Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Otrežnjujuća presuda kojom je Hrvatska dobila "opštu evroantlantsku indulgenciju"

Komentari (45) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 19 novembar 2012 16:05
Jela Jovanović,istoričar umetnosti
Srpska Pravosalvna Crkva je oduvek mudro i hrabro brinula o svom narodu. Hvala episkopu Irineju.
Preporuke:
95
31
2 ponedeljak, 19 novembar 2012 16:05
Profesor istorije
Briljantno . Čista desetka .
Preporuke:
96
36
3 ponedeljak, 19 novembar 2012 16:14
tri puta na dan
S tim da Hrvati moraju svaki dan tri puta dnevno da ponavljaju Oče naš koji si u Vašingtonu i Zdrava budi Evropska unijo milosti puna!
Preporuke:
90
5
4 ponedeljak, 19 novembar 2012 16:15
teolog
Pa gospodine Bulovicu kada ste bili u Hrvatskoj rekoste da Crkva uziva sva prava i da Srbi nemaju nikakvih problema. Uzgred ste sijedili vi i kompletan sinod ispod Stepinceve slike na prijemu kod biskupa. Povucite se iz svijtskog saveza crkava i iz ekumenskog pokreta, takve odluke je donio sabor SPC 2002 godine, cije izvrsenje vi opstruisete.
Preporuke:
132
19
5 ponedeljak, 19 novembar 2012 16:16
apis
Hvala Bogu da čujemo nešto mudro i korisno.
Preporuke:
57
25
6 ponedeljak, 19 novembar 2012 16:16
Baba jedna
Episkop Irinej, uman kao i uvek. Samo da dodamo, oprost grehova nije dobila samo Hrvatska nego na celu svih medjunarodnih "cimbenika" Amerika, organizatorski duh cele rabote.
Mislim da bi posle ovoga, kada su stavovi postali belodani (ako nekome do sada nisu bili), trebalo da nasa SPC stavi tacku na misli, a pogotovu na dela posvecena ekumenizmu.
Preporuke:
73
14
7 ponedeljak, 19 novembar 2012 16:36
Miloš Obilić
Kako ističe episkop bački Irinej, sud Božji jedini je nepristrasan i sveobuhvatan, ne ispituje samo zlo i dobro na tlu bivše Jugoslavije nego svugde i kod svih.

To, što knjižica i značka ovde, kad se pljačka
Ti završe posao, ne znači ništa tamo
Gde si davno pošao, čim si se rodio
Razmisli dobro, pomno obnovi gradivo
Šta si do sad radio. Veruj, da ne bi kasnio
Da jedino što vredi u sebi bi spasio
Teret ponesi. Ne vredi da bežiš
Jer, nebitno gde si, Odgovornost ti se smeši
Ko, za službu, kada zaduženu pušku
Nosiš na procenu, pred povratak u kuću
Ako Dobrotu i Ljubav, dobijene za dušu
Širiš i čuvaš, do svođenja računa
Svedoci su odbrane, za prijem među probrane
Što živeli su život prave vrednosti da povrate
Tu ne vrede laži, korupcija ni obmane
Tvoj Sudija sve znaće, samo Pravdu daće

Boško Ćirković - Škabo
Preporuke:
28
1
8 ponedeljak, 19 novembar 2012 16:48
Jovan
Jel to beše onaj Irinej što ima kardinalski prsten dobijen od rimskog pape lično? Sve što govori lepo govori, al što radi daleko mu lepa kuća.
Preporuke:
101
35
9 ponedeljak, 19 novembar 2012 17:08
B.S.
Amin.
Preporuke:
29
11
10 ponedeljak, 19 novembar 2012 17:35
s.j. Čestiti vladika, i njegove bogonadahnute reči - putokaz i svetlost u ovoj mračnoj besputici
Ohrabrenje za sve nas. Tekst odiše verom i mudrošću istinskog bogotražitelja, i pastira Hristovog.

@Jovan
Stidite se! Vi i slični biste i samog Hrista proglasiki za 'ekumenistu'. Sa vama se ne treba razgovarati, već se za vas treba moliti. Neka vam Bog pomogne, brate Jovane. Samo on može.
Preporuke:
38
56
11 ponedeljak, 19 novembar 2012 17:47
Vojislav
Gospodine Bulatoviću,

da li će sa Vaše strane očekivano oslobađanje Ramuša Haradinaja biti dovoljno da predložite preispitivanje i poništitenje sramne odluke o uklanjanju „nekooperativnog episkopa” raško-prizrenskog Vladike Artemija, u čijem donošenju su grubo prekršene crkvenoprocesne norme, kako u pogledu pokretanja postupka, tako i u pogledu trajnog uklanjanja ovog arhijereja sa episkopske katedre? Koliki je Vaš doprinos neuspehu u realizaciji odluke SA Sabora o istupanju iz SSC, donetoj još 1997? Zbog čega se ne primenjuje čak sedam saborskih odluka da se da se u svim eparhijama SPC „u pogledu služenja Svete Liturgije i drugih bogosluženja, drže – do daljnjeg – ustaljenog crkvenog poretka"?
Preporuke:
85
21
12 ponedeljak, 19 novembar 2012 17:48
Vojislav
Šta mislite o nedavnoj izjavi ospodina Irineja Dobrijevića da "među nama i katolicima ima mnogo više zajedničkog nego različitog. Te suprotnosti nisu bile tako oštre od samog raskola, a produbile su se uglavnom od krstaških ratova kada je opljačkan Jerusalim. Na kraju krajeva, i ako postoji ta razlika hajde da vidimo ko je u pravu, da li imamo dovoljno opravdanja u predanju, u Svetom pismu, u životu crkve... To je naš zadatak“?
Preporuke:
43
18
13 ponedeljak, 19 novembar 2012 17:56
Kovač
Kakvo licemerstvo!!! Jedno govorite, a drugo radite!
Dali se vi bojite pravde i suda bozijeg!??
Preporuke:
69
27
14 ponedeljak, 19 novembar 2012 18:24
Živorad
Radostan sam što sam pripadnik vere koja je dala jednu ovako veliku ličnost,kao što je Episkop Irinej, ne samo u duhovnom već i u intelektualnom pogledu.
Ovako sadržajno a lako za razumevanje, ne može svako.
Preporuke:
26
37
15 ponedeljak, 19 novembar 2012 18:51
Blagodarnost
Hvala Vam, vladiko i oče, što ste se oglasili ovim saopštenjem. Plakala sam dok sam ga čitala. Svi smo toliko potrešeni, ogorčeni i zbunjeni ovom presudom koja Hrvatsku oslobađa od zločina prema nama, a koji je u stvari najveći zločin od svih počinjenih u proteklim YU-ratovima. Vaše blage i mudre reči i sada i uvek jesu naš melem na ponovo otvorenu ranu. Zbog "Oluje" ja sam hodajući vukla svoje noge...

Proći će i Hrvate ova euforija zbog veštački dodeljene im nevinosti, vratiće se brzo i oni potrebi sopstvene nečiste savesti neprestanog ubeđivanja sebe i drugih da su bili pravedni i čisti, a što će biti najveći dokaz njihovih počinjenih zlodela.

I ja verujem samo u Božiju pravdu i nijednu drugu!
Preporuke:
34
18
16 ponedeljak, 19 novembar 2012 19:39
Dragan
U svemu ovome javlja se i znak nade, a ujedno uteha svima nama: haška „pravda” nije ni jedina ni konačna pravda na svetu. Pored nje postoji i istorijska pravda na sudu moralne svesti i savesti čovečanstva, a iznad nje postoji i posle nje postojaće, doveka, večna pravda Božja, izraz Suda Božjeg. Sud Božji jedini je nepristrasan i sveobuhvatan: ne ispituje samo zlo i dobro na tlu bivše Jugoslavije nego svugde i kod svih.


Veoma lepo rečeno. Drago mi je da vidim buđenje na više nivoa u srpskom narodu.
Preporuke:
21
7
17 ponedeljak, 19 novembar 2012 19:46
Harun al Rašid
Koliko vidim, ima ovde onih koji kažu da vladika Irinej Bulović jedno govori a drugo radi. Odnosno da je u praksi ekumenista, dok je na rečima pravoslavan. Ali teorija se izražava u praksi. Ep. Irinej istina, ima mnogo susreta sa inoslavnima, s pravom obzirom da je on naš najiskusniji bogoslov, priznanje koje niko ne osporava u čitavoj pravoslavnoj vaseljeni. On prilikom svih tih susreta nije ni u čemu izdao pravoslavlje niti nas je približio uniji ili rimskom papi. Pominje se nekakvo prstenje koje niko nikada nije ni video, a pri tom to i ništa ne znači.
Sa druge strane, njegova eparhija Bačka je obrazac pravoslavne eparhije u kojoj se poštuju sva drevna svetootačka predanja, od manastira do parohijskih crkava, što se ne može reći za eparhije drugih nekih episkopa koji se busaju da su čuvari "vekovne prakse" i svetosavlja.
Nije se džaba najveći srpski i svepravoslavni duhovnik s kraja 20. veka, Starac Tadej Vitovnički, pred smrt sklonio upravo u eparhiju episkopa bačkog Irineja.
Preporuke:
45
39
18 ponedeljak, 19 novembar 2012 21:28
vasilije
ma jeste,sve šta je kontra srba je sramno,samo srbi časni i pošteni.a istina je ne u sredini,nego baš suprotna:srbi gledaju u svet okrenuti naglavačke!
Preporuke:
8
57
19 ponedeljak, 19 novembar 2012 22:10
Marko
Vasilije, nije svet Amerika i nekoliko njenih satrapa.
Preporuke:
37
3
20 ponedeljak, 19 novembar 2012 22:38
Aleksa
Zašto bi Zapad radio bilo šta protiv sebe kada su u pitanju Srbi? Nije mi uopšte daleko od misli da je ovo "iznenađenje" iz Haga bilo pripremljeno kad i prvostepena "presude". Ne sećam se da su Hrvati morali tako često da brane karakter vojnih akcija protiv Srba kao poslednjih godina. Srbi su lako upali u zamku i postali glasniji u vezi "Oluje"(sećam se dobro izjava Štrpca). Zapad se očito igra mačke i miša, sprda se sa Srbima koji su potpuno stavljeni pod kontrolu.
Srbima nema mesta na današnjem Zapadu i još dugo ga neće biti. Savremeni Hrvati su nastali na osnovi austrijsko-rimskog(vatikanskog) projekta uključivanja balkanskih Slovena, Srba pre svega, pod germansko-katoličku vlast. I to se neće promeniti. Srbi od Zapada mogu da učekuju samo ponižavanje i sprdanje...
Ljudi poput Irineja to ne mogu da promene.
Preporuke:
22
8
21 ponedeljak, 19 novembar 2012 22:38
Aksa
Preosvećeni, budite nam ono što ste nam nekada bili!
Preporuke:
17
1
22 ponedeljak, 19 novembar 2012 22:47
M. Kojić
@ Harun al Rašid
Potpisujem!
Preporuke:
15
29
23 ponedeljak, 19 novembar 2012 23:29
rema
Jedna molitva za Ratka Mladića od strane crkve,za početak..
Preporuke:
65
0
24 utorak, 20 novembar 2012 00:10
Milorad Nikolić
""Miloš Obilić.

Nije Miloš Obilić na prevaru ubio Murata na Kosovu Polju. To je Žarko Laušević prevario Ljubu Tadića,

a Miloš je pod Lazarevom zastavom porazio Murata.
Preporuke:
30
0
25 utorak, 20 novembar 2012 00:11
A.Č.
Ova presuda Haškog suda je dokaz da se zločin isplati.
Preporuke:
25
2
26 utorak, 20 novembar 2012 00:16
Cmok Toronto
Kada *zagusti* evo ih ali isto tako danas (19.11.12.) je održana tribina: Religija i pomirenje: Sećanje na prošlost i odgovornost prema budućnosti u Medija centru i bili su najavljeni govornici Stanislav Hočevar, beogradski nadbiskup i mitropolit, RKCo. Vukašin Milićević, SPC
muftija Muhamed Jusufspahić, IZSdoc. dr Davor Džalto, ISKH
dr Nilkola Knežević, politički teolog...Neki su dobili *opravdani* za izostanak...Termin je slučajno zakazan za danas i može se zaknjučiti da...
SPC i Katolička crkva veoma blisko sarađuju *ispod stola*.Video je dostupan na Medija centru sajtu.
Ako je za utehu *Hag* će ujediniti *srbske* patriote unutar EU (po zatvorima) i u okupiranoj nam teritoriji Srbiji.
Daj Bože!
Preporuke:
13
5
27 utorak, 20 novembar 2012 02:22
Zika
Irineju nije , i ostalim episkopima, nije smetala nepravda kada se Pahomije izvukao uz pomoc vlasti hristoljubivog Koštunice (kada je njegov advokat ispred suda u Nišu likujući, trijumfalno izjavljivao kako je pravda pobedila i skakutao od radostikao kengur) i kada je Pahomije poskidao glave svim svedocima iz redova sveštenstva i monaštva. Možda si Irineju izgubio pravo na moralno ukazivanje na nepravdu
Preporuke:
44
11
28 utorak, 20 novembar 2012 06:57
s.j.
Harun al Rašid-i

Hvala vam.

Na staloženiji način ste rekli ono što sam i sam pokušavao. Sve optužbe na račun Vladike Irineja se zasnivaju na izricanju 'presude': 'on je ekumenista', i na klasičan kedijski način, izostavljanje bilo kakvih činjenica. Pominju se razni 'dokazi', koji, čak i da se dokažu, zapravo ništa ne govore. Pomenuti fantomski 'prsten' je samo jedan primer.
Preporuke:
13
35
29 utorak, 20 novembar 2012 07:45
Goran@Harun al Rašid
Odakle Vam ovo da je on najiskusniji srpski bogoslov? Nemojte tako, uvrediće se v. Atanasije Jevtić, a ni mitropolit Amfilohije neće ostati ravnodušan. Jedno je sresti se sa inoslavnima, drugo je zajedničariti sa njima molitveno. I, to što je starac Tadej Vitovnički dočekao ovozemaljsku končinu u eparhiji Bačkoj nije iz razloga što je to ”obrazac pravoslavne eparhije u kojoj se poštuju sva drevna svetootačka predanja” već sticaj slučajnih ili namernih okolnosti. Starac Tadej se pred kraj života sklonio kod ljudi koji su mu bili bliski prijatelji, a koji ”sasvim slučajno” žive na teritoriji Bačke eparhije. To sa pravoslavnošću iste nema nikakve veze.
Preporuke:
56
8
30 utorak, 20 novembar 2012 10:42
Kovač
@Goran

Nevredi brate Gorane!
Nema težeg posla nego objašnjavati duhovne stvari ljudima koji samo telesno misle i sude.

Potražite knjigu "TAJNA BEZAKONjA" ako već niste upoznati sa svim dešavanjima!?

Pozdrav!
Preporuke:
30
4
31 utorak, 20 novembar 2012 11:31
brm
"Jedna molitva za Ratka Mladića od strane crkve,za početak."volim što su svi patriJote zaboravili na Radovana Karadžiće, JEDINOG iz 90. tih IZA KOGA JE NEŠTO OSTALO.. i jedinog koji argumentima razara Haški sud a ne karikaturalnom patetikom.. ne uklapa se u praznoslovlje ...
Preporuke:
20
5
32 utorak, 20 novembar 2012 13:05
olja
@ Vojislav

Vasa dva komentara precizno i jasno ukazuju na sustinu delovanja srpske pravoslavne Crkve u poslednje vreme. Pretpostavljam da su minusi od onih koji nisu dovoljno obavesteni. A dovoljno je potraziti informacije na netu...
Preporuke:
29
2
33 utorak, 20 novembar 2012 14:36
jednorog
@Harun al Rašid
U pravu ste svaku reč. Hvala Vam.
Preporuke:
9
28
34 utorak, 20 novembar 2012 14:38
Kovač
@Vojislav

Svaka čast brate,lepo ste ovo obrazložili!
Raduje me ovaj veliki broj pluseva! Istina o Vl. Artemiju polako izlazi na videlo. On je zaista jedini pravi episkop u našoj Crkvi!!

Hvala vam za ovaj komentar!
Preporuke:
29
4
35 utorak, 20 novembar 2012 14:47
LAZAR DRUGI
@ Vojislav
Baš tako,a o bliskosti crkava preko pisma ovako. Godine 1060. (samo 6 godina po velikom raskolu)sinod u Saloni (Splitu) proglasio je ćirilicu đavolovim izumom, a Metodija jeretikom.Zabranjeno je korišćenje ćirilice pod pretnjom isključenja iz crkve.Sve ono što je otišlo od Srba otišlo je u latinici.Najnoviji dokaz je Crna Gora . Odlazak Vojvodine takođe se ne može zamisliti bez njene latinizacije,pa je i onaj "Tamburica fest" prešao na pismo Austrougarske.
Vladika Irinej se javno zalagao za ćirilicu, ali nikad nije rekao glavno : da je ona jedino srpsko pismo. Nezgodno je principijelno insistirati na jednom nacionalnom pismu, jer je to protiv ekumenizma.
Ko god je za dva pisma, on je svesno ili nesvesno za latinicu.Jer dva pisma ne mogu opstati u jednom jeziku, niti toga ima igde osim kod naivnih Srba.Tuđe pismo i jeste potureno Srbima da bi zamenilo njegovo nacionalno.
Preporuke:
24
3
36 utorak, 20 novembar 2012 15:46
Mirkan
Uvaženom se Episkopu kroz citanje izmedju redova vidi da ne moze oprostiti sto plan o velikoj etnicki cistoj Sriji nije uspio. Takodjer se iscitava da je razocaran jer krivica za rat nije ravnomjerno rasporedjena sto stavlja Srbiju kao glavnog krivca. Samim time uvazeni Episkop znada da ce se Srbiju ubuduce gledati kriticki sto znaci da je ubuduce otezano provodjenje ovog starog plana.

Jer da je Episkopu samo humanost na umu tada bi se jednako ekumenski bunio kada je sravnjen Vukovar, kada je 4 godine granatirano Sarajevo i kada su pobijeni ljudi u Srebrenici.

Tada se Episkop nije zalagao za humanost sto nas dovodi do zakljucka da Episkop mozda na humanost gleda ovisno sa koje je strane zrtva. Neka mi oprosti Episkop ako sam u krivu. I da porucim, haska presuda kaze da nije bilo zlocinackog poduhvata, to ne znaci da nije bilo zlocina nakon Oluje.

Sto se tice samog protjerivanja koje spominje, mozda da procita knjigu srpskog generala Sekulica 'Knin je pao u Beogradu'
Preporuke:
2
26
37 utorak, 20 novembar 2012 17:41
Peter RV
Sad kad je postalo jasno da sve srpske politicke partije nas vode u istom pogubnom evro-atlantskom pravcu, momenat je da se cuje jedan ne-dvosmisleni glas Srpske Pravoslavne Crkve za radikalnu promjenu smjera nase politike, prema- Istoku.
Dvanajest godina zavaravanja i lazi je bilo sasvim dosta.
Preporuke:
26
1
38 utorak, 20 novembar 2012 18:28
Mila
@teolog

To je suština svega- strašna jeres ekumenizma!
Preporuke:
31
2
39 utorak, 20 novembar 2012 20:24
Turas
Lepo pričaju naši popovi,kao i političari. Činjenica je da je rvatima oprošteno haškim gestom.Ali to nas ne opravdava(SPC)našoj sklonosti ekumenizma pa je tako čisto matematički;indulgencija+indolencija srpske politike i crkve=rvatska na srbskim prostorima+ etn.čišćenje srba i likvidacije iz lijepe njihove.Pa ti pope pričaj kome hoćeš.Kod Srba se sve počinjalo i završavalo, nažalost samo sa pričom.
Preporuke:
13
1
40 sreda, 21 novembar 2012 00:09
F-16
PREOSVEĆENI VLADIKO,
JESAM BIO U VAŠEM SUKOBU SA VLADIKOM ARTEMIJEM NA STRANI VLADIKE ARTEMIJA. ODMAH ĆU VAM SE IZVINITI I ZAMOLITI ZA OPROŠTAJ AKO VAŠEG VIKARA PORFIRIJA, KOJI JE VRLO BITAN U RRA ZAMOLITE DA SE ZALOŽI ZA SRPSKU ĆIRILICU NA SRPSKIM MEDIJIMA.
hvala
Preporuke:
14
20
41 sreda, 21 novembar 2012 03:46
Čuvajte se kvasca farisejskog
Teško vama književnici i fariseji, licemeri, što ste kao okrečeni grobovi, koji se spolja vide lepi a unutra su puni kostiju mrtvačkih i svake nečistote. Tako i vi spolja se pokazujete ljudima pravedni, a iznutra ste puni licemerja i bezakonja. jevanđelje po Mateju
Preporuke:
16
1
42 sreda, 21 novembar 2012 17:37
Stefan iz Niša
Nadam se vladiko da će i SPC čija ste Vi perjanica, takođe da dođe do otrežnjenja kada je u pitanju Vatikan. Da ne spajate što se spojiti ne može. Između crnog i belog nema nikakve sličnosti. Ili ste pravoslavni ili ste rimokatolik.
Preporuke:
11
0
43 sreda, 21 novembar 2012 19:53
Mile
U pravu su oni koji kažu da je ovo jedan od najvećih etničkih čišćenja u Evropi. Preciznije rečeno srpsko rukovodstvo je krivo za jedan od najgorih pogroma Srba u Evropi.

Kada će da stanu na optuženičku klupu druga je stvar
Preporuke:
3
7
44 četvrtak, 22 novembar 2012 00:24
serb
Nemci odavno nisu čitali ono što su isklesali na katedrali u Magdenburgu


Međutim, najstravičnija zverstva je hrvatska vojska prema knjizi Evropska pozornica (drugi tom koji je štampan godine 1679.-te) počinila u nemačkom gradu Magdeburgu nakon čega je i nastala krilatica, ali i molitva Gospodu, poznata širom Evrope pod sloganom: „Sačuvaj nas Bože kuge, gladi i Hrvata!“ Naime, godine 1630.-te hrvatska soldateska je ušla u ovaj istočnonemački grad i prema pisanju autora Evropske pozornice kao istorijskog izvora desilo se sledeće:
Preporuke:
3
0
45 četvrtak, 22 novembar 2012 22:16
Miroslav
Za Haruna
Harune,
Starac Tadej se upokojio u privatnoj kući koja se nalazi u Eparhiji Bačkoj (to sigurno znate). Da je Eparhija Bačka obrazac pravoslavlja on bi se upokoio u manastiru, kada ga je iz njega isterao Ignjacio. Samo da se zna.
O ekumenskim egzibicijama ne bi ovog puta, jer sam i sam iz Bačke eparhije, nagledao sam se toga i previše. A tek o manastirima eparhije Bačke...Nabrojte ih Harune, da narod ne bude u neznanju.
Preporuke:
10
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner