уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Рашчаравање ЕУ

Kоментари (71) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 29 октобар 2011 21:57
никад очаран
Пре читања Антонића:
Нећу да будем члан Уније.
После читања Антонића:
Нећу да будем члан Уније!
Препоруке:
178
6
2 субота, 29 октобар 2011 21:59
Станимир Трифуновић
Од "Само да би један човек отишао" до Само да би се један човек вратио.

ПС. У позитивном контексту
Препоруке:
80
7
3 субота, 29 октобар 2011 22:19
Milos
Сјајајн текст професора Антонића.За паметне доста! Sapienti sat!
Препоруке:
131
7
4 субота, 29 октобар 2011 22:22
Милодан
Познат ми је податак да је у Србији број присталица уласка у ЕУ драстично опао са 72% на испод 50% а и разлози због чега је тако. Ми би смо у Европску унију али под нашим условима. И док смо мислили тако (ја нисам) ЕУ је била прави елдорадо за овај народ.
Кад оно, међутим! Морају да се испуне одређени услови, које евробирократе "измишљају" и то један по један чисто да нас поштеде стресова. Наравно, за обавештене на које писац овог текста не рачуна, ти захтеви нису никакво изненађење. Овде сам писао да свака земља која преферира улазак у ЕУ мора, пре свега да буде уређена. Да усвоји законе који су у складу са, како то воле да кажу, "европском агендом". Урадили смо доста тога на том плану само што имамо проблем, не примањујемо их у пракси. Затим, треба да се положе рачуни. Где су паре? Ми узимамо новац од ЕУ и других (осим Руса и Кинеза) али не желимо да обавестимо даваоца у шта смо тај новац утрошили. Е, не може то тако. Ови у Бриселу су стварно неовејане бирократе. Траже немогуће.
Препоруке:
15
157
5 субота, 29 октобар 2011 22:30
Горан Станковић
Г-дине Антонићу, заиста је задовољство учити из Вашег текста. Професионалан ниво, са прецизним навођењем извора. Заиста, оправдали сте слоган сајта НСПМ-и. Мој утисак, након оноликог спиновања из свих оруђа, са свих страна... :
Не разумем зашто би Србија журила да призна тзв.државу Косово, а зарад чланства у бирократску творевину. Због нервозе, сада видимо, масно плаћених службеника. Србија је држава у Европи.
Волео бих да неко из Србије стави до знања ЕУ-и, да када ЕУ-а буде желела Србију у чланство, да нас обавесте о томе. Да тада одлучимо, да уђемо у исту, као целовита држава. Након тога границе нису битне, и нама ће бити свеједно, са којим регионима Србије ће ЕУ-а развијати сарадњу. До пријема, ми у Србији, хајде да радимо ( а не да се задужујемо ), дајте да бирамо домаћине и моралне људе-на свим нивоима. И наравно, да прерасподелимо право на нормалан живот свих грађана Србије ( зовите то лустрацијом, национализацијом, прављењем јавних предузећа, задруга, како вас воља ).
Препоруке:
20
3
6 субота, 29 октобар 2011 22:38
синиша
Јован Дучић

Бура

Прошла је бура, стишале се страсти,
и љубав наша иде своме крају.
Другачије сада твоје очи сјају,
у њима нема ни силе ни власти.


Ово су љубавни стихови, али се могу применити на све врсте односа између људи.
И Европа и заговарачи флоскуле да Европа нема алтернативу, пре свега Тадић, су изгубили сјај у очима. Нико им више ништа не верује и никога више није брига шта говоре.

Остаје само да постану свесни тога.
Зато се у нашем народу каже; УГАСИЛИ СУ.
Препоруке:
118
4
7 субота, 29 октобар 2011 22:38
Ja toliko
Sjajan tekst čoveka za koga uvek navijam kada ima sučeljavanje, u nekoj TV emisiji, sa bar 2-3 eurounijata. A da ne zaboravim i drskog voditelja (tipa Jugoslava Ćosića) koji mu nedozvoljava ni da započne rečenicu a kamoli da je zavši.
Препоруке:
128
4
8 субота, 29 октобар 2011 22:45
Милодан
Потом, да би Србија била уређена држава мора да дефинише своје границе, да се зна колико има становника, његову структуру, да оствари сарадњу са земљама у региону ПОСЕБНО са суседима, рачунајући и Косово. Кад'нам је Меркелова то рекла као да нас је гром погодио. А она је рекла оно о чему сам овде писао пре, отприлике, годину и по дана. И пропаде политика "И ЕУ и Косово" на коју се навукао велики број бирача. Чисто сумњам да има у Србији политичких странака, изузев маргиналних, које су искрено за улазак Србије у ЕУ? Неке из идеолошких разлога (СРС) док се остале плаше да њихов лоповлук не изађе на светлост дана. А, како ствари стоје, након Косова лоповлук долази на дневни ред. Очити пример је РБ "Колубара". Тамо се, као, крало од 2004. до 2008. године а онда су сви одједном постали поштени. Ма није ваљда? А то је само један случај.
Корупција у ЕУ!? Па они су за нас мала деца и то треба рећи отворено. Хтели ми у ЕУ или не, бићемо "дужни к'о Грчка". Треба намирити буџетске кориснике.
Препоруке:
21
123
9 субота, 29 октобар 2011 23:00
Дика Торонто
Шта то све вреди?
Од лепих анализа се не живи лепо.
Сала за ПРЕПОРОД је била крцата про европских интелектуалаца.
Про народни интелектуалци деле судбину народа.
Препоруке:
59
5
10 субота, 29 октобар 2011 23:07
Brane2
Moram priznati, početno iskustvo prelaska u EU bilo je fino.

Stabilna valuta, ogromno tržište i niske cene poslovanja razmazile su me.

A onda su počeli da se osećaju i negativni efekti.

Recimo to slobodno tržište- nikako da stigne.

Svi veći poslovi u Sloveniji se rado obavezno preko države na ovaj ili onaj način. Ili je (in)direktni naručilac poslova ili su izvođači povezani s njom ili se radi o nekom evropskom "projektu" itd itd.

Onda je polako postalo očigledno, da se svi zakoni pišu u Briselu a ovde ih lokalne birokrate samo kopiraju.

To samo po sembi možda i ne bi bilo loše, ali onda se postavlja pitanje, zašto plaćamo lokalne birokrate i federalne birokrate, ako ime se funkcije udvajaju ?

Pored toga, Eurokrate vladaju iz senke. Nisu birani "od naroda" a plate im astronomske - €25k, kolio MESEČNO nosi kući Barroso sigurno u Srbiji ne donosi prosečna pljačka banke ili pošte.
Препоруке:
76
5
11 субота, 29 октобар 2011 23:15
Brane2
(nastavak)

Sad, da su te seilne pare kupile kvalitet pa i da ne kažem.

Ali ovi, čega god su se dohvatili, ako nisu ukrali oni su zaribali.

Šta uradiše sa Eurom, svaka im čast. Da je to uradio neko sa dinarom za vreme YU, bio bi streljan. Dobili smo novi valutu, da nam ujedinjeno poslovanje bude jeftinije a sad ispada da moramo da plaćamo grehe nekog, sa kim nikakve veze nemamo !
Ta "jeftina valuta" će Sloveniju samo u ovom trenutku da košta €300M kredita, koji mora da unajmi za Grčku, pri čemu se zna, da Grčka neće vratiti sve ( nego pola ) i pod bitno boljim uslovima nego što je Slovenija dobila kredit!

Da zabava bude potpunija, ta "borba za evro" izgleda iz dana u dan bezizlaznija i čini se kao čisti potez za kupovinu vremena.

Sve u svemu se čini kao propast operacije prodiranja zapada na balkan, koji sad mora neko da plati.
Препоруке:
84
5
12 субота, 29 октобар 2011 23:21
Горан Јевтовић
Браво професоре! Сјајна анализа!
Препоруке:
74
4
13 субота, 29 октобар 2011 23:39
Петар Јанкетић
@Милодан
Потом, да би Србија била уређена држава мора да дефинише своје границе, да се зна колико има становника, његову структуру, да оствари сарадњу са земљама у региону ПОСЕБНО са суседима, рачунајући и Косово.
Срам те било! Косово НИЈЕ СУСЕД Србије, већ је то ОКУПИРАНИ ДЕО Србије и да нема таквих издајица и полтрона проблем са Косовом би се много лакше решио.
Препоруке:
114
4
14 субота, 29 октобар 2011 23:50
Петар Велики
ОД ПАМЕТНОГ ЧОВЕКА ЗА ПАМЕТНЕ ДОВОЉНО. ЗА ЕУ ЗАЛУЂЕНИКЕ НИ ОСТАНАК БЕЗ СОПСТВЕНОГ ДЕЛА ДОМА (КОСОВО)НИЈЕ РАЗЛОГ ЗА ОТРЕЖЕЊЕЊЕ. ЗА НЕНАРОДНУ ВЛАСТ ЕУ ЈЕ САН КОЈИМ СЕ ЗАЛУЂУЈЕ СОПСТЕВНИ НАРОД РАДИ ПЉАЧКЕ ИСТОГ. ДОДИК И КОСОВСКИ СРБИ И СРБИ ИЗ РЕПУБЛИКЕ СЕРПСКЕ НА БАРИКАДАМА СУ ЈЕДИНИ ЗДРАВИ ДЕ ОВЕ ТЕШКО БОЛЕСНЕ НАЦИЈЕ.
Препоруке:
62
3
15 недеља, 30 октобар 2011 00:22
Зоран Ђорђевић
Овај текст треба одштампати као брошуру и делити бесплатно на киосцима широм Србије.
Препоруке:
72
4
16 недеља, 30 октобар 2011 00:25
Биљана Николић
Черечење Србије је довело до рашчаравања ЕУ.

Понекад ми се чини да смо већи мазохисти него што је ЕУ садиста према нама.

Ништа нисмо научили из стогодишњег искуства заједничке "јужнословенске" државе, већ крадемо сами од себе да би ушли у европско друштво које ће нас очерупати и истранжирати до непрепознатљивости.
Препоруке:
87
3
17 недеља, 30 октобар 2011 00:37
Aquis
Ovo je peti ili šesti ozbiljan i argumentovan evroskeptičan tekst naših autora, koji sam pročitao. Nesreća Srbije je što je evroskepticizam još nedovoljno politički artikulisan i što će se uvek boriti protiv briselskih propagandnih fondova, čiji su korisnici mnogi u Srbiji. Mislim da je evroskepticizam prva ideja koja nastaje iz naroda i ide ka eliti (grass root). Hvala profesoru, ovakve tekstove obično čitam po britanskim, češkim i autrijskim sajtovima. Daće Bog, biće ih i na srpskim sve više.
Препоруке:
58
3
18 недеља, 30 октобар 2011 01:01
дулебг
Ух, овоме се нема шта додати! Браво!
Препоруке:
48
4
19 недеља, 30 октобар 2011 01:03
Srdjan Djokic
Bravo gospodine Antonicu. Vi ste za mene bili i ostali Srbin broj 1.
Препоруке:
44
5
20 недеља, 30 октобар 2011 01:28
Марко Дарковић
Аргументи против ЕУ су и они који се односе на Европски парламент(European Parliament). Иако грађани непосредно бирају посланике свака држава чланица даје одређен број посланика који је различит у зависности од државе у питању, дакле државе нису равноправно представљене. Као Представнички дом у САД. Тако Немачка има 99 посланика, Француска, Британија и Италија имају 78. ЕП нема улогу класичног парламента јер посланици не могу да предлажу законе или било које друге одлуке обзиром да све директиве, правила, мишљења, препоруке доносе Савет ЕУ и Европска комисија(на недемократски начин). Међутим, тај парламент одлучује о пријему што значи да је Србији потребна подршка најјачих држава, коју Србија нема.
Слажем се са осталим ставовима, одлично сте разобличили мит о ЕУ као земљи Дембелији и сјајно сте анализовали деловање ЕУ и овдашњих ЕУ-кербера.
Препоруке:
50
3
21 недеља, 30 октобар 2011 02:41
Uskokovic Sasa
@ Милодан

Mislim da gresite ako verujete da je za ulazak u eu najbitnije ispunjenje standarda koje unija propisuje. Evro birokratija je formalno propisala more uslova koje drzava mora da ispuni da bi dobila status kandidata, a kasnije i clanstvo u uniji. Praksa pokazuje nesto potpuno suprotno. To je gotovo uvek politicka odluka, bez obzira da li ste ispunili bilo kakve formalne uslove. Dovoljno je samo da u parlamentu izglasate more zakona, bez obzira da li se oni u praksi primenjuju. Primeri Bugarske i Rumunije su najbolji pokazatelj. Ko bi pri zdravoj pameti mogao da tvrdi da je Bugarska ispunila bilo koji uslov koji unija propisuje? I Srbija bi bila ekspresno primljena u unija da je postojala politicka volja za tim. Samo bi neka komisija proglasila da smo mi ispunili uslove, i to bi bilo to.
Препоруке:
61
6
22 недеља, 30 октобар 2011 08:18
МП
Антонић:"Таква "Европа“, подразумева слободу само за капитал и радну снагу, а не за културе и уверења, таква "Европа" јесте само тржница робова и новца, а не агора на којој се сусрећу различите научне и уметничке идеје."
Све у тексту је професорски.Препоручивање политичких опција на почетку и крају текста своди ипак овај текст на предизборну кампању.
Препоруке:
13
57
23 недеља, 30 октобар 2011 10:29
Brane2
Kao i uvek, ako ne osnovni članak, onda komentatori uvek slikaju sve crno-belo.

Ne radi se o tome, da li je EU neka aždaja, koja iz čiste zlobe proždire narode. Nije.

Samo bez "pravoslavne pravde" i "jadnim Srbima" a naročito Grcima molim.

Grci su se NATOPILI parama i već dugo, dugo žive _daleko_ iznad svojih mogućnosti.

Da nije problema sa Eurom i birokracijom, nijedna od članica verovatno ne bi ni pisnula.

Ideja udružene Evrope je načelno OK, ali je njena sadašnja izvedba katastrofalna.

Isto tako, nije ni Nemačka neka zlobna velesila.
Čak bih rekao, da su Nemci trenutno najracionalniji, najradniji i daleko najzdraviji deo EU.

Čak i da se EU raspadne u "Evropu dveju brzina", Slovenija bi se verovatno (opravdano) uhvatila nemačkog dela.

U svakom zlu i neko dobro, pa može i ova kriza dobro doći, da se temeljito redizajnira "EU mašinerija".

Što se Srbije tiče, ne morate da da palite i gazitte EU zastave ali ni da žurite prema nekoj EU, koje još nema...
Препоруке:
12
27
24 недеља, 30 октобар 2011 10:44
Jasna Simonović
Biljana Nikolić...savršen komentar...
Šta se može učiniti: prestati sa mazohizmom...
A mazohizam je, otprilike, kada sve "analize" zaustaviš na administrativnim i inim "barikadama", na bosanskim i inim "balvanima", na hrvatskim i inim "vakcinama", na indijskim i inim "botoksima" itd.
Mazohizam verovatno stasava na religijskom i inom neznanju, a zaliva ga (ne)ljudska sujeta...
Tada kompeticija prerasta u pakost, umesto u konkurenciju...a krivac se traži svuda sem u sebi...tako nekako
Препоруке:
11
10
25 недеља, 30 октобар 2011 11:41
Realni
Pišete: Други аргумент који Самарџић наводи јесте да данас у Србији само политичка класа има користи од евроентузијазма и наставка евроинтеграција по сваку цену. Ako ja umem da čitam, tu nema nikakve argumentacije jer ona, kako joj i ime kaže, podrazumeva argumente, a Samardžić je izneo jedino svoje mišljenje.
Kada govorimo o Kosovu – svaki ozbiljan čovek koji proučava politiku zna da je Veber državu definisao kao “monopol na legitimnu upotrebu sile”. Taj monopol Srbija je na KiM izgubila 1999. kada je povukla policiju i vojsku sa te teritorije i tako izgubila oznake suverenosti. Da ne govorim o sistemskom raseljavanju Srba posle II svetskog rata i donošenju zakona kojima im se onemogućuje da se vrate na svoju zemlju na KiM.
Slušao sam jednog istoričara kada je rekao da su “velike sile uvek ovde krojile granice, a ne mali narodi”. I, zaista, uvek je tako bilo, šta smo ono beše morali Bugarskoj da damo pred I svetski rat. Pa Rumuniji itd…
Препоруке:
8
41
26 недеља, 30 октобар 2011 11:42
Realni, II deo
Dalje, ako EU nema nameru da se širi, zbog čega Hrvatska uskoro ulazi u EU?
Kada je reč o demokratskom deficitu, tu sam saglasan, mada se poslednjim promenama daju veća ovlašćenja parlamentu. Takođe, najvažnije odluke donose se konsenzusom ili kvalifikovanom većinom.
Niko nije nateran da uđe u EU, a tamo gde referendumi nisu uspeli (Irska, Poljska), te zemlje izborile su se za uslove pod kojima im odgovora da se ratifikuje ovaj ili onaj sporazum.
Dalje, ako strane investicije već na valjaju, kako onda ne valja tri milijarde evra donacija (dakle, novca koji se ne vraća) od 2001. do sada? Taj novac uložen je prevashodno u energetiku, školstvo i transport, a drugo je pitanje što naše nesposobne vlasti ne umeju nijednu politiku da sprovedu na ispravan način.
Ovo o „maloj Rusiji“ mi zaista ne pije vodu i tu nema nikakvog argumenta osim mišljenja samog autora. I, hoće li mi neko objasniti, ako nam je Rusija toliki prijatelj, zašto nije stavila veto u Savetu bezbednosti 1999. godine?
Препоруке:
7
55
27 недеља, 30 октобар 2011 11:43
Realni, III deo
Podrazumeva se da PRIJATELJI i neki rizik preuzmu zbog tebe, bar ja tako gledam na prijateljstvo. Hoće li više svi priznati da su jedino INTERESI determinanta u politici i da tu nema prijateljstva?
Nervira me što niko, ni NSPM niti „druga Srbija“, nije u stanju da napiše uravnotežen tekst u kojem bi sagledao i dobre i loše strane EU. Jednostavno, samo zaslepljeni ili zadrti ljudi i na jednoj i na drugoj strani mogu da poveruju da je EU maltene fašistička država kao što se ovde predstavlja ili da je najblogorodnija i put u raj kao što je predstavlja „druga Srbija“.
Nemam još sasvim izgrađeno mišljenje o EU i zato mi je nužno da pročitam nešto validno u čemu ne vidim pristrasnost.
Hvala i pozdrav svima.
Препоруке:
6
49
28 недеља, 30 октобар 2011 11:48
pitanje
Za koga ste glasali 2000. godine?
Препоруке:
18
9
29 недеља, 30 октобар 2011 12:35
MM
Коментар на милодан, реалан, мп

1. У основи милодан идеализује ЕУ, али и западну парадигму те му је много згодно кад се погледа на домаће мангупе и дезорјентисаност нас Срба, али пуноважан остаје Антонићев опис и критика Брисела као супер државе;али и тачно је да то макар кад смо ми Срби у питању, наш профил пожељности је међу њима вишезначно низак. Они не заборављају уопште, него од тога полазе и Антонић је и ту у праву.
2. Реалан, тачно да је "концерт" увек о много чему одлучивао на Балкану, па и да нису били често за јачање Србије, уопште расцепкани Балкан и између КК и Османлија. Те је Србија помрсила рачуне стварајући Југославију, а то и Антонић подцењује да нам и због нас самих недопуштају јачање. Напокон:
3. никаква блебећа изборна пропаганда није када се говори о "трећем кметству", али то је процес који се показује колико брже слабе услови за друштво благостања - то што се рационализује скупим новцем, има простији одговор него што се мисли, ако се пита а зашто је скуп?
Препоруке:
21
3
30 недеља, 30 октобар 2011 13:17
морнар попај
Текст је заиста одличан – али последња, ударна реченица изазива депресију: „ Зато, у том бржем буђењу грађана Србије из ЕУ-хипнозе, предстојећи избори и могуће кампање еврореалистичких странака – пре свих ДСС и СРС – треба да одиграју важну и отрежњујућу улогу“. Када би ДСС имала нешто од асертивности СРС, а СРС имала нешто од пристојности и разложности ДСС – друга ствар. Овако – пиши пропало.
Препоруке:
29
8
31 недеља, 30 октобар 2011 13:18
anta
tekst Antonica, vise manje... ali komentari Milodan-a... bas mogu da uvesele....
Препоруке:
15
2
32 недеља, 30 октобар 2011 13:21
Никола Вулић
Свака част господине Антонићу! Још један одличан текст.
Препоруке:
24
3
33 недеља, 30 октобар 2011 13:53
@pitanje - ОДГОВОР
против оног коме сам на Ушћу веровао,за кога сам ишао у рат, да би његов син шверцовао цигарете, жене носила ружу за ухом, ћерка отворила ТВ.
Препоруке:
15
9
34 недеља, 30 октобар 2011 13:56
Ружичасти пантер @ Милодан
На Ваш коментар бих могао написати контракоментар од педесетак хиљада знакова што је, разуме се, немогуће а немам утисак да би тиме Ваша љубав према ЕУ спласнула нити гнев(?), љутња(?), огорченост(?)... према Србији нестали. Ипак, ево два додатна објашњења.

Кажете да ми узимамо новац од ЕУ и других (осим Русије и Кине) а не желимо да обавестимо даваоца у шта смо тај новац утрошили.
Е па, чувени спасилачки пакет којим би требало да се спречи банкрот еврозоне и који је ЕУ усвојила 27.10,предвиђа да ЕУ узме новац управо од Кине и Русије (плус Норвешка и инвестициони фондови арапских земаља) - под условом да Кина и Русија пристану на то. Обе земље траже додатна објашњења како ће се тај новац утрошити. Идеја ЕУ (практично Саркозија и Меркелке) је да они оснују фонд од 50 милијарди евра (толико могу да скупе) а да на ту почетну суму Кина, Русија и остали додају у тај фонд остатак а то је неких 950 милијарди евра јер за спас еврозоне и ЕУ је потребно (за сада) хиљаду милијарди евра.
Препоруке:
30
3
35 недеља, 30 октобар 2011 14:15
Ружичасти пантер @ Милодан
2.
Кажете да уређена држава мора да има јасно дефинисане границе. Потпуно сте у праву. И не само држава. Свака организација, било да се ради о трговинској унији, слободној царинској зони, одбрамбеном савезу... мора јасно да назначи ко су њени чланови (према томе и где су јој границе) и, разуме се, који су циљеви те организације.
Нажалост, то није случај са ЕУ. Нико не зна тачно да дефинише зашто је она уопште основана (званични разлог је реконструкција порушене Европе и пацификација нацистичке Немачке) а још мање докле ће се ширити (просторно и временски)и где ће уопште бити њене границе.
Према најновијим тезама које су у оптицају у ЕУ,сада прихваћено разграничење Европе и Азије су поставили (пристрасни) руски географи, картографи, историчари. Европа се по том тумачењу простире и тамо где је уобичајено сматрати да је Азија па се према томе Европска унија може ширити и на Кину, Јапан и остале "европске" земље.Толико о "уређеној" ЕУ.
Препоруке:
22
3
36 недеља, 30 октобар 2011 14:35
Ружичасти пантер
Да не буде забуне са спасилачким фондом ЕУ. Он сада званично износи 440 млрд. евра. Од тога ефективно постоји само 250 млрд. На самиту 27 октобра је констатовано да је за спас еврозоне потребно најмање 1000 (хиљаду) милијарди евра. Предложена су два механизма да се дође до тих средстава. Први је оснивање фонда од 50 млрд евра у који би Кина и Русија уложиле остатак. Други је механизам назван „механизам дизалице“. Шта то значи? На постојећих 250 млрд евра банке би могле да дају кредите до 1000 милијарди, дакле до четири пута увећаног (подигнутог) износа а Фонд ЕУ би тим банкама гарантовао надокнаду једне четвртине позајмљене суме у случају да зајмопримац банкротира. Дакле гаранције Фонда су ограничене на реално постојећа средства од 250 млрд којима ЕУ располаже.
Препоруке:
18
2
37 недеља, 30 октобар 2011 14:37
Србислав
Границе уцјењивања код ЕУ не постоје. Једна фина, шарена лажа за нас "мале, затуцане и непросвијећене људе са Балкана", илити, што би они рекли, југозападне Европе. Како то западно звучи.Лијепо каже Св. Владика Николај:
"Нова паганска Европа не хвали се ниједним божанством иза себе. Она се хвали само собом, својом памећу, својим богатством, својом силом. Надувени мехур тек што није пренуо, на смех Африке и Азије; сазрео чир који тек што се није провалио да својим смрадом испуни сву васиону. То вам је данас антихришћанска Европа, Бела Демонија."
Препоруке:
26
3
38 недеља, 30 октобар 2011 17:14
europejac jezivi
U BRIKS zdaj!

Kome treba više stara olinjala dama (Evropa), pa taman da se prema Srbiji ponašala kao majka, a ne kao zla maćaha!?
Препоруке:
25
3
39 недеља, 30 октобар 2011 17:23
луди скретничар
#реална незналица#

1999. године, Русија није имала на шта да ставља вето, зато што је агресија на нашу земљу извршена без било каквог питања УН (дакле, није ју пратила резолуција Савета безбедности). Са нама је отворена сезона таквих "интервенција".

Ја сам до данас сматрао да је то општепозната чињеница у овој земљи, али увек ме неки еврофил изненади.
Препоруке:
42
3
40 недеља, 30 октобар 2011 18:03
Milos Stankovic@Realni
Navodjenje primera Hrvatske nije dobro, zato sto bi Hrvati, cak i da ne udju u EU, morali da budu zahvalni EU doveka, jer su uz njihovu pomoc, pre svega Nemacke, dobili nezavisnu Hrvatsku. Za razliku od Hrvatske, protiv Srbije se vec trecu deceniju vodi ista politika, koja se sigurno nece zavrsiti prikljucenjem Srbije EU, cak i da ne postoji zamor prosirenja.
Препоруке:
25
3
41 недеља, 30 октобар 2011 18:48
Обсервантес
Буквар за задату тему. Крај.
Препоруке:
22
3
42 недеља, 30 октобар 2011 19:12
Milica Tomic preti studentima BU!
Danas se u zgradi Filoloskog fakulteta pojavila Milica Tomic sa grupom NGO-aktivista. Prekinula je studentski plenum i od prisutnih studenata zahtevala da javno podrze aktivnosti CZKD-a i izvesne organizacije "Ucitelj neznalica". Vidno revoltirani studenti napustili su salu, ali ih je na portirnici fakulteta ponovo docekala Milica Tomic sa privatnim obezbedjenjem. Pretecim tonom Milica je saopstila da ce se studenti koji su odbili njene zahteve naci na crnim listama zapadnih ambasada, da ce im biti uskracene stipendije i studijski boravci u inostranstvu. Zatim su Milicini pratioci legitimisali studente. Jedan od predstavnika studentskog plenuma izjavio je: "Ovo je gore od napada skinheda, oni nas barem nisu legitimisali!"
Препоруке:
45
3
43 недеља, 30 октобар 2011 19:25
Goran 01
Ljudi su danas u Srbiji stvarno nezadovoljni jer su imali velika ocekivanja da ce nekada biti bolje.Prolaze ne samo godine vec i decenije,mnogi koji su gklasali protiv Milosevica kao nezadovoljni studenti sada ce glasati protiv Tadica kao nezadovoljni sredovecni ljudi.
Da li se nesto promenilo osim politickih aktera u Srbiji-sve je ostalo isto samo je nezadovoljstvo ostalo.Tesko da psiholozi i socijalni filozofi mogu vecinu stanovnistva da uvere u to da je sreca u malim stvarim de se ne treba brinuti za globalne vec za lokalne stvari -okrenuti se sebi ljudima oko sebe a sve sto je dalje od ulice stanovanja treba zanemariti kako se ne bi nepotrebno potresali?Ako je spas u neznanju i ako je nezainteresovanost za celinu vec samo za jedan deo iste onda smo svi mi deo jednog velikog problema za koji ne samo sto ne znamo vec i necemo da pokusamo neko resenje da pronadjemo.
Препоруке:
6
2
44 недеља, 30 октобар 2011 20:10
Душан Ариљевић
@морнар попај
Када би ДСС имала нешто од асертивности СРС, а СРС имала нешто од пристојности и разложности ДСС – друга ствар. Овако – пиши пропало.


ДУПЛО ГОЛО, морнару.
Препоруке:
6
18
45 недеља, 30 октобар 2011 21:23
Мирослав Анђелковић
Штета, професоре, што овако нисте писали још док је Титаник звани Јевропа био у фази пројекта!?
Препоруке:
9
2
46 недеља, 30 октобар 2011 21:26
Луди Ванко
Ако је овеко какао пишете г Антонићу , онда Србија нема шта да "добро размишља", него да од ЕУ што пре дигне руке.Не слажем се са вашим закључком, али сам уверен да сте у свему осталом у праву.Ми на овом сајту, већ одавно и готово једнодушно заступамо становиште да од ЕУ треба бежати као ђаво ода крста.Ви сте томе дали аутентичне доказе.
Молим председника Тадића да све ово прочита, па или демантује или призна за истину.У првом случају нека иде у ЕУ у другом мора да призна да је грдно и непоправиво грешио и да се израчуна колико нас то кошта.Муке ћемо му опростити
Што се мене тиче ја свим силама навијам да се што пре ЕУ прикључи , поред Словеније и Хрватска.Они су осведочени разбијачи сличних заједница.Ми, иако смо игубили много времена и били толико малтретирани из ЕУ, чак од полуинтелигентног Кацина ,треба да се окренемо оним земљама које криза није погодила и које су управо због ње још више напредовале и афричким земљама и да ту тражимо шансу да преживимо."Усе и у своје кљусе"
Препоруке:
11
2
47 недеља, 30 октобар 2011 22:13
Мирослав Анђелковић
@Станимир Трифуновић
Од "Само да би један човек отишао" до Само да би се један човек вратио.


Кажу да у источној Србији постоје старе жене које успешно рашчаравају све врсте зачараности помоћу растопљеног олова и крилцаца слепог миша!? Могуће је да су оне заслужне за метаморфозу на коју указујете?
Препоруке:
8
3
48 недеља, 30 октобар 2011 22:59
Јован Чедоморовић
А да ли се неко запитао зашто баш у овом тренутку, када на северу Косова голобради немачки младићи у униформама бране европске вредности реда, рада и дисциплине, израелски министар Либерман долази у посету Бањалуци? Ја мислим да је овде на делу јудео-српска завера против Европе!
Препоруке:
5
21
49 недеља, 30 октобар 2011 23:44
Станимир Трифуновић
@Мирослав Анђелковић

Кажу да у источној Србији постоје старе жене које успешно рашчаравају све врсте зачараности помоћу растопљеног олова и крилцаца слепог миша!? Могуће је да су оне заслужне за метаморфозу на коју указујете?


...Не сматрам да се ради о билок каквој метаморфози. Дубоко сам уверен да је овај текст г-дина Антонића, на истој димензији као и онај који сам у горњем коментару првопоменуо и да има исто апсолутно значење ( у математичком смислу ).

Ако су некоме било неопходно растопљено олово и крилца слепог миша да би дошао до таквог увида, онда ће засигурно неке старе жене, каквих има и мимо источне Србије, помоћу козијих длака на напуштеном гумну, имати ћему да се надају. Још.

Свако добро Вам желим.
Препоруке:
12
3
50 понедељак, 31 октобар 2011 00:30
Биљана Николић@Јован Чедоморовић
Голобради младићи у униформи ЈНА бранилу су чланицу УН од оснивања 24.10.1945. Бранили су земљу у којој су се родили, расли, школовали, којој су положили часну војничку заклетву.

Тада је европска вредност била - крваво разбити чланицу УН оружаном,политичком,војном,финансијском помоћи школско сепаратистичким покретима.

Чедо,Јоване - издаја рођене земље никад није била "вредност" већ најнижи чин најљигавијих људских створења.
Препоруке:
26
2
51 понедељак, 31 октобар 2011 00:48
Бели Орао
Ружичасти Пантер. Хвала пријатељу, уштедео си ми тастатуру. Иначе Милодан се циклично појављује, углавном је на неким новинама е, обиђе Сунчев sustav, сврати до Марса и ето га код нас да нам покаже како се игра Колубарски вез, али нити зна да свира нити да игра.
Препоруке:
13
2
52 понедељак, 31 октобар 2011 01:45
Пера Латиновић
Као што су се 1945. године , на дивљачки начин, српски и руски бољшевици обрачунали са припадницима немачког, албанског и мађарског народа, тако се и данас потомци српских бољшевика уз подршку потомака руских бољшевика, супртостављају вредностима европске цивилизације!
Препоруке:
3
37
53 понедељак, 31 октобар 2011 01:48
Пера Латиновић
Као што су се 1945. године , на дивљачки начин, српски и руски бољшевици обрачунали са припадницима немачког, албанског и мађарског народа, тако се и данас потомци српских бољшевика уз подршку потомака руских бољшевика, супртостављају вредностима европске цивилизације!
Препоруке:
3
24
54 понедељак, 31 октобар 2011 08:07
Bole
Jadni mi građani srbije kad nas slepci vode .
Препоруке:
5
2
55 понедељак, 31 октобар 2011 09:06
Бели Орао
@Пера Латиновић. Обично презиме, ако је то то, говори о човеку. Латини су старе варалице каже мајка Милоша Војиновића. Пријатељу та цивилизација је нас више пута бомбардовала, та цивилизација је уништавала комплетне народе (Индијанци у Северној и Јужној Америци). Та цивилизација гази чизмом, огњем, мачом и камом на све што налети.
Мало носато чудовиште је убило Гадафија само зато што му је дужан паре. Ако треба још?...
Препоруке:
15
3
56 понедељак, 31 октобар 2011 11:35
брм
ОДЛИЧНА ТЕКСТ О ОНОМ ШТО ПОСЕТИОЦИ ОВОГ САЈТА ОДАВНО ЗНАЈУ и против чега су..само шта је алтернатива?..не кажем да је нема, мора је бити, али би наши интелектуалци могли за промену и да је мало конкретније образлажу..сем ако алтернатива није поново беспоговорно и безалтернативнио овога пута у такође непостојећу и немогућу "Евроазију"
Препоруке:
4
2
57 понедељак, 31 октобар 2011 11:36
Биљана Николић
Јован Чедомировић, Пера Латиновић - као што си ти изврнуо имена својих моралних узора, тако су Чеда и Латинка изврнули морал,истину и вредност.

Савет за "жртве руских и српских бољшевиста" - помирите се са реалношћу старом 60 година, у стилу европских вредности.
Препоруке:
13
3
58 понедељак, 31 октобар 2011 11:57
Ружичасти пантер @ Бели орао
Поздрав и свако добро, пријатељу.
Препоруке:
3
2
59 понедељак, 31 октобар 2011 12:46
Marko Gay
Резултати истраживања након изјаве Ангеле Меркер још нису објављени, али се провладини истраживачи отворено прибојавају да ће та подршка, по први пут, бити испод 50 посто


Cudim se da se u Srbiji ovolika paznja pridaje misljenju njenog stanovnistva.

Poznato je, na primer, da u Britaniji vec odavno manje od 30% stanovnistva podrzava EU, pa Britanija ipak ostaje u EU, a za njeno clanstvo zalaze se prakticno sva njena politicka elita.

EU nema nikakve veze sa zeljama stanovnistva Evrope, nego iskljucivo sa zeljama americke vlade.
Препоруке:
14
6
60 понедељак, 31 октобар 2011 13:43
siniša @ Marko Gay
Dao sam vam plus, ali niste potpuno u pravu. Što se zapadnjačkih tiranija i diktatura tiče jeste, ali o njihovim odnosima niste.
Nemate iskustvo sa SAD iz neposrednog kontekta. Zato precenjujete njihovu pamet i domete. Na primer Italija, koja nije ni najmoćnija ni najča ekonomski zemlja EU je u intelektualnom smislu nenadmašna u odnosu na SAD. Nikada SAD neće imati ni diplomatiju, ni obaveštajne službe, ni političku inteligenciju kakvu imaju Italijani. To važi i pojedinačno i za Španiju, i za Francusku i za Nemačku.

Nisu Amerikanci otkrili Španiju i Italiju, nego Španci i Italijani Ameriku. I oni, zajedno sa Englezima i ostalim, su je i naseljavali i formirali.

Ameriku treba da shvatite kao jednog krupnog i snažnog besprizornika, koji ne misli dalje od danas i sutra do podne i koji uleće u sve vrste konflikata i čini usluge pametnijima, a to je EU, kako u celini tako i pojedinačno. Zeleni su oni, SAD za staru frajlu Evropu.
Препоруке:
4
2
61 понедељак, 31 октобар 2011 18:22
Crnjoje
Umjesto da se pise o tome da li je ovih 300% rasta u drzavnoj administraciji od 2000-te, skupo za srpskog poreskog obveznika ili nije, pise se o evopskoj birokratiji? Jos nam oni lijepo rekli da prije 2019. nece ni razmisljati o nasem ulasku!

A ni oni sami ne znaju da li ce sledecu zimu zazimiti u EU.
Препоруке:
6
7
62 понедељак, 31 октобар 2011 19:45
избељивач за Цроноја
Богами Црноје, ти не можеш ни црње би површније.
Препоруке:
4
2
63 понедељак, 31 октобар 2011 23:29
Mилодан @Петар Јанкетић!
Срам те било!
Хвала, врло сте љубазни.
Косово НИЈЕ СУСЕД Србије, већ је то ОКУПИРАНИ ДЕО Србије
Како год да је ми ништа ту променити не можемо, нити што ја онако, нити Ви што овако пишете. Треба да имате на уму чињеницу да је независност Косова признало 83 државе и послало (ваљда) тамо своје амбасадоре.
да нема таквих издајица и полтрона проблем са Косовом би се много лакше решио.

Како, брате? Помози мени (можда) заблуделом да схватим да постоји решење за Косово.
@Uskokovic Sasa!
Добар Вам је коментар. Могао бих се у потпуности сложити са Вама, посебно да је пријем неке земље у ЕУ политичка одлука. Међутим! Евро-бирократе су схватиле да су направиле грешку пријемом Бугарске и Румуније због њихове неуређености као земаља а и Кипра због недефинисаних граница. Пример томе је отезање за пријем Хрватске у чланство. Немојте бити наивни и мислити да је Санадер тек тако дао оставку на премијерско место као и прегршт афера у тој земљи.
Препоруке:
3
7
64 уторак, 01 новембар 2011 00:01
s.p.Lajković
Potpisujem svaku reč i slažem se sa autorom.
Препоруке:
3
3
65 уторак, 01 новембар 2011 00:24
Милодан @ММ!
наш профил пожељности је међу њима вишезначно низак.

Не бих се сложио са Вама. Не желе они, условно речено, "црну рупу" на Балкану. Из стратешких разлога а не због тога што нас превише воле.
@Ружичасти пантер!
Ваша љубав према ЕУ спласнула нити гнев(?), љутња(?), огорченост(?)... према Србији нестали.

Тачна је моја љутња, гнев, огорченост али не према Србији. О нечему се другом ради - политици и политичарима. Немојте моју/Вашу домовину поистовећивати са овим пробисветима.
Нисте разумели контекст термина "узимање новца" а ни граница. Могуће је проширење ЕУ на азијске просторе, то је дуг и неизвестан процес. Имате пример Турске и њену давнашњу жељу да постане чланица ЕУ.
@Бели Орао!
Добро запажање. Немам пуно времена ових дана. Нема ме ни тамо. Фудбалска сезона је у пуном јеку а почеле су и српске славе. Него, реците Ви мени одакле овакве оцене на моје коментаре, преко 230 "минуса" на два коментара. Бојан Тодоровић је за мене мало дете.
Препоруке:
3
6
66 уторак, 01 новембар 2011 09:20
Бели Орао
@Милодан.
Толики минуси!? Само једно. Ако сте Србин, а мислим да јесте јер сте из Јабучја, никад не требате да признате то квази фактичко стање.
Јевреји су 2000 година говорили -догодине у Јерусалиму и дочекали.
Зато само за Вас и остале Бојане Тодоровиће- догодине у Призрену.
Ето Вам само један од разлога брате Србине. Прст на чело и добро се замисли и срећна ти слава.

П.С.

Имам једно њивче тамо негде (не на КиМ) и питали ме неки да је продам. Рекао сам да не продајем ни 1м/кв.
Препоруке:
8
2
67 уторак, 01 новембар 2011 12:44
slobodan 50
išli deda i unuk...išli, išli i naišli na pisca.pitali ga deda i unuk: "izvinte, a za koga ste vi glasali 2000.godine?"
ostadoše bez odgovora, ali nastaviše dalje deda i unuk, idu, idu, nije im lako, ali idu, idu...
Препоруке:
5
5
68 уторак, 01 новембар 2011 16:07
@slobodan50
@pitanje - ОДГОВОР
против оног коме сам на Ушћу веровао,за кога сам ишао у рат, да би његов син шверцовао цигарете, жене носила ружу за ухом, ћерка отворила ТВ.

причаш ли, деда, свом унуку како си пре 1989 гласао за комунисте јер си лепо живео?
Препоруке:
6
2
69 уторак, 01 новембар 2011 18:39
SLOBODAN 50
idu deda i unuk...idu i idu i deda kaže unuku: "sine, uvek trebaš učiti, učiti i biti mentalno zdrav.uvek da se boriš za blagodet i istinu i nikad ne prestaj da učiš i nikad nemoj da kažeš da znaš...tako sine, hajmo dalje, čeka nas dug i težak put..."i nastaviše dalje deda i unuk, a ostaviše za sobom izgubljene u vremenu i prostoru...idu deda i unuk i idu, idu, idu...
Препоруке:
5
7
70 среда, 02 новембар 2011 09:29
@slobodan50
deda bi mogao da posluša savet koji daje unuku... i da konačno ode sa svojim komunističkim jednopartijskim jednoumljem zauvek iz Srbije, sa Tomom o Vučićem, naravno.
Препоруке:
6
3
71 субота, 12 новембар 2011 02:54
Алекса Милновић
Иако су све еврореалистичне и евроскептичне снаге потребне у овом времену,мене СРС плаши.Некако је њихова политика увек била штеточинска и практично-антисрпска.Сетимо се изјаве пред бомбардовање да "многи ће Срби изгинути,али Албанаца на Косову више неће бити",гласање против плана Z-4,резолуције 1244,улога Поплашена у слабљењу РС и издвајању Брчког...ДСС ми је оптимална опција у овом тренутку,али Срби као да имају мало слуха за здраву и искрену националну и народну политику...А ДСС-у фали неки Додик,који би мало продрмао бирачко тело и имао мало мање "академски" стил политичких наступа,али на смисленији начин од Вељиног -"довешћу Сабрину У Лебане да ти покажем како сам опасан"...Без снажне отрежњујуће политичке партије тешко је победити агресивну евро-пропаганду,без обзира на искреност патриотских НВО.
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер