недеља, 19. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ривалитет звезде и кокарде

Kоментари (43) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 04 јул 2011 08:35
pomirenje
vi ste drzali pleh,a ja sam slusao radio.sta dalje reci.onda je dosao sumar i sve zajedno nas izbacio iz sume.
ne zamajavajte vise sa ovim mapetovcima.srbija je u ozbiljnim problemima.
Препоруке:
14
12
2 понедељак, 04 јул 2011 10:25
thinking maize
Добро је да се прича, јер, ако СТВАРИ из ОНИХ ВРЕМЕНА НЕ РАШЧИСТИМО и не откријемо КО ЈЕ СТВАРНО БИО Јосип Броз, звани Тито, нећемо моћи да ДЕМОНТИРАМО цео овај НА ЛАЖИМА и ПРЕВАРИ ЗАСНОВАН СИСТЕМ! Јер, ако откријемо КО ЈЕ Броз, знаћемо КО СУ Титићи и Титићи увеоци, читај: "Боки национале", "Чеда звани шмрк" и остали "жутократски" и "другосрбијански" ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТИ! А зна се шта се ради са "РОБОМ" којој је престала УПОТРЕБНА ВРЕДНОСТ!? Као и шта се ради са БОФЛ "РОБОМ"!?
Препоруке:
38
7
3 понедељак, 04 јул 2011 12:12
Деда Мразов лиферант
Управо овакве ствари и поделе су квинслиншке власти хтеле да изазову с наводним откривањем костију Драгољуба Михајловића, да се покрену расправе и свађе - и подела родољуба на леве и десне.
Препоруке:
28
3
4 понедељак, 04 јул 2011 13:01
Borut
Овај спор неће се решити дискусијом ни убеђивањем, већ деловањем, како је показао грађански рат у БиХ, где је српски народ био јединствен у одбрани својих огњишта без обзира са којег краја идеолошке лепезе долазио. Историја није престала нити ће икада престати, биће, хвала богу, још ратова. Ето и прилике да се закопају ратне секире и једни и други заједно стану у одбрану народа и државе. Е, то ће излечити овај сукоб. Уосталом, ево и данас политичке (не ратне) прилике: Косово. Нека га сложно бране и једни и други, и докажу да им је отаџбина, народ и слобода испред свега.
Препоруке:
25
2
5 понедељак, 04 јул 2011 13:01
Jakov Vojak
Очито је да су били сурови и једни и други. Сурови, и још суровији, били су остали учесници у сукобу, нацисти, усташе, балисти... суров је био рат, сурово је било време. Колико би људи побили четници да су они са Енглезима ушли у Београд? Као нпр. што се десило у Грчкој...
Не треба стога пребројавати сваку поједину неправду, сваки поједини бол, јер има их на све стране. Оно што је различито види се међутим карупном плану, та крупна слика разликује четнике и партизане. Једни су били ројалисти, други републиканци, једни су били конзервативни, други напредњаци, једни су били националисти, други интернационалисти, једни за класно друштво, други за бескласно. И једни су имали несумњив допринос оружаној борби против окупатора, док други нису. Јер да јесу, Запда би помогао њих, а не партизане. Јер време је било и претешко, требало је савезника, по сваку цену, па и политичку...
Препоруке:
13
22
6 понедељак, 04 јул 2011 20:53
slobodan 50
NOVI POKUŠAJI ZA ČIPOVANE ROBOTE...EVO IZREČENE ISTINE:

"Помирење је давно извршено. Краљ Петар Други разрешио је Дражу Михаиловића дужности начелника Врховне команде. Важније је, међутим, што је млади краљ у говору 12. септембра 1944. године преко Радио Лондона позвао Србе, Хрвате, Словенце да се уједине и приступе народноослободилачкој војсци под маршалом Титом. Он се обраћа и четницима и поручује да сви они који се ослањају на непријатеља, против интереса властитог народа, који се не одазову овом позиву, неће успети да се ослободе издајничког жига. Краљ Петар позива на помирење.У мом воду у Крајишкој бригади, када смо кренули на Сремски фронт, половину смо чинили ми омладинци, а половина људи који су били у четничким јединицама и који су на овај позив ступили у партизане. То је било помирење, помирење у борби, ја сам био на Сремском фронту са човеком који је био четник".TO JE ISTINA.I NEMA VIŠE ŠTA DA SE PRIČA.
Препоруке:
14
24
7 понедељак, 04 јул 2011 22:07
antifašista
Ne može se mešati istina i laž, niti svetlo i mrak a bagami ni fašizam sa antifašizmom.
Četnici su bili fašisti i tu se nema šta puno reći!
Partizanski antifašistički otpor je nešto najvrednije što su Srbi zajedno sa ostalim Yu narodima izgradili i te tekovine treba baštiniti.
Kakav bre Draža.Pa to je civilizacijska sramota da su takvi ljudi uopšte postojali!
Ne mešajte kosti snaga svetla sa snagama tame!
Samo se setite četničke zastave sa mrtvačkom glavom na crnoj pozadini!
Препоруке:
11
36
8 уторак, 05 јул 2011 00:17
банедрал
Народе, нисам сигуран да ли примећујете али управо у овим тренуцима се дешава ревизија историје и поново буђење и натурање југословенства и то веома активно(ОРА 2011. у Врњ. Бањи и још много ,много анкета што радио што Тв у којима се убацује прича како се у Југославији дивно живело).Све се то ради само овај пут много другачија поставка те нове Југославије ће бити,нас ће прогласити геноцидним народом , Хрвати и Словенци нам покуповаше ово мало фирми што ради , држе главне трговинске ланце и то нам је то.
Препоруке:
23
3
9 уторак, 05 јул 2011 01:37
Војвода Војислав
@Jakov Vojak
Дража није био конзервативац већ демократа,није био националиста већ Србин,монархиста, југословенског опредељења.
Колико су комунисти били бескласни се види по начину живота Тита и деце водећих комуниста.
Имали су и четници допринос борби док Хитлер није наредио одмазду- за сваког убијеног Немца стрељати 100 Срба,за сваког рањеног 50.
Черчил и Стаљин су делећи интересне зоне поделили Југу по принципу 50-50,стим да је Тито преварио краља и преузео комплетну власт,а требао је по договору да добије место премијера.Не би био на власти да Совјети нису умарширали први заједно са Бугарима,усташама и балистима.
@ antifašista
Четници нису били фашисти,у њима је било и Јевреја,то доказује чињеница да је забранио сваки ексцес антисемитизма у равногорској војсци.
Ne mešajte kosti snaga svetla sa snagama tame!-ово је тако типично за комунисте, све што је било пре њих припада "тамној прошлости"-ћирилица,православље...
Па и петокрака се може тумачити као знак сотоне.
Препоруке:
23
3
10 уторак, 05 јул 2011 03:18
Ненад Радуловић
Господо,

Чича Дража није био министар у Владу Милан Недића него министар у легалну Лондонску владу...све док није био смењен у 1944 ради Черчилову жељу да узпостави НОВ и Титу за владаре Југославију.
Препоруке:
14
1
11 уторак, 05 јул 2011 05:09
Tode
Kako nije stid tog Mirkovica da se pojavljuje? Bolje bi bilo da se pokrije i cuti.Kako ga nije sramota da uopste zivi noseci na dusi stotine hiljada pobijenih nevinih Srba za nista.U njemu je otelotvorenje te zlocinacke anti- srpske harange koja je vladala i ciji se rezultati danas vide u propasti srpske drzave.Preko njega se vidi koliko su on i oni oko njega bili zatucani do fanatizma jednom fatalnom "idejom" da ni danas ne mogu da se otrijezne od te gluposti.Jednostavno ispranih mozgova i zaludjeni.
Препоруке:
21
4
12 уторак, 05 јул 2011 07:14
istina bez senke
Svi vi koji slavite Dražu Mihajlovića dobro znate da su vam mogućnosti za takvu rabotu doneli isključivo oni koji su bombardovali našu Srbiju, zapadne sile i propali kapitalistički sistem eksploatacije običnog čoveka. Kao takvi nemate prava da se pozivate ni na kakvu Srbiju a ponajmanje onu koja je pre 2. svetskog rata bila nepravedna i socijalno pogubna za ogroman broj ovog naroda. Jednako tako i za one u čije ime navodno branite to sumnjivo srpstvo. U staroj Jugoslaviji je sprovođena politika nezameranja tadašnjim fašističkim silama a u kasnijoj fazi i politika otvorene saradnje. Šta je značilo očijukanje sa Musolinijem i samim Hitlerom, opakim srbomrscem, nego napad na srpstvo i njegove interese. Ko je položio temelj za nastanak ustaškog pokreta? Ko im je stvarao baze i logore i ko ih je naoružavao? A ko im je posle 2. sv. rata pružao utočište. Sve same buržoaske demokratije. Omiljeni režimi Zapada kojima su se četnici oduvek divili.
Препоруке:
4
19
13 уторак, 05 јул 2011 07:25
istina bez senke II
Nema nikakvog srpstva bez pravednog i socijalno odgovornog društva. Zar njega može biti gde se prizivaju prevaziđeni socijalni modeli, kraljevi a kao naši prijatelji oni koji nam potiru veru i samu mogućnost opstanka na ovim prostorima. Na kraju krajeva, četnički pokret iz 2. svetskog rata je bio jugoslovenskog karaktera ali pod znamenjem kapitulantske izdajničke vlade u Londonu. A na kraju je i ona pozvala svoju vojsku u otadžbini da se prikloni pobedniku. Tako su sami omalovažili svoju navodnu antifašističku borbu. Tačno, propalo je bratstvo i jedinstvo. Ali, njega nisu izdali srpski partizani već su ga srušili interesi Zapada putem svojih epigona na ovim prostorima. A među njima je bilo predstavnika svih fela, od ustaša, preko hhrvatskih partizana do četnika sa ovih prostora. U čemu je tu krivica srpskih partizana. Što su sledili Broza? Neki i jesu ali mnogi i nisu. O tome istorija više zna. Ali, generalno, negirati antifašistički doprinos partizana spram četničkog udela je sramno!
Препоруке:
4
11
14 уторак, 05 јул 2011 07:30
KOLE 1
Хтели не хтели истина је једна. Нема и не може да се делимо да би задовољли нечије хирове. Ако није довољно шта је краљ поручио ''својима'' и чињенице да под сводовима Тријумфалне капије у Паризу на некадашњи Дан победе (како то лепо звучи) четници или њихови потомци - никада, ама баш мникада нису позвани - онда је џаба све. Аксиоми се не доказују зато оставимо исторуичарима нека се баве фактима, а ми спознајући реалне односе бавимо се опстанком, прагматичним стварима везанм за нас саме и будућност наше деце. Звезда и кокарда то је настојање ефемерних политиканата попут Вука (Бранковића) с Даниним педигреом да мути и завађа, то му је ваљда у крви.
Препоруке:
3
8
15 уторак, 05 јул 2011 09:33
Одбрана и последњи дани
банедрал@

У праву сте. Потребно је анестезирати јавност у Србији да што безболније прихвати присуство словеначке и хрватске економије и културе што подразумева толеранцију према политици ДС и за њих представља изборни добитак,јер онај који иде на море у Хрватску и не поставља питање око Јасеновца потенцијално је њихов гласач.Југоносталгија се користи у пропагандно политичке сврхе,а главни циљ је Република Српска како би тамошњи Срби прихватили
заједничку, унитарну државу, јер, забога, некад се лепо живело.Парадокс је да Хрвати сипају дрвље и камење на Јосипа Броза и спомињу га само у контесту Блајбурга, а да га не мали број Срба слави и чува лепу успомену на њега.Парадокс је то, јер знамо шта је Тито дао Хрватима, а Србима одузео. Више је то од парадокса.Тотална глупост,поремећај. За Тита је и један спрат музеја у Србији превише. Наравно да то не значи да се ми одричемо антифашистичке борбе...наставак
Препоруке:
10
0
16 уторак, 05 јул 2011 09:34
Одбрана и последњи дани
Антифашизам се примио код Срба због слободарске природе нашег народа, а аустријски каплар се ту нашао сасвим случајно, јер чудни су путеви господњи.
Препоруке:
12
2
17 уторак, 05 јул 2011 10:41
slobodan 50
ko god, danas, jula 2011.godine, poteže ove teške i ružne teme, NAJVEĆI JE NEPRIJATELJ SRBIJE I SRBA.ko god bio.iskrenim srbima, preostaje žal i ćutanje i da nam se nikad više ne ponovi!!!
Препоруке:
10
2
18 уторак, 05 јул 2011 11:32
Војвода Војислав
@ istina bez senke
Србија пре II с.р. је била разорена земља без 1/3 становништва,у транзицији и није имала довољно времена да стане на ноге.
То је била уставна,парламентарна монархија која је укинута јер су мањински народи вукли на своју страну као што су то исто радили од 1945.
Неправедна је била само за Србе,јер су ратну одштету равномерно делили са осталим народима који су махом били на страни Аустро-Угарске и нису страдали колико Срби,одрекли су се својих територија да би умирили "сусједе" којима никад није било доста.
У тој атмосфери није било лако створити праведно друштво.Југославији је претило уништење и са Истока и са Запада,јер су комунисти желели да униште "империјалистичку" творевину,па су склапали пактове са нацистима(током рата) и усташама(пре рата),а и једни и други су после рата у мањој или већој мери радили за оба блока.
Четници су бранили све оне који су били за монархију.
Вечна слава и покој души за све Србе који су се борили у II св.рату без обзира на покрет.
Препоруке:
12
1
19 уторак, 05 јул 2011 12:36
slobodan 50
kako neko, koje 120% srbin, srpskoga soja, može, da dovede srbe u takav položaj, koji su imali, navodno, pre drugog rata?hajdemo da rešavamo sadašnje probleme, jer su srbi, danas, dovedeni do biološkog uništenja.manite se više tih svađa.
Препоруке:
9
2
20 уторак, 05 јул 2011 13:04
Pantelija
Šta kaže na ovo naša moralna vertikala vladika Kačavenda?
Препоруке:
4
1
21 уторак, 05 јул 2011 13:11
Мискин
Господо и другови, генерали и војводе.
Будите реални и искрени.
Историја ће то да изучи.
Могли сте да констатујете да
- нема Југославије
- нема ЈНА
- нема четника
- нема партизана
- нема Србије
- нема братства и јединства
Ујединимо се са или без помирења, са или без праштања. Исто је.
Ујединимо се око свог народа, око Србије, око браће по вери, традицији.
Спасавајмо што се спасити може.
Ако будемо заједно може све да се спасе.
Нападају нас, уцењују, са свих страна.
Черупају.
Дошло је црње време него за време четника и партизана.
Ко је србе онда поделио, не причате о томе.
Која сила је могла да нас обједини?
Која је то сила данас да се боримо против лажи и клевета.
Сада се више и обимније лаже и лажи региструју у Скупштини као истина.
Нема нам спаса док не станемо у један строј против свих који
нас уцењују, распарчавају, отимају.
Ђукићи војводе и Мирковићи генерали,
Поделите рачун за такси и у строј за народ свој.
Ови нови нас раскомадаше, а ви ни ааааааа.
Препоруке:
13
3
22 уторак, 05 јул 2011 13:45
slobodan 50
samo sloga, istina, rad i poštenje srbiju spašava.sve ostalo je podmetačina i uništavanje najlepše zemlje na svetu.
Препоруке:
10
1
23 уторак, 05 јул 2011 15:23
kontradiktornosti....
@Војвода Војислав
brzopoteznom logikom pokušavate zabašuriti istorijsku istinu. Kažete da je u pitanju bila ustavna, parlamentarna monarhija. Je li to, onda, nekome davalo za pravo da opovrgava rezultate posleratnih izbora kada je mnoštvo komunista ušlo u parlament da bi odmah potom, Zakonom o zaštiti države oni iz njega bili izbačeni. Pa, nisu oni sami na teroristički način ušli u parlament već su iz njega izbačeni. Oni su predstavljali tada deo srpskog nacionalnog interesa. Pa, kako je to kralj, onda, radio za nacionalni interes Srba. Pravdate čak i potom uvedenu diktaturu. To bi, u današnjem ambijentu, moglo značiti da bi, eventualno, mogli braniti sličan takav akt i sada. Da li ste, uopšte, svesni kakve besmislice ovde iznosite. Pričate o saradnji ustaša i komunista. Postoje neki tragovi o tome. Ali, ako je tako, postoje mnogo vidljiviji tragovi i o sradnji režimskih vlasti sa zvaničnim fašističkim režimima u Italiji i u Nemačkoj koji su otvoreno podržavali te iste ustaše.
Препоруке:
2
7
24 уторак, 05 јул 2011 15:58
milena ankic
Komunisti(ovo se odnosi samo na one koji su i u mirnodopskim uslovima ubijali masovno svoje neistomisljenike) bi trebali prestati da lazu pa bi nekako mozda i doslo do nekakvog "pomirenja".Ali oni nisu prestali ni nakon 60 godina.Samo porodice ravnogoraca znaju kako su "milosrdne"njihove metode.
Vidim da je Srbija imala velike koristi od toga sto su neki pozivani na defile u Pariz.Ti isti su nam jako pomogli oko Kosova tako sto hoce da nam uzmu svetinje.Toliko o nasim antifasistickim prijateljima.A da ne spominjemo sve prethodne istorijske zrtve koje je Srbija podnela zarad tih "PRIJATELJA".Kada sve to sagledamo ne vidim razlog zasto bi smo "defilovali" ispod Trijumfalne kappije.
Препоруке:
5
1
25 уторак, 05 јул 2011 16:08
rasomon
kole i ini.
da je istina samo jedna,lako bi se dogovorili oko nje.
Препоруке:
1
0
26 уторак, 05 јул 2011 16:18
Naopaka logika
@Milena Ankic
Pa, kako to, pobogu, ne vidite razloge da defilujete ispod Trijumfalne kapije? Ako je vojska u otadžbini bila deo velike savezničke armije koja je tukla sile osovine na svim frontovima valjda bi trebalo da se time ponosite i tim pre vam bude drago da tamo defilujete. Ali defile sa nacistima i fašistima u NOB-u nikako ne ide zajedno sa potonjim savezničkim manifestacijama. Po toj četničlkoj logici, izgleda, ni Sovjeti ne bi trebalo da se igde više pojavljuju u zajedničkom stroju sa bivšim saveznicima, SAD, Velikom Britanijom ili Francuskom. A, ipak, prošle godine na Crvenom trgu, videsmo i to.....Četničkim kolaborantima i ustaškim glavosečama nisu smetale demokratske vrednosti Zapada, sasvim naprotiv, da bi seirili nad padom socijalizma. Nisu oni bili protiv Tita toliko koliko protiv sistema koji im je dokinuo privilegije u predratnom periodu/pre 2. sv. rata/. U emigraciji su svi zajedno radili na propasti socijalizma. Recimo Stojadinović i Pavelić.....
Препоруке:
2
4
27 уторак, 05 јул 2011 16:30
Војвода Војислав
@ kontradiktornosti...
Комунисти су радили на уништењу Југославије,као земље у којој су Срби чинили већину.
Комунисти су интернационалисти,дакле радили су на стварању наднације,тако да ту не постоји никакав интерес за Србе и то су радили под окриљем Коминтерне,по чијем налогу су и ушли у сукоб са Немцима,који нису испоштовали договор.
Комунисти су били најбоље организовани у Загребу.
Ко је успоставио овакве државне границе,ко је делио Србију тако што јој је отео историјски признате територије?
Диктатуру "правдам" из разлога што је стање било неодрживо,сецесионистички покрети Хрвата,Мађара,Бугара,Албанаца потпомогнути Мађарском и Италијом су били у повоју и ситуацију у земљи чинили нестабилном.
Није било никакве сарадње са нацистима већ куповина времена јер су европске земље падале једна за другом и прављена је одступница.А колика је била сарадња најбоље показује чињеница да је Хитлер кривио и казнио Србе тако што је 300.000 војника и 6.000 официра Срба послао у заробљеништво.
Препоруке:
5
3
28 уторак, 05 јул 2011 16:52
Obmanjivanje
@Војвода Војислав
Šta kažete, nije bilo nikakve saradnje sa nacistima. Pa, šta su to, onda, bile "Zelene košulje" Milana Stojadinovića i prebijanja na zborovima opozicije, na primer, članova Zemljoradničke stranke, Demokratske stranke i ostalih, ovde u sred Srbije? A tek glasanje za Stojadinovićevu listu od strane folksdojčera, direktno po nalogu od Hitlera. Šta ga je na to inspirisalo? Ljubav prema srpskom narodu ili prema profašističkom režimu dotičnog predsednika vlade. Da ne pominjem nešto drugo. Ovo što vi tvrdite nije samo neznanje već obmanjivanje javnosti. E, to je arsenal kojim se služite kada optužujete komuniste. Kao i u vreme na koje se pozivate. Ne pomenuste Konkordat i proteste srpske javnosti pa i otvorene demonstracije naroda protiv izdajničkog akta. Pa čiji su to miljenici bile ustaše ako ne ovih zlotvora, Musolinija i Hitlera.
Препоруке:
3
6
29 уторак, 05 јул 2011 17:22
Peter RV
Pomirenje moze samo doci kad se priznaju zlocini na obadvije strane. Nikako trazeci neku moralnu superiornost, na jednoj od njih.
O cetnickim zlocinima se pisalo vec godinama, od strane njihovih pobjednika, da se covjek spravom pitao dali ovo odgovara istini ili ne. Partizanski zlocini su se, ili precutavali, ili pretvorili u slavnu i legalnu, likvidaciju 'fasista'.
Mirkovic bestidno laze kad tvrdi da ih nije bilo.
U Crnoj Gori, na primjer, Mosa Pijade je strijeljao na 'Pasjem Groblju' u Kolasinu, ne manje od pet stotina osoba (medju kojima jednu djevojku od 16 godina i jednog starca od 90), pored toga sto je bacio u jame oko Radovca, stotine ljudi. Ovo nijesu bili izuzetci 'borbe klasa' nego njena striktna primjena, Mirkovicu.
Cetnike je sad lako ismijavat (sto je vec uradio njihov sopstveni kralj, u svoje vrijeme) ali prvi iskreni potez za pomirenje, mora neophodno doci od partizana t.j. njihovih potomaka,da, sa sjahanjem sa njihovog visokog moralnog konja. Do tada- nista
Препоруке:
5
1
30 уторак, 05 јул 2011 18:26
Војвода Војислав
@Obmanjivanje

И ја бих у истој ситуацији био против Конкордата,јер је била позната улога РКЦ у Великом рату, али тадашња Југославија је морала да води рачуна о стабилности земље коју су нагризали сецесионистички покрети различитих идеологија и религија,који су помагани и од Ватикана и од Италије и од Мађарске и од Немачке и од Британије-Анте Павелић је био њихов агент.
Тројни пакт(против кога су били војска,СПЦ и народ) је потписан да би се купило време,да би се организовала одбрана и евентуално повлачење у Грчку,где би се организовао противнапад,али је то пропало због почетних пораза савезника и домаћих издајника.
Хитлер је кнезу Павлу рекао да неће напасти Југославију због коректног односа према фолксдојчерима.
Зашто браните Тита који је ликвидирао партијске другове,који су му могли угрозити власт,као што је ликвидирао после рата,само у Србији,20.000 људи(процењује се да права бројка износи 250.000),сарађивао је са усташама,уставом 1974 Србима запечатио судбину у СФРЈ.
Препоруке:
6
0
31 уторак, 05 јул 2011 19:51
MILENA ANKIC
@Naopaka logika(ma sta to znacilo)znate i sami da Hitler nije bio konzervativac vec Socijal-nacionalista.Privilegije imaju uglavnom samo miljenici rezima ma koji bio.Ne znam o kom socijalizmu pricate ali ako smo ga nekada imali(kvazi socijalizam)onda on Srbiji nije doneo neki vajni prosperitet.Mozda nekim Jugoslov.republikama jeste.Verovatno sada to forsiraju Hrvati i Slovenci ali ocigledno opet na stetu Srbije.Srbija je ipak bila u svom "najboljem izdanju u vreme kraljevine ma koliko se to nekom nesvidalo.
Препоруке:
5
0
32 уторак, 05 јул 2011 21:07
Jadno
@Vojvoda Vojislav
Vi nastavljate starom praksom. Argumentišete samo tamo gde vam odgovara. Pominjanje Stojadinovića pa Hođere i drugih profašističkih organizacija u zemlji ni ne pominjete, zapravo, neprimetno zaobilazite. Pa, još mi podmećete da branim Broza. Jesu li to ti četnički argumenti kada ljudima sudite prema sopstvenoim predrasudama a ne prema rečenom i učinjenom. Ustaški učenici italijanskih fašista, potonjih saveznika četnika, nestadoše sa vašeg ideološkog monitora. Bilo bi smešno kada ne bi bilo jadno. Kraj.
Препоруке:
0
5
33 уторак, 05 јул 2011 21:41
Војвода Војислав
Ја сам напоменуо домаће издајнике,а писао сам о стању које је владало у земљи пре рата. Ако морам да бирам између четника и комуниста изабраћу четнике,али ја сам прво Србин па тек онда све остало.
Да није било договора са Италијанима много више Срба би страдало,да Италијани нису окупирали приморје много више Срба би страдало у Јадовну и не би се знало за многе злочине да није било Италијана.
Четници нису фашисти.
Ја сам да поновим писао конкретно о управљању земљом,а не о профашистичким организацијама које су имале минорну улогу у земљи,ви упорно покушавате да монархисте представите као сараднике окупатора.
Зна се да су се Немци за све питали у Србији,то и сами Јевреји тврде.
Препоруке:
4
0
34 среда, 06 јул 2011 10:08
Бели Орао
@Војвода Војислав. Не можете Ви то њима да објасните, зато што им је ум помрачен. Ја поносно кажем, мој деда је био храбри партизан-митраљезац(Брно 7.9мм), и мој ујак такође(Сремски фронт). Истину о четничком покрету почео сам да сазнајем тек крајем осамдесетих година и касније. Треба бити реалан уједињење у јесан Српски фронт може само човек који нема мрље од крви у фамилији. Ови који су на власти то не могу и неће и не знају. Молим Вас немојте да расправљате са ликовима који немају појма о историји, односно још увек читају Читанку од Петра Гудеља(била је супер), али треба прочитати још понешто.
Препоруке:
3
0
35 среда, 06 јул 2011 11:08
zabetonirani um
@Бели орао
Ne možete Vi to njima da objasnite zato što im je um pomračen. Kakva čudovišna kvalifikacija! Možda se Vi zaista borite za društvo u kome će te ovakve bljuvotine moći plasirati bez ikakve odgovornosti. Optuživati druge bez priziva. Pa, na šta liči ono "njima"? Ako to nije fašizam onda ne znam šta je. Pa, još molba da se ne raspravlja sa likovima koji nemaju pojma o istoriji! I to samo zato što im u lice predočavate puke fakte iz neslavne prošlosti njihovih miljenika. ne sumnjam da sam Vam stao na gangliju i da bi ste me zbog toga živog zakopali. No, to je problem vaše bolesne psihe i društva u kome se rađaju ovakve ideje. Štaviše, ambijenta koji je sastavni deo svesti malograđanske sredine. Pljuvanje do sopstvene umazanosti. Napisah jednom kraj ali ovakvom primerku ljudske vrste neoprostivo je ne odgovoriti.
Препоруке:
1
2
36 среда, 06 јул 2011 13:28
Војвода Војислав
@zabetonirani um

Комунисти су имали бар 35 г. да причају своју верзију истине, а то што ви не можете да прихватите да су се и четници борили против непријатеља, домаћих и страних,
то је ваш проблем.
Ја нисам написао ништа што није истина.
Србија је у Другом светском рату имала два ослободилачка покрета-равногорски и партизански.
Препоруке:
2
1
37 среда, 06 јул 2011 13:34
Војвода Војислав
@Бели орао

У праву сте,Сви Срби треба да стану под један барјак.
Слава Вашем деди и ујаку.
Препоруке:
3
0
38 среда, 06 јул 2011 15:24
Бели Орао
@забетонираниум. Пријатељу ја теби не могу да помогнем. Једино могу да те посаветујем,мада то није добро,да читаш.
Значи овако. За почетак биће ти довољна она реченица Војводе Војислава да је Србија имала два антифашистичка покрета, партизане и четнике. Ако то ниси схватио онда ту нема помоћи, твој ник је управо то.
Препоруке:
2
0
39 среда, 06 јул 2011 17:51
Mulj
@Бели орао
Ja Vas ne mogu oslovljavati prijateljem jer to nikada nismo ni postali. Stavljate se u ulogu savetodavca a da to od Vas niko nikada nije tražio niti ima potrebe za tim. Jer za to niste ni kavlifikovani a sem toga, delujete vrlo necivilizovano. Vaše teze možete da podmećete maloumnim ili nezrelim osobama, ne odraslim i odgovornim. Kao što ste pokušavali u staroj Jugoslaviji ili u Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca da diktirate svoje zaostale nazore o uređenju države to isto ste pokušali i u vreme rata i to je osnovni razlog zbog koga ste bili poraženi u 2. svetskom ratu. Čekali ste u 2. svetskom ratu da drugi proliju krv za vas, usput osujećujući napore saveznika, kako bi ste ugrabili mesto onih koji su podigli pušku protiv okupatora. Poražene odlikuje mentalitet manipulatora i lažova. Podmetanja i iskrivljavanja, laži i obmane. I smatrate da se tako može napred. Istorija pokazuje da ne može. Vaša snaga je u privremenosti i primitivnoj osvetoljubivosti. Vi ste isušena reka.
Препоруке:
2
5
40 среда, 06 јул 2011 19:23
Војвода Војислав
@Mulj
Kao što ste pokušavali u staroj Jugoslaviji ili u Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca da diktirate svoje zaostale nazore o uređenju države
Дакле по вама заостали назори о уређењу државе су били слобода вероиповести,право на своје писмо,право на политичко организовање итд.дакле демократија у рађању, коју је прекинуо Други св.р.

Čekali ste u 2. svetskom ratu da drugi proliju krv za vas, usput osujećujući napore saveznika
Чекали сте и ви да вам друг Стаљин да налог да кренете у рат.Да Хитлер није напао СССР не би ви видели рата.
Четници нису чекали,већ су се одмах организовали од добровољаца и преосталих војника и официра који нису отишли у заробљеништво или прихватили капитулацију.
Савезници су осујетили четнике тако што су у току рата поделили интересне зоне са Стаљином,али спремајући се све време за напад преко Трста и Љубљане,тако да је ово било ко пре Југи,Југа њему.

Национализам све надвлада,а светили су се и партизани,јер је посреди био и грађански рат.
Препоруке:
4
0
41 четвртак, 07 јул 2011 10:02
Бели Орао
@Муљ. Ви пре свега не читате, односно површни сте. Само пар коментара горе сам написао да ми је деда био партизан. Нисам хтео да ширим причу, али и његова два брата су били партизани. Један је хтео да иде у четнике па су му мој прадеда и мој деда "објаснили" да пође "за бату".
Такође сам написао да није добро делити савете, али као сваки добронамерни Србин кажем Вам, ПРОЧИТАЈТЕ НЕШТО - немојте бити муљ.
Препоруке:
2
1
42 субота, 09 јул 2011 13:02
Врапче
Моја душа крену пут висине
остадоше четир пуста крста
видиш ли то мој шведски сине
кад ће Србин рећи:сад је доста.
Препоруке:
2
0
43 субота, 16 јул 2011 11:20
анкета( по идеји м.фриша)
И да закључимо:
а)Да ли је убиство жандарма био 1.херојски или 2.терористички чин,без обзира на мотиве(бес,љубомора,пијанство..)и без обзира на наручиоца(Москва,Берлин..).непотербно прецртати;

б)да ли вам је неко у фамилији био1.Партизан 2.четник (прецртати непотребно)

ц)да ли сте одговор дали на бази ваше 1.принципијелности,2.убеђења вашег родитеља.(прецртати)
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер