петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Реакција на текст Ђорђа Вукадиновића

Kоментари (71) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 19 јануар 2012 11:57
Саша
Безброј пута до сада се показало да су разне анкете и истраживања јавног мњења биле "наручене". Ја додуше не видим у Вукадиновићевом тексту да прозива било кога. Изјава Делевићке у том тексту изгледа само као шлагворт, за текст. Ја се на пример крећем у друштву евроентузијаста и овде и у иностранству, па и код њих примећујем слабљење евроентузијазма, а камоли код оних који и не размишљају о Европи.
Нека НСПМ направи анкету, као што иначе чини на друге теме , нека гласају сви који имају интернет и видећемо резултат.
Препоруке:
131
3
2 четвртак, 19 јануар 2012 11:59
ma nemoj
Meni to izgleda da kaže da je kancelarija nekoga podmitila, i da je podmićena istraživačka kuća koja je sprovela to istraživanje – a to je „Ipsos stratedžik marketing”.


Meni to ne izgleda, meni je to jasno! zasto! pa, jel ima eu alternativu? nema, Kraj svake polemike!
Препоруке:
112
4
3 четвртак, 19 јануар 2012 12:04
Alef
Na predsednickim izborima sa Kostunicom i Labusom kao kandidatima S.Bogosavljevic je par dana pred izbore izasao sa procenom da Labusu fali 1% procenat da pobedi Kostunicu vec u prvom krugu. Iste veceri je grad bio oblepljen plakatima Labusa sa novom porukom: pobedjujemo u prvom krugu! Cilj njegove tvrdnje je naravno bio da dodatno motivise Labusove glasace kako bi postigao bolji rezultat. Rezultati izbora su naravno bili sasvim drugaciji, Kostunica je do nogu potukao Labusa ali nije osvojio 50% ukupnog glasackog tela. To nikad ni Tadicu nije poslo za rukom ali mu je Kostunica kao sef parlamentarne vecine to omogucio.
Препоруке:
138
1
4 четвртак, 19 јануар 2012 12:08
...
"Најежим се када се, као између редова, а заправо олако, квалификује озбиљан посао као некаква мутна радња."

I ja se najezim kad vidim ko sve rovari po ovoj zemlji i sta sve rade narodu raznorazni. A pogotovo se najezim od gebelsovih djaka koji manipulisu, lazu narod pokusavajuci da oblikuju javno mnjenje i prilagode ga interesima neprijatelja srpskog naroda ( okupatora EU) i njihovih domacih poslusnika.

Gospodine Vukadinovicu samo napred, pogodili ste pravo u centar, vidite kako skacu evrofanatici kao popareni.

Dole okupator i njegove sluge, sloboda Srbiji !
Препоруке:
161
4
5 четвртак, 19 јануар 2012 12:12
стратешко повлачење
Ау, каково провидно извлачење. Тек да се, као, реагује, очигледно по налогу, а да се ништа не каже и не уђе у клинч. А о ономе "најугледнија итд." агенција на Балкану боље без коментара.
Препоруке:
116
2
6 четвртак, 19 јануар 2012 12:15
А.Ђ.
Из овог текста види се да је господин "много љут", али не и да је вољан да се упусти у научну полемику. Наиме осим начелног признања могућности маргиналне грешке, у виду 1-3 одсто, он не даје ама баш ниједан аргумент да је ово истраживање поуздано. Док о забележеном тренду ( пораст броја људи за ЕУ, а опадање броја против ЕУ ), који је у његовом истраживању супротан не само по подацима из других истраживња сличног типа него и здравом разуму, неће ни да расправља. Коначан доказ може се извући само из озбиљног увида у методологију процеса истраживања, што би господин сигурно окарактерисао као "пословну тајну", тако да никада нећемо моћи ван домена логике да дођемо до неоспориве истине.
Препоруке:
81
3
7 четвртак, 19 јануар 2012 12:25
Alef
Da se vratim na S.Bogosavljevica i njegovu "prognozu" od pre 6-7 godina. On ne samo da je napravio kolosalni promasaj u prognozi istrazujuci javno mnjenje 5 dana pred izbore vec je obrazlazuci svoje rezultate napravio ociglednu matematicku gresku (ne lapsus, greska je bila u funkciji tvrdnje da Labusu fali mrvica pa da pobedi vec u prvom krugu)zbog cega je izvrgnu podsmehu kao predlog u "Utisku nedelje".

Bilo je komicno kako se univerzitetski profesor blamira ne bi li pomogao Labusu. Izvestaj Stratedzika mozete videti recimo na linku http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=70601.
Preporucijem analizu njihove procene na linku http://www.vreme.com/cms/view.php?id=323035, on upravo govori o pomenutoj mahinaciji S.Bogosavljevica mada se njegovo ime u tom tekstu ne pominje.
Препоруке:
98
0
8 четвртак, 19 јануар 2012 12:40
А.Ђ.
@Alef
Ваш допринос овој расправи је изврстан. Хвала вам на томе. Важно је да се против пропаганде боримо аргументима, јер то је језик који не могу да оспоре ни они који имају другачија уверења.
Препоруке:
75
0
9 четвртак, 19 јануар 2012 12:42
јесте јесте
Разлика је у критеријуму. Направили сте истраживање непосредно након Меркелине посете, када је подршка сигурно драстично пала у односу на општи ниво подршке који је важио у том тренутку. И врло је могуће да се у међувремену, у односу на тај моменат (непосредно после посете Меркелове) подршка нешто мало поправила, али зашто онда не наводите тај критеријум, него сте навели према истраживањима од пре шест месеци, што је општијег и релевантније за упоређивање. У ствари се очајнички хватате за сламку од вћног сока и користите то да бисте интерпетирали како је подршка порасла. Али народ и без истраживања види да је супротно.
Препоруке:
57
0
10 четвртак, 19 јануар 2012 12:57
Светислав Костић
Када је у питању категорија такозваних другосрба у Србији, потребна је крајња обазривост. Ти фанатици су спремни да у постизању њихових циљева Србије у ЕУ и Натоу ставе сва нечиста средства у покрет, а крупне и безобразне лажи за њих се само по себи разумије.

Сјетите се само дрске лагарије са 1000 евра и каснијег признања оног лагатора да би обмањивањем предизборне јавности помогао Тадићевој изборној побједи.

Од тога је само још горе, да послије "признања" нити Динкић нити Тадић ни оком да трепну, и сва је прилика да ће и слиједеће година да остану на власти захваљујући бирачу кратке памети.
Препоруке:
68
1
11 четвртак, 19 јануар 2012 13:04
Владан Ненадић
Требало би да ми је већ досадило да понављам као папагај, али нека...

Кога не мрзи да проверава, или коме неће припасти мука, може да посети веб презентацију Демократске странке и провери следеће:

Срђан Богосављевић је председник Одбора за информационо друштво и телекомуникације Демократске странке.

Та чињеница га дисквалификује као релевантног учесника дискусије о истраживањима јавног мнења у Србији.
Препоруке:
142
0
12 четвртак, 19 јануар 2012 13:04
Konobar
Mogao bi istražitelj da pogleda samo dve činjenice. Hrvatska je dobila državu i silne novce od EU, pa se upljuvali svi od Josipovića do estradnih umetnika da narodu oslade EU ne bi li prošla natpolovična većina za EU. Sa druge strane EU je ekonomski unakazila Srbiju, amputirala Kosmet, navija za regiju Vojvodinu sa kancelariojm u Briselu, Muftiji su ugrožena ljudska prava, još malo pa će da uvedu Eulex u Beogradski pašaluk. Pa koji je to procenat Srba koji navija za to? EU - ni u ludilu.
Препоруке:
92
0
13 четвртак, 19 јануар 2012 13:18
srpkinja
g.S.Bogosavljevic, POZURILI ste, jeste pozurili ste da demnatujete g.Vukadinovica, bas zato sto vrlo dobro ZNATE, da je u pravu.
Kako i sami kazete, koliko ljudi radi na takvim "istrazivanjima" imali smo dovoljno primera da se uverimo i koliko se MANIPULISE sa rezultatima!

Kada se zna za koga radite, za ciji "stratedzik" se angazirate, onda POVERENJE u svaku rec g.Vukadinovica moze samo da se poveca iz minute u minutu!
Препоруке:
76
0
14 четвртак, 19 јануар 2012 13:51
Бојан
Интересантније од покушаја вађења г. Богосављевића је чињеница да је веома брзо реаговао на Вукадиновићев текст. Друга Србија је раније потпуно игнорисала тзв. патриотско мњење и ауторе. Данас, како им догорева до ноката, хватају се за сламке. Ово је врста легитимације НСПМ-у да је значајан фактор у медијском небу Србије.
Препоруке:
74
0
15 четвртак, 19 јануар 2012 13:52
Милутин
Опште је познато да стално пред изборе Богосављевићев Стратеџик маркетинг, сада са додатим именом, спинује за појединце , шири полуистине, и то отворено.

Та његова агенција служи за класично спиновање, агитпроп, за креирање новог разсположења кроз полинформације!

И кад прођу избори , кад се види да су неке форсиране "чињенице", "резултати", изјаве биле погрешне, онда се Богосављевић повлачи, нема га месецима и више , да се заташка обмана.
Препоруке:
71
0
16 четвртак, 19 јануар 2012 13:53
Синиша
„Ипсос стратеџик маркетинг” ради искључиво на тржишту…”
А, реците молим Вас, господине Богосављевићу - који процентуални део прихода ваше агенције потиче од државе, јавних предузећа и осталих установа чији је власник држава?! А, ви сте као случајно члан "са функцијом" у ДС која је на власти?
И, Ви то називате тржоштем?!
Препоруке:
92
0
17 четвртак, 19 јануар 2012 16:37
siniša
I sam sam se morao upoznati sa elementima statistike kao bazične naučne metode i mnogo je cenim.
Takođe mi je jasno da su zloupotrebe kako moguće tako i česte.

Pa dajte gospodine Bogosavljeviću, dajte te podatke.

Prof. Vukadinović kaže "izgleda" da nije iznad 50%, a vi kažete, mi smo prebrojali da jeste.

Sigurno je da je "prebrojali" jače, naučnije i verodostojnije od "izgleda".

Pa kad je već tako dajte te brojeve, dajte obelodanite uzorak, obelodanite metodologiju, nismo ni mi pali sa kruške, da nass pričom o "nauci" driblate kao volove.

Možda ste i u pravu. Ali ja i dalje mislim da podrška ulasku u EU nije ni 30%, a i tih 30% su vrlo čudno motivisani.
Препоруке:
63
0
18 четвртак, 19 јануар 2012 18:02
Биљана Николић
И површни познавалац статистике зна да узроци ове величине имају статистичку грешку већу од 3 одсто и да, на пример, наше измерено 51одсто и 49 одсто (што је мање од 50 одсто) нису статистички значајно различити


Маните статистику,ајмо мало о маркетингу, психолошкој граници илити баријери. Нема исти значај и ефекат вест о паду подршке уласка у ЕУ испод 50% и вест да је подршка уласку у ЕУ,упркос паду, и даље преко 50%.

Свака распродаја на тржишту води рачуна о психолошкој граници купаца. Зато су цене 9.999 динара", нису заокружене на 10.000 динара или 10.001 динар.
Препоруке:
70
0
19 четвртак, 19 јануар 2012 20:07
Ружичсти пантер
"Најежим се када се, као између редова, а заправо олако, квалификује озбиљан посао као некаква мутна радња."

Па и мутне радње су озбиљан посао. Можда чак најозбиљнији.
Препоруке:
62
0
20 четвртак, 19 јануар 2012 20:45
Jovo
Ova agencija i S. Bogosavljević su toliko pristrasni da je to glavna kvalifikacija u poslu kojim se bave. A trebao bi da u poslu koji rade budu objektivni, to je osnovni, elementerni preduslov u istraživanjima, anketama. Utoliko ga to diskvalifikuje u poslu koji radi.
Bogosavljević je čak i ostrašćen, ponaša se kao navijač DS, samo on to, na njegovu žalost, ne primećuje. Ali, vide građani Srbije da on radi po narudžbini. Zato je dobro plaćen pa može da kaže da je uspešan u poslu. U svojim izjavama i komentarima on iskazuje potpunu neobjektivnost, navijačko raspoloženje prema DS i to već čini godinama. Petlja sa podacima, potencira ili umanjuje vrednosti, već prema potrebama DS.
Jednom rečju, tuga od "istzrašivača". A sa "istraživačicom" Logar čini neprevaziđeni tandem fanova DS.
Misli li on da su građani Srbije glupi da to ne vide.
Препоруке:
52
0
21 четвртак, 19 јануар 2012 21:37
Штирлиц
У идејном тандему је са "новинарком" Надеждом Гаће а у истраживачком тандему је са "истраживачицом" Логар.
Препоруке:
50
0
22 четвртак, 19 јануар 2012 23:52
фристајло
Ако сте Ви у праву а Ђорђе греши- онда је то страшно.
Препоруке:
40
0
23 петак, 20 јануар 2012 00:04
@Саша
I sta kad se vidi da ne znaju da predvide stvari ni u svom dvoristu?
Препоруке:
22
0
24 петак, 20 јануар 2012 00:12
Žika Ž
Tvrdnja da je 51% "skoro isto" kao 49% ista je kao tvrdnja da je u prodavnici 99,99 din "ista cena" kao i 100 din.
Препоруке:
24
4
25 петак, 20 јануар 2012 00:21
Милић Петар
Ваш највећи посао биће да те резултате истраживања јавног мњења прогласите као референдум.
Не видим другог начина да у Србији тај референдум прође (мада увек могу политичари да га прихвате у име грађана), макар га понављали док се народу не смучи.
Препоруке:
33
0
26 петак, 20 јануар 2012 00:34
В. Сидерис
Па нисам приметио да Ђорђе Вукадиновић инсинуира - ни у овом - нити у било којем другом случају. Ђорђе Вукадиновић вас - брате, исмејава, да не кажем какву тежу реч(нпр спрда вам се).
То што је Ваш аргумент чињеница да знате да је Делевићка на путу, и да журите... па то је смешно.
Најбоље би било да се нисте оглашавали, требало је да Вас поучи Угричићев, и капетана Скетинија случај.
Насукани сте.
Препоруке:
40
0
27 петак, 20 јануар 2012 00:40
micky
Je li to onaj isti sto je pred zadnje parlamentarne izbore u Srbiji tvrdio da ce LDP da dobije 29% slovima dvadesetdevet prozenata. Jako ozbiljan rad je i sada odradio.
Препоруке:
50
0
28 петак, 20 јануар 2012 00:48
Dragan
Ovaj priča priču kao da je Srbija zemlja bez korupcije u kojoj vlada sređena situacija i poverenje između građana i vlade - a sve je upravo obrnuto, korupcija se preliva na sve strane, narod od silnih prevara i laži vladajućih, nema više nikakvo poverenje u iste, mediji stvaraju virtuelnu "stvarnost" koja ima malo ili nimalo veze sa istinom. I sad se nađe neko da sve to zanemari kao da ga nema i u stilu tih medija i virtuelene realnosti priča priče koje veze s istinom nemaju.

da,ja sumnjam u rezultate te ankete i svakako smatram da je bilo mutnih radnji, bilo onih bez rukavica bilo onih u belim rukavicama - ali mutnih svakako.
Препоруке:
27
0
29 петак, 20 јануар 2012 00:52
Марио Калик
Пошто се у принципу не петљам у дневну политику, и ја ћу невољно да прокоментаришем реакцију овог самозваног експерта за истраживање јавног мнења. Мислим да је на прошлим парламентарним изборима агенција дотичног оманула за "свега" десетак процената у предвиђању рејтинга појединих странака, а и раније су се дешавале "случајне" грешке. Што рече један мој познаник, ако се држи до части и морала, после тога се затвара брава и тражи други посао. Кад већ спомињемо морал. А то што му је фирма све већа, и што има све више новца, уопште не мора да говори о поузданости рада, већ пре да има моћне и богате наручиоце. Који плаћају за софистицирано завођење јавности посредством "реномираних" агенција.

Опште је позната ствар из социјалне психологије да један значајан број људи нема изграђен влатити став, већ се управља мишљењем "већине", нарочито ако је сагласно са владајућом опцијом. Утолико пре је код ових истраживања реч и о сугерисању и формирању ставова, а не само опису оних већ формираних.
Препоруке:
49
0
30 петак, 20 јануар 2012 00:53
Даг
Нимало елегантно (и интелигентно) заступање себе самог и свога коња (фирме). Аргумената нема, осим оног - ја знам статистику! Али то незнање најлакше се открива кроз изједначење цифара 49 и 51. Та разлика је огромна, и о томе је, по моме схватању, реч у Вукадиновићевом критичком тексту.

Наравно, у та два процента статистичке грешке крије се сва моћ овог, иначе глупкастог, спиновања јавности. Онај ко наручује, након тога сервира. Кувару остаје само варјача.

А гопођа наручилац иначе не зна да кува, али зато страсно жели да се "њено" егзотично јело допадне широкој публици. Публика нажалост воли домаће, непрскано.
Препоруке:
37
0
31 петак, 20 јануар 2012 00:56
s.p.Lajković
Podsetite nas direktore kada su se vaši podaci o rezultatima glasanja za stranke na izborima podudarali sa rezultatima na istim ?
Da vas podsetim - NIKADA ! Zato vaše sakrivanje iza nekih naucnih metoda koje zapravo ne postoje zato što su takve metode relativne, prerasta u paniku ...Ko je lud da baca više novac za takve budalaštine kao što je takozvana statistika ?!
Препоруке:
24
0
32 петак, 20 јануар 2012 01:31
неверодостојно
Па, ствар и јесте у манипулацији с оних три одсто, које чине да резултат буде испод или изнад 50 одсто. Постоје трендови, али и манипулације скоковима у њиховом паду на овај начин.
Не верујем зато овом човеку, не зато што је лажов, већ зато што ради посао у којем су лажи те врсте дозвољене и од њих живи.
Препоруке:
25
0
33 петак, 20 јануар 2012 01:32
insajder
Свестан сам да ћу навући гнев читалаца НСПМ, али пошто сам некада радио за фирму господина Срђана Богосављевића , уверио сам се да је иста убедљиво најбоља и најпрофесионалнија кућа на Балкану у области истраживања медија.
Ради истине, господин Срђан Богосављевић никада није лажирао своке резултате. Напротив, имао је велике финансијске губитке и ризиковао је своју пословну будућност зато што неки његови важни (богати) клијенти нису били задовољни резултатима истраживања.
Да је било промашаја, било је. Свака методологија има своје добре и лоше стране.А грешке се јављају како због мањкавости саме методологије (ниједна методологија не гарантује искреност испитаника и не може предвидети да ли испитаник говори истину или не), тако и због грешака у самој продукцији (грешке приликом уноса података, лоше формулисана питања исл.), али је у односу на своју конкуренцију за три копља изнад.
Господин Срђан Богосављевић јесте мој политички неистомишљеник, али изузетан професионалац.
Препоруке:
4
44
34 петак, 20 јануар 2012 01:49
Заиста дрскост
Стратеџик маркетинг Срђана Богосављевића никад се није потврдио као објективна агенција. Они располажу теоријом истраживања и медијским простором који им све досовске опције на власти штедро уступају. Резултат је, међутим, мршав. Једино што успевају, заиста, је да помогну тој половини политичког спектра на навуче два-три процента више.
Препоруке:
34
0
35 петак, 20 јануар 2012 03:58
Marko Gay
@ Марио Калик

Опште је позната ствар из социјалне психологије да један значајан број људи нема изграђен влатити став, већ се управља мишљењем "већине", нарочито ако је сагласно са владајућом опцијом.


Fascinantna tema.

Svaki poredak ima rok trajanja, samo je konformizam istinski vecan i neunistiv.
Препоруке:
17
5
36 петак, 20 јануар 2012 04:46
@insajder
Убедили сте ме да мало озбиљније схватим моју комшиницу која гледа у шољу (понекад баца и боб). Јер потпуно сте у праву – свака методологија има своје добре и своје лоше стране.
Препоруке:
22
0
37 петак, 20 јануар 2012 05:34
Зоран
"И површни познавалац статистике зна да узроци ове величине имају статистичку грешку већу од 3 одсто "

Па ако таква истраживања имају статистичку грешку већу 3 одсто што су уопште објављивана?

Испаде још једана чињеница на страни Вукадиновића?
Препоруке:
22
0
38 петак, 20 јануар 2012 06:07
Kiza
U inostrantsvu sam vodio agenciju za marketinska istrazivanja oko 12 godina. Par puta sam na tenderima pobedio IPSOS koji nije ni postojao kad je moja agencija osnovana. Uvek sam smatrao IPSOS za abmicioznu, agresivno samopromotivnu agenciju bez mnogo znanja i iskustva: "legenda u sopstvenoj pauzi za rucak".

Realnost marketinskih (a jos vise politickih) istrazivanja je da kvalitet rezultata zavisi najvise od klijenta. A postoje dva tipa klijenata:
1) oni koji hoce realne rezultate i
2) oni koji hoce rezultate.
Jos nisam naisao na agenciju koja je odbila da odradi posao za drugi tip, a narocito ne doticna.

To sto ova personane moze da promeni ovu realnost marketinskih istrazivanja.
Препоруке:
26
0
39 петак, 20 јануар 2012 06:09
Veljko
Nije mama klela Muju sto ce kockao nego sto se vadio.
Препоруке:
27
0
40 петак, 20 јануар 2012 07:38
Горан Станковић
Нисам у тексту гдина Вукадиновића видео да је наведена агенција која се поиграла подацима (испитивањем тзв.јавног мнења ), већ институција ( која је нажалост на буџету )и која, видимо, троши паре и даље ( директорка на путу ). А ово ми личи на виц : Добар дан зла жено... .
Препоруке:
23
0
41 петак, 20 јануар 2012 09:18
Посматрач
Господине из "Стратеџика...", ко Вас плаћа???
И ја се најежим, и не само ја него читава честита и ојађена Србија, кад помислим који је смисао постојања тога "Стратеџика"?
Коме је тај "Стратеџик" потребан да би га плаћао и чијим новцем је плаћен???
Прво на ова питања треба одговорити да бисмо расправљали о следећим.
Препоруке:
31
0
42 петак, 20 јануар 2012 09:57
ivan3012
Ovo ritanje,pardon-clanak-samo je potvrda da je G. Vukadinovic kao i uvek u pravu..G.Vukadinovicu,potpisujem i ono sto jos-niste napisali!
Препоруке:
16
0
43 петак, 20 јануар 2012 10:15
Марио Калик
@ insajder

Срђан Богосављевић:

Нећу се чак позивати на чињеницу да је „Ипсос стратеџик маркетинг” већ 15 година убедљиво највећа агенција на Балкану која се бави тржишним, медијским и друштвеним истраживањима и да ради искључиво на тржишту које процењује вредност тог рада тако што је фирма не само стално највећа него расте из године у годину


Овде је СБ у колизији са самим собом јер се ипак позива, ал ајде.

insajder:

Срђан Богосављевић...имао је велике финансијске губитке и ризиковао је своју пословну будућност зато што неки његови важни (богати) клијенти нису били задовољни резултатима истраживања


Овде сте у колизији ви са СБ-ом. У његовој изјави се виде само успеси и раст, никакви губици и падови. Уосталом, ако је баш тако како кажете, зар не би СБ искористио управо то што наводите као можда најубедљивији аргумент против Вукадиновића?!
Препоруке:
17
0
44 петак, 20 јануар 2012 10:23
Марио Калик
Овако, по вама испада да СБ лаже, што у самохвалисавости није чудно, а онда је све могуће. И то да велики финансијски губици и ризици око пословне будућности, ако их је заиста било, проистичу пре из непрофесионалног одрађивања свог посла, и губитка поверења одређених клијената, а не из професионализма. А управо о тој непрофесионалности, поред неетичности, говоре Вукадиновић и већина коментатора.
Препоруке:
17
0
45 петак, 20 јануар 2012 10:23
Jasna Simonović
Lepo je što gdin autor brani činjenično potkovanu statistiku koliko god da i činjenice, i pored svih "zaštita", mogu biti podložne manipulacijama, (mis)interpretacijama,itd. (čak i statistika u kliničkim istraživanjima lekova danas itekako podleže sumnji, a kamoli najčešće internet igrice sa anketama!)...

(n.pr.Sećam se nekih davnih izbora kada je mislim Koštuničina pobeda bila propraćena zaključku CNN reportera iz Beograda da je bio izuzetan odziv naroda za izbore, a jedva se navuklo više od 50%!
(uzgred, sam taj limit statistike na pola puta, odnosno, 51% mislim da je već sam po sebi prilično jadan da bi se uputio ka nemogućoj jednačini 51% = 100%)...

Uzgred, kada će referendum za ulazak u EU?! Bez njega, sva istraživanja, uključujući i profesionalna sitraživanja Stratedžika, padaju u vodu u samom startu koliko god da su dobro uradjena!)

Zašto bi ulazak Srbije u EU ličio na uterivanje "stoke u tor" kad može da bude elegantan?
Препоруке:
19
0
46 петак, 20 јануар 2012 10:39
БС
што је фирма не само стално највећа него расте из године у годину.


"док они тапкају у месту ова фирма само расте".
Препоруке:
9
0
47 петак, 20 јануар 2012 10:51
Danilo
Mislim da narod Srbije jos nije svjestan koga je doveo na vlast prije jedanaest godina.Naravno,osim ovdje mnogobrojnih komentatora koji daju pravu ocjenu stanja u drzavi.

Da ne duljim,sve je poznato,lazu,varaju,kradu,a sada su na putu i da prodaju drzavu.Oni ne obracaju paznju ni na sta osim na sebe,egoizam im je u genima.

Parola,EU nema alternativu je propala stvar,a,s tim su propali i protagonisti te parole,oni to znaju i prema tome prave plan za izbore.

Nova parola ce biti ta da izbore,ni po koju cijenu, ne smiju izgubiti.Bice to za njih pitanje zivota i smrti.Upamtite sta sam rekao.I sluzice se svim nedozvoljenim sredstvima da ostanu na vlasti kako bi zavrsili sa Srbijom..
Bojim se velikih nereda u Srbiji poslije izbora.
U svu tu njihovu propagandu ce se umijesati i zapadne ambasade sa svojim isprobanim receptima,proglasimo pobjedu prije prebrojavanja listica,a ako je ne bude,vrisnucemo da smo pokradeni,placenici ce zaposjesti ulice,tako da ce cirkus biti kompletan.
Препоруке:
17
0
48 петак, 20 јануар 2012 10:53
Vuk
S.Bogosavljevic i njegova agencija vec godinama rade u Srbiji istrazivanja javnog mnenja metodologijom "Sto je babi milo...".
To samo po sebi i nije takav problem, ali kad doticni pozeli da se ti rezultati shvataju kao rezultati pravog istrazivanja onda to postaje smesno.
Gospodin Bogosavljevic bi trebao bar znati ako nista drugo, kako "prodati" laz.U principu laz se moze lako provuci ako se u nju ugradi i delic istine.
Ali ne on i narucioci ovih istrazivanja su ubedjeni da su toliko sludili i otupili Srbe da im i ovako ocigledne lazi mogu servirati i da ce Srbi to sve prihvatiti kao neopozivu istinu.
Na zalost po Bogosavljevica jos ima mislecih Srba i jos ima u Srba javnih licnosti dovoljno hrabrih kao Djordje Vukadinovic koji ce javno reci za ovakva istrazivanja sta su.
I na kraju "Ipsos stratedzik marketing" kako to SRPSKI zvuci.
Препоруке:
13
0
49 петак, 20 јануар 2012 11:17
exp
ne znam zasto ne verujem u tvdnju SB da je njegova firma najveca na balkanu. mozda je odgovor u ovih pedesetak reagovanja na "Reakciju na tekst Djordja Vukadinovica". izgleda da SB ovde niko ne veruje i to moze da bude poucno i za njega.
kod "insajdera" mi je indikativno ono "na balkanu" (slicnost nije slicajna), a i da bi njemu poverovao, morao je da radi u bar jos jednoj firmi ovog tipa (na balkanu). a zasto ne u evropi, ili ovom delu evrope. ili nisu dorasli EU "istrazivanjima".
znam slucaj iz prve ruke. jedna americka firma narucila istrazivanje uspesnosti jedne njene akcije (svojevremeno reklamirane naveliko). i kad su dobili rezultate, nisu bili zadovoljni "uspesnoscu". bilo im je malo, pa su ih iz te agencije za istrazivanje javnog mnjenja pitali: "a koliko vam treba?" sledeci rezultati pokazali su da je akcija bila vrlo uspesna. naravno, i u jednom i u drugom slucaju treba opravdati pare koje ce tek da dobiju, jedni za akciju, drugi za istrazivanje.
a zasto se SB prepoznao?
Препоруке:
14
0
50 петак, 20 јануар 2012 11:27
Љута трава на љуту рану
Будућим да верујем да ће господа из агенције пажљиво да проуче постове на НСПМ, онда ... цитирам:

"Нећу се чак позивати на чињеницу да је „Ипсос стратеџик маркетинг” већ 15 година убедљиво највећа агенција на Балкану која се бави тржишним, медијским и друштвеним истраживањима и да ради искључиво на тржишту које процењује вредност тог рада тако што је фирма не само стално највећа него расте из године у годину."

Компаније господе Крстића и Шапера такођер бујају ... на сајту "Пиштаљка" аргументовано пише како.

Код ове изјаве проблем није само маниризам - поента је механички преписана из механички писаних портфолија - већ то што аутор не прима поуку из реплике којом у филму Косте Гавраса отац, уместо да га угости, избацује сина из куће:
"Док свима иде лоше, теби, видим, иде баш добро!"

Када се неко тако очигледно прави наиван јасно је да ће да испадне блесав. Стратеџик маркетинг? Добар виц.
Препоруке:
15
0
51 петак, 20 јануар 2012 11:31
Marko
Svaku njihovu anketu podelim sa 3-4 i onda im verujem.
Препоруке:
12
0
52 петак, 20 јануар 2012 11:51
alef
@insajder

Da razradim primer profesionalnosti i integriteta S.Bogosavljevica i Stratedzik M.

S.Bogosavljevic je 19.09.2002. saopstio na televiziji rezultate svojih istrazivanja: Labus 29,5%, Koštunica 27,4%, Šeselj 11,6% glasova, neopredeljenih 18%. Još: Labusu nedostaje 2% da pobedi u prvom izbornom krugu.

10 dana posle, rezultati prvog kruga: Kostunica 30.9%, Labus 27.4%, Šešelj 23.2%

Da li je moguce ovako promasiti pred same izbore, ili su rezultati bili najobicnije spinovanje javnosti?

Da li profesor statistike ne zna ono sto zna svako: da se od 30 + 2% nikako ne moze napraviti 50%!? Naravno da zna ali i obraz ima cenu, trebalo je pomoci Labusu.
Препоруке:
22
0
53 петак, 20 јануар 2012 13:21
Дејан
Иако је нелогично, мислим да је половина грађана Србије за улазак у ЕУ и данас.

Људи су очајни па се хватају за сламку. Није у питању да ћемо од ЕУ да добијемо новац, него што би пола Србије отишло да ради у Немачкој и осталим земљама као нови талас гастарбајтера.

Већ је са белим шенгеном отишло много људи да раде "на црно", са уласком у унију би био егзодус.

Из Пољске је отишло 2 милиона људи.

Овде је просечна плата у привреди 200-так Евра, народ је у овој ситуацији спреман на све.

Друго, омашили су истраживање мајских избора 2008., јер су рекли да је рејтинг СРС 33 - ДС - 30. Испоставило се да је ЗЕС 40 - СРС - 29, али то није грешка Богосављевића, медијски манипулатори су направили хистерију задње две недеље пред изборе, дошао је Фијат, приказивани су на телевизији празни рафови из 90-их, и то је утицало на промену мишљења неких гласача, и на одлуку апстинената.
Препоруке:
4
6
54 петак, 20 јануар 2012 13:27
Дејан
Само да илуструјем амерички пример.

Сутра су избори у Јужној Каролини за председничког кандидата републиканаца.

Ромни има малу предност над Гингричем, Санторумом и Полом.

За сутра ујутру је телевизија са националном фреквенцијом одлучила да прикаже интервју са Гингричевом бившом женом - од које се развео кад је дијагнистификовано да има мултиплекс склерозу, а потом се оженио секретарицом.

Шта мисле читаоци НСПМ, јесу ли агенције за истраживање јавног мњења у Америци лажљиве ако Гингрич сутра "пукне" због просипања жучи бивше жене?
Препоруке:
10
0
55 петак, 20 јануар 2012 13:35
srki boj
Srdjan B je lobista DS i evroatlantkse elite i uvek spinuje javnost tako da ili spusta nekom ili nekog podize sve kako je potrebno da bi se brod Srbije odrzao na projektovanom kursu.

Uzeli su milione na spinovanje srpske sirotinje i zbunjenih ljudi
Препоруке:
14
0
56 петак, 20 јануар 2012 14:00
Brajan
Najvise mi se dopalo ono ''dugi strucni zivot''.
Mozda zato dvorski, tako dugo i zive baveci se tako ozbiljnom strukom?!
Препоруке:
8
0
57 петак, 20 јануар 2012 15:05
Милан, Нови Сад
Нећу се чак позивати на чињеницу да је „Ипсос стратеџик маркетинг” већ 15 година убедљиво највећа агенција на Балкану која се бави тржишним, медијским и друштвеним истраживањима и да ради искључиво на тржишту које процењује вредност тог рада тако што је фирма не само стално највећа него расте из године у годину.

И управо се позвасте :) Какав стил, овакво ненамерно списатељство заслужује литерарно признање.

Ја се нећу позивати на чињеницу да је познато да се средства из буџета троше на јавну промоцију појединих министара (аустријски Рингиер) или на чињеницу да је 30% јавних набавки остварено испод жита, директном погодбом. Па су ту онда интернет сајтови вредни десетине хиљада еура (које може један просечан средњошколац да склепа за недељу дана) итд итд.

Дакле, има их пуно који отимају државна средства, али је у целој тој каљузи баш Ипсос једини остао као морална громада и узор части и поштења. Свака Вам част, ја сам благо импресиониран.
Препоруке:
7
0
58 петак, 20 јануар 2012 15:10
insajder
@Марио Калик
Овако, по вама испада да СБ лаже, што у самохвалисавости није чудно, а онда је све могуће. И то да велики финансијски губици и ризици око пословне будућности, ако их је заиста било, проистичу пре из непрофесионалног одрађивања свог посла, и губитка поверења одређених клијената, а не из професионализма.

Говорио сам врло јасно, да се резултати истраживања понекад не свиђају наручиоцима истих, па се онда ти исти наручиоци понашају као увређене даме па онда пљују по СМ.
Иначе, резултате тих истраживања у највећем броју случајева наручиоци тих истраживања чувају као пословну тајну, и врло добро плаћају, јер се у 99% случајева показују као потпуно тачне. Ти подаци су од круцијалног значаја за њихов пословни успех.
СМ јесте репер за све истраживачке куће, свиђало се то неком или не.
Зашто би неко плаћао нешто ако не мора, елементарно је питање? Одговор: зато што је СМ најпрофесионалнија кућа у својој бранши и у пословном свету то знају сви.
Препоруке:
2
10
59 петак, 20 јануар 2012 15:49
Vladimir
Ne znam zasto se strateski marketing uopste uzbudjuje, niko ne spori njihovu strucnost i predanost.
Ako su kandidate za anketu pronasli u glavnom odboru DS-a, ili medju postavljenim licima, rezultat je realan i impresivan, takoreci nesporan.

Ovo je apel za javnost, onu brojnu, takoreci biracku, sirenje optimizma po zadatku, na njihovu nesrecu, sve je vise onih koji znaju ko je ko i sta i kako radi..
Препоруке:
6
0
60 петак, 20 јануар 2012 16:16
Дејан
За Инсајдера

Не вреди да полемишете.

Људи су острашћени и слабо ко од њих зна шта је приватни посао.

Агенција која се бави истраживањем јавног мњења, а то не подразумева само политичке анкете, мора да послује по строгим професионалним правилима.

Ако праве сумануто нереалне анкете у домену политике, неће наћи клијенте у пословном свету.

Никоме није јасно ко ће да гласа за СНС, а и по истраживању НСПМ имају највише гласова.

Присталице Двери на овом сајту само што не бирају будуће министре из Двери, а подршка им је 0,7% у народу.

Радикали никако не схватају како СНС има подршку а они немају толику, са својом јаком националном и патриотском реториком, а те исте анкете показују да је највећа брига за 80% грађана сиромаштво, незапосленост и повећање животног стандарда.

Косово је највећа брига за можда 5% грађана, јер 3000 динара у новчанику са 10 дана до следеће плате у свести човека апсолутно потире све остале проблеме Србије.
Препоруке:
9
5
61 петак, 20 јануар 2012 17:45
iz_Holandije
@dejane, mozda ste u pravu..no mislim da i vi prenaivno razmisljate; SVAKo, tkzv ispitivanje javnog mnjenja, je unapred metodoloski odredeno! kazati da je 'nezavisno/naucno, je cista komedija..i to bi ste trebali da znate! porucilac,najcesce hoce rezultat..koji njemu odgovara- najbanalniji primer;

pitanje 1: da li ste za ulazak u eu? kratko,i vec unapred ispinovano desetogodisnjom retorikom 'bezalternative'- i ljudi ce na osnovu toga i davati(hajde recimo pozitivan)odgovor;

pitanje 2:da li ste za ulazak u eu, a da pri tome znate da se nista ekstremno nece poboljsati, naprotiv da ce se neko,duze/jako duze)vreme stagnirati, sa realnom mogucnoscu vecitog..cistaca WC-a? sta mislite kakvi bi su tada bili odgovori CAK i kod eufanatika?

u, tome je stvar!
Препоруке:
5
1
62 петак, 20 јануар 2012 19:59
Дејан
За - Из Холандије

Мислим да је питање "Да ли сте за улазак Србије у Европску Унију?" сасвим примерено.

Србија је Уставом дефинисана држава. Нема дилеме шта то значи, и која територија је у питању.

Сугестибилно би било да се питање претвори у малу тираду за и против ЕУ.

Кад агенције спомињу "репрезентативни узорак" они мисле на пресликавање старосне, образовне, полне и регионалне структуре бирачког тела.

Питања нису сугестибилна јер сам и сам одговарао на телефонске анкете те агенције везано за новине и часописе које читам.
Препоруке:
2
4
63 субота, 21 јануар 2012 00:20
Турас
Срђане,свако се чеша где га сврби.Па и оно Туђа рука свраб не чеша.Зар стварно мислите да неко може да поверује у истинитост ваше приче.Па то би се косило са свим малверзацијама и лажним анкетама које су до сада обављене у овој напаћеној земљи.Па ми смо толико од ове"револуционарне власти"у ових деценију и више изварани,да чак и да је то истина што ви пишете, нико вам неће веровати.
Препоруке:
5
0
64 субота, 21 јануар 2012 10:43
Марио Калик
@ insajder

Говорио сам врло јасно, да се резултати истраживања понекад не свиђају наручиоцима истих, па се онда ти исти наручиоци понашају као увређене даме па онда пљују по СМ.


Не знам о чему говорите, али сигуран сам да НСПМ или коментатори који овде критикују СМ никада нису наручивали истраживање од СМ-а.

Иначе, резултате тих истраживања у највећем броју случајева наручиоци тих истраживања чувају као пословну тајну, и врло добро плаћају


Опет не знам о чему причате, говоримо о резултатима истраживања политичког јавног мнења који се пуштају у јавност, а не о пословном свету. Ако и овде важи исто правило, да се прави подаци скривају, онда је то још један доказ да су ови у јавности фингирани, јер која би партија или опција скривала свој успешан рејтинг, може само да прикрива неуспешан!

СМ јесте репер за све истраживачке куће, свиђало се то неком или не.


За политичку јавност која трезвено и критички мисли очигледно није.
Препоруке:
3
0
65 субота, 21 јануар 2012 10:57
Марио Калик
Зашто би неко плаћао нешто ако не мора, елементарно је питање? Одговор: зато што је СМ најпрофесионалнија кућа у својој бранши и у пословном свету то знају сви.


Нико није рекао да се плаћа нешто што се не мора. Напротив, улагање у маркетиншку обраду и убеђивање јавности битан је елемент успеха, или бар ублажавања неуспеха. Плаћа се за повољан имиџ у јавности у чијем су креирању ове "брендиране" агенције важан адут.

Сам назив "Стратеџик маркетинг" ово открива. А маркетинг је за мене вештина да некоме продаш производ који му не треба за паре које нема. Једноставно речено, продавање магле. Бојим се да СМ на челу са СБ управо то раде, бар кад је у питању политичка јавност, за пословну сферу не знам. Зато ваши одговори типа "99% су им подаци тачни", они су "репер" за ово или оно, "најпрофесионалнија кућа" итд., који су или замена теза (бизниса за политику) или детињасто убеђивање, не могу да прођу овде, јер се очекују још неки аргументи осим оног да вам верујемо на реч
Препоруке:
4
0
66 субота, 21 јануар 2012 12:56
insajder
@Mario Kalik
Ако нисте добро разумели, да поновим још једном, Истраживања политичког рејтинга појединих странака су тек један врло мали сегмент послова који обавља СМ. СМ нема никаквог интереса да угрожава свој реноме фалсификујући резултате политичког истраживања.Што се тиче реномеа, потражите на нету податке о пословању СМ и сличних фирми и све ће Вам се касти само.
Друго, Фирма СМ се бави ИСТРАЖИВАЊЕМ тржишта а не маркетиншком продукцијом. Те две ствари се посматрају одвојено.
Треће, немам никаквог личног интереса да браним СМ, сем осећања потребе да предочим како ствари нису црно-беле и како је прича о маркетиншком истраживању много сложенија него што се то чини.
Четврто, исказујем Вам искрено поштовање за Ваш јавни ангажман и храброст да износите своје ставове, што је једна од најважнијих одлика интелектуалаца.
Даљу дискусију завршавам.
Препоруке:
2
0
67 субота, 21 јануар 2012 15:57
Влада, Србија
(Аутор је директор Ипсос Стратеџик Маркетинга)
Скроман неки човек, С.Б., не размеће се истицањем своје политичке функције, отуд се помиње само ово стратешко марктирање!
Такав је (скроман дакако) и један угледни политички аналитичар, функционер (случајно) исте политичке странке, тренутно на привременомм раду у Ц.Гори. Баш је жарио и палио као што жари и уредник једног ... ух, асоцијација колико хоћеш! Хтедох рећи, случајности те врсте - на претек!
Демократска пошаст!
Препоруке:
3
0
68 недеља, 22 јануар 2012 04:12
milena
А ја опет питам, где ће ре радити моја деца, од чега ће живети? Све су заузели неки агресивни, безобразни људи.Ми смо питоми, деца су одлични ученици, мирни, послушни, поштују ауторитете, анаметнуто им је школство које их тотално заглупљује и медиокритети који их уче. Да ли је нормално да моје дете у осмом разреду наставница пита зашто није побегло са часа и упропастило шалу? ко је овде луд а ко збунјен?? Да ли ја грешим у васпитанју ако их водим путем Божијих заповести?
Препоруке:
1
0
69 недеља, 22 јануар 2012 10:56
Марио Калик
@ insajder

Захваљујем на комплименту, и ја ценим Ваш храбар наступ овде, макар се не слагали. Наступили сте готово сами против свих што заслужује известан респект.

Али, бојим се да се ипак не разумемо. Ја упорно говорим да ми овде причамо о истраживању ПОЛИТИЧКОГ јавног мнења од стране СМ-а, чиме се они још баве и колико није битно јер није везано за тему. СМ је у широј јавности постао и остао препознатљив управо по политичким истраживањима, и то се овде коментарише. Чињенице су да су они раније правили грубе грешке у процени и да у суштини фаворизују једну политичку опцију, "демократску" и "проевропску". Не знамо да ли је реч о прикривању стварних резултата или методолошким грешкама, у сваком случају остаје утисак нечег мутног и неисправног. Ми на то имамо примедбе, а Ви нам на жалост нисте понудили задоваљавајуће контрааргументе.

Очигледан пример је ово истраживање. Зашто се СБ/СМ нису огласили пре него што је подршка ЕУ наводно порасла изнад 50 процената?!
Препоруке:
3
0
70 недеља, 22 јануар 2012 13:56
Novi Svetski Poredak
Evo režim je poslao Bogosavljevića trebala je da se obrati Đilasova bivša žena ona je naručilac istraživanja i direktor te Europske kancelarije.Lažu sve ovi iz te agencije sa Engleskim imenom,spinuju za potrebe režima.
Препоруке:
4
0
71 среда, 25 јануар 2012 11:32
Младен
Кога не мрзи да проверава, или коме неће припасти мука, може да посети веб презентацију Демократске странке и провери следеће:

Срђан Богосављевић је председник Одбора за информационо друштво и телекомуникације Демократске странке.

Та чињеница га дисквалификује као релевантног учесника дискусије о истраживањима јавног мнења у Србији.
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер