понедељак, 29. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Дим, или „Падај сило и неправдо!“

Kоментари (54) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 11 новембар 2010 16:06
Милена Матић
Грци су озбиљни људи, а ми смо погли главе и сакрили кичму, "ћути, пусти, само да смо живи и здрави", и тако у недоглед, по свим тачкама........
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 11 новембар 2010 16:16
thinking maize
Или УКРАТКО Ана: "НЕЋУ ДА БУДЕМ ШВАБО У ДОТИРАНОМ ФИЛМУ!" Сам сам непушач, али по сили биологије (астма), а не ИДЕОЛОГИЈЕ. У том смислу ПОДРЖАВАМ СВЕ ПУШАЧЕ, као посебну фелу ЈЕРЕТИКА и ПОБУЊЕНИКА, укратко ЉУБИТЕЉА и ПОКЛОНИКА СЛОБОДЕ! Свако Вам добро!
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 11 новембар 2010 16:35
Branislav Zekic Zeka
APEL PUSACIMA, MUSKIM I ZENSKIM (1)
Dragi moji pusaci, molim vas da ne pusite u liftovima, hodnicima, cekaonicama, skolama, fakultetima, bolnicama, menzama, bioskopima i na radnim mestima jer je duvanski dim uglavnom skodljiv ne samo za vas, sto je vas problem, nego i za nepusace koji se nevoljno nalaze u vasoj blizini. Cigarete sam ostavio, ima vec cetiri meseca, ne zato sto sam osetio da su skodljive za moje zdravlje, a verovatno jesu, nego zato sto ne zelim da bilo ko, a narocito vlast, napravi majmuna od mene. U gradu u kojem, zbog nenarodne srpske vlasti, vec skoro 14 godina zivim, cena jedne paklice cigareta dostigla je 14 (i slovima cetrnaest) dolara. Mogao bih da i pored toga sebi priustim to zadovoljstvo ali necu vama "antipusacko sovinistickoj" gospodi dozvoliti da napravite majmuna od mene! I jos nesto da vam kazem a to je da pusenje nije uvek skodljivo po zivot. Cak sta vise a i dapace! U istom gradu u kome sada zivim, da ne objasnjavam razloge a radilo se o poslu, tri nedelje sam u devet sati sacekivao jednu osobu ispred zgrada bliznakinja Svetskog trgovinskog centra. I gledao jednu te istu skupinu muskih i zenskih faca, pusaca koji su do tri-cetiri minuta pre devet sati u ubrzanom ritmu pusili svoje poslednje jutarnje cigarete pre nego sto su se brzo uputili prema liftovima koji su ih razvozili po spratovima oblakodera do njihovih radnih mesta. Secam se i danas njihovih faca! Sta hocu da vam kazem? Pa to da su onog jutra kada su srusene obe kule odnosno zgrade bliznakinje ovaj teroristicki napad preziveli uglavnom pusaci. Prvi avion je udario u prvu zgradu 17 minuta pre devet.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 11 новембар 2010 16:37
Branislav Zekic Zeka
APEL PUSACIMA, MUSKIM I ZENSKIM (2)
Da, da, secam se njihovih faca! Kamo srece da ih je bilo jos vise. Ustvari hocu da vam kazem da ima mnogo vise po zivot skodljivih stvari nego sto je to duvanski dim! Naprimer da li je po zivot skodljivo to sto su stotine hiljada radnika izgubili posao zbog katastrofalne privatizacije drustvene imovine a koju je ova takozvana demokratska vlast priustila narodu koji ju je izabrao? Jeste! Da li je po zivot skodljivo to sto se naprimer penzioneri i ljudi koji su izgubili radna mesta uglavnom prehranjuju ceprkajuci po kontejnerima ne bi li pronasli koru hleba ili svi oni koji se okupljaju oko kazana ispred takozvanih narodnih kuhinja nebi li sebi i porodici obezbedili bar jedan topli obrok dnevno, bar jednu kutlacu pisljivog pasulja po glavi izgladnog stanovnika. Jeste skodljivo i po zivot i po mentalno zdravlje! Pa hocemo li krivce kazniti na sledecim izborima? Od predsednika drzave, predsednika vlade, ministara (narocito onog), narodnih poslanika pa sve do lokalnih kabadahija, svih onih koji su nam skodljiviji od duvanskog dima. Apelujem na vas pusace jer vas kako kazu ima 33,6% birackog tela. Vi ste jedina snaga koja ovu skodljivu vlast moze da otera na sledecim izborima. I ne samo u Srbiji nego i sirom sveta. Vi ste nam jedina realna nada.
Dragi nasi pusaci, potseticu vas ponovo pred sledece izbore!
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 11 новембар 2010 16:52
брм
Грци се не буне, не галаме, не протестују и не распишу се против забране пушења, геј параде и осталих бедастоћа, већ против битних ствари...
законе који су неприменљиви једноставно не примењују...
а Срби...чекају на зелено на пустој улици и буне се против ове бесмислице...а чим се буне значи ДА ИМАЈУ НАМЕРУ ДА је ПРИМЕЊУЈУ ма колико бесмилсна била... а с таквим ставом - нема слободних грађанина - само раја
а плате, синдикална права, држава, ијмовина, рачуни инфостана...тто није битно...
е кад почну да се буне против оног против чега и Грци - призанаћу тим досадним српским пушачима да се буне и против овог закона...
у међувремену - кад се нсте јавили ни за телекиом нисте рпидружили ни једном радничком протесту - има да НЕ ПУШИТЕ НА ЈАВНИМ МЕСТИМА
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 11 новембар 2010 17:51
Jovo
Prvo,Ana spominje "rusko oslobadjanje"Madjarske,pa moram da dodam da je to bilo Sovjetko oslobadjanje jer Staljin nije bio Rus isto kao i u Srbiji Tito, a politbiro su bili sve sami ne Rusi isto kao u Srbiji,ili na nevaznim mestima kao lutkice.Zato treba razlikovati sta je rusko ,sta srpsko a sta ostalih natrapnika.A sto se tice pusenja ima navika a ima i odvika,isto taj uticaj sa Zapada je nesmanjen i danas i za divno cudo sve neke negativne pojave,ili samo to nas privlaci a pozitivne odbijaju.Zar moramo sve da imitiramo!
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 11 новембар 2010 17:58
Одбрана и последњи дани
Жали ми се један пријатељ из Париза да би најрадије да се пресели у седме земље. Тамо где влада тоталитаризам и диктатура.Само што даље од демократије и њених закона.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 11 новембар 2010 18:19
Бели Орао (Аскурђел)
Увек сам волео више девојке које не пуше. Не зато што су оне лепше, него зато што су им пољупци слађи. Замислите девојку која је ујутру појела јабуку или кашику меда и неку другу која је запалила најлепшу цигарету. Ту нема шта да се замишља. То мора да се осети, поручка.

Међутим, ајмо сад мало контра. Кад седим са мојим најбољим другом из основне школе и док пијемо вино из Медвеђе са Каленића замислите шта радимо нас двојица заклетих непушача. Пушимо Хабану. Мало се шалим кад кажем Хабана, али је истина да пушимо кубанке и шалимо се у фазону "да ли су мотане на бедрима Кубанских љепотица. Да ли их је авионом Боинг 727 донео онај легендарни корпулентни пилот Жутић". Наравно наше супруге, непушачи такође нам се смеју, али ми уживамо и смејемо се.
Опростите пушачи, али ви не знате да уживате у дувану. Ви не пушите, ви вучете да се не угаси, ви удувавате, НАМЕРНО, дувански дим у аутобус. Сваки ваш улазак у аутобус је стрељање са кога бежите јер цигарету не попушите са уживањем него на брзину нешто покушавате, али не успевате јер пола цигарете, а и више баците.

Него да се вратим на тему. Зашто оволика хајка не вука? Ваљда да би лисица за 20 година однела месо. Ко је лисица закључите сами кад уђете у неки кафић и не осетите дувански мирис већ неки други који вас подсећа на нешто, а не знате шта је то. Прочитао сам неки дан да та лисица у САД годишње поједе око 140 милијарди $, а њена бела рођака дупло мање. А сад замислите смрдљивог вука који има иза себе индустрију и отима им паре.
Е не може то вуче тако, лисице се сада питају.
П.С. Мој деда је почео отприлике да пуши кад је имао 50 година. Синови га "научили". Прадедови су били из Хамвашовог фазона. И ја га више волим. Шта чинити? Можда ћу баш ЗАИНАТ и ја да кренем. Ипак сумњам.
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 11 новембар 2010 18:22
Zika
Joj sto volim kad pusaci pocnu da pricaju o svom progonu! A jos vise volim kada pocnu da prosipaju orvelijanske prognoze!

A stvar je, zapravo, daleko banalnija.
Gospodo pusaci, vi smrdite. Prosto k'o pasulj. Smrdite. Smrdite uzasno. Smrdite kad pusite, a smrdite na duvan i kad ne pusite. Ja razumem da vi toga niste svesni, jer ste se navikli. Ali mi ostali se nismo navikli, niti imamo razloga da se naviknemo. Mi ostali osetimo smrad cim nam pusac sedne u kola ili udje u stan. Dakle, mi(nas sezdeset posto koji ne pusimo)imamo puno pravo da budemo zasticeni od vas. A vi izvolite smrdite u svojoj kuci, smrdite svojoj deci, smrdite svojim roditeljima. Samo nemojte duvati svoj smrad meni u lice. Vi dakle imate pravo da pusite, a ja imam pravo da ne udisem vas dim, ne samo zato sto je stetan, nego zato sto - pogadjate - smrdi.


Mozete pritom i da pisete samosazaljive tekstove u kojima cete ubedjivati i sebe i druge da ste zrtve progona. I to je u redu. Samo me postedite smrada.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 11 новембар 2010 18:50
goran
ne razumem Vasu ogorcenost , pristeili ste se zaista svega i svacega da bi ste objasnili sta je estetsko u pusenju cigareta...lepi primeri,ali na filmu ,u stvarnosti to izgleda mnogo drugacije i veoma neprijatno mirise.Takodje sam pusac ,ali zakon podrzavam i mislim da ne treba ici toliko daleko u objasnjavanju istog ,pusenje je lose i deci ne treba davati lose primere ,mi koji pusimo i smrdimo i treba da se krijemo ,bas kao i homoseksualci
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 11 новембар 2010 19:45
ana radmilović
thinking maize - javljam se samo zbog vas. vi ste, kao nepušač, razumeli da se ne radi o zakonu koji će štiti nepušače od zlih pušača nego o ispiranju mozga i ideologiji.
brm - uvek volim vaše komentare ali ne slažem se s vama u sledećem; to što se nisam oglasila glede prodaje telekoma ne oduzima mi pravo da pišem o zakonu o zabrani pušenja na javnim mestima. možda se ne razumem u ekonomiju (ok, mogu da razumem da smo sve rasprodali i otišli dođavola) ali sam čitala belu hamvaša i znam ponešto o evropskim vrednostima u onom starinskom smislu tog pojma. eto, ja mogu da pišem o hamvašu i evropskom filmu (na primer), koga ne zanima - ne mora da čita
ostali napadači na "ljudska prava pušača" - pročitajte tekst još jednom, on ne govori samo o tome. onaj kome smeta ubacivanja orvela u ovu priču - nega pročita i orvela, možda pomogne.
sovjetski oslobodioci mađarske - to je tačno, nisam namerno napisala ruski, bilo je mahinalno i bez pretenzija da se bavim rusima u ovom tekstu.

p.s.

danas sam otktila divan kafić u komšiluku, ne samo da sme da se puši nego ti dobri ljudi čak i prodaju cigarete. ne smem da ih reklamiram, ko zna, možda militantni nepušači organizuju paljenje ovog lepog ostrvceta slobode...
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 11 новембар 2010 20:30
Jasna
Grcima svaka cast!
Daleko su oni osvesteniji od nas u svakom pogledu.
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 11 новембар 2010 21:16
slepi putnik
Volela bih da mi G din Zika odgovori na pitanje koji zadah vise i zlokobnije zaudara, duvana ili mrznje?
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 11 новембар 2010 21:36
Zika
@ slepi putnik
Mislim da bi to ili slicno pitanje trebalo postaviti onima koji su razbijali za vreme gej parade.

Sto se mene tice, uopste ne mrzim pusace, ne razumem ih, ali ih ne mrzim. Na kraju krajeva, svi mi medju prijateljima i clanovima porodice imamo pusace. Dakle, ne mrzim ih, samo imam problem zato sto smrde i sire svoj smrad.

Kad covek bolje razmisli, prosto je neverovatno da je to zlo do sada tolerisano. U svakoj drugoj slicnoj situaciji imamo potpuno drugaciji odnos prema ljudima koji nas uznemiravaju. Kada neko pusta glasnu muziku - smeta nam. Kada neko smrdi na beli luk - smeta nam. Kada neko (da izvinete)ispusta gasove - smeta nam. Kada se neko ne kupa tri nedelje i smrdi na znoj - smeta nam. Kada se neko napije pa smrdi na alkohol - smeta nam. Kada nam sve to smeta, i kad sve to osudjujemo, ne vidim zasto bismo tolerisali da nam neko duva dim u lice.
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 11 новембар 2010 22:04
Dragana Kovačević
Nisam pušač,ali Ana odlično si složila tekst.U siromašnoj Srbiji,sve je manje sitnih zadovoljstava.Očekujem da zabrane i pijenje kafe.To se slaže:cigareta-kafa.
Препоруке:
0
0
16 четвртак, 11 новембар 2010 22:39
Мунзе Конза
Пушим последњих 20 година и ни један закон ме неће натерати да престанем. То је моја борба против естаблишмента. Да, смета, да, смрди, да, скупо је - и баш ме брига! Или гоји, или је противзаконито, штоно рекли. Имам пара да купим, па нек иде живот. Куповао сам их и у Лондону за 15 марака по пакли, вала ћу и овде за исте паре.

Ни сам себи не бих дозволио да пушим у канцеларији, а нарочито ако је унутра неко ко не пуши, то је ваљда стандард. Не бих ни да причам о школама и болницама, наравно. Али кафићи?! Шта је следеће - љубав ће моћи да воде само они којима држава дозволи? Само они који се умивају и редовно туширају? Ех, Стаљине, да устанеш, био би поносан на своје дело у ЕУ! Сви по команди, све по команди.

Слично као и писац текста, не могу да нађем цитат, па парафразирам: "Дуван је једини начин за мушкарца да уздахне, а да се то не зове уздахом, и једини начин да пусти сузу, а да се то не зове плачем", Иво Андрић.

И још - кад моја деца, жена коју волим или моји мили кумови испуштају гасове (без опроштења) уопште ми не смета, Жико. Ја обожавам те људе и баш ме брига ако покаткад и смрдуцкају. Толеранција, зар не? Ваљда вам је тај израз ближи од "људи смо".
Препоруке:
0
0
17 четвртак, 11 новембар 2010 23:53
расејање
Овде немци размишљају о увођењу претплатних картица за чисти ваздух н.п. ви одете у неку шуму и када наиђе контрола они погледају да ли имате преплатну маркицу или не! ако немате плаћате казну!У нашој Србији одавно не сме да се дише али из сасвим других разлога!Кажу да су сада у Србији у моди извињења!
Препоруке:
0
0
18 четвртак, 11 новембар 2010 23:56
хиперборејац
Леп текст Ана
Тако бих се радовао да ти и остали нисте баш тако емотивни према дувану ( пушио сам тридесетак година "Дрину" без филтера).Лепо је то описао Бели орао у оном првом пасусу
Проблем са тим дуваном је што убија, засигурно.
Сети се оних којих више нема .. а требали би нам ових година бише од хлеба ( Киш,Пекић,Душко Радовић...)
Узео нам их дуван.
Свако има непикосновено право на свој начин живљења...и мало одоговорности према ближњима и према људима који га воле.
Нема баш право да срља у смрт.
Ја , још увек, кад мало поседим са старим друштвом у пола три ноћу , палим по неку "Дрину"... перфектна наркоманија тај дуван. И то је све . Само понекад десетак година после остављања дувана.
Немојте имати вештачких дилема... ако инсистирате да искористите то право искористили сте право на смрт.
Треба га прогањати ... превише нас кошта.
Живота, не пара
Препоруке:
0
0
19 петак, 12 новембар 2010 01:03
ТОПОЉ
Ја не мрзим пушаче али мрзим пушење.Смрад цигарете и алкохола далеко допире.Па ако након неког времена нема присуства дуванског дима у просторији,осјећам никотин.Исто тако и излапјели алкохол.Осјећам јер сам посвећен спорту.Дан без склекова(посебно на једној руци)трчања од 10 и више километара,за мене је пропао дан.Знојио сам се као бивши џудиста,сада се знојим на један други начин.Углавном,држим се највеће светиње која човјеку даје наду у опстанак и чини га здравим.То је спорт и само спорт.Зато избјегавам задимљене просторије а од алкохоличара бјежим као од куге.Свакоме би топло препоручио(наравно у складу са временом и обавезама)бављење спортом.Трим стаза или трчање у природи или на стадиону,трбушњаци,склекови,теретана,само се треба знојити.Човјек се поново роди.Овај предиван осјећај имао сам хиљаду пута послије истрчаних 50 или 60 кругова на градском стадиону или 20 и више километара.Посебно је било прелијепо када сам истрчао 113 кругова или 45.200 метара.Прије тога 112 и 101.Господе,све лоше из човјека оде.Вјерујте ми даме и господо,ово Вам пише човјек који се увјерио у величину спортског живота.Боље се размишља,и што је најважније,здравља Вам не фали. Да сте ми живи и здрави,пробајте,нећете се покајати!
Препоруке:
0
0
20 петак, 12 новембар 2010 01:05
slepi putnik
@ Zika
izgleda da ce zakonodavci imati pune ruke posla sudeci da ima jos mnogo onih po vasem spisku koji zaudaraju te ih dosledno treba ukinuti, kako se krenulo mozda cete imati srece da zivite u svetu u kome vam niko nece smetati , ja bih se licno plasila da dozivim takva vremena, a vama srecno
Препоруке:
0
0
21 петак, 12 новембар 2010 02:25
Zika
@slepi putnik

Ovi ostali koji smrde na alkohol, beli luk, znoj i slicno su neprijatni ali nisu opasni, i od njih se covek moze zastititi tako sto ce se udaljiti pola metra. Dakle nema potrebe za intervencijom vlasti (mada bih ocekivao od svakog pristojnog poslodavca da posalje kuci radnika koji se nije istusirao i oprao zube). Pusaci, sa druge strane, jesu opasni po zdravlje drugih, i za razliku od smrada belog luka, pusacki dim se prilicno daleko prostire i ima katastrofalne efekte na kvalitet vazduha u zatvorenom prostoru.

Dakle, nikakva policijska drzava nije potrebna, dovoljno je da se zabrani samo ono sto je em stetno em neprijatno.
Препоруке:
0
0
22 петак, 12 новембар 2010 06:57
драгослав павков
То неопипљиво, тај ужитак који је бескористан, тај луксуз да се ради нешто од чега нема вајде има и један неодољиви укус слободе. Слободе бескорисног а пријатног.


Мада ће ми неки замерити,писаћу о ономе кога најбоље познајем-о себи.
Пропушио сам са 14 година у седмом;Нисам имао неку жељу за удисањем дима "филтер57",али паклица тих цигара је била улазница у друштво дечака који су у школи важили за "фаце" и девојчица које су се око њих окупљале.Додуше,било је ту и оних који нису пушили,али у то време нисам баш схватао шта ће они ту међу нама надимљеним фрајерима и рибама;много година касније сетио сам се да су то били одлични ђаци,деца угледних родитеља,као и то да сви ми,какви смо да смо,волимо да будемо у друштву паметнијих од себе.(Ваљда сам и сам због тога још увек овде)
Навике које сам тада стекао наставио сам да упражњавам следећих 20 година;да прекинем са пушењем,први пут сам осетио потребу када сам поднео захтев за прекоманду у падобранску јединицу,а нисам успео да надувам спирометар на лекарском прегледу онолико колико је требало...Није требао лекар да ми каже да је то последица пушења,и сам сам био свестан да дишем "на шкрге".
Престао сам да пушим,и то је трајало од ВМЦ-а до кантине у касарни-цела два и по сата.Тада сам приметио да ми је цигарета неопходна отприлике као што је рониоцу потребна боца за кисеоник.
Следећих година,из разних разлога покушавао сам да оставим дуван-безуспешно.Увек је био неки разлог да наставим;на пример другови пушачи.Како чују да сам престао пушити,сви се залећу са отвореним кутијама пљуге,хоће очи да ми истерају нудећи ме уз коментаре да се не фолирам,свеједно ћу поново пропушити...Знају из личног искуства.
Почињу ратови '90-тих...
Прве године рата војска је делила цигарете из ратних резерви које нисмо хтели да гледамо...ООУР-и су се такмичили ко ће више дувана послати војсци на фронту...А онда је дошла '92,Језда и Дафина,инфлација и санкције,онда сам прешао на резани дуван и "ризлу"...Наставак следи
Препоруке:
0
0
23 петак, 12 новембар 2010 07:22
драгослав павков,наставак
Имао сам борца који је био "сналажљив" скоро као ови данашњи контраверзни бизнисмени;у замену за слободан дан преко својих "веза" нама двојици је набавио врећу дувана у листу...Нема бриге,његов деда зна поступак ако се дуван припреми и изреже,има да буде па ако не баш "Марлборо",али ту негде...
Да не гушим,наше следовање дувана за зиму '92-'93-ћу рафинирали су тако да је попримило мирис запаљених усраних гаћа и поквареног купуса. Пушили смо и тај смрад,јер до бољег нисмо могли доћи-осим да се укључимо у неку "комбинацију" што за мене није била опција,али о томе не бих овом приликом.Није тема.
Коначно,дошла је '95-та година. У команди где сам радио давао сам дужност помоћника оперативног дежурног;то иде овако: У 7,30 преузима се дужност.До краја радног времена дежурни ради свој посао,а када командант и остали оду кући,наставља да дежура до пола осам следећег дана. Помоћник (подофицир) цело време мора да буде ту,јер "шефови" немају навику да ажурирају ТКТ документа,да се јављају на телефоне (осим ако баш њих траже),коначно ради се о вишим официрима који ваљда имају и право да свој посао пребаце на млађе.Дежурни,обично мајор-потпуковник би требао да дежура до поноћи а помоћник од поноћи...То никад не иде тако,јер шеф увек мора некуд да скочи,или има посла у својој канцеларији (спавање на пољском кревету),па помоћник дежура и кад му "није време"...А од поноћи преузима "своју смену"...
Све у свему,после дежурства наставио сам да радим свој посао до краја радног времена,и таман кад сам позвао возача да ме одбаци кући-зазвони ми телефон,друг из Книна долази у пратњи неке цистерне,па да се видимо,ако није проблем... Наравно да није,укратко-с њим сам остао до поноћи. Ујутро кад сам се пробудио,на нахткасни су ме чекале кафа и две цигарете које су ми остале од синоћ. Пушећи у кревету,схватио сам да сам за протеклих 38 сати неспавања спалио 78 комада "дрине" ћилимаре...
Препоруке:
0
0
24 петак, 12 новембар 2010 07:47
драгослав павков,наставак
Попивши кафу одох да се бријем и спремам за посао;цигарета на рубу лавабоа приликом бријања се подразумева.. Као и јутарњи кашаљ,"отчепљивање дизни". У једном тренутку,толико сам се закашљао да сам имао утисак да ми се нешто одвалило од плућа и да ми сад стоји у грлу,да не може ни напред ни назад...Гушење је потрајало пар секунди,и данас се сећам свог лика из огледала,исколачених очију и панике због изненадног губитка довода ваздуха.
Када сам искашљао то што нисам смео да погледам,разјарено сам зграбио упаљену цигарету са ивице лавабоа,згужвао је у шаци и бацио у ВЦ шољу...

То је било пре петнаест година,од тада нисам запалио,али сам три године сањао цигарете,различитих марки,величина и ароме... Из неког разлога сан је почињао са "филтер седам ин педесет"...

Зашто сам се овако расписао: Волим Анине текстове. Али у овоме нешто фали... Слажем се са њеним мишљењем из цитата са почетка текста,али да би доживљај био комплетан,било би лепо да се осврнула на неке чињенице,на пример:
-Пушење је навика које се тешко одрећи.За многе претешко,чак и кад им је живот у опасности;
-Пушити се почиње кад смо млади,кад нам "свако одијело добро стоји",кад није проблем новац за ужину потрошити на пљуге;
-А кад добијеш породицу,децу,видиш да за цигаре мораш имати,док ћеш се за друго "снаћи"
-Ухватиш самог себе у размишљању: Боже,какав сам ја то човек када је моја потреба да спаљујем новац (а пушење то јесте)важнија од потребе да жени купим цвеће или платим фризуру,или да детету купим мајицу (али баш ону коју оно хоће,а не неку од које ће ми остати довољно за цигарете)?
-Да су налазећи лажна оправдања ("кад пушим нисам нервозан...") пушачи заправо робови лоше навике који то остају иако би у једном тренутку прекинули - али не могу...
-Да онда,пошто већ не могу да оставе дуван,постају заговорници пушења као да је то нешто корисно-а није.

Моје мишљење је да свако има право да у СЕБЕ уноси шта год хоће,јер то је његова лична ствар и право да суверено располаже својим телом.
Препоруке:
0
0
25 петак, 12 новембар 2010 08:01
драгослав павков,наставак
Само својим.
Исто тако,сасвим је у реду избегавати друштво пушача ако нам њихова навика смета. У чему је проблем жени која вам се допада рећи: Знаш,јако ми се свиђаш,али брате смрдиш на дуван...
Не може и јаре и паре,а онај ко је у дилеми - ипак ће сам морати да одлучи шта му важније:Осећаји према неком или аверзија према смраду дувана. Живот је такав,непрекидно се суочавамо са потребом да се опредељујемо...
Али,пушачи имају своја права која су овим законом угрожена... Затварања пушача у гета се не разликује од нацистичког затварања Јевреја на слична и различита места. И они су "иберменшима" загађивали "лебенсмител".Кафана без дима? Па имам (јефтинијег) пића и код куће,шта ћу у кафани без дима?
Смрад дуванског дима? Искрено,мени дувански дим мирише,под условом да неко други пуши... Али ми дизел смрди.Због чега не забранимо аутобусе? Увредљив је покушај да нам се индукује информација како пушачи више загађују ваздух него возила ГСП...
Због чега се аутори закона,ако су већ толико еколошки освешћени на посао не возе бициклима као њихове холандске или шведске колеге?
То бих волео да видим:Нада Колунџија и Зоран Остојић на штангли возе Гордану Чомић и Ненада Чанка... Па нек сутра рикнем,од дима или срчке,свеједно...
Препоруке:
0
0
26 петак, 12 новембар 2010 08:21
veliki blek
hm. Sad ispade da su pusaci neki jeretici, pobunjenici. Samo za cije dobro , ne znam.Toliko ima stvari protiv kojih bi se trebalo buniti a oni nasli da puse.Meni to onda vise lici na nemoc.Ne mogu nista da promenim pa ajd da pusim u inat svima. Ljudi, tolike godine kampanje, toliko apela da ne pusite u zatvorenim prostorijama a vi prstom niste mrdnuli .Toliko o vasoj toleranciji i ljubavi prema bliznjem.Ja jednostavno volim cist vazduh, koliko toliko.I imam pravo na cist vazduh. I necu da 8 sati provedem na poslu udisuci smrad.
Препоруке:
0
0
27 петак, 12 новембар 2010 10:02
@@
Уз опаску да је текст изузетан , могу само да приметим да је Радош Бајић чудо , извали ванвременску крилатицу .
Препоруке:
0
0
28 петак, 12 новембар 2010 10:25
Бели Орао
Користим прилику да се извиним мом комшији Васи и мом паши Тибору. Они стварно уживају у дувану.
Препоруке:
0
0
29 петак, 12 новембар 2010 10:35
Svetlana
Izbjeglica sam iz Hrvatske i neke 90 i 91 godine pohadjala sam srednju skolu.Tad je izasao novi suvenir konzerva na kojoj je pisalo CIST HRVATSKI ZRAK.Ta konzerva je isla od ucenika do ucenika na casu.Tacno se vidjelo ko je ko.Nije bilo rijeci ko pusi a ko ne nego ko je koje nacionalnosti.Bojim se da i sad sa ovim zakonom isto fasisticke ideje prolaze.Da smrde pusaci al smrdi i svinja jer ispusta djubrivo,smrdi i krava kad se muze i to udje u kosu uvuce se ispod koze i nema svjetskog parfema koji to moze neutralisati.A tek sto vonja kiseli kupus!I znate sta upravo sam zapalila i dim ide po cijeloj mojoj kuci al bolje i to nego kad se mucim da upalim pec da se zimi ugrijem pa se ne vidim od dima a ugalj mokar ili sama zemlja pa taj dim nadje svaku pukotinu da izadje.Onda uvece legnem pa mislim valjda je sve izgorilo da se ne podavimo u toku noci. E to gospodo smrdi.To je cini mi se ona fasisticka ideologija zbog koje su nevine zene i mala djeca po logorima stradavali a koje se ocigledno jos nismo oslobodili.Da u pravu ste moje razmisljanje je stvarno samo da smo zivi i zdravi (psihicki) pa nek i smrdimo.
Препоруке:
0
0
30 петак, 12 новембар 2010 11:22
Teofilo Stivenson
Nepusac sam. O ovome je davno, pisao pok. Bogdan Tirnanic ('Da li sam ugasio cigaretu pre nego sto sam se ukrcao na trajekt? O tome ce me obavestiti Omer Karabeg.'). Naravno da je u pitanju sudar izmedju stetnosti pasivnog pusenja i elementarnih prava pusaca da uzivaju ne ometajuci druge. U Srbiji sve, medjutim, dobija ostar politicki podtekst. Zvuci apsurdno, ali i treba.

Uzgred, Crkvu ce nam podeliti, za dan-dva. Unistiti. Mozda je vaznije od dimnih zavesa rezima.
Препоруке:
0
0
31 петак, 12 новембар 2010 11:22
брм
@ana radmilović

мој коментар уопште није био упућен лично теби већ данашњим Србима генерално - народу који трпи државу у којој ништа живо није регулисано али су зато чиповани сви керови.. . финесе око пушења ће бити тема тек кад се побуне што немају леба да једу и што им деца пију отровна млека и што их сваког месеца пљачкају харачима на рачун инфостана и за струју и телефоне разне И НиКО НИШТА а овамо су сви против режима и не дају Кос0во ..али скачу ко опарени на права пушача и геј параду...
та логика - да се кућа прави од оџака - мени никако није јасна..
иначе принципијелно ти си све у праву
ал што се тиче "праксе" - жика је у праву
Препоруке:
0
0
32 петак, 12 новембар 2010 11:26
брм
преврат могу да направе само слободни грађани - а пушачи су - овисници (оно дијаметрално супротно до слободних)...
ко пуши онако како је бела Хамваши описао?
полако и с уживањем у сваком диму и мирису правог дувама?
(о)ви овисници раде све супротно
Препоруке:
0
0
33 петак, 12 новембар 2010 13:31
Симић Манојло
Ја сам пушач већ 50 година, а потпуно се слажем са
Законом о забрани пушења.Не може моја слобода да
пушим кад ја хоћу и гдје год ја хоћу (а уствари је
то наша балканска бахатост, прекомотно и неувиђавно
понашање), бити важнија од слободе непушача којему
дувански дим једноставно смета. И ако је у просторији 5 пушача и 1 непушач, он је у праву ако
захтијева да изађу напоље кад пуше.
Кад се само сјетим, новорођенче у соби у којој
друштво прославља његово рођење, и сви пуше .
Овај Закон је одличан. Потребан је само период
прилагођавања. Био сам свједок кад полицајац пише
високу новчану казну, зато што пушач није био на
прописаној удаљености од врата и прозора (15 фита,
око 4,5 м.) зграде.
Неко је поредио овај Закон са Геј Парадом. То је
потпуно неумјесно, јер је Геј Парада наметана
политикантским терором Власти и блиских јој организација.
Нешто се у мени бунило, када је на "западу" донесен
тај Закон. Било би некако нелогично, вјештачки и
усиљено. Сада, иако жена инсистира да пушим у кући
(куд ћеш напоље на ову зиму),сваки пут изађем пред
кућу и испушим цигарету. Некада сам пушио по 3о
цигарета дневно, а сада пушим 7-8. И свака ми слађа
од оних свих 30. Најзад и у Србији 1 паметан Закон.
Препоруке:
0
0
34 петак, 12 новембар 2010 13:45
Одбрана и последњи дани
Бивши сам спорташ и ноторни непушач, али нисам антипушач. Подржавам отпор пушача против тоталитаризма и тоталитарне свести. Ко иза ових закона не види дресирање поданика од стране господара, не види ништа. У то спадају и оне кациге и палење аутомобилских светала по дану као и друге бесмислене "уредбе". Краставци дужине 12цм нису бесмислени,јер штите тржиште ЕУ од уљеза, нпр. , нашег краставца. Сво то просипање параграфа по нашим јадним главама има за циљ да се зна ко је газда. Мој отац пуши већ, нећете веровати, преко шездесет година(почео у 2.св.рату са 13),али га волим више него целу Европску Унију. Упозорење пушачима на паклицама о штетности пушења није штампано због бриге за пушаче, него због америчких компанија које се баве производњом цигарета да би се заштитиле од бројних тужби појединаца који их оптужују зато што су оболели од рака. Овакав и слични хуманизми (хуманитарна интервенција)модернога друштва најобичнија су ујдурма.
Препоруке:
0
0
35 петак, 12 новембар 2010 13:51
Владимир НС
И ја сам дугогодишљњи пушач. Нећу нити једном непушачу да спорим аргументе да им дувански дим смета. Некако ћу се већ изборити са новонасталим стањем. Али волео бих да се актуелна власт бар десети део потрудила око спречавања трговине наркотицима у Србији. Знате ли да тешки наркотици никада нису били јефтинији а број зависника већи са тенденцијом раста. Знате ли да је просечна најнижа граница првог узиманја тешких наркотика у Србији 15 година. То значи да када вам дете крене у средњу школу или гимназију постаје нови потенцијални конзумент. Срамота је што полиција (и држава) која ЗНА ко продаје и где продаје нема намеру да спроводе акцију и кампању ни приближно као што то сада ради са конзументима цигарета. У већини случајева страда "ситна боранија" па и они пролазе некажњено.
Да додам још нешто.
Мислим да је и казнени систем неправедан. Како држава на пример може да казни мог послодавца ако сам ја пушио на недозвољеном месту и то без његовог сазнања и без могућности да то он спречи. По мени је то једнако следећем (карикирам): ја са супругом одем код комшије на кафу. Комшија пристави воду и скокне доле до маркета јер му је понестало шећера, таман док вода не уври вратиће се. У међувремену ја се посвађам са женом и у афекту опалим јој шамар. Она позове полицију која дође и ухапси ме због насилничког понашања у породици. Мене изведу пред суд и будем кажњен за насилничко понашање у породици, али и мој комшија добије решење да плати милион динара јер се догађај десио код њега у стану. А, да не заборавим, комшија је имао залепљене налепнице на свим вратима и зидовимас свог стана како је прописала држава: "Забрањено је насиље у породици!" Ето колико логике има казнена политика новог Закона о забрани пушења на...
Препоруке:
0
0
36 петак, 12 новембар 2010 14:43
slepi putnik
@brm
ovde se pustaju jako opasne teze i u tome je problem sa ovim zakonom,vidim da ni vama nisu strane, a iscitavam ih u ideji da pusaci nisu u stanju da budu slobodni ljudi te da prema tome nisu u stanju nista da stvore niti da doprinesu . Kada se tako postave stvari onda ova tema nije samo periferna i nevazna nego postaje obrazac za dalje delovanje u pravcu trazenja novih neprijatelja na putu u srecnu buducnost
Препоруке:
0
0
37 петак, 12 новембар 2010 14:44
брм
@Zika
@slepi putnik
Берлускони је покушао да забрани бели лук.... па су га слободарски Италијани испљували..
Препоруке:
0
0
38 петак, 12 новембар 2010 15:00
брм
Владимир НС

слажем се, поготово за дроге
али тај принцип који си описао (са комшијом и послодавцем) одавно функционише на нашу штету у много битнијим облатсима од пушења, па нико ништа
нпр. колико вас је проглашено кривим за неприлагођену вожњу...
ја сам имао саобраћајку иза Нове Вароши - наишао сам брзинм од 40 на сат - јер се не може брже после лакат кривине, на део пута на ком је просуто уље и налетео на камион..за време увиђаја су људи,п пешаци падали колико је било клизаво, јасно је да нисам могао ништа..да буде смешније пришао ми је тип који има шлеп службу - мештани су ми рекли да он посипа уље и показали новински извештај о њему...полицајци знали за њега..ал у извештају нису написали да је уље било на путу и нису нацртали трагове кочења..судији сам дао име, број телефона тог типа и чланак из новина...и осуђен сам...јер код нас не постоји "фактор пут" - а у Немачкој је крив за 25% несрећа и возачи добијају одштету..ДОБРО НАШИ ПУТЕВИ СУ ПУНО БОЉИ ОД НЕМАЧКИХ АЛИ ИПАК... наш закон штити предузећа за путеве..
хоћу да кажем толико битнијих проблема имамо свакодневно, ал сте се једино окупили око ове глупосзти..
Препоруке:
0
0
39 петак, 12 новембар 2010 15:12
JM
Зашто су цигарете одабране као непријатељ број један савременог западног света и цивилизације? Зашто то нису урадиле раније цивилизације, или неке друге сада? Цигарете јесу штетне али нико њихову штетност није упоредио са лековима, савременим начином произведеном храном, кућним хемикалијама, ваздухом у градовима итд. Гарантујем да би резултати били шокантни за јавност. Хајде да видимо које су све штетне материје у једној таблети рецимо бромазепана и које су то концентрације и то да упоредимо са 1 паклом цигарета. То је права брига за здравље нације. Јавност треба да зна све , а не само оно што некоме одговара да зна.
Ја сам пушач и престаћу да пушим , и то не због овог лобистичког закона. МОРАМ да будем у савршеној форми како би се успешно одбранио од ове дегенерисане проевропске државне политике. МОРАМ ставити сав свој интелектуални и радни потенцијал у функцију постизања што веће личне независности од идиотске државне проевропске политике. И МОРАМ едуковати и одгајати децу , односно пренети им сопствена знања у природним наукама и научити их да размишљају својом главом. Не смем дозволити да систем од њих направи идиоте као што је то већ урађено са већином становника Србије. ЕТО ЗАТО ЋУ ПРЕСТАТИ ДА ПУШИМ.
Препоруке:
0
0
40 петак, 12 новембар 2010 16:50
Sima
Ne znam sto hvalite Grke pa legli su na rudu jesu zestoko protestovali rezultat nula.
Препоруке:
0
0
41 петак, 12 новембар 2010 21:41
kaktus
Pusace svi treba da postuju i respektuju a najvise nepusaci.Pa jeste li svesni koliko bi vam narasle sve moguce Dazbine da niko nece da vise pusi.Pa Akcize su zacrtane kao sigurn priliv u Budjet i da to stane, eto vam ne svetske nego kosmicke krize.Slazem se da treba imati malo obzira ali zabranjivati, daj nemoj da se zezamo.
Препоруке:
0
0
42 субота, 13 новембар 2010 01:02
трк
Ово је још један у низу непотребних и лицемјерних закона.
Рећи ће да желе некога да заштите њиме. Да сачувају непушаче од пушача, а надају се да ће пронаћи још један извор прихода којим ће закрпити макар једну рупу у избушеном буџету.

Да заиста желе да заштите неког од штетних последица донијели би закон којим би свака кутија цигарета морала да изгледа идентично, без ознаке произвођача или поријекла, па онда не би било оних панела направљених од кутија цигарета који су шарени и упадају у очи на свакој трафици, продавници и привлаче, нарочито дјецу да испитају шта је то. Овако би смањили број пушача ефикасније него било којом глупом и скупом кампањом или небулозним законом, али треба се супроставити Филипу Морису, БАТ-у и др. компанијама које производе цигарете.

Заштита од пасивног пушења је обична глупост, по тој логици могли би да забране и вожњу аутомобила јер испуштају гасове који су штетни, а пролазници их удишу, могли би и фабрике да позатварају (на томе раде, све успјешније) јер и оне испуштају штетне гасове.
Препоруке:
0
0
43 субота, 13 новембар 2010 02:53
Симић Манојло
Која то беше серија коју сам случајно "закачио"
на РТС 1 ?
Двије службенице раде у канцеларији.
Једна непрестано пуши, а друга непрестано кашље.
Ова што пуши, каже оној што кашље: "Изађи бре
напоље, па тамо кашљи. Ометаш ме, овде се ради!"
Препоруке:
0
0
44 субота, 13 новембар 2010 10:32
void
@zika
Smrad je prirodno stanje ljudske aromaticnosti.
Препоруке:
0
0
45 субота, 13 новембар 2010 12:26
влкс
Људи се понашају како власт очекује и расправљају о цигаретама. Интенција власти са овим законом је да заради паре и попуни буџет, а не човекољубље и забринутост за здравље становништва.
У мом граду се до пре 3-4 године могло без икаквих намета паркирати у већини улица, могло се шверцовати аутобусом, могла се бацити жвака на улици. Неке од тих појава нису биле добре. Решење које је изабрано да се такве навике отклоне су увођење драконских казни. Како то да су се баш ове године сетили да заведу ред? Одговор је једноставан. Празни су буџети политичара. По речима мога оца Милошевић је за њих био мала маца. То су речи човека којег је саобраћајна полиција казнила са 5.000, а након тога Паркинг сервис са 11.000. Срећа његова па не пуши. Ја као студент морам да пешачим 4 км од факултета до своје зграде, јер немам пара за аутобус будући да сам последње паре дао на школовање. Платио сам своје школовање иако сам за две године студија дао 15 од 16 испита. Сад кад се напијем од муке има да ме вија комунална полиција. То је данас систем у коме живимо. Неправда и драконске казне на све стране. У такав систем се савршено уклапају и казне из овог закона.
Препоруке:
0
0
46 недеља, 14 новембар 2010 08:38
Jasna Simonović
Dobra tema, ali...SFRJ je ekonomski mnogo propala zbog pušenja, učinak je vredan naučnog istraživanja...Koliki je u Grčkoj verovatno će izračunati Angela Merkel...
Vino i cigarete se ne mogu porediti, alkohol i cigarete mogu...odneli su mnogo života, a mnogi su ostali uskraćeni njima najdražim lepotama života
Verujem da bi i“Filozofija cigarete” pod “smrtnim” pritiskom bila korisno štivo u slavu cigarete...ne znam da li bi uvaženi Hamvaš, ali mi danas znamo da ono što se ne vidi ne znači da ne postoji, a ponekad postane i vidljivo, naročito na rentgen aparatu. I sami ste ukazali na sličnost ekstremnih kategorija u statusu “prejadnih”...Odatle se teško stiže nazad do “niko i ništa”, koji nije za potcenjivanje...
Mislim da se često brka potkazivanje i odgovornost...Mnoga zlodela ne bi desila da je neko “potkazao” neka obična ružna dela...
Ne bih rekla da je danas onaj ko puši siromašan, naprotiv, to “zadovoljstvo” košta. Kamo sreće da je što veći “veliki prosek”, da svako ima za konfekcijsku garderobu, itd..
Meni je žao zbog vaše prenagle odluke da nećete da prestanete da pušite...Pošto sve cigarete ne mogu da se uklone da biste vi (i mnogi drugi meni dragi ljudi) prestali da pušite, a država, koliko znam, zarađuje na svakoj paklici (“moja” NVO je pisala prigovor, ali džabe), a pošto dosadašnji načini borbe (ukazivanje na primitivnost, štetnost, suptitucione metode) kod “rezistentnih” mnogo ne pomažu, ne mogu baš ništa drugo do da vam od srca preporučim: SLOBODU!
Kao osoba koja je bila relativno mali i ne tako dug pušač, iz solidarnosti prema tadašnjoj većinskoj pušačkoj sredini, ne mogu vam opisati slobodu spoznaje da mi poštapalica za sve ostale slobode nije potrebna...kao kad se oslobodite štaka, pa prohodate, ako smem da poredim...
Kao majka, uzeću slobodu da vam kažem da mnogi momci ne prilaze devojkama koje puše...Ne zbog vazduha, već zbog poljupca!
ps Mi smo geografski Evropa, ali nismo u političko-državnom savezu - EU..Ne treba brkati...
Препоруке:
0
0
47 недеља, 14 новембар 2010 10:13
Живорад
Прочитао сам текст. Одмах да кажем.
Не слажем се!!!

Данас је пушење примитивно и депласирано.
Зашто данас? Па зато, због научних сазнања која су нам била недоступна у време Хемфрија Богарта.

А тада је и Черчил пушио. Но, сетите се какву је страшну старост доживео. Баш захваљујући свом начину живота.

И овде се не ради само о правима пушача већ и о правима оних који то нису. Каква су то "моја" права којима се ограничавају права других људи?
Право диктатора на диктатуру! Право Султана на Харем.

И да се вратимо опет пушењу,и право још нерођених и оних најмлађих да априори не буду предодређени да постану зависници.
Препоруке:
0
0
48 недеља, 14 новембар 2010 17:32
Симић Манојло
за влкс ;

То је данас систем у коме живимо. Неправда и драконске казне на све стране. У такав систем се савршено уклапају и казне из овог закона.
___________________________________________________

А како Ви господине мислите да су " западњаци "
постали тако " фини " и " културни "?
Само и једино због драконских казни по џепу, нашта
су они највише осјетљиви.
Они од нас нису различити, нису ни бољи ни гори, ни
у једном сегменту .Ако је поштивање Закона мјера
цивилизованости једног Друштва, онда су они постали
склони " реду " само због бруталног кажњавања за
непослух. Па то је Друштво којему ми тежимо, зар не ? Слободе, о којима ми имамо потпуно погрешну
представу, само су у процесу демократског доношења
одлука у Скупштини, гдје се свако бори на све могуће начине, да његов приједлог добије већину.
Нажалост, ова очигледна Диктатура у Србији, не
дозвољава ни у Скупштини никакву различитост .
Под фирмом " пристојности "( а где им је та
пристојност у Британском или Француском Парламенту
где само за гуше што се не хватају ?), докинуто
је право на различито мишљење, па смо добили,праву
једноумну тоталитарну Скупштину.
Препоруке:
0
0
49 недеља, 14 новембар 2010 21:14
влкс
@Симић Манојло
Шта ћемо ако су закони очигледно неправедни? Шта ћемо ако су казне у висини половине просечне плате? Шта ћемо са чињеницом да на Западу где свако поштује закон људи имају 5-6 пута већа примања и скоро па пуну запосленост? Не можете од Запада преузети САМО казне, и очекивати аплауз од народа. Добићете шамар на изборима. Иначе, по питању уређења друштва Запад није мој идеал. Он је идеал људима који представу о њему имају са телевизијског екрана.
Препоруке:
0
0
50 понедељак, 15 новембар 2010 08:06
S.Ristic
Uredjeno i organizovano drustvo je uspesnije u pogledu blagostanja svog zivota. Da bi bilo uredjeno i organizovano ono postuje zakone. Anarhije ne daju rezultate vec siromastvo i bezakonje. Pusacki bint je izraz neprihvatanja icega sto coveku ne odgovara. To ne moze. Pusacima niko ne brani da puse ali ne kao im se cefne a i da druge deranziraju i eventualno ostavljaju neke posledice na druge. Za njih same nikog nije briga. Tamo gde su zakon uveli i primenjuju nikome ni na kraj pameti ne pada da ulazi u polemike nekog svoga mudrijaskog dokazivanja. jednostavno pusi kako je regulisano zakonom za njegovo dobro i dobro drugih. Reakcije su velikim delom izraz slabe svesti i veceg primitivizma. Ja sam bio pusac preko 25 godina. Nocu sam se dizao i isao od Vuka do Cvetka da u kafani kupim jednu cigretu. Pusio sam preko 20 dnevno. Onda sam jednog dena odlucio da ne pusim, glavobolje, slajm, smrad, kvarni zubi. Kazao sam sebi, 35 vise nisi mlad. nista se ne regenerise kao pre. To sto se sda zateklo jedino moze da se ocuva a ne popravi. Nije mi bilo potrebno nista drugo da prstanem osim odlucne volje. Bilo je par nedelja tesko. Zatim su prolazile prve godine kada sam pomisljao da cu eto mozda kad tad malo i propusiti i onda sam na kraju zakljucio da to vise nikada nece biti. Nema Hemfti Bogarta, nema Zan Pol Belmonda. Primitivni narodi puse jer ne razumeju sta rade. To im je magicno i misticno. Glupost. Cista pluca, cist vazduh i osecaj da svojom voljom upravljam ja, nema vece cene za mene. Nema glavobolja, nema zuto-braon ispljuvka koji smo zavali "pile". Bolje se osecam a i zube koliko toliko je ostalo mogu bolje da pazim. Nema problema. Kada hocete da popusite izadjite napolje i popusite. Ne navikavajte se da se opustate usvojoj lenjosti i lezernosti i onda da izmisljate kojekakve reomanticne razloge i diskutujete jeli stetno ili nije. Ljudi koji se opustju i uljuljkuju verovatno da ni posao zdrvo i trezveno ne umeju da obave, osim naravno umetnika. Ali nismo svi umetnici.
Препоруке:
0
0
51 понедељак, 15 новембар 2010 15:51
Симић Манојло
за влкс;

Свиђају ми се Ваши резони и борбеност.То што Ви
немате ни за аутобус да се са факултета вратите
кући, искључива је кривица ове Власти, која није
способна да запосли ни регуларне раднике, а камоли
студенте преко суботе и недеље, који на "Западу"
у та 2 дана направе и по 40 сати рада, како би
могли да плате своје огромне трошкове.
На констатацију да су закони неправедни, може и
другачије да се гледа. Нпр. шта је горе: неправедни
Закон, или неправедно безакоње ? Или: може ли се,
и треба ли препустити суду неког кабадахије, да он
одлучује хоће ли или неће у аутобус да уђе са запаљеном цигаретом ?
Вашом опаском да " Запад " није Ваш идеал решавања
друштвених проблема, отварате једну ширу тему.
Ми смо се већ ухватили у коло, а можда није ни
погрешно да се каже, " нажалост ".
Просто је невјероватан утицај културног империјализма (филмови, рок музика), чије смо
жртве сви постали средином 20.вијека.
Апсурдно звучи, али су Земље "западних демократија
данас постале стецишта регулисаних и легализованих
страхова, контрола, наредби и забрана.
Прије 100 год.грађанин Лондона је у додир са
Владиним службеницима долазио само кад види Бобија
са шлемом како пролази крај његове куће,и поштара
кад дође до сандучета. Данас, међутим, он мора
најмање 10 пута годишње( тако су израчунали ), да
стоји пред Владиним шалтерима како би добио неки
папир, дозволу и одобрење.
Бескрајан је низ ствари које на " Западу ",не
можете некажњено да радите. Нпр.: не смијете да
два пута погледате неког изузетно дебелог човјека
( код нас, ни они најдебљи нису овако грозно дебели
јер ће да позове полицију и оптужи вас да га
малтретирате и угрожавате његова основна људска
права да буде дебео. Или: не можете да објесите
свој веш, на свој балкон на сушење. Заправо можете,
али је казна (по подзаконском акту), већа него што
кошта веш.
Тако да је појам " демократије "постао веома
растегљив, осим у тумачењу ове наше примитивне
Диктаторске Власти, која ставри ви
Препоруке:
0
0
52 понедељак, 15 новембар 2010 15:59
Симић Манојло
наставак;
за влкс;
Дакле, само ове наше примитивне Власти(VIS "Idoli")
гледају на ствари у апсолутним категоријама .
И, полако али сигурно, воде Србију у потпуну пропаст .То је једини таленат који имају.
Препоруке:
0
0
53 уторак, 16 новембар 2010 17:53
влкс
@Симић Манојло
Знам за те појаве у ЕУ, па сам баш из тог разлога рекао да по питању уређења државе Запад није мој идеал. Проблем је што ми са Запада увозимо само негативне ствари и појаве. Ако они негде греше, не морамо и ми да правимо исту грешку.
Причао бих и ја данас као ви да већ месец дана у држави Србији не доживљавам различите неправде под паролом да је то по закону. Као студент права могу вам рећи да је свашта по закону. Могу вам рећи да су нам закони пуни рупа и да их пишу незналице. Могу вам рећи да једна норма може увек да се тумачи на минимум два начина, и да ако неко хоће да вам узме паре може да прибегне неком своме тумачењу. Тај који вам тумачи и доноси закон има месечна примања преко 200.000 динара, а од вас који зарађујете десет пута мање узима новац јер мало му. Нема за нови ауто, морате га разумети. Јадан човек.
Проблем је што паре који се скупе применом разних прописа не одлазе тамо где треба, а то је у развој државе! То је свима јасно, а о томе ћуте само они који имају корист од власти.
Енглеска је дошла у стање да прописује и такве ствари. Да ли грађани сматрају да смо ми на ниову Енглеске у било којој области живота?
Препоруке:
0
0
54 среда, 17 новембар 2010 14:56
Дарко Станојевић
Ништа се није променило, моја омиљена кафана у крају има ћоше за пушаче. Ако се деси да је ту пуно, има начина да се седи и даље, макар се јео леба и српска салата у другом делу.

Толико себи могу да приуштим, као човек који је након СЕДАМ година изричите паузе, поново пропушио, и то "ангро"! Али, ја и моји разлози овде нису тема.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер