Izuzetno dobar tekst gospodina Dimitrijevica. Jedino opravdanje za nacin zivota klirika nase Crkve mogu naci u recima svetog Isaka Sirijskog- da je bolje jedan sat tihovati, nego nahraniti citav svet. To su strasne, neshvatljive reci velikog Isaka koje su meni neshvatljive, ali sta ako su istinite?
Препоруке:
25
5
3
петак, 08 јул 2011 17:25
Смиљански
Не желим да,по сваку цену браним СПЦ,али ово ми личи на још један од текстова који су уперени против Цркве.Вероватно се иде на то,да ионако слабо верујући српски народ треба дотући,и изгубити му сваку наду!Мало,мало па се неки наши медији огласе,како је неки свештеник,падофил,лопов,коцкар,швалер,.....!Не искључујем могућност да су се неке ствари догађале,али поента је у проценту,и заступљености,у медијима.Али,зато скоро да нигде неможемо да нађемо неки позитиван пример!
Лично знам да има много позитивних примера у нашој цркви,и стално указујем на њих,кад год ми се укаже прилика!Многи једва чекају да чују нешто лоше о СПЦ,и одмах престају да славе Славу,и да иду у цркву!Мислим да смо прилично површни,и да нисмо у стању да препознамо, шуму од дрвета!!!
Препоруке:
23
42
4
петак, 08 јул 2011 17:36
Marko Gay
Где су дечја хранилишта, каква је, пре Другог светског рата, свуда, од Битоља до Чачка, оснивао Свети Николај Жички? Где су старачки домови? Где брига о многодетним породицама?"
U post-tradicionalnim drustvima sve nabrojano vrsi (socijalna) drzava, a ne crkva.
Препоруке:
10
44
5
петак, 08 јул 2011 17:54
Михаило
Смета ми само оно "србски", ја се ипак осећам српски.
Иначе бих текст могао потписати.Свака част!
Препоруке:
22
31
6
петак, 08 јул 2011 17:56
SM
To sto rade,i kako rade,pojedinci u SPC,vredno je svake kritike.Ko bi mogao da pomogne nece,a ko bi hteo,i sam treba pomoc.U Sloveniji(ljubljanska parohija)prepricavaju se vicevi i"velica"istocnobosanska pravoslavna crkva,a na pitanje sta to znaci,komentar je mi smo autokefalni.
Препоруке:
26
0
7
петак, 08 јул 2011 18:56
Војвода Војислав
Има ствари које се у СПЦ требају критиковати - случај са педофилијом,скупоцени аутомобили,раскошни домови,кокетирање са екуменизмом,неоглашавање или оклевање око битних националних питања,али с обзиром
да је Црква кроз векове очувала наш светосавски идентитет има још много кредита,код мене баш због Сороша и његових НВО, који би да разоре нашу нацију и претворе нас у најобичније потрошаче и себичњаке.
Црква нас је очувала, Њојзи хвала!!!
Да живимо Сви у слози, Свети Саво, ти помози!!!
Препоруке:
51
2
8
петак, 08 јул 2011 21:10
niko
O tome da je ovaj proglas Grcke Pravoslavne Crkve samo mrtvo slovo na papiru znaju oni koji zive u Grckoj.O sadasnjoj krizi u kojoj se nasao narod oni tj.vladike i arhiepiskop se ne cuju i svet se pita sta je sa njima,da li je moguce da se u ovim teskim trenutcima ne oglasavaju.Postoje narodne kuhinje u okviru pojedinih crkava aii to je kap u moru,ovaj narod svakim danom "umire" ili bolje receno "ubijaju" ga razni" dobrocinitelji" sa zapada.Sve to i nije tako tesko kad su nasli saveznike u samoj vlasti kojima je samo bitno da se okoriste sto je moguce bolje i vise a narod nek se snalazi.Ne mojte verovati ovim recima,sve je to slatkorecivo a sa zivotom nema blage veze.Ko tvrdi drugacije taj stvarno nije krocio u Grcku ili zivi daleko "od zivota" a tako je sa politicarima i crkvenim velikodostojnicima,na zalost.
Препоруке:
15
3
9
петак, 08 јул 2011 21:11
ПА
Владимир Димитријевић је овај текст написао у најбољој намери! Знам да је он последњи човек који жели да нашкоди својој Цркви, јер је дубоко православан.Текст је храбар и истинска опомена нашим црквеним великодостојницима! Срамота је да у свакој парохији најбољи ауто има свештеник! Где је ту скромност и милосрђе?
Препоруке:
41
3
10
петак, 08 јул 2011 23:46
Загор
Свако ко је упознат са досадашњим радом г. Димитријевића, зна да овај текст није писан са жељом да се неком попује. Он представља вапај неравнодушног човека, а не празну предику.
Што се сасвим споредног србског питања тиче - не знам шта ту може бунити неке коментаторе, осим њихове пуке навике.
Наиме, после Вукове реформе етимолошки начин писања (којим се у писаном тексту осликава корен речи) замењен је фонолошким (којим се тежи што вернијем записивања онако како их чујемо.
На пример, значење синтагме српска оштрина, записане по овом другом, "вуковском" начелу могли бисмо докучити тек из контекста у коме је употребљена.
По етимолошком начелу, којим се код ове речи служи Димитријевић, може се двојако написати: као "србска" и као "српска" оштрина. Прва синтагма говори о народу, друга - о алатки (срп).
Од фонолошког начела у нашем правопису има мноштво одступања, па један изузетак више не значи много. Оба начина су правилна, зависно из ког угла гледате.
Препоруке:
44
2
11
субота, 09 јул 2011 04:21
Danilo
Konacno,treba reci popu,pop,a bobu,bob.
Pod strasnim pritiskom EU,SAD i Vatikana,moralna,kao i svaka druga kriza se obrusila na srpski narod i veliko je pitanje hoce li se izvuci iz tog djavoljeg kola.
Materijalno je nadvladalo duhovno,danas su postovani ljudi koji imaju pare,bez obzira kako su do njih dosli,a nekada su postovani ljudi bili samo pametni,posteni i plemeniti.
Vodeci ljudi u SPC,Patrijarh i vecina Vladika,zabavili su se samo o sebi,bave se biznisom,od naroda uzimaju maksimalno,a ne vracaju nista.
SPC vode prema Vatikanu da bi se bogatili jos vise,narod ih ne zanima,jednom rjecju,crkva sve vise postaje svrha samoj sebi.
Vodje SPC-a su u direknoj sprezi sa vlascu,dakle,sve vise postaju "europejci",a sve manje Srbi i Svetosavci.
Medjutim,ima i svijetlih tacaka u radu SPC-a.
Vecina Vladika u R.Srpskoj,radi na jedinstvu srpskog naroda i politickih faktora,Vlada pred njima polaze zakletvu,a sve u cilju ostvarivanja nacionalnih interesa srpskog naroda.
Препоруке:
28
0
12
субота, 09 јул 2011 07:44
jagodinac
Gospodine Dimitrijevicu puno Vam hvala, ovo sto ste napisali je veliko i duboko i nadasve istinito.Ovo sto se dogadja u Srbiji je totalno ludilo,to je i poraz svega casnog i postenog i hrabrog i covecnog sto treba da ima jedna zemlja.
Препоруке:
21
1
13
субота, 09 јул 2011 08:38
МП
Аутор:"Живимо у доба ужасне, сверазорне економске кризе, у коју смо уведени захваљујући лажима лажне економије и лажима лажне политике..."
Надам се да аутор овде мисли и о, и нама наметнутим стереотипима.Свакако већа половина човечанства живи у доба просперитета и сугурно има разлога да се позитивно осећа.Ако неко не верује нек тркне до Кине.
Препоруке:
6
10
14
субота, 09 јул 2011 09:41
ЦБЂ
jezivi
Свети Сава Србски
Kad neki komentator ovako napiše, ne čudim se!
Не само да смета теби, богами то смета свакоме ономе ко не познаје, не разуме, и не признаје историју Срба.
Ако, осим германског и Брозовог тумачења историје, будеш читао и друге књиге, уочио у њима голе чињенице, и те чињенице здраво логички повезао, и ти ћеш сам убрзо видети колико ти је знање пусто.
Препоруке:
17
6
15
субота, 09 јул 2011 09:46
Боки
Marko Gey - јуначе на Пегазу
U post-tradicionalnim drustvima sve nabrojano vrsi (socijalna) drzava, a ne crkva.
Исто као што хомосексуалци воде бригу о наталитету, тако и та твоја садашња "социјална држава" води бригу о "набројаном". Зар не примећујеш једнакост: настрани људи = настрана држава.
Препоруке:
33
1
16
субота, 09 јул 2011 09:50
Михаило
Србски-не ради се о фонетичком, већ идеолошком приступу. Ништа друго него дискредитација себе самога.
Препоруке:
5
15
17
субота, 09 јул 2011 11:16
Раде Јовићевић
Одличан текст! Руска црква се например бави и збрињавањем незбринуте деце, старих и немоћних, помаже ратне ветеране и сирочад, има универзитет, који се похађа бесплатно,...али има и много скромније свештенство, и вишеструко ниже "тарифе" за обреде. А ако се где у свету обнављају и граде цркве и други објекти у служби цркве то је Русија. Саможивост, грамзивост, похлепа, властољубље, су највећа пошаст наших клирика. Бојим се да је после одласка Његове Светости Патријарха Павла, Србска Црква ушла у период најсрамнијег дела своје историје, и на путу је потпуног губитка ауторитета у своме народу.
Препоруке:
27
0
18
субота, 09 јул 2011 13:14
Iperboreo
@Marko gej
U post-tradicionalnim drustvima ljudi zive u beznadju, jer su izgubili sakralni koren postojanja.
Препоруке:
16
0
19
субота, 09 јул 2011 13:18
Milojko_bre
A vladika Kačavenda???Šta ćemo s njim???
Препоруке:
9
9
20
субота, 09 јул 2011 13:56
Милорад Станојловић
Све у свему – јасне мисли.
У сваком случају, у име Цркве треба да говори само Црква. Но, понешто успут могу рећи и верници.
Црква је тако темељно скрајнута из друштва и живота, да је београдски режим (тј. српски републиканци), тиме поткопао свој темељ опстанка. Ту нема никакве метафизике. У питању је чиста физика. То је оно што српска емиграција заиста тешко схвата.
Не покушавам да говорим у име Цркве, нити да је правдам, али то је заиста тако.
Како је уопште могуће да је СПЦ у матици сачувана од потпуног уништења, то још дуго нећемо знати.
Лепо је поредити Сидарту и Светог Саву. Али, данас говорити о томе није упутно. Српски народ је постао парија.
Све док не реши своје злочине од јесени 1944. године до данас и не повуче црту између цивилизације и варварства у сопственим редовима.
Препоруке:
3
13
21
субота, 09 јул 2011 14:17
Milan Nedic
Srbi su odlaskom u gradove izgubili i kontakt sa tradicijom,ognjistem,precima i na kraju krajeva s' Bogom.Tezak im je bio fizicki rad,cipela kaljava,ali su imali casti i obraza i bili svoji na svome.Dolaskom komunizma svi pohrlise u gradove,na svetlo i sareno,ali u tudje i nepoznato.Na selu o detetu brinuli svi, mame,tetke,strine,babe,komsiluk, kao o svom rodjenom detetu.Postovalo se staresinstvo,postovali su se stariji.U gradovima obrnute vrednosti,anarhija i podilazenje detetu.Dakle, selo je bilo zastita hriscanstva kroz kolektivizam i zadrugarstvo,dok grad razara coveka kao drustveno bice kroz individualizam i alijenaciju ,tj. otudjenje.
Препоруке:
10
3
22
субота, 09 јул 2011 14:18
Jeremija
Vladika Kačavenda je sramota za SPC. On se pod hitno treba raščiniti!!
Препоруке:
11
10
23
субота, 09 јул 2011 14:43
Misa
Problem je sto je vecina svestenstva u Srbiji od zla oca i od gore majke. Lopovi pedofili, lazljivci. Na Kosovu su krali fondove za pomoc gladnima i kupovali dzipove, i nikog iz drzave da konfiskuje imovinu Artemiju i vidi njeno poreklo.
Sadasnji lopovi u SPC, a i u drugim verskim zajednicama u Srbiji, Zukorlic naprimer, trose milione na svoje dvore, dzipove i telohranitelje pozivajuci se na religiju. Problem je sto oni nikakve vere nemaju, nego u ime crkava i pozivajuci se na tradiciju pune svoje dzepove.
Mnoge od njih trebalo bi iz crkava poslati u zabalu, a imovinu iskoristiti na pomoc narodu.
Препоруке:
10
22
24
субота, 09 јул 2011 15:30
Обсервантес
Мотиви аутора текста су сигурно алтруистични и пре свега позитивни. Текст је одличан. Само треба имати у виду да је синхронизована агресија на српски народ била безочно спроведена и према његовој цркви. Осим физичког уништавања и отимања територија, прави погром доживела је СПЦ, пре свега, у Метохији и на Косову па и у осталим деловима бивше СФРЈ на којима данас нема Срба. Неконсолидована, под сталним спољним (унијатским и пропагандним) притиском (с циљем компромитовања) и с унутрашњим проблемима, СПЦ има мали простор и мало снаге за шире социјалне и хуманитарне акције. Отимање душе је садашња фаза агресије на овај народ и његову цркву и аутор управо на то указује.
Препоруке:
9
1
25
субота, 09 јул 2011 17:06
Почасни конзул Никарагве
Хвала Драгом Богу да се неко усудио да напише коју о овом вапајућем проблему.
Аутора овог текста познајем дуго година и захвалан сам му на овом писанију, а таман сам био помислио да се утопио у колотечину збивања у СПЦ-у оставши потпуно незаинтересован "малог човека-верника СПЦ-а".
Да, заиста треба се замислити над чињеницом да просечан свештеник СПЦ-а, рецимо у Митрополији Београддско-Карловачкој тј. у србском престоном граду Београду месечно зарађује 3 до 5 пута више од најбољих инжењера говори нешто о томе да је "нешто труло у држави Данској и болесно".Треба при томе имати у виду да је инжењер факултетски образована особа док у случају савештеника то није случај, најчешће имају уавршену само Богословију, притом стално кукају како немају.Део објашњења лежи и у негативној селекцији коју је наметнуо "претходни комунистички режим" где су на Богословије и Богословске факултете ишли они који нису имали где а не они који су квалитетни.
И на крају да кажем нешто на тему СРБСКИ или......
Препоруке:
7
2
26
субота, 09 јул 2011 17:18
Почасни конзул Никарагве
-наставак-
или СРПСКИ.Дакле ту је питање да ли се пише кор(иј)енски или фонетски на основу једначења сугласника по звучности.Овај други принцип би био сасвим у складу са Вуковом реформом да није ту једно "али" , а "али" је следеће: ако смо усвојили фонетски принцип онда би ХРВАТСКА била заправо ХРВАЦКА (јер би сугласничка група ТС могла по звучности да пређе у Ц),ПРЕДСЕДНИК у ПРЕТСЕДНИК и томе слично.Дакле из овога можемо звући закључак да се нису строго придржавали принципа који су наметнули за придев СРБСКИ/СРПСКИ (неко би рекао да се нису придржавали њега "ко пијан плота"),е сад, господо драга, поставља се питање шта је сврха тога, то вама остављам на вољу да према својим менталним способностима,знању,моралу или политичким опредељењима одговорите свако за себе.
Препоруке:
8
2
27
субота, 09 јул 2011 18:23
др В. Н.
У овом тексту постоји немали проблем, а то је поимање да је СПЦ једнако - њен клир. Не, православни цркву сачињавају Господ, као глава Цркве, клир са својим хијерархијом и лаос (народ). Господин Димитријевић то зна, изван сваке сумње. А зашто би одсуство милосрђа био већи грех кад је безосећајан клирик, него кад се безосећајно понаша припадник лаоса? Па зато, мишљења сам, што је управо клирик путовођа нама који нисмо ни рукоположени, ни хиротонисани. Људи у мантији својим животом треба да сведоче Бога, а они то чине тако да ми данас живимо овако - без моралне православне арматуре. Дакле, ово је само једна мала илустрација не-живота у Цркви Христовој. Много је озбиљније питање улоге клира у формирању моралне и просвећене личности данас међу православним народом у српским епархијама, него што је питање хранилница. Само онај ко верује да не живимо о хлебу, него о свакој речи, може са ближњим да подели хлеб. Е, ми то не знамо или ако знамо - не видимо сведоке у мантији.
Препоруке:
11
2
28
субота, 09 јул 2011 20:34
Marko Gay
@ Боки
Исто као што хомосексуалци воде бригу о наталитету, тако и та твоја садашња "социјална држава" води бригу о "набројаном". Зар не примећујеш једнакост: настрани људи = настрана држава.
Bojim se da ste u zabludi, drzave sa severa Evrope veoma vode brigu o deci, starima, bolesnima itd.
Vama se narodi ili drzave koje se brinu o slabijima mozda cine nastrani.
Ako vase misljenje deli vecina Srba, onda je jasno zasto se srpska drzava o takvim licima ne brine.
Препоруке:
1
6
29
субота, 09 јул 2011 22:30
Tурас
Господина Димитријевића је погодило што и сваког иоле моралног човека.Зато и овако добар и правовремен текст.Црква православна је за нас Србе саставни део нашега бивствовања.А попови, дали могу за све да кажем Божији службеници.Не може.Сам и без ваших коментара знам многе лопове у мантијама.Зашто сада,данас неко у ово не верује.Свако се од вас срео са разним случајевима који компромитују попове.То је та жалост о којој са правом Димитријевић пише.Ево вам пример мој лични.Питам владику Браничевског дали поп за сахрану може да захтева 100е.Рекао ми је у дипломатском стилу,да то малте не зависи од договора.Као на пијаци.Да сам га још запитао за помоћ сиромашнима...Живимо у жалосном времену,кога сами стварамо.Могло би да смо људи да нам буде лакше.
Препоруке:
9
0
30
недеља, 10 јул 2011 00:04
Danilo
Ne znam zasto Srbi napadaju Vladiku Tuzlansko-Zvornickog,Vasilija-Kacavendu.
Taj covjek je citav rat bio uz srpsku vojsku,pomagao srpske izbjeglice i narod,veliki je patriota i Srbin i zbog toga ga Muslimani mrze,zovu ga "cetnickim popom",zatim ga optuzuju da je "silovao muslimanke,a onda ih prekrstavao",optuzuju ga sto je slavio "pad" Srebrenice.
OBAVEZNO,UKUCAJTE NA YOUTUBE,KACAVENDA-PAD SREBRENICE,(do snimka je dosla i televizija BiH).
Vladika Kacavenda kao i svi u Srpskoj se protivi ekumenizmu i papizmu,pa mu zato ti isti na celu sa Patrijarhom Irinejom i njegovim satelitima pronalaze mane.
Zato se vec odavno i vodi propaganda protiv Vladike Kacavende,kako je homoseksualac i kako je bogato opremio vladicanske dvore u Bijeljini,a sve u cilju diskreditacije i njega i R.Srpske.
Dodik sigurno zna sta radi,pa je zato,nedavno,Vladiki Kacavendi dao punu podrsku.Neprijatelji Srpske koriste sve prljave nacine da naprave razdor unutar,kako svjetovne,tako i crkvene vlasti.
Препоруке:
10
1
31
недеља, 10 јул 2011 02:07
Bob
svi mi znamo, da je crkva bila bolja i čistija u vreme stradanja.
tačka.
Препоруке:
13
0
32
недеља, 10 јул 2011 07:13
Marko Gay
@ Tурас
Могло би да смо људи да нам буде лакше.
Veoma vazna i precizna recenica.
Ne sasvim lako ali dosta lakse.
Препоруке:
5
0
33
недеља, 10 јул 2011 09:28
Боки@Marko Gey
Bojim se da ste u zabludi, drzave sa severa Evrope veoma vode brigu o deci, starima, bolesnima itd.
Колики им је пораст наталитета? Колико им се у последњих 20 година повећао животни век становништва? Да ли им је повећана или смањена смртност у болницама? Твоје приче су за ТВ пропаганду. А осим тога твој израз "државе са севера Европе" је потпуно бесмислен.
Vama se narodi ili drzave koje se brinu o slabijima mozda cine nastrani.
У претходном коментару си навео да државе брину о слабијима. У то немој да мешаш народе. Народи су у муци, беди, јаду и на улицама, почев од Грчке, Шпаније, Италије ... па до Африке, Азије и Јужне Америке. Американци не смеју, јер је код њих чист фашистички систем. Ти под "слабијима" подразумеваш хомосекусалце и на томе базираш целу своју причу о "доброј држави". На потпуној си странпутици човечанства, јер као што се човек не може хранти од јалова кукуруза, тако ни човечанство не може опстати од јаловог народа.
Препоруке:
4
1
34
недеља, 10 јул 2011 09:30
Боки@Marko Gey
Ako vase misljenje deli vecina Srba, onda je jasno zasto se srpska drzava o takvim licima ne brine.
Ја мислим да твоје мишљење дели већинска Србија. Она је сада на власти, па преко садашњег стања можемо судити и о вама. А ваша брига се своди на болесне који не могу да купе лек, на сиромашне који ако купе хлеб не могу да плате комуналије, па их избацују из станова, запослене који не примају плате годинама, пензионере који хране незапослену децу од 40 година. Твоји аргументи и ставови су брука, не за Србе, него за човечанство.
Препоруке:
6
0
35
недеља, 10 јул 2011 10:29
also sprach zarathustra
slomite,slomite mi,o,braco moja,ove stare tablice poboznjaka.rasprsite mi izreke klevetnika sveta.
Препоруке:
0
0
36
недеља, 10 јул 2011 13:16
Jeremija
@Danilo,
Ajde da zanemarimo šta bošnjački i hrvatski mediji govore o Kačavendinoj ulozi u poslednjem ratu.
Ajde da se fokusiramo isključivo na izjave i arrgumentovane optužbe đakona Bojana Jovanovića.
Bojan poseduje i video snimke koje dokazuju da Kačavenda nema veze sa crkvenim i božanskim normama!
Препоруке:
3
2
37
недеља, 10 јул 2011 13:35
апис
Владе, и ја тако мислим.
Видимо се у Преображењу. :-)
Препоруке:
1
0
38
недеља, 10 јул 2011 18:52
Ivan
Ako je neko već toliko duhovno bogat da oseća potrebu da kritikuje Srpsku pravoslavnu crkvu, od takvog čoveka bih pre očekivao da svoje ideje realizuje u okviru svojih mogućnosti. Ako već smatra kako treba svesrdno pomagati ugrožene ljude u Srbiji (sa čim se slažem), mogao bi se potruditi da organizuje neku akciju, pronadje sponzore, učini već nešto konkretno i opipljivo od čega bi konkretnu korist videli ti jadni ljudi.
Ovako, jedno obično naklapanje, prazno kritikovanje Crkve. Pored demonstracije (ne)duhovnosti, ovakav tekst ostavlja i dublji trag u srpskom narodu, jer daje razloge sumnjama "da li su naši sveštenici zaista pravedni" i slično... A svako iole duhovno prosvećen zna da je svaka vlast od Boga, bila ona svetovna ili crkvena.
Lično, ne volim ovakve uopštene kritike Crkve, a naročito su mi ogavne kad dolaze od nekoga ko se želi predstaviti pravoslavcem.
Препоруке:
3
16
39
недеља, 10 јул 2011 20:50
паја патак
Можда грешим, али доброчинитељска активност СПЦ ми није до сада упадала у очи. Знам да је у Руској православној цркви то развијено, а – колико сам запазио и у Грчкој. Ево – већ скоро две децније по цело лето живим на Крфу, и на североисточној обали, у Касиопију (куда свраћа и много српских туриста) , видим да постоји близу плаже велики камп са шумицом, власништво локалне Митрополије Грчке православне цркве.. Тамо лети доводе децу која иначе не би имала прилике да летују, на летовања – и то не само грчку, него до сада сваке године и српску децу. Не знам да ли је то случај и на територији осталих грчких митрополија, али – зар не би била добра идеја да и СПЦ на својој територији организује што више таквих кампова? Мада, знам да је ово што кажем узалудно траћење времена и простора. Брига њих за све то. Они су у вишим сферама (тумачење значења по нахођењу).
Препоруке:
5
1
40
недеља, 10 јул 2011 20:57
MILENA ANKIC
Globalizacija brzim koracima guta sve pred sobom.Na tom putu svakako stoje i religije(bez obzira o kojoj se radi).Ako crkva bude stajala na putu sveopsteg potrosackog drustva ona ce nestati.Eventualno ako nasi svetski gospodari ne otkriju nacin kako da i crkvu uzmu pod svoje ubacujuci ljude koji su daleko od onoga sta je misija religije a samim tim i crkve.Zato ne treba se cuditi sto religija skrece sa svog puta koji treba da bude njena misija (humanost,covekoljublje.pomoc ugrozenim grupama i sve ono sto je misija religije.
Препоруке:
3
1
41
недеља, 10 јул 2011 23:50
Danilo
@Jeremija,
G-dine Jeremija,vi hocete da se fokusirate samo na optuzbe djakona Bojana Jovanovica protiv Vladike Vasilija,a ja sam htio reci da Vladiku Vasilija-Kacavendu treba gledati kao kompletnu licnost sa svim njegovim vrlinama i manama.Niko nije bezgresan,rece Hrist,pa se samo sabiranjem pluseva i minusa moze odvagati vrijednost covjeka.
Zasto se djakon Jovanovic pojavio,sa optuzbama,u javnosti bas u vrijeme zasjedanja Svetog Sinoda SPC,gdje se raspravljalo o pozivu Papi da dodje u Srbiju?
Mislite li da je to bilo slucajno?
Zasto je Patrijarh Irinej te optuzbe odmah dao u rezimsku beogradsku stampu,zar se taj problem,ako uopste postoji,nije mogao rijesiti u samoj crkvi?
Ocito je da se islo sa namjernom diskreditacijom Vladike Kacavende.
Vladika Vasilija Kacavenda,vec odavno,stoji na braniku srpstva i SPC i zato je cijenjen i postovan u Srpskoj,za razliku od svih onih papista i ekumenista koji i srpstvo i SPC,zajedno sa aktuelnom Vladom Srbije,vode u propast.
Препоруке:
5
1
42
понедељак, 11 јул 2011 08:37
Бранко
За Јеремију
Гдје су ти докази? До сада би манипулаторски медији душе своје дали за те доказе.
Овдје не смије бити ни правдања нити клеветања. Када се читава ствар разјасни, са свим доказима, онда да заузмемо став.
Али да не судимо ни у ком случају.
Препоруке:
4
1
43
уторак, 12 јул 2011 08:45
Hamburgerije Pivakow
Danilo & Branko,
Valjda je indikativno to što se jedan mladi đakon raznio bombom!
S druge strane, Jovanović nudi dokaze tužilaštvu i to javno!!
Očigledno neko koči pokretanje postupka.
U svakom slučaju SPC najviše gubi.
Препоруке:
2
4
44
уторак, 12 јул 2011 17:04
Петар Јанкетић
@Михаило
Србски-не ради се о фонетичком, већ идеолошком приступу. Ништа друго него дискредитација себе самога.
У праву сте Михаило, дискредитујете себе самога, јер је Ваш идеолошки приступ базиран на добро познатом комунистичком приступу затирања Србства, који се огледао чак и у дрском и понижавајућем мењању граматике србског језика само да Срби више не би били Срби, већ српови.
Да не бисте дошли у искушење да ми објашњавате исправност речи "српски" наспрам "србски", боље покушајте да схватите зашто је исправно (по "нашој" граматици) рећи "штабски официр", а не "штапски официр"?
И зашто то исто правило не важи за реч "србски"?
Препоруке:
14
2
45
среда, 13 јул 2011 05:16
к знању
господине Петре Јанкетићу,
очас посла ме убедисте,али искрено.
Од сад се сматрам србским националистом.
Kad neki komentator ovako napiše, ne čudim se!
Лично знам да има много позитивних примера у нашој цркви,и стално указујем на њих,кад год ми се укаже прилика!Многи једва чекају да чују нешто лоше о СПЦ,и одмах престају да славе Славу,и да иду у цркву!Мислим да смо прилично површни,и да нисмо у стању да препознамо, шуму од дрвета!!!
U post-tradicionalnim drustvima sve nabrojano vrsi (socijalna) drzava, a ne crkva.
Иначе бих текст могао потписати.Свака част!
да је Црква кроз векове очувала наш светосавски идентитет има још много кредита,код мене баш због Сороша и његових НВО, који би да разоре нашу нацију и претворе нас у најобичније потрошаче и себичњаке.
Црква нас је очувала, Њојзи хвала!!!
Да живимо Сви у слози, Свети Саво, ти помози!!!
Што се сасвим споредног србског питања тиче - не знам шта ту може бунити неке коментаторе, осим њихове пуке навике.
Наиме, после Вукове реформе етимолошки начин писања (којим се у писаном тексту осликава корен речи) замењен је фонолошким (којим се тежи што вернијем записивања онако како их чујемо.
На пример, значење синтагме српска оштрина, записане по овом другом, "вуковском" начелу могли бисмо докучити тек из контекста у коме је употребљена.
По етимолошком начелу, којим се код ове речи служи Димитријевић, може се двојако написати: као "србска" и као "српска" оштрина. Прва синтагма говори о народу, друга - о алатки (срп).
Од фонолошког начела у нашем правопису има мноштво одступања, па један изузетак више не значи много. Оба начина су правилна, зависно из ког угла гледате.
Pod strasnim pritiskom EU,SAD i Vatikana,moralna,kao i svaka druga kriza se obrusila na srpski narod i veliko je pitanje hoce li se izvuci iz tog djavoljeg kola.
Materijalno je nadvladalo duhovno,danas su postovani ljudi koji imaju pare,bez obzira kako su do njih dosli,a nekada su postovani ljudi bili samo pametni,posteni i plemeniti.
Vodeci ljudi u SPC,Patrijarh i vecina Vladika,zabavili su se samo o sebi,bave se biznisom,od naroda uzimaju maksimalno,a ne vracaju nista.
SPC vode prema Vatikanu da bi se bogatili jos vise,narod ih ne zanima,jednom rjecju,crkva sve vise postaje svrha samoj sebi.
Vodje SPC-a su u direknoj sprezi sa vlascu,dakle,sve vise postaju "europejci",a sve manje Srbi i Svetosavci.
Medjutim,ima i svijetlih tacaka u radu SPC-a.
Vecina Vladika u R.Srpskoj,radi na jedinstvu srpskog naroda i politickih faktora,Vlada pred njima polaze zakletvu,a sve u cilju ostvarivanja nacionalnih interesa srpskog naroda.
Надам се да аутор овде мисли и о, и нама наметнутим стереотипима.Свакако већа половина човечанства живи у доба просперитета и сугурно има разлога да се позитивно осећа.Ако неко не верује нек тркне до Кине.
Kad neki komentator ovako napiše, ne čudim se!
Не само да смета теби, богами то смета свакоме ономе ко не познаје, не разуме, и не признаје историју Срба.
Ако, осим германског и Брозовог тумачења историје, будеш читао и друге књиге, уочио у њима голе чињенице, и те чињенице здраво логички повезао, и ти ћеш сам убрзо видети колико ти је знање пусто.
Исто као што хомосексуалци воде бригу о наталитету, тако и та твоја садашња "социјална држава" води бригу о "набројаном". Зар не примећујеш једнакост: настрани људи = настрана држава.
U post-tradicionalnim drustvima ljudi zive u beznadju, jer su izgubili sakralni koren postojanja.
У сваком случају, у име Цркве треба да говори само Црква. Но, понешто успут могу рећи и верници.
Црква је тако темељно скрајнута из друштва и живота, да је београдски режим (тј. српски републиканци), тиме поткопао свој темељ опстанка. Ту нема никакве метафизике. У питању је чиста физика. То је оно што српска емиграција заиста тешко схвата.
Не покушавам да говорим у име Цркве, нити да је правдам, али то је заиста тако.
Како је уопште могуће да је СПЦ у матици сачувана од потпуног уништења, то још дуго нећемо знати.
Лепо је поредити Сидарту и Светог Саву. Али, данас говорити о томе није упутно. Српски народ је постао парија.
Све док не реши своје злочине од јесени 1944. године до данас и не повуче црту између цивилизације и варварства у сопственим редовима.
Sadasnji lopovi u SPC, a i u drugim verskim zajednicama u Srbiji, Zukorlic naprimer, trose milione na svoje dvore, dzipove i telohranitelje pozivajuci se na religiju. Problem je sto oni nikakve vere nemaju, nego u ime crkava i pozivajuci se na tradiciju pune svoje dzepove.
Mnoge od njih trebalo bi iz crkava poslati u zabalu, a imovinu iskoristiti na pomoc narodu.
Аутора овог текста познајем дуго година и захвалан сам му на овом писанију, а таман сам био помислио да се утопио у колотечину збивања у СПЦ-у оставши потпуно незаинтересован "малог човека-верника СПЦ-а".
Да, заиста треба се замислити над чињеницом да просечан свештеник СПЦ-а, рецимо у Митрополији Београддско-Карловачкој тј. у србском престоном граду Београду месечно зарађује 3 до 5 пута више од најбољих инжењера говори нешто о томе да је "нешто труло у држави Данској и болесно".Треба при томе имати у виду да је инжењер факултетски образована особа док у случају савештеника то није случај, најчешће имају уавршену само Богословију, притом стално кукају како немају.Део објашњења лежи и у негативној селекцији коју је наметнуо "претходни комунистички режим" где су на Богословије и Богословске факултете ишли они који нису имали где а не они који су квалитетни.
И на крају да кажем нешто на тему СРБСКИ или......
или СРПСКИ.Дакле ту је питање да ли се пише кор(иј)енски или фонетски на основу једначења сугласника по звучности.Овај други принцип би био сасвим у складу са Вуковом реформом да није ту једно "али" , а "али" је следеће: ако смо усвојили фонетски принцип онда би ХРВАТСКА била заправо ХРВАЦКА (јер би сугласничка група ТС могла по звучности да пређе у Ц),ПРЕДСЕДНИК у ПРЕТСЕДНИК и томе слично.Дакле из овога можемо звући закључак да се нису строго придржавали принципа који су наметнули за придев СРБСКИ/СРПСКИ (неко би рекао да се нису придржавали њега "ко пијан плота"),е сад, господо драга, поставља се питање шта је сврха тога, то вама остављам на вољу да према својим менталним способностима,знању,моралу или политичким опредељењима одговорите свако за себе.
Bojim se da ste u zabludi, drzave sa severa Evrope veoma vode brigu o deci, starima, bolesnima itd.
Vama se narodi ili drzave koje se brinu o slabijima mozda cine nastrani.
Ako vase misljenje deli vecina Srba, onda je jasno zasto se srpska drzava o takvim licima ne brine.
Taj covjek je citav rat bio uz srpsku vojsku,pomagao srpske izbjeglice i narod,veliki je patriota i Srbin i zbog toga ga Muslimani mrze,zovu ga "cetnickim popom",zatim ga optuzuju da je "silovao muslimanke,a onda ih prekrstavao",optuzuju ga sto je slavio "pad" Srebrenice.
OBAVEZNO,UKUCAJTE NA YOUTUBE,KACAVENDA-PAD SREBRENICE,(do snimka je dosla i televizija BiH).
Vladika Kacavenda kao i svi u Srpskoj se protivi ekumenizmu i papizmu,pa mu zato ti isti na celu sa Patrijarhom Irinejom i njegovim satelitima pronalaze mane.
Zato se vec odavno i vodi propaganda protiv Vladike Kacavende,kako je homoseksualac i kako je bogato opremio vladicanske dvore u Bijeljini,a sve u cilju diskreditacije i njega i R.Srpske.
Dodik sigurno zna sta radi,pa je zato,nedavno,Vladiki Kacavendi dao punu podrsku.Neprijatelji Srpske koriste sve prljave nacine da naprave razdor unutar,kako svjetovne,tako i crkvene vlasti.
tačka.
Veoma vazna i precizna recenica.
Ne sasvim lako ali dosta lakse.
Колики им је пораст наталитета? Колико им се у последњих 20 година повећао животни век становништва? Да ли им је повећана или смањена смртност у болницама? Твоје приче су за ТВ пропаганду. А осим тога твој израз "државе са севера Европе" је потпуно бесмислен.
У претходном коментару си навео да државе брину о слабијима. У то немој да мешаш народе. Народи су у муци, беди, јаду и на улицама, почев од Грчке, Шпаније, Италије ... па до Африке, Азије и Јужне Америке. Американци не смеју, јер је код њих чист фашистички систем. Ти под "слабијима" подразумеваш хомосекусалце и на томе базираш целу своју причу о "доброј држави". На потпуној си странпутици човечанства, јер као што се човек не може хранти од јалова кукуруза, тако ни човечанство не може опстати од јаловог народа.
Ја мислим да твоје мишљење дели већинска Србија. Она је сада на власти, па преко садашњег стања можемо судити и о вама. А ваша брига се своди на болесне који не могу да купе лек, на сиромашне који ако купе хлеб не могу да плате комуналије, па их избацују из станова, запослене који не примају плате годинама, пензионере који хране незапослену децу од 40 година. Твоји аргументи и ставови су брука, не за Србе, него за човечанство.
Ajde da zanemarimo šta bošnjački i hrvatski mediji govore o Kačavendinoj ulozi u poslednjem ratu.
Ajde da se fokusiramo isključivo na izjave i arrgumentovane optužbe đakona Bojana Jovanovića.
Bojan poseduje i video snimke koje dokazuju da Kačavenda nema veze sa crkvenim i božanskim normama!
Видимо се у Преображењу. :-)
Ovako, jedno obično naklapanje, prazno kritikovanje Crkve. Pored demonstracije (ne)duhovnosti, ovakav tekst ostavlja i dublji trag u srpskom narodu, jer daje razloge sumnjama "da li su naši sveštenici zaista pravedni" i slično... A svako iole duhovno prosvećen zna da je svaka vlast od Boga, bila ona svetovna ili crkvena.
Lično, ne volim ovakve uopštene kritike Crkve, a naročito su mi ogavne kad dolaze od nekoga ko se želi predstaviti pravoslavcem.
G-dine Jeremija,vi hocete da se fokusirate samo na optuzbe djakona Bojana Jovanovica protiv Vladike Vasilija,a ja sam htio reci da Vladiku Vasilija-Kacavendu treba gledati kao kompletnu licnost sa svim njegovim vrlinama i manama.Niko nije bezgresan,rece Hrist,pa se samo sabiranjem pluseva i minusa moze odvagati vrijednost covjeka.
Zasto se djakon Jovanovic pojavio,sa optuzbama,u javnosti bas u vrijeme zasjedanja Svetog Sinoda SPC,gdje se raspravljalo o pozivu Papi da dodje u Srbiju?
Mislite li da je to bilo slucajno?
Zasto je Patrijarh Irinej te optuzbe odmah dao u rezimsku beogradsku stampu,zar se taj problem,ako uopste postoji,nije mogao rijesiti u samoj crkvi?
Ocito je da se islo sa namjernom diskreditacijom Vladike Kacavende.
Vladika Vasilija Kacavenda,vec odavno,stoji na braniku srpstva i SPC i zato je cijenjen i postovan u Srpskoj,za razliku od svih onih papista i ekumenista koji i srpstvo i SPC,zajedno sa aktuelnom Vladom Srbije,vode u propast.
Гдје су ти докази? До сада би манипулаторски медији душе своје дали за те доказе.
Овдје не смије бити ни правдања нити клеветања. Када се читава ствар разјасни, са свим доказима, онда да заузмемо став.
Али да не судимо ни у ком случају.
Valjda je indikativno to što se jedan mladi đakon raznio bombom!
S druge strane, Jovanović nudi dokaze tužilaštvu i to javno!!
Očigledno neko koči pokretanje postupka.
U svakom slučaju SPC najviše gubi.
У праву сте Михаило, дискредитујете себе самога, јер је Ваш идеолошки приступ базиран на добро познатом комунистичком приступу затирања Србства, који се огледао чак и у дрском и понижавајућем мењању граматике србског језика само да Срби више не би били Срби, већ српови.
Да не бисте дошли у искушење да ми објашњавате исправност речи "српски" наспрам "србски", боље покушајте да схватите зашто је исправно (по "нашој" граматици) рећи "штабски официр", а не "штапски официр"?
И зашто то исто правило не важи за реч "србски"?
очас посла ме убедисте,али искрено.
Од сад се сматрам србским националистом.