петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Један патетичан сан – или зашто Косово не може да постане „Косова Репубљик“

Kоментари (53) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 01 децембар 2010 15:51
svasta pa nista
Sanjali smo Veliku Srbiju pa sad nek drugi sanjaju Velike Albanije, Bugarske i sta god. Obice im se samima o glavu nema frke.
Препоруке:
0
0
2 среда, 01 децембар 2010 15:52
б.с
Одличан чланак! Него, како да преживимо појављивање Азема Вљасија на РТС-у? Овај продавац магле из титовог доба, добија простор да и даље продаје маглу?!!!!!!!
Препоруке:
0
0
3 среда, 01 децембар 2010 16:34
Одбрана и последњи дани
Па они су и успостављени ту да би се свађали около. Када онај ко им је кумовао на рођењу пукне, макар и за петсто година, остаће на ветрометини,нико и ништа, са свима посвађани.
Препоруке:
0
0
4 среда, 01 децембар 2010 16:50
Sajber Mileva
Мој познаник,у време И.Стамболића високо котираин у политици,рекао ми је основну поенту тадашњег српског руководства:(напомињем да је ово теза из средине 80-их):
„Косово треба дати Албанији.А како Шиптари у Албанији живе под чизмом Енвера Хоџе и по законима Леке Ђукадинија, а косовски Шиптари су у СФРЈ еманциповани за ових 3,5 деценије,они се никада не могу усагласити, стално ће бити трвења,то ће за нaс бити одлично“.

Када сам се одпрепастио и одбезекнуо,рекао сам му: „Знаш на шта ми то личи: На оног пијанца који има чир на желуцу,па пије још жешће,да би изазвао још један чир. Па ће та два чира један другог да униште и ја ћу бити здрав“.

Саговорник, следбеник те „демократске“ струје, коју је после СМ недемократски склонио,није успео да ми објасни какву би тадашња СФРЈ и српски народ имао од тога што би у таквој Великој Албанији стално било трвења...
*
Иначе, колико знам, прва познатија личност која се залагала да се КиМ дадне Шиптарима,био је Димитрије Туцовић,исправите ме ако грешим..
А и сви левичари су у некој форми подржавали ту идеју.
А наша владајућа странка је чланица Интернационале, зар не?
А Туцовић и данас има улицу и трг у БГ...
*
И на крају, питао бих ауторку како је закључила да је то шиптарско уједињење утопија?

Шиптари су увелико уједињени де-факто.Ко те пита за де-јуре.Нисам био тамо, али знам да између КиМ и Албаније границе заправо нема.А у чијим је рукама исток Црне Горе,ваљда је свима знано. Осим госпођиици Радмиловић.
Што се тиче дела Македоније,оно је одавно изван ингеренције те државе. То зна свако ко је имао икакав контакт са неким ко је у Македонији служио ЈНА још пре 3-4 деценије.
Једино што не знам ништа о делу Грчке. Не знам, али слутим.
Препоруке:
0
0
5 среда, 01 децембар 2010 16:57
Пелагић
Маштовито.
Препоруке:
0
0
6 среда, 01 децембар 2010 17:30
Никола Смоленски
Албанцима из Албаније није до Велике Албаније и они, већином, желе у ЕУ, не желе рат (а више је него јасно да би покушај реализације сна о великој Албанији резултирао, за почетак, некаквим балканским а онда бога питај каквим све ратом) њима је доста националне политике и смета им када Албанци са Косова уместо оне своје анационалне и помало комичне заставе мећу (извињавам се на изразу, бољи ми не пада на памет) дакле, мећу заставу са орлом која представља Албанију. А не Косово.


Не знам баш да ли могу у ово да поверујем. Сувише звучи на оно "Србима је важнија економија од Косова". Колико је људи у Србији којима смета што се у РС користи српска застава? Колико би било против уједињења са РС па макар то значило неулазак у ЕУ и нови рат са Муслиманима?
Препоруке:
0
0
7 среда, 01 децембар 2010 17:36
Зоран
Мадам, пре него напишете такав текст требало је прочитати да се Прешевска долина, а и Бујановац,, полако одвајају од Србије. А куда ће него ка Албанији. И ја волим да Србија буде цела, али сам ипак у реалном свету. Почева од нашег наталитета, преко менталитета, до страних интереса.
Препоруке:
0
0
8 среда, 01 децембар 2010 17:38
Зоран
Sajber Mileva, ја нисам тако млад, а ни тако стар, али кад сам био дете, пре једно 35 година, чуо сам од неких људи да се прави зелена трансверзала, и да ће Косовоа ка Албанији. Наравно, то тада је било ствар далеке будућности и утопије, али....ето.
Препоруке:
0
0
9 среда, 01 децембар 2010 17:39
брм
сајбер милево
"какву би корист тадашња СФРЈ и српски народ имао од тога што би у таквој Великој Албанији стално било трвења.."
то ти је иста логика (да комшији цркне крава) као кад су власти краљевине основале намерно предимензионирану бановину Хрватску, али тако (како су сами образлагали) да свуда буду православни Срби у већини па ће временом да асимилују то мало Хрвата у бановини...
њихове експертске пројекције као што занмо оставриле су се у доба Анте Павечлића и Тите..пројекције
чудан ти је српски мозак..
ал нам још увек такви соле памет...
нпр. кад саветују "Србе из Црне Горе" да је за "српство" добро да тамо (у најстаријој српској држави)буде што горе... и да она није њихова држава
Препоруке:
0
0
10 среда, 01 децембар 2010 17:53
PA
Ако Косово и не постане коначно Репубљик, неће то бити из ових разлога! Ово је превише натегнуто и произвољно навођење аргумената! А ако не постане независно биће то зато јер ће Албанци страдати од последица нуклеарних бомби којима су их њихови пријатељи обилато засипали ( и нас свакако-али они су у епицентру. И због тога што је америчка потрошачка и хедонистичка култура попут куге, захвата и шири се, па младе Албанке неће бити за рађање деце! А уз то нема дечјих додатака из Србије од којих се може лепо живети! А дрогу ће кад тад и сами узети! Е кад се све то скупи, пиће по оној српској: ко с ђаволом тикве сади о главу му се обијају!
Препоруке:
0
0
11 среда, 01 децембар 2010 18:02
thinking maize@ аутору
Ко што видим коментатори критикују г-ђицу Радмиловић, у чему ДОООБРИМ ДЕЛОМ имају право, али ДОООБРИМ ДЕЛОМ И НЕМАЈУ! Елем, УВЕК ЈЕ ДОБРО имати ДВА НАМЋОРА као из "Мапетоваца" да онако из галерије мало "подјарују" атмосферу својим ЦИНИЧНИМ СКЕПТИЦИЗМОМ (или скептичним цинизмом?!), као што то ВРЛО УСПЕШНО ради г-дин Nikola Turajlić из своје "галерије" у Словачкој. Но, исто тако су нам потребни и ОБИЧНИ СКЕПТИЦИ, тврдо усовљени у тврдо тло ТВРДЕ НАУКЕ, као што нам БЕЛОДАНО ПРИКАЗА г-дин Миле Бјелајац у пренешеном интервју у "Хроници". Ма колико сада били КИВНИ на СЛУЖБЕНУ Америку, тачније на КЛАН Клинтонових, НЕ СМЕМО НИКАД ИЗГУБИТИ ИЗ ВИДА ТУ ВЕЛИКУ ЗЕМЉУ, која ће још ДУГО, ДУГО давати тон светским пословима. А нама ко је крив што смо "КУЋУ ЗАСНОВАЛИ НА СРЕД ДРУМА", као што ИСПРАВНО примети Добрица Ћосић (ма колико био у криву у другим стварима!). Па кад је тако, А ТАКО ЈЕ, ред је да КОНАЧНО УТВРДИМО које су ГЕОСТРАТЕШКЕ КОНСТАНТЕ овог подручја, напосе ЦЕНТРАЛНОГ БАЛКАНА и СРЕДЊЕГ ПОДУНАВЉА. То је ДУНАВ сам по себи (Србима припада око 1/5 укупног тока и око 1/4 ПЛОВНОГ ПУТА на Дунаву!), а затим ДВА од три НАЈВАЖНИЈА ДРУМА Балкана: 1) Via Militaris, тј. Београд-Ниш-Софија-Пловдив-Једрене-Цариград (Србима припада око 1/2 тог пута!); 2) пут Београд-Смедерево-Ниш-Скопје-Солун (Србима припада око 2/3 тог пута!). Можемо да видимо да је то НАЈКРАЋИ ПУТ ИЗ НЕМАЧКЕ СРЕДЊЕ ЕВРОПЕ НА БЛИСКИ ИСТОК и МЕДИТЕРАН, као и НАЈКРАЋИ ПУТ ЗА ДОПРЕМАЊЕ РУСКОГ ГАСА У ЈУЖНУ ЕВРОПУ! Оба пута (сем самог краја пута Via Militaris) ДЕЛИМО са, у принципу ПРИЈАТЕЉСКИМ или бар НЕУТРАЛНИМ НАЦИЈАМА. То, уз ПРЕДИСПОЗИЦИЈЕ ЗА ВИШКОВЕ ХРАНЕ и КВАЛИФИКОВАНУ РАДНУ СНАГУ, чини могућим ОБРТАЊЕ ПРОЦЕСА ДЕКОМПОЗИЦИЈЕ БАЛКАНА, који је био НАЈВИШЕ НА НАШУ ШТЕТУ, мада се ни други нису усрећили! Међутим, како г-дин Миле Бјелајац примети, потребан је НАПОРАН РАД и ОДРЕЂЕЊЕ ПРИОРИТЕТА, да би УХВАТИЛИ ВОЗ ПРЕМА НОВОМ, МУЛТИПОЛАРНОМ СВЕТУ! Постојећа "елита" је ПОКАЗАЛА да то не може, па треба наћи НОВУ и ИСТИНСКУ!
Препоруке:
0
0
12 среда, 01 децембар 2010 18:35
Jevropljanin jezivi
Dok je nama našeg mudrog rukovostva (što nas vodi u svetlu evroatlansku budućnost) i naših profesionalnih vojnika obučenih u Ohaju (na čelu sa Šutanovcem) za Srbiju nema zime. Nećemo im, javno, priznati republjik Kosovo po cenu raspada EU.
Препоруке:
0
0
13 среда, 01 децембар 2010 18:38
драгослав павков
Ако се прогнозе ауторке остваре (а знам да не пише спискове лепих жеља, већ је на Космету провела озбиљно време и разговарала са озбиљним људима, Србима и Албанцима), аналитичари, и то не само са овог сајта би требали да почну размишљати о промени професије.
Препоруке:
0
0
14 среда, 01 децембар 2010 18:41
Борис
Ко ће га знати?
Препоруке:
0
0
15 среда, 01 децембар 2010 19:04
хиперборејац
Питање косова и метохије почеће да се решава месец-два пре но што се Бондстил спреми за исељење.
До тада треба јачати
Препоруке:
0
0
16 среда, 01 децембар 2010 19:12
Петар Изгнаник
И ја се слажем да су се већ де факто ујединили, а демографски трендови им иду на руку тако да ће они то кад-тад и формално озваничити. А и свет ће то прихватити, као и чињеницу да у Београду више нема Турака, нити на Балкану Римљана.

Ми, да смо паметни, уместо што то проглашавамо патетиком (што је наивно самозаваравање, а овај чланак је одличан пример) или хистеришемо (што је по дефиницији нерационално) би за тај воз могли да се ухватимо и из њега извучемо максимум. А то је што повољнија подела Косова са разменом имовине. Да се повуче једна јасна етничка црта па нек се онда они шире на рачун оних који још имају илузија да се овај програм може зауставити. А решење за РС и слично уједињење Срба се онда само намеће.

Да се Косово једном подели, онда би истог тренутка српски и албански интереси на Балкану ушли у апсолутну хармонију. Они имају подршку Запада а ми неисламског Истока, па би дошло време за неке друге који су до сада (и често на наш рачун) доста добро пролазили да се мало чешу по глави.
Препоруке:
0
0
17 среда, 01 децембар 2010 19:46
Висарион
Изгледа невероватно.Али изгледало је невероватно пре неколико деценија да ће се Југославија распасти, па се распала и још увек распада.Није исто то што смо ми стварали идеју о Велокој Србији и ово што раде Албанци.Ми смо ту идеју проиграли стварајући Југославију.Изгубили смо самопоуздање, сматрамо се за све кривим и свима се извињавамо.Албанци, се ограђују или двоје од ове идеје не зато што је не желе него зато што је сматрају преурањеном или тренутно опасном.Иначе сви су они за њу листом и ако неће милом има да буду за њу силом.
Само смо ми још увек наивни и понављамо исто искуство.Допуштамо њихове заставе у Бујановцу и Прешеву исто онако како смо то чинили на Косову и ево како се завршило.Сан Призренске лиге се остварио.И овај ће.Они су млада нација, која није изживљена, која има моћ да се хомогенизује и окупи око једне идеје.Косово су створили чак и трговци дрогом, они који ризикују своје животе били су у стању да своја незаконито стечена имања и куће дају за УЧК.Тада се одавде није хтело у рат: Тај рат је Милошевић противу њих водио, такорећи помоћу штапа и канапа.Они су нашли начина да потплате цео свет.Одавно знам да су амерички сенатори на својим листама имали ставке које су се понаваљале "Албански лоби " толико долара.Они су своје интересе плаћали.Зар мислите да се такав облик "демократије" и таква шикана свих других на Косову може у свету толерисати а да тај свет није плаћен илити искорумпиран.Знају они с ким имају посла али интерес претеже.А шта кога брига за Србе и Србију и наше споменике.Плати па носи.И Шиптари успевају.Видећете како ће се завршити ово попуштање у Прешеву.Свеје исто као на Косову.Давали смо им и капом и шаком и мало по мало одоше и узеше .Стићи ће до Крушевца, пре они него ми који напуштамо села, који смо постали уморни од облика свога.и имамо партије и на власти и у опозицији које те процесе не разумеју нити умеју да прате.Имамо незашпослене и необрађену земљу, села напуштена. а не знамо како да напунимо села и иобрадимо имања
Препоруке:
0
0
18 среда, 01 децембар 2010 20:17
Srpkinja
Zaista me ne brine da li će se ostvariti san o velikoj Albaniji do 2013. Takođe me ne brine da li će Srbija ući u EU do 2014. Ono što me zaista brine je; da li će Planeta Zemlja uspostaviti i zvaničan kontakt sa Galaktičkom Federacijom do 2012.
Препоруке:
0
0
19 среда, 01 децембар 2010 21:31
Сергеј Булајић
Ја се плашим да је на делу Косовоизација (ако овакав израз може да се употреби). Шиптарски лидери са Косова покушавају да буду лидери целокупног шиптарског националног корпуса. Отуда и такав негативан став о уједињењу и у самој Албанији.
А наша власт је посебна прича која није ни поменута у овом тексту.
Волео би да ми коментатор који је поменуо Ивана Стамболића објасни у чему се то огледала демократичност тадашње власти у СР Србији?
Препоруке:
0
0
20 среда, 01 децембар 2010 21:42
trn
Ovo mi lici na sve one nase fudbalske kalkulacije kad ne igramo dobro, ko treba koga da pobedi da bi smo se mi provukli. Nazalost, u vecini slucajeva mi ispadnemo, pa se onako plasim da ce i sa ovim biti isto.
Jos jedna stvar koju ne treba zaboraviti; krajem 60tih i pocetkom 70tih gomila albamaca iz Albanije se naselila na Kosmet. Oni su sigurno imali udela u onome sta se posle desavalo.
Препоруке:
0
0
21 среда, 01 децембар 2010 22:13
g.loci!
".....kriminalci....
.... ljudi bez identiteta....
.....nepostojeci narod......
.....ekspanzivno pleme ...
.....rusilacki i pretnja za sve oko sebe....
.....identifikuju sa s nekim nacionom ....koja asocira na kriminal......
..... od matice odredjeni narod sa pretenzijama prema tudjim teritorijama......


......Na kraju, ma kako zvučalo, biće to ponovo srpska zemlja........... Albanci će nam u tome biti od najveće pomoći....."

-----------------------------------
svakako albanci iz albanije ce da oslobode kosovo od ove ekspanzivno pleme´,i tako bice to ponovo srpska zemlja!

ja licno nisam mogao da verujem mojim ocima,da ovako nesto mogu citati od ove "mlade" Autorke ( koju sam je cenio)!!!!!

.....Ja vise ne verujem Vam nista iskreno!!!!!


Pozdrav
od Monstruma
Препоруке:
0
0
22 среда, 01 децембар 2010 22:15
Sajber Mileva
Зоране и "брм" немам шта додати, осим чињенице да маса Срба и дан-данас не зна откуд име спортској хали у Сарејеву, изграђеној за зимску олимпјаду, значи пре 3 деценије.
ЗЕленаТРАнсверзала.

*
Тужно је било видети неке наше "активисте", окупио их Б92 или ко већ, одвео их у прешевску долину, да тамо играју неке представе са надом да ће их тако еманциповати и да неће хтети велику Албанију.
*
У вези помињања озбиљних преговарача на њиховој страни...
То ме сада подсети на једну изјаву сада покојног Калајића. Нећу рећи да сам био његов следбеник, али ово је занимљиво, за размишљање:

- Шиптари се удружили са Америма и избацили Србе с КиМ
- Срби се још надају да ће се Амери предомислити и да ће се удружити са Србима и избацити шиптаре
- а једини спас за цео Балкан би био да се удруже Срби и Шиптари и избаце Амере
Препоруке:
0
0
23 среда, 01 децембар 2010 23:19
kosanka
Vrlo dobar tekst,ali postavlja se pitanje:Kako bi
nam Albanci nakon svega mogli pomoci,da Kosovo
postane srpska zemlja odnosno sastavni deo Srbije
kao drzave?
Препоруке:
0
0
24 среда, 01 децембар 2010 23:35
Обсервантес
Метохија без Срба је проклета земља. Срби без Метохије живеће несрећни. Метохија и Срби, то је симбиоза космоса. Ко год мисли да је завршио посао преварио се. Метохија је већ казнила Србе јер су одустали од ње у другој половини 20 века. И да Срби одустану од Метохије, Метохија неће одустати од Срба. Грдно је то судилиште! Добронамеран текст ауторке, пре свега према Шиптарима који нису свесни беспућа у коме су, па онако еуфорични, мисле да их белосветски гилиптери воле. Шиптари су краткорочно антисрпско средство и ништа више. А космос , њега нико ништа није питао а он антиекологију не трпи. Ови одавде што се олако одричу Метохије и Косова да пуду пажљиви јер ако се она одрекне њих онда им помоћи нема. Неки могу да се одрекну мајке и оца, брата и сестре, сународника, пријатеља али одрећи се Метохије и Косова је немогуће. Метохија и Косово, од тога се не може побећи. Опасно је играти се Метохијом и Косовом. Време ће тек показати.
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 02 децембар 2010 00:18
Друга страна Месеца,
А да ли ико може да замисли да неко у Албанији предлаже овакав сценарио: да Албанија нама остави Косово са све Србима на северу, који су током дугогодишњег саживота са Шиптарима променили менталитет у односу на Србе ван Косова. Што ће неминовно довести до нетрпељивости и свађе између косовских Срба и Срба ван Косова. А где је свађа, ту је и разлаз, тако да ће Косово неминовно клизити у Албански загрљај и ето Албанији без муке и труда Косово на тањиру.
Идеја текста игра на карту ружне српске особине „да комшији цркне крава“ и стварно је крајње неморално подгревати оно ружно у народу, па макар то било и да би се ублажио разорни осећај садашњг и будућих српских пораза. Врло провидно и врло инфантилно.
Препоруке:
0
0
26 четвртак, 02 децембар 2010 01:09
Dr Filip Levi
Jok i nije opasan! Dok mi ne znamo šta ćemo sa teritorijama i sa sobom, dotle oni gaze i ne gledaju ko je ko - ako li samo nije Albanac, zgažen je. A ovi bednici sa zapada huškaju, i grade i pomažu sve što je u njihovom interesu. Naravno, Vatikan je tu uvek u igri, samo što su i oni naučili da se kriju pod imenima "grupacija" i "delegacija". Politički, tj. geopolitički apetiti izvesnih jakih šiptarskih organizacija će splasnuti, ili biti spračeni i svedeni na normalu tek onda kada se njihovi interesi budu počeli kositi sa "zapadnim", sada njihovih saveznika, ili kada zapad konačno padne. Do tad, pamet u glavu, slogu za politiku i Boga za saveznika!
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 02 децембар 2010 01:19
Обсервантес
Косово и Метохија не могу бити ствар политичких компензација и геостратешких померања. Метохија и Косово није некретнина, парцела или њива више или мање. То је метафизика једног народа. Тргује се некретнинама а не метафизиком . Трговац метафизиком (одавде) и отимач метафизике (оданде) су антипод космосу. Косово и Метохија има само један смисао и он је увек српски. Линколн и Џеферсон никад Србима то не би оспорили. Али очигледно да то може неки „Индијана Џонс“ (I,II,III,IV,... н-ти део) у некој антицивилизацијској а у "садизмом мотивисаној и чак забавној, авантуристичкој мисији".
Препоруке:
0
0
28 четвртак, 02 децембар 2010 07:46
Vidoje
Kosovo ce ponovo biti nase kada Srbi budu imali vise od 3 deteta po paru, a Siptari uvedu redovnu Gey paradu
... imperija propadne i Bondstil se zatvori
Препоруке:
0
0
29 четвртак, 02 децембар 2010 09:16
nataša
Albanci ni u Albaniji ni bilo gde ne pate mnogo za državom kao institucijom evropskog tipa, kakva je ili praksa ili ideal recimo Srbije ili Francuske. Oni imaju svoj model organizovanja i ne traže bolji. Ukoliko se nekome, Evropljanima, Amerikancima, Srbima čini da njima nedostaje takva država i takva osnova za razvoj mnogo greše. I Ana Radmilović takođe. Vrednosti o kojima priča, bilo da ih nazovemo evropske, kulturne, civilizacijske njih ne interesuju. Oni ne žive po tim pravilima. Oni imaju svoja pravila.
Kao da je njima cilj da na Kosovu i Metohiji ili bilo gde uspostave neki sudski sistem koji će biti saglasan sistemima bilo gde, ili obrazovni, ili zdravstvenu zaštitu. Njima je cilj da žive baš tako kako žive, slobodno od bilo kakvih državnih stega srpskih, grčkih, evropskih bilo kojih.
Oni su organizovani u fisove i tako žive. Njihov način privređivanja je pljačka od kada su im to Turci dozvolili i sad bi neko hteo da nekoga ko je naučio da za sekund dobije jedanaest hiljade evra za kilogram najgoreg, a svi su najgori heroina, natera da meecima ore, kopa, hrani stoku da bi možda dobio manje od tih jedanaest hiljada godišnje da pre svega otplati dugove i porez pa onda šta mu ostane. Ne budite smešni.
Ili da godinama uči elektrotehniku da bi mogao da održava postrojenje, kad može da dovede Srbina koji će mu to održavati mnogo bolje nego sebi i još ga zvati šefe ili gazdo. I još mu se klanjati i ponizno pred njim stajati, i sve to đabe, jer je to politička odluka.
Samo dovođenje do spoznanija prava može imati bilo kakav uticaj na bilo kakav suživot u bilo kakvoj zajednici koja liči na bilo kakvu državu.
Dakle, Albanci moraju biti dovedeni do spoznanija prava i drugog rešenja nema. Kad će to biti učinjeno i ko će to učiniti videćemo, ali neko hoće jednog dana.
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 02 децембар 2010 11:18
Вид
На овај или неки други начин, мање је важно, али сам убеђен да ће Косово и Метохија поново бити наше, под условом да Срба буде много више од Србијанаца. Доћи ће време када ћемо се више питати о свему што се дешава на Балкану. Тренутно је много већи проблем "расрбљавање" које већ дуго траје и итекако даје резултате.
Не разумем оне који се залажу за поделу! Како би га поделили, којом линијом? Како год да то ураде, рецимо Призрен би остао Шиптарима!? Не мислим да је то прихватљиво.
Искрено поздрављам шиптарске захтеве за стварање "велике Албаније". Мегаломанија ће им , поред осталог, доћи главе.
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 02 децембар 2010 11:18
dusan
Hvala Ana, pisite cesce.
Препоруке:
0
0
32 четвртак, 02 децембар 2010 12:43
Rio Lobo
Dva dobra ne idu zajedno ali desava se, eto clanka toliko lepo napisanog a u isto vreme i pametnog, realnog, ljudskog. Sve je to izgledno i najverovatnije a samo jos i da se Srbi konacno izjasne sta oni u stvari hoce. Verujem da je strategija Srba, a time i Srbije, da puste sve okolo da se izjasne i kazu sta zele a na kraju da i oni kazu sta je njihov cilj inyeres i ostalo. U Srba mora konacno da sazri svest o tome da kao svoje prihvate i sve druge koji su istog porekla ali su druge vere a sada izmisljaju i jezik nacionalnost i ne znam sta jos a cini mi se zbog toga sto su odbaceni od svojih i tragaju za svojim identitetom. Od toga treba izuzeti Crnogorce, oni kao i Albanci ne bi da rade vec da zive od onoga od cega su ziveli do pre stotink godina, hajducije, sverca, prosenja po svetu (mislim na drzavno rukovodstvo)...
Препоруке:
0
0
33 четвртак, 02 децембар 2010 13:13
Висарион
Онај ко се потписује као Наташа је, по мом осећању, најближи истини.Шиптари живе по нормама целог света, нарочито оних који су моћни и настоје да их убеде да су тачно тако наштимовани и да ни за јоту неће од тога да одступе али ће, иза, све учинитри да остваре своје тајне завете и своје "фисове".
Фадиљ Хоџца се клео у Тита а ишао у Ђураковац на савет стараца и тамо ,причали су ми Рилиндијини новинари био мањи од макова зрна.Овамо је галамио какао ово какао оно, цркло пукло а остваривао испод жита оно што су старци на савету рекли да треба да буде.И било је тако под Турцима .И веру су узели а никад Турци нусу постали.Узели су је да би били турски послушници и да би данак и харач од Срба они за Турке узимали и да Турци "не прљају руке".Ако је неко нешто могао да научи од Азема Власија на српкој телевизији - то је било апсолутно одсуство сваког, било какавог осећања према ономе што је чинио за време Тита и своје омладинске и политичке младости.Реч за њих није ништа.Ако мисли да волишп и то му користи он ће ти дати какаву год желиш реч.Али је иза кулисе обавезан да живи по законима племена и Леке Дукађинија.А тај Лека , по имену слутите није био Муслиман,Могао је чак да буде и православан или најпре католик.Његова је усудна,.У том народу само је заложена крв неки гарант за било који споразум, све остало па и споменик Клинтону лагарија.Срушиће га чим било ко јачи то од њих затражи.И ја се позивам на свој претходни текст.Они су други свет и све што науме оствариће.У Прешеву је на неки начин, који нико неће прихвати, наша једина шанса за споразум са Шиптарима.Ако им кажемо "убијеш нашег тамо убићемо вашег овде.Исечете ли струју тамо исећи ћемо истом броју Шиптара овде."Али плаћају"."И наши плаћају"Свеједно да ли је и једно и друго истина.Није важно.Но то нико на свету неће да разуме.Они би одмах све разумели.И не говорим то зато што се то може оставрити ( може) него зато да се зна, кад преговарамо, с ким имамо посла.Све остало је лук и вода
Препоруке:
0
0
34 четвртак, 02 децембар 2010 13:14
KPS
Draga Ana. Sve bi bilo dobro kad bi se tako i odigralo. Ali na žalost sve činjenice ukazuju da mi radimo u korist Šiptara. Eto danas je objavljeno da smo ukinuli vize sa Albanijom. Korak ka stvaranju VELIKE ALBANIJE je poceo. I molim komentatore i sve SRBE da nikada više ne kažu Kosovo nego Kosovo i Metohija, ako ne priznajemo tu nakaznu tvorevinu i ako je smatramo srpskom teritorijom. I prestanite da upotrebljavate termin " Preševska dolina ".
Препоруке:
0
0
35 четвртак, 02 децембар 2010 15:46
Мирослав Ђукић
Занимљив текст од ауторке Ане Радмиловић, као и увек! Са пажњом читам њене текстове, чак и ако се са њом не слажем. Можда је она у принципу у праву, али... Да су људи увек и свуда рационални у свом одлучивању, можда би све било онако како госпођа Радмиловић каже. Рационалан Албанац, било на КиМ или у самој Албанији, направио би SWOT анализу, проценио снаге и слабости "Природне Албаније", размотрио спољње могућности и претње, уважио трендове и... трезне главе и без емоција закључио да је "Природна", Велика или шта-год Албанија, коју чине Албанија+КиМ+остало= утопија. Наравно, поставља се питање колико Албанаца ће овако закључивати? Мало! Ни ми, Срби, нисмо били тако паметни 1918, када је војвода Мишић препоручивао регенту да не припаја Србији и Црној Гори Словенце и Хрвате, да не прави Југославију. Ко је војводу тада чуо, уважио, прихватио и применио оно што је саветовао? Нико!О великој Србији, Хрватској, Бугарској, Македонији... да не говорим. Срби не смеју чекати да се Албанци отрезне од свог дугогодишњег националног пијанства, уместо чекања да се они освесте, треба чинити све и свуда, увек и упорно, неопходно и предано, мудро и промишљено - оно што треба, мора и неопходно је да "Природна Албанија" остане оно што она јесте - утопија.
Препоруке:
0
0
36 четвртак, 02 децембар 2010 16:14
Јасна Симоновић
Изузетно провокативно, смело, забринуто, добронамерно...

Једино ми се не допада последња реченица:
"На крају, ма како звучало, биће то поново српска земља. Албанци ће нам у томе бити од највеће помоћи."...

Шта ће бити то је Божја воља...А "наше" (београдски) је да свим грађанима вратимо земљу која им по закону припада, које год вере или вера били, које год нације или нација били...

И надам се да ће нам, не Албанци, него и Албанија, у томе помоћи...(и пре него уђе у ЕУ)...

Рекла си на промоцији "твоје" књиге да је Косово чудо од лепоте....ја се са тиме слажем...

Па нека та лепота победи све таштине, пакости и злурадости, републике и репубљике...

Легалан бизнис и сапун у руке...па где стигли...
Препоруке:
0
0
37 четвртак, 02 децембар 2010 19:35
Владан Ненадић, први део
@nataša, @Висарион
Пре отприлике годину дана, Ана Радмиловић је у једном сличном тексту о збивањима на Косову и Метохији написала следеће:

„Учешће Еулекса у хапшењима, упадање у српске куће и одвођење људи на некаква испитивања у Приштину под неуверљивим и недовољно објашњеним изговором да је реч о некаквим ратним злочинцима – страшно је, деморалишуће је и може да се протумачи само као подилажење наводно екстремним албанским групама попут „Самоопредељења“. Наводно екстремним – јер више је него јасно да нема те албанске „екстремне“ групе која ради било шта а да се претходно није консултовала, или тачније добила инструкције из „централе“. Нико у Приштини не насрће на Еулекс и не преврће возила својих дојучерашњих чувара и помагача у успостављању Републике а да се о томе претходно није већало са вођама, тј. највишим представницима њихове власти.“


У свом коментару на тај текст написао сам следеће:

„Добро јутро!!! Свако ко је имало времена провео међу Албанцима зна колико је код њих јака племенска организација живота, како се беспоговорно слуша реч најстаријег или најугледнијег члана породице, села, града, општине итд. И сам од 1999. године наовамо убеђујем све које познајем да је наводних 800.000 протераних Албанаца, ем претерана цифра, ем последица добро кординиране акције, испланиране и вођене из једног центра. Свако ко је имао прилике да види како функционише просечна албанска породица, по правилу многочлана, могао је да се увери како се испуњавају наредбе (баш тако, наредбе!) главе те породице и какве су казне за оглушивање о њих. Захваљујући својој професији (геолог) провео сам осамдесетих и деведесетих година прошлог века поприлично времена на Косову и Метохији, добро упознао тамошње људе и обичаје и свакодневно био у контакту са њима. Уосталом, локалне младиће смо ангажовали као помоћну радну снагу, тако да добро знам о чему говорим.
Препоруке:
0
0
38 четвртак, 02 децембар 2010 19:38
Владан Ненадић, други део
Да ли вам звучи невероватно да старац од седамдесетак година без иједне речи испуњава налоге свог брата, само зато што живе заједно и зато што је овај две-три године старији? Не договарају се, не планирају заједнички, не деле одговорност. Млађи без поговора слуша старијег. Да ли вам звучи немогуће да момак двадесетих година ради у централној Србији као радник на грађевини, а кући на КиМ шаље сав новац који заради, до задњег динара (дозвољено му је да задржи само онолико колико је отац одредио) или да момак у цементари у Ђенерал Јанковићу сваког првог оцу предаје коверат са платом, са све обрачунским листићем. Не могу речима да опишем његово запрепашћење када сам му у шали предложио да на коверти напише мању суму и задржи део плате за себе! Мислим да би пре скочио у Лепенац, него тако нешто учинио.

Не мислим да у овом горе описаном има нешто лоше. Албанско друштво је једноставно такво какво је, такав је њихов друштвени договор и систем и тако функционише. Али, ако то знамо како онда гледамо на случај „протераних“ или на ово што ауторка назива „давање инструкција“ за овај или онај поступак. Мислите ли да једно цело село не може да се подигне и упути у једном правцу на само један миг неформалног сеоског старешине? Може, итекако. Мислите ли да то не може да учини и неки градић или општина? Може, наравно. Ако ти људи још пред очима имају наводни циљ, а то је добијање независне државе, све ће учинити на захтев својих вођа.

Што пре у Србији схватимо да имамо посла са оваквим противником, то ћемо пре моћи да одредимо начин деловања и покушамо да задржимо Косово и Метохију у овкирима Србије. Ако то заиста желимо. „

Цитирањем мог коментара не желим да се правим посебно паметан, напротив драго ми је да има још читалаца НСПМ који увиђају начин на који је организовано албанско друштво на КиМ. Само ако тосхватимо можемо размишљати о начинима да им се супроставимо, без обзира на то што имају подршку САД.
Препоруке:
0
0
39 четвртак, 02 децембар 2010 19:41
Владан Ненадић, трећи део
Да не буде да само указујем, а не дајем предлоге шта и како даље, ево неких мојих размишљања.

У својој борби да сачувају Косово и Метохију Срби могу много тога научити од косовских Албанаца, само ако неко хоће да нешто научи. Једноставним речима то би се могло назвати изградња потпуне политичке, друштвене, просветне, здравствене и сваке друге инфраструктуре, потпуно независне од Приштине и, ако хоћете, и илегалне. По истом прицнипу по коме су Албанци деведесетих година формирали своје школе, здравствене установе и једно цело, илегално друштво, то треба да ураде и Срби. Тако опредељење и такав начин борбе за своја права је потпуно легитиман. Јер, ако Срби заиста сматрају Косово и Метохију тиме што говоре – колевком нације и државе, нераскидивим делом идентитета и својом територијом, онда се за то треба и борити и то свим средствима. Подвлачим, свим средствима.

Одакле би се то финансирало? Па из буџета, наравно! Сматрам да је боље финансирати наставнике, професоре и докторе на Косову и Метохији, него младе, налицкане и надобудне еврофанатички расположене бирократе, који су сви одреда из једне или две странке, и који су без и једног дана радног искуства право из студентских клупа ускочили у министарске и директорске фотеље. Сигурно је боље помоћи људима на КиМ да покрену неки мали бизнис и саветовати домаће фирме да послују са њима, него дизањем зеленашких кредита код ММФ-а помагати овдашње тајкуне или распродавати предузећа у бесцење примитивним новокомпонованим бизнисменима који те фирме виде само као грађевинско земљиште и гледају да се што пре ослободе запослених.
Препоруке:
0
0
40 четвртак, 02 децембар 2010 19:45
Владан Ненадић, четврти део
Било би тешко? Па наравно, зар мислите да се држава добија седећи у хладовини и „кулирањем“ ? Да ли су Карађорђеви или Милошеви устаници мислили колико ће бити тешко и да ли ће се замерити некоме када су кренули да се боре за своју државу? Биће можда понекад потребно и нелегално прећи границу, пренети који литар нафте или неки агрегат за добијање струје? Да, па ? Биће притисака од стране владе у Приштини, Еулекса, из Брисела или Вашингтона? Да, па?

Зар заштита својих грађана није првенствени циљ једне државе?

И докле тако? Све док држава Србија не ојача економски, не демократизује институције државе и док поново не изгради респектабилну војску (уз помоћ Русије на томе би се могло порадити).

По мом мишљењу, то је једини пут. Мукотрпан, али, могућ. У супротном, народ и појединци којима су дозвољени минуси, „филозофија тржног центра и држава Армани“ ( Емир Кустурица) важнији од било чега другог, од државе, језика, националног, културног, историјског и духовног идентитета, поноса, традиције итд, на најбољем су путу да нестану.

Више него икад, на нашим политичарима, али и на обичним појединцима лежи одговорност да не погреше у избору и одређивању будућег правца што, можда, и није тако тешко. Никада не признати неправду и стално на њу подсећати, радити „као коњ“, трговати са свима и јачати економски, без упуштања у сумњиве везе и организације, поготову ако нас условљавају и постављају захтеве које не постављају другима, повратити војну снагу и изградити солидну војну силу и ... чекати својих пет минута.

Тај тренутак ће доћи, више је него сигурно, и треба за њега бити спреман. Историја заиста јесте учитељица живота, и показује да су се сви они који су се понашали као актуелни политички естаблишмент у САД, који сматра да историја почиње и завршава са САД, опекли пре или касније. Неки историјски процеси се не могу зауставити силом, колико год она била моћна, а о правди и моралу да не причам.
Препоруке:
0
0
41 четвртак, 02 децембар 2010 23:28
Dardan
Gospodjo Radmilovic !

1. Ustav Republike Albanije u Uvodnom delu obavezuje Republiku Albaniju citiram"da ce se boriti za ostvarivanje vekovne teznje Albanskog naroda za ujedinjenje"kraj citata,a u clanu 8.istog
propisuje,citiram"da ce se boriti za ostvarenje jednakih prava za albance u drugim drzavama"kraj citata.

2. Ovo je prenabregnuto i umesto Tirane,centar politicke borbe za ujedinjenje Albanaca postaje Pristina.

3. Razlozi ovoga su mnogostruki,ali napominjem prvo,ekonomski,politicki i vojni.

a) ekonomski razlozi leze u nastojanju da se Albanija prvo sto je vise moguce ojaca ekonomski,cime bi bila pozadina pomoci Albancima na Kosovu,a sama drzava Albanija indirektno bi bila promotor i propagator javni i tajni ovih planova uz svesrdnu ekonomsku i politicku pomoc svojoj braci na Kosovu.

b.politicki bi Albanija bila jos vise u centru paznje jer bi se onda njoj obracale kako da se rese pojedini problemi koji se budu pojavljivali.
Dokaz: skorija poseta Tadica u Albaniji i tajni dogovori i razgovori koji se vode.

c.Albanija kao clanica NATO-pakta ima pravo da zatrazi intervenciju i sama da intervenise na Kosovu u slucaju potrebi.

3.85% Albanaca Kosova
51% Albanaca iz Albanije,i
65% Albanaca i Makedonaca u Republici Makedoniji
izjasnilo se za Ujedinjenje svih Albanaca u JEDNU
DRZAVU.

4.Republika Srbija je Kosovo imala oko 100 godina.

Imala je verovatno tajno odobrenje drugih da ga pocisti od Albanca,asimilacijom,proterivanjem,
deportacijom u Turskoj i drugim drzavama,kolonizacijom i drugo i nije uspela.
Razloge svi znamo.Oni leze u prirodi coveka.
Sto je veci pritisak,to je veci otpor.
Logicno zar ne?!
Препоруке:
0
0
42 петак, 03 децембар 2010 00:08
Висарион Ненадићу
Наравно.То што говорите је консттруктивно и , за тразлику од онога што сам ја рекао,изводљиво.Само с ким.
Све знам што и ви.И слажем се.
Знам Шиптаре који су као диоктори наука беспоговорно радили оно што им најстарији у породици каже да треба да раде.И они су беспоговорно слушали.Ми смо после Првог српског устанка,хвалећи се тим евопејским поступком, мало по мало унишгтили српску сеоску задругу.Шиптари су се одржали, ми смо наше село уништили.А са селом и морал, и обичаје , и војску и отуђили и око имаовине и деоба,посвађали браћу и учинили да се сеоски домаћин плаши кад му се роди други син јер ће имање да се дели итд и итд.И нисмо више отпорни као нација и егоистичнији смо од свих других око нас и делимо се како коме падне на памет да нас цепка као на дрвљанику.И ко зна можда то води порекло и од тога уништења породичне задруге? МОжда.Видите ли колико има мишљења око било чега.Код Шиптара тога нема.Можда је конзрвативно али овај свет тражи понекда да се буде једиснтвен у нечему и да се за ту јединственост којешта жртвује.Ми то немамо.Слажем се с вашим напорома да тражите излаз и видите веома много практичних и мудрих и ,лукавих корака да се то постигне и ја вас подржавам али шта ће бити с нама , другима, исцепканима као треске на белосветском дрваљанику
Препоруке:
0
0
43 петак, 03 децембар 2010 23:06
tuta
Pretpostavljam Ana, da nikad niste bili na kosmetu...Anyway, tekst je dobar, ako cjemo da se zanosimo praznim pricama, zaista pije vodu...
Препоруке:
0
0
44 субота, 04 децембар 2010 00:46
Обсервантес
Ауууууууууууууууууууууууууу?!


„…….4.Republika Srbija je Kosovo imala oko 100 godina.

Imala je verovatno tajno odobrenje drugih da ga pocisti od Albanca,asimilacijom,proterivanjem,
deportacijom u Turskoj i drugim drzavama,kolonizacijom i drugo i nije uspela.
Razloge svi znamo.Oni leze u prirodi coveka.
Sto je veci pritisak,to je veci otpor.
Logicno zar ne?!“ ........,
Али пази ово: „4.Republika Srbija je Kosovo imala oko 100 godina........... „ Ало, одакле сте Ви?
180 православних храмова и остатака храмова (сакралних објеката) порушено је од 1999 до 2004 и сви су старији од „тих 100 година“. Земљаче није Србија имала Косово 100 година него је Метохија и Косово седиште примордијалности Срба и српске државе, чисто да се зна!!!!!!!! Страшно!!! Од Косовске битке до балканских ратова Србија (и Косово и Метохија) је под окупацијом Турске. А онда следи Први светски рат и касапљење Срба. После тога почиње ера субверзије великих сила против Србије (уз помоћ кроато-монтенегринско- шиптарске осовине а најмањи заједнички садржалац као спонзор је увек препознатљив по свом јасеновачком рукопису), па онда убиство српског Краља у Марсеју! Па „бомабашки процес“ и Броз најзад на пиједасталу антисрпства. Неслободна Србија од 1389 није узела ни дах да би јој витални знаци профункционисали а данас јој се смешта да нешто није знала да уради. Ко бре да уради кад су Срби у последњих 100 година зулумом постали бројнији под земљом него над њом. Боже, да ли је кичмена мождина данас преузела улогу мислећег органа. Декапитација у току можда може да се оправда али кад је безобразна онда тешко може да се поднесе.
Препоруке:
0
0
45 субота, 04 децембар 2010 14:20
Саша
Видим, све се више Шиптара јавља да коментарише текстове о Косову и Метохији на НСПМ. То је добро. Оно што не ваља је што извлаче из контекста ауторове речи (као г. Љоци), или као Дардан који би требало да одговори како су Срби који Косово ``имају`` 100 година могли да подигну Дечане, Љевишку, Грачаницу, Арханђеле... 600 година раније. Дакле ретроактивно!
Ана смо наставите. Истина ће победити, кад-тад!
Препоруке:
0
0
46 недеља, 05 децембар 2010 13:01
гаврило
@dardan,Sto je veci pritisak,to je veci otpor.
Logicno zar ne?!...да , то могло да буде логично али ПРИТИСКА о којем ти причаш није ни било јер да је било притиска на вас као народ не би вас могло бити у овом броју, разбјежали бисте се свуда по околним земљама.притисак о којем говорисш био је само ЈЕДНОСМЈЕРАН и то ваш притисак против свих неалбанаца и оних албанаца за које сте мислили да сарађују са Србијом!Погледај колико вас има а говориш о неком притиску! да смо вас притискали као што су Американци притискали Индијанце не би вас било ниђе, или можда у резерватима а о Америци и њеној "демократији" имате само најбоље мишљење. Зато "дарда" спусти лопту, и логично размисли ако већ потежеш логику а ЛАЖИ којима обасипате свијет ће доћи једног дана крај!
Препоруке:
0
0
47 недеља, 05 децембар 2010 22:53
Pera
Gospodine Gavrilo, da li vi govorite u ime Srbije ili u ime Crne Gore ili mozda zajednice Srbije i Crne Gore?
Препоруке:
0
0
48 недеља, 05 децембар 2010 23:13
Pera
Kako su to Albanci oteli srpsku zemlju? To znaci da su pre toga ziveli na tudjoj zemlji? Znaci ako je neki Albanac imao kucu,okucnicu, njivu,sve to nije bilo njegovo, tj. albansko, nego srpsko. E pa to je onda zaista bila nepravda...

Albanci koji su oteli srpsku zemlju su jedino oni koji nezakonito zive na posedu nekog Srbina.

Da pojasnim, zaista mi nije jasno sta mislite kad kazete "srpska zemlja". I Srbija je sprska zemlja samo utoliko sto je zemlja gradjana Srbije. Nijedan etnicki Srbin nema nista vece pravo da bilo koji deo Srbije naziva svojim od bilo kog pripadnika drugog naroda sa drzavljanstvom Srbije.
Препоруке:
0
0
49 понедељак, 06 децембар 2010 01:52
Србин из Босне
Pera@


А чије су куће и земља гдје су живјели и живе Срби у БиХ? Како се може рећи да смо ми овдје извршили агресију? Како то да ми који смо били народ у бившој држави немамо право на самосталну државу, а имају Шиптари, који су били национална мањина?
Препоруке:
0
0
50 понедељак, 06 децембар 2010 11:27
slučajni prolaznik
@Pera
Nijedan etnicki Srbin nema nista vece pravo da bilo koji deo Srbije naziva svojim od bilo kog pripadnika drugog naroda sa drzavljanstvom Srbije.
Znači li to da ni jedan Nemac nema ništa veće pravo od nekog Turčina ili Srbina, da neki deo Nemačke nazovu Turskom ili Srbijom, kao što to Albanci rade u našoj zemlji. Ili mislite da se sa Srbijom može svašta raditi, a da je to normalno!
A kako su Albanci otimali srpsku zemlju, o tome postoji obilje kvalitetne istorijske literature, pa ako ste zainteresovani obavestite se. Mada prema Vašem tonu nisam siguran da Vas to interesuje.
Препоруке:
0
0
51 понедељак, 06 децембар 2010 21:41
Pera
Upravo citam Dimitrija Tucovica "Srbija i Albanija". On tvrdi da na strani Albanaca nije postojalo nikakvo plansko proterivanje Srba sa Kosova, vec su se Albanci naseljavali tamo odakle su se Srbi vec iselili, a da su se mnogi Srbi iselili sa kosova, ne zbog toga sto su Albanci imali nesto protiv njih kao Srba vec zbog toga sto Srbi nisu mogli da podnesu suzivot sa komsijama koje su bile na mnogo nizem kulturnom stupnju od njih (sto podseca na danasnju situaciju sa Romima u Beogradu. Tucovic objasnjava da su Albanci bili neprijatni sugradjani zbog toga sto su bili skloni pljacki, krvnoj osveti itd, ali sustina je u tome da oni nisu bili takvi samo prema Srbima nego i jedni prema drugima. Jednostavno bili su na nizem stupnju kulturnog razvoja i izuzetno siromasni, te ih je beda terala da se na sve nacine bore za opstanak. Tucovic zanimljivo pise jer je po njemu, koliko sam razumeo, borba nacija, samo paravan iza koga se vodi prava, klasna borba. Sta mislite o ovoj knjizi? Zanima me ova tema i ako znate neku kvalitetniju literaturu ili prosto drugaciju literaturu, voleo bih da mi je preporucite.
Препоруке:
0
0
52 уторак, 07 децембар 2010 19:22
g.loci!
@pera

Hvala Vam puno.
Препоруке:
0
0
53 недеља, 12 децембар 2010 12:20
Саша
@Pera&loci
suzivot sa komsijama koje su bile na mnogo nizem kulturnom stupnju od njih (sto podseca na danasnju situaciju sa Romima u Beogradu. Tucovic objasnjava da su Albanci bili neprijatni sugradjani zbog toga sto su bili skloni pljacki
е да је Димитрије жив оптужили би га данас за говор мржње, мада се мора признати да је и био видовит кад је предвидео какав ће бити однос према Ромима у Београду након 150 година. Са друге стране заиста би био ексцентрик, јер цео свет зна да су Срби: кољачи, пљачкаши и негативци, а он то приписује Албанцима, што је сада сви знамо веома погрешно. Они су баш фине комшије, склоне мултинационалном друштвуу а Срби су овако агресивни морали да напуштају своја огњишта јер их је напрасно било срамота пред светом.
Но, Наташа КАндић је у својој србомржњи ``мало дете`` према Туцовићу. Зато вам чак и могу препоручити њену књигу `` Отмице и нестанци не-Албанаца на Косову``. Ма колико штете да је нанела нашем народу, чак је и она учинила напор да делић истине продре у јавност.
Прочитајте и следећи кратки текст:http://pravoslavlje.spc.rs/broj/929/tekst/stradanja-od-arbanasa-pod-okupacijom/print
Знам да не можете променити мишљење зато вам нећу препоручити ништа више од тога, али ако баш добијете жељу да сазнате нешто више о страдању Срба у Метохији или на Косову обратите се било ком претраживачу и добићете стотине извора. Поздрав!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер