субота, 27. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Скица за анализу актуелног стања у РС

Kоментари (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 29 август 2012 17:36
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Svaka čast na tekstu !
Препоруке:
26
6
2 среда, 29 август 2012 18:14
Бојан
Само још мали додатак: РС већ 2-3 године заредом од Србије добија некакве позајмице жита.. најновија, према извјештају са састанка Џомбића и Дачића, износиће неких 20.000 тона.
Дакле, РС је континуирано годинама у мањковима стратешког производа као што је пшеница, и Влада РС нема никакав план како да тај мањак одрживо надокнади тј како да обезбједи производњу. Да нема Србије, испада да би РС морала да диже кредите да купи храну на страном тржишту, и то јоп поред толико запарложених њива и неискоришћених капацитета!
Не симпатишем СДС, нисам заборавио како су се раније понашали, али ова садашња клика на власти ништа ново не може да створи, а пут који су трасирали води у пропаст. Смјена, или боље рећи транзиција власти је неопходна.
Препоруке:
32
2
3 среда, 29 август 2012 18:56
bogami
Oštro, ali uglavnom tačno.
Препоруке:
28
2
4 среда, 29 август 2012 21:29
Лав
Питање аутору текста, колико РС издваја средстава за функционисање државе БиХ, само нпр. за војску и шта у стварности добија, да ли би та средства у пакету уложена у нпр. пољопривреду РС за пар година створила респктабилну пољпривреду, која би апсорбовала велики део незапосленог становништва у примарном и прерађивачком сектору.
Превише апстрахујете штету од суше, све је практично спаљено и на крају не нудите економска решења за развој Републике Српске.
Сама персонална промена и преузимање власти од СДС и ПДП , мени не улива ни мало поверења а посебно у области прерогатива РС у односу на БиХ, сећате се термина " увртање руку" , ја имам термин за такве, уврнути људи...а уврнути су у опозицији, нису промењени.
Препоруке:
14
10
5 среда, 29 август 2012 22:04
Арсеније
Одлична дијагноза! Посебно ми се свиђа повезивање економске одрживости и политичке аутономије Републике Српске, у смислу да другог нема без првог. Уставно питање у Босни и Херцеговини, по мом мишљењу, није ријешено, али ако не буде хљеба, неће бити ни људи који ће га ријешити.
Препоруке:
13
2
6 среда, 29 август 2012 22:09
Лав
Још једно питање аутору, колика је била просечна плата у јавном сектору 2004. године, навешћу вам пример јавних делатности , просвета, проф. у средњој школи 400 КМ , универзитетски професор 650 КМ, мизерлук и још , СДС и ПДП углавном извршили приватизацију у РС, односно пљачку грађана РС, нису сачуване делатности предузећа, купљене фабрике су претворена у грађевинско земљиште. Рафинерију Брод сте договорили да продате за 200 мил. долара, у сваком месту сте створили тајкуне, који су правили станове на најбољим локацијама.
Српске банке које су биле ликвидне, продавали сте за врећу брашна, СДС је довео РС заиста на ивицу пропасти са ПДП у институционалном сегменту као и економском, ваш председник ( тадашњи) се пред Педијем понашао као медијатор из Банладеша а љегов тадашњи заменик а садашњи председник као наиван!
Препоруке:
18
11
7 четвртак, 30 август 2012 06:18
lelica
Statisticki podaci su samo ulazne stavke u analizi, i treba se znati njima koristiti.Povrsna interpretacija dovodi do netacnih zakljuca. Ne kazem da je situacija u Srpskoj dobra i da je narod sit i zadovoljan, ali za potpunu sliku trebalo je prikazati iste parametre za drugi entitet-FBiH i za zemlje u okruzenju. Koliko li kosta hljeb,mlijeko, litar goriva u Sloveniji, Hrvatskoj, FBiH, Srbiji, Crnoj Gori. Koliki je budzetski deficit, BDP/stanovniku, pokrivenost izvoza uvozom? Sta li se desava u svjetskoj ekonomiji, da nema neke recesije i kako se to odrazava na ekonomije malih i otvorenih zemalja? Na kraju koliki je suverenitet Srpske u okviru BiH, kojim instrumentima ekonomske politike moze da upravlja a koji joj nisu na raspolaganju, kako se dijele sredstva od PDV i drugih poreza, itd, itd...
Elem, jedino sto se na osnovu gornjeg teksta moze zakljuciti je da autor pripada opoziciji u RS, a da je svrha teksta dnevno-politicka (7.09. pocinje kampanja za lokalne izbore)
Препоруке:
9
6
8 четвртак, 30 август 2012 08:28
БањалукаКрајина
@Лав

Плате су биле мање, али и цијене су биле мање, садашња власт је плате повећала али без реалног основа, средства су узимали из кредита. То је наравно куповина гласова, али сад то неће проћи. У осталом није ни битно ко је на власти, наш крај у томе свему је јасан дужничко ропство и биолошки нестанак, то се већ дешава на наше очи. Можемо причати шта хоћемо, али док народ не упали лампицу и крене са активниијим ангажманом у виду иницијатива и протеста да се рјеше одређени проблеми нема од нас ништа. Значи проблем по пороблем, ниједна афера да не остане било прошло. Обичан народ је између чекића и наковња, са једне стране имамо непријатељске народе који хоће да нас истријебе, а са друге лопове који хоће да нас покраду, а са треће нас саме који то само гледамо.
Препоруке:
15
1
9 четвртак, 30 август 2012 08:31
Зона
Лаве,
Пробудите се из СНСД-еовог бајковитог сна,и признајте да економска ситуација ни у ратном периоду у РС није била овако катастрофална. Посебно у источном дијелу Републике, и тада је привреда функционисала углавном са женском радном снагом и издржавала војску. Помињати колике су биле плате, а не помињати колики су били трошкови живота, и у ком су проценту плате расле у односу на трошкове живота је у најмању руку неозбиљно. Док Предсједник Републике парадира, корупција расте, привреда пропада,незапосленост расте, стандард становништва драстачно пада.Па као примјер лошег ће послужити умјетност да се Јавно предузеће Шуме доведе у огромну дубиозу и губитке.И забога, покушавају се замазати очи јавности хапшењем генералног директора ( иначе социјалисте)који је на тој функцији непуну годину и по, а СНСД-овим кадровима који су до пропасти ово предузеће довели н ни длака са главе да фали.Само толико да се зна у већини газдинстава овог предузећа просјечна нето плата за 6 мјесеци је 600 КМ
Препоруке:
11
5
10 четвртак, 30 август 2012 09:26
Бојан
@Лав
Одмах да се оградим, као што горе рекох, нисам СДСовац!

Што се тиче плате 2004, колике су биле плате 2007? Моја мама данас у Пореској управи има 30% нижу плату него 2006-7 што је била. За то вријеме иста странка је на власти. Данас се за 100 км може купити мање него 2007, а посебно 2004. године. 2004. квадрат стана у БЛ коштао је око 1000км, данас је то 1800 км.

Друга ствар, колики је био укупан дуг, тј. спољно задужење РС 2004 године, колико износи данас?

Раст плата у јавној управи РС није узрокован бољом организацијом већ су се издвајања повећала, посебно када се посматра у односу на БДП, а нова вриједност није створена. А одакле онда долази тај новац? Од приватизација и позајмљивања.

Тако да посматрати само плату изоловано од осталога нема смисла. Можда сада (СНСД-ови) службеници имају веће плате, али узрок томе нису остварени раст и повећање ефективности/ефикасности, већ једноставно и просто задуживање, уосталом, као што сви раде у региону.
Препоруке:
9
3
11 четвртак, 30 август 2012 09:33
Бојан 2
Живим у иностранству и имао сам прилике да видим како би ствари могле да функционишу (иако ни овдје није савршено) и када дођем кући веома добро видим све лоше ствари и пропусте на које су се наши људи навикли и не примјећују их.

Кажем вам, овај систем владања и организације политичког система и свега води РС у пропаст! Слично важи и за Србију.
Већ 20 година слушам приче о глорификацији власти и великим очекивањима. Моја тата након гледања РТРС дневника већ 20 година пада на исту фору и најаве без основа. Банда обмањује народ и уништава будућност долазећим генерацијама!

Проблем је једноставан: власт нема инспирације, нема моралног капацитета (многи су кримоси), нема професионалног капацитета (ко се приватно није снашао иде у политику) да направи промјене које ће створити Српску одрживом и напредном.
Методологије у употреби су доказано неефикасне и са оваквим приступом и системом вриједности наш регион се гаси за 20-50 година тј други га преузима. И РС и Србија.
Препоруке:
9
0
12 четвртак, 30 август 2012 09:34
Зона
Овај текст је веома добар и шта ако аутор припада опозицији и шта ако је предизборна кампања већ почела? Ко ће указати на пропусте власти, ако не опозиција, зашто се избори одржавају, зарад промјене власти. Боље да се овакво стање на изборима мијења, него да га народ мијења на улици.Ова опозиција коју Лелица помиње,због својих грешака је на изборима била кажњена од акуелне власти. Боже мој,неће бити потопа, ако и ова власт за своје грешке буде кажњена. Што не ваља, ваља мијењати.Слажем се да је народ између наковња и чекића. Народ управо због своје националне угрожености стоички подноси економско пустошење Републике и егзистенцијалну угроженост.Поставља се питање колико ће имати још снаге и до када, обзиром да су ово општински избори и ако дође до промјене власти на општинским нивоима, главне полуге власти ће остати још двије године.
Препоруке:
9
2
13 четвртак, 30 август 2012 09:44
Prvo skoci pa reci hop
Zaista je tužno gledati sve one ravnice u Posavini kako stoje neobrađene i neiskorištene. Tužno je vidjeti sa kojim potencijalom raspolaže Bosna i Hercegovina, a još tužnije vidjeti kako lokalne age, begovi i kneževi muzu ovaj jadni narod i sklapaju quasi investicijske ugovore sa hoštaplerskim i sumnjivim likovima koji love u mutnom kao što je ova naša država. A najtužnije od svega je što nam bijedu i jad prodaju pod nacionalni zanos i interes dok su oni svoje uže i šire potomke obezbijedili za naredna tri pokoljenja.

Dok nas svi u okruženju zovu braćom i tapšaju po ramenima, dotle ti isti se ponašaju prema nama kao "topla" braća i zavaljuju nam ga kad god i gdje god stignu.

Age će se uvijek lizati sa agama i kneževima. Dodik će zvati prvi Lagumdžiju ako mu treba šta privatno završiti u Sarajevu, Tihić će zvati Dodika i Čovića ako mu šta treba završiti u Banja Luci i Mostaru a samo naivni Bošnjo, Srbin i Hrvat će se nadati da će mu pomoći njegov Zlaja, Mile i Dragan.
Препоруке:
11
1
14 четвртак, 30 август 2012 10:05
Србин из Српске
Ако је ово политичка платформа СДС сигурно је да за њих нећу гласати.Ово ми личи на оно што годинама говоре Лагумџијине социјалдемократе.Национална питања нису важна,трећеразредна су у односу на питања економије.Мантра Тадићева и ДС била је да не можемо очувати КиМ ако нисмо економски јаки,а економско благостање може доћи само ако се прикључимо ЕУ што је парадокс и бесмислица,јер ЕУ тражи од нас да признамо Косово као независну државу.Аутор наговјештава нешто слично и са РС.Дајте да рјешавамо економска питања по препорукама ММФ,који заступа политику међународне заједнице,која се своди на то да су неопходне уставне промјене како би БиХ економски ојачала.Зашто аутору толико смета кад се каже да смо бољи ентитет?Основна борба српског народа у БиХ јесте борба против унитаризације.На њу не смијемо да пристанемо због економских погодности.Иначе би погазили све оно што су нам преци претрпјели не желећи да се одрекну своје вјере.
Препоруке:
10
9
15 четвртак, 30 август 2012 11:51
Stanić Milan
Autor teksta iznosi(uglavnom) statističke podatke vezano za unutrašnje probleme RS i BiH kao složene države,a da se pri tome malo ili nikako nije fokusirao na vanjske faktore.Dejtonskim sporazumom(Anexom IV)BiH je definisana ka državna zajednica"sui generis"koja je intervencijom Visokih predstavnika,arbitražom (Distrikt Brčko),Venecijanskom komisijom, presudama Ustavnog suda BiH dovedena do apsurda.Radi te činjenice pored dva entiteta(kakva glupa politička formulacija)u BiH postoje tri realiteta koji se ne mogu putem političkih predstavnika dogovoriti ni oko čega.Pogledajte samo tu lakrdiju oko promjene Ustava po presudi Ev.suda za ljudska prava.Usaglšavanja traju godinama,a sastanci politički lidera sliče onima iz 90-tih kada se raspadala zajednička država.Ako se svemu ovom doda činjenica da je RS postala prćija jedne pol. opcije koja verbalnim mahinacijama kroz mas medije od krize pravi "Potemkinova sela", onda je iole pametnom čoveku svega dosta.
Препоруке:
5
2
16 четвртак, 30 август 2012 13:51
Лав
У Републици Српској је невероватно инвестирано у комуналну инфраструктуру, образовање , здравство, репрезентативне објекте нашх институција.
Не постоји школа у РС која није адаптирана или изграђена, деца су ишла у контејнер школе, нису постојале здравствене амбуланте а које су постојале више су личиле на сиротињске штале.
Бањалучки кампус није пао са неба , регионална болница која у Бијељини која ће коштати 100 милиона КМ са опремом итд.
Бојане нисте написали колико је Ваша мајка има сада плату, 2004 кг свињског меса коштао је 7КМ, јунећег 8, вода 0,6 кубик, векна хлеба 0,5 КМ итд, па упоредите са 2004 г.
Задуженост РС 2004. г., па у то време Српску нико није хтео ни примити у било којој страној финансијској институцији,страној држави, сви су сматрали да је готова.

Развојна банка уз повољне кредитне аранжмане је отворила врата свим потенцијалним бизнисменима, предузетницима, али код доста наших људи влада самоуправни синдром
Препоруке:
4
9
17 четвртак, 30 август 2012 13:59
Marko
citam i ne verujem, Banjaluka za kulturu izdvaja 0.6% svoga budzeta. Pa vise su izdvajali osmanlije i austrougari kao okupatori.

Ne moze ovo dobro da se zavrsi.
Препоруке:
9
0
18 четвртак, 30 август 2012 14:06
Лав2...
... наши људи не могу схватити да је глобализацијом социјална функција државе маргинализована, сви и даље хоће " државни посао" ,односно да им држава нађе.Функције савремене државе су сасвим нешто друго.

Повећање плата кажете задуживањем, повећање је заиста вршено приватизацијом, исплата две-три пензије које је ПИО био дужан итд.

Један каже док се не дигну демонстрације, људи схватите да је пензиони и здравствени фонд у РС био нула, није то Немачка и Западне земље где се милијарде из тих фондова инвестирају у обвезнице, аутопутеве итд.
Да не мислите да ја хвалим нешто, незапосленост је катастрофална, хајде да се запитамо има ли наше одговорности, не живим ни ја на државним јаслама.

Могућности развоја постоје, нарочито у пољопривреди али не на овај начин, ту мора бити промена.Верујем у капиталне инестиције, што се тиче СДС, они немају шансе, најрелевантнији човек који је био у СДС је одбачен, др Калинић, једини је он лидерски могао парирати Додику.
Препоруке:
5
4
19 четвртак, 30 август 2012 14:39
Бојан @Лав
Наравно, урадили су нешто, није то црно-бијела власт. Ја само сматрам да су:
1) урадили недовољно
2) то што су урадили неупоредиво је и некомпетитивно са спољним стопама раста (мислим на нормалне земље у свијету)

Овим темпом напретка РС ће требати око 500 година да оствари напредак који су Ј. Кореја, Сингапур, Кина или Јапан постигли за 40-50 година. О томе ја говорим.

Даље проблем системске корупције. Само тај један разлог је довољан да се читава власт свргне. Усудио бих се овдје да говорим о организованом злочиначком подухвату! Сви су увезани, све је повезано, свако узима %, људи нису једнаки пред законом. Одговорни у институцијама намјерно неће да раде свој посао "да се некоме не би замјерили". Сада када је дошло до коске хватају и жртвују маргиналне играче.

Помињеш ИРБ.. шта мислиш због чега сваких Х мјесеци ИРБ мијења директора? Зато што сваки нови који дође види у шта се увалио и не може да трпи притиске
Препоруке:
7
1
20 четвртак, 30 август 2012 14:54
Бојан2 @Лав
Знаш, лако бих и ја правио ту инфраструктуру.. дигнем неповољан кредит,задужим будуће генерације, а онда уложим новац у економски неисплатив пројекат који платим по 2-4 пута већој цијени него у иностранству због превеликих трошкова уградње.Слажем се за то што говориш о менталитету, и та власт није ништа боља од народа који је бира. То је много тужна чињеница. Не би ми било криво када би РС била на крај свијета,без икаквих ресурса, па се овако живјело.Ово што се сада ради је апсолутно морално посрнуће, неефикасно и неефективно коришћење ресурса, неплански и некоординисан рад, и најгоре од свега, систематско самообмањивање о успјешности система и бољој половини.Не кажем да су СДС/ПДП бољи.. сјетимо се само Иванићеве владе експерата и продавања банака за 1евро.. сви они су превише дубоко укоријењени.Надам се да ће овај систем што прије пропасти, јер тако ће се лакше и са мање патње обновити. Ако буду јахали овако још 5 година и онда пропадне бојим се да ће бити касно.
Препоруке:
6
2
21 четвртак, 30 август 2012 21:32
Vlado
Sjajan tekst, dosta jе narucenih nazovi analiticara, koji su kao papagaji koji ponavljaju jednu jedinu rijec koju su naucili.
Препоруке:
5
2
22 петак, 31 август 2012 10:03
Визија Републике Српске из угла СДС
Овај текст не нуди никакве одговоре, само критизерство, ок , наравно треба критиковати, како побољшати животни стандард грађана у РС ???
Друго, ко ће вјеровати да ова иста екипа која се врти у СДС неће опет бити " кооперативна" са тзв. међународном заједницом око преноса овлаштења на БиХ, ко је од конфедерације дефинисане Дејтонским уставом направио федеративно уређење ???
Препоруке:
3
3
23 петак, 31 август 2012 10:38
Лав Зона
На ту вашу ступидну причу о ратној привреди и комплетној "анализи" , могу речи без еуфемизма, не причајте глупости. Директор тек 1,5 годину, то аргумент??? Која је вредност БДП била у рату??? Ко је био директор Српских шума у мандату Пере???
О темпора о морес, нећете ви са то причом победити ни у месној заједници !
Прихватам само конструктиван дијалог , вербална денунцирања у аут !!!
Препоруке:
1
2
24 петак, 31 август 2012 11:14
Neko sa strane
zanimljivo da se ljudi upinju da naprave tu RS normalnom drzavom a sav im posao jalov. Cisto gubljenje vremena.

Ta 'drzava' privremeni je produkt zaustavljanja rata i kao takva ima ograniceni vijek trajanja. Najbolji pokaztelj, distrikt Brcko kao eventualna spona izmedju dvije RS je perfidnim igrama zapadnih igraca nepovratno izgubljen.

Citavo bivse rukovodstvo u zatvoru optuzeno za najvece zlocine. ?Drzava' nastala na genocidu i planskom protjerivanju svih nesrba. Zar netko misli da ce svijet napraviti iznimku i dozvoliti takvu drzavu? To bi otvorilo pandorinu kutiju sirom svijeta za razne negativce da rade sta hoce.

I zadnji, mozda najvazniji argument. Kako ta 'drzava' misli da prezivi u potpuno neprijateljskom okruzenju, duboko utiskuta na zapad, gdje je BL samo 30 km udaljena od bilo koje granice 'neprijatelja'. Jedan realni ili inscenirani sukob dovoljan je za opci kaos u RS.
Препоруке:
1
7
25 петак, 31 август 2012 12:32
Зона
Чудних ли времена, чудних ли обичаја драги Лаве! Можда ће те Ви који савршено користите туђице у нашем језику побиједити на изборима који слиједе у Републици Српској.Упуштате се у процјене и не питајући се којој и да ли уопште и једној партији припадам.Овог пута ћу се аргуметовано осврнути на ЈП "Шуме Републике Српске" које су у вријеме власти СНСД-а доведене до пропасти.То је чињеница. 2010 год предузеће је пословало са добитком од свега 1.066.111 КМ и 10 шумских газдинстава у саставу ЈП је пословало са губитком,2011 ово предузеће је пословало са губитком за 3.704.984 КМ,за првих 6 мјесеци 2012 ово предузеће је пословало са губитком, зар то није чињеница.Чињеница је да је генерални директор који ухапшен постављен у 7 мјесецу 2011 године, није ми била најбоља процјена на годину и по дана.Чињеница је да је доношењем новог Закона о шумама17.јула 2008 кренуло посрнуће овог предузећа и то вјероватно свјесно доношењем члана 33.овог Закона.
Препоруке:
3
0
26 петак, 31 август 2012 12:41
Зона
Наставак
члан 33 Закона о шумама
Дио послова газдовања шумама и шумским земљиштем (коришћење шума и шумског земљишта у својини Републике, укључујући и обавезу одржавања), Јавно предузеће шумарства „Шуме Републике Српске“ а.д., обавља на основу посебног уговора који закључује са Министарством уз претходну сагласност Владе.
(2) Јавно предузеће шумарства „Шуме Републике Српске” а.д. (у даљем тексту: корисник шума и шумског земљишта у својини Републике), дио послова
газдовања шумама и шумским земљиштем у својини Републике које су у саставу шумско привредних подручја и подручја крша обавља преко организационих дијелова које оно оснива и који су у његовом саставу.
члан 36
Влада на приједлог Министарства може кориснику шума и шумског земљишта у својини Републике привремено ограничити или одузети послове коришћења шума и шумског земљишта у својини Републике укључујући и обавезу одржавања на дијелу или цијелој површини уколико он ове послове не обавља у складу са овим законом и уговором
Препоруке:
2
0
27 петак, 31 август 2012 12:49
Зона
наставак
док не изврши наложене мјере и не усклади
своје активности са важећим законским прописима.
(2) Привремено ограничени или одузети послови коришћења шума и шумског земљишта у својини Републике укључујући и обавезу одржавања детаљније ће се регулисати Уговором између Министарства и корисника шума и шумског земљишта у својини Републике.
Ово је само дио Закона о шумама који не иде у корист Јавног предузеће, да не набрајам остале мањкавости овог Закона, да Вас не замарам, које су довеле ово предузеће у незавидан положај, које су вјероватно усмјерене на постепено увођење концесија које би довеле до отпуштања радника и још веће незапослености.
Ако сте мислили ко је био у мандату Пере Букејловића директор Шума републике Српске био је инжењер Властимир Топалић. Много тога има аргументовано да се полемише са Вама, али за то треба и простора и времена. Јавите ми се послије окотбарских избора.
Препоруке:
3
1
28 петак, 31 август 2012 14:03
Лав
Концесију на Српске Шуме може дати само незналица, чињеница стоји, крадете у тим шумама немилице, можда би требало увести само специјалну полицију за Српске Шуме , господ Бог није у стању средити ситуацију. Не дирајте ми у интегритет личности, то је знак инефериорности , рекао сам вам, само аргументација. Оно што је за вас туђица не мора бити за мене.... Ко ће победити, мене неће нико !Још да вам се похвалим... био сам директор десет година, просечна плата кад сам дошао била је ц 300 КМ , кад сам дао оставко више од 800 КМ, не бих нашим људима више био руководилац, ни за милион марака месечно ! Свако добро.
Препоруке:
2
2
29 петак, 31 август 2012 14:48
Зона
Лаве,
преформулисала бих "крадете" у краду и да се у нечему сложимо.Али зар "крађа" није ушла у све поре друштвеног живота? Није тамо гдје нема шта да се украде и гдје нема ко да украде. То је нажалост мање више стање у свим државицама насталим распадом бивше нам заједничке државе и преласком из једног друштвеног уређења у друго.Слажем се донекле и што се тиче ваше фазе директоровања. Зависи какво је окружење тог правног субјекта, под којим сте условима и каквом сте предузећу били директор.
Здраво, живо Лаве!
Препоруке:
2
0
30 субота, 01 септембар 2012 00:16
Велибор, Р.Српска
"Нема сумње да је понашање Лагумџије неприхватљиво за РС, али то је, имајући у виду горе изнесене податке, тренутно за нас секундарно питање, посматрано чак и са позиције националног интереса. Тренутно, РС није угрожена бахатим понашањем Лагумџије, већ властитом неспособношћу да се организује као економски одржив ентитет."Браво за аутора! Погодио је суштину и оголио Додика.Нажалост, како рече један наш политичар нема те власти коју народ није заслужио.Шта ће сад рећи читаоци НСПМ из Србије који и не желе мућнути главом о Додиковим јаловим,популистичким и бахатим изјавама и понашању?Волио бих да његова странка изгуби на локалним изборима, однародили су се!
Препоруке:
4
1
31 субота, 08 септембар 2012 00:03
isak
Ma jok ba braco Srbi!? Dodik nije kriv nizasta.Kriv je narod sto ga bira.Narod ko narod.Kad Mile prica tom svom narodu o ekonomij onda taj isti narod Srbski bleji u njega ko.... (jer ekonomija nije bitna),a kad Mile pocne o ugrozenosti rep.srbske Lagumdzijama,Izetbegovicima itd,onda taj narod Srbski skace i trazi oruzje da brani ono sto se branit neomere.Jer Mile samo potura sto bi rekli u nasen narodu Bosnasko Srbskom-Bosnjackom,Bosnasko-Hrvatskom: CAVCE POD GOLUPCE!Rjesenje je da se vi braco Srbi pocnete osamostaljivati zajedno sa Miltom .A kad ce doci to potpunog osamostaljivanje,veliko je pitanje."Ako ikad a mozda nikad"!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер