уторак, 30. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Националне пензије: заслужни, полузаслужни и подобни

Kоментари (62) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 07 децембар 2010 23:21
Мирко Грбић, Бањалука
Цинизам и иронија нису савезници оштроумности, поготово када су селективни као у овом тексту.!
Препоруке:
0
0
2 среда, 08 децембар 2010 00:28
Točkić
Žao mi je ali ne osećam da je gđa. Tinska dovoljno kvalifikovana za ovakav sud. Uz dužno poštovanje.
Препоруке:
0
0
3 среда, 08 децембар 2010 01:31
з
Ако се националне пензије могу добијати за скакање и бацање лопте и разне друге физичке активности, онда их могу добити и сви побројани, а и сваки грађанин Србије.

Националне пензије су обична глупост и треба их укинути, па нека и ти заслужни уплате порезе и доприносе и остваре пензију као сваки други радник (рудар, возач, ветеринар...).
Препоруке:
0
0
4 среда, 08 децембар 2010 01:32
Одбрана и последњи дани
Овде се Јелена Тинска упетљала као пиле у кучине. Прво критикује то како се националне пензије додељују према политичкој активности и партијској припадности(Биљана Вилимон и други), да би потом наводила политичке разлоге због којих Гојко Ђоко није требао да добије пензију. Његова подршка Караџићу и критиковање Хашког суда заузима већи део Ђогове биографије чиме Тинска поставља питање:Како смо само могли оваквом човеку да дамо националну пензију? Који негира Хашки трибунал и подржава "ратне злочинце".
Препоруке:
0
0
5 среда, 08 децембар 2010 01:33
Senka Young
Treba biti umjetnik a ne tehnicar pa zauzeti stav da se podrzava Mladic i Karadjic danas, i ako su tom Djogi za to dali penziju- dobro su uradili.
Препоруке:
0
0
6 среда, 08 децембар 2010 02:53
Verterdegete
@ Mirko, Banja Luka

Daj Mirko, od koga si cuo tu nebulozu (Da ironija ne ide sa ostroumnoscu) ???
Препоруке:
0
0
7 среда, 08 децембар 2010 04:32
prava tema
Naravno da je gospođa Tinska malo subjektivna. Ali joj se mora odati priznanje što je uopšte skrenula pažnju na tu stvar sa nac. penzijama i čudnim kriterijumima po kojima se dodeljuju. A to što su ih dobili i neki ili nezaslužni ili nedobronamerni prema zemlji koja im penziju daje samo je ilustracija naše šire nacionalne i državne bede.
Препоруке:
0
0
8 среда, 08 децембар 2010 08:28
Eh...
'Nekad gazih polja minska- sad bih da me gazi Tinska...'

YouTube: Tinska i Tijanic
Препоруке:
0
0
9 среда, 08 децембар 2010 08:48
void
I gospodji Tinskoj drzavnu penziju za njen knjizevni opus!
Препоруке:
0
0
10 среда, 08 децембар 2010 08:59
Нн
Ово је ништа, шта се ради када је у питању додела титула академика САНУ. Понекад ме срамота да прођем поред оне зграде у К. Михајловој. Српски народ на овај и разне друге начине финансира уништавање свог националног и културног блага.
Препоруке:
0
0
11 среда, 08 децембар 2010 11:10
Mapи
Уметници, књижевници и спортисти су у Србији стекли статус надљуди! Још само да их црква прогласи свецима! А они су само радили свој посао, оно што најбоље знају, као и многи други!... «Националне» пензије су још једна непојамна глупост, док расте број бескућних, незапослених и гладних!... Стидите се, «изумитељи» те бедастоће!
Препоруке:
0
0
12 среда, 08 децембар 2010 11:13
Висарион
Ко су ти људи који одлучују о овим пензоијама.Петар Волк је човек који је неког негде преписаиоо а ои оно штео је писао никлада није могло да издржи озбиљну проверу.Све је то смути па проспи, по познатохј рецептури и по принципима улагивања овомј и онаоме.Кад је једном избила афера у вези с неком његовом преписивачком делатношћу појавила су се на сцени његова деца.Сада пошто је мало поћутаио она дели пензије.Какакв човек такве и пензије.
Иначе је то све велике брука и срамота.Давид Албахари.Добро наћчинили су му име а она је јединио конкретно у својим романима написао даје Крађорђе проптерао тачно те и те године тог и тог Јеврејина птреко Саве у Земун.Кочлико је људи напустило Србију и под какавим условима. а само се један имада памти.И треба да добије пензију.И НиНОВУУ награду и Мешину и све живо.
Препоруке:
0
0
13 среда, 08 децембар 2010 11:31
Milos
TOCKICU..a sta treba da ucini neko da bi bio dovoljno kvalifikovan da kaze ovu neopozivu istinu.
Bravo za Jeleu Tinsku i za izbor teksta.Najzad da neko kaze istinu.Ko god je protiv ovog teksta ima butera na glavi.Buter? sta to bese u ovoj zemlji gladnih?
Препоруке:
0
0
14 среда, 08 децембар 2010 12:03
Mićko
"OK neka bude i Točak"? A šta, kao ipak ga treba staviti pod sumnju? Pa onda zaključiti da se jedva nekako provukao. Dalje nisam ni čitao.
Inače, slažem se da je čitav taj koncept o nacionalnim penzijama sumnjiv. Ne kažem da baš ne treba da postoji nešto takvo, ali je istina da donosi mnogo nedoumica. I isplaćivanja love iz budžeta sportistima, i to je diskutabilno.
Препоруке:
0
0
15 среда, 08 децембар 2010 12:17
Jasna Simonović
Ne ulazeći u podatke, ovo je zaista dobar izbor teme i nadam se "inicijalna kapisla" (u pozitivnom smislu)...Ona svakako zaslužuje "naučni pristup" klasifikacije standarda za dobijanje nacionalne penzije...

Hm! Ako izuzmemo da je danas svaka penzija koju neko ima sreće da dobije "nacionalan"! Stići do penzije kod nas je danas pravi maraton, u kome opet pobedjuju uglavnom najveći domundjatori, neradnici, invalidi "nerada", politički "nepodobni", gospoda "socijala"...
A najmanje zaposlenici koji su zaist radili, profite ostvarivali, vlasništva šititili od bezakonja, a profesiju od blata!

Totalno mi je nečasno da se neko može neoglasiti ako je samo kandidovan za Nacionalnu penziju, a radio je na crno, štekovao devize po svetu, neplaćao porez, hvatao zasluge u letu..
Eh, da nije toliko isprofanisan "let iznad kukavičjeg gnezda" sada bih ja to tako "umetnički" videla...

Hvala Jelena Tinska...

ps Izvinjavam se ljudima koji su zaista zaslužili nacionalnu penziju...
Hvala svim ljudima koji se bave umetničkim poslom"...Ali biti umetnik to je nešto drugo...I u svakom slučaju zahteva umetnost časnog življenja...
Препоруке:
0
0
16 среда, 08 децембар 2010 12:24
Новосађанка
Ето зашто смо ми естрадна држава! У њој само глумци, певачи, спортисти и слични треба да добију националне пензије? А њих нико није мочугом терао: сами су изабрали посао, и нека сносе последице своје одлуке! Ја бих нормалну пензију дала учитељима, посебно онима у неким недођијама, који описмене и образују 40 (четрдесет!) генерација деце!
Препоруке:
0
0
17 среда, 08 децембар 2010 12:27
рб
@Milos
"Najzad da neko kaze istinu." А да није можда - нажалост. Нажалост, јер ју је рекао неко ко ипак није компетентан, а уз то је и прилично личан и наравно необјективан. И нажалост, што се о томе ипак не изјашњавају они који би то требало да (у)чине, наиме они који су дозволили да се ово мало (и све мање) парче "колача" опет прерасподељује углавном ка онима који имају (а узима се наравно углавном од оних који имају премало). Погледајте, на пример, ове момке (којима се, наравно, сви поносимо), који су себи победом у недељу обезбедили такву пензију у скорој будућности. Зашто њих наводим? Па, зато што им је држава већ обезбедила 180.000 евра награде. Пита ли се неко колико то обичан смртник у овој земљи треба да ради да би зарадио толико евра? Али, то није све. Погледајмо да ли су сви они резиденти државе Монако, и да ли сви тамо плаћају порезе (ако их уопште плаћају), или је то случај само с једним од њих (за једног сигурно знам). Када то утврдимо, онда можемо рећи да ли тај један или тих неколико заслужују да од нас добију овакву пензију.
П.С. Све ово написано је под претпоставком да се оваква пензија као институт не доводи у питање. А аутор ових редова први би био за то да се управо то деси: да се национална пензија као институт доведе у питање.
Препоруке:
0
0
18 среда, 08 децембар 2010 12:48
Један пажљиви читалац
Кад "националну пензију" добија и један Бора Ћосић (на пример), онда је јасно да она то није по својој суштини (националана), већ је често израз снисходљивости државних чиновника и њихове политичке коректности!
Препоруке:
0
0
19 среда, 08 децембар 2010 12:50
Jovanka
A zasto vi Milose smatrate da je autor ovog teksta nekompetentan?Ko je povasem misljenju kompetentan?
Slucajno sam na Internetu pogledala Biografiju ove gospodje.Pa vise je nego kompetentna.
Pogledajte i sami.

http://jtinska.wordpress.com/2010/04/25/jelena-tinskacv/

http://www.tinsk.com
Препоруке:
0
0
20 среда, 08 децембар 2010 12:57
Jovanka
ispusteno slovo

http://www.tinska.com
Препоруке:
0
0
21 среда, 08 децембар 2010 14:03
'evropski šlif'robova
dešava se sledece:politicki podobni jedni drugima daju nagrade,salju jedni druge u inostranstvo,pa onda kazu'e,ovaj je svetski umetnik'a ti nisi,a ti nisi zato sto te oni nisu'poslali i izabrali'za inostranstvo i zato sto te oni nisu gurali i preporucivali stranim kuratorima da te uzmu u inostrane selekcije vec preporucuju jedni druge,'zene u crnom' preporucuju se medjusobno,dobitnici legije casti zna se ko moze da bude,dobitnici stranih nagrada kao i domacih su oni koji su pravili svecane ruckove u cast nato bombardovanja,ma,ne lazimo se,nagradjeni su upravo oni i medjusebice i od strane inostranstva koje pere krv sa svojih ruku preko ovih nasih janicara i vazala,ova trgovina je jedina trgovina u srbiji,trgovina dugovima,trgovina organima...vrte se u komisijama i žirijima,namestaju jedni druge da podobijaju sve,od profesorskog i asistentskog mesta do gradskog otkupa,pa do same mogucnosti da se uopste bude profesionalno ŽIV,vidljiv... a da bi,onda,jednog dana,jedni drugima'argumentovano'dodelili i nacionalne penzije,pošto su tako uspešno otklonili,ubili sve druge i drugačije.to se ne odnosi na najstariju generaciju zaslužnih,već na srednju i mlađu generaciju stvaraoca.oni umetnici-mislioci koji su slobodni od sadašnje i svake druge vladajuće ideološke paradigme,oni koji kafkijanski prezivljavaju i zatocenici su procesa nametnutnutog od politickoideoloskih sluzbenika imperije i koji PREDALEKO OSEĆAJU su od ovih politikanata-UBIJENI.i ubijaju se svakim danom,svakim casom.sloboda je u srbiji zakovana u mrtvacke kovcega u kojima stvaraju slobodni stvaraoci.srbija je logor za slobodne a najgori ljudi su strazari i krvnici.cak ni vi,ovde,u nspm,nemate,izgleda pojma sta se desava sa slobodnim stvraocima-misliocima u srbiji.jer,nema ovde ni profesionalnog poštenja ni hrabrosti ni časti ni bilo kog drugog potencijala u intenzitetu,afinitetu kroz refleksiju i znanje.sve je postalo trgovina.raduju se gospodari sto su za kusur kupili celokupnu srpsku elitu da robuje.
Препоруке:
0
0
22 среда, 08 децембар 2010 14:13
Мари
@Један пажљиви читалац

Навели сте добар пример. Бора Ћосић је једна од оних "величина" које су битно утицале на нашег Вођу.
Ево шта је о томе, у одељку "Далеко је сунце", "црни талас" и људи који су утицали на мене, писао сам Вођа на свом биографском сајту, док је постојао (скинула сам сав "мат'ријал"):
http://www.boristadic.org/index.php?stranica=kom_clanak&naredba=prikaz_naslovi_levo&id=17&br_stranice=&sortiranje=&id_kategorija=27&nadredjena=

Више месеци га нема, јер се одмах "прешалтује" на сајт ДС-а.
Елем, Вођа нам се тамо исповедио, па каже:
То је као када, на пример, дете одрасте у породици фудбалског тренера, онда му лопта и фудбал уђу под кожу. Тако су мени политика, улога појединца, "улога моје породице у светској револуцији". Ево сад чујем да ћемо ускоро имати нову премијеру у Београду по овом чувеном тексту Боре Ћосића.
Зар се сад и даље треба питати који су "критеријуми" и зашто је дотични добио "националну пензију", новац који отимају од осиротелог народа!?
Препоруке:
0
0
23 среда, 08 децембар 2010 14:40
брм
није валда вилимон стварно добила националну пензију????
а ева рас није још увек!!!
национална лоботонија а ми мало мало па о геј паради..
Препоруке:
0
0
24 среда, 08 децембар 2010 14:49
Јасна Симоновић
Новосађанка ...И ја! Не нормалну, дала бих им нормалну "националну" пензију што никада зло нису нанели, што су само добро чинили...

И дала бих им и извињење што се нико није сетио када стигне до "ореола претендента на националну пензију" да их се сети, а кад их е и сети да то и материјално пропрати...

А дала бих им и хвала...

пс А Националну Уметнничку пензију, то је већ нешто друго...по њу се не долази са тезге у Аустралији, са пуним джеповима извода из америчких банака, из британске дискотеке или француске кинотеке.

По њу се долази из чистог срца и чистих руку...
Препоруке:
0
0
25 среда, 08 децембар 2010 15:00
Jasna Simonović - dopuna Novosađanki...
Evo, dajem predlog i pozivam naš zlatni teniski tim koji je već dobio nacionalne penzije posle 40.godine (tv) da razmisle da osnuju fond i
kasnije te iznose mesečno preusmeravaju na fond za
nacionalne penzije iz koga bi zaslužni GRAĐANI dobijali zaslužene nacionalne penzije...
Препоруке:
0
0
26 среда, 08 децембар 2010 15:48
pohvala i upozorenje
nacionalne penzije su dobra stvar i svest i savest drzave da je jedno dustvo u stvari kultura drustva.

a pored toga odvija se in real time i jedna patologija koja je u toku i zato,bar oni budni,treba da reaguju konkretnim predlozima:


ZEITGEIST:podržati ,tragati i istraziti treba samo one koji ne dobijaju ikakvu nagradu,koji nisu deo vladajuce paradigme i jezika gospodara.... od domaće oktobarske,politikine,ninove....do nobelove....strašno je vreme došlo!sve nagrade su političkoideološke odluke i odavno su se odvojile od etike koja je estetika.cim vidite danas da je neko dobio nagradu ili da se pojavljuje u medijima cesto...to je znak za sumnju koja je uslov refleksije i slobode.nagrada danas jeste simptom robovanja.
Препоруке:
0
0
27 среда, 08 децембар 2010 18:13
kosta kostic
medju dobitnicima nacionalnih penzija dve trecine je onih koji nisu zasluzili nikakvu penziju, a kamo li nacionalnu, jer njihovo umetnicko delo ne postoji. Medjutim kad neko omalovazava Tocka ponasa se kao sponzorusa titovih dvorjana i njihovih potimaka. tocak je komponovao vecena dela: maht pustinju, matht temu, domaci zadatak, ariju dajmond, organizam bluz, svrabez, put od balona, bluz u parku, sumadijski bluz... pa je red da mu se njegova sumadija i srbija oduze. komponovao je i simfoniju na Disovu Mozda spava...sve to je dostupno na internetu.
Препоруке:
0
0
28 среда, 08 децембар 2010 18:19
Goga Elezovic
Volela bih da mi pre svega neko objasni kako se po vama postaje kompetentan za ovakve tekstove. Mislim, ima li neka skola, fakultet za kompetenciju ? Zar kometencija nije u CV-u osobe koja pise i postavlja prava pitanja ? I ja bih da se zapitam, po kom je to merilu imenovana komisija koja odlucuje o nacionalnim penzijama i ko je nju imenovao? Nacionalna penzija, sta to znaci i cemu sluzi ? Da li je ona za zasluzne gradjane koji u odredjenim godinama i posle celozivtnog kvalitetnog rada u svom domenu zbog raznih zivotnih, ekonomskih i ponekad politickih razloga jedva sastavljaju kraj sa krajem ? Da nam elita ne gladuje ? Ili je nacionalna penzija kao dodatni dzeparac za one koji i inace imaju dovoljno, koji nekog znaju ili su u rodu? Pa da im ucinimo zadovoljstvo kada vec nemaju kvalitet?
Препоруке:
0
0
29 среда, 08 децембар 2010 18:35
011
Националне пензије су национална срамота. Ти људи су само радили свој посао баш као што су свој посао радили толики инжењери, лекари, техничари, рудари, текстилци ... да не набрајам. Ако је неко од тих људи постигао неки изванредан успех у својој професији или ако је посебно задужио ову земљу, онда то свакако треба наградити. Али то посебно награђивање у виду националне пензије треба да се односи на СВЕ ПРОФЕСИЈЕ. И разуме се, то награђивање треба да се заснива на јасним и прецизним критеријумима.
Јелена Тинска је у свом тексту и сама подлегла субјективним критеријумима у оцени појединих носилаца ове пензије. Али та њена субјективност не мења чињеницу да проблем националних пензија објективно постоји.
Препоруке:
0
0
30 среда, 08 децембар 2010 21:01
Jelena Tinska
Nacionalne penzije u umetmosti dobijaju ..odnosno trebalo bi bar da dobijaju ZASLUZNI UMETNICI.Ta kategorija postoji svugde u svetu.
UMETNOST kao takva je specificna kategorija.Umetnici su izabrani ljudi.Oni su talentovani za nesto apstraktno, nesto sto nije konkretno kao biti lekar ili elektroinzenjer.
Pisati knjige, igrati balet, biti glumac, ili slikar, ili kompozitor dar je od Boga i po pravilu nije podrucje na kome se moze tezgariti..i raditi prekovremeno.A u nasoj zemlji se ne moze cak ni ZARADITI.
Nacionalne penzije umetnicima daje Ministarstvo za Kulturu.
Kultura je u nasoj zemlji u zapecku.
Niko ne osporava drugim ministarstvima da se takodje pobrinu na slican nacim o svojim vrhunskim strucnjacima.Ali to nije tema ovde.
Ovde se govori o tome da KULTURA NIKAKO NE SME BITI POLITIZIRANA.i DA PARTIJSKA KNJIZICA NEMA ZNACAJA U UMETNOSTI.Ova nagrada dozivotna od 50.000 mesecno postoji da onima koji sidju sa scene starost bude dostojanstvena.Ali zato njihova biografija ne sme biti tri reda.I referenca ne sme biti uspesno slihtanje vodecoj stranki.
Препоруке:
0
0
31 среда, 08 децембар 2010 22:22
koubara
moje velicanstvo poreski obveznik srbije sa gnusanjem odbija razbacivanje para srba iz srbije, ljudima ako su zasluzni i dokazani onda su se trebali i sami u toj svojoj dokazanoj struci i materijalno dokazati.
posebno deljenje para srbije drzavljanima drugih drzava je nedopustivo.
Препоруке:
0
0
32 среда, 08 децембар 2010 23:55
Jasna Simonović
Jelena Tinska ...Mislim da niste baš shvatili komentatore...Možda zato što ste ovde novi...Komentatori to sve znaju što ste dodali...

Da bi Nacionalna penzija stigla do tog, normalnog nivoa, potrebno je da mi budemo kao u svetu, Nacija, zar ne?

Postoje i drugi načini, medaljni, da društvo oda zahvalnost umetniku od vrste! Ali neka je i "Šarl Aznavur" u pitanju mislim da ne može "država" da izdvaja iz gladnih usta da neko sa džepovima punih para, veoma često nelegalnih, dobije da ima u "starosti od čega da živi"...
Препоруке:
0
0
33 четвртак, 09 децембар 2010 01:21
Загор
Зезнута тема, која се очигледно показала прекрупним залогајем за ауторку.
По њој, очигледно, националне пензије више заслужују неки глумци који су претежно играли у остварењима за која се никако не може рећи да представљају допринос националној култури (чак напротив!) него, на пример,једна Злата Коцић, која је призната песникиња и преводилац гомиле врхунских књижевних дела, између осталих једног Буњина, или Михаила Булгакова...
Ко шиша песнике, када се не гурају по телевизији и профилишу на фејсбуку као сви прави културци!
Систем вредности је код нас толико поремећен, да је и додела тих пензија морала да се претвори у велику бруку и смејурију.
Иначе, да је неке правде, пензију би после одређеног старосног доба морао имати сваки становник ове земље. Нико не заслужује да у старости, када више није способан за рад, гладује.
Препоруке:
0
0
34 четвртак, 09 децембар 2010 09:03
Jerkovic Smiljana
Ocaj tekst je sjajan.I Sve u njemu je precizno tacno.Dokaz gde zivimo, medju kakvim ignorantima je upravo reakcija pojedinaca, ne na istine iz teksta, vec za napadanje autorke.Da ovaj portal ne smatra da je sve sto je izreceno tacno tekst se ne bi pojavio pod pokroviteljstvom uredjivackog kolegijuma.
Dakle Nije poenta to sto je neki prevodilac preveo tog i tog pisca.vec je poenta u tome da se neko veoma istakao na planu neke umetbosti.
Dakle ne da se bavio umetnoscu,polu uspesnio ili cak uspesno.Vec da se istakao.Narocito.Vrhunski.Ali delom,recimo , dobio nagradu za prevodilastvo "Milos Djuric" Ili nagradu za Zivotno delo. a ne delom onako uz..a vezama i politickom podibnoscu..veoma.
Zaista je smesno da nik imena ili saljivi pseudonimi napadaju autore tekstova umesto da se pozabave sustinom problema.I otuda i nije cudno sto se u ovoj zemlji sve ovo desava ili sto se mediokriteti dive kolumnama pevaljki.
Istina je da je Nacionalnu penziju i prosle a i ove godine dobio dobar broj anonimusa ili polu uspesnih umetnika i mali broj istaknutih.Kao sto su istaknuti Dragan Nikolic, Zafir Hadzimanov...i da ne nabrajam.
Logicno bi bilo da je nacionalnu penziju dobio Bata Mihailovic ali zasto njegova zena? Valjda zato sto je njegova.
Autorka teksta je hrabro prozvala one koji ne zasluzuju ovo priznanje i podrzala one koji zasluzuju.
Vidim da nema vise jednog uvredljivog komentara u vezi sa autorkom teksta i njenim knjigama, osobe koja verovatno ne zna da je gospodja Tinka napisala 12 knjiga od kojih je njen roman bio u najuzem izboru za knjizevnu nagradu Oskar Davico.
Autorka nije uopste pisala o sebi.
Ona je upravo stitila interese onih koji su necim zasluzili priznanje od onih koji to nisu.
Dakle gospodo, drzite se teme.I ne prozivajte autore tekstova vec vlast.Ali ne sa smesnim pseudonimima vec imenima i prezimenima kao sto to cine autori tekstova na ovom portalu.
Препоруке:
0
0
35 четвртак, 09 децембар 2010 10:19
011 @ Jelena Tinska
Прво, пензије се зову НАЦИОНАЛНЕ па би то требало да значи да их добијају грађани који су задужили НАЦИЈУ.

Друго, сваки грађанин ове земље има могућност да задужи нацију без обзира каквим послом се бави и у којој области ради. То може да буде лекар, инжењер, преводилац, милиционер...... балетан. Дакле, пошто сваки грађанин ове земље, независно од професије, може бити заслужан за ову нацију - пензије које носе ознаку НАЦИОНАЛНЕ не смеју бити резервисане само за уметнике јер нису само уметници (далеко од тога) подобни да буду заслужни грађани.

Треће, уколико се ипак узимају у обзир само уметници и културни радници онда Министарство културе треба за то да издвоји средства из буџета намењеног култури. То дакле не може бити пензија него НАГРАДА, и она мора јасно да буде означена као награда за допринос у култури а не као национална пензија.

Четврто, пензија се по дефиницији добија за рад током радног века. Дакле, не добија се зато што неко умишља да је изабран, дарован од Бога, апстрактан (?) и томе слично. А кад смо већ код рада, није тачно да уметници не могу да тезгаре и додатно зарађују. Па читава наша култура – телевизија, позориште, филм - почива на културним тезгарошима свих врста.
Препоруке:
0
0
36 четвртак, 09 децембар 2010 10:21
011 @ Jelena Tinska
2.
Пето, тачно је да култура не сме да буде политизована (као уосталом ни наука, просвета, истраживачка делатност...). Али уметници и културни радници су ти који су својом вољом до грла огрезли у политици. Почев од оног неукусног пентрања по разним партијским трибинама током предизборних кампања, преко чланства (рекламираног) у политичким партијама и давања врло политизованих (а некомпетентних) изјава и интервјуа, до партијски диктираних избора на одговорна места у позориштима, музејима, библиотекама.... Све у свему, ја ту не видим никакву „апстракцију“. Напротив, видим врло „конкретно“ и крајње приземно и примитивно користољубље помешано са тешким лицемерјем - „ми уметници смо велика деца“. (Не бих рекао).

На крају, образложење за установљавање националних пензија је конфузно. Да ли је то начин да се неком обезбеди достојанствена старост или је то начин да се вреднују професионална постигнућа?
Ако је до обезбеђивања достојанствене старости онда за то већ постоји заштитни додатак (који би очигледно требало повећати). Ако је до вредновања професионалних постигнућа онда за то већ постоје награде професионалних удружења. Разуме се, постоје грађани (свих професија) који су својим резултатима превазишли уско професионално поље и својим изузетним радом задужили читаву нацију. Такви заслужују национално награђивање и, разуме се, национално поштовање и дивљење. Што се тиче садашњих носилаца „националних“ пензија, већина њих заслужује подсмех.
Препоруке:
0
0
37 четвртак, 09 децембар 2010 16:35
Jasna Simonović
011...Baš tako...
Jedino na kraju ne bih rekla da iko zaslužuje podsmeh...to mi je nekako detinje, da ne kažem ružno...Svako zaslužuje "second chance"!
Препоруке:
0
0
38 четвртак, 09 децембар 2010 18:28
Висарион
Не љутите се госпођо Тинска што ћу Вас питати шта сте ви то епохално учинили да бисте се кандидовали за националну пензију?
Знате ли да није довољно да нешто пише на инетрнету.У овој земљи постоји мали број људи, који нешто озбиљно чине и раде,а уопште знају да завирују на интернет.Код многих је комјутер апсолутни странац.Има оних који пишу значајна дела пером и мастилом, још више оних који их куцају на писаћим машинама.Баш их брига ко шта и како о њима суди на интернету.Ја знам једнога писца који је отворио властити Сајт, ако се то тако зове, и написао текст о свом делу кривотвотрећи име једног критичара.Сам себи уделио комплименте које овај критичар не би доделио ни Иви Андркићу.Не трпи само хартија све.Компјутер још и више.На хартији могу да се огледну сви , на компјутеру само по неки.
Према томе шта сте ви нашли на тој направи није баш меродавно.Ја Вас питам.Шта сте ви то епохално урадили да стекнете право да претендујете на ову награду?Дозвољавам себи право да сам необав ештен.А наравно на сваком извлачењу код нас има ујдурми.И овде у овој расподели пензија.
Препоруке:
0
0
39 четвртак, 09 децембар 2010 19:23
Jelena Tinska za Visariona
* Zavrsila srednju baletsku skolu „Lujo Davičo“ u Beogradu, u klasama Nine Kisanove i Smilje Mojić.

* Igrala u baletskim grupama Borisa Radaka, Ivanke Lukateli, Petra Slaja i Lokice Stefanović.

* Studirala glumu na Akademiji za pozorište, film, i RTV u klasama Milenka Maričića i Minje Dedića.

* Apsolvirala Istoriju umetnosti.

*20 godina bila clan Tetra „Dusko Radovic“
ODIGRALA 23 GLAVNE ULOGE U PREDSTAVAMA ZA DECU

DOBITNIK JE SVECANE DIPLOME i Grand prix nagrade za Glumu NA INTERNACIONALNOM DECJEM POZORISNOM FESTIVALU PIF ZA ULOGU ASKE U PREDSTAVI “ASKA I VUK”

Na Vecernjoj sceni Radovic igrala u predstavama;

“Ludi za ljubavlju” Sema Separda/uloga Mej/
“Tigar” Mjureja Sizgala/glavna uloga
“Bura” Sekspir/.uloga Ariel/
“Viktor ili deca na vlasti” Vitraka/Ida Mortmar/
“Braca po oruzju”/cerka/
“Seksplozija” kabare I mnogim drugim.

* Pisala za beogradske listove Svedok, ID, Ekskluziv, NIN, Vreme, Blic, za novosadski Građanski list, crnogorsku Publiku i Dan.Trenutno je kolumnsta Kurira I Tabloida

* Od 1984 bavi se oblikovanjem tela Beograđanki.

* Snimila četiri video zapisa sa svojim sistemom TINETIX (Tinska + etika).


DOBILA NAGRADU I plaketu ZA NAJBOLJE VIDEO OSTVARENJE SVOG SISTEMA ZA VEZBANJE TINETIX* U PRODUKCIJI “IDEJE PLUS”
Препоруке:
0
0
40 четвртак, 09 децембар 2010 19:24
Jelena Tinska za Visariona
TV
__________________________________________________________________

* Imala svoj talk show „Bez cenzure“ na TV Panonija, emisiju „Pogled sa tvrđave“ na TV Apolo u Novom Sadu, talk show EKSKLUZIVNO na TV Super u Subotici, a već 3 godine ima talk show „Zeitgeist“ na TV Jesenjin i na TV BN iz Bijeljine.

* Jedan je od lidera u borbi za prava i dobrobit životinja i ispred organizacije „NOJEVA BARKA“ se zalaže za prestanak njihovog zlostavljanja i ubijanja.
KOORDINATOR JE PROGRAMA FONDA ZA KAPITALNA ULAGANJA AUTONOMNE POKRAJINE VOJVIDINE, ZA IZGRADNJU PRVOG NO KILL AZILA U NASOJ ZEMLJI/
CLAN JE RADNE GRUPE PRI Gradskoj UPRAVI Novog Sada
KOJA SE ZALAZE ZA NO KILL STERILISATION STRATEGY

Knjige:

„Od svakog koga sam volela“ (Publikum, Beograd 1993.) /romansirana autobiografija/
„Duhovni aperitiv“ (Fokus, Beograd 2000.) /hronika slavnih/
„Beograđanka“ (Narodna knjiga, Beograd 2001.) /vodič za dušu i telo/
„Vilhelmina“ (Zograf, Niš 2002.) /saga/
„Beograđanka“ (Zograf, Niš 2002.) /vodič za dušu i telo/
„Jugoslovenka“ (Knjiga komerc, Beograd 2003.) /hronika/
„Svi moji muškarci“ (Knjiga komerc, Beograd 2003.) /romansirana autobiografija
„Kuća na bombi“ (Stylos, Novi Sad 2004.) /ljubavne priče/
„Sex na Ex“ (Filip Višnjić, Beograd 2007.) /roman/
„Pogrešno pročitano“ /hronika vremena/.ArtProjekt Zrenjanin 2008/
“Jagode sa slagom”/Portalibris Beograd 2008/
“Tajne kreveta poznatih muskaraca”NS Artist Movi Sad 2010/

U pripremi su i „Bekana“ /roman za decu

POCASNI JE CLAN KLUBA KNJIZEVNIKA “DUSKO TRIFUNOVIC” IZ KIKINDE
I CLAN JE BANATSKOG UDRUZENJA KNJIZEVNIKA.
CLAN JE UDRUZENJE DRAMSKIH UMETNIKA OD 1999-te godine
Препоруке:
0
0
41 четвртак, 09 децембар 2010 19:25
Jelena Tinska za Visariona
Filmography

Actress:
1990s
1980s
1970s
1960s
1950s
„Bolji zivot 2″ (1990) TV series …. Mila

Svedski aranzman (1989) …. Inge
„I to se zove sreca“ (2 episodes, 1987)
- Karte su napakovane (1987) TV episode
- Kao kec na desetku (1987) TV episode
The Misfit Brigade (1987) …. Lady of the Night
… aka Wheels of Terror
„Bolji zivot“ (1987) TV series …. Ljubica
„Smesne i druge price“ (1986) TV series …. Sekretarica
„Formula 1″ (1984) TV series
„Ne tako davno“ (1984) (mini) TV mini-series
Nesto izmedju (1983) (credit only)
Smrt gospodina Goluze (1982) (credit only)
… aka Смрт господина Голуже (Yugoslavia: Serbian title)
Sok od sljiva (1981) (credit only) …. Milena
Podijum (1980) (TV) …. Milica, Aska, Jelena
Snovi, zivot, smrt Filipa Filipovica (1980)
„Bilo, pa proslo“ (1980) TV series …. Devojka

Pjevam danju, pjevam nocu (1979) …. Danses
„Nedeljom po podne“ (1978) TV series
„Profesionalci“ (1978) TV series
„Sedam plus sedam“ (1978) TV series …. Bride, and many other role’s
„Dva drugara“ (1976) TV series
„Maksimetar“ (1970) TV series …. Studentkinja

Ima ljubavi, nema ljubavi (1968) …. Ljiljana

Cipelice na asfaltu (1956) (as Jelena Petrovic) (credit only)
Препоруке:
0
0
42 четвртак, 09 децембар 2010 21:48
Zoran
Verujem da je g.Tinska u pravu kada trazi da se partijska pripadnost pojedinca jednom za sva vremena ukine u Srbiji kao automatska ulaznica za zaposlenje, napredovanje ili drustvene i materijalne privilegijne bilo koje vrste. Ne slazem se sa njom da je prisutnost necijeg imena na Internetu ili duzina CV-a koga izbaci gugl kriterijum umetnickog vrednovanja njegovin/njenih ostvarenja tim pre sto vecina nas ne prati rad svakog od navedenih pojedinaca da bi moglo da se saglasi ili ne saglasi sa ocenom da on/ona zasluzuje ili ne zasluzuje nacionalnu penziju. Zar je za ocekivati od gledalaca Farme (najgledanija emisija u Srbiji, iz veceri u vece!)da znaju ko je Ljubica Jovanovic Bata Mihajlovic, Ljubica Sokic ili Mica Popovic? Nije li nacionalna sramota da jedan ucesnik Farme dobija u gotovini kolicinu novca koju ce dobitnik naciopnalne penzije primiti u narednih SEDAMNAEST GODINA ukoliko uopste dozivi tih sedamnaest godina? Komentatori, kao i autorka teksta, olako donose sud o necijim umetnickim zaslugama (nisam cuo za njega, nema ga na guglu, znaci on je niko i nista) sto ne znaci da se na spisku i ovom i onom prethodnom (a i svakom buducem) mozda ne nalazi poneko ime koje tom spisku ne pripada. Nadajmo se da se ono naslo tamo necijom pogresnom procenom a ne pripadnoscu nagradjenog ovoj ili onoj partiji.
Препоруке:
0
0
43 петак, 10 децембар 2010 00:30
Turas
Sramota je u zemlji u kojoj je blagostanje biti siromasan,jos je veca sramota u siromasnoj drzavi biti bogat.Ova kineska poslovica nas upucuje na moralnost,gde moramo svi da se preispitamo.
Препоруке:
0
0
44 петак, 10 децембар 2010 11:03
Jasna Simonović
Jelena Tinska...
Mnogo hvala što ste nam prikazali šta ste sve (do sada) uradili što je zaista impresivno...
Od srca čestitam, iako nisam iz umetničke branše da kvalitetno ocenjujem umetnički kvalitet...

Želim vam da, ako već niste, da i vi zaslužite da dobijete Nacionalnu penziju, a iskreno se nadam da će biti države koja će moći da vam je da...

Sve najbolje...
Препоруке:
0
0
45 петак, 10 децембар 2010 11:23
Загор
Овакве ствари се налазе ван видокруга већине људи. Због тога најчешће они најзаслужнији за живота никад нису праведно награђени за свој допринос националној култури. Тако је било од искона, тако је (у још већој мери) и данас.
И у свему што је горе речено нема ничег увредљивог за г-ђу Тинску. Наравно да је и естрада потребна, и наравно да и њене књиге имају неку вредност: оне, на пример, могу неког подстаћи да се заинтересује за дела истинских књижевника, као што су нпр. моју маленкост стрипови својевремено упутили ка књизи, тако да данас за делима "масовне културе" не осећам никакву потребу.
Естрадни уметници су за свој рад више него обилато награђени. Захтеви да им се у овом расулу додељују приде и некакве "националне пензије" не представљају ни мање ни више него чист безобразлук.
Препоруке:
0
0
46 петак, 10 децембар 2010 11:48
vesna kusic,profesor knjizevnosti
a sta mislite vi zagor da je roman gospodje tinske koji je predlozen za knjizevnu nagradu oskar davico estradni roman,no vi svakako niste citali njene knjige vec ste najobicniji sovinista.takodje vi mislite da je njena internacionalna nagrada za glumu..takodje stradna jer ni u pozoriste ne idete.vec po difoltu umetnicu stavljate u estradu.estrada su pevaljke.
muka mi je vise od polusveta koji sve nipodastava.i od takvih zadrtih sovinista kakav ste vi.
moja deca su uzivala u pozoristu dusko radovic gledajuci predstave u kojima je ona igrala a beogradjanke su ludele za njenim vezbama 10 godina.verovatno je njen najveci problem sto je lepa uspesna i pametna a to u srbiji ne pije vodu.biografija jelene tinske je fantasticna.na sve to ona je podigla dve cerke sama.ali verovatno bi je zagor i ostali bezimeni cenisi da je ruzna ili zena nekog mocnika.sram vas sve bilo koji umesto da citate ovaj tekst i o jnemu komentarisete vi prozivate ovu uspesnu zenu.
nisam primetila da i jednog muskog autora teksta ovako nipodastavate.
Препоруке:
0
0
47 петак, 10 децембар 2010 11:52
Smiljka Isakovic
Olgica Djokić je primadona Beogradske opere u penziji, legendarni sopran naše i svetske scene, samo vi niste išli u operu.
Препоруке:
0
0
48 петак, 10 децембар 2010 12:28
Orlando Blum
Drzava nam je propala, ali je bar probala uz pesmu i igru. I knjigu koju vise ne mozemo da kupimo jer nemamo za sta a i sve te postene privatizacije su nam pretvorile knjizare i bilioteke u banke i menjacnice pa nemamo ni gde. Svi ovi zasluzni umetnici nam nisu unistili drzavu a sigurno je nisu ni sacuvali. To sigurno zasluzuje penziju. Ako ostatak nacije umire od gladi i nemastine, bar umetnici ne moraju, jer se od njih ocekuje da igraju i pevaju na sahrani Srbije. Dakle nacionalne umetnicke penzije, nego sta! Dodatak za 2,3,5. dete to nikako! Mislim da se u uvodjenju ovih penzija neko ugledao na Francusku ili neku drugu ozbiljnu zemlju. Kada Srbija bude Francuska, zasto da ne, a do tada neka vlasto-drsci malo smanje strasti a drugovi umetnici zanos. Hvala na paznji.
Препоруке:
0
0
49 петак, 10 децембар 2010 13:01
smiljki isakovic
gospodja djokic ne spada cak ni u solistkinje trece grupe..pogledajte

Опера Narodnog Pozorista

o Првакиње
+ Ангелов Александра
+ Бојчевић Цицовић Светлана
+ Влаховић Јелена
+ Дел Монако Драгана
+ Јовановић Јадранка
+ Јовић Тривић Наташа
+ Микић Мирановић Вера Вјера
+ Пижурица Софија
+ Рупчић Петровић Ана
+ Томић Гордана
+ Трумбеташ Петровић Јасмина
+ Шуваковић Савић Сузана
+ Керкез Сања

o Солисткињe I
+ Савичић Секулић Снежана
+ Савовић Олга

o Солисткињe II
+ Филиповић Дубравка
+ Митић Татјана
+ Несторов Светлана
+ Раковић Иванка
+ Стаменковић Гарсија
o Солисти III
+ Беговић Љубодраг
+ Ђорђевић Дарко
+ Илић Драгослав
+ Кастратовић Свето
Препоруке:
0
0
50 петак, 10 децембар 2010 13:06
Загор
@vesna kusic,profesor knjizevnosti
Овде је, можда, посреди неспоразум. Уредништво, вероватно омашком, није објавило мој претходни коментар, на који се надовезује овај који Ви коментаришете. Кажем: вероватно омашком, јер у необјављеном коментару заиста није имало ничег увредљивог за било кога. У њему сам покушао да на малом простору објасним своје мишљење.
Оно што сам рекао нема никакве везе са нечијим полом. Мени је, на пример, омиљена песникиња Марина Цветајева. Изузетно поштујем стваралаштво Десанке Максимовић, Јелисавете Багрјане, Исидоре Секулић...
То су за мене књижевнице. Има и савремених ауторки које изузетно ценим.
Али да, писање Јелене Тинске спада у естраду. Књижевне награде ту не значе ништа - довољно је видети какве све књиге су последњих 20-ак година добиле најцењеније награде. Критеријуми су се срозали до дна, и за награде није пресудна вредност неког дела. О томе знам понешто, пошто се и сам налазим у књижевности, па сам чак и добитник пар таквих наградица.
О глуми Јелене Тинске и другим стварима којим се бави нисам рекао ни речи - нису ми довољно познате да бих о томе нешто причао а, искрено, и не занимају ме превише.
Спочитавате ми да вређам г-ђу Тинску, иако ми то није било ни на крај памети. Пре ће бити да Тинска сама ниподаштава једну другу ауторку "за коју није чула", иако се сопственим делом не може ни поредити с њом. И Вама би, као професору књижевности, требало да буде познатије дело Злате Коцић, него дело Јелене Тинске. Али то је већ ствар личног укуса и образованости (ни титуле не значе ништа ако се стално не потврђују личном надоградњом).
У припадности естради нема ничег увредљивог. И естрада је значајна, и у њој има уметнички вредних дела. Но естрада је квалитативно другачија ствар. Висока уметност образује најбоље припаднике једног народа. Естрада може образовати најшире слојеве (кад се не злоупотребљава), што је такође веома важно. Ствар је само у томе да се не мешају бабе и жабе.
Препоруке:
0
0
51 петак, 10 децембар 2010 14:33
вуци
Кад помислим да су протеклих година неки о наших врхунских научника умрли гладни, претурајући по контејнерима, нападани од уличара ....
Препоруке:
0
0
52 петак, 10 децембар 2010 18:36
Zoran
Jelena, Olgica Djokic nije na sadasnjem spisku solista u pozoristu iz istog razloga iz kog nisu ni Bisreka Cvejic, Radmila Bakocevic, Milka Stojanovic, Gordana Jevtovic...one su u penziji a spisak koji prilazete kao dokaz nedostojnosti g.Djokic da primi nacionalnu penziju navodi samo aktivne clanice ansambla opere Narodnog pozorista. Tesko ste omanuli ovim osporavanjem, sto biste i sami znali da ste pratili operu u Beogradu sedamdesetih i osamdesetih. Raspitajte se u arhivi pozorista u koliko opera je igrala glavnu ulogu, da li je bila prvakinja Opere u svoje vreme ili ne i ako je nastupala u inostranstvu, u kolim kucama je nastupala i u kojim ulogama, da li je snimila neku plocu ili CD, pa nam to predocite u korist svoje tvrdnje a ne ovo sto ste naveli. Taj spisak je dokaz novinarske povrsnosti a ne nedostojnosti g.Djokic da bude primalac Nacionalne penzije. Vidim da se malo ko zgrazava nad cinjenicom da ce jedan ucesnik Farme da dobije, za srpske uslove, nepojamnu kolicinu novca u gotovini za tromesecno ucestvoanje u tiradi javnog primitivizma jer to je, izgleda, normalno, a nema manjka zgrazavanja dodeljivanja pet stotina evra mesecnog dodatka nekome koji je ostavio trajan trag u kulturi pa makar mi "nismo culi za njega" ili nam prva stranica gugla ne izbaci njegovo ime navodeci njegova impresivna zivotna dostignuca.
Препоруке:
0
0
53 петак, 10 децембар 2010 22:27
Smiljana
Zorane nije vam odgovrila jelena vec ja.i olga djokic jeste bila operska pevacica ali ne i vrhunska.i u tome je stvar.
Препоруке:
0
0
54 субота, 11 децембар 2010 00:19
Zoran
za Smiljanu: a koliko treba neko da bude vrhunski da bi dobio Nacionalnu penziju? Gde je ta granica izmedju vrhunskog, odnosno dovoljno dobrog za dodeljivanje dodatka na penziju i onog nedovoljnog? Malo ko od nas ima tu privilegiju da moze da prati sve kulturne manifestacije i da bude upucen u detaljne biografije kandidata za nacionalne penzije: opera, balet, drama, koncerti klasicne muzike, likovne izlozbe u galerijama, knjizevnost i poezija, film, estrada...Zato je to ostavljeno komisiji, komitetu ili kako se vec to telo zove, koje je sastavljeno od ljudi, pretpostavlja se, poznavalaca uze kulturne oblasti u kojoj i oni sami deluju, da donesu tu odluku. Hocu da verujem da se te odluke o dodeljivanju ili nedodeljivanju donose bez uticaja politike, burzerovanja i klanova vec na osnovu zasluga i kvaliteta ali, verujem da cete se sloziti, u umetnosti ta granica izmedju vrhunskog, veoma dobrog i dobrog nije i ne moze biti jasno definisana. U egzaktnim naukama se ti kriterijumi lakse kvantifikuju ali i tu ima osporavanja i hvaljenja koliko hocete, no cinjenica je da cete u umetnosti oprecna misljenja o istoj stvari: slici, kompoziciji, scenariju, knizi, izvedbi... sresti cesce nego drugde cak i kada su same sudije autoriteti u tim oblastima. Zbilja se ne slazem sa tim da necije karijere i ostvarenja ocenjujemo olako na osnovu njegove/njene prisutnosti u medijima i na guglu. Mozda je doprinos g.Djokic srpskoj kulturi zaista manji nego ostalih operskih pevaca koji su tu penziju ranije dobili, no to treba pokusati dokazati upravo onim sto sam naveo u prethodom javljanju: brojem nastupa, ulogama, kritikama strucne javnosti, nastupima u inostranstvu i snimanjima za radio i TV... Ukoliko neko izadje sa preciznim podacima da je na svim tim poljima g-dja Djokic daleko slabija od ostalih primalaca dodatka na penziju, slozicu se sa konstatacijom g-dje Tinske, no to svakako necu uciniti pod argumentima koje je do sada pruzila.
Препоруке:
0
0
55 субота, 11 децембар 2010 12:20
Јаков Мелох
Симболи српске културе, и њена највећа достигнућа, јесу Лепа Брена, Горан Бреговић, Северина, Екрем Јеврић... Зшато не би била и Јелена? Све би требало пензионисати, то би било најбоље за Србију и њену уљудбу.
Препоруке:
0
0
56 субота, 11 децембар 2010 12:28
Глас из офа
Кад би један учитељ написао колико је деце описменио, судија колико је спорова решио, лекар колико је операција извео, ватрогасац колико је живота спасао, бабица колико је жена породила – били би то досијеи од десетина хиљада страна. Али такав један досије нећемо имати прилику да видимо јер припадници тих професија без којих ово друштво не може ни да постоји ни да функционише, не сматрају се ни заслужним ни подобним да добију националну пензију. Сматра се да су само радили посао који су изабрали, за који су се школовали и оспособили. Зашто је описмењавање деце и лечење болесних само посао, а певање и играње допринос овој нацији, мени то није јасно.

Изгледа, ипак, да сам у мањини на овом сајту. Већини коментатора је то изгледа и нормално и јасно, а једини проблем који та већина виде то је ко пева боље - госпођа Ђокић или госпођа Стојановић. Логика националних пензија је значи следећа: није важно да овај народ опстане здрав и писмен, важно је да се добро забавља - док постоји.
Препоруке:
0
0
57 субота, 11 децембар 2010 15:13
simptom kultura
ispostavilo se da srbi nisu jos došli dotle da shvate mesto kulture u jezuku!pa mešaju babe i žabe,rudare sa učiteljima,hirurge sa prodavačicama...umeće se jedan klin ili više njih koji otkriva,nastavlja i potvrđuje,na žalost,da je ona ocena da su srbi neistorijski narod i to upravo i zbog toga što,vidimo,javno mnjenje odavno još nije usvojilo jednu od najvažnijih normi uspešnih i velikih a ta je da je kultura jednog društva,jedne zajednice vrh te zajednice,njena prava mera,njena vizija o samoj sebi i njen put.jednostavno u srbiji se nije desio 'demokratski koncenzus o pitanju opštosti'koji podrazumeva gde je mesto kulture i mesto kreativnog pojedinca koji svoj jedini i specifični dar najčešće besplatno i ničim uslovljen-poklanja zajednici,zato sto je opis i ustrojstvo tog dara kreativnosti jednostavno takav=da se bezuslovno poklanja,i da za njega,najčesce,nema adekvatne cene.(drugo je pitanje tržišta koje ovde ne postoji sem tržišta političkih interesa što i namerno i unapred razara uspostavljanje pozitivne norme)to su velike kulture usvojile i sistemski odnegovale i nametnule odavno,ulaganje pojedinca u zajednicu kroz kreativni rad je upravo onaj višak koji čitavo društvo projektuje na mesta koju neće dovoditi u pitanje ni domaćica ni kriminalac,nikada,akamoli kroz prezir prema umetniku mada je taj prezir u srbiji još vrlo živ i čak ga pothranjuju tzv moderni liberalni umetnici,teoretičari koji forsiraju sebičnost,darvinizam,lukavstvo i tržište kao jedino merilo vrednovanja kreativnosti.zato su nacionalne penzije pokazatelj zrelosti,svesti i savesti društva koje,najzad,simboličnom zahvalnošću edukuje i celo društvo,uspostavlja normu,sazreva kroz nju,tako sto ce kreativnom pojedincu,za visak koji,ponavljam,nema cenu a ugrađen je i to ne fiktivno,u telo socijusa,obezbediti malo dostojanstva do trenutka smrti.to sto o ovome pise jelena tinska ili sto su te penzije,kao i sve drugo,dodeljuju u zavisnosti od toga ko sedi u žiriju...to su već druge teme.
Препоруке:
0
0
58 субота, 11 децембар 2010 15:38
XY
Стварно, да ли неко може да објасни зашто је допринос култури важнији од доприноса животу? Зашто лекари немају право на националну пензију?
Препоруке:
0
0
59 субота, 11 децембар 2010 18:10
za simptom kultura Smiljana
taman sam pomislila napokon neko da razume sta je sustina ovog teksta i sta je umetnost kad vi napisaste"to sto o tome pise Jelena Tinska"?? i omalovaziste je bez ikakve potke.
zapravo kompletna ova rasprava anonimusa, osim izuzetaka koji se pretsavise imenima i prezimenima, koja opet mogu biti izmisljena, nije upucena temi, vec je napad na Jelenu Tinsku.ko je ona, zasto ona, sta hoce ona.Nemam reci.pa upravo je ona jedina ukazala na to da taj maleni dodatak za dotojanstvo dobijaju anonimusi i poneki zasluzni umetnik i upravo je ona ukazala na to da je partijska knjizica ispred svega.a vi ste ljudi puni jeda i zla.to je osnovni problem u Srbiji.svi vi bezimeni ste najpametniji, i sve znate i sve oponirate, a od svoje sujete i zavisti ne vidite ni one ljude koji imaju hrabrosti da se suprotstave.
Препоруке:
0
0
60 субота, 11 децембар 2010 19:01
XY@simptom kultura
Прочитао сам Ваш коментар два пута и признајем да ми ништа није јасно. Узгред, не каже се "концензус" него "консензус". Толико о култури. А што се тиче Ваше последње реченице и напомене о Јелени Тинској - мада сам противник институције националних пензија велики сам поштовалац Јелене Тинске. Да будем прецизан. Противник сам тога да се те пензије дају само за допринос у култури. Али ако је то већ тако, као што јесте, онда не видим разлог да и Јелена Тинска не добије ту пензију.
Препоруке:
0
0
61 понедељак, 13 децембар 2010 15:01
simptom kultura,'evropski šlif'robova,pohvala i priznanje
po onima koji su mi se obratili,ispada,da je,u stvari,tema,namera i cilj teksta gospođe jelene tinske upravo jelena tinska!ovo me,zaista,ne iznenađuje,njenom mestu za tekst i njegovom prostiranju i granicama ne sudim,jednostavno to nije bilo moje jedino mesto za tekst.namerno sam zaobišla taj lični ton koga su drugi,svojim komentarima,stavili u prvi plan i na koji su mi skrenuli pažnju.mesto sa koga ja govorim je odgovornost jednog društva koja proizilazi i trasira'politiku brige',koja je zanemarivana u srpskom društvu.zato,i da je u pitanju bilo koje drugo ime,ja bih ponovo rekla>to je druga tema a iz mog teksta,ko zna da cita iscitava se-I TO JE TEMA- . problem u citanju nastaje kada onaj ko cita/prima nema aparaturu da prima i prepozna mesto sa koga neko/pisac/xy govori i ucitava u njegov tekst svoje zelje i svoje teme,a cak ni to ne bi bio problem da se tema time ne suzava i,na taj nacin,obesmisljava umesto da se'prosiruje preko granica teksta'(r.bart).ali,u redu,za svoje teme vi pisite svoje tekstove koji,ocito postavljaju i ne prelaze tu granicu
Препоруке:
0
0
62 уторак, 14 децембар 2010 16:18
Miroslav Besermenji
Lično sam pristalica referenduma.
Dakle, elitizam je fina stvar, ali za elitu. Mi, obična "raja" imamo samo da plaćamo harač.

Ako raja hoće, neka plaća.
Ako raja kaže ne, onda gospodo umetnici izvinite. Demokratski.

Ovako, kao da smo pod tiranijom "superhik-a", otimaj sirotinji da udeliš bogatima.

Mrsko mi je da pričam o "vremenu krize". Isprofanisan je izraz (kao i EU).
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер