четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Национални идентитет Црногораца

Kоментари (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 17 фебруар 2011 23:00
Милко Грбовић
Док се велики везир плаши Србије, дотле му "пријатељи" крчме државу.
Укуцајте "Durmitor"на "Google earth" и видећете да на 3 места пише да је у Босни и Херцеговини.
*
Иначе, можда би требало прочитати књигу ЂорЂа Оцића "И Срби су Црногорци".
Ако већ они не дјау да су Срби, ми се лепо сво изјаснимо као Црнгороци.
А тешко је и наћи некога чији прапра-преци нису дошли одданде...
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 17 фебруар 2011 23:01
Милко Грбовић
Ево на ту тему нешто објављено 2001 године у књизи "Пирови порази":

ВЕЛИКОЗАТАРАЦ

Неко скупљен с конопца и коца
нити знаде мајку нити оца
а ја не знам, ко сироче и по
чак ни народ којему бих припо.


Црногорци нису Срби више
тако нам га подвукоше цртом,
и нацију нову измислише
на КаПеЈот конгресу четвртом.

ново перје ишту соколови
уплетени у туђем вријесу
драже им је Бушманом их зови
важно само Срби да нијесу.

Намамљени, ко јабуком Адам
на јевропејском сјају очи паре,
него не знам гдје ли ја ту спадам
што сам нико сјеверно од Таре.

Јер сад ови што нам капу кроје
и нацију промовишу нову
уопште нас не броје ко своје
поспрдно нас ирвасима зову.

Кажем Србин - већ их усталасам
одмах цикну: "Виђи хегемонца"!
а не дају Црногорац да сам
но ме држе за неког Лапонца.

Да им шеним и вучем за ревер
нема силе под сводом небеским,
кад нас дјеле на југ и на сјевер
ја ћу фино да постанем Еским...
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 17 фебруар 2011 23:13
Један пажљиви читалац
Ја сам Србин из Србије, а срце ми се цепа због отуђења Црне Горе!
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 17 фебруар 2011 23:36
КК
Све је то лепо и вредно поштовања. Међутим, јел оно Црна Гора признаде Косово? Шта да се ради. Свако кроји своју будућност. Ако хоћете да се оперете скините НАТО-овце са власти и поништите признање Косова. Ако сте перјаница Српства то и докажите. Исто важи и за Србију где наши , тачније - пореклом ваши у лику Тадића, Ђиласа итд , гурају Србију у признање Косова. Изгледа да имамо исти проблем, а само од бусања у српска прса нема вајде.
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 17 фебруар 2011 23:48
Смиљански
Сјајан текст,који је врло добар, као подсетник уочи пописа у Ц.Гори.Страшан терор се спроводи у тој "српској" земљи над свим што је српско.Врши се невероватан притисак на становништво, преко медија,школства,НВО,па чак и лично,а врло често се и уцењују грађани Ц.Г. који се осећају Србима!
Сигуран сам да ће као последица тог притиска и насилне асмилације,број Срба у попису бити драстично смањен,и да ћемо тада изгубити аргументе да се већина изјашњава као Срби,и да причају српски.
Најгоре што смо се ми одрекли свих Срба,ван Србије,и што апсолутно ништа не чинимо за њих.То је случај и са Србима из БЈРМ,Словеније,Мађарске,Румуније,а тек о Хрватској да не говоримо,тамо морају да се изјашњавају да су атеисти,да не би прихватлили католичанство!
Препоруке:
0
0
6 петак, 18 фебруар 2011 00:06
александар
Џаба пишете, добри човече.
Ово што се дешава са Dukljanima односно Montenegrinima је заиста тешко и схватљиво и објашњиво.
Њихова мржња је упоредива једино са усташком.
"Дођу тако понекад времена, када памет заћути, будала проговори.....".
И богами проговарају, уста не затварају. Појавили се новопечени vero Montenegro povijesničari, lingvisti, jezikoslovci, klerici. Не зна се ко је од њих ексклузивнији и оригиналнији у својим теоријама и хипотезама. Пустили су машти на вољу, јер они стварају "новог чоека".
Честити владика је ламентирао: "Бог се драги на Србе ражљути, за њихова смртна сагријешења".
Мора да смо стварно много ражљутили Творца када је одлучио да свету открије и представи Dukljane са све њиховом "новом, најсвежијом" tisućljetnjom historijom (poviješću), jezikom, pismom и vjerom montenegrinskom.
И podrijetlom, наравно.
Да паметан стварно заћути од незапамћеног апсурда.
Препоруке:
0
0
7 петак, 18 фебруар 2011 00:40
Митар
Дилема Србин или Црногорац ?

НЕПОТРЕБНО ПРЕЦРТАТИ !

Може ли то тако?

Кад од 100% Срба како је било у Црној Гори, неко промени у Црногорца, следеће мењање је у Турчина или MONTENEGRINA?

Срећно у националну транзицију?
Препоруке:
0
0
8 петак, 18 фебруар 2011 01:14
Врт Подгорица
Ситуација јесте апсурдна али не треба губити наду. Градити стратегију дочека. Кад дође тренутак треба да нас има - да иступимо и 'ладно изјавимо : "ево мене - ево нас а ви `ђе сте `ђе сте!?" А они ће се по обичају преподобити.
Препоруке:
0
0
9 петак, 18 фебруар 2011 01:15
Senka
Sjajan tekst, pohvale autoru.I mozda je uzaludan koliko i bacanje bisera pred svinje ali je ljudski da se barem pokusa .
Препоруке:
0
0
10 петак, 18 фебруар 2011 03:59
Српко
Циганин и Ром

Имам добре другове
Познате по томе
Што презиру Цигане
А поштују Роме!
Јуче бејах Циганин
А данас сам Ром
Каква дивна промена
У животу мом.
Упорно нам пристижу
Весели саборци
Јуче беху Срби
Данас Црногорци!
Примам нову истину
А терам по свом
Ја сам Србин Циганин
Црногорац Ром!

Брана Црнчевић
Препоруке:
0
0
11 петак, 18 фебруар 2011 09:57
гаврило
ми их већ годинама гледамо како срљају у празнину, духовну и менталну.нема тог пада којем данашњи НОВО Црногорац не стријеми.бездно им је колијевка у којој љуљају своју јадну нерођену ђецу!са овим рођеним имају још да се боре иако су се свуда увукли гдје се помјера свијест а они без савјести и свјетлости покушавају да тама и мрак надвлада његошевом капом, одакле их владика гледа и смије се чуду невиђеном! нека буде што бити не може рече владика и остави у аманет дјело које ће надживјети ове духовне наказе,граматичке мафијаше, фишкале,прирепице,потурице који сами себе добровољно уступише ђавољој руци како би наставили дјело Дрљевићево и штедемлијево.сунце залази Онамо намо за оним брдима, многима је зашло у главама и мрак надвлада и тама паде на плодно тло, Горе која се роди на косовском завјету, тамо гдје се покољења крвљу задјенуше и гдје ријеч бјеше скупља од вијека!
Препоруке:
0
0
12 петак, 18 фебруар 2011 11:27
Сергеј Булајић
Хтео би да додам још само то да је у ЦГ после 1945 извршен страховит терор и геноцид од стране комуниста над већином становништва, а зна се да су они црногорци којима је српство било у срцу редом били против комуниста. Статистички изражено би у односу на број становника који су живели у ЦГ, тај геноцид је био у страховито великом проценту који би нама данас био непојмљив. И међу самим комунистима као и у Србији треба поменути и оне који су се осећали србима, а и њихов број није био мали, али их је велики број нестао у разним чисткама режима и ко зна колико их је завршило на Голом отоку. Систематско уништавање српства у ЦГ је нешто што траје скоро 70 година, а једнако траје и у Србији.
Једино што знам да је данас ужасно тешко бити Србин у ЦГ. Није то браћо као код нас у Србији да можете да причате против власти и да живите свој живот. Бити Србин у ЦГ то значи да сте себе лишили егзистенције и да сте спремни да будете понижавани.
Треба храбро издржати ово тешко време за наш народ.
Препоруке:
0
0
13 петак, 18 фебруар 2011 12:21
citaj
Mora se sprovesti ozbiljna kampanja medju Srbima u Crnoj Gori da se izjasne pravilno.Ne sme se dozvoliti manipulacija kao na proslom popisu kada su se ljudi izjasnjavali kao Crnogorci podvalom popisivaca.To se dobro zna da je bilo podvala,a ona se sastajala od ovoga,neobavestenim ljudima koji su se izjasnjavali kao Srbi popisivaci su postavljali pitanje,"mislite Crnogorac srpskog porekla",na sta bi obican neobavesten covek rekao, "Pa naravno ja sam Crnogorac srpskog porekla i govorim srpski jezik".Onda bi popisivaci takvog popisali kao Crnogorca koji kovori srpski.Zato je bilo duplo vise onih koji govore srpski nego Srba.Znaci braco Srbi nemojte pominjati rec Crnogorac na popisu jer ce vas tako popisati,recite glasno i jasno "Ja sam Srbin i govorim srpski",i morace da vas popisu kao Srbina.Srbi moraju da znaju da ako se izjasne kao Crnogorci da staju na stranu Dedejica,a na njega i njegove pristalice je baceno vecno prokletstvo od stane Vaseljenske patrijarsije.
Препоруке:
0
0
14 петак, 18 фебруар 2011 14:06
Danski Srbin
SRPSKE DEOBE

Opet se delimo:
Na partijske partijase,
Montenegrine,
Srpske partijase,
Ove nase - pravase
I ko bi ga znao
Kako se sve zvase.

Pa se setih, pre mnogo godina,
Delili smo se na koljase i ove nase.

Mislili smo da su njihovi koljasi,
A oni ove nase zvase koljasi.

Tako podeljeni grdno se klase,
Ovi nasi koljase a koljasi ove nase.

U srpskim zemljama novi ljudi stasase,
Pa me crne slutnje plase,
Da se deoba opet ne svede
Na koljase i ove nase.

Mirko Todorovic
Препоруке:
0
0
15 петак, 18 фебруар 2011 14:39
@12. петак, 18 фебруар 2011 10:27 Сергеј Булајић
потпуно сте у праву!само је привид да не притискају, тамо гдје могу толико притискају да то у Србији нико разумјети не може! али ово зло из ЦРНЕ доћи ће и вама да се одрекнете србства, да се одрекнете самих себе, ви сте задњи наред. зато имате и Чеду и Соњу и Наташу и Кораћа,Чанка и многе друге који су спремни за туђе интересе да трче свој последњи круг!
Препоруке:
0
0
16 петак, 18 фебруар 2011 19:15
Висарион
Сви добро зборе.Свакоме је његова мука најцрња.И ми Срби ћемо нестати у "полемикама " у којима су нестали Павићеви Хазари.Тито је започео тај бој.Ђиласа је узео као машице а онда кад је остио ватру са Голог отока и њега гурнуо под тепих.Сад су ту игру наставили међународни фактори.Немци,Американци, Аусттро угари и сви редом.Начинили су фрку "Спасавај се ко може".Све се мора гледати у глобалу.Није само српство у ЦГу угорежено.Оно је то свуда.Завадили су нас па владају.А наталитетски су нас убили амини ратова и сукоба.Све се заверило да нас истребе."Деобе" и "Сеобе" су наша судбина.Но има и доброга.Превели су Његоша са српског на црногорски.Тиме су нам га поново дали.Признали ко је .А он гледа с Ловћена.Мило му није ни до колена."Рђом капо" до судњега дана.
Само онај што цеди суву дреновину може да нас спасе.Таквога нема на видику.Још али ће доћи.Мора из снова , из наде, из невоља и страдања.Мора .
Препоруке:
0
0
17 петак, 18 фебруар 2011 21:09
Peter RV
@@12. петак, 18 фебруар 2011 10:27 Сергеј Булајић
Slazem se sa vama.
Srbijanci koji nas kritikuju (ponekad zlonamjerno) da se 'odricemo' Srpstva, zaboravljaju da se i oni sami odricu toga imena. Oni ne shvataju kakvu bijednu sliku daju sa njihovim evro-atlanskim poniznim vlastodrscima. Nista bolju od Djukanovica. (Da, izdao je on Milosa Obilica sa priznanjem 'kosove', ali mi imamo strogi utisak da ce to uradit i Beograd, kad mu se ponudi dobra cijena). Ako se Beograd prostituise, zasto se cudit da se Podgorica trudi da ga premasi? Za momenat,nazalost, ni Srbijanci ni Crnogorci, nemaju nista na cemu se mogu ponosit
Zaboravljaju,ti 'Srbi iz Srbije' (kako oni zele da ih se naziva), isto tako, da oni koji se osjecaju Srbi u CG, ne rade to iz nekih simpatija prema njima, nego zbog njihove Njegosevske Srpske Tradicije.
Препоруке:
0
0
18 петак, 18 фебруар 2011 21:28
Glas istine
A zašto Srbija neće da prizna da falsifikovanje nacionalnog identiteta и kasapljenje istorije se je desilo i u Makedoniji nakon drugog svetskog rata?
Препоруке:
0
0
19 петак, 18 фебруар 2011 22:27
Турас
Висарион.У сваком Од нас сакрива се онај што цеди дреновину.Уз један услов.Чисто срце и припадност нашој вери.Висариону земља се брани пушком.Сетите се књаза"пушку,власт и жену никоме".Ови данас пушку у трње власт никоме жену свакоме(не због еманципације)а и гузу не штеде.И ми хоћемо на каквом то моралу да изграђујемо државу.Ко су ти ауторитети?Кога то треба да чекамо?Остаје нам вера у Бога.
Препоруке:
0
0
20 субота, 19 фебруар 2011 13:33
Виосарион Peteru TV
То је стари изговор.А што бисмо ми кад неће они.Па чекај да они а што бисмо први били ми.Ми јесмо први али кад казујемо, кад мислимо, кад гледамо, али нисмо кад трчимо, кад садимо, кад бранимо.Мојковац је највећа битка и доста нам је Мојковца за навек.Нек они поново начине своје Мачковио камење, Своје Сувоборе, своје Колубнаре.Па ћемо ми за њима.Већи јесмо у духу али нисмо по броју.Старији смо кад ведримо али они треба први да растерују облаке а ми да их опевамо.И тако то док је света и века.А не видиш јади те незнали да и овде твоји командују, навикли, па терају кера како хоће и докле им они тамо из даљине кажу, ко врана пилету.Нема више правијех ни ЦВрногораца ни Срба ," вратите Турке па ће иг опет бит".Ајд у здравље кукала нам обојици несрећна мајка.А ја ћу да ргнем први а ти ме прати али кад ме пусте на власт, ако дођем ја Србијанац икад на ред.
Препоруке:
0
0
21 субота, 19 фебруар 2011 13:50
Висарион Турасу
Хвала.Ма да има и оних других гледања."Коме снага лежи у топузу, трагови му смрде нечовештвом"Тако ли беше или тако може да буде.Има она друга "Ум царује - снага кладе ваља".
А гледао са кад су млади, за време боја на Косову (оног Милошевићевог) бежали од кућа да не би примили позив за рат.Бежало се на све стране и сви имали оправдање и одједном били противу рата,И треба бити противу рата али кад то чине и други.Сам немаш права, нити ти допуштају.
Ово хоћу да кажем, треба нам чудотворац, неко ко зна више од њих свеједно што су јачи.Много смо заглибли, не види се излаз.Ту није реч о ратовима , од којих смо ми најуморнији у окружењу.Они нису ратовали , ми јесмо и све смо гинући у оба рата промашили.Правили Југославију, којешта и шта сад , кога да нападамо и од кога да се бранимо.Најпре морамо да средимо себе и схватимо где смо и шта можемо а ту еликсир мудриости треба а не оружје, бар не тренутно.Не љутите се, размишљамо.
Препоруке:
0
0
22 недеља, 20 фебруар 2011 00:06
Crnogorac
Ha, ha, ha,

Kakav je ovo zvek. Pa vi Turbo Srbi ništa nijeste naučili za sve ove godine. Đe vi živite, u kojem stoljeću, u kojem mraku, u kojem misaonom sklopu.

Sve i da je tako kako vi zborite - pa što? I Alija Izetbegović se pisao Srbinom. Ali je to vrijeme pasalo. Crna Gora je nezavisna. Još da u NATO uđe da se osiguramo pa vi trućajte po internet sajtova.

CG gradi korak po korak normalnu državu, napreduje dobro, brže od svih, u evroatlantskim integracijama. A čitam jutros Blic Srbija ima nezaposlenost 27% najvišu u Evropi. A vi se bavite bеsmislicama. Umjesto da sa Crnom Gorom gradite normalne odnose. Da ste bili pametniji danas bi Srbi bili većina u Kninu. Ovom politikom najviše štete nanosite svome narodu.

Ali je Srbija zemlja mogućnosti i sposobnih ljudi. Prošlo je vrijeme Koštunice i Aca Tomića pa će proći i ovo. Doći će na vlast neki normalni ljudi koji će gradit dobre odnose sa susjedima a ne pujdat na mržnju kao ovaj.
Препоруке:
0
0
23 недеља, 20 фебруар 2011 01:42
Peter@Crnogorcu ha,ha,ha
Pa ti, coce, podje u buducnost ka sivi tic.
Javi se kad stignes tamo.
Препоруке:
0
0
24 недеља, 20 фебруар 2011 13:03
Смиљански
@"Црногорац"
Као и до сад,и сад важи она "Потурица гори од Турчина"!Не брини "Црногорче" ти за Србију,само ти "цепај"ка Еу,и НАТО,Црвеној Хрватској,или Великој Албанији,опусти се и уживај!Србија је одувек имала издајника,али ипак на крају,успе да се сачува,каква таква!Само ти пиши латиницу,воли Хрватску,и Шиптаре,мрзи Србе,одричи се Светог Василија(Слава му и милост),Светог Петра Цетињског,Марка Миљанова,Књаза Николе,династије Петровића,Бећковића,Лубарде,Караџића,Карађорђа,....Ђоковића,Прлаиновића,,,.!Пошто наким случајем,и ви славите Славу,као ваши непријатљи Срби,предлажем да уместо Светих апостола,од сада славите,Милована Ђиласа,Вељка Влаховића,Јосипа Броза!
Запамти,за твоју несрећу,већи су Срби,Грбљани, Васојевићи,Зећани,него ови у Београду!Никада се српство угасти неће, у ономе што се данас зове,Црна Гора,или како ви више волите ,"Montenegro"!
Препоруке:
0
0
25 понедељак, 21 фебруар 2011 12:11
Nuko
Montenegrino blago tebi kako si "napredan". Vjerujes li ovo sto potpisujes ili se udvaras mentorima?
Препоруке:
0
0
26 уторак, 22 фебруар 2011 13:41
Василије Црногорцу
А писмен си , валим те боже,ко будак, мога би цијелу Црну Гору њим да искрчиш па да од камњења почнемо да живимо ка бубрези у лоју.
Препоруке:
0
0
27 субота, 26 фебруар 2011 00:07
читај и шири даље!
Прочитајте овај текст и ширите га даље:

http://www.srpskenovinecg.com/stav/8644-rajo-vojinovic

НСПМ препоручујем да га што пре објави. И тај текст, и овај, истог писца:
http://www.srpskenovinecg.com/stav/8860-lingvocidni-malj-crnogorski-rajo-vojinovic
Препоруке:
0
0
28 субота, 26 фебруар 2011 00:24
подсвест
22 субота, 19 фебруар 2011 23:06 Crnogorac
Sve i da je tako kako vi zborite - pa što? I Alija Izetbegović se pisao Srbinom. Ali je to vrijeme pasalo ...

Алију је на крају изјело сопствено зло, а његова Босна је ено - никаква, на коленима, непостојећа, са страном управом и како срља све дубље ...
Препоруке:
0
0
29 недеља, 27 фебруар 2011 17:20
Petrushin
It was the social chasms created by early industrialism, and by the unevenness of its diffusion, which made [nationalist conflict] acute ... Whenever cultural differences served to mark off this chasms, then there was trouble indeed. When they did not overturn the political system when they could not define themselves 'ethnically'. Only when a nation became a class, visible as unequally distributed category in an otherwise mobile system, did it become politically conscious and activist.
Only when a class happened to be (more or less) a nation did it turn from being a class-in-itself into a class-for-itself, or a nation-for-itself. Neither nations nor classes seem to be political catalysts: only nation-classes or class-nations as such.


Ernest Gellner (1983:121)

Ne vidim zasto je rasprava o nacionalnom Crnogorcu teska?

"Nacionalno" u srpski jezik ulazi sa pojavom Jugoslovenstva (nacionalnosti) a na stetu svih NARODA i narodnosti koje su ga trebale da prihvate.
Препоруке:
0
0
30 недеља, 27 фебруар 2011 17:39
Petrushin
"Дакле, српство у Црној Гори представља аутентичну националну мисао" je netacno, jer Srpstvo i Pravoslavlje mogu da predstavljaju NARODNO, dok je NACIONALNO republikansko, pravno i teritorijalno, samim tim u sadasnjim prilikama "crnogorsko", jer je Crna Gora "teritorija", koja definise (buduce!) MOGUCE "crnogorsko" i "nacionalno".

Pravoslavlje iSrpstvo su vezani za kralja i narod, dok su NACIJE vezane za republiku, teritoriju - i elite, koje oslikavaju zakon i moc na toj teritoriji.

Austrijanaca, kao nacionalne kategorije, ODMAH POSLE RATA je bilo svega desetak procenata i to su uglavnom bili oni koji su bili MANJINA u Austriji; da bi danas Austrijanaca kao nacionalnog opredeljenja bilo prekon 2/3. Neka nam je to svima na umu.

"Nacionalni inzenjering" stvara "nacije", a sa njima i ideologije, jer nacije NEMAJU KORIJENE, na koje se mogu pozivati, samim tim je imaginacija njihovog postojanja ZAMISLJENA, u istoj mjeri kao sto je to i Harry Poter, samo sa vlascu i elitom...
Препоруке:
0
0
31 недеља, 27 фебруар 2011 17:45
Petrushin
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the republic for which it stands, one NATION under God, indivisible, with liberty and justice for all."

Kao sto vidite iz njihove zakletve, "Amerikanci" se zaklinju americkoj zastavi (USA), pa republici, pa jednoj nedjeljivoj NACIJI, pod jednim Bogom i na kraju "slobodi i pravdi za sve".(!?)

To je taj nacionalni OBRAZAC, koji se kasnije prenio na Francusku i druge nacije-drzave, da bi svoj medjunarodni i pravni temelj dobio u raznim poveljama UN-a, MMF i SB aranzmanima itd.

U Ujedinjenim Nacijama, htjeli vi, ne htjeli, morate da se zovete NACIJOM, jer je takva pravna terminologija i interpretacija Velikog Brata, koji je osmislio sistem u kome ETNICKO ne smije ni pod razno da gravitira, nego je sve podredjeno IMPERIJI, KAPITALU i MASONERIJI.

Ako, kojim slucajem, zavirite u preambulu US Ustava, tamo nema pomena o bilo kakvoj NACIJI vec o NARODU/IMA (We, the PEOPLE of the United States)...
Препоруке:
0
0
32 недеља, 27 фебруар 2011 17:58
Dr
@Petrushin

Мислим да су ово три најбесмисленија коментара која сам икада прочитао на овом сајту. Толико нетачних тврдњи на једном месту се заиста ретко виђа.
Препоруке:
0
0
33 недеља, 27 фебруар 2011 18:15
Petrushin
Ako pogledate srpske rjecnike necete nigdje naci "naciju" i "nacionalnost" kao izraze, jos manje u nasem prevodu Svetog Pisma.

Tek sa pojavom Jugoslovenskih masona i Jugoslavije, pocinje nacionalizacija srpskog NARODA u teritorijalni i republikanski KALUP/OBRAZAC koji traje do danasnjeg dana u Crnjoj i goroj zahvaljujuci tim istim masonskim produktima u obliku kvazi socio-komuno-crnogorstva i jugoslovenstva.

"Teritorija" je odjednom zamijenila i zapostavila sve IZVORNO/etnicko,, pa su braca na granicama dvije republike i njihove teritorije, postali pripadnici razlicitih nacija i nacionalnosti.

Ko je glasao za elitu i partiju, koja je na vlasti odmah je postao "pripadnik nacije", a ovi stom su bili protiv vlasti, postali su odmah neprijatelji te nacije.

ps. Slicno se desilo i u Francuskoj 18, samo sto "TeRRoR" tih razmjera nije bio izvodljiv u 21. vijeku, pa se pristupilo iseljavanju nepozeljnih i njihovoj marginalizaciji u politickom, socijallnom i ekonomskom pogledu.
Препоруке:
0
0
34 уторак, 01 март 2011 02:13
Никола
Слажем се са Petrushin-ом. Потребно је инсистирати на разлици у појмовима народа и нације. Нација настаје са појавом грађанских држава након буржоаске револуције и она означава припадност некој држави, а народ је старија категорија и означава заједничко порекло, језик и културу са другим припадницима исте групе. Зато и постоји велика разлика у појмовима Србин и Србијанац, као и у придевима изведеним из датих именица - србијански и српски. Сходно томе, прецизнија одредница је када кажемо да је Тадић србијански председник, јер српских председника поред њега имамо неколико у региону - Вујановић, Додик, па чак и Јосиповић и председник муслимана у Босни... Сви су они председници неких Срба, али различитих држава које тај народ чини на некој територији.
Препоруке:
0
0
35 среда, 02 март 2011 22:25
Petrushin
The meaning of a word is determined entirely by its context. In fact there are as many meanings of a word as there are contexts of uterrance....
Contexts do not stand side by side in a row as if unawake of one another, but are in a state of constant tension, or incessant interaction and conflict.


VOLOSHINOV* (1973:79-80)

Da pojasnim:

rijec/izraz je definisan diskursom, tj svim onim sto tu rijec/pojam dublje opisuju i u obrazac (kontekst) utemeljuje.

"Na-ROD" je izgubio na znacaju i pojmovno je sveden na geografsku odrednicu, kada su jugo-nacionalisti dosli na vlast, a sa njima je doslo do primjene njihovih tumacenja - primjena/zabrana tih istih na-ROD-nih izraza i stvarnih znacenja u svakodnevnici: institucijama, obrazovanju, akademiji, nauci...

Uradite pretragu "narodnog" na NSPM-u pa ce vam biti sve jasno.

---
*Philosophy of Language and its Significance for Marxism - Volosinov

http://www.marxists.org/archive/voloshinov/1929/marxism-language.html
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер