петак, 03. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

У Србији ништа ново

Kоментари (58) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 20 април 2011 19:29
Станимир Трифуновић
Истина, Коштуница је и под притиском властитог окружења, којему је већ досадио четворогодишњи опозицијски пост, па би радо пошли Илићевом стазом, процењујући да уз Николића могу рачунати на дио колача који иде уз власт.


Поштовани г-дине Турлајићу, ОВО НИЈЕ ИСТИНА! Једноставно, Ви претпостављате да би тако могло бити занемарујући аутономност В.Коштунице и његову неподкупљивост. или бисте желели да тако буде!?

Једино позитивно што му се може приписати је да се коначно опростио од бесмислене флоскуле о чланству целовите Србије у ЕУ.


Као прво, та флоскула НИЈЕ БЕСМИСЛЕНА,ВЕЋ НАПРОТИВ, ЈЕДИНО СМИСЛЕНА. Као друго њено напуштање му се НЕБИ МОГЛО ОПРОСТИТИ. И као треће, УОПШТЕ НИЈЕ НАПУСТИО ПОЗИЦИЈЕ ИЗ ФЛОСКУЛЕ.

Ја Вас питам, ДА ЛИ БИСТЕ ОДОБРИЛИ НАПУШТАЊЕ ТЕ ФЛОСКУЛЕ?
Препоруке:
0
0
2 среда, 20 април 2011 19:36
наташа
Увек до сада кад јер било "густо" народ би правилно изабрао. Проблеми би наступили кад би се изборна воља народа игнорисала и кад би дошло до неприродних коалиција. То нису измислили ДС. Тако је радио Милошевић, а богами и Коштуница. Сетите се Драшковића и Иване Дулић-Марковић у Коштуничином тиму.
Проблем треба храбро препустити народу, нека изабере, и онда нека природна коалиција, коалиција на сродности програма и педизборних обећања да направи владу.
Изван тога нема ни мудрости ни среће.
Сигуран сам да ће народ изабрати правилно, а и ако погреши, себи ће погрешити.
Заиста ми је доста "усрећитеља" народа и "бриге" да народ погреши.
Али бих увео обавезу да приликом избора свака странка достави листу одговора на нека питања, као нпр. питања Космета, условљености уласка у ЕУ, дугова и задуживања, корекције приватизација, гоњења криминалаца, дроге, итд и да се не може стварати коалиција нити мењати став о неким питањима. Куповина посланика се може решити страначким уговорима.
Препоруке:
0
0
3 среда, 20 април 2011 20:39
Jasna
Slazem se sa preteznim delom teksta,a posebno sa onim delom o tolerisanjem izborne kradje kad je u interesu "demokratije i slobode".Da cemo se tesko ,vrlo verovatno i nikad osloboditi zute posasti takodje mislim,posebno "legalnim" putem,a da ce oni koristiti sva sredstva oce.Mislim da oni mogu otici s vlasti jedino na isti nacin na koji su i dosli,samo sto Srbi nikad nisu bili kadri da sami organizuju"kuku i motiku",uvek im je trebao imperijalisticki patron i mentor(onaj anglosaksonski),koji bi ovog puta izostao jer nema interesa,oni su svojim zutim decacima potpuno zadovoljni.
Sto se tice Tome ja primecujem da prikuplja glasove ,ne samo tranz.gubitnika,vec i glasove razocaranih glasaca zutih (u svom okruzenju,poznajem dosta takvih),a te nisi pomenuo,a nije da ih nema,za njih je Toma u "europskom ruhu" prihvatljiv.Takodje znam i neopredeljene koji ce glasati za SNS ,rukovode se logikom,e svi su se izredjali i pokazali se sta znaju(tj ne znaju) ,ajde sad neka i Toma dodje na red
Препоруке:
0
0
4 среда, 20 април 2011 20:54
Nikolic
Hiperaktivni Nikolic?! U bolnici? Dalje nisam citao...
Препоруке:
0
0
5 среда, 20 април 2011 20:56
Дејан Михаиловић
Одличан текст и тачна прогноза изборних резултата.
Препоруке:
0
0
6 среда, 20 април 2011 21:23
IGOR
Vrlodobar i objektivan tekst gospodina Turajlića. Ni po babu ni po stričevima. Lično imam nekih sitnijih primedbi, ali se uglavnom slažem sa zaključcima. Pogotovo za SNS I ds, kao i sa onim da članstvo i stranački funkcioneri kojima je dojadio opozicioni post "guraju" DSS ka Nikoliću, bez obzira na njegovo novokomponovano evropejstvo.
Препоруке:
0
0
7 среда, 20 април 2011 21:38
Јасна Симоновић
Стереотипно тачно!...Можда малчице сувише сигурно...Ипак, човек каже, а Бог располаже...

И заиста је време не само у Србији већ "богами и у свету" да се престане са "толерисаном праксом" "кршења изборне воље гласача"...
Па 10 људи је, колико знам, доказано неопходан број за сваку "акцију"...Како се то може 10 људи ниподаштавати на очиглед целога "Цесида"?

Због те, за мене "нетолерисане праксе", скрила сам Неутралну Србију у УСА...
Па сад нека јој се Империја (ко су ти?) најзад поклони јер од Републике Србије, настале на "толерисаној пракси" нема вајде...

Нити се тапија даје нити узима тако лако...
То енглеска осигуравајућа друштва најбоље знају...(А изгледа да је и Шварценегер почео да учи-ха!)...
Препоруке:
0
0
8 среда, 20 април 2011 21:57
Senka
Da je potrebno vise transparentnosti oko izbora u Srbiji- to stoji.Zato mi se svidja natasin predlog kad kaze:"Али бих увео обавезу да приликом избора свака странка достави листу одговора на нека питања, као нпр. питања Космета, условљености уласка у ЕУ, дугова и задуживања, корекције приватизација, гоњења криминалаца, дроге, итд "
Znaci, sve stranke odgovaraju na pitanja od interesa gradjana .I da se posle toga te politicare koji budu izabrani- drzi za rijec( accountability , ne znam srpsku rijec za to) ako budu odstupali od te liste odgovora ili ako ne budu imali prihvatljivo objasnjenje za odstupanje- nek se maknu .
Kuka i motika se drugim rijecima moze opisati kao anarhija i nije u cilju nijednog gradjana Srbije.A svaki politicar mora da snosi odgovornost ako potice anarhiju.
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 21 април 2011 00:04
Доротеј
Да избори могу заиста нешто да мењају, давно би били укинути од стране белосветских моћника. Ово наравно важи за сав "слободни и демократски" свет.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 21 април 2011 00:06
primarius
"уместо да је разантним иступом у јавности зачепио противничке губице"
Ama sta mu ovo znaci? Cu li nekad neko za ovaj "razantni" pristup? Stvarno bih volio da znam. Da li je to nesto rezonantno ili razorno ili...?
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 21 април 2011 00:59
drabra
Niste uzeli Seselja u kombinaciju a njegov povratak na velika vrata u Srbiju ne gine. I ako ga osude na 15 godina (a gledano koliko su dobili hrvatski generali nece dobiti ni sest meseci) on dolazi u Srbiju pre izbora.
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 21 април 2011 02:10
Peter RV
Zivim vec dugo u diaspori i vjerovatno cu reci nesto na cemu ce mi se, vi iz zemlje, potsmehivati kao ludom anti-demokratu.
Vi u Srbiji prestanite da se pravite da ste neka skandinavska demokratija koja vrsi izbore bez stranog pritiska. Vi ste mnogo slicniji Egiptu ili Tunisu za vrijema Mubaraka i Ben Alija. Oni su imali redovne 'demokratske' izbore cije rezultate su odlucivali americki ambasadori. Za otprilike cetrdeset godina je sve to tako trajalo, a ni dan danas se ne moze predvidjet zadnji cin te farse.
Vi ste braco, kao i oni, okupirani, i stavitese ovo dobro sebi u glavu. Svi vasi izbori ce uvijek bit u skladu interesa vasega okupatora, glasali koga glasali, sve dok ne izadjete masovno na ulicu i oborite vase Mubarake i Ben Alije.
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 21 април 2011 02:50
Ружичасти пантер@ Наташа
Имам неограничено поверење у народ, тачније у српску сељачку памет, зато сам својевремено гласао за Шешеља а после за Николића. Мислио сам да је Николић човек из народа, близак селу и земљи, а то по мени значи бити близак коренима, прецима, гробовима. Сматрао сам (више не сматрам) да ће таква особа увек знати да разазна када је земља угрожена и да ће стати у њену одбрану. Садашњи проблем Србије је што се више не ради о избору између постојећих партијских програма већ о драматичној одлуци да се радикално промени садашњи систем. А ту радикалну промену система (а не владе), коју неко назива „кука и мотика“, неко „револуција“, неко „улица је пресудила“ - не нуди ниједна партија. То не спада у партијске програме. Та "понуда" неће бити на изборним листићима.
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 21 април 2011 05:56
Marko Gay
Zasto se ne omoguci g. Nikolicu da dostojanstveno umre?

Uzrujam se svaki put kada kazu da su mu dali infuziju.
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 21 април 2011 06:26
МП
Овако птприлике изгледа "објективна"(непристрасни посматрач са стране)анализа стања и поготово предвиђање резултата будућих избора.Вероватно да би сваки навијач "Партизан"-а тако писао и о шансама "Звезде" да освоји првенство,само би уместо Империје ту своје прсте умешала ФИФА са помоћницима у ФСС.
Препоруке:
0
0
16 четвртак, 21 април 2011 09:05
Вукадин
Исувише жустро и надобудно. Свет није црно-бели, погледајте мало емисију Вукадиновића која се тако зове. Није таква ни Србија. Немам намеру да оповргавам оно што је речено, смета ми тон текста. Доста је да у једној ствари аутор не буде у праву (кад је тако "одлучно" кренуо) па да се све сруши на њега.
А има ли безгрешних?
Препоруке:
0
0
17 четвртак, 21 април 2011 09:06
Лаповац
Ама људи шта причате, зар се већ нисмо сложили да, како ствари тренутно стоје, нема смисла изаћи на изборе, јер избори неће ништа покренути на боље. Морамо да чекамо док се не појави нека нова снага која ће да има изгледа да покрене точкове напред, јер ови сви шлајфују. А до тада шта им можемо него да их гледамо како уживају у плодовима своје демократије, на задовољство и њихових спонзора. Нашој демократији, какву већина нас замишља, за сада ту нема места, односно нема шансе да победи. Ако смо за шојићевштинску државу, ајде да изађемо на изборе , били они и за месец дана.
Препоруке:
0
0
18 четвртак, 21 април 2011 10:13
брм
Све је тачно сем последње реченице..каква кука и мотика у народу стараца, не заваравајте се...

Ружичасти
све си у праву..сем...улице данас пре доносе интифаду него револуције које су нам потребне (и то не партизанске него српске - као српски устанци)
а интифаду су смислили Империја(листИ) - идеално стање и најјефтиниј начин да пљачкаш ресурсе државе и исцрпљујеш народ..ко Енглези са Трепчом и минералима са Косова
Препоруке:
0
0
19 четвртак, 21 април 2011 10:18
Slobodan 50
i sada, drage patriote, koji niste izdajnici, koji niste konfuzni, koji znate pravu istinu, šta kažete, na najnoviji stav EU?da srbiji, ne trebaju
izbori, jer bi to dovelo do"nestabilnosti"...do "kočenja"...bio bi "odložen ulazak"....i tako dalje, i tako dalje....DOĆI ĆE I TAJ DECEMBAR, DOĆI ĆE I 2012...I KAD SE NE BUDE NIŠTA PROMENILO I KADA BUDEMO TOTALNO UNIŠTENI, ŠTA ĆETE, ONDA REĆI? e, zato sam ja uveo termin "čipovani roboti" i "modifikovani čipovani roboti"(važi za skorašnje normalne ljude).čipovanim robotima, ponoviš, sa visokog mesta, tri puta jednu laž i podmetačinu i to postaje virtuelna stvarnost u srbiji, ali NOVČANICI PRAZNI!!!dakle, savetujem: ako u metežu medijskih manipulacija, ne možete , drugčije da se snađete, SAMO GLEDAJTE U NOVČANIK!!!SVAKOG JUTRA GLEDAJTE U NOVAČANIK I DOĆI ĆETE DO ISTINE!!!DAKLE, UVODIM NOV TERMIN: "ŠIFRA-NOVČANIK".
Препоруке:
0
0
20 четвртак, 21 април 2011 11:09
Šifra Čitaj novine@Slobodan 50
Šifra Evropska unija: zemlja bankrot, novčanici prazni,država stoji u redu za milostinju iza Grčke, Portugala, Islanda, Španije, Italije, ukida se i ovo malo besplatnog školovanja i zdravstvene zaštite, prosečna plata 120 evra, ne postoji stalni radni odnos već zaposlenje od danas do sutra (to se zove fleksibilizacija tržišta rada), opšta apatija, procedura izlaska iz Evropskog raja složenija od procedure ulaska. O, Sezame otvori se, hoću da izadjem!!!
Препоруке:
0
0
21 четвртак, 21 април 2011 12:03
Ђорђе Ивковић
Г. Турлајић, по обичају, суверено демонстрира накнадну памет, или, ајмо рећи "парафразира" већ изнете туђе ставове.
За чудо, овај пут се г. Турлајић и ја скоро у свему слажемо. Само, ја сам ситуацију `антиципирао` пре више од два месеца.
Мало изнад тог чланка написао сам и да се може очекивати "нарастање" ЛДП (макар Чеда играо по столовима под шатрама са ЈК и Јовом Капом).
Очајно губимо време.
Овај режим црпи своју снагу из разарања земље.
Већина коментатора једноставно багателише формулу 30+21% којом ће Србија бити уништена ако се дозволи да предизборне активности и избори буду спроведени по припремљеном сценарију.
Последња шанса су социјални бунт + тотални притисак на главне режимске ("Бриселске")медије и то не усмерено ка скупштинским изборима, већ ка БT. Затим могу избори. За тај посао имамо још пет месеци.
У противном, изласком на изборе, нанели би последњу увреду умирућој Србији.
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 21 април 2011 12:51
Jasna Simonović
Marko Gay ...
Zaista! Toma treba dostojanstveno da ode na onaj svet kroz cca 30 godina!

A za to vreme želim mu da što manje ima potrebe da prija infuzije, a da što više bude na čistom vazduhu sa svojom porodicom i da pije čistu vodu u svojoj otadžbini Srbiji...
Препоруке:
0
0
23 четвртак, 21 април 2011 13:14
Sajber Mileva
под условом да се сахарски врући ветар не догоди у Србији(кука и мотика)“.


У Сахари се није дигла кука и мотика.Дигли се хеликоптери и тешка ариљерија тамошњих "голоруких" отпораша.
*
Шта ће бити на следећим изборима:Ништа ново.
За жуте,де мислим и на Чедине, који се од ДС разликују само по... Да ме убијете,не знам чиме бих довршио реченицу...

Значи, за ћуте ће гласати:
-Они који штрпну макар кривице од њихове отимачине
-присталице разних Верка и осталих УРС(уједињених разбијача Србије,који би да владају макар хектром земље Србије,макар се она на тај хектар свела.
-Припадници мањина,који једним ком меркају неко парченце СРбије,кад већ могу Шиптари.
-Они који жуте не воле,али се плаше да ће,ако они не победе, поново добити санкције ако не и бмбе.

И биће негде пата-карте. И онда ће Свети Борис Евроточиви рећи: Ну, ну, не може опозиција!
И направиће се поново нека коалиција спрам које је ова са СПС-ПУПС оличење логичности.

Нема краја жутом паклу
Препоруке:
0
0
24 четвртак, 21 април 2011 13:37
Вукадин
Е сад... Сам наслов је индикативан. "Ништа ново". Онда дође коментар, као сложили смо се да не излазимо на изборе. Не знам само где ћете. Места за пецање су заузели незадовољни "чедисти" - кажу они по блоговима да ће на пецање на дан избора. Самоубилачка "стратегија" не даје резултате, видим да је и Тома одустао од фарсе.
Али понављам, што рече Теофил у емисији занимљивог наслова, "по ко зна који пут" - свет није црно-бели. Па ни "Империја" није такав монолит. Није ли се доста вас добрано обрадовало кад Меркела рече да је мулти-култи мртав? С разлогом, не спорим...
Гласаћу макар за фамозно "мање зло", а у нијансама сиве лакше је наћи светлију (или тамнију, ко како воли). Ево, Ђилас нешто ради, а по другосрбијанским круговима веле да је десничар...
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 21 април 2011 13:43
Sajber Mileva
Ех, брзопелтост у куцању, лапсус калами, односно тастатуре. Заправо, откуцам текст, па видим да има випе од 1.000 знакова, па сечем, и остане:

"Они који штрпну кривице" а треба "мрвице"

Слажем се са свим дискутантима који тврде да ће ментори држати Тадића на власти све док уништава оно што је остало од Србије.
Препоруке:
0
0
26 четвртак, 21 април 2011 13:58
Nikola Turajlić
Pre svega ističem da je tekst pisan pre početka lakrdije koju izvodi žedjoposni Toma. Ovo njegovo produciranje, koje vredja zdravi razum, imat će izvesno posledice na pad rejtinga SNS, jer će izgubiti i ono malo verodostojnosti.
Poskakivanje Koštunice oko žedjoposnog Tome, kao i Bakarčevo proglašenje ovoga za modernog svetog Georgija, imat će takodjer reperkusije i na DSS-ove preferencije, po onoj narodnoj tko sa decom spava ustane "mokar".

@ Stanimir Trifunović
Ne sumnjam ja u Koštuničino poštenje, ali ne bih dao ruku u vatru za poštenje njegovog okruženja.
Ne bih se ni kladio na njegovu sposobnost ispravnog izbora.
Dozvoljavam da sam neispravno upotrebio izraz floskula, jer se radi o nebulozi "celovita Srbija u EU". Uvreda je za zdravi razum i pomisao da će najjače EU države, koje su stvorile Kosovo, primiti Srbiju u EU, bez njenog priznanja Republike Kosova.
Ovo je Koštunica i nedavno priznao na svoj "nemušti" način, tako da ga gotovo nitko ne razume.
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 21 април 2011 14:45
OKVIR
Posle svega sta se izdesava ovih dana, ocekujem, NAZALOST da ce u jednoj od epizoda i Sojic da strajkuje zedju i gladju, pa ce posle nekoliko dana da dodje neki pop, da ga pricesti i tom kasicicom svete vodice ce da prestane strajk zedju ali ce se nastavi gladju, a sra... ce dalje da bidne, CE VIDIMO, iako to vec i sada znamo, hik, hik ...
Препоруке:
0
0
28 четвртак, 21 април 2011 14:53
Nikola Turajlić
Neki komentatori mi oponiraju da je moguća "kuka i motika", bez podrške sa strane, povlačeći paralelu sa ranijim dogadjanjima.
Pozvao bih se na knjaza Miloša i njegovu ocenu ispitivanja "javnog mišljenja".
Problem dosmanlija je da narod već "muči", a oni ne mogu (nemaju čim) popuštati.
Drugim rečima narod se do sada bunio iz "ideala", a ne zbog egzistencijalnih razloga.
U situaciji kumulacije dovoljne mase stanovništva, koje se našlo pod pragom egzistencijalne izdržljivosti, doći će do "samoeksplozije" bez podrške sa strane. Poseban "dinamit" su gladni (nezaposleni) mladi ljudi.
Pojedini komentatori bi čak i pozdravili "kuku i motiku", nemajući u vidu da svaka revolucija "ždere svoju decu".
Medjutim kako u Srbiji uopšte ne egzistuje politička stranka koja bi makar ponudila koliko toliko realan program za sprečavanje nadolazeće ekonomske kataklizme (o realizaciji da se i ne govori), to je "kuka i motika" neumitna, sa svime što ide za njom.
Препоруке:
0
0
29 четвртак, 21 април 2011 16:29
Milko Grbović
Навешћу два афоризма, и то не моја (нећете веровати):
Ранко Гузина:

Док енглески амбасадор саставља владу Србије, УСА колега му се меша у посао.

*
Не знам аутора:

Нису нам политичари такви, него нам такви постају политичари.
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 21 април 2011 16:51
Petar Izgnanik
O ovim reketasima na vlasti koji prodaju nekakve evropske magle ne vredi trostiti ni reci.

SNS u svakoj opstini u kojoj je na vlasti jasno pokazuje da je ISTI (reket, stetni ugovori, itd.), samo je retorika malo vise "patriotska". Jos sada ovaj duboko antihriscanski cirkus sa strajkom gladju, neka hvala! (uzgred, mogu da razumem da neko ko je nepravedno zatvoren strajkuje gladju, ali zato sto hoces vlast?!)

Za Kostunicu mi nije jasno sta covek sa takvom anti-harizmom i neagilnoscu trazi u politici. A imao je sansu, i sta smo dobili? Aferu u Kolubari koju bih voleo da nam jednog dana objasni.

Nasa politicka "elita" je takva da na izborima treba zaokruziti sto manje poznate ili totalne anonimuse. Po sistemu da bi i slucajni prolaznik bio bolji od OVIH.
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 21 април 2011 17:03
Nikola Turajlić
Pojedini komentatori mi imputiraju da sam navijač, pretpostavljam da misle na dosmanlije (jer prognoziram njihovu staronovu vladu).
Slobodan sam ustvrditi da nitko u Srbiji nije napisao toliko "ružnih" stvari o dosmanlijama (a ni ostale učesnike u političkom životu nisam štedio), pa me ovo uopšte ne tangira.
Moj problem je što nemam stranku za koju bih navijao, jer su svi oni manje više isti, sa neznatnim varijacijama.
Uostalom svi bi se oni bez problema uklopili u Borisov tim (kao SPS).
Kada bih za nekoga glasao, iz čiste pakosti, bih zaokružio Stranku Egipćana, Stranku zdravog razuma ili neku sličnu.

@ drabra
Šešelj je višestruka nepoznanica. Uveren sam da će se Imperija sprečiti njegov povratak iz haških kazamata, pre izbora.
U koliko se nekada i vrati živ, mislim da bi on možda mogao "kanalisati kuku i motiku".

@ primat
Otkad je izmišljeno pismo, ne treba se raspitivati o stvarima. Reč razantan je uvedena u svakom rečniku stranih reči.
Препоруке:
0
0
32 четвртак, 21 април 2011 17:38
Misa
Koja vajda od izbora, na kraju se svede na sjasi Kurta da uzjase Murta. A kuka i motika je vec druga prica, svestan je narod da para nema, ali bar moze da dobije pravdu i to onu pravu, revolucionarnu.
Препоруке:
0
0
33 четвртак, 21 април 2011 18:22
наташа @ Nikola Turajlić
Изнели сте своје уверење да ће се догодити "кука и мотика" тј да ће народ силом збацити садашње власти због сиромаштва беде и немогућности живљења.
Неће. Неће се догодити ништа. Народ ће се раселити. Док се радно и војно сшпособни расељавају они који нису ни радно ни војно способни ће се хранити у јавним кухињама. Већ постоји тај тренд напуштања Србије. Дакле не постоји набој отпора, него тежња за индивидуалним решавањем проблема. Једноставно народна енергија цури вани. Тај процес је организован од стране Ватикана и Немачке и ЕУ, и странке као што су ДС и СНС су део тог процеса. Разлика је у томе да чланство ДС-а прихвата ту солуцију, а чланство СНС у потпуности није свесно тога.
Дакле, неће се догодити народ, него ће народ одумрети.
Решење је да неко изнутра иницира распад владајуће коалиције и да се избори закажу у току данашњег дана, а најкасније сутра и да можда нова влада свесна и допбронамерна нешто покуша, уз помоћ Русије и Бога.
Препоруке:
0
0
34 четвртак, 21 април 2011 19:45
AngelDark
Realna demokratija nikad i nigde nije postojala. Kao i komunizam. Samo plutokratija. Nazvati nešto imenom ne daje mu i suštinu. Kao što DS jeste S, ali ne i D.
U jednom od tekstova neko je poredio prednosti i mane SAD-a i Rusije zaključujuči da Amerikom vlada sistem, a Rusijom jedan čovek pri tome zauzimajući stav da je Američki način dugovečniji. Istina. Tamo menjajući jednog čoveka nećete promeniti sistem. Dokaz A: Obama. Sistem se menja revolucijama, uklanjanjem sa političke scene i vlasti i opozicije. I dešava se retko, u periodima od nekoliko vekova. Pri tome ne mislim na dirigovane revolucije koje se dešavaju u nekoliko godina, zavisno kako kojoj sili odgovara (čitaj SAD). Mislim na revolucije koje ekplodiraju zbog neodrživosti sistema. Koje izbijaju kada narod više nema šta da izgubi. Besan, gladan i siromašan. U kombinaciji sa samoubilačkom drskošću režima koja pojačava efekat. Očekujem uskoro da nam ovde neko mrtav ozbiljan posavetuje da jedemo kolače mesto hleba.
Препоруке:
0
0
35 четвртак, 21 април 2011 19:47
AngelDark
(3)
Još jedan dokaz cele izborne paralaže je marketing i medijska moć čijih smo efekata poslednjih godina postali posebno svesni sa stvaranjem jedne "stranke". Znate kada detetu dosadi jedna igračka (vlast u ovom slučaju) roditelj (plutokrate) brže bolje nabavi novu i drukčiju da mu dete (narod) ne bi preterano smetalo u svakodnevnim aktivnostima (planovima za bolje "sutra" - ali čije?). Svetska politička baština govori da onaj ko je na vlasti, a sile ga ne ruše, odgovara njima, a ne sopstvenom narodu. Lakmus papir za svaku vlast. Primer: kada od faktora mira postaneš balkanski kasapin. Poznato?
Препоруке:
0
0
36 четвртак, 21 април 2011 19:48
Angel Dark
(4)
Stoga moj zaključak glasi da se sistem ovog tipa nemože promeniti zamenom jedne nomenklature drugom iz istog petodecenijskog korpusa i istog sistemskog porekla. Za one koji nisu primetili, svi današnji političari nisu ovde od juče. Kako bih rekao, više se mogu nazvati "prezrelima" nego "svežima". Samo su se neprestano prebacivali (i još uvek to rade i radiće) iz jedne "korpe" u drugu. Da se Vlasi ne dosete. Situirajući sebe u imućnijem delu društvene biosfere. Ako je neko od njih ostao na onome što je imao pre političke karijere (pri tome ne mislim samo na finansije nego i sve ono što uz vlast ide a na šta nisu gadljivi) sve moje reči ću označiti kao "izrečenima u magnovenju".
Препоруке:
0
0
37 петак, 22 април 2011 04:38
Ружичасти пантер @наташа
Aли ко би формирао ту "нову владу свесну и добронамерну" ако су ДС и СНС (па самим тим и њихови коалициони партнери) такви какви су? СРС и ДСС?
Препоруке:
0
0
38 петак, 22 април 2011 10:20
МП
"Транзицијски губитници (па и дио „освештених“ садашњих присталица напредњака) из протеста ће гласати за радикале, народњаке или чак за либерале."
Колико 2,8,18 или 50.000?Очигледно "Што је баби(или деди)мило ,то јој се и снило".Од почетка сте били сумњичави(изражено) према Николићу.До сада нисте били у праву.Да ли ће те бити?Ускоро вероватно нећете.
Препоруке:
0
0
39 петак, 22 април 2011 12:33
Misa
Cim je on u koaliciji saKaricem u posetu mu dolazi Beko, nije mu verovati, a ni slovo o programu nije rekao.
Препоруке:
0
0
40 петак, 22 април 2011 13:37
Nikola Turajlić
@ Miša
Imam dojam da si od komunističkog konvertirao u anarhističkog revolucionara. Ideš u smeru razvoja srpskog društva, sa izgledima u postaneš možda i revolucionarni vodja (srpski Bakunjin), ali se za ovo moraš eksponirati (izaći iz ilegale).
Šta se desilo sa mojim (a izgleda i tvojim) bivšim prijateljima, čini mi se da su isti prolupali. Nakon što sam bacio pogled na sait, zaključio sam da su, ne samo likvidirali komentare, već postali i neaktivni, te se rasuli kao rakova deca.

@ MP
Uvažavajući demokratsko načelo da većina ima pravo, nakon što sam nadglasan 3:1 (ti, baba i deda protiv mene), priznajem da će sveti velikomučenik Toma žedjoposnik pregaziti na izborima konkurenciju i povesti Srblje u svetlu budućnost.
Препоруке:
0
0
41 петак, 22 април 2011 14:34
Добро је да разуман човек прихвата демократију,а поготово сагледава објективну истину.
Препоруке:
0
0
42 петак, 22 април 2011 15:01
Djordje
Tomi bi neko iz sns trebao reci da je mesto zbivanja u stvarnosti politicka arena.Stoga, niko i nikada, ni u jednoj areni nije pobedjivao tako sto je sam sebi nanosio udarce vec je iste zadavao protivniku. Toliko godina sticanja iskustva rame uz rame sa Seseljom a da nije naucio prvu Seseljevu lekciju, pravo je cudo. Preskocivsi prvu, izgleda da je odlicno savladao drugu ciji je naslov,(Kako neprimetno ici vlastima na ruku). Do sada je bilo napred a od sada nazad Srbijo. Malo napred, vise nazad i naravno, U Srbiji nista novo.
Препоруке:
0
0
43 недеља, 24 април 2011 00:07
Misa
Zdravo Nikola!

Nisam ja anarhista, cak i najgori sistem je bolji nego nemati nikakav. Samo su mi smesni komentari i ovolika stranacka ostrascenost. Ko da je bitno dali je Tadic ili Toma ili neko treci, sistem (kapitalizam) uvek radi u korist bogatih, a ne naroda, ali ce vecini i to jednom uci u glavu. Ako hoce bolji zivot treba menjati sistem, promena politicara je nebitna.
Препоруке:
0
0
44 недеља, 24 април 2011 11:23
Bravo Mišo
Srbija je užasno primitivno i tradicionalno društvo ali iznad svega zbunjeno društvo. U takvoj okolini ne može biti nikakve inicijative pa čak ni one za promenom. Ovaj narod apsolutno nije svestan šta se u svetu dešafva i šta se u suštini menja. Otuda parada besmisla i kojekakvih predloga za promenom. Miša je dao nejjednostavniju ali i najkonkretniju dijagnozu.
Препоруке:
0
0
45 недеља, 24 април 2011 13:48
Jasna
@Bravo Miso rekao si sustinu.
Ali kako promeniti sistem?Da li je narod (srpski)ikada u svojoj istoriji promenio sistem u svoju korist?Nije ,nikad. I kad je nesto kao menjao ,menjao je uz pomoc imperijalistickih sila ,naravno u interesu tih sila .Evo pre desetak godina promenili su sistem,zamenili su meksi oblik kapitalizma jos surovijim,divljim, neoliberalnim modelom.
Препоруке:
0
0
46 недеља, 24 април 2011 15:35
Misa
Da bi se sistem promenio potrebno je ispuniti nekoliko uslova. Najvazniji je da bude u skladu sa svetskim zbivanjima, nama kao maloj zemlji je nemoguce da to uradimo samostalno. Cak i kada bi narod i pokusao da nesto promeni, to bi bilo uguseno spoljnom intervencijom pa cak i okupacijom. Libija je najbolji primer. Srecom sada sam siguran da je ovo poslednja kriza kapitalizma i uskoro ce doci do globalnih promena u svetu pa i kod nas.

Predlazem vam da uzmete februarski i martovski broj geopolitike ima sjajan tekst profesora Zorana Vidojevica.
Препоруке:
0
0
47 недеља, 24 април 2011 18:06
Jasna
Pa 5.oktobra smo promenili sistem upravo "u skladu sa svetskim zbivanjima"! Znaci sad nam ostaje samo da gledamo u nebo i cekamo da se kapitalizam i imperijalizam uruse sami od sebe.
Препоруке:
0
0
48 недеља, 24 април 2011 21:07
Misa
@Jasna
Naravno da se moze i mora raditi i to mnogo. Narodu se mora objasniti ko je kriv za njihov bedan polozaj i koji je jedini put za poboljsanje polozaja vecine gradjana.

To nisu desnicarske organizacije kao: Obraz, Dveri, 1389 i slicne, one ne nude nikakve promene. Umesto borbe za postenu podelu drustvenog bogatstva, one opravdani gnev naroda usmeravaju ka manjinskim grupama: homoseksualci, cigani, siptari..., koje su u jos bednijem polozaju od vecine gradjana. Zato se protiv takvih grupa treba stalno boriti.

To nije ni crkva, koja se tek sad pokazuje kao opijum za narod. Svojim delovanjem samo otupljuje ostricu narodnog gneva i cuva status kvo. Naravno za to su popovi nagradjeni dotacijama iz budzeta, oslobadjanjem od poreza, velikim donacijama. Dok sirotinji preporucuju, trpljenje, post, skromnost..., sami zidaju palate, voze dzipove, i setaju sa telohraniteljima. Ovo vazi za sve crkve.
Препоруке:
0
0
49 недеља, 24 април 2011 21:19
Misa
Narodu treba objasniti da mu drugi narodi nisu neprijatelji, nego kapitalisti i sa njima povezani politicari.
Kapitalisti nemaju ni veru ni narodnost, samo interes i zelju za sto vecim profitom. Vlasnici Gorenja su za 15% veci profit otpustili hiljade sugradjana i proizvodnju prebacili kod nas. To sad radi i Fiat. Ni nasi kapitalisti nisu bolji, skoro svi su firme registrovali u inostranstvi i tamo placaju poreze. Takovo je za malo veci profit proizvodnju prebacilo u Bosnu, ima hiljade takvih primera.
Najbolji primer je da Srpski, Hrvatski, Siptarski kapitalisti bez problema saradjuju medjusobno u isto vreme potpiruju nacionalnu mrznju medju sirotinjom.

Svaka podela na veru, naciju vazi samo za sirotinju, a ne i za kapitaliste. Zato narodu treba objasnjavati da mu nije neprijatelj siptarski seljak, nego srpski kapitalista.
Препоруке:
0
0
50 недеља, 24 април 2011 21:24
Misa
Zato se moramo drzati one Lenjinove: uciti, uciti i samo uciti (i sebe i druge), tek kad vecina shvati da se ljudi ne dele po veri, naciji nego iskljucivo na bogate i siromasne. Tek kad shvate da su kapitalisti jedini neprijatelji naroda, sticu se uslovi da se u pogodnom istorijskom trenutku dese korenite promene.

Sve sto sam naveo zahteva ogroman i stalan rad.
Препоруке:
0
0
51 понедељак, 25 април 2011 13:43
Jasna Simonović
Jasna,
Draga imenjakinjo, mogu li ljubazno da vas zamolim da uz naše mnogo lepo ime - Jasna - dodate još neki znakčić, jer mi se već nekoliko puta desilo da nas pobrkaju...ne samo kroz komentare nego i u mojim kontaktima sa komentatorima van nspm...
Препоруке:
0
0
52 понедељак, 25 април 2011 20:43
Jasna*
@Jasna Simonovic
Evo dodala sam zvezdicu,valjda ce pomoci da nas razlikuju.Poz.
Препоруке:
0
0
53 уторак, 26 април 2011 00:17
Jasna Simonović
Jasna*...E, hvala. Pozz
Препоруке:
0
0
54 уторак, 26 април 2011 06:16
@Misa
Све социјалистичке и радничке партије у свету су подржале бомбардовање Србије. Нигде радници нису изашли на улице да се успротиве капиталистичкој инвазији на Србију. Једини који су нас бранили биле су десничарске партије, десничарски интелектуалци и десничарски медији.На прсте једне руке могу се избројати левичарски интелектуалци који су устали против империјалистичког похода на Србију - Чомски, Пинтер, Дајана Џонстон, Херман. Њима свака част и захвалност.
Препоруке:
0
0
55 четвртак, 28 април 2011 09:05
Милутин
Коштуница ипак доследан чврст став , а то је одбрана интереса државе Србије, друга је ствар његово окружење и активност странке ДСС

Једино позитивно што му се може приписати је да се коначно опростио од бесмислене флоскуле о чланству целовите Србије у ЕУ.

Бесмислена је та ваша тврдња,неозбиљна претпоставка.

Излизана је флоскула "транзициони губитници"(увредљива), из а које се крије сурова пљачка и отимачина државне, народне имовине, од стране тајкуна и политичара, па се користи нов вокабулар , еуфемизам, да би се сакрила огољена пљачка.
Наметнута је та политички коректна , прљава флоскула "транзициони губитници", која оправдава бесмисао извршене пљачке, па му то дође као случајна колатерална штета.

Као у бомбардовању "колатерална штета", ефумезима за злочин над цивилима.
Коштуница ипак даје отпор, држи до принципа и националних интереса , зато спинују против њега, нападају га.
Препоруке:
0
0
56 четвртак, 28 април 2011 22:46
Турас
Добар и правовремени текст.Колико то некима значи види се по коментарима.Свиђа ми се како размишља "Миша",подсећа ме на Калика кога ценим.Такође сматрам да снага левице спашава свет.Западној"демократији"долази крај.После неминовних преврата,страдања која долазе,време је за хуманије друштво.Сви знамо како се зове.
Препоруке:
0
0
57 субота, 30 април 2011 17:58
Citalac
@ @ Misa

Ne bih se slozio da su "sve radnicke partije" podrzale bombardovanje Srbije. Obaska sto te direktno radicke i komunisticke partije danas na Zapadu postoje kao male grupice inadzijski doslednih intelektualaca (malo tu uopste ima radnika) a generalna levica se priblizila neoliberalizmu, kao i mejnstrim-desnica, i razlike su konfekcijske.

Uglavnom, medju levim intelektualcima je stav bio podeljen po pitanju balkanske krize kao i na ostalim ideoloskim segmentima zapadnog sveta. Od levice do tradicionalnih konzervativaca, imate i zestoke protivnike mrcvarenja Srba i srbije, kao i one koji su mrcvarenju apludirali (mada ovi drugi cesto iz odsustva uvida u situaciju - tada nije bilo Interneta na danasnjem stepenu uticaja! - pa je gomila ljudi smatrala da su Srbi oni divljaci koje ilustruje BBC/CNN/NBC/ko vec).
Препоруке:
0
0
58 уторак, 03 мај 2011 12:24
Glas razuma
Čitam vaše komentare i pitam se zašto ovaj tekst ima 57 komentara,zato što niko ne radi od nas i sedimo kod kuće i čukamo na računaru.Ovaj tekst ne nudi ništa novo,možda nudi neku naknadnu pamet ali ni to.Mislim da više nudi neke kombinacije odnosno varijacije ako se sećate učili smo to iz matematike.Pošto g.Turajlić zna sve unapred mogli bi njega da postavimo za nekog ministra,narode nema se para,nema se posla,mi moramo da menjamo ljude koji su nas doveli u ovu situaciju.Zbog ovakve situacije ni porodicu ne možemo da stvaramo što predstavlja osnov svakog društva.Niko ne priča o promeni ekonomske politike,ekonomskim merama koje treba preduzeti da ne bi umreli od gladi.Ako vam je lepo vi ponovo glasajte za ove koji su sada na vlasti.Ja imam selo pa ću da preživim a vi?
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер