"
Recenica koju ste Vi i Srdja Popovic citirali je rasisiticka i nema te polemike koja moze da izmenni njen smisao.
Izjava cedomira Jovanovica je takodje rasisticka.
"Prosto sam srećan što sam upoznao jednog dobrog predstavnika šiptarskog naroda." Varijacije na ovu temu su ceste i, po meni, neubedljivi pokusaj negiranja rasisma. Covek koga je Cosic opisao ima ime i prezime. On mozda ne smatra sebe predstavnikom ni jedne grupe. Cosic u njegovo ime to odlucuje. Njegova pliticko misljenjeje, samo zato sto se poklapa sa Cosicevim je dokaz da je on dobar covek. Da je mislio drugacije verovatno ne bi bio dobar covek. Cosicevo misljenje je plemensko, neslobodno i samim tim ponekad rasisticko. To misljenje nije nemninovno zlo vec primitivno
Preporuke:
0
0
2
četvrtak, 31 mart 2011 15:00
Nebojša Matić
Bravo neno!
Preporuke:
0
0
3
četvrtak, 31 mart 2011 15:14
Danski Srbin
Sva ova nasrtanja te tzv. druge Srbije na g. Dobricu Cosica, nacionalno gledano, su samodestruktivna. Kakvi su to gradjani Srbije koji svaku priliku koriste da nasrnu na najveceg srpskog zivog pisca, lepo ste procitali: NAJVECI ZIVI SRPSKI PISAC, ako se ko ne slaze sa mnom, neka izadje sa idejom ko je od g.Cosica bolji.
To, sto on ne duva u iste diple kao oni, nije razlog da na njega pljuju. Njihovo ce proci, za istoriju knjizevnosti ce oni biti siroti mali hrcki.Iza njih zjapi zaborav, dok iza g.Cosica ostaje brdo napisanih knjiga. Oni su se rodili, grdili, ziveli i otisli - Dobrica pripada maloj grupi, koja je imala "RASTA SE RODITI".
Kakvo je to vreme u Srbiji doslo, kad su se intelektualni patuljci osilili da na dzina nasrcu.
Tako su i na Pekica komunisti nasrtali, ali je vreme nepristrastni sudija. Kako su prosli pljuvaci pokojnog Pekica, ta sudbina i ove ceka.
Preporuke:
0
0
4
četvrtak, 31 mart 2011 15:25
Jelena
Svaki pu t kada nadjem u stampi napise o Srdji Popovicu uvek se pitam zasto toliki prostor ovom minornom liku,koji je besramno trazio zestoko bombardovanje Srbije,dok se on baskario na zapadu i uredno primao svoju apanazu za blacenje moje zemlje.Zasigurno da ovaj Srbiju ne smatra svojom jer basramno blati i Srbe i Srbiju,Treba ignorisati ovu kreaturu, ako vec nije pozvan na odgovornost za politicku pozadinju unistavanja i rasturanja Srbije.
Preporuke:
0
0
5
četvrtak, 31 mart 2011 15:33
Bijek
Ne bih mogao da odredim da li je pisac Ćosić rasista samo iz te jedne rečenice koju je izvukao advokat Popović ali isto tako mislim da ni vi ne možete ništa suprotno da zaključite iz rečenice o Albancu „zadivljujuće inteligencije i ubedljivog poštenja“. Kako mi se čini, taj Albanac je takav jer je „uverljivo osudio šiptarski teror nad Srbima i poltronstvo Srba i Crnogoraca prema šiptarskoj vlasti.“ Da je imao takav stav o Srbima i srpskoj vlasti nisam siguran da bi mu pisac Ćosić udelio komplimente.
Zanimljiva je i reč koju Ćosić koristi kada kaže da je Albanac uverljivo kritikovao „šiptarski teror“. Verujem da ga je (nepoverljivi) pisac Ćosić pomno slušao ne bi li bio siguran u uverljivost tih izjava.
Srećan je pisac jer je upoznao jednog „dobrog predstavnika šiptarskog naroda“ kao da je teško takve upoznati, pa je čovek onda „prosto srećan“.
Preporuke:
0
0
6
četvrtak, 31 mart 2011 15:38
hazar
@nena
Upravo tako.
Preporuke:
0
0
7
četvrtak, 31 mart 2011 15:53
paja patak
@ nena (a važi i za Srđu Popovića i slične): Definicija rasizma? Evo jedne: “Gledište da je jedna ljudska RASA superiornija od druge/drugih“. Pošto svi stanovnici Balkana pripadaju istoj rasi: u ovom slučaju, beloj, ona (od S.P.-a) inkriminisana Ćosićeva rečenica se ni u kom slučaju od strane nekog ko je u stanju da logički razmišlja ne može svrstati u kategoriju rasizma! To isto važi i za Vaš primer Jovanovićeve rečenice. Zapenušene izjave o “rasizmu“ u ovakvim slučajevima, samo dezavuišu i termin i onoga koji ga neznalački i neopravdano upotrebljava.
Preporuke:
0
0
8
četvrtak, 31 mart 2011 16:08
Cvele
Smešno. Pa upravo ta rečenica da je srećan što je upoznao jednog dobrog predstavnika šiptarskog naroda govori da smatra da su svi ostali loši i da je pronašao izuzetak koji potvrđuje pravilo. Nemojte mu, aman, više pomagati, gospodine, ovim ste ga još više ukopali.
Preporuke:
0
0
9
četvrtak, 31 mart 2011 16:10
Nikolaj
Jedini problem sa ovom analogijom je to sto izjava Cedomira Jovanovica nije rasisticka, jer je on govorio o africkim diktatorima sa kojima se Jeremic druzi, a ne o narodima. Neki od tih "kanibala" su i bukvalno podrzavali kanibalizam, sto su cak i UN priznale za Kongo. Tako da je Jovanoviceva izjava korektna i umesna. S druge strane, Cosic govori o "Siptarima" kao narodu i naziva ih "civilizacijskim talogom tribalnog Balkana". Sto je direktan i ocigledan rasizam. On nije govorio o Taciju i Haradinaju kao civilizacijskom talogu (sto bi bilo jednako tacno i opravdano kao i Jovanoviceva izjava o africkim "kanibalima") nego o narodu u celini.
Preporuke:
0
0
10
četvrtak, 31 mart 2011 16:28
Sajber Mileva
Ne razumem.
Kako ejdan čovek sa tako mizantropskim i morbidnim stavovima zaslužuje pažnju da mu se na ovom sajtu posveti tema?
Drugosrbijanac? Pa šta? Da nije jedini možda!
Zaklanja se iza imena i dela ZĐ? Ni tu nije jedini.
Hajde da sad napišemo prikaz njega, Teofila, Sarape, Gaće,BJelogrlića, Dragojevća,S. Trifunovića, Karanovićke..
I dokle ćemo doći?
Preporuke:
0
0
11
četvrtak, 31 mart 2011 16:33
Aleksandar
falangu naših boraca za ljudska prava i liberalno demokratske principe
Nema tu borbe za principe. oni se samo bore za svoj dzep u koji imperijalisticki svetski agresor ubacuje pokoji novcic. Oni se bore za prava uber-kapitalista sa Zapada koji podjarmljuju ceo svet. Ovi domaci ljudskopravisticki sitni profiteri su moderni kepo-i koji teraj svoj narod kao stoku na kapitalisticko klanje za interese belosvetskih profiterskih kanibala.
Preporuke:
0
0
12
četvrtak, 31 mart 2011 16:43
Zoran
Da li neko od komentatora moze da definise razizam, sovinizam, fasizam i nacionalizam. Ne ulazim u to da li Dobrica Cosic u pravu ili ne, ali u njegovoj recenici nema rasisma. Rasisam je usmeren prema drugoj ljudskoj rasi (boji koze) Siptari i Srbi pripadaju istoj rasi a to je kavkasko poreklo ili bela rasa. Ovde moze da se diskutuje o sovinizmu ili "nacionalizmu" ali nikako o razismu!!
Preporuke:
0
0
13
četvrtak, 31 mart 2011 16:44
mikan
i Schindler ("Schindler's list") je bio dobar covjek kao taj ucitelj i zasto ga ne pohvaliti i razlikovati ga od nacista? i zasto ne pohvaliti tog ucitelja koji rizikuje sve za humanost? i kakve to veze ima sa rasizmom? zar su Njemci razlicita rasa od nas i Jevreja -jer smo se borili i osudjivali Njemacki sovinizam? i zar su Siptari razlicita rasa od nas? zar je rasizam osuditi jedan narod koji se opredelio za sovanizam kao sto to aktuelno rade Siptari i kao sto su to radili Njemci?-a bogami i Hrvati (koji takodje- ako se nevaram, nisu razlicita rasa).
Preporuke:
0
0
14
četvrtak, 31 mart 2011 17:05
nena
@ paja patak
According to the United Nations Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination,the term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life.
This definition does not make any difference between discrimination based on ethnicity and race, in part because the distinction between the two remains debatable among anthropologists.
Izvinjavam se zbog engleskog. Nisam uspela da nadjem povelju UN na nasem.
Preporuke:
0
0
15
četvrtak, 31 mart 2011 17:34
Agent Mi6
Koliko primećujem, gospdin Vučinić je iz Ćosićeve knjige upravo citirao detalj koji dodatno svedoči o piščevom rasizmu:
U piščevim zapisima iz knjige koja obuhvata period 1981–1991 godine može se naći potresna priča o prijateljstvu Dobrice Ćosića i učitelja Alije Zečaja. „Sitan, mršav čovek, prodornih crnih očiju, likom rasan Šiptar. Zadivljujuće inteligencije i ubedljivog poštenja. Prosto sam srećan što sam upoznao jednog dobrog predstavnika šiptarskog naroda
Preporuke:
0
0
16
četvrtak, 31 mart 2011 18:01
Aleksandar
@Zoran
Da li neko od komentatora moze da definise razizam, sovinizam, fasizam i nacionalizam.
Moze:
Rasizam: pridavanje (uglavnom pogrdnih) svojstava pojedincima ili grupama na osnovu stereotipa o rasnoj pripadnosti
Fasizam: spoj drzave sa (privatnim) korporativnim interesima.
Nacionalizam: davanje preferencije dobrobiti clanova sopstvenog naroda u odnosu na ostali svet.
Sovinizam: nadmeno i arogantno pridavanje neke prednosti grupi kojoj se pripada bez ikakvih ili dobrih razloga.
Preporuke:
0
0
17
četvrtak, 31 mart 2011 18:02
Simić Manojlo
Ja mogu da zamislim jednu hipotetičku scenu,
izmeštenu iz vremena i prostora, u kojoj bi Srđa
Popović bio Srbin (što on nikad nije bio i to smatra svojim kvalitetom),pred kraj 2.sv.rata, a
Ćosić u poziciji titoizmom ograničenog
(što on jeste bio), koji učestvuje u donošenju
odluka o streljanju Srba (po titoizmom ograničenom
shvaćanju, "narodnih neprijatelja").
I pitam se : Da li bi Srđa Popović tužio Ćosića
Sudu, zbog ondašnjeg "drugosrbijanstva", ili bi Sudu
tužio samog sebe, zbog toga što je bio Srbin ?
Preporuke:
0
0
18
četvrtak, 31 mart 2011 18:37
RaisingCain
@nena
“Cosicevo misljenje je plemensko, neslobodno i samim tim ponekad rasisticko. To misljenje nije nemninovno zlo vec primitivno”.
A na osnovu kojih parametara ste izvukli zaključak da je mišljenje g.Ćosića “plemensko i neslobodno”? I kako takva neka vrsta mišljenja “samim tim je ponakada rasistička”? Stvarno inventivna teorija koja svoju realnu opipljivost ima upravo u citatu o povelji UN. Dakle pročitajte ponovo šta ste napisali pa onda nanovo povelju...e upravo to je rudament i suština teksta “Politički Kanibalizam...”
Preporuke:
0
0
19
četvrtak, 31 mart 2011 18:39
Miroslav
A ko je taj Srdja Popović,po čemu je poznat, da je igrao u Realu ili Barseloni, znao bih ga. Ispada da mi koji živimo malo dalje od Beograda nismo baš obavešteni,a vi ga verovatno poznajete iz neke beogradske kafane ili čak možda iz Knez Mihajlove, gde redovno šeta.
Preporuke:
0
0
20
četvrtak, 31 mart 2011 18:43
Drago Sten 1
U knjizi "Vreme zmija" komentartor Politike, pre pokojne gospođe Vučo, pronašao je brojne rečenice u kojima se Dobrica Ćosić odriče vlastitog, celog celcijatog dela.
To je dnevnik čoveka koji preživljava bombardovanje, koji strepi, koji sumnja, koji je pod dejstvom stresnog ispisivanja svojih muka.To nije knjiga u kojoj se mogu tražiti stavovi.To je knjiga velikog bola.Tu rečenice nisu same.Ćosić je tu junak svoga zapisa.Znao sam da će tu rečenicu Srđa da navede.Njom je G Vučo pre njega i iz istog političkog ugla htela na stub srama da popne velikog pisca.Čitajte tu knjigu da vidite kako čovek pati nad sudbinom svoga naroda.To je ono što je tu glavno. U takvom traumatičnom osećanju sveta i veliki biva čovek od krvi i mesa i govori i ono što ne misli , ono što određuje trenutno stanje njegovog duha.Vreme je da shvatimo da se on tu nije odricao svoga dela, niti izražavao pravi stav o bilo kome i da je istina nešto drugo.Strah i strepnja nad sudbinom, grotlo svesti čoveka koga zasipaju NATO bombe
Preporuke:
0
0
21
četvrtak, 31 mart 2011 18:52
Zoran
@ Aleksandar
Hvala na definicijama. Dakle, da li se ovde radi o razismu ili o sovinizmu i nacionalizmu?
Preporuke:
0
0
22
četvrtak, 31 mart 2011 18:56
paja patak
@nena:Ta definicija mi je poznata – ali ona je produkt umova internacionalnih “srđapopovića“ i sličnih, sa ciljem zamućivanja pogleda. Ne prihvatam je, smatram je kretenizmom i držim se klasične definicije koju sam naveo, jer samo ona omogućava da se čini jasna razlika između rasizma, šovinizma i nacionalizma. Ako bi se držali one definicije koju ste citirali (pa neka je i sto puta iz UN) , čas posla bi se mogla – po individualnoj želji, napraviti papazjanija pojmova – a to i rade srđepopovići u celom svetu. Postoje tri rase: žuta, bela i crna – i samo oni koji proglašavaju neku od njih superiornom nad nekom drugom, ili ostalima je rasista. Tačka. Ovaj odgovor upućujem i @zoran- u, a slažem se sa @Aleksandrom u definicijama, osim u poslednjem delu oko šovinizma: „...pridavanje neke prednosti grupi kojoj se pripada bez ikakvih ili dobrih razloga.“: ikakve ili dobre razloge treba izbaciti. Ne smeju postojati nikakvi razlozi. Šovinizam je neprihvatljiv.
Preporuke:
0
0
23
četvrtak, 31 mart 2011 19:00
Drago Sten 2
Otkidati rečenice iz teksta koji je sav od drame i strepnje, koji nije izraz razmišljanja, nego izraz bola, neverice,nemoći velikog čoveka koji je bombama ponižen i koji ima potrebu da i sebe i ceo svet stavi na neki žrtvenik i da sve u sebi i za sobom spali.I kad uzmete jednu rečenicu iz toga teksta , vi kao da mu raskidate džigericu i mislite preživeće i bez nje.Jeste našao je g.Paković pre g Vučo niz rečenica u kojima Ćosić sumnja da je bilo šta što je učinio više važno,da njegovo delo više ne postoji.I bio je isto tako zlonameran kao i Srđa P.koji, da bi opravdao svoja podsticanja onih koji su nas zasipali zlom, čupa jednu rečenicu koja nije stav nego strah i zebnja, groza i kad čovek grize i sospstvenu utrobu da bi iz nevolje izašao.Jesmo li dotle došli da uživamo u ovakvim mukama i da čoveka koji,ne izražava nikakav stav , nego urla, uzimamao za onoga ko za to urlanje treba da odgovara.Nije to knjiga koja sudi.To je knjiga u kojoj Ćosić pati.Sramota je i grehota vređati čovekov bol. .
Preporuke:
0
0
24
četvrtak, 31 mart 2011 20:09
Vladan Nenadić
@ nena
Iz vaših stavova se vidi da ne znate ništa o običajima, tradiciji, moralnim principima itd. albanskog društva. Ili bolje rečeno šiptarskog, budući da Albanci sa Kosova i Metohije sami sebe zovu Šiptarima.
A rečenica kojom ocenjujete Ćosića
Cosicevo misljenje je plemensko, neslobodno i samim tim ponekad rasisticko. To misljenje nije nemninovno zlo vec primitivno
predstavlja najbolji opis društvenih odnosa koji vladaju među Šiptarima na KiM.
Bolje bi bilo da razmatranja srpsko-šiptarskih odnosa prepustite nekome ko o tome zna malo više od vas.
Preporuke:
0
0
25
četvrtak, 31 mart 2011 21:10
Guru
„Taj socijalni politički i moralni talog tribalnog, varvarskog Balkana, uzima za saveznika Ameriku i Evropsku uniju u borbi protiv najdemokratskijeg, najcivilizovanijeg, najprosvečenijeg balkanskog naroda-srpskog naroda“.
Bar da znamo zasto nas toliko mrze! Ako je ovo rasizam? Ja sam rasista!
Preporuke:
0
0
26
četvrtak, 31 mart 2011 21:17
Turas
Šta ja mala ptica među gavranima,Ćosićeva dela,biografija, njegova neuspela politička karijera.Meni su poznate,vama koji ga napadate vervatno nisu.Odkuda vam pravo,moralno, da o Ćosićevim kvalitetima raspredate,da pisca poredite sa Čedom,kakva vulgarnost od "nene" Potezanja(na engleskom)UN povelje,verovatno da bi komentatorima imponovao.Od kada znamo da su UN američki poslušnici,i ko i zašto ih je osnovao,"nena"i njeni istomišljenici kuckali bi na NSPM drugačije.Takva gospoda koja sebi ovakve ispade-neozbiljne dozvoljava,vulgarizuju ostale komentare.
Preporuke:
0
0
27
četvrtak, 31 mart 2011 21:30
Jakovljevic
A nastavak recenice je valjda bespredmetan? "...protiv najdemokratskijeg, najcivilizovanijeg, najprosvečenijeg balkanskog naroda-srpskog naroda"
Vi stvarno mislite da ovo nije šovinizam? Ili neko ovde stvarno misle da postoje dobri, prosvećeni, itd narodi, i zli, neprosvećeni, itd? Ne, ne mislim da ima "civilizovanijih" naroda na Balkanu, nego mislim da je "narodu" davati takvu karakteristiku elementarna budalaština. Albanski narod je jednako dobar tj. loš koliko i srpski ili hrvatski ili bunjevački ili kineski. Dobri ili loši su samo i isključivo ljudi, pojedinci, a narodi nikako.
Preporuke:
0
0
28
četvrtak, 31 mart 2011 21:52
Aleksandar Milović
Sad bi mi trebali pomisliti kako su Srđa Popović i Dobrica Ćosić dva antipoda?
Ma dajte molim vas...
Kad neko spomene D. Ćosića prva asocijacija mi je Milan Panić, a druga "podjela "kosova"".
Preporuke:
0
0
29
četvrtak, 31 mart 2011 23:37
technion
Vrste auto-mrznje:
"Pojam auto-mrznje, koji ponekad koriste psiholozi i psihijatri, odnosi se na mrznju koja je uperena ka samom/samoj sebi, ka sopstvenim postupcima, sopstvenoj rasi, rodu, nacionalnosti, seksualnoj orijentaciji, poslovnoj grupi kojoj individua pripada. Uptrebljen u ovom kontekstu, pojam se u opstem smislu definise kao mrznja sopstvenog etnickog identiteta karakterisana zeljom za distanciranjem."
Prevod iz Wikipedije
Preporuke:
0
0
30
petak, 01 april 2011 03:25
Senka
Uvijek je bolje pogledati konju u zube nego teoretski raspravljati o broju zuba u konja.
„Taj socijalni politički i moralni talog tribalnog, varvarskog Balkana, uzima za saveznika Ameriku i Evropsku uniju u borbi protiv najdemokratskijeg, najcivilizovanijeg, najprosvecenijeg balkanskog naroda-srpskog naroda“. Dakle, u gore navedenoj Cosicevoj recenici imamo dve pretpostavke:
Preporuke:
0
0
31
petak, 01 april 2011 03:27
Senka
1) da su Albanci ( pardon Siptari) narod tribalnog ( plemenskog) i varvarskog porijekla. Jesu li takvog porijekla ili nisu? Ako taj Popovic tvrdi da Siptari imaju drugacije porijeklo npr drzavotvorno i bazirano na familiji kao osnovnoj drustvenoj jedinici a ne plemensko i varvarsko- onda bi Siptari po logici trebali tuziti Popovica da ih opanjkava i oduzima im pravo na postivanje njihove istorije i porijekla
2) da su Srbi narod sa dugotrajnom drzavotvornom istorijom, da je dokumentovano da su jos za vreme cara Dusana bili civilizovani ( jeli kasikom i zivili u drustvenoj jedinici- familiji a ne plemenu)i bili pismeni (za to postoje razni istorijski dokazi)Znaci, ako Popovic tvrdi suprotno- srpski narod ga treba i za to tuziti na civilnom sudu , uz onu jos nepostavljenu tuzbu o potpisivanju zahtjeva za bombardovanje koje je proizvelo ljudske zrtve u Srbiji.
Preporuke:
0
0
32
petak, 01 april 2011 03:34
Senka
Prema tome argument ovog Popovica da je Dobrica Cosic rasista- nije opravdan . Vidimo u stvari istinsku potrebu da i siptarski narod kao i srpski narod treba da tuzi Popovica zbog negiranja prava na istine o porijeklu.
A samo za nenin benefit navodim citat iz Deklaracije UN o ljudskim pravima gdje kaze u artiklu 2 da:
“Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status…”
Znaci pravo na nacionalno i drustveno porijeklo. Sto se isto nalazi “ United Nations Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination,”koji je ona citirala pod pravom na “ national or ethnic origin “.
A to nam samo potvrdjuje pravo Siptara na svoje plemensko i varvarsko porijeklo a ne civilizovano i drzavotvorno porijeklo kakvo Popovic hoce da im silom nametne.
Preporuke:
0
0
33
petak, 01 april 2011 03:50
Senka
A sto se tice Cosicevog izdvajanja jednog dobrog Siptara , Mikan nam je dobro objasnio: ako je Sindler mogao biti proglasen za jednog dobrog Nijemca u masi losih Nijemaca onda i Cosic ima pravo da navede jednog dobrog Siptara u masi losih Siptara.
Ako uzimamo nacizam kao rasiren trend koji je zao i neljudski , onda je za pohvalu pojedinac koji se ogradjuje svojim djelima i rijecima od tog trenda.
Tako i Cosic ima pravo da izdvoji jednog Siptara koji se ogradjuje od zlocinackog trenda ( mafija , etnicko ciscenje nad Srbima s Kosova , unistavanje srpske kulturne bastine, trgovina srpskim organima itd)ostalih Siptara.
I za Boga miloga, neno, Maticu i ostali - budite malo kreativniji u raspravama-ovo vase papagajstvo je postalo dosadno i bez svrhe, malo vise razmisljajte i budite realniji.
Preporuke:
0
0
34
petak, 01 april 2011 04:18
Kiza
Interesantno je koliko drugo-Srbijanaca posecuje NPSM. Verovatno im je dosadila ide(oloska) monotonija njihovih sopstvenih medija: B92, Politika, Danas, NIN, Blic itd. Uzeleli se malo rasprave, pa dosli tamo gde otvorene debate ima, umesto cisto po 'moralno-politickoj' liniji u njihovim medijima.
Preporuke:
0
0
35
petak, 01 april 2011 07:25
nena
@ Raising Cain
Plemensko misljenje jer, po mom misljenju, vidjenje grupe kojoj pripadamo u iskljucivo positivnom svetlu( najdemokratskiji, najcivilozovaniji, najprosveceniji). Svuda je prisutno. U svakoj radnoj organizaciji delovi organizacije misle lepo o sebi i lose o drugim delovima organizacije. Jedan od razloga je univerzalna potreba da budemo lepi, pametni plemeniti, jaki zavisno od sistema vrednisti. Najlaksi i najbrzi put do ostvarenjea te potrebe je da nadjemo nekoga od koga smo lepsi, plementiji, jaci…… Da je Cosic slobodan mislilac njegovo misljenje bi bilo principijelno, sto ce reci nezavisno od toga da li je Srbin, Marokanac, muskarac, star ili mlad, katolick protestant ili ateista. Ili bi bar u njegovom misljenju mogli da vidimo prisustvo svesti da postoje licni, porodicni drustven, faktori koji da uticu na njegovo misljenje. Moj utisak je da on svoje misli iznosi kao apsolutno istinite sto je odlika nerazvijenog misljenja.
Preporuke:
0
0
36
petak, 01 april 2011 07:39
nena
@ Paja Patak
Kako se Vi I ja ne mozemo sloziti oko definicije pojma o kome razgovaramo dijalog medju nama, na ovu temu, nije moguc. Ako ja to prihvatim i odolim potrebi da Vas na osnovu ove razlike medju nama optuzim za opasno pojednostavljenje realnosti, za nebrigu o svetu u kome zivimo, za manjak obrazovanja i intelektualnu lenjost zbog koje morate da se drzite definicije od pre dva veka, ja sam onda uspela da izmaknem zavodljivom rasistickom misljenju. Ako poverujem da je sve sto sam navela istina I da ste vi zaista I nepogovorno sve to za sta Vas optuzujem onda sam u sferi rasistickog misljenja, ja i dalje verujem, nezavisno od boje Vase koze.
Preporuke:
0
0
37
petak, 01 april 2011 08:24
nena
@Vladan Nenadic
Nije moja namera da se bavim odnosima izmedju dva naroda. Slazem se sa Vama da nedovoljno znam o tome da bih bilo kome bila kompetentan sagovornik. Ono u cemu sam ja pokusala da ucestvijem je pokusaj razumevanja rasisitickog misljenja u sebi i drugima.
Preporuke:
0
0
38
petak, 01 april 2011 20:52
Citalac
@Nikolaj
Heh, you wish. Citam ovih dana kako se NGO-jedinice i prateci LDP-jugend ubise po komentbordovima i blogovima da - a sve naocigled mirno i sa onim ma-otkud-vam-to-cudjenjem - ubise dokazujuci nam da je OCIGLEDNO (zamislite bezobrazluka, ocigledno!) kako je Jovanovic mislio na "africke diktatore optuzene za kanibalizam" (ili, sto bi B92 spinovao, "na africke lidere").
Verujete li vi SAMI ovome sto pricate? Posto vam niko sa zrncem zdravog razuma nece poverovati. Nije ovaj mislio ni na kakve 'diktatore' i 'lidere' nego na 'africke kanibale', odurnu rasisticku babarogu iz najmracnijih coskova evropske rasisticke tradicije.
I istrcao se onim sto STVARNO misli i sada se nevesto brani. Vi ga samo ukopavate ovim 'pojasnjenjima'.
Gotovo je, LDPovci. Ceda je rasista. Srbljanovicka je JAVNO uhvacena kako negira Holokaust. Biserko negira Jasenovac.
Vi ste pandan Dejvidu Djuku. I sramota ove zemlje. The cat is out of the bag.Konacno.
Preporuke:
0
0
39
subota, 02 april 2011 00:40
Mišljenja jednog klovna
@nena
Pa ne očekujemo mi da se Vi složite ili ne složite sa Pajom Patkom, nego da da branite teoriju koju ste istakli, a koju je on argumentovano obezvredio.
Preporuke:
0
0
40
subota, 02 april 2011 07:51
nena
@Mišljenja jednog klovna
Vi mislite da je tvrdnja da postoje zuta, crna i bela rasa i tacka nesto sa cim treba polemisati. To je kao kada bismo polemisali sa tvrdnjom -zemlja je ravna ploca I tacka. Definicja rasizma usvojena je u UN 50’ godina proslog veka. Rezultat je doprinosa i postignutog konsenzusa naucnika iz celog sveta (antropologa, sociologa, biologa, istoricara, pravnika…..) Ova definicija je usla u zakondoavstva vecine zemalja sveta ukljucujuci i zakonodavstvo Srbije. To ne znaci da treba da prestanemo da promisljamo rasizam kao znacajan i potencijalno opasan fenomen sveta u kome zivimo. Jedino nisam sigurna da ja zelim da ucestvujem u polemikama u kojima se razvoj ljudske misli u poslednjih sto godina potpuno ignorise. To je, po meni, kao kada bih ucestvovala u diskusiji ciji je cilj da pojasni da li zuc luci jetra ili mozak, da li DNK ili limfa prenose nasledne informacije, postoje li zaista virusi ili su oni necija izmisljotona.
Preporuke:
0
0
41
subota, 02 april 2011 13:58
Mišljenja jednog klovna
@nena
Ukoliko ste hteli da kažete da sam anahron, mogao bih da prihvatim (uprkos tome što je konvencija iz 1950.), ali Vaši primeri iz egzaktnih nauka, osim što nisu adekvatni, idu ka tome da me diskvalifikuju.
Preporuke:
0
0
42
subota, 02 april 2011 15:18
nena
@Mišljenja jednog klovna
Nije mi bila namera da Vas diskvalifikujem. Zao mi je ako ste tako razumeli. Ja sam samo htela da kazem za koje diskusije sam zaintersovana a u kojima ne zelim da ucestvujem. To o Vama ne govori nista. Zelela bih da verujem da mi nikada nije namera da omalovazim sagovornika ili da toj nameri uspevam da se oduprem. Moja je zelja da kroz polemiku produbim sopstveno razumevanje teme o kojoj razgovaramo.
Preporuke:
0
0
43
nedelja, 03 april 2011 00:49
Senka
@ nena
Ovde se ne radi i ne govori o plemenskom misljenju Siptara nego o navedenom plemenskom porijeklu Siptara- to su dva apsolutno razlicita pojma.
I zaista se radi o odnosima dva naroda a ne o kruskama i jabukama .Ako neko ne zna dovoljno o tom pojmu, ne treba da se javlja za diskusiju.
Svaki komentar koji ignorise ova dva pojma u raspravi je nekreativan i ignorantan.
Preporuke:
0
0
44
nedelja, 03 april 2011 18:40
Ivan
Ako gospodin Vučinič misli da pohvala "rasnom Šiptaru" Ćocića svrstava medju nekakve humaniste, onda grdno greši. Pa reći da je neko rasni Srbin, Šiptar ili Fracuz je takodje vid rasizma, ovog puta eksplicitnog. Reči kao što su rasa i Šiptar ne priliče jednom čoveku koji se izdavao za socijalistu i demokratu. Sa ovakvim braniteljima, Ćosiću nisu potrebni neprijatelji.
Preporuke:
0
0
45
ponedeljak, 04 april 2011 00:57
Senka
Kaze nam Ivan:
"Pa reći da je neko rasni Srbin, Šiptar ili Fracuz je takodje vid rasizma"
To nije rasizam , cak ni blizu- to je navodjenje cinjenicnog stanja.Bio bi rasizam da je Cosic proizveo teoriju da je taj Siptar zbog svojih rasnih oznaka- nize bice. Kao sto vidimo to nije slucaj.
A svi takvi kao sto je ovaj Ivan , koji negiraju neciju rasu, porijeklo, etnicitet vredjaju jedno od osnovnih ljudskih prava a to je pravo na porijeklo i pravo na to da neko bude druge rasa ili drugog etniciteta. U samoj bazi Ivanovog razmisljanja nalazi se ideja da su ljudi uniformni i bez odredjenih oznaka koji oznacavaju njihovu razlicitost. Ta razlicitost se inace kao drustveni pojam naziva "diversity" ( ne znam da prevedem na srpski)i naglasen je trend u multikulturnim drustvima danas. A govori o pravu svakog covjeka da ne mora da bude uniformirano bice a da se njegove specificne oznake ( kao oznake ovog rasnog Siptara) cijene i postuju.
Preporuke:
0
0
46
ponedeljak, 04 april 2011 11:13
nena
@Senka
Ne znam odakle Vam ideja da je tema clanka ili diskusije bilo cije poreklo. Tema je rasizam, koliko ja razumem.
Diversity je raznolikost ili razlicitost
Preporuke:
0
0
47
ponedeljak, 04 april 2011 18:06
RaisingCain
deo 1
@nena
Čekajte malo...Ćosić se obraća svom narodu i opisuje one sa kojim imamo željenu ili neželjenu interakciju a ti narodi imaju svoja imena, te države imaju svoja imena i identitet pa im se tako i obraćamo ergo ne stoji vaša teza o principjelnom razmišljanju kao rudamentu bacanja svega u bezlični melting pot u kome nema “Srba, Marokanaca, žena, muškaraca...”
Vaša građanska koncepcija slobodnog razmišljanja ili kolektivizma aka “principijelno mišljenje” nije ništa drugo nego preobučeni totalitarizam manjine, bar ja to tako vidim. Mogu da shvatim potrebu neprijatelja Srba da izvezu ovu kvarljivu robu u Srbiju ali nemojte još da nas ubeđuju da je to za naše dobro jer je to skoro pa opsceno.
Preporuke:
0
0
48
ponedeljak, 04 april 2011 18:09
RaisingCain
deo 2
Uzgred, nešto ne mogu da se setim kada je neko iz kolevke izvoznika ovakve vrste “principjelnog razmišljanja” u poslednjih dvadesetak godina o nama “principijelno” zborio? Ako se dobro sećam anatema je neuvijeno pala samo na Srbe, samo i izričito Srbi su izdvojeni kao izvori svih zala na Balkanu od Kenozoika pa naovamo a rečnik i repertoar korišten u procesu teško da bi se mogao okarakterisati kao pristojan a nekmoli “principijelan”. Toliku količinu ektoplazme izbljuvane na jednu naciju na javnim “slobodnim i nezavisnim medijima “ nisam video od “Isterivača Đavola”. Zahtevi istih tih da mi budemo politički korektni aka evnusi su ništa manje nego perverzija. Toliko o “građanstvu” i njegovim neoizvoznicima. Uostalom hajde da zaboravimo na momenat na političku korektnost i ocenimo da li je Ćosić rekao istinu ili ne, to je vidite i suština svega.
Preporuke:
0
0
49
ponedeljak, 04 april 2011 22:52
Senka
@ nena
Upravo smo pogodili u metu ( nakon 40tak komentara)
Da li govorimo o rasizmu ili o diversity?
Cosic je opisao neke oznake Siptara uzimajuci cinjenice u obzir- plemenska tradicija nasuprot staroj srpskoj civilizacijskoj i drzavotvornoj tradiciji Srba. Siptarsko trazenje zastite od Amerikanaca i Evropljana za njihove kriminalne aktivnosti a sve u cilju pokusaja stvaranja nove drzave na srpskom tlu.
Popovic je to nazvao rasizmom Cosica.Baska cinjenica da je Popovic zadnji covjek na svijetu da bilo koga optuzi za negativno drustveno ponasanje posto je upravo taj Popovic uhvacen na djelu kada je potpisao zahtjev za bombardovanje jedne zemlje posredno uzrokujuci smrt nevinih ljudi.
Cak smo imali komentare da ako neko kaze rasan Siptar ili rasan Francuz - da ga treba nazvati rasistom.
Raising Cain je dobro uocio ovu tendenciju i trend da se strahovlada manipulisuci terminom "rasizam" i vjerojatno svim drugim negativnim terminima kao palicom iznad glava masa.
Preporuke:
0
0
50
ponedeljak, 04 april 2011 23:45
Drasto
Kad advokat pomeša nacije i rase mora da je na velikoj muci.Kad s velikim piscem ne želi da razgovara jer je "rasista", on teži da utekne od odgovora na njegova pitanja,prosto zato što taj odgovor nema.On brka veličine i umesto da taj epitet pripiše čoveku koji ga nešto pita, on ,sebe postavlja na pijedestal čoveka koji neće sa svakim da razgovara.A taj svaki je opisvač srpskog naroda u celom prošlom veku i u najturbulentnijim trenucima njegove isgtorije.On dakle ne meša samo rase i nacije , nego i red veličina.Ko je taj da mu ja odgovaram.Ja odgovaram samo onima koji su tog pisca i njegov narod bombardovali.I peke.
Preporuke:
0
0
51
utorak, 05 april 2011 00:00
nena
@RaisingCain
U svetu kako ga ja vidim ima i Marokanaca i zena i Srba.I oni imaju svest o tome sta su i kako to sto jesu utice na njihovo vidjenje sebe i sveta oko sebe. Srbin zna da su mediji nepravedni i prema drugim grupama da su i drugi bombardovani ali da njega najvise boli ono sto se na njega i njemu bliske odnosi. Ne zato sto je to apsolutno najveca nepravda koja se ikada dogodila nego zato sto ga licno pogadja. I onda ga to ne sprecava da saoseca sa svima koji su bombardovani od bilo koga i zbog bilo cega jer pravdno bombardovanje ne postoji. I onda se zalaze da bombardovanje prestnane jednom i zauvek a ne raduje se da neko bombarduje njegove "neprijatelje" jer zna da stradaju neduzni civili. I zna da je u bolu za izgubljenom detetom vise nema Marokanaca, zena i Srba. Taj bol je univerzalan. O tome ja govorim. Ja nemam strah da ce mi ne -rasisticko misljenje oduzeti identitet. Ucestvovanje u diskusiji da li je necija rasisticka izjave "istinita" smatram nepristojnim
Preporuke:
0
0
52
utorak, 05 april 2011 16:51
RaisingCain
@nena
Bez imalo ironije moram da kažem da ne razumem o čemu vi govorite u vašem prethodnom komentaru ili da budem precizniji - ne mogu da dokučim kakve veze sve to ima sa prethodno rečenim? “Ucestvovanje u diskusiji da li je necija rasisticka izjave "istinita" smatram nepristojnim”. Sjajno! Tu je vidite i težište cele stvari. Problem vaših istomišljenika je u tome što vaše ili možda stavove Srđe Popovića shvatate kao univerzalnu istinu a bez temelja u realnosti, kvantitativno ili kvalitativno. Ali pa to je rudament svega, bavićemo se trivijalnostima i formom da se “Vlasi ne dosete” i pročitaju i shvate suštinu. A na putu za suštinu, istinu i “suočavanje” sa istom postavićemo mnoštvo prepreka od kojih će neke da budu stimulativne (uvela šargarepa?) a neke iz arsenala španske inkvizicije iz Toleda.
Preporuke:
0
0
53
utorak, 05 april 2011 16:53
RaisingCain
Za kraj...biće mi veoma drago da jednog dana budem deo diskusije u kojoj ćemo da se bavimo Marokincima, ženama, muškarcima, australopitecima, mesečevoj meni i univerzalnim nepravdama. Samo da mi Srbi rešimo prvo naše, srpske probleme i nepravde koje, u pravu ste - najviše bole.
Pozdrav
Preporuke:
0
0
54
petak, 08 april 2011 22:55
Primarius
Nas "otac nacije" je izneo svoj stav kroz jedan sentimentalno-nacionalisticki patos, primeren XIX veku, u stanju raskidanja njegove napacene "srpske" duse.Sto rece neko gore, ne moramo mu bas zamerati tu famoznu recenicu. Kao izdvojen incident ne znaci mnogo. Ali taj covek ovakvim izjavama uzbunjuje srpski narod evo vec 30 godina. Iskopava ratne sekire i neprijatelje. Uspostavlja ideolosku osnovu za pocetak ratova, migracije, i sve ovo sto nam lomi vrat od devedesetih do danas. Nije sam, ali je jedan od najodgovornijih. I sad njegova dusa narice sto je taj projekat, kakogod ga ko naziva, zavrsio bombardovanjem i gubitkom skoro svega sto se moglo izgubiti. Sada, zaboga treba pokazati obzir prema njegovim nervnim stanjima jer on i dalje govori "istinu". On nas i dalje drzi u pripravnosti. Hvala, ali mene vise ne.
Za sve sto sam licno dozivio kao zrtva te ideologije jedina mi je utjeha sto se nadam da cu ga nadziveti.
Preporuke:
0
0
55
subota, 09 april 2011 05:29
nena
@Primarius
Bas tako. I mozda nije lose iskoristiti ovo iskustvno pa se kloniti ljudi koji se kontinuirano pracakaju u ulozi zrtve i bez neprijatelja ne umeju da zive. Za glas poginulih, ozaloscenih, raseljenjih i zauvek traumatizovanih u javnosti nema mnogo prostora osim da se njihova stradnja svojataju i zloupotrebljavju za dnevno politicke potrebe i pateticne izjave mocnika. A za napacenu dusu Cosic umesto javnosti moze da potrazi slusaoce u prijateljima, porodici, svesteniku ili psihoterapeutu.
Mi smo i previse culi.
Preporuke:
0
0
56
nedelja, 10 april 2011 11:53
nikola
Politicki kanibalizam Srdje Popovica!
?????
Zaista sam naslov pretenduje na ulazak u opasne vode!
Braniti zdrav pogled na svet vec uveliko rasisitickim izjavama Dobrice Cosica a pritom se pozivati na kanibalisticku izjavu Jovanovica je raspirivanje mrznje kao vodilje i jedine smernice srpskih gradjana danas!
to nas je dovelo gde nas je dovelo...u vulkan mrznje !
+ + +
Nece moci!
Dizem glas protiv toga?
Ako mrznja prema svemu pobedi onda mi nismo Srbi!
+ + +
zaboravimo strele mrznje Drugosrbijanstvo..Prvosrbijanstvo..ideoloske kancer zarazne bolesti...navijastvo...huliganizam...kriminalofilstvo...
razlike koje nas spajaju stvorio je Bog..i tu se On nama daje...pa ima i japanaca pravoslavaca i arapa..i crnaca..i roma...i amerikanaca..i rusa...i Srba pa i Hrvata...ima nas jer Bog tako hoce ....da nam se javi!
Zapitajmo se sta je zaista Nova Srpska Politicka Misao svih nas?
mir nam!
Preporuke:
0
0
57
nedelja, 10 april 2011 15:55
Citalac
Primarius
Uspostavlja ideolosku osnovu za pocetak ratova, migracije, i sve ovo sto nam lomi vrat od devedesetih do danas. Nije sam, ali je jedan od najodgovornijih. I sad njegova dusa narice sto je taj projekat, kakogod ga ko naziva, zavrsio bombardovanjem i gubitkom skoro svega sto se moglo izgubiti.
Znaci, nista Tudjman sa svojim JAVNIM negiranjem Holokausta i legitimizacijom NDH, nista SS-regruter Izetbegovic, nista UCK... DOBRICA je kriv za sve muke i patnje (jer je nabrojanima zasmetao) a onda izazvao i pravedno bombardovanje, kaze Primarius.. Pritom licemerno kukajuci za 'izgubljenim'. Primarijuse, vasa strana je trijumfovala na Balkanu. Budite ponosni. Nenino sekundiranje je ocekivano i raspravljeno na topiku o Jovanovicu.
@ Nikola
Bilo bi lepse i postenije da ove poruke mira i ljubavi rasirite po Pescaniku i e-novinama. Tamo se, izmedju ostalog, pise i o tome da su "Srbi sami izazvali zrtve koje su podneli". Tim recima.
Recenica koju ste Vi i Srdja Popovic citirali je rasisiticka i nema te polemike koja moze da izmenni njen smisao.
Izjava cedomira Jovanovica je takodje rasisticka.
"Prosto sam srećan što sam upoznao jednog dobrog predstavnika šiptarskog naroda." Varijacije na ovu temu su ceste i, po meni, neubedljivi pokusaj negiranja rasisma. Covek koga je Cosic opisao ima ime i prezime. On mozda ne smatra sebe predstavnikom ni jedne grupe. Cosic u njegovo ime to odlucuje. Njegova pliticko misljenjeje, samo zato sto se poklapa sa Cosicevim je dokaz da je on dobar covek. Da je mislio drugacije verovatno ne bi bio dobar covek. Cosicevo misljenje je plemensko, neslobodno i samim tim ponekad rasisticko. To misljenje nije nemninovno zlo vec primitivno
To, sto on ne duva u iste diple kao oni, nije razlog da na njega pljuju. Njihovo ce proci, za istoriju knjizevnosti ce oni biti siroti mali hrcki.Iza njih zjapi zaborav, dok iza g.Cosica ostaje brdo napisanih knjiga. Oni su se rodili, grdili, ziveli i otisli - Dobrica pripada maloj grupi, koja je imala "RASTA SE RODITI".
Kakvo je to vreme u Srbiji doslo, kad su se intelektualni patuljci osilili da na dzina nasrcu.
Tako su i na Pekica komunisti nasrtali, ali je vreme nepristrastni sudija. Kako su prosli pljuvaci pokojnog Pekica, ta sudbina i ove ceka.
Zanimljiva je i reč koju Ćosić koristi kada kaže da je Albanac uverljivo kritikovao „šiptarski teror“. Verujem da ga je (nepoverljivi) pisac Ćosić pomno slušao ne bi li bio siguran u uverljivost tih izjava.
Srećan je pisac jer je upoznao jednog „dobrog predstavnika šiptarskog naroda“ kao da je teško takve upoznati, pa je čovek onda „prosto srećan“.
Upravo tako.
Kako ejdan čovek sa tako mizantropskim i morbidnim stavovima zaslužuje pažnju da mu se na ovom sajtu posveti tema?
Drugosrbijanac? Pa šta? Da nije jedini možda!
Zaklanja se iza imena i dela ZĐ? Ni tu nije jedini.
Hajde da sad napišemo prikaz njega, Teofila, Sarape, Gaće,BJelogrlića, Dragojevća,S. Trifunovića, Karanovićke..
I dokle ćemo doći?
Nema tu borbe za principe. oni se samo bore za svoj dzep u koji imperijalisticki svetski agresor ubacuje pokoji novcic. Oni se bore za prava uber-kapitalista sa Zapada koji podjarmljuju ceo svet. Ovi domaci ljudskopravisticki sitni profiteri su moderni kepo-i koji teraj svoj narod kao stoku na kapitalisticko klanje za interese belosvetskih profiterskih kanibala.
According to the United Nations Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination,the term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life.
This definition does not make any difference between discrimination based on ethnicity and race, in part because the distinction between the two remains debatable among anthropologists.
Izvinjavam se zbog engleskog. Nisam uspela da nadjem povelju UN na nasem.
Da li neko od komentatora moze da definise razizam, sovinizam, fasizam i nacionalizam.
Moze:
Rasizam: pridavanje (uglavnom pogrdnih) svojstava pojedincima ili grupama na osnovu stereotipa o rasnoj pripadnosti
Fasizam: spoj drzave sa (privatnim) korporativnim interesima.
Nacionalizam: davanje preferencije dobrobiti clanova sopstvenog naroda u odnosu na ostali svet.
Sovinizam: nadmeno i arogantno pridavanje neke prednosti grupi kojoj se pripada bez ikakvih ili dobrih razloga.
izmeštenu iz vremena i prostora, u kojoj bi Srđa
Popović bio Srbin (što on nikad nije bio i to smatra svojim kvalitetom),pred kraj 2.sv.rata, a
Ćosić u poziciji titoizmom ograničenog
(što on jeste bio), koji učestvuje u donošenju
odluka o streljanju Srba (po titoizmom ograničenom
shvaćanju, "narodnih neprijatelja").
I pitam se : Da li bi Srđa Popović tužio Ćosića
Sudu, zbog ondašnjeg "drugosrbijanstva", ili bi Sudu
tužio samog sebe, zbog toga što je bio Srbin ?
“Cosicevo misljenje je plemensko, neslobodno i samim tim ponekad rasisticko. To misljenje nije nemninovno zlo vec primitivno”.
A na osnovu kojih parametara ste izvukli zaključak da je mišljenje g.Ćosića “plemensko i neslobodno”? I kako takva neka vrsta mišljenja “samim tim je ponakada rasistička”? Stvarno inventivna teorija koja svoju realnu opipljivost ima upravo u citatu o povelji UN. Dakle pročitajte ponovo šta ste napisali pa onda nanovo povelju...e upravo to je rudament i suština teksta “Politički Kanibalizam...”
To je dnevnik čoveka koji preživljava bombardovanje, koji strepi, koji sumnja, koji je pod dejstvom stresnog ispisivanja svojih muka.To nije knjiga u kojoj se mogu tražiti stavovi.To je knjiga velikog bola.Tu rečenice nisu same.Ćosić je tu junak svoga zapisa.Znao sam da će tu rečenicu Srđa da navede.Njom je G Vučo pre njega i iz istog političkog ugla htela na stub srama da popne velikog pisca.Čitajte tu knjigu da vidite kako čovek pati nad sudbinom svoga naroda.To je ono što je tu glavno. U takvom traumatičnom osećanju sveta i veliki biva čovek od krvi i mesa i govori i ono što ne misli , ono što određuje trenutno stanje njegovog duha.Vreme je da shvatimo da se on tu nije odricao svoga dela, niti izražavao pravi stav o bilo kome i da je istina nešto drugo.Strah i strepnja nad sudbinom, grotlo svesti čoveka koga zasipaju NATO bombe
Hvala na definicijama. Dakle, da li se ovde radi o razismu ili o sovinizmu i nacionalizmu?
Iz vaših stavova se vidi da ne znate ništa o običajima, tradiciji, moralnim principima itd. albanskog društva. Ili bolje rečeno šiptarskog, budući da Albanci sa Kosova i Metohije sami sebe zovu Šiptarima.
A rečenica kojom ocenjujete Ćosića
predstavlja najbolji opis društvenih odnosa koji vladaju među Šiptarima na KiM.
Bolje bi bilo da razmatranja srpsko-šiptarskih odnosa prepustite nekome ko o tome zna malo više od vas.
Bar da znamo zasto nas toliko mrze! Ako je ovo rasizam? Ja sam rasista!
Vi stvarno mislite da ovo nije šovinizam? Ili neko ovde stvarno misle da postoje dobri, prosvećeni, itd narodi, i zli, neprosvećeni, itd? Ne, ne mislim da ima "civilizovanijih" naroda na Balkanu, nego mislim da je "narodu" davati takvu karakteristiku elementarna budalaština. Albanski narod je jednako dobar tj. loš koliko i srpski ili hrvatski ili bunjevački ili kineski. Dobri ili loši su samo i isključivo ljudi, pojedinci, a narodi nikako.
Ma dajte molim vas...
Kad neko spomene D. Ćosića prva asocijacija mi je Milan Panić, a druga "podjela "kosova"".
"Pojam auto-mrznje, koji ponekad koriste psiholozi i psihijatri, odnosi se na mrznju koja je uperena ka samom/samoj sebi, ka sopstvenim postupcima, sopstvenoj rasi, rodu, nacionalnosti, seksualnoj orijentaciji, poslovnoj grupi kojoj individua pripada. Uptrebljen u ovom kontekstu, pojam se u opstem smislu definise kao mrznja sopstvenog etnickog identiteta karakterisana zeljom za distanciranjem."
Prevod iz Wikipedije
„Taj socijalni politički i moralni talog tribalnog, varvarskog Balkana, uzima za saveznika Ameriku i Evropsku uniju u borbi protiv najdemokratskijeg, najcivilizovanijeg, najprosvecenijeg balkanskog naroda-srpskog naroda“.
Dakle, u gore navedenoj Cosicevoj recenici imamo dve pretpostavke:
2) da su Srbi narod sa dugotrajnom drzavotvornom istorijom, da je dokumentovano da su jos za vreme cara Dusana bili civilizovani ( jeli kasikom i zivili u drustvenoj jedinici- familiji a ne plemenu)i bili pismeni (za to postoje razni istorijski dokazi)Znaci, ako Popovic tvrdi suprotno- srpski narod ga treba i za to tuziti na civilnom sudu , uz onu jos nepostavljenu tuzbu o potpisivanju zahtjeva za bombardovanje koje je proizvelo ljudske zrtve u Srbiji.
A samo za nenin benefit navodim citat iz Deklaracije UN o ljudskim pravima gdje kaze u artiklu 2 da:
“Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status…”
Znaci pravo na nacionalno i drustveno porijeklo. Sto se isto nalazi “ United Nations Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination,”koji je ona citirala pod pravom na “ national or ethnic origin “.
A to nam samo potvrdjuje pravo Siptara na svoje plemensko i varvarsko porijeklo a ne civilizovano i drzavotvorno porijeklo kakvo Popovic hoce da im silom nametne.
Ako uzimamo nacizam kao rasiren trend koji je zao i neljudski , onda je za pohvalu pojedinac koji se ogradjuje svojim djelima i rijecima od tog trenda.
Tako i Cosic ima pravo da izdvoji jednog Siptara koji se ogradjuje od zlocinackog trenda ( mafija , etnicko ciscenje nad Srbima s Kosova , unistavanje srpske kulturne bastine, trgovina srpskim organima itd)ostalih Siptara.
I za Boga miloga, neno, Maticu i ostali - budite malo kreativniji u raspravama-ovo vase papagajstvo je postalo dosadno i bez svrhe, malo vise razmisljajte i budite realniji.
Plemensko misljenje jer, po mom misljenju, vidjenje grupe kojoj pripadamo u iskljucivo positivnom svetlu( najdemokratskiji, najcivilozovaniji, najprosveceniji). Svuda je prisutno. U svakoj radnoj organizaciji delovi organizacije misle lepo o sebi i lose o drugim delovima organizacije. Jedan od razloga je univerzalna potreba da budemo lepi, pametni plemeniti, jaki zavisno od sistema vrednisti. Najlaksi i najbrzi put do ostvarenjea te potrebe je da nadjemo nekoga od koga smo lepsi, plementiji, jaci…… Da je Cosic slobodan mislilac njegovo misljenje bi bilo principijelno, sto ce reci nezavisno od toga da li je Srbin, Marokanac, muskarac, star ili mlad, katolick protestant ili ateista. Ili bi bar u njegovom misljenju mogli da vidimo prisustvo svesti da postoje licni, porodicni drustven, faktori koji da uticu na njegovo misljenje. Moj utisak je da on svoje misli iznosi kao apsolutno istinite sto je odlika nerazvijenog misljenja.
Kako se Vi I ja ne mozemo sloziti oko definicije pojma o kome razgovaramo dijalog medju nama, na ovu temu, nije moguc. Ako ja to prihvatim i odolim potrebi da Vas na osnovu ove razlike medju nama optuzim za opasno pojednostavljenje realnosti, za nebrigu o svetu u kome zivimo, za manjak obrazovanja i intelektualnu lenjost zbog koje morate da se drzite definicije od pre dva veka, ja sam onda uspela da izmaknem zavodljivom rasistickom misljenju. Ako poverujem da je sve sto sam navela istina I da ste vi zaista I nepogovorno sve to za sta Vas optuzujem onda sam u sferi rasistickog misljenja, ja i dalje verujem, nezavisno od boje Vase koze.
Nije moja namera da se bavim odnosima izmedju dva naroda. Slazem se sa Vama da nedovoljno znam o tome da bih bilo kome bila kompetentan sagovornik. Ono u cemu sam ja pokusala da ucestvijem je pokusaj razumevanja rasisitickog misljenja u sebi i drugima.
Heh, you wish. Citam ovih dana kako se NGO-jedinice i prateci LDP-jugend ubise po komentbordovima i blogovima da - a sve naocigled mirno i sa onim ma-otkud-vam-to-cudjenjem - ubise dokazujuci nam da je OCIGLEDNO (zamislite bezobrazluka, ocigledno!) kako je Jovanovic mislio na "africke diktatore optuzene za kanibalizam" (ili, sto bi B92 spinovao, "na africke lidere").
Verujete li vi SAMI ovome sto pricate? Posto vam niko sa zrncem zdravog razuma nece poverovati. Nije ovaj mislio ni na kakve 'diktatore' i 'lidere' nego na 'africke kanibale', odurnu rasisticku babarogu iz najmracnijih coskova evropske rasisticke tradicije.
I istrcao se onim sto STVARNO misli i sada se nevesto brani. Vi ga samo ukopavate ovim 'pojasnjenjima'.
Gotovo je, LDPovci. Ceda je rasista. Srbljanovicka je JAVNO uhvacena kako negira Holokaust. Biserko negira Jasenovac.
Vi ste pandan Dejvidu Djuku. I sramota ove zemlje. The cat is out of the bag.Konacno.
Pa ne očekujemo mi da se Vi složite ili ne složite sa Pajom Patkom, nego da da branite teoriju koju ste istakli, a koju je on argumentovano obezvredio.
Vi mislite da je tvrdnja da postoje zuta, crna i bela rasa i tacka nesto sa cim treba polemisati. To je kao kada bismo polemisali sa tvrdnjom -zemlja je ravna ploca I tacka. Definicja rasizma usvojena je u UN 50’ godina proslog veka. Rezultat je doprinosa i postignutog konsenzusa naucnika iz celog sveta (antropologa, sociologa, biologa, istoricara, pravnika…..) Ova definicija je usla u zakondoavstva vecine zemalja sveta ukljucujuci i zakonodavstvo Srbije. To ne znaci da treba da prestanemo da promisljamo rasizam kao znacajan i potencijalno opasan fenomen sveta u kome zivimo. Jedino nisam sigurna da ja zelim da ucestvujem u polemikama u kojima se razvoj ljudske misli u poslednjih sto godina potpuno ignorise. To je, po meni, kao kada bih ucestvovala u diskusiji ciji je cilj da pojasni da li zuc luci jetra ili mozak, da li DNK ili limfa prenose nasledne informacije, postoje li zaista virusi ili su oni necija izmisljotona.
Ukoliko ste hteli da kažete da sam anahron, mogao bih da prihvatim (uprkos tome što je konvencija iz 1950.), ali Vaši primeri iz egzaktnih nauka, osim što nisu adekvatni, idu ka tome da me diskvalifikuju.
Nije mi bila namera da Vas diskvalifikujem. Zao mi je ako ste tako razumeli. Ja sam samo htela da kazem za koje diskusije sam zaintersovana a u kojima ne zelim da ucestvujem. To o Vama ne govori nista. Zelela bih da verujem da mi nikada nije namera da omalovazim sagovornika ili da toj nameri uspevam da se oduprem. Moja je zelja da kroz polemiku produbim sopstveno razumevanje teme o kojoj razgovaramo.
Ovde se ne radi i ne govori o plemenskom misljenju Siptara nego o navedenom plemenskom porijeklu Siptara- to su dva apsolutno razlicita pojma.
I zaista se radi o odnosima dva naroda a ne o kruskama i jabukama .Ako neko ne zna dovoljno o tom pojmu, ne treba da se javlja za diskusiju.
Svaki komentar koji ignorise ova dva pojma u raspravi je nekreativan i ignorantan.
"Pa reći da je neko rasni Srbin, Šiptar ili Fracuz je takodje vid rasizma"
To nije rasizam , cak ni blizu- to je navodjenje cinjenicnog stanja.Bio bi rasizam da je Cosic proizveo teoriju da je taj Siptar zbog svojih rasnih oznaka- nize bice. Kao sto vidimo to nije slucaj.
A svi takvi kao sto je ovaj Ivan , koji negiraju neciju rasu, porijeklo, etnicitet vredjaju jedno od osnovnih ljudskih prava a to je pravo na porijeklo i pravo na to da neko bude druge rasa ili drugog etniciteta. U samoj bazi Ivanovog razmisljanja nalazi se ideja da su ljudi uniformni i bez odredjenih oznaka koji oznacavaju njihovu razlicitost. Ta razlicitost se inace kao drustveni pojam naziva "diversity" ( ne znam da prevedem na srpski)i naglasen je trend u multikulturnim drustvima danas. A govori o pravu svakog covjeka da ne mora da bude uniformirano bice a da se njegove specificne oznake ( kao oznake ovog rasnog Siptara) cijene i postuju.
Ne znam odakle Vam ideja da je tema clanka ili diskusije bilo cije poreklo. Tema je rasizam, koliko ja razumem.
Diversity je raznolikost ili razlicitost
@nena
Čekajte malo...Ćosić se obraća svom narodu i opisuje one sa kojim imamo željenu ili neželjenu interakciju a ti narodi imaju svoja imena, te države imaju svoja imena i identitet pa im se tako i obraćamo ergo ne stoji vaša teza o principjelnom razmišljanju kao rudamentu bacanja svega u bezlični melting pot u kome nema “Srba, Marokanaca, žena, muškaraca...”
Vaša građanska koncepcija slobodnog razmišljanja ili kolektivizma aka “principijelno mišljenje” nije ništa drugo nego preobučeni totalitarizam manjine, bar ja to tako vidim. Mogu da shvatim potrebu neprijatelja Srba da izvezu ovu kvarljivu robu u Srbiju ali nemojte još da nas ubeđuju da je to za naše dobro jer je to skoro pa opsceno.
Uzgred, nešto ne mogu da se setim kada je neko iz kolevke izvoznika ovakve vrste “principjelnog razmišljanja” u poslednjih dvadesetak godina o nama “principijelno” zborio? Ako se dobro sećam anatema je neuvijeno pala samo na Srbe, samo i izričito Srbi su izdvojeni kao izvori svih zala na Balkanu od Kenozoika pa naovamo a rečnik i repertoar korišten u procesu teško da bi se mogao okarakterisati kao pristojan a nekmoli “principijelan”. Toliku količinu ektoplazme izbljuvane na jednu naciju na javnim “slobodnim i nezavisnim medijima “ nisam video od “Isterivača Đavola”. Zahtevi istih tih da mi budemo politički korektni aka evnusi su ništa manje nego perverzija. Toliko o “građanstvu” i njegovim neoizvoznicima. Uostalom hajde da zaboravimo na momenat na političku korektnost i ocenimo da li je Ćosić rekao istinu ili ne, to je vidite i suština svega.
Upravo smo pogodili u metu ( nakon 40tak komentara)
Da li govorimo o rasizmu ili o diversity?
Cosic je opisao neke oznake Siptara uzimajuci cinjenice u obzir- plemenska tradicija nasuprot staroj srpskoj civilizacijskoj i drzavotvornoj tradiciji Srba. Siptarsko trazenje zastite od Amerikanaca i Evropljana za njihove kriminalne aktivnosti a sve u cilju pokusaja stvaranja nove drzave na srpskom tlu.
Popovic je to nazvao rasizmom Cosica.Baska cinjenica da je Popovic zadnji covjek na svijetu da bilo koga optuzi za negativno drustveno ponasanje posto je upravo taj Popovic uhvacen na djelu kada je potpisao zahtjev za bombardovanje jedne zemlje posredno uzrokujuci smrt nevinih ljudi.
Cak smo imali komentare da ako neko kaze rasan Siptar ili rasan Francuz - da ga treba nazvati rasistom.
Raising Cain je dobro uocio ovu tendenciju i trend da se strahovlada manipulisuci terminom "rasizam" i vjerojatno svim drugim negativnim terminima kao palicom iznad glava masa.
U svetu kako ga ja vidim ima i Marokanaca i zena i Srba.I oni imaju svest o tome sta su i kako to sto jesu utice na njihovo vidjenje sebe i sveta oko sebe. Srbin zna da su mediji nepravedni i prema drugim grupama da su i drugi bombardovani ali da njega najvise boli ono sto se na njega i njemu bliske odnosi. Ne zato sto je to apsolutno najveca nepravda koja se ikada dogodila nego zato sto ga licno pogadja. I onda ga to ne sprecava da saoseca sa svima koji su bombardovani od bilo koga i zbog bilo cega jer pravdno bombardovanje ne postoji. I onda se zalaze da bombardovanje prestnane jednom i zauvek a ne raduje se da neko bombarduje njegove "neprijatelje" jer zna da stradaju neduzni civili. I zna da je u bolu za izgubljenom detetom vise nema Marokanaca, zena i Srba. Taj bol je univerzalan. O tome ja govorim. Ja nemam strah da ce mi ne -rasisticko misljenje oduzeti identitet. Ucestvovanje u diskusiji da li je necija rasisticka izjave "istinita" smatram nepristojnim
Bez imalo ironije moram da kažem da ne razumem o čemu vi govorite u vašem prethodnom komentaru ili da budem precizniji - ne mogu da dokučim kakve veze sve to ima sa prethodno rečenim? “Ucestvovanje u diskusiji da li je necija rasisticka izjave "istinita" smatram nepristojnim”. Sjajno! Tu je vidite i težište cele stvari. Problem vaših istomišljenika je u tome što vaše ili možda stavove Srđe Popovića shvatate kao univerzalnu istinu a bez temelja u realnosti, kvantitativno ili kvalitativno. Ali pa to je rudament svega, bavićemo se trivijalnostima i formom da se “Vlasi ne dosete” i pročitaju i shvate suštinu. A na putu za suštinu, istinu i “suočavanje” sa istom postavićemo mnoštvo prepreka od kojih će neke da budu stimulativne (uvela šargarepa?) a neke iz arsenala španske inkvizicije iz Toleda.
Pozdrav
Za sve sto sam licno dozivio kao zrtva te ideologije jedina mi je utjeha sto se nadam da cu ga nadziveti.
Bas tako. I mozda nije lose iskoristiti ovo iskustvno pa se kloniti ljudi koji se kontinuirano pracakaju u ulozi zrtve i bez neprijatelja ne umeju da zive. Za glas poginulih, ozaloscenih, raseljenjih i zauvek traumatizovanih u javnosti nema mnogo prostora osim da se njihova stradnja svojataju i zloupotrebljavju za dnevno politicke potrebe i pateticne izjave mocnika. A za napacenu dusu Cosic umesto javnosti moze da potrazi slusaoce u prijateljima, porodici, svesteniku ili psihoterapeutu.
Mi smo i previse culi.
?????
Zaista sam naslov pretenduje na ulazak u opasne vode!
Braniti zdrav pogled na svet vec uveliko rasisitickim izjavama Dobrice Cosica a pritom se pozivati na kanibalisticku izjavu Jovanovica je raspirivanje mrznje kao vodilje i jedine smernice srpskih gradjana danas!
to nas je dovelo gde nas je dovelo...u vulkan mrznje !
+ + +
Nece moci!
Dizem glas protiv toga?
Ako mrznja prema svemu pobedi onda mi nismo Srbi!
+ + +
zaboravimo strele mrznje Drugosrbijanstvo..Prvosrbijanstvo..ideoloske kancer zarazne bolesti...navijastvo...huliganizam...kriminalofilstvo...
razlike koje nas spajaju stvorio je Bog..i tu se On nama daje...pa ima i japanaca pravoslavaca i arapa..i crnaca..i roma...i amerikanaca..i rusa...i Srba pa i Hrvata...ima nas jer Bog tako hoce ....da nam se javi!
Zapitajmo se sta je zaista Nova Srpska Politicka Misao svih nas?
mir nam!
Znaci, nista Tudjman sa svojim JAVNIM negiranjem Holokausta i legitimizacijom NDH, nista SS-regruter Izetbegovic, nista UCK... DOBRICA je kriv za sve muke i patnje (jer je nabrojanima zasmetao) a onda izazvao i pravedno bombardovanje, kaze Primarius.. Pritom licemerno kukajuci za 'izgubljenim'. Primarijuse, vasa strana je trijumfovala na Balkanu. Budite ponosni. Nenino sekundiranje je ocekivano i raspravljeno na topiku o Jovanovicu.
@ Nikola
Bilo bi lepse i postenije da ove poruke mira i ljubavi rasirite po Pescaniku i e-novinama. Tamo se, izmedju ostalog, pise i o tome da su "Srbi sami izazvali zrtve koje su podneli". Tim recima.