понедељак, 29. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Србија и ЕУ: мамузање мртвог коња

Kоментари (81) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 18 новембар 2010 18:23
Срђан
Господине Букадиновићу, имате мој потпис на приступници политичке странке коју требате покренути.За добро Србије и њене деце.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 18 новембар 2010 18:42
гаврило
Е, за то нам Кушнер, Кацин, Пакова и остали заиста нису криви...јесу Ђорђе, они или слични њима, све су урадили како би нам продали карте које не важе!
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 18 новембар 2010 18:58
наташа
Браво гос'н Професоре. Немам шта да додам, осим можда оне наше старе пословице "Док је глава биће капа". Дакле лако ћемо и за елиту и за државу, народ треба неговати, то је приоритет.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 18 новембар 2010 19:02
Jasna Simonović
E, gdine Đorđe...Vi videste kako je petlu!...A zamislite sada kako je kokoški koja ranije od prerano (2001)...pa još ni ne zakukurika, već kljuca li kljuca...

Pola-šalu-pola-zbilju na stranu, ima nas koji nikada nismo bili za EU na ovaj način, ni u evroskepticizmu, jer smo imali realne dokaze...
(što naravno ne znači da all-the-way-Atlantic-around varijanta ne dolazi u obzir...ako se EU do tada pročešlja od silnih kradja i otimačina...a mamuze dobiju istorijsku vrednost)...

Sve najbolje u daljim razmišljanjima....
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 18 новембар 2010 19:03
Висарион
Можда сте мало превише опрезни у својим оценама а нарочито у својим визијама излаза.
Мора се брзо проценити куда иде Европска Унија.Је ли све што се чује извесност.Хоће ли се Евро стрмекнути или ће се извући.Хоће ли Грчки сценарио захватити Ирску, Португалију, Шпанију.И зашто неће Румунију и Бугарску.Треба имати храбрости пререзати тај Гордијев чвор.Мож
да је боље, ,одмах и без недоумица, тражити излаз ван ЕУ.И трагати за Кином, Индијом , Бразилом и наравно Русијом, али не због неког пакта, него због опстанка.
Пре тога ваља урадити све да се стање унутар земље уреди,Да ли је ДС у стању да нас некуд изведе?Је ли наша права алтернатива Николићева братија.Колико је то сјаши Курта да узјаши Мурта и колико је важно што пре трагати за неком новом политичком силом и личностима који су кадри да овај народ поведу на нове путеве.Ови по мени нису.Тај унутррашњи хаос се мора што пре уредити.Ми више никуд не идемо с одређеном извесношћу и сигурним корацима.Чини се да и тај Шарић долази да би народу замазао очи.Ми никог не хапсимо зато што хоћемо друштвено биће да лечимо, него да понешто забашуримо.То је трагична ступица која се види из авиона.Погледајте чиме се, у свим овим, бурним и неизвесним временима баве наше најгледаније политичке емисије на Тв.Све су то својеврсне ескиваже.Нигде нико праве ствари не открива, нити покушава да протумачи.Народу се копрена ескиважа намиче и то по рецепту и западним плановима.
Морате видети јасно и одвојити главно од споредног.Ми се одмах морамо да саберемо.Одмах да нађемо друге личности друге политичке опције које иду радикалније у белосветске расплете.Потребни су нови вођи, они који су изнад и који не личе на трла баба лан.
ОВде и овако се више очито не може.С Николићем и његовим камуфлажним, блеферајским надама и обећањима не можемо рачунати.Избори код таквог старња ствари нас неће спасити.Само нам револуција није потребна, али то не значи да нема начина да се све преокрене и потера не неку извеснију и бољу страну.
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 18 новембар 2010 19:15
011
Развој догађаја све више потврђује да српска власт током деведесетих и није била баш тако параноична. Иначе осим народа све нам је у бедном и безнадежном стању. У најбеднијем су несумњиво (самозвана) елита и државни апарат.
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 18 новембар 2010 19:40
dr.agan
O.K. Korektan tekst, kao uvod.

Ali:
"ослободити се што пре актуелног, нереално идиличног погледа на свет и међународне односе (са елементима мазохизма и аутошовинизма), који је настао у Београду током деведесетих као реакција опозиционе јавности на параноју и пропаганду тадашњег режима"

e, tu g. Djordje trebate jos da poradite.
Naime sustina je da se radi o autohtonoj (naravno i endemskoj) pojavi, koja nije isprovocirana, vec se iznova i iznova obnavlja u Srbiji. Srecom nece moci unedogled - jer nema vise puno Srba koji bi kreditirali-placali bahate racune takvoj polupijanoj "eliti"...
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 18 новембар 2010 19:48
Петар Изгнаник
Слажем се са чланком, немамо ми у тој ЕУ неких пријатеља нити се треба заносити. Али морамо себи признати да свих ових година наша политичка елита (ако се овај јад који имамо тако може назвати)није ни ХТЕЛА да ову државу, среди, упристоји, и постави на здраве основе. Плашим се да је једини начин да се бар мало среди судство и уведе некакав ред, владавина права, и основне анти-корупцијске норме да европски бирократи свако мало потежу ове наше за уши и изводе пред разред на таблу да одговарају.

А без сређивања друштва смо осуђени на беду и да будемо просјаци у тој Европи тако да је ту некаква достојанствена одбрана националних интереса чиста виша математика. Некакви позиви да ОНИ који од јурења рекета немају времена и нису у стању ни да саграде пар километара ауто-пута месечно сада формулишу неке велике националне интересе и бране Косово су једноставно фантазија. Косово је сада тако како је, и ја би их једино притискао да не дају даље уступке али би их сваки дан гањао око судства, корупције, и ПРИВРЕДНИХ РЕЗУЛТАТА (дакле, шта су саградили од инфраструктуре, где су покренули производњу, и на шта троше те силне паре од разних пореза и харача). Да се бар мало средимо и не морамо да молимо ту ЕУ за паре и пуко преживљавање онда би и око Косова пуно тога легло на своје место.

Највећи скандал је што смо толике године проћердали а Србија је уместо сређене правне земље и даље један рекетистан афро-азијског типа. ТО је по мени главни проблем у овој земљи и ако ће прича о стремљењу ка Европи и увођењу европских стандарда да нам помогне да се мрднемо са мртве тачке ја не кажем него УРЛАМ само напред! Без обзира што немам илузија да нам тамо седе неки пријатељи нити верујем да ће та творевина и да преживи на дужи рок.
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 18 новембар 2010 20:02
zoki
Али шта рећи о народу и његовим вођама који су се за мање од две деценије два пута укрцавали у погрешан историјски вагон и који су појурили за „златним птицама“ необољшевичког социјализма (крајем осамдесетих) и неолибералне глобализације (почетком двехиљадитих) управо у тренутку када су оне полако нестајале са историјског хоризонта? Е, за то нам Кушнер, Кацин, Пакова и остали заиста нису криви.
Srbija uvek kasni i tako ce uvek da bude.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 18 новембар 2010 20:06
Влада Канада
Србија неће и не може пропасти све док постоје Срби као што је г-дин Вукадиновић. И постоје.
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 18 новембар 2010 20:27
МП
Право ПРОФЕСОРСКО предавање.Мислим да је историски тренутак кад се у Србији МОРА десити неколико промена у главама свих људи(народа).Професор их је побројао,а питање за колико ће се то десити даће одговор колико ће то болно бити.
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 18 новембар 2010 20:40
Ban Mirko
Postovani gospodine Vukadinovicu zaboravljate da je Srbija danas bez ljudi sposobnih za bilo kakvu originalnost, velicinu i dalekovidost. Srbija danas neguje samo plagijatore! Moral nam je jako nisko kao i moralno-drustvene vrednosti. Svetlo je jako daleko, a mi smo sve umorniji...
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 18 новембар 2010 21:13
Tadić i Josipović - garanti evropske budućnosti regiona!
Tadić i Josipović nisu samo predstavnici dve države ili dva naroda, nego i dve autentične evropske kulture. U Beogradu već gotovo dve decenije deluje jedna institucija koja se bavi čišćenjem srpske kulture od neevropskih, azijatskih, turskih i sl. elemenata – Centar za kulturnu dekontaminaciju. Rekao bih da blizina i razumevanje naših predsednika svedoče o trijumfu ideologije kulturne dekontaminacije. Ideologija kulturne dekontaminacije imala je svoje uspone i padove – sigurno je da susreti naših bivših lidera u Karađorđevu, kao i sporazum Karadžić-Boban, predstavljaju temelj saradnje između Srba i Hrvata. Međutim, čini mi se da najveću zahvalnost dugujemo Borki Pavićević, vodećem ideologu kulturne dekontaminacije. Saradnja Hrvatske i Srbije u prvom je redu rezultat delovanja Borkinog CZKD-a!
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 18 новембар 2010 21:15
Peter RV
Ovo je Vukadinovic u punoj formi, egzekutirajuci
'zutu politiku' nase vledajuce klase- pred zidom istorije. Bravo.
Ustvari, ko god je procitao tezu Danijela Goldhagena,Harvardskog profesora, da su Srbi "izgubili pravo na sopstvenu drzavu" uvidjeo bi da ce Srbi bit tretirani kao nacisti i da se ih mora 'de-nacificirat' po uzoru Njemacke poslije Hitlera. Kad se pocelo insistirat da je Milosevic bio srpski 'Hitler', znalo se koliko je sati.
Nasim zutim vodjama je imponiralo da glume Branta ili Adenaura, i bili su spremni da priznaju sve moguce (i nemoguce) zlocine srpskih 'nacista', i da se bezkonacno kaju zbog toga. Bili su srecni da
pronadju 'Srebrenicu' i sva ostala mjesta 'uzasa'.
Oni su jos uvijek u tom transu, jer im to sluzi kao moralno opravdanje za ociglednu stetu koju prave svojemu narodu.
Kad se osjecas kao Brant onda 'izdaja' ne dolazi u obzir.
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 18 новембар 2010 21:24
au mile
Синоћ је на РТС-у гостовао Виљем Монтгомери, бивши амбасадор САД-а у Србији.
По питању Косова рекао је следеће. Слика прогнаних Албанаца на Косову коју је емитовао CNN, је формирала јавно мнење у Америци, и тамо постоји апсолутни консензус о томе да Косово мора бити независно. Монтгомери је у разговору, напоменуо да је постојала шанса да се проблем Косова реши поделом, али је то питање дефинитивно скинуто с дневног реда после одлуке Хашког суда и резолуције коју је Србија донела заједно са Европском унијом. И тиме Монтгомери завршава своју беседу о Косову, а верујем да тако мисле сви амерички дипломати и функционери. У овом светлу, као и у светлу изјава Британског амбасадора, Хилари Клинтон, немачког амбасадора, Тадићево папагајисање како "никада, али никада" неће признати Косово делује фарсично, па су га вероватно његови маркетиншки саветници посаветовали да Косово више ни не спомиње.
Али таква политика одговара великој већини Срба, који се праве да проблем Косова не постоји, који се надају, да је некако могуће имати нормалну државу чији је један део брутално одузет, окупиран а затим и отет. Као да је могуће имати нормалну државу и бити нормални грађанин у земљи чији председник не сме ни "А" да каже о злоделима која су "западни" пријатељи чинили овој земљи и народу. Тако грађани Србије као нојеви држе главу у песку, бежећи од бруталних чињеница, да је највећи страдалник у минулим ратовима кажњен за сва злодела који су чинили сви, док се осведочени ратни злочинци, проглашавају државницима фантомске републике Косово.
А Срби све то раде у име будућих европских интеграција и "бољег живота наше деце". Какав ће то "бољи живот наше деце" у морално, политички и државно растуреној и расточеној Србији бити, одговор најбоље знају они који су Србију и довели на најниже гране од како модерна Србија постоји.
Препоруке:
0
0
16 четвртак, 18 новембар 2010 21:25
хиперборејац
Ви свој посао радисте а богами скоро и одрадисте.
Долази полако време када се мора нешто "својеручно" урадити
Неко овде предложи да се лично ангажујете.
Аналитика и "егзекутива" се ипак јако разликују.
Чудно али некако мислим да сте више учинили "аналитиком" него да сте се лично ангажовали , директно у политици.
( врло условно мишљење .. ипак сам ја био само "натуршчик" у политици )
Она "аналитика" је под наводницима само зао што је била и мало ангажована.Таман колико треба.
Нешто мислим .. нисте овде усамљени...не би сте били ни тамо.
Ако сте довољно "луди" да пробате.
Препоруке:
0
0
17 четвртак, 18 новембар 2010 21:33
Јовиша Видић
Данашњи властодршци, нису дошли на место ту где јесу снагом својих способности, умећа, или решеношћу на личну жртву а ради општег народног добра. Њихов пут ка власти обезбедила је Империја својом војном силом, а онда уз помоћ Монопол новца.
Неки су чак захтевали ефикасније деловање војне силе, нестрпљиви у похоти за влашћу. Сећа ли се ко оног министа спољних послова, који да би се ослободио проблема Косова и метохије, замолио Империју да га тога ослободе. Знате ли ону листу "добронамерних" што подржаваху злочин Империје над Србима? Дали можете навести бар једно име садашњих властодржаца,а који је био критичан према лицима са те листе? Обзиром да сами, нити умеју нити смеју решавати државни и национални проблем, то пузе пред трећеразредним бирократама Уније, да их приме у службу са све народом, и да их ослободе бриге око Српског националног и државничког питања... Како су државу Србију уредили као несуверену, то ће им бити - надају се они - референца за службу. Но је сва сећа да их ни такве неће, право првенства имају они са достојанством. Срећа у несрећи за народ и државу Србију. Јовиша Видић од Рудина.
Препоруке:
0
0
18 четвртак, 18 новембар 2010 21:40
Урош
Да овде представљају ЕУ као неку обећану земљу као рај, као новац који само на нас чека. Као да је неко тамо луд да даје неком другом паре да би се он развијао. Добијем напад кад чујем приче о ЕУ на ТВ-у док у радњама нпр. нема млека, све поскупљује иако је понешто већ скупље него у Немачкој где је просечна плата 1500 евра. док је овде 200-300 евра... То су праве теме за причу а не ЕУ.
Препоруке:
0
0
19 четвртак, 18 новембар 2010 21:47
Баја Патак
После скоро 40-то годишњег живота у ЕУ, желим да вам (поново) изнесем моју омиљену ЕУ параболу: ЕУ видим као „Оријент Експрес“. Ту je и салон вагон, вагон за спавање и за ручавање. У салонском и колима за спавање се вози искључиво висока бриселска бирократија, а у вагон за ручавање залазе и путници I класе када имају да плате (између осталих: Немачка, Француска, Холандија, Аустрија, Италија, Скандинавци). Понекад залазе и Британци, онда када се не возају авионом у САД на реферисање. У II класи су донедавно путовали Ирска, Шпанија, Португалија, Грчка – они су, мисле, на време ушле у воз и највише профитирале од разних субсидија и попуста док је за то било времена, али –толико су забрљале да су им сада настала мрачна времена. Ко зна... могу да им карте прогласе неважећим и главачке их избаце кроз прозор? У III класи: ситна боранија – балтичке земље, Малта, Пољска, Чешка, Словачка, Мађарска, Словенија (ова последња се стално трси да упадне у II класу, али је немилосрдни кондуктери стално враћају у III.) У вагону за багаж, стешњени између сандука и кофера, дрндају се Румунија и Бугарска, стално се надајући да ће их можда некада пустити (чак!) и у III класу. На крају воза тандрче сточни вагон. Само у њему има места, уколико они из салон-вагона и кола за спавање благоизволе да дозволе. Г. Вукадиновић добро каже: “… У животу и у политици ретко се дешавају (мада их има) ствари које су баш сасвим непоправљиве….” Ово ме је асоцирало и на речи једне песмице давно заборављеног састава “Иду дани“. Е, сад: да ли је боље возити се, па макар и у сточним вагонима и трпети то, или стојати на перону и безалтернативно гледати како возови пролазе? Или, можда – далеко боље: отићи са перона и гледати своја посла? Како време одмиче, ова последња алтернатива - јер алтернативе ИМА ( гледати своја посла) требало би да постаје све реалнија и привлачнија.
Препоруке:
0
0
20 четвртак, 18 новембар 2010 22:00
александар
Биће ипак потребно нешто много јаче од изванредних и мудрих Вукадиновићевих чланака да се Србљи пробуде.
Без неке велике светске ломљаве и катаклизме у међународним односима, без крупније промене односа снага или прегруписања данашњих "чврстих" савезништава, или бар без неке велике економске пропасти, неће се успавани Србљи пробудити.
А како једном рече господин Бранко Павловић на страницама НСПМ-а, што ми се допало, саме околности ће онда породити и људе који ће предводити извлачење са овог дна до кога смо стигли, а по коме још увек упорно копамо.
Све до тада ће Тадић нажалост успешно кормиларити овим бродом ка светлом циљу "еуропских интеграција", потпуно сигуран да његова политика заиста "нема алтернативу".
Ово нажалост може још дуго да траје.
Препоруке:
0
0
21 четвртак, 18 новембар 2010 22:00
Станимир Трифуновић, раније ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
Аутору,

Уважени господине Вукадиновићу,
да ли заиста мислите да САМО Ви ( и господа Тодорић, Павловић и "ЛДП интелигенција"(?!?)) АРТИКУЛИШЕТЕ ову парадигму промишљања актуелног положаја Србије и српског националног питања?

Збиља поштујући Ваш допринос ОСЛОБАЂАЊУ Србије од једноумља и окова грађанизације, склон сам да приметим да је увремењене песме праскозорских петлова било и мимо и пре Ваше и горе поменуте господе.

Свакако, Вас не треба да подсећам КО је то чинио, због чега је на жалост МОРАО ДА ОДЕ, како бриљантно написа господин Антонић још у јуну 2008, а све стога, што се песма могла далеко чути.

ПС. На мајским изборима 2008. то је била песма ВЕЋИНЕ.

Срдачан поздрав.
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 18 новембар 2010 22:41
Јасна Симоновић
Баја Патак ...Како сте нам само лепо описали! Хвала...Требало би снимити филм(ове) на ову "евро -националну класну тему"...

И док тако сви скакуићу вамо тамо, трас трус, Србија мало гледа како пролазе влакови без возног реда, мало ускаче у сточне вагоне без стоке, мало одлази са перона на аеродром...

А ко вози, извините што питам?
"Бели орао", "интернет Мица" или "Баја Патак?
Препоруке:
0
0
23 четвртак, 18 новембар 2010 23:30
ptica rugalica
like
Препоруке:
0
0
24 четвртак, 18 новембар 2010 23:45
MS
Jako dobre opservacije g. Vukadinovica i mogao bih da se slozim sa njim u svemu. Jedino je pitanje kada ce narod shvatiti da je previse bilo praznih prica i jadnog trbunjanja da ce sve nevoje biti resene i da cemo ziveti lagodno i srecno samo kada udjemo u EU. To je bilo i jedino sto je ova nesposobna i nestrucna vlast znala, da zamajava gradjane i lazima se odrzi, bar dok ne ocerupaju i ono preostalo od drzavne imovine. Mislim da je to sada svima postalo jasno.
Resenja ima, ali ne sa ovima koji su nas doveli do dna. Ima dovoljno ljudi i pameti samo treba da dodju do izrazaja, a taj se cas priblizava.
Препоруке:
0
0
25 петак, 19 новембар 2010 00:16
Радикални Србин
Мислим да су ове Ваше анализе по питању пута у ЕУ поприлично закашњеле.
Прво би било потребно направити анализу да ли држава Србија још увијек постоји, моје мишљење је да не постоји de fakto, али још увијек постији de jure. Ако је таква конструкција уопште могућа.
Да ли држава која нема територију, војску, народ који јој је одан, сопствену политику..., може да се назива државом? Ова креатура је остатак остатака некадашње државе и народа, а све ово наклапање је обично губљење времена.
Ја сам 2000. године имао 27 година, а нисам ни једног тренутка повјеровао, ни тад ни послије, у причу о уласку Србије у ЕУ, као шта сте Ви вјеровали све до недавно. Исто тако би било битно нагласити да "нереално идилични поглед на свет и међународне односе (са елементима мазохизма и аутошовинизма)", није настао у Београду током деведесетих као реакција опозиционе јавности на параноју и пропаганду тадашњег режима, већ као добро осмишљена и доларима подмазана акција наших пријатеља са запада.
Препоруке:
0
0
26 петак, 19 новембар 2010 01:28
Гојко
Браво професоре текст је докторски.
Препоруке:
0
0
27 петак, 19 новембар 2010 01:29
@stanimiru trifunoviću
Lepo je to što ste uporni i dosledni u odbrani lika i dela VK. Nije lepo što to činite uvek i često bez ikakve veze sa temom o kojoj je reč. A, uzred budi rečeno, taj vaš "Čovek koji je otišao" je jedan od najodgovornijih za ovo što sada imamo i što nam se događa i to su vam već ovde rekli mnogi komentatori. I drugo, još važnije, kada je reč o EU, on je godinama dok je bio na vlasti takođe guslao istu priču i pravio kampanje "Izvodljivo je" i hvalisao se "Studijom izvodljivosti" o pristupu EU i sličnim glupostima. Pa čak sve do pred kraj 2007. nije smeo da ide otvoreno protiv EU nego je samo napadao NATO. Tek je sada iz duboke opozicije došao pameti. Nemojte niti tako neobjektivni i nemojte od svega praviti referendum o Koštunici.
Препоруке:
0
0
28 петак, 19 новембар 2010 01:33
Виктор
Изванредан и програмски текст Ђорђа Вукадиновића. И по стилу и по садржини, ово није никаква колумна већ једно сажето "начертаније" за прву половину 21. века.
Препоруке:
0
0
29 петак, 19 новембар 2010 01:49
Miki
Tako je, svaka vam je na mjestu. Moliv vas da nam kazete kako dalje? Vidimo svi da je ova vlast potpuno nefunkcionalna, stetna , ne znaju sta rade ili svjesno rade na nasu stetu ... svejedno. Mi srpski rodoljubi im ne smijemo dopustiti da "voze" dalje. Kako zaustaviti ovaj voz propasti kad je masinovodja pijan i potpuno nekvalifikovan da nas vozi dalje. Imamo potpuno pravo da zaustavimo taj voz a njegove vozace u tamnice ili nervne poliklinike.
Bilo je dosta ludila, stvari se moranu staviti pod kontrolu, krajne je vrijeme.
Koja je to politicka snaga koja ce povesti novim putem?
Narod ce je svakako podrzat, puna mu je kapa!
Препоруке:
0
0
30 петак, 19 новембар 2010 02:08
Letters From Canada
Promene uvek dolaze od manjine, uglavnom nacionalne elite. Nasa elita je toliko dugo (pola veka) bila podeljena da nema intelektualni kapacitet koji je imala 90-tih. Dok se oni ne konsoliduju ili mladji narastaj sazri, nema nam spasa.
Препоруке:
0
0
31 петак, 19 новембар 2010 05:36
Srboljub Savic
Jos 9-og Novembra, Generalna skupstina EZ je donela odluku o odbijanju kandidature Srbije.
Crna Gora, iako prihvacena kao kndidat, pre toga,
"stavljena je na led".
Ulazak Hrvatske u EZ je u procesu, i ona ce jedino
biti primljena u EZ, vrlo brzo.
Posle toga, EZ "zatvara vrata", praveci pauzu do
kraja decenije. Prijem osatlih zemalja i teritorija
preostalog dela Balkana, odlaze se za narednu deceniju.
EZ je predvidela pomoc drzavama kandidatima i na
to "racuna" sadasnja vlast (usput, sam naduvava cifre) a sad ne sme ni da poveruje da se "slamka
spasa" odmakla za jos dva izbora.
[Medji su o svemu izvestili skrivanjem istine i
izmisljanjem stavova podrske ili citiranjem nebitnih izjava.]
Medjutim, mnogo gore od svega je ukupno stanje
privrede, institucija, sistema, ... u Srbiji.
Cak, i kad bi nas EZ sada primila (a morala bi,
ako "gazda" naredi), u Srbiji nista ne bi bilo bolje, narednih godina.
Problemi Srbije su ili maskirani za vreme Jugoslavije, poceti 74-te narasli 80-tih, da bi
nas docekao raspad, kojga nismo bili ni svesni,
iako se desavao na nase oci.
U zadnjoj, a krvavoj deceniji XX veka, razoreno je
mnogo vise nego sto smo i danas svesni.
Da sve bude jos tragicnije, prihvatili smo (mnogi
sa odusevljenjem)"revoluciju", ne mareci za osnovu
na kojoj je izvedena i za koga. Prihvativsi "saku
dolara", ne samo da smo se prodali vec smo sebi
nametnuli vladavinu kriminala i sluga koji i ne
mogu da rade protiv interesa gazde (placeni su).
Kako smo skloni verovanju u svakojake mitove(lazi)
"progutali" smo (i dalje gutamo)pljacku i razaranje
pod etiketama "tranzicija", "privatizacija",
"trzisna privreda" (i "liberalna"), "demokratija"
(iako je samo partikratija). Na nase oci, vlast
je u rukama Predsednika, a mnogo manje vlastodrsce smo osudili kao diktatore.
Izlaz!?
U prirodi, najcvrsci i najlepsi kristali nastaju
gradnjom od zrnca.
Za opstanak Srbije, treba nam jezgro i volja da
stvorimo zdrav plod.
S. Savic
Препоруке:
0
0
32 петак, 19 новембар 2010 06:04
XY@au mile
На ову реченицу „Какав ће то ’бољи живот наше деце’ бити у морално, политички и државно растуреној и расточеној Србији“ треба додати „и у пропалој и банкротираној Европској Унији“.
Препоруке:
0
0
33 петак, 19 новембар 2010 08:49
Глас из офа @ Ђорђе Вукадиновић
Током деведесетих година опозициона јавност у Београду није имала нереално идиличан већ крајње приземно прагматичан поглед на међународне односе. А ако је неко тих година био опозиционар зато што је веровао у Европу, западне пријатеље и демократију (без материјалних стимуланса) – онда не би требало тиме да се хвали. Какогод, бити опозиционар у Србији деведесетих година (са или без доларских стимуланса) баш и није нека референца. Иначе оно што Ви квалификујете као параноју и пропаганду тадашњег „режима“ је заправо било политички мудро, пророчко предвиђање будућег тока догађаја и политички одговорно упозоравање јавности.

Што се тиче Вашег евроскептицизма, подсећам Вас да сте у емисији „У недостатку доказа“ 20. децембра 2007. афирмативно говорили о „европском корпусу вредности“ и нисте, бар колико сам ја схватио, доводили у питање предности уласка наше земље у Европску унију. У том смислу сте се сложили са ЛДП интелектуалцем Горчином Стојановићем, такође учесником емисије, који је био нешто опширнији по питању тих вредности. Он је у том контексту говорио о јудеохришћанској цивилизацији, поменуо покрет за заштиту животиња, реновирање WC-a на краљевачкој железничкој станици....речју - демонстрирао европејство виђено из ЛДП идејне и интелектуалне перспективе.

На крају и упркос свему, поновићу своју већ изречену сугестију. Верујем, наиме, да бисте Ви и Антонић са сарадницима окупљеним око НСПМ-а могли да будете замајац и покретачка снага једног ширег друштвеног покрета који би довео до преокрета трагичне ситуације у којој се данас налази Србија.
Препоруке:
0
0
34 петак, 19 новембар 2010 08:54
kaktus
U Srbiji ce Izbore dobijati oni koji se budu zalagali za NE ulazenje Srbije u EU.Vidimo i po zadnjim Izborima koje u stvari nije niko dobio.To ne znaci da cemo imati Radikale na vlasti,nego da ce i glavni protivnik EU a to je DSS shvatiti da i njihovo pomalo stidljivo i mozda i licemerno "zalaganje" za EU Integracije vise nema smisla.Mada nesto nisam siguran da Radikali nisu ozbiljan koalicioni potencijal za Vladu koju nece ciniti DS i (ili) SNs.
Препоруке:
0
0
35 петак, 19 новембар 2010 09:21
bojan
postovani Djordje, mozda tako treba, ali ja mislim da ste i Vi presli granicu ukusa jer se ne moze beskrajno lamentirati kao Kalimero i sedeti na peronu ne radeci nista.Ovo je vreme strasno i ko samo gleda a ne radi nista ucestvuje u celoj "demontazi" srbskog imena!ili mislite da je pisanje dovoljno?
Препоруке:
0
0
36 петак, 19 новембар 2010 09:27
thinking maize
Уосталом, г-дине Вукадиновићу, како оно Кипар, са -40% територије (а њихов турски непријатељ МНОООГО је респектабилнији него "постројбе" Тачија и Харадинаја!) уђе у Европску Унију?! Све "перући" паре руских тајкуна или спроводећи Вашингтонски споразум?! Наравно, оснивајући ПРВИ ЕВРОПСКИ ПОРЕСКИ РАЈ, после Монака! Па кад је тако, а ТАКО ЈЕ, треба видети шта можемо. А можемо за почетак размислити о томе да будемо КИНЕСКА ИСПОСТАВА за улагања у Европи!? Ако је могла Албанија у МНОГО ГОРИМ УСЛОВИМА, зашто не бисмо ми!? Очекујем да г-да као Бранко Павловић и ини развију ову идеју, засновану на, како неке колеге-коментатори са НСПМ рекоше, НЕКРЕДИТНОМ НОВЦУ!? Очекујем и друге идеје, а у складу са препоруком г-дина Турајлића о "ЦРНОЈ КЊИЗИ", тј. списку непочинстава "жуте" клике, као и "БЕЛОЈ КЊИЗИ", списку предлога КАКО ДА ПРЕЖИВИМО. Свако Вам добро.
Препоруке:
0
0
37 петак, 19 новембар 2010 09:32
Бране
На који начин отворити очи народу кад народ не скида очи са РТС-а, тај исти народ га присилно плаћа (финансира)а тамо може сазнати све што је ''увоз'' да уништи дух и традицију...Није проблем у народу, проблем је у медијима.Један пријатељ ми се пожалио јуче: нећу да плаћам РТС све док се тамо појављују ликови (па их је набројао)који продају маглу и опстају јер их нико не пита и никоме не одговарају за оно што раде а не раде баш просте ствари - управљају државом.Вукадиновићу честитам текст је одличан, истинит и отвара очи да мед и млеко које нас ''тамо'' чека неможе више бити параван за урушавање државе, патриотизма, морала и свих оних вредности које су вековима борили и изборили наши дедови и прадедови.Пет ратова у прошлом веку на овој земљи Србији оставило је трага...мора нам то бити снага за слогу и разум.
Препоруке:
0
0
38 петак, 19 новембар 2010 11:18
врањанац
Господине Вукадиновићу, као и Срђан из првог коментара, апсолутно једва чекам да ставим потпис на политичку организацију коју би требало да формирате!
Само храбро Србија је уз Вас.
Препоруке:
0
0
39 петак, 19 новембар 2010 11:42
Jasna Simonović
Thinking Maize, mislim da bi bilo dobro da isti komentar uputite na tekst gdina Nikole Turajlića "Apel srpskim patriotama"...

Što se kineske ispostave tiče, zaista mi se sviđa predlog....naravno da svi "vuci" budu siti, a ovce na broju...
Rado bih da od nekih kompanija koje su tamo razvile posao pre nego su mi vratile potraživanja ili rekle hvala dobijem svoje zasluženo parče...i svakako Serbia takođe...
Препоруке:
0
0
40 петак, 19 новембар 2010 12:32
Mrđan Bajić - Beograd
@Jasna Simonović


Naš cilj je, i mi našu zemlju vidimo da 2014. godine bude zvanični kandidat za Evropsku uniju, da 2018. godine bude ravnopravni član Evropske unije. Međunarodna zajednica je kao klima- ne možete da je priznate ili ne, već da se adaptirate. Sve prepreke na tom putu ćemo uklanjati, bilo da se zovu Milošević, da se zovu ustavi, bilo da se zovu zakoni. Ne postoji ni jedna prepreka koja može da nas zaustavi na tom putu. Reforme nikada nisu popularne ako treba da budu uspešne jer uvek mnogo koštaju. Da biste bili popularni, morate da preuzmete rizik nepopularnosti. Kao čoveka koga drže pod vodom 50 godina, u njegovoj želji da dođe do vazduha, do kiseonika, tako i Srbiju ne može ništa da zaustavi na tom putu do kiseonika, a to je Evropa, to je porodica demokratskih, modernih, razvijenih zemalja. Mi smo 10 godina stariji, siromašniji, propaliji. To je cena naše gluposti i naše neodgovornosti. Ne može to besplatno. Ja jedino želim da mi to više nikada ne ponovimo. Ako već unapred sumnjate u svoj uspeh, neuspeh će vam lakše pasti jer ste ga mudro predvideli. Ne mislimo šta želimo 2012. godine. Mislimo o tome šta želimo 2050., kada ćemo biti mrtvi. Da li želimo da iza nas ostanu rezultati na koje će naša deca biti ponosna, ili neuspesi kojih će se stideti. Mi danas, hteli to ili ne, radimo na vlastitom spomeniku. Na njemu će nešto pisati: "Ta generacija je izvukla zemlju iz krize." ili "Bili su beznačajni i beskorisni". Da naši ljudi ne bi odlazili u svet, potrebno je da svet dovedemo u zemlju. Uspevaju samo nacije koje imaju pozitivan odnos prema stvarnosti. Samo brze, aktivne, optimistične nacije ostvaruju svoje ciljeve. a uspeh svakog posla mora da postoji plan, da se tačno zna šta se hoće, ne da se eksperimentiše, iako nam je to nacionalna osobina. Treba mnogo više vremena da se utroši na oštrenje testere, nego drva seći tupom.
Препоруке:
0
0
41 петак, 19 новембар 2010 12:38
thinking maize@ Jasni Simonović
Наравно Јасна, ово је само предлог ОБРАЗОВАНОГ ЛАИКА, па га тако треба третирати, са опрезом, али и занимањем. У сваком случају, Кинези су преплавили Америку јефтином робом, не тако лошег квалитета, коју купује америчка сиротиња. Ред би био да Србија буде снабдевач таквом робом ЕУ-сиротиње: Мађара, Бугара, Румуна, Грка, становника балтичких земаља, а ако "Ryan air" буде отворио експозитуру у Нишу, можда будемо видели риђокосе поклонике св. Патрика, па им успут "увалимо" и CD-ове "Orthodox Celts"-a! Знате, СВЕ СЕ ПРВО ДОГОДИ У УМУ, па тек онда у стварности, што је ПРАВИЛО бр. ЈЕДАН СВАКЕ ДАЛЕКОИСТОЧНЕ БОРИЛАЧКЕ ВЕШТИНЕ! А "жутаћи" (не ови "наши", већ ПРАВИ!) то РАДЕ НАЈБОЉЕ НА СВЕТУ! Свако Вам добро Јасна.
Препоруке:
0
0
42 петак, 19 новембар 2010 12:42
deratizacija mozga
Ovo vam je najbolji tekst u poslednjih nekoliko meseci nema tu sta da se doda jedino mogu da ostavim u vidu komentara licni utisak.Mislim da sve veci evro skepticizam nije posledica odustajana od Evropskih vrednosti ili skretanje sa Evropskog kursa kako bi to druidi iz LDP rekli vec je u pitanju pragmaticni skepticizam.Vecini obicnih ljudi je jasno da od Briselskih Edenskih vrtova nema nista do 2018 i to ako ste nepopravljivi optimista mada oni realniji poput pokojnog Cobela Montgomerija Doris Pak i slicnih jasno stavljaju do znanja da bi 2025 mogla da se smatra nasom Evropskom godinom.E sad vi se stavite u kozu obicnog malog coveka 8 godina je citava mladost a 15 citav zivot u medjuvremenu od neceg mora da se zivi optimizam se nemaze na hleba.Narod polako ali sigurno pocinje da se budi iz zimskog sna shvataju da od politickih elita nema vajde uzdaj se use i u svoje kljuse treba da postane nasa nacionalna mantra.Polako se oslobadjamo iluzija ni farma veliki brat grand uskoro nece moci da zaustave Srpskog medveda da se probudi iz sna no iz tog sna ga nece probuditi ni patriotizam ni svetla buducnost Evropa ni Rusija nego prazan stomak i suplji dzepovi.Saznanja da ti je drzava rasparcana frizider prazan su dovoljni da probude neke mehanizme u nasoj podvesti.Potpuno ste u pravu treba da podvucemo crtu ali i da naucimo nesto iz svojih zabluda i poraza a to je sledece.Kao prvo pouka je da se iracionalno ponasanje i pogresan izbor skupo placaju drugo niko nikad nece voleti vasu decu vise od vas ako mi svoje dete odnosno Srbiju ne postujemo zasto bismo to ocekivali od drugih trece samo korenite drustvene ekonomske socioloske promene mogu da daju rezultata u suprotnom mozete mrtvaca da sminkate koliko hocete i da mu stavljate puder on je mrtav hteli vi to da priznate ili ne. Na kraju mogu samo da izrazim nadu da ce veliki prasak u Srpskim glavama uskoro da se dogodi i da cemo imati snage za nov pocetak ionako nam izbor nije previse veliki.
Препоруке:
0
0
43 петак, 19 новембар 2010 12:57
srdjan conic
Zadatak i izazov a ne alibi za necinjenje. Sustinska konstatacija Djordja Vukadinovica. Ali posle ovakvog poentiranja na kraju postavlja se uvek jedno pitanje. Ko je od danasnjih politicara danasnje politicke elite sposoban da odgovori na ovakav sudbinski izazov. Zbog toga je doslo vreme da se jasno kaze i da se jasno covek opredeli. Jedinstvo srpskom drustvu i jedinstvo srpskom narodu je neophodno ali ne jedinstvo u zabludama i lazima. Materijalna i duhovna obnova srbiji i srbima je neophodna. Tu obnovu mogu da donesu samo ljudi koji nisu iskomleksirani ljudi koji su samosveni i slobodoumni. Jezgro po mom skromnom misljenju treba cine ljudi iz srpskog sabora dveri koji konacno moraju mnogo vise politicki da se angazuju a ne da se pravdaju raznim politikantima za svoje stavove.
Vreme polako istice. Spasa nam nema propasti nemozemo.
Препоруке:
0
0
44 петак, 19 новембар 2010 13:13
nikola t.
Tako je Djordje!
Ali treba pogledati i preispitati prvo sebe. Svako od nas ponaosob...pa ce doci i resenje za porodicu, selo, grad i drzavu/naciju.
Препоруке:
0
0
45 петак, 19 новембар 2010 13:35
Висариопн Tadiću iJosipoviću - garantima
Зар нико да не примети овај текст, ово кукавичје јаје међу коментарима.Није се ни потписао него је наслов свога коментара узео као властити иднетитет.
А знате у име кога човек збори?У име ЦЕНТРА ЗА КУЛТУРНУ ДЕКОТАМИНАЦИЈУ.И знате шта тај Центар хоће ?Да на истреби од епских и јуначких наших песама од књига Иве Андрића,Добрице Ћосића, Бранка Ћопића, Антонинја Исаковића и свих оних који су нас као народ утемељивљли и на миту васпитавали.Као ми смо затровани па нас неки прашак за буве који нуди Борка Павићевић, није поменуо Наташу Кандић, ни Соњу Бисерко а на њих мисли,може од свраба за слободом и за правима да постојимо, да нас излечи.Аферим, само нам национална деконтаминација фали, па правац у Европу и свет.Колико и од кога прима паре тај Центар, да ми је знати и шта му у програму за наше "просвешћивање" пише.Успели су да те писце гурну у Европу и све једно им је што нас они ни на који начин не могу да представе,.Ко нас шиша сем оног младог редитеља чији је филм с берберским насловом од њих по свој прилици финанссиран., који на сбрије дио главе.
Неко рече некоме од коменатора да се треба окренути Турајлићу и његовом кометару.Ја се стим слажем.Турајлић је отишао даље од Вукадиновића и изражава један наш. а мислим и народни, став да се мора тражити начин да се наша судбина узме у друге, боље руке и да се мора радикално тражити излаз.Можда треба покушшати и на тај начин.Али да се од тих Центара за културну деконтаминацију треба бранити то је сасвим сигурно, свеједно што је Борки Павићевић у Ољином Утиску недеље једна опајдара Јелена Карлеуша очитала лекцију.Она је то учоинила онако на препад и баш како том свету треба .Овде је реч о много важнијим аспектима тога отпора.
Препоруке:
0
0
46 петак, 19 новембар 2010 15:23
thinking maize@Висариону, "гледе" Tadića i Josipovića-garanta...
Поштовани, а зашто се Ви жестите? Зашто захтевате "пуризам" овде на НСПМ-у? Ми, овде, треба да ЗАПОЧНЕМО решавање ОЗБИЉНИХ (г-дин Турајлић би рекао судбоносних!) ПРОБЛЕМА са којима се суочава наш народ и држава. Проблем "другосрбијанаца" је ИСФОРСИРАН, ЛАЖАН проблем, проблем који се ЛАКО решава! НЕ ЗАБРАНАМА, НЕ ПРОГАЊАЊИМА, већ НОРМАЛНОМ ПРИМЕНОМ ПОЗИТИВНИХ ЗАКОНСКИХ ПРОПИСА, како постојећих, тако и оних који ће бити донети. Нпр. "случај" Јелене Карлеуше. Зашто јој ПРИВАТИ БИЛО КАКАВ ЗНАЧАЈ, сем УВОЂЕЊА ПОРЕЗА НА ШУНД од око 4000% нпр. Или нпр. "случај" тзв. "европске" "B92", "прве српске" "FOX", као и "ружичасте" телевизије. И на исте ПРИМЕНИТИ поменути порез од нпр. 4000% на ШУНД (видети под: REALITY SHOWS like a "Farma", "Survivor", "Veliki brat", "Trenutak istine", све наведено у оригиналу, на LATINICI!), па на основу Закона о шунду ОДУЗЕТИ НАЦИОНАЛНЕ ФРЕКВЕНЦИЈЕ! Наравно, ИЗГЛАСАТИ ПОСЕБАН УСТАВНИ ЗАКОН О ЈАВНОЈ УПОТРЕБИ ЋИРИЛИЦЕ, као СЛУЖБЕНОГ ПИСМА Републике Србије, којим се уводи ДОДАТНИ ПОРЕЗ од нпр. 70% на МЕДИЈЕ, УСЛУГЕ и ПРОИЗВОДЕ ИСПИСАНЕ LATINICOM! Значи, НЕ ЗАБРАЊИВАТИ, већ ОПОРЕЗОВАТИ, КАО ЦИГАРЕ и ОСТАЛЕ ЛАКЕ ДРОГЕ! Ово наравно не важи за националне мањине у Р Србији, којима је основно писмо latinica, као и за "брендове" као нпр. "Coca Cola", "Ariel", "Audi", "Jegermeister" и тако слично. НАРАВНО, поред СЛУЖБЕНИХ ПОДНЕСАКА припадника мањина у Р Србији, поред текста исписаних њиховим матичним писмом и језиком, биће и текст на СРПСКОМ ЈЕЗИКУ и ЋИРИЛИЦИ, док ће код "брендова" УПУТСТВА бити на СРПСКОМ ЈЕЗИКУ и ЋИРИЛИЦИ! Просто ко пасуљ! А, ако хоће ту њихову latinicu у УПУТСТВУ, е, за то мора да плате ПОРЕЗ од нпр. 15000%! Као што видите Поштовани "Висарионе" НИШТА НЕ ЗАБРАЊИВАТИ, само ОПОРЕЗОВАТИ! А тако и са тзв. "Центром за културну деконтаминацију" и иним "другосрбијанским" клубовима! НЕ ЗАБРАЊИВАТИ, НЕГО ОПОРЕЗОВАТИ! А, ако papa Soros жели да ФИНАНСИРА СРПСКУ ЋИРИЛИЦУ и друге српске особености, ХВАЛА МУ!
Препоруке:
0
0
47 петак, 19 новембар 2010 15:39
Starac Milija
Krajnje je vreme da Srbi postave pitanje: šta posle EU ?
Možda će nam sve postati jasnije.
Препоруке:
0
0
48 петак, 19 новембар 2010 16:02
Благоје Јововић
Већ ме помало срамота да на сваки Вукадиновићев текст понављам ко папагај "браво браво", али заиста шта би друго...

Мени се највише допао део о белом шенгену као врхунцу српске еврофилије. Заиста сјајно.

Него, што рече овде неко од коментатора, хајде већ једном дајте направите покрет нових некорумпираних људи, па да узимамо уписнице. Од ових сада никакве вајде нема, морамо да узимамо ствар у своје руке.

Свако добро.
Препоруке:
0
0
49 петак, 19 новембар 2010 16:49
Danski Srbin
Mi,Srbi smo hronicno politicki ponavljaci. Svi ti funcioneri EU, koji celo vreme Srbiju drze na "mlako" u vezi clanstva, su opasno perfidne osobe.
Umesto da nam kazu da od toga nema nista - pa zar ne vidite koje muke imamo i bez vas - a vase ucesce,provereno, ce nam doneti jos neke dodatne probleme.Oni nam celo vreme postavljaju nove uslove i daju nove zadatke. Ovo stvarno lici na ucitelje i lose djake. Pitaj Boga zasto to rade. Nekad mi to lici na neku vrstu patoloskog sadizma, neka vrsta zelje za ponizavanje drugih naroda - kad vec vise nema pravih kolonija i surogati su dobri. Neophodno je podvlaciti da nismo isti.
A mi, Srbi, veselnici, mazohisticki se vezujemo za njih. Da su, bar, ono sto su bili, ajde de, ali oni to vise nisu. EU je u problemima. Juce sam na Svedskoj TV video da oko 100.000 radno sposobnih Iraca emigrira u Australiju. Oni napustaju "paradizo", dok mi grebemo nogama i rukama da u njega udjemo.
Nisu oni krivi gradjanima Srbije, oni rade svoj posao onako kako smatraju da treba. Nama su krivi nasi politicari koji odlucuju o nasoj sudbini. Tu sam u ozbiljnoj dilemi: ili oni ne sagledavaju stanje stvari ili, sto je verovatnije, nemaju plan B, a narodu je neohodna "zvaka " o lepoj buducnosti.
Pa bravar i co. su narodu Jugoslavije obecavali svetlu buducnost: kad izgradimo socijalizam - pa predjemo u komunizam ( radi koliko mozes - uzmi koliko ti treba) bicemo svi lepi i bogati.
Cun se ljuljnu, bravar umre ode sanak pusti.
Oni obecavaju a ne ispunjavaju, a gradjanima Srbije vreme prolazi u bedi. Tu je problem, ne u tome ko je u pravu. Ideoloske price su dobre samo onima koji od njih zive.
Stanovnicima Srbije treba neko, ko ce im, ne obecati, nego obezbediti bolju sadasnjost, ostalo je politicka prestava za galeriju.
Paralelno sa tim, ti isti stanovnici Srbije moraju nauciti da se glasa za one koji ce, mozda, ciniti nesto dobro, a ne politicko/ponavlacki: dodji na vlast pa cu da te glasam.
Препоруке:
0
0
50 петак, 19 новембар 2010 16:54
stefan
Slazem se sa Srdjanom(prvi komentar)to mozda moze promeniti dosta toga u Srbiji! Profesore budite hrabri i pravite stranku, ja se prijavljujem za lepljenje plakata ! Srbija je uz Vas!!!
Препоруке:
0
0
51 петак, 19 новембар 2010 18:50
Aleksandar
Srbija je ekonomski i uopste svise slaba da bi imala svoju spoljnu politiku. Tu je Beograd u situciji nekadasnjeg Konstantinopolja i pravi istu gresku. Vizantija je htela podrsku od Zapada da bi se odbranila od najezde islamista, a Zapad (tj. papski inters) nudio je podrsku samo u zamenu za potcinjenje (ujedinjenje crkvi pod uslovom da pravoslavci priznaju primat pape). Posto je besmisleno i ponizavajuce prihvatiti potcinjenost u zamenu za puku podrsku na kraju su papski krstasi 1204. razrusili i opljackali Konstantinopolj na drasticniji i primitivniji nacin nego sto su to ikad ucinili nasilnici nehriscanske vere. Slicno je zapad 1999. dosao i razrusio Beograd i celu Srbiju, zatim postavio 2000. svoje jarane da odrade najvecu pljacku Srbije u svojoj istoriji. Do cega je dovelo ponasanje Zapada prema Vizantiji? Do izreke: "Bolje turski turban nego papska tijara!" U savremenom srpskom trenutnuku jasno je da je EU (kao egzekutor americkog interesa) upravo ta "papska tijara" mada nije sasvim jasno sta bi sada tacno bio "turski turban" jasno je da je Srbija Evropi isto onoliko bliska koliko je Vizantija bila Zapadu: inters je samo to da prihvatimo ponizavajuce potcinjenje i primat tudjina. Stoga se to mora odbaciti, pa i odgovarajuca politika mora naci izreku shodnu onoj staroj: "Bolje turski turban nego papsk tijara!"
Препоруке:
0
0
52 петак, 19 новембар 2010 18:59
g.
ово је вријеме бити или не бити! једино имена, позната, чиста, неупрљана, могу повести ову земљу са овим народом у слободу и супроставити се и изаћи на црту (Д)османлијама и новим дахијама из позиције и опозиције. вријеме је да Србија устане!ВОСТАНИ Србијо због наше рођене и нерођене дјеце, Востани да понесеш свијетло и чисто најстарије СРБСКО име!зато поведите НАРОД јер само ВИ то можете, јер НАТРОД ће само таквима вјеровати, све остало су само гаже из бијеле куће и бијеле америчке кухиње!на народну несрећу!
Препоруке:
0
0
53 петак, 19 новембар 2010 20:20
Jovo
Nabrojaste 4 elemenata bez kojih nema drzave.Demokratiju ,kakvu takvu imamo,vlast kakvu takvu imamo kojoj je narod dao punomocje,elitu isto-narod je priznaje,e sad ostaje narod.Dali imamo narod sposoban da istraje u ova usijana vremena?Srpski narod je izaso najnaivniji od svih,18 god,jedini verovao u jugoslovenstvo,44 god. jedini u socijalizam i bratstvo jedinstvo,svi ostali niko ni najmanje ,vec samo u privremenu stvar.Cekali i radili samo za svoj interes,a Srbi bi da pomazu svima.Profesore,u narodu je greska,to nije normalno.Dojuce svi bi u EU,sa svojim dusmanima,koji nisu od juce,od 43 god.su.I to nije normalno.Verujem da su i mnogi evropljani uzjasili EU samo privremeno i gledaju si svoja posla.Dok narod ne pocne da si gleda samo svoja posla,nema nista od drzave.Svaka bitanga ce da ga laze.Hvala Vam sto pokusavate narodu da otvorite oci i urazumite.
Препоруке:
0
0
54 петак, 19 новембар 2010 21:08
Mrđan Bajić
@Благоје Јововић


Da li bi bilo 12. marta da je kao predsednik savezne države, Vojislav Koštunica podržao hapšenje Slobodana Miloševića? Ne! Da li bi bilo 12. marta da je prećutao ekstradiciju Haškom tribunalu, umesto što ju je nazvao politikom državnog udara i zbog toga napustio koaliciju? Ne! Da li bi bilo 12. marta da je u protestu crvenih beretki video pobunu, a ne sindikalno nezadovoljstvo? Ne! Da li bi bilo 12. marta da je u junu 2002. godine podržao Zakon o borbi protiv organizovanog kriminala? Ne! Zato što je Zoran ubijen upravo zbog toga što je bilo sigurno da će njegova smrt biti i kraj ideje koja je mnogo žuljala.
Препоруке:
0
0
55 петак, 19 новембар 2010 23:13
Petrushin
А ви сад видите (претпостављам да ћемо се макар у овоме сви сложити, без обзира на то где стављамо акценат) шта нам је све од побројаног – дакле, демократија, државни апарат, елита и народ – у горем, беднијем и безнадежнијем стању.

С тим да ја такво стање видим као изазов и задатак, а не као изговор и алиби за нечињење, апатију и резигнацију.


Postovani Vukadinovicu,



Po ko zna koji put pisete: kako je tragicno lose i kako treba nesto mijenjati.

Ako znate sta je trulo, dajte nam plan i program kako izaci iz toga i poci(mozda cu da zvucim kao gospodar iz "Crnje i Gore") putem "svijetle buducnosti"!

Sta treba mijenjati?

Koji politicki i izborni sistem?

Koja vrsta drustvene raspodjele?

Koje drzavno a koje vojno uredjenje?

Koje privredne grane da razvijamo?

Koje stub(ov)e u nadgradnji da koristimo?

Koje saveze da uzgajamo?

Kako da juznu granicu osposobimo?

Kako natalitet da povecamo?

Kako narod da opismenimo i zdravstveno ocuvamo?

Pocnite da razmisljate i nesto na tu temu napisete, umjesto svakodnevnog gledanja preko ograde!

Isto vazi za sve nas!
Препоруке:
0
0
56 петак, 19 новембар 2010 23:39
Jasna Simonović
Mrđan Bajić, najlepše hvala na komentaru..
Da, “treba mnogo više vremena da se utroši na oštrenje testere, nego drva seći tupom”, ali je sečenje prijatnije oštrom testerom, a koliko je prijatnije za kičmu da ni ne pominjem...Što svakako ne znači da ne treba imati plan i za “oštru” opciju...
Da, mi možemo da vidimo “našu zemlju” i u 2012, 2014, 2018, itd ali do tada treba da imamo “našu zemlju”! Imamo li je pravno? (na osnovu samoopredeljenja, kada je potonula ustavna odgovornost, svoje sam zakonske postupke “registrovala” u Neutral Serbia, USA”)...

Sve se slažem što ste napisali, naročito da treba svet da dovedemo ovde...Mislim da je naturalni zakon o restituciji jedan od smerova...svako ide za svojim interesom...(i zemljicom)!

Posebno mi se sviđa što ste nas odveli u 2050. da pogledamo sebe iz budućnosti....
Božja volja da li će “mojoj generaciji” Bog podariti starosni vek 23 godine manje od starosne granice koju Jevreji žele jedni drugima u prazničnim danima (120), pa da 2050 “prisustvujemo” “međunarodnoj klimi” u kojoj je Srbija i dalje “pod vodom”, ali ne traži kiseonik, već daje kiseonik čovečanstvu kroz svoje brojne izvore vode....i ovde i na Marsu, na primer...(ref. Milanković!)...
ps A što se spomenika tiče, gdine, ma kakvi hvalospevi, dovoljno je da stoje neporušeni!

Thinking maize, hvala...Da, um...ali ipak!? ....Ne može samo um...Iz duše dolazi u um, a telo sprovodi...možda tako nekako...um, telo, duša... toj svetoj tački se sve dešava...tako nekako...
Препоруке:
0
0
57 субота, 20 новембар 2010 00:02
S.Ristic
Ocenjujuci celokupno tekst g. Vukadinovica, nalazim da je njegova aliza razumna i ozbiljna, dobra i znacajnim delom tacna. Ono sto je najupecatljivije je strplivost u izlaganju i vestina odlicne diplomatije. Receno dovoljno do potrebnog i ne dalje. Broj komentara je isto tako prihvatljiv i podnosljiv sve do onda kada se neispaljuju neka ad.hoc resenja i novi gotovi programi. Resanja se ili ne mogu donositi tako brzo ili se ona mogu sprovoditi samo takticki i postupno. Jednom sam vec komentarisao o sluaju osamostaljivanja i nezavisnosti Srbije. Tada sam mozda poentirao da su Srbiji uvek bile polomljene noge ozbiljnim ratnim pohodima. Takva situacija se ni do dan danas nije promenila. Zato je i velika teskoca voditi pametnu srpsku politiku, kada senka globalizacije, ekspanzije kapitala, finansijska podjarmljivanja i usitnjavanje drzavne lebde kao stalni veliki prisutan duh, spolja. Ono sto bi od EU ili iz bilo koje druge konstalacije trebalo izvuci to bi bili uzoci uspesnog zakonodavstva, sudstva i standarda ophodjenja. To sve ne raste samo u jednoj basti, EU, jer u toj basti rastu i neki korovi kojih se treba dobro cuvati. Dobre kao i lose stvari rastu na raznim mestima u svetu a znanje odbira je veoma velika vestina. Nije ovaj clanak koristan za pravljenje guzve i panike i pretakanje u politicke manifeste, vec za prikupljanje onih relnih elemenata koji u njemu postoje za formiranje dugorocnijeg misljenja i razmisljanja. Procitah da “Srbi nisu zasluzili drzavu”, pa bih primetio da su Hrvati istu konstataciju casno zasluzili jos mnogo mnogo ranije pa po tome uspesno prednjace u tradiciji. I jos da dodam da se eto skrti Slovenci ne slazu da pomognu neke clanice EU. Bezali su od jednih dazbina u SFRJ a docekace vece EU, vreme ce pokzati, pa ce opet izdvajanja za Armiju i Kosovo da im se ponove.
Препоруке:
0
0
58 субота, 20 новембар 2010 00:40
Mrđan Bajić
@Jasna Simonović


U postoktobarskoj atmosferi mešali su se euforija pobednika i cinizam poraženih. Za prve je alternativa bila poželjna ali bolna, drugi su je svesno opstruisali i kompromitovali. Jasna je bila linija podele i nju je tada povlačila alternativa čiji je kreator bio Zoran Đinđić. Pre svega, oštar rez prema zločinačkom nasleđu ratova i izručenje Slobodana Miloševića Međunarodnom sudu u Hagu. Povratak zemlje u svet, podrška sveta unutrašnjim reformama i evropskim integracijama. Od suštinskog značaja bio je osećaj premijera za istorijski trenutak. I njegova sposobnost predviđanja, što i jeste suština moderne politike. Šta se, pod pretpostavkom Zorana Đinđića da se odustane od strategije reformske vlade, nije ostvarilo? Zastoj u reformama, udaljavanje od Evrope, napeti odnosi sa susedima, smanjen ugled zemlje, fragmentacija zemlje kao reakcija na njenu centralizaciju, beznađe građana?
Препоруке:
0
0
59 субота, 20 новембар 2010 00:50
Душан Ариљевић
Правде ради, морам признати да су, макар по питању „двоструких колосека“, на истој линији са мном биле и неке колеге (Владимир Тодорић, Душан Павловић, као и добар део ЛДП-интелигенције), са којима сам се иначе ретко слагао у било чему. Наравно, наша сагласност је завршавала на констатацији о неодрживости владајуће политике оличене у мантри „И Косово и ЕУ“, а разлике су биле и остале поводом реалне алтернативе овој немогућој политици.

Неделотворност ове (Тадићеве) политике, у вези КиМ бих упоредио са (до душе измишљеном) ситуацијом у којој у лифту задате команду у исто време да се креће горе и да се креће доле. Неће се покренути ни горе, ни доле, остаће у месту. Србија стоји у месту, као чардак ни на небу ни на земљи.
Зато у делу закључка текста "Србија и ЕУ:мамузање мртвог коња" господин Вукадиновић с разлогом предлаже један "општи оквир" за излазак из овог немогућег стања:
Треба нам алтернативни план, стратегија и визија. И друго, треба нам самопоуздање које смо у међувремену изгубили. И треба нам елементарни патриотизам као подразумевана и неопходна база државног и националног опоравка.

Морам запазити да ми то личи на немогућу мисију. Није реч о дефетизму али бити у губитничком положају због КиМ а Србија то јесте а са друге стране "враћати самопоуздање које смо изгубили" је тежак задатак. Но ништа није немогуће, треба покушати.
Препоруке:
0
0
60 субота, 20 новембар 2010 01:24
Обсервантес
„… мамузање мртвог коња“? „Коњ“ још није мртав али то је тај коначни антисрпски циљ који се дводеценијски ( а са све Брозом, седмодеценијски) остварује бруталаним средствима против овог народа. Прича је уствари једноставна и њу је Монтгомери, до детаља, објаснио неко вече (захваљујем РТС-у!). Човек, рече да Срби стално верују и оптере ћени су „теоријама завере“ а онда је исти лик објаснио како је та, ововременска „параноидна“ теорија реализована. Санкцијама, бомбардовањима (дакле, интервенцијом удружених сила од споља , неких активно а неких пасивно) створени су неподношљиви услови за живот. Постојала су само два избора: 1. трпљење и скромност (Патријарха Павла + је сам Бог послао као живећи пример за једини прави пут), или 2. трагање за „бољим животом, слепим улицама (па и петооктобарским)“ одвојени од стазе коју је Свети Сава осветлио Србима и оставио их као решење за све „лавиринте“ који ће се у будућности нудити Србима а који ће бити названи „светла будућност“ . Стандарди и само стандарди су лаж, морал има супремацију. Срби „оковани“ стандардима немогу просперирати ако су аморални и далеко од себе (тј. робови). И ту је тај зез који отима душу и води слепом улицом од Призрена ка ЕУ. „Светла будућност“ је увек одустајање од сопствености и ко ту лекцију није научио код Броза дозволио је себи да 5. октобра понавља градиво. Али пошто има много понављача сада је ЕУ „најновија светла будућност“.
Препоруке:
0
0
61 субота, 20 новембар 2010 01:27
Обсервантес
Дакле методологија је следећа: континурано стварати амбијент у Србији у коме се лоше живи да би се остварила акцелерација за програмирано ропство. Лажњак је у томе да ЕУ неће Србе. ЕУ пати за Србима али за Србима као робовима. Зашто истраживања показују да у Србији натполовична већина хоће у ЕУ? Па зато што је овде живот „неподношљив“. Али када би упитали еурофиле зашто је то тако рекли би вам да смо лош народ и да нам треба тутор - ЕУ? А будући тутор им је онај који им је, уствари, дводеценијски створио лош интерни амбијент! Страшно. Срби су имали три испита у претходном веку и ниједан нису положили. Први је био испит а друга два су била шанса за поправни. И ништа. Кад не положиш испит можеш само да плачеш и да машташ о следећем испитном року кога можда неће бити. Него, лењ сам више да пишем о очигледним каузалитетима а многи би да мења ју своју реалност кад они мисле да је „догорело“. Испитни рокови (историјски пикови) захтевају одговорност, знање и припремљеност сваког појединца у интересу нације. А не нерад, уличарење с „апелујућим“ патетичним транспарентима који од „развијеног света“ очекују самилост. Сопствена судбина се не даје другоме у руке, никада.
Препоруке:
0
0
62 субота, 20 новембар 2010 03:54
011@Petrushin
Позив за размишљање је упућен свима. Ево ја одговарам на питања из моје струке.

Шта треба мењати?
Својинску структуру.Национализовати и подржавити све што је приватизовано уз накнаду у боновима на 50 или 100 година. Без преовлађујуће државне својине (или неког другог облика јавне својине) беспредметно је говорити о било каквој политици у било којој области. Пример латиноамеричких земаља и њиховог спектакуларног успона то најбоље доказује. (Узгред, очеви и деде данашњих реформатора су 1945. национализовали све у земљи што је било генерацијама поштено стицано – њиве, фабрике, књижаре, млинове, апотеке.... до ЗАДУЖБИНА (!) уз накнаду у боновима или без икакве накнаде).

Која врста друштвене расподеле?
Аутентичан социјални дијалог; распон примања 1:5.

Које привредне гране да развијамо?
Пољопривреду, енергетику, информационе технологије на првом месту.

Које савезе да узгајамо?
Сарадња са свима на билатералној основи.

Како наталитет да повећамо?
Дечји додатак (у значајном износу) до четвртог детета.

Како народ да описменимо и здравствено очувамо?
Обновити просветни и здравствени систем из социјалистичког периода. Ти системи су били сјајни.
Препоруке:
0
0
63 субота, 20 новембар 2010 11:29
Jasna Simonović
Mrđan Bajić...hvala ...Ne osećam se baš pozvanom da o trenutku Zorana Đinđića dajem svoje mišljenje ...moj je ugao posmatranja sveden na lični dogašaj...jurnjavu od DS - advokatice i faksova do Vlade Srbije - pravnice i faksova šefu kabineta da animiram tim Zorana Đinđića, čoveka sa pragmatičnom vizijom, da ne mora trčati po bivšim jugoslovenskim po strane firme jer se neke nalaze tu 50 godina...(ne bih ovde da ponovo isturam svoj predmet od lokalno-globalnog farmaceutskog značaja koji se još vrti kod Verice Barać)...
A taj trenutak kada je čovek odveden pod prinudom u Hag doživela sam sa tugom ispred tv-a nakon dolaska s puta....A kada se desio tragičan dogadjaj u kome je čovek, pa još sa štapom, znači nenaoružan, izgubio život od oružja doživela sam kao veliki greh nebrojeno mnogo ljudi koji su to mogli sprečiti...možda...

Euforija i cinizam nisu moje osobine, barem se tako nadam...
Uvek sam svesna da se moglo dogoditi da budem u koži drugog da je život išao nekim drugim smerom...
Bilo da je ta osoba otišla pod zvezde u svetlosti čovečanstva, ili opet pod zvezde sa okovanim rukama...tako nekako...
Препоруке:
0
0
64 субота, 20 новембар 2010 12:45
Висарион за thinking maizea
Баш ме занима одакле вам уверење да се нешто жестим.Знам да имате потребу за говором, знам да волите да се преслишавате о прочитаном, чак кад је то што читате раритетно, знам да волите да се шетате кроз историју.Али откуда да све то што сте у вези самном рекли поводом мог наводног жешћења.
Пишите човече.Потребно је да вас чујемо.Сумњам да ја и ви имамао било какав разлог да се супростављамо.Или га бар ја не видим.Немам појма шта вам је тај мој текст на жестину озвучило.Не бежим да су нам прилике истерале живце на шиљак, али овде у тексту поводом кога се јављате тога , а гледао сам изнова, нема,
Иначе Турајлић с којим сам у једном тренуку нешто полемисао, под мојим другим псеудонимом,и који ми није, признајем личио на човека кадрог да се бави озбиљним темама, на моју срећу, написао је јавни апел који завређује ширу пажњу.И ако има нечега што бих овим поводом још рекао , то је потреба да с човеком кренемо у неки облик трагања за излазима у овом општем а поесебно нашем безизлазу.И не срдим се нинашта, нити сам због било чега противу вас .Пратим шта пишете и радујем се кад понешто од вас сазнам , свеједно што сам у годиннама кад човек или зна или не зна.А верујте, прочитао сам веома много разних књига још пре Другог светског рата у једном српком селу крај петролејке а норочито после кад су ми упалиле сијалице.Пробао сам у животу, а написао сам нарамак књига, да створим од тога читања властиту личност а не зависника од њих.Ето ако баш хоћете.Поздрав и добро здравље,А помогнимо Турајлићу , јер ћемо тако и себи,
Препоруке:
0
0
65 субота, 20 новембар 2010 14:20
Душан Ариљевић
Све што је корисно за Србију мора увек бити на уму оних који је представљају и воде. Кинеској државној елити-комунистима није било страно да уведу један економски систем који се "не подудара" са политичким уређењем друштва и државе. То су историјска искуства светског значаја. Србија као партнер Кине? Зашто да не! Већ постојеће стање указује да ми то јесмо. Реално гледано, добра страна те сарадње је невероватна понуда скоро свих врста производа (нарочито текстилних) по прихватљивим ценама. Лоша страна, али због индеферентног става државе, слабљење текстило-конфекцијског сектора привреде јер је неконкурентан.
Звучи примамљиво став:
Jasna Simonović: Što se kineske ispostave tiče, zaista mi se sviđa predlog....

али треба бити опрезан као што Ј.Симоновић каже:
naravno da svi "vuci" budu siti, a ovce na broju...

Још јасније бих то нагласио: Да Србија не буде кинеска четврт!
Препоруке:
0
0
66 субота, 20 новембар 2010 14:51
Mrđan Bajić
@Висарион

1. Slobodni smo da živimo kako želimo, obavezni da štitimo život.
2. Slobodni smo da volimo koga želimo, obavezni da se suprotstavljamo svakoj mržnji.
3. Slobodni smo da budemo najbolji, obavezni da podržimo boljeg od sebe.
4. Slobodni smo u sticanju ličnog bogatstva, obavezni da to omogućimo drugima.
5. Slobodni smo pred državom, obavezni pred društvom.
6. Slobodni smo pred svakom tradicijom, obavezni da ponudimo modernu viziju.
7. Slobodni smo da verujemo u svakog boga i svaku ideju, odgovorni i obavezni da time ne ugrozimo nikoga.
8. Slobodni smo za svaku istinu, odgovorni pred njom i obavezni da je čuvamo od laži.
9. Slobodni smo da se suprotstavimo svakoj mani i svakom nedostatku, obavezni da štitimo i afirmišemo vrline.
10. Slobodni smo za život bez granica, odgovorni pred društvom koje nam to omogućava.
Svakome dozvoljavamo da prihvati Povelju slobode evropske Srbije, nikome ne dozvoljavamo da je ospori.
Препоруке:
0
0
67 субота, 20 новембар 2010 15:23
slobodan45
rimljani su uzvikivali: AVE CEZARE!!!
srbi bi morali uzvikivati: AVE OBSERVANTES!!!
Препоруке:
0
0
68 субота, 20 новембар 2010 15:43
Mrđan Bajić
@Jasna Simonović

Ništa nije, naime, opasnije nego kad mali pate od ludila veličine. To važi kako za pojedince, tako i za čitave narode. Baš je u ovom društvu, iz tačno tog razloga, stvoren najugojeniji kriminalno-klerikalno-postkomunističko-nacionalistički monstrum, jer takve stvari se ne dešavaju slučajno. Taj monstrum ima više glava, neke su veće, neke manje, ali nijedna neće sama otpasti. Zato su ovdašnji pošteni i izistinski patriotski opredeljeni intelektualci morali oduvek da prevazilaze sami sebe i sebi slične u celom svetu i da, na kraju, u tome izgore. Jer, hoće da nadomeste nešto za sve nas. To nije mogućno u potpunosti, ali svaki takav pokušaj vuče napred više od bilo čega u nesrećnim društvima. U našoj civilizaciji ionako opstaje samo jedan tanak sloj koji svakog trenutka mogu da probiju destruktivne snage podzemlja. Njegovo već raskomadano srce moralo je da podnese još nešto: ceremoniju koja ne ide uz njega, kao što ni smrt nekako ne ide uz njegov osmeh. Ali, ako je pop koji je govorio, postao makar donekle svestan suštinskih stvari potrebnih za sreću ovog naroda, u šta duboko sumnjam, onda je i to sve trebalo da bude baš tako. Od mnogih pitanja koja sada iskrsavaju, ključno je možda baš ovo: da li će Zoran Đinđić biti jači od sopstvenog mita koji će Srbi o njemu stvoriti i da li, eventualno, taj mit neće postati nužno nekrofilski? Jer, nije on nikakav mučenik i žrtva kakvim bi ga Srbi najradije videli. On je spejs-šatl za Srbiju, koji možda ponekad eksplodira u svojoj ludoj hrabrosti i brzini, ali i dalje ostaje blistava i munjevita misao budućnosti.
Препоруке:
0
0
69 субота, 20 новембар 2010 16:08
Slobodan 45
u mnoštvu genijalnih misli, observantes je poručio, po meni, najvažniju:
"Сопствена судбина се не даје другоме у руке, никада".
Препоруке:
0
0
70 субота, 20 новембар 2010 23:07
Jasna Simonović
Mrđan Bajić
Upravo tako! Ludilo veličine je opasno i za velike, a kamoli za male...Igrati se Boga bez dozvole Svevišnjeg je mislim uvek dovodilo do podnožja civilizacije...
Mislim da je za sve vrste “monstruma” najbolje da završe u “muzeju kinoteke”, i to celoviti, odande dobijaju ulogu učitelja, i služe dobrom, tako nekako...
Divno ste opisali kako “napredni ljudi” izgore...a njihov pepeo raspe se nekuda, a mi nikako da se setimo da ipak na “početku nas” beše reč, pa da potražimo tu reč koja nam daje pravo da iz tih dela izvučemo “životnu dividendu”...
A što se celovite današnje civilizacije tiče, mislim da “tanak sloj” ne može više biti tako tanak jer se zadebljava svaki dan komunikacijama ljudi širom sveta...tanka mesta moraju se dobro zakrpiti...Onda i snage podzemlja u susretu sa površinskom lepotom imaju šansu da se preobrate...
Ono što mi je ostalo u pamćenju od Zorana Đinđića jeste da je rekao da je jako važno da se napravi organizovana slika, a da će se naličje jednostavno preokrenuti u lice, tako nekako...
Iako malo znam o van-demonstracijskim delatnostima pok. Zorana Đinđića, volela bih da domen “spejs šatla” koji pominjete sagori sve eventualne negativne mitove, ne samo oko njega, već oko svih koji su trapavo, neznalački, preagresivno, teturavo, učestvovli u javnom ćivotu unesto nas, običnog naroda...
Konkretno za Zorana, žao mi je što kad se sreo sa Bilom Gejtsom na primer nije mislim imao ideju da traži “novi šatl” za Mikrosoft koji je na naše tržište ušao isuviše “eksperimentalno" koliko god da je Jugoslavija bila eksperimentalna država ...Takođe verujem da bi shvatio da su mnoga naša imena učestvovala u naučnim domenima NASE, medicinske nauke, itd. i da mi posedujemo neotuđiva intelektualna prava na razne patente jer smo jednostavno imali društvenu svojinu nad tim delima...
Gdine Bajić, vaša su razmišljanja jako inspirativna, ali da ne bih zloupotrebila ljubaznost nspm-a da ovo sve objavljuje, sada ću vas pozdraviti...
Препоруке:
0
0
71 недеља, 21 новембар 2010 01:18
Studentkinja
Odlican tekst sa vrlo prijemcivim uvodom.
Ali, pored analize, potreban je i predlog nove spoljne politike. A da li je Srbija moze bazirati na saradnji sa neevropskim zemljama? Ipak se mi nalazimo na ovom geografskom podrucju, uskoro, potpuno okruzeni EU. Kako onda da je ignorisemo (Uniju)?
Препоруке:
0
0
72 недеља, 21 новембар 2010 04:09
Peter RV@Mrđan Bajić
Slobodni smo da mislimo kako nam nasi okupatori diktiraju, i - tacka.
Препоруке:
0
0
73 недеља, 21 новембар 2010 11:35
губернатор
#Мрђан#

Поштедите нас некрофилне патетике. Имате довољно сајтова за неговање култа личности "Зорана".
Препоруке:
0
0
74 недеља, 21 новембар 2010 13:59
Симић Манојло
Поштовани Ђорђе,

Ви са једном узвишеном једноставношћу изражавате
мишљење огромне већине обичног Народа. Што ми мислимо, Ви кажете.
Ја бих међутим, желио да скренем пажњу на недавно
откриће (за мене је откриће, јер иако сам од Андрића и о њему прочитао свако слово, никад до сада нисам наишао на тако нешто)госп. Вучелића у
"Печат"-у:

Naš Nobelovac Ivo Andrić, rekao je da je jedno od najvećih poniženja kao pripadnik svoga naroda doživeo onda kada je, početkom fašističke okupacije, na Radio Beogradu čuo saopštenje nemačke komande, u kojem ona zahteva od građana Srbije da prestanu sa potkazivanjem. Gestapo i Specijalna policija bili su pretrpani istinitim, ili lažnim prijavama. Bilo je Srba koji su besomučno prijavljivali jedni druge, i to bez novčane nadoknade. Potkazivači su to smatrali obavezom prema okupacionom režimu i dokazom da su lojalni i da poštuju aktuelne naredbe.
---------------------------------------------------

Морам да признам да је ово на мене дјеловало дубоко
поражавајуће, али објашњава и све оне денунцијације
приликом нове Окупације из октобра 1944. год.па
кроз читав низ година у " слободи ", када је брат
брата пријављивао у Комитет да слави Славу.А та
ниска моралних посрнућа настављена је и послије
најновије Окупације из Октобра 2000.год.
Некад Гестапо-ов радио, данас Б-92 .
Вашу борбу против дефетизма и ове Диктаторске
Власти, која га преко својих медија шири, подржава
огромна већина Народа, што би морало да резултира
конкретним, организованим отпором и коначним
збацивањем са Власти ових пузаваца и њихових
слинавих трагова, укључивши те њихове тако јевтине
медије, од којих ће Србијом,поред свих невоља, на
крају завладати епидемија дијареје, жуте,афричке,
неизљечиве.
Препоруке:
0
0
75 недеља, 21 новембар 2010 18:29
FXHE @Mrđan Bajić
Moj skromni doprinos vašoj Velikoj Povelji Slobode:
11.Slobodni smo da imamo sopstveni politički stav, obavezni da lamentiramo nad Zoranom.
12.Slobodni smo da imamo sopstvene životne nazore, obavezni da oni budu u skladu sa nazorima domaćih NGO.
13.Slobodni smo da verujemo svakog boga i svaku ideju, obavezni da ne budemo pravoslavni hrišćani sa političkom svešću.
14.Slobodni smo da sledimo bilo koju kulturnu paradigmu, obavezni da nikoga (a naročito poštene LDPovce)ne asociramo na mračni kulturni period iz vremena Miloševićeve vladavine.
15.Slobodni smo za život bez granica, obavezni da drugim zemljama omogućimo da nesmetano postavljaju sopstvene granice.
16.Slobodni smo da budemo pacifisti, obavezni da podržavamo svetsku Imperiju koja širom zemaljske kugle ubija milione nedužnih civila.
17.Slobodni smo da nosimo majice sa Če Gevarom i simuliramo da smo u duši levičari, obavezni da u stvarnosti podržavamo SAD u borbi protiv južnoameričkih "diktatora".
18.Slobodni smo da budemo politički i kulturno subverzivni, obavezni da brzo i efikasno otklonimo sve ne-subverzivne elemente.
19.Slobodni smo da se zaklinjemo u bilo kakve duhovne vrednosti, obavezni da podržavamo kapitalizam u najbrutalnijem obliku.
20.Slobodni smo da u beskraj razglabamo o slobodi, obavezni da se svim sredstvima suprotstavimo suštinskim neistomišljenicima.
Препоруке:
0
0
76 понедељак, 22 новембар 2010 11:20
Висарион за Мрђана Бајића и све оне који воле формуле, молитве и правила
"Слободни смо" велите.Јесте и сигурнио да смо слободни мој господине.Лепо је имати илузију слободе .Но ми се рађамо неслободни.Пелене су прва тамница, онда родитељи и генима и васпитањем, нација, историја, етникум, све су то ограничења, тамникуми.Свако треба да на неког личи, да буде у нечијој сенци.А нигде на свету два иста кажипрста.Ако ујутру јурите на посао и рмбате цео боговетни дан а увече журите да се наспавате да бисте ујутру опет стрепећи трчали да свој обол одрадите,како да размишљамо о слободи.Слободе нема.Није узалуд песник написао да је "С невиних даљина, с очима звезда пао у овај живот-тамницу".Но, добро.Помало се бојим зарицања, прокламација, нарочито кад се напишу, онако патетично и са шаржом "клерикално-комунистички" "фашистички" и шта ја знам све какви други епитетски куршуми који треба некога и нешто да прогоре до даске да га сатру, да га дисквалификују.А он нема права ни да бекне о слободи.Не љутим се.Само размишљам.А опет некуд морамо, нешто се мора учинити.Некуд и овакви какви смо морамо да се запутимо.Тамо где нас воде и управљају није добро.Али где ћемо и ским.Знам да није лако све ово, што се међу нама у овим коментарима чита, да се уједини и у један смер управи.А нама је управо то потребно.Не можемо декомпоновани, и као свака вашка обашка никуд да стигнемо.Други су компактнији.једноумнији.Хрвати лелечу о домовионском рату и уједињују се око једне великие лажи и заричу се да је она истина.Ми смо имали толико ратова и изгибија и нисмо спремни да се хомогенизујемо.Чак смо због сега тога изгубили моћ да се бранимо.У страшној смо нациналној дефанзиви већ више од пола века.Ту нека оваква правила о слободи, које нема, неће много помоћи.Треба нам "ујединитељ" али не других са нама него нас у нама.Све те расуте и раздробљене енергије се морају уједуинити.Реч је о опстанку.На на се стуштила и ала и врана и ми сами себе дробимо на сто партија и то по туђем науму и рецепту.О спасу нације се ради.Треба се усредсредити,дозвати памети.
Препоруке:
0
0
77 уторак, 23 новембар 2010 23:02
Pedja
Ulazak u EU bio bi dobar, malo za narod (jaca konkurencija u ekonomiji), relativno dobar za siromasne djelove zemlje, ali i VEOMA DOBAR za sve one koji su na vlasti.

Tako ce moci da podjele taj novac koji ce EU slati, kao kolac. A u te stvari, istina je, EU nece puno gledati: korupcije ima i kod njih, nisu ludi...

A bolje im da imaju srpsku elitu uz sebe, nego protiv sebe.
Препоруке:
0
0
78 среда, 24 новембар 2010 11:11
Nebojsa
Bice samo onako kako su to drugi isplanirali. Planovi su odavno poznati svima koje je to interesovalo. U tom kontekstu, ovo sto je napisano je samo jos jedno zamajavanje ovog napacenog naroda. Sve sto je za nas isplanirano, vec se desava i tece po planu. Za bilo koju pozitivnu promenu potrebna je ogromna snaga, informisanost i jedinstvo. Nazalost, nista od toga ne posedujemo.
Препоруке:
0
0
79 недеља, 28 новембар 2010 19:48
Бојан
Сто пута исте приче, нама је потребно само мало више одлучности и у одређеном смислу мало више екстремизма у остварењу било чега.
Препоруке:
0
0
80 уторак, 30 новембар 2010 15:34
Александар Игњатовић
Гос.Вукадиновићу написали сте текст који могу окаректерисати као текст накнадне истине,изнели сте чињенице којих смо били свесни након пада Милошевића сви и народ и политичари, али смо се правили наивни или ти необавештени све у нади да нас та истина можда временом може заобићи.Ако ће мо сада говорити истину онда је несумњиво Милошевић-хитлер;,Младић-ајхман;Шешељ-гебелс;Караџић-геринг;итд и ако нас то боли да признамо данас вероватно ћу од вас очекивати исти текст за 2020год.Ако је данас свима нама у СРБИЈИ стало до истине онда само ми можемо рећи да већ сада историјски гледано 90год. 20века су најцрње године у историји СРПСКОГ народа,и да се већ данас а да не причам за наредни период очекује да се сви ми и као народ и као политичари,интелектуалци, сељаци,спортисти,уметници гнушамо и стидимо тог периода.Српски народ нажалост је доживео националну катастрофу у 20-веку и што пре себи то призна смоћиће снаге да исправи што се исправити може у наредном периоду.Не буде ли своје мане ,недостатке,лоше особине и навике почео да исправља сматрам да му прети још ко зна колико оптуженичких клупа а можда чак и биолошки нестанак.Да ли је излаз у ЕУ или у мајчици Русији или вољеној Кини или Куби мислим да је ствар пре свега одлуке неких политичких идеја које су овде и дан данас у великим дијаметрално супротним рововима и не назире се њихова помирења и коначно почетак националне одговорности у свим сферама друштва. Ми смо данас потпуно национално дезорјентисани и изгубљени и у времену и простору што се тиче националног индентита и одговорности према својој држави и општем добру.Нажалост изгледа да све оно најгоре што имамо као народ данс у овим временима је оживело и доживело свој потпуни тријумф.Нису нама опасни условни србомрзци са стране колико су опасни наши вољеносрби ту што живе и одрастају са нама и поред нас.Долази време када ће они морати и са ким и са чим пред ПАШУ само је питање да ли ће знати и умети.
Препоруке:
0
0
81 уторак, 30 новембар 2010 20:20
Gojko Mrnjavci
Ocigledno je, da su najveci zagovornici i poborci globalizma, kao sublimovanog izraza neoliberalnog kapitalizma, upravo oni koji time hoce da ocuvaju i ojacaju svoje monopolske pozicije.
Kod sebe, dakle, praktikuju najcrnji vid, vesto upakovanog protekcionizma. I nista vise.

Zaneti, a mozda i opijeni, preteranom dozom slavne istorije, nismo svesni da smo time i bili a i sada smo, idelan materijal ili medijum preko koga ce veliki mestri da plasiraju (in vivo) one ideje koje njima dobra cine.
Cenu toga, uostalom, oni nikada i ne placaju.
Bice da nam se tako ostvarila i nasa slavna istorija, pa ma koliko to ne hteli sebi da priznamo.

Pijanstvo je gadno.

Opijenost je pogubna. Pa i onda kada se cini da je jedina mogucnost opstanka.

Njom se samo stvari odlazu za kasnija vremena.
Ako ih bude.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер