понедељак, 27. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Аустралиан Опен 2011: национални понос подстиче жељу за победом

Kоментари (39) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 02 фебруар 2011 01:30
Биљана Николић
Све написано је тачно и прави путоказ куда и како даље. Нажалост, бар половина грађана Србије , више од Србије воли и цени Европу.
Препоруке:
0
0
2 среда, 02 фебруар 2011 01:33
Aleksandar
Nije lako Skotu da igra za Englesku i da se folira da ga je briga za Englesku. Da slucajno Skotska izbori nezavisnost pobedio bi Mari na grand slemu vec iste godine. Nole bar igra za svoju zemlju, nije prodata petokolonaska dusa sto je dokazao komentarom prilikom prijema pehara.
Препоруке:
0
0
3 среда, 02 фебруар 2011 08:55
slbr
Честитам Новаку на великом успеху.Његов говор приликом доделе пехара у Мелбурну говори колико је велики патриота.Поносни смо на њега као и на све техисере.
Препоруке:
0
0
4 среда, 02 фебруар 2011 09:15
Zvezda, naj Srbin i fensi javna ličnost...
Bilo bi još lepše, kada bi taj Đoković pomogao neko dete u Srbiji...

Toliko je siromašne dece u Srbiji, da te tuga uhvati... Samo to, a za njega je to ništa, pa bi bilo dovoljno da navijam za njega. Ovako neću, šta meni znači pobeda Noleta.

Mogao bi da se odrekne neke skupe večere sa nekom domaćom pevaljkom i eto već bi imao da pomogne i usreći jedno dete u Srbiji.

Kada bi novcem koji je zaradio otvorio neku fabričicu, kada bi otvorio neku labaratorijicu sa najnovijom tehnologijom za ispitivanje kvaliteta hrane, recimo... Kada bi, za njega je sve to sitno, a za nas bi bilo...

Kada bi na nekom dočeku povikao sloboda Šešelju... Ne zbog Šešelja, nego zbog principa...

Bar nešto što ljudi koje smo birali da vode državu i brinu o običnom čoveku neće nikada uraditi.

Ali zato On i jeste medijska Zvezda u Srbiji i jedan od 100 najmoćnijih Srba u svetu... Zato što se toliko nonšalantno i ignorantski odnosi prema običnom čoveku. Ah, koliko se to uklapa u milje naše elite.
Препоруке:
0
0
5 среда, 02 фебруар 2011 09:57
Одбрана и последњи дани
Колико год тенис био индивидуалан спорт тенисери, а тако је нешто и Ноле рекао после освајања титуле, играју и за државу и народ којем припадају и тај осећај им пуно значи и представља додатну мотивацију. Не треба заборавити да су Ани Ивановић и Јелени Јанковић после сликања са Клинтоном каријере кренуле низбрдо.
Препоруке:
0
0
6 среда, 02 фебруар 2011 11:19
Veljko
Zaboravili ste da pomenete Moniku Seles, da podsetim ona je rodjena u Novom Sadu, igrala je pod zastavom SFRJ i sto je jos vaznije za ovu pricu i za SRJ od 1992. do 1993. ( i samo za tih godinu dana uzela je vise Gren Slemova od Ane i Noleta ukupno za sve ove godine). Ili je problem mozda sto nije etnicka srpkinja pa njene uspehe ne racunamo kao nase iako je bila gradjanin nase zemlje? Ja cak ne mislim da je autor ovog teksta imao bilo kakvu zlu nameru kad kaze da Srbija ima dvoje Gren Slem pobednika(Ana i Nole), ali je jos gori taj samopodrazumevajuci stav koji ovde vlada.
Препоруке:
0
0
7 среда, 02 фебруар 2011 11:44
Jasna Simonović
Baš su lepo napisali u Guardijanu...hvala im...

Ako izuzmemo da svaki sportista ili tim sportista "po prirodi sportskih stvari" mora da bude "nacionalno opredeljen" šta god da mu je u srcu...ako izuzmemo da sam uspeh najviše podstiče želju za daljim uspehom, a kod retkih pojedinaca i neuspeh to čini...
Ako izuzmemo da u Australiji nije bilo srpskih akreditovanih novinara iz Srbije, ali je bilo Srba izvan Srbije (da li smo skuplje platili ta izveštavanja?)...
Ako izuzmemo da "pritisak" koji je narod davno opisao kao "dajte narodu hleba i igara" može biti jači od pritiska 75 godišnjeg "neimanja grenslem sreće"...
Onda svakako dolazimo do "važno je učestvovati"...jer ni to ne može svako...
I do važno je i pobediti, ako se može....
Препоруке:
0
0
8 среда, 02 фебруар 2011 11:53
С Р Б И Ј А ! ! !
Не би ми Ђоле био толико драг, упркос свим успесима, да тако доследно и поносно не носи ћирилично СРБИЈА на својој мајици кад год може. А труди се да може. Браво, мајсторе!
Препоруке:
0
0
9 среда, 02 фебруар 2011 11:57
Kasijus Klej
Bež te žene, stigo Nole.
Препоруке:
0
0
10 среда, 02 фебруар 2011 13:03
Јасна Симоновић
Вељко...У праву сте...баш је лепо што сте се сетили Монике Селеш иако су и Сајмон Кејмберс и ми ретки коментатори заборавили и треба да се извинимо за велики пропуст...
Мислим да се не ради о етничкој злонамерности коју претпостављате, већ је народ мало био љут што је наша Моника у јеку успеха "променила заставу"...што не значи да још увек јесте...
поготово од кад је Моника скупо платила успех и била жртва невиђеног миурнодопског "етничког ножа" на сред белог терена и то на западу...
Препоруке:
0
0
11 среда, 02 фебруар 2011 13:13
Jasna Simonović
"Zvezda, naj Srbin i fensi javna ličnost..."...

Baš ste lepo osećajno napisali, iz vašeg komentara u Božje uši!

Samo to što kažete treba da bude indirektno a ne direktno od Novaka...Zašto bi Novak pored napornog tenisa trebalo i da otvori laboratoriju, i fabričicu i čak, iako još nije ni roditelj, da pomaže "neko dete" umesto da pomaže svu decu i ljude kroz državni aparat...Zašto uvek očekivati od jednog čoveka da uradi sve?

Kad može jednostavno da zaradi novac, uloži ga u legalnu banku, plati legalan porez, a da drugi ljudi takođe nešto rade...zdravije je...

I nije mi jasno zašto da viče i Šešelj kad je vikao Srbija i to samo zbog principa, a ne zbvog Šešelja....

I ne slažem se da vodi računa o običnom čoveku...
Ona njegova slika sa decom u Australiji posle pobede je nešto nesvakidašnje...
Препоруке:
0
0
12 среда, 02 фебруар 2011 13:28
thinking maize@ Zvezda, naj Srbin i fensi javna ličnost...
Поштовани, у праву сте И НИСТЕ У ПРАВУ! Сетите се Чавића и његовог "Косово је Србија" на мајци! Замало човека послаше у Хаг, што је ЈАВНО ПОКАЗАО оно што СВАКОМ НОРМАЛНОМ СРБИНУ СТОЈИ КРАЈ СРЦА! Или да ли примећујете да је Кустурица неприметно ПРОМЕНИО, мало ублажио своју, ИЗРАЗИТО СРПСКУ РЕТОРИКУ!? Човек видео КОЈИ СУ ХОХШТАПЛЕРИ И ШТЕТОЧИНЕ ДОШЛИ НА ВЛАСТ У СРБИЈИ, па мери речи, еда би сачувао бар нешто дела, а његово дело, ДЕЛО ЈЕДНОГ СРБИНА (његов избор!), није занемариво и некорисно по Србију и Србе! Напротив! Поштованио Господине, ако Ви "ОД ДРВЕЋА НЕ ВИДИТЕ ШУМУ" и "ТРАЖИТЕ ДЛАКУ У ЈАЈЕТУ" код успешних и родољубивих Срба, а не код ових ХОХШТАПЛЕРА, који су ПЛАЋЕНИ (и то ДЕБЕЛО!) да воде рачуна о бољитку Срба и Србије и још притом НАШЕ КУЛТУРНЕ И СПОРТСКЕ ПАТРИОТЕ ИЗЈЕДНАЧАВАТЕ СА ТИМ ШТЕТОЧИНАМА, ЕЕЕ, то онда ГОВОРИ О ВАМА, а не о Нолету, Чави, Кусти... УЗМИТЕ СЕ У ПАМЕТ и сетите се Јеванђеља по Матеју: "...зашто примећујете трун у туђем оку, а у своме не видите БРВНА?"
Препоруке:
0
0
13 среда, 02 фебруар 2011 15:23
Veljko
@ Jasna
Slazem se sa vama oko napada na Moniku u Hamburgu 93. godine. To je jedan od najsramnijih cinova u istoriji sporta, ni pre ni kasnije ne postoji slucaj slican ovom. Da se desilo, recimo, obrnuto i da je neki navijac iz Jugoslavije ranio Stefi Graf dan danas bi Djokovicu bilo zabranjeno da se takmici. Monika je tek krajem 1994. godine uzela USA drzavljanstvo, tad se jos nije ni vratila tenisu, bilo joj je jasno da ce tamo ziveti i u buducnosti i to joj ne treba uzimati za zlo. Ionako je do kraja karijere pod zastavom USA uzela jos samo 1 Gren Slem a za nasu zemlju je uzela 8... Ne treba smetnuti sa uma da je u momentu kad je bila napadnuta imala nepunih 20 godina... Zato se uvek razestim kad ljudi sa kokosijim pamcenjem krenu sa pricama da kod nas tenis pre Noleta, Ane i Jelene nije postojao, pri tome zaboravljajuci verovatno najbolju sportiskinju koju smo ikada imali i koja je tokom sankcija uzimala Gren Slemove na svaka 3 meseca...
Препоруке:
0
0
14 среда, 02 фебруар 2011 16:15
DJevi,stejdževi i fešn vikovi
Šta čovek može da uradi sa nekom popularnošću? Evo videsmo Đoković samo dobija. Recimo, Oskar popularnosti, besplatan plac, naše obožavanje, divljenje.

Pa, naravno da potpiše za Adidas, na primer, i ekstra zaradi noseći njihovu opremu.
I to je to. A da, naravno, da izjavi kako voli Srbiju i kako ga posebno motiviše činjenica da pripada ovom gladnom i nesrećnom narodu.

Verujem da je Nole patriota, verujem i da je pošteno i vredno iskoristio svaku mrvicu talenta koju je dobio na dar. To što se ošišao na ćelavo priliči njegovim godinama, ali… Mogao je da zbrine jedno dete ili nešto sl., mislim da bi to bilo pametnije. Ali ne mora, samo mislim da bi to bilo dobro.
Ali On to ne shvata, nema ko da mu kaže. U tom smislu je moj stav dobronameran.
Препоруке:
0
0
15 среда, 02 фебруар 2011 16:28
iz Srpske
@Zvezda, naj Srbin i fensi ličnost...
Novak Djoković je već dovoljno dao svojoj zemlji i
svom rodu, a novac koji ima zaradio je radom, znojem i ulaganjem vlastite porodice, naravno i
talentom. Hvala mu! Jedan navijač manje ili više,
već nas ima dovoljno ne samo u Srbiji i Republici
Srpskoj, nego svuda gdje žive Srbi, i ne samo Srbi.
Препоруке:
0
0
16 среда, 02 фебруар 2011 16:32
Nada
Svuda je patriotizam na cijeni, samo se kod naših
"drugosrbijanaca" podrugljivo naziva "patriJotizam".
Препоруке:
0
0
17 среда, 02 фебруар 2011 16:47
Milos
@Veljko
Mislim da su ljudi u Srbiji obozavali Moniku na isti nacin na koji danas obozavaju Anu i Jelenu. Cinjenica da nije etnicka Srpkinja nije igrala nikakvu ulogu. Ljudi su zaista saosecali sa njom kada je bila brutano napadnuta na terenu. Mislim da bi Ana, Jelena i Nole izgubili popularnost u Srbiji da predju da igraju za neku drugu drzavu.
Препоруке:
0
0
18 среда, 02 фебруар 2011 16:52
Viljam i Hari
I još nešto.

Što se tiče principa, a ne Šešelja…

Na Šešeljevom primeru je ustanovljeno pravilo da za neke ljude ne važe civilizacijske norme, čak ni u sudskom postupku. I to je to. To je bio samo primer, drugim rečima mogao je da kaže ono što svi znaju, ali se niko ne usuđuje da kaže.
Mogu MISice, recimo, hiljadu puta da ponavljaju da su protiv gladi u svetu i sl… Pa šta.

Znate, kada nemate moć onda je i izrečena dobra volja dovoljna da bi se pokazala ljubav prema nečemu. Narodu, otadžbini, humanost i td… A kada raspolažete respektabilnim sredstvom?
Ali ne mora Nole ništa, apsolutno ništa. Kao i mnogi pre njega. Samo on nije svestan šta ima i to baca onako.
Препоруке:
0
0
19 среда, 02 фебруар 2011 16:54
Milos
@ Veljko

Cinjenica da Monika Seles nije etnicka Srpkinja apsloutno nije uticala na njenu popularnost u Srbiji. Mislim da ni Novak, Jelena i Ana jos nisu dosegli njenu popularnost. Mozda ima onih kojima je smetala njena etnicka pripadnost, ali su oni u tolikoj manjini da ih je bespredmetno pominjati.
Препоруке:
0
0
20 среда, 02 фебруар 2011 17:40
Pera iz solitera
Monika je igrala tenis za nasu dzavu kada su svi dizali ruke od te drzave. i nije niko to zaboravio. zato je i dobila noz u ledja a ne zbog Stefi Graf. ili bolje reci da se Nemcima namestilo da jednim udarcem ubiju dve muve.
Препоруке:
0
0
21 среда, 02 фебруар 2011 17:48
Zoran, za Zvezda, naj Srbin i fensi javna ličnost
Mozda se ne secate ali Nole je poklonio nova kola hitne pomoci Srbima na Kosovu i Metohiji ali mu se nije dopala pompa koja se u medijima digla oko toga. Otkud znate da on ne pomaze institucije i humanitarne organizacije koje brinu o bolesnim i siromasnim? Mozda ih pomaze, ali ne dovodi fotografe sa sobom kao neke holivudske zvezde kada odu u neku africku zemlju i slikaju se sa siromasnim detetom u narucju da bi stvorili svoj imidz drage osobe koja mari za druge. Mozda Nole daje donacije anonimno jer je skroman covek i pravoslavac i ne zeli da se o tome pise ali eto, ima ljudi kojima to nije dovoljno, koji smatraju da je pompa i glamur oko donacija ono sto ih cini humanim i drustveno vrednim a ne skromnost i smernost donatora. Gresite. Veoma gresite.
Препоруке:
0
0
22 среда, 02 фебруар 2011 18:04
Zoran, za Zvezda, naj Srbin i fensi javna ličnost
Zaboravih da pomenem da Nole i te kako pomaze decu u Srbili ali tako sto njihovim hraniocima obezbedjuje posao u restoranu i na tesniskim terenima koje je otvorio a na taj nacin pomaze i Srbiju jer smanjuje broj nezaposlenih, ulaze u privredu i kompanije ciji je on vlasnih placaju porez i pune drzavni budzet. Mozete nekome davati ribu koju ste upecali ali mozete mu dati pecaljku i nauciti ga kako sam da lovi ribu i da onda on nauci druge kako da love ribu. Sta mislite, sta je bolje i korisnije za sve?
Препоруке:
0
0
23 среда, 02 фебруар 2011 19:08
Смиљански
Типично српски коментари,та треба да помаже деци,отвара лабораторије,фабрике,.....стварно мешамо бабе и жабе!Нико нема тачну информацију колико Новак помаже,али зато га већина критикује,и тврди да је тако.Новак је учинио више него што ми можемо да замислимо.Погледајте које се паре дају за лобирање,и приказивање своје земље у позитивном контексту.Тог дана цео свет је хтео не хтео, имао лепу слику о Србији,свуда се виорила српска застава,патриотизам код Срба је био на високом нивоу.Тешко је то одретити,али много вреди!
Кад је Федерер,Мареј или неки дрги спортиста споменуо свој народ,и Државу?Верујте,да је и са онаквом изјавом много ризиковао,и слажем са коментаром, у вези Чавића!
Препоруке:
0
0
24 среда, 02 фебруар 2011 21:46
Смиљански
Не разумем приче о Моники Селеш,и спортистима Југославије!То је завршена прича,и камо среће да Југославије никад није било,а Моника Селеш нити се изјашњаљвала као српкиња,нити је играла за Србију.
Препоруке:
0
0
25 среда, 02 фебруар 2011 23:32
Drasko
Jako smo bedni kao narod.
Ako neko nije upoznat sa necijim humanitarnom radom to ne znaci da taj rad ne postoji.
Novak Djokovic zajedno sa porodicom kontunirano radi na pomoci deci Kosaova i Metohije i svoj deci Srbije.
Vi kriticari se stidite.

.....Porodica Đoković je, kao podršku organizaciji Naša Srbija, poklonila milion dinara za realizaciju Škole prijateljstva i odlučila da obezbedi redovnu novčanu pomoć za 12-toro dece o kojima brine ova humanitarna organizacija.....
Препоруке:
0
0
26 четвртак, 03 фебруар 2011 00:17
КнињаНИН
Drasko
Jako smo bedni kao narod.
Драшко,рекли сте све.Мада,можда има и диверзије што се коментара тиче..
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 03 фебруар 2011 02:28
Draguna - Uzice
24 среда,02 фебруар 2011 20:46
Смиљански
MONIKA SELESA je rodjena u Srbiji,njeni roditelji su rodjeni u Srbiji a i njeni baka i deka,a jedna baka je Srpkinja,Monika je zivela u Srbiji i kao predstavnik Republike Srbije /a bilo je 6 republika/ dolazila u SFRJ,to znaci da je igrala i za Srbiju.

MONIKA JE u Srbiju i BiH na egzibicije dovela vrhunske igracice sto jos nisu ovo troje nasih sada najboljih.U Beograd u TK Partizan Zinu Garison,crnu Amerikanku finalistkinju Vimbldona,u Novi Sad Arancu Sancez,u Sarajevo Meri Dzo Fernandez!
PRICA LI SE O TOME,SECAJU LI SE LJUDI TOGA,zna li li se o tome uopste?

TO SU CINJENICE,koje se mogu nekome dopadati a nekome ne,moze Monika o tome pricati ili zaboravit,ALI TO ZAUVEK OSTAJE UPISANO PORED NJENOG IMENA.

JOS nesto,tenis se u Londonu igrao 1877.a u PRIBOJU 1890.pa sve do 1929.E to je tradicija,zar ne?
Препоруке:
0
0
28 четвртак, 03 фебруар 2011 02:28
micky
Nole je uvek u srcu nosijo Srbiju. Da igra za Engleze je htela njegova majka i on se tu jedva izkobeljao od pritiska. Mozda je htela da bude "Engleskinja". Hvala ti Nole do groba. Zato deca Srbije govore "kad porastem bicu Nole". Ima li vece nagrade ili priznanja. Ja mislim da nema.
Препоруке:
0
0
29 четвртак, 03 фебруар 2011 11:44
Јасна Симоновић
Draguna - Uzice и Драшко..сјајни коментари...хвала

Надам се да има људи из тениског савеза који ће се овим коментарима подсетити на Монику Селеш, а надам се да има и људи блиских Гуардијану Лондон да о томе допишу на текст аутора..
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 03 фебруар 2011 13:42
Бели Орао
@Пријатељима и оном Фенсију.
Да ли сте приметили један транспарент "GREAT SCOTLAND". И ништа.
Ноле је "Млади Орао". Тек је излетео из гнезда. Тек ће он да лети.
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 03 фебруар 2011 14:03
W
Monika nema veze sa Srbijom,jer da je tako bila bi u njoj.
Препоруке:
0
0
32 четвртак, 03 фебруар 2011 17:36
Смиљански
@Драгуна
Све је то тачно,али то је била Југославија,а Моника, никад ништа није рекла,нити урадила за Србију!Због југо-носталгичара Срби данас имају огромне проблеме,пре свега са идентитетом.
Препоруке:
0
0
33 четвртак, 03 фебруар 2011 17:40
Смиљански
Кад већ толико патите,зашто не споменете:Улагу,Крижаја,Љубека,Вокррија,Салихуа,Арсланагића,Трстену,Рингова,,,,,?
Препоруке:
0
0
34 четвртак, 03 фебруар 2011 19:34
Nada
@W
Zar niko od onih koji iz bilo kojih razloga ne
žive više u Srbiji nema i nije imao nikakve veze sa
Srbijom? Pitajte Srbe u dijaspori šta misle o tome.
Ili se to odnosi samo na one koji po nacionalnosti
nisu Srbi?
Препоруке:
0
0
35 петак, 04 фебруар 2011 00:27
crnogorac
Srbima ne treba mnogo da se posvadjaju. Alo, cujete li vi sebe? Kako ce drugi da vas vole i postuju kad vi ne postujete sami sebe. Kuku vama.
Препоруке:
0
0
36 петак, 04 фебруар 2011 10:49
Јасна Симоновић
Смиљански...незадовољство је једно, оно је разумљиво, али стварност је друга ствар и љу свако треба да разуме...
Не може се негирати Србија у Југославији из незадовољства Југославијом...Србија се није одрекла 50 година свога постојања
кроз Југославију...

Нити се сме нечије уочавање неправди за време Југославије приписивати југоносталгији, чак и ако је неко југоносталгичан....(то вам је као кад би дете које је нпр. гађало неку професорку кредом уместо да се као зрела особа накнадно извини патило и желело да се врати у 6. основне..тако некако)...

све најбоље...
Препоруке:
0
0
37 недеља, 06 фебруар 2011 15:34
cenda
ovdije neki citaoci uopste nisu svijesni sta je Nole postigao u zivotu i sta je uradio za srbiju.. nisu svijesni koliko stvari i mladalackih uzivanja se odrekao da bi ovo sve postigao za sebe, svoje rditelje, svoju Srbiju.. pa taj veliki covijek, veliki Srbin,veliki patriota cijeli svoj zivot zivi spartanskim zivotem,,nema diskoteka , nema alkohola, nema neurednog i bahatog zivota kroz koji smo skoro svi prosli.. a jeli nekome pomogao u to necu da ulazim i upste me nije briga a nije ni duzan da nekome pomaga.... pitam se samo ko je njemu pomogao osim njegovih roditelja..
Препоруке:
0
0
38 понедељак, 07 фебруар 2011 15:22
Миленко
Појави се "коментатор" овде, из чисте злобе и зависти нагрди Нолета (као могао би да нахрани једно гладно дете) и онда побеже даље да критикује друге патриоте. На велику жалост тог провокатора његове злобне опаске не могу никако да промене мишљење већине народа, а мишљење већине је да је Ноле велики спортиста, велики човек и велики патриота.
Препоруке:
0
0
39 недеља, 13 фебруар 2011 20:09
Турас
О Нолету све најбоље Али овде неко држи славоспеве о Моники Селеш Она не може да се пореди са Ђоковићем.Чим јој се указала прилика породица Селеш отишла за САД.Колико знам нису више ни долазили.У својим интервјуима за стране медије Србију није помињала то добро знам и нисам јој замерао иако је подвлачила да је мађарица.Зато о некој њиховој склоности према Србији нема говора.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер