уторак, 07. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

„Одисејева зора“ и цивилизацијски сумрак – један поглед из Србије

Kоментари (130) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 20 март 2011 16:11
Goran01
Mozda ceo ovaj scenario koji se desio moze da nam bude uteha da smo mi ipak bolje prosli kako je sve moglo da bude.Ali to svakako ne bi trebalo da bude uteha na sadasnje lose stanje u zemlji niti opravdanje.
Tesiti se tudjom nesrecom i traziti prednosti u svojoj bedi nije neko resenje.Suocavanje sa problemo predstavlja pre svega uveodjenje nekih promena.Ako stvari radite na isti nacin onda je velika verovatnoca da ce se i iste greske ponavljati.Promene mogu da uvedu nesto novo sto moze da doprinese opstem boljitku.Rekonstrukcije jednog te istog vrsioca radnje imace za posledicu ponavljanje straih gresaka iznova i iznova.A to ce trjaati do onog trenutka do kada budem bili u prilici da se zaduzujemo kod MMF-a.
Препоруке:
0
0
2 недеља, 20 март 2011 16:13
ПА
Поштовани господине Вукадиновићу,
морам Вам најпре рећи да сте за једног српског аналитичара превише "увили у обланде" свој став. И још нешто нисте у праву: Милошевић је судећи по резултатима имао "опозициону половину", а не већину, то некако сви пренебегавају. И мој глас је био у тој "опозиционој маси"али сада, са ове дистанце могу рећи да је тај глас био продукт двоструке медијске манипулације: с једне стране били су неподношлјиви Милошевићеви медији, а са друге плаћенички опозициони.Сада, са овим искуством и годинама, не верујем никоме, а изворе информација тражим на разникм странама. МПС спада у моје омиљене сајтове, али ме понекад нервира "умереност"(кад јој није место, ни време).
Препоруке:
0
0
3 недеља, 20 март 2011 16:21
Питагора
Нема разлога да подржавам једног диктатора који не преза много да задржи своју власт мислећи да притом штити "либијски народ" (а добар део тог народа је против њега). Али ова западна "интервенција" је само још једно лицемерје од кога човеку не може да не буде мука, и апсолутно сам против тога.

И немојте молим вас више да браните Милошевића и да његов пад приписујете интересу Запада. Па нису људи били толико слепи да упорно демонстрирају годинама, некад и по цичи зими, против тако мудрог и патриотског председника. И сва срећа да су га полицајци и водећи генерали онако "хладно и бескрупулозно оставили на цедилу". Да њећете да кажете да би било моралније да су пустили тенкове на народ?
Препоруке:
0
0
4 недеља, 20 март 2011 16:24
Божо Бјелак
Колико год да сам се трудио да у Вашем тексту нађем неку "зачкољицу" нисам успио (јер сам Вам замјерио и отписао у вези става око Јеремића и МС Неправде). Честитам господине професоре и уреднче НСПМ. Сва грчка философија је тражила мјеру и хармонију. Нашли сте праву мјеру и свакоме рекли оно што му припада. Жао ми је што сте ме у неким ставовима предухитрили, али ми је драго што сте написали овакав текст. Ето, јавно саопштавам да сам се стално окретао према Русији (чак сам живио у Москви 4 године), као према православној земљи, широкој руској души, али нисам био слијеп, често сам се знао и критички осврнути, посебно након оне Примакове фарсе изнад океана и тврдити: велики имају неке своје међуспобне договоре и тајне на рачун малих народа, а знао сам неке захваљујући професији. Путин ји Медвдев су моје велико разаочарање. Посјету би требало да одгоде и једна и друга страна. Што се тиче земаља НАТО, пуна је сумњивих вођа са медицинског асспекта. Тешко да би прошли озбиљан конзилијум.
Препоруке:
0
0
5 недеља, 20 март 2011 16:29
Goran01
Mozda ceo ovaj scenario koji se desio moze da nam bude uteha da smo mi ipak bolje prosli kako je sve moglo da bude.Ali to svakako ne bi trebalo da bude uteha na sadasnje lose stanje u zemlji niti opravdanje.
Tesiti se tudjom nesrecom i traziti prednosti u svojoj bedi nije neko resenje.Suocavanje sa problemo predstavlja pre svega uveodjenje nekih promena.Ako stvari radite na isti nacin onda je velika verovatnoca da ce se i iste greske ponavljati.Promene mogu da uvedu nesto novo sto moze da doprinese opstem boljitku.Rekonstrukcije jednog te istog vrsioca radnje imace za posledicu ponavljanje straih gresaka iznova i iznova.A to ce trjaati do onog trenutka do kada budem bili u prilici da se zaduzujemo kod MMF-a.
Препоруке:
0
0
6 недеља, 20 март 2011 16:33
Висарион
Одавно се с нама, или тачније већином од нас овако дословно нисте слагали.Или смо ми научили да мислимо од вас, или сте ви у овом случају почели да следите нас.Браво.И да знате; народ, а он стоји у основи ових коментара и кад је збуњен и издељен али нарочито кад је ,као у овом случају сгласан, увек је у праву.А ето и ви.Не тражимо ауторска права.Таман посла.Радујемо се што неко има сличности с нама.Знамо одавно да смо у праву.Али овакве сагласности су потребне и охрабрујуће.Хвала на вашем коментару.И не љутите се на мене грешнога што тумачим овај однос и усуђујемк с еда гобворим у има свих.И њима али баш се погодило.
Препоруке:
0
0
7 недеља, 20 март 2011 16:34
Даг
Још један кукавички напад великих и моћних држава на слабију земљу која не може да им узврати. Још једна отимачина туђих богатстава под ратном заставом демократије.

Оваквим срамним агресијама против других народа даћемо и сами свој допринос ако се учланимо у НАТО. А за то нас увелико спремају Мићуновић, Шутановац, Драшковић и остали.
Препоруке:
0
0
8 недеља, 20 март 2011 16:49
Милан
Али за Русију и Кину, уколико имају неких глобалних амбиција, није ни мало згодно да се ствара утисак како западњаци увек на крају наметну своју вољу, док се они на крају увек повуку. Зато не треба имати дилеме да ће ова руска уздржаност поготово у Србији имати снажан и болан одјек, поготово у оном русофилнијем делу јавног мњења и бацити одређену сенку на атмосферу пред предстојећу Путинову посету.


Кључни део текста. Не да ће бацити него је већ бацила сенку. Ни на Русију ни на Путина више се не може гледати истим очима.

Ово још додатно даје ветар у леђа еврофанатицима пошто су се они други непотребно превише везивали за Русију и исток уопштено.

Уместо тога требало је водити „изолационистичку“ политику, тј. избегавање претераног везивања за друге и гајење нада у помоћ са стране.
Препоруке:
0
0
9 недеља, 20 март 2011 16:53
Зоки
Идемо сада сви заједно без алтернативе у ту хуманитарну и слободољубиву организацију НАТО, која се свим снагама бори за слободу и права ненаоружаних и голоруких цивила(цивиле који имају ПВО, авионе и боље су опремљени од наше војске) широм света. Организација која нас је убијала, рушила и ослободила дела наше теротирорије, за наше добро да би заштитила јадне, ненаоружане цивиле попут Хашима Тачија, Харадинаја и осталих хуманитараца и добротвора, успешних трговаца људским органима.
Онда нас је ослободила великог диктатора, кривца за све ратове на простору Југославије. Нису криви хрвати и муслимани што су хтели да разбију земљу већ Срби што бранили себе и постојећу земљу.После су нам послали велике визионаре и демократе да нас науче шта је то демократија.
А ми смо лупајући у шерпе и лонце, дозвали еу, нато визионаре који су долетели на бомбама нато пакта.

Да ли је после 11 година српски народ прогледао? Да ли је свестан ко је организовао 5 октобар и због чега?
Уксоро ћемо видети
Препоруке:
0
0
10 недеља, 20 март 2011 17:12
ecc
Dosta toga rečenog je na mestu, ali člankom preovlađuje nekakav luzerski, gubitnički ton. Čini se da je primerenije iz našeg tragičnog iskustva sa NATO izvući praktično-političke pouke i upotrebiti ih u vođenju državne i ekonomske politike, umesto tog stalnog svođenja na "neprežaljenu sramotu", ako se to može tako reći.
Primer: Ovih dana, od lokalnih, što profesionalnih, što samozvanih hvalitelja/branitelja dogme o nepogrešivosti ruske politike odmah se moglo čuti kako je to sigurno neko novo „rusko lukavstvo“ i da ne treba ništa da se brinemo, pitamo i sumnjamo.
- Gde se nalaze ti samozvani branitelji/hvalitelji nepogrešivosti ruske politike? Drugo, kakve veze ima ne-pogrešivost politike jedne velike sile sa ovom konkretnom situacijom? Libija niti je ruski saveznik - doskora je najtešnje sarađivala sa Berluskonijem, Sarkozijem, pa i Britancima (Blerom) - niti su ruski interesi u užem smislu uključeni u libijsku priču. U širem smislu jesu, ali to je deo višeslojnih odnosa sa Zapadom
Препоруке:
0
0
11 недеља, 20 март 2011 17:25
ecc 2 deo
Ti kompleksni odnosi sa Zapadom podrazumevaju međusobne ustupke u brojnim oblastima: energetika, visoke tehnologije, trgovina (WTO), bezbednost (u širem i užem smislu, START, evroazijska saradnja itd), regulisanje finansijskog sektora i valutni odnosi, pa sve do sporta (Soči, Mundijal,...).
Ustupci u sferi bezbednosti su najbolniji, ali su obostrani - setite se Gruzije i 2008.
Ono što je zajedničko za svinjarije tipa Srbija-Kosovo 1999, Gruzija 2008. i Libija 2011. je osim konstante geo-ekonomsko-političkih interesa, postojanje autističnih lidera na lokalnom nivou (Milošević, Sakašvili, Gadafi) koji očito ne umeju "da se kontrolišu" odnosno loše procenjuju situaciju, kontekst, snagu protivnika i svoju snagu, i zato, čak i kada su formalno u pravu, upadaju u situacije kojima se nude moćnijem protivniku na tanjiru. Saudijci i drugi diktatori koji opstaju, odvajaju značajan deo novca za lobiranje u ključnim centrima, gadafi je pogrešno tipovao na Berluskonija,Fiat, i - izgubio
Препоруке:
0
0
12 недеља, 20 март 2011 17:35
Mарио Калик
Мисаоно и језички беспрекорна Ђорђева анализа! Свака реч је на месту и није сувишна, а критички став произлази из чисте објективне анализе. Пред ноторним истинама које може да схвати сваки иоле рационалан, и које мора да призна сваки иоле поштен човек, незадрживо се урушавају обмане и подметања једне грабежљиве и силеџијске политике којој се не види крај, и која већ деценијама гура човечанство у тоталну катастрофу.

Овај текст сажима кључне аргументе којима се, на примеру Либије, разобличавају ступидности, лажи и лицемерство империјалног Запада, али и калкуланство и конформизам Русије и Кине. Каква је то политика Русије и Кине која пушта низ воду Србију, Ирак, Иран, Либију, све оне који трпе насиље агресора који систематски подривају саму Русију и Кину?! Да ли је оваква политика уопште рационална? И да ли се без одбране неких принципа и идеала и онда када наша кожа није непосредно у питању, уопште може доћи до стварања једног здравијег, напреднијег света међународних односа?
Препоруке:
0
0
13 недеља, 20 март 2011 17:36
Stane
Poštovani Đorđe, kao i obično, vrlo dobra analiza. Nedostaje samo još kvalifikacija japanske podrške "akciji" Zapada (kako to prenosi Politika), koja eto uz svu muku od posledica zemljotresa, čija katastrofa još ni iz daleka nije gotova, stiže da podrži svoje saveznike u "humanitarnim aktivnostima" u Libiji. Bila bi kompletnija slika svetske i naše principijelnosti u forsiranju demokratije.
Ne bih se složio da se nismo stigli obrukati oko kvalifikacija događaja u Libiji. Svoj prilog u tome je i jutrošnji komentar na RTS-u (jutarnji program),eks ambasadora (reče u dva mandata) u Libiji Simonovića je više nego sraman. Voditeljka Dušica Spasić uz sve pokušaje novinarske struke o objektivnom pristupu događaju,nije uspela da ga izvuče iz pro zapadne podrške agresije na Libiju.

Teška i smutna vremena kao uvod u nešto mnogo ozbiljnije. Volio bi da se varam.
Препоруке:
0
0
14 недеља, 20 март 2011 17:42
Мишљења једног кловна
Ову могућност да коментаришемо на страницама нспм углавном схватам као прилику за полемику, јер само полемика може да истера на чистину, или раскринка - разна лукавства, пакости...
Коментаре типа "Браво Ђорђе" не волим, поред осталог и зато што подсећају на снисходљиве "Тако је госпођо Оља", иако такви нису, јер напросто, понашање и стил господина Вукадиновића снисходљивост не допуштају, а камоли да захтевају - што у оном другом примеру јесте обавеза!
И све ово испричах зато да бих рекао - Браво Ђорђе. И хвала-:).
Препоруке:
0
0
15 недеља, 20 март 2011 17:48
мики
Ђорђе, дељење лекција русофилима заправо не открива њихову заблуду. Зар сте очекивали да Чуркин изује ципелу и лупајући о сто у СБ дрекне ЊЕТ?! Мало реализма не би шкодило.
Русија, Кина, Индија, Бразил и Немачка су учинили оно што је у овом моменту било могуће - уздржали су се од гласања за резолуцију. Дакле, обзнанили да они не стоје иза војне интервенције која ће додатно урушити позиције Париза, Лондона и Вашингтона (Италија, Данска итд су статисти у тој оперети), тој петорци сачувати у највећем позиције у арапском свету, а при том неће нарушити односе са својим западним партнерима (о узгредним бенефитима другом приликом). Тако то функционише у реалном свету, а онај ко се јавно или потајно нада да ће овај или онај Велики брат да га вади из блата сваки пут кад се тамо ували, тај није још ни неозбиљан.
Наравоученије: памет у главу, пажљиво процењуј своју позицију, гради савезништва и јачај.
Препоруке:
0
0
16 недеља, 20 март 2011 17:55
slucajni prolaznik
Na stranu svinjarija oko vojne intervencije u Libiji koju su izdejstvovali Pariz i London uz podršku SAD, ne treba u ovom opštem navijanju pro-gadafia a protiv NATO smetnuti činjenicu da je Gadafi kasno reagovao na proteste, dozvolio da mu pobunjenici okupiraju pola države, da bi tek onda krenuo brutalnom silom da povrati kontrolu, i tako se namestio ekipi koja jedva čeka takve prilike da još jednom demonstrira svoju 'civilizatorsku' prirodu. Možda ne bi uspeo ni da je krenuo ranije, ali je očito da je zakasnio jer je imao loše savetnike, lošu diplomatiju, lošu obaveštajnu službu, loš izbor saveznika... Da, jel vas ovo podseća na nekoga?
Препоруке:
0
0
17 недеља, 20 март 2011 18:06
rusofili i rusofobi
ne treba kukati na Ruse sto nisu ulozili veto, vec se pitati da li je Gadafi sklapao saveznistva na Zapadu ili u Moskvi? On nije rekao da ga je izdala Moskva, vec je on sam izjavio da su ga izdali njegovi evropski saveznici. A to sto mi stalno nesto ucitavamo u odnose sa Rusijom, a da to ne postoji, to je odraz nase infantilnosti i nespremnosti da izadjemo u veliki svet.

Autoru bih predlozio da postavi sebi jednostavno pitanje, glede Srbije i njenih beskrajnih nadanja i ocekivanja od Rusije (i Kine): Sa kim Srbija sklapa najtesnje odnose vec decenijama a posebno od 2000? Sa Rusijom ili sa nekim drugim? Da li je Srbija mozda u nekakvom savezu, uniji, makar trgovinskoj, carinskoj, itd sa Rusijom pa da onda s pravom polaze nade na pomoc starijeg brata? Nije?Pa, stono kazu, s kim si takav si... I, sto se onda zalis na svoj pogresni izbor?
Препоруке:
0
0
18 недеља, 20 март 2011 18:09
Раде
Потпуно је у праву, са свиме се слажем. Посебно са оним што је г. Вукадиновић написао за Русију и Кину. Сигурно да су и могли и требали да учине више. Па толико је урадила и Немачка која је део Запада. Јасно се дистанцирала и одбила да се прикључи хајци која се захуктава.
Препоруке:
0
0
19 недеља, 20 март 2011 18:13
Milan Nikolić
Sa nestrpljenjem sam očekivao komentar poštovanog g. Vukadinoviča, a u vezi licemerja "zapada" agresije "Milosrdni Anđeo 2", koja pokriva strategiju neokolonijalnog i krstaškog osvajanja, bez granica u prostoru i vremenu! Nema šale sa krupnim kapitalom, koji je sva vlast u SAD! Najveći tiranin i diktator. Po ovome što dosada uradiše, i koliko enormnih novaca troše za permanentno naoružavanje, jer to nije za olimpijske igre! Žao mi je Libijskog naroda, jer on kao i svi narodi u ovakvim situacijama su žrtve i gubitnici.Svaka čast g.Vukadinoviću za ovako poštenu i realnu analizu u ovom novom specijalnom ratu, kome nema kraja. Nikako nesmemo zaboraviti koliko je Libija bila naš iskreni prijatelj, kada je i nama bilo kao i njima sada!
Препоруке:
0
0
20 недеља, 20 март 2011 18:17
МИРКО ГРБИЋ, БАЊАЛУКА
Малокрвна (неубједљива) одбрана Русије...И наравно пословица вриједи и даље....није вјера тврда у јачега...Разлика између Јељцина и Путина је само у томе што Путин не пије вотку !
Препоруке:
0
0
21 недеља, 20 март 2011 18:20
Vera Nastasovic
U svemu ste sto posto u pravu. Nije jasno kako Rusija i KIna mogu mirno da gledaju otvoreni terorizam na delu. I dokle ce na ovoj planeti amerika da bude globalni policajac? Ovo vise nije nista drugo nego cetvrti rajh, ponasaju se u svemu kao Hitler. Zelim Libiji da opstane i sacuva svoju teritoriju.
Препоруке:
0
0
22 недеља, 20 март 2011 18:27
последњи човек на свету
На питање да ли смо ми у Србији нешто научили из догађаја чији смо савременици, одговор можемо наћу у коментарима на вести о дешавањима у Африци. Већина је веровала да се народ у Египту, Тунису, Либији побунио против социјалне неправде, а било је савета да би и ми требало ове наше (или будуће које изаберемо а не буду добри), да скинемо на исти начин.

Можда је неко у својим размишљањима и дошао до 5.октобра и покушаја ревизије сопственог мишљења о томе шта је Коштуница спречио тиме што је пришао ДОСу или Милошевић тиме што није био храбрији или луђи (како каже Вукадиновић), али нико није изнео свој став или дилеме по том питању. Бар сад има доста материјала за противнике и заговорнике оба државника да обојицу сагледају у позитивнијем светлу.

Иначе ја сам последњи човек у последњој земљи на свету који ће имати разумевање за интервенцију у Либији.
Препоруке:
0
0
23 недеља, 20 март 2011 18:41
Sonja
Konačno jedan od onih malobrojnih sa zdravim instiktom.Sad mi je lakše!
Препоруке:
0
0
24 недеља, 20 март 2011 18:56
jsb
5.Oktobra nije postojala jasna opoziciona većina, i trebalo bi prestati ponavljanjem te mantre učestvovati u legitimizaciji okupacije Srbije.
Препоруке:
0
0
25 недеља, 20 март 2011 19:09
zamena teza
Dok citam neke tekstove i komentare sticem utisak da Rusija Kina I Nemacka bombarduju Libiju
Препоруке:
0
0
26 недеља, 20 март 2011 19:17
Kuvar Brodski
Kako bi bilo da neko organizuje protestnu setnju do Francuske ambasade cisto da im se kaze da nisu bas svi budale?
Препоруке:
0
0
27 недеља, 20 март 2011 19:35
Предраг,Скопље
Ове земље(владајуће елите у њима) које су као подржавале принцип суверенитета и територијалног интегритета,и немешање у унутрашње послове других земаља,овим својим актом нестављања вета,су изгубиле статус заштитника и пријатеља правде( бар у једном делу јавности,који се слаже са горе наведеним принципима).И ма како била истина да у геополитици нема места емоцијама,да велики тргују малима,да сила бога не моли и т.д.Ипак историја је потрђивала да иза великих држава(великих државника) мора да стоји неки или више принципа.И да ако једном почне(државник,или елита) да промовише неки принцип онда нема врдања мора да га брани до краја.И зато мора опрезно да бира. Јер тај принцип је њен лик, кои остале земље виде и препознају,и због тога је воле или мрзе.На том принципу а не само на интересу се стварају трајни савези(и није у праву Макијавели).И нема ту изговора,ма то је само тактика,нова стратегија,нова ситуација,нови моменат,искључак).Лепо каже наша пословица "што га брани кад га неодбрани.
Препоруке:
0
0
28 недеља, 20 март 2011 19:45
srbin@gmail.com
Pa kad ćemo mi srbi shvatiti jednom ko se pita na ovom globusu ? I Milošević je mislio kad mu je Holbrooke govorio da se on šali !
Препоруке:
0
0
29 недеља, 20 март 2011 20:08
posmatrač
Zaista ne razumem tu logiku, neko ubija svoj narod koji ga više neće, a mi smo na njegovoj strani jer je naš prijatelj. Po čemu je on naš prijatelj? Jer je sa našim voljenim drugom Titom bio član pokreta nesvrstanih zemalja. U čemu se ogledalo njegovo prijateljstvo? U podršci koju nam je davao kad smo se, u vreme Miloševića, posvadjali sa celim svetom. Razlog za tu podršku bilo je njegovo inaćenje sa celim svetom, što je za celo vreme vladavine radio. To mi cenimo, budući da smo i sami inadžije. Ta ljubav prema njemu je tolika da je dovela u pitanje našu ljubav prema Rusima i Putinu, koji nisu u savetu bezbednosti stavili veto. I Kineze već gledamo popreko. Demokratski svet koji namerava da zaustavi dalja ubijanja libijskog naroda, naravno, naš je neprijatelj. Poručujem vam, u vašem daljem upražnjavanju takve ljubavi, ne računajte na mene.
Препоруке:
0
0
30 недеља, 20 март 2011 20:27
Marko Gay
"Али за Русију и Кину, уколико имају неких глобалних амбиција [...]"

Ukoliko? Lepo je sto autor priznaje da nije bas siguran.

To bi se moglo popraviti ako bi se znatno vise paznje posvetilo politickim kretanjima, ekonomskom razvoju i drzavnim planovima tri zemlje (SAD, Rusije i Kine) od cijih poteza sve zavisi, pa cak i buducnost NSPM.
Препоруке:
0
0
31 недеља, 20 март 2011 20:43
Sajber Mileva
Али за Русију и Кину, уколико имају неких глобалних амбиција, није ни мало згодно да се ствара утисак како западњаци увек на крају наметну своју вољу, док се они на крају увек повуку. Зато не треба имати дилеме да ће ова руска уздржаност поготово у Србији имати снажан и болан одјек, поготово у оном русофилнијем делу јавног мњења и бацити одређену сенку на атмосферу пред предстојећу Путинову посету.


Оваква руска политика је мелем за душу америчког пиона Тадића.
Препоруке:
0
0
32 недеља, 20 март 2011 20:43
Obamin rat
Dzordz "Dabl ju" Bus verovatno je najsrecniji covek danas! Jer, "mirotvorac" Obama upravo je zapoceo svoj rat, sa mnogo manje razloga nego sto je to onomad cinio Bus! Eto se na velika vrata vratila Busova politika! I, da ne zaboravimo, imao je i Bus podrsku na pocetku (posebno one "pitome" Klintonovke), ali su ga brzo poceli napustati, kad je rat poceo pokazivati i Americi svoje ruzno lice. Ne, ne treba ocekivati od sveta - u kome ni zrnca casti nije ostalo - da zahteva od Obame vracanje Nobelove nagrade za mir, koju je dobio na "lepe oci". Pre je moguce da u dogledno vreme dobije jos jednom tu istu nagradu, ako uspe da zasutavi rat koji je pokrenuo! Demokratija je cudo, svi to u medjuvremenu znamo. Uzgred, gospodine Vukadinovicu, zasto i Vi koristite izraz "protestanti"? Protestanti predstavljaju velik deo zapadnih i severnih hriscana, koji su se odvojili od katolicanstva i Vatikana. Mozemo reci "protestnik", ili koristiti odgovarajucu englesku rec "protester", ali ne "protestant"!
Препоруке:
0
0
33 недеља, 20 март 2011 20:44
Обсервантес
Свако иоле поштен и моралан морао би да напише овакав текст. Не бих се сложио с оним што је г. Вукадиновић написао у претпоследњем пасусу. „... Шта би било да је је Милошевић био овакав или онакав...“. Милошевић је био максимално рационалан и својим последњим обраћањем је то свима ставио на знање. Али тадашња дисфорија то није хтела да чује и види. Као и оно „ ...постојала је јасна опозициона већина...“? Постојала је бучна, надобудна, несолидарна и заведена маса а касније ће се испоставити и фатално национално неодговорна( с аутодеструктивном клицом од 9. марта). Несолидарна, и то с губицима сопственог народа из тек завршеног, од споља наметнутог, грађанског рата на коју је надовезано зликовачко бомбардовање „авангардног“ човечанства. Срећа је што се рационални Милошевић затекао као вођа овог народа у ратној деценији која је наметнута Србима. Само многи заборављају главну ствар а то је да Милошевић није имао прилику за деценију мира као Председник Србије! Где би данас Србија била?!
Препоруке:
0
0
34 недеља, 20 март 2011 21:36
Pedja
G. Vukadinovic,

Postujem vase misljenje i rado citam vase tekstove. Ovaj put, ipak, ne djelim vase misljenje o poziciji Rusije oko Libije.

Ne, Rusi nisu stavili veto, i Rusofili u Srbiji gube glas protiv "Zapadnjaka". Ali, Rusi su bili spremni da postave veto 1999. pa ga je NATO zaobisao. Oko nezavisnosti Kosova takodje, Rusi su bili spremni na veto, pa ga je NATO opet zaobisao.

To meni znaci da bi Rusi stavili veto gdje su interesi njihovih najblizih nezasticeni. Ali, zasto ga koristiti za Libiju? Gadafi je "usao u red" prije nekoliko godina, bio u Parizu, u Nju Jorku, itd. Ima investicije u Italiji, i obratno. Rusima ne treba Libijska nafta - cak im i odgovara produzen rat, koji ce drasticno povecati cene nafte.

A da je Moskva htjela da postavi veto na ovaj rat, zar ga NATO ne bi opet zaobisao? Sta bi Rusi time uzgubili, a sta dobili? Naoruzavati (sa kasnjenjem) Libiju? Taj rat je vec izgubljen za Gadafija.

Rusi igraju istu igru kao i Kina, treba im ulazak u STO..
Препоруке:
0
0
35 недеља, 20 март 2011 21:44
саша р.
Овде су врло прецизно повучене паралеле, и најнеупућенијем читаоцу ће све бити јасно.
Нажалост, распојасани англоамерички и француски банкари, нафташи и остала свита, не хају много за овакве текстове, као и за наше коментаре.
На коју карту игра Русија, не знам. Али знам да им није паметно. Постоји нешто што се зове превентивни рат, и свакако би јој и таква опција више одговарала, него да чека да јој ова "срећна дружина" ускочи у двориште, а то јој не гине кад-тад. Гледали су Руси "милосрдног анђела" и ћутали, управо гледају и "Одисејеву зору".
Када им се ускоро буде догодила "Пенелопина журка", чешаће се, као што се чешао и Стаљин, који је слично размишљао.
Немачку уопште не бих фаворизовао зато што је против бомбардовања, јер им је у интересу да се отарасе америчких трупа. А када се и то буде десило, видећемо их у правом светлу, или тами, зависно из ког угла гледамо.
Препоруке:
0
0
36 недеља, 20 март 2011 21:49
Мишљења једног кловна@Oбсервантес
"Само многи заборављају главну ствар а то је да Милошевић није имао прилику за деценију мира као Председник Србије! Где би данас Србија била?!"

Све је тако као што се изванредно приметили, а ово поледње нарочито!
Препоруке:
0
0
37 недеља, 20 март 2011 22:29
Vladan
Naravno da nije ista krivica Rusije i Zapada u ovom slučaju, a ni inače. Ali sa zapadom je već svima jasno kako stoje stvari. Ali slažem se da Rusija greši što nije stavila veto, pa neka moraju da ga zaobilaze. A što s etiče ulaska u STO, to je tek navlakuša. Ne treba to Rusiji, a verovatno ni Kini.
PS. Odličan i častan tekst g. Vukadinovića.
Препоруке:
0
0
38 недеља, 20 март 2011 22:32
ROADRUNNER
Gos Vukadinovicu, a kako su to Rusija i Kina mogle da urade vise? Da glasaju protiv, i? Ovi bi opet napali Libiju kao i Irak i Srbiju bez dozvole UN!Da se ne bi mozda postideli ovaj put, pa ne bi? I sta bi sa tim Rusija (i Kina) pomogla Libiji,osim sto bi odmogla sebi, i pogorsala odnose sa zapadom?Da ne navodim da u, i oko Mediterana, ni Rusija ni Kina nemaju NIKAKVE vojne efektive,niti vojne baze,da bi barem teoretski mogli da pomognu Gadafiju. Sve su to zemlje vec u NATO ili NATO marionetski rezimi...Diplomatija,politika narocito vojna pitanja su stvar realnih procena i odluka, a ne srca i bezglavog reagovanja
Препоруке:
0
0
39 недеља, 20 март 2011 22:38
Здравко
Ма јасан је цинизам и дупли стандарди Запада. Ево, на примјер, прије неколико година у великим градовима Француске имали смо велику побуну натуализованих афро-имиграната. У том случају то је била банда хулигана на коју су послали цијелокупну жандармерију а ти исти хулигани и разбијачи у Либији су борци за демократију. Како то да тада никоме у свијету није пало на памет да подржи бунтовнике у Паризу, Марсељу, Тулузу..? Како то да о тој побуни није свој суд дао савјет безбједности УН? Ти људи су имали дебелих разлога за побуну као што их имају и у Либији али то је УНУТРАШЊА ствар сваке земље. То је повеља Уједињених нација, све друго је њено кршење. И ко да су то мањи диктатори у Саудијској Арабији, Кувајту, Ирану, Јемену, Бахреину, Сјеверној Кореји. По чему је то Гадафи спефифичан? И чему дискусија о вету у УН-у, па то је одавно постала лакрдија а почело је са бомбардовањем Срба у Републици Српској, наставило се бомбардовањем Србије па све до Ирака! УН је постала лакрдија и то је опасно
Препоруке:
0
0
40 недеља, 20 март 2011 22:54
komentator
Бивши премијер Блер био је испод шатора пуковника Гадафија након његовог помирења са Западом. Он се рекао бих мало и опустио. Недавно је његов син био у Русији ради куповине оружја а онда је против те иницијативе покренута читава кампања у либијском врху и од посла није било ништа. Такође, много ближи Америци Чавез још увек није нападнут а токође има нафту потребну Волстриту (на дохват руке) због једне ситнице - купио чова оружје и није жалио новац а веровтно је економски слабији од Гадафија. САД ће га напасти али он купује време тако што купује оружје у Москви. Он је у америчком дворишту Гадави то није био, дакле нападнут је јер је слабији и небуднији.
Препоруке:
0
0
41 недеља, 20 март 2011 22:56
Ружичасти пантер
Петог октобра није постојала "јасна опозициона већина". То једноставно није тачно. Осим ако се оних 0,01 одсто више гласова које је (кажу) добио Коштуница, не рачуна као "јасна већина".
Препоруке:
0
0
42 недеља, 20 март 2011 23:00
Ceca Lazinica
Moram da podsjetim komentatore da je iz Srbije traženo da bude bombardovana i ima tih potpisnika još živih.Šta su uradili svom narodu osim što su nekima napunili džepove al samo nekim odabranim.Da li narod bolje živi i šta se to promjenilo osim što su ostali mnogi bez posla i plaćaju zdravstvo ,školstvo kao da su plate iz EU.Pa jel opet treba da se dogodi narod da shvate da idu pogrešnim putem. A to što pokazuju Nato da su glavni pa imaju i pravo jer znaju da će Rusija i Kina tiho negodovati al neće lupiti šakom o sto.Oni če svoje oružje ispucati pokrenuti ponovo vojnu i industriju pokrenuti procese u svojim zemljama a ostali nek se bore sa krizom.Nema to neke velike veze sa naftom i gasom jer Srbija nije bogata tim prirodnim res.Al zato će posle ovoga trebati graditi Libiju i ako zabrljamo ništa od posla a tu je jako puno naših ljudi radilo. I ne slažem se sa komentatorima koji kažu da se zbog Gadafija bombarduje ili su samo zbog Slobe nas bombard. pa znaju oni kako se prave afere.
Препоруке:
0
0
43 недеља, 20 март 2011 23:35
Neverni Toma
@ Питагора

Kakvo rezonovanje :O ...
Ha,ha,ha sta rekoste nema razloga da podrzavate jednog "diktatora"?!
Sacekajte da ga smene pa da prodje odredjeno vreme jedno par godina pa da vidite koliko ce tek zla da im naprave u miru i kako ce tek tada da ih razvale.
Препоруке:
0
0
44 недеља, 20 март 2011 23:37
Душан Ариљевић
Вукадиновић: "Зато не треба имати дилеме да ће ова руска уздржаност поготово у Србији имати снажан и болан одјек, поготово у оном русофилнијем делу јавног мњења и бацити одређену сенку на атмосферу пред предстојећу Путинову посету.“
Тачна коннстатација господине Вукадиновићу али да не будемо наивни није проблем у посети , суштина је у коципирању српске спољне политике или простије речено „на кога Србија може да се ослони“. А то у вези посете, атмосфере, јавног мњења, то јест да ли ћемо клицати „из стотина хиљада грла или десетина хиљада грла Русија-Србија“ је другоразредна ствар. У вези интервенције, напада на Либију, што се Запада тиче ништа ново. За мене то није вест, као она прича о човеку и псу. „Вест“ је признаћете понашање Русије.
Препоруке:
0
0
45 недеља, 20 март 2011 23:38
Душан Ариљевић
/наставак/
Да се разумемо није Русија агресор али на месту где је могла да спречи агресоре ( у СБ УН), она то не чини. Зашто? Па сами сте то немушто покушали да објасните: „Али за Русију и Кину, уколико имају неких глобалних амбиција,..“ Можете то објаснити прецизно и једноставно: Русија жели такође да буде Империја, како Ви то волите да кажете, али источна Империја. Ту нема никаккве дилеме. На крају то прижељкују сви русофанатици или русофили, свеједно.
Препоруке:
0
0
46 недеља, 20 март 2011 23:42
Jovo
Rusi su tacno i sigurno znali da ce Hitler da ih napadne,pa su ipak napravili dogovor sa njime i cak solidarno okupirali Poljsku.Sada vrlo dobro znaju sta ih ceka od "zapadne civilizacije"pa imitiraju Staljina da dobiju u vremenu.Ovo je ozbiljna sudbonosna bitka a ne mali balkanski ratovi.Isto se odnosi i na Kineze.A sto cemo mi mali narodi da izvucemo batine,to je prava kolaterala i zato gledaj da budes sto dalje kad se dinosaurusi tuku,i gledaj si pomalo svoja posla.A sta cemo sa savescu i moralom-to ostaje da mi mali radimo tajno i ilegalno,jer je to danas kriminalna aktivnost za mocne zemlje i njihove sudove.Takvo vreme dodje moramo se prilagoditi,udari desni zmigavac,idi levo,pravi se budala.
Препоруке:
0
0
47 недеља, 20 март 2011 23:44
Мишљења једног кловна@Stane
Очигледно је да се ради о амасадору кога је Викиликс идентификовао као америчког сарадника, који је злоупотребљавајући Гадафијеву наклоност према Србима, достављао Американцима информације до којих они нису могли доћи. Реч је Душану СИМЕУНОВИЋУ.
Што се Јапанаца тиче - баш жалосно.
Препоруке:
0
0
48 недеља, 20 март 2011 23:56
Peter RV
Uglavnom dobar tekst, sa tackama sa kojima se ne slazem.
Neka me neko izpravi ako se ne dobro ne sjecam, ali Milosevic je bio oboren, ne izdajom njegovih djenerala, nego jednom vjesto-organizovanom konspiracijom (iz Budimpeste), ciji su autori bili strane obavjestajne sluzbe.(New York Times je to priznao).
Drugo. Ruski stav je zaista zagonetan (i uznemirujuci). Ima jos jedno moguce objasnjenje.
Mozda Medvedev i Putin ne vide isto u spoljnoj politici? (Volio bih da vjerujem u ovo)
U svakom slucaju, komentar @Pedje treba uzeti u obzir. Nato je zaobisao SC kad je napao Srbiju sto znaci da bi Libija bila napadnuta u svakom slucaju.
Препоруке:
0
0
49 понедељак, 21 март 2011 00:06
Jasna
Bravo Djordje,po obicaju, odlican tekst ,jedino ne mislim da bi da je Milosevic bio ludji,i da ga njegovi nisu onako beskrupulozno izdali, u Srbiji doslo do gradanskog rata i oruzane intervencije Zapada.Ne bi se oni tu mesali ,ali bi nastavili sa jos zescim pritiscima i sankcijama.Ipak Srbija nema naftu.
Do gradjanskog rata u Srbiji ne bi doslo jer je to bila samo jedna "nadobudna ,nesolidarna ,bucna masa",kako kaze Observantes, i nista vise.
Glavno oruzje su im bili lonci, poklopci, pistaljke i po koje jaje.
@Observantes odlican komentar!
Steta za Srbiju sto nije imao sansu u miru.Bio je jedini srpski drzavnik!
Vecina libijskog naroda ocigledno za razliku od nas Srba ,znaju ili predosecaju da ce svako ko zameni Gadafija(ma kakav da je), biti daleko gori,zato su spremni da ga brane po cenu svojih zivota.
Препоруке:
0
0
50 понедељак, 21 март 2011 00:20
Страдија
Они Либијци који буду имали среће да избегну томахавке и "паметне" бомбе,сигурно неће избећи ММФ и Светску банку,и онда су заиста готови.
Препоруке:
0
0
51 понедељак, 21 март 2011 00:21
Зоран Ђорђевић
@ Посматрач
U podršci koju nam je davao kad smo se, u vreme Miloševića, posvadjali sa celim svetom. Razlog za tu podršku bilo je njegovo inaćenje sa celim svetom, što je za celo vreme vladavine radio.


Како смо се мо то посвађали са целим светом? Рецимо, са Канадом? Јесмо ли секли дрво у њиховим шумама, јесмо ли ловили рибу у њиховим територијалним водама? Да ли је неки наш мангуп силовао ћерку канадског амбасадора? Докле више та флоскула "Он нас је посвађао са целим светом"? Укључите мозак бар на "двојку" и размислите још мало.
Шта је то цео свет тражио од нас, па он није дао? Да ли је то нешто било за давање?
Исто се дешава са Гадафијем. Да тамо расте само купус, нико се не би секирао за сиромаштво народа.
Американци под фирмом демократије желе да наметну, као код нас, либерални капитализам, да поставе своје људе на кључна места, дају им одрешене руке да раде шта хоће за себе, а постављају јасан услов шта морају да раде за њих.
Препоруке:
0
0
52 понедељак, 21 март 2011 00:25
апис
цитат:"мање се може замерити свима који желе да извлаче наравоученије о томе како се у овом случају треба држати „мудро и прагматично“, а што у преводу и у конкретном случају значи – лицемерно и себично."

Само бих додао и уплашено , кукавички, непринципијелно.... што ће нам се наравно обити о главу. Пуковник Гадафи има сто недостатака, али му се не може оспорити да је изградио земљу социјалне правде, за разлику од наше у којој влада робовласнички однос према сопственом становништву , и поданички према свакој "али и врани" која се накостреши на нашу земљу.
Препоруке:
0
0
53 понедељак, 21 март 2011 01:07
Сербона
Запањујуће је - поводом става Русије и Кине преовлађују романтичарски ставови!

Испада да те две огромне државе воде морони, па им недостају овдашњи мудраци!

Што би Русија толико залегла за нас, кад смо ми сами, почев од 9. марта, рушили сопствену државу, а од 2000. је претворили у ропску колонију?

Странци су власници наше државе, већ смо у НАТО-у, лижемо ноге Америци и Европи, док се истовремено брижљиво и упорно узгаја антируско расположење!

А од Руса захтевамо само њихов буђелар и да ништа друго не раде до да нас, овако аутодеструктивне, бране од нас самих!

Да сам на њиховом месту, заобишла бих Србију ко смрдљив сир!
Препоруке:
0
0
54 понедељак, 21 март 2011 03:16
Зоран Живковић
Сербона, потпуно сте у праву! Годинама све од 1948 код нас се води антируска политика и од обичног народа и од политичара. Па чак кад су и совјетски војници гинули за ослобођење Београда... Свакога дана слушам: "Тешко оном кога Руси бране, а Кинези хране" Па хајде што нас већ једном не бране Американци, а Енглези хране. Позната је прича из немачког логора где су били затворени официри енглески, руски. Енглески официр се најео чоколаде, не може више, и уместо да преосталу чоколаду подели са осталим логорашима, он је баца на под и цинички гази ногом. Додуше можда има и истине да је и руска држава под "меком" финансијском окупацијом светског капитала, заједно са својом актуелном влашћу.
Препоруке:
0
0
55 понедељак, 21 март 2011 03:55
Alexander "X"
Po cenu da me zigosu rusofilom ne mogu da se ne zapitam kuda vodi ovaj vapaj za mesanjem Rusije. G. Vukadinovic je analiticar sa zavidnim razumevanjem svetske politike. Sta se ocekuje zvanicno objavljenje WWIII koji je vec odavno poceo. Zar Kina nije bila na nisanu 1999 usred Beograda kada je ambasada razneta. Zveri prezivljavaju, zauzece svaku formu za par godina zivota duze. Nema ovde nikakvog sentimenta niti junackih pesama siledzija nikada ne napada sam.

Ko bi se to svrstao uz Rusiju da podju na nju, mozda Sutanovac sa grupom devojcuraka iz profesionalne vojske ili mozda arapska liga. Ovo je silovanje civilizacije ali ne samo Gadafija nego svih ljudi ne poremecenog uma. Jednom Bler na Huseina drugi put Sarkozi na Gadafija iza paravana je krupije koji deli dobit prema broju polsatih aviona ili vec cega.
Препоруке:
0
0
56 понедељак, 21 март 2011 03:57
Senka
Barem Vam jos za sada RTS i B92 ne ispiru mozaak ovako kao zapadne medije ispiru mozak svojim gradjanima- ovde imate da u jednoj recenici procjenjuju koliko ce civila izginuti i izjave kako je to neophodno i moralno opravdano. Pa onda ponove to isto pedesetak puta i iz usta raznih politicara i analiticara. I niko se ni ne zapita javno imali li uopste ista moralno u ubijanju nenaoruzanih ljudi i djece.
Препоруке:
0
0
57 понедељак, 21 март 2011 03:58
Alexander "X"
Kockarnice koje je krupije razbijao samo u poslednjoj deceniji:
from 2000 to 2009 the US has intervened in the following countries: 2000 – Sierra Leone -2000 - Yemen -2000 - East Timor - 2001- Afghanistan -2002 – Yemen2002 – Philippines 2002 – Côte d'Ivoire -2003 – Iraq-2003 – Liberia-2003 –Georgia-2003 -Djibouti - 2004 –Haiti-2004 –Georgia -2004 -Djibouti -2004 -Kenya -2004 -Ethiopia -2004 -Yemen -2004 -Eritrea - 2004 Pakistan -2006 -Lebanon -2007 – Somalia -2008 South Ossetia

U nadi da autor cita i komentare, interesantna perspektiva Balkana kada ga vec pomenuste i objavljenog artikla:

http://www.matthiaskuentzel.de/contents/germany-and-the-kosovo
Препоруке:
0
0
58 понедељак, 21 март 2011 08:43
nataša
Bivši ambasador Srbije u Libiji, hvala Bogu pa mu ne zapamtih ime, ne pomenulo se, je u istoriju diplomatije ušao po jednom nedostojnom činu. Špijunirao je za treću zemlju, što je nesumnjivo potvrđeno objavljenim transkrioptima sa Vikiliksa.
I ranije se dešavao da službenici raznih ambasada špijuniraju za što svoje što druge zemlje, ali nije zabeleženo da to rade ambasadori.
Ne može se biti i ambasadaor i špijun. Dakjle taj nedostojni špijun se slika po raznim televizijama, što je opet samo za sebe moralni sunovrat i na tim televizijama izjavljuje sledeće, kad ga je voditeljka pitala, da možda Amerikanci neće libijsku naftu, on kaže:"Poznata mi je ta škola mišljenja".
Dakle jedan nedostojni špijun negira pravo na individualno zaključivanje, mora biti neka "škola", verovatno sudi prema samome sebi, zatim negira logiku, i negira iskustvo milijardi ljudi. Ako nešto nije sporno, onda je to aspiracija prema nafti. Sve drugo je pod znakom pitanja.
Šta činiti sa nedostojnim špijunom?
Препоруке:
0
0
59 понедељак, 21 март 2011 08:47
@Сербона
Чињеница да је нека земља огромна још увек не значи да ће у сваком тренутку водити рационалну политику. Да је тако, огромне империје не би никада пропадале. Друго, у овом случају се и не ради о томе да Русија „залегне за нас“ већ да „залегне за Либију“ тачније, да залегне за поштовање међународног права. А то није никакав романтичарски став већ, напротив, крајње рационално понашање. Запад, који је у нерешивом шкрипцу, ће из држања Русије и Кине извући погрешну поруку и коначно, баш као и Хитлер, кренути на Русију. Узгред, кланица Другог светског рата се одвијала између огромних држава а Ви процените да ли су на челу тих држава били морони.
Препоруке:
0
0
60 понедељак, 21 март 2011 09:42
на цедилу своје савезнике
Zapad bombarduje, a problem su Rusi .... Uopste ne znam zasto se u tekstu spominju Rusi... kakve veze oni imaju sa Zapadnom agresijom na Libiju.... Ako se pise o napadu na Libiju onda neka se pise o onima koji napadaju... Rusija nije bila uzdrzana vec protiv ... odnos u SB je bio 10 : 5... za agresiju je glasala i muslimanska BiH...
Препоруке:
0
0
61 понедељак, 21 март 2011 09:47
Jokic
1. Gadafi je svakakokao kontarverzna osoba, vlada 40 godina
2.Igra na politickoj sceni veoma cudno, malo istok, malo zapad (podseca na sadasnju Srbiju).Nije se nikada iskreno vezao za jednu stranu.Mislim da mu je to bila najveca greska i verovatno zato su ga Rusi i Kinezi propustili kroz vodu.
3. Ulazak zapadnjaka na treci front istovremeno znaci i niihova sansa za vecu kompromitaciju sto odgovara i Rusiji i Kini
4. Saudijske vlasti koji vladaju po staro-srednovekovskim pravilima niko im nista ne moze, vezali su se cvrsto za jednu stranu, pa sad izigravaju i "isterivace demokratije" u Bahreinu.To pokazuje gde je najvise Gadafi pogresiio.Skoro je surovao sa Blerom, sa francuzima i Italijanima.Pruzio je i naklonost prema Americi.To ce verovatno da ga kosta debelo.Nazalost ne samo njega, nego i njegov narod.
5. Mali narodi treba jos vestije i mudrije da se ponasaju od velikih.
Препоруке:
0
0
62 понедељак, 21 март 2011 10:37
thinking maize@ коментаторима
Да подсетим ЕУ-ропске фанатике, као и разочаране русофиле, Русија ЈЕСТЕ велика сила и има СВОЈЕ РАЧУНИЦЕ, које ми из малих нација НИКАД НЕЋЕМО до краја РАЗУМЕТИ, а ни ПРИХВАТИТИ! О томе сам, као и г-дин Mislilac (инспирисан из другог разлога!), више пута коментарисао, наводећи да то што су Руси ИПАК, како-тако уз Србију, НЕ ЗНАЧИ да је Русија, као ВЕЛИКА СИЛА, нешто посебно МОРАЛНА. Њу, као било коју ВЕЛИКУ СИЛУ, води ИНТЕРЕС, па тек онда СВЕ ОСТАЛО! Ако не верујете, ПИТАЈТЕ Пољаке (види неке приповетке Лава Толстоја!), Румуне, Чехе, Мађаре или Бугаре! Но, пошто смо ми Срби КОРИСТАН СИТНИШ у очима Руса (погледај биографију принца Ђорђа Карађорђевића!), било би добро, АКО СМО ИМАЛО МУДРИ, да то ИСКОРИСТИМО! Толико о Русији (Руси, као народ (а ко је УОПШТЕ и ИКАДА НЕШТО ПИТАО НАРОД?!) су ИПАК друго!) и Србији. И само нешто, после пуштања краљевине Југославије НИЗ ВОДУ 05.04. 1941. Стаљин је добио НИ ТРИ МЕСЕЦА! Руска елита је ПУШТАЊЕМ СРЈ низ воду 1999 добила 12 година! Рачуница ЈАСНА!
Препоруке:
0
0
63 понедељак, 21 март 2011 10:40
4s
Хипокризија западног света изгледа нема краја,бомбе нису никада доносиле мир него увек крв и сузе оних које
погледа "милосрдни анђео".
На све експерименте извршене над Србијом цео свет је ћутао осим часних појединаца мислећи како је то све привременог карактера,на жалост испоставило се да није
све тако ружичасто као што изглед.
Гледајући свих ових година многе свилене револуције и
разне форме отпораша па све до садашњег бомбардовања Либије увиђа се да запад увек ради на дуже стазе.
Бесмисао УН-а је већ подавно раскринкана јер се на жалост
испоставило да је она продужена рука западних сила,које
их користе као неку своју организацију.
Жалостан став Русије се неможе ничим оправдати јер увек
је боље водити рат на периферији него у своме центру.
И не треба сметнути са ума да империја која полако умире
може са свим својим арсеналом да уништи цео свет,водећи се оном мишљу Луја "после мене потоп"
Препоруке:
0
0
64 понедељак, 21 март 2011 10:58
thinking maize@ коментаторима, наставак!
Да се ОСВРНЕМ на "МИШЉЕЊЕ" и ДЕЛОВАЊЕ Запада у Либији. Зар Вам се не чини да ова ситуација око Либије НЕОДОЉИВО ПОДСЕЋА на кризу око Суецког канала 1956? И тада и сада су две старе и ОПАДАЈУЋЕ КОЛОНИЈАЛНЕ СИЛЕ Француска и Уједињено краљевство УЛЕТЕЛЕ у интервенцију против једне АРАПСКЕ нације и режима!? И тада и сада, Сједињене Државе су У ПОЗАДИНИ и ЧЕКАЈУ шта ће се десити, мада ПОВЛАЧЕ КОНЦЕ! Циљ није САМО ПЉАЧКА богатства Либије, већ и ПРИТИСАК на ЕГИПАТСКИ НАРОД, који је МИРНО и ДОСТОЈАНСТВЕМО ОДБАЦИО НЕОКОЛОНИЈАЛИЗАМ! Ако се у Либији ИНСТАЛИРА Ал-Каидина џамахирија, Египат НЕЋЕ БИТИ СТАБИЛАН, чиме ће се продужити политика ОВАКВОГ Израела! Да подсетим, Израел је 1956 НЕПОСРЕДНО учествовао у ТАДАЊОЈ интервенцији у Египту, па би било ЛЕПО да неко осветли тај аспекат блискоисточне кризе, САДА! 1956 Израел је ДЕФИНИТИВНО ПОСТАО КЛИЈЕНТСКА ЗЕМЉА АМЕРИКЕ, да се изразим речима велико лингвисте и антиглобалисте Ноама Чомког, узгред ЈЕВРЕЈИНА. Ако ОВО нешто значи, а чини се ДА ЗНАЧИ!?
Препоруке:
0
0
65 понедељак, 21 март 2011 11:06
Драган
Да , Русија је могла да уради више.Могла је да стави вето и да опет буде заобиђена.Каквом би нас тада анализом почастио г.Вукадиновић.Можда је право питање зашто се не бави анализом потеза Немачке ? Лично , то бих више волео да видим.
Није ми жеља била да увредим било кога,а ако и јесам извињавам се.И,да,што се мене тиче, овај потез није бацио одређену сенку на предстојећу посету г.Путина.
Препоруке:
0
0
66 понедељак, 21 март 2011 11:10
thinking maize@ коментаторима, крај!
На жалост НИ г-дин Ђорђе НЕ ИЗНЕСЕ ГЛАВНУ ПОЕНТУ ових либијских догађања ПО НАШУ УНУТРАШЊУ СИТУАЦИЈУ! Елем, ЗАР ВАМ СЕ НЕ ЧИНИ ДА ЈЕ ОВА ПРИСИЛНА "ОБНОВА ЛЕКЦИЈЕ" ПОСМАТРАЊЕМ БОМБАРДОВАЊА Либије, а ПРЕД 24.03. и 12-ту ГОДИШЊИЦУ БОМБАРДОВАЊА НАШЕ ЗЕМЉЕ, УКЛАЊА из НАШИХ МОЗГОВА СВА СПИНОВАЊА, од којих је најсвежије СВА ОВА ФРТУТМА ОКО "политичке позадине" убиства Зорана Ђинђића!? ДОВОЉНО је, ПОСЛЕ ОВИХ СЛИКА из Либије РЕЋИ нпр. Срђи Поповићу: "А ВИ БИСТЕ ДА НАС ПОНОВО БОМБАРДУЈУ, КАО ЛИБИЈУ?!" или "А ВИ БИСТЕ ДА СЕ НА ОВАКАВ НАЧИН ПОДРЖЕ "НАПАЋЕНИ" ЛИБИЈСКИ "ОПОЗИЦИОНАРИ", КАО ШТО СТЕ ДО ПРЕКЈУЧЕ ПОДРЖАВАЛИ Тачија и његове KIDNEY HUNTERS?" Верујте, "СЛИКА ГОВОРИ ВИШЕ ОД ХИЉАДУ РЕЧИ" и ЗАТО ШТО, "ПОНИЖЕНИ и УВРЕЂЕНИ НЕ МОГУ НИШТА ИЗГУБИТИ ОСИМ СВОЈИХ ОКОВА"! Свако добро АУТОРУ, коментаторима и другу Калику!
Препоруке:
0
0
67 понедељак, 21 март 2011 11:20
Nemanja Vlahović
Ja sam jedan od onih koji su bili razočarani stavom Rusije, prvenstveno zbog toga što je, po mom mišljenju, ovde bio reč o principijelnom pitanju, o poštovanju suvereniteta jedne države. Dakle, ispostavilo se da je i Rusija sklona sklopiti nepoštene “dilove” ukoliko misli da je to u njenom interesu. Bez obzira na to da je politika k...a, smatram da država koja tvrdi da vodi korektnu politiku, ne sme preći određenu liniju “poštenog” delovanja, što je sada Rusija prešla. Izgubio sam ovako jednu iluziju da ruska spoljna politika ipak na neki način značajno razlikuje od siledžijske politike SAD, Velike Britanije i njima sličnih.
Ubuduće, bez obzira na prijateljska osećanja prema ruskom narodu, moramo objektivnije gledati na odnose sa Rusijom, dobro je da ovu karakteristiku ruske politike nismo morali da naučimo na svojoj koži. Treba da nalazimo svoje mesto u sklopu ruskih interesa i pametno koristiti ono što nam Rusija može da pruži, naravno zauzvrat onoga što mi možemo pružiti Rusiji
Препоруке:
0
0
68 понедељак, 21 март 2011 11:22
Nemanja Vlahović 2
Međutim, ovde treba da vodimo računa o svom značaju. Mi smo mala nacija i ne možemo ništa, osim korektnog partnerstva, zahtevati od Rusije. Ne treba da zaboravimo da Rusija je najveća zemlja na svetu, na zapadu graniči sa Poljskom, njena najzapadnija tačka je oko 100 km od Gdanska, dok na istoku se graniči sa Severnom Korejom a ostrvo Kunašir se nalazi 20 km od Japana. Broj stanovnika Srbije iznosi oko 60 posto populacije moskovske aglomeracije. Rusija ima globalne interese i ne treba očekivati da će zbog nas žrtvovati svoje interese, kao što ni mi nećemo žrtvovati svoje interese, recimo, zbog Andore – srazmera veličine naše teritorije i teritorije Rusije, odnosno broja Srba i broj Rusa otpirilike odgovara razmeri veličine teritorije Andore i naše teritorije, odnosno razmeri broja Andoraca i Srba.
Na kraju jedno retoričko pitanje: da li hoće još neko u ovu Evropsku Uniju u kojoj glavnu reč imaju siledžije, ubice, lažovi i bitange.
Препоруке:
0
0
69 понедељак, 21 март 2011 12:00
Ombre
Ono sto je bilo jasno malom broju ljudi sve ove godine, da ne postoji razlika izmedju velikih sila i da su sve kontrolisane od strane jedne vlade, sada je ,verujem, postalo ocigledno i najzagrizenijim ruso i zapado filima.
Konstantno raspirivanje straha od globalnog sukoba Rusije i Amerike koji ce dovesti do strasnog Treceg Svetskog Rata, samo je jedan od nacina da se zastrasivanjem lakse manipulise ponizenom vecinom ljudi drage nam planete zemlje. Pre desetak godina svi zajedno udarili po Srbiji, neki bombama, a neki precutnim odobravanjem nista manje licemernim od licemernog protivljenja par godina kasnije u slucaju pokojnog diktatora Huseina. Izmedju ova dva slucaja se pojavila Drzava Maka i graciozni Senjor Osama, pa na red dosla Gruzija, uloge se promenile ishod isti. Tibet i Cecenija da se ne zaborave a evo sada oslobadjaju Libiju od Libijaca, neki uzdrzano a neki ne bas toliku uzdrzano.
I tako u krug, svi imaju atomske bombe, jedni e-novine drugi NSPM.
Karaktera 0 preostalo
Препоруке:
0
0
70 понедељак, 21 март 2011 12:05
Jasna Simonović
Interesantan pogled...Pun "našeg" razumevanja...

Meni se čini izvesno da novi svetski poredak više nije nov koliko god mi, Balkanci, želeli da vreme merimo po "srednjeevropskom" vremenu...

Čini mi se i da je izvesno da se ne može od "nove demokratije" (ne one - grčke - koju su takođe uništili "Mali Bogovi)...

I čini mi se nelogična rečenica "Немојте ми само рећи да Гадафија руше због тога што је ауторитарни владар без демократског легитимитета" jer i najsposobniji autoritarni vladari (koji komotno mogu biti demokratski predsednici)treba na vreme da znaju da se globalizacija ne može sprovoditi zakonski kako je kome milo, ali se može modifikovati kako je ko snio...

A najviše od svega čini mi se krajnje neinventivno koristiti stare scenarije za novo vreme...I svakako krajnje bolno da niko ne pomisli da se sa druge strane može nalaziti i sam Bog sa ugašenom "Fukušimom" u rukama, ili Neko Njegov...
ps Da, mi nemamo naftu, ali nemamo ni kamile...Da li neko misli o njima?
Препоруке:
0
0
71 понедељак, 21 март 2011 12:12
posmatrač
Gospodine uredniče, optužujem vas za uništavanje pameti ovog naroda. Verujem da ovi silni čitaoci koji komentarišu vašu kolumnu, nisu rodjeni slepi, da ste im vi usadili klicu nepoverenja prema normalnom, razvijenom i demoikratskom svetu i netoleranciju. Pitam se odakle dolazi taj način mišljenja što sve okreće naopako, što za nešto očigledno crno govori da je belo i obratno. Kao da nisu živeli na ovim prostorima i doživeli sve što se dešavalo. Umesto domaćih siledžija i upropastitelja Miloševića, Šešelja, i ostalih mnogobrojnih njihovih trabananata, oni krivce traže u celom svetu, tu neki pominje i Kanadu. To je neopisivo, ceo svet se nad tim zgražava, nanosi nam se šteta a vi i oni nastavljate krstaški rat protiv pameti.
Препоруке:
0
0
72 понедељак, 21 март 2011 12:39
thinking maize@ извесном "posmatrač"-у
Неко написа: "Gospodine uredniče, optužujem vas za uništavanje pameti ovog naroda. Verujem da ovi silni čitaoci koji komentarišu vašu kolumnu, nisu rodjeni slepi, da ste im vi usadili klicu nepoverenja prema normalnom, razvijenom i demoikratskom svetu i netoleranciju. Pitam se odakle dolazi taj način mišljenja što sve okreće naopako, što za nešto očigledno crno govori da je belo i obratno. Kao da nisu živeli na ovim prostorima i doživeli sve što se dešavalo. Umesto domaćih siledžija i upropastitelja Miloševića, Šešelja, i ostalih mnogobrojnih njihovih trabananata, oni krivce traže u celom svetu, tu neki pominje i Kanadu. To je neopisivo, ceo svet se nad tim zgražava, nanosi nam se šteta a vi i oni nastavljate krstaški rat protiv pameti.", па помислих: ШАЛА ЛИ ЈЕ?! А онда,... да није ОНАЈ "другосрбијански"-троцкиста, који ме...? Не, не, НЕКА ОВО ПРОЂЕ БЕЗ МЕНЕ! Нека неко ДРУГИ доказује ЧИПОВАНОМ, да ЧИП није ИСТО што и МОЗАК! А о МОРАЛУ, да и не говоримо!
Препоруке:
0
0
73 понедељак, 21 март 2011 12:42
nataša @ posmatrač
Dozvolite mi da vam objasnim neke stvari koje očigledno ne znate.
Ne sudi se ličnost nego delo.
Dakle Milošević i Šešelj mogu biti najgori ljudi na svetu, na primer Šešelj jesno i glasno kaže da mu uopšte ne smeta da tako misle oni u Hagu o njemu, ali koje je to nedozvoljeno delo neko od njih učinio, delo koje se može dokazati.
Sa druge strane, možda su američki, ili bilo čiji političari, divni ljudi, humanisti i intelektualci, moralne gromade, ali u napadu na Libiju stradaju civili, i naftne kompanboje teže da preuzmu naftne izvore za sebe lično. Ta tvdnja o nafti i stradanju civila i podršci dela libijskog naroda Gadfiju je činjenica, pa bila ona za vas crna ili bela. Za mene nije bitno uopšte da li je vi vidite crno belo ili šareno, važno je da je činjenica, tj istina.
Vama je bitna boja činjenice, odnosno lična percepcija činjenice, a ne činjenica. To je pokazatelj slabog razlikovanja bitnog od sporednog.
Znači vi bi o ubici sudili po boji kože, očiju, veri, a ne po delu.
Препоруке:
0
0
74 понедељак, 21 март 2011 12:46
Rio Lobo
Ova analiza je lepo uradjena i skoro sve je obuhvaceno ali mi se cini da je ipak u necemu promasila. Mislim da je sva ta dogodovstina oko Libije ipak samo jedna "svadja u porodici" pa kako god to nekom zvucalo. Gadafi je godinama tolerisan u toj njegovoj "egzoticnoj" vladavini a sada je doslo vreme da se nesto menja a ubedjen sam da se sve ove stvari odvijaju prilicno sinhronizovano i uvezbano. Slika sveta se vec duze vreme menja, menjaju se akteri pa samim ti menjaju se i kulise.
Препоруке:
0
0
75 понедељак, 21 март 2011 12:47
Симић Манојло
Ово је стварно одлично.
Треба имати пуно "споредних" знања како би се,
системом елиминације, дошло до есенцијалног.
Медијска покривеност, како исправно примјећује
госп.Ђорђе, гора је од оне из СССР-а, у доба
Брежњева. Пратио сам ових дана CNN, BBC, ABC,NBC,
FOX,и сви, без изузетка, организују "округле столове" на којима гостују закрвављени амерички
генерали који, све док нема њихових жртава, на рат
гледају као на компјутерске игрице са једином
дилемом да ли је боља ова или она стратегија и тактика. Крвожедни су кад нападају некога ко не
може да се брани, а велике кукавице кад знају да
неко може да им пружи достојан отпор.
Подсећају на ону сцену из чувеног ,свакако једног
од понајбољих њихових филмова "Плави војник",када
војник америчке коњице, вирећи иза стијене,открива
небрањено индијанско село, пуно жена и дјеце,па од
усхићења и радости због могућности несметаног клања
урликне до неба.
Читав "запад", данас је само велики плави војник.
Препоруке:
0
0
76 понедељак, 21 март 2011 12:51
Magenta
Има бар једна позитивна ствар у овом свеопштем разочарању у Русију: Можда постепено сване право значење оне народне "у се, и у своје кљусе". Можда се ипак освестимо док заиста не постане прекасно и не буде објављен фајронт у данашњој свеопштој отимачни природних и људских ресурса.
Препоруке:
0
0
77 понедељак, 21 март 2011 13:00
profesor
Obraćam se pre svega komentatoru-posmatraču, a i svima koji hoće da pročitaju. Kao i pojedinci, i celi narodi ili njihovi pojedini delovi, kao u našem slučaju, mogu da obole od raznih duševnih bolesti, najčeške paranoje. Oni u svojoj okolini vide neprijatelja koji je perfidan i radi im o glavi. Tu ništa ne pomaže logika ni objašnjavanje jer je njihov mozak blokiran i to tumači naopako. Toga ima u svim zemljama ali su tamo oni marginalna pojava i niko ih ne uzima ozbiljno. Kod nas je to, medjutim preraslo u epidemiju. Ima li leka? Bojim se da nema, osim proteka vremena. Kako je rekao jedan učeni i mudar čovek, stari će pomreti a mladi će zaboraviti.
Препоруке:
0
0
78 понедељак, 21 март 2011 13:16
Др @ Посматрач
Наравно да је кривац за ове ратове "цели свет" ако под тим "целим светом" подразумевате једину светску суперсилу и гомилу њених послушника и сателита који верно служе силиним интересима. А о моралу и принципима тог "целог света" уверили смо се на својој кожи 90их на Маркалама, Рачку, бомбардовању, санкцијама, тако да та ваше доста јефина флоскула "не можемо ми проив целог света" овде једноставно не може да прође.
Препоруке:
0
0
79 понедељак, 21 март 2011 13:26
@posmatrač
To je neopisivo, ceo svet se nad tim zgražava, nanosi nam se šteta a vi i oni nastavljate krstaški rat protiv pameti.
Наведите бар неког из тог "света", а да нису режими земаља-бомбардера или њихови службеници!
Препоруке:
0
0
80 понедељак, 21 март 2011 14:16
slobodan45
dakle, da li su poznati podaci o libijcima i njihovom životu?ukratko, najsrećnija afrička nacija, do pre neki dan...a onda, sve ono što pišem godinama...dakle, samo savez sa rusijom(DA LI LJUDI ZNAJU ŠTA JE RUSIJA DANAS, SUTRA?), može nas spasiti, jer se ruski INTERESI poklapaju sa našim.to je to.ništa drugo.je ne zaboravljam ništa, otuda i moji stavovi, obraćam se , komentatorima, koji se ne slažu DANAS, sa mojim polazima...a za neku godinu, reći će, ono što ja govorim JUČER...ovo što pišem je emperija, nepogrešiva.
Препоруке:
0
0
81 понедељак, 21 март 2011 14:21
Биљана Николић @posmatrač
silni čitaoci koji komentarišu vašu kolumnu, nisu rodjeni slepi, da ste im vi usadili klicu nepoverenja prema normalnom, razvijenom i demoikratskom svetu i netoleranciju


Чији сте Ви "клицоноша",и код кога идете по "вакцинисано мишљење" не тиче ме се.

Тиче ме се оптужба да ја, попут Вас, дозвољавам себи, да ми било ко усађује мишљење и ставове у главу.

Себе нећу мењати због страха од демократа бомбаша који имају развијену толеранцију за своје право на кажњавање и убијање по својим интересним критеријума.

Да су јачи, то им признајем. Да су у праву кад убијају по белом свету и селективно бирају ко је добар а ко лош зликовац, то им никад нећу признати.
Препоруке:
0
0
82 понедељак, 21 март 2011 14:59
slobodan45
i još nešto: svedoci smo kako izgleda, odnosno, kako se potvrđuje teorija zavere(na žalost, nije teorija) "2121"...plan 2121, smanjenje čovečanstva i priprema afrike za naseljavanje belaca...
Препоруке:
0
0
83 понедељак, 21 март 2011 15:08
Биљана Николић @profesor
Бомбе које су падале по Србији нису биле из моје главе, већ из авиона које нисам чак ни видела. Нисам ништа умишљала,на то ме подсећају рушевине у Кнеза Милоша.

Одлуку да баци бомбе на моју Србију донели су самовољно и без одобрења УН, за мене непријатељи, за Вас пријатељи Србије.

Ако су на Вас бомбе деловале тако да заволите оне који су хтели да Вас убију и прихватите њихове вредности као своје, не завидим Вам.
Ако Вас је страх да ће се то поновити, могу да Вас разумем, али никако не могу да прихватим Ваш страх као свој критријум.
Препоруке:
0
0
84 понедељак, 21 март 2011 15:49
ataman965
Глобално гледано западна сатанистичка власт руши режиме у земљама које нијесу под њиховом контролом или за које процјењују да неће бити на њиховој страни у предстојећем свјетском рату.
Колико су лицемјерни види се по томе да због наводне заштите цивила (опозиције), бомбардовањем убија цивиле(која је на страни Гадафија).
"Народ није свестан шта га очекује, а када буде биће касно. Можда ће се некад нешто исправити а већина никад" -(С. Милошевић).
Препоруке:
0
0
85 понедељак, 21 март 2011 15:52
Јелена
Одлично написано, свака реченица је права!

За Русе ћемо видети шта је компензација за ово, верујем да су се лепо договорили с Бајденом. Али шта год да је у питању, обиће им се о главу нажалост, јер ако дозволе НАТО-у (читај САД) сваку могућу интервенцију, јасно је да преостаје Русија на крају, а тада ће бити много теже. Надам се само да се неће ломити о нама, некако се ми увек истакнемо кад не треба.
Препоруке:
0
0
86 понедељак, 21 март 2011 16:06
Neša
Logično i očekivano. S jedne strane, izvanredan, pravovremen, hrabar i nadasve pošten tekst Đorđa Vukadinovića, kao i ogromna većina pozitivnih komentara. A sa druge, mrzovoljno gunđanje prozapadne, kvislinške manjine, uz nekolicinu nekritičnih hvaljtelja "majčice Rusije", ma šta ona činila. To je odnos snaga na ovom sajtu, a da je manje spinovanja i zaluđivanja naroda, bio bi takav i u čitavom društvu.
Препоруке:
0
0
87 понедељак, 21 март 2011 17:05
Бранко
Вукадиновић - лидер часне и још увек нормалне Србије!!!
Препоруке:
0
0
88 понедељак, 21 март 2011 17:15
Иван Миљојковић
Већина коментатора, када критикује руску позицију, олако прелази преко Гадафијевог вишегодишњег кокетирања са Евроатлантидом. Мене пуковник помало подсећа на покојног Слобу; сећате се оно, "уступио" РСК (к'о Гадафи што је призн'о Локерби), пост'о "гарант мира на Балкану" (Гадафи пост'о лидер АУ), кад не лези враже, "дигоше се" Шиптари на Космету ("побуњеници" у Киренијаки). И шта сад'? Русија, која је још увек само регионална сила (иако се тај "регион" мери хиљадама km) са гомилом унутрашњих проблема, притиснута споља, још увек без модерне и јаке морнарице; треба да квари игру звану "ресет" и улаже вето на 'lost cause'? Не бих рек'о. Вето се улаже на оствариву игру, као што је Балканска, где у будућности треба да се реши косовско тј. "српско питање" и самим тим руско. А дотле има мнооого гаса да протече још увек неизграђеним "Јужним потоком", има да севају чекићи по бродоградилиштима и лажни осмеси по самитима ПЗМ. А што се Либије тиче: "Ко не навија за пуковника, тај нема срца..."
Препоруке:
0
0
89 понедељак, 21 март 2011 17:51
наташа @ jelena
Заиста ми нисте јасни сви ви који сте се окомили на Русију.
Либија није руска државна територија да је Русија брани. Арапи нису Руси да их Русија војно брани. Либија нема никакв стратешки интерес за Русију. Свака мајка је дужна да храни и чува само своју децу, а не сву децу света. Колико муслиманске земље помажу Русији око проблема са исламским терористима.
У Савету безбедности има петнаест земаља. Једна од њих је и Босна и Херцеговина, којој је Либија давала много пара, огромну хуманитарну помоћ, саградила најмање сто џамија у Босни и они су гласали за бомбардовање Либије, а друге муслиманске земље.
Зар Руси нису и на нашем примеру били јасни "Одлучите се шта хоћете па ћемо вам помоћи то што хоћете".
Већина у СБ је одлучила, а вето служи за ближу родбину. Без обзира што је руски став исправан.
Мало је глупо и идиотски да Русија и Америка зарате због Либије. Било је гласање и Русија је остала у мањини, али и даље има принципјелну позицију, мало ли је.
Препоруке:
0
0
90 понедељак, 21 март 2011 18:21
jezivi
Magenta:
Slažem se sa vama "use i u svoje kljuse".
Ali "naše kljuse" ne vidi ništa drugo do NATO zadnjicu i uporno za njom kaska.
Препоруке:
0
0
91 понедељак, 21 март 2011 18:40
Дејан
Подсетио бих само на случајеве Косова, Абхазије и Јужне Осетије.

Кад је Америка признала Косово, за њом су скоро све чланице НАТО-а (са изузетком нама већ познатих Шпанаца, Румуна, Словака, Грка) признале Косово. Овде спадају и азијски сателити и Аустралија.

Русија је чланица тзв. Шангајске иницијативе, коју чини пет-шест земаља, укључујући Кину.

Кад је Русија признала Абхазију и Јужну Осетију, нико други није. Лукашенко је бескрајно уцењивао и отезао, а Кина је по обичају "веома забринута".

Знам да ће многи русофили да буду згранути овим што ћу рећи, али...

Русија и Кина су лоши савезници.

Америка кад је са неким пријатељ залегне за њега, примери су бројни од вета на све резолуције против Израела, до подршке Колумбији, Саудијцима, па и разним диктаторима.

Ако Русија и Кина икад кане да буду међународни фактор, мораће својим понашањем да покажу да ће једнако да залегну за своје савезнике као Американци, а не да допусте НАТО-у хиљадиту агресију.
Препоруке:
0
0
92 понедељак, 21 март 2011 18:49
Дејан
Ако је са друге стране Русија такође велика сила са својим интересима, онда се маните снова о великој руској помоћи.

Долар нису дали у развој патриотске опозиције или патриотских НВО. Коштуница и рецимо Драган Тодоровић нису добили позив да посете Русију.

Замислите само подршку коју би добио Коштуница да се сад слика са Путином и Медведевом.

Мало размислите, па пре него што почнете да пљујете на "лажну опозицију" и Николића који иде у Брисел, размислите, колико је као радикал он, па и Шешељ, добио подршке од Руса у предизборним кампањама, а колико су демократе помагали њихови "пријатељи" из ЕУ и Америке.

Паметан човек би на ово ставио прст на чело, глуп човек аутистично проналази нове издајнике, уместо да мало испита мотиве и преврти филм уназад.
Препоруке:
0
0
93 понедељак, 21 март 2011 19:59
Старац Фочо
Да, заиста одличан текст. Врло лепо срочено.

Ја ћу овде прокоментарисати можда и најдоминантнију тему у коменатрима, а то је држање Русије и Кине.

Најпре, ја знам да би ми јако волели да Русија и Кина "звекну контру" овима, међутим, тиме би се само поистоветили са тим зликовцима. Хотентотска павда би то била. Добро је када Руси и Кинези то раде, а лоше је када то раде САД и ЕУ. Не, треба бити изнад тога. Пут до успеха и надвладања зла је јеко тежак и неизвестан, али ми као православци знамо да није тачна западњачка "мантра" да "циљ опрадава средства", већ да се праведан циљ може постићи само племенитим путем. Другим речима, Русија и Кина неће да обезвреде своје ставове и речи, као што су то учиниле САД и ЕУ; јесте, тренутно су јаче, али само ће све дубље и дубље тонути, повратка им нема.
Ја имам само најдубље поштовање према земљама које се не праве да "све знају" и да им је "све јасно".
Погледајте Путинову изјаву у вези са Либијом; она лепо сажима ово што сам рекао.
Препоруке:
0
0
94 понедељак, 21 март 2011 21:39
александар
Брависимо Вукадиновићу.
Неко рече (чини ми се уважени господин Бјелак) да сте нашли праву меру, и да сте све рекли.
И стварно је тако, просто се некада нема шта ни додати ни одузети.
Препоруке:
0
0
95 понедељак, 21 март 2011 21:42
Pedja
Djordje Vukadinović u najboljem izdanju, bistro, oštro, precizno i - pravo u metu. Malo je glasova istinske objektivnosti i patriotizma danas u Srbiji. Mislim zato da obaveze autora prema srpskom narodu postaju sve veće. To demonstriraju i mnogi od prethodnih komentatora koji su ili evrofili ili rusofili, i u oba slucaja do te mere radikalizovani, da vise ne mogu da sagledaju realno stanje stvari. Rusija se ovde, najblaze govoreci, nije pokazala u najboljem svetlu. I to je mora priznati. Bas kao sto to priznanje, sa druge strane, ne znaci da su zlocini Zapada time manji, ili da se time uspsotavlja nekakav reciprocitet. Ali da danasnje sile u usponu - a Rusija je samo jedna od njih - nisu imale vise hrabrosti i principijelnosti, to jeste cinjenica nad kojim treba da se zabrinemo i o kojoj treba da mislimo.
Препоруке:
0
0
96 понедељак, 21 март 2011 22:17
Симић Манојло
Неки неразумни " прозападни иконоборци " овде,
толико су тврдоглави, да им ни америчка ракета
ништа не би могла. Под условом, да их погоди у главу.
Препоруке:
0
0
97 понедељак, 21 март 2011 22:22
наташа @ dejan
Изнели сте тврднју да Руси не помажу својим савезницима, на пример Србији и Либији, а да Американци помажу својима савезницима на пример Грузији, или Авганистану.
Ни једна тврдња није тачна, нити је Србија, нити Либија руски савезник, нити су Америланци помогли Грузији кад су их ономад Руси мало згазили, чак ни вербално.

А српско савезништво према Русији, па министар војни, Шутановац, не зна ништа шта је решено у Министарству ни по једном питању док му се не преведе са енмглеског, шта је одлучила група од десетак НАТО генерала који тамо седе и о свему одлучују и за све се питају.
То са једне стране, а са друге, сваки руски позив за учешће у безбедоносним интеграцијама игноришу у потпуности.
И таквим "савезницима" да буду верни.
Само однос у новинама, у коме фежурни "русофили" грде због нечега Русију, а ниједан дежурни "американофил" ни једну ружну реч није рекао што Американци нису ништа урадили за Сакашвилија.
Ради се о једностраној државној пропаганди српских власти.
Препоруке:
0
0
98 понедељак, 21 март 2011 22:34
Симић Манојло
Овде се не ради о гласању на сталном Савјету
безбједности УН, гдје свака од 5 сталних чланица
има право Вета.
Него се гласало на промјенљивом, проширеном Савјету
безбједности од 15 чланова, гдје се гласа простом
већином, и гдје се унапријед зна да су сви чланови
из сиромашних земаља( а мјењају се сваке године по
абецедном реду )или купљени, или уцијењени од САД-а
па је свако гласање против приједлога, узалудан
посао. Чињеница да је све измјештено на тај нижи
ниво, говори да је све режирано и намјештено.
Познати су случајеви уцјена Америке, када се
анкори СНН-а, грохотом смију док објашњавају да
УСА "заврће руку" некој афричкој чланици проширеног
промјенљивог Савјета безбједности, којој је у тој
сушној години, неопходна помоћ од 100 милиона долара како не би дошло до масовне глади, а коју
неће добити, ако не гласа за приједлог УСА.
На "западу", ништа часно.
Препоруке:
0
0
99 понедељак, 21 март 2011 22:59
slobodan45
modifikovanim čipovanim robotima nije jasno, a kako bi im i bilo jasno, kad je čip usko programiran...dakle, podmetačine, poluistine, neistine i neznanje su njihovi standardi, a sve u korist...dakle, rusija i kina, su odavna, postigle sporazum...rusija želi savez sa srbijom, ali srbija ne želi i na kraju, najvažnije: spoljna politika SVAKE ZEMLJE je isključivo politika interesa i ničega drugog, nikakve "ljubavi"...ali, kad napadate "rusofile", postavite sebi kritičko pitanje(ako ste sposobni za samokritiku i analizu) a šta biva sa drugim "zapadnim ljubavima"i šta je posledica po srbe iz srbije, od te "prave ljubavi", od te "iskrene ljubavi", od te "demokratske ljubavi", od te "najnaprednije ljubavi", od te "finansijske ljubavi", od te " prosperitetne ljubavi", od te "sigurne ljubavi", od te "pravične ljubavi, i tako mogu da nabrajam do sutra, a sve je laž i prevara kao i krilatica "RUSKA GUBERNIJA"...pozdrav svima koji misle svojom glavom.
Препоруке:
0
0
100 уторак, 22 март 2011 00:55
@slobodan45
ovde vaši modifikovani roboti iz SNS pucaju iz sveg oružja po Rusiji, vi ste kao rusofil, a na drugom tekstu i sami zagovarate SNS.
mnogo mešatarite.
Препоруке:
0
0
101 уторак, 22 март 2011 01:50
Peter RV
Da zakljucimo diskusiju.
Ako Srbi zaista hoce da nanesu smrtni udarac ovome rezimu, neka izadju jedan milijon od njih na ulicu da pozdrave Putina.
Rezim ne moze prezivjet jednu masivnu manifestaciju prijateljstva naroda prema Rusiji.
Препоруке:
0
0
102 уторак, 22 март 2011 01:52
slobodan45
moje neskromno mišljenje je, da srbija ima prospiritet u budućnosti, isključivo, u savezu sa rusijom.to je cela moja priča, ali nisam rusofil, sebe smatram realistom, ako možete to da shvatite.što se tiče ovog drugog, čista podmetačina, a kontra-pitanje glasi: a ko treba da dođe na vlast?dosadašnja vlast, stranke koje imaju 5% biračkog tela, ili, najača opoziciona stranka?nešto četvrto?ili, peto?da se izmere pera i žika i onda će sve da procveta...a, ne...mi srbi, znamo sve.mi smo, najbolji selektori na svetu.vidim, danas svi prate i tenis...znaju šta spin a šta spinovanje...samo istina srbiju spašava.
Препоруке:
0
0
103 уторак, 22 март 2011 01:53
slobodan45
moje neskromno mišljenje je, da srbija ima prospiritet u budućnosti, isključivo, u savezu sa rusijom.to je cela moja priča, ali nisam rusofil, sebe smatram realistom, ako možete to da shvatite.što se tiče ovog drugog, čista podmetačina, a kontra-pitanje glasi: a ko treba da dođe na vlast?dosadašnja vlast, stranke koje imaju 5% biračkog tela, ili, najača opoziciona stranka?nešto četvrto?ili, peto?da se izmere pera i žika i onda će sve da procveta...a, ne...mi srbi, znamo sve.mi smo, najbolji selektori na svetu.vidim, danas svi prate i tenis...znaju šta spin a šta spinovanje...samo istina srbiju spašava.
Препоруке:
0
0
104 уторак, 22 март 2011 07:14
Jasna Simonović
profesor
Mislim da ste preterali, gdine ili gdjo...
Upravo i vi radite ono što kritikujete...stavljate Mislim da su u "Srbiji" pre sporni lažni prijatelji nego umišljeni neprijatelji...
(A izgleda da je i globalno slično...po principu "dam ti nagradu, pa ti igraj pipirevku"...
a uvek stigne i neki mir...

Samo ne znam šta ćemo sa autorskom zloupotrebom imena Odisej? Može li barem Grčka od toga da dobije neku vajdicu!? (za ideju ljubazno molim 30% od toga za Srbiju)......
Препоруке:
0
0
105 уторак, 22 март 2011 09:31
Jokic
Vidaim da sasvim malo od komentatora ovog teksta se sovcu na Srbiju i njeu spoljnu politiku kad je rec o relaciji Srbija-Rusija.Kao prvo aktuelna vlast, skoro kompletno je prozapadna nastrojena i nepredvidljiva,Pocnimo od Pretsednika pa do ministra vijnog kojemu je pupcana vrpca jos u Ohaju.Ha, ha, ha!Pa o cemu mi ljudi uopste pricamo?Rusija je najzad na slucaju Kosova izvukla POUKU s kime ima posla u Srbiji.Srbija verbalno na velika vrata je pripremila tekst za rezoluciju u UN, da bi pod pritiskom SAD i Brisela sve to povukla na sopstvenu stetu i na stetu stavova koje je Rusija zauzimala.E, gospodo, sta mi uopste trazimo od Rusije?To sto dobijamo od nje je i previse.Zato V.V. Putine, samo strogo poslovno, kad Srbi ne zele da budu Srbi, zasto bi ti bio to!
Препоруке:
0
0
106 уторак, 22 март 2011 10:08
Nenad
Libijski narod i arapsko-muslimanski svet je specifičan entitet, nešto što mi Evropljani "razvijene demokratske i svake druge svesti" teško razumemo. Njihovo društvo je još uvek na nivou praistorijskih plemena (bez uvredljive namere)i uzevši još u obzir njihov celokupni socijalno-religijski okvir, izgleda smešno i tužno ovo silom nametanje zapadne demokratije.
Po našim merilima Gadafi jeste diktator, međutim, nešto ne verejum da libijski pobunjenici i libijski narod uopšte razumeju, makar intuitivno značenje te reči i značenje demokratije.
Ljudska svest se mora razvijati. Ovaj svet je isuviše nesavršen i zao da bi negde postojali takvi humanisti koji bi humanim metodama "unapredili" socijalnu svest nekog naroda. Ovo nema veze ni sa demokratijom, ni sa razvojem svesti, ovo je čista borba za sve potrebnije i sve istrošenije resurse.
Препоруке:
0
0
107 уторак, 22 март 2011 12:03
Jasna Simonović
Izvinjavam se "profesoru"...Iza reči "stavljate" treba da stoji "sve u isti koš"...

A da iskoristim i da se izvinim i Odiseju na zloupotrebi njegovog imena...bez obzira na njegove okrvavljene ruke...(beše li Penelope?! Verujem da bi mu i danas padao mrak na oči, ali ne od Penelope, već od "Zore"...Zaista je vreme za neki pravi mirovni proces, sa nekim lepim imenom, baš bi to bilo lepo)...
Препоруке:
0
0
108 уторак, 22 март 2011 12:04
thinking maize@ Дејану
Рекосте: "маните снова о великој руској помоћи. Долар нису дали у развој патриотске опозиције или патриотских НВО. Коштуница и рецимо Драган Тодоровић нису добили позив да посете Русију.
Замислите само подршку коју би добио Коштуница да се сад слика са Путином и Медведевом. Мало размислите, па пре него што почнете да пљујете на "лажну опозицију" и Николића који иде у Брисел, размислите, колико је као радикал он, па и Шешељ, добио подршке од Руса у предизборним кампањама, а колико су демократе помагали њихови "пријатељи" из ЕУ и Америке. Паметан човек би на ово ставио прст на чело, неразуман човек аутистично проналази нове издајнике, уместо да мало испита мотиве и преврти филм уназад", па да Вас УПИТАМ да ли су "демократе и њихови пријатељи" истовремено и СРПСКИ ПРИЈАТЕЉИ? Недић је ушао у КОЛАБОРАЦИЈУ са Хитлером, али "алтернатива" је била ОКУПАЦИЈА Србије од усташа, Шиптара и Бугара. Која је "алтернатива" "жутима"? Чеда? "Милосрдни анђео"? СТРАХ КАЉА ОБРАЗ ЧОВЕКУ ЧЕСТО! Његош!
Препоруке:
0
0
109 уторак, 22 март 2011 12:33
@slobodan45
Prava opozicija vlasti je SRS i DSS.
SNS je prozapadna opozicija koja čeka da nastavi posao sadašnje prozapadne vlasti.
To je realnost, bili vi nje svesni ili ne.
Препоруке:
0
0
110 уторак, 22 март 2011 13:00
srdjan conic
Interesatno je da se ponovo stavlja na neki nacin u prvi plan ponasanje pre svega Rusije a posle i Kine bez dublje analize povrsno. Normalno je da ove velike sile prvenstveno gledaju sopstveni interes. Pitanje je da li je Gadafi posle pomirenja sa Blerom posle finansiranja Sarkozija mogao da se nada ruskom vetu.Zato su i olako date procene da je ponasanje Rusije razocaralo rusofile u Srbiji.Uostalom veto bi onda tumacili kao licemerje Rusije jer bi napad na Libiju bio i bez rezolucije To je samo dalo malo podsticaja evroatlantistima i nista vise ali je cinejnica da su Nato entizijasti u Srbiji ovom intervencijom mnogo izgubili i sve vise ce gubiti bez obzira sto uporno govore o Rusiji. Gadafi se nece tek tako predati pa strategiju Rusije tek treba proceniti. Sto se tice 5 oktobra vidi se kolikom je pritisku bio izlozen Slobodan Milosevic koliko su zapadne sluzbe ulozile u danasnje vlastodrsce. Ali maske su pale. Na zalost mene kao pojedinca je sramota sto zvanicna Srbija cuti.
Препоруке:
0
0
111 уторак, 22 март 2011 14:23
Душан Ариљевић
Уз сво поштовање према аутору текста господину Вукадиновићу предлажем му да као уредник скине текст„Одисејева зора“ и цивилизацијски сумрак – један поглед из Србије" са сајта НСПМ или заустави даље коментарисање, јер, ко је желео имао је одиста шта да каже. У супротном постајемо сведоци (таоци) вечитог понављања ставова и мишљења неких колега коментатора. Тако један од њих (не)скромно мисли и стално говори о неким чиповима и чипованим личностима а при том се јавља константно, безмало сваки пети, шести коментар је његов. Рекло би се тако је тачан као да има уграђен часовник. Није "дошао" до чипа још. На срећу!
Препоруке:
0
0
112 уторак, 22 март 2011 14:54
Peter RV@Natasa
Kad ste dosli tako daleko do nasega 'Spijuna-Ambasadora', recite nam i ime tog divnog naseg diplpmate. (Vec bi se kladio na identitet te "trece drzave")
Препоруке:
0
0
113 уторак, 22 март 2011 15:11
Душан Ариљевић
Срамна историја као "алтернатива".
Припадници СДК Димитрија Љотића у рану јесен 1941. су осим директних ликвидација предали неколико стотина четника и партизана Немцима који су их потом стрељали. Какав то "добар пример" и коме може да буде Димитрије Љотић, фашиста чији је корпус био под диретном контролом немачке команде.
Препоруке:
0
0
114 уторак, 22 март 2011 17:10
thinking maize@ извесним незадовољним "другосрбијанцима"
Не знам, не разумем, нисам одавде, штавише "УСТАЈЕМ САДА И ИДЕМ", ЈЕР НА "ТИБЕТ ЖИВИ ЛАМА", који ИМА СМИРЕЊЕ, а НИЈЕ ЧИПОВАН! Као што ИМАЈУ СМИРЕЊЕ И ПРАВОСЛАВНИ МОНАСИ, па и ми ГРЕШНИ Срби можемо НА НЕКОГА ДА СЕ УГЛЕДАМО! Надам се да ће и Американци МОЋИ НА НЕКОГА ДА СЕ УГЛЕДАЈУ, а не само на FOUNDER FATHERS-e, КОЈИ СУ ОДРЕДА БИЛИ РОБОВЛАСНИЦИ и ИСТРЕБЉИВАЧИ ИНДИЈАНАЦА! А и осталима желим смирење, као и себи. Свако Вам добро "де били и где не били", што но би рекао Лане Гутовић.
Препоруке:
0
0
115 уторак, 22 март 2011 17:37
@ Petar RV
Zaista nisam zapamtio ime te neprilike. Nekoliko puta je bio na TV, a skrenuo je moju pažnju na osnovu transkripata Vikiliksa u kojima je obelodanjeno da je "ambasador" Srbije davao informacije SAD o sadržaju svojih razgovora, informacija koje je dobijao od drugih ambasadora, znate u diplomatiji naizgled bezazleno pitanje "šta traži ambasador NN zemlje od vas, ili šta je poručio o prodaji Telekoma, ili koju cenu nude Rusi", to su velike informacije sa dalekosežnim posledicama. Konkretno taj zlosrećnik im je prenosio informacije iz Gadafijeve kuće, jer je neko od naših tu radio.
Kao što rekoh imajući u vidu zvanje, ambasador, reprezent države i naroda, radi se o zaista nedostojnom čoveku, tako da mu nisam zapamtio ime. To nije aktuelčni ambasador.
Препоруке:
0
0
116 уторак, 22 март 2011 20:31
slobodan45
jedan je život, nema dva, bili svesni vi, ili ne.imali su šanse i svo vreme ovoga sveta...i da vam ne pričam dalje, valjda ste svesni.e sad, ako shvatate život kao igračku, to je drugo.
Препоруке:
0
0
117 уторак, 22 март 2011 20:59
Jasna
@Peter RV
Mislim da je u pitanju ambasador Dusan Simeunovic.
Препоруке:
0
0
118 уторак, 22 март 2011 21:04
zoran
Sutanova nas MINISTAR VOJNI,zagovornik da Srbija postane clan NATO alijanse,jel bi u ovoj situaciji poslao pilote da bombarduju neduzan Libiski narod.Eto sta ceka SRPSKOG vijnika ostvaru li se zelje pojedinih nasih ministara.
Препоруке:
0
0
119 уторак, 22 март 2011 21:55
Јелена @Наташа
Поштована Наташа,
Прво, лично сам велики русофил, али то не значи да не могу рационално да сагледам ситуацију. Смешно је мислити да су се Американци на седници СБ питали како ће ко гласати и хоће ли Руси дати вето (мислим да Кина није спорна) и молили се Богу да не буде тако. Такву бруку не би себи дозволили, јер да су очекивали руски вето, не би се ово ни нашло пред СБ, као што је са нама био случај. Значи договор је пао раније, као што је увек случај. Узгред, Бајден је пре 10 дана био у Русији. Сад остаје да се види шта Руси добијају за то. Пошто вам није јасно, зашто би се од Руса очекивало да се мешају, рећи ћу Вам само да то тако иде. САД имају јасне ко дан империјалистичке циљеве и неко би требало да стане томе у крај, или бар да покуша. А ко би то други могао?
Што се тиче БИХ, зар не схватате да је то окупирана земља, као нажалост и Србија? Само што су газде нашим бар дозволиле да ћуте, да се не брукамо више од овога.
Препоруке:
0
0
120 уторак, 22 март 2011 22:03
Јелена @Наташа
Наставак

Иначе Гадафи је у рату у Босни подржао Србе, а не Муслимане, тако да то што су Либијци муслимани нема никакве везе.
И само још ово. Постоји једна лепа песма од Мартина Нимелера, из које би могло да се схвати зашто треба да се реагује на овакве неправедне, окупаторске, империјалистичке нападе по свету, и зашто се од Русије то очекивало, не само због Либије него и због саме Русије.

Kada su nacisti došli po komuniste,
ja sam ćutao;
jer nisam bio komunista.

Kada su zatvorili socijaldemokrate,
ja sam ćutao;
jer nisam bio socijaldemokrata.

Kada su došli po sindikalce,
ja se nisam pobunio;
jer nisam bio sindikalac.

Kada su došli po mene,
nije preostao niko da se pobuni.


Копирано са Википедије.

Поздрав
Препоруке:
0
0
121 уторак, 22 март 2011 22:19
slobodan45
gospodo komentatori!!!osvestite se...setite se SAMO, SAMO, lenjingradske bitke i onda razmišljajte...pa onda uzmite u pamet i dušu našu braću pravoslavce i vidite i pokušajte, da izračunate koliko su suza pustili...pokušajte da brojite do broja, koliko su žrtava dali rusi u borbi protiv nemani sa zapada...alo!!!!!molim VAS, spustite se na zemlju...
Препоруке:
0
0
122 уторак, 22 март 2011 22:25
Vlado
Bravo za Jelenin tačan i poučan komentar. I, naravno, bravo za izvanredan tekst g. Vukadinovića.
Препоруке:
0
0
123 уторак, 22 март 2011 23:27
наташа @ Јелена
Јелена драга, ја сам антинациста по убеђењу, определењу пореклу и ништа друго не могу бити. Никад нисам чекао да неко пре мене иступи антинацистички. Ја нисам изабрао Гадафија за пријатеља пре 40 година него Броз и Југославија. Од свих тих пријатеља он није никада изневерио ниједну бившу СФРЈ републику, али скоро све јесу њега. Никада нисам био за америчке агресивне методе.
Међутим, ово личи на ситуацију кад мајка или отац штитећи своје дете, намештају му кревет, пишу уместо њега задаћу, туку се са другом децом.
Ако сматрате да Русија треба да намешта кревет, да потрчи кад било ко било кога кињи, онда дубоко нисте у раву. Русија је заузела врло принципјелан став, али петнаест чланова СБ ( и БиХ ) су одговорни за насиље над либијским народом.
Кина право вета користи само кад је у питању она.
Сви само чекаји да се Русија за њих се бори за правду.
Дигнимо сви глас против америчке глобалне тираније.
Данас у Србији многи жале што нису у НАТО да убијају, њима реците.
Препоруке:
0
0
124 среда, 23 март 2011 00:11
Симић Манојло
Па ово стварно нема смисла. Thinking maize говори
о колаборацији Недића са Немцима, као једином начину да се Србија спасе од упада усташа,Бугара
и Шифтара(Дејан Медаковић у "Ефемерису" тврди да
су Немци запријетили Недићу, да ће раселити
српско становништво Београда-тада око 300.000, и
населити Хрвате, Мађаре и Фолксдојчере),као и
спасавању преко 200.000 Срба из НДХ испод усташког
ножа(како другачије би то било могуће остварити без
сарадње са Немцима?), збо чега га је Тито и бацио
са 4.спрата 1946.(шта ти мени имаш спасават Србе),
а Душан Ариљевић говори о Љотићу и "Збору", који је
био најмалобројнија фаш
истичка формација на територији Југославије, мање од 4.000.
Словеначки "белогардејци" 30.000.
Усташе (хрватске и муслиманске)200.000
"Ханџар Дивизија" 50.000
Бали комбтари 40.000
Овде неки желе да докажу српске кривице, које можда
и нису мале, али су у поређењу са кривицама других,
потпуно занемариве.Србима фашизам једноставно није
иманентан.
Препоруке:
0
0
125 среда, 23 март 2011 01:25
slobodan45
g.simiću, opustite se, "u laži su kratke noge"...takvo je vreme.vreme bitangi i čipovanih robota, vreme laži i podmetačina, odnosno, krađe svega srpskog i uništavanje svega srpskog, a reprezentativnog!!!
Препоруке:
0
0
126 среда, 23 март 2011 10:52
Цоца
Тек сам данас прочитао одговор Биљане Николић
професору, и морам признати да одавно нисам наишао
на тако кратку а садржајну мисао. Честитам Биљани,
њене коментаре читам са уживањем и нескромно од мене, молим остале коментаторе да на њих обрате
пажњу.
Препоруке:
0
0
127 среда, 23 март 2011 11:05
Душан Ариљевић
Извињавам се коментатору thinking maize јер ми је један његов став послужио као повод да напишем кратак коментар: „Срамна историја као "алтернатива".  И ако је садржај мог коментара тачан, потпуно је НЕПРИМЕРЕН као реакција на текст господина thinking maize јер он уопште није поменуо Димитрија Љотића, Збор или војну формацију СДК.
Препоруке:
0
0
128 среда, 23 март 2011 20:02
Peter RV@Jasna
Hvala na informaciji. Ovo ime treba zapamtit.
Препоруке:
0
0
129 среда, 23 март 2011 20:40
gavrilo
mnogima je izgleda veca vijest sta je uradila Rusija nego jos jedno divljacko bombardovanje zapadnih zlocinaca.zao mi je sto se desava sa gadafijem i libijskim narodom,mi smo to vec osjetili na sopstvenoj kozi,ali stav rusije oko zabrane leta nije nikako zeleno svijetlo za bombardovanje, pokazuje vise kakav je sam zapad ane kakva je Rusija. na kraju krajeva sam gadafi je u poslednje vrijeme vise surovao sa zapadom nego sa rusijom a mogao je malo odrijesiti kesu i kupiti novo i moderno oruzje nego sto je milijarde dolara stekovao u zemljama Milosrdnih Angela!
Препоруке:
0
0
130 субота, 26 март 2011 22:36
Предраг,Скопље
Ако је ово тачно што је наведено у коментару г.Манојла Симића,онда и није било могућности да се стави вето на резолуцију,бар на једном таквом нивоу.Па зашто онда чак и Руси говоре да су били уздржани,зашто онда не изаћу јавно и кажу "нисмо имали право на вето на том нивоу гласања,него смо надгласани,а ми смо гласали против".
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер