уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Одговор на текст др Зорана Ђуровића, или шта папа (ни)је рекао

Kоментари (122) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 15 јун 2011 13:15
srdjan conic
Doktorski odgovor na nedobronamernu analizu.
Препоруке:
88
5
2 среда, 15 јун 2011 13:18
Milan Nedic
Vidi se da ste Izraelski djak.Majstor da stereotipizuje i relativizuje i to onako ladno,ZANATSKI!
Препоруке:
12
99
3 среда, 15 јун 2011 13:21
б.с.
"Једина моја експликација "...
каже се једино моје објашњење. Толико о језику, а што се тиче веродостојности извора, па они су разбацани по историји, а више су него веродостојни. Тако да немојте да се секирате г. Пироћанац, савременици смо те реченице папе Војтиле, она нас удара са свих страна, не бира где ће.
Препоруке:
77
4
4 среда, 15 јун 2011 13:33
Бели Орао
Баш бих волео да видим онога који би бомбардовао Србију да је Папа рекао НЕ. Поздрав за ЗПП.
Препоруке:
105
3
5 среда, 15 јун 2011 13:34
Б. А.
Браво, капа доле, г. Пироћанац! Реткост је да неко овако отворено и људски (али и научнички) призна да је погрешио.

Мислим да сте овим показали и бројним коментаторима на текст г. Ђуровића да је истина изнад свега.
Препоруке:
77
2
6 среда, 15 јун 2011 13:39
Зоран Ђуровић 1
Поштовани имењаче,
искрено захваљујем што сте јасно одговорили на мој текст и, Србима нефамилијарно, признали грешку. То је јасан знак да сте склонији науци а не демагогији, која је провејавала у коментарима ваших "апологета".
Веровали или не, управо сам се и ја као и ви борио на демистификацији и лажном представљању Срба у пропагандној машинерији на Западу. Слао сам примедбе телевизијама и новинама, које су ретко одговарале, јер ја нисам био званично лице запослено у амбасади, а често сам се питао за шта они примају плату. Демантији који су понекад уследили нису имали никаквог ефекта.
На личном плану, како сам рекао, а и ви казали у односу на папу Војтилу, нисам имао ништа против. Исто важи и за ваше научне прерогативе, јер сам експлицитно навео да је ваша школа једна од најпрестижнијих у Европи. Оно што је било ствар личног укуса, је избор теме и модератора (који и заиста јесу признатији у свету него код нас). Ја сам пак тезу радио на првој светској катедри за Августина,
Препоруке:
25
56
7 среда, 15 јун 2011 13:42
Јасна Симоновић
О, гдине Пироћанац, добродошли....Хвала што сте нас уважили и научно детаљно обавестили како се све то догодило 1993, и више од тога, много више...

Желим вам да не посустанете и да не верујете "стручнијим људима" од вас који су "већ рекли да су мале шансе"...ВЕЛИКИ ЉУДИ НЕ ПРИЗНАЈУ МАЛЕ ШАНСЕ!... Шта вас спречава да из свог доктората и са Високе школе упутите два дописа на две праве адресе? Ма ни Доситеј вам не би био раван када бисте нам презентирали одговор...А и ако га нема, ма нек чека и "30 година", знаће се ко га је поставио...
Нису ни наше Високе за бацање, само кад их заврше праве особе....знамо и ми шта је претпоставка, шта чињеница, шта доказ, а шта извор непознат или једноставно народни извор "рекла-(не)казала"...

Уистину, на вашем ће материјалу радити многи научни млади људи...
А ја се надам да ће неки од доктората понети и наслов "Ширак и Срби, зашто?"...
Препоруке:
36
9
8 среда, 15 јун 2011 13:59
Зоран Ђуровић 2
а ментори су ми били тренутно најзначајнији стручњаци за Августина. Мој први ментор ми је рекао да су од оснивања Института тражили од неког од православних да ради на Авустину, али се ни Грци ни Руси ни остали не латише тог посла, а зашто, то сам сазнао сам кад сам као први узео да радим тезу на њему. Но, понављам, све је ово само ствар укуса.
Вративши се на тему, имам само две опсервације:
1)Ви, са једне стране, велите да друге изјаве и општији контекст допустају да неко припише Папи такву изјаву, и да се она појавила у медијима. Акривија и ригоризам научнички то не допустају,како и сами знате.
2)Помињете да сте изјаву видели и записали, а добра воља нам допуста да верујемо у ту верзију. Оно што не могу прихватити да је та изјава имала места у аутентичном документу или обраћању. Ви алудирате на тако нешто тврдећи да су је задужени за контролу побрисали из званичних докумената који су свима сада доступни
Препоруке:
12
59
9 среда, 15 јун 2011 14:12
Зоран Ђуровић 3
нема речи о документима који се откривају после 30 година, јер то никада нису ни били званични документи). Сама логика ствари а и најелементарније познавање Ватиканске дипломатије нам у старту забрањују да мислимо да је Папа могао рећи отворено: Бомбардујте Србе. Он није непромишљени политичар као нпр. Берлускони, Саркози или Буш, који могу да "лупе нешто и остану живи", него је свако обраћање брижљиво припремљено и Папа га чита.
Дакле, Папа реченицу у питању није изрекао нити ју је могао изрећи. Шта је и заиста мислио о Србима то је друго питање и захтева један озбиљан том посвећен само том проблему.
Да је и он, као и сам Католичка али и Православна Црква, починио грешке, не треба сумњати. Највидљивија је беатификација Алојзија Степинца, кога, све и да се некоме Дух јавио и рекао да је овај свети, није било време ставити на олтар и славити.И ово је само моје приватно мишљење.
Искрени поздрав,
о. Зоран Ђуровић
Препоруке:
19
56
10 среда, 15 јун 2011 14:30
Mile
Koliko je meni poznato, a i drugim mislecim ljudima, uloga Vatikana i pape u americkoj agresiji na Srbiju, Srbe i srpske interese ni na koji nacin nije neutvrdjena ili sporna. Opste je poznato kakvu je ulogu Vatikan imao i kakve je mere, uglavnom diskretne, sprovodio. Pogotovo stiteci Hrvate, a indirektno i muslimane.
Nikada nije bilo sporno da li je papa to sto je Pirocanac naveo zaista i rekao. Jedino je bilo sporno da li je neko negde to zabelezio kao relevantan izvor i referentnu literaturu.
Sto se mene tice, prozivati Pirocanca zbog toga je potpuno besmisleno ili je zlonamerno.
Ajde da ne podvlacim vise koliko nas je Vatikan omeo i koliko ces jos da nas saplice gde god i kad god moze.
Ambasadoru Srbije u Vatikanu, Vladeti Jankovicu, visokom funkcioneru DSS, zelim prijatan boravak u Rimu i lep odmor u lepom drustvu s kardinalima i nuncijima.
Препоруке:
56
3
11 среда, 15 јун 2011 14:39
Миленце
"Колега Ђуровић" је морао да буде у праву пошто је и као личност у потпуности исправан. Да није реч о интелектуалној и моралној величини, свакако се не би ни усудио да, као припадник народа који је преживео двоструки геноцид од католика у прошлом веку, крене у одбрану првог од њих.

Свака Вам част, господине Ђуровићу, док је таквих као што сте Ви наши душмани не само што не морају да нас се плаше, већ могу и лепо да нам се насмеју као потпуно изгубљеним случајевима. А и ми као народ са таквом интелектуалном и духовном елитом свакако немамо неизвесну будућност (пошто је пропаст загарантована).
Препоруке:
56
11
12 среда, 15 јун 2011 14:51
izazovi istine
dr Djurovicu da li biste bili ljubazni da kazete citaocima sta vas je to inspirisalo da se bavite tacnostima navoda g.Petrovica iznetim u njegovoj knjizi Izbrisati srpski virus?
Препоруке:
75
4
13 среда, 15 јун 2011 14:58
србски математичар
Господине Петровићу,
Прво вам честитам на храбрости да признате грешку!

Имам и једно питање: да ли сте ви заправо написали да немате извор ни за ову изјаву Ширака, да сте то само ономад чули на телевизији а да немате снимак нити било какав доказ?

До­зво­ли­те ми да Вас пре­ки­нем, го­спо­ди­не пред­сед­ни­че (грч­ком пре­ми­је­ру Па­пан­дре­у - прим.а.), Ср­би су на­род без за­ко­на и без ве­ре. То је на­род раз­бој­ни­ка и те­ро­ри­ста.”


Поздрав, у нади да се са папином и Шираковом изјавом завршава низ изјава за које немате извор или доказ.
Препоруке:
6
43
14 среда, 15 јун 2011 15:00
хиперборејац
ЗПП :- ) нова мала скрћеница која ће ме радовати од сада па надаље.
Гостујте понекад овде , евидентно недостајете
Уствари ...криви сте због тако дугог изостанка ,били сте некако обавезни да дођете.Надокнадите,молим.
Православце који гостују код пријатеља католика остаљамо Богу....све је људски.
Препоруке:
31
3
15 среда, 15 јун 2011 15:02
Miloš Kikić
Opservacije jednoga uvaženoga doktora nauka na eksplikacije drugoga! Ja tebi serdare ti meni vojvodo! Similis simili gaudet!
Препоруке:
8
31
16 среда, 15 јун 2011 15:07
Милтутин
Све је сад лепо објашњено од стране господина Зорана Петровића -Пироћанца. У прилогу је доставио и неколико додатдних примера из којих се недвосмислно види да политика Ватикана није била наклоњена Србима, чак и изјава о "хуманитрној интервенцији" на "агресора", из којих се јасно може извести закључак на кога се мисли.
Неке изјаве папе Војтиле касније исрправљане од стране администрације Ватикана, али је извесна Ватиканска стална полтитика која нам није била наклоњена, напротив.
Господине Ђурићу , као да опет релативизујете политику Ватикана, која је често неспорна и није баш пријатна , и не само поводом "српског питања" већ и других питања!
Да је и он, као и сам Католичка али и Православна Црква, починио грешке, не треба сумњати.

Чему тај ваш порив да изједначавате страдалну СПЦ са Ватиканском политиком.
Сами кажете да папа, : "Он није непромишљени политичар као нпр. Берлускони, Саркози или Буш..", значи ипак је политичар!?
Препоруке:
52
2
17 среда, 15 јун 2011 15:16
Влада Канада
Прави одговор од правог Србина. Овако и са оваквим Србима можемо тући осредње и подсредње апартчике и сексуалне девијанте из Брисела и Вашингтона. Само са оваквим Србима Србија има шанси да успе и врати се на пут части и самопоштовања. Са жуто-црвеном бандом Србија има шанси само да пропадне. Изгледа да су се тог успеха сексуални девијанти уплашили, па преко Ђуровића покушавају да минирају г-дина Пироћанца (знам да му је то надимак, али ми се свиђа да га тако ословљавам). Имам утисак да Ђуровић, скривајући се иза маске објективности и принципа научног истраживања, игра игру која му никако неће повећати углед и значај. Постоји слој људи, а у Србији је превише таквих на јавној сцени, који покушавају да повећају своју значајност и капацитет нападајући паметније од себе.
Препоруке:
45
4
18 среда, 15 јун 2011 15:35
Милутин
Ваша анализа господине Ђуровић се свела на тему да ли је папа Војтила рекао "Србе треба бомбардовати", да пођемо од те чињенице да је направљена је грешка. Али слушали смо у то време и преко зван. медија много изјава, можда је неки новинар несмотрено , слушајући говоре, о "хуманитарном бомбард.- агресора" закључио да су у питању Срби па је преносно пренео вест, па касније и други.

Некад су изјаве високих великодостојника спорне, сви ми грешимо, нешто се касније и демантује.Поводом Алојзија Степинца неколико западних медија и немачки и аустријски и италијански су изразили запрепаштење приликом посете папе Бенедикта , подсетивши и оптужујући Ватикан и Степинца за тешка недела у Другом св. рату.
*Изјаве се склањају , исправљају, имамо нов пример изјаве патријарха Иринеја под насловом: Скуп НАТО у Београду неприхваљтив! у Куршумлији, сем НСПМ и још два медија, нећете наћи ту вест, јер је потиснута, склоњена.
Г.Петровић помиње, језуите(пр. дволичност),челник је "генерал"?
Препоруке:
44
3
19 среда, 15 јун 2011 15:36
???
Јел ово Кевин Костнер на слици? Шалим се, невероватна сличност.
Препоруке:
15
2
20 среда, 15 јун 2011 15:44
@Милтутин
Upravo tako. Staviti SPC (ili Pravoslavnu crkvu uopste) pod istu kapu kao i Vatikan, je licemerje i uvreda najgore vrste. Doticni poistovecuje stradale sa onima koji su stradanje pocinili.
Doticni papu svrstava u politicare, sto jos vise pokazuje kakvo je stanju medju katolicima, a kakvo medju nama.

I sta je ovde uopste problem? Zakera se oko jednog komentarcica? Pa zar je to toliko bitno kad im vidimo dela, i prgrst dokaza koji govore isto sto i te reci? Kad imamo novinare na zapadu koji tvrde da su Srbi silovali zene na stadionu sa 10000 gledalaca (moram dodati, to se sve 'dogodilo' u jednom selu, a mi svi dobro znamo koliko nasih sela ima stadione, a kamoli stadione tog kapaciteta. Tu su i izjave klintonke da smo ubili 800 000 civila, pa onda 100 000 pa posle toga vise nije navodila brojeve, jer nije bilo tela da ih potkrepi (ne da je to ikakva prepreka za njih).

I sad se nasi ljudi raspravljaju oko nekih trecerazrednih pitanja, kad je zemlja na izmaku, i rade joj o glavi!!
Препоруке:
48
4
21 среда, 15 јун 2011 16:04
Зоран Ђуровић: Мала примедба
Опростите ми на узнемирању и неким ситним опсервацијама. Но, да не учимо неисправно латинске локуције: не каже се: Dixit et salvavi animam meam, како стоји у ЗЗП, него: Dixi et salvavi animam meam. У првом сличају се преводи: Рекао је и спасио сам душу своју, а у другом: Рекох и спасих душу своју (омиљена латинска изрека покојног патријарха Павла). Не користи се треће лице сингулара индикатива перфекта, него прво. Вероватно је код мог имењака дошло до забуне са: Ipse dixit, Рекао је, што је кованица Цицеронова која се појављује у De natura deorum, где је он користи да би означио врховног ауторитета, Питагору. У средњевековљу она се примењује на Аристотела. Дакле, Он је рекао, треба да означи неког ауторитета.
Држимо се акривије (грч. прецизности), онога на чеми су инсистирали антиохијци и нарочито Златоусти, мада је све ово само један детаљ који нема неке везе са расправом.
Препоруке:
10
55
22 среда, 15 јун 2011 16:56
@Зоран Ђуровић: Мала примедба
O znaci pobeda je na vidiku predjimo na drugi deo ucenju ovih gresnika latinski, mozda ce im pomoci da okaju grehe svoje majusne crkve u koju su verovali sve ove godine.

Raspolovismo im drzavu, sta jos ostade crkvica majka pa da i njoj doakamo u istom vremenu. Politicari ubacise zute a katolici crvene odezde medj nase verske ucitelje.

Drugo pitanje je Gospodinu Djurovicu da potvdi komentaorima da li je on jos uvek aktivni svestenik Srpske Pravoslavne Crkve i pod cijom Eparhijom, zahvalan na odgovorima unapred.
Препоруке:
33
3
23 среда, 15 јун 2011 17:27
Bole
Moram priznati da sam potpuno zbunjen... Otkud uopste potreba za reakcijom o. Zorana? Kome to ide u prilog;,,istini''? Sta je ili ko je istina, kako god da postavote pitanje, reakcije o. Zorana su potpuno van konteksta, Otkud potreba, da se prepricava Cv? Kakve to veze ima na cemu ste Vi doktorirali na Avgustinu? Uzgred, citao sam Vasa 2 teksta o Avgustinu, i nisam, pored sve volje, nasao nista sto smatram bitnim za moj zivot, za razliku od Ludovikosovog teksta. Jednako ne vidim ni vaznost Vase reakcije na Pirocanceve stavove, a jos manje vidim smisla u gramatickoj didaskaliji, koju ste ovde demonstrirali, koja podseca na raspravu pubertetlija pred kontrolni zadatak.

Rekoh, i verovatno upropastih dusu svoju...
Препоруке:
42
3
24 среда, 15 јун 2011 17:28
Борис
Сад још више ценим Пироћанца.
Препоруке:
32
3
25 среда, 15 јун 2011 18:03
Загор
Св. Козма Етолски је, веле, сасвим ненаучно (про)рекао да ће "зло доћи од начитаних".
Не знам због чега ми ова светитељева реченица падне на памет после сваког прочитаног коментара г. Ђуровића.
Препоруке:
34
3
26 среда, 15 јун 2011 18:21
Ружичасти пантер@ Пироћанац
Драго ми је да сте се јавили да могу лично да Вам честитам докторат на EHESS. Чини ми се, међутим, да је Ваш одговор непотребно дипломатски. Чему толико „посипање пепелом“ ради изостављања извора за један цитат. Чак и да је папа изричито рекао да Србе НЕ треба бомбардовати то ништа не би променило на суштини политике Ватикана према православцима и Србима посебно. Нећете ми замерити, али чини ми се да је занемаривање суштине а инсистирање на форми можда резултат управо стила и духа који владају на EHESS коме сте се Ви морали прилагођавати током израде тезе. Пошто сам докторирао у Паризу на универзитету Paris 1 Panthéon-Sorbonne код професора Бартолија, могу да кажем (и невољно признам), да тај западњачки формализам често замагли суштину. Дакле, лепо је што сте докторирали у Паризу али ипак негујте Ваше пироћанске гене .Узгред, прочитајте и текст В. Рудан који преноси НСПМ а посебно текст због кога је добила отказ. Односи се на римске папе и Ватикан.
Препоруке:
33
3
27 среда, 15 јун 2011 19:35
Nada
Tek sad sam pročitala tekst gospodina Djurovića, ponukala me činjenica da je gospodin Petrović Piroćanac našao za shodno da odgovori. Nisam doktor nauka, obična sam gradjanka, pa me zbunio (kad je objavljen) početak teksta gospodina Djurovića. Bilo je to kad sam (smo) još bili pod utiskom posjete sadašnjeg Pape Hrvatskoj i njegovih hvalospjeva kardinalu Stepincu (za mene je svaki papa - papa), pa sam se zapitala otkud upravo tada neki papobranitelj na NSPM-u. I odustala od čitanja. Ako i nije postojala izjava pape Vojtile, u duhu je onog što nam je, što javno, što tajno, radio Vatikan. Lijepo od gospodina Piroćanca što je gospodski odgovorio i obrazložio svoj odgovor. Prisjetih se sadašnje državne sekretarke SAD, koja je u izbornoj kampanji za predsjednika SAD svjesno lagala o bombardovanju aerodroma kad je dolazila u BiH, i demantija. Je li joj to zasmetalo u karijeri? A mi bi ovdje da osudjujemo jer jedan tada novinar nije zabilježio ko je objavio jednu izjavu!
Препоруке:
34
3
28 среда, 15 јун 2011 19:44
Spetsnaz
Iako se slabo razumem u latinske izreke i citate , a jos manje u "visoku nauku" , primetno je da je pomenuti Karolj Vojtila uvek bio covek od dela a ne od reci . Dal je rekao il nije rekao da se Srbija bombarduje je nebitno . Po meni je mnogo bitinije sto nikad nije rekao nista da osudi jedan takav cin , pa makar i posle svega . Jel a dela su mu poznata od simpatisanja "tompsoncica " preko "blazenstva " njegovim kamaratima . Nama za utehu ostaje jedina nada da pomenuti Karolj sada "ostri trozubac " svom gospodaru u nekom vrlo toplom "kutku "
Препоруке:
28
3
29 среда, 15 јун 2011 19:47
Alexander "X"
Zrtvovacu se kao najortodoksniji komentator po cenu razapinjanja na krst ili komentatorsku lomacu. Ne upustam se u diskusiju sa predstavnikom Vatikana niti mu iznosim argument. Uslov za bilo kakvu diskusiju je izvinjenje za istoriska nedela u kontinuitetu pocinjena pravoslavcima na ovim prostorima od strane Vatikana.

Analizirajuci i poredeci poslednje ratove, ljude u bivsoj YU jedini zakljucak koji je istoriski neosporan je da je neko mnogo veci, skolovaniji i bolje organizovan stajao iza ustaske organizacije u NDH. Poslednji rat je potvrda zakljucku pocetkom 1991 Tudjman i njegov pokret su bili naivni u politickom, vojnom i organizacionom smislu.

Takodje 1941 NDH sa tadasnjim skolskim i vojnim potencijalom nije ni slucajno mogla dostici nivo koji je zauzela u istoriskom retrospektu. Znaci neko je stajao iza NDH kao amerikanci 90-tih, logisticki i organizaciono pomagao Paveliceve andjele. Ko je tada imao rasporedjene ljude po NDH terenu? Ostavljam citaocima zakljucak.
Препоруке:
37
4
30 среда, 15 јун 2011 19:55
знак на путу
Ово је типичан пример разговора два данашња доктора, једног духовног и другог световног.

Духовни каже: Нема Бога, јер га нисмо видели.
Световни каже: Има Бога, иако га нисмо видели, али си ти у праву.

Прво беше реч, тј. Бог.

А, Б, В, Г: јА Бог Ваш Господ!
Препоруке:
2
8
31 среда, 15 јун 2011 20:43
Одбрана и последњи дани
Шалтајући по каналима набасах на неку емисију Б92 у којој је г.Пироћанац готово па процесуиран због својих "срамних" поступака по питању Сребренице. Не могу тачно да цитирам, али ево детаља из разговора:

Водитељица: То вам је јавност пуно замерила.

Пироћанац: Која јавност?

Водитељица: ....Па јавност.

Па јавност.Ако нисте знали. А што се тиче Папе сасвим је небитно да ли се експлицитно изјаснио око бомбардовања Србије. Састао се у то време са Клинтоном што значи да је подржавао његову политику, па и ону која се односила на Србију.Шта је требало?Да се попне и са оног прозора виче како треба бомбардовати Србе?
Препоруке:
39
3
32 среда, 15 јун 2011 20:44
@Јасна Симоновић
Шта вас спречава да из свог доктората и са Високе школе упутите два дописа на две праве адресе? Ма ни Доситеј вам не би био раван када бисте нам презентирали одговор...


Koje su to dve prave adrese na koje dopis treba da bude upucen, cirilica vas ne moze prikriti jako ste dobro upuceni u cari i rituale spiranja svetom vodom.

CItava maska i parada zarad valjda priblizenja jezgru, vasa zagrizenost temom je nadasve fascinantna do mere da zaboravljate sta i gde komentarisete. Bice da je preveliko uzbudjenje ili crvena kesica.
Препоруке:
11
3
33 среда, 15 јун 2011 22:39
Жика С. Тадић
са великим нестрпљењем сам сачекао одговор г. Пироћанца...

вредело је!
Препоруке:
17
3
34 среда, 15 јун 2011 22:45
Турас
.Многим нашим "интелектуалцима"недостаје национална свест коју им је избрисало студирање на западним високим школама.Уместо да постану умни стубови свога народа постали су прозападњачки полтрони,инструментализовани радници против свога народа.Да жалост буде већа САМИ верују да раде праву ствар.Нису свесни свога ништаклука.Господин Пироћанац је поред још неких великих Срба изузетак који нама "куцкачима"на НСПМ улива наду да никада није касно.Поштовање и поздрав.
Препоруке:
21
5
35 четвртак, 16 јун 2011 00:45
Štirlic
Dakle, Zoran Petrović Piroćanac je bez navedenog izvora citirao papine reči „Trebalo bi da bombardujete Srbe“ a s druge strane, Zoran Djurović ne može da navede izvor za papine reči „Nemojte da bombardujete Srbe“ jer papa to nikada nije ni rekao.
Logičan zaključak je, dakle, da je papa prećutno odobravao bombardovanje Srbije što je uostalom notorna činjenica. Zato oba teksta i ovi silni komentari predstavljaju ono što jedna srpska poslovica opisuje kao izvestan posao sa praznom slamom.
Препоруке:
20
1
36 четвртак, 16 јун 2011 01:08
kosanka
@Turas
Odlican komentar,slucajevi poltronstva su vise nego
evidentni u skoro 90%slucajeva Srba,koji su studirali
u zapadnoj Evropi ili Americi.Gubi se interes za
nacionalni interes Srba,jer se vise prolongira
globalna ili kosmopolitska pripadnost.Zbog toga
takvi intelektualci ne mogu i nece da budu stub
prosperiteta u Srbiji,sto je nazalost gorka istina.
Препоруке:
17
1
37 четвртак, 16 јун 2011 01:17
Nikola Turajlić
@ Zoran Djurović
Tvoj autorski tekst i odgovor Piroćanca, izazvali su nažalost, protiv tebe, lavinu neosnovanih negativnih komentara.
U historiji su pravednici bili uvek izloženi progonu mase (rulje), pogotovo ekumenisti, kojima očito pripadaš.
Iako sam i sam načuo nešto o Vojtilinoj bombaškoj izjavi (na nekoj od euroatlanskih radio stanica), slažem se da, bez originalne izjave ovoga overene službenim pečatom, o istom se ne može govoriti.
Uostalom ne verujem da bi ovaj to uopšte i rekao jer Katolička crkva koristi druga sredstva (oganj i mač) za ostvarenje svojih svetih ciljeva.
Препоруке:
11
13
38 четвртак, 16 јун 2011 02:43
Ружичасти пантер
Међу интелектуалцима школованим у иностранству има бар 5 или 10 одсто оних који баш зато што су имали прилике да изблиза упознају тај свет и направе поређење између "нас" и "њих" - схватају сву величину нашег народа. Тих 5 или 10 посто су патриоте јер им тако говори срце али и искуство.
Препоруке:
21
0
39 четвртак, 16 јун 2011 07:16
slobodan 50
dakle, meni je deda sima pričao, lija, lija, pa dolija...samo strpljiva sačekuša i srpski dnk pobeđuje...
Препоруке:
9
0
40 четвртак, 16 јун 2011 08:00
Laza
Sto se tice politike Vatikana,prema Srbiji,bivsoj Jugoslaviji prof. dr Dragoljub Zivojinovic napisao je niz knjiga o tome.Citanjem tih knjiga jasno se moze videti da Vatikan ne menja nista od svoje politike prema Srbiji apsolutno nista.
Препоруке:
13
0
41 четвртак, 16 јун 2011 08:02
Александар Миловић
Читам ове коментаре г. Ђуровића и све шта могу да кажем је ВЈЕРУЈЕМ У БОГА И СРБСТВО, НИКАКО У ЦРКВУ!
Значи вјерујем у вјечно, пролазно ме не занима.
Препоруке:
7
7
42 четвртак, 16 јун 2011 08:35
Цоца
5% је сасвим довољно! Снага хришћанства није у масовности.
Препоруке:
4
0
43 четвртак, 16 јун 2011 08:37
Нишлија
Ово се зове интелектуално поштење. Свака част г. Пироћанац.
Препоруке:
8
0
44 четвртак, 16 јун 2011 09:11
Јасна Симоновић
Александар Миловић...Сви смо ми склони, господине, да од Цркве очекујемо превише, чак и кад дајемо премало...Хтела бих само да уз ваш коментар који иначе разумем и уважавам додам да Бог и Српство нису раздвојиви, баш као што је и пролазност део вечности...па тако мислим да гнев треба да се каналише ка разумевању, а лаж ка истини...тако некако
Препоруке:
2
0
45 четвртак, 16 јун 2011 09:28
Јасна Симоновић
Коментатору @Јасна Симоновић..
Гдине-гђо, ви сте дивни! Ја упућена у чари и рутуале спиранља светом водом!? Хвала до Неба! Чари могу да прихватим, ал ритуале не, не зам све! У праву сте и за параду, маску, и за шта и где, немам времена ...али у језгру верујем да јесам, као и ви,не дајте ДСНК тек тако!
И не дајте се узбуђивати тек тако мноме! Када бисте видели моју "црвену кесицу" видели бисте да се и ја клањам "пред њом" сваки дан!
1. Немојте лупати главу око моје ћирилице и латинице....кад уписујем "мајмунче" обавезно пређем на латиницу, а кад ми је коментатор пастиран на ћирилицу....крећем тим путем...Иначе, ОБОЖАВАМ СВОЈА ДВА ПИСМА ...СРПСКИ БИХ ПИСАЛА И ИСПОД ЦРТЕ НА НЕПАЛСКОМ ЈЕЗИКУ, А КАМОЛИ НА ЛАТИНИЦИ!
2. 2 адресе је навео г ЗПП у тексту
пс више вам нећу одговарати ако се не представите..тако паметна псоба иза мог имена, ма нема смисла!
Препоруке:
1
1
46 четвртак, 16 јун 2011 10:24
б.с. одговор г. Александру Миловићу
Ви кажете "Верујем у Бога и у Српство"...а не у цркву!!!
Вера нас спасава, не нација. Значи идите мало на литургије, мало се оцрквените, па ћете схватити где је спасење.
Лордан Зафрановић је направио филм који се зове "Бог и Хрвати". На јутјубу има да се погледа, само чувајте се док гледате, можете да паднете у несвест.
Хоћу да кажем, немојмо да се понашамо као Хрвати, па да мислимо да је нација изнад вере. Уосталом, на једном од Васељенских Сабора је етнофилетизам осуђен као грех. Вероватно су оци желели да нас поуче да се у име нације може десити злочин, али у име Бога не може. Осима кад су Хрвати у питању.
Препоруке:
7
1
47 четвртак, 16 јун 2011 10:32
Старо куче
Неко је поставио овај линк: http://www.spc.rs/sr/jerej_zoran_djurovic_postao_doktor_patristickih_nauka_u_rimu, и хвала му на томе.
Овде Бога нема, а слушати науку оних који нису са Богом јесте убијање сопствене душе.
Препоруке:
7
0
48 четвртак, 16 јун 2011 11:33
Макса@б.с.
Уосталом, на једном од Васељенских Сабора је етнофилетизам осуђен као грех. Вероватно су оци желели да нас поуче да се у име нације може десити злочин, али у име Бога не може.

На твоју жалост историја човечанства није почела од хришћанства, нити ће са њим да заврши. Данас је у свету све доминантније враћање на многобоштво. Религије, схваћене на савремени начин, су политичка оруђа. Како су то "оци" хришћанства желели да нас поуче да се у име Бога не може десити злочин, а "главни отац хришћанства" је организовао или лично предводио дванаест крсташких ратова. А погледајте само њихове циљеве и коначне резултате. Хрвати су све своје злочине радили, не у име Хрвата, већ у име католичанства.

Сам Исус се на самрти обраћа св. Илији Громовнику, и каже му, зар ме и ти остави. А Илија Громовник је и дан данас Бог и батина за Србе.
Препоруке:
0
7
49 четвртак, 16 јун 2011 11:34
Макса@б.с.
- наставак -
Осим тога, симбол хришћанства до 3. века су биле две рибе, а од трећег века се узима крст. Зашто? Па зато што се "оци" још нису били договорили шта ће оставити већи утисак на "рају", да ли две рибе којима је нахрањено цело човечанство или крст, који би у ствари, по логици требало да представља нешто страшно на чему је Бог разапет. И данас, тај крст на коме је Бог разапет, представља нешто што се слави. Мени је то нелогично, а не знам вама. А крст, много пре Хришћанства, има своју темељитију и оправданију улогу.
Препоруке:
1
10
50 четвртак, 16 јун 2011 12:13
б.с. за Максу
Треба мало боље да познајете Хришћанство.
Препоруке:
6
1
51 четвртак, 16 јун 2011 12:25
Шта је писац хтео да каже
Ако је З.Ђуровића хтео да укаже на непрописно навођење цитата једног аутора у једној књизи – онда је његов текст непримерен. У таквим случајевима се скрене пажња аутору, рецензентима и издавачу на пропуст, и тиме је цела прича завршена.

Ако је З. Ђуровић хтео да докаже да је политика папе према Србима добронамерна – онда је његов текст бесмислен. И ближа и даља историја говоре супротно. Једна изјава - правилно или неправилно цитирана - не може променити ту историју.
Препоруке:
25
0
52 четвртак, 16 јун 2011 12:59
Макса@б.с.
Па, ето, Ви ми наведите где сам погрешио, шта сам погрешно навео и шта сам погрешно протумачио.
Препоруке:
1
2
53 четвртак, 16 јун 2011 13:04
Ligva absurda
Šta na srpskom znači "Šta papa je rekao"?
Препоруке:
0
0
54 четвртак, 16 јун 2011 13:58
@Шта је писац хтео да каже
Свака част, лаконски сте објаснили суштину.
Препоруке:
7
0
55 четвртак, 16 јун 2011 14:39
Јасна Симоновић
"Шта је писац хтео да каже"...ви сте то лепо упростили, али само са становишта протекле историје и очекиваног извињења...А да ли је имало везе на доношење одлуке о бомбардовању и да ли је свеједно за будућу историју оставити неистину, то је већ друго питање које утабава пут имагинарној истини која често у народу васкрсава пре истека овоземаљског сата....Мислим да је обавеза свих, макар и док јуримо шта је "писац" или уосталом папа Јован хтео да каже, да не импутирамо речи, већ да питамо...

Ево, ја питам гдина О. Ђуровића да нам напише о каквом је методу реч у његовој тези- монографији којом је "проникао" у "2" Св. Августина? Оригиналном? Може ли СПЦ од тога имати неку добит?

пс Јер, шта ће нам српска земља као послужавник за "звезде падалице" кад је много лепше креирати звезду, зар не?....
Препоруке:
0
3
56 четвртак, 16 јун 2011 14:58
б.с. за Максу
Ваше схватање хришћанства је у равни часописа "Треће око" и Ериха Фон Деникена. Има много сајтова које бих Вам препоручила: "Светосавље", "Боготражитељ", "Богородица Лепавинска", .... има их много добрих, али Вама недостаје елементарно познавање православне вере. Топло препоручујем књигу румунског старца Илија Клеопе: "Велики је Бог". Она је уџбеник православља. Поздрав!
Препоруке:
10
0
57 четвртак, 16 јун 2011 15:56
Шта је списатељица хтела да каже
За Jasnu Simonović

Признајем да Ваше коментаре не бих умео да упростим. Потпуно су ми нејасни па не вреди ни да се трудим. Зато препуштам посетиоцима овог сајта задовољство да их читају у целости или in extenso.(Ово in extenso сам додао да бих био у тренду.Сви цитирају нешто на латинском па није ред да ја заостајем).
Препоруке:
8
0
58 четвртак, 16 јун 2011 16:05
Bole
@Za Maksu...

Ili, ili lama sahavtani, su poslednje rece koje je Hristos izgovorio na Krstu, sto znaci ,,Boze, Boze, zasto si me ostavio'', a nema veze sa prizivanjem Ilije ,Gromovnika''. Makar toliko bi trebalo znati.A to su stihovi iz 22og Psalma, kojim Hristos pokazuje da se prorostvo o njemu kao obecanom Mesiji po ko zna koji put ispunilo.

Cini mi se ovakvih lupanja samo kod nas ima, eventualno nekad na Discovery-ju
Препоруке:
8
0
59 четвртак, 16 јун 2011 16:46
Макса за б.с.
Ма б.с., пријатељу, пусти ти сајтове који су наштимани на одређену "фреквенцију". Не наведе ти где сам ја погрешио у чињеницама које сам навео и у логици. Пази, да не буде забуне, и ја мислим да човек није настао од мајмуна, и православље поштујем зато што је задржало много од старе српске (славенске) митолошке традиције, чија је суштина описана у Ведама. Из те старе српске традиције и потиче хришћански крст, јер је он важан небески и земаљски знак. Сигуран сам да су та стара схватања човека и космоса била исправнија него данашња.

Па неки дан сам на КЦН телевизији гледао једног активног свештеника који има сајт "Духовна аристократија" и који прича о "сајбер небу". А на кажипрсту му огроман прстен. Нисам сигуран да је то православље?
Препоруке:
1
0
60 четвртак, 16 јун 2011 16:49
Макса за Боле
Боле,
за тебе је Или, Или - Боже, Боже, а за мене је то - Илија, Илија. Веруј ми да је и пре Христа био Илија Громовник - врховни Бог. А можемо да измишљамо шта хоћеш.
Има једна наша стара књига у којој је то објашњено.
Препоруке:
0
3
61 четвртак, 16 јун 2011 16:49
Ђуровић Јасни Симоновић и другима
Поштована,
моја теза ће се појавити на српском, ако све буде у реду, негде најесен. Б. Шијаковић (није ваљда и он неки убачени елемент) је наручио да ју је преведем. Нисам оптимиста да ће се и по њеном појављивању променити богзна шта. Ствар је за специјалисте, а не за ширу публику.
На радост читалаца НСПМ-а, желим да кажем да ћете по свој прилици имати задовољство да и даље пратите моје текстове популарне природе. Наиме, цензуре са стране СПЦ није било, мада је један од "душебрижника", потписани Јовица Б. Малешевић, писао узнемирен мојом одбраном Папе (како он разуме ствари) Патријарху, Синоду и Инфо служби СПЦ, и тражио да ми се одузме право речи,а што сам ја, као добар ватикански шпијун, одмах сазнао. Сличне Јовице (нпр. један херцеговачки фрањевац) су интервенисале и када сам ишао за Ватикан, јер сам по њима био "подмукла српска кртица, која изнутра жели да науди Католичкој цркви".
Оканимо се, дакле, глупости и теорија завера и држимо се само изговоренога.
Препоруке:
7
11
62 четвртак, 16 јун 2011 18:08
@Jasna Simonovic
Vase je ime Jasna kao suncan dan po kome uglavnom putujem, ne koristih zvezde jer kako rekoste neke su padalice. Ako od G Djurovica vi ovde kreirate zvezdu dobru vam srecu zelim.
Iako ste kako ime kaze jasni ne verujem da ste toliko naivni u vasem osnivanju podloge za buduca pokolenja.

Ne barnim G Pirocanca, njemu to nije potrbeno, ali napadm Papu imam pravo za to kao i tone argumenata koji potkrepljuju napad. Papa se nije sreo sa GWB pre Iraka, poslao je zvanicnika da ubedjuje Busha da ne pocinje rat.

Istovremeno je u januarskom obracanju vernicima 1994 postavio novu koncepciju ratova i raoruzao do tada cvrste UN. Papine reci su krvolocni politicari ponavljali kao mantru o “humanitarnim intervencijama” rade to do danas.

Primer blikade istine je najocigledniji na sajtu koji ima celokupnu korespondenciju Vatikana sem papinog pisma Clintonu 5 Aprila 1994.

Link: http://www.justpeace.org/docu.htm#John Paul II (speeches and non-encyclical documents)
Препоруке:
1
0
63 четвртак, 16 јун 2011 18:24
Ружичасти пантер @ Ђуровић
Да ли сте свесни колико је тон којим се обраћате "другима" непримерен за једног духовника?
Препоруке:
11
0
64 четвртак, 16 јун 2011 19:44
Борис
У почетку беше Реч....Држимо се Речи.
Препоруке:
3
0
65 четвртак, 16 јун 2011 20:52
Ђуровић @Ружичасти пантер
Није ми жао ако вас узнемирава мој тон јер верујем да је вама сваки неадекватан. Довољно је пролетети коментарима па видети коме маса узвикује: распни га... А, vox populi, vox dei. Не бих наводио примере пророка које је управо маса (охлос, гр.) утепала сматрајући да су ови народни издајници, јер ћете помислити одмах да се поистовећујем са њима. Нема никакве идентификације. Свој програм сам илустровао 2001 у једној стрип-табли (Хераклитов фрагмент): http://www.zorandjurovic.com/do2002/stripovi/heraklit/index.html.
За разлику од вас, ја вам се не обраћам анонимно, него сам вас све чак упутио на мој сајт: www.zorandjurovic.com.
Нисам ваш духовник нити се тако представљам. Овде пишем као опиниониста. На исповест и духовне савете можете ићи коме желите.
На мом сајту имате неколико врста мојих текстова. Оне који су за почетнике, али и оне који су за узнапредовале. Можете, оне прве, прочитати у доколици.
Препоруке:
4
8
66 четвртак, 16 јун 2011 21:04
Ђуровић @Ружичасти пантер 2
Не препоручујем вам друге, јер су досадни (филиокве, да ли је Исус имао дугу косу и сл.), а уз то захтевају и одређено предзнање. Ја нпр. могу да прочитам Хокингову Кратку повест времена, али не и његову књигу доказа коју је написао са Пенроузом. Такође могу читати у Галаксији (ако још увек постоји)о Анштајновим теоријама релативитета, али када сам купио саму Ајнштајнову књигу, одустао сам после 2 стране. Она је за стручњаке. Тако је и у теологији: у "календарчету" читате када се крмаче прасе, млади месеци, трапаве седмице, а у стручним текстовима о суптилним проблемима који нису баш свима на дохват руке.
Срби, као ни Хераклитови Ефешани, нису много ради да праве те разлике. Ефешане је тама појела.
Плашим се да је истинита она Хегелова: Историја никад никога није научила ничему.
Препоруке:
3
10
67 четвртак, 16 јун 2011 22:05
Ружичасти пантер@Ђуровић
Кад сам рекао „тон којим се обраћате другима“ имао сам у виду бонтон. Кад сам рекао „духовник“ имао сам у виду свештено лице. Не видим какве везе имају Ајнштајн, Пенроуз, филиокве, Хокинг, крмаче, млади месеци, Ефешани, трапаве седмице и читава та бујица речи из Вашег дводелног одговора са мојом примедбом. Али претпостављам да Ви видите некакву везу. Дешава се.
Препоруке:
11
2
68 четвртак, 16 јун 2011 22:49
Ђуровић @Ружичасти пантер 3
Buona notte!
Препоруке:
2
8
69 четвртак, 16 јун 2011 23:00
Bole
@ Maksa...

Ne vredi... Postavili ste problem kao da je hermeneuticki, a nije, vec filoloski. ILI na aramejskom je Bog. Rimski vojnici koji nisu poznavali aramejski isto su rekli ,,Gle, doziva Iliju'', al to je, kako se misli, stvar njihove nepismenosti. ,,Nasa stara knjiga'' ako ide tim putem koji Vi navodite, moze da prodje mozda u Surdulici, ali ne i na neko iole ozbiljnijem mestu, gde su ovo opste poznata mesta.

2) sta cemo s Preobrazenjem Hristovim, gde Mojsije i Ilija govore s Hristom kao sa svojim Bogom Mt 17, 3- 17, 5? Pretpostavljam i za to ima neka ,,nasa knjiga'' u kojem se obrce logika, pa Bog se moli i obraca Iliji?

Verujte Vi, u sta god hocete. Slobodno...
Препоруке:
1
0
70 четвртак, 16 јун 2011 23:08
Marinko Vucinic
Zoran Piroćanac je pokazao kod nas već zaboravljen običaj da se prizna moguća greška ili previd- On je to učinio sa puno odmerenosti i svesti o ozbiljnosti poduhvata kojim se bavi. Ko god je pratio dosadašnji rad Zorana Piroćanca zna da se radi o ozbiljnom autoru koji pokušava da u naše tzv. novinarstvo unese nešto više od prizemnog estradizma i senzacionalizma.Njemu dugujemo pokretanje mnogobrojnih pitanja koja su i danas van naše pažnje.Njegov rad u oblasti geopolitike u velikoj meri je pionirski.Ovaj njegov odgovor samo je dokaz više da autor kakav je Zoran Piroćanac zaslužuje podršku i poštovanje
Препоруке:
6
0
71 четвртак, 16 јун 2011 23:26
Ружичасти пантер @Ђуровић (la fin)
Bonne nuit
Препоруке:
4
1
72 четвртак, 16 јун 2011 23:46
Бранислав Александар Јулиус
Г. Ђуровић 15. јуна у 16, 04 часова пише;

"Држимо се акривије (грч; прецизности), онога на чему су инсистирали антиохијци а нарочито Златоусти...".

Г. Ђуровић 16. јуна у 20,52 часова пише;
"Овде пишем као опиниониста...".

Држим се акривије, "на којој је нарочито инсистирао Златоусти" (г. Ђуровић dixit), и признајем да ни у једном речнику српског језика који поседујем, не постоји реч "опиниониста".
У супротном, могао бих уместо Златоусти да кажем Juan Boca de Oro, или John Golden Mauth, или да напишем Señor Gurovic (изговара се Гуровик), и да о себи мислим да сам тиме постао мудрији. Али, тада ме не би разумели не само Срби којима се овде обраћам, већ ни они на чијем језику се наводно изражавам. И томе би се смејали потајно, јер, "Рим не плаћа издајнике". Одавно.
Препоруке:
11
0
73 петак, 17 јун 2011 01:14
Ружичасти пантер@Бранислав Александар Јулиус
Колико ја знам опинионисти су били нека секта у 15. веку али то се не уклапа у реченицу "овде пишем као опиниониста". Можда ће аутор кад се пробуди(ја сам му пожелео лаку ноћ или bonne nuit) да напише објашњење.
Препоруке:
1
0
74 петак, 17 јун 2011 06:38
@Ружичасти пантер
Међу интелектуалцима школованим у иностранству има бар 5 или 10 одсто оних који баш зато што су имали прилике да изблиза упознају тај свет и направе поређење између "нас" и "њих" - схватају сву величину нашег народа. Тих 5 или 10 посто су патриоте јер им тако говори срце али и искуство.

lepo receno, od njih 95-97% su na sajtu NSPM.
Препоруке:
5
1
75 петак, 17 јун 2011 07:42
Миленце
Ђуровић се држи акривије онако како је се држе сколастичари. Очекујем ускоро од њега текст на тему "колико анђела стаје на врх чиоде".
Препоруке:
6
0
76 петак, 17 јун 2011 08:39
Макса за Болета
Bole,
Сваки мислећи човек би морао да посумња у оно што је написано у 16. и каснијим вековима о ономе што је било много пре Христа, с тим да нигде, ни од корова, нема оригиналних писмена. Свуда се ради о преводима превода. Тако се данас "научници" још увек споре о томе којим је језиком говорио Исус, а готово савршено знају санскртски којим се говорило много пре Исуса. Ето, кажу, чак ни тадашњи римски војници нису знали шта Исус каже, него су рекли: "Гле, дозива Илију!" Зато данас знају шта је Исус тада рекао, али не знају којим је језиком говорио. Контрадикторност на нивоу савремених медијских манипулација. Ја такву логику не могу да "прогутам".

Надам се да Вам је познато колико је спаљено важних књига из историје, из колико њих недостају позаманшни делови, за колико њих су "погубљени" читави томови. Тако је нпр. "изгубљена" целокупна свеобухватна историја Етрураца (неких 20 књига).
Препоруке:
2
1
77 петак, 17 јун 2011 08:41
Макса за Болета
- наставак -
А о недавној "великој сеоби Словена" једини је запис оставио визнатијски цар-историчар Порфирогенит, који је живео у 10. веку - четири века касније, а то што је написао први пут је објављено у 16. веку. И то је, сада, доказ историчарима о "сеоби Словена". Ко хоће у то да верује, нека верује. Као да се сеоба збивала у камено доба. Па, видите, и данас знају више о каменом добу него о "сеоби Словена".

Ово, што сам напред навео није једино у шта човек треба да посумња. Не живимо више у мрачном средњем веку када је при пут писано све то што се данас прихвата као здраво за готово.

Немојте се љутити због мога другачијег погледа. Поздрав.
Препоруке:
5
0
78 петак, 17 јун 2011 09:46
Jasna Simonović
Hvala komentatoru “Šta je spisateljica htela da kaže”, najpre na lepoj insinuaciji (spisateljica), a onda i na dobronamernoj opomeni da treba da budem jasnija, čak i onda kada se tekst baš ne može uprostiti, ali (pro)misao može svakako…Srećom, spasoše me dva naredna (bezimeni i imeni) da ne “zaglavim na pustom ostrvu” suvišnog razmišljanja, da ne kažem premišljanja…

Lep dan vam želim...
Препоруке:
0
1
79 петак, 17 јун 2011 09:46
Jasna Simonović
Hvala, g O. Đurović na opsežnoj informaciji…Drago mi je da ste se baš u komentaru upućenom meni i dr. “isplakali na ramenu” oko ličnih dogodovština na vašo deonici “SPC – Vatikan”…Naći se u tom koraku nikome, ni naučno ni duhovno (ima li razlike?) nije lako, ali je mnogo lakše kada se pokušaju shvatiti ljudi koji “upiru prstom” i kada se ne preuzima volan “teorije zavere”…što vidim da ste verbalno u komentaru i učinili iako ste, ne zamerite, još mladi da razumete obične ljudske škole…

Čestitke na postignutim uspesima, zahvaljujem komentatoru koji je dao link za vaš impresivan sajt…
Sad bih ja ovde odgovorila i mom bezimenom komentatoru, ali me drži sopstvena reč da neću više odgovarati na bezimen komentar, čak i kad je jako pametan (bosanska tvrdoglavost?), pa da vas iskoristim iako kažete da niste svima duhovnik (WHY?): Znate li gde je mogao da se dene taj navedeni dopis koji je tadašnji Papa napisao 5. aprila 1994. godine Clintonu?
Sa Svetim Papom nije se igrati…
Препоруке:
0
1
80 петак, 17 јун 2011 13:58
Ружичасти пантер @ Jasna Simonović
Посао ми је такав да морам да пишем и објављујем под пуним именом и презименом. Најрадије бих писао под псеудонимом али надлежно министарство не би имало разумевања за ту моју екстраваганцију. Имам отпор према свакој врсти публицитета, експонирања, (само)рекламе. Немам никакав сајт, блог или нешто слично нити ми пада на памет да посећујем туђе сајтове. Не интересује ме када је неко рођен, где је рођен, какве школе има и сличне ствари. Укратко, не интересује ме ничији приватан живот. Једино може да ме заинтересује нечије дело а то је и без сајтова доступно у библиотекама.
Погађате, ја сам Вас назвао списатељица (желим Вам да то и постанете), а З. Ђуровића писац, што он заиста и јесте. Пошто ћу остати безимен, поздрављам се са Вама.
П.С. Између научног и духовног постоји велика разлика, тачније – нема никакве сличности. Дух измиче научним методама мада има људи који мисле друкчије. Али, препуштам тему З. Ђуровићу.
Препоруке:
1
1
81 петак, 17 јун 2011 15:07
Јасна Симоновић
Ружичасти пантер ...хвала на коментару...ето, сазнах да jе особа, Vi, под псеудонимом "шта је писац хтео да каже" једнака "шта је списатељица хтела да каже" једнака "ружичасти пантер"...Овај ми се пантер највише допада, а и "превела" сам неке ваше "духовне" опаске О.Ђуровићу на суптилнији начин, можда сте приметили иако се желите упростити више него заслужује ваше име и презиме, које сугурна сам има шта да нам каже...Али, ето, добијамо вас, "ружичастог", задовољнијег, рекла бих из овог вашег коментара...

Али, ја гдине нисам мислила на вас као безименог коментатора, већ на безименог и безпсeудонимног коментатора "@jasna Simonovic"....па вам се извињавам на овој непрецизности....

Да, у праву сте, дух измиче научним методама иако се ове прилично приближавају...Можда треба мало застати са тим методама....имати душу....
Препоруке:
0
0
82 петак, 17 јун 2011 15:15
Ђуровић "душебризницима" 1
Како су се многи узбудили да сазнају ко је тај Ђуровић који се потписује као свештеник, и шаљу писма на погрешну адресу, узнемиравајући лично и самог Патријарха Српског, Његову Светост, г. Иринеја, желим да прекинем ту комедију. Канонски припадам првој православној столици, Цариградској Патријаршији, а под директном јуриздикцијом Његове еминенције, митрополита Италије и Малте, г. Генадија Зевроса. припадам, дакле, цркви којом је некада равнао Златоусти, а са којом је СПЦ у пуном јединству. На њиховом сајту можете наћи моје име: http://www.ortodossia.it/PARROCCHIE.htm. Фали само да ми се - као и Обами - и крштеница тражи!
Међутим, наш свет не жели да истражује, иако сам уредно упутио на мој официјални сајт. Из моје библиографије се види да објављујем у часописима под покровитељством СПЦ, а сви ме зову да би захваљујући тим прилозима добили и насушно потребне акредитације.
Препоруке:
3
13
83 петак, 17 јун 2011 15:39
Ђуровић "душебризницима" 2
Можда је најчудније када ми сами СПЦ часописи објаве критике на Синодски превод Новог Завета, а нико ме не позове на одговорност због тако скандалозног деловања (Можете консултовати мој текст Акриде).
Мени је драго што Српска патријаршија није Техеран, како би неко желео. То и улива наде да нисмо бесповратно изгубљени.
Давно се схватило да инквизиторски напор да се сасече слобода речи не води никуда. Ко су ови који, огрнувши се плаштом православља, призивају да се секу језици?
Понављам да не би било забуне: нисам духовник читалаца НСПМ-а, нити портпарол СПЦ. За све то постоје надлежне службе, а ја се између осталог бавим коментарима, како на класичне и отачке текстове, тако и на савремена збивања. Нико није обавезан да чита ни једне ни друге.
Препоруке:
4
10
84 петак, 17 јун 2011 15:48
Ружичасти пантер @ Jasna Simonović
Све у реду и свако добро.
Препоруке:
1
0
85 петак, 17 јун 2011 16:17
Nikola Turajlić
@ Zoran Djurović
Konačno si stvari objasnio jasnim jezikom, tako da te celi svet razume.
Tvoja crkva je već u faktičnom jedinstvu sa KC, a SPC je na najboljem putu da stupi u isto.
To što braniš Svetoga oca je sasvim razumljivo, jer je isto u opisu tvojih poslova.
Ne kandiduješ li se ti slučajno za poglavara ujedinjene CPC, jer za isto imaš sve kvalitete, a verujem da bi imao i podršku sa svih strana.
Bez obzira na sve, ipak si pridaješ preveliki značaj (da bi čitaoci NSPM trebali o tebi istraživati po internetu).
Priznajem da si Vojvoda, ali ne vidim gdje su ti serdari.
Препоруке:
11
1
86 петак, 17 јун 2011 18:59
@Ђуровић Јасни Симоновић и другима
Jasnice molim te kad stignes da me podsetis sta jos ono treba da prevedem i da odgovorim.
Препоруке:
1
1
87 петак, 17 јун 2011 20:27
Ђуровић
Ово нисам ја, него неки шаљивџија (да не употребим неки др. израз Петра Луковића):
@Ђуровић Јасни Симоновић и другима, 86 петак, 17 јун 2011 18:59
Препоруке:
1
1
88 петак, 17 јун 2011 20:51
@Jasna Simonovic
Neki ljudi-komentatori nemaju pretenziju na besmrtnost niti titule. Iznose misljenja ne gradeci biografije ili web stranu, u kapacitetu sopstvenog intelekta ili edukacije. Laska kompliment tvrdoglavosti pa maker i bosanske, odakle vasa crpi snagu i sa cijeg izvora se napaja. Ako ste uspostavili korelaciju izmedju ruzicastoga pantera i sta je pisac hteo da kaze kako stvari stoje sa druge strane jednacine i koja je relacija izmedju Jasne Simonovic i Zorana Djurovica ili recimo sr(b)pskog matematicara. Da li ste vi jedini fer igrac u igrama bez granica i koja je naravno sem (ritera) ili borca za istinu neiscrpna inspiracija vasih komentara. Psiho analiza ovozemaljski ili kosmicki motiv? Eto Djurovic na kraju istrese pod valjda moralnim pritiskom pripadnost, sta je sa vama?

Ako ce vam to pomoci da ne pogazite zadatu rec i u odgovoru recimo ja se zovem Marko Kraljevic, sada mozete nastaviti.
Препоруке:
0
0
89 петак, 17 јун 2011 20:58
Jedan od "drugih" @ Z.Djurović
Pa ne morate ništa više ni da prevodite, ni da odgovarate, ni da komentarišete. Ovo je sasvim dovoljno.
Препоруке:
4
0
90 петак, 17 јун 2011 22:14
Опет један од "других" за З.Ђуровића
Ако сам добро схватио Ви ћете нам и даље преводити, одговарати и коментаристи. Па добро, шта да се ради. Видим да читате не само текстове светих отаца него и Петра Луковића. То се зове бити поливалентан.
Препоруке:
8
0
91 петак, 17 јун 2011 23:51
Бранислав Александар Јулиус
Г. Ђуровић; "Како су се многи узбудили да сазнају (узбудити се да се сазна?) ко је тај Ђуровић, шаљу писма на погрешну адресу (зашто не на праву? одкуд г. Ђуровић зна на коју адресу "узбуђени" шаљу писма?) узнемиравају лично и самог Патријарха Српског (дакле, "узбуђени" шаљу писма на погрешну адресу, а она стижу до Патријарха Српског и узнемиравају га? или га узнемиравају "узбуђени" лично?) желим да прекинем ту комедију (одкуд сад комедија после "узбуђења" и "узнемиравања"? зашто је комедија жеља да се сазна ко је г. Ђуровић?)
Или; "Канонски припадам првој православној столици (столици? па још малим словом!) дакле, цркви (малим словом!) којом је некада равнао (управљао!?) Златоусти" - г. Ђуровић dixit.
За овакво "опинионисање", у српским школама се до недавно понављао разред, а данас се са тим поносно докторира и јавно наступа. Пркосно, како то вера Православна не саветује.
Не, нема места иронији, јер изгледа да је наш пад као народа, много већи него што мислимо.
Препоруке:
10
0
92 субота, 18 јун 2011 00:16
србски математичар
коментатору који се потписао као @Jasna Simonovic

Ako ste uspostavili korelaciju izmedju ruzicastoga pantera i sta je pisac hteo da kaze kako stvari stoje sa druge strane jednacine i koja je relacija izmedju Jasne Simonovic i Zorana Djurovica ili recimo sr(b)pskog matematicara.


Па ваљда сте схватили (макар) да сам ја страни плаћеник и да подржавам Ђуровића за (велики) новац. Док ви, нпр., браните Србство лажима вероватно за џ.

ПС. О кукавно Србство угашено!
Препоруке:
4
3
93 субота, 18 јун 2011 05:28
@Zoranu Petrovicu Pirocancu
Zorane sve ste vi ovo vec jednom videli putujuci slobodno na motoru kroz Juznu Ameriku, jos uvek se secam reportaza u START-u krajem osamdesetih.

Nista se vi ne izvinjavajte, prvo nemate kome, drugo ni kada su slozni ne mogu pobediti vasu slobodu.

The Clinton Tapes by Taylor Branch, strana 288
My Life by bill clinton, strana 539


Srdacno,

prijatelj
Препоруке:
4
1
94 субота, 18 јун 2011 09:51
Макса
Рекох ли ја некима напред да се вера зклоупотребљава у политичке сврхе, и да вера, како је схватају данашњи доктори, није ништа друго него "рат другим средствима". Више се Бог не слави као што је описано у Ведама, њему се моли, а он нас позива да се покоравамо владару, тј. томе "тајном Богу". И то се зове ЦИВИЛИЗАЦИЈА.

Чим је доктор Ђуровић прешао у домен решавања питања која не разумеју обични смртници, тј. "тајних књига", онда се поставља питање за кога је вера, за све или за докторе. И шта то има тако тајно и неразумљиво у вери да не би смели знати обични смртници? Добро, г-дине Ђуровићу, има ли Бога или га нема? Или ћемо тек да видимо свога бога.
Препоруке:
3
3
95 субота, 18 јун 2011 10:01
Жика С. Тадић
@србски математичар

замолио бих вас, као математичара (а уз то још српског), да правилно користите наш језик;

другим речима срПски а не срБски!
Препоруке:
2
2
96 субота, 18 јун 2011 11:00
Jasna Simonović Kraljeviću Marku no.1
Marko Kraljević, (ref“@Jasna Simonovic“ : Ako ce vam to pomoci da ne pogazite zadatu rec i u odgovoru recimo ja se zovem Marko Kraljevic, sada mozete nastaviti”)….

Našli ste me na pravom pseudonimu-imenu….Najlepši tekst o Marku Kraljeviću nisam pročitala u spskim narodnim pesmama, već u knjizi jedne Britanke-fotografkinje Ruth Mitchell Knowles koja je 1943 napisala knjigu The Serbs Choose War” (često je pominjem)….Kad bolje razmislim, moguće je da me je baš taj tekst galopirao u već odleteli mlaznjak Curt-a Weldon-a, tadanjeg kongresmena SAD (Zašto bih inače pomenula Kraljevića Marka u jednom “značajnom” mejlu njemu?), a koji je bio posetio Jugoslaviju na poziv Karića koji se posle nešto nedovitljivo (nimalo srpski) uznosio (baš kao što opisa Julius), slično Đinđiću, da neće Washington, da neće Ameri, da neće kako ono beše (O. Đurović - jezike ne treba seći, ali narod lepo kaže da treba ponekad skratiti jezik)…
Препоруке:
0
0
97 субота, 18 јун 2011 11:01
Jasna Simonović Kraljeviću Marku no.2
…pa meni (NAMA!) utekoše milijarde od galopirajuće odbegle legalne farmaceutske industrije iz ove zemlje….ne može ih još sustići niti mozak advokata iz Californije, ni vredne ruke Verice Barać… (pa se uzdam u jednog “konja” iz meni najnovije grupe kojoj pripadam “Jokes”, da će dobro pothranjen stići do svog malog cilja)…

Pa sad moj prijatelj (iz jednog od mojih omiljenih pripadnih centara PS) prodaje (našu) web ekskluzivu za ništa, a moja koleginica (takođe iz omiljenog pripadnog centra FJ) skuplja ništa u našu kasicu bez prave bankovne adrese..nikako da Nole otvori Pravu…Ali nema veze…”Ima dana”…
Препоруке:
0
0
98 субота, 18 јун 2011 11:02
Jasna Simonović Kraljeviću Marku no.3
A vi se pitate “matematičke” gluposti, izvin’te na izrazu…Pošto se “Srbski matematičar” izjasnio ostaje da vam rešim prostu jednačinu: između O.Đurovića (on je za mene duhovnik gde god pripadao, a posebno mi je drago što je vezan i za Carigradsku Patrijaršiju, gde je “moj” dobročinitelj Patrijarh Vartolomej i što je rođen u Baru, gde “sveti duh” mojih roditelja često vuče moje drago sećanje na “pravu sliku”)…Dakle, X jednako g ZPP …Šta ćete lepše i jasnije?

ps Svi se mi zovemo Marko Kraljević, gdine….ko se ne zove tako? (ha!)…Posebno mi koji učestvujemo u real fun igrama bez granice…Fair enough?
Препоруке:
0
0
99 субота, 18 јун 2011 14:13
Симић Манојло
Импонује ученост госп.Ђуровића(провјерио сам код
Албина Вилхара за латински, у праву је, иако то
све скупа дјелује као непотребна демонстрација
учености, али и сујете, које би госп Ђуровић, као
Православни духовник, морао да буде лишен),али
остаје утисак неке незграпности у понашању.
Скоро као малтешки витез у Храму Светог Саве,који
је, уз све неподобности, још и мач заборавио да
одложи.
У одговору госп."Ружичастом пантеру", госп.Ђуровић
о Филиоквама говори у загради, додатно их тривијализујући дужином косе Исуса Христоса.
Као да се не ради о основном разлогу раскола 1054.
када је "западна" Црква, прекршивши 8.члан Символа
Вере, усвојеном од свих представника целе Цркве,
на 2. васељенском Сабору, наметнула ново учење, прво код шпанских језуита,да Свети Дух,исходи и од
Сина(филиус-син,кве-и),и прогласивши Источну Цркву
за расколничку, шизматичку.
Због тога, више има Православних Срба под земљом,
него на земљи.А све Папе, без изузетака,Србе сматра
ју шизматицима,и колл
Препоруке:
5
0
100 субота, 18 јун 2011 17:01
@Jasna Simonović lil (Marko Kraljević)
“Признајем да Ваше коментаре не бих умео да упростим. Потпуно су ми нејасни па не вреди ни да се трудим”-RP. Slazem se i citiram prethodnog komentatora.

"=" integralna korelacija dakle ipak postoji nije samo pretpostavka koja je zakljucak pazljivog citanja vasih pojedinih observacija koje se odlicno dopunjuju sa ZDJ, prosto nemoguca koencidencija. Moje pitanje je u vezi vase tvrdnje da su katolicki mocnici doneli odluku o bombardovanju na osnovu inkvizicije ZPP. Da li vi ovo znate, tvrdite, samo zakljucujete ili saljete poruku Srpskim Pravoslavcima sta se (desavalo) desilo (desavati u buducnosti) ako ne uradimo sta se ljubazno trazi od nas. Znate Zagreb nikada nije bio bombardovan?

Takodje ako smem da se usudim da citiram:

“Понављам да не би било забуне: нисам духовник читалаца НСПМ-а, нити портпарол СПЦ”. ZDJ

Kako je on to vas duhovnik ako i vi niste clan prve stolice?

Na kraju ne pronikoh u znacenje skracenice ДСНК iz vaseg prethodnog komentara.
Препоруке:
0
0
101 субота, 18 јун 2011 18:56
@Zoranu Petrovicu Pirocancu-1
Bill Klinton je bio zagovornik bombardovanja Srba tokom kampanje je ponavljao zahtev da Predsednik Bush bombarduje Srbe. Sa njegovog prvog susreta u Koloradu sa Papom Jovanom ovo su njegove observacije:

My Life by Bill Clinton; at page 539

I had productive meeting with his Holiness who supported our mission In Somalia and my desire to do more in Bosnia.

Imao sam produktivan susret sa njegovom Svetosti koji je podrzao nasu misiju u Somaliji I moju licnu zelju da uradim mnogo vise u Bosni.

prijatelj
Препоруке:
1
0
102 субота, 18 јун 2011 19:01
@Zoranu Petrovicu Pirocancu-2
The Clinton Tape by Taylor Branch: at page 288
O Bosni Klinton je sumirao pivotski mesec. Dva soka u Avgustu, smrt tri US predstavnika koji su pokusali da se probiju do Sarajeva. Granata Bosanskih Srba koja je ubila 37 civila na sarajevskom marketu je konacno naterala UN da sakriju EU mirovne trupe u bunker da bi NATO mogao zapoceti vazdusni napad protiv teske artiljerije bosansko srpskih agresora. Americki piloti su predvodili ciljeve prvog vojnog napada u NATO-u istoriji I Predsednik je rekao da Jovan Pavle se nije protivio na njegovo opravdanje za tekuce napade tokom septembra ukljucujuci NATO tomahavke krstarece rakete napadom na dobro branjenu Banja Luku. Istovremeno su izvodjene brze kopnene ofanzive Hrvatskih I Bosanskih (Muslimana) vojnika oslobadjajuci 1300 kvadratnih milja zauzetih od Srba od 1992 skoro 20% od ukupne teritorije Bosne. Od promene originalne mape Bosne bivsa multikulturna zastupljenost sve tri religijske grupe bila je poremecena...
Препоруке:
0
0
103 субота, 18 јун 2011 19:13
@Zoranu Petrovicu Pirocancu-3
Klinton je zamolio Papu da iskoristi uticaj i da zaustavi Hrvatsko Rimo-katolicke ucesnike da se ohlade od bitki i usmere mirovnim pregovorima. Klinton je rekao da je Jovan Pavle obecao da ce pokusati sve sto moze. Svet nije mogao docekati zavrsetak 20 veka kako je poceo, rekao je Klintonu Papa sa jos jednim nekontrolisanim ratom koji bi se opet prosirio iz Sarajeva.

Cenjenom skolaru amici-ju i ostalim ucesnicima tribine: molim da prvo proverite obe knjige su referencirane pa da iznesete zakljucak Papinih reci u vezi bombardovanja Srba u Bosni.

Posto ovaj razgovor u trenutku vodjenja nije javno objavljen niti prezentiran srpskoj strani, radi se o klasicnom primeru konspiracije u kojo ce jedan ucesnik uraditi ovo a drugi ono bez obavestenja onoga kome ce se to uraditi.

Moja puna satisfakcija bi bila javno izvinjenje autoru.

prijatelj
Препоруке:
0
0
104 субота, 18 јун 2011 19:22
Јасна Симоновић Марку Краљевићу бр. 1
Марко Краљевић, имате среће што су моји из „Г8“ одложили наш „аеро-самит“ за сутра, а врућина ме заковала за компјутер! (ДСНК је штампарска грешка, сем ако се с од српског није уметнуло неким духовно-научним путем у „мој“ ДНК, извините, што нисте одмах питали него баш као Ђуровић „проничете“ у нечије обичне грешке!)

Лепо је што се слажете са РП....
Знам да Загреб никада није био бомбардован, дај Боже да никада и не буде бомбардован, и да Београд никада, ама баш никада више не буде бомбардован, а да не буде бомбардован нити ратован било који део кугле земаљске...и то дај Боже! Земљани заиста имају преча посла од ратовања, ја мислим....
Препоруке:
0
0
105 субота, 18 јун 2011 19:26
Јасна Симоновић Марку Краљевићу бр. 2
Верујем у немогуће коинциденције (коме год сам испричала свој „глобални коинцедентални“ случај из Bethany Church, Oклахома, верујте да није могао да заустави сузе!); не знам шта је инквизиција ЗПП (одмах бих питала све духовнике у Светској Цркви зар то још увек постоји!), али ми се необично свиђа простодушни одговор g ZPP; знам да су и католички и многи други моћници донели одлуку о бомбардовању јер немоћници свашта чине, нарочито кад мисле да су моћни; нисам изрекла тврдњу, већ претпоставку (обично не тврдим оно што недовољно знам, али могућност не бацам тек тако у раље незнања)...
И свакако знам, баш као и ви, да грешке заслужују елементарно објашњење, ако не одмах извињење, а греси сложену промисао, ако не одмах покајање....Појма немам шта се то тражи од нас, али се не може дати нешто што се нема...може се међутим дати оно што се има....(баш као Марко и Шарац, баш као пола мог власништва над Солвеј лтд)!
Препоруке:
0
0
106 субота, 18 јун 2011 19:30
Јасна Симоновић Марку Краљевићу бр. 3
Верујте да ја ни не знам шта је прва столица, нити столице ређам по бројевима (сем ако ми саме прилазе у видик-ха!) а духовнике све уважавам и од њих црпим огромно богатство, баш као биљчица сокове из земље, па како не бих своје православне хтели они то или не...мада ми се сад први пут десило да неко каже да је „ограничен“ па не знам баш шта то значи, питаћу једног гдина Ђакона чим уграбим прилику шта то значи....страх ли је, скромност ли је?...
Драго ми је што је О.Ђуровић приметио да га нико није позвао на одговорност, а мени је драго што ме малопре нису избацили из цркве јер уђох у прилично за моје године краткој сукњи...Добро је! Флексибилније је...
И да сад не бисмо и ви и ја натоварили О.Ђуровићу поноћни рад на нашим коментарима, ја ћу прекинути, и свакако се захвалити НСПМ-у, гдину Антонићу и Вукадиновићу на простору...Хвала!
Препоруке:
0
0
107 субота, 18 јун 2011 20:33
Štirlic
Увек сам сматрао да вера и љубав немају никакве везе са науком. И писмени и неписмени могу да воле и верују. Љубав је кад туђу добробит стављаш изнад своје. Даш детету да једе а ти се остао гладан, чуваш болесног родитеља или супружника, последњи динар си дао за лекове да га спасаваш а ти немаш шта да једеш. Вера је кад неко за неподобштину каже - није ред, не ваља се. Можда је тај неко и неписмен али има свест о људскости и не прихвата да буде нечовек. За мене су то добри и верујући људи. А има и оних који чине разне неподобштине, наносе свакаква зла, хладнокрвно гледају убијање људи, своје браће, само зато што су друге вере. То су за мене неверујући и зли људи, тачније нељуди и поред свих објашњења која ће за своја недела давати „на научној основи“, са цитатима и по могућству на латинском.
Препоруке:
3
0
108 субота, 18 јун 2011 20:40
Макса
Арије (или Аријан, гр: Areios; 256-336) је био ранохришћански теолог, свештеник и песник из Александрије, оснивач учења познатог као аријанство.

Његово учење, које је имало доста присталица, се од правоверног хришћанства разликовало по схватању односа између Бога и Христа, који, према Арију, нису исте суштине (гр. homoousios).

Аријанство је проглашено за јерес на Првом васељенском сабору у Никеји 325. године, где је утврђен Никејски симбол вере, након чега је у следећих неколико векова потиснуто.
Препоруке:
0
0
109 субота, 18 јун 2011 20:42
Макса
Арије је рашчињен, проглашен јеретиком и проклет, а како је цар прогласио одлуке сабора царским законима, приклањање Арију је од тада постало злочин, а Арије је постао државни непријатељ! Власници његових књига су под претњом смртне казне били присиљени да их предају. Константин је протерао из земље све епископе који нису хтели да потпишу новостворени симбол вере и на тај начин је остварио јединство. Епископе Јевсевија Никомедијског и Теогонија Никејског зато што су бранили ставове Арија и после одлука Никејског сабора, цар је прогнао у Галију.
Препоруке:
0
1
110 субота, 18 јун 2011 20:42
Макса
Арије је прогнан у Илирик, заједно са његовим присталицама, екскомуницираним епископима Секундом Птолимедиским и Теоном Мармаричким. Сматрало се да ће на тај начин аријанска јерес убрзо бити уништена, али испоставило се да је насилно сузбијање имало управо супротно дејство. Арије је у Сирмијуму и у другим градовима Паноније и Мезије наставио да шири своје учење. Илирски епископи полако прихватају Арија, па се 335. године, на сабору у Тиру, појављују два епископа из Илирије који подржавају његово учење: Валенс из Мурсе (Осијек) и Урсације из Сингидунума (Београд).
Препоруке:
0
2
111 субота, 18 јун 2011 20:44
Макса
Став прихваћен у Никеји није одговарао правом стању унутар хришћанства. Снаге у цркви биле су друкчије распоређене него што је био случај на сабору. Како је мала већина извршила насиље над великом мањином без уступака, освојена победа заснивала се на крхким темељима. Реакција на одлуку сабора потекла је од Јевсевија из Никомидије, искусног политичара аријанске оријентације. Јевсевије је против свог уверења потписао никејски симбол вере, али је после тога дипломатском мудрошћу настојао да исправи грешку. Аријанци су захтевали избацивање небиблијских појмова из симбола, што је захтев који се није могао лако одбити. Они су започели критику верско-филозофске формулације о истој суштини са образложењем да је она за лаика неразумљива. Преко сестре цара Константина, чији је саветодавац био Јевсевије, дошло је до заокрета који је на нови начин прерасподелио истину и заблуду.
Препоруке:
0
2
112 субота, 18 јун 2011 20:44
Макса
Константинова политика била је заинтересована за пацификацију цркве, па је стога тежио измирењу са увређеним аријанцима, који су гласно говорили о опасности дитеизма. Царева помирљивост је 330. године чак резултирала позивом Арију да се врати, у намери да се исправи нанета неправда. Прогнаник није одмах прихватио позив, вероватно више из неповерења него из непокорности. Напослетку се запутио на Константинов двор, где је цар милостиво примио пекадашњег прогнаника.
Препоруке:
1
2
113 субота, 18 јун 2011 23:10
Jovica B. Malesevic
Zahvaljujem se redakciji NSPM koja je imala razumevanje i omogucila mi da direktno odgovorim Gospodinu Zoranu Djurovicu povodom njegovog komentara:
Ђуровић Јасни Симоновић и другима четвртак, 16 јун 2011 16:49
Moje pismo-odgovor 1-8 je na raspolaganju u komentarima teksta:
Новинарски или докторски фалсификат др Зорана Петровића Пироћанца?

Zahvaljujem se na razumevanju i unapred se izvinjavam za eventualne greske prilikom kucanja.
Препоруке:
1
0
114 недеља, 19 јун 2011 00:44
Турас
"Жика С.Тадић".Србски или српијански,другосрбијански.СРПски(срп,као пољопривредна алатка)СРБин као србски је правилно,питајте професора али не математике.
Препоруке:
1
0
115 недеља, 19 јун 2011 16:04
Jasna Simonović
G. Malešević, hvala što ste se javili da i mi koji smo se "poređali" u ovom interesantnom predmetu saznamo ko ste i vi...Lično sam potištena što i sama nisam reagovala na ono "Jovice" u komentaru g O.Đurovića jer uvek reagujem na epitetsko omalovažavanje korišćenjem nečijeg imena..Izvinite
Posebno mi se sviđa vaša rečenica: "da svi zavredjujemo duznu paznju i da nikoga ne treba izvrgavati posprdi i ismejavanju cak ni hercegovacke franjevce".
Međutim, nije mi jasno zašto vas je toliko pogodilo obelodanjivanje mejla SPC-u u kome nije stajalo ništa loše, čak obrnuto, tražili ste odgovor...
(Eh, kamo sreće da je tako moj mejl (ili fax!?)obelodanjen kada aam tražila odgovor u vezi posete našeg Patrijarha Hemobarmu Bad Homburg koji nas je u sred bombardovanja pelješio na "mojim" lekovima!)
Da li je na dopisu stajalo confidential, private ili sl.? Mora da ste vi davno u Majamiju kad ste zaboravili da ovde lični kontakt najbolje radi...
Želim vam pomirenje sa O.Đurović
Препоруке:
0
0
116 понедељак, 20 јун 2011 11:06
Жика С. Тадић
@Турас

ово сам запамтио још из гимназије :-)

правилно је Србин, српски, срп а, вероватно', другосрбијански'.

Овде се ради се о сугласнику 'б' који, када се налази испред испред 'к', прелази у 'п'.

Можда не би било лоше да са јави неки лингвиста који ово може боље да огјасни...
Препоруке:
2
0
117 уторак, 21 јун 2011 15:18
b. s. m.
Poštovani g. dr Zoran Petrović Piroćanac je legenda srpskog i sad srbskog novinarstva, a za ovog 'opinionistu' koji piše akrivijom ili akribijom nikad ni čuo. Izgleda da je besmisleno što se uopšte čuo.
Препоруке:
2
1
118 уторак, 21 јун 2011 16:08
Vaskrsija
Vrlo mi smetaju zlonamerni komentatori koji klevecu oca Zorana Djurovica, napadajuci njegovu licnost, pravoslavnost i strucnost. Otac Zoran je, po mom misljenju, jedan od najumnijih klirika SPC, izuzetan je ikonopisac, prevodilac svetootackih dela sa starogrckog i latinskog (citao sam njegove prevode sv.Teodora Studita i sv.Avgustina). ''Uciti pameti'' takvu osobu, a nemati ni deseti deo njegovog obrazovanja jeste vrlo smesno, glupo, umisljeno, pa i bezobrazno!
Препоруке:
3
5
119 уторак, 21 јун 2011 19:13
ЈОван
@Vaskrsija

за оца Зорана никада нисам чуо али, зачудио ме његов текст и неподношљивост коју је показао према Пироћанцу.

Тада сам се мало заинтересова па сазнао да се школовао у Риму, да је паписта и као такав...

паметном доста!
Препоруке:
2
0
120 уторак, 21 јун 2011 20:32
Vaskrsija
Smesno je zakljucivati da je neko papista (sta god to znacilo) samo zato sto se skolovao u Rimu. Pozno srednjevekovno latinsko ucenje o Bogu i Crkvi se danas nece naci kod onih pravoslavaca koji su se ucili bilo gde na Zapadu, vec pre kod onih koji se deklarisu kao branioci pravoslavne vere, pritom ne bivajuci svesni da bi na te njhove apologetske besede sa odobravanjem stavio potpis i najokoreliji rimokatolicki konzervativac. Pravoslavnost se ne meri cestom upotrebom pojmova: Pravoslavlje, srpstvo, Sveti Sava... nego vernoscu autenticnom predanju Crkve Bozije, za sta je potreban veliki prakticko-teorijski(molitveni) trud, koji retko ko danas ulaze.
Препоруке:
0
0
121 уторак, 21 јун 2011 22:16
@Jasna Simonović lil (Marko Kraljević)
O Jasnice eto vas opet a tako smo se lepo pozdravili prosle subote samo sto se nismo izljubili koliko je srdacno bilo. Postoji veliki jaz izmedju teksta G. Djurovica i njegovih zivih uzavrelih ili ne preradjenih (sirovih) komentara. Vasa uloga liasiona je nadasve teska ali opravdana i vi to svakako dobro radite. Zao mi je za farmaciju.
Postovani Vaskrsije, hvala vam na upucenju i odgovorima, kazu da nikada nije za podcenjivati snagu (malog) obicnog vernika. Vi ste izgleda kao i vecina komentatora nasela vestoj skrivalici sa kojom se kako rece G. Djurovic sprdao sve dok neki (mali covek ili vernik) G. Malesevic ne dobi svoj odgovor:
“Канонски припадам првој православној столици, Цариградској Патријаршији, а под директном јуриздикцијом Његове еминенције, митрополита Италије и Малте, г. Генадија Зевроса. припадам, дакле, цркви којом је некада равнао Златоусти, а са којом је СПЦ у пуном јединству” ZDJ

Nemojte biti u zabludi Djurovic je drag gost, ne svestenik Srpske Pravoslavne Crkve.
Препоруке:
0
0
122 недеља, 26 јун 2011 11:44
Јасна Симоновић
Уз мој коментар "Јасна Симоновић Марку Краљевићу бр. 3" који гласи "питаћу једног гдина Ђакона чим уграбим прилику"...
Питах и добих одговор:...није страх, није скромност...знање је...

Пожелех да ипак забележим овај одговор...можда неки "случајни пролазник" ипак прочита...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер