понедељак, 29. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Демонтажа демократије у ЕУ

Kоментари (28) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 30 новембар 2011 16:01
dado
Slažem se sa Habermasom.
Препоруке:
30
13
2 среда, 30 новембар 2011 16:26
Фристајло
Мудри господин Хабермас је све до сад ћутуцкао, посматрајући са стране сав тај свет...
Све то види бар пола Србије већ поодавно; што је њему требало оволико?
Но, Немац, к'о Немац; нерадо признаје грешке.
Сад лепо ту демократију сипајте у тракторе, што би рек'о чувени мислилац из Јагодине...
Препоруке:
85
3
3 среда, 30 новембар 2011 16:31
thinking maize
Е мој Јиргене, остаре, а не стече памет! Па ТВОЈ "демократурски" ДОКТОРАНТ нам је "ЗАПРЖИО" баш "ЖУТУ", ВАШУ "ЧОРБУ"! Оно јес да је због те "кухиње" настрадо, ал, остави полушколоване "демократурчиће" да нам "кроје" Ваше баварске "шпилхозне"! Па не иде Јиргене, Србин и "шпилхозне"! Стварно не иде! Него да те питам старино, УЧИШ ЛИ ТИ РУСКИ!? Ваљаће!
Препоруке:
83
7
4 среда, 30 новембар 2011 17:07
Светислав Костић
Не спотиће се само Хабермас о драстичан суноврат демократије у свим земљама ЕУ, о диктатуру бриселске централе и драматичну редукцију социјалних достигнућа од када се Западу загубио социјалистички конкурент.

Не мора се бити паметан, довољно остати приглуп да би најкасније сваки 30-годишњак могао своју западноевропску околину да пореди са ситуацијом у земљама ЕЗ/ЕУ пре него што Горбачов својом идиотском и деструктивном "перестројком" расформирао Совјетски савез, а Јелцин докусурио и тим актом руско и западноевропско радно становништво дао неолибеларистима на одстрел.

О Балкану, а посебно о стравичним посљедицама по Србију и њено становништво, да се не говори. У свем том неодговорни и приглупи српски бирач ишао домаћим политикантсикм ништаријама наруку.
Препоруке:
56
2
5 среда, 30 новембар 2011 17:33
Драган
Проблем је што огромна већина грађана није ништа боља од својих ехм... "елита", да су они на њиховим положајима многи би били и гори... Уостало зато се све ово и дешава, као људи смо пропали, једна апокалипса људских душа. Ко истрпи а уздржи се од зла, он ће се и спасти.
Препоруке:
50
1
6 среда, 30 новембар 2011 17:38
Aleksandar
Ajde ti koji si trazio da se bombarduje Srbija 1999, kreni u prve redove pobune protiv te elite koju si oduvek verno sluzio svojom opskurantistickom filozofijom.
Препоруке:
72
4
7 среда, 30 новембар 2011 17:56
Србин агностик
Баш фино од Хабермаса што се сетио. Нек буде допуштено да га предложим овим путем за листу "Глобалних Мислилаца", где је у врху, како нас обавештавају данашње новине, нико други, него - нећете веровати - Срђа Поповић. Не тај С. П, него онај други, али нема веће разлике, ни у зрелости ни у ставовима.
Уколико је већ тамо, онда нек уступи место неком мислиоцу, рецимо Срђану Миливојевићу, баш сам га слушао данас на Супштини. Прави мислилац.
Препоруке:
53
1
8 среда, 30 новембар 2011 18:21
robovi falocentrizma
kakvi su to filozofi koji ne osećajusvoje vreme,ne anticipiraju,koji podržavaju nasilje,koji---tavore u svom imenu samo i u imenu oca?žižek i ekipa,susan sontag,pokojna,ovaj,...ne zna se samo zašto su se tako prilježno,obožavaoci i sluge prava sile,utrkivali ko će dati bolji razlog,ko će lepše,živopisnije,razdraganije opisati bombardocvanje srbije i ubistvo građana srbije.koliko ih je,ma ne treba im ni ime spominjati.nisu bili čak ni strpljivi ni oprezni u procenama,tolika je njihova cena.
Препоруке:
53
1
9 среда, 30 новембар 2011 20:07
Jasna*
Kakvi divni,ostroumni komentari,milina ih citati,svaka cast,mnogo bolji i "filozofskiji" og ovog potrosenog filozofa.
Препоруке:
40
3
10 среда, 30 новембар 2011 20:12
Nemac
Opet, nije daleko od pameti da je (neo)liberalni pokret, pod maskom slobode stvorio najgoru ideologiju do sada, goru i od fašizma. U toku vladavine fašističke ideje mali 'ispravni' ljudi su (neko vreme, doduše, do rata) imali brigu države za koju su radili, i ako se nisu bunili, mogli su da ocekuju boljitak. 'Neispravni' su uglavnom fizicki likvidirani. A onda bi došao rat. Priča važi i pod uslovima teorije zavere. U neoliberalizmu mali ljudi su imali mogućnost da rade kod velikih ljudi (kapitalista), a onda su se ovi prozlili, ispalo je da su pare(imovina) bitnije od života i formalnih ljudskih prava. Neispravni ljudi su po zatvorima, postoji smrtna kazna i povećanje mogućnosti praćenja i tiha likvidacija, tipa velikog brata. I ova priča važi i pod uslovima teorije zavere. Ako se ne pronađu spoljnji neprijatelji, mali ljudi će verovatno stradati u okviru unutrašnjeg rata (lepo i ubeđeno, ili preko tihih pojedin. ili masovn. likvidacija). Prva faza: masovna depopulacija stanovništva.
Препоруке:
23
0
11 среда, 30 новембар 2011 23:40
stefan.borota@gmail.com
@ Светислав Костић

О ХАБЕРМАСУ, СЛЕДЕЋОМ ПРИЛИКОМ
По политичкој одговорности се "српски бирач" нимало не разликује од својих колега по свету. Још мање по набеђеној глупости. На то чак указује и Хабермасов одоцнели "дискурз".
Међутим, ви се г. Костић разликујете од већине разумних грађана Србије по ниподаштавању њеног бирачког тела. После увредљивих речи које сте упутили "српским бирачима" се јасно види да ви и вама слични, душом и срцем припадате брозовлуку. [,]
Препоруке:
12
15
12 четвртак, 01 децембар 2011 10:21
Милорад Станојловић
Европска Унија је већ одавно постала специфична социјалистичка земља. Поједини теоретичари сматрају да је у њој и превише социјализма.
Тржиште тамо не решава ништа, о конкуренцији се уопште не прича, а Шумпетерове иновације су бачене у кош.
У Европској Унији се, на жалост, све решава "уредбама" државе.
Демократија се остварује неком врстом демократског централизма, тако да морате гласати све док не усвојите оно што је држава умислила. Регулатива је детаљна и постаје комична, мада је трагична.
Питања слободе "за" или "од" се не поставља, итд.
Представници на изборима изабрани на мандат од 4 године, доносе одлуке које тангирају читаве деценије; посебно у области финансија.
То је пример шта се дешава када једна или група земаља одбаци либералну демократију, демократски парламентаризам и тржишно решење.
Конкуренција или диктат, питање је сад?
С поштовањем и уважавањем,
СРПСКИ ЛИБЕРАЛНИ САВЕТ
Препоруке:
4
9
13 четвртак, 01 децембар 2011 11:52
Светислав Костић
@ Ова адреса ел.поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели ! "višestranačka demokratija u masovnim društvima današnjice predstavlja svojevrsni kompromis između minimalne mudrosti i neodgovorne gluposti".

"Ukoliko prevlada neodgovorna glupost prostog sveta, koju zloupotrebljavaju moralno neodgovorne stranačke vođe, demokratija se preobraća u ohlokratiju – vladavinu ološa".

Потиће из пера честитог српског патриоте, професора и академика Косте Чавоски, 15. Октобра 2010 године, у оквиру једног аналитичког коментара од 7 страница текста.

Да ли по вашој логици због цитата Косте Чавоског о "neodgovornој glupostи prostog sveta" у Србији и за Академика Чавоског важи ваша "дијагноза" о "брозолуку душом и срцем"?

На крају и за вашу информацију, цијело вријеме док нисам налетио пре десетак дана на тај чланак Косте Чавоског, био сам увјерен да квалификација "неодговорног и глупог" српског бирача у Србији по први пут од мене лансирана. Док се ваш "изум" брозолук доима провокативно.
Препоруке:
11
3
14 четвртак, 01 децембар 2011 12:17
thinking maize "гледе" stefan.borota@gmail.com @ Светислав Костић
Овако г-дине Борота, наша браћа из Р. Српске стекла су велико самопоуздање захваљујући томе што су успели да дочекају рат без потпуног пораза и са ИПАК неком државом, па су СВОЈИ НА СВОМЕ! Када су имали ПРИТИСАК на њихове националне аспирације, тај притисак је УВЕК био СПОЉА, од тзв. "специјалних представника" и иних западних ГАУЛАЈТЕРА! Код њих се није "запатило" "другосрбијанство" и ине ГЛУПОСТИ. Поштујем нашу браћу са друге стране Дрине, поштујем њихову борбу и жртве, како оне 1941-45, тако и оне 1991-95. МЕЂУТИМ, добро сте приметили да та САМОУВЕРЕНОСТ браће са друге стране друге ПОНЕКИ пут прелази у АРОГАНЦИЈУ! Та ароганција није баш "без врага", "другосрбијанство" је ЕКСКЛУЗИВНИ "производ" made in Serbia! Тако да је г-дин Костић НАИЗГЛЕД у праву! Но, да кренемо редом: 1) Први светски рат, Србија (Србија, а НЕ Срби!) ТАДА ГУБИ око 1/4 становништва и ПРЕКО 1/2 МУШКАРАЦА! Ако ћемо ПОШТЕНО, то је ВЕЋИ и ГОРИ ГУБИТАК него што је за нашу НАПАЋЕНУ БРАЋУ ПРЕКО Дрине био Јасеновац!
Препоруке:
16
1
15 четвртак, 01 децембар 2011 14:13
mirjana
Kriza Evrope se može isčitati i iz krize njene kulture. To se vidi i iz ovog izlaganja kroz koje kao da miriše filozofska pustinja. Habermas bi hteo nešto novo, ali na njegov način.

Dobro je ovde neko postavio pitanje "profesore učite li Ruski. Valjaće"
Препоруке:
18
0
16 четвртак, 01 децембар 2011 14:46
obostrani
"Habermas istinski veruje u racionalnost"...
E pa bas u tom grmu i lezi zec! Bolje bi mu bilo da malo vise cita Dostojevskog, nego sto uziva u svojim samodopadljivim i ispraznim filozofskim floskulama!
Препоруке:
19
0
17 четвртак, 01 децембар 2011 14:57
Nemac
Dodacu i ovo. Znamo da je nacional-SOCIJALIZAM mrtav, ali da ima vampirsku prirodu. Moze se pretpostaviti da slicno vazi i za (neo)LIBERALIZAM. Pored toga, nisam uspeo da kazem jos neke vazne stvari. Oba "izma" su ponekad suprotnih karakteristika, a ponekad su blizanci. Medjutim, oba potpadaju pod termin ideologija, i kao takva-stetna su po vecinu ljudi u toku nekoliko decenija (vekova). Doduse, ljudi ne moraju da zive(dobro). Oni to, na zalost ili radost, zele. Cinjenica je da su u svetu roba, ljudi vrlo cesto-visak. Iz perspektive sadasnjeg trenutka, bice mnogo ovako ili onako odstranjenih. Odrzivost bi mozda trebala da bude na vecoj ceni, nego tzv. "ljudska prava" ili "slobode", "pravde za sve" (sve ono sto se ne moze konstantno garantovati), a ceo koncept sa mogucnoscu mutacije. Fenomen demokratije sada se, na primer, mnogo rigoroznije proucava. Vidi se i da na scenu vec stupa nesto drugo. Oni koji su ideoloski ostrasceni, "drustveno aktivni", neka se pronadju u tome...
Препоруке:
7
0
18 четвртак, 01 децембар 2011 16:25
stefan.borota@gmail.com
@ Светислав Костић [2]
Иако је могуће да је г. Чавошки написао наведено, то не пружа ни изговор а камоли покриће за увреду које сте упутили "неодговорном и приглупом српском бирачу".
Нико никада није био паметнији од свог народа, па тако ни ви г. Костић. [,]

@ thinking maize
Нисам спреман да са вашим псеудонимом пребројавам српске жртве. [,]
Препоруке:
8
1
19 четвртак, 01 децембар 2011 16:45
Filozofija
Мени је драго чути све ово па било и од Хабермаса, чија дјела све више подсјећају на Хегела по својој нечитљивости.
Сасвим је корисно када се сукобњени интереси усмјере на добробит једне угрижене стране, а у ово случају и наше, српске. Наравно, наши политичари ће потпуно превидјети све што је Хабермас рекао и дрљати о Европи као јединој алтернативи.

@thinking maize "гледе" Ова адреса ел.поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели @ Светислав Костић
Када имате посла са арогантним изасланицима са Запада, најбољи тон да им одговорите је управо арогантни.
Разлика између Републике Српске и Србије је у свијести о сопственом идентитету. Срби у Србији нису сигурни шта су, ко су и да ли се тога што јесу заправо стиде. Срби у Српској су поносни и имају јасну слику о идентитету. Такође, побројавати жртве је незахвално.
Препоруке:
16
2
20 четвртак, 01 децембар 2011 19:52
Pavle / D
Култивисани бес је преузео од Маркса, ... а јасноћу од америчких прагматиста. Bes? Taj covek je akademska lutka. Jasnocu od americkih pragmatista? Taj covek je cisti nemacki metafizicar, taj nikad nista nije rekao jasno.Никад није правио циркус и увек је био левичар (иако сигурно има оних који се неће сложити са овом констатацијом).Levicar? Taj covek je uvek bio oportunista.Pрви пут у историји ЕУ se заправо суочавамо са демонтажом демократије. Нисам мислио да је то могуће.Naravno da nije mislio. Njegova naivnost nema granica.Неизвесна будућност и упозорења из прошлости - то је оно што нам Хабермас нуди.Dakle nista, sto nezna svako. Habermas je bio opijen EU, to je trebalo biti neko novo istorijsko cudo, al eteo ode mast u propst.Bio je tu spomenut i Zizek. Hamermas ne doseze ovome ni do clanaka.
Препоруке:
12
1
21 четвртак, 01 децембар 2011 21:48
Ad hoc
Herr Professor полулаже.

1.Европа а посебно Немачка је под амерском окупацијом.
Наша "СЛОБОДА" је контролисана.Само у Немачкој наводно има око 50ооо амерских војника,вероватно много више.Око 2оо атомских бомби.Није подписан мир-још увек примирје.

2.Ратови/Револуције у Европи ХХ-века су плачени амерским доларима(извор:Anthony Sutton).
САД-су извршиоци,мозак City и Rotshild/Rockfeller.

Док то не укапирамо и некако се те тешке беде ослободимо бићемо само луткице пупетира.

У праву је кад каже да су политичари забринути за њихове изборе а не добробит народа.
Такође-Европски савет.
Брине о доброплаченом "радном месту".
НАЈПОДОБНИЈИ(који кушају и раде по заповести стварних владара, из сенке) без икаквог радног педигреа се постављају на најодговорније функције.
Извор:Nigel Farage.
Тек кад амери исфурају ,имамо шансу да направимо Европску Унију ,за све државе Европе.
Без НАТО-а.
Евро-Војска ,заједно са РФ.
RR-(Rotshild/Rokfeller)ће нас вероватно радије атомирати.
Препоруке:
15
1
22 петак, 02 децембар 2011 05:32
Hafenzi Dojc
Habermas je jadni "filozof" oportunista. General koji je samo i uvek nakon bitke pametan. Nas narod ima mnogo filozofskijih i pametnijih izreka, mada se na prvi pogled mogu uciniti grubljim. Pravi vizionari i junaci politicke i filozofske misli (izmedju retkih ostalih - NOAM CHOMSKY) su oni, koji shvatajuci opasnosti (u svetu u kojem "ne postoji" verbalni delikt), UVEK I SVUDA, POSTENO saopstavaju svetu do kog je stadijuma metastaze dosao. Ali, pun stomak, lagodan zivot i suskavi sareni papiri, deformisu svest i ubijaju elementarno postenje. Takav je slucaj i kod nabedjenog filozofa Habermasa.
Препоруке:
10
2
23 петак, 02 децембар 2011 10:28
Лаповац
О том Хабермасу нисам раније ништа знао. Ако је тачно да је подржавао бомбардовање Србије 99те, онда је и то доказ његове величине. А и његов закључак да политичари нису у стању да теже било чему осим томе да буду поново изабрани, и није на неком филозовском нивоу, јер то како рече горе неко од коментатора, зна пола Србије већ подуже. И наставак те мисли да политичари у тој УЕ немају никакву политичку суштину, ја бих рекао политичку памет, и никаква убеђења, ја бих рекао визију макар за десет година унапред, је управо мене још пре двадесетак година одвратио од помисли на успешност било каквог могућег концепта уједињене Европе.
Препоруке:
8
1
24 петак, 02 децембар 2011 19:00
Jasna*@Lapovac
Jeste podrzavao Nato bombardovanje Srbije i bio mentor nasem velikom "viziJonaru",koji je takodje podrzavao bombardovanje Srbije.
Препоруке:
9
0
25 петак, 02 децембар 2011 20:22
Аца
Сви политички, економски или религијски системи могу поново да се изграде ако дође до њиховог уништења, али уништење (у овом случају Европске) Расе је вечно!
Препоруке:
5
0
26 субота, 03 децембар 2011 02:59
Турас
Хабермас је немачки хазар,кратко би га анализирао уз осврт на Д.Лучића.Његова философија је махом фокусирана на западна виђења.Нас на истоку вероватно,као и увек сматра"потрошним материјалом"Дајем за право С.Костићу и убеђен сам(тхинкинг маизе)да спорна опаска о"приглупим србским бирачима" није буквално мишљење дотичног господина да би се извео закључак о ЦЕЛОМ народу.Зато демографска катастрофа Срба у првом св.рату није за поређење са Јасеновцем и не слажем се са раздвајањем Срба по овим страдањима. Јер је то наша заједничка мука.Раздвајање, видите и сами докле нас је довело.
Препоруке:
3
0
27 недеља, 04 децембар 2011 10:14
влајаи
И овај, премијеров ментор, се сматра највећим мислиоцем данашњце! Нећеш ти никада бити Кант.
Препоруке:
2
0
28 уторак, 06 децембар 2011 22:44
Katon
Ha, ha kakav luzer. Demokratija propada i tehnokrati preuzimaju stvar, a dokaz za to - smanjena je moc Evropske Komisije! Najtehnokratskijeg, najdiktatorksijeg i najmanje demokratskog tela koje postoji u EU!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер