недеља, 19. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Српска да учи на грешкама Србије

Kоментари (62) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 10 март 2012 20:14
Час анатомије
Одлично речено да Српска мора да учи на грешкама Србије и да се не сме дозволити НИШТА што није на нашу корист, тј. да нема добровољних уступака.

И у праву сте да је једна од кључних грешака парола ЕУ НЕМА АЛТЕРНАТИВУ!
Препоруке:
98
7
2 субота, 10 март 2012 20:34
Саша
У случају Србије, није сигурно да се ради о грешкама. Пре ће бити о намерама, тј. о издаји.
Препоруке:
86
7
3 субота, 10 март 2012 21:20
Биљана Николић
Само још да Србија исправи своје грешке и ослободи се својих заблуда.
Препоруке:
61
6
4 субота, 10 март 2012 21:22
Филозофија
Одлично, јасно да јасније не може. Заиста је лијеп осјећај видјети да постоји један солидан континуитет развоја у Републици Српској и да су односи са Србијом добри. Ништа више нисмо ни тражили. Босна и Херцеговина је земља српских коријена и језика. Срби су за своја страдања опростили Хрватима и муслиманима 2.Свјетског рата зарад мира и напретка. То су наши сусједи наравно заборавили и ту се више не може ништа учинити. Сада градимо свој пут и имамо право на њега.
Препоруке:
55
5
5 субота, 10 март 2012 21:46
Beograđanka
Ja mislim da RS predstavlja ozbiljan teret i to iz više razloga. Prvi razlog su suviše srdačni odnosi Banjaluke i Tel Aviva. Sonja Liht je lepo rekla da nama na prvom mestu treba da bude saradnja sa Nemačkom a ja nisam baš sigurna koliko će Nemačka blagonaklono gledati na uticaj Izraela na ovim prostorima. Drugo, postoji jedan razlog kulturološke prirode. Svima je jasno da kulturni model koji je oličen u Emiru Kusturici nema evropsku perspektivu a RS širom otvara vrata Kusturicinim umetničkim vizijama. Ako hoćemo u Evropu, moramo da damo primat evropskoj estetici - Goranu Markoviću, Srđanu Dragojeviću ili Goranu Paskaljeviću - a Kusturicu i sve ono što on oličava treba da prepustimo zaboravu.
Препоруке:
7
150
6 субота, 10 март 2012 22:21
Sale
@Beograđanka
Gospođo držite se svog pašaluka i ostavite teške teme Srbima.
Препоруке:
104
5
7 субота, 10 март 2012 22:28
Српкиња из Београда за београђанку
НЕЋЕМО У ЕВРОПУ, ИМАМО ПРАВО ДА НЕЋЕМО У ЕВРОПУ. Не говорите у име нас који не желимо у ЕУ. Ослободите се старих навика, ништа више није морање.
Препоруке:
90
2
8 субота, 10 март 2012 22:38
burjanac
Bosanski Srbi moraju da shvate da BiH nema alternativu.
Препоруке:
10
100
9 субота, 10 март 2012 22:39
Peter RV
Sto me je odusevilo u ovom Vukadinovicevom tekstu je,
"И, што је најважније, не треба добровољно чинити уступке, то јест, не треба прихватати ништа сем оног што је у нашем интересу"
Ovdje je Dodikova RS najvise zgrijesila.
Zasto je bilo potrebno ici protiv ruske politike u Srednjem Istoku, i dat podrsku Izraelu u S.B-UN protiv priznanja Palestine?
Sto su Srbi iz RS-a dobili za taj 'dobrovoljni ustupak' drugo, nego sto su i Srbi iz Srbije dobili sa virtualnim priznanjem secesije Kosova ?
Jedini inteligentni odgovor (za obadvije strane Drine) na ovo pitanje je -nista.
Ko je ,i te kako dobio euro-poene, su politicari iz Bgda i Banja Luke, kojima je pala sjekira u med, sto se tice njihovih licnih promocija i ambicija.
Vukadinovic je potpuno u pravu, kad kaze da
sva ova degeneracija srpskog politickog zivota potice od slijepog klanjanja Evropi- cemu se ni jedan od nasih politicara nije suprostavio.
Osim Seselja ,cija ce glava (zbog toga?) uskoro bit-odsjecena.
Препоруке:
27
15
10 субота, 10 март 2012 22:50
Рио Лобо
Рекосте да нећемо у ЕУ. Кажу они из Ниш да и ћуран неће на Славу па...
Препоруке:
10
34
11 субота, 10 март 2012 23:16
Marko Gay
Србија и овако девастирана, скраћена, угрожена и понижена још увек је најзначајнији политички фактор на подручју Балкана.


Ovo je zaista zabrinjavajuce.

Ako postoji jedan razlog koji nas opredeljuje da se zalazemo za potpuni nestanak Srbije, onda je to upravo njena privlacna moc.

Koja je sada smanjena, jer su i Hrvati i bosanski muslimani besni na Srbe zbog proslog rata i mrze ih iz dna duse.

Cinimo sta mozemo da Srbiju uvek drzimo za korak siromasnijom od suseda, mada nas to mnogo kosta: pogledajte samo dug Hrvatske i Crne Gore -- ti ljudi prosto prozdiru nase pare!

Ali veoma se brinemo sta ce biti kad ratne generacije pomru, kreditni baloni puknu, "novogovor" po Crnoj Gori, Bosni i Hrvatskoj se zamori, a jezicka i kulturna slicnost Juznih Slovena postane ocigledna.

Hoce li onda Srbija ujediniti i privuci sve stokavske Juzne Slovene na rusku stranu?

Eto, zato nam je neophodno da unistimo Srbiju. Prica o bgd pasaluku je samo za vasu utehu.
Препоруке:
16
32
12 недеља, 11 март 2012 00:00
Milan Stanić
Obzirom da sam upoznat sa problemima RS,smatram da sam kompetentan da dam skroman doprinos diskusiji povodm intervjua g.Vukadinovića.Političke garniture RS od njenog postojanja davale su i dale različit doprinos u (de) stabilizaciji pol.i ekonomskih prilika,koje su uglavnom išle na štetu RS.O razlozima treba jedna iscrpna analiza.Dolaskom g.Dodika,odnosno promenom njegovog kursa oslanjajući se više na Rus.federaciju,Izrael,naklonjene zemlje EU,pa i SAD stvoren je vanjski ambijent za njenu pol.egzistencije u BiH.Ono što ostaje glavna opasnost su unutrašnji problemi nastali raslojavanjem društva,teška ekonomska situacija,nepotizam,formiranje političke klase sa centrima otuđene moći,nestanak neposredne demokratije i nikakav utjecaj građanina na funkcionisanje pravne države,kako u lokalu tako i na nivou rep.Prvorazredni zadatak svake vlasti je formiranje homogenog društva,ne samo na nacionalnoj matrici već otvaranjem perspektive, pogotovo mladim ljudima.Sve ostalo vodi u slepu ulicu.
Препоруке:
36
0
13 недеља, 11 март 2012 00:07
Рин о-о то
Ни мало дефетистичког по национални корпус није било у мојим претходним коменатарима по овом питању (од пре неколико дана). Био је само ред ствари. У даху сам их писао и хвала господи (мислим да је @ г. Станић…) која је препознала суштину. Срби би требало да воде рачуна о начину на који их „преводе жедне преко воде“. Република Српска је „сигурна кућа српства“ и као таква, постојањем, најбоље говори о интензитету укупне и организоване антисрпске хистерије. Зато и постоји. „Сигурна кућа“ је, по дефиницији, доказ постојања зла али је више доказ одбране од зла. Има ту и нешто важније што би се могло назвати „усташки одобрен тајм аут". Зашто би иначе била „зидана и потом испрљана Сребреницом“ (Јасеновац овиме пропагандом бледи)? Латерализација пажње од стратешког урушавања државе Србије дозвољава све па и стратешки тајм аут ...
Препоруке:
22
0
14 недеља, 11 март 2012 00:08
Рин о-о то
... „Сигурна кућа“ не може бити једина победа Срба у последњих 90 година, по ћосићевској дефиницији, јер јој коначан статус није одређен и јер не може бити инстуционализована данас (бити држава).„Сигурна кућа“, дакле, није институција. Више је садашњим статусом манипулативни и прагматични пројекат високе политике од споља и оне "компромисне" (а неморалне) одавде. Она је стационаран вентил кога је зло смислило у стратегији коначног обрачуна са Србима, српским корпусом. Српска је малолетно дете које никада не сме да порасте, кажу зликовци . Обрачун (од споља) са Србијом траје. Српска ће постојати ако Србија одоли злу!
Препоруке:
20
1
15 недеља, 11 март 2012 00:12
Питалица @ Beograđanka
Да ли можете да набројите бар три села у околини Београда? Да ли знате назив првог следећег града јужно од Београда? Видим да "изузетно добро познајете" геополитичке прилике у свету па вас то нећу питати.

Ако успешно одговорите на ова питања молим вас да ми кажете да ли је по вашем мишљењу Београд срце Србије?

Ех, да. Зашто вама смета сарадња са Израелом, а величате Немачку?
Препоруке:
49
1
16 недеља, 11 март 2012 00:16
Ирена @Beograđanka
Колко знаш, толко и зјаш!

Од мене толико.
Препоруке:
42
3
17 недеља, 11 март 2012 00:51
Lav@ Milan Stanić
Potpisujem vašu svaku reč i da dodam ,ekonomska situacija je užasna a Vi ste razloge naveli, partijske parazitske oligarhije piju krv koje će brzo nestati...!
Препоруке:
11
1
18 недеља, 11 март 2012 02:22
@ Marko gey
Nastavak oksimorona, daće babo, baš si pun fantazija, dobar ti afrodizijak¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨!
Препоруке:
7
2
19 недеља, 11 март 2012 02:31
Nenad Pivaš
@Peter RV

Ко је за РС битнији, Русија или Израел? Свакако Русија! Међутим, питање Палестине је за Израел од одгромног значаја док је за Русију и њене интересе мање-више небитно. Зато је избор Републике Српске био исправан.
Препоруке:
21
4
20 недеља, 11 март 2012 03:39
Светислав Костић
@ Рин о-о то, Нисте схватили, господине! Ћосић је имао на уму побједе на бојном пољу, што је подигло углед цијелог српског народа непосрено на западној страни Дрине. И то је била база на којој се подизала дејтонска Република Српска.

А она је могла да буде и комплетнија, није ли Слободан Милошевић да се улиже Вашингтону подарио муслиманској страни широки коридор до Горажда и српско Источно Сарајево. Па ипак, Милошевић није заслужио да га петооктобарске хуље изруће у Хаг. Али макар један од лопужа није доживио Милошевићек крај.
Препоруке:
12
2
21 недеља, 11 март 2012 06:01
Tуљанин@Marko Gej
Ovaj Vam je zaista odličan.
Препоруке:
4
5
22 недеља, 11 март 2012 09:05
jedinstvo
Da su se pitali zapadni centri moci Srpska bi nestala jos 2006. Ulazak Dodika u aranzman sa Ruskom federacijom i Putinom je umnogome promenio situaciju, zagarantovan je ruski VETO u svim institucijama od SB UN do PIC, i to je blokiralo planove mocnicima.No ruska podrska nije dovoljna za opstanak Srpske, potreban je 100% konsenzus i jedinstvo Srba u Srpskoj, svaku slabost i nejedinstvo medju Srbima bice iskoristeno u napadima na Srpsku i toga treba biti svestan.Sada nije vreme za filozofiranje i nejedinstvo, mozda ekonomska situacija nije najbolja ali treba izdrzati napore jer je krajnji rezultat druga srpska drzava na balkanu.
Препоруке:
24
0
23 недеља, 11 март 2012 09:48
Косовка
Није то Београђанка, пише латиницом.
Препоруке:
20
0
24 недеља, 11 март 2012 11:35
Susific!
srpska je genocidna, a nad Kosovom se vrsio genocid!
Препоруке:
1
38
25 недеља, 11 март 2012 11:40
Филозофија
Не разумијем поједине коментаторе, којима смета сарадња Српске са Израелом. Заједничко нам је то што имамо заједничка стратишта широм Босне и Хрватске, што се боримо за оспатанк и поред очигледног фаворизовања ватиканских пулена и исламиста, што нисмо заборавили Јасеновац и Градишку. Зашто да се окренемо Њемачкој, када нам је она већ показала своју наклоност. Цијеним Израел јер не заборавља своје страдале, што има политику јединства и национални програм. Свакако се не слажем са политиком према Палестини, али се још више гнушам залагања Турске за Палестину.
Препоруке:
14
2
26 недеља, 11 март 2012 15:20
Srbija, ni na Istoku ni na Bliskom Istoku
Postoje samo dva puta: jedan je oličen u Đinđiću a drugi u Dodiku. Đinđić je trasirao srpski put u Evropu koji podrazumeva zbližavanje sa Nemačkom. Dodikova opcija nastavlja tradiciju partizana i germanofoba okupljenih oko generala Dušana Simovića. Dodik hoće čvrste veze sa Izraelom mada zna da se to mnogima u Evropi neće dopasti. Da li ćemo pasti i na ovom istorijskom testu kao što smo pali pre sedamdeset godina kada nismo razumeli mudrog kneza Pavla i požrtvovanog Milana Nedića? Da li ćemo ponovo okrenuti leđa Evropi ili će ovoga puta možda pobediti mudrija opcija koju personifikuje Zoran Đinđić?
Препоруке:
1
31
27 недеља, 11 март 2012 18:13
Уместо коментара - први део
Молитвени шапат пред ћивотом
Свештеноисповедника Доситеја
Загребачког и Ваведењског

Роде српски, роде храбри и многострадални, знаш ли да сви свети твоји непрестано, тихо и усрдно приносе топле, заступничке молитве пред престолом Христа Спаситеља, за твоје покајање, спасење и васкрсење.
Знаш ли каквом љубављу, бригом и оданошћу горе њихова срца, док ти спаваш и заносиш се собом и туђином ?
Зашто тако лако одбацујеш и заборављаљш твоје најверније, најбоље синове и кћери. Недај да туђе засени и погази твоје. Погледај рођени, колико векова, душа прохујаше над твојом освећеном земљом и у вечност се узнесоше због светих врлина и богољубља и братољубља.
О, какви бисери сијају твоме имену, радуј се роде мој православни!
Радуј се Београде, престони граде, похвало светога деспота Стефана, ево засија и кивот Светог исповеднка Доситеја у теби!
Граде мој, владика свети је чедо твоје, рођено и опојено у теби.
Препоруке:
8
0
28 недеља, 11 март 2012 18:13
Уместо коментара други део
Србијо, Видиш ли да су болови и страдање свих српских мученика и новомученика и светог владике Доситеја, заправо крила да као голуб Христу у наручје полетиш ?
Њихове свете ране душе и тела, сплеле су венце око твога бића и имена !
Увеличај их, спомен великим учини и не заборави своје најоданије синове и кћери. Својим светим шапатом и сузним молитвама, они разбијају таму што ти други облаче као потврду за предају и продају. Они те виде боље но што себе ти видиш, и воле више него што ти умеш да волиш себе.
Роде мој чудесни, њихове су сузе и уздаси – роса и сунце твојој зори и јорговани твом пролећу.
Владико свети, преблажени, многонамучени Доситеје, Богом прослављени, славом увенчани, велики сине своје Српске цркве и свога рода витешкога, принео си себе као благопријатну жртву за веру.
Пастиру добри! Љубав је твоја према Богу и роду запечаћена, твојим страдањима, болом и исповедништвом !
Препоруке:
7
0
29 недеља, 11 март 2012 18:15
Уместо коментара - трећи део
Нека се твојим молитвама светим развеју и разбеже непријатељи наши и твоји ! Нека у грудима сваког Србина и Српкиње засија богољубље, непроцењиви бисер-дар Христа Бога.
Да нам се у вене, ум и дане наше врате најсветије врлине и дарови којима сте ви свети блистали и дисали, а ми их се временом одрекосмо и изгубисмо међу народима.
Не остављај нас владико свети, приноси своје молбе и уздахе са Пресветом Мајком, са светим Србима и свима светима, да се спасемо, да не ишчезнемо, на путу Божијем да останемо, веру одржимо и непостиђена лица пред Сина Божијег станемо.
Прими Архијереју Божији, наше искрене молитве и поклоне пред светим кивотом твојим и обасјај наше душе да стигнемо тамо где су свети рода нашега.
Знај роде српски, роде витешки, и кад уз туђе успаванке спаваш,.сви свети твоји, непрестано, тихо и усрдно приносе заступничке, топле молитве пред престолом Христа Спаситеља, за твоје покајање, спасење и васкрсење.
Препоруке:
8
0
30 недеља, 11 март 2012 19:06
Ivan
unatoc ocitim i neprikrivenim ciljevima da se ostvari 'Mala Velika Srbija' pripojenjem RS-a Srbiji to ce ici vrlo tesko zbog niza prepreka. Prvenstveno tu je cinjenica nastanak RS-a na protjerivanju nesrba sto taj proizvoljno odredjeni teritorij cini pravno nelegalnim.

Drugi problem je Brcko distrikt koji ce vrlo tesko pripasti RS-u. Treci problem je nesrazmjer dobivenih teritorija u odnosu na broj Srba u BiH, teritorij je uvijek u politici kljucni kriterij kao i novac.

I cetvrti ujedno najveci problem je da teritorija RS a pogotovo njen zapadni dio ulazi duboko u zapadnu sferu uticaja. Okruzena Bosnjacima i Hrvatskom te germansko/zapadnim uticajem tesko da ce docekati mirno prikljucenje Srbiji na ocigled svih nezadovoljnih sto im u 'trbuh' ulazi Srbija i ruski uticaj.
Препоруке:
2
18
31 недеља, 11 март 2012 19:39
Nislija@Rio Lobo
Кажу они из Ниш
Ja imam dosta godina i zivim u Nisu. Ovakvo lupetanje padezima u Nisu nikad nisam cuo osim ako to Rio Lobo pokusava da bi navodno ispao duhovit.Boze sacuvaj me, molim te, ovakve prznice.
Препоруке:
8
2
32 недеља, 11 март 2012 22:58
Peter RV@ Филозофија
Vrlo lako za razumjet. Izrael i Amerika su grlo i dusa. Izmedju njih ne postoji nikakvi prostor za Srbe. Ni za one u RS-u, ni one u Srbiji. Nama je jedino mjesto sa Rusijom i bolje da se ne suprostavljamo njenoj spoljnoj politici. Dodikova politika je domen fantazije.
Препоруке:
6
7
33 понедељак, 12 март 2012 03:15
Drago - Ja
Da, potpuno su tačne Vaše analize Đorđe, međutim čini mi se da ste ispustili samo jedan veoma važan detalj a vezan pre svega na veoma velik uticaj g-dina Dodika na politička zbivanja u Srbiji i njegovu neskriveno mešenje u bar poslednja dva izborna procesa. Mišljenja sam da mu je samo to bila izvesna politička greška ali koja mu nimalo ne oduzima primat najveštijeg srpskog političara. Mislim da mu se upravo ukazuje prilika da svojim nemešanjem i nepodržavajući nikog na predstojećim izborima u Srbiji dodatno daje šanse i da postane najmudriji srpski državnik.
Препоруке:
3
1
34 понедељак, 12 март 2012 04:05
Beograđanka
@Peter RV

Nemam ja ništa protiv saradnje sa Rusijom. I Rusi su evropski narod. Nemačka i Rusija veoma dobro sarađuju a Zbignjev Bžežinski predlaže da se Rusija i formalno uključi u evroatlantske strukture. Inače, mogla bih da potpišem 99% onoga što je na ovom sajtu u mnogobrojnim komentarima napisao Peter RV. Tako razmišlja evropska Srbija!
Препоруке:
3
8
35 понедељак, 12 март 2012 07:04
Nenad Pivaš
@Ivan

Ne idu vam termini baš najbolje, mešate legalno i legitimno. Naime, RS je Dejtonskim sporazumom međunarodno priznata tako da se o njenoj "pravnoj nelegalnosti" ne može govoriti sve i da je nastala tako kako vi tvrdite da jeste. Drugo, ona je nastala pre nego što je rat počeo i njeno stanovništvo je i pre rata želelo odvajanje od BiH i to u većem procentu od onoga koji je Crnoj Gori doneo nezavisnost! A da ne govorimo o preglasavanju Srba i o proterivanju istih sa teritorije Federacije. Dakle nije joj sporan ni legitimitet.

Republici Srpskoj će pripasti onaj deo Distrikta Brčko koji joj je pripao Dejtonom, ostatak nas ne zanima. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/Brcko_1995_2000.png

Ovo o nesrazmeru broja Srba i teritorije je glupost. Srbi su većina na više od 49% teritorije tako da to što ih je 37% nema nikakve veze sa pravednom raspodelom.

Što se tiče četvrtog... čuli ste za Severni Tok?
Препоруке:
9
1
36 понедељак, 12 март 2012 08:46
Lav
Republika Srpska neće nikada voditi jugoslovensku politiku koja podrazumeva apriori antiizraleski stav ili proarapski.Naša iskustva devedestih , pragmatičnost, naklonost jevrejskog lobija u svetu i sporazumevanje, kompatibilnost sa egzistencijalnim potrebama Izraela nailazi na odobravanje Dodikove politike kod građana Srpske.

Antisemitizam nema korijena u srpskom narodu, mada nam " kreativnim" insinuacijama proustaški lobisti pokušavaju imputirati mržnju prema Jevrejima. Stav političkog Sarajeva u vezi Palestine je etabliran u rečima Komšića " da se mi sami pitamo odgovor bi bio poznat".

Šta je Republika Srpska dobila saradnjom sa Izraelom, e vidite gospodo, Dodik bi trebao sa putovanja da raportira vama pod hitno..., RS je trebala da podrži stvaranje terorističke države, gde bi komšije iz Hezbolaha , Hamasa bacali igračke ... preko zida na mig mentora u Izrael, svi koji preferiraju islamski fašizam, neka skoknu do Bejruta...!
Препоруке:
6
2
37 понедељак, 12 март 2012 12:22
Zoran Stankovic
Lav@
Svaka cast. Naprosto me cudi odakle ovoliki antisemitizam u Srba? Verovatno jer poistovecuju uvek Izrael sa USA a nevode racuna o tome zasto je jevrejska zajednica okrenuta USA. Takva kratkovidost je noz u ledja srpskim interesima jer je drzava Izrael u ovom slucaju od strateske vaznosti za Srpsku i po pitanju boljeg polozaja za nase stavove u USA i po pitanju savexnistva prema muslimanskom faktoru a i zbog eventualnog razvoja ekonomskih odnosa. Rusija nema razloga da Dodiku zamera podrzavanje Izraela, kad je upoznata sa razlozima saradnje. A i kakvi smo mi to hriscani i u cemu bolji od Vatikana, ako nipodastavamo Avramovo, Mojsijevo i Isakovo stado. Na kraju kakav normalan covek posle tolikih stradanja ovog "metafizickog" naroda moze da bude rezervisan prema njima. Bolje bi bilo da se ugledamo na njih i da ne zaboravljamo.
Препоруке:
5
2
38 понедељак, 12 март 2012 19:42
Херцеговац
Само бих нешто додао...читајући претходне коментаре,испаде опет да је Додик националиста,мудри државник,бранилац Републике Српске и тако даље...донекле је тачно само ово задње,јер у ствари народ брани Републику Српску,и Додик би,да и најмањим гестом покуша да нашкоди интересима Републике Српске,или да учини ишта слично неком "Тадићевском" потезу,већ на следећим изборима слетио с власти.У РС нема странака ни политичких струја,који су слични ЛДП-у,Чанковој странци итд...народ је сложан кад је у питању национални интерес,вјероватно због тога што је већ три пута у задњих 100 година био изложен покушајима комшија да га потпуно униште.У ствари, једина странка која је личила на горепоменуте антисрпске појаве је била Додикова странка,СНСД,међутим с промјеном политике и бар реторичком заокрету ка национализму,СНСД је почео расти...до тада је имао 2 посланика.А да су се Додик и такви као он питали,Република Српска не би била ни створена.
Препоруке:
5
0
39 понедељак, 12 март 2012 21:13
@ Hercegovac
Da, jedinstvo naroda je snaga RS a ekonomija najveća slabost.
Препоруке:
4
0
40 уторак, 13 март 2012 01:31
Mилодан 1
Али се врло лако може догодити у наредном периоду да то тежиште буде на РС.

Да не би убудуће било манипулација се условљавањима Србији гледе уласка у ЕУ Европски парламент је усвојио Резолуцију у којој пише: Разрешити проблеме на северу Косова, наставак дијалога са Приштином, спречавање уласка лажних азиланата у земље Шенгена, онемогућити утицај извршних власти на независне институције, спречавања корупције, јавне набавке, неправилности код приватизације (посебно Сартид, Југоремедија, Ц маркет, Мобтел, АТП Војводина), правосуђе и спроведене реформе у тој грани власти, заштита сведока ратних злочина, правна и материјална рехабилитација прогоњених по разним основама, реформа безбедносних служби и стављање истих под цивилну контролу, отварање тајних досијеа - државе и ДБ-а, заступљеност националних мањина у јавном сектору, усвајање закона о Централној изборној комисији, обезбеђење услова за рад независних регулаторних тела-просторије, независност медија.
Следи наставак.
Препоруке:
2
0
41 уторак, 13 март 2012 02:07
Милодан 2
Права мањина - посебно Албанаца на југу Србије и Бошњака у Санџаку, запаљиви говори политичких и верских вођа, конституисање БНВ, неопходна неутралност Србије поводом верских подела у Санџаку, бојкот Албанаца (ПБМ) код пописа становништва у Србији, поштовање људских и мањинских права, екстремистичке организације, усвајање закона о заштити деце, учешће жена у политичком животу, радна и синдикална права, регионална сарадња и подршка РС у складу са јавно изнетом подршком о целовитости БиХ, доношење закона о финансирању Војводине, финансирање образовања и спречавања "одлива мозгова", образовање на језицима националних мањина, акредитација Интернационалног унирвезитета у Новом Пазару, постојања монопола који спречавају развој тржишне привреде и владавина права како би се омогућило страно инвестирање у Србији.
Ово су само тезе које су у поменутој Резолуцији знатно шире образложене у нема више никаквог смисла стално говорити о неким новим условљавањима.
Препоруке:
1
0
42 уторак, 13 март 2012 10:15
сељак беземљаш
&МИЛОДАН
Молим те Милодане да ми кажеш како ти у временима"хуманитарних интервенција и бриге за људска права"свих ових гпдина сачува веровање да се ово што ти зовеш ЕУ држи правила Вука Караѕића.Читај како је написано.
Препоруке:
2
1
43 уторак, 13 март 2012 11:29
Херцеговац
"Da, jedinstvo naroda je snaga RS a ekonomija najveća slabost." У потпуности се слажем с вама,а сву "благотворност" Додикове економске политике најбоље осјети источни дио републике Српске,нарочито Херцеговина,гдје ја живим.А имао је Додик велику шансу,од Руса је добио велике паре за Рафинерију,а од Србије(Коштуница је био премијер)још веће паре за телеком.И шта је урадио?Умјесто да покуша оживјети привреду он је изабрао да напуни сопствене џепове,џепове своје породице,својих сарадника и страначких колега.Куповао је социјални мир,повећавао пензије(сад их смањује)започињао аутопутеве и мостове,које ће ко зна ко и ко зна кад довршити.Сада је понестало пара,али народ живи доста лошије него у моменту његовог доласка на власт па га је лакше "купити".Довољно је обећати километар асфалта,или крпљење постојећег и већ цијело село гласа за њега.У градовима су обећања мало маштовитија,од запослења у "државним" фирмама до капиталних инвестиција типа "Аеродром у Требињу".За сад му то успијева...
Препоруке:
3
2
44 уторак, 13 март 2012 12:17
Нажалост...
...ово што је написао @ Херцеговац је истина. Вукадиновић кога иначе уважавам као аналитичара, превиђа да су међународне околности данас другачије. Велико је питање шта би Додик радио да има Јелцина и Козирјева за савезнике, ако знамо као се понашао и у току рата и после рата, шта је све чинио и уз чију подршку док се није докопао власти.
Препоруке:
3
0
45 уторак, 13 март 2012 17:21
Peter RV@Nenad Pivas
" Међутим, питање Палестине је за Израел од одгромног значаја док је за Русију и њене интересе мање-више небитно".

U nedostatku argumenata, postali ste sad portparol ruske vlade?
Ili vam je Lavrov nesto sapnuo na uho?
Препоруке:
0
1
46 уторак, 13 март 2012 19:28
Stavarnost @ Nažalost
Nije g-din Vukadinović vrač , nego analitičar , šta bi-bilo - da je bilo, on se bavi stvarnošču RS, polaziti od početne premise šta bi bilo... je više psihološke prirode glavnog aktera , igrač koji daje golove je u prvom timu...! Hipotetički da je na sceni Jelcin, zaista bi se morala voditi neka druga politika ali!!!
Препоруке:
0
0
47 уторак, 13 март 2012 21:26
Mилодан @сељак беземљаш
Могуће је да нисам био јасан код пренетог цитата Вукадиновићевог текста, који ме је подстакао да напишем претходна два коментара.
Наиме, у медијима се спорадично може наслутити да ЕУ нама стално испоставља некакве нове захтеве-услове. Сарадња са Хагом је био приоритет, сада је Косово а ко зна шта нас све још чека. Понукан том медијском манипулацијом изнео сам у кратким цртама шта од Србије Европски парламент очекује односно захтева. Било је у тој Резолуцији и похвала (19) и критика-захтева (41). Ја сам те захтеве, сматрајући да је то потребно да се зна, изнео у својим коментарима без икаквих (навијачких) претензија. Само сам их, у сраћеном облику, навео.
Последња је моја помисао, а овде сам о томе безброј пута писао, да је овај свет праведан. Међутим, исто тако мислим да Србија није у позицији да ту неправду исправља те у том смислу треба да се тако и понаша.
А да ли ће се Србија определити за ЕУ или не на бирачима је да о томе одлуче а изабрана власт ту вољу да спроведе.
Препоруке:
0
0
48 уторак, 13 март 2012 21:46
Marko
vecina u svojoj zelji da opravda postojanje RS zaboravlja da pogleda osnovne cinjenice, npr. geopoliticku kartu ovog regiona. I najvecem amateru postaje jasno da je citav region u sferi uticaja zemalja nato pakta. Pa i Rumunija i Bugarska su ocito primljene kako bi se napravila tampon zona od ruskog uticaja u ovom prostoru.Misliti da ce mala i slaba RS koja je usred tog podrucja uspjeti da postane srpsko-ruska enklava je u najmanju ruku krajnje naivno gledanje. Dovoljno je pogledati naoko sitne izmjene Dejtona narocito vezane uz status Brckog, pa da se vidi da je ovom regionu buducnost odredjena. To zna i Dodik ali naravno suti...
Препоруке:
1
0
49 уторак, 13 март 2012 22:57
Brčko@ Marko
Ma šta si ti navalio potencirati Brčko, to je kondominijum ali ti misliš ako je kondominijum možeš da oružanom silom sprečiš komunikaciju između istoka i zapada RS, ti ustvari pozivaš na rat.
Препоруке:
0
1
50 среда, 14 март 2012 00:58
Nenad Pivaš
@Peter RV

Нема разлога за цинизмом. Исто као што верујем да нема разлога да вам овде образлажем зашто је питање Палестине далеко важније за Израел него за Русију. Верујем да сте довољно интелигентни да то схватите.
Препоруке:
0
2
51 среда, 14 март 2012 03:45
Senad
Srbija je trenutno ogromna drzava,kolika ce tek da bude u buducnosti,ne tako dalekoj ,za 10 ili 15 godina,a Bosne se necete okaniti dok ne budete potuceni do nogu ,kao u susjednoj Hrvatskoj,a što se tice mojih sunarodnjaka,i njihove BiH,odnosno naše BiH,sjvjesni smo historijskog procesa ka Bošnjačkoj nacionalnoj drzavi,vaš entitet nema šanse za ocjepljenjem,bilo bih dobro da vam vaše vodje tu bolnu cinjenicu obznane,nemoram vas napominjat da smo mi Bošnjaci temeljni narod Bosne i Hercegovine,jer postoji zbog naše zrtve,a ostalo su sve podstanari!!!
Препоруке:
3
3
52 среда, 14 март 2012 10:43
@ Senad
Crven fesić nano... doneli vi na turskim fesovima suverenitet BiH, svoju autentičnost i sintetičnost " nacije" , mašala, neda ga babo pametnog, indoktriniranog, scenario u Hrvatskoj... Hrvati su istorijski narod... kako se vi zovete od poslednjeg popisa, puno menjate ime nacije, Njegoš je svoje rekao !
Препоруке:
3
1
53 среда, 14 март 2012 18:01
Херцеговац
@Senad Вјеруј ми Сенаде,да од тога нема ништа.БиХ никад неће бити унитарна ни цјеловита држава,ко ти је то рекао тај те је слагао.Имате свој дио федерације,који је етнички очишћен од Срба,па се ту забављајте са вашом браћом хрватима.Можете и заставе везати,као некад,немам ништа против.Ми имамо Републику Српску,своје органе власти,и занимате нас к'о лањски снијег.Са федерацијом ћемо сарађивати колико је нужно,и ништа више.То је став СВИХ Срба из Републике Српске,и ништа га неће промијенити.Не постоји та странка или појединац,који ће доћи на власт у РС а да ће имати другачији став.Што се прије са тим помирите биће вам лакше.И не спомињи само историју Босне,молим те,не иде вам у прилог никако.Сам бих себи био смијешан да вам причам о историји,знате ви врло добро све,само се правите наивни.
Препоруке:
2
1
54 среда, 14 март 2012 22:30
Senad
šta pišeš,mi smo autohtoni narod u Bosni,nismo doselili iz Turske,kao vi iz Ruskog kavkaza,mi smo potomci ilira,poslije Bošnjana bogumila,danas Bošnjaci muslimani,e sad što vi pišete historiju u političke svrhe ,i s ciljem neke asimilacije,da od svijuh napravite Srbe,to je prica za sebe,samo jedan mali primjer,jer nemam namjeru polemisati,procitaj pjesmicu" BOŠNJAK" od Safveta bega Bašagića,koja je napisana 1891,svi stanovnicii Bosne su se izjašnjavali kao Bošnjaci,a danas to cini samo jedan narod,mi Islamske vjeroispovjesti,ali nije bitno,najbitnije je da je ima vraceno,jer je bilo zabranjeno 70 godina!!!
Препоруке:
1
3
55 четвртак, 15 март 2012 15:30
Nenad Pivaš
@Senad

Da li znate da je to što govorite samo po sebi nemoguće? Potomci Ilira koji govore Slovenskim jezikom? Bogumili nisu bili nacionalna već verska grupacija koja u Bosni nije postojala sve dok nisu došli iz Raške odakle ih je proterao Stefan Nemanja. Ako ste vi njihovi potomci to bi onda značilo da su bosanski Srbi izvorni Bosanci a vi Srbijanci poreklom.

Što se tiče "zabranjivanja" imena Bošnjak da vam pomenem samo da je Muhamed Filipović, danas jedan od glavnih bošnjačkih intelektualaca, 1973. za bošnjaštvo govorio da je "prevaziđena i poražena ideja". Kao i to da je druga polovina 1991. i prvi meseci 1992. prošla u svađi Alije Izetbegovića i Adila Zulfikarpašića oko toga koji je naziv bolji, Bošnjak ili Musliman.
Препоруке:
2
2
56 четвртак, 15 март 2012 19:04
Херцеговац
@Senad Као што сам већ рекао,не пада ми на памет да с тобом и сличнима расправљам о историји,баш зато што ви све знате,ко сте и шта сте,само се правите наивни.Почели сте умјесто историје писати бајке,у које покушавате убиједити,не друге људе,него сами себе.Ако ти неко историјско поглавље стварно није јасно,слободно питај,разјаснићу ти.На пример,убијеђен сам да знаш коју су славу славили твоји преци прије него што су се потурчили,али ако случајно не знаш,питај мене,наравно прво ми реци своје породичне податке и родослов,онолико колико знаш,па ћу ти помоћи.Али,на крају крајева,једино је битно да ја уживам у Републици Српској,таквој каква је,а ви и хрвати настављате дружење у вашој федерацији.Прошетај мало до Лиштице,Љубушког,Груда,и Западног Мостара,вјерујем да си добродошао.
Препоруке:
1
1
57 четвртак, 15 март 2012 20:11
Senad
Bošnjak je modifikovano ime od Bošnjanin,odnosi se na srednjovjekovne stanovnike Bosne,bez obzira kojeg vjerovanja bili bogumili,katolici ili pravoslavci,što znaci da su Bosanskohercegovački katolici i pravoslavci odrekli se svoje nacije Bošnjačke,a prihvatili Srpstvo i Hrvatstvo,dok su bogumili kompletnno prešli na Islam,ovo je nešto o cemu ima mnogo zapisa historijskih u beču,a i crkvama širom Evrope.Što se tice Hercegovine,ili bilo kojeg djela Bosne,,ja se bez problema krecem i osjecam u svojoj drzavi,od Gorazda do Bihaća,od Brčkog do mora!!!
Препоруке:
1
2
58 четвртак, 15 март 2012 20:30
Senad
savjetujem procitajte "Historiju Bošnjaka"od Muhameda hadzijahića napisana daleke 1973g,ali je svjetlo dana dozivjela tek 1990 g.
Препоруке:
2
2
59 четвртак, 15 март 2012 21:41
Херцеговац
Знам ја да је вама тешко,и разумијем то,али заиста не желим са вам да улазим у било какве историјске расправе.То је као да вам доказујем да је земља округла...ви вјерујете да је земља равна плоча и то је то.Вјероватно можете наводити и неке изворе који тврде да је земља равна плоча али то ме не занима.Удаљавате се од теме и од суштине,тема је Република Српска а суштина је да је то трајна категорија.Овим завршавам ову непотребну расправу,у коју ви уорно покушавате убацити историју.Кад будете обилазили "своју"државу, "уздуж и попријеко",погледајте оне табле на којима пише ДОБРОДОШЛИ У РЕПУБЛИКУ СРПСКУ,крај којих стоје Српске тробојке и све ће вам бити јасно.
Препоруке:
2
1
60 петак, 16 март 2012 23:50
Senad
necu ni ja da polemišem,nego pogledaj dobro dokumenta,piše BiH na mjima haha
Препоруке:
0
2
61 недеља, 18 март 2012 02:35
Херцеговац
А Сарајево има исту моћ одлучивања у Републици Српској,или на пример Норвешкој...
Препоруке:
1
0
62 понедељак, 19 март 2012 22:46
Иван К.
Чини ми се да примећујем једну предрасуду, која ствара забуну и нама је добро знана. Сви знамо рећи да у међународним односима нема пријатељстава, да је свет постао суров мегдан где је снага одлучујућа, а остало је мазање очију. А онда дође 90-огодишњи Израелац са понудом дипломатских услуга, и ми одмах медено о пријатељству између српског и јеврејског народа. WHAT?! Како се то пријатељство изражавало? Како не разумете да Израел тражи дипломатску оверу стања јер војном снагом већ доминира на том терену. А ми немамо снаге, и они нам је не могу пружити. Они могу повући њихову подршку чим добију оно што траже од нас. Авигдор Либерман је прошлог Видовдана у Тирани рекао да Израел може признати "Косово" када то ураде Шпанија и Грчка (Србију и Русију није поменуо). (То је исти Либерман који је ових дана забринут због Иранских нуклеарних бомби, доказ да су то људи којима се не може веровати.) Као што знате, НАТО доминира Балканом, Српска је на стакленим ногама.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер