субота, 03. мај 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Патријарх Иринеј о Артемију: Само Сабор може да рашчини епископе

Kоментари (21) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 22 новембар 2010 17:03
@@
"Најједноставније објашњено, бившем владики Артемију пресудили су сви присутни архијереји на Сабору, а то је три пута више епископа него што би чинио суд. Такође, на крају Сабора сви епископи, чак и оних шест који су гласали против рашчињења, потписали су и сагласили се са одлуком Сабора о рашчињењу". Да ли је ово једноумље или безумље.
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 22 новембар 2010 17:18
Влада Канада
Прљавштине које су изашле на површину у Синоду и делу Сабора тешко може да опере једна изјава, па макар она била и од самог српског Патријарха. Нико не оспорава права и дужности Синода и Сабора, али се захтева се они строго придржавају вишевековних канона и Устава СПЦ. Брзина, којом је спроведено наводно расчињавање владике Артемија, уз кршење Устава СПЦ, изазивају сумњу да су Синод и део Сабора извршили постављени домаћи задатак. И то неће бити тако брзо нити лако заборављено. И зато што поступак против владике Артемија превише подсећа на стаљинистичке пресуде из скорије историје Срба. И посебно лицемерно ликовање Теодосија недостојно СПЦ, коме је владика Артемије био духовни отац. И да је владика Артемије стварно у нечему прекршио каноне, требало је показати много више такта и поштовања, које је он, због црквених заслуга и борбе за опстанак Срба на Космету, заслужио. И због тога што је био духовно дете Светог Јустина. Ако низашта, онда због својих година. Синод и део владика срамно је поступио према њему, и тај срам ће бити забележен у најтамним страницама српске историје. Владика Артемије је Рашко-Призренски владика све док Синод и Сабор не испоштује црквене каноне и Устав СПЦ којег ми, верујући Срби, сматрамо још увек каменом темељцом у свакодневном животу наше Цркве.
Даље ћутање Синода и неких владика о овом случају само ће јачати нашу вољу и тежњу за Истином о овом срамном догађају. Наша ће питања упућена Синоду и Сабору временом постајати све непријатнија и непријатнија. Своје Цркве се никада нећемо одрећи, борићемо се за њу и Истину, чак и против неких нечасних владика. Јер ми, Срспки Народ, смо Српска Црква и њено тело. Без нас нема Српске Цркве, без неких владика ће бити пуно лакше.
Још увек одзвањају речи поштованог владике Артемија, којима је зауставио део Срба да се иселе са Космета. Да се сете чији су потомци. Тај говор је спасио Космет, кога се садашњи управници окупиране Србије одричу.
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 22 новембар 2010 17:45
Владислав
Нису овде битна формална образложења, и то Његова Светост "јако добро зна". Формални резони се увек нађу, али фарисеји су се бавили формом, а Господ наш Исус Христос садржајем. Не треба мешати узрок и последице. Већ годинама из врха СПЦ долази саблажњивање верног народа изменама у литургији, кооперативношћу са Римом и разним "кнезовима овога света", непримереним (до цинизма) луксузом и бахатим понашањем (почев од нивоа многих парохијских свештеника), наставним "експериментима" на Богословском факултету, итд, итд... Владика Артемије је одавно почео да смета овом концепту "одрживог развоја" СПЦ, па кад је кап прелила чашу, онда је и склоњен.

Још нешто је суштинска ствар. Јуче сам, на празник Св. Архангела Михаила, био на литургији и - осећала се туга, огромна туга. Срце је искидано православној Србији. Да ли сте то хтели, Преосвећени Архијереји и пастири наши?

Да ми је неко пре годину дана рекао да ствари могу овако да ескалирају, да све може да почне да личи на ружан сан, на агонију, заиста не бих веровао. Знали смо за проблеме, али да је присутна, написаћу и ту реч, чак и мржња - то не. Јер да нема мржње, не би било ни систематског понижавања "доброг, радног и честитог" Владике Артемија, већ би се спорови решили у стварној братској љубави (на коју се Артемијеве судије утркиваше последњих месеци у лицемерном позивању).

Ја се још надам - чуду. Надам се да ћемо се пробудити из овог кошмара, и да ћемо опет знати да имамо тај ослонац и утеху, своју свету Цркву. Иако смо "сви криви за све", они који су најодговорнији морали би да се прену, да презру своје сујете и да и себе и све нас спасавају. Задњи је час.
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 22 новембар 2010 18:44
slepi putnik
Da on je pozvan , ali je prethodno vec izabran novi vladika?!Cudan redosled poteza ,i kakav smisao ima posle imenovanja novog vladike rasprava o slucaju Artemija, nije li imenovanjem Teodosija vec presudjeno po najbitnijoj tacki spora? Ne poznajem crkveni kanon niti stvarno stanje stvari u eparhiji Rasko prizrenskoj, ali i pored toga ostaje utisak da je ucinjeno nesto neprilicno
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 22 новембар 2010 19:50
Dr Filip Levi
To što je sabor najviše crkveno telo ne znači i da to isto crkveno telo može da raščinjava demokratskim glasanjem, saborske odluke su isključivo formalmno punovažne samo ako se donesu potpuno jednodušno, bez glasanja, sa saglasjem svih. Ukoliko i jedan episkop, član sabora ima nešto protiv predloga o kom se odlučuje, to onda ne može biti zaključena stvar i sprovedena u krajnjoj instanci. Pa čak i tada, događa se da je odluka bila pogrešna, što se uočava na način što vemenom sam Gospod Bog pokaže ispravan put. A da ne govorimo o delima sinoda koji ovih dana ima kompletnu policiju u svojim rukama i funkcioniše kao inkvizicija, što, pak direktno odaje duh kojim se, nažalost, trenutno upravlja vrhom SPC. Vladika Artemije je idalje vladika SPC, a Hristos će poslati Duha koji od Oca ishodi, da to i za vremena potvrdi. Iskušrnja ima uvek. Sv. Jovan Zlatoust je bio prognan i "zvanično" raščinjen no Gospod ga je proslavio kao Svetog. Tako je bilo i sa sv. Nektarijem Epinskim i mnogima drugima. Svetost Vladike Artemija potvrđuju njegova dela i njegovo smirenje koje je svakim dano sve veće. On sledi Hrista, a o tu stenu su se slupali i mnogo jači i oholiji nesretnici i preljubočinci od ovih danas koji iz pozicije "crkve" mogu čak i da hapse i sude. Živi bili pa videli još jednu pobedu Hristovu nad farisejima.

No, zaslužimo to ličnim i narodnim pokajanjem!
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 22 новембар 2010 19:52
Angel
Od manje ka sve većoj smutnji. Poverenje se teško i dugo stiče a lako i često trajno - gubi.

Bez obzira na formu kako rekoše prethodni komentatori - mučan osećaj prisustva nekakvog zlog duha u svemu ovom izaziva najveću teskobu i nosi sobom neku veliku, zabrinjavajuću težinu...
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 22 новембар 2010 20:13
Zoran
A sta je Sabor mogao (trebalo) da uradi u zatecenoj situaciji? Da li je ego pojedinca, tvrdoglavost, inat i apsolutna samouverenost u pravovernost svojih postupaka iznad ocuvanja jedinstva crkve? U samom vrhu crkve postoje duboke podele ne samo po geografskom poreklu vladika nego i po mnogim drugim pitanjima (vracanje na prastaro, vizantijsko sluzenje Liturgije ili zadrzavanje tradicionalno srpskog sluzenja o cemu posebna interna komisija tek treba da donese preporuku, odnosi sa Rimokatolickom crkvom, opstanak na Kosovu i Metohiji...). Ponasanje bivseg vladike Artemija samo je dolivalo ulje na vatru i zaista ne vidim kako su njegovi potezi od nedobrovoljnog umirovljenja do sada doprineli resavanju bilo kog problema sa kojima se crkva danas suocava, pogotovo ovaj poslednji upad u manastir bez igumanovog odobrenja. Ocekujem visi standard ponasanja od crkvenih lica, pogotovo vladika SPC, cak i kada su u pravu, a kada vecina njihove sabrace arhijereja misli da nisu. Inacenje im nikako ne pristaje, tim pre sto se sa velikom tacnoscu moglo pretpostaviti kako ce reagovati Sveti Arhijerejski Sabor na upad vladike pod suspenzijom u prostorije manastira u koje nije pozvan, premda on sam smatra da mu poziv nije potreban. Sto je najgore, on je dobro znao da ce njegovi postupci izazvati dodatno slabljenje crkve, mozda i raskol, od koga nijedna strana nece imati nikakve koristi a pretpece ogromnu stetu, pa se ipak odlucio na korake koje je preduzeo. Niko mu ne odrice zasluge za dugogodisnje vodjenje eparhije pod najtezim mogucim okolnostima i ja mu zbog toga izrazavam duboku zahvalnost i neizmerno postovanje ali me njegovi svesni postupci od februara naovamo rastuzuju.
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 22 новембар 2010 20:46
Јовиша Видић
"Епархијског архијереја може уклонити са управе једино Свети архијерејски сабор: по канонској осуди; по доказаној немоћи; по установљеном престанку једног од услова који се траже за тај степен и на основу оправдане молбе за пензију (чл.11 УЦ)" Ни један разлог од наведеног, не даје повода за одлуку Светог архијерејског сабора да уклони и расчини његово преосвештенство владику Артемија. Одлука је формално легитимна, но дали је на правди Божијој. Ако је преосвештени Владика окривљен криво, онда је и одлука неправилна и неправедна. Тужени и осуђени Владика би могао да тужи тужитеље а због њиховог кршења канона. Канон забрањује заједничку службу са непријатељима православља а у којој је извесни владика или боње речено, владике учествовали. О томе други пут.
Јовиша Видић од Рудина.
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 22 новембар 2010 21:30
Владислав
@Zoran

Да ли се Ви, поштовани г. Зоране, сећате како је цела ствар почела и ко је, од самог почетка, па до ове ескалације, систематски први повлачио потезе? Ја не бих рекао да је то био Владика Артемије. Напротив, он се све време трудио да својим понашањем умањи проблем. Да је само он у питању, ја сам уверен да би он и даље ћутао, али проблем је увелико превазишао и старца Артемија, и његове монахе. У питању је напад на Православље, на идентитет овог народа и на његово право на постојање. Чињеница јесте да је последњи поступак Еп. Артемија био драстичан, али није ли несравњиво драстичнији и, рекао бих, циничнији чин постављење Еп. Теодосија на катедру ЕРП? Како то да не налазите да је проблем, рецимо, на страни Еп. Иринеја Буловића, који је, изгледа, све и свја у нашој Цркви (бар по његовом мишљењу), и који делује по оној "кадија те тужи, кадија ти суди"? Шта бисте Ви урадили на месту Еп. Артемија? Медитирали бисте као будиста, или бисте пробали да учините нешто да спречите или бар укажете на проблем?

"По делима њиховим познаћете их." Дела овог Синода су, у задње време, више него жалосна. У Бога се уздајмо да ће све нас, и наше Владике пре свих нас, Он привести разуму и покајању, пре него што до краја пропаднемо.
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 22 новембар 2010 21:36
Маша - "дијалог"
Некако је непримерено да коментаришем речи нашег Патријарха. Зато бих речи коментатора.

@@ -
једноумље, безумље? Великих 7. хришћанских Сабора је управо тако одржано: већина епископа је изгласавала важне ствари. Мањина се њима приклањала или су "отпадали" од Цркве. Мањина је морала поштовати што је већина одлучила и ПРИМЕЊИВАТИ у пракси.

Влада Канада -
Није уопште била велика брзина "рашчињавања"! Па, све је то трајало још док је Патријарх Павле био болестан! Страх од раскола траје годинама. Од једног владике сам још пре неку годину чула да све што се ради иде ка расколу и да се то мора спречити. Зато су сви тако дуго били толерантни према Артемију.
Теодосије ликовао?! Па, где сте то видели? Он стварно није тип човека који ликује. Он обавља службу Божију, као монах, послушан Сабору и Богу.ЗАиста немам такав утисак, али Бог ће пресудити, па ћемо чути.
Нису се срамно према Артемију понашали. Заиста.

Владислав-
Верни народ се саблажњава променама у литургији? Па јер владике треба да воде народ или народ владике? Прво је темељ Христос, па онда владике, па онда свештенство, па народ. То не значи да су владике увек у праву (Бог ће да суди), али не може, кажем не може веран народ да мисли да је веран и да се тобож саблажњава променама које потичу из првих векова хришћанства? Молим Вас! Па није веран народ тај који све зна. То је тако у протестантизму, свако је свој свештеник. Веран народ треба да пажљиво ослушкује и да се мења. Позитивне промене су очигледне у цркви. Ко се плаши промена, тај тешко да је хришћанин.
Кооперативност са Римом? Ви сте од оних који не излазе из свог дворишта?

Зоран - све се слажем.

Да ли сте ученик Христов или Варнавин? То је добро питање за многе коментаторе овде. Кога је Пилат ослободио? Варнаву убицу Римљана. Националисту. Зашто? Јер су тако тражили Јевреји. Шта бисте Ви изабрали? Христа или Варнаву који се борио за национално ослобођење?
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 22 новембар 2010 22:01
Dr Filip Levi
@Јовиша Видић

Pa jasna stvar. Pitanje je samo da li ljudi iskreno žele da uporede stvari. A svakom čoveku, iole svesnom i savesnom, jedno od pitanja je dovoljno: Da li to pravoslavna crkava srpska (tj. pojedini njeni episkopi) radi kako treba kada je u stanju da upotrebi državnu ali i separeatističku policiju terorističke kvazi države Kosovo. O kakvim se jedninstvu i moći tu radi i ko na koga ovde liči?
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 22 новембар 2010 23:12
божа
за @@

У питању је и једноумње и безумље. Зашто? Па зато што поступак није спровео надлежни црквени орган. По твојој логици, ако би скупштина донела одлуку о неком питању које није из њене надлежности, онда надлежни суд не би имао шта да расправља, јер скупштинска већина предстваља већину народа. Шта има да се оспорава мишљење већине народа? На жалост то је данашња логика властодржаца у Србији и њихових симпатизера. Ја мислим да је то пут који води у велике неприлике, а ви како хоћете. Ко не слуша песму, слушаће олују.
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 22 новембар 2010 23:16
Владислав
@Маша

"Позитивне промене су очигледне у цркви. Ко се плаши промена, тај тешко да је хришћанин.
Кооперативност са Римом? Ви сте од оних који не излазе из свог дворишта?"

Преслишасте Ви нас, алал вера, али не преслишасте саму себе.

После најновијих догађаја, рећи да су "позитивне промене очигледне" звучи, заиста, као неслан виц. Толико много људи тужних, узнемирених, а Ви причате о некаквим "позитивним променама". Шта рећи, а не заплакати.

Исто и о кооперативности са Римом. Па да ли се мени привиђа непрекидно призивање папе у Србију? Зар да римски архијеретик, буде ближи и важнији Његовој Светости од брата му Артемија? Зашто? Зар је могуће да Патријарх верује да ће нам "дијалог" нешто добро донети? Једини дијалог са њима је дијалог истине, са којом, ако сте хришћанка, знате - нема компромиса.

Што се промене као категорије у Цркви тиче, видим да не говорите о потреби да се ми мењамо, постанемо бољи, узрастамо као боголика бића, већ о томе да треба да се, тобоже, вратимо неким облицима богослужења из давне прошлости. Видите, Ви опет говорите о форми. Зашто Вам смета форма која је до сада била уобичајена, коју је верни народ познавао и волео? Та форма је резултат наслага, искустава Свете Цркве. Приче о "обнови" неких старих форми нити су сасвим поуздане, нити су смислене, јер негирају значај нагомиланог вековног духовног искуства Цркве, па и специфичности њеног локалног развоја. Нисмо ми древни Ромеји, ми смо Срби, и сада је 21. век. Дакле, Ви сте против промена, а не ја. Те промене које Ви заступате, то је свођење Цркве на театар.

И на крају... изађем ја понекад из свог дворишта. Али не морам, нисам опседнут тиме. Не морам никад. Више волим своје двориште, какво год да је, него најлепше вртове туђинске.

И немојте дискутовати ad hominem. Није баш ни етички, а поготово не хришћански.
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 22 новембар 2010 23:23
Zoran
Za Vladislava: Verujte da i mene boli ova ziva rana koliko i Vas. Zaista ne znam ko je prvi poceo, da li bivsi vladika Artemije kada je odbio obnovu popaljenih i unistenih manastira u pogromu u martu 2004. ili Episkop Irinej (Bulovic) nekim svojim aktom. Da li je to u ovom trenutku vazno kada nam zajednicka crkva stoji na rubu raskola, manje od dvadeset godina nakon sto je prebolela tragican raskol koji je trajao bezmalo trideset godina? Seca li se iko danas da li je Episkop Dionisije bio u pravu ili Sabor, kada nam je narod na severnoamerickom kontinentu bio podeljen, oslabljen i duhovno i materijalno kao posledicu bezbrojnih sudskih postupaka oko imovine? Ljudi nisu govorili jedni sa drugima, povlacili su se po sudovima, sukobljavali se, mislili najgore jedni o drugima iako su i jedni i drugi potomci Sv.Save. Pa dokle vise?! Sta bih ja uradio da imam 75 godina i da vecina moje sabrace misli da treba da se povucem u mirovinu? Povukao bih se u ime jedinstva i sabornosti crkve jer bi ta moja svesna zrtva, da verujem da sam u pravu a da se ipak povlacim upravo da bih sprecio vece zlo, bila moj licni doprinos ocuvanju jedinstva moje Svetosavske crkve. Znam da ce komentatori da me poduce kako se u Saboru odluke ne donose vecinom glasova ali ta cinjenica, da znacajna vecina vladika smatra da delovanje bivseg episkopa Artemija ozbiljno urusava jedinstvo i same temelje crkve i da je gura u najvece zlo: raskol, ne moze da se prenebregne. U nedostatku boljih resenja, njegovo rascinjenje u situaciji kada je svojim poslednjim aktom neodobrenog ulaska u manastir i sluzenja liturgije bacio rukavicu u lice Svetom Arhijerejskom Saboru, ne vidim koje drugo resenje bi bilo manje stetno. Svi mi, bilo da smo vladike ili obicni smrtnici, kao ljudi ponekad treba da pogledamo u oci onima najblizima do nas i da u njima vidimo svoj lik, pa da i to uzmemo u obzir kada gradimo predstavu o sebi, a ne samo ono sto vidimo kada se pogledamo u ogledalo. Sve je to tuzno i tragicno.
Препоруке:
0
0
15 уторак, 23 новембар 2010 00:39
Владислав
@Зоран

Пажљиво сам прочитао Ваш одговор. Наша Црква је заиста изложена претњи раскола, али и претњи јереси. Као што је и наша држава изложена пљачки и издаји. Све је то повезано у једну слику нашег трагичног стања, па о расколу не можемо говорити изоловано. Уосталом, ко управо улази у раскол, а ко му се одупире, то само Бог зна. Већина не мора бити у праву, зар не?

Већ сам написао зашто се Владика Артемије није повукао. Па знате и сами да му нису дали. Послали су га у Шишатовац на начин као да га шаљу у изгнанство. Нису дали његовом монаштву канонске отпусте. Намештали су оптужбе и блатили их преко свих медија. Сметало им је што народ долази у Шишатовац. Понижавање и шиканирање је било систематско и бескрајно. Па и то би се истрпело, верујем, да није било у питању много тога што је изнад и Артемија и његових монаха.

Већина архијереја јесте била за Артемијеву изолацију. Међутим, та већина (која, понављам, не мора бити у праву самим тим што је већина) већ дуго делује као једна гласачка машина, на, Боже ми опрости, један уротнички начин. Многи су произведени у епископски чин управо са разлогом стварања те машине.

Друго, многи које је Артемије такође био дужан да саслуша очигледно нису били за изолацију, већ за одлучно деловање: монаштво, знатан део свештенства и верног народа (посебно на КиМ)... Па, изгледа, и неки епископи. Страх је сада јак, људи се боје за егзистенцију, за губитак привилегија, али шта ако се још неко, сем Артемија и његових монаха, осмели? Шта ако рукавица полети прејако и у другом смеру (у виду доласка папе, нпр)?

Мислим да је тренутак када се кренуло на овај пут, са кога изгледа као да нема повратка, био када је донесена одлука о именовању Вл. Теодосија за Епископа ЕРП и КиМ. Но, повратка ипак има, и он сада изгледа као невероватно чудо или сан. А до повратка и решења води само једно - покајање свих. Наравно, и свих нас који у овим дебатама, очајни, учествујемо.

Даље нећу одговарати, Вама свако добро од Господа и праштајте.
Препоруке:
0
0
16 уторак, 23 новембар 2010 00:48
Биљана Николић@ Маша - "дијалог"
Некако је непримерено да коментаришем речи нашег Патријарха


Нисте рекли шта би било примерено? Без размишљања прихватити његове речи? Да ли је размишљање својом главом непоштовање, или је тражење слепог веровања непоштовање?
Шта је непримерено у коментарисању изјаве за штампу у којој је објашњење начина рада црквених органа? Не сме се запитати зашто уопште постоји црквени суд кад се може заобићи и у којим приликама је примерено гласати о нечијој кривици без предходног судске одлуке о кривици и то без присуства оног чија се кривица доказује.
И зашто би мене било срамота да поставим оваква питања? Јесам ли тиме неверник?

Па, све је то трајало још док је Патријарх Павле био болестан! Страх од раскола траје годинама. Од једног владике сам још пре неку годину чула да све што се ради иде ка расколу...

Значи Ви и неке владике ИМАТЕ ПРАВО КОМЕНТАРИСАЊА, ЗАКЉУЧИВАЊА, РАЗМИШЉАЊА, а ми остали имамо право да ВАШИМ ЗАКЉУЧЦИМА ВЕРУЈЕМО?! Шта ће нам очи, уши, ум, Ви сте ту да нам све објасните и наравно, онако успут и ПРИМЕРЕНО поткачите Патријарха Павла.

Веран народ треба да пажљиво ослушкује и да се мења. Позитивне промене су очигледне у цркви. Ко се плаши промена, тај тешко да је хришћанин.

Позитивне промене су, по Вама, уплитање полиције у црквене ствари, препуцавање преко новина, збуњеност народа( мало му економска и социјална беда, сад ће и црква да га прогласи за непослушног НЕХРИШЋАНИНА неспремног за промене???).

Кад већ све знате, набројте ми ДОКАЗЕ о кривици Артемија, али да не буду приче по новинама и рекла казала. Знате ли шта се сматра доказом нечије кривице? Или је осуда на основу рекла-казала још једна позитивна промена у СПЦ.
Препоруке:
0
0
17 уторак, 23 новембар 2010 10:00
@@
Говоримо о "организацији" која своју дуговечност дугује вишевековним догмама-канонима .Непридржавањем прописа урушавају саму институцију .Затим:"Не постоји могућност апелације јер је Сабор највише тело Цркве". Највише тело је верујући народ , због кога та организација и постоји.Хипотетички , постоји могућност да комплетан народ пређе у "другу организацију".
Препоруке:
0
0
18 уторак, 23 новембар 2010 11:09
Један пажљиви читалац
Блиц нас је обавештава?!
Ништа ми више није потребно!
Препоруке:
0
0
19 уторак, 23 новембар 2010 13:19
Петар Јанкетић
@Zoran
A sta je Sabor mogao (trebalo) da uradi u zatecenoj situaciji?

За почетак могао је да се држи Устава СПЦ - највећег законског акта, који је и даље важећи и кујем јасно пише:
Члан 218

Нико се не може казнити ниједном цркве ном казном без претходног саслушања
.


Владика Артемије је хитно, касно ноћу, рашчињен најобичнијим прегласавањем у Сабору (21:13), а да га претходно нису позвали на саслушање, чиме је такво рашчињење очигледно неуставно и противзаконито. Заиста не треба бити неки врхунски адвокат па видети тако очигледну чињеницу.
Препоруке:
0
0
20 уторак, 23 новембар 2010 13:24
Петар Јанкетић
@Маша
Великих 7. хришћанских Сабора је управо тако одржано: већина епископа је изгласавала важне ствари. Мањина се њима приклањала или су "отпадали" од Цркве. Мањина је морала поштовати што је већина одлучила и ПРИМЕЊИВАТИ у пракси.

Ово апсолутно није истина што тврдите.

Да ли сте икад чули за разбојничке Саборе с обзиром да помињете историју Цркве?

Да ли сте чули за Св.Марка Ефеског који је био једини епископ у читавом тадашњем православном свету који није хтео да потпише унију са папом упркос свим осталим патријарсима и епископима? Тада је са административног гледишта, цела Православна Црква потписала унију са папом, изузев Св.Марка Ефеског, али он због тога није отпао од Цркве, већ се читава пуноћа Цркве сачувала у њему.

Да ли сте чули за Св.Јована Златоустог, Патријарха Цариградског, који је рашчињен од стране Сабора и прогнан у изгнанство, а којем је затим опет на следећем Сабору потврђено свргнуће и још досуђено одлучење од Цркве? Али он то никада није признао већ је до краја свог живота себе сматрао Патријархом Цариградским и непрекидно свештенодејствовао, али он тим не прихватањем безаконе пресуде Сабора није отпао од Цркве, већ напротив, он је данас један од највећих светитеља у православној Цркви.

Има оваквих случајева још доста у историји Цркве, а управо смо и ми сведоци најновијег безаконог рашчињења владике Артемија који није ни милиметар одступио од исповедања догмата православне вере за разлику од екумениста који су га незаконито рашчинили, који мисле да им је сад несметан пут у унију са папом.
Препоруке:
0
0
21 уторак, 23 новембар 2010 23:17
Zoran
Petru Janketicu: Zar ne smatrate da je bivsi Vladika preko pisama Sinodu i Patrijarhu i svojim delima nakon majskog SA Sabora vec u potpunosti objasnio svoju poziciju i da formalno usmeno saslusanje nebi donelo nikakva nova razjasnjenja njegove pozicije, a to je da on smatra da Sinod deluje nekanonski i da ne priznaje njihove odluke koje on smatra nekanonskim. Da li je bilo neophodno saslusanje nakon njegovog upada u manastir za koje nije imao odobrenje nadleznog episkopa jer on smatra da mu to odobrnje nije potrebno ili je Sabor, znacajnom vecinom, posto je u to vreme zasedao, mogao izreci disciplinsku meru za koju je smatrao da prilici tezini prekrsaja? Ako Sabor ne moze nesto jednoglasno da odluci pa odluci vecinom glasova, ko je merodavan da sudi o ispravnosti tog postupka: bivsi vladika kome je izrecena disciplinska mera? Vi? Ja? Neko treci? Ko je merodavan da izrice sud o postupcima bivseg vladike? Sabor, ali samo ako je jednoglasan? A sta ako nije jednoglasan? Da li ta cinjenica, da Sabor nije jedinstven, sama po sebi daje pravo jednom od episkopa da vodi crkvu na ivicu raskola zato sto on misli da je u pravu i da je vecina njegove sabrace u krivu? Zar nije celishodnije u ovakvoj situaciji, kada bivsi vladika ima vecinu svoje sabrace protiv sebe, da se povuce u manastir i pise knjige o pravoslavlju koje inace odlicno pise i spreci dalje rasulo u crkvi ili Vi verujete da ce se kriza prebroditi tako sto ce Sabor povuci svoju odluku, pokajati se, smeniti Episkopa Teodosija i vratiti bivseg Episkopa Artemija u Eparhiju Rasko-Prizrensku? Ja sam spreman u svakom momentu na kolenima da preklinjem bivseg episkopa da se povuce i spreci raskol jer nema podrsku osetne vecine clanova SA Sabora, makar i da je u pravu a Sabor u krivu. U svakom sukobu postoji momenat kada je celishodno licnu ambiciju i samouverenost u sluzenju Istini podrediti opstem dobru a to opste dobro je sprecavanje raskola. Taj momenat je odavno dosao i prosao no g. Artemije to ne uvidja. Steta.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер