недеља, 28. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Српске акцизе и европски бензин

Kоментари (8) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 27 јануар 2011 17:20
хамлетовска дилема
изазвала нове притиске и показала да је Влада дефинитивно сведена на ранг колонијалне администрације.


а на теми испод где сам полазио од поменуте основе бивам прозван за подилажење народу.

То наиме нису помињали у предизборној кампанији обмана.

Народ је крив само зато што је наиван, и што дозвољава да га пре самих избора престраше манипулацијом и неистином попут "повратак у деведесете" !
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 27 јануар 2011 17:55
Petar
Veoma jasan i pregledan tekst, razumljiv i nama koji nismo nikakvi ekonomski i naftni stručnjaci. Zaključak: sve se vrti oko para, plus još malo EU-filne ideologije i dosta antirusizma. Jesam li dobro razumeo?
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 27 јануар 2011 20:31
JM
Увознички лобији су формирани 90.-тих, односно датирају из времена "контигената". Тада су само "одабрани" могли добити дозволу на увоз одређене робе. Одабрани су наравно били СПС људи или криминалци под контролом службе безбедности. То је зачетак свих проблема у Србији. Тада су настали тајкуни који данас газдују Србијом заједно са тренутном политичком елитом. Овај дуо се и дан данас руководи само личним профитом и не обраћа пажњу на интересе дражаве ( народ се подмири колко да преживи и изађе на изборе како би једна од њихових фракција хоштаплера преузела примат у неком периоду ). По томе су исте и леве и десне и странке центра. Иначе Слобо је "пао" кад су ове структуре увиделе да ће додатно профитирати у периоду "отварања" Србије ка Европи. Дугогодишња владавина ове спреге довела је до тоталног уништења српске привреде, пољопривреде и државе. Не постоји зло које може да се мери са овим. То су прави и једини криминалци у Србији ,који данас управљају свим сферама живота.
Препоруке:
0
0
4 петак, 28 јануар 2011 10:13
Jasna Simonović
Uvoznički lobi se formirao zato što je lobi generalnih zastupnika slab...
Препоруке:
0
0
5 петак, 28 јануар 2011 15:54
vozac a ne politicar
ja hocu kvalitetno gorivo za male pare. NIS je poklonjen rusima i sada se produzuje njihov monopol ovako definisanim akcizama.

pa to prevazidjeno 'neevropsko' gorivo je po ceni (na NISovim) pumpama ekvivalentno 'evropskom' gorivu u toj zloj evropi.

dalje - nigde na svetu sem kod nas se ne stiti akcizom gorivo koje vise zagadjuje od onog koje je ekoloski prihatljivije.

zdravstvujte braco a ja odoh da se vozim gsp.om
jer 95 oktanski benzin ni za upaljac nije dobar, a kamoli za moj auto.
Препоруке:
0
0
6 субота, 29 јануар 2011 00:16
@vozač, a ne političar
Bojim se da ste vi ipak političar više nego vozač. Ili samo nise uopšte pažljivo pročitali tekst, kao ni ona druga dva koji se tim problemom bave. Zapravo, sudeći po onome "NIS je poklonjen Rusima", mislim da ste vi dobrano "navozani" na LDP/B92 priču. Inače, slažem se sa pohvalama na račun vrlo dobrog i objektivnog teksta.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 31 јануар 2011 04:14
Ко Вам брани да купујете квалитетно
@vozac a ne politicar

Вама очигледно ништа није јасно везано за овај проблем, или се правите да Вам није јасно. Наиме, увоз бензина у Србију је СЛОБОДАН. Поновићу то: увоз бензина у Србију је СЛОБОДАН.

Шта то значи? Значи, господине "возач", да за своју машину можете да купујете које хоћете гориво, на којој хоћете пумпи, по цијени коју одређује тржиште.

Али Вама то, очигледно, није довољно. Ви желите да Ваши суграђани, којима није битно да им гориво има "евро стандард" (кад им већ плате, социјално и пензије немају "евро стандард") остану без јефтинијег горива. Али што би то Вас занимило?

Ах, да... Па вјероватно зато што сте Ви "uvoznicki lobista, a ne vozac (niti politicar)". Или сте можда такође и активиста "Гринписа", па Вам је јако стало да она наша шака јада од пољопривредника, којима увознички лобији (sic!) обарају цијену производа, такође још и плаћају скупљи бензин? А све то да Србија не би (по ко зна који пут) "zagadila svezi evropski vazduh"?
Препоруке:
0
0
8 уторак, 01 фебруар 2011 21:28
Sten
Autor ovoga clanka upotrebljava termin "kvalitetnije gorivo", a ja pitam sta to znaci? Gorivo koje ima visu cenu nije kvalitetnije gorivo. Cena se razlikuju u zavisnosti od kolicine aditiva dodatih u gorivo, a aditivi sluze da bi povecali otpornost goriva na samozapaljenje (oktanski broj). Kaloricna vrednost goriva je nezavisna od oktanskog broja, pa se moze reci da sve vrste goriva (benzina) koje se koriste za pokretanje automobilskih motora imaju jednaku kaloricnu vrednost. Dakle, ne stoji podela na kvalitetnije i nekvalitetnije gorivo jer se radi samo o razlicitim standardima za razlicite specifikacije motora. Naravno da postoje i kvalitetnija i nekvalitetnija goriva, ali to je vec nesto drugo i cena goriva na trzistu nije diferencirana prema kvalitetu (to je slobodni izbor potrosaca).
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер