недеља, 12. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Геј парада и људска права

Kоментари (52) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 23 септембар 2011 13:53
Atenagora
Istorijski, kulturni i tradicionalni milje Beograda je takav da se grad vise puta (1991, 1992, 1996/7, 2000) borio za pravo na slobodu izrazavanja i slobodu okupljanja. Ideja nekoliko politickih organizacija (npr. Dveri) da je stav vecine protiv odrzavanja ove parade, te da te organizacije predstavljaju taj stav, e sa tim se vec ne slazem. To vec jeste nametanje konkretnog kulturnog obrasca (patrijahalnog i klerikalnog) vecini. Parada ponosa afirmise razlicitost drustva Srbije, dok spomenute organizacije afirmisu samo uranilovku i to po patrijahalnom, klerikalnom i heteronormativnom (ako ne i homofobicnom) principu.

Uzgred i da dodam da iako se ne slazem, nemam nista protiv mirnog protesta odrzavanju parade, npr. "porodicne setnje" uostalom kao ni mirnog protesta protiv (ili za) nezavisnosti Kosova, itd. Sve dok je u okviru postovanja javnog reda i mira.
Препоруке:
36
73
2 петак, 23 септембар 2011 14:50
Jos jedan "tribalac"
Gej parada naravno ne predstavlja bilo kakvu afirmaciju razlicitosti. Afirmacija razlicitosti je svaka ona akcija kojom "razliciti" pokazuje da iako je razlicit moze i zeli da bude koristan cinilac drustva. Ukoliko pak "razliciti" svojim akcijama pokazuje da mu je drustvo kojem prihvata prepreka koju valja srusiti - tj promeniti vecinu onda je taj agresor.

Konkretno ako osoba koja npr ima sklonost ka istom polu kaze da shvata da drustvo to dozivljava kao problematicno i da ce se zato ili uzdrzati od takvih kontakata ili ih provoditi strogo privatno - afirmise razlicitost. Ukoliko ista osoba kaze da ce silom svoj stil zivota nametnuti drugacijoj vecini onda je takva osoba agresor.
Препоруке:
76
10
3 петак, 23 септембар 2011 17:12
А.Ђ.
Само ме занима како неко може да намеће патријархални културни образац српском друштву, када су све тезе радикалних феминисткиња са ових простора као и хомосексуланих политичких активиста да је у ствари српско друштво патријархално па да се управо манифестацијама типа геј параде и Жене у црном тај образац може разбити. Ја разумем дијалектички призвук позива на различитост, као "хајде да не мислимо сви исто и хајде да се бунимо против контроле мисли", али не схватам како теза и антитеза могу бити истородне, јер на тај начин бисмо упали у својеврсни Circulus vitiosus у коме би синтеза била немогућа. Стога изаберите једну страну, или је наше друштво патријархално и треба га и на силу мењати, или није уопште патријархално него је пуно Волтероваца и Кантоваца занесених панетизмом неприкосновености индивидуе, у којем случају нам геј парада није потребна пошто већ ударамо о саму таваницу просвећености.
Препоруке:
30
4
4 петак, 23 септембар 2011 17:13
Filipika
@tribalac
Kakva je to nakaradna logika da se razlicitost afirmise ako se skriva ili se cak smatra pozeljnim izbegavanje bilo kakvog iskazivanja te razlicitosti.
Po meni, afirmisanje seksualne razlicitosti znaci da homoseksualni par moze slobodno da se drzi za ruke medju pedeset drugih parova koji su heteroseksualni. I kakvu to prinudu i agresiju oseca tih pedeset parova kada vidi dva muskarca koji su zajedno? Kako se menja njihov zivot?

Srbija je u bivsoj Jugoslaviji bila poslednja zemlja na Balkanu i medju poslednjim u Evropi koja je garantovala zenama pravo glasa (mogu da zamislim kako su i ondasnji dusebriznici promucurno govorili da su zenama vec garantovana sva prava prilikom obavljanja kucnih poslova ili nesto slicno).

Mozda cemo i slucaju homoseksualaca biti poslednja zemlja koja ce tim ljudima garantovati ravnopravnost, ali to ce se neminovno dogoditi. Imacemo i mi gej politicare, gej vojnike, gej sportiste itd. Mislim, imamo ih i sad, ali ce tad to moci da budu javno.
Препоруке:
15
52
5 петак, 23 септембар 2011 17:23
Marko Gay
Ovo sto autor (kao i komentator "tribalac" gore) isticu, vec je reseno presudom Vrhovnog suda u slucaju Skokie.

Skokie je krajem 1970-tih bilo jevrejsko predgrade Chicaga ciji su mnogi stanovnici bili zatvoreni u nemackim koncentracionim logorima tokom Drugog svetskog rata.

Nacisti su odlucili da malo promarsiraju bas u tom predgradu. Valjda ne treba da vam objasnjavam da je taj mars itekako narusavao "културно-религијски амбијент" Amerike, a pogotovu tog jevrejskog predgrada, kao i da je dozivljavan kao agresija i svojevrsno nasilje protiv vecine.

Uprkos pretnjama nasiljem i strasnoj histeriji koja se podigla zbog marsa, americki vrhovni sud je presudio da taj mars ne moze da se zabrani, jer je u pitanju sloboda govora.

Dakle, ta vrsta argumenta o pravima vecine i "kulturno-religijskom ambijentu" vec je detaljno pretresena i raspravljena. Vidi detaljnije: "When the Nazis Came to Skokie".

Ostaje samo da se raspravi je li Srbija slobodna zemlja ili nije. :)
Препоруке:
13
56
6 петак, 23 септембар 2011 17:34
Рајком
''Разлике у схватању и доживљавању проблема хомосексуалности леже управо у дубокој разлици између западне и источне културе, као и осталих светских култура.''

Разлика у схватању хомосексуалности не лежи у разлици између источне и западне културе, већ у наметању савремених вредности западног либералног капитализма у задњих неколико деценија, које нису биле иманентне западној култури кроз историју.
Да ли је католичка црква од свог настајања подржавала и оправдавала и да ли данас подржава геј параде у било којој западној земљи?
Да ли су се у било ком главном граду на Западу могле одржавати геј параде у првој половини двадесетог века и пре тога?
Препоруке:
28
6
7 петак, 23 септембар 2011 17:43
mikan
baviti se ovom temom je za Srbiju i Srpski narod u cjelini-jedan luksuz.
nije mi poznato da su homoseksualci masovno protjerani sa svojih ognjista,takodje nevjerujem da su kidnepovani za monstruosno trgovajnje ljudskih organa.ali,jeste mi poznato da se "gej" lobisti i aktivisti-neprestano rugaju nasim mucenicima.
homoseksualnost je fetis-nista majnje i nista vise i uopce me neinteresuje sta ko radi iza zatvorenih vrata, ako je punoljetan.
kada ostvarimo prava prognanih,kada pronadjemo nestale,kada kaznimo kanibale koji trguju sa ljudskim organima,kada zaustavimo desintigraciju drzave,kada oslobodimo okupiranu teritoriju,kada uvedemo zakon- da nesmije nijedan gradjanin primati novac od neprijatelja.tek onda mozemo dozvoliti sebi da se bavimo ovom temom.
do tada, oni koji su skloni ovim fetisom-nek samo zatvore vrata.
Препоруке:
32
8
8 петак, 23 септембар 2011 17:53
Vladimir
Izvinite, potpuno mi neodgovara udbasko lepljenje etikete. Nikako nisam homofob, jednostavno sam homogadljiv.
Fobija je strah, od doticnog soja ljudi nemam nikakav strah, vec samo gadjenje, u vecoj ili manjoj meri, zavisno od nivoa ispoljene napadnosti.
Препоруке:
51
9
9 петак, 23 септембар 2011 17:55
Давид од Рашке
"Демократија" (штагод то било) представља израз воље већине народ, тј. ако се већи део народа изјашњава за или против нечега, то јесте "владавина народа". Сходно томе, манифестације као што су "Парада поноса" и њој сличне су израз воље мањег дела људи. А наметање воље мањине већини, шта је то? Тиранска олигархија, разуме се.

Погрешно је пак размишљање да је израз воље већине народа некакво наметање и "фашизам" над мањином, у овом случају појединци са "другачијом" сексуалношћу. Ако је тако, зашто се онда не бране хришћанске верске мањине од "фашистичког" угњетавања у муслиманским земљама? Или, пак, по Орвелу, "неке животиње су једнакије од других"?
Препоруке:
30
8
10 петак, 23 септембар 2011 18:24
Jos jedan "tribalac"
Filipika pita:

"Kakva je to nakaradna logika da se razlicitost afirmise ako se skriva ili se cak smatra pozeljnim izbegavanje bilo kakvog iskazivanja te razlicitosti."

Logika je vrlo jednostavna. Kanada je na primer zemlja koja se dici nacionalnom i religijskom sarolikoscu svog stanovnistva. Ipak ta zemlja nema nameru da drzi nastavu ili stampa obrasce ili obavestenja na svim mogucim jezicima tako vrseci tih pritisak na njih da se integrisu u to anglofrancusko drustvo. Na taj nacin "razliciti" pokazuje da namerava da bude koristan clan drustva a ne neko ko ce ga izokrenuti iz korena kako mu odgovara dovodeci u pitanju njegovo funkcionisanje. Isto tako gej koji diskretno zivi u skladu sa svojom prirodom a javno u skladu sa normama drustva biva koristan drustveni cinilac i nije prepreka ka normalnom funkcionisanju drustva.

Sto se tice zena i njihovog prava glasa, duzina komentara mi ne dozovoljava da ga sad obradim.
Препоруке:
29
6
11 петак, 23 септембар 2011 19:01
ел нињо
парадери врте где бургија неће
Препоруке:
17
4
12 петак, 23 септембар 2011 20:07
Ђокица
Корисније за овај несрећни Народ би било да полиција сачува оно мало шахтова који још нису покрадени по београдским улицама, него што их терају да чувају ове....
Препоруке:
23
6
13 петак, 23 септембар 2011 20:47
Старац Фочо
Интересантно гледиште.
У светлу таквог става, јасно је да подржавање или противљење Паради, није повезано са ставом о положају хомосексуалаца у српском друштву. Класичан проблем мутне воде.
Са једне стране имамо политиканте-активисте, са изразито непатриотским, антинародним и антидржавним деловањем. Међутим, они истичу у први план своје хомосексуалне нагоне, мешајући се тако са свим хомосексуланим Србима (који можда и имају своје неке реалне проблеме, али они до гласа не могу доћи) користећи их као штит. Када их неко нападне, бране се да то ради зато што "мрзи" хомосексулаце. Тиме је сваки вид конструктивне расправе спречен, а напори да се у хомосексулацу види пре свега човек, осуђени на пропаст од стране управо тих "активиста".
Слично је и са друге стране, где су се измешали они који заиста нерационално мрзе хомосексулаце, са онима који само не воле издајнике, лупеже, неморалнике и лажне душебрижнике. Хомосексуализам са тим нема везе.
Препоруке:
29
4
14 петак, 23 септембар 2011 21:12
Денис
Слажем се са Старцем Фочом. Чини ми се да се у Србији хомосексуалци изједначавају са не-Србима, дајући им тако издајничку улогу, што у принципу нема везе са хомосексуализмом.

Дио проблема може бити и у томе да анти-српске НВО и сродни политичари и активисти злоупотребљавају ГЛБТ популацију за њихове властите себичне интересе.

Аутор текста каже "Уколико демократска већина одлучи да се геј парада одржи". У вези с тим, права мањине никад не могу бити предмет воље већине. Нажалост, то се још увијек дешава и у државама које себе називају напредним и демократским.

Подржавам геј параду у Београду, и молим противнике да покушају схватити да нечије право на слободу да живи свој живот како хоће не угрожава друге људе и њихова вјерска, културна и друга права.
Препоруке:
11
28
15 петак, 23 септембар 2011 21:20
Sloba
Demokratija jeste vladavina vecine, ali da bi demokratija bila dobra, moraju ipak da postoje odredjena pravila pod kojima vecina vlada. Npr. ne bi bilo dobro kad bi vecina mogla da muci nevine ljude ako to pozeli.

Dakle, to sto je vecina protiv gej parade ne znaci da bi bilo demokratski kad bi ona bila zabranjena.
Препоруке:
10
21
16 петак, 23 септембар 2011 21:54
Старац Фочо
Аутор текста каже "Уколико демократска већина одлучи да се геј парада одржи". У вези с тим, права мањине никад не могу бити предмет воље већине.


Него предмет чије воље? Пазите, то што Ви овде инсинуирате је управо фашистички став, са уводом у диктатуру (која је код нас, по мом мишљењу, суштински и заведена).
Па већина је изгласала устав у којем се гарантују многа мањинска права. Дакле, већина пристаје на давање неких посебних права мањинама (у Србији су та права највећа у Европи). Међутим, мора важити да како већина има право да права да, тако има право и да их ускрати.


Ја јесам за многа права мањина, уједно сам и за многа права хомосексуалаца, али никако нисам за Параду, нити за сва "права" за која се покрет(и) који стоје иза те параде залажу. И шта сад то значи? Да сам фашиста, шовиниста, насилник, хомофоб...?

Стоп паради!
(А сви ви хетерофоби ме "конструктивно" етикетирајте, баш ме брига)
Препоруке:
27
7
17 петак, 23 септембар 2011 21:54
@@@
@A.Dj.

Uvek pre Kant nego "Dveri"

@david od Raške

demokratija nije volja proste većine, nego i poštovanje volje onih koji nisu u većini. Zato i postoji skupština gde i oni koji su osvojili manje od 51% dobijaju mesta.
A da, vi ste protiv parlamenta, nego da nam Dveri vladaju.
Препоруке:
9
31
18 петак, 23 септембар 2011 22:39
Nole
Nemam ništa protiv pripadnika LGBT populacije i mislim da trebaju da imaju sva građanska prava. Smatram da egzibicionističkim paradama oni traže ne samo ravnopravnost već i da budu "jednakiji" od ostalih. To se ogleda i u izboru mesta paradiranja. Svoju različitost mogu da pokažu i na drugim mestima ali oni žele baš centar grada, upravo da bi došlo do konflikta. Oni žele konflikt da bi proizveli što jači efekat u javnosti.

Skrenuću vašu pažnju na promovisanje seksualne izopačenosti kao normalne i prirodne. To je otvoreno ŠIRENJE LAŽI i osnovni je razlog zbog koga sam protiv njihovog paradiranja.
Препоруке:
25
7
19 петак, 23 септембар 2011 22:46
milena ankic
Predlazem da nakon parade ugrozenih homoseksualaca izade da prodefiluje preko milion nezaposleniih cije je osnovno pravo na rad uskraceno sto je gore od ugrozenog ,da povedu i clanove svojih porodica a i porodice sa vise dece ,ako budu taj dan imali sta da jedu ili obuku i smognu snage za tu nazovi setnju.
Препоруке:
22
3
20 петак, 23 септембар 2011 23:08
Бранислав
Ако ћемо око женског права гласа, оно је у Швајцарској уведено негде 1974 или 75 (нисам сигуран). Ако ћемо по томе, иако можда на зачељу, бар 30 година смо испред њих.

Свако ко се сада тако срчано бори за права хомосексуалаца, нека се стави у ситуацију родитеља једног од њих. Сваки којем у дубини душе не би било пријатно због идеје да му је дете хомсексуалац је једноставно лицемер.

Мислите о томе.
Препоруке:
15
6
21 петак, 23 септембар 2011 23:49
Filipika
@tribalac
Seksualna orijentacija ne moze da se promeni, za razliku od nacionalnosti, i zato pametni Kanadjani zahtevaju lojalnost njihovoj drzavi, a istovremeno homoseksualcima posteno daju jednaka prava. Tako su i njih pretvorili u "korisne clanove drustva".
Препоруке:
11
4
22 субота, 24 септембар 2011 00:19
s.p.Lajković
Ne žele homići nikakva dodatna prava oni hoće samo DA IM SE DIVIMO
Препоруке:
15
5
23 субота, 24 септембар 2011 00:42
Milan, Novi Sad
Homoseksualcima su kao manjini zagarantovana sva građanska prava. Ko im ugrožava ta prava? Ako je neko otpustio, maltretirao, napao nekog geja, oštećeni ima policijsku i sudsku zaštitu. Koliko takvih slučajeva znate? Ja ne znam ni za jedan. Da li postoji sistemska diskriminacija? Ne postoji, ova siromašna država izdvaja milione za Azdejkovića i kompaniju ali zato odbija da ukine PDV na opremu za bebe. Dakle, problemi LGBT zajednice su umišljeni. To za držanje za ruke mi nije jasno, da li su se neki konkretni muškarci držali za ruke pa dobili batine? Opet rešenje: mediji i sud. Takvih slučajeva opet nema. Ili šta, ne drže se za ruke jer ih je sramota? Tu nikakva parada ne pomaže, čovek treba da živi sa svojim izborima a ne da tera druge da na silu njegove izbore smatraju lepim. Koliko vidim, jedini problem LGBT zajednice je kako da Azdejković i ostali napune džepove donacijama.
Препоруке:
29
5
24 субота, 24 септембар 2011 02:55
The Jack
1.Daj da spustimo loptu na zemlju. Citam analize volterovsko-kantovskih visina, problem individualizma, i tome slicno. Ti problemi su za filozofske katedre, a ne za opstu upotrebu. Problem koji mi imamo je striktno bezbedonosni, sto policija uporno naglasava. Inicijalna kapisla ovog problema je parada minorne grupe gradjana, koja je podignuta na nivo opsteg problema.
Zasto je problem opsti? Pa zato sto imate druge socijalno nedovoljno definisane i slabo homogene grupe, ali koje predstavljaju fenomen sa kojim se itekako treba racunati. Te grupe imaju zajednicki cinilac sa onima koji veruju da je paradiranje nacin za ostvarivanje prava seksualnih manjina, a toje uglavnom maglovita, iracionalna i slabo definisana ideja sta i kako. Jedni hoce da paradiraju, a drugi misle da su bas oni prozvani da to sprece. Vodje gej grupe imaju totalno drugaciji cilj od pripadnika iste,dok vodje ovih drugih ili nemaju jasan cilj, ili je cilj cist kriminal i otimacina, od trecih koji su inertna vecina.
Препоруке:
2
1
25 субота, 24 септембар 2011 03:11
The Jack
2. Ako proanaliziramo strukturu vodjstva gej gropacije, videcemo da imamo posla sa ljudima koji nisu ni malo naivni. Cak sta, imaju veoma jasan cilj, koji se samo ovlas dotice prava seksualnih manjina u Srbiji, a sustina je drugacija. Sustina je destabilizacja i dalje potapanje Srbije.
Sa druge strane imamo masu nedoraslih, ispranog mozga, vaspitanih na Pink "kulturi", jednu generaciju potpuno izgubljenu i izbezumljenu, spremnu za svakojaka nedela i ekcese, a zarad "morala" i "srpstva". Naravno izlisno je trositi reci da je izvor njhovog moralisanja i srbovanja hronicna zamena teza, gde jedan siledzija i razbojnik moze biti zvan Obilicem.
Dakle njih pet stotina, ili hiljadu, ili dve hiljade koji ce da masu zastavama duginih boja nisu ti koji su stvarno opasni. Desetine hiljada zaboravljene dece, koji zive u sumraku, a puni su negativne energije i neznanja, ti su opasni.
Smatram da smo veoma zadocnili i da je steta velika i na zalost nepopravljiva. Gej populacijo - otkazite paradu.
Препоруке:
13
2
26 субота, 24 септембар 2011 05:19
Драгослав Јовановић
@Filipika
Srbija je u bivsoj Jugoslaviji bila poslednja zemlja na Balkanu i medju poslednjim u Evropi koja je garantovala zenama pravo glasa (mogu da zamislim kako su i ondasnji dusebriznici promucurno govorili da su zenama vec garantovana sva prava prilikom obavljanja kucnih poslova ili nesto slicno).

Ово је чиста лаж. За вашу информацију: жене у Француској добијају право гласа 1944., Италији 1946., Јапану 1947., Белгији 1948., Грчкој 1952., Сан Марину 1959., Монаку 1962., Андори 1970., Швајцарској 1971., Лихтенштајну 1984. итд. Многе земље света ни данас не дају женама право гласа!
Препоруке:
22
2
27 субота, 24 септембар 2011 08:07
Jos jedan "tribalac"
Bas tako Milane
Препоруке:
7
1
28 субота, 24 септембар 2011 09:24
sima simic
A sto se prava na razlicitost tice najbolje je pridrzavati se nacela sa kaubojskog divljeg zapada. Kako rece jedan kauboj, mi smo prvi grad koji je zenama priznao ista prava kao i muskarcima, prvi smo imali zenu sudiju i prvi smo obesili zenu.
Препоруке:
2
1
29 субота, 24 септембар 2011 09:48
Старац Фочо
За Филипику је важно кад је која држава дала право гласа женама. За мене је важније, на пример, ко је када укинуо расну дикриминацију.
А најважније је питање дали је ускраћено право гласа хомосексуалцима? Која су им права ускраћена?
Право на брак?! Па онда је то право ускраћено и малолетницима, самцима (зашто не би био брак сам са собом), зоофилима... и тако када би све гледали, где би смо све отишли.

Него, хајде да видимо, која права су им ускраћена?
Препоруке:
12
8
30 субота, 24 септембар 2011 10:04
луди скретничар
#Драгослав Јовановић#

Браво. Још једно аргументовано раскринкавање другосрбијанских подметања и лажних стереотипа.
Препоруке:
7
3
31 субота, 24 септембар 2011 10:26
Marko Gay
Ponosan sam kad citam komentare na ovu temu. Jer dokazuju da sam bio u pravu kad sam tvrdio da ce Srbi, za razliku od vecine ostalih evropskih naroda, tesko prevazici tradicionalnu kulturu. Licno sam se zalagao za to da glavni napori budu ulozeni u slabljenje srpske drzave, a ne u njeno preskupo i predugo reformisanje.

Takode, komentari pokazuju da ovo nije sporedna, nego centralna tema. Regulisanje seksualnog poretka to jeste u svakoj drzavi, zbog posledica po opstanak zajednice.

U pravu su komentatori koji ukazuju kako je lako deci nametnuti seksualnu orijentaciju. Heteroseksualna orijentacija se deci zaista namece i lako cemo je eliminisati kada to nametanje uklonimo.

Parada jeste sjajan nacin da se Srbi nauce da ne ubijaju homosekualce cim ih uoce. Ali ona nam pruza i priliku da se obracunamo sa onima koji bi nasiljem nametali heteroseksualnu orijentaciju. Lepo je gledati homofobicnu policiju i homofobicnu narodnu vecinu kako se medusobno satiru. :)
Препоруке:
4
17
32 субота, 24 септембар 2011 13:49
Danski Srbin
Dok sam citao kolumnu i komentare mislio sam da je g. Urosevic obradio temu, tako da se tome nije moglo mnogo dodati.
Onda sam ipak odlucio da dodam jos par slucajeva gde treba, po neoliberalnim kanonima, ispostovati ljudska prava.
Zamislite paradu ponosnih PEDOFILA,gde svako vodi po jedno dete.
Zamislite paradu ponosnih SODOMISTA, kako paradiraju sa magaricama, psima, kravama ...
Koja bi to javna tuca bila na paradi ponosnih SADO-MAZOHISTA, tu bi Dveri i policija bili izlisni.
Siroti VOAJERI nisu, iako tajno ponosni, za javne nastupe, jerbo im "lust" izcuri kad ih neko gleda.
TRANSVESTITI bi uneli kolorit na Beogratske ulice svojim ponosnim nastupom.
Svi oni imaju ista ljudska prava kao LBGT.
Na kraju, komentar Marka geja bi trebalo ignorisati i ne ulaziti u diskusije sa njim. On je tekstom presao granicu potrebnu za kulturni dijalog. Mislim, da ovako bezobrazne tvrdnje i misljenja imaju za cilj izazivanje na dalju "diskusiju problema". Ostavimo ga neka misli sta hoce.
Препоруке:
11
5
33 субота, 24 септембар 2011 15:44
Filipika
@Драгослав Јовановић, луди скретничар
Vi ste toliko zapenusali da ne mozete ni da razumete procitano. Navedene zemlje samo potvrdjuju ono sto sam ja rekao a to je da smo bili poslednja zemlja na Balkanu i medju poslednjima u Evropi po tom pitanju. Da ste mi spocitali Grcku koja je pre nas uvela samo ograniceno pravo, a potpuno posle nas, mozda bi imali o cemu da pricamo. Ali bi i taj razgovor bio kratak jer je jasno da zbog ogranicenja duzine komentara nemogu da nabrajam sve zemlje po godinama i da onako kako sam ja sazeo nije nikakva laz, cak i da se Grcka definitvno smatra balkanskom zemljom. Pravo glasa jos nemaju zene u Saudijskoj Arabiji.
Ja ne pripadam drugosrbijanskim rasistima.
Препоруке:
3
10
34 субота, 24 септембар 2011 16:33
Filipika
(1)@ Старац Фочо, Milan
Posto se svaka diskusija o homoseksualnosti na kraju svede na smesna poredjenja sa pedofilijom i zoofilijom i na negiranje ugrozenosti gej osoba u srpskom drustvu, tesko mi je da prihvatim da niste ranije culi argumente gejeva ili da cak i sami niste dosli do zakljucaka koje vam oni prenose, ali hajde da pokusam da vam ja to razjasnim.

Homoseksualnost je Seksualnost, bas kao sto je to i heteroseksualnost, samo je usmerena prema osobama istog pola. Osecanja ljubavi, zaljubljenosti, zudnje, itd. su potpuno ista izmedju dva muskarca ili dve zene ili muskarca i zene. Ista su jer su u sva tri slucaja to osecanja podjednako zrelih i svesnih Ljudi. I zato ce homoseksualcima uskoro da se daju jednaka prava, a pedofilija i zoofilija ce uvek biti kaznjavane jer je u pitanju nasilnicki i patoloski odnos agresora prema svojoj zrtvi.
Препоруке:
4
12
35 субота, 24 септембар 2011 17:00
Filipika
(2) @Старац Фочо, Milan
Homoseksualci se ne stide svoje seksualnosti, ako ni zbog cega drugog onda zbog toga sto ona ne moze da se promeni. Oni vam to pokazuju demonstracijama koje su (nesrecno) nazvali Parada ponosa. Nema masovnog prebijanja i ubijanja gejeva, jer ni jednom od njih ne pise na celu da je gej. Ali, kada se za nekog utvrdi da je gej, na primer odlaskom u gej klub, onda je on u fizickoj opasnosti. Policiji je prijavljeno vise slucajava napada na gejeve i na gej klubove, a ti slucajevi se procesuiraju kao i svi ostali u ovoj zemlji. Samo neki mediji su nasli za shodno da o tome izvestavaju.
Kada bi se drzali za ruke na ulici snasla bi ih ista sudbina. Dakle, nije ih stid, ali ih je strah. Oni se nadaju da demonstracijama i borbom za jednaka prava mogu da se izbore za slobodan zivot bez straha.
Jednaka prava se odnose naravno na brak i sve sto iz toga sledi: zajednicko uzimanje kredita za stan, penzije, tretiranje partnera kao clana porodice u raznim ustanovama...
Препоруке:
4
9
36 субота, 24 септембар 2011 18:07
губернатор
Поређења педерастије као квалитативног поремећаја сексуалног нагона типа инверзије, није ни најмање смешно. Сви представљају ширу слику истог киничког поремећаја.

Да подсетим: поремећаји сексуалног нагона могу бити квантитативни (нимфоманија и сатиријаза) и квалитативни, који се даље деле на инверзије (педерастија и трибидадизам) и перверзије (педофилија, копрофилија, геронтофилија, зоофилија и др.).

Дакле, хомосексуализам није болест, али јесте поремећај сексуалног нагона.

Према томе, колико су глупе идеје да "их треба лечити", толико је глуп и покушај доказивања да су као и други "само различити" (само по себи је без везе). Хомосексуализам је вид настраности који није санкционисан, нити друштвено опасан.

Парадирање таквих лица је својеврсна будалаштина.
Препоруке:
11
8
37 субота, 24 септембар 2011 22:40
Istraživač
Homoseksualizam je svojevrsna promena duševnog polariteta, te stoga je i duševni poremećaj. Dešava se kod adolescenata kada ih obuzme nesigurnost u uspeh kod suprotnog pola. U jednom trenutku počne čudan osećaj i u narednih nekoliko sati adolescent shvata da ga privlači isti pol.

Smatram ga običnim duševnim poremećajem protiv kojeg se može boriti terapijom kod psihologa koji je upoznat sa problemom, a ne prihvata(pogrešan) zvanični stav medicine. Proces se može vratiti sopstvenom snagom i bez ikakvih lekova. Nažalost, o tome se malo zna i jako malo lekara ima predstavu o tome šta se dešava u glavi ljudi sa tim problemom. Gej osobe ne pričaju o tome jer ih je stid. Učaure se u novu "ulogu" i vremenom zaborave da nisu rođeni takvi. Dakle, to nije njihov "izbor". I sami govore da to nisu sami izabrali. Poremećaj je.

Moguće je vratiti se u normalno stanje na par minuta, sati ili čak par dana..Teško je "prevagnuti" i izdržati da se ne vrati. A vi se zapitajete kako sve to zn
Препоруке:
3
6
38 субота, 24 септембар 2011 23:34
Filipika
@губернатор
Teorije o homoseksualnosti kao poremecaju bilo cega su odbacene kao najobicnije devetnaestovekovne spekulacije zasnovane na srednjovekovnim predrasudama. Odbacene su jos pre vise decenija, otprilike u isto vreme kada su i averzivne "terapije" elektrosokovima, ciji je cilj bio promena seksualnog usmerenja, proglasene nehumanim i nedelotvornim. Savremeni naucnici gledaju na homoseksualnost kao na normalni oblik ljudske seksualnosti i fokusiraju svoja istrazivanja na bioloske uzroke te pojave (geni, hormoni, feromoni, uloga homoseksualnosti u evoluciji...)
Simpaticna mi je ta podela koju si citirao, prvo kvalitativno-kvantitativno, pa onda inverzno-perverzno, sve k'o pod konac... Izgleda da je taj udzbenik jos stariji od onih koji su opisani u ovom clanku: http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1000402
Meni samo nije jasno kako te nimalo ne pomete ocigledna cinjenica da niko vise ne koristi termine poput invertiti, pederasti i tribade, vec -hetero, homo, bi i aseksualne osobe
Препоруке:
5
7
39 недеља, 25 септембар 2011 00:35
Filipika
@istrazivac
Sta je dusevni polaritet?
Ne znam odakle ti ideja da ljudi u Srbiji mogu uz pomoc psihijatra "izleciti" homoseksualnost. Nisam siguran da li psihijatri uopste smeju da se bave takvim stvarima posto je Srpsko lekarsko drustvo skinulo homoseksualnost sa liste psihickih poremecaja. Mozda neki koji je ucio o "kvalitativno-inverzivnom poremecaju nagona".
Nismo mi bas toliko zaostali. Koliko sam cuo, osobi koja ima problema sa prihvatanjem svoje seksualnosti psihijatar u Srbiji ce objasniti da homoseksualnost nije nista nenormalno i preporucice joj da njoj drage osobe upozna sa svojim seksualnim usmerenjem (racunajuci i tog adolescentskog prijatelja prema kome ima "cudna osecanja"), objasnjavajuci pritom kakve sve tipove reakcija ona moze da ocekuje i kako da se postavi prema njima, zapocinjuci tako nesto sto se zove, cini mi se, afirmativna terapija.
Cilj je da osoba prihvati sebe kakva jeste i da ne zavrsi u alkoholizmu, narkomaniji,ludilu ili suicidu. Jesi li me razumeo?
Препоруке:
3
8
40 недеља, 25 септембар 2011 03:24
Istraživač
I dalje tvrdim, ljudi treba da znaju više o tome!

@Filipika Sve navedeno je nažalost iz ličnog iskustva. Mislio sam da ćeš shvatiti da se radi o meni. Tačno se sećam o čemu sam razmišljao tog hladnog dana krajem 1999.god. kada su počeli problemi. Sve se desilo brzo, baš sam izlazio iz autobusa.. Možda zvuči čudno, ali mogu da prepričam do detalja, iz minuta u minut.
I evo danas, posle toliko godina proklinjem taj dana i sebe što sam ustao tog jutra. Imao sam više devojaka i dve ozbiljne veze koje su propale, baš zbog nedostatka osećanja prema lepšem polu. Veruj mi, udarao sam sebe, psovao, čak i gladovao. Gladovanje je dalo rezultata. Zadao sam sebi da neću jesti dok se ne vratim u normalu. I uspeo sam na četiri dana. Osećao sam se kako treba. Pokreti ruku su mi dobili oštrinu, vratila se snaga u nogam, leptirići u stomaku kada vidim lepu devojku itd. Ali nisam puno izdržao. To o afirmaciji pričaj nekom drugom.
Препоруке:
3
1
41 недеља, 25 септембар 2011 04:41
Денис
"Onda sam ipak odlucio da dodam jos par slucajeva gde treba, po neoliberalnim kanonima, ispostovati ljudska prava. "

Овде се, вјештачки, инсинуирају ствари које нису тачне. Док је љубав и веза између двије одрасле особе које свјесно улазе у њу потпуно легитимна, педофилија, и содомија то сигурно нису. Таква поређења служе једино да "огаде" хомосексуалност што већем броју људи и на тај начин оправдају њихову дискриминацију.
Препоруке:
4
2
42 недеља, 25 септембар 2011 08:30
Давид од Рашке
за @@@

Драги @@@,

Другачија врста "демократије" и не постоји осим оне простом већином, као што се чини Швајцарској, где референдумом изгласава о свим важним питањима. Ако ти се то не допада, установи олигархију. Твоје помињање парламента је сасвим бесмислено, зато што смо видели много пута како се избори фалсификују и на власт долазе странке за које нико није гласао.

А ја Вас питам: "Је ли сврха демократије да само странке и они који их подржавају запоседну власт, те да државом управљају као да је њихова прћија, или је сврха демократије да се управо супротстави таквом странчарењу и да се да израз и смер народној вољи?" Дај ми свој одговор. Ако се залажеш за то да се мањински гласови чују јаче од воље већинског (српског) народа, ето ти олигархије. А софизми којима се ти служиш су само замајавања и заобилажење истине.
Препоруке:
2
1
43 недеља, 25 септембар 2011 09:45
губернатор
Хе хе, знао сам да ће почети са тим причама о скидању са листе болести, а ја говорим о поремећајима сексуалних нагона.

Хомосексуална и хетеросексуална љубав нису и на могу бити исто. Прочитајте истраживања о броју партнера које промени просечан хомосексуалац и онај који то није (вишеструко више мењају партнере хомосексуалци), што говори у прилог томе да није реч о љубави, већ чистом поремећају нагона, који стално тражи нова задовољења.
Препоруке:
9
4
44 недеља, 25 септембар 2011 11:02
Радосав Стевановић
Слажем се са свима који хомосексуализам (читај: педерастију) сматрају изопаченошћу, настраношћу, поремећајем ... Да је то тако, доказао је давно и славни Књаз Милош.
Читава харанга са "парадом поноса" има за циљ да једну одвратну људску изопаченост (која је у читавом живом свету само човеку својствена) прогласи за слободно, својевољно и нормално сексуално опредељење. Она нема никакве везе ни са људским правима ни са традиционалним вредностима.
Она је намењена искључиво глобалистичким циљевима империјалног Запада.
Као што неко рече, ако се дозволи ова брука у Београду, данас ће "парадирати" гејеви и лезбејке а сутра педофили, содомисти, садомазохисти, некрофили и ко зна ко још.
Препоруке:
7
7
45 недеља, 25 септембар 2011 11:29
@david od raške
i šta sad pričati s nekim ko još nije shvatio šta je parlament i parlamentarni sistem........
Препоруке:
1
1
46 недеља, 25 септембар 2011 12:15
Марко Бојковић
@Filipika & Istraživač

1.

Koliko se ja razumem u medicinu, ovo o čemu je govorio Istraživač bi se moglo razumeti kao poremećaj seksualnog sazrevanja (F66.0):

F66.0 Sexual maturation disorder
The patient suffers from uncertainty about his or her gender identity or sexual orientation, which causes anxiety or depression. Most commonly this occurs in adolescents who are not certain whether they are homosexual, heterosexual or bisexual in orientation, or in individuals who, after a period of apparently stable sexual orientation (often within a longstanding relationship), find that their sexual orientation is changing.
(sa sajta Svetske zdravstvene organizacije)
Препоруке:
4
1
47 недеља, 25 септембар 2011 12:17
Марко Бојковић
2.

Inače, opet koliko se ja razumem u medicinu, homoseksualnost se ne smatra poremećajem. Međutim, ukoliko osoba pati od nekih psiholoških i poremеćaja ponašanja, homoseksualnost se može, uslovno rečeno, lečiti, tj. može se medicinskim tretmanom vršiti promena seksualne orijentacije iz homoseksualne u heteroseksualnu, ukoliko osoba homoseksualne orijentacije od lekara traži takvu promenu. Takav medicinski tretman se onda valjda evidentira pod šifrom F66.1:

F66.1 Egodystonic sexual orientation
The gender identity or sexual preference (heterosexual, homosexual, bisexual, or prepubertal) is not in doubt, but the individual wishes it were different because of associated psychological and behavioural disorders, and may seek treatment in order to change it.
(sa sajta Svetske zdravstvene organizacije)
Препоруке:
1
2
48 недеља, 25 септембар 2011 13:07
Марко Бојковић
@Радосав Стевановић
Читава харанга са "парадом поноса" има за циљ да једну одвратну људску изопаченост (која је у читавом живом свету само човеку својствена) прогласи за слободно, својевољно и нормално сексуално опредељење.

Негде прочитах да се за представе ("параде") бечке Шпанске школе јахања, у којима коњи, између осталог, играју бечки валцер, бирају само хомосексуални коњи. :)

Другим речима: Колико је мени познато, хомосексуално понашање уочено је у близу 1500 животињских врсти, тако да мислим да се никако не може рећи да је хомосексуалност "у читавом живом свету само човеку својствена"... (А да ли хомосексуалност представља одвратну изопаченост или не, претпостављам да је питање личног укуса и афинитета...)
Препоруке:
3
5
49 недеља, 25 септембар 2011 20:50
Istraživač
@Марко Бојковић Drago mi je da čujem tako nešto. Mora postojati neko rešenje. Ja mogu da se vratim u normalno stanje na par minuta ili sati. Najviše četiri dana kada sam gladovao (pisao sam gore detaljno). Ne mogu vam opisati koliko snage uma je potrebno za prelaz. Ponekad počnem da se tresem i drhtim dok pokušavam da se vratim. I kad uspem, dovoljno je samo da pomislim na prethodno stanje, i odmah sam nazad. Bude isto kao pre..

Evo javno tražim pomoć.
Препоруке:
0
0
50 понедељак, 26 септембар 2011 09:33
Денис
@Губернатор

"вишеструко више мењају партнере хомосексуалци"


Колико често се мијењају партнери не зависи од сексуалне оријентиције, него искључиво од рода. Наиме, мијењање партнера је највише својствено мушком роду, без обзира на сексуалну оријентацију. Статистички говорећи, најстабилније везе су лезбејске јер у таквој вези нема припадника мушког рода.
Препоруке:
4
1
51 понедељак, 26 септембар 2011 10:28
Старац Фочо
За Филипику

А зашто се не би свела расправа на питање педофилије, зоофилије, а и на крају крајева нарцисзма? Оставимо за тренутак животиње ван расправе, али зашто је љубав између четрнаестогодишњакиње и двадесетогодишњака већи проблем од хомосексуалног брака? Или заљубљеност човека у самог себе? Насилнички и патолошки? Ма немојте. Све те разлике које Ви правите су јако дискутабилног карактера.

Ја не покушавам да осудим хомосексуалну љубав, већ само оспоравам право на брак, не увођењем негативне дефиницеје хомсоексуалног брака, већ увођењем позитивне дефиниције брака, која јасно не обухвата ни хомосексуални "брак", ни самачки "брак", ни малолетнички "брак"... То није никакво ускраћивање права, то је важно да схватите.

И зато поново питам, која права су хомосексулацима ускраћена? Нисте на то огдоворили.

(Шта више, и Ви сте истакли да се напади на хомосексуалце процесуирају као и сваки други, што значи да су савршено једнаки пред законом)
Препоруке:
5
1
52 понедељак, 26 септембар 2011 12:51
Бели Орао
@Филипика. Да ли сте ставили камен под језик. Човече крените са писањем књига. Него ево један вицић за све.

Пита перица деду. Деда шта је најлепше на свету Па сине оно што жене имају...Оде он код бабе и каже јој шта деда каже. Каже баба, нема деда појма он није пробао оно што мушки имају.
Као што видиш и баба и деда су у праву. Не треба мешати бабе и жабе.
Препоруке:
5
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер