уторак, 30. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Косово, консензус, капитулација

Kоментари (66) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 24 јул 2012 18:36
Час анатомије
Дакле, не треба нам никакав „Де Гол“, никакве „цивилизоване предаје“, „храбра решења“ и сумњиви експерименти.


Одлично, кратко али све речено. Надам се да ће бити некога да ово прочита и узме се у памет.
Препоруке:
144
7
2 уторак, 24 јул 2012 18:37
!!!
"(Узгред речено, „консензус“ је само у извесној мери модернија и политички коректнија реч за ону вечно призивану, а ретко присутну „српску слогу“.)"
Какав детаљ. Руши целу кулу коју су зидали и зидају "леволиберални" новинари, борци против сваке српаке слоге или, не дај боже, саборности.
Препоруке:
100
4
3 уторак, 24 јул 2012 18:38
Pera
Ovo zaista može biti dobar putokaz novoj vlast sta im je ciniti. Slusajte (tj. citajte) i pazljivo napred. Nemojte reci da vas niko nije upozorio!

Djordje, skidam kapu
Препоруке:
95
6
4 уторак, 24 јул 2012 18:38
Podmetanje De Gola
Он се одрекао колоније, која хиљадама година није била Француска, па је стотинак година била, па опет није.
Да ли би се Де Гол одрекао Бретање, Алзаса, Лорена, или било ког дела Франциуске?

НИксон се повукао из Вијетнама. А шта су уопште тамо тражили? Зашто се није повукао из тексаса, Канзаса или Новог Мексика?
Препоруке:
165
4
5 уторак, 24 јул 2012 18:39
Marko
Odličan tekst.

Посебно велики притисак ће бити на Николића, коме се већ, као нека врста додатног охрабрења да повуче “храбре потезе“ поводом косовског питања, спремају ласкава поређења са великим конзервативним претходницима – Де Голом који је својевремено напустио Алжир, или Ричардом Никсоном који је направио велики гест отварања према комунистичкој Кини.


Lepo primećeno i dobre paralele!!
Препоруке:
79
6
6 уторак, 24 јул 2012 18:43
ujka vanja
oprezno, iskrene patriote... još uvek ne znamo šta nameravaju, ali barem smo složni da ne smemo da popustimo i da ne smemo da budemo uplašeni!
Препоруке:
73
5
7 уторак, 24 јул 2012 18:56
Сима
Као и увек - Вукадиновић одмерено и суштински тачно.

Треба бити реалан, али не и уплашен. И нереалан и уплашен човек доносе погрешне одлуке, али из различитих разлога. А бити храбар и реалан јесте тешко, али таква нам је судбина да ми Срби МОРАМО да будемо такви, иначе нам прети зла судбина.
Препоруке:
64
8
8 уторак, 24 јул 2012 19:00
Биљана Николић
Морам додати целој овој чорби и зачин Млађена Динкића да пара има само до краја августа. Значи, сви можете бити гладни ако ЈА (Динкић) не обезбедим паре, а ја ћу бити добар па ћу питати Русе који ће одбити да дају паре за ваше плате. Спас ће поново бити ММФ и ЕУ, па ви бирајте - плате и пензије или КиМ.

Главног јела нема после чорбе, али зато је ту Вучићева посластица - све до сада договорено од стране Борка Стефановића мора се испунити, јер држава не почиње од нове власти.
Препоруке:
94
7
9 уторак, 24 јул 2012 19:07
Без дилеме
Ово је још један од текстова киоји су Вукадиновића сместили на врх политичке аналитике.
Препоруке:
78
6
10 уторак, 24 јул 2012 19:10
s.p.Lajković
Normalno - ako nešto nemožeš da rešiš - nemoj da rešavaš na silu .Ostavi to za neka bolja vremena .Sutra će neko od narko bosova da "upuca" Tačija i takozvana "KOSOVSKA" država će se sama urušiti a mi ćemo moći da konstatujemo da smo pogrešili i da nismo trebali da Kosovo priznamo ...i šta onda ...Ništa, sem što ćemo poslati poruku kako nismo sposobni da imamo državu i da nam država i nije potrebna .Onda će svako doći po svoje ....
Препоруке:
54
4
11 уторак, 24 јул 2012 19:11
Ернан Кортес
Нема преговора са шиптарским терористима! Никаквих!
Са тим се не преговара, то се хапси! Па кад-тад!
Нема преговора са шиптарским терористима!
Препоруке:
82
4
12 уторак, 24 јул 2012 19:17
Радомир Кошанин
Као и обично, веома добар текст господина Вукадиновића. Интересантно је да убрзање решавању "Косовског питања" дају "наши европски пријатељи" и тутори демократије из Вашингтона. У томе им помажу неки "домаћи" аналитичари и неке "домаће" невладине организације. Брана испуњењу тог "услова" за отпочињање преговора о евентуалном чланству у ЕУ било би стриктно поштовање Устава, али авај, све странке на власти и у опозицији, изузев ДСС, траже његову хитну измену. Слутим о каквим изменама је реч. Они који су заслужни за његово доношење су маргинализовани у Скупштини и на предлог "наших евроатлантских пријатеља" остављени ван владе, па нису у стању да то спрече. Очекујем да се у Бриселу, Берлину и Вашингтону појави оглас: "Мењам преамбулу одмах за датум преговора о чланству у ЕУ кад на врби роди грожђе". Овде је добро цитирати мудрог Његоша: "Великаши, проклете им душе, на комаде раздробише царство".
Препоруке:
62
4
13 уторак, 24 јул 2012 19:27
саша р.
Поздрављам овај текст и врло прецизне паралеле, само бих дао мало допуне.
Лепо је овде један коментатор приметио да се Де Гол није одрекао ниједног дела Француске. Друго, да је био неки генерал, и није. Капу скидам само пред генералима Црвене Армије, требало је изаћи на крај са 190 најелитнијих немачких дивизија и моћном борбеном техником. Да су Французи имали неки покрет отпора, нису чак ни то, у односу на партизански и четнички били су обична компјутерска игрица. Де Гола поштујем због здравог француског национализма, тешко да би глобалисти поред њега живог овако унаказили Француску и Европу.
Што се Космета тиче, скептичан сам, посебно кад видим ко све улази у нову владу. Још само да кроз прозорче угурају Чеду и "краља тргова", и секс ће бити комплетан. За почетак би ме обрадовао престанак праксе извињавања и посипања пепелом, као и поновно увођење редовног војног рока.
Препоруке:
71
5
14 уторак, 24 јул 2012 19:28
Little Big Serb
Isti tekst je objavljen u ''Politici'' ali su komentari koji ''prolaze'' uglavnom defetisticki, pristalice odricanj, pristalice podele Kosova sve do komentara koji govore da je Srbija krenula da pobije svoju decu, ta deca su ''siptarski'' teroristi, tako nazivani i od samih Amera sve do razrade definitivnog plana unistenja integriteta n
Препоруке:
51
4
15 уторак, 24 јул 2012 19:29
Aleksandar
De Golovo povlacenje iz Alzira je los primeri za razumevanje bilo cega sto se tice Kosmeta.
Препоруке:
51
3
16 уторак, 24 јул 2012 19:32
zoran
svaka cast Vukadinovicu, jos da dodam, bilo koja odluka o sabornosti ili ocuvanju Srbije, deceka se na noz u evropi, videli smo kako austrija reaguje na odluku naseg ustavnog suda o nadleznostima vojvodine, osudjuju i mesaju se u nase unutrasnje stvari, bez da se plase neke nase reakcije, bez stida i toliko beskurpulozno, sta mislite kako ce da reaguju na neki koncenzus o kosovu, dakle, treba im se dati do znanja sta mi hocemo i da nismo nicija kolonija, treba im se dato do znanja koliko daleko mozemo da idemo, a takodje, koliko daleko i oni mogu da se mesaju, sve je to moguce ako se velika vecina naroda slozi, i stane iza toga stava....price o evropi i blagostanju su budalastina koja ne pije vodu, to odavno zna vlada, to sad zna narod...dakle, ne treba biti mnogo pametan i znati sta da se radi...zavrnuti rukave i poceti da se radi i stvara, tu se stice prva ozbiljnost, sve ostalo ce doci samo od sebe.
Препоруке:
50
4
17 уторак, 24 јул 2012 19:32
Даг
Носиоци нове власти припадају такозваним патриотским снагама и њима је најлакше да учине неуставне уступке у вези са Косовом и Метохијом. Истовремено они дају двосмислене изјаве које се могу протумачити у том смислу. Због тога политичка јавност у Србији мора бити веома опрезна, више него што је била према претходној власти!
Препоруке:
52
3
18 уторак, 24 јул 2012 19:35
фристајло
Ево им разорене привреде, културе, курса динара, корупције, задужености и трговинског дефицита – па нека ту егзерцирају своју памет, храброст и „болна решења“. А Косово нека оставе на миру – тачније, нека се труде да не погоршавају ствар, нека не чине нове и једностране концесије косовској државности, нека задрже међународноправни статус кво, а коначно решење нека „кукавички“ оставе за неко друго, можда, боље време и боље наследнике.
На жалост, у нашем политичком врху одавно је манир да се крије садржај разговора са белосветским владарима, па се тој инерцији приклања и овај нови тим; у недостатку информација, можемо само да нагађамо- шта нам је сада наређено, а у томе је Ђорђе прави мајстор.
Зато је Вукадиновићев предлог једино добро решење; јер, ако не желе или не смеју да објаве садржај разговора са Вашингтоном и Берлином- треба замрзнути питање Космета, и бавити се питањима која не могу да чекају- привредом, судством, задуженошћу...
Препоруке:
61
4
19 уторак, 24 јул 2012 19:41
Little Big Serb
nastavak jer greska : integriteta nase zemlje. TRi su moja komentara odbijena dok su prolazili komentari koji smatraju da se nije trebalo boriti protiv jaceg ( Natoa ). Onda je i 1389 bila pogresna jer su i tada oni bili jaci, nite je 1914 trebalo ratovati. Organizovana je kapitulacija a ''teske odluke'' su glupost. Autor savetuje vladi da nista ne radi sto se Kosova tice, jer ionako Taci diriguje pregovore, sa kim i kako . Nadam se da ce uspeti da se iznabogate, da se nauzivaju u vlasti a da ne daju bas sve sto se od njih trazi. Ako budemo imali srece zbunice se i odugovlaciti pa ce vreme proci a ipak nekon jednom mora da dodje koga ce politicki svet postovati a ne zakazivati im sastanke po kafanama. Nato se ne postuje kao nekad ni u Evropi niti bilo gde kao ni Amerika. Zalediti pregovore, odbiti pregovore sa nekim koga smatramo kriminalcem. Vise nas ne mogu prikazati kao ljudozdere, istina polako izlazi na sunce. Jedino da se nasih izdajica resimo !
Препоруке:
55
2
20 уторак, 24 јул 2012 19:42
Косовка
Не треба претеривати са похвалама. Ни са Де Голом. Поређење није уреду. Де Гол јесте велики и висок, али је предавао Африку, а не Бретању, Лион, Ницу. Обећања појединаца (Тадић, Николић, Дачић, Куфер, Гордон) било коме, без овлашћења, уз кршење уставних норми, Споразуми неког од раније који се понашао као певац кикирез на бриселском ђубришту и туђем дворишту - никога не обавезују. Што се кредита и помоћи тиче - питајмо се да ли Србија може да ради и живи од свог рада? Зашто се толико понижавамо? Николићу и Вучићу, обећавајте све, али не дајте ништа. Хоћемо такву политику. Као Мр ЊЕТ Громико.
Никуда не журимо, ту се слажем са Ђорђем. Нема признања онога што се никада признати не може. Не могу Европа и Америка да нас бомбардују, униште, да се инсталирају на нашој земљи и да део који им се допадне - једнострано одузму силом, предају неком ко их овде заступа, а остали део земље Србије да распарчавају, уцењују и понижавају. Уз помоћ интернационалиста комунизма Тадића и Стефановића.
Препоруке:
52
3
21 уторак, 24 јул 2012 19:49
Srbin islamske vjere
Ne treba da se vode nikakvi razgovori , pregovori ili da se traži neki konsenzuz po pitanju Kosova i Metohije .Sve to vodi bezuslovnoj kapitulaciji srpskih nacionalnih interesa!
Препоруке:
54
5
22 уторак, 24 јул 2012 19:53
Вид
Добар текст. подржавам став г-дина Вукадиновића да коначно решење проблема који имамо са КиМ треба одложити за нека, по нас , срећнија времена, јер свако коначно решење, у тренутном односу снага , биће лоше за нас. Истовремено сматрам да ,наравно , треба мало више држати до себе и наступити одлучније и са мање респекта према сили САД и њених сателита. Што се тиче политике нове власти не могу да изведем никакав коначан закључак о томе какву ће политику водити, али ће ускоро морати да отворе бар неке карте. Стрепим и надам се.
Препоруке:
33
2
23 уторак, 24 јул 2012 19:55
МП
Ђорђе као и обично веома прецизно циља.Прва Николићева политичка заслуга је што су сада ЕУ и САД пристали на политичке преговоре.Пристали су јер мисле да се резултат тих преговора унапред зна.Албанце ионако нико ништа не пита.Николић је неколико пута децидирано изјавио да он неће признати "Косово". Ако после једногодишње нормалне медијске сцене,за какву се ЕУ залаже,на најављеном референдуму већина СТАНОВНИКА Србије одлучи да је немогуће "Косову" дати независност, мислители да би је Николић потписао?
Добро је што је заустављен процес који је Тадић још 2007. преко Јеремића обећао Гузенбауеру о пузајућем признању "ситуације на терену",односно независно "Косово"
Препоруке:
37
4
24 уторак, 24 јул 2012 20:01
Srbin islamske vjere
Ovaj interent portal je odličan.Ovdje se zaista pišu odlični tekstovi.Srpski vlastodršci bi trebali redovno da dolaze na ovaj portal i da se politički edukuju.Ovdje mogu mnogo naučiti.
Препоруке:
54
4
25 уторак, 24 јул 2012 20:25
Бранислав Г. Ромчевић
Док имамо Устав какав јесте, свака прича о концензусу је покушај његовог дерогирања - не може се "постићи концензус" ако је он већ зацртан у Уставу. Свака таква прича је само припрема алибија!
Препоруке:
42
2
26 уторак, 24 јул 2012 20:29
Miloš Kikić
"A Косово нека оставе на миру – тачније, нека се труде да не погоршавају ствар, нека не чине нове и једностране концесије косовској државности, нека задрже међународноправни статус кво, а коначно решење нека „кукавички“ оставе за неко друго, можда, боље време и боље наследнике."
Sve je ovo u redu, ali može li se zadržati međunarodnopravni status kvo uz istovremeno vođenje pregovora sa drugom stranom i to još podignutih na viši nivo nego do sada? Da bi se održao status kvo trebalo bi kao prvo prekinuti sve pregovore. Imamo li mi snage i hrabrosti da to učinimo i izdržimo sve ono što bi tada usledilo?
Препоруке:
26
1
27 уторак, 24 јул 2012 20:32
Dragan
Konsenzus samo u okvirima prava, rezolucije 1244 i trenutno važećeg ustava Srbije. Nikoji drugi.
Препоруке:
41
2
28 уторак, 24 јул 2012 20:45
Лола
Уместо да пред изборе кандидује своју идеју о томе како разрешити ситуацију на Косову, напредњаци су се крили иза идеје консензуса - урадићемо оно што је воља народа и око чега се сви слажимо.
А сад су почели да помињу непопуларна решења и гутање жаба. Позивате се сада на храброст - урадићемо оно што се вама не свиђа а да знате како ће после да вам буде боље.
Изгледа да баш иду тактиком да се гвожђе кује док је вруће а ковач ће колико видим пре да испадне Квислинг.
Препоруке:
33
2
29 уторак, 24 јул 2012 20:46
Deda jedan
"No pasaran"kapitulacija.Slazem se sa gospodinom Vukadinovicem da su trenutno protiv kapitulacije Crkva,DSS,desetkovani SRS i poneki intelektualac.
Medjutim,tvrdim da u Srbiji ne postoji drzavni funkcioner,politicki funkcioner a ni Skupstina koji bi skupili "hrabrosti" da priznaju "kosovo".
Ici ce oni najpre na promenu Ustava po zavrsenim tajnim koncenzusom,sakrivenim od naroda.
Nece proci novi Ustav jer svaki Srbin zna zasto se on donosi i moze proci samo teskim falsifikatom glasanja i svi bi znali tko se krije iza saktivenog razloga za promenu Ustava.
Nece oni imati hrabrosti jer ako nista drugo odrasli su medju Srbima i znaju kakovi su Srbi kada "dogori do nokata".
Препоруке:
36
2
30 уторак, 24 јул 2012 21:37
Здравко
Требало би добро проучити вријеме Милоша Обреновића и његове политичке потезе, јер вријеме данашње је најсличније оном Милошевом. Србија је у вазалном положају, од петооктобарског пуча, економски као послије цунамија, а војно ко послије Косова. Карађорђијеву главу смо одавно предали у Стамбол и заклињемо се да мир нема алтернативу. Љубити папучу од султана до цара, умиљавати се и пренемагати. Али и чекати право вријеме и наћи сигурна савезника. Само да нам се не деси ко Дражи, да чекајући право вријеме не дочекамо ништа доброга. Провући Србију између Сциле и Харидбе. Има ли Одисеја или Милоша међ српским главарима, питање је од животног значаја за све нас.
Препоруке:
22
1
31 уторак, 24 јул 2012 21:52
Влада
За "Косовку". Тешко је претерати са похвалама за овај сјајан правовремени и упозоравајући текст г. Вукадиновића. А ово са Де Голом мислим да нисте добро разумели. Не потеже Ђорђе Де Гола него одговара онима који се, поред осталог, поѕивају и на Де Гола да би оправдали и "охрабрили" Николића и српску власт да се одрекне Косова. Овим текстом, а и већином коментара, у парампарчад се раѕбија та глупа и опасна аналогија.
Препоруке:
19
1
32 уторак, 24 јул 2012 22:14
Не клепећи нанулама@ Srbin islamske vere, srpski kinez ,vasilije itd nikovi
Наравно ради се о једном човеку, архетип Алијиног Муслимана , за сада Бошњака, нисте пажљиви поштовани читаоци , тактички се инволвира у тему, прво хвали а другим ником куди, дакле прави комбинације да би нас изложио порузи, хипокризија, апсолвирана од Андрића и грађана који су живели са њима.
Морам признати да г-дин Вукадиновић нема тог токсина као ваши " аналитичари" и повјесничари а који се увек ослањају на хисторијске чињенице... од Богумила , Турака , Аустроугара , фирероваца , усташа-ханђариста до хероја... из Добровољачке, Тузланске колоне, све више ликом и понашањем личите на " ослободиоце" из арапског пролећа, неда га бабо паметног~~~!
Препоруке:
16
3
33 уторак, 24 јул 2012 22:23
сељак беземљаш
Написао им је господин Вукадиновић.Ако нису знали,сада знају.Нека се не играју.Писана историја не познаје пример да је издаја опроштена или заборављена.
Препоруке:
23
2
34 уторак, 24 јул 2012 22:24
Nemanja
Odličan i istinit tekst. Nažalost. Ja verujem da će oni to odraditi. Čim njih Vašington i Brisel prihvataju kao vlast sa kojom se može sarađivati, sve je jasno. Nastaviće sa politikom ustupaka, malo po malo, kao i ovi pre njih, što će faktički značiti priznanje. Ipak, nade ima... I pored toga što će im kroz ustupke dati faktičku nezavisnost, sve dok KROZ USTAV NE PRIZNAMO nezavisnu državu Kosovo, ostaje nam nada da će se u budućnosti nešto promeniti. Neće ni Šiptari doveka biti američki i evropski saveznici. Interesi se menjaju. Pa isti ti Amerikanci su faktički stvorili Al Kaidu tokom osamdesetih, da bi pravili probleme Sovjetima u Avganistanu. Pa su im posle bili zakleti neprijatelji. A evo, sad ih opet obučavaju (između ostalog i na Kosovu) i šalju ih u Siriju da rade za njih prljave poslove. Sve se okreće, doći će ponovo i naše vreme. Ali ponavljam, NE SMEMO PUTEM USTAVA DATI PRIZNANJE KOSOVU. On je poslednja brana srpskog Kosova, ne barikade!
Препоруке:
23
2
35 уторак, 24 јул 2012 22:54
Шешељевац
Проблем је што је ова гарнитура - као и претходна - лишена сваке државничке идеје и сваког политичког умећа. Њихов домет су јавне набавке, ПДВ, изградња неког километра аутопута. Суштинска питања места Србије у свету који се муњевито мења, који пролази кроз демографску, политичку, економску, технолошку, моралну „транзицију“ – потпуно су ван увида и домашаја наших политичара. Они се без устезања хвале колико су ЕУ закона преписали, колико ће странаца довести да покрену српску привреду, колико ће пара позјамити из иностранства. И то је њихова целокупна „политика“. А цена такве „политике“ је „консензус“.
Препоруке:
28
0
36 уторак, 24 јул 2012 22:56
сељак беземљаш
&здравко
Па проучите време Милоша Обреновића.Та прича о његовој дипломатској вештини се злоупотребљава и чак служи за прикривање дефетизма или остаје као вера у чудо.
Да прескочимо сведочење неговог брице који због Милошевог самовлашћа жели да се врате Турци.Прескочимо и то што је против Милошеве владавине дизана једна буна годишње у просеку.
Неможете прескочити дипломатске и ратне напоре Русије да Турска прихвати потписане услове неповољног Букурештанског мира и Акерманске конвенције.Тек руско- турским ратом 1828-1829.г. када је руска војска стајала на 68 километара од Константинопоља,Турска је прихватила да Србији да аутономију,а под претњом силе прихватила је да о томе изда хатишериф.Није Русија ратовала због Срба,али је нама користила њена снага.Није Милош био глуп али без снаге Русије памтио би се као мали-велики тиранин.
По вашем критеријуму и Алија Изетбеговић је вешт дипломата.За Косово данас имате оно што је написао господин Вукадиновић.Чекамо сутра.И то је то.
Препоруке:
28
1
37 уторак, 24 јул 2012 23:30
Здравко&сељак беземљаш
Па управо то сам и рекао. Без сигурна савезника, односно Русије, џаба нам је чекати сутра. Односно боље да и не дође. То вам је исто као и 1829. и хатишерифа. С друге стране треба и балансирати са овим Западњацима. Кретати се рубом оштрице а да се не посјечемо. А Алија вам није никаква дипломата. Не бих га поредио са било ким, а најмање са Милошем. Ако је проволација, шупља је, ако је констатација, глупа је.
Препоруке:
10
1
38 уторак, 24 јул 2012 23:36
Рин о-о то
Консензуси нису то, онда, када су настали на злочину (хрватски, шиптарски). Консензус у злочину је посебан јер је извор зла на овом простору. Дакле, збиром консензуса на злочину (хрватски, шиптарски, муслимански – Изетбеговића) створена је антисрпска консензуална коалиција зла. После I св. рата и епилога (српска жртва и преполовљен српски народ), поражени су се „удали“ за Србе, за брак који се звао (СХС) Југославија. Срби ту „женидбу“ нису хтели али је историјски проводаџија силом и уценом одлучио. То је суицид у трајању. „Неверност у браку“ створила је 90'е и данашњост поражених Срба али је незанемарљива и пресуда (истих) проводаџија који данас материјализује у „развод брака“ после примене силе (селективно бомбардовање српског народа). Била је то мала ретроспекција. Проспективно, проблем овде није питање консензуса јер „само слога Србина спасава“ је српско историјско (Лазарево) опште место...
Препоруке:
10
1
39 уторак, 24 јул 2012 23:37
Рин о-о то
... Овде се поставља много важније питање: да ли ће Срби постати проститутке? Јер, бити проститутка даје материјални резултат (добијеш државу на тацни националним консензусом заснованом на злочину) јер ти проводаџија, макро, гарантује да нећете бити историјски силовани као српски народ (до сада). Српски народ мора да води рачуна о томе јер је касно постати проститутка (а неспојиво је с историјским националним предодређењем и већ датом супстанцијалном жртвом) и јер је уска граница за очување цивилизацијске вертикале, светосавски дефинисане. Метохија и Косово су метафизичко питање и оно не може бити решено никаквом политиком живих. Мртви су га купили жртвом. За Србе. Метохија и Косово је српско и оно је метафизички организам. Тај организам се не може контролисати силом, неподлеже пропаганди и самостално доноси одлуке. С Метохијом и Косовом се не може играти и манипулисати. Ко то није схватио није схватио ништа.
Препоруке:
19
1
40 среда, 25 јул 2012 00:28
Dragan
A sto su isli u MOskvu?
Препоруке:
6
1
41 среда, 25 јул 2012 05:50
Микош
Тај општедруштвени договор ће се одвијати у најнеповољнијем тренутку када је Србија с испруженом руком и потпуно финансијски зависна. Тајминг притиска и убрзавања око КиМ као и незавидне ситуације суженог маневарског простора није случајан.Политиканти су водили политику чији је прави одраз самовољна измена суштине резолуције скупштине Србије о КиМ пред гласање у Генералној скупштини УН. То су само Челници СНС и ДСС критиковали као квислиншки потез издаје државних интереса,премало. ХАЈДЕ да ПОНОВО ВРАТИМО тај или сличан ТЕКСТ РЕЗОЛУЦИЈЕ са великим изгледима за дипломатску победу у Генер.скупштини УН над белосветским силеџијама. Сада би вероватно К.Ештон председнику Николићу покушала да уврће руку.
Препоруке:
10
1
42 среда, 25 јул 2012 07:08
Bianca
Zamrznuti Tadicevu politiku nije moguce. Slazem se da Kosovo treba svesti na zamrznut konflikt, ali suptilna korekcija kursa je neophodna. I to je vec odradjeno. Kosovski Srbi su, oslobodjeni Tadiceve pesnice, poslati zalbu Ban Ki Moonu, tj UNMIK-u. To je prava adresa za zalbe, ne KFOR niti EULEX. Kosovo se mora prebaciti na UN, jer je to organizacija koja je nadlezna za ispunjavanje R. 1244. Tadicev eksperiment je propao. Svojevoljno i kroz maglu raznih boja, on je odlucio da marginalizira UN, i prebaci pitanje Kosova na Brisel. Naucio je sto su mu mnogi vec odavno rekli. Brisel je drugo ime za Washington, jer tamo su ustoliceni dobro placeni ljudi koje nitko nije izabrao, da kroje sudbinu Evrope. Dok se koplja lome u EU oko tih pitanja, Kosovo je postalo zrtva tih problematicnih odnosa. Pitam vas, ako US trazi x,y i z za Kosovo, da li ce Njemacka ili Francuska da se usprotive -- specijalno sada kada imaju svojih financijskih problema od zivotne vaznosti! Naravno ne.
Препоруке:
16
1
43 среда, 25 јул 2012 07:48
и би тако.
"Који може бити „болан“ само ономе ко је, далеко било, поменимо то само као невероватну хипотезу, некоме негде, рецимо, у замену за подршку око формирања владе, обећао да ће у најскорије време „решити Косово“".
Препоруке:
9
1
44 среда, 25 јул 2012 07:48
!!!
Треба бранити Устав од домаћих аутошовиниста, а богами и од Дукљана који су овде каријере изградили, а Србија им баш никако не ваља,па онда шире свој "либерализам" . Нема овде леба док се на челу медија налазе латентни или отворени симпатизери и практиканти ЛДП идеологије, њима је све што штети интересима Србије некако драго срцу, просто су слаби на такве сентименте и идеје. Нема државе која би то толерисала, осим Србије. Докле?
Препоруке:
17
1
45 среда, 25 јул 2012 09:00
Little Big Serb
Moram jos jednom da reagujem. Porediti bilo kog od danasnjih politicara kod nas sa De Golom je uvredljivo za Francuze kao i za sve ostale koji iole poznaju istoriju. Uglavnom se tako iskrivljuje i lazira istorija da bi se opravdale izdaje. Uzeti bas najveceg francuskog Predsednika i jednog od najvecih politicara svih vremena i svih zemalja kao primer ''teskih resenja" je racunati na nase neznanje i ocekivati da se kaze : ''e pa mozemo i mi dati Kosovo kad je de Gol dao Afriku''. De Gol je, naprotiv pozvao na borbu protih Hitlera kada je Francuska kapitulirala, on nije ''dao'' Alzir. Alzir je vodio krvavi rat za nezavisnost i dobio ga i nije bilo drugog izlaza nego ga priznati. De Gol je izbacio americke baze i izasao iz Natoa. Prema tome kada Toma izbaci ameraikance sa Kosova mozemo iz daleka spomenuti De Gola. Ne rizikujemo mnogo obavezujuci se na to. Toma je kalibar za izbore po 50% odziva i stranacke svadje, dalje ne .
Препоруке:
12
2
46 среда, 25 јул 2012 11:17
El Jefe
Kada su izbili neredi na Korzici gde je trazeno odcepljenje od Francuske tadasnji predsednik je poslao padobrance i izjavio-On iz sebe ostavlja Francusku onkvu kakva je bila kada je dosao na njeno celo.Poredjenje sa De Golom u slucaju Kosova i Metohije je cisti spin. Na srpskom ispiranje mozga.Dogodine u Prizrenu
Препоруке:
19
1
47 среда, 25 јул 2012 12:53
`pohvala
Оvaj tekst je ono sto jedino i moze, i treba, da se sprovodi. Status kvo! Pa cekati neka druga vremena!Za razliku od mnogih, ja eto verujem da ova vlada sa predsednikom predstavlja ako nista drugo, RASKID sa podanistvom, klecenjem, puzanjem ...itd Gore gotovo ne moze. Daj Boze da sam u pravu!
Препоруке:
9
2
48 среда, 25 јул 2012 13:32
Веља
Некако се намеће закључак да је Бриселу и Вашингтону ипак, Вук Јеремић и његова стратегија за Космет почела да комликује ствари и ремети планове. Не би се они никада тако снажно и свесрдно упрли да сруше тадићев режим (а у том режиму највише се циља управо изгледа на Јеремића и његову позицију), а наметну СНС, да им ови потоњи нису гаранција да ће процеси у вези Косова ићи у смеру његовог бржег и лакшег признања. Већина српске раје и данас наивно верује да је победа СНС-а, победа патриотске Србије.
Препоруке:
6
1
49 среда, 25 јул 2012 14:38
vlada
u celoj kosovskoj problematici treba zauzeti radikalniji stav,Kosovo tretirati kao pobunjenicku teritoriju a vojsku koja je tamo kao okupatorsku.one koji su priznali Kosovo kao neprijatelje.i u tome treba naci pravu meru.inace ce biti po principu daj prst oni hoce celu ruku
Препоруке:
11
0
50 среда, 25 јул 2012 15:08
Бели Орао
@Милош Кикић. Имате ли Ви снаге и воље?
Препоруке:
5
1
51 среда, 25 јул 2012 17:52
au mile
Срби су доста изгубили у ратовима, али нису све.
Имамо Републику Српску, људи су избегли геноцид у Хрватској и ако протерани (углавном )сачували главе, слично као на Косову.
Срби имају нешто такође важно.
Право да се пораз не претвори у тоталчну капитулацију и понижење.
Зато што предаја Косова под тим, или неким другим називом баш то јесте. Србија је постојала пре нас и постојаће после нас.
Ми смо генерација губитника, али не дозволимо да ти губици буду вечити аминовањем злодела.
Препоруке:
11
0
52 среда, 25 јул 2012 20:53
Srbin islamske vjere
Не клепећи нанулама@ Srbin islamske vere, srpski kinez ,vasilije itd nikovi
Наравно ради се о једном човеку, архетип Алијиног Муслимана , за сада Бошњака, нисте пажљиви поштовани читаоци , тактички се инволвира у тему, прво хвали а другим ником куди, дакле прави комбинације да би нас изложио порузи, хипокризија, апсолвирана од Андрића и грађана који су живели са њима.
Морам признати да г-дин Вукадиновић нема тог токсина као ваши " аналитичари" и повјесничари а који се увек ослањају на хисторијске чињенице... од Богумила , Турака , Аустроугара , фирероваца , усташа-ханђариста до хероја... из Добровољачке, Тузланске колоне, све више ликом и понашањем личите на " ослободиоце" из арапског пролећа, неда га бабо паметног~~~!


MOLIM ADMINISTRATORA DA ISPRAVI NEPRAVDU I NEKA KAŽE DA LI SE SA JEDNOM IP ADRESOM NEKO PREDSTAVLJA NA OVAJ NAČIN.ADMINISTRATOR POZNAJE IP ADRESE.HVALA.
Препоруке:
4
4
53 среда, 25 јул 2012 21:06
Саша
Један од најбољих Вукадиновићевих текстова икад написаних.

@Au Mile
Можда смо по вама ми генерација губитника, али ми то не смемо у наследство оставити својој деци. Не завршава се свет са нама. Ми по питању Косова не смемо капитулирати због наше деце, јер ћемо њима ускратити идентитет. Е онда ћемо баш бити губитници, и за неколико генерација ћемо нестати.
Препоруке:
12
0
54 среда, 25 јул 2012 21:14
Биљана Николић
Збуњена сам овако малим бројем коментара на изузетно садржајан и јак текст господина Вукадиновића.

Да неки од редовних коментатора такође немају јанусовско лице?

Догађаји од 1989. преко 2000. и 2008. морали би (ако нису већ раније,зависно колико ко има година), сваког од нас да упуте на опрез, контролу и спремност на реакцију, уколико се само и наслути да ће све остати по старом.

Право на веру, поверење у "наше на власти", одавно смо злоупотребили на своју штету и на штету Србије. Која год комбинација странака да је била на власти - Србија је више или мање тонула, није ишла напред.

Не заносимо се да ће власт сама од себе радити за нас и Србију, јер смо их зато бирали и изабрали. Боље бити од старта (па чак и неправедно) сумљичав према власти, досадан у подсећању шта очекујемо од њих, терати их да се непрекидно доказују опипљивим и јасним резултатима, него чекати да крчаг тј, Србија(по ко зна који пут), буде разбијен.
Препоруке:
18
0
55 среда, 25 јул 2012 21:15
НСПМ web
@ Srbin islamske vjere

MOLIM ADMINISTRATORA DA ISPRAVI NEPRAVDU I NEKA KAŽE DA LI SE SA JEDNOM IP ADRESOM NEKO PREDSTAVLJA NA OVAJ NAČIN.ADMINISTRATOR POZNAJE IP ADRESE.HVALA.


Модератори немају IP адресе коментатора, нити се тиме баве.

хвала на разумевању,
уз поздраве од
(супер)модератора
Препоруке:
14
1
56 четвртак, 26 јул 2012 00:16
Рин о-о то
@Биљана Николић --- лангзам, кадаљ, кадаљ... Лето је. Пролеће није нити ће више икада ова тема бити нечија пожуда као што је она: „кад пролеће касни“ или „кад шума озелени“. Полако, од Митровдана до Ђурђевдана. То је српско годишње доба. А кад дође Видовдан ... планета прогледа.
Препоруке:
3
2
57 четвртак, 26 јул 2012 06:46
Miloš Kikić
@ Beli orao: Mislite da nađem nekog Sanča Pansu i neku ragu pa je uzjašem kao Don Kihot Rosinantu i sve troje krenemo da oslobodimo Kosovo? Ili, po ugledu na dobrog vojnika Švejka koji je, iz invalidskih kolica koja je gurala praškim ulicama gospođa Miler, vikao "Na Beograd, Na Beograd!", da sednem i ja u kolica koja će po beogradskim da gura gospođa Kikić,a ja da da vičem "Na Kosovo, na Kosovo!"
Imamo li mi državu,Beli orle,i grb sa dvoglavim belim orlom i krunom iznad njega ili nemamo?
Препоруке:
1
2
58 четвртак, 26 јул 2012 06:50
Branislav Zekic Zeka (1)
Ali nikako i nipošto pod opasnom parolom – opasnom baš zato što sadrži i zrno istine – o tome kako su „oni prethodni“ sve zabrljali, upropastili i izdali pripremati teren za dalje brljanje, predaju i izdaju...

A zrno istine veliko kao vrata o tome kako je "puzeci prosrpski Kvisling", uz logisticku podrsku "onih prethodnih klimoglavaca" iz Krunske i ne samo iz Krunske, zabrljao, upropastio i izdao, bahato krseci ustav, sve cega se dotakao za vreme svoje osmogodisnje diktature.
Necu da ovde nabrajam sve brljotine koje su "oni predhodni" pocinili ili propistili da ucine a i jedno i drugo na stetu drzave i gradjana Republike Srbije. A i da hocu ne mogu jer imam na raspolaganju samo 1000 pojedinacnih karaktera pa kad bih svaku brljotinu obelezili samo jednim pojedinacnim (bez)karakterom ne bi kvinslizima rucak osolili. Ali koristicu preostale karaktere:
- Krsenje Clana 115 Ustava,
- Prihvatanje ulaska Euleksa na Kosovo umesto ruskokineskog veta...
Препоруке:
9
0
59 четвртак, 26 јул 2012 10:36
Branislav Zekic Zeka (2)
Zato treba odmah reći jasno i glasno: onaj ko „prepusti“ Kosovo i Metohiju neće postati nikakav „srpski De Gol“ – što je, uzgred rečeno, još jedan perfidan spin kojim se odricanje od istorijskog i simboličkog jezgra nacionalnog identiteta poredi sa De Golovim povlačenjem iz jedne, istina, veoma važne francuske prekomorske kolonije – već samo „srpski Kvisling“.


Treba odmah pokrenuti krivicni postupak protiv prosrpskog Kvislinga i kvislinga klimoglavaca zbog krsenja vazeceg Ustava Srbije i izdaje drzavnih interesa a postujuci predvidjenu proceduru raspisati referendum za usvajanje amandmana kojim se rad protiv drzavnih interesa i krsenje ustava proglasava najtezim krivicnim delom za koje je Krivicnim zakonom zaprecena kazna dozivotne robije bez prava na pomilovanje. I da se navede koja je institucija sistema obavezna da po sluzbenoj duznosti pokrene krivicni postupak a ne da svi cute kao za krsenje Clana 115 Ustava Srbije.
Da to bude opomena buducim vlastodrscima!
Препоруке:
9
0
60 четвртак, 26 јул 2012 11:42
Manasko
Sve ste rekli g-ne Vukadinoviću, i ne samo rekli, sve je odmereno i precizno-tacno, ali, sta to sada vredi kada je ceo srpski politički establišment Kvislinški nastrojen, kada im nista srpsko sveto nije.
Kada je krenulo priznavanje Kosova propustena je prilika za pokazivanjem elementarnog samopoštovanja - zahvaljivanja ambasadorima tih zemalja na saradnji i "saveta" da pakuju svoje kofere. To bi uradile sve zemlje sveta, osim naravno, posrnule Srbije. I šta očekivati sada od novoizabranih? Ništa naravno, pa lepo jutros Dodik primecuje: "EU oduzima Kosovo, a vi još sa njima pregovarate".
Препоруке:
8
0
61 четвртак, 26 јул 2012 13:02
Шешељевац@Биљана Николић
У принципу овакав текст заслужује масован одзив читалаца. Чињеница да то није случај говори да су људи уморни и свесни узалудности исказивања сопствених ставова јер у Србији не постоји артикулисана политичка алтернатива постојећим партијама и њиховој политици.
Добар део текста представља упозорење новој власти да не доноси исхитрено одлуке које би биле судбоносне по ову земљу и овај народ. Али упозорење има смисла само уколико упозорени није исправно сагледао све последице својих одлука. Али шта ако је упозорени савршено свестан тих последица и управо ради на томе да се оне остваре? У том случају су упозорења из овог текста пуцањ у празно. Није искључено да многи читаоци управо тако виде нашу политичку ситуацију и управо тако процењују моћ критике и моћ упозорења упућених тој политици и тим политичарима.
Препоруке:
8
1
62 четвртак, 26 јул 2012 15:21
zorica
Bravo gospodine Djordje... Ma ja se uvek sa Vama slazem!
No, mora se stalno ponavljati, glasno i jasno kao Molitva, da je KiM Sveta Srpska Zemlja, da je se necemo nikada odreci niti prepustiti nikakvoj sili i nikome, po cenu nasih zivota... Svetinje nas nase na to obavezuju, predci i koreni nasi... Na kraju Srbin to sto jeste, jeste samo sa KiM bez te Svete nase grude izgubicemo se, aman Narode, naj drazi moj, u pamet se.....
Препоруке:
9
0
63 четвртак, 26 јул 2012 20:20
Branislav Zekic Zeka (3)
Izvinjavam se zbog gramatickih gresaka.
Препоруке:
3
0
64 петак, 27 јул 2012 13:06
Marko
Zapad je dobio ono sto je i hteo, Nikolica za predsednika.Nikolic je svakako od Tadica manje taktican i sklon greskama.Nepromisljeni potezi sa mesta predsednika Srbije vode u ambis ako govorimo o najvaznijem nacionalnom pitanju - Kosovu i Metohiji.Najbolje je pitanje ,,Kosova,, odugovlaciti,odugovlaciti i samo odugovlaciti do nekih boljih vremena.U potpunosti se slazem sa komentarom(komentarima) Djordja Vukadinovica.Kada bolje razmislim drugacije i ne moze da bude jer Djordje pise na nacin kako razmislja vecina patriota.
Препоруке:
3
1
65 понедељак, 30 јул 2012 10:29
Marko Markov
Draga braco! Dali se secate koliko se dugo resava Kosmetsko pitanje i ko bi mogao da nazove period ili necija vladavina kad je ovo pitanje stvarno bilo pravedno reseno? U najnovija vremena niko nije poslusao talentovanog pisca i ne toliko politicara Cosica pa zato i nisu proradile formule tipa "vise od autonomije manje od drzave". Onaj dijalog s siptarima koji je trebao da otpocne odmak posle Slobinog pada poceo je tek posle samoproglasenja nezavisnosti Kosova samo sto su okolnosti i na Kosmetu i oko njega bili sasvim drugaciji; odnosno njima vise ne upravlja jedino Srbija.
Препоруке:
0
3
66 среда, 08 август 2012 09:53
Гојко Родић
Полако људи, зашто да подозревамо предају Косова.. Зашто би то садашња власт чинила. шта би тиме добили? Аплауз ЛДП и запада? Па од тога се не опстаје на власти...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер