Васпитљивост укуса је научно доказана појава.
Ово говорим као психолог.
Препоруке:
0
0
2
недеља, 21 новембар 2010 22:07
Vlada
Odličan, rasvetljujući tekst g. Anđelkovića. A tema je fantastično važna, zapravo suštinska za razumevanje sveta u kojem živimo. Nisam ranije čuo za autora, ali ovde na nspm se izgleda neprestano javljaju novi, pametni mladi ljudi... Možda ipak ima nade.
Препоруке:
0
0
3
понедељак, 22 новембар 2010 01:32
Саша
Добар и актуелан текст. Медији су заиста данас моћнији од топова. То ми осећамо током 20 година. Морамо се заиста посветити анализама медија, јер је чињеница да су у Србији они већином антисрпски.
Препоруке:
0
0
4
понедељак, 22 новембар 2010 01:43
Одбрана и последњи дани
Не може се рећи да не постоји интеракција.Припадници средње класе, малограђани, воле да читају трачеве и морбидне приче док седе на шољи.После недељног ручка добро дође мало страве и ужаса. Сутрадан ће да оду на посао и трубиће о томе како су запостављени и непризнати у друштву.Како су на првим странама певачи и глумци, а доктора и правника или нема или су на деветој страни, девета рупа на свирали.Прилично су немилосрдни.Јер појава доктора асоцира на болест, а појава правника на кривицу и казну. Народ је ионако испрепадан само му још фале и они на првој страни. Болестан и у проблему народ одваја од уста, долази код истих и корумпира их да би се спасао од смрти или избегао кажњавање. И тако све у круг. Са политичарима на квадрат.
Препоруке:
0
0
5
понедељак, 22 новембар 2010 09:51
Angel
Čovek je biće koje je ljubopitljivo, radoznalo. Savremeni svet a neročito mediji bezobzirno iskorištavaju tu prirodnu sklonost čoveka skretanjem njegove pažnje na krajnje prizemne, za našu sudbinu i dobrobit potpuno nesuštastvene sadržaje.
To je jedno prškanje po smetlištima ljudske svesti.
Препоруке:
0
0
6
понедељак, 22 новембар 2010 10:31
Амброзије Кородовски
Вредан чланак. И добро, шта ћемо ми сад с тим дилером? "Држава" не предузима ништа јер убире кајмак од онога што дилер продаје.
Препоруке:
0
0
7
понедељак, 22 новембар 2010 11:17
Старац Фочо
Потписујем се испод Владимировог коментара.
Препоруке:
0
0
8
понедељак, 22 новембар 2010 13:20
Вукадин
Текст је одлична дијагноза медија.
Препоруке:
0
0
9
понедељак, 22 новембар 2010 13:21
Шарло Акробата
Не бих се ни ја сложио са овим да то народ хоће. Хоће народ и меса, али га нема.
Препоруке:
0
0
10
понедељак, 22 новембар 2010 13:32
thinking maize@ аутору
Па, поштовани г-дине, изгледа сем НСПМ-а НЕЋЕТЕ се пробити у ЈАВНОСТ (да не кажем НАРОД), због тих ИСТИХ МЕДИЈА! Ако мени не верујете, сетите се случаја Орсона Велса, НАЈТАЛЕНТОВАНИЈЕГ УМЕТНИКА Америке, те земље, која је и ИЗМИСЛИЛА медије, ОВАКВЕ КАКВИ ЈЕСУ! Елем, да ли је Орсон Велс ИКАДА ДОШАО У СИТУАЦИЈУ ДА СНИМИ ФИЛМ, као што је "Грађанин Кејн"? НИКАД и још ЈЕДНОМ НИКАД! Расипао је СВЕ СВОЈЕ ТАЛЕНТЕ као глумац, па иако је био СЈАЈАН (види: "Трећи човек"), спуштао се и до тога да глуми четничког војводу (види: "Неретва")! (Па и то је УРАДИО КАКО ТРЕБА!) И на КРАЈУ ЖИВОТА МУ ДАЈУ "почасног" "Оскара" као утеху! Били су мудрији од Француске Академије, која НИКАД НИЈЕ ПРИМИЛА МОЛИЈЕРА, али му поставили статуу!
Препоруке:
0
0
11
понедељак, 22 новембар 2010 15:02
Татијана
"Дилер" ради за државу, али ону бриселску. Остаци остатака службеника наше државе су у служби те државе.
Иначе, да будем искрена, управо сам била испровоцирана вокацијом ПЕТОГ ЕЛЕМЕНТА да се упустим у коментарисање. Дакле, сада је ево, више него јасно да је све то о чему аутор текста пише само један део општег рата који се против нас води а то је онај психолошки део. Прво су, користећи ону чувену реченицу из новог система вредности да је уствари издајник највећи патриота, убедили људе да не треба да се бране и од бунтовника створили слушаоце, а сада се труде да те слушаоце и гледаоце, што је већи ужас, онако докусуре додатно им чачкајући по мозгу стварајући од њих девијантне личности. Данашњи конзумент ТВ-а је сведен на улогу дресираног мајмуна, а то ипак не значи да на њега преко тог истог ТВ-а не може лако да утиче и неко други и то са потпуно друкчијим намерама. Па, ето, оружје у руке и удри!
Препоруке:
0
0
12
понедељак, 22 новембар 2010 16:16
paula iz emigracije
Iako mi je ime autora nepoznato, naslucujem da cemo imati prilike u buducnosti da citamo vise njegovih komentara. Predpostavljam da se radi o mladjoj osobi, sto uliva nadu da nam mladi u Srbiji nisu u potpunosti izgubljeni u beznadju, a buduci da sam i sama iz te mladje generacije (zivim u inostranstvu), da mislim isto sto i autor, ali nemam tu energiju da progovorim o tim pojavama, raduje me sto se na ovom sajtu nalaze podsticajni tekstovi, napisani od strane umnih ljudi, koje rado citam.
Препоруке:
0
0
13
понедељак, 22 новембар 2010 16:21
Милош
Браво мајсторе! Право си гађао у мету. Само напред!
Препоруке:
0
0
14
уторак, 23 новембар 2010 19:40
Срђан
Што рече Рамбо Амадеус "Разбуктавање најнижих страсти код хомосапиенса је ТУРБО ФОЛК"
Препоруке:
0
0
15
среда, 24 новембар 2010 16:36
Vladimir
Savršeno!
Препоруке:
0
0
16
недеља, 28 новембар 2010 05:22
Simeun Mena
Konstatacije iznete u tekstu, nazalost, uveliko stoje.
Ali problem ostaje. I na strani medija i na strani publike.
Na strani publike: cinjenica je da su ljudi (ili veliki broj ljudi) skloni senzaciji.
Na strani medija: mediji su podvrgnuti zakonima trzista. Time sto postoje ozbiljni mediji koji ne podlezu izazovu senzacionalizma ne znaci da je problem resen - uvek ostaje prostor za one koji su spremni da izadju u susret covekovoj potrebi za jeftinom senzacijom u zelji za lakim profitom.
Ostaju dve stvari: da se apeluje na svest novinara (Kodeks casti) ili da se kontrolisu mediji i njihova uredjivacka politika (u najsirem smislu reci) - cime se postavlja problem Instance i domena njenog delovanja.
Pozivanje na vaspitanje, odgoj, kritiku ukusa ima svoje limite u modernom masovnom drustvu.
U modernim zapadnim drustvima (koja ovde sluze kao orijentir) problem se (ne) resava: segmentacijom trzista koja uveliko zavisi od stepena obrazovanja i pozicije u drustvenoj raspodeli moci. Ova segmentacija trzista se zasniva se sve vise, nestankom prave (klasne) politike samoosvescenih interesa, na nacelu komplementarnosti elita i masa. (Izmedju ostalog i to je jedan (ali ne i jedini) od razloga moci senzacionalistickog novinarstva koje produkuje izokrenutu, pervetiranu i drustveno patologizovnu, kako autor kaze, sliku sveta).
I na Zapadu, kao i kod nas, u glavnim informativnim emisijama javnog servisa udarne vesti ce biti one vesti koje su od opsteg interesa i znacaja, medjutim na komercijalnim medijima koje preti otprilike prati 90% populacije udarne vesti su one koje u sebi nose visok stepen senzacionalizma i sokantnosti (tako npr. prvo dolaze vesti o slucaju silovanja, drogiranja, razvoda poznate licnosti.. a tek potom dolaze vesti od zajednickog interesa).
E sada sta uraditi (i kako): promeniti narod, medije ili sistem ...
Васпитљивост укуса је научно доказана појава.
Ово говорим као психолог.
To je jedno prškanje po smetlištima ljudske svesti.
Иначе, да будем искрена, управо сам била испровоцирана вокацијом ПЕТОГ ЕЛЕМЕНТА да се упустим у коментарисање. Дакле, сада је ево, више него јасно да је све то о чему аутор текста пише само један део општег рата који се против нас води а то је онај психолошки део. Прво су, користећи ону чувену реченицу из новог система вредности да је уствари издајник највећи патриота, убедили људе да не треба да се бране и од бунтовника створили слушаоце, а сада се труде да те слушаоце и гледаоце, што је већи ужас, онако докусуре додатно им чачкајући по мозгу стварајући од њих девијантне личности. Данашњи конзумент ТВ-а је сведен на улогу дресираног мајмуна, а то ипак не значи да на њега преко тог истог ТВ-а не може лако да утиче и неко други и то са потпуно друкчијим намерама. Па, ето, оружје у руке и удри!
Ali problem ostaje. I na strani medija i na strani publike.
Na strani publike: cinjenica je da su ljudi (ili veliki broj ljudi) skloni senzaciji.
Na strani medija: mediji su podvrgnuti zakonima trzista. Time sto postoje ozbiljni mediji koji ne podlezu izazovu senzacionalizma ne znaci da je problem resen - uvek ostaje prostor za one koji su spremni da izadju u susret covekovoj potrebi za jeftinom senzacijom u zelji za lakim profitom.
Ostaju dve stvari: da se apeluje na svest novinara (Kodeks casti) ili da se kontrolisu mediji i njihova uredjivacka politika (u najsirem smislu reci) - cime se postavlja problem Instance i domena njenog delovanja.
Pozivanje na vaspitanje, odgoj, kritiku ukusa ima svoje limite u modernom masovnom drustvu.
U modernim zapadnim drustvima (koja ovde sluze kao orijentir) problem se (ne) resava: segmentacijom trzista koja uveliko zavisi od stepena obrazovanja i pozicije u drustvenoj raspodeli moci. Ova segmentacija trzista se zasniva se sve vise, nestankom prave (klasne) politike samoosvescenih interesa, na nacelu komplementarnosti elita i masa. (Izmedju ostalog i to je jedan (ali ne i jedini) od razloga moci senzacionalistickog novinarstva koje produkuje izokrenutu, pervetiranu i drustveno patologizovnu, kako autor kaze, sliku sveta).
I na Zapadu, kao i kod nas, u glavnim informativnim emisijama javnog servisa udarne vesti ce biti one vesti koje su od opsteg interesa i znacaja, medjutim na komercijalnim medijima koje preti otprilike prati 90% populacije udarne vesti su one koje u sebi nose visok stepen senzacionalizma i sokantnosti (tako npr. prvo dolaze vesti o slucaju silovanja, drogiranja, razvoda poznate licnosti.. a tek potom dolaze vesti od zajednickog interesa).
E sada sta uraditi (i kako): promeniti narod, medije ili sistem ...