti ni nalik na prošlost; nažalost.
Jer, Evorpski pokret u Srbiji odaje čast i poštovanje AVNOJ-u, jednom sistemu „vrednosti“ bez demokratskog par lamentarizma, višepartijskog sistema, demokratskog parlamenta, privatne svojine, ...a SAD odaje čast i poštovanje onima koji ove vrednosti slave. Bolje je da se zameri nama, koji činimo cifru od skoro 10 miliona, nego njima. To je život. Aferim!
Bićemo zadovljni i srećni, koliko možemo, samo ako nam odnosi budu, koliko toliko, civilizovani. Na žalost, šanse nisu velike.
Za ljubav je potrebno dvoje.
Preporuke:
0
0
52
subota, 16 oktobar 2010 07:56
Jasna Simonović
Milorad Stanojlović, "Nedavno sam čitao Božidara Purića, „Biografija Bože Rankovića“. Tačnije, kako su raketnom brzinom, pre 100 godina napredovali odnosi Kraljevina Srbija – SAD. Kraljevine Srbije više nema, ostala je samo SAD. Ti odnosi nikada više neće biti ni nalik na prošlost; nažalost"...
Zašto ne? Šta je raketna brzina prema današnjoj "elektronskoj brzini"! A Kraljevina Serbia pravno je inkorporirana sve do danas...Samo da još izbrojimo do 91, tako nekako...
Preporuke:
0
0
53
ponedeljak, 18 oktobar 2010 06:54
thinking maize@ Misliocu
Poštujem Vaš stav! Raspravljaćemo o finesama nekom drugom prilikom, treba zaraditi hleb svagdašnji! Svako Vam dobro!
Preporuke:
0
0
54
utorak, 19 oktobar 2010 20:17
Mudrac
To vam je otprilike kao kada biste usli u muzej i razbili sve sto vredi a onda im dali lepak da sve zalepe, onako za dzabe, pa se onda cudite sta imaju protiv vas...
Što se tiče izvoza voća i sličnog primarnog sadržaja naše firme su doživljavale ucene, obaranje cena, pa čak izmišljanja da je kvalitet robe loš.
Kod uvoza smo tretirani još uvek kao zemlja trećeg sveta a ne kao jedna zemlja u Evropi. Bilo da je reč o repromaterijalima ili o finalnim proizvodima ovde su godinama završavale robe koje nisu mogle da se prodaju na "prvoklasnim" tržištima kao što je EU, ali su zato naplaćene po "prvoklasnim" cenama ne retko većim nego što se ista ta roba prodavala firmama u zemljama EU. Ko onda može da izračuna finansijsku štetu koju su pretrpele naše firme i koje smo imali kao zemlja u celini.
Vratite nam status normalne nacije gospodine Montgomeri, stavite nas u rang sa Hrvatskom pa da naše kompanije mogu normalno da rade, da dobijaju uslove kao i firme u drugim evropskim državama, i da ne moramo sve da plate unapred te da dobijaju opremu i mašine uz dugoročne i povoljne kredite.
Vratite nam građevinske i druge profitabilne poslove koje su srpek firme imale u Rusiji, na Bliskom istoku, Africi, Aziji.
Gledajući privredu Srbije poslednjih 20 godina ne možemo se oteti utisku da je raspadom Jugoslavije, sankcijama UN, ratovima u okruženju, sa Kosovom, bombardovanjem 1999, kao i politikom deindustrijalizacije Srbije koju sprovodi nova vlast u Srbiji, nečija ideja da Srbija postane nerazvijena, ekonomski zavisna i teritorijalno okrnjena zemlja te se može sumnjati u dobre namere SAD.
Treba se na vreme zapitati šta zna aktuelna američka ambasadorka. Verovatno ne ume isto što i gospodin Montgomeri, a ume da uteruje u NATO. Njeno prisustvo na gej-paradi okruženoj kordonima policije i pohvale policiji govore o njenoj sasvim uskoj i nediplomatskoj specijalizivanosti i specifičnom zadatku koji sprovodi.
Da li će neku od budućih gej-lezbo-trans-parada u Beogradu obezbeđivati NATO trupe?
Americka politika nije uspela da pridobije naklonost Srba jer se civilizaciski razlikujemo. Mi Srbi toga dugo nismo bili svesni, kulturoloski, ja sam odrastao na crtanim filmovima i filmovima sa zapada da ne govorim o muzici i modi ali cim se dotaknemo pravde i istine tu nam se putevi razilaze.
Vas americki je bezdusan i oslanja se iskljucivo na materijalna i vojna dobra, ne nudeci apsolutno nista na duhovnom i intelektualnom planu. Uostalom Vi to pomalo i osecate licno jer ste se nastanili na Balkanu ,a niste se vratili u svoje americke drzave, zar ne?! To ste nesvesno uradili jer i dalje trazite odgovor, koliko vidim Vasa knjiga je vapaj u tom smeru.
Na zalost obostranu , dobicete odgovor jednog skorasnjeg dana i bolece Vas. Ma koliko nas rastakali i ubijali i omalovazavali ostace nas dovoljno da Vas ispratimo tamo gde treba ili nas biti nece.
Mi te lekcije kroz istoriju imamo i necete ih izbrisati iz nasih glava makar organizovali takozvane parade ponosa svaki dan.
i našu unučad o tome ko su i šta su SAD, koje su
nam svjesno rušile ime i ugled u svijetu, razorile
zemlju, ubijale stanovništvo i otele Kosovo i
Metohiju da bi tamo napravile svoju vojnu bazu.
Zašto SAD ne povrate svoju ljubav prema Osami Bin
Ladenu i Al Kaidi, koje su stvorili i naoružali,
nego pod imenom 11. septembra i srušenih kula
bliznakinja haraju islamskim zemljama i ubijaju
koga stignu, tvrdeći da šire demokratiju. Gospodine
Montgomeri, kule bliznakinje su dječija igra prema
onome što je Srbima donio "Milosrdni andjeo". Ne
zaboravljamo ni silna materijalna sredstva uložena
u urušavanje srpskog naroda iznutra, u pokušaje
uništavanja njegove slobodarske tradicije i patriotizma. Daleko ste, gospodine, od toga da
postignete i taj cilj. Kvislinzi su u našem narodu
samo privremena kategorija.
mnogim skolovanim amerikancima je jasno da je ta cela balkanska epizoda jedna velika budalastina americke politike, ali ne vredi. Jedna sila se nikad ne sme i ne moze izvinjavati. Tako nama ostaje samo gorcina i neprijateljstvo. Steta.
I ja mislim da se Vi nešto preispitujete.Tu ste,niste
kući?
SAD nemaju naciju,da bi na nekog pala ljaga za ono što SAD radi po belom svetu.To je ljaga na čovečanstvo.
Zauvek će ostati izreka "SAD,velika satana"
Alal vam !
Oni zaista misle da smo mi kompletni idioti.
Ne vredi više trošiti reči.
Bolesna je i njihova "zemlja" i "civilizacija".
Ne može to isuviše dugo još da traje.
plaćao odštetu nevinim a zatvorenim tokom Sablje,
država Srbija ili Vi lično?
Vidim da ste učestvovali u priči, da ih znate i poznajete. Ta Vi ste se školovali tamo.
Baš bih voleo da čujem Vaš stav o tome zašto je Imperija tako otvoreno i bezalternativno stala na stranu Muslimana i Albanaca na Balkanu, a tako surovo gazi sve srpske interese.
Da li su Vam ikada otvoreno rekli zašto. I dokle će. Mislim, da nas gaze.
I još nešto. Da li nas tamo zaista smatraju za idiote i imbecile, što proizilazi iz ovog Montgomerijevog teksta.
Ako ne želite da odgovorite, ne morate, ali baš bih voleo da čujem Vašu priču o tome.
Ma ajdete ,vasa ekselencijo, kako ste dosli do ovakvoga zakljucka? "delimicno" kazete? "i vjerujuci da smo se udruzili s njihovim neprijateljima"?
Vasa ekselencijo, vi nista nijeste naucili o Srbima za vrijeme vaseg opstanka u Beogradu. Ostavite se vase "analize" i prikljucite se paradi 'ponosa'.
Kao da Himler počne objašnjavati Jevrejima kako je dobro što će ih strpati u gasne komore i onda se još čudi što mu nisu zahvalni.
Znata gospodine, kad seljak poseje kukuruz u zemlju, on iako može biti neobrazovan, on veoma dobro zna da iz toga zrna može da nikne samo kukuruz i ama baš ništa više. bio bi posve lud ako bi mislio da će iz kukuruza da mu niknu banane.
SAD izvršile su(sa članicama NATO'a) agresiju na Srbiju.Težnja da "osvoje srca i umove" samo je prazna floskula koja ne uspeva ni u Iraku,Avganistanu,a u Srbiji baš nikada.
Uzalud je trošio mastilo.
Izjava o slucajnom bombardovanju kineske ambasade na najnizem nivou.
Boreci se za "sedlo Azije" SAD i NATO ubili su vise od milion a u izbeglistvo naterali vise od cetiri miliona ljudi.
Sadamovo ubistvo pred kamerama poraz je NATO doktrine.
Milosevicevo izrucenje Hagu sramotna je demonstracija nedostatka demokratskih kapaciteta "demokratske" vlade Srbije i SAD tutora.To nije bio nikakv medeni mesec vec dalje slamanje i razdor medju gradjanima Srbije kao uvod u otimanje Kosova.
Evo,ponovo traze menjanje Ustava(brisanje KiM)?!
Zato nam je vezirka i dosla u goste.
Montgomeri je bas passe.
podle namere i naivne improvizacije.
Ovako, verujem da smo mi Srbi imali dve sanse da uspostavimo dobre odnose sa Amerikom od kojih su obe prokockane deleom zbog nase nesnalazljivosti, a jednim manjim delom i zbog kratkovidosti nekih ljudi u americkoj administraciji. Prva sansa je bila neposredno nakon pada berlinskog zida, prvo, Beograd je trebalo prvi da uvede visestranacje i da sprovede neoliberalne reforne, jednom recju da bude sampion atlantizma i drugo, morali smo brzo i efikasno da reagujemo vec u Sloveniji. Jaka i stabilna Jugoslavija bila je u interesu Amerike jer je ona najbolji branik protiv eventualnih buducih pokusaja drugih velikih sila, pre svega Nemacke i Rusije, da sprovedu svoju hegemoniju, verovali ili ne tako nesto uopste nije uskljuceno u buducnosti! Otuda je logicno da Amerika podrzi one koji mogu biti stub Jugoslavije, a to su samo i jedino Srbi. Medjutim, mi smo se dosta traljavo pokazali na pocetku krize dok sa druge strane mnogi u Americi nisu prepoznali ono sto im je dugorocni interes. Kada se videlo da Jugoslavije vise nece biti tada su Amerikanci ocenili da ce kontrolu na teritoriji bivse Jugoslavije i malo sire najlakse uspostaviti ako medju drzavama tog regiona vlada sto izrazitija ravnoteza. Put koji vodi do te ravnoteze podrazumeva sa jedne strane podrsku nacionalizmima malih naroda, kao sto su muslimani, Montenegrini i Albanaci, kao i podrsku celovitosti Makedonije a sa druge strana onemogucavanje onih naroda, koji su za uslove ovog regiona veliki, da stvore drzavu koja bi obuhvatala sve pripadnike tog naroda. Ovo drugo se odnosi pre svega na Srbe i jednim manjim delom na Hrvate. Sve sto nam se dogadja je posledica toga.
Drugu sansu da uspostavimo korektne odnose sa Amerikom imali smo neposredno nakon 5. Oktobra, medjutim vec u startu smo napravili gresku time sto smo mislili da ce rusenje Milosevica biti dovoljno da oni promene odnos prema nama. Stvari stoji drugacije, Amerikanci veruju da Srbija ne zasluzuje da se olako izvuce i da joj se oproste Miloseviceva zlodela. Dakle nije se moglo od njih ocekivati da ce pomoci tek tako, to je morao da bude nas zadatak! Trebalo je povuci nekoliko velikih poteza i vise niko se ne bi usudio da ucenjuje jer bi to od njih zahtevalo preispitivanje i preuredjenje citavog poretka u regionu, sto je vrlo osetljivo i nepotrebno. Prokockane je i ova sansa tako da mogu samo da vam kazem da ocekujem da ce Amerika i dalje biti veoma nenaklonjena prema nasem narodu. A i da vas pitam nesto, zasto bi oni menjali svoj pristup prema nama kada ovaj daje rezultate?
Na kraju vam preporucujem da procitate ovaj tekst ako vec niste. To je najbolja ocena situacije u kojoj se nalazimo.
http://www.nspm.rs/hronika/obrad-kesic-stalnim-popustanjem-tadic-i-politicka-elita-vode-srbiju-u-nove-sukobe.html
Ipak, u nadi (matore lude) pisem verujuci da ce
on da procita, pameti se dozove i krene da menja
"imperiju" (a dobro znam da on i ne zna gde zivi,
a posebno ne, sta je i gde ta "imperija").
SAD su 1918 videle odredjene mogucnosti uticaja
i kontrole (pre svih Srba - velikih pobednika)
podrskom stvaranja kraljevine SHS, a ideje mikro
nacije "a la americaine".
[Za ustase od 1921, njihovo orgijanje-genocid malo
iza jevrejskog, znali ste, ali ...A mi vas voleli]
U II sv. ratu, verovali su Cecrcilu-da bolje zna,
a nikad Titu. Buduci Britanac i anglosaksonac,
nije podrzavao ga je i pustio da izraste u gromadu
(ljudi su smrtni ali ne i Britanska imperija).
CIA se cudila, mrstila, divila, nestrpljivo cekala
njegov kraj, ...
U igri "ni tamo, ni vamo", narod se uzvisio ali
SAD, nikad mrzeo (a neki su glorifikovali), kao sto
nikad nismo dovoljno voleli Ruse (a SSSR smo i
mrzeli-deo). Kako SAD nikad nisu bile jednostavna
ni jedinstvena tvorevina, povremeno su se mogli
sastaviti zajednicki interesi, koji su dobijali
formu projekta (u realizaciji - majstori).
Tako, interesi americko-sicilijanske mafije i
CIA, dovode do uvlacenja Albanaca na KiM u posao,
paralelno sa "trovanjem"-samo APKiM a ne republika.
Kako narod nije bas bez pameti, kako da vas vole?
Govorili ste da ste za YU, a otvoreno radili na
razaranju svega stvorenog. Znali ste da secesije
dekretom, i bez rata, stvaraju haos. Znali ste
dobro da su Srbi u Krajini, Slavoniji, Dalmaciji,
BiH (i KiM) starosedeoci-"aborigins", a niste
marili sto ce se genocid (i frazesko "etnicko ciscenje") rasplamsati.
Znamo da ste "zaustavili" merodavni izvestaj posma-
traca UN iz Sarajeva, upucen G.S. UN-g. B.B.Galiju
za inscenirani pokolj na pijaci Markale (u vasoj reziji),pa hitno progurali Rezoluciju SB UN - kaznili narod (pravo ste zgazili, pravdu ne poznajete).
S. Savic Deo 1.
nisu doticale, a treba li da vas volimo?
Nije vam bio dovoljan krvavi gradjanski u Jugoslaviji,
najavili ste novi – na KiM.
Podsticali (krsili povelju UN, medjunarodne norme)
ste Albance na KiM na oruzanu pobunu, nepostovanje
drzave, bojkot svih vrsta – zaposlenja, zdravstva,
popise, izbore, … (ca na njihovu stetu)- flagrantno
mesanje u unutrasnje stvari suverene drzave.
Nametnuli ste “doprinos” kojim su svi Abanci platili
sve vase oruzje, municiju, ratnu opremu, usluge, od
trenera (vojnih) do satelitskog snimanja i pracenja.
Organizovali “pregovore” nevidljivih strana, dok ste
Uzivali u francuskom dvorcu.Da vas volimo?
Imamo dovoljno razloga da verujemo i u dirigovanu
Hiper inflaciju I vasu ulogu u njenom kreiranju I
odrzavanju, toliko dugo.
Sve to vam nije bilo dovoljno, pa ste (kao Austrija
1914) neprihvatljivim ultimatumom zapoceli agresiju.
Kako vi I ne znate za stid, moral,… obrusili ste se
dotad, nevidjenom vojnom silom – NATO (iza koga
je preko 800 miliona ljudi, protiv ni 10 miliona) na Srbiju, vec razorenu.
Ni vi se ne stidite razmera nedela I razaranja.
Bombardovanjem ste naneli ne mnogo stete vojsci
ali ste ubili skoro 3000 nevinih ( jos ih nazivate
kolateralnom stetom), daleko vise privredi I infra-
strukturi (koju je ipak narod izgradio I platio).
Nastavili biste vase orgijanje, da drugi nisu
preuvelicali dalju pretnju I prmorali nesrecnog SM
da kapitulira. Mora da vas volimo!
Pokrili ste se NATO-m i KFOR-om I okupirali
Kosovo i Metohiju I podstakli da Albanci, pod vasom
zastitom proteraju preko 200.000 Srba I drugih iz
svojih domova I svoje zemlje. Oteli ste (kao da je
rani srednji vek) teritoriju suverenoj drzavi, gazeci ga silom oruzja I jos, na besplatno uzetoj teritoriji, izgradili vojnu bazu. Znamo da nije za odbranu ni KiM ni Srbije. Jos jedan razlog da vas volimo.
S. Savic Deo 2
Znamo da ste iskoristili SM, kako vam odgovaralo,
da ste ga potom “otpisali”
Znamo kako ste radili po Latinskoj Americi, pa da
vam ne treba drugi recept.
Znamo koliko ste novca predali DOS-u za drzavni
udar (doduse, ne znamo bas,koliko je darodavcu
vraceno “na ruke”, kako se vec valja), Vidimo kako
ste uspeli i odrzavate ga (nasi to mnogo ne kriju).
Znamo zasto nam dolaze, redom zvanicnici i ..ce.
Znamo da kad vi kazete, da je Kosovo za vas,
zavrsena stvar (za nas Kosovo I Metohija nije stvar
niti je vojna okupacija I NDK, kraj) mi moramo da
potvrdimo (verujete da ste toliko mocni).
Znamo da propagirate kvazi drzavu i nepostojecu
naciju na nasoj teritoriji i od naseg naroda (gde su
i Albanci – rodjeni na KiM I drzavljani Srbije) i da
nas svim sredstvima pritiskate da to prihvatimo.
[Znamo da su Albanci platili jedno, a od vas dobili
drugo, uz negodovanje dobrog dela sveta - da su
opljackali tudje i da su koristili lazi, koje ste im vi
smislili (oni dobro znaju kako su ziveli do 90-te).
Ne znam koliko znate da Albanci (bili su ponosni
I casni) ne prastaju. Nama nisu platili niti smo ih mi prevarili. A u tu ljubav, ne ulazim.]
Znamo da pritiskate “one vase, a nase” da sve
zaborave, i vec jednom donesu odluku Skupstine
o pristupu NATO ( i definitivno zapecatite poklpac
nad srpskim loncem).
Nazalost, ne znamo da u svemu nema mrznje, a
da ljubav niti ocekujete, niti za nju marite.
Nama ce mozda biti kasno da shvatimo da SAD
nikad nisu bile zemlja gde Pravda pobedjuje (kao
u bezbroj western filmova kojima ste nas zasipali)
SAD - sila koja oruzjem i prljavim novcem razara
sve sto joj je na putu ostvarenja interesa, a ne
dobri pravdoljubivi dzin – zastitnik malih I slabih.
Pa, … da vas volimo?
S. Savic Deo 3.
"Mogu da precizno navedem koji koraci su potrebni za rušenje jednog autoritarnog vladara."
A ko je "autoritarni" vladar, e pa to se "negde" već određuje. Odnosno, toliko puta je već određeno.
I još nešto.
@Mislilac
Vi, mislioče, pokušavate da nas ubedite da SAD svoju politiku menjaju svako malo, pa kada na primer Srbija 1. januara 19xx. godine ne uvede višestranačje, onda SAD 2. januara 19xx. odluče da tu Srbiju treba bombardovati, a 3. januara 19xx. to i učine. Da li ste Vi, gospodine, ozbiljni? Ovo me podsetilo na jednu privatnu diskusiju u kojoj su (neki) pokušavali da me ubede da je NDH bila rezultat toga što je Srbija bila "jogunasta". Napravili 27. mart, izazvali Nemačku i njihovog velikog saveznika Hrvatsku, oni na brzinu odlučili da naprave NDH, usput naravno i Jasenovac i dr., i tako kaznili Srbe za neposlušnost od 27. marta. Da, zaista. A bez toga, imali smo, kako Vi kažete, lepu priliku da "popravimo odnose" sa Hrvatskom (i Nemačkom,naravno). Ali, eto šta da se radi kada smo bili takvi i kada smo i dalje takvi. I zato su, jel te, i Hrvati onda, i SAD sada bili u pravu. I jedni i drugi bili su "izazvani" tim nerazumnim Srbima. A tako su imali žarku želju da s nama žive u prijateljskim odnosima.
Ono sta oni pisu je iskljucivo u funkciji obmane i stvaranja peravana iza koga to zlo dejstvuje. Dakle reci takvih tipova ne vrede ni pisljiva boba, jer je njihova uloga - laz i prevara.
Djela njihova ih otkrivaju!!!
Nit je bilo vredno citati, nit je bilo vredno truda kucati - samo da kazem sta mislim o takvima...
Prvo sto je Montgomery trebao da sazna ,je, da nacija koja 'pamti' Kosovsku Bitku 1389 godine, nece lako zaboravit Bombardovanje 1999 godine.
Ne samo da on nije razumjeo Srbe, nego on nije razumjeo ni ko vlada u njegovoj sopstvenoj zemlji.
Ne bi trebao on vise da izlazi u javnost sa svojim infantilnim izjavama.
Rekoste "dobro urađeno" za japanske autobuse. Naravno da jeste. Japan je na mnogo gori način od Srbije osetio "američku ljubav", tako da su srpski i japanski narod na neki način vezani. Doduše, nikad nije kasno, možda ih i prestignemo po pitanju prijemčivosti američke ljubavi. Uostalom, Japanci su vredan, disciplinovan i čestit narod, koji je bio prisiljen da uđe u rat upravo zbog žestokih blokada i sankcija koje im je nametnula Vaša milosrdna zemlja, i ne mogu se porediti sa Hitlerovom nacističkom Nemačkom. Ako se ne varam, SAD su 1941. osnovale koncentracione logore za japanski živalj. Zašto nije bilo logora za Nemce u SAD, a znali ste da satiru Jevreje u Evropi. Naprotiv, brodove sa Jevrejima ste vraćali Hitleru na tacnu. Koliko je nacista posle rata prebačeno u SAD? Je li to bila nagrada za holokaust nad Jevrejima i do tada neviđena masovna ubistva nad Rusima?
Čiju ljubav, sem engleske i nemačke, možete očekivati? Ničiju.
Spomenuli ste Jovanku Broz. Ona jeste žena za poštovanje, istrpela je stoički sva šikaniranja posle Brozove smrti, ni kriva ni dužna, jer je poznato da se za malo toga pitala.
Kad smo već kod Tita, kako to da Americi nikad nije smetalo što je pomagao Arafatove teroriste, što su teroristi Crnog Septembra jedno vreme bili u SFRJ? Nije se bunio Nikson, ni Ford, najmanje Karter, kome je helikopterom sleteo pravo u dvorište Bele kuće. Ali je zato Americi smetalo što Srbija šalje pomoć svom narodu u Bosni i Krajini. Vrlo zanimljivi kriterijumi!
Da ne bude da samo kritikujem, ima časnih izuzetaka. Predsednik Vudro Vilson bio je 1918. saglasan da Srbija podeli Jadran sa Italijom, a da Hrvatska i Slovenija budu samostalne. No, ipak je odlučila Engleska, koja je želela da Srbija ima trojanske konje.
Hvala na pojašnjenjima i na tekstu na koji upućujete.
Pozdrav Vama.
Bio sam funkcioner u lokalnoj samoupravi i znam kakvu pomoć su pružali Amerikanci. Pomoć je išla preko "Voke", tako što je grad davao učešće od 25%, a ostalo "Voka". Jedina "anomalija" je bilo to što je vrednost radova tako bezobrazno "napumpavana", da smo mi sa naših 25% moli to isto, a nekada i više da uradimo.Kada sam jednom prilikom pitao njihovog šefa za Srbiju, mislim da se zvao DŽim Nil, zašto tako rade i kakva je to pomoć, kada, izgleda samo peru novac preko nas!? Taj gospodin je samo gledao u jednu tačku i nije ništa odgovorio.
A, šta bi i mogao da kaže, a da ne slaže!
Znao sam i ja da neću time ništa da ispravim, jer je imao ogromnu podršku "žutih", ali sam hteo da glasno kažem šta mislim o toj pomoći! "Žuti" su kasnije pričali kako je "gospodin" ostatak dana bio nervozan i besan... Kakav smrad? Kao džeparoša kad uhvatiš na delu!
I sad se ovaj gospodin pita zašto ih mrzimo..?!
Isprebijam gospodina Montgomerija, istrgnem mu ruku iz ramena, oskrnavim čast njegove ćerke i odmah posle toga zalepim mu par flastera a ćerki dam kesicu bombona.
I onda mu se zagledam duboko u oči i šta? U njima nema zahvalnosti. Džaba flaster, džaba bombone. Zašto? Zašto?
Znači, zaključujem ja, ništa više se ne može učiniti za ove nezahvalne ljude, a da bi se oni promenili. Bio sam u pravu što sam ih povredio.
Najveća svetska sila je jedan običan ludak.
amerika je htela neku drugu "ljubav". tako je "uticajem" sa više od 10 000 mmetara, rasturila već postojeću ljubav sa srbijom. naravno, nije u pitanju samo srbija, već i uticaj pripadnika srpske nacionalnosti, kao najveće, na balkanu, koji je trebalo neutralisati - čime? američkim bombama. stvoriti srbiju, ne veću od "volove kože" a očekivati njenu neizmernu ljubav, je naivno, najblaže rečeno. ako je ovo siže mntgomerijeve knjige,njeno eventualno čitanje bilo bi gubljenje vremena. takođe sumnjam da nije pisana bez osnovne namere (nije imalo potrebe) za nekom vrstom "pravdanja".
15 Čuvajte se lažnih proroka, koji vam dolaze u ovčijem ruhu, a iznutra su kao grabljivi vuci.
16 Po plodovima njihovim poznaćete ih. Zar se grožđe bere s trnja ili smokve sa čkalja?
17 Tako svako dobro drvo rađa dobre plodove, a rđavo drvo donosi rđave plodove.
18 Ne može dobro drvo doneti rđave plodove, niti rđavo drvo doneti dobre plodove.
19 Svako drvo, koje ne rađa dobra ploda, odseca se i u vatru baca.
20 Dakle po plodovima njihovim poznaćete ih.
Od istoga: "KO IMA UŠI, ČUĆE! KO IMA OČI, VIDEĆE!"
Ja u Boga verujem ali takodje znam i to da su politika i hriscanska etika dve nezavisne dimenzije ljudskog delovanja, drzava nije nikakva Civitas Dei vec samo i jedino covecije delo. Dakle, kada razgovaramo o politici drzimo se Makijavelija, a o apostolima i njihovim delima razmisljajmo kada je tema nasa dusa.
Vidim da u vezi sa Montgomerijevim clankom Vasa razmisljanja nisu naisla na podrsku, mada imate jednog svesrdnog postovaoca (Aleksandra).
Licno, imam veoma nepovoljno misljenje o tome sta Vi pisete jer se sve svodi na post hoc "objasnjenja" u kojima se ispoljava veoma povrsno poznavanje funkcionisanja SAD i tamosnjih istinskih poluga vlasti. Pa cak da ste, recimo, bili ambasador u Vasingtonu, mislim da ste vecinu tog vremena proveli "otkrivajuci Ameriku" (kao sto to otvoreno odande rade neki dopisnici poznatih listova).
Vase partijske i profesionalne kvalifikazije se mogu relativno lako proceniti. O njima sam se veoma negativno izrazio u jednom drugoj poruci koju je moderator NSPM-a odbio da objavi. Svejedno:
Vasi predlozi:
1. Multi-stranacje. Nonsens. Za SAD to ne znaci nista ukoliko im stranke na vlasti nisu bezpogovorno naklonjene. Takodje ne sme da postoji nijedna stranka cija je platforma cak i delimicno anti-americka. (U Evropi takve stranke ne postoje izuzev u Srbiji i Rusiji.)
2. Neoliberalna ekonomija. Ovo je vazno za pljacku, ali vredi jedino ako je drzava dovoljno stabilna da tu pljacku (sa strane) ozakoni i obezbedi. Srbija je bila, a i sada je, los kandidat da joj se neoliberalna ekonomija uracuna u pravi plus.
Ono sto niste rekli je da je Srbijin najveci adut u ocima SAD bilo bas Kosovo i da im je 1990. godine trebalo ponuditi pristinski aerodrom (sa tunelima itd) i plus koliko god im zemljista treba za buduci Bondstil u "zakup" od $1 na 99 godina. Valjda Vas je bilo sramota da to napisete, kao sto je i mene.
Medjutim, ni to samo to po sebi ne bi bilo dovoljno. Snishodljivosti ne bi nikad bilo kraja. Pogledajte zemlje Zapadne Evrope. Niko ne sme da zucne. Holandija je samo naizgled zucnula jer joj je namignuto da, kao kobajagi, zucne.
Za kraj, pogledajte ovaj link:
http://www.guardian.co.uk/world/2010/oct/14/macedonia-khaled-el-masri
pa cete videti da i najsnishodljiviji dobijaju samare sa svih strana.
Postavljate nezgodna pitanja postovani, i Sokrat bi vam pozavideo. Medjutim sada ste postavili takvo pitanje na koje da bih dao odgovor moram da biram izmedju spasa duse i spasa Srbije. Na takvo pitanje ne zelim da odgovorim, i nadam se da mi ne zamerate. A sto se tice nasih stavova, ja sam misljenje da oni treba da zavise iskljucivo od interesa nas i nase zajednice. Naravno uvek pokusavam da utvrdim kojih se predrasuda nisam odrekao. I u skladu sa tim mogu i da promenim neki stav pa tako po pitanju politike ja mogu danas da razmisljam drugacije nego pre godinu i po-dve. Tako da iako sam u srcu stopostotni atlantista, ja ne mislim da Evropska Unija nema alternativu kao sto tvrdi ova vlast i najveca opoziciona partija. Jedino sto za mene nema alternativu je Zapad, njegova kultura, filozofija i civilizacijski krug, a sa kim ce Srbija odrzavati dobre odnose to je sasvim drugo.
Naš problem je ogromna i kontinuirana podrška ovakvom režimu i pojedinim grupama, sa ili bez Miloševića, a od strane SAD.
To očigledno neće uspeti da izmeni ni Jovanka Broz.
Šta da se radi. To je život, što bi rekli Francuzi.
Nedavno sam čitao Božidara Purića, „Biografija Bože Rankovića“. Tačnije, kako su raketnom brzinom, pre 100 godina napredovali odnosi Kraljevina Srbija – SAD. Kraljevine Srbije više nema, ostala je samo SAD. Ti odnosi nikada više neće biti ni nalik na prošlost; nažalost.
Jer, Evorpski pokret u Srbiji odaje čast i poštovanje AVNOJ-u, jednom sistemu „vrednosti“ bez demokratskog par lamentarizma, višepartijskog sistema, demokratskog parlamenta, privatne svojine, ...a SAD odaje čast i poštovanje onima koji ove vrednosti slave. Bolje je da se zameri nama, koji činimo cifru od skoro 10 miliona, nego njima. To je život. Aferim!
Bićemo zadovljni i srećni, koliko možemo, samo ako nam odnosi budu, koliko toliko, civilizovani. Na žalost, šanse nisu velike.
Za ljubav je potrebno dvoje.
Zašto ne? Šta je raketna brzina prema današnjoj "elektronskoj brzini"! A Kraljevina Serbia pravno je inkorporirana sve do danas...Samo da još izbrojimo do 91, tako nekako...