недеља, 05. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Војводина – заувек српска, никад независна

Kоментари (71) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 22 август 2012 11:35
мирјана
Право да вам кажем, ја највише верујем у примитивне методе. Док ми то све демонтирамо кроз институције - прошо воз.
Препоруке:
64
10
2 среда, 22 август 2012 11:37
шљакер
Пита Чанак "ди су наши новци" тако се некад Рвати говорили да све паре за туризам иду у Србији,што је била велика небулоза јер се знало,да 70% лове иде на разивајање Јадрана.Аутор није рекао колико су посланика добиле проаутономашке странке у Војводини,јако је битно да горе Народ изазито антисрпски настројен Демократска странка као непатриотска странка лепе је гласове добила,а знам да су и "пропатриотске" странке доживеле не пораз него ДЕБАЛКЛ.
Препоруке:
36
7
3 среда, 22 август 2012 11:40
Смиљански
Oва Влада се суочава са великим изазовима,Војводина,Рашка,Космет,криза,...!Мораће хитно,и енергично да реагује.
Српско Војводство је коначно дошло на ред,и то је оно што је сваки иоле писмени Србин могао да очекује.
Решење је у поштовању Устава,и то ће бити рецепт и ѕа даље,јер ово није крај приче.Одговорност сносе и Срби иѕ Војводине, који морају да схвате озбиљност ситуације и да не упадају у замке,типа,Београд нам узе све паре!Морамо да схватимо да је у питању процес и да одмах кренемо у одбрану Војводине!Морали би и да поставимо питање и Барање,и славоније које су такођ биле саставни део Војводине.Још једна врло опасна ствар је да су скоро сву земљу по Војводини покуповали Хрвати,а нарочито ону поред аутопута.
Битан сегмент и је очување ћирилице,јер као пример имамо Војвођанску Банку која је преко ноћи прешла комплетно на латиницу.А тек да не причамо о коришћењу префикса војвођански.
Препоруке:
48
6
4 среда, 22 август 2012 12:05
Prvo skoci pa reci hop
Nad Srbijom se provode iste one metode koje je Srbija provodila nad drugim susjednim republikama-državama.

Hrvatsku ste pokušali cijepati formiranjem Republike Srpske Krajine. Bosnu ste htjeli pocijepati formiranjem Republike Srpske. U prvoj nakani ste doživjeli totalni fijasko jer ste protiv sebe imali Hrvate-kršćane, a u drugoj nakani ste djelimično uspjeli samo zato jer su kršćani kao pobjednici ratova na ovim prostorima procijenili da je bolje da vama hrišćanima ostave privid pobjede u ratu u Bosni i da se deverate sa bosanskim muslimanima kao najliberalnijom formom muslimana u svijetu, mada vi toga niste ni bili svjesni ili ste umišljali da je to drugačije.

Zar vi Srbi ne primijetite da vama drugi sada rade sve ono što ste vi drugima? Kako ste posijali, tako ćete požnjati. Što se bunite protiv vlastitih metoda?

Prestanite se tripovati na bjelosvjetsku nepravdu i zavjeru već objektivno sagledajte svoju autodestruktivnu politiku koju vodite već preko 20 godina.
Препоруке:
18
95
5 среда, 22 август 2012 12:07
molesNS
U ime 250 000 Madjara, hvala Vam na ovom tekstu!
Srpska vojvodina, nikako i naša.
Samo Srpska...
Препоруке:
11
75
6 среда, 22 август 2012 12:13
Alef
Vojvodina je komunisticki falsifikat, pre komunista, ona je postojala jedino od 1848. do 1860. i to u glavnom samo na papiru.

Puno ime te teritorije je bilo Srpsko Vojvodstvo i Vojvodstvo Srbija i Tamiski Banat. Komunisti su precrtali deo imena koji se odnosi na Srbe proglasavajuci je retroaktivno multuietnickom teritorijom "svih naroda i narodnosti". Istina je da su se za tu teritoriju borili Srbi, protiv Madjara, a kakav je nemacki stav o Vojvodstvu vidi se po tome sto su je na prvoj krivini Nemci ukinuli. "Evropski" i napredni Srbi su se borili protiv srpske autonomije, najpoznatiji su Jovan Damjanic i Aleksandar Petrovic (poznatiji kao S.Petefi).

Srpska Vojvodina se nije mogla u Habz.mon. zvati Vojvodina jer su postojale i druge Vojvodine: Bukovina, Kranjska, Salcburg...
Препоруке:
47
7
7 среда, 22 август 2012 12:13
subotičanin
Autor teksta nije uzeo u razmatranje čitav niz veoma bitnih činjenica. Ja ću navesti samo neke od njih.
Teritorija današnje Vojvodine pripojena je Srbiji pre svega kao teritorijalna nagrada Kraljevini Srbiji nakon I Svetskog rata, a ne kao rezultat rešavanja nacionalnog pitanja Srba u tadašnjoj Mađarskoj, jer su Srbi na prostoru tadašnje Vojvodine činili 1/3 stanovništva. Bilo kako bilo, Vojvodina je i do današnjeg dana sačuvala svoj šarm, svoj multietnički i multinacionalni karakter. Srbi jesu danas većina, ali kao rezultat doseljavanja ogromnog broja Srba sa prostora nekadašnje SFRJ, a ti isti Srbi teško da vide Beograd na način kako to vide Srbi južno od Save i Dunava. Beograd i njegova politika su i doveli do njihovog prisilnog iseljavanja sa vekovnih ognjišta. I danas politika Beograda srlja u propast, te ispada da je jedina nada za srpski narod prebeg u Vojvodinu, nadajmo se uskoro i nezavisnu ! Grčka i Kipar su odličan primer kako jedan narod može živeti u dve države.
Препоруке:
16
91
8 среда, 22 август 2012 12:15
@Prvo skoci pa reci hop
Jeste. I u Vijetnamu, Iraku, Egiptu, Siriji (i Iranu u perspektivi) se desilo i desava sve to zato sto sada zanju sto su posejali. Jel to hocete da kazete?
Препоруке:
48
4
9 среда, 22 август 2012 12:28
Prvo skoci pa reci hop
za ovog prethodnog:

Odgovor na vaše pitanje možete naći na drugoj temi gdje sam ostavio svoj komentar.

http://www.nspm.rs/component/option,com_yvcomment/ArticleID,66178/url,aHR0cDovL3d3dy5uc3BtLnJzL2hyb25pa2EvZGFuaWplbC1zZXJ2ZXIta29zb3ZvLW5lY2UtdWNpLXUtZXUta2FvLWRlby1zcmJpamUuaHRtbCN5dkNvbW1lbnQ2NjE3OA==/view,comment/#yvComment66178
Препоруке:
2
25
10 среда, 22 август 2012 12:36
@Prvo skoci pa reci hop
Ama covece - Srbi su ubijani i zatvarani u vreme DSR-a. Ogroman borj. Onda odjednom se svi vi setite da necete sa Srbima - pa ne morate, ali ne moraju ni Srbi sa vama. Sta je tu nelogicno? Nema na vasoj strani nikakve "pravde", jer to to sto mislite da je pravda - pravda nije, samo su vas mediji indoktrinisali.
Ne moze da bude vase ono sto je Mosa Pijade nacrtao na nekoj sednici AVNOJ-a a niko se sa tim nije saglasio. Uostalom, cak su i ti komunisti govorili da su republike stvorene zarad ocuvanja kulture, ali da to nisu granice za suverene drzave. Cak i onaj zlosrecni Ustav iz 1974. kaze da NARODI imaju prava na otcepljenje, NE REPUBLIKE. Gde je tu "pravda"? Nema pravde, isto kao sto je nije bilo onda kad vam je Hitler pomogao da stvorite NDH. Ali kad prava pravda dodje, pricaces ti drugacije. Kao sto su i tvoji preci 1945. Znamo mi vas mnogo bolje nego sto i vi znate sebe.
Препоруке:
65
2
11 среда, 22 август 2012 12:59
Драгиња
molesNS
U ime 250 000 Madjara, hvala Vam na ovom tekstu!
Srpska vojvodina, nikako i naša.
Samo Srpska...

Мислим да нисте разумели аутора текста.Овде је реч о држави Србији чији интегритет је у једном њеном делу угожен вишегодишњим (вишедеценијским?)несметаним сепаратистичким деловањем покрајинских "функционера" који су из разних крајње егоистичних и неморалних разлога("Бране" Војводину!?)спремни на све, не само на ову "врућу јесен". О Србији која је заједничка држава свих грађана који у њој живе. У којој, поред индивидуалних људских права, припадници мањина као такви(Мађари,Словаци,Русини, Хрвати...) уживају и максимална колективна права. Без набрајања, само пример: Сигурно Вам је познато да све нивое образовања од вртића до докторских студија можете завршити у Србији на свом матерњем, мађарском језику)Да ли сте се запитали: Ко то плаћа? И онда: Чија је Србија?
Препоруке:
50
4
12 среда, 22 август 2012 13:00
робокап
Кључна тачка овог текста је тачка 12 тј Срби које је Тито довео у Војводину и Београд се боре за међусобну превласт.Најмање се питају Староседеоци и у Војводини и Србији већ се за превласт боре криптокомунисти које је Тито населио у данашњу СРБИЈУ:
Препоруке:
29
5
13 среда, 22 август 2012 13:05
Ђура
U ime 250 000 Madjara, hvala Vam na ovom tekstu!


О којих 250 000 становника Мађарске причате?!

У Србији има подоста Срба мађарског порекла (вероватно сте на њих мислили) и ова држава је њихова исто колико и оних Срба који су Српског порекла. Као што су грађани Француске Французи, грађани Немачке Немци, итд. тако су и грађани Србије - Срби.

Војводина је део Србије, и зато је Српска. Ако Ви видите проблем у томе да остане Српска, онда се Ви залажете за сепаратизам, и онда то јасно тако и реците. Немојте се заклањати иза тамо неких етничности, које никог овде не интересују, јер смо у Србији (за разлику од многих земаља ЕУ) сви једнаки грађани.

Надам се да сам успео мало да Вам разјасним појмове.

Срдачан поздрав.
Препоруке:
49
5
14 среда, 22 август 2012 13:09
сељак беземљаш
&алеф
Подвалили су вам аутономаши.Срби у Војводини,тачније историјска већина српског народа вековима је радила на остварењу аутономије,да би разбили Аустроугарску и живели у истој држави са другим Србима.Најближи су били 1848 али ништа од остварења сна.Држали су борбом и великим жртвама фактички део територије 1848-1849 и то је све.
Војводство Србија и Тамишки Банат које спомињете нема везе са Србима.Изостављени су делови најгушће насељени Србима и да се не упетљавамо у то наводим констатације немачког историчара Швикера"Војводство је само по имену било српско".
Аустрија је желела да казни Угарску за револуцију 1948 и зато је формирала Војводство.
Оцена Светозара Милетића је да се Србима нудило за награду оно што су Мађари добили за казн.
АУТОНОМИЈУ ВОЈВОДИНЕ УСПОСТАВИЛИ СУ КОМУНИСТИ 1945 КАО АНТИИСТОРИСКИ ПРАВАЦ КОЈИ НИЈЕ ВОДИО УДРУЖИВАЊУ СРПСКОГ НАРОДА ВЕЋ РАЗБИЈАЊУ.ЗАТО ЈЕ ТРЕБА УКИНУТИИ НЕ БРИНУТИ ЗА ИНТЕРЕСНУ ГРУПУ КОЈА СЕ ФОРМИРАЛА ОД 1945.Г.И ПАРАЗИТИРА НА АУТОНОМИЈИ.
Препоруке:
42
2
15 среда, 22 август 2012 13:18
@Prvo skoci pa reci hop
Da li Vam je mozda poznata cinjenica da su Srbi u BiH i Hrvatskoj imali status konstitutivnog naroda!?
I zamislite obe republike proglasile nezavisnost bez saglasnosti Srba.Sto bi neko voleo BiH ko je Srbin,kada ga niko nije pitao u kakvoj drzavi zeli
da zivi!
Препоруке:
31
3
16 среда, 22 август 2012 13:21
Iperboreo
@Molesns

Jeste, Vojvodina je srpska, odnosno deo je Srbije...pritom svi gradjani Srbije (pa tako i oni madjarske nacionalnosti) imaju ista prava koja im drzava i drustvo jemce...uz to pripadnici nac manjina imaju i niz drugih kolektivnih prava, koja im omogucavaju da ocuvaju kulturni identitet (slicna prava Srbi nemaju u mnogim drzavama regiona)...nije autor mislio da Vojvodina, treba da bude etnicki samo srpska...

@Suboticanin

Nista nije pripojeno- "Velika narodna skupstina", je 25.11.1918. svojevoljno odlucila da pristupa Kraljevini Srbiji. Takva Kraljevina Srbija je potom, sest dana kasnije prestala da postoji, stvarajuci Kraljevinu SHS

Šarm nije politička kategorija. Vojvodina ima šarm,dobro i šta sad? Kad Vojvodina postane samo geografska, a ne više i pravna kategorija u Srbiji- hoce li izgubiti šarm? Neće. Imaće šarm, imaće multietnični karakter, samo neće imati nepotrebnu i preskupu administraciju, koja ili ne radi ništa ili na radi na cep(ka)nju države.
Препоруке:
34
3
17 среда, 22 август 2012 13:25
једнорог
Колико сам схватио аутора, њему Војводина не смета, једино што му смета је њена идеолошка утемељеност (антисрпска). Па, да не би била антисрпска (независна), он предлаже да буде српска. Али, није проблем у томе, већ у аутономији: Војводина, каква год да је је НЕПОТРЕБНА. Она је југословенска и комунистичка творевина. Нити живимо у Југославији, нити по дикату СКЈ. Треба подржати мањинске аутномије, у српском животном интересу је да чувају мањине као "мало воде на длану", али не треба да сами између себе праве зидове и аутномије. Ни српске, ни антисрпске. Није решење да Чанкове или Берисављевићеве "замисли", заменим "српским". Тешко је наћи два Србина да ће се сложити око било чега да је "српско", јер свако од нас има своје "једино исправно" виђење. Укидајте Војводину под одмах.
Препоруке:
32
3
18 среда, 22 август 2012 13:31
Симо
Зна народ из искуства да, када ТБ објави да нека роба неће поскупети, сутрадан нестају залихе из магацина. Него, зар нисмо слушали исту причу о
Црној Гори и "два ока у глави". И шта би ?
Препоруке:
19
1
19 среда, 22 август 2012 14:01
Верољуб
Треба подстицати отпор Срба у Војводини сепаратистичком деловању анти-Срба, у које највише спадају Срби титоисти и хомо економикуси себичних интереса. Како су се титоисти нашли на истој таласној дужини са центрима историјског нацизма, оним данашњим "демократским" државама из којих стижу претње Србији због Војводине? Нема овде простора за шира објашњења, али заједнички именитељ је антисрпска политика, аустро-угарски сентименти и крупни интереси у пољопривреди. Чанак и Пајтић плус Немачка, Аустрија, Хрватска и Мађарска, то је "згодитак". А подржаће их и сви бивши југословенски народи, као и велике западне силе. Шале стварно нема. О методама борбе Срба родољуба у Војводини треба направити трезвен и озбиљан план.
Препоруке:
28
1
20 среда, 22 август 2012 14:02
@Djura
Teritorijalna celovitost Srbije ne brani se tako sto se tvrdi da su svi gradjuani Srbije- Srbi kako to kaze g. Djura. Niti su svi gradjani Nemacke- Nemci, niti svi gjadjani Francuske- Francuzi, kao sto ni svi gradjani Srbije nisu Srbi. G. Djura takvom nakaradnom tvrdnjom cini medvedju uslugu borcima za teritorijalnu celovitost Srbije.
Препоруке:
8
13
21 среда, 22 август 2012 14:14
aca
obavezan je mehanizam razvijanja patriotske svijesti , a za to su potrebna televijzija , koja sada razvija separatističku svijest .

Vesliki Srbi iz vojvodine koji su doprinjeli stvaranju Srpske države i srpskog naroda u cjelini , pa to je skoro neiscrpan materijala , koji je danas zabranjen .

Itd. najopasnija je sisptematska aktivnost Administracije , koja djeluje već decenijama . I tu trebaju kontra mjere .

Probajte da nađete na internetu rodoljubive pjesme Zmaja , nemoguće , a naćete lagano separatističke pamflete .
A Zmaj je jedna od 1000
Препоруке:
15
2
22 среда, 22 август 2012 14:17
@jednorog
Parolom ,,ukidajte Vojvodinu pod odmah'' veoma efikasno pravite od patriotskih srpskih gradjana Vojvodine -separatiste.
Препоруке:
6
23
23 среда, 22 август 2012 14:19
subotičanin@Iperboreo
Gospodine, Vi kao da niste čuli za Trianonski mirovni Sporazum. Tek su na njemu utvrđene granice. Inače, srpska vojska je kao okupator umarširala na područja gde uopšte nije bilo Srba, već pre svega Hrvata (Baja, Peč, i još neka mesta) a sa kojih se morala povući odlukama Sporazuma u Trianonu. Nemojte mnogo da spominjete Veliku Skupštinu 1918. jer ništa lakše nego da se u jednoj kafani sakupe pripadnici jedne manjine pa da proglase - otceplenje. Pogledajte samo nacionalnu zastupljenost učesnika "Narodne Skupštine" u Novom Sadu 1918. godine. Ukoliko je to bilo legitimno, onda svaka nezadovoljna zajednica može da učini isto bilo kada i bilo gde u Srbiji !
Препоруке:
6
34
24 среда, 22 август 2012 14:20
Бранислав Г. Ромчевић
ЗА СУБОТИЧАНИНА. Господине, по цензусу од 1910, Срби су у Војводини били уведљива већина: 33,8%, према 28,1% Мађара, и редом осталих. Дапаче, историјска демографска статистика показује да су Срби УВЕК били већинско становништво Војводине. Зато не лупетајте!
Препоруке:
37
5
25 среда, 22 август 2012 14:25
Летећа Српска Цокула
Сепаратистичка политика коју промовишу војвођанерски политичари постигла је у последњих неколико година "жуте" владавине неочекивано велики успех и прешла границу после које нема повратка. Самосталност Војводине је питање дана.
Претходна власт је Војводини доделила све државне атрибуте. Садашња власт то неће никада исправити нити је за то способна, чак и да хоће. Уосталом, у тој садашњој власти на челу Владе је човек чија је партија гласала за наказни Статут Војводине, за резолуцију о Сребреници, за низ мафијашких закона чије су многе одредбе с оне стране здравог разума... И све то у време док је на челу Скупштине била госпођа из исте те партије која се кити титулом проф. др.
Инсистирање војвођанера на тобожњој "самобитности" Војводине и њеној различитисти од остатка Србије, на тобожњој пљачки грађана Војводине, при чему су им највећи трн у оку тзв. Србијанци, инспирисана је искључиво њиховим мафијашком статусом међународног калибра и својим нацистоидним менталним склопом.
Препоруке:
16
4
26 среда, 22 август 2012 14:30
Сремац
Војвођарење је нама прекипело, мулти-култи,специфичности ...чак и експлицитни расизам и аутошовинизам према српском народу, па докле то трпети ???
Срем ће се конституисати као једна изборна јединица са својом влашћу, регион Срем са центром Сремском Митровицом и општинама, то је примена Европске повеље о регионализацији и локалној самоуправи.

Никакво војвођарење се надаље неће трпети, то је проусташка политика која се форсира из Новог Сада од Пајтића, Чанка , Егерешија , Пастора

Тачно се зна где су центри моћи Војвођанера, на којим су позицијама а верујте да су заузели све живо од медија до универзитета, администрација у бановини, на хиљаде људи егзиститра на тој прусташкој политици , то је њихова " војска".

Војводина се мора поделити у три изборне јединице, са три регионална центра, малом регионалном администрацијом, повезаним општинама и регионима.Сремци неће изаћи на следеће изборе под покровитељством Војвођанера а власт нека размишља, Србија је наша !
Препоруке:
35
4
27 среда, 22 август 2012 14:34
Bob
I nikad nikome nije palo na pamet da su Vojvodina (i Sandžak) besmislena imena? Zamislite: Kneževina Vojvodina ili Kraljevina Vojvodina ili Republika Vojvodina... ista glupost kao i Pokrajina Vojvodina. Može li Vojvodstvo Vojvodina? To je najbolje. O idiotizmu Sandžaka da ne pričam. Gde li je kraj ljudskoj gluposti...
Препоруке:
27
6
28 среда, 22 август 2012 14:47
Slobodan
Zaista dugo nisam pročitao nešto toliko površno. Neverovatno je koliko su takozvane "Srbende" i "Autonomaši" slični po svom ekstremizmu. I jedni i drugi se služe i sučeljavaju isključivo floskulama, parolama, kvazi-istorijskim činjenicama. Zapravo, čini mi se da su oni - i + jedne baterije, te da samim tim jedni opravdavaju postojanje drugih. Tužno je kada se politika svede na prostu dogmu, a ne na nuđenje konkretnih rešenja za poboljšanje kvaliteta življenja građana.
Препоруке:
6
12
29 среда, 22 август 2012 14:56
Не клепећи нанулама@ прво скочи...
Ти као да си стварно Кинез а ми Тибетанци, дај нам сине... реци јесте ли ви донели Србима у Републици Српској земљу на турбанима.

Не знам откуда вам помисао да ви доминирате простором где ми живимо, имате то што је Алија добио од Американаца, будите сретни , да не би опет било песме " Остајте овдје " а веруј неће је бити, превршили сте са својом мржњом и злом све Рубиконе !
Препоруке:
14
2
30 среда, 22 август 2012 15:32
Спетцназ
Кад обичан човек прочита овакве тесктове и још горе кометаре може да га заболи глава .И од великих " Срба из НС" и од великих " аутономаша из НС " . Јесте истина да је "војводина " настала после 1945 , и јесте истина да се војводина састојала из 4 дела Срема , Бачке , Баната И Барање. И јесте тачно да је лажни прогрес и напредак војводине настао тако што се све пресељавано за Нови Сад , ево пар примера , Нафтагас данас НИС , Банатска Банка данас Војвођанска банка , НС Сајам ... Али немојмо бити смешни да ће стари и нови " аутономаши " направити од војводине неки рај на земљи , све што су досада направили је подизано уз помоћ кредита , који се и данас враћају . Европа регија и остале трице и кучине су само млаћење празне сламе и ВЕЛИКИ СТРАХ од истраге у РВБ и сличним фондовима . Г Берисављева веоватно локални "пензоси " разваљују у шаху , па се досетио да прича о "афтономији " .Не бива то . Ови кометнатори чији су сународници држали коц логоре за децу , или бацали људе под лед ..
Препоруке:
19
3
31 среда, 22 август 2012 15:38
Banacanin
Mi u Banatu smo glasali za novi Ustav Srbije I zahtevamo da se strogo postuje Ustav Srbije ,Ustavni Sud, R Srbija. Naravno decentralizacija ali po ustavu male pokrajne efikasne samouprave po uzoru Finske,Hrvatske ravnopravne pokrajne.Srbija bi mogla da ima 13 do 18 pokrajna Banat,Podunavlje,Srem,Macva,Podrinje,Sever Vojvodina (Backa),Sumadija,Juzna Vojvodina Nis, Moravlje itd. Banacani su za ravnopravnost cele Srbije na male pokrajne. Banat kao gnezdo 1 Srpskog ustanka Srbije , Potomci Dorda Brankovica I Save Tekelije uvek cemo biti za Srbiju naravno manjinama ljudska prava EU standardi na celoj teritoriji Srbije.Ravnopravne pokrajne u ravnopravnoj Srbiji Banat ne bi nista vise trazio od Srema ,Sumadije,Podunavlja i ostalih pokrajna.
Препоруке:
21
4
32 среда, 22 август 2012 15:46
Sremac za ravnopravnu Srbiju i ocuvanje Ustava
Sremci i Banacani I ostala Srbija su glasali su za novi Ustav Srbije a u novom Ustavu pise da se postojece autonomije mogu prekrojiti .Sremci se zalazu da imaju svoj Region kao i Banacani sa malom administracijom koja bi se bavila iskljucivo regionalnim poslovima koja su dodeljena od Republike Srbije a izmisljene akademije koje trose novce gradjana i ne donesu nikakav prihod gradjanima netrebaju postoje jer te institucije samo sluze da se rusi Srbija. Ravnopravne autonomne pokrajne ravnopravna Srbija. Srem,Sumadija,Podrinje,Banat, Podunavlje,Macva,Niska oblast juznaVojvodina,Backa neka bude sever Vojvodina napravi se ravnoteza. Srbija sa Regionalnim Vojvodstvima. Srbija bi mogla da ima od 13 do 16 regionalnih pokrajna. A kada smo kod konfesije kulturne bliskosti Srem je uvek bio blizi Macvi I Podrinju.
Препоруке:
17
2
33 среда, 22 август 2012 16:00
Iperboreo
@suboticanin

Znam ja za Trijanonski ugovor.Na njemu su konacno resene granice, ali u skladu sa zeljama naroda (zato sam i pomenuo odluku skupstine). Srpska vojska nigde nije umarsirala kao okupator, vec je oslobadjala Slovene od Madjarske i Austrijske uprave. Srbija nikog nije napala- rat je poceo 28.7.1918 (tako sto je KK monarhija proglasila rat Srbiji).

U radu skupstine su ucestvovali i pripadnici drugih naroda (osim naravno Madjara i Nemaca od cije su se nekorektne uprave odvajali Banat Backa i Baranja)-bilo je Slovaka, Rusina, Bunjevaca, Hrvata (bio i jedan Nemac i jedan Madjar-savesni ljudi, uvideli da je AU tamnica za male narode).To danas ne moze da uradi ma ko u kafani, jer danas nije vihor rata, gde se menja slika sveta, vec su ova pitanja uredjena zakonodavstvima pojedinacnih zemalja.

1/2
Препоруке:
17
4
34 среда, 22 август 2012 16:05
РЕПУБЛИКА БЕЗ РЕПУБЛИКАНАЦА
Једино што у овом тренутку недостаје војвођанској бирократији јесу Војвођани и управо зато прошле године пред општи попис ушло у завршну фазу плана да се један део Срба социјалним инжењерингом преведе у ту вештачку нацију.


нешто лоше пролази пројекат неких центара моћи !!!
Препоруке:
5
2
35 среда, 22 август 2012 16:07
Iperboreo
2/2

Priznajem da su tesko inkorporirane nove teritorije i Makedonija i Kosovo 12te i precanski krajevi 18te...ali ako su Madjari zeleli da prekomponuju teritorije novonastalih drzava, ako su hteli da o njima ne odlucuju pobednici potonjih ratova (kao i prvog), ako su hteli da mozda vrate Transilvaniju- onda nije nikako trebalo da se pri sledecem velikom svrstavanju drzava, svrstaju uz one cija je politika bila -"ae da zapalimo sto vise jevreja".

Posto to nije bio slucaj, ajde da zivimo zajedno u Srbiji, ciji je sever multietnicki i pun diverziteta- niko posten ne moze da kaze da je manjinama u Srbiji tesko i da su na neki nacin diskriminisani, te da manjine imaju ma kakav razlog da se toga plase...
Препоруке:
9
2
36 среда, 22 август 2012 16:09
РЕПУБЛИКА БЗ РЕПУБЛИКАНАЦА
долазимо до рачунице да је за статут Војводине у скупштини Србије гласала већина посланика која уопште не живи тамо!?


вазали истих центара моћи не могу бити представници "уже Србије".

гласали да, али по директиви...
Препоруке:
6
1
37 среда, 22 август 2012 16:20
РЕПУБЛИКА БЕЗ РЕПУБЛИКАНАЦА
Један по један ти механизми морају бити рсклапани, а можда је за почетак најважније од злоупотребе отети сам термин Војводина.


у питању је наметнути титоистичо-тоталитарни термин.

у Краљевини беше Дунавска Бановина, са седиштем/главним градоом у Крагујевцу.

можда увести ргије Срем, Банат и Бачку; а термин Војводина (онај политичког субјекта) - ПРОИЗВОД ТИТОИСТИЧОГ ТОТАЛИТАРИЗМА - Б Р И С А Т И !!!
Препоруке:
14
4
38 среда, 22 август 2012 16:54
Поглед с лудаје
Текст је веома добар. Погађа на права места.
Препоруке:
9
3
39 среда, 22 август 2012 17:08
Ђура
среда, 22 август 2012 14:02
@Djura
Teritorijalna celovitost Srbije ne brani se tako sto se tvrdi da su svi gradjuani Srbije- Srbi kako to kaze g. Djura. Niti su svi gradjani Nemacke- Nemci, niti svi gjadjani Francuske- Francuzi, kao sto ni svi gradjani Srbije nisu Srbi. G. Djura takvom nakaradnom tvrdnjom cini medvedju uslugu borcima za teritorijalnu celovitost Srbije.


Схватите да у свим нормалним језицима и у свим нормалним земљама Француз значи "Грађанин Француске", а не "Особа Француског порекла".
(Шта више, "националност" је у ствари држављанство - уосталом, погледајте шта на француском и енглеском пише у Вашем пасошу)
Једино је изгледа у Србији важније ко је ког порекла, него које је државе грађанин.
Дакле, сви грађани Србије су Срби, јер само је то у грађанској држави, каква је Србија, важно, ко је каквог порекла и вере није важно. Ви први уводите етничке поделе и на то јасно мора да се укаже.
Препоруке:
13
4
40 среда, 22 август 2012 17:27
Replika Vojvoda Banatski- subotičanin
suboticanin pa ti dajes statistiku samo jedne strane i to Madjarske i Hrvatske. Evo sada da ti Vojvoda iz Kikinde objasni statistiku a ti je onda proveri u Nemackim-Austriskim knjigama. Marija Tereza je sama rekla da od Budimpeste do Beograda sve sami Srbi sta je to bilo sa tim Srbima u Madjarskoj pojeo ih mrak ili genocid. Budimpesta Srbi i Slovaci su bili vecina a Madjari manjina sad tamo nema Srba i Slovaka ti se pozivas na multikulturalnost kada tebi odgovara da mi zasadis vestacko srce ne hvala ja volim svoje Srpstvo nazoviga Srbijanstvo kako god oces a postujem sve manjinje EU standardi. Banat i Srem oce da im se vrati autonomija u Srbiji ista kao i Sumadincima,Macvanima,Podunavcima itd male pokrajne. Ravnopravna Srbija sa ravnopravnim pokrajnama Srbija sa 12 do 16 pokrajna ako neko s juga hoce da se pokrajna zove Juzna Vojvodina nema problema Nislije su imali Vojvodu Sindjelica kao i mi Vojvodu Grofa Brankovica.
Препоруке:
12
4
41 среда, 22 август 2012 17:38
@Djura
Nacionalnost i drzavljanstvo su dva potpuno različita pojma.Pa to valjda svako zna. U pasoš se unosi državljanstvo, a ne nacionalnost. Madjar, Rumun, Bugarin, Kinez i td koji imaju srpsko drzavljansto, sto im se unosi u pasos, po nacionalnosti ostaju Madjar, Rumun, Bugarin, Kinez i sl.
Препоруке:
6
5
42 среда, 22 август 2012 18:04
једнорог
@jednorog
Parolom ,,ukidajte Vojvodinu pod odmah'' veoma efikasno pravite od patriotskih srpskih gradjana Vojvodine -separatiste.

Ма, ајте, молим Вас! Баш да видим: слбодно се отцепите, свих 26. Половину лично знам, остале ћу упознати "на излазу".
Препоруке:
10
1
43 среда, 22 август 2012 18:17
Ђура
среда, 22 август 2012 17:38
@Djura
Nacionalnost i drzavljanstvo su dva potpuno različita pojma.Pa to valjda svako zna. U pasoš se unosi državljanstvo, a ne nacionalnost. Madjar, Rumun, Bugarin, Kinez i td koji imaju srpsko drzavljansto, sto im se unosi u pasos, po nacionalnosti ostaju Madjar, Rumun, Bugarin, Kinez i sl.


А можда би ваљало да Ви ипак погледате у Ваш пасош и поново прочитате мој претходни коментар.
Препоруке:
6
2
44 среда, 22 август 2012 18:42
@@Djura
razumemo mi razliku izmedju drzavljanstva i nacionalnosti.
ali Djura isticne nesto istinito i interesantno: u drzavi poput Francuske (i u drugim evorpskim zemljama) drzavljanstvo i nacionalnost se pravno smatraju jednim i istim.
Srbija/Yu u svom pravnom sistemu imaju i kategoriju "nacionalnost" pored drzavljanstva.
u Srbiji/Yu postoje i koletivna prava za te "nacionalne manjine" dok u Francuskoj ne postoje.
naravno, Francuska i Srbija su dve razlicite zemlje sa razlicitim istorijama i kulturnim kontekstima, ali bitno je uzeti u razmatranje kako se pitanje "nacionalnosti" i "nacionalnih manjima" tretira u drgim EU drzavama koje nam sole pamet o ovim i onim pravima.
odgovorno tvrdim: malo gde u Evropi i Zapadu uopste postoji nivo postovanja manjinskih prava i mogucnosti predstavljanja kao sto to Srbija ima. da li nam takva politika ide u prilog ili na stetu jedinstva i celovitosti srpske drzave? recite nam iskreno.
Препоруке:
8
2
45 среда, 22 август 2012 19:19
увређени Бачванин
Зар да Бачка испадне једина која је против Србије, та немојте касти. Шалу на страну ниједан Србин из Сомбора, Новог Сада (српске Атине),Апатина, Бечеја,Врбаса... никад се неће одрећи свог порекла и православне вере за коју су се борили наши преци под Аустро-угарским терором,али да су опасни покушаји неокомуниста, "монтенигерса" и разних аутономаша(чији дедови нису ни видели Банат,Срем или Бачку)богме јесу зато памет у главу и чувајмо Србију.

П.С.
Војводина треба да постоји само као фудбалски клуб
Препоруке:
24
6
46 среда, 22 август 2012 19:50
комбинација
Замислите да се распише реферндум у Војводини.

1.Да ли сте да Војводина остане у саставу Србије.


2.Да ли сте да Војводина као независна држава уђе у
Европску унију у року од 3 месеца.

60 % би заокружили 2.
Препоруке:
10
17
47 среда, 22 август 2012 20:03
Милан Тарот

среда, 22 август 2012 19:50
комбинација
Замислите да се распише реферндум у Војводини.

1.Да ли сте да Војводина остане у саставу Србије.


2.Да ли сте да Војводина као независна држава уђе у
Европску унију у року од 3 месеца.

60 % би заокружили 2.


Браво колега, ни сам не бих боље предвидео.
Препоруке:
8
8
48 среда, 22 август 2012 20:14
@Kombinacija
Može, ali prvo godinu dana preuzeti medije u Vojvodini, dvanest godina ne prestaje ta propaganda, halo čoveće !
Препоруке:
7
2
49 среда, 22 август 2012 20:33
Србин из Срема
Аутономија је комунистича творевина коју нажалост још подржавају неки што се само зову Срби. Узрок томе је и ксенофобија или боље речено расизам.Ту нарочито предњаче Срби из тзв.мешовитих бракова, они не смеју да буду Срби у рођеној кући па су зато Војвођани, па им смета све јужно од Саве и Дунава. Е они заједно са неким националним мањинама су сепаратисти! И то је сва истина!

Ми Срби северно од Саве и Дунава морамо чувати Православље и Српство свагда и свуда! Нико други уместо нас то неће учинити, нити ће нам неко други огњишта сачувати у Србији!
Препоруке:
15
6
50 среда, 22 август 2012 21:55
XXX
Treba krenuti od npr Subotice, pa se polako spuštati do Beograda, pa dalje prema jugu, zaključno sa npr Leskovcem. Nakon toga, ko želi iskreno da prizna, videće da je autonomija Vojvodine logična, potpuno!
Препоруке:
7
18
51 среда, 22 август 2012 22:26
Nislija@XXX
Je li to proradio precanski kompleks vise vrednosti zaodenut u pricu o "vojvodjanskom sarmu",uz poruku "sto juznije to tuznije"!?
Ala se sada seiri u Subotici i Presevu...
Препоруке:
10
1
52 среда, 22 август 2012 22:57
Brestač@ XXX
Slažem se da treba regionalizacija ali nikako bez Srema kao autonomnog regiona, hajde ti meni objasni , kakve mi koristi imamo od vas u N. Sadu, jeste li država ? Niste, da li je Beograd glavni grad države jeste, pa šta meni trebaju dva glavna grada i dvoje pare da dajem , jedino za tvoju državu u nastajanju , bogme ne može!
Препоруке:
16
3
53 четвртак, 23 август 2012 00:32
Banacanin za Ravnopravnu Srbiju i za ocuvanje Ustava
Brestač@ XXX
Slažem se da treba regionalizacija ali nikako bez Srema kao autonomnog regiona, hajde ti meni objasni , kakve mi koristi imamo od vas u N. Sadu, jeste li država ? Niste, da li je Beograd glavni grad države jeste, pa šta meni trebaju dva glavna grada i dvoje pare da dajem , jedino za tvoju državu u nastajanju , bogme ne može!

Banacani se potpuno slazu sa Sremcima identicno autonomija ravnopravno za sve pokrajne Banat,Srem,Macva,Podunavlje,Sumadija,Podrinje, Backa neka ostane Vojvodina ako Sombor i Subotica traze poseban region moze i to da se malo Sombor i Subotica razviju nije lose.Srbija bi mogla da ima od 13 do 16 regiona ravnopravne pokrajne kako ustav kaze za ravnopravnu Srbiju regionalne administracije male bez birokratije i izmisljenih akademija koje narod placa za esperimentisanje a nedaju nikakav prihod.Moze nadleznosti pokrajna po uzoru Madjarske,Hrvatske,Norveske,Slovacke.Nismo Nemacka ili Italija nemamo 60 ili 80 miliona stanovnika njihov uzor nije za Srbi
Препоруке:
10
1
54 четвртак, 23 август 2012 10:20
evo ovako
Vojvodina je postojala pre Srbije kao drzave pa je ovo umanjivanje njenog istorijskog bica potpuna laz. Isto tako, ona se nije prikljucila Srbiji nego joj je data posle I sv. rata kao sto je Tirol dat Italiji recimo ili danas Kosovo Albancima. Znaci toliko o srbovanju. Dalje, Vojvodina je specifican kulturno istorijski prostor i to mi Vojvodjani osecamo. Nama nisu neprijatelji komsije Slavonci ili Madjari.
Препоруке:
8
14
55 четвртак, 23 август 2012 10:44
брм
"Срби су још у седамнестом веку добили право на војводовине, да би коначно у Српској револуцији 1848-49. Срби извојевали Српску Војводину."

Докле више митова и лажи о тој Војводини?

није српска револуција него контрареволуција јер су се прикључили одбрани ћесарског империјализма упркос захтевима праве револуционарне Србије (Гарашанина) да се договоре са Кошутовим револуционарима... они су одбили Кошутову понуду бановине Славоније у кјојо би политички народ били Срби и похитали да га друкају ћесару..Србија је зато повукла своје доборовољце из Војводине..
колико је "српска Војводина" револуционарна и српска говори да је војвода био немачки принц као и сви управљачи а самоуправа је била само симболична..
Уједињена Војводина српска је почетак баш ове и овакве Војводине ..једно од нанесрећнијих стратешких опредељењса српског народа у историји...
ако нисте знали о чему говоре Родољупци Стеријини (присталице револуције) - е па о њима
Препоруке:
3
3
56 четвртак, 23 август 2012 10:57
брм
"нама Војвођанима нису проблем комшије Славонци и Мађари"!!!
па управо вас је Војводина оделила од комшија Славонаца с којима би били у банопвини Славионији и заратила са комшијама Мађарима са којима сте се непоттребно клали за ћесарево здравље...
напомена за незналице - пред револуцију 1848. још није измишљен етноцетнтризам тј. будалаштина да истојезички православни и католици истог порекла (данашњи Срби и Хрвати) нису исти народ... измишљен је управо ТАДА као начин "подели па владај" ..
не знам зашто би концепт који је изнео Банаћанин плус статус Мађарске мањине као Аустријанци у Италији ТЈ. ИСТОРИЈСКО ПОМИРЕЊЕ СРБА И МАЂАРА од било кога нормалног правио сепаратисту.
Препоруке:
4
1
57 четвртак, 23 август 2012 15:37
Ево онако @ evo ovako
Интересантно , увек замена теза, коме сметају Мађари... па ви сте доктори комунизма ненадмашни... баш морам речи баљезгање !
Препоруке:
4
1
58 четвртак, 23 август 2012 16:49
@комбинација
To je isto kao da se raspise referendum sa pitanjem:

Da li ste za to da vam sa neba padne milion evra?
Препоруке:
5
2
59 петак, 24 август 2012 09:12
Neznanje
Gospodin Djura tvrdi da su svi gadraji Srbije- Srbi.A ja pitam: da li su po tom principu svi gradjani Hrvatske-Hrvati, a svi gradjani Bosne i Hercegovine- Bosnjaci, svi gradjani Crne Gore- Crnogorci i td? Znacili to da tamo nema Srba? Pa mi stalno pricamo koliko Srba zivi u dijaspori, a gospodin Djura tvrdi da to nisu Srbi nego- Hrvati, Bosnjaci, Crnogorci, Nemci, Svedjani, Amerikanci i td. Jel'tako, gospodine Djuro?
Препоруке:
4
3
60 петак, 24 август 2012 12:08
брм
"Gospodin Djura tvrdi da su svi gadraji Srbije- Srbi.A ja pitam: da li su po tom principu svi gradjani Hrvatske-Hrvati, a svi gradjani Bosne i Hercegovine- Bosnjaci, svi gradjani Crne Gore- Crnogorci i td?"

одговор: нису јер то нису демократске/националне државе ...
становници Србије нису грађани него поданици и мањи број освајача - племства вазала страних империјалних сила...исто је и у наведеним српским земљама, а узрок је континуитет устројства и идеологије која је промовисана у Уједињеној Војводини Српској после 1848...и тада суу срБски прваци србовали а немачки принц владао
Препоруке:
1
1
61 петак, 24 август 2012 15:09
сви су на истим старим позицијама
Немојте се свађати. Све ће то решити наредни светски рат. Будите стрпљиви и мало сачекајте. Ко победи правиће државе какве жели. Ако Запад победи цео Свет, Мађари нека направе државу до Средоземног мора. Је ли поштено? Али ако они и њихови неонацисти изгубе, онда је већ друга прича.
Препоруке:
2
2
62 петак, 24 август 2012 17:26
@brm
Šio mi ga Djura.
Препоруке:
2
1
63 петак, 24 август 2012 18:24
XXX
@Nislija, Brestač

Nisam iz Vojvodine, niti sam mislio da je jug lošiji od Vojvodine, samo kažem da je gore i dole skroz druga priča!
Препоруке:
4
1
64 субота, 25 август 2012 05:18
ДРАГАН
увек када дође на ред тема о "војводини" сепаратисти нам говоре све и свашта али никако да се сете вољеног друга Тита и комуниста ,цртање авнојских граница или устава из 1974 ,интересантно је од Срба траже "војводину" (Срем,Банат и Бачку) али никако да траже од Хрвата Барању која је била део те "војводине" ,за њих је то био оправдани "поклон" комуниста и Тита Хрватима да би и они створили државу(коју никада нису имали),Мађари увек траже нека права а богами имали су као ниједна мањина у околини ,можда би требало да упоредимо са правом које су имали и имају и сада Срби у Мађарској
Препоруке:
3
2
65 недеља, 26 август 2012 14:07
Jobadja Sajkas
Ne vicite uvek" srpska a nikad nezavisna" nego uvedite stednju u drzavnu i upravu kao na primer ukidanje besplatne kafe i sokove u svim mogucim i nemogucim institucijama, svako nek placa za svoje goste kaficu i vodicu. Nema tog kafenisanja u Evropi i lupanja prazne slame. Uvedite obuku za rukovodioce nizeg srednjeg i visokog nivoa, obavezne seminare i treninge. Nije svako za sefa, a svaka institucija treba da podnese izvestaj sta je uradila na osposobljavanju sluzbenika protiv nerada, drskosti nekolegijalnosti, mobinga. Uvedite efektivne sastanke , dnevni red i protokol sastanka, planove rada i izvestaje o obavljenim promenama i reformama. Dosta aljkavosti, opravdavanja zbog nestrucnosti nehajnosti i nekulture. Ministar za drzavnu upravu bi mesecno trebalo da daje izvestaje. Dosta mi je da gledam haos po terasam , neoprane prozore neociscene travnjake i skolska dvorista. Treba napraviti plan kako ljude u demokratiji civilizovati. Demokratija je spora, mora malo i drzava da se trgne.
Препоруке:
0
0
66 недеља, 26 август 2012 14:39
Jobadja Sajkas
Kako se vi lako odricete svoje imovine. To sa autonomasima je drskost.I u Italiji je sever razvijeniji od juga pa sta. Drugo pitanje je siromastvo i bogatstvo ali zbog razvijenosti jednog regiona odvajati od drzave to samo mogu potomci komunista da rade. U drugoj drzavi bi izvrsili atentat na Milu Djukanovica.Od Nemaca cujes svakakve kritike ali ko sme da pipne Deutschland. Cak su i zavese nemacke zavese: deutsche Gardine a mi Srbi kao da nismo isusili bare po Vojvodini, nasi preci jobadje koji su dosli iz Sumadije ili bili starosedeoci vekovima.U cemu je problem. Problem su tuzilastva, novinari, drzavna uprava.policija Neradnici sa filozofijom nije to moja briga. Ko sme da mi takne auto. A teritorija, pa to je moja drzava za koju se moj deda borio jos u I svetskom ratu a sad se neki usudjuju da govore tako olako o drzavi. I ko je za to kriv. Neobrazovanost, nekultura, prelazenje granica pristojnosti, kabadahijsko ponasanje svuda i na svakom mestu jer se ne reaguje jer se ne uvodi red
Препоруке:
0
0
67 недеља, 26 август 2012 15:28
Jobadja Sajkas
Reforma drzavne uprave je nuzna po evropskom a mozda i nemackom modelu. Svaki veci grad ima svoj okrug sa vise malih gradova i sela. Tu se upravlja lokanim parama, a odredjeni deo ide u glavni grad da bi se formirali fondovi solidarnosti. U takvom sistemu kao pandan Vojvodini, sto je u stvari istorijski pojam, treba formirati regione koji bi takodje imali odredjenu autonomiju kao Sumadija, Pomoravlje ili kako vec hocete. Udaranje pacaka Srbiji sa Vojvodinom je drskost. Ranije su nemacki naucnici odlazili da dozive dvojezicnost u novosadskim vrticima i univerzitetima a sad da neko pravi primedbe. Kad oni u Berlinu budu na tom nivou mogu da razgovaraju sa nama. Medjutim predstavnici nasih organa vlasti treba da budu visoko obrazovane i nezavisne licnosti a ne proizvod decenijske negativne selekcije i u svakom momentu da zastupaju interese svojih gradjana i drzave. Srbi imaju pravo na svoje vlasnistvo i posle dugogodisnje grabezi srpske imovine drzava treba da se konsoliduje.
Препоруке:
0
0
68 понедељак, 27 август 2012 14:52
Nikola
Kazete da treba braniti,

Pa hajde onda napdajte sa komentarima na ovaj separaatisticki portal www.autonomija.info gde se na dnevnoj bazi siri propaganda o nezavisnoj Vojvodini, a da ne kazemo da su tamo medju komentatorima veliki broj srbomrzaca.
Препоруке:
0
0
69 среда, 29 август 2012 23:45
Dejan
Bice ..bice ...Hvala vam sto radite na tome.
Препоруке:
0
0
70 четвртак, 30 август 2012 15:14
Paor
Autor je promasio ceo fudbal i to debelo. Vojvodina nikada u historiji nije bila srpska pa tehnicki ne moze niti ostati srpska. 1918 godine polunasilno je pripojena Srbiji, kasnije vrsene likvidacije Madjara, masovno proterani i pobijeni folksdojceri i oteta im imovima, naseljavani Srbi iz drugih krajeva Balkana.

Jos je Garasanin pisao o Vojvodjanima kao nekima tamo 'koji su sasvim drugi svet i nemaju nista zajednicko sa nama'.

Vojvodina ce da se vrati tamo gde je i bila pred 90 godina. Vojvodina Vojvodjanima, a ostali kako znaju i umeju. Da ce to realno da se desi pokazuju i dosadasnji dogadjaji a i strani mocnici koji podrzavaju neovisnost kao nikad dosad u historiji. Canak je najbolji primer, ne bio on bio onoliko glasan da nema zaledje
Препоруке:
1
0
71 среда, 05 септембар 2012 13:56
Zumbul Lala
Vojvodina kako je 1918 uzeta tj prevarom tako ce i otici, politickim i drugim igrama. Za to postoji sasvim dobra logistika i jaki igraci u pozadini. Ako Srbi vole svoje volje i Madjari i Folksdojceri Nemci.

Ne treba da se ljutite, to su vase sopstvene metode ovoga puta uperene protiv vas. I jos nesto Srbi koji ostanu u Vojvodini zasigurno ce ziveti bolje od Srbijanaca. Zar to nije glavni cilj zbog koga je pola Srbije u gastarbajterstvu

ajd uzdravlje
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер