четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Басарине историографске баханалије

Kоментари (65) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 05 фебруар 2011 10:43
Boban
Odavno nisam pročitao bolji roman od novog Basarinog dela. Nema se ništa zameriti. Trenutno najveći srpski pisac.
Препоруке:
0
0
2 субота, 05 фебруар 2011 11:10
alan ford
Kakv je "pisac" basara nije potrebno govoriti, ali kakv je mucak to je za pricu.
Препоруке:
0
0
3 субота, 05 фебруар 2011 12:40
Хернанес
Сувише простора потрошено на једног човека склоног доброј капљици.
Препоруке:
0
0
4 субота, 05 фебруар 2011 13:19
Срђан
И полако долазимо до проблема!
Како су рекли стари људи вођени законима искуства "без муке нема науке"!
Али Басара и компанија из постмодерне су врли представници Хедонистичко-егоцентричне цивилизације,која проповеда да је човек настао од мајмуна,да човек постоји само себе ради,и да је смисао живота у екстремно неумереном задовољавању физиолошких потреба!
Линијом мањег отпора долазимо до оваквих "дела" која нам указују колика је декаденција захватила савремену уметност!Да би се написало такво једно дело,које је Басара загризо,потребне су године научно-истраживачког рада,ненормално много одрицања,и самопожртвовања!У том случају би се писац морао одрећи телесних наслада свих врста,и морао да пролије много крви и зноја како би светлост дана угледало нешто вредно помена!
Али постмодерна филозофија живота то не дозвољава!Мање ради,више уживај,подај се окупатору и живи,воли освајача!Постмодерна у Србији је име за колективни Стокхолмски синдром!!!
Препоруке:
0
0
5 субота, 05 фебруар 2011 13:59
Цигура
Уопште ми није јасно зашто Басара најзад не изазове на двобој Коштуницу?

Изаберу лепо неку пустару на пола пута између Белановице и Бајине Баште (занимљиво, то пада географски тачно на вр' Дивчибара!), и, на наше задовољство, заврше давно отпочето.

Оружје: што мањи калибар, да би ране биле што мање смртоносне, тј. да би се дуже у сласт напуцавали.

Секунданти: за Басару - Дерета, за Коштуницу - Ћосић. Ако се испромашују (или помире?) главни актери, барем ће секунданти моћи да се натенане испоубијају, на радост Српчади.

Овако, Басара игра неки монофазни "пејнтбол", који је занимљив само његовим навијачима. Дајте да СВИ уживамо, бре!
Препоруке:
0
0
6 субота, 05 фебруар 2011 14:05
Радомир Кошанин
Мудри стари Латини би рекли "qualis rex, talis grex" (какав краљ, такви поданици). За Бобана важи нешто другачија изрека: "какав писац, такви читаоци". Не може се рећи: "Нема му се ништа замерити", јер је то негација негације. Исправно је написати:"Нема му се шта замерити".
Препоруке:
0
0
7 субота, 05 фебруар 2011 14:43
Jocika
Šta se dogodilo sa Basarom? Od kada mu je to? Ima li to neke veze sa mesečevim menama?
Препоруке:
0
0
8 субота, 05 фебруар 2011 14:51
thinking maize@ аутору и коментаторима
Један од коментатора ИСПРАВНО примети да је ово предугачак текст (ма колико заснован и потребан!) за једног оваквог "лаког" "писца", а други, опет исправно, примети да се овде ради о једном менталитету, менталитету АУТОРАСИЗМА, тј. расизма спрам сопственог, у овом случају српског, народа. Што је појава, признаћете ЗАБРИЊАВАЈУЋА, па ни овај ТРУД проф. Љушића није УЗАЛУДАН, напротив! Значи постоје ДВА МОМЕНТА у овој проблематици: 1) УЗРОЦИ ауторасизма код (неких) Срба и 2) МЕРЕ (како палијативне, тако и дугорочне) које као народ треба да спроводима, ради сузбијања те РАЗОРНЕ појаве. Што се тиче првог момента, УЗРОКА АУТОРАСИЗМА код (неких) Срба, мишљења сам да треба почети од чувене Цвијићеве натукнице о РАЈИНСКОМ МЕНТАЛИТЕТУ у Срба. Што се тиче другог момента, МЕРА које треба спроводити ПРОТИВ АУТОРАСИЗМА, јасно је као дан, што због времена, положаја у ком се налазимо као народ, а и претрпљених зала у задњих 20 година, да НАСИЉЕ, као ЛАЖНО решење проблема ауторасизма не долази у обзир!
Препоруке:
0
0
9 субота, 05 фебруар 2011 14:51
Александар Ивковић
"...Хартија код Срба, по Басари, служи искучиво у две сврхе, као цигар-папир и за прављене фишека, односно метака за пушке..."
Из ове анализе Басариног (не)дела, види се да код појединих (друго)срба хартија служи и да истрпи свакакве глупости. Сирота хартија.
Препоруке:
0
0
10 субота, 05 фебруар 2011 15:27
thinking maize@ аутору и коментаторима, крај!
Насиљу које НИЈЕ КАНАЛИСАНО у систему НЕМА МЕСТА, ма колико био заговорник теорија о ДЕМОКРАТСКОМ ПРАВУ НАРОДА на ПОБУНУ, ако људи који врше државне функције исте ЗЛОУПОТРЕБЉАВАЈУ! Видесмо како се ПАЉЕВИНА и ПЉАЧКА Народне Скупштине, као највишег дома овог народа, значи АКТ НАСИЉА, ИЗРОДИ у ОРГАНИЗОВАНУ РАСПРОДАЈУ и ОТИМАЧИНУ и ПЉУВАЧИНУ свега ВРЕДНОГ, како материјалног, тако и духовног у овом народу! Залуд прота Гавриловић и Милић од Мачве 5-ог октобра 2000-те апеловаше да се ПОЖАР гаси, РУЉА у коју се изметнуо српски народ тада ПЛЕСАЛА је над том ПАЉЕВИНОМ! Па су нас ови ЛАЖНИ СПАСИОЦИ тако и третирали, као РУЉУ! Зато, "ПРЕКО ПРЕЧЕ, НАОКОЛО БЛИЖЕ" или УДАРИТЕ ПОРЕЗОМ на ТАЈКУНЕ, МАТЕРИЈАЛНЕ (разни Мишковићи, Беке, Костићи, Матијевићи...) и ДУХОВНЕ ("другосрбијанци" као Басара, Чеда, Кандићка, Бисерко, Лихт...). Неко ће рећи, ајде ови први, али како други? Ништа лакше! Ко у Србији ЈАВНО објави нешто на СРПСКОМ језику и на ЛАТИНИЦИ, тај ПЛАЋА порез од нпр. 1000%! Има ли још предлога?
Препоруке:
0
0
11 субота, 05 фебруар 2011 16:31
Ковач Југовић
Поштовани господине Љушић,
Захваљујем Вам на приказу књиге. Надам се да ћете наставити да пратите рад овог нашег младог књижевника. Било би добро када би се већ у поднаслову, или негде на видном месту, нашао онај податак да је најомиљенији лик ауторов Н. Чанак. Онда велики број читалаца не би губили време упознајући се са књижевно-политичким делом нашег писца и његовим дометом.
Препоруке:
0
0
12 субота, 05 фебруар 2011 16:46
nadica
procitala sam ceo tekst i ostala zapanjena! ne mogu [ ne smem ]bilo kakav komentar da uputim jer nisam procitala basarino delo. volela bih da se pojave u 'otvorenom, tolerantnom i ne-svadjalackom duelu-dijalogu jedan naspram drugog i,pisac objasni 'sta je hteo da kaze'' koje su njegove kreativne slobode ...mozda bi 'UPITNIK' ili' UTISAK NEDELJE ' posluzili kao pravo mesto...ne znam , ali bih strasno zelela da ih zajedno vidim i cujem sa svojim argumentima
Препоруке:
0
0
13 субота, 05 фебруар 2011 17:47
Jelena
Каквих знања и каквог образовања је наш писац средњошколац, речит је сведок његово непознавање и бркање назива држава и територија. Нимало похвално за бившег амбасадора једне земље.

I sada je problem sto ovaj paskvilant nije vise ambasador,ali bi pisanjem ovakvih paskvila ,ovaj drugosrbijanski cinik da dodje do nacionalne penzije.Njegovo neobrazovanje,prostakluk su cinjenice da ga treba ignorisati.KOme je palo na pamet da ovaj bude ambasador zasigurno nije zeleo dobro Srbiji.
Препоруке:
0
0
14 субота, 05 фебруар 2011 18:25
Н
Нисам прив који примежује да је ово можда најдужи текст на овом сајту.
Нешто ту није у реду када један историчар кога сам сматрао озбиљним посвети толико времена, пажње и сиве масе писцу...
Кога не сматрам ни озбиљним ни неозбиљним псицем. Него га не сматрам писцем уопште.
Него естрадном звездом.

Хајде да сада патентирамо израз духовна силиконка. За њега и њему сличне.

Као што ЈК не силази са Пинка, па пише колумне, тако и СБ не силази Са Студиа Б. И не знам колико је људи прчитало неку његову књигу. Али сви знау кога мрзи, с ким ратује...
Не спадам у љубитеље лика и дела ВК, али је СБ патолошки опседнут њиме.Ако се већ појављује на Студију Б, нега се мало нацрта у "Агапе".

Да нам пренесе мало хришћанске љубави за ближње.

Ако је за ту морбидну мржњу према властитом наорду добио тешке паре, онда га не оправдавам,али га бар разумем. Има наде за њега, када му неко понуди више.
Брине ме могућност да је та мржња из убеђења.

Онда му ни 3 Јеротића не могу помоћи.
Препоруке:
0
0
15 субота, 05 фебруар 2011 20:11
драго.ца
@ Цигура
"Уопште ми није јасно зашто Басара најзад не изазове на двобој Коштуницу?"

Неко је негде једном духовито рекао: Покушава да ме увуче у блато па да будемо на истом нивоу.
Са својим коментаром ти бираш сопствену позицију.
Препоруке:
0
0
16 субота, 05 фебруар 2011 20:50
Цигура
Г.Драго, наравно. Са поносом.

А што се њих двојице тиче, познато је да "ко се бије, тај се воли".

Срећом, постоје старе изјаве обојице, па и чланкописца, па човек има на шта да се ослони када важе овакав текст.
Препоруке:
0
0
17 субота, 05 фебруар 2011 22:26
nikola
mislim da basara ne zna sta hoce
Препоруке:
0
0
18 субота, 05 фебруар 2011 23:20
Турас
Басарис није само бизарис он је и весељак који делује са својим често профаним пискарањем као пригушивач на жестоке критике уперене на његов рачун.Поготову када исмева Ћосића а хвали Сорошеве ђаке,Чеду,Чанка јер верујте ми са њима је у истом броду Његове су критике све жешће што тај брод више личи на Титаник.Писење му је све мање аргументовано а све више антисрбско.
Препоруке:
0
0
19 недеља, 06 фебруар 2011 00:26
au mile
Рекао бих да је Басара под великим утицајем Аустроугарске антисрпске кампање с краја деветнаестог века, по којој су Срби ружни, прљави и зли, а због њихове неспособности да се помире са реалношћу и мегаломаније, избио је Први светски рат, после кога су нестала четири царства.
Басара јесте пијанац и слабо образован, што надокнађује великом ароганцијом, буком и безобразлуком.
Басара јесте елоквентан и његов стил причања јесте допадљив. Успева да фасцинира нашу (врло широку) малограђанску публику својом ерудицијом која је само привид. Басара поседује знања која га чине убедљивим победником у кафанским расправама,али када налети неко као Љушић, и када његову писанију "исече као репу", оголи се Басарина површност и елементарно незнање.
Басара је један од предводнка такозване Друге Србије и један од њихових најјачих интелектуалаца. Какви ли су онда остали?
Препоруке:
0
0
20 недеља, 06 фебруар 2011 02:15
хиперборејац
Радош Љушић је можда морао да напише овакав и оволики осврт.Просто то му је налагала професионална савест.
Ми не морамо да се оволико осврћемо на Светислава Басару.Пустите ..има важнијих ствари..ето... сутра је недеља ..
Препоруке:
0
0
21 недеља, 06 фебруар 2011 12:03
Симић Манојло
Ако је перјаница самооптужујуће антисрпске другосрбијанске мисли, њихово најобразованије и
најталентованије оштро перце, што Басара свакако
јесте,оволико необавештен, шта и колико онда знају
други?
Једна књига која је, верујем, позната госп.Љушићу,
а видим потпуно непозната Басари(и том анонимном
"историчару" из фусноте, који тврди да није било
разлога за устанак 1804.г.-било их је у свакој
години, сваког предходног вијека)у оштрој је
супротности са другосрбијанским, потпуно неутемељеним поставкама о "српским кривицама".
Ради се о књизи у којој је Милорад Панић-Суреп
( "Кад су живи завидели мртвима",Нолит,1963.),дуго
копајући по архивама, прикупио документа из прве
руке-православних монаха и свештеника, на старо-
српском или старо-словенском, по Манстирима,широм
Балкана, од краја 13.в.(поп Петар), преко 1371.г.
(Исаија), па после пада Смедерева( 1459.), све до
Карађоршевог писма Милошу, од 21.јуна 1813.г.).
Како је књига промакла будном оку агитпроповских
комитета
Препоруке:
0
0
22 недеља, 06 фебруар 2011 12:22
milosav
Nesumnjivo da je gospodin Ljušić dobar profesor.Još jednom je pokazao ponavljaču gde mu je mesto.
Препоруке:
0
0
23 недеља, 06 фебруар 2011 12:33
Симић Манојло
наставак;

Како је књига промакла будном оку агитпроповских
цензора, међу којима би Басара, да је рођен 20-ак
г.раније, свакако био "главни", остаје нејасно
једино логично објашњење је да нису знали старословенски-њихово писмо било је латиница).
Књига је тужни и застрашујући регистар, о Србији
као полигону масовних егзекуција, у изведби примитивних(примитивнијих и од балканских),крви
жедних азијатских племена.
Помори глађу, узроковани отимањем и последњег зрна
жита од српских тежака, били су свакодневна појава
кроз свих 400 г.
Књига почиње Записом попа Петра из 13.в.чији се
фотоснимак оригинала налази у петроградском Музеју.
Поп Петар је, пишући при слабом светлу из неправилне глинене посудице(са уљем из Бара),у којој је пловак стално одлазио до зида, па тако на
место где треба да "черта слова", уместо светла,
бацао сенку, после неколико неуспешних покушаја
да га врати у центар, резигниран, на маргини
записао :" плови пловче,пиши грешни попе Петре ".
Препоруке:
0
0
24 недеља, 06 фебруар 2011 12:48
Симић Манојло
наставак 2.;
Ова књига изазваће констернацију код сваког ко је
прочита, јер је документовано зло провођено над
Србима кроз вијекове. А ко је не прочита, неће
ни доћи до таквих сазнања(као Басара и "историчар")
Ја честитам госп. Љушићу на стрпљивом и прецизном
раду на откривању веродостојних докумената, иако
налазим непримереним било какво поређење, па и
негативно, Басаре са Андрићем, који је на основу
докумената тачно знао колико српске земље у Босни,
ће као награду од турских Власти, да добије неки
ага или бег, након успешно обављених покоља и
паљевина по Ужицу, Чачку, Шапцу и Ваљеву- онолико
колико може да заокружи јашући на коњу,у дугом
љетном дану.
Ово другосрбијанско ситуирање кривица на Балкану,
било би стварно смешно, да они не мисле озбиљно,
и тиме показују сво сиромаштво духа, шупљикаво
титоистичко образовање, и потпуну моралну посрнулост.
Препоруке:
0
0
25 недеља, 06 фебруар 2011 12:58
Milos Stankovic
Ljusic je zaista temeljno raskrinkao Basaru, mozda i najekstremnijeg predstavnika srpskih autosovnista, ne racunajuci, naravno, Latinku Perovic i konclager komandanta Jova Kapicica. Medjutim, i dalje nije jasno sta intelektualac poput Radosa Ljusica trazi u SNS, stranci koja, izgleda, podrzava sve antisrpske poteze aktuelne vlasti, kao i Basarin LDP(Rezolucija o Srebrenici, Statut Vojvodine, puzajuce priznavanje Kosova, pznatije kao "EU nema alternativu").
Препоруке:
0
0
26 недеља, 06 фебруар 2011 14:01
Ala
Jevreji su davno uocili medju sobom Jevreje tzv"self-hated Jews" i od njih imaju poseban otklon.
Basara je samo kap u moru neznanja kojima nas obasipaju B92 s raznim Brankicama,Studio B s raznim Sarapama ili jadno neukim voditeljkama,Pink sa svakakvim rijelitijima,ali i sve dnevne novine ,bez razlike.Mozda je Press najnepismeniji?!
Basara je sinonim za laz,prevaru korupciju jer to (THE Chedda) stiti njegova stranka.
Basar je self-hated Serb jer ko, iole normalan,moze da voli Canka?!
Препоруке:
0
0
27 недеља, 06 фебруар 2011 17:00
Милан Вишковић
Много буке ни око чега . Баш се примио професор . Басара је управо то и хтео . Ко иоле , макар и површно познаје његов књижевни опус , ништа друго није могао ни да очекује . Спрдање са историјом је његово списатељско вјерују . И нема у овом роману ничег што би заслуживало тако озбиљну , студиозну анализу . Чиста зајебанција срачуната да испровоцира имагинарне и реалне Басарине опоненте .
Препоруке:
0
0
28 недеља, 06 фебруар 2011 17:27
Pera iz solitera
sad se Fuko prevrce u grobu. on je govorio o kraju istorije, ali da ce da skonca od Basarine ruke to mu nije bilo ni na kraj pameti.
Препоруке:
0
0
29 недеља, 06 фебруар 2011 17:31
саша р.
Професоре Љушићу, направили сте велики, а и врло аргументовани осврт, али према коме?!
Па он, чак и да жели, није у стању да схвати шта желите да му саопштите.
Вама професоре, хвала на свему што сте урадили за истину о Србији, али не трошите више време на некога коме ни Господ више не може помоћи.
Препоруке:
0
0
30 недеља, 06 фебруар 2011 21:22
Machak Vojo
Profesore, da li je istina da je Cabrinovic posle neuspesnog atentata skocio u 13cm duboku Miljacku, posto je popio bajati cijanid koji mu je dao major Tankosic, ili i to laze Basara...?
Препоруке:
0
0
31 недеља, 06 фебруар 2011 23:07
Visnja
Ljusicu, evo recenice sa sajta Univerziteta na kojem radite: "Порекло Универзитета може се пратити од почетка XIX века, од 1808. године,
када је Доситеј Обрадовић основао Велику школу."
Inace, u udzbeniku za sedmi razred iz 1998. (Ljusic bio recenzent) nigde se ni ne pominje Velika skola.
Ako Dositej nije osnovao Veliku skolu, ucinite nesto da se ispravi taj podatak na sajtu BU.
Препоруке:
0
0
32 недеља, 06 фебруар 2011 23:37
ZALOGARE
Cini se da svaki nas savremeni pisac (cast izuzecima, ali stvarno izuzecima) pise sa samo jednim ciljem - da privuce paznju ne citalacke, nego politicke javnosti, kako bi u nekom mandatu bio ambasador.
A o srpskim (hrvatskim, crnogorskim istoricarima, sve je to "isto pakovanje") tipa Rados LJusic ne treba trositi reci! Za njih je Bog prvo stvorio Srbe (Hrvate, sta vec), pa amebe, pa ostalo...
Izgleda da nisu shvatili da je njihovo zanimanje proucavanje proslosti i da nisu nacionalni radnici!
Препоруке:
0
0
33 недеља, 06 фебруар 2011 23:41
Senka
Postavlja se opravdano pitanje sta se to dogadja u srpskom izdavastvu kada je moguce izdati ovakav sund. Na Zapadu nijedan izdavac se ne bi toga primio . Zasto? Zato sto bi time sebi priustio masovne sudske procese i kompenzaciju.Svaka stavka iz ovog prikaza bi imala tezinu na sudu a izgleda samo u Srbiji i zec dize nogu na istoriju i to bez ikakvih posljedica.
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 07 фебруар 2011 10:18
300 + 1
Кад је Љуша Ристић адаптирао Шекспира, питали су га због чега није узео неку другу драму или неког другог писца, ако ју је већ променио beyond recognition. То је било пре тридесетак година, али исто питање поставио бих и Ћосићу. Због чега није говорио о некој другој историјској личности, ако већ брани (тако постмодерно) право на ’сопствену (идеологизовану) истину’.

Лепо је да нас аутор учи Аристотеловој разлици измежу историје и фикције (историје која се могла догодити), али би било још лепше да отворено испита контекст Ћосићевог дела.

Само да неко не помисли да ценим ’српске постмодернисте’ и литерарну грохомаду друге Србије, г. Светислава Басару. Он је, као и све што долази из тог угла одрпаног и мусавог ринга који се зове ’српска политика’, опор, неталентован и вечито мрзовољан јер нација која њему, Тијанићу, Матићу и Панчићу није могла да да факултетску диплому или бар почасни докторат сигурно није у стању да препозна њихову генијалност. Најбољи српски писац? Ужас.
Препоруке:
0
0
35 понедељак, 07 фебруар 2011 11:14
М.И.Т.
За мене је Басара један талентован и духовит писац. Не судим о његовом моралном лику, јер ме то његово својство никако не дотиче, не утиче на квалитет мог живота. О Љушићу мислим да је добар историчар и да доста зна, а о његовом моралном лику такође, као и о Басарином, не расправљам.
Зашто се Љушић упустио у научно раскринкавање једног недреалног књижевног дела никада нећемо јавно сазнати, јер нам аутор вероватно никада неће искрено то рећи. Остаје само да нагађамо, али је недвосмислено да није хтео да Басару подучи историји, нити је бранио науку од Басаре, јер њој Басара, ма шта писао, не може ништа.
Љушић се заиста потрудио, имао је мотив. Али, ако је Басарино дело толико лоше као што Љушић тврди, онда ни Љушићево дело негирања Басариног дела не може да буде велике вредности. Пре ће бити да је све то део политичког рата између Басаре и његових савезника на једној страни и оних који су Љушићеви политички истомишљеници на другој. Само је ову битку повео архангел Радош.
Препоруке:
0
0
36 понедељак, 07 фебруар 2011 11:24
Ранко Стојановић
...Пошто у овој критици не анализирамо радове историографа, навешћемо само имена оних који су оставили неко вредније дело о Карађорђу: Лазар Арсенијевић Баталака, Константин Ненадовић, Миленко Вукићевић, Владимир Ћоровић, Владимир Гофман, Драгослав Страњаковић, Гојко Десница, Радош Љушић...

Скромно!
Препоруке:
0
0
37 понедељак, 07 фебруар 2011 11:38
Радосав Стевановић
@300*1
Због чега није говорио о некој другој историјској личности ...

Бесмислено питање! У чему би била разлика да је уместо Живојина Мишића описао Степу Степановића? Да ли је требало да за главног јунака дела узме Оскара Поћорека, можда?
Препоруке:
0
0
38 понедељак, 07 фебруар 2011 11:51
300 + 1: Objasnjenje
@ Radoslav Stevanovic

Naprotiv. Studirao sam, davno, kod Jovana Hristica, verovatno naseg najistaknutijeg poznavaoca Aristotela. Od njega sam naucio da postoji i nesto sto Aristotel nije naveo kao distinkciju izmedju fikcije i realnosti. Naime, ne moze se bez odgovornosti uzimati istorijska licnost i pesnicka sloboda dovoditi do apsurda da bi se stvarao kalambur, ili ideoloski podobna slika istorije. Postoji odgovornost i prema tim licnostima i prema istoriji.

Kako biste recimo shvatili neku buducu fikciju koja, uzimajuci 'istorijske subjekte' za modele, prikazuje Cedomira Jovanovica kao patriotu, srpskog macho predsednika kao osobu nesrpske nacionalnosti koja bas i nije macho, a Svetislava Basaru kao enciklopedistu nalik na Crnjanskog ili Krlezu?
Препоруке:
0
0
39 понедељак, 07 фебруар 2011 11:52
Sloba
Basara
puno talenta a jako malo unutrasnjeg mira, ravnoteze i razuma.
Препоруке:
0
0
40 понедељак, 07 фебруар 2011 11:53
Висарион
Има Мопасан причу:"Она свиња-Морен".Прочитајте.Има много Басаре у тој причи.Тачно - она свиња МОРЕН.Свуд гура свој нос и све ,где га стави, онереди.Просто свињизам.
Господин Љушић је његов роман узео за озбиљно и уложио труда да докаже (и доказао је) човек ришка по историји, завлачи своју њушку међу јунаке,вође,државнике и сви ти људи бивају загађени сплачином и мирисом алова и тумбаса у којима и без којих Морен не може да живи.
А опет овде тај Морен веома одговара.Скините ви њима градитеље мита, шта ће ту некакав пустахија Краљевић који оре царске друмове, цеди суву дреновину од девет година, пије из тулумина вино, пола пије пола Шарцу даје.Ти који су их соколили, ти који су чинили немогуће, који су могли што нико не може и храбрили их.Ти треба да нестану из тог српског света, па ће их Турци коначно превести преко воде жедне.Не они некад , него ови модерни сад.ТУ СВИЊИЗАМ МОПАСАНОВОГ МОРЕНМА ИМА СМИСАО.Није историјски тачан али је потребан овакав Басарин роман.Неко треба да нам .
Препоруке:
0
0
41 понедељак, 07 фебруар 2011 12:10
Вид
Нисам прочитао Басарину књигу, па не могу ни да је коментаришем, мада сумњам да би се озбиљан човек као г-дин Љушић играо са подацима које је навео у тексту и непрецизностима које су плод незнања и неозбиљности аутора књиге. С обзиром да сам,као уосталом и други, упознат са ангажманом писца у последње време ближи сам томе да верујем да су примедбе Љушића на месту. На крају крајева, све су то лако провериви подаци. У прилог овоме иде и то да Басара подржава ЛДП и Чеду Јовановића, који проповедају да су Срби окупирали КиМ 1912.год.(?!) па и том "чињеницом" бране тзв. "независно Косово", па је можда коначно пронашао сродну душу у својим уверењима, па и у незнању.
Оправдање за (ако је тако) онакво блаћење свог народа не постоји! То се не може подвести под слободу уметничког израза! Та потреба за изналажењем (измишљањем) нових и нових разлога за пљување по себи (Србима) Басаре и његових истомишљеника већ је нешто чиме би требало да се позабаве искусни психијатри!
Препоруке:
0
0
42 понедељак, 07 фебруар 2011 13:28
Tamara
odavno ne mogu da citam basaru jer taj je covek "skup" kompleksa,mrznje i sve to utopljeno u alkohol,fuj.
Препоруке:
0
0
43 понедељак, 07 фебруар 2011 18:06
Радосав Стевановић
@300+1
Заиста не разумем о каквој се идеологизацији ради и у чему је грех Добрице Ћосића ако је приказао Живојина Мишића као особу највиших људских, моралних и војничких квалитета. Прилично сам матор, али од малих ногу сам од бивших ратника, као и од многих других, о српским војсковођама слушао углавном само приче дивљења. Прочитао сам недовршене меомаре војводе Мишића и, стицајем околности, доста оригиналних историјских докумената из тога времена. Не видим у чему је грех, изузев ако је грех то што је Мишић стајао на челу војске која је искрварила сразмерно више него било која друга у Европи. Или, што је о њему писао баш Добрица Ћосић, бивши високи КПЈ функционер који је остао доследан неким својим уверењима до дан-данас.
Да ли је прича проф. Љушића о сусрету Д. Ћосића са кћерима Ж. Мишића потпуно веродостојна? Имао сам прилику да од Д. Ћосића лично чујем нешто другачији опис овог догађаја.
Добрица Ћосић је глорификовао своју нацију, за разлику од Басаре који бљује по њој.
Препоруке:
0
0
44 понедељак, 07 фебруар 2011 19:56
Boban
Prigodan odgovor Ljušiću čitamo danas u Danasu. Basara je retka vrsta u ovoj žabokrečini od Srbije.
Препоруке:
0
0
45 понедељак, 07 фебруар 2011 22:22
Vitez B
Pogledajte Ljusicev udzbenik istorije za sedmi razred osnovne skole.Ko razume shvatice, kada kaze da je karlovacki mir zakljucen u crkvi Snezne gospe na Tekijama ispod Vezirca!Basara je blistavi umetnik a Ljusic osrednji istorik ni blizu rasnom misliocu nazalost pokojnom Lazaru Vrkaticu.
Препоруке:
0
0
46 уторак, 08 фебруар 2011 00:16
Senka
@ Boban
Nije Srbija zabokrecina nego neki imaju kompleks zabokrecine a to su dva razlicita pojma.
A Basara samo uz uobicajeno vrijedjanje svih oko sebe zeli sebe uspostaviti kao autoritet u literaturi i kaze nam: "Razumljivo je da sa raspoloživim mentalnim aparatom Ljušić nije u stanju da razume fikciju, imaginaciju, ironiju i još niz stvari karakterističnih za moderni roman. "
Mos' si mislit!!!
Ne zna taj sta je roman , samo jako vice , jer misli da ce time sto vice i psuje nadoknaditi ocigledne propuste u obrazovanju i talentu.
( Da bi se komentatori vise obrazovali u tome smislu preporucujem da citate Roberta Harisa i njegove romane , da vidite i sami sta je pravi roman i fikcija)
Препоруке:
0
0
47 уторак, 08 фебруар 2011 09:42
thinking maize@ Senka
Поштована, потпуно сте у праву! Као што је Басара УМИСЛИО да је Robert Haris и "инспирисан" малиганским испарењима врши "денацификацију" српске прошлости, тако је нпр. Марко Видојковић УМИСЛИО да је српски Robert Ojster и врши "демитологизацију" српске садашњице. А обојица НЕ ВИДЕ у њиховој НАДОБУДНОСТИ да су живе инкарнације нове српске пословице: ВИДЕЛА ЖАБА ДА СЕ КОЊИ ПОТКИВАЈУ, ПА ДИГЛА НОГУ И ОНА! И СМЕШНО је и ПОМИСЛИТИ, а камоли и говорити о некој "генијалности" Басаре и Видојковића, када СВА СКРИБОМАНИЈА горенаведених НЕ ВРЕДИ НИ КОЛИКО ЈЕДНА РЕЧЕНИЦА из Ћосићевог или дела Моме Капора, да ето нађем АНТИПОДЕ горенаведених КРЕАТУРА! А о томе да се Басара и ПРИБЛИЖИ нпр. стилу једне "Отаџбине" или Видојковић маниру нпр. "High Fidelity"-ja СМЕШНО ЈЕ и ПОМИСЛИ, а КАМОЛИ ГОВОРИТИ! Зато су ми још и смешнији ови сајбер поштоваоци и браниоци лика и (не)дела "г-де" С.Б. и М.В.! Уосталом, "ПО ПЛОДОВИМА ЊИХОВИМ ПОЗНАЋЕТЕ ИХ", како рече Бог и Спас наш! Свако добро!
Препоруке:
0
0
48 уторак, 08 фебруар 2011 10:54
луди скретничар
Џаба ти сав таленат, ако човека нема у теби.
Препоруке:
0
0
49 уторак, 08 фебруар 2011 11:14
Boban
@Senka,
i dalje tvrdim da je Basara danas najveći pisac na srpskoj književnoj sceni.
A ovo što je neko spomenuo udžbenike za osnovnu školu... Još davno sam se ja pitao kako je uopšte dozvoljeno Ljušiću da piše ono što piše. Te udžbenike, odgovorno tvrdim, treba da radi Dubravka Stojanović. Ali, ne, ne odgovara ona Srbiji, previše je liberalna, naklonjenija nama iz Druge Srbije.

A Roberta Harisa čitao pre par godina... Ništa posebno.
Препоруке:
0
0
50 среда, 09 фебруар 2011 13:05
Вукадин
Жали Боже труда, потрошити толики текст на једног пајаца. Мислим да смо се још код оног "тврд ти стојим Борисе" договорили да му нећемо давати на значају. Мада, морам признати, занимљив лик, тај Басара.
Препоруке:
0
0
51 среда, 09 фебруар 2011 14:12
thinking maize@ Вукадину
У праву си поштовани Вукадине, занимљив лик је тај Басара, али су ЈОШ ЗАНИМЉИВИЈИ његови ФАНОВИ!? Међутим, постоје и одговарајуће установе за такве занимљиве људе!? Јер, неко је умислио да је нови Наполеон, неко други најновији "отац нације", а наречени Господин се двоуми да ли је инкарнација "јего сијатељства" Господара Милоша Великог или можда Генералисимуса Франциска Франка. У сваком случају КЛОВН! Но овај кловн би свако дете уплашио, јер деца не воле АГРЕСИВНЕ ТИПОВЕ. Свако добро.
Препоруке:
0
0
52 среда, 09 фебруар 2011 15:06
Milan
Jedno su privatni sukobi izmedju urednika ovog portala i Basare a drugo je neprestano privatizovanje mediju u licne svrhe(tu mislim i na Basarinu kolumnu u Danasu).Sto se tice ove kritike ja se ne slazem sa autorom iste. Na mene je ovaj roman ostavio izuzetan utisak.Nacin na koji Basara pise ne treba komentarisati jer je poznato da je on trenutno najcitaniji zivi srpski pisac.Citajte Basaru a kao knjizevnika a ne kao osobu sa cijim privatnim stavovima se ne slazete.
Препоруке:
0
0
53 среда, 09 фебруар 2011 18:27
thinking maize@ Bobanu, Milanu и другим фановима г-дина С.Б.
Поштована г-до, то што цените г-дина С.Б., било због књижевности или политике, то је Ваш став и укус, а пошто још од старих Латина важи De gustibus non disputandum, не бих са Вашим ставовима и укусима полемисао, али то радим са Вашом аргументацијом у циљу одбране лика и дела г-дина С.Б.! Елем, рекосте НАЈЧИТАНИЈИ српски писац. "Мож да бидне, ал не мора да значи", као аргумент, јер глас срског народа ОДАВНО већ није глас Бога, ergo глас ИСТИНЕ! Значи, имамо овде на делу ПОИГРАВАЊЕ са ЧИЊЕНИЦАМА, њихово ПРЕКРАЈАЊЕ и ПОНОВНО СПАЈАЊЕ, у циљу СТВАРАЊА НОВЕ ЦЕЛИНЕ. Лепо. Легитимни књижевни поступак! Али и у тој МИТОЛОГИЗАЦИЈИ важе ОДРЕЂЕНА ПРАВИЛА, па би у том смислу било лепо да неки "НЕСВРСТАНИ" књижевни критичар или љубитељ књижевности добро размотри ДА ЛИ г-дин С.Б. ПОШТУЈЕ ТА ПРАВИЛА?! А која се могу свести на византијску пословицу: "КАДА ЛАЖЕШ, ЛАЖИ БАР ОКРУГЛО, ДА СЕ КОТРЉА!" Како стоји код г-дина С.Б. и са "ЛАГАЊЕМ на ОКРУГЛО"? Нешто је ту ЋОШКАСТО, МНОГО брате ТАНДРЧЕ и ЗАПИЊЕ!
Препоруке:
0
0
54 среда, 09 фебруар 2011 18:38
thinking maize@ Bobanu,Milanu и другим фановима г-дина С.Б. бр. 2
Да, да Поштована г-до! Много је ЋОШКАСТО, НЕДОРАЂЕНО, па ТАНДРЧЕ и КЛОПАРА! А г-дин С.Б. еда би УНАПРЕДИО рецепцију свог ПО ЊЕМУ "богомданог" дела, а по мишљењу бројних грешника од којих први јесам ја, прилично ТАНКОГ ЕКСПЕРИМЕНТА увођења есејистичког и полемичког дискурса у романскну форму. Јер, СВАКО дело г-дина С.Б. јесте ЕСЕЈ на ЗАДАТУ тему, а ПОЧЕСТО и ПОЛЕМИКА. То има смисла док се ДРЖИ ФОРМЕ ЕСЕЈА и есејистичке полемике, као у нпр. "Вучјем брлогу", али када почне са опадачином, па онима који му се НЕ СВИЂАЈУ ПРИШИВА и ШТО ЈЕСТЕ и ШТО НИЈЕ, онда се морамо ЗАПИТАТИ ЗАШТО то РАДИ г-дин С.Б.? И да ли је такво увођење ЕСЕЈИСТИЧКОГ ПРИСТУПА и ПОЛЕМИЧКОГ ЖАРА у РОМАНЕСКНУ ФОРМУ, а са НЕ БАШ КЊИЖЕВНОМ НАМЕРОМ, ЛЕГИТИМАН УМЕТНИЧКИ ПОСТУПАК или УМЕТНИЧКА САМОВОЉА, која већ ПРЕЛАЗИ ГРАНИЦЕ УМЕТНОСТИ?! Г-дин Љушић се у овом свом прегледу дохватио подухвата ДОКАЗИВАЊА ОГРЕШЕЊА г-дина С.Б. о МАТЕРИЈАЛНУ ИСТИНУ. Зашта мислим да је у ПОТУНОСТИ УСПЕО, тј. ДОКАЗАО да г-дин С.Б. БЕЗОЧНО ЛАЖЕ!
Препоруке:
0
0
55 среда, 09 фебруар 2011 18:48
thinking maize@ Bobanu,Milanu и другим фановима г-дина С.Б. бр. 3
Елем, пошто спровесмо доказни поступак, а ослањајући се на Љушића, гледе МАТЕРИЈАЛНЕ ИСТИНЕ, да видимо како стоји са УМЕТНИЧКОМ ИСТИНОМ. Многи мисле, барем од Платона и Аристотела, да је задатак ПОЈЕЗИЈЕ (ово уместо грчког ПОЈЕЗИС, које не могу дати у оригиналу!) описивање ЛЕПОГ. Дуго је такво схватање важило и за осталу ЗАПАДНУ књижевност, јер за Грке СУБЈЕКТИВНА ИСТИНА, као САДРЖАЈ ПОЈЕЗИЈЕ, је била ИСТОВЕТНА ЛЕПОТИ у смислу ХАРМОНИЈЕ. Сада, да ли КЊИЖЕВНОСТ г-дина С.Б. одражава ЛЕПОТУ и ХАРМОНИЈУ? Довољно је прочитати, па барем 2-3 странице БИЛО КОГ ЊЕГОВОГ ДЕЛА, па да видите да ту МАЛО ИМА ЛЕПОТЕ, још МАЊЕ ХАРМОНИЈЕ! Ту је заступљен неки грч, озлојеђеност, злоба, завист, уједљивост... Но, барем од почетка 20-тог века у теорији о уметности постало је ЛЕГИТИМНО говорити о ПОЕТИЦИ РУЖНОГ и ПОЕТИЦИ БОРБЕ. Некога БАШ ТО ПРИВЛАЧИ! Сада, ЈАСНО је да све побројано, ergo грч, озлојеђеност, злоба, завист, уједљивост... ЈЕСТЕ РУЖНО и ЗЛО, али сложићете се да РУЖНО и ЗЛО има право на глас!
Препоруке:
0
0
56 среда, 09 фебруар 2011 18:57
thinking maize@ Bobanu,Milanu и другим фановима г-дина С.Б. бр. 4
Да, да драги фанови г-дина С.Б. И РУЖНО и ЗЛО имају ПРАВО НА ГЛАС! Јер, по г-дину С.Б. он ИЗНОСИ ЊЕГОВУ ИСТИНУ о СРПСКОМ НАРОДУ! Е, ту МОРАМ ДА СКИНЕМ КАПУ г-дину С.Б. јер се исти нађе у друштву НИ ВИШЕ, НИ МАЊЕ него Сигмунда Фројда, који сопствени јеврејски народ посади на ЊЕГОВО психијатријско канабе ("Мојсије и монотеизам")! Лепо! Тим пре што је и г-дин Фројд, поред научничких талената и претензија имао и књижевног дара! Истина г-дин С.Б. нема ни научничких претензија, а богами ни дара (ОПАСНО је ПОСВАЂАН са МАТЕРИЈАЛНОМ ИСТИНОМ, као предусловом за билокакву науку!), али ОПАСНО ПРЕТЕНДУЈЕ да нас АНАЛИЗИРА његовим есејистичко-полемичким начином, а у романескној форми! Ни мање, ни више! Посади нас г-дин С.Б. на канабе! Нема човек завршен медицински факултет или бар психологију, али завршио је класичну гимназију и понешто читао о психологији у уметности! Па кренуо ни мање ни више да АНАЛИЗИРА БАШ СРПСКИ НАРОД! Нема збора, УМЕТНИКУ ЈЕ СВЕ ДОЗВОЉЕНО, но чули г-дин С.Б. за HYBRIS?!
Препоруке:
0
0
57 среда, 09 фебруар 2011 19:13
thinking maize@ Bobanu,Milanu и другим фановима г-дина С.Б. бр. 5
Да, драги Пријатељи и фанови г-дина С.Б., лепо Вас питам: Да ли је г-дин С.Б. начинио HYBRIS?! Шта му је то, неко би питао? По старим Грцима, ОЧЕВИМА ОНЕ ЕВРОПЕ у коју се, између осталих, куне и г-дин С.Б., HYBRIS је ОГРЕШЕЊЕ О БОГОВЕ! Ако пажљиво размотримо КАКВО је то ОГРЕШЕЊЕ, онда схватамо да је то ОГРЕШЕЊЕ О МЕРУ! А по истим старим Грцима "МЕРА ЈЕ ОСНОВ СВЕМУ" или исписано латиничним писменима PAN METRON ARISTON! Ту бих додао и г-дину С.Б. мало омиљеног хришћанства, тј. дефиницију ХУЛЕ НА СВЕТОГА ДУХА. Исту нам предочи отац Тадеј (са патријархом Павлом, један од највећих српских духовника с краја 20-тог века): УПОРСТВО У НЕПОКАЈАЊУ! Јер, г-дин С.Б. са висина једног Јеремије и Илије БАЦА ДРВЉЕ И КАМЕЊЕ на грешни српски род, а САМ то РАДИ БЕЗ МЕРЕ и ПОКАЈАЊА и БЕЗ ДОБРЕ ВОЉЕ! Сада, питање је КО ЈЕ ТАЈ КОЈИ СВЕ РАДИ БЕЗ МЕРЕ и ПОКАЈАЊА, а са ЗЛОМ ВОЉОМ и НАМЕРОМ? И да ли је ТО УОПШТЕ УМЕТНОСТ или ПИЈАЧАРЕЊЕ? Или НЕШТО ГОРЕ? Било би добро да г-дина С.Б. третирамо САМО са МУКОМ, АЛИ!
Препоруке:
0
0
58 среда, 09 фебруар 2011 19:18
thinking maize@ Bobanu,Milanu и другим фановима г-дина С.Б. крај!
Да, драги Пријатељи БИЛО БИ ДОБРО ДА г-дина С.Б. ИСПРАТИМО СА МУКОМ И ЋУТАЊЕМ, јер таква БЕСОМУЧНОСТ САМО МУК И ЋУТАЊЕ ЗАСЛУЖУЈЕ! Но, "ПУСТИО БИХ ЈА ЊЕГА, АЛИ НЕЋЕ ОН НАС"! Зато и ОВАКВА ЛОГОРЕЈА проф. Љушића, зато и овако опширни коментари! Јер, МОРАМО СЕ БРАНИТИ ОД ОВОГ МЕНТАЛНОГ ЗЛА И МУЉА! Иначе ћемо и сами ПОТОНУТИ У ЗЛО и МУЉ! Зато, са Емиром/Јованом Кустурицом ВИЧЕМ: "ШИЦ! БЕЖТЕ МИШЕВИ!"
Препоруке:
0
0
59 четвртак, 10 фебруар 2011 01:23
франсоа рабле
Славне испичутуре и ви, врли притежаоци свакојаких господских болести, навешћу неке каламбуре из летописа о Грангузију-Незајазу, па ви сад видите са којом вас формом и никаквим садржајем саблажњава госн Басара. Даклем..

Укротио Кимбре босе
плашећи се само росе.
Валови су пуни масла свежа;
Оно пада-да је киша тежа.
Чим се баба подиже и врже,
Он завика: Де,властело,брже;
Измуљена муљем му је нада.
Мердевине! Да се спасе брада!

Хиљаде су рупа, Гибралтара,
А највећу свети Патрик ствара.

Ето, драги моји. Није мени криво што ме г. Басара плагира, него што то ради на очајан и скомрачан начин. Ајде, у здравље!
Препоруке:
0
0
60 четвртак, 10 фебруар 2011 14:17
M. S.
Basarin najnoviji roman je odlican, to ce vam reci svi koji nesto znaju o knjizevnosti.
Препоруке:
0
0
61 четвртак, 10 фебруар 2011 14:49
thinking maize@ понекима
Нешто од св. апостола Павла: "Ако видиш да твој брат греши, иди и посаветуј га. Ако видиш да и даље греши иди и покарај га! Ако видиш да је упоран у греху, нађи двојицу, па и тројицу и идите сви заједно код Вашег брата и упозорите га! А, ако је и даље упоран у греху и непокајању, ОСТАВИ ГА ДА СЕ ВАЉА У СВОМЕ ГРЕХУ КАО СВИЊА У БЛАТУ! И одели се од њега!" Сада питање је шта бива када "свиња" провали "обор" и "БЛАТО" СВОГ ГРЕХА, БЕЗУМЉА и НЕПОКАЈАЊА разноси свуда около? Паметном и ОВО ДОВОЉНО!
Препоруке:
0
0
62 четвртак, 10 фебруар 2011 15:26
Стојан
Е вала свака ти част господине Љушићу, да тако аргументовано, стручно и српски одговориш оном надобудном Басари. Када би њега питали шта хоће и шта му је циљ , верујем да не би знао. Толико хуке, беса , мржње према сопственом народу. па то је чудо једно. Пристојни људи које крпи данима му не одговарају. Јадник закључује да је у праву..
Препоруке:
0
0
63 четвртак, 10 фебруар 2011 21:01
Antonicevic
Ljudi,idete nesto radite.Ne,vi bi po citav dan teoretisali.I Basara i Ljusic...Hajde da jedni drugima solimo pamet.Neka nam je bog u pomoci sa nama ovakvim.
Препоруке:
0
0
64 четвртак, 10 фебруар 2011 22:16
iz mog ugla
Čini mi se da je analiza ipak omanula. Ne radi se o klasičnoj formi istorijskog romana (Tolstoj,Andrić... mada i njihova upotreba istorijskih izvora je problematična, naime dokazano je da je Tolstoj koristio drugorazredne istoriografe!) već o postmodernističkom istorijskom romanu ili istoriografskoj metafikciji, gde nije poenta u autentičnosti dokumeta, već o odnosu spram istorije. Poznavajući Basarin opus, verujem da se radi o sprdnji (upravo sprdnja, a ne Bahtinov termin karnevalizacije, jer se čini da kad Bahtin koristi taj termin ima u vidi u ponetu). I upravo sprdnja jeste jedan od, čini se, najvećih nedostataka Basarinog opusa. Romani su pucanj u ništa, nevešto poigravanje formom,stilski vrlo aljkavi, kvazireligiozni i namerno referišu na vanknjiževni svet. Unosenje Koštunice, Ćosića i inih, sa jasnim stvom spram pomnutih, jeste od strane čitalaca viđeno kao nešto senzacionalno. Otuda i njegova popularnost, iako mu je kniževna vrednost sumnjiva.
Препоруке:
0
0
65 недеља, 20 фебруар 2011 00:08
Инжињер књижевности
Басара више није смијешан. Гадно је бити он.
А мени није пријатно гледати како се свакодневно мучи. Тренутно у Данасу.
Још е-новине Петра Луковића и његовим мукама биће крај.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер