понедељак, 06. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Какав народ, таква и власт?

Kоментари (46) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 26 јануар 2011 23:11
Питагора
Нисам могао да пажљиво прочитам цео текст јер је тако пун општих места и фраза. Сва та запомагања о добром и вредном народу кога воде зле елите представља изговор за све што не ваља у овој држави, а много тога није на месту. Ако и постоји завера елита против Срба, `ајде онда једном да се дигнемо и створимо бољу елиту, ако смо за то способни, да помало парафразирам Ђинђића. Како се те лоше елите баш код нас стално запате?
Са једне стране, она одговарају непријатељски настројеним спољним елементима у пасивизирању и сламању наше воље и вере у себе, а са друге стране она одговарају деловима нашег корпуса у одбацивању осећаја одговорности и комформизму („ја ту ништа не могу, ми смо такви као народ“)

Ево, ја сматрам да ми Срби нисмо ни упола тако златни као што аутор мисли, па опет нисам дефетиста. Јесте, углавном смо сами криви за ситуацију у којој се налазимо, али можемо и да учинимо корак напред.
Препоруке:
0
0
2 среда, 26 јануар 2011 23:23
Dejan P.
Sve cestitke! Pravo u srz problema! Nadam se da je to stav koji se poklapa sa stavom vecine gradjana ove zemlje.Ako se prava politika DOS-a nije videla u pocetku,tacnije od oktobarskog prevrata,danas je potpuno ogoljena i oni se uopste i ne trude da je bar malo prikriju misleci da su zasticeni od strane svojih gazda i da ce svoju pokvarenu i izdajnicku politiku sprovoditi jos decenijama.
Препоруке:
0
0
3 среда, 26 јануар 2011 23:57
Цмок Торонто
Без обзира што исте текстове можемо читати у неколио интернет страна,магазина...и што списатељи,обојени овако или онако,покушавају да скрену пажњу на народ,власт,историју,судбину остаје једно једин питање...
ОДГОВОРНОСТ
лична,морална,политичка....
Народ или ти интересне групе изаберу једну власт,коју не могу да мењају осим када изаберу другу (сваких 4 године)..тако да политичка елита нема одговорност према народу па се питам где су медији ових дана?
Испада да је ”Утисак недеље” најкритичнији од свих, што је апсурд.
Читајући ”хронику” на једној половини екрана и на другој текстове са ”почетне стране” ...очигледан је раскорак у критичној мисли.
Знам да није лако сачувати џентлменски статус али реалност је постала ”језива” тако да имамо само два избора...
1.Или полудети
2.Или конкретно деловати.
Уз све поштовање према НСПМ и ТВ Раскршћа, плаши ме да је реалност постала шоу који вас је претекла.(Каскање у ходу).
Но ово је само пријатељска критика свих нас.
Све нај..
Препоруке:
0
0
4 среда, 26 јануар 2011 23:59
Ivan K
Имам поглед другачији од аутора г-ина Анђелковића. Не слажем се да народ окривљава себе за стање у земљи, већ напротив, код нас је традиционално уверење да ће смена краља, престолонаследника или председника бити кључна промена после које ће да процвета у земљи.
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 27 јануар 2011 00:16
хамлетовска дилема
"какав народ - таква власт"

"без рада нема јела :без дела нема јела"

...


ја баш нисам тог мишљења које, мислим, покушава подмукло да се сервира, а које је баш превазиђено.
сматрам да је врло тешко одупрети се таквом, рекао бих - наметнутом мишљењу.

Као прво, морамо бити свесни огромних промена кроз које је друштво прошло у бар последњих 100 година.

Човек је остао без посла, јер га углавноме замењују машине (трактори, булдожери, роботи, кола,...).

Видимо дакле да би могао већ на том степену вероватно веома удобно да живи, без ратова (уништавање углавно материјалне својине ) - решење је некредитни новац - има о томе домаћих текстова Стојана Ненадовића,на једном блогу.

један занимљив детаљ :

У бројевима 1528. стр.26 и 1529. стр.25, 1981.године „Економска политика“ је донела чланак др. Срећка Угрина „Путеви стварања некредитног новца“, а у броју 1535. од 31.8.1980.године, мој чланак „Теоријска природа некредитног новца“.
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 27 јануар 2011 00:26
хамлетовска дилема - наставак
наставак цитата :

Славни новинар Славољуб Ђукић, у свом коментару у „Политици“ написао је: „Када је ствар била најинтересантнија, стопирана је са највишег места у држави“.


Дакле, мислим да смо исправно доказали да поменута флоскула "без рада нема јела" једноставно више не важи.

Да видимо како је са поменутом флоскулом. Ми такође сматрамо да је превазиђена. Већ смо имплицитно то и доказали на једном другом примеру.

Неко може да оптужи народ да је таквим својим елитама пружио поверење, па је стога сам крив због онога што га је снашло.


Проблем је у ономе који то поверење злоупотребљава, а уопштено гледано систематска злоупотреба друштвеног поверења спада у социопатију.


Наш народ, у овом историјском тренутку, вероватно има најгоре елите и моћнике у својој целокупној историји.
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 27 јануар 2011 00:34
Kosta B.
Gospodine Andjelkovicu, hvala vam na ovakvoj brilijantnoj analizi. Evo i ovog "elitnog" u Tunisu sto pobeze glavom bez obzira sada trazi Interpol..A ovaj drugi takodje "elitni" u Egiptu vise ne moze mirno da spava jer zna da je on sledeci..Nadam se da obicnom narodu ovde nece trebati 30 godina da konacno shvati da nema elitnijeg i snaznijeg sloja drusva on nas samih. Ovi drugi koje ste vi odlicno opisali u vasoj analizi cine 1-2% stanovnistva po najboljim procenama. Sta nas onda sprecava da iskoristimo tu svoju moc? Zasto prihvatamo sve sto nam se desava bez otpora? Molim vas analizirajte ta pitanja sledeci put.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 27 јануар 2011 00:37
хамлетовска дилема - наставак 02
Прво морамо да будемо увек и увек свесни чињенице на који начин је формирана ова коалиција. уз страну подршку.
Мислим да је то већ можда и 80% грађана јасно. Коалиција која путем цензурисаних .... медија намеће неке , чини ми се можда, неке врло, веома чудне ставове.

Мислим и да је у питању веома тежак облик негативне селекције и да овом народу није дозвољена еволуција те да се садашњи Срби(јанци) понашају попут "хибрида", услед већ поменуте негативе селекције у трајању од биће већ скоро 500 година (сетимо се само јањичара).
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 27 јануар 2011 00:41
Лав
Не знам у којој то Србији аутор живи, али у оној из које сам ја - елита је баш по мери народа. Мој град је пун бизнисмена и предузетника који су сви на исти калуп - пријатни, породични људи, прави домаћини. Стално налазе неке шеме да обрну капитал, и ваља им признати да су заиста људи од акције. Али ако нешто крене по злу, добро пазе да се кола пребију на другоме, па био то кум или брат (чак штавише, тако некако и увек испадне по правилу). Идеала немају, и рођену бабу би продали, само ако то може да се пристојно представи. И не делује ми да мањка ентузијазма за смену власти због тога што сви мисле "Ма и ти нови ће бити исти". Пре ће бити да у народу нема довољно хипокризије, и да су несуђени револуционари свесни да би и они исто тако радили да им се може.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 27 јануар 2011 01:22
Светислав Костић
Све што аутор излаже у тексту у којем готово свака друга ријеч елита, елита, па "елита", пада у воду када се код тих "елита" у конкретним случајевима ради о тотално однарођеним индивидуама.

Уз то плитког ума, ароганцији према народу из којег потићу, ако је то уопште и случај, као у Србији у којој се од обичног човјека Србина, који идентичан са просјечним бирачем, скривају несрпска поријекла појединих чланова тих "елитара".

Од којих понеки, а имам при том управо Србију пред очима, пипадају оним национима у окружењима, са којима Срби деведесетих морали да ратију, и дан данас са њима на ратној нози, што ни Тадићева политика посипања пепелом не може да закашира, иако тај појам и ритуал непознат унутар вјерско културног круга у којем Борис Тадић одгојен од малих ногу. А то није било у врлетима Црне Горе нити у Србији.

Заборавите актуелне "елите", збаците их са власти на било како, али збаците. И бирајте на валст оне које ви, народ васпитали у народном духу.
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 27 јануар 2011 08:23
Petar Izgnanik
Narod koji cupka satima pred salterima i uredno uplacuje 13 (TRINAEST!) uplatnica za registraciju kola. Narod koji ne protestuje kada mu jedan ortoped pravi haos u gradjevinarstvu, i to kad nije zauzet valjanjem racunara drzavi u kojoj je misnistar, pa jos preko firme registrovane u inostranstvu (sukob interesa, stetni ugovori, izbegavanje poreza, HALO?!). Narod kome vojne fabrike lete u vazduh jer je ovim DAHIJAMA puno da placaju strucne i stalno zaposlene ljude nego uzimaju omladince preko zadruge. Narod koga godinama vuku za nos a ne mogu da izgrade par kilometara autoputa NI KROZ RAVNICU. I da ne nabrajam.

Slazem se sa Pitagorom, to moze i mora da se promeni! Ali se plasim da nam ovakvi tekstovi sa kukanjem na "neprijatelje iz inostranstva" i zlosrecnu istoriju samo odmazu. Ni intelektualna elita koja samo kuka tako u biti ne sluzi narodu bas kao ni ova tranziciono-tajkunska koja nam je zasela na grbacu.
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 27 јануар 2011 09:08
Јовиша Видић
Пристојно је, прво пажљиво прочитати чланак, па онда евентуално коментарисати, што очито није случај код појединих опонената. То, да су Срби расрбљени, види се голим оком. Српска национална кичма почела је да се грби са доласком првих српских социјалиста: Светозара Марковића, Димитрија Туцовића и осталих немачких ђака. Српство се жртвовало ради југословенства да би се сада жртвовало ради неког апстрактног европејства. Национална свест (национализам) је у узлазној линили у целој Европској унији; то вам могу сведочити са лица места. Једино национална свест може подупирати: националну културу, просвећеност, језик, веру, обичаје, националну економију, школство и све остало. За наведено није довољна само национална свест; неопходна је и национална држава. Није случајно, да сви европски народи имају своје националне државе.
Јовиша Видић од Рудина.
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 27 јануар 2011 09:33
Branisalv Nikolic
Bravo!!!!!
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 27 јануар 2011 09:35
Deki
O srpskoj eliti mozemo da pricamo sve i svasta.Elita danas svakako nije nacionalno orjentisana,sta je sa ranijim elitima.Arcibal Rajs nimalo ne prica lepo o srpskoj eliti.Tako da se kontinuitet posle Drugog svetskog rata nastavio i pogorsao.Autor clanka nije uzeo u obzir pripadnike srpske elite koji su bili jugoslovenski orjentisani npr. Aleksandar Rankovic.Ne pricam o njegovoj odgovornosti za zlocine komunista u periodu 1944-1945,vec o smeni posle 1966. godine kada Srbija prihvata Ustav iz 1974. godine.Zasto pripadnici srpske politicke elite nisu otvoreno pobunili protiv takvog Ustava, kao sto su uradili Albanci i Hrvati i dobili i savezni i republicki Ustav koji su njima odgovarali.
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 27 јануар 2011 09:46
гаврило
сјајно! исто такво мишљење дијелим са Вама а Ви сте га литерарно и успјешно обликовали и представили читаоцима НСПМ!из овога слиједи да нас само револуција може вратити истинским вриједностима или ћемо бити у овој друштвеној трулежи и сами захваћени процесом који све једе!зато на барикаде!!!повратимо Достојанство Србији и њеном народу!
Препоруке:
0
0
16 четвртак, 27 јануар 2011 10:02
Нн-2
Дођу тако смутна времена када српски народ пошаље своје елите у јаме, као 1944 када су партизани ушли у Београд.
Препоруке:
0
0
17 четвртак, 27 јануар 2011 11:21
Бојан
Чланак тј идеја ми се генерално свиђа али мислим да би се све могло боље разрадити и мало обратити пажњу на логику и закључивање..

а што се тиче нашег проблема.. нек дан сам био у једном малом градићу.. тамо сам видио стандардну атмосферу која влада у нашим градовима, биједу, неимаштину, безнађе, лошу инфраструктуру, дезорјентисаност итд.. видио сам и одређени број младих људи и колега и ја смо са жаљењем констатовали колико ту ипак на крају има потенцијала, тих младих људи који никада неће постати доктори, научници, пословни људи тј. који неће имати прилику да нешто корисно ураде у животу за себе и за друге, већ ће углавном гледати како да негдје нешто смуљају, запосле се преко везе, чекају да им неко нешто да на тацни итд..
Препоруке:
0
0
18 четвртак, 27 јануар 2011 11:26
Бојан 2
Из мог личног искуства које сам доживео доле на нашим просторима (на којима нисам више), ради се о томе да се сви они који имају потенцијал да направе промјене, који могу да донесу нове идеје или нешто боље, стопирају. То је последица комунизма, претпостављам и накарадног менталитета који смо кроз дуги период развили. Неке констатације аутора у вези са народом су интересантне и звуче тачно. Ипак, мислим да код нас у принципу влада погрешан систем вриједности, погрешно усмјерење, људи међусобно спутавају оне који могу да им донесу напредак и промјене, нисмо расположени и спремни за тимски рад и као што рече један коментатор, мислим да су многи људи свјесни да би они исто радили када би били у прилици да дођу на власт, и због тога нам не може бити боље. Не може, јер сви сматрају нормалним и прихватљивим да се баве нпр непотизмом чим дођу у такву прилику. Према томе, људи који сматрају да је то нормално и не заслужују боље да живе, а пошто ја нисам такав одјелио сам се од безаконика.
Препоруке:
0
0
19 четвртак, 27 јануар 2011 11:28
М.И.Т.
У нашој земљи и народу се одавно усталило уверење да „сваки народ има власт какву заслужује“, тј. да је неспособност и корумпираност власти слика општег духа самог народа.... Ствари, наравно, уопште не стоје тако и указују на сасвим обрнуту ситуацију.

Ако ствари нису такве, требало је да нам укаже на доказе (не своја уверења, тврдње, тезе, индиректна мерила и сл) којима се то доказује. Чиме доказује тврдњу да ствари не стоје тако? Не тврдим да ствари стоје и обрнуто, само тражим доказе за ауторове тврдње. А како доказе не даје, онда и закључак о тексту може да се "креће" само ка једном смеру.
Ivan K
Имам поглед другачији од аутора г-ина Анђелковића. Не слажем се да народ окривљава себе за стање у земљи, већ напротив, код нас је традиционално уверење да ће смена краља, престолонаследника или председника бити кључна промена после које ће да процвета у земљи.

Овako пише коментатор који иначе "дели" лекције о исправном писању и језичком чистунству.
Препоруке:
0
0
20 четвртак, 27 јануар 2011 12:08
Starac Milija
Naša prva greška je što upravljački sloj zovemo elitom kad ona to nije. To bi se još i moglo ispraviti. Šta da kažemo na to što kod nas najbolji ljudi ne dolaye na odgovorna mesta. Zašto je to tako? U zemljama zapadne Evrope videćemo da bašibozuka ima svuda, što bi stari Grci rekli Hopi Poloi, ali zato na svim važnim upravnim mestima u javnim i državnim službama možete naći veoma odgovorne i moralne ljude od integriteta. Na njima počiva red i poredak. Stari narodi su znali da na pravednicima svet počiva, a kada su to zaboravljali, propadala su carstva.
Zašto kod nas od malih nogu po školama možete videti da loši đaci i deca sklona neradu i neredu, vode kolo i potiskuju dobre đake i dobru decu, i nameću im anti-vrednosti? (Dobri đaci su "štreberi").Nešto krupno nije u redu sa našom pedagogijom pre svega kod kuće a onda i u prosveti i u društvu. Kad tu ispustimo stvar ostalo ide samo po sebi do vlasti i elita.
Препоруке:
0
0
21 четвртак, 27 јануар 2011 12:18
хамлетовска дилема - наставак 0...
ко се имало разуме у пољопривреду зна да од хибридног семена не добијамо исти хибрид, већ "обичан" кукуруз.
Ето, у том контексту сам говорио о еволуцији и "хибридима". у воћарству добијамо из јабуке племкиње дивљу,...племкиња се размножава калемљењем.

али Србија још није сасвим на дну. Биће, верујем, ако се уведе гмо храна. Тек онда има да "никне" још већих "хибрида".

Више у томе у видео прилозима и слично Николе Алексића, из "Еколошки покрет Нови Сад".
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 27 јануар 2011 12:24
брм
"За разлику од неких народа и нација који су настајали као последица државне политике и идеологије одређених друштвених елита, што се види на примеру стварања америчког националног идентитета (као и неких у Европи попут шпанског, швајцарског, италијанског, британског...) па и југословенског; српски идентитет је у највећој мери изграђиван и одржаван код обичног „простог“ народа"

ДОКЛЕ ВИШЕ ОВАКВЕ ГЛУПОСТИ о народу који има бар три писца најстаријих националних програма на свету, у народу Доситеја, Вука и Његоша?
ПИСАВ ТЕКСТА СЕ ОВОМ РЕЧЕНИЦОМ И САМ ПШОКАЗАО КАО ПРИПАДНИК ЕЛИТА КОЈЕ КАО КРИТИКУЈЕ

савки народ је нсато као "последица државне политике и идеологије одређених друштвених елита" без тога су скуоина етничких група тј. проширених "рођака"...само што су Срби то урадили међу првима у Европи..ал то данашње елите не знају
Препоруке:
0
0
23 четвртак, 27 јануар 2011 12:30
брм
Petar Izgnanik
браво за коментар
Препоруке:
0
0
24 четвртак, 27 јануар 2011 12:59
Лаповац
Полемичан чланак у сваком случају. Ако и прихватимо да је све истина, где су (у чему су) узроци тог стања елита социолошки посматрано, када и сам аутор каже да су се јављали и у старој капиталистичкој и у комунистичкој Југославији и ево их опет у овој капиталистичкој Србији. Коров расте и размножава се само на подлози која му одговара, а која је то подлога (друштвено уређење) која ће најбоље да сузбије раст друштвеног корова. (Дигресија, позната ситуација са штетном коровском биљком амброзијом која је кажу увежена из Америке и размножава се у огромним рамерама и на свим подлогама, чак и на туцанику железничких пруга).
И друго, ако је Југославија била штетна за српски народ, шта ће мо са историјски оправданим тежњама да сви Срби на Балкану живе у једној држави, а да се та држава не зове Велика Србија.
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 27 јануар 2011 13:59
srdjan conic
Svaka cast na analizi. Odbrana naroda od sopstvene elite je prioritet jer od te odbrane zavisi opstanak srpske drzave.
Препоруке:
0
0
26 четвртак, 27 јануар 2011 14:30
Mićko
@ Pitagora

Bravo, Pitagora! SlaŽem se.
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 27 јануар 2011 15:06
Danski Srbin
Ja od celog teksta mogu jedino da akceptiram naslov: KAKAV NAROD - TAKVA JE I VLAST, ostalo staje pod davno poznatim: JA TEBI SERDARE, TI MENI VOJVODO.
U ovakvoj, nikakvoj, politickoj situaciji i stanju duhova u Srbiji, najmanje sto nam nam treba je ovaj lamet nad, inace, divnim Srbima - neznam sta im je sad odjednom.
Glavni promotori i nosioci komunizma u Titovoj drzavi su bili Srbi, nemojte razlikovati druge Srbe od Srbijanskih Srba, to nije lepo.
Njihovi potomci, kao sto ste rekli, sada drze vlast u Srbiji.
Narod koji proizvodi toliko i tako dugo: politicke pampe, gramzljive, korumpirane i samozive politicare koji vode samo svoja posla, ne zasluzuje hvalospeve koje vi nudite.
Taj narod je sve ove sadasnje dva puta glasao i opet ce: "Ako Bog da srece".Radi se o ugradjenoj, samodestruktivnoj, sitnosicarskoj falinki.
Ko dobro misli srpskom narodu, mora mu govoriti istinu, ne bi li pojedinacno sagledavao svoje falinke i na njihovim ispravkama radio.
JEDINKE CINE NAROD.
Препоруке:
0
0
28 четвртак, 27 јануар 2011 16:54
бојан
чланак је добар али му хвали анализа периода после ПРВОГ св. рата, шта нам је говорио Арчибалд Рајс као и анализа после првог и другог србског устанка ато је сјајно написано у Пекићевим књигама.Зато у руке поново Рајса и Б.Пекића!
Препоруке:
0
0
29 четвртак, 27 јануар 2011 17:09
хамлетовска дилена - наставак 0...
ви се дакле Дански Србине (нехотице) стављате у пропагандну улогу актуелног режима.
једно је последица, а друго узрок.
ви о последицама, а ја о узроцима.
стављате се у врло комотну позицију, јер не тражи
никакав мисаони напор, већ инерцију, папагајско понављање, наметнуте ставове, спин,...
Ако већ настостојите да будемо објективни, онда незнам зашто игноришете чак и јањичаре ?
азијатски деспотизам можемо исто тако приписати окупаторима.

Саставе власт уз страно мешање, предизборне обмане, обећања, а после крив народ јер их је "изабрао" такве.
не тепам никоме али мислим да сам пуно објективнији,конструктивнији од вашег, чини ми се, врло црно-белог, поједностављеног, површног,... гледишта.
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 27 јануар 2011 17:11
брм
Danski Srbin
тачно тако, мука ми је од академика и професора који селективно износе само позитивне чињенице, хвале народ не би ли се огребали за још коју дневницу и трибину.. представљају ситуацију ружичасто и да мос ми у прави и да правда мора победити...А ЗНАЈУ ДА ЛАЖУ..и свесно јавно не реагују из чистог конформизма ..
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 27 јануар 2011 17:36
Татијана
Углавном, демократија је једна лепа идеја где идеално друштво управља само собом итд. и тралала и све уз слатке осмехе и крај бајке. Нема идеалног друштва, нити идеалног система за свако друштво и било који народ. Народе треба оставити са сами уређују своје државе сходно својим обичајима и правилима, све док стварно и биолошки не угрожавају било коју другу групу народа. То би у суштини било близу идеалног друштва и његовог уређења. Неки системи су намерно компромитовани и њихове основне идеје су злоупотребљене. Са демократијом то није случај, као ни са комунизмом. Оба система су систематски наметана и исто тако коришћена; исте су им кулисе и иста идеологија. Комунизам је био под обавезно, а демократија исилована као добровољна. У основи, оба система траже од већине да се понаша како то одговара мањини. Комунизам, зато што је то солидарност на делу, а демократија зато што је то лепо и фино, зато што треба више бити забринут за туђа права него за сопствени живот.
Препоруке:
0
0
32 четвртак, 27 јануар 2011 17:52
Милоје
1) Одлична анализа и одличан приказ стања у Србији, и уопште приказ стања у које је систематским дејством сила доведен читав српски народ. Хвала аутору што је на једном месту објединио мноштво чињеница које показују то стање, уз доследну примену логичког закључивања.
2) Чињеница да и за овакву анализу има „опонената“ потврђује основну тезу текста, а то, поред осталог, значи да „елита“ има своје пропагаторе свуда. Осим тога, у Србији има оних који, не само да нису Срби, него се радују свакој акцији сатирања српског елемента. Такви протагонисти се препознају, и са њима „расправа“ није могућа.
3) Јасно је да треба дејствовати и мењати стање, док још нису поништили све што је српско постојало и постоји. У томе циљу потребно је у Србији да народ, припадници и носиоци српске свести, има могућност свог изражавања: радио, телевизију и новине.
То не допушта владајућа АНТИСРПСКА булумента. Против тога се та булумента немилосрдно бори, апсолутно свим средствима.
Препоруке:
0
0
33 четвртак, 27 јануар 2011 17:54
Милоје
Један од примера је уништавање дневног листа „Глас Јавности“ и физичко уништавање његовог власника. Скоро све телевизије су антисрпске, понека није антисрпска али НЕ СМЕ бити српска. Уништавању сваког гласа побуне, или било којег израза не прихватања ропства, служе судови у Србији. То доказују муњевита и неправедна „суђења“ свим побуњеницима против ропства у Србији.
4) После решења питања и могућности изражавања народа, дато под 3), предузети акције за ослобађање Срба у Србији од ропства.
Препоруке:
0
0
34 четвртак, 27 јануар 2011 18:46
kaktus
Skoro mi je zao svih dobronamernih koji pokusavaju da ovu temu objasne svako na svoj nacin ali skoro niko ne vidi sumu od drveca.Zlo je svuda oko nas i da bi se pobedilo mora da se unisti tamo gde je i nastalo.Suvise je naivno verovati da Srbija moze da bude Ostrvo i da se izoluje od opakog virusa globalizma koji je zarazio ceo svet.Vrlo je interesantno da je ovo sto se danas desava u svetu vec neko pre 80-90 godina predvideo. Procitajte pazljivo "Mein Kampf",posebno deo koji se bavi "globalizacijom" gde i sam Prevodilac i urednik ukazuje na to da je Autor knjige vrlo dobro sagledao opasnosti od globalizacije, bez obzira kako je on to tada nazvao.Verovatno smo ipak bolje i ovako prosli nego da su se ostvarile njegove namere.Ko zna?
Препоруке:
0
0
35 четвртак, 27 јануар 2011 19:16
krivci
Princip da pokvarena elita kinji posteni narod kao osnovnu posledicu ima revolucije i trazenja mesije. I jednog i drugog je u Srbiji bilo previse. Nista ne cini narod tako podloznim uticaju demagoga kao stalno trazenje krivice u drugome.
Препоруке:
0
0
36 четвртак, 27 јануар 2011 23:47
Турас
Одличан приказ.Коментатор Милоје у потпуном праву.НИКАДА се не одричи свога,остаћеш неминовно сам.Можемо да критикујемо одређене групације у своме народу,као аутор,никако србски народ јер ми смо тај народ.Коме сопствени народ не одговара код мене у Шумадији таквог називамо "ништак".Определите се.
Препоруке:
0
0
37 петак, 28 јануар 2011 13:04
Тореадор
Одличан чланак. Посебно ми је драго што је и сам аутор уочио да послије пада Милошевића на власт долазе анационалне елите.

Нажалост, инерција и недостатак храбрости да се призна грешка, која је учињена са Слободаном Милошевићем 5. октобра, и даље за последицу има негација властите кривње која се понекад манифестује и тако што ми се чак и овдје (!) бришу коментари у којима прозивам на одговорност и саме уреднике овог сајта за мањак визије коју су испољили када је Милошевићу скидана глава.

Месија нам је потребан, нажалост људи су неспремни да се боре, знам из властитог искуства када сам позивао своје окружење на јединство и истрајну борбу да као млади, паметни и изнад свега морални људи преузмемо власт у земљи, да сам наилазио на малодушност, тих иначе способних људи.
Препоруке:
0
0
38 петак, 28 јануар 2011 14:25
Веља
Апсолутно сматрам да је елита спрам народа. Када један народ даје "веру за вечеру", тј кад му материјално благостање има виши приоритет од правде, вере, морала, националног одржања; Када би јако мали број народа "пре изгубио главу, него своју огрешио душу",... онда није ни чудо да доспева дотле да га воде лоше елите. Није ни чудо да се такав народ ономад у велом броју одрекао вере, Цркве, отаџбине, краља похрлио за Титом (странцем). Није ни чудо да је најише гласова на прошлим изборима народ дао "жутима", јер народ интересују само питања која се тичу "леба", тј плата и пензија и не даје ни пет пара за приче о Косову; не интересије га да слуша ни то што је територија угрожена, ни што нам културу растачу, ништа. Неће народ казнити ову власт ни због Косова, ни Војводине ни геј параде, нити чега сличног, него само евентуално због пара и поћи ће за оним ко му их обећа. И данас сматрају да је најбоље било под Титом. Таквом народу се, по божијем допуштењу, даје оваква елита.
Препоруке:
0
0
39 петак, 28 јануар 2011 16:32
mesije svuda oko nas
Месија нам је потребан, нажалост људи су неспремни да се боре, знам из властитог искуства када сам позивао своје окружење на јединство и истрајну борбу да као млади, паметни и изнад свега морални људи преузмемо власт у земљи, да сам наилазио на малодушност, тих иначе способних људи.


Zanimljivo. Ne samo sto nam je potreban jos jedan mesija, nego - kakva slucajnost! - bas Vi i Vasi poznanici ste odlicni kandidati za tog mesiju.
Препоруке:
0
0
40 петак, 28 јануар 2011 18:15
Веља
Онај ко жели добро свом народу и држави не би требао да му подилази, него да му јасно указује на грешке и мане и тиме га позива да се поправи. Народ овај ипак има право да тајно гласа, одлучи шта ће да купи, да слуша и гледа.
Да је овом народу стало до националних вредности, онда би се све странке и медији, којима је стало до популарности, трудили да што више покажу своју приврженост и поштовање тим вредностима. Сви часописи би прешли на ћирилицу, такође би и све фирме, којима је стало до успеха на тржишту, своје јавне натписе, етикете на производима и рекламе имали на ћирилици па макар је и мрзели.
Сви они би се плашили да не буду доведени у везу са нечим што је противно систему вредности српске нације. Ми међутим видимо да то није случај. Многи чиниоци се утркују у томе ко ће показати више анационалности, јер знају да не само што неће бити кажњени него ће их народ још више подржати. Не могу ту никакви утицаји да помогну, ако народ некога одбаци.
Препоруке:
0
0
41 петак, 28 јануар 2011 18:19
Veljkovic
Srbi su odlican genetski materijal ali imaju lose moralne vrednosti.Rezultat negativne selekcije za vreme Tita a po Arcibaldu Rajsu i ranije.Negativna selekcija je kada generala Lazarevica posaljes u Hag.Zasto bi neko branio Srbiju ako zna da ce ga Vekaric ili Tadic ili Ponos isporuciti neprijatelju.Narod to prihvata.Ne demonstrira.Ne tice ga se.
Mi smo "trpeli" 35 godina Tita u sred Beograda.Ulazili u KP da bi dobili bolji stan ili posao.Ulizivali se i potkazivali komsije i prijatelje.Sad odjednom svi postali zaklete demokrate.Cak i Titovi najveci komunisti.
Hrvati su se borili protiv Tita u SFRJ.Srbi su Tita prihvatili.Sada je kao bio los.
Srbija je puna doktora koji ucenjuju,uzimaju mito.Puna profesora koji prodaju ispite i diplome.Puna popova kojima je najvaznije da naplate uslugu.Puna neljubaznih sluzbenica na salterima.Srbin to radi Srbinu.Zato su kafici puni dok kolju Srbe u Pristini.Negativna selekcija uspela.Otporni su primorani da se isele.
Препоруке:
0
0
42 петак, 28 јануар 2011 23:46
Petar Izgnanik
Veljo, kada kazete "Када један народ даје "веру за вечеру", тј кад му материјално благостање има виши приоритет од правде, вере, морала, националног одржањa" kao da pokusavate da kazete da ne mogu i blagostanje i moral zajedno.

Zasto ne bi i jedno i drugo, reecimo, borbom protiv korupcije? Da demonstriramo ispred kabineta svakog ministra koji je upleten u neku aferu bio bi to i-hi-hi korak ka jednom i drugom ISTOVREMENO.

Hajde, odaberite vi najkorumpiranijeg pa da krenemo od njega. Ja predlazem Dulica. Nema od kukanja ni na strane neprijatelje, ni na nemoral, ni na komuniste, ni na odrodjenje od crkve nista. Jedino nesto konkretno da se radi, da se ova drzava bar malo upristoji, za pocetak. Onda bi sve drugo islo lakse.
Препоруке:
0
0
43 субота, 29 јануар 2011 00:10
Турас
@Веља,Вељковић да у праву сте,али не генерално.Шта да радим,у шта да верујем.Овде је реч о елити,не о србском народу.Арчибалд Рајс је критиковао такође србску власт,елиту дакле.Сељака као носиоца државе и војника,хвалио.Рећи ћете да је данас другачије.Сигурно да је тако.Али исто тако је сигурно да се не треба предавати до краја.Какав ће бити зависи од нас и колико смо спремни за жртву.Другу земљу немамо.
Препоруке:
0
0
44 понедељак, 31 јануар 2011 00:02
Тореадор
Иначе, ја често говорим:

"Срби су изузетно потентан народ, који има изузезно импотентне вође"
Препоруке:
0
0
45 понедељак, 31 јануар 2011 22:44
Томислав Милановић
Није потребно да себе доводимо у заблуду. Као народ, онакви смо, какве нас је пре неколико деценија описао Домановић у својим сатирама на најверодостојнији и најоригиналнији начин. Ту не треба ништа ни додавати ни одузимати. Ми смо баш такви и данас и то проклетство ће нас, нажалост пратити још много, много година, деценија..., све док једнога дана, као народ, једноставно, нестанемо са ових простора. Ни мало оптимистично, али, истинито.
Препоруке:
0
0
46 четвртак, 03 фебруар 2011 00:32
Jos jedan "tribalac"
Ovo je po meni najjaci tekst koji sam ikad procitao na ovom sajtu. Licno sam dosao do istog zakljucka ali nisam verovao da ce ovako precizno i beskompromisno ikad igde biti objavljen. Bojim se da masa citalaca nije u potpunosti svesna kakav se dragulj nalazi pred njima.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер