среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Шта је ЕУ донела Бугарској

Kоментари (49) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 31 октобар 2012 22:50
Stefan
Da se ovako vodila kampanja protiv EU integracija sa ovakvim podacima patriotski blok ne bi na majskim izborima doziveo totalni fijasko.Meki rodoljubi dakle DSS svega koliko bese 7% dok sa druge strane tvrdji rodoljubi Dveri i SRS ukupno svega oko 9%.
Posto Srbi pamte poput kokosaka tj zaboravljaju na zla koja su nam EU i SAD naneli treba se sto vise pojavljivati u javnosti sa ovakvim podacima jer Srbi samo i iskljucivo na sto vecu lovu misle stoga treba vec jednom razbiti te iluzije kod vecine srpskog naroda da ce ovde plate jednom u perspektivi biti 1500-2000 evra samo da mi udjemo u EU.Nikada ovde plata nece iznositi 2000 evra.Nije u interesu SAD i EU da se Srbija razvija i da napreduje na bilo kom polju.To treba beskarakterni Srbi vec jednom da utuve u glave kao azbuku ili kao tablicu mnozenja a ne da trose svoje zivote na cekanje svetle, slatke i kremaste EU buducnosti! Na sta bre to lici zive ljudi u oblacima, pa zivi se sadasnjost a ne buducnost i to jos neizvesna, lazna!
Препоруке:
114
2
2 среда, 31 октобар 2012 23:12
Uskokovic Sasa
Kada bi se analize gospodina Mirovica objavljivale u najcitanijim dnevnim novinama procenat onih koji zele u EU ne bi bio ni 25 posto. Protiv argumenata se jednostavno ne moze.
Препоруке:
120
1
3 среда, 31 октобар 2012 23:17
TsarPlaninac
Hvala za tekst i podatke.Ali Srbi izgleda vole da zive u iluzijama i magli zvanoj uclanjenje u EU,za koju nas uostalom nikad nisu ni planirali al mi to nikako da shvatimo.
Препоруке:
94
0
4 среда, 31 октобар 2012 23:57
Dragoslavic
Ako koza laze, rog ne laze!
Препоруке:
74
0
5 четвртак, 01 новембар 2012 00:30
ЕУтаназија
Живим у Софији, и када на пример, хоћу у самопослузи да купим шаргарепу, могу да бирам између шаргарепе произведене у Немачкој или оне из Холандије. Укус је раван укусу пластике у коју је шаргарепа упакована. Претпостављам да, за узврат, Немци сада купују аутомобиле, компјутере и мобилне телефоне произведене у Бугарској.
Препоруке:
104
2
6 четвртак, 01 новембар 2012 00:31
Deda jedan
Odgledao sam i odslusao Vaseg bivseg stranackog kolegu pre pola sata.Taj Vas "bivsi stranacki kolega" sada je Predsednik Republike Srbije.Njemu su puna usta EU.Jeli to zbog toga sto je "studirajuci" zaboravio da se educira od strane stranackih eksperata kao sto ste Vi ili odradjuje obecanja koja je dao da bi bio ono sto sada jeste?
Препоруке:
76
1
7 четвртак, 01 новембар 2012 00:35
Peter RV
Ma nece bit da Bugari nemaju jos neku prednost nad Srbima, sto se tice EU.
Recimo parade 'ponosa' ili vjersku pornografiju, koje spadaju, kao sto je poznato, u evropske umjetnicke vrjednosti.
Препоруке:
64
0
8 четвртак, 01 новембар 2012 00:50
srbinbanjaluka
Realno ništa. Ovo ništa odnosi se na život, kvalitet njegov i sl. Može se reći da jedino ulaskom u NATO Bugari su dobili u tom smislu što tu su onda ako ništa onda na papiru "al pari" Turcima, hoću reći, ako bi uzeli npr. da Bugari nisu članovi NATO danas sigurno bi Davutoglu i sl. palo na pamet da svoju tzv. dubinsku strategiju već tamo počne da opipava i sl. Ovako pošto smo mi rupa na Balkanu i šarena ovca, taj poligon umjesto Bugara i Rumuna smo onda Turcima mi.


E sad, ovo za EU, ništa Bugari realno dobili nisu. S druge strane EU je dobila puno. Prvo teritoriju, zatim jeftinu radnu snagu, dobili su fin izlaz na Crno more što je važno itekako glede odnosa sa Rusima, zatim dobili su vojsku i topovsko meso za njihove igrarije u Avganistanu i sl., a što je najvažnije dobili su dobru branu prema Rusima i njihovom izlasku na topla mora. To je suština i bit svega. E sad to što su Bugari naivni, pa mislili da tamo njih neko prima radi njih samih to je druga stvar. Naivnost.
Препоруке:
75
3
9 четвртак, 01 новембар 2012 00:57
srbinbanjaluka
nastavak....


No ono što bih htio da pitam sve, jer često o tome razmišljam, dođe mi na pamet, pa i sam sebe pitam a to je, jesu li Bugari imali alternativu, i imamo li je mi danas kao Srbi, kao Srbija država ?


Meni se čini da nemamo. Čitao sam Bijelu knjigu, to je knjiga koja se odnosi na agresiju NATO-a na našu zemlju, na sve zločine nad našim civilima, gradovima, selima, mostovima, fabrikama.... to je prestrašno. Normalno je da neko kad to vidi, pročita, kako da bude za NATO ako je normalan ? Nikako, naravno. No, uvjek mi pada ono na pamet, ako si protiv nečega, a realano izbor je u najmanju ruku sužen ( nema više Vrašavskog patka i sl. gluposti ),pa nije li onda bolje i biti u toj priči ako ništa onda da barem se obezbjedimo da nas niko ne dira, a unutra kad si,možeš nešto i reći, nešto i rovariti... ovako danas ništa. Isto je to i sa EU.

Ovdje kažu neki često, ima alternativa - Euroazijska unija ?! Ne razumjem kako može da nam alternativa bude nešto što i ne postoji.
Препоруке:
19
57
10 четвртак, 01 новембар 2012 01:03
srbinbanjaluka
nastavak.....

Budimo otvoreni, šta npr. danas Srbija može da uradi bez EU, koliko god mi, opravdano, mislili da je to jedna kolonijalistička tvorevina ? Ja mislim ništa ili vrlo malo toga. To naravno ne znači totalnu krajnost kakva je idanas da se predamo pa to shvatimo kao narod ma daj im šta god traže, nego naprotiv, to je uskladjivanje odredjenih propisa koje nama svima treba da osiguraju laksi i bolji zviot, pa čak tamo gdje mislimo da nije dobro, da se ne slazemo to treba mjenjati i ne prihvatiti nego to prilagoditi nama, našim potrebama i dati svemu tome svoj pečat i nekakav lik, pa na kraju da i ne budemo dio toga, opet uradili smo to za sebe, ne za neke papane iz EU-a.

No ova priča, ima alternativa,to je nekakav Euroazijska unija ne d aje pogubna, nego je laž. Da, laž i mit. Pa te zemlje nisu se udostojile da već tu uniju medju sobom naprave a neki u njima vide alternativu ?? Apsurd. Biće da je istok razjedinjen zato ime se to i ne pravi, a zapad to koristi a mi naivni.
Препоруке:
18
48
11 четвртак, 01 новембар 2012 01:10
!!!
Како оно беше ЕУ нема алтернативу, занимљиво би билопогледати и Балтичке републике, Румунију, Мађарску, Грчку, Италију, Шпанију, Португал па чак и Словенце да би се слика јужне и истчне Европе попунила.
Препоруке:
38
1
12 четвртак, 01 новембар 2012 01:53
@Srbin iz Banja Luke
Србија може да има традиционалне билатералне уговоре, или уговоре о партнерству са било којом земљом или групацијом земаља па и са Европском унијом.Дакле није чланство у ЕУ једини могући облик сарадње између европских земаља. Напротив. Европска унија је до сада у историји непознат експеримент интегрисања више држава.Историја познаје или политичке заједнице (конфедерације), или економске заједнице(слободне трговинске зоне или царинске уније). ЕУ је нешто историјски непознато,нити је конфедерација нити је царинска унија, већ је експеримент који траје више од пола века и који све дубље тоне у кризу.
Једини јасно истакнут циљ те организације је ширење демократије што је бесмислено, поготову ако се има у виду да се демократија у ЕУ свела на оно што одлучи немачки канцелар. С друге стране, она од Србије захтева јасне границе а сама нема дефинисане границе. Не зна се докле ће се ширити ни у простору ни у времену. Разуме се да таква организација не може рационално да се организује.
Препоруке:
37
0
13 четвртак, 01 новембар 2012 02:14
Студент
Аутор је на крају лепо рекао. Даће ЕУ Бугарској неке милионе,али те паре ће завршити у немачким,аустријским компанијама,обрни окрени они дају паре својим људима који износе новац из тих банана држава. Још само да убедимо Т.Николића да од тих фамозних европских фондова нема ништа. Ни скоро 6 година није помогло Бугарској да дигне куповну моћ становништа од 43 земље они су на 35.месту скоро на самом дну ту смо и ми Србија гори од њих,а ту је у Румунија још један рај на земљи. Плате у тим земљама нису много скочиле,закључак да се не живи боље.
Препоруке:
35
1
14 четвртак, 01 новембар 2012 02:27
Kosta sa brda
Kakav impresivan skup poznavaoca Bugarske rkonomije! Hajde neko da mi odgovori a gde bi Bugarska bila danas da nije usla u EU? To ste prevideli kakva je Bugarska bila nekad. E na vasu zalost narod Bugarske nije. Ne pada im napamet da izađu iz EU. A vi placite nad njihovom sudbinom ako vam je tako lakse.
Препоруке:
5
63
15 четвртак, 01 новембар 2012 07:15
Aco
Bugarska je postala clan EU ali nikad ravnopravan i uvek ce biti u donjem delu lestvice .
Zasto je Bugarska Postala clan EU? Zato sto je Bugarska u drugom svetskom ratu nije prakticki ratovala protiv Hitlera slicno je i sa Rumunijom i zbog toga su u EU sve zemlje oko nas koje su u EU su bile nalkonjene Hitleru i to moramo shvatiti. Pogledajmo Hrvatsku cvece pod hitlerove tenkove. Dali neko posteno misli da je Hrvatska ispunila neke standarde EU ? ko misli da jeste neka ode u srpska sela i gradove gde su SRBI ziveli da vide koliko je porusenih vila i vise spratnica vlasnistvo srba a sva ta miniranja su se desila posle rata i to im se zove STANDARDI koja vodi hrvatsku u famoznu EU. Ko je danas EU ? EU je Nemacka koja vedri i oblacite nagradjuje one koji su 41-45 bili uz njih adanas im trebaju jer se blize Rusiji. Klintonova je pre neki mesec prilikom posete Bugraskoj lepo i javno rekla odbacite Rusiju. Eto to vam je svetska demokratija i standardi.
Препоруке:
32
0
16 четвртак, 01 новембар 2012 08:10
Vuk
Moram da parafraziram jednu veliku misao.
"Ko u 80-tim nije bio za EU nema srca a onaj ko u 2000-tim je jos uvek za EU ili nema mozga ili nema casti.
Препоруке:
40
0
17 четвртак, 01 новембар 2012 08:31
Бели Орао
Бугарски народ су мученицу исто као и Румуни. За шаку долара, које су дали плаћеницима у унију су их натерали, а да нису ни знали где иду.
Бугарска је била извозник воћа и поврћа и реке камиона су ишле у еUропу.

Омражени Тодор и Николае су вратили дугове.

П.С.

""Шар Планинац.
То је симпатично како ти спелујеш твоје име,али Шар Планина и Љуботен (2499 м) се пише овако. У сваком случају плус.
Препоруке:
26
1
18 четвртак, 01 новембар 2012 09:36
s.p.Lajković
vs srbinizbanjaluke

Kada čovek čita ono što ti žvrljaš ne može da se otme utisku da je Bosna jedno specifično mesto na planeti - koje eto podseća na basnu ...
Препоруке:
25
6
19 четвртак, 01 новембар 2012 10:09
Cordon sanitaire
Ма, шта нас брига да ли је Бугарима боље, или лошије после ступања у ЕУ? Нисмо је ни примали зато што је била економски и друштвено зрела за пријем у ЕУ. То важи за све државе које су у тој “тури“ примљене – без обзира на њихову прувреду, друштвени развој, ступањ корупције, криминала, итд.... Најважнији критеријум је био и остаје: да ли се граничи са Русијом/Украјином? Ако је одговор био: “Да“ – пријем је био обезбеђен. Сада, када су на Брисел (читај: и Вашингтон) пренеле велики део свог државног суверенитета, могу да крчкају на тихој ватри – изграђен је “Cordon sanitaire” у Европи према (а временом: и против) Русије! Операција је успешно обављена. А Србија? Није толико занимљива. Јесте да нам је “рупа у тепиху“, али поклопићемпо је већ нечим, па ћемо касније видети.... Ето, једном да будемо искрени (не кошта нас ништа) – да не можете баш стално да нас псујете да смо дволични.
Препоруке:
37
0
20 четвртак, 01 новембар 2012 11:08
Живорад
Па све саме заблуде од почетка.

Није битно да ли је једна држава у ЕУ или није.
Битно је шта сами радите за себе. Нико вам неће помоћи и нико вам неће дати свој тешко стечени новац уколико немате шта да продате.

Дакле ту је одговор на питање Бугарске. Бугарска је мало радила за себе па зато и нема некакве користи од ЕУ.
Боље би им било да су радили ао Швајцарци или Норвежани. Тада им ЕУ не би била потребна, барем не економски.
Просто, да простије бити не моће, јер ЕУ је заправо више мировни а мање економски пројекат.
Препоруке:
18
12
21 четвртак, 01 новембар 2012 11:22
Dragan
Odlična analiza Dejane - crno na belo, nema šuplje filosofije, nema demagogije, nema diplomatisanja.

EU je donela Bugarima jednu veliku šarenu lažu. Kao što to nastoji doneti i Srbiji. Nikakvog dobra Srbija od EU nije videla, ne vidi sada, niti će videti u budućnosti, a bilo je, ima i biće samo zla. To je četvrti rajh u kojem za Srbe ima mesta samo u magarećoj klupi, za iživljavanja perverznog zapada predvođenog potomcima fašista.
Препоруке:
21
0
22 четвртак, 01 новембар 2012 11:30
@Kosta sa brda
Pa gospodine verovatno bi bili dalje nego gde se sada nalaze. Bitno je da su komunisticki sistem privrede skinuli odnosno da drzava potrebu za svaki saraf planira. A clanstvo u EU ih je vise uljenilo i ometalo nego sto im je pomoglo. Drugo pitanje je sta mogu bugari jednom razvijenom i zasticenom trzistu da ponudi, ajvar, jeftinu radnu snagu ili plaze? Zasto jedna zemlja mora da slusa Brisel? Zasto sama nemoze i individualno svoje ekonomske potrebe da zadovolji? Da bi se zaduzila? Ili mislis da EU nesto badava daje pa se mozes na njihovim jaslama ziviti? Nije li to malo naivno? Da ne govorimo o nesmetanom uticaju stranog kapitala na politiku. Na kraju jos da kazem jedna poznanica iz Sofije mi se nedavno zalila kako u zadnje vreme turci masovno bugarsku zemlju kupuju. Tu im EU vise smeta nego sto pomaze jer je zakonodavstvo za Brisel vezano.
Препоруке:
11
2
23 четвртак, 01 новембар 2012 11:41
srbinbanjaluka
@ s.p.Lajković

Nisam u potpunosti razumio šta ste htjeli reći do kraja. No intencija mi je jasna. Međutim, ako je Republika Srpska, ili BiH uopšte jedna basna... pa šta tek onda reći za Srbiju ?

Možda basna na kvadrat ?

Ne znam. Ali najsmiješnija zemlja Evrope, sa ovakvim narodom, sa nikakvim planom nikakvom,mi bi rekli "špurom"...., pa šta da vam kažem. Mi barem u R. Srpskoj imamo jasan stav, znamo šta želimo a šta ne, to znaju i druga dva naroda u BiH, to šta žele a šta ne žele, to znaju i ovi na tzv. Kosovu šta žele šta ne, u Crnoj Gori isto, Hrvatska.... a Srbija ?


To je država i narod koji ne zna šta želi ali samo govori i zna šta ne želi, a čak i to ima razno raznih gradacija, to je jedno šizofreno stanje koje je zapad zapravo i priželjkivao jer u budućnosti ono potencijalno nosi po nas Srbe jedan problem, a to je da ovakvo stanje u Srbiji, ovolika podjeljenost samo pogoduje onom čemu zapad neprestano teži. Gradjanski rat u Srbiji. No vi to ne vidite.

Pozdrav.
Препоруке:
20
10
24 четвртак, 01 новембар 2012 11:46
против ЕУ
После сјајног протеста радикала које је предводио Мировић сада следи и сјајан текст. Само желим да подржим њега и СРС и надам се да је то странка која ће истрајати и превазићи све невоље као и да њихово време тек долази
Препоруке:
26
0
25 четвртак, 01 новембар 2012 11:48
srbinbanjaluka
@ Живорад

Pozdrav.

E tu je suština, tu čuči zec u vašem komentaru. Slažem se potpuno. Nisam pobornik ni EU niti sam njen neki kontraroš, prosto daj da vidimo, ako smo normalno društvo, daj šta možemo da uzmemo, da je dobro, što vi kažete fino Bugari nisu dovoljno radili na sebi. Oni su zapravo ulazak shvatili kao danas i Srbija i svi drugi narodi... put kojim ideš, vlastiti narod pljačkaš, a potpuno je nebitno šta, kako i gdje ispregovaraš glede ekonomije, socijalne politike, ekologije, očuvanja i zaštite vlastite kulture, uopšte politike i sl.


No ovdje je društvo raspolućeno, a u Srbiji je to dovedeno u krajnost, ta raspolućenost. Ljudi neki imaju fiks ideje, možemo bez njih, idemo tamo, idemo onamo.... čekaj, daj prvo poradimo na sebi. Pa zar nama treba EU ili Rusija da mi sami kažemo, dosta pljački, kriminalu, nepotizmu, dosta lažnoj demokratiji u kojoj pred. stranaka postaju njeni vlastodržci koji na tom mjestu ostaju dok doslovno ne odu na onaj svijet.
Препоруке:
19
6
26 четвртак, 01 новембар 2012 11:53
xyz
Gospodine Miroviću, da li nam možete objasniti zašto Bugarska, kada joj je tako loše krenulo posle ulaska u EU, ne zatraži izlazak iz te unije. Kao i neke druge zemlje o kojima ste, ako se ne varam, u tom stilu pisali. Bilo bi pošteno prema čitaocima ovoj sajta da to objasnite.
Препоруке:
3
25
27 четвртак, 01 новембар 2012 11:54
srbinbanjaluka
@ Живорад



U svim tim državama pa tako i u Srbiji nisi patriota ako kažeš istinu, ali ako kradeš, zapošljavaš nekog preko veze, daješ mito, švercuješ, gledaš sebe da "ugradiš" u nekim "bratskim" ugovorima, ako ljude istjeruješ na ulicu , ne daš im posao, mlade niko ne zapošljava.... i onda na sve to dok to radiš i držiš zastavu i pjevaš himnu, i kažeš ne dammmm, moje jeee, našee jee, oni su lopovii.... onda si patriotčina.

Ali to tako može kod svih ovih tzv. jadnih naroda na Balkanu, jer generalno narod je zapušten, sa njima možeš kao sa ovcama, niko narod ne edukuje nego samo ide amooo... pa tamo... kako ko želi i u to ime krade i lapa. Naravno, mene posebno boli što je ta zapuštenost evidentna i u mome narodu, srpskom. Čak, neću reći najviša je, ali opet kad pogledamo svi su oko nas se kako - tako neću reći snašli ali bolje plivaju, a moj narod koji se guši i tone stalno priča o njima i komentariše : Gle kako oni loše plivaju ?!

Apsrud.

Moramo se mjenjati.

Pozdrav
Препоруке:
20
7
28 четвртак, 01 новембар 2012 12:13
Иван Алексић
razumio


Шта рекосте "Србинебањалуко"?
Препоруке:
6
27
29 четвртак, 01 новембар 2012 12:17
Kosta sa brda
@Kosta sa brda
Vaš komentar je vrlo razuman, pa zaslužuje ozbiljan odgovor. Sami kažete da im je to pomoglo da skinu “komunisticki sistem privrede“. Koristilo im! A to “članstvo u EU ih je ulenjilo“ – ne razumem. Valjda nije cilj da se u nekim što većim mukama dođe do boljeg standarda? Ko misli da Brisel nešto badava daje? Gde ima badava? Zašto sami individualno ne zadovolje ekonomske ciljeve – ko to može na njihovom stadijumu razvoja? Uticaj domaćeg kapitala na politiku države ne mora biti ništa bolji od uticaja stranog (vidi Srbiju!). To što Turci kupuju zemlju - je li bolje da to budu recimo Rusi (vidi CG)?
Препоруке:
3
9
30 четвртак, 01 новембар 2012 12:40
SrbinDoboj vs SrbinBanjaluka
Pobogu si sinko,zaista tako razmisljas.Uzmi ponekad novine ili pogledaj dnevnik,ostavi se Bijelih knjiga
Препоруке:
13
2
31 четвртак, 01 новембар 2012 13:04
Круг двојке
@srbinbanjaluka
На жалост, У ПРАВУ СИ! Браво за онај први коментар у два дела. Ако ти нешто значи има још нас који тако мислимо. Остали, што рече Коста са брда, нек плачу над Бугарском кад већ неће Бугари сами. Средимо прво своју кућу.
Препоруке:
4
15
32 четвртак, 01 новембар 2012 13:04
DUSL
Истовремено, иако је Бугарска већ 5 година чланица ЕУ, у Немачкој, Француској, Британији, Аустрији , Холандији. Луксембургу, Белгији, Ирској и Малти, од бугарских радника се захтева да имају радне дозволе.


Postovanje autoru uz jednu ispravku. Drzavljani Bugarske smiju da rade u EU, konkretno u Austriji. Istina je da im treba radna dozvola ali ona je stvar formalnosti i koristi se samo u statisticke svrhe.Dakle ne dovodi se u pitanje sticanje iste. Cak i osobe koja nije clan jedne od EU, EWR ili Svajcarske, dakle izmedju ostalih stanovnici bivsih jugosl. republika izuzev Slovenije, stupanjem u brak sa bugarkim drzavljanima sticu automatski pravo na rad i dobija dakle pomenutu radnu dozvolu. Ukoliko recimo jedan Srbijanac zeli da radi u Austriji podnosi zahtjev birou za zaposljavanje, koji provjerava da li postoji osoba sa austrijskim ili EU drzavljanstvom koja je aplicirala za isti posao. Ukoliko ne postoji dobijate radnu dozvolu na jednu godinu.
Препоруке:
4
8
33 четвртак, 01 новембар 2012 14:00
Svetozar D.
Вероватно сте приметили, после избора у Србији у ЕУ је настала паника, да ли ће Србија да остане на европском путу. Чудно, ако се узме у обзир да на свом „европском“ путу Србија доживљава само уцене. За ЕУ, пре свега Немачку, иначе земљу коју су у прошлости одликовале насилништво и геноцид, важно је да Србија остане на „европском“ путу, да би се овде регрутовала јевтина радна снага, и да би се у бесцење куповала обрадива земља. Српски сељаци постаће раја гора него у турско време. Нажалост, Србин види само испред носа, шта год му обећаш, он прими здраво за готово, за истинито. Пример је преврат 2000. године, долазак „демократске“ мафије на власт. Заклјучак: добијамо оно што смо заслужили!
Препоруке:
20
1
34 четвртак, 01 новембар 2012 14:13
Svetozar D.
@DUSL
Ako vas dobro razumem, jedna drzava treba da udje u EU, ne da bi popravila situaciju na svojoj teritoriji, vec da bi posluzila kao regrutaciono podrucje za jevtinu radnu snagu? Bravo, DUSL!
Препоруке:
14
1
35 четвртак, 01 новембар 2012 15:40
DUSL@Svetozar D.
Moj komentar nije bio usmjeren u tom "evrofil" pravcu, vec samo na cinjenicu da podatak u tekstu nije ispravan, i bio je namjenjen vise manje samom autoru.mislim da pogubnost politike "eu nema alternativu" uopste ne treba da se komentarise. hvala za komentar!
Препоруке:
8
0
36 четвртак, 01 новембар 2012 17:31
СВЕТЛАНА
Коментар на постављено питање једног који је питао: "зашто Бугари и други који су у ЕУ и незадовољни су стањем у ЕУ , из ње не изађу?"
Па, пријатељу, знаш ли ону нашу изреку: "дала баба динар да се ухвати у коло, а сада даје два да из њега изађе, али не може"
Препоруке:
13
1
37 четвртак, 01 новембар 2012 17:49
Dragan
radikali treba da budu aktivniji, na sledećim izborima sigurno ponovo ulaze u vladu.
Препоруке:
7
1
38 четвртак, 01 новембар 2012 17:51
Bob
Niko nije pitao Bugare gde i kako hoće ili neće. Toliko o tome "zašto su ušli u EU ili zašto sada ne izlaze." -Na kraju, ipak ne zaboravite bugarski mentalitet, na žalost. Njima je potreban gospodar, a bolje europski nego turski.
Препоруке:
1
4
39 четвртак, 01 новембар 2012 18:08
БЛЕШТАВОСТ ПРИВИЂЕЊА
Према подацима Националне службе за запошљавање Републике Србије и Уније послодаваца, бугарски држављани у протеклим годинама масовно долазе у Србију да раде као надничари на пољима, конобари и грађевински радници.


ма то је само радикалско обмањивање, као и ово:

Godine 1882. „Samouprava“ je donela čitav niz manjih i većih rasprava dr Lazara Pačua, „komunca“, u kojima je on isticao da „na Zapadu svi prevaranti i lažovi vladajuće klase propovedaju ljubav i harmoniju, dok naprotiv proletarijat zna da će mu mržnja dati snagu, i da će se tek iz krvi roditi ljubav...
Препоруке:
2
5
40 четвртак, 01 новембар 2012 19:13
законитости
Образац је сличан свуда: током пријема вам увале своје банке, своје производе, трговине и услуге, покупе паре од вас, затим вам те исте паре дају уз камату да направите инфраструктуру (путеве, пруге, телефонију, компјутере, прописе, стандарде и остало), ви грцате и сиромашите да бисте вратили дугове, а они захваљујући инфраструктури доводе своју производњу и фабрике и још више преузимају у своје руке трговину и услуге, ви сте још сиромашнији и радите за све мање новца, уз све мање права, а њихови грађани добијају производе и услуге јефтиније на ваш рачун, ви и ваша држава сте све сиромашнији и све више задужени, купили су ваше политичаре, а они су све силнији и размаженији и свирепији, онда вас утерају у своје савезе и одбрамбене (информационе, политичке, обавештајне) системе да би се осигурали од побуне и изласка из ђавољег кола ...
Ипак, време ће проћи, и доћи ће до побуне гладних понижених, а и њих корупција и неморал изједају ...
Препоруке:
9
1
41 четвртак, 01 новембар 2012 19:53
Kosta sa brda
Niko ne pita Bugare da li hoće da uđu ili izađu iz EU? Besmislica!
Bugarima treba gospodar? Sramota!
O babi koja je dala dinar da ne komentarišem.
Препоруке:
4
8
42 четвртак, 01 новембар 2012 23:09
@Kosta sa brda
Licno mislim da za promenu privrednog i politickog sistema EU nije bila potrebna. Sa uljenjivanjem sam mislijo na EU subvencije, gde se proizvodi bez te pomoci nemogu vise isplativo proizvoditi. EU fondovi se dozivljavaju kao carobna lampa koja se treba samo malo protrljati, iz stampe se vidti kako svetlucaju oci politicara kad se neka veca tranza odobri, valjda vide svoj procenat u tome. Uvek se to dozivljava kao neki uspeh i kao da je to badava. Kapital po prirodi svojoj gleda da se umnozi, pitanje je sta je bolje tudji ili domaci. Raspodela kapitala u drustvu je drugo pitanje. Politika je ta koja stvara zakonske okvire za kapital. A to sa turcima (kod nas verovatno siptari) ta kupovina zemlje dovodi do otudjivanje kulture, vere i zemlje.
Bojim se da cemo u EU izgubiti politicku i zakonodavnu fleksibilnost i privrednu financijsku samostalnost. Da ne govorim o problemima koja EU sama sa sobom ima. Dali se iko nesto pita u EU osim nemaca i francuza? Meni nije poznato.
Препоруке:
5
0
43 петак, 02 новембар 2012 03:39
Baster
Svaka propast ovih velikih zlotvora me raduje veoma !
Препоруке:
6
0
44 петак, 02 новембар 2012 06:03
Срђа
Чланак, за почетак, очајнички вапи за једним податком: колико је Бугарска дала Унији? Јер без тог податка може се помислити да Бугарска није ништа није дала.
Препоруке:
3
0
45 петак, 02 новембар 2012 06:11
Срђа
Суштина штетности ЕУ према новим територијама се налази у еунијатском "парламенту", тј. прописима који чине привреду на "ново-освојеним" територијама неконкурентном, па зато долази до миграција ка "старој" Европи јер прописи штите привреду на тим просторима.
Препоруке:
6
0
46 петак, 02 новембар 2012 16:42
шарена кошуља ЕУ
Маните се економије и ЕУ. ЕУ је, пре свега, један окупациони пројекат, који има задатак да колонизацијом Истока обезбеди висок стандард грађана Запада, без рада и производње, продајући несрећним источњацима маглу, тј. празна обећања. Глупости које ће они производити продаваће по високим ценама јер је глупим људима најважније да је маде ин Германиа.

Међутим, и сами су упали у врзино коло, из кога, нема шансе да се извуку, без новог светског рата. Чим су прешли на то да свако јаје мора бити исте величине и да се зна кока која га је снела, то више није производња, то је лудило. Дакле, нови светски рат је неизбежан, само је питање који ће бити његов крајњи резултат.

Али, народе, забаљајте се, најлепше је када се умире уз песму и смех.
Препоруке:
6
0
47 субота, 03 новембар 2012 07:07
Vojvodina
Lazi .lazi
Zasto je zaboravio da napise koliki je rast BDP a ?
Hoce li ovako pisati i kada Vojvodina bude u EU?
Препоруке:
0
2
48 субота, 03 новембар 2012 14:45
Mile
Samo gluposti. Ispada da je EU zajednica nesposobnih i siromasnih a nekakve Bugarske i Rumunije ekonomske supersile. Pa ako im je tako lose sta ne izidju iz EU i pocnu da zive kao Svajcarska.

Naravno da nece jer nikad nisu bili ekonomska velesila i nikad nece. Ali dobro je malo kukati da su drugi krivi, kao i Grcka
Препоруке:
2
0
49 субота, 03 новембар 2012 19:54
ББ
:: Војводина
БДП немора бит показатељ за стандарт. Није битно колики је промет него је важно колика је добит.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер