недеља, 19. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Муке по Србији

Kоментари (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 01 август 2011 17:19
мирјана
Драги господине Влајки, Србија ће знати како ће да скине јарам самопонижавања и националне импотенције. Ближе се избори. Демократска странка и њени сателити морају сносити последице својих недела.
Препоруке:
90
9
2 понедељак, 01 август 2011 17:28
Gedža
Recite mi molim Vas, dali je ovo :
1.bosanski jevrej, ili
2.bosanski Srbin ili
3.bosanski Hrvat ???
Препоруке:
12
121
3 понедељак, 01 август 2011 17:37
мирјана
Господине Геџо, Емил Влајки је дубровачки Јеврејин и веома паметан човек.
Препоруке:
133
5
4 понедељак, 01 август 2011 17:50
Nostradamus
@ gedzo, nisi vredan pojasnjenja, obrazuj se. Profesore, hvala vam sto postojite, potpisujem punog srca svaku vasu rec, ziveli 100 godina.Nadajmo se da ovo nije ponavljanje istorije, ali sve ukazuje da jeste.
Препоруке:
90
2
5 понедељак, 01 август 2011 17:52
@Gedža
Gospodin Vlajki je podpredsednik Repubile Srpske iz reda hrvatskog naroda.
Otac mu je Hrvat, majka Jevrejka...
On se izjašnjava kao Hrvat, ali Hrvati ne glasaju za njega, već uglavnom Srbi iz dijaspore... Hrvati ga doživljavaju kao nelegitimnog predstavnika.
Čovjek je veliki prijatelj Srba, bio je, recimo, na skupu podrške generalu Mladiću u Banja Luci, jedan je od onih koji ne daju reći da se u Srebrenici desio genocid i slično.
Sve u svemu, poprilično realan čovjek, koji vidi kakva se nepravda čini srpskom narodu.

Pozdav
Препоруке:
115
3
6 понедељак, 01 август 2011 18:05
john the rebelator
"Већ више од десет година нова, "демократска" Србија доживљава праву Голготу: територијалну, политичку, менталну, моралну, духовну и економску. Откидају јој се територији, убјеђује се да је њен народ геноцидан, њене су политичке и културне елите постале слуге западног империјализма, Православна црква снажно нагиње католицизму, а поврх свега, народ је незапослен и гладан."
"Фројд је пред крај свог живота изнио теорију како појединац и народи имају у себи укомпониран нагон самодеструкције, а на садашњу Србију се та теорија савршено може примијенити."

Поштовање, г-дине Влајки. Ни додати, ни одузети. Савршена дијагноза срб(ијан)ске, постпетооктобарске, "јевропске" ПРОПАСТИ. Другим ријечима: "Ко сам од себе направи ЦРВА, не треба послије да се жали што га сви ГАЗЕ ногама." Како су од оног 5. октобра "сијали", тако сада и "жању".
Није толико страшна НАТО окупација КиМ-а, ЗАСТРАШУЈУЋА је "невидљива" окупација ОСТАТКА Србије.
Препоруке:
97
3
7 понедељак, 01 август 2011 19:11
Iskrenko
Gospodin Vlajki je novi Arčibald Rajs.Hvala mu što postoji, i na svemu što čini i govori.
Препоруке:
81
3
8 понедељак, 01 август 2011 19:12
Žika
Za sve je kriv Dačić.Da je napravio vladu sa radikalima pre 2 godine,sve bi bilo možda drukčije.
Ovako je prodo veru za večeru.
A sad šeta džipom pored adm.granice i pazi da neko ne baci kamen iz Srbije na kosmetsku stranu.Sprema tople obroke i šatore za ovo malo srba koji će morati da beže sa kosova.Čak se spremaju za sledeće izbore.
Препоруке:
59
4
9 понедељак, 01 август 2011 20:12
Мики
Господине Емил Влајки, ХВАЛА и савка Вам ЧАСТ!!!!
Препоруке:
70
3
10 понедељак, 01 август 2011 20:17
Сима
Најзад праве речи и директна објашњења!!
Препоруке:
53
3
11 понедељак, 01 август 2011 22:36
mila w.
Za Gedzu. Zbog ovakvih pitanja sta je i ko je, odakle je i slicno, dolazi do ratova i netrpeljivosti medju ljudima. Niko od nas nije kriv sto je rodjen, kako je rodjen, koje ime nosi, kako izgleda, da li je beo, crn, zut, crven.
Препоруке:
43
2
12 понедељак, 01 август 2011 22:51
Karan
Gedzo,samo kad bi ove Vlajkijeve rijeci mogle doci do vasih mozgova,srpski narod bi bio najmanje na pola puta do spasenja,a ovako neka vam je Bog na pomoci,ako i On vise nije digao ruke od vas takvih!
Препоруке:
39
3
13 уторак, 02 август 2011 02:47
Senka
@ mila w.
Ne dolazi zbog ovakvih pitanja kao sto su Gedjino pitanje do ratova i netrpeljivosti medju ljudima.

Do ratova i netrpeljivosti medju ljudima dolazi zbog toga sto je glas Emila Vlajkija usamljen i sto ovakve pametne analize sto Emil Vlajki govori nisu opste prihvacene i opste poznate.

I kao sto smo prepoznali ispravno rezonovanje u tekstu Emila Vlajkija , tako smo isto prepoznali provokaciju ovoga sto sebe naziva Gedjom ali sve je opet na dobro izaslo jer smo svi vise saznali o Emilu Vlajkiju, jel’ tako?

Tvoja recenica : “ Niko od nas nije kriv sto je rodjen, kako je rodjen, koje ime nosi, kako izgleda, da li je beo, crn, zut, crven.” se moze daleko gore zloupotrebiti i zloupotrebljavalo se na nasim prostorima nego Gedjino provokativno pitanje.
Tvoja recenica ostavlja daleko veci prostor za manipulacije.
Nasilno zaustavljanje rasprava o necijem porijeklu tek stvara situaciju nepovjerenja i samim tim je kontraproduktivno.
Препоруке:
25
1
14 уторак, 02 август 2011 04:25
Branislav RS
@ Gedzo, Posto trzis pojasnjenje, evo ti ga iz prve ruke, s obzirom da dobro znam prof.Vlajkija iz nekog drugog zivota i drugog grada, gde smo ziveli.Kao prvo, prof.Vlajki je veliki covek i dobar profesor, koji jevizveo generacije studenata,nglupo je njega uvrstavati u Srbe, Hrvate ili ine, jer Je On Covek sto se za mnoge ne moze reci i on u globalu podrzava ljude, bez obzira na naciju.Veliki je borac za istinu, mrzi laz i ovo falsifikovanje koje nam se desava pred ocima.Ima hrabrosti da ukaze na sve lazi i nepravde ovog vremena, i budi siguran, da se ovo sto se radi Srbima radi bilo kom narodu, on bi reagovao isto.S obzirom da mu je deo porodice stradao u nacistickom GENOCIDU, boli ga ocigledan falsifikat i LAZ Srebrenice, porediti Srebrenicu gde je stradalo nekoliko stotina boraca sa Jasenovcem, Mathauzenom, Ausvicom, degradiranje stvarnih zrtava.POzoriste Srebrenickih majki je dosadilo Bogu i narodu, i holandjani ce vec ovih dana reagovati na ovu losu reziju.Dakle, to je prof.Vlajki
Препоруке:
37
3
15 уторак, 02 август 2011 11:08
nomen NON est omen
A ko je uopšte osoba tj. sitni provokator, koja se krije iza korisniĆkog imena "geĐo"?
Da li se radi o:
1.) bošnjaĆkom muslimanu,
2.) bosanskom bošnjaku,
3.) muslimanskom bosancu
3.) islamizovanom Srbinu ili o
4.) islamizovanom srbijanskom Srbinu?
Препоруке:
35
2
16 уторак, 02 август 2011 15:12
луди скретничар
#свима који одговарају Геџи#

Чему полемика са неким ко се представља надимком који је за сваког Србина увреда.

Емил Влајки нам говори оно што не умеју и неће они које смо бирали.
Препоруке:
32
2
17 уторак, 02 август 2011 15:16
Mladen Schwartz
A kakva je to "država republika srpska" u kojoj je jugo-srpski jevrejin Emil Vlajki potpretsednik iz redova "hrvatskog naroda"? Ko tu koga (neuspešno) "zavitlava?
Препоруке:
4
52
18 уторак, 02 август 2011 16:23
луди скретничар
#младен шварц#

Иди лепо на "Стормфронт".
Препоруке:
34
2
19 уторак, 02 август 2011 19:02
Одбрана и последњи дани
....А његов Премијер не говори о нелегалној влади у Приштини, већ о привременој влади....

Не може ни да говори о нелегалној влади када преговара са њима.

.....Истодобно, овај посљедњи цинично изјављује како ова влада никада неће признати независно Косово. Па и неће, пошто су јој дани одбројани...

А ово је за антологију.
Препоруке:
30
1
20 уторак, 02 август 2011 21:53
Zorica Mitić lekar u Norveškoj
Istina o Srbima u Norveškoj javnosti se teško probija, na formumima mnogi ljudi iz Bosne Muslimani pod lažnim srpskim nikovima tobože kao Srbi napadaju sve srpsko !!!

Dakle Gedža je Haso, Huso ma nije bitno, ja bih vas sve zamolio da ubuduće na ovakve komentare potrošite jednu rečenicu, diskvalifikacija a da se usmerite na tekst !

Profesor Vlajki je naučni radnik, čovek slobodarskog duha, nezavistan, prošao u živote sve Scile i Haribde i verujem da je pravednik a izuzetno je hrabar.

Na sarajevskoj TV eksplicitan je, Srebnica, to nije genocid nego ratni zločin generisan dejstvima tzv. armije BiH po srpskim selima nad civilima, dovodi ih do ludila.
Onda počinju nearumentovane diskvalifikacije od njihovih "faktora", g-din profesor Vlajki je Čovek !
Препоруке:
25
2
21 уторак, 02 август 2011 22:00
питања је много
Г. Геџо, пошто постављате ружна питања, ево и Вама једно лепо: зашто пишете латиницом ...?
Препоруке:
12
1
22 уторак, 02 август 2011 23:09
Ванземаљац
Г. Геџо,

Професор Влајки је потомак оних Јевреја које су ваши мал' те не успели да истребе. Замислите, толико способних, генијалних људи су нестали због ваше чистке! Каква грешка! Каква непремостива штета за човечанство! Па зар је могуће да још има људи који нису увидели да је елиминисање Јевреја био сатански
акт спроведен помоћу заведених гмизаваца?
Србин сам, и захваљујем се професору Блајкију на овом чланку, а и на томе што нас није одбацио иако смо се и ми понекад понашали непримерно према Јеврејима.
Препоруке:
12
1
23 уторак, 02 август 2011 23:43
Bosanac
@Gedzo

on je kameleon ili jos bolje vegeta. Mijesa se u sve!
Препоруке:
2
12
24 уторак, 02 август 2011 23:43
Fristajlo
Na žalost, vremena su takva da je stav g-dina Vlajkija za svako poštovanje. Treba danas hrabrosti za istinu; laž je jeftinija i bezbednija.
Svi vi, koje više zanima poreklo Profesora Vlajkija nego šta govori ste zaboravili da Srbi veoma cene istinu, ma iz čijih usta izašla, i da radije slušaju šta se govori, nego -ko govori.
Kad tako počnete da razmišljate, postajete Srbi. Za to treba davati državljanstvo, a ne po mestu rođenja i nacionalnosti roditelja.
Po tome- Vlajki je Srbin, na koga bi trebali da se ugledate.
Препоруке:
16
2
25 среда, 03 август 2011 10:19
Bosanac,,Gedžo
Ovaj počeo sam sebi pisati... ko vas ne zna skupo bi vas platio !!!
Препоруке:
6
3
26 среда, 03 август 2011 13:14
Marko Gay
Evo citata koji ima veze sa onim sto je autor rekao (a naravno i sa g. Breivikom):

Naša subjektivna ogorčenost pred činjenicama nasilja - bombaškog samoubistva, terorističkog napada, ubistva političke ličnosti - zaslepljuje nas za objektivno nasilje sveta, nasilje u kome smo svi učesnici i ne samo nevini posmatrači. Sve što vidimo su naizgled neobjašnjivi postupci koji narušavaju navodni mir svakodnevnog života. Mi konzistentno previđamo objektivno ili ono što Žižek naziva „sistematskim" nasiljem, endemskim našem socio-ekonomskom poretku.
Препоруке:
0
4
27 среда, 03 август 2011 21:41
bivša Sarajka
@gedžo
Gospodin Emil Vlajki je vrhunski intelektualac, koji je u Zagrebu završio Fakultet političkih nauka i Ekonomski fakultet, a na Sorboni u Parizu doktorirao iz političkih nauka. Pored Sarajeva i Banjaluke, predavao je i na uglednim svjetskim univerzitetima (Jel, Leuven, Montreal, Lavel, Otava...). Malo li je? Zar je od toga važnije da mu ovdje prebrojavamo nacionalna krvna zrnca?
Već su Vam odgovorili da je gospodin Vlajki, rodjeni Dubrovčanin, iz nacionalno miješanog braka.
U svakom slučaju, za razliku od "gedže", nema u sebi ničeg bosanskog: jedno vrijeme je, prije rata, živio u Sarajevu, gdje je bio samo na privremenom radu.
Препоруке:
9
0
28 среда, 03 август 2011 23:29
Horvat
Ovaj Vlajki pravi primjer klasičnog Srbina!
Препоруке:
6
1
29 среда, 03 август 2011 23:35
Божо Бјелак
Да то је Емил Влајки, аутор више књига, а за књигу: "Западни империјализам, његови злочини, слуге и лажи" у Београду нису организовали промоцију, иако је позван да дође у Београд, односно промоција је била најављена.Некоме у ДОСУ то није одговоарало, но то је друга прича.Заједно смо у Загребу завршили факултет. Нисмо се дружили. Уствари, Емил се мало с ким дружио. Мало је или нимало причао, био је изузетно повучен. Када је писао и бранио семинаре или полагао неки испит, показивао је врхунско знање.На почетку вјерског и етничког рата дао је познати интервју у коме је скоро све предвидио, а посебно да ће цијену платити Срби. Када је Влајки у питању, није лијепо испитивати његово поријекло или се освртати у негативном контексту. Влајки је једноставно, када су Срби у питању, био објективан и износио је истину. Много је помогао српском народу, али га није ни миловао у моментима када су Срби нажалост гријешили.
Препоруке:
14
1
30 четвртак, 04 август 2011 01:30
НСПМ web
Web редакција прво признаје свој пропуст што је уопште објављен коментар којим се ставља под лупу порекло аутора текста (мада признајемо да су остали коментатори достојно одговорили коментатору под корисничким именом "Геџа").

Под два, молимо све да се врате коментарисању ауторових ставова а не његовог порекла.
Препоруке:
9
1
31 четвртак, 04 август 2011 09:57
Mladen Schwartz
Što se mene tiče, bilo bi mi potpuno svejedno da li je Emil Vlajki (uostalom nesumnjivo vrlo obrazovan i inteligentan čovek)poreklom Jevrejin ili ne. On nije odgovoran ni kriv za svoje poreklo. Kao takav on može, ali i ne mora da bude Jevrejin. Može da bude i Srbin, zašto da ne, iako mu od roditelja Srbin nije niko. I Šešelj je Srbin, iako su Šešelji pod Turcima popravoslavljeni, pa onda u drugom koraku posrbljeni istočnohercegovački Hrvati. Nacija je u poslednjoj instanci ipak stvar volje, odluke. I meni se pripisuje moguće jevrejsko poreklo mojih roditelja, pa mi to uopšte ne smeta da budem hrvatski nacionalist, kakvim sam postao baš u reakciji na velikosrpsku sredinu i ponašanje Beograda, u kome sam nekada živeo. Ali priznaćete da je neobično da neko ko neguje ortodoksno (jugonostalgičarsko i) srpsko stanovište, u srpskoj paradržavi "Republici Srpskoj" bude ovlašćen da zastupa interese - hrvatskog naroda! A njegov članak nemam šta da komentarišem, protiv sam, zna se.
Препоруке:
5
8
32 четвртак, 04 август 2011 15:59
Божо Бјелак
Gоспон Младен, ружно је ово што сте написали.Немате ништа против било чијег подријетла, али вам српско очито смета. Дивно је, удивитељно што нисте Србин. Ко год ми каже: "Ја нисам Србин", ја му пружим руку. Не мораш човјече бити Србин. Ето и ја сам српски националиста (нисам Шовен) и срећан сам што не постоји Југа и што смо се одвојили, посебно од Хрвата. Дигресија: заступао сам у оним временима растурања да Хрватска постане самостална држва (али да се омеђи), уз тврдњу (објављено у једном мом тексту), ако не буде држава макар педесет година, сјеме усташтва се неће никада искоријенити, јер ће сваких 20, 30 година неко узвикнути на Јелачићевом тргу: „Хоћемо нашу лијепу плаву...“,а онда сјевну бљескови и олује. Ви не знате шта је нацијa: „ Nacija je u poslednjoj instanci ipak stvar volje, odluke“.Када би то била воља, онда би се пола кугле земаљске изјаснило да су Срби. Нација је посебан облик друштвености, посебан обклик присности међу људима, она је заједница у њој је човјек слободан.
Препоруке:
9
1
33 четвртак, 04 август 2011 18:19
Mladen Schwartz
Ne, ne, Vi to simplifikujete, ali ovde i nema mesta za podrobna razglabanja tako teškog pitanja. Pre svega, nikada i nigde nisam rekao ili napisao da sam protiv srpskog naroda. Moje je pravo i dužnost kao Hrvata da se borim protiv srpske agresije, svojatanja i hegemonizma, ali uvek imam poštovanja za časnog neprijatelja, pa i u ovim komentarima izneo sam da mi je draži pošteni neprijatelj Šešelj (na primer) nego neka kosmopolitska, anacionalna, nacional-masohistička agitatorka kakva je Nataša K. Srpski je narod, sam po sebi, kao i svaki drugi narod, i sve nas je jednako Bog stvorio. A šta je nacija, dakle, o tome ne mogu ovde, mnogo sam pisao na drugim mestima. Kada sam rekao da je ona stvar odluke i volje, mislio sam na specifične slućajeve dvojne pripadnosti, fenomena nacionalne konverzije u određenim prilikama... A Vama hvala na podršci hrvatskoj državi, samo je Vi svakako vidite u minimalnim granicama, na koje nikada nećemo da pristanemo ako ne želimo nacionalno samoubistvo.
Препоруке:
3
7
34 петак, 05 август 2011 00:36
Божо Бјелак
Морам да кажем да сте културан и васпитан полемичар. Међутим,Срби су вам постали опсеија,а то није добро. Нема смисла употребљавати, како би сте ви Хрвати рекли, туђице. Да, у праву сте, мало сам то озбиљно питање упростио, јер је тешко са 1000 карактера било шта осмислити. Написани су томови књига о нацији.Ја желим да поновим, да човјек без вјере и нације није човјек. Ви сте Хрвати у доба социјализма чували "хрватско национално биће", док су се Срби расипали.Жалосни српске комуњаре говорили су да није битно ко је које нације. Србија је, нажалост, и данс једина космополитска земља на свијету. Историја вам је, такође, слаба страна.Говорите о српском хегемонизму,а захваљујући Ватикану, Њемачкој, Брозу, Ђиласу, Черчилу, направили сте велику Хрватску.Да ли ставрно интимно мислите да је цијела обала ваша.Хрвати су и сада освајачи, католичка вјера није вјера, то је занимање, јер је агресивна.Католички попови оставили су иза себе потоке крви, посебно у ЛА.Жао ми је што нисте Јевреј.
Препоруке:
6
1
35 петак, 05 август 2011 00:49
Bosanac
Bosanac,,Gedžo
Ovaj počeo sam sebi pisati... ko vas ne zna skupo bi vas platio !!!


A ko nas zna, jos skuplje!
Препоруке:
2
6

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер