петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

"Бела идеја" и руско национално свејединство

Kоментари (107) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 22 септембар 2012 19:49
Dejan
Odli;an prikaz. Hvala autoru
Препоруке:
45
6
2 субота, 22 септембар 2012 19:50
Sale
Procitao sam sa zadovoljstvom
Препоруке:
38
4
3 субота, 22 септембар 2012 19:51
..........
Све националне снаге су, према Иљину, потребне Русији.



i Srbiji, dodao bi ja
Препоруке:
49
2
4 субота, 22 септембар 2012 19:52
1244
Nisam znao za ovu knjigu, procitacu je
Препоруке:
24
3
5 субота, 22 септембар 2012 19:56
Дарко
Одлично написано
Препоруке:
25
3
6 субота, 22 септембар 2012 20:15
СИРОМАШНИ СТУДЕНТ
За разлику од Толстоја, Иљиново становиште је да човек треба одлучно да се супротстави злу, како „унутрашњем“ тако и „спољашњем“ (Добрица Гајић, „Херојски задатак“, приказ књиге Ивана Иљина О супротстављању злу силом – „Zepter Book World“/„Војска“, Београд 2001, Погледи, број 248, фебруар 2002, стр. 51).


Него шта?! “Ко тебе каменом, ти њега лебом” умене не пије воду, одн. није примењљиво на борбу са ...овде треба истаћи да је Достојевски раван Христосу, јер је поред њега (у време робова – у демократији хаха...) пропагирао једнакост међу људима. Дакле, највећи писац свих времена !!!


...је на Московском универзитету предавао право и да се „бавио специјалним проучавањем Фихтеа и нарочито Хегела“ (Фредерик Коплстон, Филозофија у Русији, БИГЗ, Београд 1992, стр. 383)


Фихте је био ученик Хегелов. Имао је великог утицаја и на Љ. Ненадовића.
Препоруке:
16
2
7 субота, 22 септембар 2012 20:24
СИРОМАШНИ СТУДЕНТ
Уверен у непостојање вечног живота, савремени човек жури да максимално искористи овоземаљски живот, делујући без стида и правдајући своју дрскост моралним релативизмом. „Људи нашег доба губе духовну кичму: њих одржава завист и грамзивост“, пише Иљин (14).


већ је Спиноза објаснио да миса настаје са постанком тела, па тако умире са нестанком тела (смрћу).

Изгледа табу тема садашњице. Потстицање потрошачког друштва, хедонизма, похлепе, лажи,...?
Препоруке:
13
0
8 субота, 22 септембар 2012 20:41
СИРОМАШНИ СТУДЕНТ
Иљин не мисли да су сви људи „разумни“, „по природи добри“ и „лојални“, јер нас живот у супротно уверава (40).


ево још једног Хегеловог ученика који потврђује и његове речи:

For Kant, human beings are “radically” evil “by nature.”


За Канта, људска бића су радикално злобна – по природи.
Препоруке:
14
1
9 субота, 22 септембар 2012 20:59
Давид Новаковић
Да се Русија развијала под оваквим реакционистичким, назадним идејама, Јури Гагарин никада не би доспео до свемира.
Препоруке:
18
47
10 субота, 22 септембар 2012 21:14
СИРОМАШНИ СТУДЕНТ
Русија ауторитарној државној форми дугује свој политички настанак, јачање и културни процват, док јој тоталитарни режим наноси понижење, културно заостајање и физичко изумирање.


ПА САМО А.Х. ЈЕ БИО ДЕМОКРАТСКИ ИЗАБРАН (додуше, "малко" му помогла криза....)


Социјалисти су преварили људе обећавајући им праведност и братство, јер су им отели „достојанство, слободу, способност за братство и пут ка праведности“


ДА НИЈЕ ИМАО У МИСЛИМА П.ИЗБОРЕ У СРБИЈИ, 2008. ГОД.?
Препоруке:
11
3
11 субота, 22 септембар 2012 21:20
Робеспијер
Приказ књиге једног дубоко реакционарног, клерикалног и фашистички оријентисаног човека. По приказу, она врви од крајње десних и антицивилизацијских идеја, чији је циљ успостављање режима мањине ''одабраних''. Пребацивање његових посмртних остатака у Русију, говори довољно у ком правцу Путинов режим води Русију.

Покушаћу на почетку сумарно дати оцену.

Овим се још једном потврђује, да источни мислиоци, нису кадри донети човечанству препород, напредак и бољитак. Напротив, они би га гурнули што дубље, назад, на саме почетке историје цивилизације. Ово је концепт ''источњачких деспотија'', са елементима клерофашизма. Види се очигледан морални пад. Овим концептом тријумвирата Бог - владар - црква, очигледана је намера поробљавања свих људи, а апсолутне слободе појединих. Ово је модерна тиранија и болесне интерпретације религије, заоденути у обланде бриге за човека.

Овај ''мислилац'' је још једна мрља на лицу човечанства, која вређа људски дух и разум, руши све цивилизацијско.
Препоруке:
15
74
12 субота, 22 септембар 2012 21:20
Одбрана и последњи дани
Ми нисмо ученици Запада, нисмо ни његови учитељи. Ми смо ученици Божји и учитељи самима себи“, увиђа Иљин
Препоруке:
39
8
13 субота, 22 септембар 2012 22:15
@Робеспијер
Нисте први ни последњи који о Иљину мисли лоше. Једно је очигледно - Иљина нисте читали, ни у покушају, још мање сте га разумели. Важно је да сте дали свој суд...
Препоруке:
45
10
14 субота, 22 септембар 2012 22:20
дете
Волим кад прочитам текст који оплемењује душу (ваљда ми је доста расправа о "педерофилији"), зато једно позитивно "даштање". Део о гласању и демократији ме је посебно дирнуо,било би дивно кад би га Гордана Чомић прочитала пре сваког свог тоталитарног наступа у Скупштини Србије. Можда би коначно заћутала.
Препоруке:
35
6
15 субота, 22 септембар 2012 23:05
Робеспијер
@ @Робеспијер

Ја читам дела која оплемењују душу, која човека чине бољим, која шире видике. Не читам антицивилизацијска, антиљудска, лицемерна, мрачна дела, људи поремећеног ума.

Г. Иљин је на крају побегао на тај исти Запад, којег се ''гадио'' - Немачка, Швајцарска. Зашто није дошао у православне земље - Србију, Грчку, Бугарску?
Препоруке:
11
31
16 субота, 22 септембар 2012 23:12
It’s too late to cry over the spilt milk!
Добро је да се Срби, макар и посредно – овим лепим приказом упознају са истинском идејом и вредношћу “Белог покрета“. Лепо је што то, изгледа, увиђају и на највишим местима у постсовјетској Русији. Колико је то искрено – остаје да се види, али – треба се увек надати.... У сваком случају, за Србе је битно да схвате да – насупрот ономе што им је деценијама било туцано у главу, “Бели“ ни из далека нису били све сам кнез, гроф, барон, генерал, капиталиста и велепоседник који су се борили за рестаурацију монархије и “настављање пијења крви на сламку“ пролетаријата, кметова (којих за време грађанског рата у Русији већ више од 60 година у Русији ни било није) и “поштене интелигенције“. Али – шта то све вреди; бољшевичка победа и њихова последична крвава диктатура су нанеле толико непоправљиву штету Русији, да остаје велико питање (чак и ако њен садашњи врх заиста има искрене намере?) да ли ће се она икада више уздићи и опоравити.It’s too late to cry over the spilt milk!
Препоруке:
12
6
17 субота, 22 септембар 2012 23:28
Алекса
"Робеспијер", ватрени присталица бољшевизма и метода Стаљина има пуно времена и потребу за спорењем и врло изражену неосетљивост према животу човека, као и радикалан став према хришћанским вредностима.Зашто га задовољавати,хранити улажењем у спор? Не треба обраћати пажњу.
Препоруке:
16
7
18 недеља, 23 септембар 2012 00:08
The Jack
Eh, Robespijer ko Robespijer - nista novo.

Istocna misao ne stavlja coveka u centar stvari, vec stavlja Svecoveka, pa prema tome nisu strana misljenja o himeri „sveopste jednakosti“ i njenoj posledici - predrasudi "sveopste slobode". Sveopsta jednakost ukida svaku pomisao o moralu, a sveopsta sloboda vodi u disharmoniju i haos. Pravoslavni mislioci ukazuju na neoidrzivost oba koncepta, jer oni ukidaju vrline i istinsku sustinu coveka kao bozijeg i misleceg bica. Eticki gledano Gospod Hristos je Istocnih svih vrlina, a Svecovek je Njegovo ogledalo. Dakle cilj je celozivotno napredovanje i usavrsavanje, a ne nazadovanje dekretom, kako neki komentatori pokusavaju da uvijeno nametnu kao ispravan stav.

Danas se vode mnogi ratovi, zarad te "slobode" uz ideju "jednakosti". Slobode biva nemilosrdno ukinuta "friziranjem" i filtriranjem informacija, a onaj tamo individuum, nahranjenog ega, uporno misli da je neki cinilac, misli da je slobodan, misli da je jednak.
Препоруке:
15
7
19 недеља, 23 септембар 2012 00:08
Hehe
Cim robespjer kuka znaci da je clanak dobar. E moj majstore...
Препоруке:
17
7
20 недеља, 23 септембар 2012 00:46
Душан комуниста
1
Између десног конзервативизма и фашизма
Пођимо редом којим је писац писао. На самом почетку се слажем са њим да на зло треба одговорити силом и не робовати опортуним верским догмама. Ничеа су још неки погрешно схватали као и Иљин. Ниче не призива зло већ човека који ће победити своју скрушеност наметнутим друштвеним нормама и усправити се као човек. Такав човек може водити рушењу капитализма којег проживљавамо а то је по Иљину највеће зло. Страх да би технички прогрес водио зависти, богаћењу и власти је погрешан из 2 разлога. Прво то не зависи од техничког прогреса већ од филозофије и праксе која га управља. Истина је да се то јавља али када тај прогрес води утилитарна и прагматична политика као и политика позитивизма и парцијалних погледа. Управо онако како се он залаже у друштвеној стратификацији. Други разлог је тај што би то било опредељење за стагнацију.
Препоруке:
12
2
21 недеља, 23 септембар 2012 04:16
Aleksandar
религијске филозофије

To mu malo dodje kao okrugli kvadrat!
Препоруке:
6
5
22 недеља, 23 септембар 2012 08:47
СИРОМАШНИ СТУДЕНТ
Отуда је важно питање како препознати најбоље, како их истаћи и доделити им неопходна овлашћења и обавезе. То се може постићи „путем именовања“ (црква, војска, школа, економија, често држава) или „путем избора“ (академске установе, културна друштва, парохије и локалне самоуправе, понекад држава) (91).


Шта вреди кад је већ све изокренуто наопако (злоупотребљено?): Обама прима Нобелову награду за мир, Лихт Легију части,...


Ето зашто је заклетва (`љубљење крста`) имала у Русији такав значај. Ето зашто је руски народ хиљаду година веровао у праведну вољу Цара...


Ево,само пре неки дан је нки ваљда учитељ (дукљанин?) истерао из разреда (или слично) – девојчицу, само зато јер се прекрстила...
Препоруке:
5
3
23 недеља, 23 септембар 2012 08:51
СИРОМАШНИ СТУДЕНТ
Иљин наводи да међу руским непријатељима римски католици заузимају посебно место. Њихово разликовање са православнима своди на:

1. догматско разликовање (католици су увели у 8. члан Симбола вере допуну да Свети Дух исходи не само од Оца, него и од Сина, познату као „филиокве“; у 19. веку придодата је догма о безгрешном зачећу; 1870. уведена је догма о непогрешивости папе; 1950. догма о посмртном узнесењу Деве Марије);
Препоруке:
2
3
24 недеља, 23 септембар 2012 09:55
РОВС
Наступили су дани када у Савезу и поред присутне контроле почела су се илегално преписивати и прештампавати дела Буњина, Хипијуса, Мережковског, Бехтејева, Иљина и још пуно других поета, филозофа, књижевника, уметника. По истим тим каналима стизала је литература из обратног смера, проузрокована из јединствене жеље да руска емиграција упозна тај нови начин живота у својој тада већ непостојећој Отаџбини, и на тај начин створи какву такву слику о новим животним приликама у којој су се налазили пријатељи, суграђани-земљаци, дојучерашње колеге, невенчане љубави, а пре свега најјача од свих била је жеља за ''имагинарни'' увид у судбинске околности наше родбине.

Оно што јесте занимљиво у тој анализи ''илегалне'' литературне размене је постојање једног надасве занимљивог феномена.
Препоруке:
6
3
25 недеља, 23 септембар 2012 09:59
РОВС '2
Наиме, совјетска литература у руској емиграцији и поред постојања симболичног утицаја политичког правца сменовеховства није никад постигла ефекат поистовећивања руског са совјетским, а тиме су изгубљене и суштинске потребе за некакав широко платформисани или опште-државни заједнички ''совјетско-руски'' менталитет. А, о некаквом новосовјетском патриотском буђењу руске емиграције није било ни речи, и ту лежи разлог зашто у емиграцији СССР није никад доживљаван и разрађиван присније и емотивније сем у оквирним обрисима политичког владања изнад и преко својих најближих, евентуално још у стерилној атмосфери који диктирају унапред договорени научно-политички сусрети јавног или приватног карактера.
Оно што јесте поента ''кутурне размене'' је то да је сушту супротност потребе личног ефекта самоидентификације тамошњем читаоцу доживела-произвела бела литература. Белоемигрантске песме, текстови и мишљења осим преписивања и научне елаборације, народ је почео рецитовати, певати и о њима причати.
Препоруке:
7
3
26 недеља, 23 септембар 2012 10:01
РОВС '3
Најпре испред огледала, затим у ужем породичном кругу, касније у тајним литературним кружоцима који су постали све шири и јавнији, и неминовно довели до самовољне замене наметнутог совјетског патриотизма, за могућу руску самобитност. Зато је Иљин и важан и новим РФ властима, пошто је готово пророчки пре око пола века пре распада Савеза, истог наговестио и навео разлоге за исти, како и његово касније ''договорно'' формално федеративно уређење опет на штету руском народу, чије формирање са неизбежним новостеченим ''независним'' навикама биће пропраћено крвавим међуетничким ратовима.
Бивша совјетска власт ишла је упркос чињеници и сазнању да јесте могуће нешто на неко време сакрити, али никада све за све време. Нова РФ власт тражи решење али га тешко налази. Једноставно сви су се навикли да господаре над својим људима и својом земљом. Укус обећане независности и могућност владавине проистекле из скорије историје је толико привлачан докле год је затеченима њиме, прихватљив.
Препоруке:
6
2
27 недеља, 23 септембар 2012 10:08
RUSKA LIČNOST 1
Mi ovde komentarišemo članak o delima gospodina Iljina ali ta dela nisu sama sebi smisao. Iljin, Berđajev... shvatili su da Rusija ima problem jer nije do kraja uspela da se konstituiše u normalnu državu. Zašto?

Čitajući i interesujući se za rusku istoriju, bar od Petrovih reformi do današnjih dana možemo uvideti da je glavni problem Rusije tipičan ruski nacionalni karakter. Poslušajmo šta kaže Čehov u svom delu Na putu :"Priroda je uložila u ruskog čoveka neobičnu sposobnost da veruje, istraživački um i sposobnost da misli, ali sve se to raspada u prah pred bezbrižnošću , lenjošću i maštovitom lakomislenošću".

V. Ključevski: "Mi ne radimo kontiunirano , već kampanjski - kao da to tako može"

Solženjicin - ravnomernost, metodičnost, upornost, unutrašnja discIplina - to su bolesti kojih nema u ruskom karakteru... Prisutne među nama Rusima neodređene, slabe karakterne crte... Vekovno nerazvijanje svesti o važnosti pravnih normi...
Препоруке:
5
4
28 недеља, 23 септембар 2012 10:30
@Робеспијер
Ја читам дела која оплемењују душу, која човека чине бољим, која шире видике. Не читам антицивилизацијска, антиљудска, лицемерна, мрачна дела, људи поремећеног ума...

Прочитајте књигу ”Појуће срце” од Иљина, па тек онда донесите суд да су његова дела антицивилизацијска, итд, итд... Да не говорим о неким другим његовим књигама есеја која душу оплемењују, шире духовне видике и чине човека бољим и духовнијим.
Препоруке:
9
8
29 недеља, 23 септембар 2012 10:31
RUSKA LIČNOST 2
Usled čega je to tako jako je teško reći, tek neosporna je činjenica da nijedna pravoslavna država nije uspela da bude dobro uređena zemlja.

Jasno je da narod koji ima već opisani karakter teži ka tome da bude vođen od nekog bezobzirnog diktatora. Ivan, Petar, Staljin... imena su prolazna, suština ostaje ista.

Usled nemanje radne etike, nesposobnosti da se samoorganizacije tokom vekova dolazi do vladavine nerusa u Rusiji. Berđajev navodi vladavinu nemačkih činovnika (od Petra pa do pada Romanovih), Katarina Velika i njeni potomci (praktično Nemci), jevrejsko vođstvo boljševičke revolucije, gruzijski diktator, jevrejski oligarsi...

Da li se situacija u novije vreme menja - ne znam ali se nadam da je tako jer Rusija treba da postane napredna, dobro uređena zemlja u kojoj će velika većina naroda biti zadovoljna(da votka postane suvišna) i koja će u vojnom, ekonomskom i naučno tehnološkom pogledu zauzeti mesto koje joj pripada.
Препоруке:
6
8
30 недеља, 23 септембар 2012 11:25
XXX
Strašno! Ovo će nas baš "daleko" dovesti! Direkno u nestajanje, fizičko i svako drugo!
Препоруке:
3
12
31 недеља, 23 септембар 2012 11:43
сељак беземљаш
&руска личностСпоменули сте Берђајева.Ја сам се увек питао на какву врсту памети је мислио Берђајев када је написао"Да се Русија не може умом разумети".На вас је мислио. На вас којима је душевна храна пљување по руском народу и православљу.На вас који не знате историју,а велики писци и филозофи вам служе да из њихових дела, истргнете реченицу или две да би сте правдали мржњу.
Препоруке:
10
9
32 недеља, 23 септембар 2012 12:18
XXX
Mislim da 1918. godine nije trebao bolji razlog od ovoga da se neko dobrovoljno priljuči boljševicima!!!
Препоруке:
5
10
33 недеља, 23 септембар 2012 12:29
РОВС @ It’s too late to cry over the spilt milk!
..Лепо је што то, изгледа, увиђају и на највишим местима у постсовјетској Русији. Колико је то искрено – остаје да се види..
.. непоправљиву штету Русији, да остаје велико питање (чак и ако њен садашњи врх заиста има искрене намере?)..

Дотакли сте суштину руске поделе и центра саме проблематике којa виси изнад глава свим политичким првцима како у руској матици тако и код првенаца из емиграције. Зато вам препоручујем писмо -одговор ген. Врангелевог унука, Фонду Н.С. Михалкову, које садржи најбоље објашњење којe тешко ко други је могао дати. Наиме г-н Михалков надахнут успехом емитованог серијала ''Руси без Русије'' који је доживео велику популарност и интересовање у Русији, писао унуку генералу Врангелу о евентуалној могућности доношења генералових остатака и сахранити их са свим државним почастима поред остатака генерала Капеља и Деникина и филозофа Иљина. На ову молбу генералов унук је одговорио:
Препоруке:
4
4
34 недеља, 23 септембар 2012 12:30
Душан комуниста
2
Иљин сматра да права и обавезе произилазе из особина људи па не вреднује подјенако сваки глас, што произилази из његовог опредељења за неједнакост и друштвено рангирање. Он тражи ауторитарну државу али као трајно решење. Приближеност фашизму код њега се види у антисоцијализму, против буржоаске државе, иако не излази из њених оквира, против парламентарне државе а за посебне слојеве и одсуство одговорности према народу, дакле друштвену контролу, већ мисионарски према Богу. Он делимично и јавно подржава фашизам.
Препоруке:
7
4
35 недеља, 23 септембар 2012 12:30
РОВС одговор наставак
Дирнути смо вашом идејом, и још више што иза ње стоји и иста жеља више хиљада Руса. Зато смо све аспекте узели у обзир и донели закључак....
Наиме као што знате једна од главних црти Врангелевог карактера јесте његова принципијелност оличена у бескомпромисној борби са бољшевизмом..... И поред огромних промена у односу на бољшевизам и његова зла са стране народа, државна власт није га никад осудила....
....Као што знате ген. Врангел који је након своје смрти, својевољно посмртно пребачен и сахрањен на руску земљу (крипта руске цркве у Београду), где и дан данас леже његови посмртни остаци. Недалеко од њега на гробљу леже на хиљаде његових помоћника, официри његове армије безрезервно њему потчињених, за које је и он давао задње атоме своје снаге до саме смрти. То је узајамно безгранично поверење главнокомандујућег и његових подчињених и није ограничено ни смрћу ни временом.....
Препоруке:
7
4
36 недеља, 23 септембар 2012 12:32
РОВС одговор наставак
Како у животу, тако и у смрти Он се налази у истом строју са својим ратницима, официрима, козацима... Узети само њега због пресахране у Москви, узети га из редова њему преданих и подчињених (и њему преданих потомака тих истих ратника), могуће је само по неком узузетном разлогу. Питајмо се да ли би живи генерал Врангел дао сагласност да због частвовања дође у Москву сам и остави своју армију, знајући да у самим зидинама Кремља још увек главно место узимају Лењин и Стаљин....
Цењени и искрено поштовани г-н Михалков, тешким срцем жалимо што време за пресахрану ген. Врангела на своју родину још увек није дошло.

Комплетан одговор на линку:
http://petr-vrangel.narod.ru/index.files/otkaz.htm
Препоруке:
7
3
37 недеља, 23 септембар 2012 12:33
Робеспијер
Даћу један потресан приказ стања у царској Русији и потребе да се исто превазиђе, а не задржи, како нам сугерише Иљин.
_______________________________

''Један епилог уз недовршену драму Л.Н.Толстоја - И светлост сја у тами'' - Ш. Цвајг

Ми смо живели од Ваших књига, а када смо постајали млади људи, Ви сте нам пробудили срце у грудима. Ко нас је други, ако не Ви, научио да видимо неправедност поделе свих људских добара - Ваше књиге. Само су оне отцепиле наша срца од државе, цркве и владара, који су штитили неправду над људима, уместо да штите човечност. Ви, и само Ви, предодредили сте да заложим о свој живот да се уништи овај лажни поредак.

Ви сами знате да против овога крвавог терора данас речи више ништа не помажу. Ви знате, исто тако добро, као и ми, да сада помаже једино потпуни преврат, да је потребна револуција и да само једна Ваша реч може да за њу створи једну армију.
Препоруке:
7
4
38 недеља, 23 септембар 2012 12:34
Робеспијер
Лаве Толстоје, ту ништа не помаже обраћање томе обесном роду у име љубави, макар говорили и језиком анђела. Оне цареве слуге неће за љубав Христа, дати ни једну једину рубљу из свог џепа, ни за прст попустити, пре него што их шчепамо за грло.

Не, нема милости према онима који је ни сами немају. Неће бити мира у овој царевој земљи док она не покрије лешеве царева и барона; неће бити човечног и моралног поретка, пре него што га извојујемо силом.

Маните се Јеванђеља, попови су одавно од њега направили ракију којом опијају народ. То је нешто вредело пре 2000 година, па ни тада никоме није помогло, иначе ни би био свет овако препун беде и крви. Пословицама из Библије, не можемо данас затрпати јаз између експлоататора и експлоатисаних, између господара и робова, легло је и одвише много чемера између те две обале. Стотине, не, него хиљаде верника спремних да помогну пропадају данас у Сибиру и у тамницама. Питам Вас, треба ли, збиља, да сви ти милиони невиних и даље трпе због криваца?
Препоруке:
6
10
39 недеља, 23 септембар 2012 12:34
Робеспијер
Нема више тога ко ће задржати овај преврат, ову револуцију. Осећам, она ће бити ужасна, ужаснија од свих на овој земљи. Они којима је одређено да је воде, биће људи од гвожђа, људи безобзирне одлучности, људи без милости.

Они који од свог детињства гладују и цео живот вену под влашћу својих господара, одвише су уморни да чекају неће ли им та братска љубав саћи са хришћанских небеса. Пре ће се они поуздати у своје шаке. ОВДЕ ЋУ СЕ САМОЦЕНЗУРИСАТИ, ЗАТО ШТО СЛЕДИ ЈЕДНА СТРАШНА РЕЧЕНИЦА, А НЕЋУ ДА БУДЕМ ОПТУЖЕН ЗА ПРОПАГИРАЊЕ ИСТЕ!
Препоруке:
5
4
40 недеља, 23 септембар 2012 12:40
Душан комуниста
3
Оваква друштвена стратификација и конзервирање унутар друштвене покретљивости између класа и слојева, инсистирање на неједнакости представљају назадна гледишта.
Пренето на међународне односе, ми управо имамо Иљинову политику у виду политике САД и ЕУ. Они су ти који имају мисионарску улогу, као јачи, који у неравноправности не уважавају глас слабијих, не одговарају осталим државама за своју политику, противе се као и Иљин државним утицајем у здравству, појединим индустријама зарад слободног тржишта и приватних компанија.
Управо таквим политикама се Србија и друге државе доводе у положај жртве.
Ово је 21. век и српски националисти требало би да не дозволе да њихова опција не пређе у неофашизам.
Препоруке:
6
1
41 недеља, 23 септембар 2012 12:46
RUSKA LIČNOST @ SELJAK BEZEMLJAŠ
"&руска личностСпоменули сте Берђајева.Ја сам се увек питао на какву врсту памети је мислио Берђајев када је написао"Да се Русија не може умом разумети".На вас је мислио. На вас којима је душевна храна пљување по руском народу и православљу.На вас који не знате историју,а велики писци и филозофи вам служе да из њихових дела, истргнете реченицу или две да би сте правдали мржњу."

Žao mi je što mi je što ste na takav način shvatili moj komentar. Odraz prijateljstva je da se prijatelju dobronamerno ukaže na njegove mane. Svima nama je jasno da bez Rusije nama spasa nema, ali to ne može biti Rusija kakva je nekad postojala nego Rusija kakva još nije postojala. Drugim rečima, Rusima treba Rusija jakih ličnosti i karaktera širokih mogućnosti kao što su: Solženjicin, Koroljev, Žukov, Mendeljejev... a ne Rusija Oblomova i obeznanjenih pijanaca.

Propisno uređena zemlja u kojoj dominira pravoslavlje ne postoji. Nažalost!
Препоруке:
3
5
42 недеља, 23 септембар 2012 12:46
СИРОМАШНИ СТУДЕНТ
недеља, 23 септембар 2012 10:31
RUSKA LIČNOST 2

Usled nemanje radne etike, nesposobnosti da se samoorganizacije tokom vekova dolazi do vladavine nerusa u Rusiji.



као што је можда енглеска краљевска лоза “од Хамбурга”?!

Итд...
Препоруке:
1
2
43 недеља, 23 септембар 2012 13:07
ruska ličnost @ siromašni student
RUSKA LIČNOST 2

Usled nemanje radne etike, nesposobnosti da se samoorganizacije tokom vekova dolazi do vladavine nerusa u Rusiji.



као што је можда енглеска краљевска лоза “од Хамбурга”?!

Итд..."

Vi ste u pravu kada napominjete nemačko poreklo Vindzorovih, doduše mislim da su od Hanovera a ne od Hamburga ali to nije bitno.

Kada pogledate britansku istoriju, njihove osvajače, preduzetnike, vojskovođe, istraživače, činovnike, revolucionare ipak čine uglavnom Britanci.

U slučaju Rusije stvar je gotovo obrnuta. Carska porodica, činovništo, plemstvo su dominatno neruski. Dubina delovanja nerusa u Rusija jednostavno se ne može meriti sa snagom uticaja nebritanaca u Britaniji.
Препоруке:
2
2
44 недеља, 23 септембар 2012 13:33
Робеспијер
Dubina delovanja nerusa u Rusija jednostavno se ne može meriti sa snagom uticaja nebritanaca u Britaniji.


Апсолутно тачно! Подсећам да је смрћу царице Јелисавете Петровне 1761. године, изумрла руска лоза Романових. Њу је наследио њен сестрић Карл Петер Улрих Голштајн - Готорп, познатији као Петар III.Овим започиње ера немачких Романових на руском престолу, све до њиховог коначног пада. Огромна већина чиновника је била неруског порекла, што даје једну жалосну слику народа којим су управљали странци. То показује да руски народ до 1917. године, био вођен најреакционарнијим и конзервативним снагама из Европе, које су гушиле сваку напредну мисао и онемогућиле га у бржем историјском развоју и еманципацији. Отуда и овако жалосна визија света, жалосног мислиоца, који о свом народу не мисли ништа боље од европских конзервативаца који су га водили, који би га свели на ниво животиња у крду.
Препоруке:
8
3
45 недеља, 23 септембар 2012 14:04
It's too late to cry over the spilt milk
@РОВС: Слажем се с Вашим коментаром – али, шта то вреди када већина српских коментатора – ни левичарских, ни десничарских, то једноставно нису у стању да схвате? Ја већ много деценија не живим у Србији, где сам се стицајем трагичних историјских околности родио. Према српском двору гајим велику захвалност за најбољи пријем које су игде на свету “Беле“ избеглице доживеле. Посматрам издалека... На жалост, у српском народу су идеје социјализма и комунизма дубоко уврежене (најдубље од свих транзиционих земаља Источне Европе). То замагљује способност и могућности трезвеног увиђања и закључивања. Тешка и болна, најчешће неправедна историја је довела до тога да су у том друштву одсутне способности конструктивног рада и прилагођавања променљивим околностима. Појединци “извађени“ из њега одлично раде и успевају у другим, уређеним друштвима – али у сопственом окружењу је то немогуће. То важи и за Русију. Зато се и плашим да ни једној ни другој држави не предстоји нека успешна будућност.
Препоруке:
6
7
46 недеља, 23 септембар 2012 14:26
паја патак
@Робеспијер : „....Огромна већина чиновника је била неруског порекла, што даје једну жалосну слику народа којим су управљали странци...“ . Већина “старог“ руског племства је била викиншког порекла, затима племство татарског порекла па маса племства иностраног порекла, занатлија, трговаца и чиновништва страног порекла. Али – а то не знате, или забашурујете: они су се сви “порусили“ и прешли у православље. Па, постајали су и ватрени словенофили! Потомци су им само памтили да су им (даљи) преци били странци. А шта је све постигнуто у том периоду од неколико векова после Петра Великог – до бољшевичког пуча, који је уништио све? Па, такорећи врло мало... свега - сва она величина руске културе и државе! Ови садашњи, постсовјетски Руси, без резултата управљања државом “неруских“ Романова, племства и чиновништва добрим делом страног порекла, данас не би имали скоро ништа да покажу свету (и туристима). Баш то мешање странаца браковима са чистокрвним Русима и јесте оплеменило друштво.
Препоруке:
7
6
47 недеља, 23 септембар 2012 15:01
СИРОМАШНИ СТУДЕНТ

RUSKA LIČNOST 2
Vi ste u pravu kada napominjete nemačko poreklo Vindzorovih, doduše mislim da su od Hanovera a ne od Hamburga ali to nije bitno.

Kada pogledate britansku istoriju, njihove osvajače, preduzetnike, vojskovođe, istraživače, činovnike, revolucionare ipak čine uglavnom Britanci.


Kada pogledate britansku istoriju, njihove osvajače, preduzetnike, vojskovođe, istraživače, činovnike, revolucionare ipak čine uglavnom Britanci.


па лично можда не бих био на њиховом месту !!!

- 6 милиона робова (4 милиона умрлих приликом "превоза". Шта мислите да ли су у оним смрдљвим рупама, оковане ланцима - водили на wc, или...?)

- 20 милона посредно страдалих у Индији, због “енглеских шпекулација

-6 милиона побијених индијанаца (читај истребљених)

итд.
Препоруке:
4
0
48 недеља, 23 септембар 2012 15:03
СИРОМАШНИ СТУДЕНТ
јесте у праву сте. Направио сам лапсус назвавши их “од Хамбурга”. Мада то не мења уопште суштину.А антируски (?) сте корини у том смислу јер нам омугућавате “јово-наново” изношење чињеница
Препоруке:
1
1
49 недеља, 23 септембар 2012 15:26
Робеспијер
@ паја патак

Све што данашњи постсовјетски Руси имају и чиме могу да се похвале свету, потиче из совјетске ере. То им је једини гарант да неће бити покорени од непријатеља. Што је веома битно, све су то постигли обични људи из народа - народни гениј. То су они које би Иљин држао у статусу животиње, који негира њихов потенцијал. То су они којима је вековима ускраћивано да покажу шта и колико могу. Револуција је ослободила ту огромну стваралачку снагу, моћ ума, који су учинили Русију суперсилом. Наравно, не спорим одређене делове културног стваралаштва у доба царизма (књижевност, музика, ликовна уметност...), али је оно било у служби малог броја људи, недоступно и неразумљиво ширим слојевима, који нису ни имали образовање да би их разумели. Совјетска ера је свакако прихватила ту културу и кроз образовање народа им је приближила. Народ којег су вековима тлачили царисти, успео је да се вине у космос, што је за свако дивљење. Култура не вреди ничему, ако није у служби људи.
Препоруке:
11
4
50 недеља, 23 септембар 2012 15:28
petokraka
Ovde se sjatilo mnoštvo potpunih falsifikatora koji izvaljuju teške gluposti. O kakvom boljševizmu oni govore posle Lenjina kada je Staljin obavio posao za strane gazde. Pobio je praktično sve najviđenije ne samo Lenjinove saborce već i druge boljševike. Pa, boljševici su, zapravo, najveće žrtve jednog nerusa, Staljin. Staljin je bio Gruzin, tačnije, Osetinac, na svršenom nižom duhovnom/pravoslavnom/ akademijom. A ono kako se ponašao i kako mu je formiran karakter mogao je steći samo u toj i takvoj instituciji. O čemu vi galamite, teško falsifikujući istoriju SSSR-a? Šta se desilo Buharinu, Zinovjevu, Kamenjevu, trockom, Rikovu, Tomskom, Frunzeu, Đeržinskom, Kirovu, Ordžonikidzeu, Tuhačevskom, brojnim naučnicima, umetnicima, itd. Među njima je bilo ne samo Rusa već podjednako i jevreja i pripadnika ostalih naroda. Od 137 generala nestalo je 98, od pet maršala nestala su tri. Niko temeljnije nije očistio boljševički kadar nego sam Staljin. Za koga je on tako dobro obavio posao?
Препоруке:
7
6
51 недеља, 23 септембар 2012 15:32
petokraka
I šta bi danas bio SSSR da takva ličnost sa Berijom, Molotovom, kaganovičem, Jagodom i ježovom, VIšinskim, nije stajala na njegovom vrhu. I ko su bili ti ljudi. Sve ličnosti iz duboke boljševičke pozadine. O kakvim vi boljševicima u svom teškom neznanju galamite? Vi ste potpuni amateri koji su se slučajno našli u situaciji da diskutuju ono o čemu pojma nemaju. Šta vi uopšte znate o socijalizmu, njegovim dilemama razvoja i unutrašnjim protivrečnostima? Jedino suvislo štivo na ovom sajtu sam pročitao od Робеспјера i Dušana komuniste. Sve drugo,,,,,,čist luk i voda.
Препоруке:
8
7
52 недеља, 23 септембар 2012 15:58
СИРОМАШНИ СТУДЕНТ
вероватно имају смену, па је "RUSKA LIČNOST" сменила “petokraka”, или се ради о истој особи? Без обзира на то, признајем да раде као аутомати.

Видећемо да ли ће то бити случају ако пресуше “донације”...

Between 1500 and 1800, it has been estimated that scurvy killed at least two million sailors


значи, између 1500 и 1800 умрло је (од скорбута) најмање 2 милиона морнара. Нимало "пријатна" смрт.

А шта мислите колико је умрлих робова, побијених индијанаца, цивила страдалих приликомбомбардовања у Немачкој,...могло би се много рећи и о “условима” њихове смрти
Препоруке:
1
3
53 недеља, 23 септембар 2012 16:17
petokraka
@Сиромашни студент

Mislio sam da ste i bukvalno siromašan student kad ono ispade da ste siromašni i u onom osetljivijem smislu što nije ovde lepo pominjati. Za razliku od vas koji tako strasno i mentalno oskudno pribegavate komentarima u stilu da "se smenjuju" i tsl. Je li to ta vaša čuvena nepatvorena pravoslavna duhovnost koja nema ništa ni sa duhom ni sa pameću. Ali, sloboda znači i sloboda i za onoga ko sam nije slobodan od svojih gluposti.
Препоруке:
6
2
54 недеља, 23 септембар 2012 16:26
petokraka
@паја патакE, i jesi Paja Patak! kakve nesuvislosti izvaljujete. primanjem pravoslavlja postali su Rusi. Pa što se onda ne priznaje i Hrvatima da su to što jesu ako su prelaskom na katolicizam postali nešto drugo. A ne! kada je u pitanju moja tvrdoglavost pnda je sve dozvoljeno. Inače, jok! Eto na šta se svodi "znanje i umenje" ovakvih "komentara"! I onda se pitamo zašto smo kao narod prošli ovako!
Препоруке:
7
7
55 недеља, 23 септембар 2012 17:15
Робеспијер
@ petokraka

Браво, за коментар о лицемерју оних који само за себе приграбљају права, а та иста права оспоравају другима.
Ја о томе трубим све време, али џаба.

Екстремни десничари сматрају да је слобода штетна за људе, али ће је користити за своје прљаве сврхе. Људска права су за њих секташка идеологија, али ће се позивати на иста када су угрожени. Запад је нечастан, али ће побећи на тај исти Запад кад загусти или ће се удружити са њим, против својих непријатеља.

И заиста се питам, колико би људи, заиста живело у тако уређеној држави Иљина, након живота у држави која гарантује људска права и слободе и једнакост. Ко би волео да живи у фашистичкој теократији и одрекне се свих технолошких предности цивилизације!? То су само нагваждања оних који не знају шта ће више од обести, па им је народ крив за све њихове промашаје и фрустрације у животу. Хтели би државу само за себе, а народ који ће их беспоговорно слушати. Само, точак историје се не враћа.
Препоруке:
5
4
56 недеља, 23 септембар 2012 17:23
Bob
Odlična preporuka za verovatno odličnu knjigu!

Što se tiče Robespjera i Karla Marksa... njihovi divni nadimci su dovoljna preporuka za preskakanje.
Препоруке:
10
7
57 недеља, 23 септембар 2012 18:23
Aleksandar
@Bob
Najbolje da preskocis samog sebe!
Препоруке:
8
7
58 недеља, 23 септембар 2012 18:29
petokraka
@Bob

Iskreno, preska;em takve kao što si ti. IZ sasvim očevidnog razloga. Šta ti uopšte znaš o Marksu ili o njegovom opusu? Prazna glava odzvanja kao prazan zvonik. I u tome je sva tvoja argumentacija. Dopusti da neko pametniji zauzme tvoje mesto. Ovo je iskrena molba.
Препоруке:
6
8
59 недеља, 23 септембар 2012 18:37
It's too late to cry over the spilt milk
@Bob: Слажем се, али мислим да сте – бар што се мене тиче, пропустили да у тај ред ставите и @Душан комуниста, а нарочито још и @petokraka . Понављам – верујем да се већина коментатора пре слаже (макар и делом) са њима, него са мном. Зато сам у претходном коментару и дошао до овог песимистичког закључка: „....На жалост, у српском народу су идеје социјализма и комунизма дубоко уврежене (најдубље од свих транзиционих земаља Источне Европе). То замагљује способност и могућности трезвеног увиђања и закључивања. Тешка и болна, најчешће неправедна историја је довела до тога да су у том друштву одсутне способности конструктивног рада и прилагођавања променљивим околностима. Појединци “извађени“ из њега одлично раде и успевају у другим, уређеним друштвима – али у сопственом окружењу је то немогуће. То важи и за Русију. Зато се и плашим да ни једној ни другој држави не предстоји нека успешна будућност.“
Препоруке:
6
12
60 недеља, 23 септембар 2012 18:59
Sova
Царски манифест о рату Немачкој и Аустро-угарској Цара Николаја II због њиховог напада на Србију 1914. године
http://www.pravda.rs/2012/09/23/carski-manifest-o-ratu-nemackoj-i-austro-ugarskoj-cara-nikolaja-ii-zbog-njihovog-napada-na-srbiju-1914-godine/
Препоруке:
3
3
61 недеља, 23 септембар 2012 19:29
Душан комуниста
1
@It's too late to cry over the spilt milk

О прилагођавању појединаца и маса, што и није баш исто, различитим друштвеним системима у различитим периодима сагледао бих кроз 2 примера:
У Југославији после Другог светског рата покренуте су масе да се изгради инфраструктура земље, затим ангажовани појединци и групе за подизање научних и здравствених установа, индустријских постројења, разних грађевина и мостова и то не само код нас већ и у неким деловима света где су то исто били захтевни послови. Затим ту су и појединачни научни и медицински и спортски резултати. Земља се у том периоду успешно развија и то су све примери прилагођавања становништва, група и појединаца једном друштвеном систему.
Препоруке:
7
1
62 недеља, 23 септембар 2012 19:39
Душан комуниста
2
@It's too late to cry over the spilt milk

Сличан пример видећемо и у СССРкоји ће за неколико деценија после социјалистичке револуције постићи велике резултате.
Други пример можемо видети на примеру истих земаља. На југословенском простору, након њеног разби-распада, нагли улазак у капитализам нарочито код нас после 5. октобра настаје потпуно несналажење становништва и маса у дубокој кризи капитализма. Криза је била и деведесетих година али било је боље привређивање и људи су нешто боље пролазили у животу. Исте аргументе наћи ћемо и у Русији деведесетих у време турбо капитализма.
Другим речима, неће све зависити од појединаца и народа, већ и од система и организације власти.
Препоруке:
7
1
63 недеља, 23 септембар 2012 19:52
елена
//.На жалост, у српском народу су идеје социјализма и комунизма дубоко уврежене (најдубље од свих транзиционих земаља Источне Европе). То замагљује способност и могућности трезвеног увиђања и закључивања. Тешка и болна, најчешће неправедна историја је довела до тога да су у том друштву одсутне способности конструктивног рада и прилагођавања променљивим околностима. Појединци “извађени“ из њега одлично раде и успевају у другим, уређеним друштвима – али у сопственом окружењу је то немогуће. То важи и за Русију. Зато се и плашим да ни једној ни другој држави не предстоји нека успешна будућност.“//

неверно.Потребно да Срби осетио укус Победы.Све ће бити у реду. Поздрав поштованим читатиоцам.
Препоруке:
5
1
64 недеља, 23 септембар 2012 19:58
petokraka
@it's to late to cry over the spilt milk

Ovakvu drskost još nisam doživeo na ovom sajtu. Jednostavno, eliminacija bez argumenta ukoliko sam on nije što je u pitanju socijalizam. Ovakvi danas preovlađuju tamo gde dotični, kako kaže, živi. Zato i nisu u stanju izaći iz duboke provalije u kojoj se nalaze. Ostao im je jedino cinizam kao oružje. Sa takvima polemisati je nespotrebno. Takvog bi trebalo žaliti. Sistem u kome živi zajedno sa svojim istomišljenicima postao je danas model po kome i ostali, manje više žive i privređuju. To bi otvorilo novu polmiku u kome su takvi potpuno hendikepirani jer ne poseduju ni minimum znanja niti poznavanja problematike koja je na delu. To se vidi iz same reakcije. Ovaj misli na nivou zdravorazumskog rezona i tu je sve jasno. To je podijum na kome danas pleše intelektualna elita Zapada. To je njihova sudbina i ne bi ih trebalo žaliti. Oni, jednostavno, nisu u stanju izaći iz sopstvenog bunila. U bunilu oni sve druge doživljavaju kao ispod "nivoa".
Препоруке:
6
3
65 недеља, 23 септембар 2012 21:52
Алекса
свима присутнима који мисле да вире испод браде Маркса.
на срећу прошло је ваше време, можете да се осећате увређени и да се љутите због тога колико вам воља. заслепила вас класна борба, то довољно говори какве су ваше компетенције у вези разумевања мисли Иљина. нисте ви криви.
Препоруке:
10
10
66 недеља, 23 септембар 2012 22:35
Алекса
хе, хе. кљуцајте, кљуцајте по минусу... ништа друго нисте у стању да учините.
Препоруке:
6
8
67 недеља, 23 септембар 2012 23:03
Турас
Хуманост у делу Иљина не могу да назру а камо ли духовност,поједини куцачи НСПМ.Знам шта би "мудри Робеспјер"рекао за Замјатина који је протеран из Русије али од другог "диктатора".Важно је што Иљин каже да људска злоба доводи свет где га ми управо видимо да је стигао.Наравно не сви.Сигуран сам у једно.Свет може западној цивилизацији да захвали што је дошао на ивицу пропасти,а не православљу.На крају госн."Робеспјер" је завршивши"посао"творцима Француске револуције успешно гиљотиниран.Чудна коинциденција са неким псеудонимима на НСПМ.
Препоруке:
6
5
68 понедељак, 24 септембар 2012 04:17
Тешић Горан - Иљин, Путин
Ево још једног детаља. Лично је Владимир Путин из свог џепа финансирао прављење нових надгробних споменика припадницима белог покрета Ивану Иљину и генералу Антону Дењикину, као и писцу Ивану Шмељову у Донском манастиру у Москви. Лично сам био у Донском манастиру и поклонио се сенима ових великих људи. А ево и видео записа и фотографија када је Владимир Путин положио цвеће на гробове Ивана Иљина, Антона Дењикина, Ивана Шмељова и Александра Солжењицина у пратњи архимандрита Тихона старешине Сретењског манатира у Москви за кога се прича да је Путинов духовник:

http://ritual-1.ru/memorial_denikin.html

Живела БЕЛА РУСИЈА!

Напред Путине!
Препоруке:
8
5
69 понедељак, 24 септембар 2012 05:52
petokraka
@Алекса

Tupost samozadovoljstva i manjak inteliogencije ka odredište identiteta.
Препоруке:
3
3
70 понедељак, 24 септембар 2012 06:20
petokraka
Kako sebi da objasnim da je Jeljcin iz čijeg je džepa ispao Putin bio otelotvorenje Bele Rusije?
Препоруке:
4
2
71 понедељак, 24 септембар 2012 08:36
Алекса
5:52. нови дан се буди, ускоро ће и Сунце.
али неки су већ будни и на бранику идеје.
дубина тих речи ме прераста:
Tupost samozadovoljstva i manjak inteliogencije ka odredište identiteta.
љубе га Кардељ и Крлежа.
заиста изгледа да нема ничег узвишенијег од такве концентрације мисли и емоција на самом почетку дана.
екстаза.
Препоруке:
2
5
72 понедељак, 24 септембар 2012 09:50
petokraka
@Алекса

Utopija mazohističke banalnosti. Vagner srbijanske ispraznosti.
Препоруке:
4
0
73 понедељак, 24 септембар 2012 09:57
petokraka
@Тешић Горан - Иљин, Путин

Sigurno si se raspitao i doznao da je Putin iz sopstvenog džepa platio i spomenik Borisu jeljcinu. Priznajem, veoma ga je zadužio. Nije mi jasno samo gde je TO zaradio silne pare? Koliko znam KGB nije nikakva proizvodna organizacija. Možda su spomenici bezvredni pa je Vladimir iskoristio priliku. A njegov DUHOVNIK.....ma sve puca i prska od pravoslavne čarolije, dok običan ruski radnik stenje kako bi zaradio za Putina i gomilu bespotrebnih "duhovnjaka" uz nadnicu od 100 dolara. Rusija u rikvercu!
Препоруке:
4
4
74 понедељак, 24 септембар 2012 10:00
višnja
@Алекса

Pena bez sadržaja
Препоруке:
3
0
75 понедељак, 24 септембар 2012 10:08
брм
а тако је просто, постоје смо два поретка - АТина и Спарта.. - гдегод се помиње ранг, сталежи, трт да је изнад мрта ..требало би да буде јасно сваком добронамерном..
Иронија је што су данашњи Срби толико обезнањени да не знају да срппске и руске традицијхе везе с везом немају... руси су били мужики - кметови ДО 20. ВЕКА... и сами су своје феудалце звали спахије... Срби су "Влаји" - слободни сељаци и грађани били 2 000 година и осталли... а ви овде ту традицију пљујете и клањате се овим спахијским перверзијама
Препоруке:
1
6
76 понедељак, 24 септембар 2012 12:13
Саша
Просто је невероватно, да још има људи који мисле, да је запад идеал цивилизације! Тужно је, што ти људи не виде, да је запад одвео свет у тоталну пропаст у сваком погледу! Ово је свет недостојан човека!
"Бела идеја" је за вишесмерно и дубље размишљање, на дате теме! Чини ми се да има доста ствари, које му је данашње време дало за право!
Препоруке:
4
3
77 понедељак, 24 септембар 2012 12:20
It's too late to cry over the spilt milk
@ БРМ: „...руси су били мужики - кметови ДО 20. ВЕКА... и сами су своје феудалце звали спахије...Срби су "Влаји" - слободни сељаци и грађани били 2 000 година и осталли...“. Заиста трагикомична фарса од незналачког коментара! Кметовски систем у Русији је укинут 1862 г. (то је XІX, а не XX век). Они своје феудалце нису звали “спахије“ . То Срби-незналице тако преводе, употребљавајући чак не српску, него турску реч, коју су као чифчије својих спахија – углавном Срба-потурица и понеког правог Турчина, на својој кожи добро познавали и искусили током векова. Руси су своје феудалце звали “помещики“ (поседници – власници поседа). А –што се тиче Срба, слободних сељака, а поврх тога још и грађана (?!?) током ни мање, ни више него читавих 2.000 година – одакле Вам тај сензационални податак? Молим Вас, наведите тај историјски извор. Крај је ипак најлепши: „...а ви овде ту традицију пљујете и клањате се овим спахијским перверзијама...“. Пардон – а коју то традицију?
Препоруке:
7
2
78 понедељак, 24 септембар 2012 13:39
брм
"Они своје феудалце нису звали “спахије“ . То Срби-незналице тако преводе,"
значи код Достојевског, Толстоја, Чехова.. је грешка у преводу.
ваша исправка да је кметовски систем укинут 30 и нешто годиа раниеј него што сам ја написао заиста мења суштину ..
"Срба, слободних сељака, а поврх тога још и грађана (?!?) током ни мање, ни више него читавих 2.000 година – одакле Вам тај сензационални податак? Молим Вас, наведите тај историјски извор"
Илирима је признат статус грађана Рима 3. године НЕ... у праву сте није 2000 него 2009 година што битно мења смисао,..
е сад још реците да су Илири Албанци па да наздравимо
Препоруке:
1
6
79 понедељак, 24 септембар 2012 14:11
It's too late to cry over the spilt milk
@брм: И сâм преводим (па и са руског). Не волим преводе уметничке литературе, али – шта се може када је то неизбежно за масе. Не могу сви читати текстове у оригиналу. “Спахија“ јесте груба грешка у преводу са руског ( са турског је у реду). Исправна српска реч је “велепоседник“ . Читајте Достојевског, Толстоја, Чехова, како треба - на руском - и “спахију“ нећете наћи (а Толстој је био гроф и “помещик“ – а не спахија). Што се тиче Срба – чифчија под потурицама /Турцима, то сте прескочили/превидели(?): да ли и то спада у онај поменути 2009-годишњи српски стаж слободних сељака и грађана? Ја сам до сада, изгледа, живео у погрешном убеђењу да су Срби, ипак, Словени? Кад оно – по Вама, они испадоше Илири??? Или је то само тек да се “огребу“ о статус грађана Рима (који неувиђавно пропаде пре досељавања Словена на Балкан)? Е, сад – да ли су Илири Срби, Албанци, Власи – то та три народа треба да се сами погоде, ако хоће и могу. А Иљин је одличан и "Бели" су били у праву.
Препоруке:
4
3
80 понедељак, 24 септембар 2012 15:03
Робеспијер
Српски сељак је добио слободу и земљу 1835. године, 26 година пре руског, који је формално добио само слободу. Са слободом није знао шта ће, па је или и даље остајао на спахијској земљи или је одлазио у градове стварајући градску сиротињу.

Ево, како је изгледала структура руских кметова:

- 21 милион кметова земљорадника;
- 1,5 милиона кметова који су били послуга племства;
- 5 милиона кметова царске породице;
- 20 милиона државних кметова

Укупно 47,5 милиона људи, које би Иљин држао и горе, него што су га држали његови господари.

http://www.youtube.com/watch?v=tntA_4IoxbE

Српска држава је у 19. веку и настала од сељака, чак су нам и династије биле сељачког порекла, док руски сељак није знао ни шта ће са собом, а камоли са државом. Српски сељак је био далеко напреднији у односу на руског, који је свој процват доживео тек у совјетској ери.
Препоруке:
3
2
81 понедељак, 24 септембар 2012 15:28
брм
@ It's too late to cry over the spilt milk

"Што се тиче Срба – чифчија под потурицама /Турцима, то сте прескочили/превидели(?): да ли и то спада у онај поменути 2009-годишњи српски стаж слободних сељака и грађана?"
naravno da ne spada, избор је сваког појединца коју ће традицију да баштини... разлика је само у томе што су слободни сељаци волели што су слободни и нису дали своју слободу (ја сам рецимо пореклом из дела Европе где је било највише успешних сељачких устанака - кад слободни сељаци устану зато што суседни племићи желе да им укину вековни статус)а чивчије су то постали присилно... изводити српску историју из традиције присилног ропства је перверзно..

"Ја сам до сада, изгледа, живео у погрешном убеђењу да су Срби, ипак, Словени?"
наравно да јесу - језички , након више стотина година језичке асимилације староседелачког романизованог становништва 100%, а пореклом отприлике 3%.

српска држава је била "рај за сиромашне"
Препоруке:
0
4
82 понедељак, 24 септембар 2012 16:17
паја патак
@Робеспијер: „Српски сељак... много напреднији у односу на руског, који је свој процват доживео тек у совјетској ери...“. Руски сељак је свој процват доживео тек у совјетској ери (?!). Па, треба стварно бити велики циник и то тврдити, знајући податке о СССР-у, присилној колективизацији и терању у колхозе, “Голодомору“, чисткама и ГУЛАЗИМА који су стајали милионе живота руских сељака! Можете бити убеђени да је у времену почетка свих ужаса присилне колективизације и голодомора било још доста живих стараца и старица који су се са носталгијом сећали својих патњи као велепоседничких кметова – из колхозничке совјетске перспективе, то је за многе био живот из бајке. Па, зашто кријете и ништа не кажете о систему унутрашњих пасоша који су колхозника држали административним ланцима прикованог за колхоз? У друга места и градове је смео да на кратко оде само са скоро недостижном визом у том пасошу, а да се у њих слободно насељава– никако! Диван ми је то био процват сељака!
Препоруке:
6
2
83 понедељак, 24 септембар 2012 18:17
Робеспијер
@ паја патак

Да, руски сељак је свој препород доживео у совјетској ери. Прва мера коју су донели бољшевици, била је између осталих, Декрет о земљи, којим је извршена аграрна реформа и земља предата на коришћење сељацима. Догађаји који су потом уследили, нису допустили бољшевицима да се посвете изградњи земље, већ одбрани земље од контрареволуције и спољног непријатеља. До 1921. године, био је на снази ратни комунизам. То јесте довело до извесног незадовољства сељака, који су морали предавати држави вишак производа, али то су биле потребе вишег интереса. Уосталом, проблем је тада, а и касније био само са себичним кулацима. Покретањем НЕП-а, многи сељаци су се обогатили продавајући своју робу на тржишту, ослобођени пореза. Долазило је до радикалне трансформације читавог друштва, којом је омогућено сељацима да дођу у градове, али не више као сиротиња, већ да се школују, лече, раде. Следећа фаза је била индуст. земље, што је захтевало колективизацију пољопривреде.

наставиће се
Препоруке:
5
3
84 понедељак, 24 септембар 2012 18:46
Робеспијер
Стаљин је с правом ставио нагласак на индустрији, и то тешкој, као предуслову модернизације и преображаја. Стаљин није добијао иностране кредите за изградњу земље, а морао је обезбедити капитал, за свеобухватну реформу. То је захтевало рестриктивну политику. Између осталог, то је подразумевало колективизацију и стварање тзв. колхоза (колективно задружно пољопривредно газдинство) и совхоза (државно пољопривредно добро, где су радници примали плату за рад на њима). Резултати петогодишњих планова су били импозантни - Русија је премашила инд. развој Немачке са краја 19. века и Јапана са почетка 20. века. Ово је укупно поправило положај сељака, од којих су многи већ тада завршили школе, заузели руководећа места и учествовали у модернизацији земље. Да није било индустријализације, Хитлер би стигао до Владивостока. То је био гарант очувања земље и њене независности. И нису само сељаци подносили напоре, већ сви слојеви становништва. Зато Русија има чиме да се поноси данас.
Препоруке:
5
3
85 понедељак, 24 септембар 2012 20:32
petokraka
@Робеспјер

Sporne su teze o postrevolucionrnom razvoju SSSR-a. Ni Staljin u početku nije bio za brz industrijski razvoj na štetu poljoprivrede čime je stvarana velika disproporcija i nezadovoljstvo seljaka, glavnih saveznika radnika u pobedi revolucije. Staljin je o tome sve do tridesetih godina imao vrlo kolebljive stavove. Može se tako reći i da nije imao kasnu ideju o tome kako kretati dalje. No, velika je i vrlo upitna istina da su taj preobražaj izveli boljševici jer su svi njihovi kadrovi iz lenjinovog vremena praktično do početka Drugog svetskog rata nestali u monstruoznim čistkama za koje je odgovoran Staljin. ne samo odgovoran već i snosi najveću krivicu što je SSSR sve do kasne keseni posrtao pod naletima nacističkih osvajača. Slistio je komandni kadar sovjetske armije ali i rukovodeći kadar u privredi, nauci, istaknute umetnike i stvaraoce. Posekao je Lenjinovu gardu. Sama N. Krupskaja je platila svojom glavom. Sa njima Nemci se ne bi ni usudili da napadnu.
Препоруке:
2
2
86 понедељак, 24 септембар 2012 20:43
petokraka
@Робеспјер

Staljin i njegova okolina bez ijednog istaknutog boljševika ili pripadnika Lenjinove revolucionarne garde uveliko su, praktično, onemogućili brz i svestran razvoj socijalistčkog društva sovjetskih ljudi. ON snosi istorijsku odgovornost za sve ono što se do današnjeg dana desilo ovoj velikoj zemlji. Nijedan sovjetski neprijatelj ne bi mogao pobiti toliki broj kadrova ali i milione boljševika kao što je on uradio. Veliko je pitanje i za koga je stvarno radio i odradio svoj posao taj Osetin-Gruzijac sa nižom pravoslavnom akademojom u Tiflisu i onim što je iz nje i tog grada poneo. Poznato je pismo koje je Lenjin uputio Partiji u pogledu eventualnog nasleđa kao i negativne kritike Krupskaje kada je reč o Staljinu i njegovom kružoku. Paradoksalno je da se njegovo ime vezuje za časne boljševike čemu uveliko doprinose i strašne neznalice iz navodno "levog tabora".
Препоруке:
2
2
87 понедељак, 24 септембар 2012 20:47
Алекса
Господин Гајић приликом сажетих представљања текстова Иљина истиче парове супротстављених појмова, као нпр. корпорација-институција, механичко-органско, социјалност-социјализам итд. Видесте ли можда да су се "падобранци" испод знака Маркса, Стаљина или Кардеља како одредили према тим паровима? Очито је да су скочили под неодговарајући текст, али су толико неосетљиви и безобзирни, као и без основног научног апарата, па уместо од текста крећу од својих антипатија и након тога просипају реке несувислих интерпретација историје и појмова. Лакше је разумети како је дошло до данашњег духовног стања у Србији, кад видите колико их је.Они једноставно нису у стању да читају Иљина, али се зато гурају лактовима и извикују своја верујем. Није ми далеко од мисли да су се тако понашали и њихови идеолошки претходници улазећи у туђе домове у Београду од 1944. Треба их игнорисати, попут хрватских или шиптарских падобранаца међу коментаторима. Не храните их!
Препоруке:
3
5
88 понедељак, 24 септембар 2012 20:47
petokraka
@Робеспјер

U vezi napred napisanog mnogi bi tačnije i ispravnije bilo reći da su Sovjeti napravili ogroman napredak uprkos zločinima kakve svet pa i Rusija do tada nisu videli jer je u strađnim pogromima stradalo nekoliko miliona ljudi. A stradali su čak i kada ih je satirala nacistička čizma. To, zapravo, govori o podvigu boljševika a ne Staljina koji je u tom smislu više stajao na strani neprijatelja nego vođe prve socijalističke zemlje. Retki su bili takvi kao avio konstruktor Jakovljev koji je doveden iz logora kako bi početkom rata potpomogao borbu sovjeta.
Препоруке:
2
1
89 понедељак, 24 септембар 2012 21:16
petokraka
@извесни Алекса

Opet ti, jado, pokušavaš ovde imnecilnim upadicama nekoga da šarmiraš. O kakvim "parovima suprotstavljenih pojmova" lupetaš? Po čemu su to korporacija i institucija, socijalnost i socijalizam? Deluješ prenategnuto a od toga puca i sopstvena umišljenost a ne ono čega i nemaš što i nije za pominjanje. Pa bez "naučnog aparata" tamo neki Kardelji i ostali. Pa, dokle više guslanja po tim prepoznatljivim notama? Valjda misliš da to donosi sigurnu simpatiju i aklamaciju. Jadan si i ti i takvi tvoji obožavatelji. O tvom Iljinu nemam šta reći, samo uživaj u tim doktrinarno-pravoslavnim prangijama. Valjda će po tebe i tebi slične i biti kakve korsiti. Ja se u tu dogmatiku ne razumem, valjda i zbog "naučnog aparata" jer tamo verovatno sve puca od pomenutih "dijalektičkih parova". Priznajem, ovo veče si mi pružio retko zadovoljstvo da se u ovom svetosavskom polumraku nesvesti i ja slatko nasmejem. Molim te, nastavi da brzo ne snim....Ti si retka inspiracija s onoga sveta....
Препоруке:
4
4
90 понедељак, 24 септембар 2012 21:20
petokraka
@Алекса

A.....ti možeš samo da galamiš, ništa suvislo i da kažeš, eventualno da napišeš. Zamolio sam te zato, svojevremeno, da ozbiljno razmotriš molbu te ustupiš nekom smislenijem komentatoru svoje mesto i vreme koje drugima oduzimaš. Ajde, upristoji se pa pokaži da ako ne znaš da pevaš umeš makar da ćutiš.
Препоруке:
3
2
91 понедељак, 24 септембар 2012 21:37
Алекса
осим што си плагијатор, потпуно си неважан да твоја молба ишта може да значи. хе,хе...
Препоруке:
4
4
92 понедељак, 24 септембар 2012 21:43
Робеспијер
@ petokraka

Нећу са Вама улазити у дубље расправе по спорном питању, да се не би овде присутни екстремни десничари наслађивали спорењима. Само ћу рећи следеће, и нећу Вам даље реплицирати:

Концепција Стаљина о ''социјализму у једној земљи'', наспрам ''перманентне револуције'' Троцког, свакако је боља варијанта по Русију. Измучена светским ратом и крвавим грађанским ратом, поразом од Пољака, Русија се морала окренути себи и свом развоју. Лењин је с правом уочио на почетку револуције, да радничка класа није дорасла свом историјском задатку, те да партија мора бити та која ће бити његова авангарда, тј. да ће она вршити власт у његово име. То је захтевало јасну, чврсту, опредељеност партије. Није се могло у перманентну револуцију са радништвом и сељаштвом, са отупелом свешћу. Зато је заслуга Стаљина што је најпре ојачао своју радничку класу и државу, јер без тога се социјализам и није могао ширити даље, без јаке државе која би предводила остале, што се и показало након ДСР.
Препоруке:
1
2
93 понедељак, 24 септембар 2012 21:51
Алекса
помало вас разумем, није вама лако, кад ујутро отворите окице стално сте у окружењу буљументе екстремних десничара. ајде, ајде, лепо сањајте.
Препоруке:
1
2
94 понедељак, 24 септембар 2012 21:59
Ja
Iliri su bili `Sloveni` u jezickom smislu,
odnosno slovenski jezik i kultura su se sirili na sever sa Balkana(Huma) i Podunavlja.
Sama cinjenica da Rusi to ne znaju, i pored svojih naucnih potencijala govori o njihovoj ropskoj svesti i istoriji.
Tako Ruse uce da su im drzavu osnovali Nemci,
jer su Romanovi bili Nemci, odnosno zapadno, evropsko plemstvo.

Rusi su robovali Mongolima, koji su tvorci dominacije
Moskovita.

Tek sa Romanovima dolazi do pravog, sistemskog porobljavanja ruskog naroda, po modelu kojim su Nemci i inace porobljavali Slovene.

Ali mala je razlika izmedju civilizacije i ropstva,
i izmedju slobode i divljastva.
Ja mislim da je ni nema.
Препоруке:
1
2
95 понедељак, 24 септембар 2012 21:59
Робеспијер
Управо на концепцији индустријализације, а која претпоставља школован и обучен кадар, Стаљин је успео да ојача свет радничке класе. И та етапа је била сасвим закономерна у историјском развитку, јер је Русија у 20. век ушла као полуфеудална земља, прескочивши индустријски развој кроз који је западна Европа одавно прошла. Без овога, Русија би била лак плен за капиталисте, који су и створили Хитлера, да би уништили и њу и социјализам. Само таква Русија, је могла након ДСР помагати социјалистичке покрете, покрете против колонијализма у целом свету и допринети општем радничком интересу. Из страха од побуне сопственог радништва, капиталистичке земље су им давале повластице, по угледу на совјетске.

О моралном држању Стаљина, говори и чињеница да није хтео да спасе сопственог сина из немачког заробљеништва, иако му је то било нуђено.

Овим никако не желим да умањим извесне грешке и претеривања у његовој политици, али целокупна оцена је да је велика личност.
Препоруке:
2
3
96 уторак, 25 септембар 2012 07:51
petokraka
@Робеспјер

nemate potrebe uzdržavati se od polemike, posebno iz razloga što se u njih "ubacuju" nezvani i nekompetentni. Oni su beznačajni jer ne raspolažu znanjem. Njihova motivacija je primitivna. To, naravno, ne znači da želim polemiku. Ali, mora se shvatiti da je Staljin naneo ogromnu štetu i da je napravio zločin, pre svega, prema sovjetima, Rusima i posebno socijalizmu. Hoću reći da se ne sme tako pisati o njemu, oznčujući ga velikom figurom socijalizma. Daleko je on bio od njega. Teorijski je bio potpuno nepotkovan, vrlo siromašnog znanja, napabirčenog tu i tamo. Kako je isplivao na vrh partije to je već stvar specifičnih okolnosti u kojima se stvarala sovjetska država. Ali je nesumnjivo da je pobio sve Lenjinove saradnike, zapravo, vrh koji je izveo Oktobarsku revoluciju. Izvesno je i da bi ta razvoj te države imao daleko uspešniji tok i da bi socijalizam danas moguće bio i preovlađujući svetski poredak. Ovo što danas gledamo u ogromnoj meri je i njegova "zasluga".
Salut!
Препоруке:
3
6
97 уторак, 25 септембар 2012 09:55
брм
Ja
"Iliri su bili `Sloveni` u jezickom smislu"
тада је било мање људи на планети, мање језика и мање су биле разлике између језика ... па ова тврдња може да се оцени тачном.. али раздвајање германских и словенских језика се десило некако баш у доба ИЛИРа, па се то може рећи и за немачки ... кад Мавро Орбини убраја и Готе и разне друге народе који се данас перципирају као германски у "Краљевство СЛОВЕНА" он на то мисли И НИЈЕ У ЗАБЛУДИ како данашњи паметњаковићи тврде, само доследно спроводи језичку концепцију народа.. а онда одосмо опредалеко..у "Србе народ најстарији" тј. поново у расизам "Беле идеје" која је црна да црња не може бити против ког се валда боримо...
остатку твог коментара нема шта да додам осим - коме шричаш, русофили мрзе аргументе
Препоруке:
1
2
98 уторак, 25 септембар 2012 10:00
брм
пентаграме
"da bi socijalizam danas moguće bio i preovlađujući svetski poredak."
БИО???
ниси приметио да је империјални концепт ЕУ ("мека империја" "постмодерна држава") и САД чист совјетси социјализам за који се залажеш?... НОВИ светски поредак значи да СТАРИ - уједињене (слободне) НАЦИЈЕ више не важи... НЕОлиберализам значи да (стари) ЛИБЕРАЛИЗАМ ВИШЕ НЕ ВАЖИ, да је уместо њега нова концепција сасвимм друкчија... јасно је сваком ко је век провео у соцуијализму која је то "нова" концепција
Препоруке:
1
3
99 уторак, 25 септембар 2012 11:25
It's too late to cry over the spilt milk
У Русији су биле две револуције: неуспешна у 1905 г., и успешна: фебруарска 1917 г. Затим су у земљу убачени страни агенти – петоколонаши: врх бољшевичке странке снабдевен огромним сумама немачког новца. Они су,користећи снаге морнарице Балтичке флоте, разочарани својим резултатима на изборима за Конституанту, извршили класични војни пуч и закључили сепаратни мир са Немачком. Називати тај новембарски војни пуч из 1917 г. “Великом Октобарском Социјалистичком Револуцијом“ је смешно – али, могло им се после победе у грађанском рату. “Бели“ су се у грађанском рату борили за спровођење идеје фебруарске револуције – тј. да Конститутивна Скупштина одлучи о томе који облик државног уређења ће Русија добити. Јесте, међу њима је било и монархиста, али политички циљ “Белог“ покрета није била рестаурација монархије. Сви ви – петокраке, робеспјери и ини, који уздижете Лењина (понеки и Стаљина) и бољшевике, уствари славите највеће касапе у светској историји. Али – ваше је прошло.
Препоруке:
6
4
100 уторак, 25 септембар 2012 12:41
Цоца
И 'Бела' и 'Црвена' Русија су имале огромних остварења
и огромних слабости и мана. То су две половине
јединствене погаче зване Русија.

Камо лепе среће да се није тако насилно ломила,
а надам се да се неће спајати насилно и са горчином и мржњом, већ мирно и са љубављу.
Да ли је и то могуће. Ја мислим да јесте.

Вредности 'Беле идеје' и видим у том смислу!
Препоруке:
2
2
101 уторак, 25 септембар 2012 15:49
petokraka
Žao mi je što ovde imam posla sa ideološkim balavcima ali, ajde, oni to zovu slobodom i demokratijom. Zasmejavaju publiku. Izvesni "It's too late" ovde zafrkava logiku. Piskara da su u Rusiju ubačeni strani agenti/za tu tezu trebalo bi navesti neke ozbiljnije istorijske izvore, arhive i tsl/ te da je vrh Boljševika snabdeven nemačkim novcem. Ovo ke toliko lako logički raskomadati da je i sramota o tome raspravljati. A evo kako. Ako se misli na Lenjina šta je bilo sa ostalim kolovođama. Gde su oni boravili. Na primer, Buharin, Tomski, Lunačarski/menjševik/, Zinovjev, kamenjev, Rikov i bezbroj drugih. Pa onda...."svi vi" i "vaše je prošlo". Kakva omraza. Dete, ovde bi trebalo seriozno komentarisati a ne praskati, slaviti ili omrazom se baviti. Savet: mani se onoga što za tebe nije, imaćeš lakši put kroz život a i nećeš se logikom lomatati...
Препоруке:
2
2
102 уторак, 25 септембар 2012 17:25
It's too late to cry over the spilt milk
Petokraka : “…...Piskara da su u Rusiju ubačeni strani agenti/za tu tezu trebalo bi navesti neke ozbiljnije istorijske izvore, arhive i tsl…”. Па – ево само нешто мало: Председник Руске Федерације В.В.Путин је – недавно, лично изјавио да су бољшевици починили велеиздају Русије закључујући сепаратни мир са Немачком и Аустроугарском. Није он мени неки посебан ауторитет у другим питањима – али: као (бивши) искусни и високорангирани официр КГБ-а, а сада још и председник државе, признаћете да има приступа и увид у све супер-тајне, тајне и јавне архиве Русије? Дакле: бољшевици на челу са Лењином јесу били петоколонаши и велеиздајници ( а зна се и да је Стаљин био бандит, пљачкаш банака, али то тек онако... узгред). Ја сам – као “Бели“ то одавно знао – али сада и Ви – петокраке, робеспијери, комунисти и исти морате то прихватити. Ауторитет (надам се – и Ваш?) је казао своје. Шта је било, било је – вратити се неће.... Ваше је отишло у неповрат.
Препоруке:
4
4
103 уторак, 25 септембар 2012 20:15
Petokraka
@It's to late...

Priznanje da su boljševici na čelu sa Lenjinom učinili mizdaju nije nikakav verodostojan dokumenat. Razumete li vi šta pričate. To je ocena jednog državnika ali nije nikakav arhivski dokument a posebno teza koju zagovarate bez ikakvog osnova. navedite makar jednog iistoričara i dokument ili arhivu koja dokazuje tako nešto. To nemate pa poturate ocene i procene potpuno neverodostojne. A to da li je prošlo nečije vreme? Manite se pustih želja. Očigledno da vama fali pomnija analiza ovih procesa. Za vas su "prejaka štiva" iz političke ekonomije da mi sami sebi obkasnili takve procese. Zato, uplovite u mirnije vode jer ne podastirete nikakve rgumente sem jalovog radovanja da se nekim petokrakama i robespjerima ne ispunjavaju želje. Moje želje su vezane za m,nogo intimnije stvari a ovo je nauka kojoj vi niste dorasli pa to zamenjujete željama i cinizmom koji više govori o vama nego o meni. Ja tražim nekoga ko moće argumentovano diskutovati a ne plasirati nebuloze.
Препоруке:
2
3
104 уторак, 25 септембар 2012 21:36
Робеспијер
велеиздају Русије


Од човека који баштини ''беле идеје'', другачију квалификацију нисмо ни могли добити. Закључивање сепаратног мира са Немачком је спасило Русију, од потпуног слома. Током ПСР видела се сва трулост Русије и слабост. Сем операција Брусилова током 1916. године (до тада је већ погинуло 6,5 мил. Руса, што је дупло више од Немачке и више од Енглеске и Француске заједно), које су дале извесне резултате, Русија је трпела пораз за поразом од немачке војске, која је била далеко снажнија и обученија, захваљујући индустријализацији са краја 19. века, којој су се у Русији опирали. Током 1917. године, повлачење и порази војске довели су до оставке председника привремене Владе, Лвова и смене Брусилова, са места главнокомандујућег војске. А и његов заменик, Корнилов убрзо је смењен. Сепаратни мир је спасио Русију, а територијални уступци дати Немцима, су једноставно анулирани након капитулације Немачке у новембру 1918.
Препоруке:
2
3
105 уторак, 25 септембар 2012 22:15
Душан комуниста
1
@It's too late to cry over the spilt milk

Да ли су бољшевици учинили велеиздају начинивши сепаратни мир са Немачком? Да би смо дали одговор морамо разумети шта се пре тога дешавало. Бољшевици су наступили у складу са одлукама Друге интернационале и заједничког наступа свих странака радничког покрета Европе, да се на империјалистичке ратове одговори грађанским ратом, што је, научно гледано, исто што и револуција. На тај начин настали би услови за боља уређења и избегли будући империјални ратови до данашњих дана. Нажалост немачки и аустријски левичари покидали су радничко јединство.
Стање у Русији пре избијања рата било је тешко, пре тога рат са Јапаном, беда, демонстрације, све политичке странке биле су незадовољне, општа криза. Да Русија није ушла у рат питање је да ли би револуција успела.
Препоруке:
4
3
106 уторак, 25 септембар 2012 22:30
Душан комуниста
2
@It's too late to cry over the spilt milk

У Русији су сви тражили промене, десница да цар абдицира и реформе, левица револуцију и нови друштвени систем. Настојања да се рат настави нису узимали у обзир стање у земљи и захтеве за променама. Рат им је био важнији, капитулација Немачке и консеквентно нове територије. Но Русија је већ до тада себе сврстала у савезнике и победнике која је и нама помогла. Будућност Русије тражила је ново друштво, свакако не исто са само промењеним владаром.
Препоруке:
3
2
107 среда, 26 септембар 2012 08:28
petokraka
Kako Lenjin može biti strani agent ako mu je brat Aleksandar izveo atentat na Aleksandra II, ruskog cara i zbog toga završio na vešalima?
Препоруке:
2
3

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер