уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Руска „капитулација“ у Либији

Kоментари (51) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 28 март 2011 19:20
nataša
Postoji šuplja reč "veto", a postoji i veto, bez navodnika, koji podrazumeva dovođenje bojnih brodova, atomskih podmornica, nosača aviona u Mediteran. Odakle bi poletali ruski bombarderi. Doktrinarno Rusija nije planirala agresivne ratove na veliku daljinu i ona takve avione nema. Znači, samo podmornice, nosači, avioni lovci i ratni brodovi. A to je napad na zemlje Mediterana, agresija na Španiju, Italiju, Francusku, Grčku. Libija je na četiristo kilometara od Atine.
Koji je to mozak mogao i pomisliti na takvo nešto.
I koji je to interes i realni i stvarni i budući.
Tamo je između ostalog građanski rat između istočnolibijskih plemena koji Gadafija nikakda voleli nisu i brojnijih zapadnolibijskih plemena koji iskreno vole Gadafija.
Što Amerikanci nisu poslali tenkove u Gruziju kad su Rusi ušli tamo? Nisu ni komentarisai dok se sve nije smirilo. Buš je rekao: "Nismo ludi da zaratimo sa Rusijom". Principjelan politički stav je najviše što se može, a ostalo će suditi istorija.
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 28 март 2011 19:22
Страдија
Нато неће спровести баш тотално бомбардовање регуларних војних ефектива Либије ако Русија не блокира резолуцију УН???Сведоци смо да се баш то догађа и још више,наводни "демократски" побуњеници су у ствари НАТО-пешадија,и као Руси то нису знали,неозбиљно!
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 28 март 2011 19:29
thinking maize@ аутору
Поштовани г-дине Турајлићу, пошто дуже времена живите у земљи-клијенту Империје (а ранијег клијента ЦРВЕНЕ Империје!), а која је имала ПУКУ СРЕЋУ да за свој клијентски (читај: ЗАШТИЋЕНИ) статус НИШТА БИТНО од националних интереса не да, и пошто самим тим имате УВИДА, бар посредног, у дешавања УНУТАР Империје, било би добро да ову, У СУШТИНИ, на АНАЛОГИЈИ засновану анализу ПОТКРЕПИТЕ неким ЧИЊЕНИЦАМА. Не мора много, тек да НАСЛУТИМО. Знате, г-дине Никола, овде, у Империјиној КОЛОНИЈИ (што пост-петоктобарска Србија ЈЕСТЕ!), свака ИНФОРМАЦИЈА ВИШЕ ВРЕДИ, него код Вас Срба, УНУТАР Империје. Нама значи и ШИРОК Путинов ОСМЕХ на утакмици омладинских тимова "Црвене Звезде" и Санкт-петербуршког "Зенита", А КАМОЛИ нека Ваша или било ког Србина из Империје ИНФОРМАЦИЈА о СЛАБЉЕЊУ или бар НЕСНАЛАЖЕЊУ Империје! Ви нам дођете нешто као САЈБЕР ГУСЛАР, уосталом знате ОНО МЕСТО из Андрићеве "На Дрини ћуприје"?! Са ДОБРИМ ВЕСТИМА, много лакше је ОТРЕСТИ се ОВИХ ОВДЕ! Свако добро!
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 28 март 2011 19:35
Ружичасти пантер
Италијани имају једну изреку која у слободном преводу гласи: "Чак и ако није тачно лепо звучи."
(Se non e vero e bene trovato)
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 28 март 2011 19:59
Турас
Турајлић покушава да ђаволу "дода"ореол и направи још једног "милосрдног анђела".Технички се теорија политичког надмудривања уклапа.Турајлић ублажава своју теорију,у коју многи после Камеронове изјаве да Гадафи мора да оде,не верују у"блажи" исход сукоба.Истина је да је требао,али није стављен вето.Све остало су празне шпекулације,јер гину људи који су као и у Србији "само"колатерална штета.
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 28 март 2011 20:01
Јовиша Видић
Дали су Путин или Медвједев издали међународно право? То треба питати оне који су остали без својих најмилијих, "захваљујићи" уздржаности Русије у Савету безбедности. Пред Империјом су многи подвили реп; од којих је најпознатији Хрушчов приликом Кубанске кризе, затим Јелцин код бомбардовања Србије и сада Медвједев код бомбардовања Либије. Хрушчевљево повлачење пред Кенедијевим ултиматумом је имало сврхе, јер је највероватније спасено на милионе људи. Јелциново и Медвједево повиновање је проузроковало на десетине хиљада жртава. Све изван овога је политизација и игра речи. Јовиша Видић од Рудина.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 28 март 2011 20:21
Molder
Iako sam sa strahom propratio kinesko i rusko precutno aminovanje u SB vrlo brzo sam dosao do zakljucka da Imperija sama sebi stavlja omcu oko vrata. Mozda i gresim ali to je moje vidjenje stvari. Ako na trenutak zanemarimo tajnu diplomatiju i dogovore iza zatvorenih vrata, cinjenice su sledece. SAD su se opasno zaglavile u Avganistanu i Iraku. Vodjenje rata tako daleko od kuce zahteva velike ekonomske napore jedne zemlje. A cinjenica je da SAD nisu svemocne i da im novac ne raste na grani. Sada su uletele u jos jednu avanturu za koju se ne zna kako ce se zavrsiti, ali po zvanicnim podacima rat u Libiji Imperiju svaki dan kosta po nekoliko miliona dolara. Zato se poziva pomoc sa strane kako bi se budzet SAD-a rasteretio. Sa druge strane Rusija i Kina mudro cuvaju svoje kapacitete i ne trose ih u avanturama. Rusija ima naftu i gas i nema potrebe da ratuje za njih, sto je velika prednost. Poslednji rat u Gruziji je vise bio demonstracija sile nego rat sa bitnim ciljem. I demonstracija
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 28 март 2011 20:27
Molder
je uspela. Gruzija je molila za pomoc, a SAD su nemocno gledale i lajale, ali su na kraju podvili rep. Kineska moc je ocigledna i bez ratne demonstracije. Upravo energetska moc Rusije daje prednost nad SAD-om. SAD su jednostavno primorane da ratuju za energente kako bi odlozile krah koji im preti usled prvo poskupljenja a kasnije i nestasice goriva. A SAD imaju i jednu slabu tacku. Sopstvene gradjane. Naime, kao i Rim i SAD su jos suvisne mocne da bi pukle spolja, krah mora da se desi iznutra. Kriza vec naveliko traje a budzet trpi ratne operacije. A i narod pocinje da se buni sto im deca ginu po belom svetu za tudje interese. Tako da mi se ipak cini da ruski medved drema, i ceka da posrnula Imperija legne na rudu i slomi se usled sopstvene tezine i nerealnih imperijalnih ambicija.
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 28 март 2011 20:37
Guru
Pobeda je na antiamerickoj strani. I poslednja budala na ovoj planeti sad vidi ko vlada zapadom. Izgubili su obraz i cast za sva vremena, i to na takav nacin da ga nikad vise nece povratiti. Salto mortale!
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 28 март 2011 20:56
Никола Радосављевић
Када човек сва своје уверења и све своје ставове базира на нечему што се испостави као нетачно (у овом случају се базира на заинтересованости Русије и Кине за правду), онда он изгуби компас и уместо да се помири са тим и крене даље он измишља објашњења. Текст не представља никакву анализу већ само образлаже теорију коју не бих ставио у првих 10 могућих.

А немогућност аутора да прихвати да нема праведних у политици и међународним односима води до реченица као што је "Ово је једино логично и могуће објашњење руског и кинеског става..."
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 28 март 2011 21:13
Sajber Mileva
Аутор:
јер се ради о привременој Пировој победи на једној страни и трајном поразу због очекиваног успостављања исламистичког режима.

По чему је то пораз империје? Није него победа. Империја храни исламисте свих боја, само да су што даље од ње, али у БиХ, на КиМ су јој итекако добродошли.
*
Молдер:
SAD su se opasno zaglavile u Avganistanu i Iraku. Vodjenje rata tako daleko od kuce zahteva velike ekonomske napore jedne zemlje.

Колико знам војн а индустрија је главни замајац привреде САД.
A cinjenica je da SAD nisu svemocne i da im novac ne raste na grani.

Не расте баш на грани, али га наштанцују кад год им затреба и колико код затреба.
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 28 март 2011 21:16
Сајбер Милева
наставак:

Sada su uletele u jos jednu avanturu za koju se ne zna kako ce se zavrsiti,

Зна се итекако. Довешће на власт тамошње досовце. Међутим, пошто тамо народ није пилеће памети као Срби, и није слугерањски као Срби, неће клицати окупатору и квислинзима. И, превладаће исламисти, јер ће дати одговоре на питања која постави свако ко није срећу нашао у трбуху науњеном бирегором и КОлом и мозгу напуњеном порноргафијом и ријалитима

*
"Гуру"
Izgubili su obraz i cast za sva vremena, i to na takav nacin da ga nikad vise nece povratiti

Го се не скида. Како можеш изгубити нешто што никад ниси ни имао..

Резиме: Ово руско повлачење је мудро колико је било и мудро ћутање Милошевића када су страдали Срби преко Дзине, његова уздржаност је хваљена на сва уста. Како су се неки поносили како се није дао испровоцирати...
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 28 март 2011 21:40
sanak mili...
Svaka teza ovog teksta utemeljena je u stavovima i uverenjima autora. To je pohvalno jer je autor veran sebi. Ali nikakvog dokaza nema da je taj stav i realan i tacan. Spisak lepih zelja reklo bi se ili prica kako zamisljamo svet oko sebe... Argument da Putin ne pravi greske, jer je najbolji svetski igrac je stvarno vise od igre...
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 28 март 2011 21:42
alah ford
Zapad je usao u jos jedan nepotreban rat koji ce ih kostati debelo.
Britanci su izracunali da ih svaka ispaljena krstareca raketa kosta 800 000 funti i lepo izasli na ulice, za pocetak 250 000 demonstranata u Londonu.
Nisu protestasnti u Londinu izasli na ulicu sto vole Gadafija nego zato sto su poceli da osecaju troskove koje pravi njihova vlada (Laburisti - Konzervatvci, nama tu vece razlike).
Dakle jos da se bizgovi u Americi dosete ko skuplja kajmak pa da "igranka" dobije na zapletu.
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 28 март 2011 21:49
Владимир НС
@Јовиша Видић (понедељак, 28 март 2011 19:01)
Пред Империјом су многи подвили реп; од којих је најпознатији Хрушчов приликом Кубанске кризе...

Грешите, и то силно.
Највећи добитник Кубанске кризе је СССР, јер је њихово повлачење са Кубе имало за последицу повлачење америчких нуклеарних пројектила из Турске. То је све што су Совјети желели а и добили. Шта ће свет рећи било их је баш брига. Кубанци су били колатерална штета. Немојте заборавити и да су Хрушчов и Кенедеи били на добром путу да зауставе хладни рат али неко то није желео па је Кенеди прошао како је прошао.
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 28 март 2011 22:11
Душан Ариљевић
Интресантни ставови и тумачење догађаја господина Турајлића око доношења резолуције у СБ УН. Неки закључци се заснивају на предпоставкама које су сасвим могуће али их је тешко проверити: „Сигуран сам да су Руси, па и Кинези ово пренели Гадафију и понудили му избор ....“ . Међутим, па свему што се догодило проблем се може разумети и на крајње једноставан начин ако уз називе држава Русија и Кина обавезно , испред додамо Источна имерија и Далекоисточна империја (у настајању). У том случају наредни ауторов став показује суштину и голу истину светске данашњице: „С обзиром на то да позиција Русије и Кине да не ставе вето на резолуцију представља, у суштини, даљи удар на међународним правом гаратовани суверенитет држава ....“
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 28 март 2011 22:16
Дејан
За Јовишу Видића из Рудина

Драго ми је да се око нечега слажемо, а то је да је овај чланак у суштини покушај рационализације и оправдавања нечега што се не може оправдати.

Ако следимо чувено логичко правило Окамовог бријача, онда између фантастичне бајке и сурово реалне претпоставке да велике силе не користе вето за боранију, онда је све јасно.

За Хрушчова мислим да нисте обавештени, јер сте ваљда били под утицајем тадашње америчке пропаганде.

Наиме, Американци су разместили ракете у Турској прво, онда су Руси то исто хтели да ураде са Кубом. Кад се ствар заоштрила, тихо су се договорили, Американци су демонтирали тадашњег претечу "противракетног штита", а Совјетски Савез је вратио бродове са Кубе.
Препоруке:
0
0
18 понедељак, 28 март 2011 22:16
Aleksandar
Ako je pitanje zasto Rusija nije ulozila veto u SB na rezoluziju o Libiji najverovatniji odgovor je u ocekivanom rastu cene nafte i gasa kad rat otpocne, sto se i desil i Rusija ubira sad ogromni profit i izlazi meteorski iz globalne krize.
Препоруке:
0
0
19 понедељак, 28 март 2011 22:46
Алекса
Аутор конструише такву слику света, да би могао и даље да се држи претпоставки, које баш и нису политичке, већ емоционалне природе. У таквом приступу прве страдају те вредности, које се углавном сматрају за универзалне, као истина и правда на пример, или још пре саосећање према страдалима (а то воња на Хегела и још понеког). Ако је већ политика на највишем нивоу - политика великих сила - неморална(таква је, шта да се ради), не мора и обичан човек да због тога заборави да није створен по слици и прилици великих сила, или "великих" политичара. Моја подршка Гадафију и либијском народу који је уз њега.
Препоруке:
0
0
20 понедељак, 28 март 2011 22:47
Kole
Otkud autoru ideja da niko ne krivi ruse za izdaju, kad nam je Cernomirdin isporucio ultimatum?
Mislim da to ne bi trebalo nikad zaboraviti, a Cernomirdin sad ima 5 metara visok spomenik negde u Ekaterinburgu valjda.
Препоруке:
0
0
21 понедељак, 28 март 2011 23:58
Peter RV
Rusija i Kina imaju stratesku saradnju, koja se sastoji u tome da Rusija pravi odluke za obadvije zemlje- na Zapadu, a Kina na -Istoku. Tako, da sva kritika za Libiju, treba da padne, izkljucivo na Rusiju.
Препоруке:
0
0
22 уторак, 29 март 2011 00:29
неко из масе
Будимо реални,ни Руси ни Кинези нису ставили вето да не би били исмејани од стране западних каубоја који су својим антицивилизацијским деловањем довели до тога да је УН постао оруђе западне политике, и место за спрдњу над малим слободарским земљама. Злотвори су успели да позитивне цивилизацијске тековине обесмисле и да нас све врате у мрачни век. Ко још поштује УН(нажалост).
Препоруке:
0
0
23 уторак, 29 март 2011 00:49
Русија и Кина су помогле западу да свргне Гадафија
Не стављање вета и изгласавање резолуције у савету безбедности је јасна порука која ће морално дотући становништво Либије које подржава Гадафија. Какве заправо они шансе имају ако је савет безбедности одобрио ваздушну подршку побуњеницима? Шта и да сачувају своју независност сада када су апсолутно све земље света замрзнуле дипломатске и економске односе са њима због Гадафија?

Да су Русија и Кина уложиле вето то би им дало сигнал је другачији исход могућ и то би могло да их одржи да истрају у својој борби до краја.

Што се Руса тиче само бих упозорио да морамо да припазимо да се не пецамо на њихов мамац. Ово исто су пре годину дана урадили Ирану када су одбили да им продају противавионско наоружањи. Прво су закували ствари са изградњом нуклеарне електране и подршком Иранском руководству, створили проблем Америци а онда искористили ситуацију и пустили их низ воду.
Препоруке:
0
0
24 уторак, 29 март 2011 01:05
Danilo
Prvo,Libija nije bila ruski saveznik da bi Rusija zaratila protiv Zapada.
Drugo,vidjeli smo kako Rusija brani svoje saveznike(J.Osetija i Abhazija).
Zasto je samo Rusija duzna cuvati svjetsku pravdu?
SAD i EU sami pricaju da je Zapad mnogo "demokratskiji" od Rusije.
Trece,Gadafi je novac ulagao u Italiju,Francusku,a koncesije i poslove je davao i njihovim,ali i SAD firmama.Gadafijevi "prijatelji" Sarkozi i Berluskoni prostirali su mu crveni tepih jos prosle godine.
Da je Gadafi dao Rusima koncesije na naftu i gas i instalisao ruske vojne baze mogao je mirno spavati.
Cetvrto,Gadafija su izdali i Arapska Liga i Africka Unija.
Peto,Imeperija bi udarila na Gadafija i sa vetom SB. kao i bez njega.
Sesto,Egipat,Tunis i Libija su samo prvi i laksi dio NATO plana,slijedi tezi dio a to su Sirija i Iran.
Rusija u Siriji ima pomorsku bazu(luka Latakija) i vec cujemo USA generale koji kazu da Siriju nece vojno napadati!!!
Dok krstasi ratuju,cijena nafte raste,kao i ruska ekonomija.
Препоруке:
0
0
25 уторак, 29 март 2011 01:47
Danilo
I jos da kazem jednu notornu istinu.
Svi mali narodi svijeta,ukljucujuci i Srbiju,mastaju o Zapadu i Holivudu,dolarima i evrima(ma kakva bijedna rublja ,ha,ha,ha,) i niko nece Ruse,ruske baze i niko nece da bude "ruska gubernija",a kada zagusti i kada postanu topovsko meso tog istog,iz sna poznatog,"demokratskog Zapada",onda svi,i to iz sveg grla,vicu"Gdje ste braco Rusi,spasavajte nas,ako Boga znate".
I poslije kalvarije,tim istim narodima manje su krivi oni koji su ih,na pravdi Boga,tukli,ubijali i rusili,nego Rusi koji ih nisu branili.Svi prstom upiru u Ruse,kao svjetskog zastitnika pravde.
Da,po mnogima,samo Rusi nemaju pravo na svoje vlastite interese.To pravo je zagarantovano samo "demokratskom Zapadu".
Препоруке:
0
0
26 уторак, 29 март 2011 04:55
Ultravisitor
Univerzalna pravda postoji kao ideal, deo vere. Rusija je pravoslavna hriscanska zemlja. U duhu hriscanstva je trebalo glasati protiv vojne intervecije. Gadafi je nastradao od najblizih : finansirao je Sarkozija na izborima, sa Beruskonijem je ''drugar'', Bler mu dolazio u sator na caj. To je moral u politici. Dok je samo tako u politici nama ce biti izdrzivo. Gadafi jeste diktator, ali ciji je on partner, EU i USA ili Rusije. Zapad poseze za silom sejuci smrt i neprijateljstvo. Srpski sentimetalni duh je na strani slabijeg i zrtve nepravde. Da je toj sili do univerzalne pravde ona ne bi postojala kao takva.
Препоруке:
0
0
27 уторак, 29 март 2011 05:07
Troglavski
A zasto bi Rusija davala veto?

Kina uvozi naftu iz Libije?
A sto Italija cuti? 30% nafte uvozi iz Libije.

Za Rusiju je najbolje da se sukob muslimana i USA prosiruje.
Препоруке:
0
0
28 уторак, 29 март 2011 12:17
Dijasporac
Sve dileme oko NATO divljanja i nepoštovanja suvereniteta se jedino mogu rešiti obezbeđenjem najsevremenijeg nauružanja a Libija je raspolagala finansijskim resursima ili model Jermenija, nije Rusija Sovjetski Savez!
Препоруке:
0
0
29 уторак, 29 март 2011 13:11
srdjan conic
Promisljena i dobra analiza ali Kumanovski sporazum nije bio kapitulacija. Kapitulantski rezim je taj sporazum proglasio kapitulacijom.
Препоруке:
0
0
30 уторак, 29 март 2011 13:26
Вукадин
Добро је што се покушава ствар објаснити иоле логички, а не само осећањима (узгред, сви смо ми субјективни, идеја неког независног рација је смешна). Међутим, најважније није речено, мада је дата индиција под "околности".
Једноставно, ниједан арапски режим не воли Гадафија. Не воле га режими којима се љуља столица, ни они који не воле Америку (Сирија). Не воли га ни Иран. А како да га воле разни демонстранти који су успели да макну владаре (не и систем) у Тунису и Египту. Руски вето би био замка да се Русија завади са Арапима, што ће рећи и са муслиманима (којих има доста у самој Русији). Гласање ЗА је немогуће, било би понижење. Остаје комотна, мада не и јуначка опција уздржаности. Док криза доноси Русији велике паре. Исто важи и за Кину, с тим да јој цена нафте не одговара. Међутим, Кини као и Русији одговара да је пажња Империје скренута на друго место.
Препоруке:
0
0
31 уторак, 29 март 2011 15:54
Danski Srbin
ISTINA MOZE BITI VRLO DALEKO OD LOGIKE.
GOSPODIN TURAJLIC, OCIGLEDNO ZNA STA PRICA.
Препоруке:
0
0
32 уторак, 29 март 2011 15:58
Живорад
оволико подцењивати Медведева и сврставати се у исти кош са атлантистма и њиховим схватањем тих односа је мало испод нивоа.
Постоје сличности и разлике између ове двојице које произилазе не само из њихове засебне личности већ и из различитости струка којима се баве.
Медведев није случајно изабран за председника, а тоталне самосталности функционера нема ни у диктатурама мада им оне теже.
Препоруке:
0
0
33 уторак, 29 март 2011 18:00
Srbin iz RS
Danilo,svaka cast za oba tvoja komentara s kojim bih se slozio i nemam sta dodati osim da ponovim recenicu koju napisa jedan od ovdasnjih komentatora a ta recenica glasi ovako:

Za Rusiju je najbolje da se sukob muslimana i USA prosiruje.
Препоруке:
0
0
34 среда, 30 март 2011 14:59
OKVIR
Bravo Danilo!!!
Nema sta za dodati!
Препоруке:
0
0
35 среда, 30 март 2011 17:26
ivan3012
Bez obzira na sve ekonomske i druge koristi,ostaje gorak ukus samarcine koja je udarena kini i rusiji.Sene pred Imperijom,i senice sve dok na njih ne dodje red.Rusija nikada i nikome nije pomogla..a izdavala je prijatelje u svakoj prilici..Putin jeste mudar politicar..Zna da ga Imperija ni najmanje ne zarezuje,i da ne bi morao javno da demonstrira nemoc raspolucene rusije,pomirio se sa samarom,i mudro podvio rep..
Препоруке:
0
0
36 среда, 30 март 2011 17:34
ivan3012
Bez obzira na sve ekonomske i druge koristi,ostaje gorak ukus samarcine koja je udarena kini i rusiji.Sene pred Imperijom,i senice sve dok na njih ne dodje red.Rusija nikada i nikome nije pomogla..a izdavala je prijatelje u svakoj prilici..Putin jeste mudar politicar..Zna da ga Imperija ni najmanje ne zarezuje,i da ne bi morao javno da demonstrira nemoc raspolucene rusije,pomirio se sa samarom,i mudro podvio rep..
Препоруке:
0
0
37 среда, 30 март 2011 21:55
Nikola Turajlić
Svatko od nas je osobno geopolitički analitičar.
Svatko tko poseduje nužne informacije o dogadjanju u medjunarodnim odnosima i nije emocionalno vezan uz stvar, logičkim zaključivanjem može doći do suštine problema i načina njegovog (ne)rešavanja,jer to nije nikakova viša matematika.
Većina komentatora je emocionalno vezana (navija) za Libiju, zbog Milosrdnog andjela, što je razumljivo, ali iskrivljuje "njihovu sliku" o dogadjanju.
Nadalje neki komentatori prigovaraju da je moja ocena razloga za nestavljanje veta zasnovana na pretpostavkama, a ne na činjenicama. Sa ovim se ne bih složio, jer ja iz poznatih činjenica (istina nekompletnih) nastojim izvesti logične zaključke. Ako nešto nije napisano crno na belom i dostupno javnosti, ne znači da ne postoji, pogotovo u diplomatiji.
U daljem komentaru ću pokušati odgovoriti na primedbe komentatora na tekst.
Препоруке:
0
0
38 среда, 30 март 2011 22:50
Nikola Turajlić
Nastavak komentara
Ponovo ću podvući ono što ne bi trebalo biti sporno.
Imperija je pustila niz vodu svoje kolaborantske režime u Egiptu i Tunisu (zabranjujući im uptrebu sile protiv demonstanata), dok je Gadafi po konsolidaciji, počeo prašiti pobunjenike sve u šesnaest.
Ovo se nije moglo tolerisati od strane Imperije, jer je to bilo njeno poniženje odnosno udarac njenoj verodostojnosti pred celim svetom, što si nije mogla dozvoliti ni u kojem slučaju.
Kako se Gadafija nije moglo zaustaviti milom, to se moralo učiniti silom, sa ili bez suglasnosti SB UN.
Sa istim su upoznati članovi SB i ponudjen im je izbor da se suglase sa ograničenim intervencijom, jer će u protivnom će biti provedena neograničena. Teško je za poverovati da Rusi i Kinezi nisu o ovome proveli konzultacije sa Libijocima. Kako je Gadafi vidio šta se dogodilo sa njegovim "prijateljima" Slobom i Sadamom, izabrao je manje zlo. Izgleda da je bio u pravu, jer ga Imperija, za sada, ne "mlati" previše.
Препоруке:
0
0
39 среда, 30 март 2011 23:25
Nikola Turajlić
Većina komentatora zaključuje da su Rusi i Kinezi zbog svojih interesa "prodali" Libiju.
U koliko se radi o interesima vezanim uz naftu mora se konstatirati da su ovi oprečni izmedju Rusa i Kineza.
Rusima odgovara, zbog viših cena nafte, dugotrajni sukob u Libiji, te eventualno razaranje naftne infrastrukture (što bi se izvesno desilo u slučaju neograničene intervencije). Dakle ova je postupila protivno svojim ekonomskim interesima.
Kini kao velikom kupcu nafte je u interesu da sukob ne potraje.
Možda bi netko od mudrih komentatora mogao mi objasniti zašto pri suprotnim interesima Rusi i Kinezi jednako (ne)glasaju.
Dobra je strana izostanka veta i zbog toga što će Imperiji u budućnosti Rusi i Kinezi moći reći "njet", jer ova nije "držala reč", kada su oni bili kooperativni, prekoračujući ovlaštenja.
Neverovatna je naivnost komentatora koji prigovaraju Rusima i Kinezima da ovi ne znaju šta rade i da će im se to obiti o glavu.
Препоруке:
0
0
40 четвртак, 31 март 2011 09:10
thinking maize@ аутору и коментаторима
После текста г-дина Дугина, овде на НСПМ, многе ствари су јасније! Ако ништа друго, ИЗГЛЕДА да Империја и ДАЉЕ има УПЛИВА у руске унутрашње послове, еда би је имобилисала за спољну акцију. А све то сведочи и о КРХКОСТИ људског материјала! Зато треба читати Библију са њеним ДУБОКИМ УВИДИМА у ЉУДСКУ ПРИРОДУ. Свако добро свима!
Препоруке:
0
0
41 четвртак, 31 март 2011 15:32
Nikola Turajlić
@ thinking maize
Tvojem traženju da opišem svoje vidjenje jada i bede imperijalnog duštva, ne možem udovoljiti jer bi to pretpostavljalo tomove knjiga.
U suštini ovo društvo ima postavljene sve vrednosti na glavu.
Temelji društva su impregnirani pohlepom koja je izražena u vidu korupcije (čak legalizirane kao lobing).
Koruptokratija, umesto da se brine o društvenim interesima, ispunjava zahteve svetske oligarhije, nezavisno da li to nanosi štetu opštem interesu.
Po narodski rečeno kolje se tudji (društveni) bik radi kile mesa.Tipičan primer za to je Irak.
Takodjer i zbog Libije mnogi zadovoljno trljaju ruke, a šteta će biti sveopšta.
Jednostavno rečeno postoji stanje trajne sveopšte katastrofe.
Što se tiče Duginovog teksta, slažem se samo u delu koji se odnosi na ekonomiju i korupciju (Putinova ahilova peta) kao i delomično na destrukciju ruskog društva, a na ostale tvrdnje osvrnut ću se u komentaru uz njegov tekst.
Препоруке:
0
0
42 петак, 01 април 2011 00:38
DHSS-ovac
Pa Turajlic koji se po internet portalima predstavlja kao vrhunski ekonomski analiticar (iako neomarksista) valjda ima toliko iskustva i znanja da provali ekonomski interes Rusa u svemu ovome. Libija je veliki konkurent Rusiji na energetskom polju, usput odlicno profitiraju od haosa koji je zahvatila kriza sa cenom nafte.

Dalje, Medvedev je sada glavni igrac u Rusiji, a njegov podredjeni je Putin. Medvedev je jos prosle godine najavio inteziviranje saradnje sa Nato-om i ovo sa Libijom se moze tumaciti kao poceci plodne saradnje. Dobili su Osetiju i Abhaziju, cena toga je Libija i bliski istok. Cista racunica ;-)
Препоруке:
0
0
43 петак, 01 април 2011 11:28
thinking maize@ не волим да се петљам, АЛИ...
Извесни DHSS-овац, по његовом мнењу ЛИБЕРАЛ и АТЛАНТИСТА рече за аутора: "Тurajlic koji se po internet portalima predstavlja kao vrhunski ekonomski analiticar (iako neomarksista)", што ме понука да РЕАГУЈЕМ. (Мада је било и ДРУГИХ ПРИЛИКА да реагујем ставове тог г-дина/"г-дина", узмите по нахођењу!) А реакција се своди на то да "наши" "врли" либерали и атлантисти својим опонентима РЕДОМ спочитавају неомарксизам. Под ЈЕДАН, по речима Фридриха фон Хајека, либерала "са дна каце", "МАРКСИЗАМ ЈЕ ВАНБРАЧНО ДЕТЕ ЛИБЕРАЛИЗМА"! Значи, УПРКОС мнењу г-дину DHSS-овца, изгледа да је г-дин Турајлић ИПАК некакав либерал! Хе, хе, ЈЕДАН: НУЛА! Под два, када српски КВАЗИЛИБЕРАЛИ, иначе сви одреда ТИТИЋИ и ТИТИЋИ-УВЕОЦИ, желе НАЦИОНАЛИСТУ (ако је ПРОСВЕЋЕН, тим горе по њега! Такав је ФАШИСТА, мада титићи-увеоци и НЕ ЗНАЈУ шта је фашиста!) да ОЦРНЕ, онда је ТАКАВ или МАРКСИСТА или ФАШИСТА. Г-дин DHSS-овац изабра да је г-дин Никола, МАРКСИСТА! А зашто? Ваљда зато што НЕКИ МАРКСИСТИ имају осећај за НАЦИЈУ!
Препоруке:
0
0
44 петак, 01 април 2011 11:42
thinking maize@ не волим да се петљам, АЛИ...2-ги део
Да, да "драги" српски либерали/"либерали" (изаберите по вољи!) и атлантисти, ЧИЊЕНИЦЕ СУ ТВРДОГЛАВЕ! И НЕКИ МАРКСИСТИ имају осећај за НАЦИЈУ! А МНОГИ новопечени (види под "другосрбијанци"!) либерали/"либерали" (изаберите по вољи!) НЕМАЈУ тај осећај! Шта више, ПРОТИВ СУ НАЦИЈЕ, у овом случају српске! Зашто? Па зато што су ТИТИЋИ и ТИТИЋИ-УВЕОЦИ! А која је ИДЕОЛОШКА ОСНОВА ТИТОИЗМА? Поред самоуправног социјализма и несврстаности (које су ТИТИЋИ ОДБАЦИЛИ!) то је БРАТСТВО и ЈЕДИНСТВО! Хммм, шта је основа ове КОНСТРУКЦИЈЕ? Француска револуција? НЕ, тамо НЕМА експлицитног ЈЕДИНСТВА, а и братство је некако скрајнуто! Јер, ШТА ЋЕ ЈЕДИНСТВО (а о братству да не говоримо!) у ГРАЂАНСКОМ ДРУШТВУ, поготово на Балкану? Немогуће је да ДИВЉАЦИ са ИВИЦЕ ЦИВИЛИЗАЦИЈЕ/"ЦИВИЛИЗАЦИЈЕ" (узмите по вољи!) буду ЈЕДИНСТВЕНИ! ТО БИ НАС/ЊИХ (читај: атлантисти српски/атлантисти из Империје) УГРОЗИЛО! Замислите да се ти СКИТИ се ДОКОПАЈУ и ДОСЛЕДНО СПРОВЕДУ ЈЕДИНСТВО и БРАТСТВО у ИЗГРАДЊИ ЊИХОВЕ НАЦИОНАЛНЕ ДРЖАВЕ?
Препоруке:
0
0
45 петак, 01 април 2011 12:03
thinking maize@ не волим да се петљам, АЛИ...3-ћи део
Да, да, КАД БИ ТИ СКИТИ ИЗГРАДИЛИ НАЦИОНАЛНУ ДРЖАВУ по нашем УЗУСУ,... СТРАШНО, не смемо НИ ДА ПОМИСЛИМО! ЈОШ ЈЕ ХЕРОДОТ РЕКАО ДА СУ "ТРАЧАНИ (читај: СЛОВЕНИ) НАЈМНОГОЉУДНИЈИ НАРОД ПОСЛЕ ИНДУСА"! Како СПРЕЧИТИ ДА СЕ УЈЕДИНЕ? Тако што ћемо им понудити ФАЛСИФИКАТ! А фалсификат је у Вашем случају "поштована" "г-до" "српски" "либерали" и атлантисти ТИТОИСТИЧКО БРАТСТВО и ЈЕДИНСТВО, засновано на ТЛАЧЕЊУ И КИЊЕЊУ НАЈВЕЋЕ, у овом случају СРПСКЕ НАЦИЈЕ! Да, да "поштовани" DHSS-ovče, Ви српски атлантисти, ОДРЕКЛИ сте се самоуправног социјализма, марксизма и несврстаности, али се НИСТЕ ОДРЕКЛИ ТИТИНОГ БРАТСТВА и ЈЕДИНСТВА, као начина РУШЕЊА СРПСКЕ НАЦИЈЕ из које САМИ ПОТИЧЕТЕ! И под кринком Вашег "грађанизма" ТЛАЧИТЕ, ПЉАЧКАТЕ и ПЉУЈЕТЕ СОПСТВЕНУ НАЦИЈУ! Ако се нађе неко СУПЕРИОРАН Вама (што г-дин Турајлић ЈЕСТЕ!) а није био у Србији и екс-Југославији 90-тих (што важи за г-дина Николу!), онда је тај НЕОМАРКСИСТА! Пошто није НАЦИОНАЛИСТА или ФАШИСТА!
Препоруке:
0
0
46 петак, 01 април 2011 12:11
thinking maize@ не волим да се петљам, АЛИ...КРАЈ!
Да, да, г-дине DHSS-овче, можете да ДРОБИТЕ и ЛАПРДАТЕ о либерализму/"либерализму" (узмите по вољи!) и атлантизму, али НЕ МОЖЕТЕ САКРИТИ ПРАВУ ПРИРОДУ, како Вас, тако и Ваших истомишљеника! Природу КОМПРАДОРА (овај израз користим, јер не ЖЕЛИМ да модератор, евентуално, уклони мој коментар!). А за такве креатуре немам мржњу (ХРИШЋАНИ НЕ МРЗЕ!), већ САМО ПРЕЗИР! ПРЕЗИР ЗБОГ "ХУЛЕ НА СВЕТОГА ДУХА"! А то је, како рече отац Тадеј: УПОРСТВО У НЕВАЉАЛСТВУ и НЕПОКАЈАЊУ! ЗБОГОМ!
Препоруке:
0
0
47 петак, 01 април 2011 14:58
Nikola Turajlić
@ DHSS-ovac
Ja sam znao da si ti univerzalni znalac, ali sada sam shvatio da si i mnogo više.
Izmisliti novi pravac u filozofiji (neomarksizam) može samo genije, pa ti skidam kapu.
Pored toga si čak izračunao (matematički dokazao) kako su Rusi prodali Libiju Amerikancima, te da je Medvedev postao centarfor NATO-a.
Dakle postao si ekonomski i geopolitički analitičar bez premca, a ja sa zavišću moram priznati, da si me bacio u zapećak.

@ thinking maize
Na NSPM saitu se povremeno kao komentatori javljaju nekoliko pojedinaca (DHSS-ovac, Bojan, Milodan i sl.) koji istupaju sa pozicija drugosrbijanaca, ponavljajući kao papagaji njihove nebuloze, mantre, floskule i sl.
Kako isti imaju velike probleme sa percepcijom i logičkom analizom stvarnosti, to isti nisu praktično odgovorni za svoje reči i čini, pa je greh ometati ih da uživaju u njihovoj veličini.
Препоруке:
0
0
48 петак, 01 април 2011 15:39
thinking maize@ аутору
Мислите г-дине Никола као оно Његошево: "... ГЛЕДА СЕБЕ У ЗРЦАЛО"? PS. ТРИ ТАЧКЕ (...) у претходној сентенци су ЗБОГ модератора!
Препоруке:
0
0
49 петак, 01 април 2011 23:09
DHSS-ovac
@ Nikola Turajlic

Neomarksista, prefarbani komunista, srbokomunista, izaberi sta ti lepse zvuci. Daleko su ti clanci od filozofskih, ali ti je zato demagogija na mestu.

@kukuruzni mislilac

Ja nisam liberal vec konzervativac po opredelenju. Nema razloga da izmisljate. Rekli ste bezbroj puta i vi i Turajlic da necete replicirati na moje komentare, pa neda vam se, sto samo govori koliko sam u pravu.
Mrzite Drugu Srbiju ali ste zato po sopstvenom opredelenju bili jurisnik Petog Oktobra, podrzavate neokomunisticki rezim u Rusiji a pricate da ste konzervativac, ne ide to bas tako.

Sve sto sam za godinu i po dana prognozirao na ovom portalu obistinilo se, od priznavanja genocida za Srebrenicu, preko pitanja Crne Gore i Bih, pitanja Kosova, stanja na politickoj sceni. Znanje, iskustvo i intucicija su na mojoj strani, vama su ostale samo metafizika, epika i stare i zaboravljene ideologije.
Препоруке:
0
0
50 субота, 02 април 2011 23:38
Мирко Контић
Делим мишљење изражено у тексту с напоменом, да напад на Либију није последњи и да можемо очекивати још сличних излета, а зашто? Зато јер је светска економија на умору. Шта нам се стварно спрема, Бог ће знати.
Препоруке:
0
0
51 недеља, 03 април 2011 20:36
Nikola Turajlić
@ DHSS-ovac
Čim dalje, tim više pokazuješ svoje neverovatne sposobnosti i znanja.
Tako si postao i profiler bez konkurencije, jer si me pročitao kao otvorenu knjižicu.
Tvoje proročke sposobnosti su fantastične, pa si tako stavio u zapećak kako Nostradamusa tako i babu Vangu.
Siroti Aristotel se okreće u grobu, jer si ga premašio kao univerzalni mislilac svojim znanjem, iskustvom i intuicijom.
Jednostavno rečeno ti si genije, istina sa izraženom tendencijom prelaska na drugu stranu genijalnosti.
Sudbina svih genija je, pa tako i tebe, da su za života neshvaćeni.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер