петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Шта ће Србији помоћ Русије, кад дајете све што Запад тражи

Kоментари (46) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 27 октобар 2010 16:06
Синиша Стефановић
"Текст у коме се говори о наставку дијалога између Београда и Приштине српска средства јавног информисања преводе као дијалог између страна, а на Западу тврде да је у питању дијалог између две државе."

ПИТАЊЕ:
Да ли неко зна где се да преузети, на енглеском језику, предложене (прва) и ревидирана (друга) резолуција од 9 септембра на - правно важећем и за тумачења једино ваљаном - енглеском језику?

Молим за линк.
Препоруке:
0
0
2 среда, 27 октобар 2010 16:06
Милош Обилић
Веома искрено и право у лице.
Препоруке:
0
0
3 среда, 27 октобар 2010 16:23
Србин Србиновић
Уважену госпођу,Јелену Гускову, имао сам прилике да слушам на Машинском факултету у Београду, као представницу руске политичке науке. Наравно, изванредно ценим госпођу баш као што ценим и волим Велику Русију и сву руску историју.
Велика Русија је светлост слободе на Планети земљи, замраченој америчким просипањем бомби по главама малих народа малих и слабих држава.
Једну грешку у овоме тексту, госпођа Гускова, понавља непрестано. Госпођа Гускова наводи: "Србија је дала Западу..." , "Србија је ово , Србија је оно учинила...".
Истина је да све, о чему наводи Гускова, Србија није учинила ништа, него је то учинио Борис Тадић, као марионета Запада. Када би српски народ имао прилику да се изјасни о ономе што је Борис Тадић учинио, сигурно не би поступио као Тадић. Кратко, Борис Тадић не представља Србију, не заступа интересе Србије, иако је то опасно рећи, и немогуће рећи да неко чује, да народ чује, јер су сва светла у Србији угашена. Ово госпођа Гускова мора да зна, и да уместо речи "Србија" користи речи "Борис Тадић", а то двоје се разликује и удаљено је једно од другог милионима светлосних година.
Препоруке:
0
0
4 среда, 27 октобар 2010 16:24
мачак гарфилд
Г-ђа Гускова, као и неки други руски јавни радници, очигледно задужени/специјализовани за Балкан (Србију) износе своје начелне политичке ставове јасно, и са њима се слажу многи читаоци. Међутим – да поставим питање г-ђи Гусковој: шта је настало прво – млада гуска или јаје? Питање се чини глупо, али није баш сасвим. Г-ђа Гускова пита: „Шта ће Србији помоћ Русије, кад дајете све што Запад тражи!“. Али – у чему се састоји помоћ Русије Србији, осим у речима? Лако је посматрати са стране и повремено износити заједљиве коментаре/примедбе о томе да Србија даје све што Запад тражи. Шта је Русија делотворно учинила и чини/чиниће да помогне Србији како ова не би била приморана да Западу даје све што Запад од ње тражи (па и више)? Немојмо сада потезати питање садашњих властодржаца који су компрадори Запада, него - шта Русија делотворно предузима да садашње стање на овај или онај начин претегне у корист њених интереса? То би могло бити повољно ако се они поклапају са интересима Србије, али како се чини, Русија нема јасно одређене интересе у Србији, или ако их има, не жели/нема снаге да их спроводи, па се тако све своди на већ речено: Гускова, искендерови и остали све посматрају са стране и само праве заједљиве примедбе.
Западу није успело пропагандном и ракетном офанзивом да Милошевића уклоне, па су (како сада тврди бивши амбасадор САД у Београду), пошто им је то био стварни интерес, инвестирали 100 милиона долара и уклонили га. То је модерна варијација на ону познату изреку: “Пара врти где ракета неће“. Паметноме доста.
Препоруке:
0
0
5 среда, 27 октобар 2010 16:24
Смиљански
Нажалост,то је наша сурова реалност.Поновићу још једном,дугогодишње југословенство,и одрицање од сопственог идентитета,напаравило је од нас данас ово.Нити смо Срби,ни Европејци,ни про амерички,ни верници ни комунисти,ни про руски,ништа постали смо само своји непријатељи.Нема нације која тако успешно ради против себе,тешко је наћи такав пример.Нама није довољно што нам је НАТО,бацио 21 тону осиромашеног Уранјума,и што нам је затровао генерације за више векова,а то можемо да се уверимо по броју малигних обољења у Србији.Ми их и даље "волимо",и врло мрзимо Русе,иако немамо никакве аргументе за то.
Препоруке:
0
0
6 среда, 27 октобар 2010 17:07
Peter RV
Pa da Srbi, kaze vrlo korektno g.Gusakova,
"Ако Србија упорно прави уступке у питањима о Косову, Војводини, Санџаку, зашто вам треба подршка Русије?!"
Cudno je da dvije gospodje iz inostranstva (J.Gusakova i D.Dzonston) znaju da nam direktno kazu istinu, dok je mi izbjegavamo kao djavo krsta.
Препоруке:
0
0
7 среда, 27 октобар 2010 17:11
Драгослав Пакић
Ако наш председник, како рече један дипломата из разумне Европе, води разумну политику са неразумном нацијом, онда нам, тако неразумнима, Русија не би била ни од какве помоћи.
Пушкин рече: моли се Богу пријатељу колико ти је воља, али ипак настави да веслаш. Наш председник, међутим, не мисли да весла. Нити намерава да се поклони свом тако неразумном народу. Спала би му, приликом наклона, круна са главе. Исплативије му је да моли, клечи, љуби руке и скуте старе даме Европе која по своје не мора више ни да долази. Зашто би кад јој се на тањиру нуде и Рашка област и Војводина и ''Прешевска долина''.
Европа нам тражи руке, а ми јој нудимо груди са Косовом у њима уместо срца.
Руке су нам вечно празне а глад за приступним фондовима бескрајна. Дали би све, али ускоро нећемо имати ништа.
Препоруке:
0
0
8 среда, 27 октобар 2010 18:31
МИРКО ГРБИЋ, БАЊАЛУКА
Ово је можда занимњиво.!
Ето Додик у Републици Српској не даје ништа западу, зна се колико му је стело до државе БиХ, сутра би радо отцјепио Српску...али онда дође амбасадор Русије у Бањалуку и каже....Бих је недјељива држава , нисшта од сецесије !
Шта би н аоов рекла гђа Гускова. Срећа па неће читати мој коментар !
Препоруке:
0
0
9 среда, 27 октобар 2010 19:52
Peter RV@Srbin Srbinovic@Macak Garfild
Za vasu informaciju: gradjani Srbije su izabrali Borisa Tadica za vodju drzave. Druga cinjenica : sve opozicione stranke Srbije su za ulazak Srbije u Austro-Ugarsku (pardon, Evropsku Zajednicu). Zasto vas onda nervira kad Guskova spravom generalizuje kad kritikuje 'politiku Srbije'?.
Sto sad vi ocekujete od Rusa? Njihovo ponizenje da budu veci Srbi od Srba? Rusija bi valjda trebala da zrtvuje svoj ugled u svijetu da bi Srbi usli u EZ i Nato? Osvijestite se ljudi, pomoc od Rusije moze samo doc ako ako ga stvarno trazite. Najubjedljiviji korak u tom pravcu ce bit ako se prvo oslobodimo od nase "zute" revolucije. Mi moramo pokazat znake zivota, a ovo je nas 'dzob', ne ruski.
Dali neko ozbiljno misli da bi Sutanovac (znate onaj saveznik Ohio National Guard-e) ili Dinkic, bili ti koji bi nas uveli u savez sa Rusijom?
Препоруке:
0
0
10 среда, 27 октобар 2010 20:10
nataša
Austrijski rezident Tito, koji je mrzio sve što je slovensko i pravoslavno nikada nije direktno i jasno posle rezolucije Informbiroa kad mu je poručeno da prestane sa ubijanjem Srba, jedino je tad rekao NE, rekao Rusima ne. Smatrao je da mu je bolja pozicija i da više može da izmuze od Rusije ako se distancira od NATO pakta, a sadašnja vlast u Srbiji nije.
Ne samo da su se svrstali nego je antirusko raspoloženje u DS, LDP, SPO takvo i toliko kao da su nas oni bombardovakli, a ne NATO.
Moje mišljenje je uvek bilo da Rusija u sadašnjim vlastima ne treba da vidi prijatelje, a ni korektne poslovne partnere. Srbi, odnosno ove vlasti su vrlo nekorektni poslovni partneri. Oni vole da ugode Astriji makar i na svoju štetu i da naškode Rusiji opet na svoju štetu.
Mislim da Rusi nisu ništa izgubili obelodanjivanjem srpskih težnji ka NATO paktu, ka predpočinjavanju srpske crkve Vatikanu i samoukidanju srpske države, kao i potpuno izvesnom raseljavanju kompletne srpske populacije.
Možda su to i očekivali i dali su zakonsku mogućnost da se dozvoli Srbima da dođu u Rusiju i tamo se trajno nastane, i da dobiju prvo izbeglički status. Rusija srpskim izbeglicama može pružiti više nego Amerika ili Austalija. Iskustva sa evropskim zemljama su poznata. Mogu samo da rmbače za stan i hranu i sunca ni meseca da ne vide.
Što se tiče ovih što će imati koristi od evroatlantskih integracija, odnosno ovih što su dobili novac od prodaje Srbije u bescenje, oni će to svoje blagostanje da uživaju sa onim koji će ostati sa njima u regionu. Ne zna se jesu li pametniji ili kulturniji, a kako su tek učtivi u komunikaciji, kako će ih ispoštovati to će tek videti.
Препоруке:
0
0
11 среда, 27 октобар 2010 20:30
ВВВ
Свака част Гусковој, али добро се сећам оних залагивања иѕ 1999.године.Од силне обећане помоћи добили смо само распеване козаке и Бабурина који тако лепо појаше на централном београдском тргу.
Чињеница је да нас је Русија, историјски гледано, увек помагала и штитила. Нема разлога да тако не буде и убудуће. Због тога је неприлично да било ко, укључујући и цењену Јелену Гускову, доводи у питање оно што је само по себи јасно и о чему не одлучују кабинети, владе и некакви планери.
Препоруке:
0
0
12 среда, 27 октобар 2010 22:39
Marko
Guskova je bez uvijanja rekla stasnu istinu, da nas "demokratski Zapad", lagano i sistematski unistava.
Pametnima i onima kojima je stalo da Srbije i dostojanstva naroda je sve jasno.
Jedini spas je hitna smena rezima koji nas sigurno vodi u sve veca ponizenja i vazalno-kolonijalni, podanicki odnos, nedostojan iole razumnih ljudi.
Ne mogu nas spasiti ni Rusija, ni KIna, pa ni sam Bog, ako oni koji predstavljaju drzavu, sve rade pod pritiskom i protiv svog naroda.
Препоруке:
0
0
13 среда, 27 октобар 2010 23:03
Johnny
@Драгослав Пакић "Исплативије му је да моли, клечи, љуби руке и скуте старе даме Европе "
Нааах..Европа .. дама ?? па молим Вас господине Пакићу..али Европа је само најобичнија бединерка,собарица и слушкиња Америке..па то је бар тако савршено јасно !!!
Препоруке:
0
0
14 среда, 27 октобар 2010 23:08
ТОПОЉ
Одавно чекам да неко из Русије провогори на овај начин.Било је крајње вријеме.Руси граде док појединци у Србији разграђују.Има право поштована Јелена Гускова када каже-"Шта ће Србији помоћ Русије,кад дајете све што Запад тражи."Нису у праву они који налазе замјерке цијењеној професорки.Критичари морају знати да је Русија урадила много(и превише)али исто тако морају знати да од руске обавјештајне службе не постоји нико бољи и обавјештенији на овом свијету.Познато је господину Путину и ФСБ ко влада Србијом,само како видим,није баш познато онима који би то требали и морали да знају.БИРАЧИМА У СРБИЈИ У ОГРОМНОЈ МЈЕРИ.Није само довољно рећи,квислинзи,издајници,лопови,бандити,итд.Пуно су дубљи и сложенији разлози читаве ове приче.Русија има право да се буни.Учинила је све да помогне Србији али не може се помоћи некоме ко БТ сматра патриотом.Чиме је г.предсједник доказао свој патриотизам?Апсолутно ничим.У Русији се слијепа оданост Западу сматра ништавним чином.Довођење Еулекса,промјена текста српске резолуције под притиском Брисела и Вашингтона а мимо консултација са Москвом,изгласавање декларације о Сребреници,пуштање на слободу ратног злочинца ИЈ,само су дио низа неразумних потеза званичног Београда.Даме и господо критичари,све ово јако добро примјећују у Русији.Па нису побогу Руси наивни па да не виде шта се ради по Србији.Изборе нико није укинуо.Стога се свако нормалан у Русији пита,ако иза једног човјека стоје недјела,конкретно мислим на БТ,онда се намеће и логично питање:чиме он заслужује повјерење бирача у Србији?Ако се грешка догодила 2004-те,како се могла догодити и 2008-ме?Да подсјетим,прво се догодио 17-ти фебруар па тек онда 11-ти мај 2008-ме.Зар 17-ти фебруар није био довољан разлог да бирачи у Србији ускрате повјерење БТ?Прије избора 11-тог маја 2008-ме десило се још много тога ружног када је у питању политика актуелног предсједника Србије.И не само његова.Наставак...
Препоруке:
0
0
15 среда, 27 октобар 2010 23:35
Za "BBB"
Upravo tako. Potpisujem. Ima i među Rusima, a pogotovo među nekim ovdašnjim velikim rusoljubima i neodgovornih "ložača", koji na kraju nanose veću štetu nekgo što koriste rusko-srpskom prijateljstvu.
Препоруке:
0
0
16 среда, 27 октобар 2010 23:45
ТОПОЉ
Наставак...Догодио се интервју са Александром Станковићом у емисији "Недељом у два" и срамотно извињење актуелног предсједника Србије.То извињење упућено је нацији и држави који уз њемачке нацисте и аустроугарску монархију сносе највећу кривицу за демографски минус Срба у 20-том вијеку?Ако Ви даме и господо критичари сматрате да се ово у Русији доживљава као некакав патриотски чин БТ,онда сте у тешкој заблуди.То се у Русији доиживљава као срамотан чин.Госпођа Гускова у овом интервју између редова жели да каже да Русија нема намјеру да у Србији режира крвави октобар као онај из 2000-те који је режирала ЦИА.Русија не жели крвопролиће у Србији.Крвопролиће у Србији жели ЦИА,БНД,МИ-6 и њихови штићеници у Србији.Њима су у интересу параде педера,њима је у интересу да у Београду постоји двојник CNN-a,односно Б92,који се баш као и CNN увјек нађе баш на мјесту гдје је и невоља.Та иста Б92 пуна је језиве русофобије која код нормалног човјека изазива гађење.И ЦИА и све западне обавјештајне службе би попустиле када би заиста постојала воља у Србији да с власти оде БТ.Али те воље нема.Ударало се у шерпе и лонце када је требало скидати СМ.Аплаудирало се одласку професора Шешеља у Хаг.Господин Коштуница доживљен је као кочничар тзв.европског пута Србије и пута у пакао звани НАТО.Тада је било воље да се елиминишу "непријатељски елементи".А сада,шта ћемо сада?Ни жеље ни воље да се заустави ово зло.Истина,неки су огорчени и на саме себе.Има поштених људи који признају своју кривицу у стилу "шта ми је све ово требало или дабогда ми отпала она којом сам га заокружио".Искрено покајање увјек је добродошло,али превише касно.Много зла је нанјето Србији од Запада и његових штићеника у истој.Русија жели да овај народ коначно прогледа и да једном за свагда схвати да му је Запад непријатељ.То говори и госпођа Гускова,додуше не директно,али паметном и ово је доста.Волио бих да се овим тоном званичном Београду обрате и руски званичници а чини ми се да се нећемо дуго начекати.Крајње је вријеме.
Препоруке:
0
0
17 четвртак, 28 октобар 2010 01:03
Милодан
„попустљивост“ у вези са Косовом Србија неће бити награђена.

Србија је награђена прекјуче у Луксембургу.
- Нема сумње да је Санџак ново жариште сукоба. При том, ви сами распаљујете проблеме и у Војводини, и у Санџаку.

Слажем се што се Санџака тиче.
Питање:
Мислите да су догађаји у Санџаку повезани са Косовом?
Одговор:
- Све територије са већинским албанским становништвом у Србији

Јелена Гускова као сручњак за Србију би требало да зна да је Санџак насељен српским и бошњачким живљем.
Питање:
Шта је најпаметније што би Београд могао да уради у вези са Санџаком?
Одговор:
Какав савет бисте дали човеку чија је кућа у пламену, а он седи у фотељи и чита књигу о начинима гашења пожара?! Треба да узме кофу са водом и позове суседе у помоћ!

Сваки коментар а да се дотична не увреди био би немогућ.
Питање;
Може ли Србија и даље да рачуна на подршку Русије?
Одговор:
- Ако Србија упорно прави уступке у питањима о Косову, Војводини, Санџаку, зашто вам треба подршка Русије?!

За Косово бих се и могао сложити што се тиче осталог она нама ставља да знања да на конкретну помоћ Русије (што сам и раније знао) не рачунамо мада је то могла изрећи на елегантнији начин.
на њеној страни била Русија и што је било могуће још дуго не признавати независност Косова.

Обавештавам дотичну госпођу да од Србије нико и никада није тражио да призна Косово.
- У последње време у Србији и Русији је дошло до веома добре сарадње у многим областима економије, науке, војној сфери.

Да, нарочито економије, НИС испод цене, у игри је нишки аеродром, од обећаних (прво као помоћ, потом као кредит) милијарду долара већ годину дана нема ништа а како ствари стоје неће ни бити (мада има некаквих разговора око зајма за железнице). Да зкључим, кога Руси бране и Кинези хране тешко њему. Руси гледају своје интересе, САД, ЕУ и остали своје. А ми? Још не знамо на коју ћемо страну.
Препоруке:
0
0
18 четвртак, 28 октобар 2010 05:16
наташа @ Milodan
Da li vam je poznato iz nečijeg privatnog života šta znači spašavati baksuze i luzere? Dali je to moguće?
Da li tvrdite da je odnos tzv srpskih vlasti prema Rusiji bio iskren i dobronameran?
Zaista za šta srpske vlasti traže pomoć od Rusije i kakvu pomoć?
Da li znate ko je Rusima završio posao oko NIS-a i Južnog toka?
Ne znate. Ja ću vam reći. Rusi su smatrali da im taj NIS treba, a i Južni tok kroz Srbiju. "Srpske vlasti" su odbijale da to urade. Zatim je ruska strana pozvala Šredera i platila čoveku da završi posao u Srbiji. NAREDIO ŠREDER da se Rusima proda NIS, i da se potpiše ugovor o Južnom toku.
Kao što su ga kupili Rusi mogu i da preodaju NIS, a i Južni tok može da ide preko Rumunije i Albanije. Oni nisu gadljivi na ruske pare. Nije niko osim "srpskih vlasti".
Srbija nagrađena u Luksemburgu?
Vama je nagrada potpuna disolucija države?
Potpuna disolucija, ekonomska, kulturna, populacijska.
Znate li da sve što uđe u Srbiju, a ušlo je u poslednjih deset godina sedamdeset milijardi evra, ode u privatne džepove, nekolicine domaćih i njihove gazde iz inostranstva.
Moja poruka Rusima, a i vama Milodine; Ne dajte im braćo Rusi ništa, sve će uzeti u privatne džepove srpski narod i država od toga meće imati ništa.
Препоруке:
0
0
19 четвртак, 28 октобар 2010 09:22
Десимир
... у се и у своје кљусе. Истини ѕа вољу - Руси нам бар нису непријатељи (ако нису пријатељи), а ови други (САД И ЕУ) се декларишу отворено против наших интереса и то треба поштовати. Једва чекам дан када ће Срби имати поново своју државу и сваки дан ћу питати себе шта сам ја на том плану урадио.
Препоруке:
0
0
20 четвртак, 28 октобар 2010 09:55
Србин Србиновић
Одговор „Петеру РВ“ и ...
Елем, господине, да почнем на исти начин, за Вашу информацију, истине су, поред осталих, следеће:
1) Избори 2008. године Бориса Тадића за „вођу државе“ НИСУ били регуларни. Огромна машинерија Запада у Србији, чији је кандидат био и остао Борис Тадић, имала је апсолутну предност и на силу узету привилегију да неограничено користи медије у циљу убеђивања односно заваравања народа, и апсолутну предност у коришћењу средстава . Ако се томе дода чињеница да је Запад, НАТО представници, буквално претио народу да ће трпети последице ако не изабере њиховог „европског кандидата“, а народ је већ више година осећао последице таквих претњи, народ је низ година осећао уједе НАТО змија, онда се не може говорити о вољи народа на изборима. Што се тиче регуларности, следећи „избори“ ће бити још гори од претходних.
2) Чак и да су избори били регуларни, а нису, народ НИЈЕ гласао да Борис Тадић ради оно што је радио и ради од устоличења на месту Председника Србије. НИШТА ОД ОНОГА ШТО ЈЕ ОБЕЋАВАО НА ИЗБОРИМА, БОРИС ТАДИЋ НИЈЕ ИСПУНИО, А УЧИНИО ЈЕ И ЧИНИ ОНО ШТО УОПШТЕ НА ИЗБОРИМА НИЈЕ ПОМИЊАО (отпуштање хиљаде радника, сиромашење народа, продаја народне имовине, стављање Северне Србије у жрвањ за издвајање (статут војводине, овде само мала слова), довођење „еулекса“ на Косово и Метохију и друге радње које фактички значе подржавање независности НАТО државе и претварање тамошњих Срба у робове туђе државе, увођење потпуног медијског мрака у Србији,...). То што је Борис Тадић Председник не значи да може да ради што му је воља на штету народа и државе, да може да пљује по Скупштини тако што ће њену Резолуцију променити, итд, итд.
Препоруке:
0
0
21 четвртак, 28 октобар 2010 09:58
Србин Србиновић (наставак)
3) Шта то значи да су „све опозиционе странке за улазак у Европу...“??? Овде је „странка“ САМО група људи који диригују „странком“, а НЕ странка. Нико од њих није проверио вољу народа (чланова) ПО ОДРЕЂЕНОМ ПИТАЊУ. Ради се о класичним злоупотребама положаја, што је основна карактеристика „демократских владавина“.
Да би народу буквално биле отворене очи, да би се народ заштитио од ЛАЖИ и индоктринације НАТО режима Бориса Тадића, мора постојати могућност да НАРОД-ОПОЗИЦИЈА има своју телевизију и свој радио, на којима би се сваки дан разобличавале лажи владајућег режима и погубност политике коју води. Без тога ће Борис Тадић опет „победити“ и бити „демократски изабран“. Зато је Борис Тадић угасио сва светла у Србији, и још, приде, увео законе о кажњавању сваког отпора под карактеризацијом „насилног понашања“. Тако је Борис Тадић укинуо могућност окупљања народа.
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 28 октобар 2010 10:23
bojan@milodan
kada citam ovog MILODANA mislim da sam u nekom vestern romanu ili filmu jer se tamo u njegovoj prici sve odvija onako kako se dogovaraju Dugi Nozevi i Indijanci. od tog velikog naroda (90miliona) ostade samo krpa kojom Ameri brisu noge. tako ce biti i sa nama...zato MILODANI napred, spasite nas propasti!
Препоруке:
0
0
23 четвртак, 28 октобар 2010 10:39
Живорад
Ја бих препоручио г-ђи Гусковој да освежи своје знање из земљописа те се присети незавидног физичког положаја у коме се Србија налази, у односу на пријатеље и непријатеље.

Гускова би требало да се претходно обрати Бугарима који су већ у ЕУ а и једном ногом у НАТО-у, а који нису Руским авионима дозволили прелет преко своје територије на Приштински аеродром.

Волео бих да Гускова прочита ово.
Препоруке:
0
0
24 четвртак, 28 октобар 2010 11:13
брм
вечна расправа оћемо ли с русима ил с америма..
имамо бар једно историјско искуство како је бити са америма добар (Титин рај на земљи без рада америчком бесповратном помоћи), сада имамо и супротно...
са русима, осим излива братске љубави и изјава разних умних људи НЕМАМО НИКАКВО ИСТОРИЈСКО ИСКУСТВО... они се повремено овде појаве, наложе нас на неке велике светске преврате - и оду...
тако је још од рата са наполеоном..
видели смо и 1948. да није претерано страшно бити непроијатељ са њима - и тада су се по обичају повукли пред америма.... а видели смо од 1999. и видимо и даље да је СТРАШНО бити непријатељ америке...погубно за нацију..

кад су се руси повукли и из румуније и из своје омиљене бугарске - а недавно и из њиховог традиционалног протектората црне горе (зар нико не види везу између постојања црне горе и руског присуства на јадрану - тј. тенденцију нестанка тог протектората - а ви ћете то "објашњавати" Милом Ђукановићем)- шта очекујете да ће да раде са србијом КОЈА ИХ НИКАДА НИЈЕ ИНТЕРЕСОВАЛА

а са овим мудрос..попут гускове који нам подједнако арогантно и неуљудно као немачки и енглески амбасадори деле пацке, сте вала претерали на овом сајту
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 28 октобар 2010 13:23
брм
заборавих главно
никако да се научите да изјаве америчких властодржаца (и држаљки) схватате озбиљно и дословно
кад Хилари јавно изјави да очекује Србију не само у ЕУ него и као лидера, то се зове конкретна понуда која уопште није за бацити..
никада ништа слично нисмо добили од Русије..

јел реко онај амбасадор Цимерман да ће се СФРЈ распасти
било је хахаха што овај лупа
да ли се распала
јесу ли претили да ће нас бомбардовати
било је - који глуп блеф - нсмо толико глупи да наседнемо
да ли су нас бомбардовали

е сад протумачите опет изјаву хилари као блеф или глупост, ако се нисте досада научили..

ау да ви ни не знате шта је рекла - бавили сте се важнијим стварима - геј парадом
Препоруке:
0
0
26 четвртак, 28 октобар 2010 13:29
луди скретничар
Нису помогли када је требало (`91.-`99.), а сада је бојим се мало касно.

Иначе су констатације Ј. Гускове на месту,али ова чињеница се мора нагласити и као што се ми Срби не можемо скривати иза Тадићевог режима (јер смо тада већински гласали за њега), тако ни Руси иза Јељцина.

Што се тиче НИС-а, тешко је некима објаснити да је бољи продати ономе ко има изворе и резерве, него концесионим препродавцима типа МОЛ-а, ОМВ-а и сл. И мислим да би неки овде наведенима буквално поклонили НИС, само да нису Руси. Еврофилија, шта ли...
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 28 октобар 2010 15:25
Kad bi ?
Kad bi se pitao sta srpski narod zeli, Rusija bi bila umesana u sve pregovore i rezolucije u kojima je Srbija umesana. Nazalost, ovi na vlasti jos nisu shvatili sta znaci demokratija. Rusima bi bilo najbolje da beze sto dalje od ove Srbije jer ce na kraju Rusi da budu krivi za sve.
Zivela Rusija!
Препоруке:
0
0
28 четвртак, 28 октобар 2010 16:14
Peter RV@Србин Србиновић
Vi se izgleda trudite da objasnite zasto su Srbi 'slabici' pa ne mogu da se pobune. Imali su dovoljno prilike da se otrse Tadica, sto nijesu uradili. Kad se neko izabere izborima, u demokratiji (bilo kako da je ova losa), onda mu se stim da zvanicno povjerenje, da prakticno radi sto hoce. Kasno je onda da mu se daju pridike kako da vlada. Sad kazete da se Srbima ne daje prilika jer nemaju svoju televiziju medije itd. Dali vi ocekujete da ce im sam Tadic pomoci da ga svrgnu? (Oni 5og oktobra nijesu imali takve inhibicije).
Ako su Srbi stvarno tako bojazljivi, ocekujete li da ih Rusija spase od njihovih sopstvenih kompleksa inferiornosti?
Guskova korektno tvrdi da su Srbija i Rusija na istoj strani linije fronta, sto mi (barem nasi 'opozicioneri') nemamo kurazi ni da potvrdimo.
Deset godina od kad je Srbija utonula u kulturi ulizivanja Zapada. Ovo Jelena Guskova i Dajana Dzonston vide vrlo dobro, zato nas i vrijedjaju istine koje nam ove gospodje vade iz tog naseg mulja. Prvi uslov je da se opozicija rezimu digne sa koljena- deset godina stidjenja pred Zapadom, je bilo isuvise.
Препоруке:
0
0
29 четвртак, 28 октобар 2010 16:26
Одбрана и последњи дани
brm@

..а видели смо од 1999. и видимо и даље да је СТРАШНО бити непријатељ америке..

Не може се бити ни пријатељ.Готово сви амерички пријатељи или су изненада покојни или труну у кућним и оригинал затворима или се скривају по пећинама. Ако си им пријатељ може ти се десити да оболиш на бубрега као што је обилио Осама.
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 28 октобар 2010 17:55
Србин Србиновић@Peter RV
Нема побуне, бар ширег обима, без организације, а нема организације без комуникације путем средстава информисања, односно медија. Опозицији, односно народу, Тадићева власт онемогућава било какво шире комуницирање.Такве могућности је ДОС имао издашно у доба Милошевића.
Ако се и скупе мање групе народа, на митинг односно протест, онда Тадићева власт то разбија силом, баш као што је, на пример, урадила за протест народа у Београду крајем јула 2008. године, када је народ протествовао због хапшења Радована Караџића. Тада је власт убацила агенте у скуп да бацају петарде, организовала своје "навијаче" да нападну скуп уз садејство полиције, а народ који је одлазио кућама, ван места одржавања протеста, засипала сузавцима и другим бојним отровима, који су куљали из зграда поред којих је народ морао проћи.(Ја сам био учесник тог протеста.) Итд,итд.
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 28 октобар 2010 20:55
Милодан
@наташа!
Da li tvrdite da je odnos tzv srpskih vlasti prema Rusiji bio iskren i dobronameran?

Ако мислите на припаднике династије Обреновић онда НИЈЕ. Династија Карађорђевић: Јесте па смо, између осталог, толико страдали у Првом Светском рату. Не бих их амнестирао ни за Други светски рат јер се Совјетски шпијунски центар за ове просторе налазио у Загребу!!?? Остале? Како које и како када.
Zaista za šta srpske vlasti traže pomoć od Rusije i kakvu pomoć?

Зато што (видети следећи линк) када трче миш (Србија) и слон (Русија) миш каже: "Ала тутњимо".
Da li znate ko je Rusima završio posao oko NIS-a i Južnog toka?

То се може закључити из линка који следи а у коме се помиње и дотични Немац Шредер.
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=710556
Srbija nagrađena u Luksemburgu?

Ни ја нисам баш нешто срећан због тога али то је факат гледе измене текста резолуције о Косову. Шта мислите да је, којим случајем, Србија остала при изворном тексту резолуције о Косову, шта би смо добили? Од Руса, например? Ништа. Можда мање вербалних пацки попут ових од Јелене Гускове, која се према нама односи као строга учитељица према првачићима за учињен несташлук. И увек су се Руси према Србима тако понашали, као према млађем и непослушном брату.
Не знам колико је новца ушло у Србију у последњих 10 година али је сигурно добар део тога завршио у приватним џеповима. Ту се слажемо. И сам сам велики критичар оваквог стања у Србији. Е, сад! Да ли би се нешто било боље да смо којим случајем приврженији Русији? Пара би, факат, било мање, самим тим и лоповлука. Остајем и даље при оној: Кога Руси бране и Кинези хране, тешко њему.
Поздрав!
@bojan!
kada citam ovog MILODANA

Моја препорука: Немојте ме читати. Кад смо већ ту, да ли вам је познато шта се дешавало у Крсташким ратовима да не идем даље у нашу и индијанску вишемиленијумску прошлост.
Поздрав и Теби!
Препоруке:
0
0
32 четвртак, 28 октобар 2010 22:05
м. -ић
Прво: Пуста Русија није помогла ни када Србија није давала Западу баш све што је тај Запад тражио. А није да Русија није могла да помогне, могла је, и није да се Србија није надала.

Друго: Не даје Србија, даје марионетски режим на челу с Тадићем. А, сећамо се, Путин је подржао Тадића када бејаху они избори. Па сад шта да ради народ који воли Русију, и поштује г. Путина, како да гласа?

Треће: Запад јесте врло зао према Србији, али је и врло искрен. Тачно су објаснили шта ће бити са Србијом (биће раскомадана), када ће Србија у Еуропску заје*ницу (2038, ако и тада), шта ће Србија морати да ради (да шаље војску да се бори за интересе Запада), шта ће бити с моралом и културом (перверзњаци и педофили ће бити заштићени), шта ће бити с политиком (сви који су стварно против режима биће језиво пребијани и до смрти гажени). И Запад и поступа у складу с тим својим речима. Када треба, дају паре, кад треба, шаљу људе, кад треба, покрену пропаганду, када треба изврше притисак, кад треба, Запад покрене војну машинерију већу од оне за Вијетнам, већу од оне за Кувајт и Ирак!

А Русија? Хоће ли уопште Русија да помогне? Шта Русија мисли? Према жељама Русије, шта Србија треба да ради? По Русији, шта ће бити са Србијом? Шта је Русија спремна да уради за Србију? Да паре? Шаље људе? Дигне војску?

Браћо Руси, доста је било придике. Србија, Срби, су у тешком стању, нису у стању да се извуку. Ако бисте хтели помоћи, помозите, не питајте, стање је тешко. Грдња, спрдња, презир Русије неће Србију покренути на руску страну, а јако вређају.
Препоруке:
0
0
33 четвртак, 28 октобар 2010 22:56
наташа @ Milodan
Nema Broza i Goli otok je u drugoj državi.
Šta vam je?
Gde ste vi učili istoriju. Spomenuste Prvi svetski rat, jeste li čuli za Krf, Vido, prelaz preko Albanije, luku Drač, najviše što je ikad u istoriji čovečanstva jedna država uradila za drugu bez ikakvog interesa i isključivo na svoju štetu je bila uloga Rusije u spašavanju Srbije.
Za Drugi svetski rat i sudbinu Srba okrivljujete Rusiju. Šta vam je ideja da su Rusi gurnuli Srbe u sukob sa Nemcima ili nisu pomogli mnogo?
Sad 1998 godine Rusi bombardovali Srbiju, jel to vaša tvrdnja?
Takve stavove mogu objasniti samo na dva načina, prvi da ne osećate slovensko poreklo, bilo da niste tog roda ili da ste ga se odrekli i da ste pravi antiruski i antisrpski šovinista, i drugi način da ste delom s pravom USLOVLJENI STRAHOM da ćete imati negativne reperkusije, da ne možete kao neko ko ne istupa antiruski dobiti nikakav posao u državnoj firmi pa ni posao portira niti da naplaćujete parkiranje, ako nemate završen fakultet, a ako imate, možete biti kakv hoćete stručnjak i doktor nauka, sa kavim hoćete rezultattima, ali stručnu karijeru i političku promociju ne možete da postignete, ako ne govorite da su Nemci i Amerikanci iskreniji kad nas bombarduju osiromašenim uranijumom i da njih treba da sledimo, nego kad Putin stavi veto na otcepljenje Kosova i Metohije zbog molbe koju mu je pismeno uputio Koštunica.
Znate li da su planovi o postavljanju raketa sa usmerenjem prema Rusiji već napravljeni u ministarstvu odbrane , a Rusija nije svoje rakete usmerila na Srbiju. Zar ne znate da Srbija koja kaže da joj je stub politike Rusija učestvuje u planovima za hipotetički napada na Rusiju, i to prilično revnosno. I hoćete novac i neku pomoć za nešto, za šta, da kupite od NATO rakete da gađate Rusiju. Sram vas bilo.
Препоруке:
0
0
34 петак, 29 октобар 2010 01:16
Милодан
@наташа!
Gde ste vi učili istoriju. Spomenuste Prvi svetski rat, jeste li čuli za Krf, Vido, prelaz preko Albanije

Знам, знам, неколико пута прочитао Голготу и Васкрс Србије, Српску трилогију Ст. Јак., Солунци говоре... велико страдање Срба, од петорице браће мог деде (он је изгубио ногу) тројица оставили кости у Албанији.
То су последице, а шта су узроци?
Državnim udarom u Srbiji i dolaskom na vlast bivšeg francuskog časnika Petra I. Karađorđevića 1903...
Spoljnopolitički oslonac za tu politiku se našao u novim prijateljskim, savezničkim odnosima s Rusijom i Francuskom

Да ли је вама позната организација "Црна рука", Сарајевски атентат?
Za Drugi svetski rat i sudbinu Srba okrivljujete Rusiju.

Па, ево овако: Да ли вам је познат писани споразум који су потписали Моша Пијаде и Миле Будак на робији у Сремској Митровици и шта тај споразум садржи? Да ли је тај споразум спроведен, како и где? Ко је био "тата" ЈБТ, Стаљин (додуше Грузијац)Черчил, Рузвелт можда, за време Другог светског рата? Када је КПЈ подигла устанак против окупатора? Какав је споразум склопио Хитлер са Стаљином? Знате ли одговор на ова питања?
da ne osećate slovensko poreklo

Србин сам по рођењу, не по занимању. Своје корене знам од Косовске битке па на овамо (Историјски институт Србије) а своје предаке СЕДАМ генерација..
da ste ga se odrekli i da ste pravi antiruski i antisrpski šovinista

Нисам ни једно ни друго нити било какав шовиниста, само (не)успешни трагач за истином, национално (што већ рекох) и идеолошки неоптерећен. Волим руски народ, руску културу, руска пространства али, признајем, не волим Руску политику и имам разлога за то. Овде је тема Русија, кад на ред дођу Немци, Американци и остали рећићу о њима шта имам.
Putin stavi veto na otcepljenje Kosova i Metohije

Јесте, тачно је, али, шта му је био мотив?
Sram vas bilo.
Ово више говори о Вама него о мени.
Поздрав!
Препоруке:
0
0
35 петак, 29 октобар 2010 10:06
Висарион
Прочитајте све ово око чега се споримо и видећете јасно зашто нигде немамо пријатеље и откуда смо "сирак тужни без иђе ичега".
Подељени , поцепани, шта очекјујемо.
Препоруке:
0
0
36 петак, 29 октобар 2010 11:15
Мари
Малициозни увек, као, заборављају да Јељцинова, а заправо америчка, Русија није исто што и ова данашња, Путинова!
И покушавају да нас убеде да су исте, да нам Руси никад нису били браћа, бројећи њихове "издаје", а заборављајући, као, да су нам сви остали били "пријатељи", који су нам вековима "из милоште" забадали нож у леђа, черечили државу и таманили народ, и да смо због њих овде где јесмо!
Препоруке:
0
0
37 петак, 29 октобар 2010 11:51
наташа @ Milodan
Никад се не осећам добро кад било кога грдим, али проблематизовати улогу Русије за некога ко се дубоко и лично и породично и општељудски солидарише са онима који су оне хладне зиме чекали спас у луци Драч, онима који су бестијално клани у Мачви и Јасеновцу, трунули у Араду и Терезину, 1914, и Матхаузену и Дахауу 1941. који су на својој земљи бестијално прогањани и осујећивани и дан данас кад је Србима у Србији СМИШЉЕНИМ МЕРАМА ОНЕМОГУЋЕНО ДА ЦВОЈОЈ ДЕЦИ КУПЕ МЛЕКО, онима којима се дан данас деца МУЧЕ ПО ЗАТВОРИМА што се не слажу са овом политиком коју води влада и којима је једина шанса и једина светлост Русија заиста се изнервирам. За нас потомке оних светих мученика из луке Драч, са Солунског фронта, са Козаре и Јасеновца, са Варваринског моста, са бироа за запошљавање Србије 2010. године за нас је дилема само редослед; Бог па Русије или Русија па Бог.
Ако само у контексту луке Драч оне хладне зиме, или оних хиљаду изгинулих Црвеноармејаца који су животе положили ослобађајући наш народ нацистичке немани, само једна ружна реч изречена за Русију не завређује коментар "Срам вас било" онда нека је мене срам.
Што се Сарајевског атентата тиче рећи ћу вам само једну ствар. Мој деда је са осам година живота морао да кулучи на прузи Мостар-Сарајево 1906. године, дванаест сати дневно прво шест месеци регуларно као и сви други, а онда још шест казнених, јер му је отац био у затвору са још 200 000 ( двеста хиљада ) Срба у тзв "велеиздајничким процесима" јер су волели Србију, а нису Аустрију. Генрација мога деде је завидила покојном Гаврилу што је он убио тиранина, а не они. ОД "звезде до звезде" су на леђима носили камење уз бич, зар то није ропски рад, зар то није тиранија, и зар није најлогичније на свету да у младим људима прокључа крв да казне тиранина. Ако вам само на основу ових пар реченица није јасно да је убијен због ТИРАНИЈЕ, а не било чијег подстрекивања онда ја могу да закључим да ви не верујете у логику.
Иmа још...
Препоруке:
0
0
38 петак, 29 октобар 2010 12:16
наташа @ Milodan
Сад мало о вашој досетки "тешко оном кога Руси бране, а Кинези хране".
што се хране тиче, дана на свету је најпопуларнија италијанска храна, јефтина, укусна и лако се спрема. Кионеска храна је најексклузивнија, сматра се у дијететском смислу да је перфектна а у гурманском, по укусу јопш боља. По популарниости је до италијанске, али је нешто скупња. И британска крањевска породица, и сви дворови овог света, и најбогатије породице од Аљаске до Аустралије једу кинеску храну у свечанијим приликама и кад нешто славе, код нас се каже о већим празницима.
Тако да примедба на кинеске куваре изречена од било кога може да се ПРИМЕРЕНО прокоментарише само са питањем; са које је крушке пасо онај ко не зна које је место кинеске кухиње у свету?
Што се одог дела о томе кога Руси бранме, тиу сам јако компетентан.
Ево приче.Ја сам Русе упознао у Америци. Кад сам дошао тамо, одмах сам етикетиран као неко које за Милошевића, Младића иКараџића. Никад их се нисам одрекао, једино што тврдим да ме нико није послао ни плати. Имао сам против себе1.комплетну усташку емиграцију, 2. министарства спољних послова свих бивших република и 3. и најгоре Свилановићеву и Драшковићеву или ДОС-ову "српску дијаспору".
Живот ми се претворио у паао. На улици у стану у гаражи, на послу. Две године сам сна дневној основи шакама крчио пут на улици. Био сам на рубу и памети и затвора. А онда сам срео Олега. Попили смо кафу и причали, он на руском, а ја на српском, све смо се разумели. Прво ми је помогао да нађем "дисент јоб" и почели смо да се посећивамо и са његовом и са другим руским породицама. Прво је наступило чуђење, а затим страх и паника. Сви су упозорени "воле га Руси, растрнуће те због њега ако га дирнеш". Наступило је доба страхопоштовања, не само обичних људи, него и њихових судија тужилаца, професиора, бизнмисмена и политичара.
Доживео сам дда ми је пришао два метра високи телохранитељ који ми није дозволио да уђем у јенду кафану, има још...
Препоруке:
0
0
39 петак, 29 октобар 2010 12:42
наташа @ Milodan
Дакле пришао ми је један врло крупам и снажан тридесетогодишњак, Србин, који ми је забранио са још двојицом таквих да уђем у једну српско-хрватску кафану можда пола године пре тога, са сузама у очима ми је узео руку и пољубио у руку и рекао "Господине молим вас опростите ми, немојте ми се светити, сви смо ми знали да сте ви добар човек, али нисмо знали да сте с Русима". Да вас није неко наговарао питао сам га. Није, није, били смо љубоморни на вас што се никога не бојите. А сада, шта се сада променило. Па ви сте са Русима, а нико није луд да се качи са њима.
Дакле, околност да сам опстао, а опстао сам захваљујући жестоком раду, и томе да су ми Руси мало помогли, тачније дали шансу да зарадим, је створило утисак везе са неком за мене непознатом и сигуран сам непостојећом, барем за моје сазнање непостојећом руском мафијом, такво страхопоштовање ми је просто неугодно. Ја не волим да ме се људи боје, то ме чак и вређа, ја волим кад смо сви равноправни. Али ето шта значи сусрести се са Русима, нема више проблема ни са безбедношћу, ни са послом, ни са парама. Кога Руси штите имао се рашта и родити.
Наравно, ја сам од малих ногу иако сам из добростојеће породице волео да се дружим са радничком, рударском децом и са сиромашнијом децом од мене, волео сам и да идем код њих у госте, а и мој отац је понекад са тим рударима и радницима највише волео да дрмне по једну онако успут, тако да ме повезују са сумњивим људима и криминалцима, али заиста немам никакве везе са неким криминалцима или неком организованом "мафијом" чак их и не познам, тако да је моје друговање са америчким Русима у томе нашло потврду да сам одувек у вези са "њима" прво то су били сиротиња "кагебеовци" а сада "непристојно богати Руси". Настрану конструкције о непостојећој мафији, али лично сам се уверио у снагу руске заштите. Много грешите што подцењујете руску заштиту. Руси су много паметни, много талентовани, много јаки и много богати.
Ако то не знате, онда не знате ништа.
Препоруке:
0
0
40 петак, 29 октобар 2010 14:23
александар
Рећи и помислити да нам Јелена Гускова удара пацке је заиста потпуна неистина.
Ради се о жени која потпуно искрено воли и поштује наш народ и земљу, и која у оном најискренијем словенском смислу осећа велику блискост и сродност наша два народа и њихових великих култура.
А та сродност и блискост се заиста не могу никаквом гумицом избрисати, нити се може икада заборавити да нам је православна Русија, када год је била у прилици, и када је била јака, помагала.
Не може се пацкама називати разочараност једне паметне жене чињеницом да званична Србија хрли тамо где је маме, вабе и чекају они који су је уништавали и који и дан данас подржавају све оно што је супротно елементарним српским интересима. Они који подржавају даље смањење српске државе, "грађанизацију" Србије и који подржавају нестанак Срба у Српској као политичког и националног ентитета.
Када је Русија била јака, и Србија је имала снажног савезника.
Нажалост, онда када је Русија била најслабија у својој историји (а тешко да је та Јељцинова Русија била заиста Русија), и Србија је тешко страдала од наших западних "пријатеља".
Мало је рећи да модерне српске државе не би ни било да није било јаке Русије која је Порту силом принудила на признавање српских права.
Само та чињеница је довољна паметном човеку.
А да не говоримо да нас Русија никада није ни бомбардовала ни уништавала, нити је икада злочиначки подржавала и наоружавала наше непријатеље.
Сукоб 1948. је сукоб комуниста у породици, а не сукоб са српским народом.
Рећи да нам Гускова удара пацке, а знати шта све изјављују званични представници - амбасадори западних "пријатеља" у нашој држави, и на које све начине нам се мешају у унутрашње послове и подржавају све наше непријатеље, је заиста у најмању руку некоректно.
Инече, паметни људи су одавно констатовали, од тога да си амерички непријатељ тежа и гора ствар је само бити њихов пријатељ.
То најбоље знају сироти Албанци на КиМ озрачени осиромашеним уранијумом.
Препоруке:
0
0
41 петак, 29 октобар 2010 15:41
ТОПОЉ
@Наташа...Једно велико браво за Вас!!Злата су Вам вриједне ријечи које написасте према животном искуству.Посебно ми се допала сторија о двометрашу који Вам је љубио руке.И 2 и преко 2 метра не вриједи ништа ако се такав закачи са браћом Русима.То ме подсјетило на меч Федор-Мирко Филиповић.Прије тог меча Филиповић је дао изјаву да не зна како Федор мора бити спреман да би му се супроставио.А Филиповић је лудачки тренирао.Из ринга је изашао сав у модрицама.Човјек не зна гдје се налази.А колико је њих још Федор послао на патос!Ово је само кап у мору која одсликава шта значи качити се са Русима.Тај двометраш је био паметнији од Филиповића али и од ових који данас владају Србијом.Иначе му не би гинуло извлачење ушију на машну.Филиповићу је посао да се бије у рингу.Ипак,нико га није тјерао да трчи пред руду са изјавама.Јадови који данас управљају Србијом тешко да ће икада кренути стопама тог гориле.Не разумију они да са Русима или си пријатељ или си непријатељ.Средине нема.Ни тамо ни овамо,односно ни Исток ни Запад него и Исток и Запад,стара отрцана фраза такозваних неопредјељених,заправо више нагиње ка ЕУ и НАТО-у.Знам ја то поштовани господине.Читам их као буквар.Како уосталом све ове године БТ опстаје на власти?Све Вам најбоље желим и пуно поздрава из Републике Српске!
Препоруке:
0
0
42 петак, 29 октобар 2010 21:08
Peter RV@наташа
Imao sam vise srece nego vi. Nasao sam se izvan U.S.A. kad su pocele demokratske bombe da padaju na Srbe, u nepokretnom stanju poslije jedne teske operacije. Shock je bio ogroman ali ne i neocekivan jer sam pratio misljenje americkog 'javnog mnenja'. Agresija na Srbe je bila brizljivo pripremljena predhodnom bjesomucnom propagandom. Ali, kako je Francisko Franko volio da ponavlja, "nema zla u cemu nema bar nesto dobro". Ovo me je zauvijek izlijecilo od anti-komunizma (koji je inace bio apsurdan u americkoj formi) i od toga momenta sam smartao da se nalazim na istoj strani linije fronta kao i Milosevic, Karadzic ili Mladic.
Ruse,koje sam sreo u zivotu, od izbjeglickog logora do Amerike i dalje, nikad me nijesu razocarali njihovim stavo prema nama. Uvijek su simpatisali sa nasim nesrecama. Sto se tice Amerike, od tad nijesam krocio tamo. A nemam ni namjeru. Pozdrav
Препоруке:
0
0
43 петак, 29 октобар 2010 21:51
Милодан!
@наташа!
У та времена се и на овим просторима кулучило, градила са оновремена инфраструктура, просецали путеви, копали одводни канали, градили насипи и у том кулучењу је бивало разлике зависно од социјалног статуса, богатији су давали коње, волове, кола, разну механизацију а ови сиромашни (као моји предаци) су рмбачили, тако је било онда, тако је и сада. Не спорим да је било тираније али нема логике да атентат организује "Црна рука" него неко од тих, експлоатисаних, али добро, точак историје се не може покренути уназад. Ово о Русима и Кинезима није моја досетка, то је (српска) народна пословица. Нисте разумели контекст кинеске хране, но нема везе, очигледно је да нисте читали циклус романа Перл Бак на ту тему. Свака част кинеским куварима, кинеској храни и кинеским ресторанима, али није то то.
Ваше позитивно искуство са Русима је сасвим нормално и сам сам имао (не баш тако судбински значајне) пријатне доживљаје са Русима, не ради се о томе, то сам већ рекао, наше (углавном) негативно искуство је у Руској/Совјетској/Руској политици не само према Србима, још смо ми у једном периоду и добро прошли због "свађе" са Стаљином мада, то не стигох да кажем, ми Медведев за разлику од свих његових претходника (од Лењина па наовамо) улива поверење, даје некакву наду, жели (чини ми се) да Русија уђе међ'свет а не да се са њим конфронтира све под условом да опстане поред његовог ментора у лику Путина. О руској мафији знам толико да су заједно са италијанском и албанском (могуће је и кинеском) најјачи на америчким просторима те да су свој прљав новац опрали купујући некретнине по Азурној обали, Лондону и на црногорском приморју. А могуће је и у еСАДеу. Но, није то наш проблем, нека се њим баве они којих се то тиче. Поштовани ја имадох толико на ову тему, Ви ако имате нешто још додати изволите, радо ћу Ваш коментар прочитати без обзира што се са њиховим деловима нисам слагао. Па то је и сврха оваквих полемика.
Пуно поздрава!
Препоруке:
0
0
44 петак, 29 октобар 2010 23:52
наташа @ Milodan
Nisu bili isti kuluci ili radne akcije u Srbiji Jugoslaviji i pod Austro-ugarskom.
Ja zaista spadam u one koji tvrdo veruju i misle da istorija ima svoj tok koji je kreiran i od drugih prirodnih i društvenih sila i zakonitosti, a ne samo tajnih organizacija i obaveštajnih službi. Ne sporim da postoje tajne organizacije i udruženja, tajne policije i slično, ali nije baš sve u njihovim rukama.
Evo primera, grupa ofuicira Srba 27.03 smenila vladu Cvetković-Daček i postavila generala Simovića i kralja Petra Drugog. Ako prihvatimo da je tačno da su oni bili britanski agenti i da nisu imali drugi motiv osim naređenja svoje centrale u Londonu, otkud onoliko sveta na ulicama koji su vikali "Bolje rat nego pakt" i to vrlo ostrašćeno i rešeno da se bore. Komunisti ( Tito u to nije bio umešan) kažu da su oni to organizovali. Ajde da i to prihvatim, Britanci puč, Kominterna demonstracije, ali što nisu takve demonstracije organizovali u Zagrebu ili Mariboru.
Dakle precenjujete uticaj tajnih organizacija, a potpuno zanemarujete duh naroda, duh vremena, civilizacijske tendencije koji zaista postoje.
Imam i ja jedno pitanje za vas. Kad znate toliko o tajnim organizacijama pre Prvog svetskog rata, šta znate o logorima za srpske taoce, na primer logor Arad i logor Terezin. Koliko je tamo bilo Srba i zašto su tamo bili. Zar činjenica da neka država, i to carevina, Austro-Ugarska drži taoce, nešto ne govori o tiranskoj prirodi te države.
Danas Dr. Karadžić odgovara za ratni zločin jer je držao dva ili tri dana četrnaest NATO specijalaca vezanih za tarabu da bi sprečio NATO bombardovanje, a čim ih je pustio bombardovanje je usledilo.
Kako to da četverogodišnje držanje stotine hiljada taoca nije vedno vaše pažnje i ocene i istorijske osude.
Препоруке:
0
0
45 субота, 30 октобар 2010 21:02
Јасна Симоновић
Баш драгоцен и пријатељски текст...хвала...

"Какав савет бисте дали човеку чија је кућа у пламену, а он седи у фотељи и чита књигу о начинима гашења пожара?!"....Мислим да је боље да позове 911 него да гаси "кофом" и увлачи "суседе" у "немогућу мисију"...

А "шта ће Србији помоћ Русије"...Па мислим да би било лепо кад позовемо "911" да сви наведени спорни ентитети добију прави, а не лажни сигнал...баш као што се разликује дијамант од циркона...Заиста је глупо да у том знању нема своје власничко право...

Све најбоље
Препоруке:
0
0
46 понедељак, 01 новембар 2010 01:04
Turas
Kada sam bio decak istukao me stariji brat a ja sam majci rekao da mrzim svoga brata."Mozes danas da mrzis brata ali u buduce sigurno neces,zato sto ste braca".Danas shvatam koliko je to velika istina.Mi zaboravljamo,Milodan,Natasa,brm i mlogi drugi da je to najvaznije u zivotu.Da su Rusi nasa braca,a da nas ni Englezi ne mrze,bar ne oni koji nisu zatrovani mas-medijima njihove vlade.Cinjenica je da Engleska imperija nikada nista nije u korist Srba uradila u istoriji.Isto tako,gledajuci nasu vladu,mi im dobrano idemo na ruku.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер