четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Размишљања о Иницијативи за спас Србије НСПМ (1)

Kоментари (65) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 24 јун 2012 14:27
Бранислав Г. Ромчевић
Само један референдум и једно референдумско питање било би довољно да се почну радикално рашчишћаватИ СВИ односи у Србији: "Да ли сте за то да се у земљи Србији користи искључиво ћирилица за писање српског језика свугде и свакад?"
Препоруке:
66
8
2 недеља, 24 јун 2012 14:32
.......
Нова српска политичка мисао је још пред Васкрс ове године пред јавност ставила своју Иницијативу за спас Србије.



ја сам је потписао и ширим је у свом окружењу
Препоруке:
43
4
3 недеља, 24 јун 2012 14:43
Кнежевић Милан
Пре неколико недеља, послао сам НСПМ-у сличан текст, који је објављен негде око ђурђевданских избора. Мотиве, које сам имао, видим- имате и Ви: да се отвори нека шира јавна расправа о тексту "Иницијативе", којом би се активирао што већи број људи на размишљању и прецизирању ових основних теза о политичком програму, који би могао да спасе Србију из канџи неолибералне мафије и њених помагача.
У том смислу, поздрављам овај текст; увиђам да је Ваша перцепција проблема које детектујете заправо- идентична мојој...
С тим у вези, позивам и друге, који у овом програму препознају нешто добро, сврсисходно и позитивно да се укључе, и поразмисле о потезима којима би овај "теоретски" део почео да се материјализује у неки политички активан концепт.
Конкретно- мислим да је време за формирање политичког субјекта, који би заступао овај програм. Странка, покрет или појединац- свеједно; али, са речи, треба прећи на деловање "на терену".
Јер, ова Влада, коју "крпе"- неће дуго...
Препоруке:
41
0
4 недеља, 24 јун 2012 14:45
zoran
Plan je bruka dobar, ja sam ZA, ali mi ne ide u glavu, zasto nastupate stidljivo, napravite partiju koja bi imala pretenzije da preuzme neko od ministarstava, tj, agresivniju politiku, u smislu promovisanja vaseg programa, zasto! malo ljudi je obavesteno, i dalje smo polu pismena zemlja, da ne govorim o rasprostranjenosti interneta, srpski narod je uprkos tome mudar, prepoznace ideje, nateracete ga da razmislja i na kraju, sigurno ce glasati, ovako promovisanje je za 1,2,3,4 procenta glasova od nas koji ovo pratimo...kako ve za vas da cuje neko gde i jedva struju imaju....nisam neko ko je extra pametan, ali ovo i ovako promovisanje je veoma malo, licno pravim veoma dobar sajt gde cu vas promovisati kroz vase ideje...ali je problem da ovo sve dopre do obicnog, mudrog, veoma zauzetog dela naroda.

Veliki pozdrav!
Препоруке:
35
1
5 недеља, 24 јун 2012 14:48
Дејан
Иницијатива за спас Србије:

1. Забрана абортуса
Препоруке:
35
19
6 недеља, 24 јун 2012 18:12
Gavrilo
1. Забрана абортуса

Al-Kaida vec ima taj zakon
Zhene nisu roblje i moraju imati slobodu izbora!
Препоруке:
34
27
7 недеља, 24 јун 2012 18:50
Aleksandar
Zabranu abortusa traze samo religiozni zaludjenici koji ne znaju sta je sekularna drzava niti imaju osnovni osecaj za pojam prava ljudi (i naravno zena). A ti religiozni zaludjenici nisu naucili osnovnu lekciju Francuske revolucije o tome sta je to REPUBLIKA gde postoji odvojenost drzave i crkve. Pojam republike je prva levicarska ideja, a napad na republiku i prizeljkivanje teokratije su prvi instinkti desnicarskog lupetanja. A onda kad se ta desnica ekstremizuje da pronadje nekog "drugog" ko je kriv sto stvari nisu za neke "nase" savrseno stojece to vodi cak i do genocida onog tipa koji su odradili nacisti ili ustase u NDH.
Препоруке:
20
26
8 недеља, 24 јун 2012 18:52
Ф-16
Al-Kaida vec ima taj zakon
Zhene nisu roblje i moraju imati slobodu izbora!

Не Ал-Кхаида драги мој, већ све традиционалне религије забрањују чедоморство. И ислам, и хришћанство и јудаизам. Реч "абортус" је само подметнути термин којим се замагљује суштина,- да се ради о убиству најтеже врсте, и то: убиство са предумишљајем сопственог потомка, уз то савршено невиног.
Наравно да жене нису робиње, штавише оне имају привилегију да дају нови живот. Оне ту привилегију и слободу избора, у Србији користе на зло, тако што убијају сопствену децу. После и није чудо што као народ пролазимо како пролазимо. Убити на десетине хиљада сопствене деце годишње, не може проћи некажњено.
Препоруке:
28
18
9 недеља, 24 јун 2012 19:27
тачка
Форсирање запошљавања жена је превара. Послодавци јако воле да уместо дрчних, често агресивних мушкараца спремних да се боре за своја права (пример шпанских рудара је најсвежији и најочигледнији), мушкараца који умеју да попију па им се откачи песница од које бараби што не да плату – уши отпадају, којима можда падне на памет да се удруже у неки прави синдикат – имају запослене жене... Где год је то могуће. Јер жене су по својој природи одговорније према породици...



Управо тако
Препоруке:
26
5
10 недеља, 24 јун 2012 19:29
лела
3. уношење у кривични закон казнених одредби против пропагирања сецесионизма, распарчавања, издаје или окупације земље, као и о вређању достојанства земље и националне части;

Нажалост, оно што се у нормалним друштвима подразумева – патриотизам и брига за националне интересе - код нас мора постати поглавље Кривичног законика да би се плаћени или поремећени појединци обуздали у свом антидржавном раду.




Код нас је издаја државе постала регуларна делатност
Препоруке:
35
1
11 недеља, 24 јун 2012 19:30
Драго
6. обавеза НВО, медија и других организација, регистрованих у Србији, да свако финансирање из иностранства посебно назначе на сајту, у емисијама или у штампаном издању, са навођењем износа и називом финансијера;



Мени је ова тачка довољна да подржим иницијативу НСПМ-а
Препоруке:
30
0
12 недеља, 24 јун 2012 21:15
Alef
Vecinski sistem je katastrofa za zemlje kao sto je nasa: mediji i dobar deo politicke elite su direktno kontrolisani od strane zapada. Vecinski sistem ce samo olaksati posao zapadu da kreira vladu po svojoj meri. Zar smo zaboravili kako je Karic formirao poslanicki klub bez izlaska na izbore?

Koliko god da je partokratija losa, ovo sto vi predlazete je mnogo gore. Vi znate 150 politicara od poverenja? Ja ih ne znam ni 5, od kojih je samo 1 iz politicke opcije za koju glasam.

Kako mislite da smenite poslanika npr SRS koji se naprasno setio da se patriotizam ne sipa u traktore i da EU nema alternativnu? Koji ce to mediji da vrse pritisak da se takav covek smeni?

16-godisnjak moze da potpise profesionalni ugovor za sportski klub a poslanik ne moze da potise ugovor da je njegov mandat vlasnistvo partije sa kojom ga je dobio? Ne moze, kad pravo tumaci B92.
Препоруке:
22
5
13 недеља, 24 јун 2012 21:36
The Jack
Postovani gospodine Dragoslave,

bukvalno sam se "smrz'o" na Vas tekst. Ja Vasa razmisljanja vidim kao paradigmu novog USTAVA. Da PARADIGMU, jer preambula nije ni dovoljno jaka ni dovoljno dobra rec.

Dace Bog!!
Препоруке:
10
5
14 недеља, 24 јун 2012 21:44
фристајло
Alef
Kako mislite da smenite poslanika npr SRS koji se naprasno setio da se patriotizam ne sipa u traktore i da EU nema alternativnu? Koji ce to mediji da vrse pritisak da se takav covek smeni?
Лако- опозивом (импичментом) из изборне јединице у којој је изгласан.
Да сте пажљивије пратили и читали текстове о овој тематици, не би поставили ово питање.
То је најдиректнија демократија у пракси; ко не постиже резултат- не може да се крије иза странке, и да у пркос мишљењу народа (базе) опстаје у парламентарним клупама.
Препоруке:
20
1
15 недеља, 24 јун 2012 21:51
The Jack
O abortusu.

Licno podrzavam razmisljanje jednog srpskog episkopa o ovoj temi. Naime on kaze da svetinja zivota pocinje zacecem u toj jednoj jedinoj celiji nasaloj spajanjem jajasca i spermatozoida i da je unistenje cak i te jedne celije ravno ubistvu odrasle osobe. Kraj price i dobra osnova za clan krivicnog zakona.

Izvan medicinskih raloga za abortus, mada je i to veliko i otovoreno pitanje, ne zena, nego niko nema pravo da pocini ubistvo, i ni jedno opravdanje za to (kao nema se i tome slicno) ne "pije" vode.
Pogotovo kada postoji citava paleta lako dostupnih kontracepivih sredstava.
Препоруке:
20
12
16 недеља, 24 јун 2012 22:21
драгослав павков
Vi znate 150 politicara od poverenja? Ja ih ne znam ni 5, od kojih je samo 1 iz politicke opcije za koju glasam.


Битно је да грађани коначно преузму одговорност за своје гласове и своју вољу; ако погрешно изаберу, ако их превари нека бараба - нека их превари три пута: први пут, задњи пут и никад више. Ако их превари и четврти пут - опет нека, боље нису ни заслужили;али ће макар знати ко је тај и у чему су погрешили. Данас имате ситуацију да Дачић пред изборе бирачима обећава једно а после објављивања резултата причу окрене за 180 степени, а његови бирачи ћуте и пуше јер их је срамота да признају да су намагарчени. Онда пристају на његову жваку да то тако мора, да то захтевају ЕУ и Русија, да је то далековидо и реално сагледавање стања, да су уосталом и сами за то гласали... И тако не годинама него генерацијама. Због чега ми Срби стално имамо потребу да измишљамо рупу на саксији?
Препоруке:
18
5
17 недеља, 24 јун 2012 22:33
драгослав павков, наставак
Слажем се да већински систем иам много мана али ја лично не видим ништа поштеније него нешто што је најприближније "непосредној демократији" за коју се у свету залаже све више људи.Проблем са пропорционалним изборним системом је у томе што гласајући за оног једног у кога имате поверење у парламент увлачите и неколицину којима не бисте поверили ни две нацртане патке на чување а камоли државу. Нажалост, испоставило се да тај један у кога имате поверење није способан да обуздава оне остале које су уз помоћ вашег гласа (иако против ваше воље)дошли у позицију да одлучују, и шта сад? Да чекамо још један изборни циклус да се у тој странци појаве неки бољи, поштенији политичари... И колико пута тако? Мислим, колико пута је у друштвима на која се угледамо уобичајено допустити да будеш преварен? Лично - мислим да је и један пут превише; онај ко изигра вољу гласача који су га изгласали треба да одговаРа и то не само политички него и кривично уколико се незаконито окористио преваром.Једног дана.
Препоруке:
14
4
18 недеља, 24 јун 2012 23:15
Alef
фристајло Neko od nas ne razume situaciju u banana drzavama kao sto je nasa sada. Ko ce da pokrene smenu poslanika prevrtaca? Vlada koju ce sastaviti zapad ili mediji koje kontrolise zapad? Ustavni sud, izborna komisija? Nema od toga nista. Kuka i motika, za svakog poslanika po izbornim jedinicama?Drugi put necemo za njega da glasamo? Dok se izredja sav politicki olos spreman da proda politicku karijeru za par stotina hiljada evra, ili mnogo manje, nad svima nama ce izrasti zelena trava.A cak ce se i posteni poslanici naci pod pritiskom zapada, preko njihovih tajkuna i kriminalaca, mogu da dobiju ponudu koja se ne moze odbiti. JAvnost ce ih zastiti? Nece ni citi za njih...
Препоруке:
9
3
19 недеља, 24 јун 2012 23:43
Istoricar
Ja se ne slazem ni sa jednim predlogom i ne vidim razloge da se menja proporcionalni izborni sistem. Da budem jos precizniji, spas Srbije nije u politickim promenama vec u ekonomskim. Autor ovog teksta bi mogao da se pozabavi pitanjima - zasto Srbija prodaje sirovine i nista ne proizvodi? Kad bi autor predlozio osnivanje istrazivackih centara u Uzoj Srbiji i Vojvodini koji bi direktno pomagali industriji onda bih ja bez razmisljanja podrzao takav predlog. Zasto se voce iz Srbije izvozi, zasto Srbija ne moze da napravi cokoladu kao Svajcarska? Zasto Srbija nema dobre puteve i brze vozove poput Nemacke i Francuske? Zasto nijedan srpski proizvod ne moze da se nadje u Evropi ili Americi dok od ostalih republika bivse YU to nije slicaj? Kad budete resavali prvo ovakve probleme onda ce ovi politicki predlozi sami po sebe biti reseni. Ona zemlja koja ne ume da se bavi ekonomijom treba da nestane ili da bude isparcana ili da bude pod protektoraton neke druge zemlje.
Препоруке:
12
11
20 недеља, 24 јун 2012 23:49
8. mart
Природни поредак би требао да изгледа тако да се држава труди да на сваки начин сачува радна места мушкараца који би од своје зараде издржавали породицу, уплаћивали у фондове, помагали суграђанима са посебним потребама, обезбеђивали социјална давања за незбринуту децу, самохране родитеље, пензије... Наравно, овде не мислим да школоване жене треба да се одрекну каријере; али побогу – којој жени је смисао живота да се запосли као аутолимар у Фијату?!A kom je muškarcu "smisao života" da se zaposli kao autolimar u Fijatu? Pa sumnjam da je ijednom, ali to ne znači da mnogi, kako muškarci, tako i žene, ne bi želeli da rade taj posao ako je dobro plaćen. A priče o "prirodnom poretku" su za malu decu. Zašto bi samohrane majke, ili žene uopšte, bile zavisne od rada muškaraca, ako su same u stanju da rade i zarade?
Препоруке:
13
6
21 недеља, 24 јун 2012 23:57
Aleksandar
@F-16

све традиционалне религије забрањују чедоморство


Kratko ali nabijeno konfuzijama svake vrste.

Sa politicke strane to sta religije "zabranjuju" nema nikakve veze sa pitanjem kakvo zakonodavstvo treba da bude u sekularnoj republici. Naravno da takvo zakonodavstvo mora postovati pravo zene na abortus. Poziv na teokratiju, koji je sadrzan u ovoj formulaciji, je nazadan, reakcionaran i izraz primitivizma i gluposti. Osim toga abortusom se ne mori cedo, jer embrion ili fetus nije isto sto i (rodjeno) dete. Srbi treba da se manu ovakvog zaglupljivanja i sasvim se uozbilje. Manite se toga sta religije zahtevaju. Pozivanje na religiju u politici je izraz nazadnog primitivizma koji smo u Evropi napustili bar od 1789. Reakcionarno klero-desnicarenje je dosadno i nepotrebno.
Препоруке:
16
11
22 понедељак, 25 јун 2012 00:12
8. mart
За то време, њихови мушкарци који су постали технолошки вишкови или никад нису ни радили, на себе преузимају послове који им се не чине природним: спремање деце у школу, одласци на родитељске састанке, спремање по кући...


Ako se nekim muškarcima čini neprirodnim da vode računa o svojoj deci, idu na roditeljske sastanke ili spremaju kuću, to je samo zato što misle da su im ti poslovi ispod časti. E pa ne smeju da budu, kao što nisu bili ni ženama. Čak i ako oba roditelja rade, nema nikakvog razloga zašto muškarac ne bi uzeo na sebe deo kućnih poslova. Zapravo - to je jedino pravedno.
Препоруке:
12
7
23 понедељак, 25 јун 2012 00:29
фристајло
Alef
Vlada koju ce sastaviti zapad ili mediji koje kontrolise zapad?
Ви изгледа никако не желите да схватите проблем...
Павков је лепо објаснио, у једном коментару на текст- запад неће знати кога да "спонзорише", ако се иде на директне изборе; овако, финансирају пар протува из најјачих странака, које после финансирају саме себе- издајом.
Нико не тврди да је тај систем савршен; но, у њему је неупоредиво теже (спољном фактору) контролисати понашање сазива, јер такви посланици знају да, ако се ма и сумња да раде за неког- нема ништа од реизбора.
Осим ако не подмите све гласаче из његове базе, што, у суштини, народу и одговара, зар не?
Ви, видим, мислите да је овај систем бољи; ваљда Вам је јасно да је неколицина странака у Парламенту под директном контролом западног интереса.
Зашто се, ако се око тога слажемо- противите изборном систему, који би то, бар на неко време- онемогућио?
Препоруке:
7
0
24 понедељак, 25 јун 2012 05:05
драгослав павков@ Istoricar
zasto Srbija prodaje sirovine i nista ne proizvodi?

Зато што због изборног система није могуће изабрати кадрове који би умели да покрену било какву производњу, већ време проведено у власти гледају да искористе како би за себе и странку која их је довела на власт присвојили што више новца. То је најлакше учинити продајући нешто што није њихово без обзира на постигнуту цену. Замислите ситуацију да једној странци у подели изборног плена припадне 3-4 директорска места у ЈП - а она каже "Не хвала, немамо кадрове за тако нешто :)" Ако бих тако нешто чуо из уста било ког српског политичара, сместа бих се одрекао подршке већинском изборном систему. Али, то ћемо канда причекати...
Kad budete resavali prvo ovakve probleme onda ce ovi politicki predlozi sami po sebe biti reseni.

Нажалост овакве проблеме решавају људи, а до њих је тешко доћи ако се неколицини страначких лидера препушта да их сами изаберу.
Препоруке:
9
0
25 понедељак, 25 јун 2012 05:13
драгослав павков@ Istoricar, наставак
Kad bi autor predlozio osnivanje istrazivackih centara u Uzoj Srbiji i Vojvodini koji bi direktno pomagali industriji onda bih ja bez razmisljanja podrzao takav predlog.

Одлична идеја, предлажем и проширујем на Косово и Метохију, за почетак на северно Косово и енклаве; сад још само реците кога да предложим на чело тих истраживачких центара, по ком критеријуму би се бирали сарадници, ко би одобравао пројекте, средства за финансирање - па да идемо на пиво! Али, да вам уштедим труд: Руководиоце постављају странке којима те установе "западну" након избора. Ако на пример СПС постави директора једног истраживачког центра а министар финансија буде Јоргованка Табаковић - је ли реално очекивати да ће њено министарство уплатити средства за рад тог центра, или је можда изгледније да ће гледати да му на сваки начин напакости како би "доказала" да је СПС неспособна и да нема кадрове? И да нема пара у буџету... Супозиција може да се примени на сваки други однос, Урс- ДС, СНС-ДСС...
Препоруке:
8
1
26 понедељак, 25 јун 2012 05:35
драгослав павков@ Istoricar, крај
Истраживачка станица у Петници вам је пример како то бива у нашој земљи.Светски познат "бренд" политичари управо уништавају а нико ни да напише озбиљан новински чланак.

Ona zemlja koja ne ume da se bavi ekonomijom treba da nestane ili da bude isparcana ili da bude pod protektoraton neke druge zemlje.


Ово није опција, барем није док сам ја жив;а ви парцелишите и поклањајте оно чему сте власник 1/1 уместо државе у којој имате много сувласника који се с вама не слажу.
Али, о томе да унајмимо и поштено платимо неке људе са стране који би нам направили квалитетне институције, покренули привреду - е то би већ било нешто друго.
Немојмо говорити о "земљи" која не уме да се бави економијом. Економијом се баве људи, али ми не умемо да их изаберемо и доведемо на власт. Између осталог - и због тога јер нам пропорционални изборни систем избор сужава на људе које нам предлажу странке. Поздрављам вас.
Препоруке:
12
1
27 понедељак, 25 јун 2012 05:46
драгослав павков@ 8. mart
A kom je muškarcu "smisao života" da se zaposli kao autolimar u Fijatu? Pa sumnjam da je ijednom,..


Сумњате неосновано... Има много мушкараца којима би се веома допало да имају радно место аутолимара, металостругара, зидара, столара, возача, на коме би радили осам сати дневно, с посла дошли кући где би их чекао ручак, дневна штампа, поподневна дремка, вечерњи одлазак на сладолед, роштиљ, обичну шетњу... И тако свакодневно до пензије. А онда - кокошињац, баштица, цвеће... За то некада није била потребна диплома, у нормалним демократским друштвима није потребна ни данас.
Исто тако, има много жена које би биле веома задовољне ако би их неко довео у ситуацију да уместо да у шест ујутро (или раније) буде децу и носе их у јаслице или вртић како би стигле на посао где рмбаче за понижавајућу плату, изложене шикани и мобингу - остану у кревету још сат времена, оду по хлеб и млеко, спреме деци доручак, поспреме по кући, ставе ручак да се кува,
Препоруке:
13
3
28 понедељак, 25 јун 2012 05:56
драгослав павков@ 8. mart, наставак
погледају репризу ТВ серије коју су синоћ пропустиле због породичног одласка на сладолед...
Нећете веровати, али има много жена које не виде ништа нарочито у десетогодишњем студирању, тражењу везе за запослење и блесавом умиљавању кретенима који о нечему одлучују. Не кажем да жене о којима говорим понекад не завиде овим "успешнима", али често завиде и "умјетницама" попут Сојки и Цајки, па само малобројнима падне на памет да се одају "пробијањима" попут њих.
Као што сам рекао у тексту - свако (па и жене) има право да одлучи шта жели од живота; али не може јаре и паре. Једноставно - не бива... Не можете да се школујете све до тзв. "средњих година",најчешће за занимање за којим друштво нема потребе, а онда од друштва да очекујете да вам решава егзистенцијална питања: запослења, репродукције, животног стандарда - онаквог какав мислите да вам доликује. Факултети (државни и приватни) су нам пуни студената менаџмента које финансирају деде и бабе...
Препоруке:
13
4
29 понедељак, 25 јун 2012 06:08
драгослав павков@ 8. mart , крај
Јер су им родитељи незапослени или мало и нередовно зарађују... Слажем се да талентована деца треба да се школују до највиших академских звања, али побогу - одакле идеја било коме да сва деца треба да се школују докле год има ко да их финансира?
Ко би требао да ради у производњи? Пропали студенти? Деца сиротиње из провинције? Будале које нису способне да се упишу ни на приватни универзитет?
Какав производ такви људи могу да направе? Ко ће да купи тај производ...
Дакле, није ми била намера да провоцирам жене, нарочито не да им одузимам "стечена" права; само бих желео да се и жене равноправно мушкарцима - изјасне на тему: Како и куда даље?Са посебним освртом на питања одумирања села, исељавања из провинције и "београдизацију" земље, права жена запослених по прчварницама, кафанама, пекарама, страним компанијама које су нам (како се сами хвале) довели Тадић и Динкић - бивши и будући ортаци у Влади...Поздрављам вас.
Препоруке:
11
3
30 понедељак, 25 јун 2012 08:12
qpharaon
Никада не бих забранио абортус. То је врло проблематично са стране будућег развијања криминалне делатности у том смислу, али бих сигурно увео процедуру која би морала да се прође да би се абортус извео. Процедура би се састојала из, у првом реду обавезне констултације стручног тима у коме би пре свега седео психолог, гинеколог и вероватно свештеник. Њима не би био задатак да одврате особу од абортуса него да утврде психофизичку спремност дотичне за оно што ће да се деси после. Наиме, није непознато да велики проценат девојака после абортуса неможе да роди, такође јако пуно њих има психичке последице због тога.
Абортус је јако озбиљна ствар која не сме да се препусти у руке особи која је често у тим тренутцима остављена сама себи. Тој особи треба помоћ јер је ипак реч о последици нежељеног дејства. Истовремено се мора оставити могућност евентуалног абортуса из здравствених разлога. Ипак уколико је људски живот угрожен предност би требало дати постојећем.
Препоруке:
9
2
31 понедељак, 25 јун 2012 08:16
Ф-16
@Aeksandar
Не ради се овде о политици нити о законодавству. Овде се ради о животу и праву на живот. Наравно да нам је Бог оставио право избора, па свако може да ради шта хоће, што опет не значи да ради исправно.
Што се мене тиче ја сам се определио за живот, а поштујем и оне који се другачије опредељују. Може ми ко год хоће спочитавати верску затуцаност, али мора поштовати моје мишљење које се супротставља чедоморству.
Многи Срби су спремни да кажу да је патријарх Павле био "светац за живота", али се намрште када прочитају, на пример: "Највећи превид чинимо у вези са чедоморством, јер нећемо да признамо да је то грех убиства детета, мотивисан себичношћу недостојних родитеља. То је најгнусније убиство, одбијање благослова Божјег и ускраћивање права на живот новој личности. Још нерођено дете није безимени заметак, фетус, то је човек - душа жива "
Е тад им није светац.
Препоруке:
7
4
32 понедељак, 25 јун 2012 08:26
Бели Орао
@Гаврило, Александар и слични. Такав закон постоји у Пољској, уваженој чланици ЕУ. О чему причате?

П.С.
Треба рађати плански, а не убујати преко плана.
Препоруке:
9
3
33 понедељак, 25 јун 2012 09:13
Istoricar
драгослав павков
Ne moze par ljudi da resava probleme jedne zemlje. Pod uslovom ako imate problem kako da dovedete nekog ko bi otvorio neku fabriku u nekoj opstini, predhodno treba da imate kadrove u toj opstini. Nase skole ne prave kadrove koji bi profesionalno radili svoje poslove vec kadrove bubalice. Dacu vam primer : osoba treba da se bavi ekonomijom, da je sposobna da na engleskom napravi plan ili biznis plan u sta bi moglao da se ulaze i da na kraju to predlozi nekoj poznatoj kompaniji. U Srbiji postoji nauka koja je potpuno odvojena od realnog sveta. Taj tip nauke postoji i u svetu, medjutim, u svetu postoje naucne institucije koje direkno rade za kompanije. U Srbiji takvih institucija nema. Kad spomenuste Petnicu, ne mogu vam reci da podrzavam takvu instituciju koja trosi novac a nista ne proizvodi. Nauka nije odvojena od ekonomije i naucnici i ekonomisti bi trebalo da rade zajedno. Tako se radi u svetu i to je jedina formula koja vodi do napredka i prosperiteta.
Препоруке:
2
1
34 понедељак, 25 јун 2012 09:21
брм
коментатори су као пластелин - паметан текст - паметни и конструктивни и коментари... честитам и позивам редаквцију да извуче поуке .. у тексту нема главног рпедуслова, јер предпостављам да се подразумева - лустрације, и чишћења тајних служби и паравласти.. склањања са јавних функција техноменажерије конспиративног система, јер ово је (треба да постане) јавна власт - res publica... е сад замислите ТВ без Кандићки, Николића, Мићуновића и осталих 68. осмаша за почетак..
Препоруке:
5
3
35 понедељак, 25 јун 2012 09:34
@Бели Орао
Пољска је једина земља Европе која има позитивни прираштај становништва, и чланица ЕУ којој не прети најезда гладне радне снаге са истока и југа. Не прети им ни опасност да један запослени плаћа 2 пензионера,а има из године у годину позитиван привредни раст.
Има ту неке везе.
Препоруке:
8
1
36 понедељак, 25 јун 2012 10:20
Inicijativa nije adekvatna
Predložena inicijativa bi trebalo da glasi Inicijativa za spas naroda u Srbiji od strane kapitalističkih pljačkaša i uticaja stranog faktora. Ovakva država me ne zanima niti bi je trebalo spasavati. Trebalo bi stgvoriti novu državu koja podrazumeva i novo društveno-političko uređenje, novi ustav i zakone u korist naroda i radnih slojeva. Izbaciti crkvu iz političke sfere uticaja.
Препоруке:
4
2
37 понедељак, 25 јун 2012 10:22
брм
наравно да Пољској не прети инвазија радне снаге кад имају вишак своје која је преплавила целу западну Европу... "има ту неке везе" .. међу урбаном сиротињом европских предграђа цветају сличне културалистичке екстремне идеологије /религије - негде муџахедини негде католицисти ..дивни примери за углед нама православним Србима
Препоруке:
6
3
38 понедељак, 25 јун 2012 10:26
брм
"instituciju koja trosi novac a nista ne proizvodi."
с оваквим историчарима тако широких погледа не гине нам колонијални положај...
Срби треба да буду јефтини мајстори , какви бре Тесле и Руђери Бошковићи, то је за вишу расу..е сачувај Боже
Препоруке:
5
4
39 понедељак, 25 јун 2012 10:45
andrija
moj program je mnogo kraći od vašeg:otvoriti dosijee,
uraditi lustraciju.A onda časni pošteni moralni i
najbolji na čelo napred.
Препоруке:
2
3
40 понедељак, 25 јун 2012 11:13
Poljak
@Brm
Zasto pricate napamet? Zasto se eksponirate necime sto i ne poznajete? Vi i dalje na Poljake gledate iz perspektive Breznjeva. Kako Poljaci mogu "preplaviti zapadnu Evropu", pored desetina miliona koji dolaze iz Azije i Afrike?
Polska je zemlja sa najvecim rejtingom za strana ulaganja u Evropi. Kompanije koje su investirale u Irsku, Portugaliju ili Rumuniju, se povlace u Poljsku.
To sto smo mi religiozni, redovno idemo u crkvu i slusamo sta nam crkva kaze, ne daje Vam za pravo da nas smatrate ekscentricima, i da nas etiketirate. To mnogo vise govori o Vama i Vasoj kulturi. Ako Vi niste vernik, to je Vas problem, ali nemate pravo nekoga nazivati "katolicistima"?! Sta Vam to uopste znaci?
Ja jesam rodjen u Srbiji, i Srbija je moja zemlja. Zao mi je sto je jos uvek u komunizmu, ali sam presrecan sto Poljska, zemlja mog porekla vise nije!
Препоруке:
6
1
41 понедељак, 25 јун 2012 11:30
Бели Орао
""@. Пољска је дужна 380 милијарди $.

""брм. Као и увек остајете у фотељи. Крените некад у акцију.
Препоруке:
7
0
42 понедељак, 25 јун 2012 11:56
Бели Орао
""Пољак. Драги пријатељу, припазизе се ових са запада. Много сте дужни. Нисам злонамеран, али до јуче смо заједно јели и пили на суботичком бувљаку. Ми смо и даље ту негде, а ви сте далеко. Чувајте се лопова.
Препоруке:
6
0
43 понедељак, 25 јун 2012 12:07
8. mart
Dragoslave, vi kanda mislite da samo žene ne mogu da imaju "i jare i pare" (i decu, i karijeru), dok muškarci izgleda mogu - pre podne su na poslu, a kad se vrate - deca okupana i umivena, ručak spreman, itd. Jasno vam je, valjda šta u toj slici ne štima.

I muškarac i žena mogu imati i posao i decu, ako su spremni da ravnopravno dele kućne obaveze. Budite sigurni da bi i žene, jednako kao i muškarci, volele da ih po dolasku s posla dočekaju okupana deca i spreman ručak.

Problm je, dakle, u tome, što su žene spremne da rade, a muškarci nisu spremni da preuzmu svoj deo kućnih poslova. Izvinite, ali za to vam nije kriv ni feminizam, ni NVO, nego upravo patrijarhat koji muškarce učvršćuje u uverenju da su bogom dani i da ih valja dvoriti.
Препоруке:
6
8
44 понедељак, 25 јун 2012 12:41
Poljak
Savrseno se slazem u svemu sa Vama (dao sam vam i plus), ali mi smeta sto neko bez ikakvog razloga (kao brm) vredja. Zasto bi neko ko se ponasa po Bozjim zapovestima (na primer "Ne ubij"), bio verski fanatik, zaludjenko, stetocina i terorista, samo zato sto smatra da je abortus greh cedomorstva, odnosno da postuje gorepomenutu Zapovest. Zato Poljaci ne odumiru, kao Srbi, Cesi ili Rusi, kod kojih se ubistvo nerodjenog deteta smatra medicinskom intervencijom, kao kad se izvadi zub.
DAleko je Poljska od blagostanja, mnogo je siromastva, alkoholizma, i mnogo cega drugog, ali se ponesto krece; fabrike rade, infrastruktura je znatno bolja nego u Srbiji, a bila je vek iza, privatizacija je sprovedena samo tamo gde su bile dobre ponude a ne budzasto kao kod nas. Rafinerije i energetika uopste, su i dalje drzavno vlasnistvo...
Ne kazem da je Poljska raj, ali se ponesto od Poljaka moze nauciti.
Препоруке:
9
1
45 понедељак, 25 јун 2012 12:48
Бели Орао
""8. март.
Усисавам, перем тепихе, скидам и намештам завесе, све физикалије, поправке и сл., идем на пијац, плаћам све рачуне, возим и развозим и имам највећу плату. Јел` треба још нешто?

Ви не разумете проблем, а и није Вам неки дан, префарбали су Вас. Проблем је кад полушколована средњошколка са 28 година дође из села у БГ, јер неће да се удаје, да би још мало "проживела"-не знам шта је то проживети, ако није до 28године, (у преводу-чистила би и да не кажем шта), а неће да музе краве у свом прелепом селу и да продаје сир, јер није то ин.
Није проблем што се женска деца школују, него она што се не школују, а "живе" и неће да се удају јер их их на то наговарају још простије мајке које су се замислите мучиле испијајући кафу и школујући их док се отац проводио по кафанама са певаљкама(то је речник осмомартовских димаћица са нагласком на "и").

П.С.
Имам две ћерке са факултетима на докторским студијама. Супер су деца.
Препоруке:
7
3
46 понедељак, 25 јун 2012 13:27
@Бели Орао
Имам две ћерке са факултетима на докторским студијама. Супер су деца.
Шта вам значи то "Супер су деца"?
Може ли објашњење на српском?
Препоруке:
5
4
47 понедељак, 25 јун 2012 14:09
Бели Орао
@@. Цртани филмови су били некад у 19.15. Шта да Вам кажем више?
Препоруке:
2
0
48 понедељак, 25 јун 2012 14:52
драгослав павков@ 8 март
Jasno vam je, valjda šta u toj slici ne štima.


Извините, али није ми јасно шта фали томе да док муж зарађује - жена брине о кући!? Могу да замислим да је то вама одвратно и незамисливо, анахроно и "аут", али допуштате ваљда могућност да постоје жене којима је доста црнчења за цркавицу код неког новокомпонованог "бизмисмена", које би желеле да терет бриге о новцу пребаце на "главу породице"? Или мислите да такве жене не постоје, или једноставно - ако и постоје - нису вредне помена?

Чисто да се зна поновићу: Свако има право да одабере начин како и од чега ће живети; ако се вашем животном сапутнику допада да дели ваше вредности - марим ја, немам ништа против... Али, ја се обраћам онима који су незадовољни својим статусом у друштву, браку, оним женама о којима је нешто написао Орао. Њима боркиње за "права" жена намећу модел по коме треба да функционишу, у противном - добиће етикету јаднице. Што једноставно није у реду.
Препоруке:
7
1
49 понедељак, 25 јун 2012 14:56
брм
Poljak
@Brm
Kako Poljaci mogu "preplaviti zapadnu Evropu", pored desetina miliona koji dolaze iz Azije i Afrike?
не знам ја нешто чито и чуо о Пољацима молерима и шоферима у Енглеској на које је кивна домаћа сиротиња .. и о броју Пољака п западу
Polska je zemlja sa najvecim rejtingom za strana ulaganja u Evropi.
јел то после Ђелићевих савета? то с рејтинзима ми је познато - Ирска, Исланд (пре револуције),одличан вам је тај рејтинг кад се млади исељавају

нисам написао ништа против католика, већ против католициста (као што су наше усташе) .. . против Италијана, Шпанаца и ПОртугалаца немам ништа против нити с њима имамо прблема.. кад не толеришем Образ међу својима зашто бих вама толерисао ваше глупости.. немате паметнија посла него да се бијете са браћом Словенима на првенству задојени том бесмисленом католицистичк0м мржњом..

Бели орле
као и обично не капира о чему причаш.
Препоруке:
3
2
50 понедељак, 25 јун 2012 15:49
ДиМитрије
Завршени избори!
Препоруке:
2
3
51 понедељак, 25 јун 2012 16:04
roki
sama činjenica da neko odabere pseudonim "8. mart" jasno ukazuje na nesigurnost te ličnosti. Krije se iza žene borca radnika, femistikinje, možda i ninfomanke - nebitno. Nikada u životu nisam mislio da žene nisu vredne kao muškarci, naprotiv mislim da su vrednije, ali vrednije kao oličenje pozrtvovanosti, podnošenja bola i da ne nabrajam. Uostalom, uvek sam više voleo žene nego muškarce. Ali osmi martu, ne dozvoljavam da pričate o ravnopravnosti koja jednostavno prirodno nije moguća: nemamo ista polna obeležja, ne možete da ponesete dva džaka cementa, pa ni jedan,kao muškarci, za svako to "othranjeno" dete dobijate porodiljsko bolovanje, a muškarci hrmbaju, zar mislite da i očevi ne bi voleli da toliko vremena provedu sa decom kao majke, ali nemaju kad, deca treba nešto da jedu, tražite da u penziju idete pre, zašto, ako smo ravnopravni, hoćete u skupštinu u određenom procentu, pa draga gospođo, pobedite na izborima pa budite same žene u skupštini, mi muškarci se ne bi osećali ugrožeo
Препоруке:
5
2
52 понедељак, 25 јун 2012 16:34
Poljak
@brm
U osnovi ne polemisem sa nekorektnim ljudima, ali da napravim izuzetak.
Ponavljam, ja sam u Srbiji rodjen i Srbija je moja zemlja. Po vasem tonu, zakljucujem da nikada niste videli ni Englesku ni Poljsku (osim, mozda u vreme komunizma). Sigurno se Engleska sirotinja ne zali na Poljake nista vise nego na Pakistance, Arape ili Siptare. Naprotiv. Ako odete u London, bice Vam jasno o cemu govorim.

Island nisam pomenuo.

",одличан вам је тај рејтинг кад се млади исељавају "
Pa iseljavaju se i iz Poljske kao i iz drugih zemalja, ali ipak Poljska ima pozitivan prirastaj, a to je bila poenta mog javljanja. U Poljskoj, se ne mozete ni razvesti bez blagoslova vaseg svestenika, a kamoli da izvrsite, ili naterate zenu na abortus. Ako mislite da Srbi treba i dalje da nestaju, to je stvarno porazavajuce, ja tako ne mislim.
Препоруке:
6
0
53 понедељак, 25 јун 2012 16:46
8. mart
Dragoslave, naravno da ima puno žena koje su domaćice, i ja sa tim nemam nikakav problem. Problem je u tome što vi eksplicitno osuđujete obrnut scenario - u kojem žena radi, a muškarac sedi kod kuće i brine o deci. Zašto? Zato što, po vašim rečima: "njihovi muškarci koji su postali tehnološki viškovi ili nikad nisu ni radili, na sebe preuzimaju poslove koji im se ne čine prirodnim: spremanje dece u školu, odlasci na roditeljske sastanke, spremanje po kući... Oni to naravno nikad neće umeti da urade kao supruga, koja po dolasku sa frustrirajućeg posla ostatak „slobodnog“ vremena troši na popravljanje onoga što je „trapava muškarčina zabrljala“ – što je dodatno frustrira i inspiriše da se „istrese“, ali ne tamo gde treba (ispred Skupštine na primer) već tamo gde može – na članove porodice i one koji je vole... "

Ali ovde problem nije u feminizmu, nego u tome što muškarci koje opisujete, neće da rade kućne poslove. Nemojte mi samo reći kako "ne umeju", nije to nuklearna fizika.
Препоруке:
4
1
54 понедељак, 25 јун 2012 19:20
Бели Орао
""брм. Ви сте толико комфузни да је то страшно. `ди си бија, бија, кад је грмило... Купујте из фотеље. Тако је најлакше.
Препоруке:
2
1
55 понедељак, 25 јун 2012 21:28
Слободан
Овај текст, чији наставак очекујем, заслужује много обимнији коментар, али задржавам се само на једном - праву на абортус као "врхунском" доказу освојене слободе!? Жене имају право на слободу одлучивања о рађању, али ПРЕ зачећа, после тога на абортус имају право само жртве силовања, болеснице и сл.
Препоруке:
4
1
56 понедељак, 25 јун 2012 22:35
milica@8 mart
Ne znam cim se bavite,ali znam puno porodica koje zive u nekim neprirodnim situacijama,ukljucujuci imene.Radim od svoje osamnaeste,primanja su mi solidna,imam vec skoro trideset godina radnog staza,ali mogu reci da sam samo masina za pravljenje novaca.Imam troje dece,dvoje sa fakultetskim diplomama,sina odlicnog ucenika i sto je najvaznije za ovu pricu muza koji vec petnaest godina ne radi.Zadnji petnaest godina on je domacica,a ja sam hranioc porodice,i jako sam nezadovoljna.Nema vremena doslovce za nista iako moj muz uglavnom sve radi.Bilo je dana kad po nekoliko dana nisam dolazila kuci,jer radim u inostranstvu.Sad putujem svaki dan preko granice ,jer ne mogu psihicki da izdrzim bez porodice.
Препоруке:
8
0
57 понедељак, 25 јун 2012 22:49
milica@8 mart
Dzaba mi hiljadu eura mesecnokad su mi deca odrasla bez mame,zeljni mene a ja njih.Sto puta sam proklela onog koji je prvi zapoceo sa tom politikom.Svi mi kazu,tebi je super,imas dobru platu,napravili kucu,skolovala decu,a meni na sve strane skripe zglobovi(radim kao medicinska sestra u starackom domu).A moj muz kuva pere cisti,radi bastu i puno puno toga,a ja ne stignem ruzu da uberem da stavim u vazu.Moja mama je bila domacica i ja zavidim zenama iz tog vremena i molim Boga da takvo nekakvo vreme dodje.Zbog mojih kcerki koje ceka moja sudbina,jer radnih mesta za muskarce nema.Moja 28godisnja cerka ceka posao,ima muza,ali jos uvek ne radja.Ceka posao kojeg nema.Ja je nagovaram da rodi dete,a ona pita zasto se skolovala.Svako od nas ima te zatvorene krugove,a resenja nema.Zato podrzavam muskarce da idu napred,da budu sto su i uvek bili,a mi zene sa svojom decom ako moze,jer smo se pogubili u ovoj ludnici od zivota.
Препоруке:
9
0
58 понедељак, 25 јун 2012 23:01
Istoricar
брм
Ne razumem sta hoces da kazes. Prvo, kako mi je poznato, Rudjer Boskovic nije bio Srbin vec Hrvat (ili stanovnik Dubrovacke Republike). Tesla je takodje Srbin ali rodjen u Austrougarskoj (danasnja Hrvatska). Niko od njih nije stekao slavu u Srbiji. Ili, da podjemo od nekih cinjuenica. Koliko olimpijskih medalja godisnje osvajaju srpski djaci na internacionalnim takmicenjima. Sta je sa tim talentima? Da li neko zna nekog srpskog matematicara da je otkrio nesto novo u toj disciplini ili da je dobio Fields medalju. Da li znas nekog naseg naucnika da je u poslednjih deset godina objavio neki patent i da je za to dobio novac od neke inostrane kompanije. Sto se tice kolonijalnog polozaja, ne verujem da ce do toga doci jer i da bi bio u neokolonijalnom polozaju ipak treba da imas neke kvalitete.
Препоруке:
1
4
59 понедељак, 25 јун 2012 23:17
milica@8 mart
Deca neznaju ko je mama a ko tata.Moj sin je do svoje pete godine mislio da ga je tata rodio...plakala sam od ljubomore.Osecam se se da sam promasila zivot.Inace sa mamom domacicom razmenjujem misljemja,jer ona kao i vi misli kako je bas lepo raditi dvadeset sati dnevno.Moja mama je nekad dok je tata kao gospodin inzenjer radio,bila aktivna u svim mogucim zenskim organizacijama,skupljala sve i svasta za crveni krst,obilazila puteve revolucije,imala uniformu civilne zastite,igrala se rata u akcijama"nista nas ne sme iznenaditi",ispijala kave sa komsinicama,vodila mene i brata po muzejima raznih gradova,decje pozoriste,piknike,heklala,strikala...i slavila 8 mart.borila se da ja radim dvadeset sati dnevno.Koja zaposlena zana danas slavi osmi mart?ja cesto ne znam ni koji je datum.
Препоруке:
8
0
60 понедељак, 25 јун 2012 23:31
milica@8 mart
Pogledam na raspored sati koji mi stoji na frizideru,prva,druga,treca i mislim se da li cu izdrzati do slobodnog dana.Moji kolegicama muzevi uglavnom ne rade,jer su radili po raznim farikama,poljoprivrednim kombinatima,sade neke bastice i razne gluposti rade,sire gace i sl.Ja inace ne pisem po internetu ali mi muz cita povremeno,jer ja nemam vremena ni za komjuter pa sam odlucila da se ukljucim i pitam sve zene zagovornice modernog drustva,sta ce nam uopste muskarci?ako je tako najbolje da ostave donaciju u banku sperme i nek nestanu,jer prezaposlene zene nisu ni za seks.dan ipak traje 24 sata kao nekad.a mi smo osmomartovke svoje muzeve unistile.sama se nekad osecam kao one debele crnkinje iz americkih serija koje hrapavim glasom urlaju na svoje ukucane a najvise na nesposobnog muza,jer ja mislim da moj muz koliko god se trudio nemoze da pravi red po kuci kao ja,a bogami mene uopste ne zanima bilo kakva majstorija po kuci.pozdrav.posebno istomisljenicama,ako ikad sednu za kompjuter
Препоруке:
6
0
61 уторак, 26 јун 2012 00:46
Alu Trokan
Potpisujem svaku tacku Inicijative. Sledeci korak je organizovati politicku partiju koja ce je sprovesti u delo. Verujem da potencijalnih partijskih clanova na NSPM-u ima dovoljno za njen pocetak.
Препоруке:
2
0
62 уторак, 26 јун 2012 09:21
брм
@ хисторик

"kako mi je poznato, Rudjer Boskovic nije bio Srbin vec Hrvat (ili stanovnik Dubrovacke Republike). Tesla je takodje Srbin ali rodjen u Austrougarskoj".. ерго пошто пре 1804. Србија није постојала као независна држава, сви Срби од краја 15. века до 1800 се не рачунају..а и раније пре Војислављевића (ако и они нису за тебе дукљанска не-српска династија ко што је Руђер Хрват)...

од српских економиста изгледа да су више посвађани са логиком једино српски историчари
Препоруке:
2
3
63 уторак, 26 јун 2012 09:43
брм
хисторик
"Da li znas nekog naseg naucnika da je u poslednjih deset godina objavio neki patent i da je za to dobio novac od neke inostrane kompanije"

ja znam pet vrhunскih svetskih (информатичар, биолог, микробиолог, физичар) и још три доктора друштвених наука, предавача редопвних на страним факултетима од Мескика до САД, samo iz mog ličnog okružeњa (sredњa škola i kvart)..али они се не рачунају јер нису у Србији па по теби нису ни Срби..Срби су само опанчари, препознау се по клемпавим ушима, прем твојим уџбеницима
Препоруке:
1
2
64 уторак, 26 јун 2012 18:53
Sumadinac
for The Jack
Kaze se: "Ne drzi vodu"!
Sve na kugli zemaljskoj Pije Vodu, Sve!
Препоруке:
1
0
65 среда, 27 јун 2012 07:09
Смарач
Та, добро, Србија напредује а Срба је све мање, што живих, који све дуже живе, што оних који раде. Када остане само 1 Србин, тада он неће радити, биће бесмртан, а Србија ће бити Рај на Земљи, у највећем просперитету.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер