недеља, 28. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Први, други, трећи

Kоментари (67) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 13 септембар 2011 12:19
Još uvek ne
Ima li „trećih“ na vidiku?

Na vidiku, ne, ali postoje. Međutim, da bi se pojavili na vidiku, neophodno je da im neko ili nešto prethodno raščisti javni prostor - to je ključna bitka koja se trenutno bije u Srbiji (otuda gotovo fašistička kontrola i cenzura u medijima)
Препоруке:
103
2
2 уторак, 13 септембар 2011 12:31
Radmilo
Na žalost nema ih,mada se naziru,ali baš u daljini.
Препоруке:
23
10
3 уторак, 13 септембар 2011 12:32
Нина
Поштовани Ђорђе, све што сте рекли је пука истина. Не само да се траже ”трећи”, него сви ови који су најтајније стратегије спрске владе прво дискутовали са непријатељима и од њих добијали листу захтева које су морали да испуне, морају одмах да буду проглашени издајницима и ухапшени. И тај захтев мора да потекне и од Вас, и од сваке јавне личности и новинара, и професора, и од мајки и од студената и од сељака...

Имајући у виду страховиту медијску цензуру, где се мишљење огромне већина народа не чује, да ли постоји неко, као ВИ, на пример, да постане глас тог народа?

Ако јапански министар одмах да оставку због само једне погрешно изговорене реченице, зар није време да се они који воде ову земљу у пропаст именују, и да се затраже њихове оставке!! Зар није време да неко јасно каже да је ”цар го”?
Препоруке:
83
2
4 уторак, 13 септембар 2011 12:33
Биљана Николић
Има ли "трећих" на видику?
Ми још озбиљно не размишљамо шта је и где је видик за нас.

Играмо се политичке тракамице у име Србије, па пређемо на ћораве баке, глуве телефоне да би изабрали екипу за "јарачкиње-барјачкиње кога ћете" са западом. Наравно запад изабере најслабијег, прикључи га својој екипи, а ми се вратимо на тракамице.
Препоруке:
49
1
5 уторак, 13 септембар 2011 12:48
thinking maize@ аутору
Ima! Još nešto, da ne ispadne kako sam neskroman! Mogao sam da se učlanim u SRS 1992 (vrbovao me je njihov tadanji sekretar dr Đorđe Nikolić), pa u JUL 1998 (bivša žena me nagovarala, a preko rođaka-tajkuna, tadanjeg njihovog simpatizera (sadanjeg fana LDP-a!), mogao sam to da ostvarim), 2000 (pre 5.10.!) bio sam član "Otpora" (MNOGIMA to beše odskočna daska za DS!), da bih 2004 ušao u DSS i DO SADA ostao običan član. Ima nas, poštovani g-dine Vukadinoviću, podosta POLITIČKI "SVESNIH", a bez želje za PROMOCIJOM PREKO STRANAKA, jer profesionalni i porodični život nam je prioritet! Politiku shvatamo kao VEŠTINU UREĐENJA DRŽAVE, NAŠEG ZAJEDNIČKOG DOMA! I ne gledamo lepo na one KOJI RASKUĆAVAJU TAJ NAŠ DOM! Jer, RASKUĆAVANJEM DRŽAVE i mi njeni građani OSTAJEMO NA LEDINI! Pričam Vam ovo, jer sam IZBLIZA GLEDAO kako se neki, dotad skromni i nadareni ljudi (kao g-đa Dulić do 2000!), pretvaraju u ČUDOVIŠTA! Ne želim da mojom zemljom upravljaju ČUDOVIŠTA!
Препоруке:
105
6
6 уторак, 13 септембар 2011 12:49
AS
Nema...

Od loseg materijala (citaj gena naseg naroda) se ne moze napraviti kvalitetan proizvod (citaj zakonodavna, izvrsna i sudska vlast).

Zato u Srbiji nikada nece biti moguca kolektivna (ili vecinska) sreca, vec samo individualna i grupna...
Препоруке:
10
67
7 уторак, 13 септембар 2011 12:56
Саша
У постојећој информативној блокади, и претњама разних интензитета тешко да може да се искристалише нека нормална политичка елита. Па не мислите ваљда да ће Американци дозволити да у Србији на власт дође неко нормалан, способан и н ационално свестан? Управо супротно, они нам то неће дозволити. Нема трећих на видику!
Препоруке:
34
15
8 уторак, 13 септембар 2011 13:13
Веља
Видици су нам замагљени.
Препоруке:
29
1
9 уторак, 13 септембар 2011 13:27
Страдија
Да мало карикирам,ако се озбиљна болест не уочи и не лечи на време долази до метастаза и смрти пацијента.Да ли ико иоле озбиљан може да гарантује да шиптари(а и остали угрожени) и њихови ментори после решавања "проблема" на самом КиМ неће кренути да решавају "проблеме" и у неким осталим деловима тзв. уже Србије.
Препоруке:
42
2
10 уторак, 13 септембар 2011 13:33
шумадија
У потпуности се слажем као и обично. Присуствујемо заправо једном од турбулентнијих периода савремене историје. Ти периоди се дакако понављају па је суштинска препорука погледати уназад и научити нешто. Најважније међу наравоученијима је да сада треба пливати кроз матицу светске историје двоструком снагом, и извршити корениту промену менталнсог склопа плебса уз помоћ "оних трећих"...којих има! И то кроз: систематску деполитизацију државних структура тј успостављањем система личне одговорности на државној функцији, "селективном" либерализацијом тржишта и дрстичним смањењем јавне потрошње и наравно форсирањем извоза у земље БРИКа са којима већ имамо трговинске олакшице. Што се спољне политике тиче: прогласити декретом Косово окупираном територијом (што оно у суштини и јесте), поставити стратешки против тег западним силама понудом земљама БРИКа да у Србији изграде ракетни штит и инсистирати на испуњењу Резолуције 1244 у делу повратка српске администрације, уместо 1000 полицајаца нпр итд
Препоруке:
50
3
11 уторак, 13 септембар 2011 13:35
Нина (наставак)
Још једна чињеница мора да се појасни. Наши вајни ”политичари” су прихавтили замену тезе и боре се да реше ”проблем северног Косова”. Ово је вешто окретање проблема наглавачке, у чему Шипратима помажу најумније америчке пропагандне главе. Мора јасно да се каже да то није проблем ”севера Косова”, него да је то проблем нелегалног отцепљења дела српске територије. Проблем је ЦЕЛО Косово, односно КОСМЕТ.

Прихватањем оваквог ”оквира” за разговор (што би се на лепо енглеском то рекло ”framing”), наши вајни званичници и преговарачи су сатерали себе у ћошак, из кога могу да изађу само радикалним мерама и драстичном променом политике.

Оно што ја видим јесте да је лопта у рукама Ивице Дачића, који својим одлукама у неколико следећих дана може да преокрене ситуацију, ако уради оно што већина народа прижељкује. Надам се да у његовом окружењу постоји неко који може да му то дошапне.
Препоруке:
48
3
12 уторак, 13 септембар 2011 13:40
Биљана Николић@thinking maize@ аутору
Браво за коментар!
Препоруке:
38
4
13 уторак, 13 септембар 2011 13:46
okovani Prometej
Чланак је проблемски, и завршава питањем које је начелно и позивајуће на акцију. Питање 'трећег пута' је овде постављено формално, а суштински се своди на питање проначажења другог пута, још тачније на тражење могуће алтернативе неоколонијалном положају земље. У пуном смислу те речи, јер тај положај подразумева све аспекте друштва – политичку неслободу, колонијалну економију са својом бедом и немогућношћу развоја, духовну беду са супституцијом високе културе најнижим облицима масовне културе, разрањем образовног система, медијском хегемонијом и сл. Нама је потребна побуна. Најпре духовна, идејна, а затим она права.
Препоруке:
51
1
14 уторак, 13 септембар 2011 13:55
Диоген
Одлична анализа. Тешко је у онолико колико допусти новина убацити још података, али мислим да су битни још неки неспоменути.
1. Српским медијима, чини се, влада већа тмина него што је то било раније. Сада медији, углавном контролисани из једног центра, пишу мање-више једнако о важним друштвеним појавама, притиснути полугама против оних непослушних (успешнијим од оних које је употребљавао претходни режим). Човек из медијског мрака мора да бежи на Интернет, да гледа стране канале (нпр. Раша Тудеј, па чак и стране медије) или медије из Републике Српске! Притом, иза једног од водећих кабловских оператера стоји Сорошев фонд, а они итекако умеју да манипулишу избором канала.
2. Србија је раније (макар неорганизовано) пружала отпор Империји, а сада кад је пуно противника - ми смо "лојалисти". Избегавају се вести које Империја "не воли".
3. Империја више нема пара колико их је имала, па нам се можда посрећи јер у неком тренутку неће имати више чиме да финансира специјалне операције...
Препоруке:
37
3
15 уторак, 13 септембар 2011 13:56
Баја Патак
“Трећи“ можда и постоје, и ако верујемо у бајке – могу они чак и ускоро доћи на власт.... и онда? Ти “Трећи“ не могу управљати висећи у ваздуху, без ослонца на здраво друштво. То значи да треба имати колико-толико солидан, колико-толико поштен (некорумпиран, неподложан непотизму) административни апарат - од министарстава, преко општина, судства, војске, здравства, просвете, итд... до индивидуалног нивоа сваке личности. Е, сада: кад свако узме у руку огледалце, и запита га: „Огледалце, огледалце.... итд.“, а огледалце неким чудом проговори – одговор ће бити поражавајући. Сурова стварност је да ниједан од тих предуслобва не постоји. Да, “Трећи“ могу евентуално и да постоје – али ни они, ни “Четврти“, ни “Пети“, ни “Х-ти“ не могу бити од помоћи без неког чуда – без неке темељне друштвене и индивидуалне катарзе која је основни предуслов за оздрављење друштва – а тек на тој основи се човек може надати евентуалном успеху “Трећих“.
Препоруке:
39
3
16 уторак, 13 септембар 2011 14:21
срђан цонић
Питање на крају коментара Ђорђа Вукадиновића чини се логичним и суштинским али само на први поглед. Јер стално инсистирање на алтернативи и једнима и другима односно проналажењу средњег пута ни Американци ни Руси све више представља исувише лош алиби за конформизам и нечињење. Овде наравно ниакако не мислим на Ђорђа. Ситуација у Србији је јасна. Или ћете водити државну политику очувања територијалног интегритета земље или ћете слушати беспоговорно западне пријатеље који вам отимају земљу који су вас бомбардовали и економски опустошили. Дакле ако водите државотворну политику онда ћете успоставити најближе могуће односе са земљама који поштују ваш територијални интегритет. То је практично и рационално решење. И нема трећег пута он је немогућ. И због тога једини спас Србије је блиска најближа могућа сарадња са Русијом. Овде није реч о романтизму и белом коњу овде је реч о опстанку народа и државе. Коме то није јасно тај ће безуспешно тражити неку алтернативу и такозвани трећи пут.
Препоруке:
49
6
17 уторак, 13 септембар 2011 14:40
zašto nema trećeg puta
Био сам члан сам СКЈ од 1976. године, а напустио сам га 1986. године, разочаран нарастајућим бирократизмом, привилегијама, инертношћу и одступањем од изворних идеја левице. Не, дакле, што су били комунисти, већ што нису били довољно комунисти. Да сам био у праву, показали су догађаји почетком 90-тих, најпре у СССР-у, затим последично у СФРЈ. Њихов прави, дубоки смисао није био 'демократизација', већ усвајање класне идеологије од стране највиших партијских структура: издаја револуције, да будем сасвим јасан. После сам гласао за српске грађанске патриотске странке, најпре СДС, затим и остатке српског социјализма, СПС, али обе ове странке су такође заглибиле у корпуцију и опортунизам, као и раније СКЈ. За мој угао гледања, данас имамо две деснице у Србији: једна је глобалистичка (ДС, Г17, ЛС, сада и СНС), а друга је национална десница (СРС, ДСС и сличне) – левице уопште нема, осим као идеолошког страшила. Сукоб у српској политици је сукоб на десници, између националниста и глобалиста. Ле
Препоруке:
22
4
18 уторак, 13 септембар 2011 14:42
thinking maize kolegi AS-u
Poštovani, da ne tupim mnogo, niti da Vas podučavam da GENETIKA (tj. biološko nasleđe) NE ODREĐUJE DIREKTNO SKORO NIJEDNU VAŽNU LJUDSKU OSOBINU (sem npr. sluh kod talentovanih muzičara i sl.), a NAJMANJE PONAŠANJE JEDNOG NARODA (npr. srpskog)! Jer osobine ljudi bivaju određene u interakciji nasleđe-sredina, a u slučaju naroda ta sredina NIJE SAMO PRIRODNA, već i DRUŠTVENA! Da ne citiram Tojnbija i Ćosića i njegovo o "KUĆI NASRED DRUMA", samo Vas upućujem na članak g-dina Feđe Dimovića (advokat i član "Beogradskog sindikata") "Ima li Srbija elitu", objavljenog u "Hronici" NSPM-a. Kada pročitate TAJ članak, onda se javite i prenesite Vaše utiske! Uzgred, iako biolog, manje sam pristalica genetičke determinisanosti, već kao socijalni environmentalista, smatram da ponašanje ljudi u nekom društvu PREVASHODNO određuje SAMO to DRUŠTVO, tj. SISTEM VREDNOSTI tog društva! TRENUTNO VLADAJUĆI sistem vrednosti u Srbiji je NAKARADAN, jer promoviše NAJGORE MEĐU NAMA! NJEGA VALJA MENJATI, a NE GENE!
Препоруке:
62
6
19 уторак, 13 септембар 2011 14:55
s.p.Lajković
U se i u svoje kljuse .
Препоруке:
24
1
20 уторак, 13 септембар 2011 15:20
nataša
Jedni, drugi, treći kao u filmu "Tri karte za Holivud". Jedni su "Rusi", drugi "Ameri" a treći ih zavađaju i uživaju u njihovoj tuči.
Nije to u stvarnosti baš tako.

To me podseća na jednog filmskog kritičara koje je imao intervju sa Katrin Danev koji je detaljno spremio. U tom svom spremanju on je radni vek Katrin Danev podelio u tri četri faze, a faze u podfaze i u njih je smestio filmove koje je snimala. Svako pitanje je počinjao sa " U toj fazi ste imali tu podfazu...", a ona mu je odgovarala " u mom radu nije bilo ni tih ni bilo kojih drugih faza.." Pošto kritičar nije umeo da razgovara drugačiije on je i dalje nastavljao da pominje faze, a ona da ih negira.

Pre će biti da u internom nadgornjavanju svi koristimo u svrhu manipulacije poštapalice Ameri, Rusi i treći da bi pojačali svoju poziciju.

Uzmite samo za primer Tomu Nikolića, to je primer i dokaz da je to sa i jednima i drugima, a naročito trećima manipulacija i foliranje.

Treba da budemo iskreni i direktni.
Препоруке:
33
2
21 уторак, 13 септембар 2011 15:28
mp
gospodine Vukadinovicu, ovo je odlicna analiza stanja u nasoj politici danas ...jeste ima trecih ali oni su bez politicke moci; Vi ste danas nezavistan i veoma ugledan analiticar ciji glas se cuje u javnosti; Nama u ovom svetu sama duboko verujem jedino moze pomoci neutralna pozicija, ali pre nekog ozbiljnijeg opredeljenja mislim da treba jedni sa drugima da nadjemo gde je ta nit dogovora koja moze da nas poveze, da li postoje vrednosti u nasem drustvu danas koje mogu da nas okupe ...Srbija ne moze da prezivi bez definisanja nacionalnih ciljeva, bez definisanja vrednosti u koje cemo verovati i koje ce trajati za sva vremena; Te vrednosti nisu ono sto vidimo uSrbiji od Milosevica do danas gde vlada jedna opsta otimacina i erozija svega onog u sta su verovale ranije generacije.
Препоруке:
18
1
22 уторак, 13 септембар 2011 15:55
Fristajlo
Briljantna analiza, i bez i najmanje greške ili nepreciznosti, sa odličnom poentom na kraju, u vidu pitanja-
Има ли „трећих“ на видику? ...
Ima, Đorđe.
No, rano je za njihovo pojavljivanje. Na žalost, ovom narodu treba da bude još gore, svima nama, da bi shvatio da se nema više šta čekati. Tako to, izgleda, mora u Srbiji; treba da iščile neke zablude i otrovi, apsorbovani u proteklih pola veka.
Treba pogledati levo; no, izgleda da ovde ogromna većina ima "ušinut" vrat, pa sve gleda u desno. Mislim da je to zbog onih zabluda i otrova, koje pomenuh. Ljudi ovde rado brkaju Broza sa levom idejom, jer je to "politički korisno", kao da je on bio jedini komunista u SFRJ, a svi ostali "puškom uterani" u to; ali, malo ko tom dobu može da negira- rezultate.
Pravdu, socijalnu sigurnost i prosperitet; zar ne želimo baš i upravo to?
Evo, 20 godina traje eksperiment sa desnim idejama; ponestaje kunića u laboratoriji...
Препоруке:
19
7
23 уторак, 13 септембар 2011 16:02
Byakuya-sama
@zašto nema trećeg puta

Grešite, i jedni i drugi su internacionalisti,nacionalna politika je zbačena 1903. kada su internacionalne(čitajte izdajničke) izvršile pokolj 4000 građana Srbije, jer većina (nažalost) intelektualno ograničenih(da mislim glupih) misli da je samo po sebi nepodržavanje zapada nacionalna politika, pa još oni koji ma su razni Rusi,Kinezi,Japanci,Iranci...braća rođena pa filičarsku politiku trpaju u nacionalnu, a u stvari svaka filičarska bilo zapadna,istočna,južna,severna je sama po sebi internacionalistička, takva politika je i svaka nadnacionalna tipa jugoslovenstva, razlika među njima koje ljudi uglavno pogrešno shvataju za razlike u stavovima je u stvari obična razlika u nivou sujete i halapljivosti,odnosno nekog nivoa kulture,odnosno stila na koji šišaju ovce i mužu krava
Препоруке:
7
4
24 уторак, 13 септембар 2011 16:11
slobodan 50
dakle, došli smo na moje tvrdnje, od pre nekoliko godina....bolje ikad nego nikad i zato promene, promene, promene, promene...i okretanje prema rusiji i kini što hitnije dok ne izgubimo još teritorija...
Препоруке:
26
2
25 уторак, 13 септембар 2011 16:46
Primarius
Mozda su ovi prvi navedeni u stvari "treci" u pokusaju. Samo sto ne znaju. Uostalom nije to ni lako. Znamo li danas primer drzave slicne Srbiji koja sprovodi samostalnu politiku. Mada je ta polarizacija malo rogobatna. Nego, ovo razmisljanje o Americkoj dominaciji i njenom trajanju mi se dopada. Bojim se da ce se citav svet promeniti u neki nepoznati oblik pre nego sto se Amerika raspadne. Hocu reci i kada se raspadne to vise nikom nece biti vazno. Svet nepovratno srlja u proizvodnju realnosti a sve u nedostatku prave realnosti. Otuda nametanje informacija i ovih silnih dogadjaja pocev od 11/09 preko ratova, terorizma, pa sve do Natase Bekvalac na nekom mikro-balkanskom nivou. To je zamka! U stvari se nista ne desava-treba nam iluzija da se nesto desava. Ta masina se toliko zavrtila da ce biti neodrzivo na duze staze. Mislim da nam predstoji ili globalni kraj ili dug period odumiranja subjekta. Srenjovekovna pastorala.
Препоруке:
17
1
26 уторак, 13 септембар 2011 17:29
Марко
Питање да ли има трећих на видику се може замијенити питањем да ли земља величине Србије може бити независна и 100% суверена. Ја мислим да никад то није могло, а поготово данас. То не могу више ни далеко јачи и већи.

Кад то утврдимо, сљедеће шта треба да увидимо је која од актуелних званичних, полузваничних и незваничних групација нас прихвата оваквим какви сад јесмо. Доћи ћемо до поражавајућег закључка да они којима се трпамо већ готово читав вијек нас не желе видјети живима, а камоли с њима у друштву.

Код оних који нас прихватају још не можемо из више разлога, а понајвише зато што нам и поред свега што смо доживјели од Запада живимо у увјерењу да је некакав компромис с њима могућ.

С тога, мислим да ће тај трећи пут ипак морати бити онај који води на Исток. На Исток који прихвата различитости и нуди рјешења која не подразумијевају уништење Срба и Србије. Сад, и ми и тај Исток морамо доста порадити на себи.
Препоруке:
17
2
27 уторак, 13 септембар 2011 17:53
Један пажљиви читалац
Има ли „трећих“ на видику?


Нема нам другог ваљаног пута до њега, зар не?!

Срдачан поздрав!
Препоруке:
11
0
28 уторак, 13 септембар 2011 18:03
Луди Ванко све луђи
Појма немам зашто ће Жељкова борба за јахту бити нарочит и то позитиван пример који треба следити.Тај човек им је претио.То је у реду.Они други језик не разумеју исто као и Шиптари.Али пазите;Он ће на својим медијима изности негативне примере везане за летовања наших људи на хрватском пиморју ако му јахту продају.И неће ако од ње дигну руке.Схватате.То значи да је он и до сада могао да износи те примере али је због нечега ћутао.Он није говорио истину него је , због нечега ,Хрватима гледао кроз прсте.И шта ми треба од Жељка да научимо.Није истина оно што јесте него оно што ја не објављујем да би одржавао рабвнотежу личних интереса са том земљом.Ако се тако треба да формирају државни односи, онда морамо бити спремни на Јасњеновце,бљескове и олује, под условом да нашим политичаима Хрвати не продају неки неправедно заплењени брод.Размислите мало шта то значи и ко је коме овде поп а ко ппомоз бог
Препоруке:
22
1
29 уторак, 13 септембар 2011 19:31
Starac Milija
Treći su valjda delovi srednje klase koji su se poslednjih 20 godina zgražavali nad "proizvodima" i akterima našeg političkog, a iza scene vrlo dirigovanog života. Treći su valjda sa nešto ličnog morala i integriteta (gledano u masi) ustuknuli od političke kaljuge ispunjene pljačkaškom privatizacijom, nasiljem i agresijom u javnom životu. Oni koji su trebalo da budu oslonac političkog i javnog života, (opet gledano velikom procentu) prepustili su javnu scenu onima koji su imali drugi sistem vrednosti. Moramo shvatiti da nas neučestvovanje u kaljuzi politike ne abolira od odgovornosti za ovakvo stanje u društvu i u državi. Moje mišljenje je da mi treba da počnemo od sebe. Većina nas u Srbiji je sklona da filozofira o svetskim stvarima a neće da uradi malu stvar ispred svoje kuće, da pomete, da prijavi nered, da učini nešto nesebično i besplatno za opšte dobro. Potrebno je stvarati kulturne klubove, uključivati se u društveno korisne asocijacije, nije politička stranka jedina opcija.
Препоруке:
12
0
30 уторак, 13 септембар 2011 20:07
Agent MI6
Geopolitika je suviše ozbiljna nauka čiju suštinu nacionalna elita jedne zemlje mora znati da razume kako bi mogla da realno sagleda svoju poziciju, kako u globalnim tako i u regionalnim okvirima, te na bazi toga kreira i sprovodi pametnu strategiju koja može da donese dugoročnu stabilnost, mir i hod po uzlaznoj liniji.
Препоруке:
6
1
31 уторак, 13 септембар 2011 20:22
Jos jedan "tribalac"
Javno mnenje je nekad bilo mocno oruzje. Setimo se da je sa vrlo ogranicenim sredstvima komunikacije americki narod zaustavio Vijetnamski rat a sopstvenu vojsku docekao onako kako je danas 3/4 zemaljske kugle vidi - kao zlocince, ubice i nakaze.

Vikiliks nije nikakva ujdurma vec proba da se potvrdi ono sto se godinama vec nalsucuje a to je da je javno mnenje umrlo. Vikiliks pruza priliku narodima sirom sveta da dodje do dokaza iz prve ruke o odgovornima za brige koje ih more a oni koji stoje iza Vikiliksa cekaju da vide sta ce ti narodi poduzeti. Eksperiment je zavrsen - narod nije poduzeo nista a mnogi i ne naslucuju kakav ce svet nastati na "Vikiliks" eksperimentu.
Препоруке:
17
1
32 уторак, 13 септембар 2011 21:13
Курјак 1
Господине Вукадиновићу,
Ко нема алтернативу – умреће остварјући циљ. Шта да ради када доће у тупик (руски – слепа улица)? “Србија” је изабрала да нема, ако не рачунате да су “И Коссово и Европа” две алтернативе. Творци те алтернативе и избор извршили су непријатељи Србије, уцењујући, претећи, бомбадрујући, доводећи на власт - садашњу власт. Сви непријатељи Србије задовољни су овом влашћу и све ће урадити да она остане (или да ојача са СНС). То зна свака баба која гледа јавни сервис.
Немојте да бирамо трећи пут. Слободни људи, а још их има, треба да се определе за препород, да нађу пријатеље који ће да нам подрже да остваримо национални интерес – да имамо државу, народ, слободу, економију, привреду, своју храну, воду, ваздух, да својим радом можемо да обезбедимо све наше потребе, да за старт имамо довољно да преживомо. Друго ништа у нашој сиротињи нам не треба. Не треба србима царево злато.
Препоруке:
17
0
33 уторак, 13 септембар 2011 21:14
Курјак 2
Зна се ко нас је уништавао вековима, ко је шетао као незван гост, ко данас шета и ћапава парче по парче.
Никог нема да каже – СТОП: да позове да кренемо у свети рат за очување отаџбине. Док они звецкају оружјем и прете протеривањем, док хапсе и прете, Косово поделили на север и југ и разговарају о северу, без учешћа народа који тамо живи у гету, хитлеровском гету.
Да је нашем народу на Косову добро, он би полетео у загрљај тамошњим американцима, немцима, кфоровцима, бонстиловцима, албанцима. Наши Косовци знају окупаторе из старе и новије историје да са њима раја нема, да су они убице и зликовци. Срби се херојски труде да сачувају своја огњишта, а помоћи ниоткуд. Жртвовани за успех алтернативе. То је геноцид над сопственим народом. То је срамота коју је описао један страни државник, па послушајте http://www.glavaizid.rs/
Препоруке:
19
0
34 уторак, 13 септембар 2011 21:52
банедрал
Ретки су(смо) људи који уопште знају да постоје покрети као нпр. Двери.Мислим да ће бити скоро па невероватно скинути ове са власти и да ће поново наћи начина да остану на истој.Не видим излаз Србији "не замерите ми што сам много песимистички расположен" а тек предстоји економски колапс државе.
Препоруке:
8
2
35 уторак, 13 септембар 2011 21:57
Dr FIlip Levi
Srbima je uvek sve bilo iznenaćujuće i to dijametralno u suprotnu stranu nego što je "objektivistička" analitika bilo kog vremena uspevala da shvati unapred! Valjda što je bila ubećena da je njena subjektivna procena radnji, stanja i zbivanja "objektivna". A nije bivala kao što to nije ni sada.
Препоруке:
1
3
36 уторак, 13 септембар 2011 22:21
@thinking maize
Kao član OTORA, vi ste doveli na vlast ОVE protiv kojih se sad borite!
Препоруке:
22
6
37 уторак, 13 септембар 2011 22:27
Nenad Pivaš
Браво господине Вукадиноћу! Најбоља колумна ове године! А нарочито питање на крају које и сам себи често постављам.
Много је (с разлогом!) било речи о нашим титоистима, а садашњим "либералима" и "социјал-демократама" (не морају нужно ни ови знаци навода). Први су дословно речено једна антикултура и трећеразредни интелектуалци које своје ставове углавном и немају већ узимају туђе (погодите чије!) а када их и имају то су углавном мантре о злом српском национализму, који увек некако постоји чак и када се не види и који је извор свих проблема. Други су оличење осредњости и безидејности који се не разумеју ни у шта осим у маркетинг. Пошто су такви, њима се јако лако манипулише, а понекад када им и нешто добро падне на ум уз мало притисака одустају од тога. Једном речју, млакоње. Често говоре да између њих и ових првих нема никакве разлике већ да су први отворени и агресивни издајници а ови други суптилни и прикривени, што наравно није тачно, али не бих даље о томе.
Препоруке:
15
1
38 уторак, 13 септембар 2011 22:28
Nenad Pivaš
Али хајде да се сада мало позабавимо и нашим националистима. Данас постоје две доминантне групе српских националиста и разне међуваријанте које су спојеви.

Прва група су национални мегаломани који верују да српска држава мора да буде више него дупло већа од садашње Србије. То што на многе територије, које би они желели да виде у саставу те Велике Србије, Срби данас немају ни етничко ни историјско право, нити снагу да их заузму и(ли) ослободе и што је немогуће замислити међународне околности које би омогућиле такав развој ситуације за националне мегаломане није важно. А да не говоримо што би у таквој држави број Србима ненаклоњених несрба био скоро исти као и број Срба тако да заиста не видим како би та држава функционисала све и да је неко да на тацни. Наши национални мегаломани представљају остатак националног романтизма XIX века уз једну битну разлику! У XIX и почетком XX века су такве идеје биле у духу времена и оствариве због боље демографске ситуације српског народа.
Препоруке:
12
3
39 уторак, 13 септембар 2011 22:29
Nenad Pivaš
Друга група су црквени конзервативци којима је спорно све, парламентаризам, просветитељство, капитализам, француска револуција, Вукова реформа, међухришћански дијалог... све! Већина њих верује да против Срба дела једна моћна завера у коју су укључени масони, Илуминати, Ватикан, Јевреји, мондијалисти, екуменисти, комунисти, сатанисти... многе тајне и јавне групе, од којих неке постоје само у њиховој литератури. Разлог те завере је у томе што су Срби православне вере, која је једина исправна и Богом изабрана. Овим црквеним конзервативцима најдража литература су дела Николаја Велимировића и Јустина Поповића, али и Ратибора Ђурђевића, Дејана Лучића и још многих других домаћих и страних конспиролога.

И какав државотворни пројекат Србија може да има ако су владајућој гарнитури и НВО сектору алтернатива такви? И ја се питам, где су трећи?!
Препоруке:
13
13
40 среда, 14 септембар 2011 00:06
Peter RV
'Treci' pravac ne postoji, i ne treba ni da postoji.
'Drugu' grupu treba obrazovat i mobilisat.
Препоруке:
5
11
41 среда, 14 септембар 2011 00:07
@@thinking maize
da li je ovaj komentar ZAISTA vaš intelektualni maksimum?
Препоруке:
8
11
42 среда, 14 септембар 2011 01:11
primarius deo 2
Izvanjavam se sto sam u prvom komentaru rasirio poentu ali evo me sad tacno u centar:
Taj drzavotvorni projekat Srbije, odnosno srpskog naroda u jednoj drzavi bez nepozeljnih naroda danas bi zeleli mnogi da ostvare na neki nacin. Zapravo, ubedjen sam da bi to sad vecina gradjana Evrope (pa i Amerika) podrzala u njihovim drzavama samo ih je jos kao malo sramota pa onda pricaju nacelno o multikulturalizmu i toleranciji.
Srbija je pokusala, zavrsilo se-kako se zavrsilo. Oni su u pocetku malo zmireli, malo se vajkali i na kraju pretvorili to u dogadjaj i bombardovanje i kao sacuvali svoj "civilizovani obraz".
E sad videcemo...
Препоруке:
0
4
43 среда, 14 септембар 2011 01:35
slobodan 50
rešenje je jednostavno: primeniti sva sredstva, moderne, poštene pravne države...novinari će praviti emisije o novinarima, nvo o nvo, doktori o doktorima, pravnici o pravnicima, političari o političarima i tako...i svi skupa na jednom mestu kao što su i počeli.
Препоруке:
1
0
44 среда, 14 септембар 2011 03:20
Светислав Костић
@ thinking maize@ аутору! Поштовани пријатељу, одувијек сам се питао, ко се крије иза псеудонима од коментара која никада не пропуштам да прочитам. Од данас вас још више цијеним и ваше коментаре боље разумијем када ми ваш данашњи текст на тему у наслову објаснио вашу досљедност када је Србија и српски народ у питању.

Само узгред, у очи ми упао неугодно кратак напис некаквог ситног пакосника (14. sept., 00:7) који се на вас "издерава" крупним словима - ZAISTA и прича нешто о мини и макси. Моја "дијагноза" код госпона Минимума IQ мининум.
Препоруке:
7
1
45 среда, 14 септембар 2011 08:38
neko za revoluciju?
Има руска изрека: да се један град спасе, потребна су три праведника. Остаје проблем, који и износи аутор: где их наћи? Ту се сетим Његошеве мисли 'из грмена великога лафу трудно изић није'. Ми смо мала, и све мања нација. Одлив мозгова је деведестих био страшан, а није се зауставио ни у овом веку, напротив. И време је такво (ту се слажем са 'мислећим кукурузом'). Влада једна смеша материјализма, хедонизма, опортунизма, површности коју у основи генерише идеологија потрошачког друштва; а њу ствара капитал, његова потреба за самооплодњом. Маркс је у праву, односи у производњи одређују односе у друштву. Друштво у којем живимо је капитализам. Његова фаза: неоимперијализам. Неко за револуцију?
Препоруке:
11
0
46 среда, 14 септембар 2011 09:06
влкс
@Nenad Pivaš
Морате се подсетити одакле ови први. Не заборављајте историјски контекст да је цео српски народ живео 80 година са прекидом од 1941-1945 у једној држави. Тренутак њеног распада је кључан за настанак првих. Иначе, мислим да вам је подела преоштра. Највећи број националиста су једноставно људи који воле своју земљу и народ. Највећи број националиста се са сетом сећа времена у Југославији. Ван тог репресивног и антисрпског контекста Титова Југославија је тежила ка социјалној правди много више него било која држава после и то је нешто што морамо признати као такво. Мислим да нећете срести националисту у Србији данас који није свестан економских проблема и који је у суштини левичар. Што се тиче те мешавине национализма и социјалних идеја код нас, моје мишљење је да вуче корене још од 19. века. Прича изгледа чудно али предак који ми је био четнички командант је у својој дубокој старости рекао да је Титова Југославија била најправеднија држава у којој је живео.
Препоруке:
12
1
47 среда, 14 септембар 2011 10:31
Коњец дело краси
@@thinking maize

da li je ovaj komentar ZAISTA vaš intelektualni maksimum?

Bravo!!!

Sarkazam (izrecen Vasoj iskrenosti a na koji ste odgovorili gore citiranim rekomentarom) je otpor porazenog coveka.
Препоруке:
9
0
48 среда, 14 септембар 2011 10:33
"obeleženi staljinista"
@thinking maize
Uz poštovanje za priznanje da ste pripadali Otporu čudi me samo sa kakvom ste se žestinom i drskošću obarali na mene, u vašoj interpretaciji, ortodoksnog staljiniste, titoiste i komsalonca a da niste imali ni nejbezazlenije indikacije da pripadam takvom krugu. Zapravo, napali ste me da sam marksista!!!!!?????? I to ste uradili samo zato što sam se usudio da na socijalno odgovoran način protumačim savremena i aktuelna zbivanja. Ne krije li se u tom, sekularnom promašaju nove srpske desnice i najveća odgovornost za sve one zablude koje su prihvatili neoliberali, antikomunisti i ostala građanska zanovetala? Srbiji je potrebna ne treća snaga već jasan i snažan odgovor levih snaga koje će iz "sedla izbaciti" ove nauljene konzervativne besmislene praznoglavce koji haraju srpskim prostorom kao turske paše. Ili ćemo mi njih počistiti ili će oni dovršiti ono što su i započeli, NESTANAK SRBIJE I SRPSKOG NARODA sa vekovnih prostora.
Препоруке:
9
1
49 среда, 14 септембар 2011 11:29
Dr FIlip Levi
Nama je samo žao što nam se u razmatranjima oko prvih, drugih i trećih više nameće intelektualno samozadovoljavanje kao cilj a ne rešenje kao cilj. Mada kao što rekosmo, do kakvog bilo rešenje da dođemo na papiru, sa Srbima je uvek iznenađuijuće, i 1000 i 100 i 10 ljudi mogu biti od Boga nagrađeni takvom silom da obrnu Srbiju na veliko dobro kakvo danas ne sanjamo - važne su plemenite i žarke namere srca. Ovo nije puka apstrakcija, kada to kažemo sećamo se istorije prvog svetskog rata, kao i Karađorđevog otpora. Izreka učitana u 4S na grbu nije jeftino nastala u kafani nego na bojnom polju posle koga smo dobijali Slobodu, što je najveća stvar za jednu zajednicu kakva je narod - nacija, dok je državotvornost genetska komponenta Srba-Slovena uopšte. Ako režim razara nešto što je krvlju naših predaka stvarano onda treba sami da napravimo državu mimo njih - a oni će odumreti. Ako se mi organizujemo i odbacimo sujetu - biće svašta moguće... Hipoteza o trećima je nerazumevanje drugih!
Препоруке:
5
1
50 среда, 14 септембар 2011 11:42
Dr FIlip Levi
Kao što rekosmo: Hipoteza o trećima je plod ne razumevanja potrebe drugih za kanalisanjem energije i izvršenjem pravde, otkrivanem istine u moru obmane, ali takođe i plod efekta koji izaziva odrođenost i identitetska perverzija prvih. Prve treba osvestiti i edukovati ili eliminisati, bilo izostavljanjem iz svih javnih tokova bilo proterivanjem na zapad. Druge takože treba edukovati ali i čuti ih šta imaju da poruče, jer njih je, zaboga, 90 procenata, od kojih je dve trećine sigurno svesno situacije i zato su drugi. Drugi, to su ljudi koji se odupiru efektu kuvane žabe, oni su dokaz da Srbe ne mogu nikako skuvati. Skuvani su samo sinovi strukture bivšeg CK i to ne svi. Treći su greška u proceni mogućih rešenja. Treći su romantizam analitičkog mišljenja. Realno je da treba pomoći drugima da se uzdignu na nivo pojma o tim nekim zamišljenim trećima.
Препоруке:
8
1
51 среда, 14 септембар 2011 12:07
Курјак 4
Србима остаје једно, најпрече – најпрво. Отпор у и Слобода је прво и последње. То јасно и гласно треба објавити окупатору без обзира што “пуцамо из празне”.
Воља народа није пуцањ у празно.
Скупштина Србије треба да прогласи Косово и Метохију окупираним делом Србије, да свет зна о томе, да прекине све разговоре о признавању и непризнавању наметнуте независности, да заштити свој животно угрожени народ који голорук свакодневно слуша оружане претње.
Дачић прича предизборне приче.
Шутановац отишао на кафу код Американаца по медаљу да је препородио војску за борбу против тероризма beyond the Space.
Тадић - као врховни командант препорођене војске, уместо да организује отпор, да сагласно Уставу и заклетви пред народом брани целовитост државе, тражи помоћ од окупатора, реториком изгубљеног човека замазује очи сиротом народу.
Семе не може да никне из бетона.
Склонимо бетонску љуштуру, појавиће се плодно тло – ето препорода.
То је избор.
Препоруке:
13
0
52 среда, 14 септембар 2011 12:13
STEFAN
Odlican tekst! A ZASTO VI NE SKUPITE HRABROST PA BUDETE TRECI ??? JA BIH TO OBERUCKE PODRZAO!!!
Препоруке:
10
0
53 среда, 14 септембар 2011 12:41
Курјак 3
Кога представља министарство за дијаспору које дијаспора не интересује?
Када ће Србија да почне да се брине о својима у целом свету?
Када ће Министарство за дијаспору да зна адресу свих српских организација у дијаспори, сваког појединца, макар тај појединац био у Гадафијевој “плаћеничкој” или НАТО “неплаћеничкој” армији?
Влада има 20-так министарстава, свако ХРАНИ по 100-тинак саветника. 200-тинак џабалебарошких Агенција и не-Народних канцеларија, стотине Невладиних организација. “Жене у црном» и асоцијација НВО РЕКОМ постају врховни судија и контролор суверенитета.
Војводина се бори за сопствену железницу,
“Санџак” галами о незадовољавајућем положају у Србији (стремећи припајању Босни).
Лешинари навалили са свих страна.
Срби на Косову не спавају, храбро пружају отпор, дежурају - очекују погром и прогон?
Брине ли о њима први, други или трећи пут... ?
Ало, ало Срби – залутали сте, време је буђења.
Препоруке:
13
0
54 среда, 14 септембар 2011 16:29
Обсервантес
Обрни окрени долази се до првобитног питања. Шта би било да Србији деведесетих нису, селективно, у односу на друге републикеСФРЈ, уведене санкције и да јој није намењен рат у сваком погледу (економском, политичком, војном, пропагандном ...)? Србији је тада укинут једини могући, еволутивни, развојни пут који је значио ослобађање од петодеценијских титоистичких стега а које стеге је заменио унапред припремљени удружени антисрпски кроато – шиптарско – монтенегристички подухват на СФРЈ терену. Србија на челу са Слободаном Милошевићем а да није било наметнутог рата не би била оваква данас: опљачкана,распродата, огрезла у корупцији, с ограниченим демократским капацитетом јер је и егзистенцијално угрожена (агресијом од споља, субверзијом, сиромаштвом, уценама самонаметнутих и моћних тутора...).
Препоруке:
10
0
55 среда, 14 септембар 2011 16:32
Обсервантес
„Први“ и „други“ које помиње г. Вукадиновић јесу први и други али у „нижој лиги такмичења“. Они су секундарни, нежељени производ српског виталног пута. „Трећи“ тешко да би нешто променили јер је сама лига, у коју смо силом смештени, неелитна. Прва лига којој Србија рангом припада је данас недоступна а та недоступност је мера злочина који је од споља учињен према српском народу у последње две деценије. У глобалном смислу, Србија је жртвована као и касније Ирак, данас Либија а све ради укупног цивилизацијског назатка. Проблем Срба је глобални проблем и биће решен у „отрежњујућем пакету“ који би требало да следи ако цивилизација хоће да ухвати „последњи воз“. Србија трпљењем мора да окаје грехе које је учинила себи . То једино може да породи квалитетну свест која је потребна за виши ранг, прву лигу којој Срби и Србија (данас силом скрајнути с тог пута ) несумњиво припадају.
Препоруке:
13
0
56 среда, 14 септембар 2011 19:07
Гвозден
Зашто се распала Југославија? Зашто се распада Србија?
Не знате?
Терорија и пракса кажу - када власт не поштује законе, када се не примењују, долази до распада система и нестанка државе. У том случају држава може да се спаси искључиво војном силом, повратком на закон и уређење безбедности.
Југославија је била организована тако да није могло да дође до преврата.
Таква је данас Србија. Србија може да се спаси само враћањем на стриктно поштовање Устава, правила, закона. То не решава ни први, ни други ни трећи пут. Слобода може да поврати само и искључиво улица, народ. Знају окупатори да неко мора да поведе на улицу. Сада нема ко. Блокада свега. Диктатура војске и полиц ије која чува власт
Данас на видику нема видљивог пута нити силе да ослободи и спаси Србију.
Препоруке:
10
0
57 среда, 14 септембар 2011 19:07
Гвозден наставак
Окупатори су много јаки, диктатура власти над народом је тотална.
Блокирани медији, војска, полиција.
Нема ни војних парада на којима је могуће нешто учинити.
Војне старешине обучавају се у Охају, вежбају у западној Украјини, Бугарској - како да се подржи диктатура и окупација. Са тероризмом то нема никакве везе – управо се врши терор и геноцид над сопственим народом.
Имају сјајне учитеље, они савршено извршавају задатке.
Све идеално функционише и води ка распаду у покоравању Европи преко блиске кандидатуре, која ће да траје као у Турској, пола века.
Препоруке:
14
0
58 среда, 14 септембар 2011 20:25
slobodan 50
SRPSKI GEN, DAKLE, MORA DA TRPI, DA SE BORI, ALI TRAŽI UVEK I PRAVDU....DAKLE, OPET SE VRAĆAMO NA PRAVNU DRŽAVNOST NA SVIM NIVOIMA...(ALA ĆE DA PRORADI GRAĐEVINSKA OPERATIVA, MISLIM, KADA PRORADI PRAVNI SISTEM...)zaključak: nema tu, prvi, drugi, treći, nego, kako mogu da se održe standardi i da pošteni ljudi, ne budu magarci, nego li, da funkcioniše pravna država? sve je povezano, to su oni moji čuveni njutnovi zakoni...akcija jednaka reakciji.ne mogu lopovi da žive lagodnije od radnika, tu nema države, tu nema ništa....sa kriminalcima nema pregovora.i opet, nema podela, to je podmetačina srpskih neprijatelja.svaki čovek treba da razmišlja na 100 načina, normalno, neka i partije razmišljaju na 100 načina, ALI SVE PO ZAKONU I REDU.međutim, nama su strane sile uvalile kriminal, jer je to njihov milje, njihov standard.najlakše je izazvati svađu među srbima, to je srpska osnovna slabost bila.zato, dragi građani, mislite drugčije, ali ne mrzite nikog, čuvajte sve poštene građane oko sebe.
Препоруке:
7
1
59 среда, 14 септембар 2011 20:35
апис
Дрскост изазива дрскост, пакост рађа пакост, презрење ствара презрење. Једна крајњост дозвала је другу крајњост. Пркос је завладао на обе стране. И тај пркос је пожњео горке плодове .

Не дај се Србине брате, не дај да ти свако буде пастир. Не дај да ти пастир буде онај који више воли да пије воду из европске пластичне чатрње, него са бистрог извора у Србији.Повели смо се за Европом, и зато страдамо.Вратимо ли се правој вери, спсићемо се. Чинимо добро нашој православној браћи. Они су са нама у вери. И социјалисти и радикали и демократе, владали су над народом у име народа. Име Божије су одбацили као да га нема. Зато се мрзе, свађају, пљују, оговарају... Нема мира међу њима, нити ће га бити.

Једини или трећи пут је, пут ка истини. Ако тим путем кренемо , спашћемо се.
Препоруке:
10
0
60 среда, 14 септембар 2011 21:22
Nenad Pivaš
@влкс

Тачно је то што кажете, ја и нисам присталица ткз. "србијанства" јер се интерес српског народа једноставно не може свести само на интерес Србије. Зато је сасвим нормално залагање за сједињење пре свега са Републиком Српском али и Црном Гором јер монтенегринство није завршен пројекат тако да би неки могући референдум у будућности са повољнијим околностима изгледао другачије. Али желети било шта ван тога је илузија! А није као да таквих нема.

"Ослобођење и уједињење свих српских земаља у једну српску државу.
(под појмом свих српских земаља подразумевамо: целокупну територију данашње Републике Србије са њеним покрајинама Косовом и Метохијом, као и Војводином, Републике Црне Горе, Републике Македоније, Републике Српске и Федерације БиХ, као и простор окупиране РСК с територијалним проширењима и северни део Републике Албаније.)" Ово је себи за циљ поставио покрет 1389. Радикалска Карловац-Карлобаг-Вировитица "граница" је добро позната, а чак и Двери помињу РСК.
Препоруке:
4
2
61 среда, 14 септембар 2011 21:23
Nenad Pivaš
@влкс

Што се тиче левичарских склоности неких српских националиста пре бих пре рекао да су то левичарске заблуде створене за време СФРЈ, мада је и лоше спроведен капитализам допринео њиховом учвршћењу. Већини њих није јасан однос између успешног привређивања и заслужене зарада. За већину је довољно имати запослење што је оправдан разлог за "добијање" плате. И тако су настали изрази као што су "примити плату" (уместо "зарадити плату") и "добити стан" (уместо "купити стан). Имају уверење да је могуће пристојно живети и мало радити. Слични су еврофетишистима који такво стање очекују након уласка у ЕУ. Разлика је једино у томе што први виде властиту државу а други наднационалну заједницу као рупу без дна из које се непрестано може извлачити и која им стално нешто дугује.
Препоруке:
5
1
62 среда, 14 септембар 2011 23:53
влкс
@Nenad Pivaš
Слажем се. Мислим да већина националиста тако и мисли. Проблем је што цитирате радикалне покрете 1389 и СРС, мада и међу њиховим чланством постоји свест о немогућности истог. Србија у данашњим границама уз евентуално присједињење РС и Црне Горе је оно на шта би сваки од њих пристао. Што се тиче РСК-а, она јесте изгубљена. Она се морала бранити по сваку цену 90-их. Не бих то називао левичарским заблудама. Просечан грађанин данас у Србији јако лоше живи. Људи раде и по 60 часова недељно, а не добијају ни 300 евра, и то све ако имају посао. Права радника су овде на нижем нивоу него у земљама ЕУ. Као да су се наши петооктобарски законодавци угледали на друштвено уређење САД-а, а не на земље западне Европе. Осамостаљен човек не може да састави месец дана са 400 евра, а о куповини стана може само да машта. Истовремено док 95 посто људи који се одлуче да не оду кубури у овој земљи 5 посто се богати и бахати са парама.
Препоруке:
3
0
63 четвртак, 15 септембар 2011 03:51
Ljuba
Mislim da su Nemci 1945_te bili u gorem polozaju nego mi danas. Poredjenje je samo o polozaju, a ne o uzrocima istog. I gde su oni danas? A gde su bili? I kako su dosli dovde (gde su sada)? Pametni se uce na tudjim primerima...Brojnost nacije je horizont. Iz nje proisticu kvalitet, uticaj, samosvojnost, perspektivnost.... Kvantitet radja kvalitet. U svakom pogledu (fenomen nasih sportista je izuzetak koji potvrdjuje pravilo). Na 100 miliona, bice i jedan pametan i rodoljubiv (potreban i dovoljan uslov)da bude nacionalni lider, kad vec bez toga nismo u stanju da funkcionisemo. Raja je znate vec sta..
Препоруке:
1
0
64 четвртак, 15 септембар 2011 09:20
намћор
Одличан текст! Отприлике и ја слично мислим, разлика што то Ђорђе много ефектније каже него ја . Свака част, а што се тиче треће опције , хммм несигуран и тежак пут. ВИДЈЕЋЕМО имамо ли снге за такво шта .
Препоруке:
2
0
65 понедељак, 19 септембар 2011 05:07
КнињаНИН
„Први“ и „други“ које помиње г. Вукадиновић јесу први и други али у „нижој лиги такмичења“. Они су секундарни, нежељени производ српског виталног пута. „Трећи“ тешко да би нешто променили јер је сама лига, у коју смо силом смештени, неелитна. Прва лига којој Србија рангом припада је данас недоступна а та недоступност је мера злочина који је од споља учињен према српском народу у последње две деценије. У глобалном смислу, Србија је жртвована као и касније Ирак, данас Либија а све ради укупног цивилизацијског назатка. Проблем Срба је глобални проблем и биће решен у „отрежњујућем пакету“ који би требало да следи ако цивилизација хоће да ухвати „последњи воз“. Србија трпљењем мора да окаје грехе које је учинила себи . То једино може да породи квалитетну свест која је потребна за виши ранг, прву лигу којој Срби и Србија (данас силом скрајнути с тог пута ) несумњиво припадају.
Шта рећи..Одавно нисам прочитао нешто боље,сажетије и тачније.Браво господине Обсервантес..Браво...
Препоруке:
1
0
66 среда, 21 септембар 2011 02:22
Обсервантес
@КнињаНИН---- Хвала Вам! Г. Вукадиновић инспирише својим текстовима, сјајно држи циљну, родољубиву а рационалну тенденцу... Поздрав!
Препоруке:
1
0
67 среда, 21 септембар 2011 04:48
Уби Конкордиа иби Викториа
Ђорђе,оставите Сујету Боговима и Уметницима.
Нама су потребни:Слога,Мудрост и Воља,не за моћ већ за Праведност.
Само Слога..
Да видите само како су Срби Доле сложни!
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер