четвртак, 02. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Нови „мигови” и С-400 стижу у Србију

Kоментари (138) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 01 децембар 2012 20:19
Guru
Ma ne sme Toma to ni da pipne, gazde ce da mu uzmu sve pare sto su mu dali!
Препоруке:
199
30
2 субота, 01 децембар 2012 20:20
Aleksandar usa
The Russians are comeing,the Russians are comeing...!!! Urraаа......!!!
Препоруке:
198
13
3 субота, 01 децембар 2012 20:24
синиша
Сада видимо зашто су експресно пустили Харадинаја из Хага. Да би повео рат. Али за озбиљан рат није довољно бити крволочан, треба имати и нешто у рукама.

Ја бих изашао на мету Харадинају сад за који дан у Бриселу да сам а Дачићевом месту и одмах бих му рекао. Ја имам С 400 шта ти имаш. Или се уклони или се поклони.

Таква војна предност између Србије и комплетне Албаније је ненадокнадива. Дачић треба да га погледа у очи и да му каже јасно и гласно" То је Србија, ако се успротивиш камен а камену од Албаније неће остати".

Тачи је као прво зентара, страшљивац и женски сервис, код нас се каже "бабљи сервис" опслуживао је неку бабу из Америке да би му нешто дала, сада је главни код Шиптара Харадинај. Тачи ће опет да се заклони иза неке сукње.

И Брисел и Америка и поготово Шиптари могу да се изјасне. Шта год кажу ја бих схватио као озбиљно, нипошто као шалу и озбиљно би им одговорио.

С 400 ће говорити.
Препоруке:
198
15
4 субота, 01 децембар 2012 20:25
jojo
Bratska ponuda Rusije.

Samo sumnjam da će naši evro preobraćenici i oni koji su to odvajkada bili, smoći odvažnosti da to prihvate.
Препоруке:
223
6
5 субота, 01 децембар 2012 20:53
Драган
Понуда је добра, пре сам за мало скупљи Су-27 зато што може да лансира Р-37, тзв убицу авакса домета 200км. Што се пара тиче далеко је скупље да ти злотвори убијају људе, руше фабрике и мостове и држе цео КиМ под окупацијом. На заштиту међународног права ваљда нико паметан више не рачуна.
Препоруке:
189
4
6 субота, 01 децембар 2012 20:55
Горан Јевтовић
Држава која не издваја паре за своју војску плаћаће једног дана неку туђу војску. Само је питање времена.

То време је ступило након петог октобра!
Да будем прецизан, од 2002.године када је господин Коштуница, по налогу оних истих који су на нас извршили агресију 1999.године, кршећи Устав (Уставни суд је донео такву Пресуду након три месеца!), сменио начелника Генералштаба, генерала Н. Павковића, а са њим још 10-так генерала, јунака одбране земље!

Међутим, право расуло је уследило "доласком" Бориса Тадића на место Министра одбране, који је, неколико месеци пре тога (пред убиство Зорана Ђинћића), завршио двомесечни "безбедносни курс" усред САД, спремајући се за "посао" председника Одбора за одбрану и безбедност Скупштине државне заједнице СЦГ!
Наравно, то "школовање" је ишло на терет српског мученог порезника.

За пар месеци "најлепши" министар кога смо имали, очистио је 30-так генерала и стотинак пуковника!

Након тога то више није војска...
Препоруке:
217
5
7 субота, 01 децембар 2012 20:55
нарикача
Ови квислинзи нас продаше Русима!
Препоруке:
18
288
8 субота, 01 децембар 2012 21:06
саша р.
Г-дине Лазански, из Ваших уста у Божје уши! Врло сам сумњичав према овим стварима, јер се оне, по правилу, раде у тишини. Тек оног момента када стигну обучене посаде са апаратима, и када су ракетни системи постављени и одлично обезбеђени, то може да изађе у јавност. Па ко воли нек изволи, изволите Амери, па нас пробајте, станите нам на црту. Овако, све ми личи на неко бацање магле, не би ли се народ мало умирио после ових дешавања у Хагу. Дај Боже да грешим и да је ово што пишете истина.
Препоруке:
191
7
9 субота, 01 децембар 2012 21:07
Горан Јевтовић
синиша

Ја бих изашао на мету Харадинају сад за који дан у Бриселу да сам а Дачићевом месту и одмах бих му рекао. Ја имам С 400 шта ти имаш. Или се уклони или се поклони.

Брате Синиша, С 400 је за борбу са авионима! То нам треба за НАТО.
А за ове башибозуке шиптарске "провенијенције" довољна нам је пешадија. Не више од пет бригада.

Али, није проблем у томе. Проблем је што нам у државном и војном врху седе НАТО домаћи службеници, купљени и компромитовани, и они никада, али никада, неће наступити овако како пишете.
Таман и да Руси дођу са две армијске групације у Србију!

Јесте ли видели вајног министра одбране Вучића (човек није служио војску!), само један дан након Рогозинове посете и онако великодушних наступа, па чак и ГАРАНЦИЈА, како је цичао у Скупштини о потреби слепачког пута у ЕУ без које ћемо гладовати?!

Закључак, хитна смена власти ванредним изборима! А да би до тога дошло морамо на жестоке протесте!

Поздрав.
Препоруке:
246
7
10 субота, 01 децембар 2012 21:08
Slavomir Srpski
Сада је на Београду да искористи понуду Москве. Да не би касније било „правдања“ како смо сами и како нам нико не нуди помоћ и савезништво.

Da, i mislim da je to najveci problem. Jer ova vest ne dolazi iz vlade i njene odluke po tom pitanju. Jeste tacno da je ovo najbolja ponuda Srbiji, za koju ne treba da dajemo novce i kamate, vec bi bili otplaceni godinama iz namenske industrije gde bi prizvodili sa Rusima robu za prodaju trecim drzavama, kao i neku robu samoj Rusiji u zamenu.

Ali gde je Dacic-Pacic da se oglasi, da li bi time kocio EUropske integracije? A gde je glas ministra nam vojnog, koji to treba da komentarise. Tek, videste kako se Brisel nesto u zurbi trudi da nam sto pre podmetne novo kukavicje jaje, pa im se vrata odjednom otvorise nasiroko???
Препоруке:
94
4
11 субота, 01 децембар 2012 21:12
Problem su pare,
Srpska ekonomija je na kolenima,bez kredita se ne bi mogle podeliti ni budzetska plate,ni penzije,a sa druge strane,unistena vojska se mora dici na noge.
Zato bi bilo dobro da Srbija udje u neki vid vojnog saveza sa Rusijom pa da oni,zajedno sa odredjenim kontigentom vojske,svo to naoruzanje donesu u Srbiju,kao sto su to ucinili u Belorusiji.

Medjutim,Srbija je proglasila neutralnost po pitanju vojnog blokovskog svrstavanja.

Drugo je pitanje kako bi na to reagovao Zapad,da li bi Srbiju opet stavio u ekonomsku izolaciju,a bez investicija i otvaranja novih radnih mesta neme ni razvoja Srbije.

Mislim da Srbija,u narednom periodu,treba,na ekonomskom planu,saradjivati i sa Zapadom i sa Rusijom i podizati svoju ekonomiju,a kad imas pare i kad si manje zavisan,onda mozes vuci nezavisne politicko-vojne poteze koji ti odgovaraju.

Srbija se nalazi u vrlo kompleksnoj situaciji,jer kako se kaze,prazna ruka,mrtvoj druga.
Препоруке:
25
97
12 субота, 01 децембар 2012 21:13
bondsteel!!!!
@sinisa

dacic i vucic vec su upoznati kako je stanje na terenu!
Препоруке:
5
77
13 субота, 01 децембар 2012 21:15
OKVIR
Politiku vec dugo ne citam, nista joj ne verujem, medjutim to sam nasao i na sajtu Fakti:

http://www.fakti.org/serbian-point/rusija-spremna-da-srbiji-isporuci-12-mig-29m2-i-pvo-sisteme-s-300

tako da verujem u istinitost iznesenog.

Gospodin Lazanski je zaboravio poentirati:
Sa dovoljnim brojem raketnih sistema i dobro uvezbanim posadama na tim raketnim sistemima, nikom ne bi palo na pamet da ponovo vrsi agresiju iz vazduha na Srbiju, tako da se izbijaju iz ruku bilo ciji argumenti da bi se neko usudio da ponovo vrsi agresiju na Srbiju.

Posebna je pogodnost nacin placanja - onim sto imamo (poljoprivredni proizvodi i drugo sto vec proizvodimo).
Препоруке:
126
3
14 субота, 01 децембар 2012 21:15
uzgred
Mi nikom ne verujemo, samo Soroševim parama.
Hoćemo novi 5. oktobar!
Dole vlast!
Препоруке:
77
8
15 субота, 01 децембар 2012 21:21
/ Narikača/
Žali se baba Simani !
Препоруке:
64
3
16 субота, 01 децембар 2012 21:27
Иван Алексић
Контранапад!

(Где је сад Алкар? Да се није, не дај Боже, уплашио?)
Препоруке:
80
3
17 субота, 01 децембар 2012 21:44
Konobar
Ne trebaju nama braćo avioni, to smo videli kada je posada PVO pod komandom Zoltana Danji oborila "nevidljivog" na avio liniji Avijano - Buđanovci. Nama treba na nebu kišobran S 300/400 i na zemlji T 55 koji po oranju daje ritam pešadiji u napadu od 14-15 km na sat. Iza linije tuče "Nora" u baražu, sve razvaljuje i milina jedna. Onda ide naš lepi T 55, niska silueta, motor idealan za težinu, naoružanje besprekorno, proizveden u preko 1 milion i 100.000 komada u svetu i Rusiji do sada. Imaju Rusi toga za Srbe sigurno, da zamene ove što su Tadić i Šutanovac dali u "US Steel" da se pretope. Obučenih i proverenih posada hvala Bogu imamo. Majko Rusijo pomagaj, daj čelika i ognja, pa na jug kao 1878. Srbija je večna dok su joj deca verna.
Препоруке:
158
11
18 субота, 01 децембар 2012 21:51
vojvoda
Odlicna ponuda ali ako su informacije tacne evo novih ponuda i iz EU jer to je stara provaljena taktika.Sad ce oni samo gledajte...
Препоруке:
78
3
19 субота, 01 децембар 2012 22:01
ЂУРЂИЈЕ
Конобаре,
Ако ти није јасно чему служе авиони, онда преброј колико их има, Русија, САД, Швајцарска, Финска... или ћеш плаћати другог да ти чува ваздушни простор. Јер да би добио паре од прелета, држава МОРА да има средство које врши визуелну идентификацију циља, а то ракета не може, зато не дај олако нестручне коментаре, неби ли заблудео још неке...
Препоруке:
65
12
20 субота, 01 децембар 2012 22:26
Konobar
@Đurđije
Pare od preleta se dobijaju tako što se NAJAVLJENA komercijalna letilica identifikuje zemaljskoj kontroli leta. Da bi se NEPRIJAVLJENA letilica uočila potreban je radarski sistem, najbolje vezan sa S 300, recimo. Radarski sistem alarmira domaći avion koji može da bude i MIG 21 da poleti i stupi u vezu sa letelicom i kaže im šta treba. Ako ne poslušaju, onda onaj isti sa radara prvo nazove ženu i decu da gledaju vatromet i onda spraši S 300 u letelicu i GAME OVER.
Препоруке:
75
7
21 субота, 01 децембар 2012 22:27
Ненад
Све вести овог типа које чујете ових дана су обичне димне завесе,док камарила на власти не заврши ову велеиздају. Хоће да створе једну лажну слику код народа како они тобоже намигују и на другу страну а такве вести је најбоље пласирати преко новинара чији патриотизам се не доводи у питање!
Препоруке:
104
5
22 субота, 01 децембар 2012 22:52
Rubin
Pošto smo ovakvi-nikakvi, pametnije bi bilo da im iznajmimo teritoriju na 20 godina, a oni da nas naoružaju i obuče, da definišemo odbrambenu doktrinu, uposlimo naciju i izravnamo neke stare račune iz pređašnjih ratova. Za ovo nije potreban SANU već petlja da se sudbina uzme u svoje ruke! Da naša veze bude kao Rus-Srbin=Rubin!
Препоруке:
57
2
23 субота, 01 децембар 2012 22:54
робокап
Волео бих да је ово истинито али сам скептик.Мислим да РУСИ овом понудом (ПОД УСЛОВОМ ДА НИЈЕ СПИНОВАЊЕ ЈАВНОСТИ ДА БИ СЕ ОБАВИЛИ ПРЉАВИ ПОСЛОВИ У ВЕЗИ КОСОВА) хоће наш ТРИЈУВИРАТ НИКОЛИЋ;ВУЧИЋ ;ДАЧИЋ да истера на чистину и да се напокон определе јер се изгледа и РУСИМА смучила ова наша дволичност.
Препоруке:
98
3
24 субота, 01 децембар 2012 22:57
@Ненад
A verovali ste Sorošu?
Препоруке:
41
4
25 субота, 01 децембар 2012 22:59
ЂУРЂИЈЕ
Систем ПВО чине Радари, ПВО ракетни системи и ЛОВАЧКА АВИЈАЦИЈА. Нико није рекао осим тебе да нам један део тог система и то најборбенији не треба. Мигови 21 иду у заслужену пензију као најбољи ловачки апарати икада направљени, али веома стари. Руси то неби нудили и ми то неби куповали да нам нетребају. С тим у вези еде лези.
Препоруке:
36
5
26 субота, 01 децембар 2012 23:08
Zoran
@Nenad
Bravo Nenade i ja mislim da su ovakve vesti samo dimna zavesa ali ne samo ovakve vesti nego i ova hapsenja po Srbiji su takodje dimna zavesa i kupovanje poverenja kod nas naivnih. Sustina je u tome da nasi nisu nasi.
Препоруке:
64
6
27 субота, 01 децембар 2012 23:36
staljingrad
gde li se dedose albanopolisi alkari ?
Препоруке:
60
2
28 недеља, 02 децембар 2012 00:11
Зоран
&Проблем су паре

Па нака нас поново ставе у економску изолацију, и нека укину инвестиције. Кад смо били у изолацији и када није било инвестиција сви смо у кући имали посао, радили и живели достојанствено. Сад само ја радим а деца ми са просеком преко 8.5 раде у иностранству посао мало бољег техничара. Јесте да имају добру плату али за три године неће знати ништа.
Препоруке:
46
2
29 недеља, 02 децембар 2012 00:15
Страдија
Један битан моменат у вези набавке ових система.Наиме за који дан почиње градња Јужног тока руског стратешког инфраструктурног пројекта који би добрим делом требао да иде преко за сада остатка Србије.Говори се и о неким крацима према Р.Српској и Македонији.Значи Руси не дају милијарде евра за изградњу истог ако нису обезбедили сваку врсту заштите,политичку и војну.
Препоруке:
65
2
30 недеља, 02 децембар 2012 00:21
синиша @ Bondstil, Горан Јефтовић
Знам за шта служе С400 и то значи да Шиптари, па и Американци и остали у Бондстилу не могу да рачунају на коњицу, односноо да ће неко доћи да их спашава.

Ситуација са Бондстилом је оваква, ако би се испоставило да су руске ракете, нису ваљда све одбрамбене противавионске има нешто и земља земља, стигле и постављене тог часа би се НАТО војска удаљила на безбедну даљину од најмање две хиљаде километара. Мени лично не би сметало ни да остану, да се мало пешадија вежба у гађању на њима. Летос кад су биле оне барикаде, КФОР-овци су били престрављени од страха пред потпуно ненаоружаним људима и након пет дана потпуно, пре свега психички исцрљени.

Горане, у нашој војсци и полицији има довољно способних и спремних људи за акцију. Мој избор су Искендери и сигуран сам да би на саму непроверену вест да су ту негде у припрени ови из Бондстила побегли главом без обзира.

Проблеми са свих страна за Американце. Ко још да мисли на Шиптаре.
Препоруке:
83
2
31 недеља, 02 децембар 2012 00:22
The Jack
Znaci rusi nude gotovo besplatnu vojnu pomoc. Ne mogu da daju dzaba, jer nije po protokolu, a neko moze da pomisli da imaju neki "prikriven" interes!!

Ponavljam da smo, sa zastarelim borbrnim sistemima uspeli da dobro osakatimo nato avijaciju.
Sa ovim sto nam rusi nude (MIG-ovi, BUK sistem, legendarni S300/400) situacija na terenu se menja.
U kom pravcu? Pa u tom pravcu gde ce svaki let borbenih letilica u dometu ovih sitema biti najvljen srpskoj PVO, cisto da ne bude posle - a ono, medjutim ...
Recju - nemoguce je povrediti srpski vazdusni prostor, a biti neelimisan.
Sa te je pozicije lako voditi pregovore. Setite se samo pregovora Rusije i Gruzije povodom problema Juzne Osetije. Kacusa i Zil su govorili, a gruzijci se nisu mogli dovoljno duboko ukopati. Nako sest casova problem nije vise postojao - bukvalno!!
Препоруке:
72
2
32 недеља, 02 децембар 2012 00:32
Konobar
@Đurđije
Kakve veze ima LOVAČKA AVIJACIJA sa novcima od preleta iz prethodnog komentara ? Izgleda neka SNS zabuna je u pitanju. Zbog takvih Srbija čeka Šešelja. Činjenica stoji da je dobar RADARSKI sistem i PVO najboljei sredstvo odbrane. Ajd' neka neko pokuša da preleti preko siromašne Severne Koreje koja ima stari MIG 21, a na zemlji S 300/400. Nema toga majčinog sina.Koji bre avioni i bakrači, od 6 ( šest ) naših uništenih tenkova 1999 samo 2 ( dva ) su pogođena iz vazduha. I to samo zbog toga što nisu bacili hladno mokro ćebe na motor i alufoliju na rešetku da blokiraju IC senzor na raketi. Koliko je bre avionskih raketa završilo u zapaljenim traktorskim gumama i maketama od kartona i letvi kada se improvizovalo onako baš srpski kada muka natera. Nama treba S 300/ 400 za nad glavom i najmanje 500 komada T 55 i NIŠTA više da se spojimo sa Grcima na Jonskom moru.
Препоруке:
64
6
33 недеља, 02 децембар 2012 00:34
Милутин
Ои Расиоо међу шљивама,....


Даваи! Даваи!Даваи!
Препоруке:
45
2
34 недеља, 02 децембар 2012 00:43
baba mica
Ljudi polako
mislim da ste ostrasceni
vodjenje spoljne politike je malo kompleksnija stvar
Olako dajemo epitete izdajnika,prodanih dusa,stranih najamnika.
Mislim da se polako naslucuje izlaz iz ove lose situacije,da je dosadasnja zapadna politika prema nama dostigla vrhunac i da im sleduje silazna putanja, a nadam se da cemo za 15.godina imati puno pravo i snagu da se ponasamo kao Izrael.
A za to nam je potreban veliki tata,koji stoji iznad tebe i samo aminuje.
Jedno neduzno Srpsko uvo, odmah potom, od tri sela jedna dobra livada.
Trenutno smo u totalnom raspadu svih drzavnih sistema i ne treba zaboraviti da je zuto preduzece krivo za to a popravka toga iziskuje vreme,ljude i krvavi rad na terenu.
Kada se ,izmedju redova,pazljivo procitaju izjave nasih politicara na vlasti,zapadnih i ruskih funkcionera,vidi se titrav odsjaj plamena na kraju puta
Samo polako,nicija nije gorela do zore.
Dogodine u Prizrenu
Препоруке:
75
5
35 недеља, 02 децембар 2012 01:16
Aleksandar
Po svoj prilici dobar deo ovoga naoruzanja je vec stigao...
Препоруке:
40
3
36 недеља, 02 децембар 2012 02:08
loody
@baba mica
Potpisujem sve sto ste rekli. I meni kao i verujem u 90% Srba udari krv u glavu i odmah bi se hvatao puske medjutim nadam se ustvari sam uveren da prvi put imamo prave ljude na pravim mestima.Nama sada trebaju Obrenovici koji ce skute da ljube a Karadjordjevici da cekaju svoj cas Mi moramo da igramo kako nam evropa svira a u medjuvremenu da jacamo drzavu i vojsku sve dok svirka ne prestane. E onda uz pomoc Boga i Rusije da namirimo racune.
Препоруке:
28
17
37 недеља, 02 децембар 2012 02:30
ХлаоРу
Камо среће да ишта од овога буде, али с обзиром на то ко води ову државу чисто сумњам. Само када бисмо купили с-300, то би већ била велика ствар.
Препоруке:
28
3
38 недеља, 02 децембар 2012 02:39
Gordana
Najkonkretnija ideja je ono sa iznajmljivanjem Srbije Rusima na 20 godina!
Visestruka korist; nebi placali vracanje iz mrtvih nase vojske, zaposlilo bi se stanovnistvo, oterali "geniji" koji nas bezalternativno vode u propast,sprecile dalje "strane investicije" -prodavanje u bescenje nasih resursa slovencima , hrvatima, a uskoro ,verovatno ,i siptarima,pocistili i upristojili mediji, NVOi,prisebili separatisti , otkacili se kacini, filei, brameci, MMFovi,i ini "dobrocinitelji",...
Jednom recju postali bi ,posle ove uzasne Golgote kroz koju prolazimo, srecna i normalna zemlja.
DRAGI BOZE USLISI NAS MOLITVE!AMIN!
Препоруке:
25
4
39 недеља, 02 децембар 2012 03:52
Istoricar
E, Rogozine, Rogozine, vidim kako ste pomogli Gadafiju a sada Sadatu. Mislis da ce Srbija pristati da vam placa dolare za to vase gvozdje. Bolje ti brani svoje saveznike sa tako mocnim oruzjem a Srbiju ostavi na miru.
Препоруке:
7
82
40 недеља, 02 децембар 2012 04:18
Kojim oruzjem da se branimo od Vucica?
Sve je to lepo, ali nama je sad najnuznije da se odbranimo od nemackog oruzja koje nosi ime "Aleksandar-Alek Vucic", i koje predstavlja usavrsenu verziju isto tako nemackog oruzja "Boris Tadic"! "Alek", koji u Srbiji radi sve osim funkcije koju je prigrabio - ministar odbrane! - razara Srbiju iznutra, a tu ne pomazu "migovi"! Imaju Rusi i za tu "boljku" lek - na sud, pa u zatvor! A ne da nam "Alek", za porciju psece hrane iz Nemacke, prodaje Srbiju Sipcima, Nemcima i Amerikancima!
Препоруке:
42
4
41 недеља, 02 децембар 2012 04:32
Хришћанин
Наравно да сам као хришћанин одгојен у духу љубави и човекољубља и да сам против рата и насиља сваке врсте, али надам се да ће се коначно остварити сарадња (у сваком погледу) са Русијом и нашим братским руским народом. Тако би била испуњена жеља целокупног српског народа (они који тврде супротно су доказани непријатељи) и коначно би се могли равноправно супротставити душманима који су непрестано у офанзиви и који користе сваки моменат наше слабости и неорганизованости. Нисам песимиста, напротив, верујем у опоравак српског националног бића и уздизање из овог блата у које смо гурнути. Морамо бити спремни војно, технички и психички, јер само наивни верују да неће бити нових сукоба на овом нашем трусном подручју. Само молим Бога да нам отвори очи и помогне да не заборавимо блиску прошлост и велике жртве које су пострадале од руке луциферових поданика (данас утицајних држава, ЕУ чланица и једне која ће то ускоро постати). Поздрав читаоцима, господину Лазанском и редакцији НСПМ.
Препоруке:
42
3
42 недеља, 02 децембар 2012 05:20
Brane2
Koliko paljenja oko gluposti u komentarima...

Ništa od toga neće u jednom koraku vratiti Kosovo.

Rusi samo povećavaju svoju prisutnost, ništa više.
Nije ni njima do toga, da sad Srbiji jedva nekako daju kredite, a ova ih spiska u sledećem ratu.

Niko nije lud da tako baca pare, a posebno Rusi, koji su i danas, kad ime je daleko bolej nego pre, kritično kratki s lovom.

To _može_ da bude dobra vest u smislu _stvaranja_ bar kakvog-takvog partnerstva (daleko od prave alternative EU), koje bi bar malo otvrdelo sadašnje mekane tačke Srbije.

To bi moglo dobro da se odrazi na konačni Kosovski deal i još štošta. Ali NE na ukidanje kosovske samostalnosti.
Препоруке:
8
54
43 недеља, 02 децембар 2012 07:39
Ђука
А Николић ћути као да је мутав. Вуче га онај изрод од Вучића као да је неспособан сам да размишља.
Препоруке:
29
4
44 недеља, 02 децембар 2012 07:44
ВЕОМА ЗАНИМЉИВО
Зар нисте приметили да Руси ове понуде нису изнели за време Врховнног Жутника, већ баш данас, кад им је, по свему судећи, власт по вољи.
Препоруке:
13
23
45 недеља, 02 децембар 2012 10:08
Јовиша Видић од Рудина
Српска војска (не војска србије) треба да има авијацију - ВЕЛИЧИНЕ - како би се одржао континуитет пилотског знања, као и за пресретање у миру непријављених летећих објеката изнад српске територије. Целу територију Србије умрежити радарима најновије генерације, поставити радарсимулаторе за збуњивање непријатеља. Образовати војнике тако, да свако успешно може владати: војном техником, руковање електроником вожњом тенка и сл. Увести обавезну војну службу, како за мушкарце ,тако и за жене. Кад све ово постигнемо онда ће и српска дипломатија бити успешна и уважавана као и нација у целини. Куповати скупе авионе да брани тако малу територију као што је Србија је велика грешка. Пракса је показала, да од авијације у последњем ратовању нисмо имали никакве користи.
Јакој дипломатији потребна је јака војска, а Србија то данас нема.
Препоруке:
26
5
46 недеља, 02 децембар 2012 10:24
Бели Орао
""Баба Мица.

Тако је бако-ниси ти бака.
Кад будем видео строј у Батајници, а тако се то ради кад се врши пренаоружавање, онда ћу тај Дан да узмем за преславу.
Препоруке:
32
2
47 недеља, 02 децембар 2012 10:46
Porta
Poštovani Lazanski kako stižu. Je li preko gasovoda Južni tok. Znao sam da ga ne grade za gas
Препоруке:
3
52
48 недеља, 02 децембар 2012 10:56
Vlado
Aha, kako da nece, s-400 da daju u ruke nato djacima. Nisu Rusi dudinje jeli.
Препоруке:
38
2
49 недеља, 02 децембар 2012 11:00
KPS
Hajde da se kladimo da ce sledeca ponuda biti BULAVA i TOPOLJ M.
Препоруке:
4
17
50 недеља, 02 децембар 2012 11:17
Ivica
Ajme Srbi ala se vi napaljujete na ratnu tehniku i ratovanje :))

Pa ako vam je još do ratovanja, a vi ratujte. Stavite te S-400 i napadnite Ameriku (sa dometom 400 km) ;) Baš bi volio da vidim kako srpska raketa pada na Bondstil, to bi bilo veoma zanimljivo za gledati.

Jadna Amerika, ne može vam ništa. Čak ni sa Tomahawk raketama koje se ispaljuju sa brodova na Jadranu i lete tik iznad krovova kuća. Sa Tomahawkima su razorili pola Iraka, ali vi ćete da imate S-400. E zato vam trebau interkontinentalni balistički projektili, Amerika ima da drhti.

A možda se i mi umiješamo, onako iz dosade. Mi već navikli na razaranje, sad je na vama red da i vi probate. Malo ćemo se gađati rusko-američkom tehnikom, ali kao i uvijek svaki sukob na Balkanu odlučuje vojnik na terenu. Znači opet slijedi bežanija. Vojnički pozdav
Препоруке:
6
90
51 недеља, 02 децембар 2012 11:21
Живорад
Вероватно добар дил. Али, пре свега, зато што морамо имати авионе за заштиту ваздушног простора и страних зракоплова пролазе кроз српски ваздушни простор.И зато је рационално купити јефтино а подједнако добро.
Иначе, не мислимо ваљда сам против НАТО?
Русија је далеко све док се Руси не врате бар у Бугарску.
Дотле смо сами.
Препоруке:
11
24
52 недеља, 02 децембар 2012 11:29
xz
,,Srbija će biti toliko jaka da će svako razmisliti pre nego što upotrebi oružje protiv nje''. Priče za malu decu.
Препоруке:
7
40
53 недеља, 02 децембар 2012 11:34
Mili
Srbija može da dobije kompletno naoružanje od Rusa, kao što je već imala jer JNA je bila ruska tehnika. Ali ne može da dobije najvažniju stvar a to je hrabrost u ratovanju. Zato je i izgubila sve ratove od deset puta slabije naoružanih protivnika. Žali Bože oružja dragi Rusi.

A i ne znam kako će da vam doture to oružje, a ovamo NATO pristane u albanske luke i isporuka nesmetana od oružja do pješadije. Ali ipak zabavno je gledati kako se napaljujete na oružje, umjesto da gledate kako da nahranite djecu. Vi ćete vašu radije poslati na 5 miliona Albanaca, pa šta bude. A šta će biti svi mi znamo (osim vas)
Препоруке:
4
73
54 недеља, 02 децембар 2012 12:14
Jasna Simonović
Katastrofa! Šta uopšte vojuno neutralna zemlja ima da traži po Natou,i ostalim vojnim organizacijama...
Pa još to da plaćamo!
Je l to i dalje ključa "genetska tajna" tipa "Gaji sina i šalji u vojsku, Srbija se umirit ne može" umesto "genetske istine" tipa deklaracije o nezavisnosti?...tako nekako
Препоруке:
7
43
55 недеља, 02 децембар 2012 12:14
Олд Кресоје
Идеално би било стотинак авиона МИГ-29М2 и педесетак хеликоптера Ми-28Н. Нажалост, то је у домену жеља и снова, с обзиром на то у каквом стању нам је држава. Ипак, боље ишта него ништа. Надам се да је то само почетак.
Препоруке:
34
4
56 недеља, 02 децембар 2012 12:18
au mile
Ма ова понуда Русије није ништа.
Ево,читам у новинама да Европски парламент препоручује хитну доделу ДАТУМА за почетак преговора.
Еееееј човече. ДАТУМ!!!
Шта ће нам војна помоћ Русије, независност, поштовање, сопствена енергетика, равномеран развој. То је ништа према ДАТУМУ.
Па кад почнемо да вичемо слично као покојни Зоран Радмиловић ("Ја сам члан библиотекееее!) : Ја имам ДАТУММММММММММММ!
Препоруке:
75
3
57 недеља, 02 децембар 2012 12:33
Lajavi
Kada god se NAŠEM narodu i zemlji, smeše velike NEVOLJE, uobičajena JE praksa, da se seti DOLARA IZ AMERIKE koje će USA and co., bacati iz aviona, ILI RUSKE BRAĆE koja samo što nisu prešla Dunav i sredila stanje u Srbiji, a kad od toga ne bude ništa na red dolazi Teslino oružje i slično. Sve u svemu, opet će nas TEŠKO KOŠTATI iluzije i iluzije, da će u Srbiji poteći med i mleko, zahvaljujući evro-američkim investicijama (ujki iz Amerike), ruskom oružju i kineskim kreditima koji samo što nisu stigli.
Препоруке:
10
26
58 недеља, 02 децембар 2012 12:47
OKVIR
@Mili
Zabavno je citati vasu "napaljenu zabrinutost" kako ce Rusi da nam doture oruzje. Smehotresno je koliko je glupo i jos ponesto.
Препоруке:
36
7
59 недеља, 02 децембар 2012 13:01
Србија може увек да се прехрани
Српска војска мора да има авионе, свуда около су НАТО земље које Русији не дају прелет кад затреба. Тако је било и 1999. године.

Сем оружја, Србији је потребна државна стратешка идеологија која ће бити усмерена на људске вредности и социјалну правду, а не потрошачко друштво које постаје све више подложно реклами и површности.
Сада се може добити казна ако куче погледате попреко, али кад вас банке и трговине навлаче да се задужите и отерате породицу и себе у пропаст, то није кажњиво.
Штедња, добра организација, људске вредности, подршка памети и науци, све то за 10 година може да да одличне резултате. Без кредита. И с подршком земаља као што су Русија и(ли) Кина.
Препоруке:
33
5
60 недеља, 02 децембар 2012 13:13
Олд Кресоје
@OKVIR
...а можда је некима криво што они неће добити нове авионе и ракетне системе, бар у догледно време (можда и никад)па користе прилику да покушају да нам направе штету, бар на овај начин. Крајње је време да Србија престане да изиграва врећу за ударање и иживљавање свим суседним државицама, које тако желе да лече неке своје комплексе.
Препоруке:
40
2
61 недеља, 02 децембар 2012 14:30
Бели Орао
@Конобар. Твоји су коментари увек добронамерни, али послушај Ђурђија. Систем ПВО се тако зове јер је систем тј. целина. Ту иду и ј-це ВОЈИН које су помогле п.пук.Ђорђу Аничићу и екипи да обори невидљивог.
П.С.
У неко време К-дант РВиПВО је био један коњички официр(нема везе који је) који је сматрао да авијација није потребна.Хвала Богу па није то прогурао, али незнање је оно што убија.
Људи или воле или не воле пилоте. Они што их воле,воле их, а они други би то хтели да буду, али како рече Бајага чији је отац пилот МиГ21 "сви би хтели бити авијација..."
Авијација је оно што вуче и гура.
Желим вам свима угодно поподне.
Препоруке:
21
7
62 недеља, 02 децембар 2012 15:01
Др2
Шта један С400? Дај пет комада. Шала наравно у стилу филма "Ко то тамо пева". Да ли ће Тадић и ШуНАТОвац да кривично одговарају због уништавања одбранбеног потенцијала српске војске? То мора да буде васпитна мера за будуће издајнике.
Препоруке:
36
2
63 недеља, 02 децембар 2012 15:28
Zoran S
Nisam hteo da se javljam ali kad pročitah sve ove Obilićke, krenuše mi suze radosnice od silnog patriotizma. Ako hoćeš da vodiš rat treba ti najmanje šezdesetak borbenih aviona a satim možeš samo hrabro i skupo da pogineš za domovinu. U ovim uslovima nam je jedna eskadrila aviona četvrte generacije i nešto pvoa potrebno za osnovnu kontrolu našeg neba i osnovne potrebe. Čak i Migovi 29 su previše za to ali ajde sada, zaista je predivan avion. Ovde se ne radi o oružju za rat već o opstanku našeg Vazduhoplovstva.I nešto malo za aeromitinge i da nam se provoza poneki ministar odbrane kao što je to voleo Šutanovac da radi.
Priča je inače bajata i Lazanski malo loži tiraž u nedeljnom izdanju i pomalo podiže moral naciji pa to i ne smeta previše.
Oružani sukob možeš dobiti jedino ako ga ne vodiš. Radom , mozgom i dobrom organizacijom ćeš više postići nego sa hiljadu migova. Ovako su kao Nemci izgubili zadnji rat a vidi šta rade. Počeli su da pucaju tek kada su dobili hladni.
Препоруке:
16
19
64 недеља, 02 децембар 2012 15:33
Сале
Одлична понуда али и-после-вука-вучић је сигурно неће прихватити. Сачекаће недељу дана, да слегне прашина, а зтим ће поново галамити о еу-ропским интеграцијама и стра(ш)ним инвестицијама.
Препоруке:
15
3
65 недеља, 02 децембар 2012 15:33
Ксенос
Не ликујте пре времена.
Овакве ствари се не износе јавно. Ко је тај новинар да тако гласно говори о томе? Почињем да сумњам у њега. Јако много. Зар натовци нису могли да плате неког новинара нижег ранга да то "обелодани" те да их "упозори" на "руску опасност"?
Размислите зашто је ова вест изнета у јавност. Можда руској страни ова манифестација и не одговара. Благо томи аци тачићу... сад су скупљи :)
Препоруке:
15
9
66 недеља, 02 децембар 2012 15:37
Ксенос
Не ликујте пре времена.
Овакве ствари се не износе јавно. Ко је тај новинар да тако гласно говори о томе? Почињем да сумњам у њега. Јако много. Зар натовци нису могли да плате неког новинара нижег ранга да то "обелодани" те да их "упозори" на "руску опасност"?
Размислите зашто је ова вест изнета у јавност. Можда руској страни ова манифестација и не одговара. Благо томи аци тачићу... сад су скупљи :)
Препоруке:
14
8
67 недеља, 02 децембар 2012 16:05
Vladimir Dž
Pošto smo na glasačkoj klackalici, i može da nam se desi da opet pobede euro-fanatici na sledećim izborima, šta će da radi nova euro vlast sa ruskim oružjem kad znamo da vole da se slikaju na američkim nosačima aviona?

Oće li oni to rusko rasprodati zemljama trećeg sveta pa uzeti nove F15 ili F16?
Препоруке:
15
2
68 недеља, 02 децембар 2012 16:19
cane
Sad će prozapadni glasači uvek imati izgovor da nam snažan ruski faktor nedaje mogućnost bržeg razvoja jer zapad koči dotok novog novca zbog prisustva Rusa.

Voleo bi da su ostali demokrate na vlast pa da ti glasači osete ljubav sa zapada. Kako je Šešelj jednom prilikom rekao: sami će jesti svoja....
Препоруке:
20
2
69 недеља, 02 децембар 2012 16:24
AntiNWO
За ове што величају томахавке, само једна информација, S-300PMU2 може да изађе у сусрет метама које се крећу на висинама од 10 метара па до 27 километара. Такође S-300PMU2 има успешност 80-98% у обарању истих тих томахавкова. И то све још 1997. када је представљен јавности. S-400 може све то и још много више. Ако сте мислили да је S-300/400 намењен само за обарање авиона, варате се.
А за ове што заговарају некакву неутралност и пацифизам, слажем се, али тек када будемо видели да то прво ураде сви остали.
Наравно мислим да је ова понуда, заједно са пар скоријих акција Русије својеврсни ултиматум садашњој издајничкој власти да покаже своје право лице.
Препоруке:
33
2
70 недеља, 02 децембар 2012 16:59
Јовиша Видић од Рудина
Видим да се многи Срби и Српкиње разумеју у ратну стратегију, посебно у авионе, а понајвише они који ни војску служили нису. Нема везе, ни фудбал играли нису али да саставе репрезентацију - ту су прави експерти. Него ја онако, да приупитам? Шта да раде пилоти са поменутим авионима кад узлете, например, са аеродрома: Батајнице, Поникава, Ниша итд. кад после неколико минута морају правити заокрет, како неби повредили простор суседне државе? СРБИЈИЈА МОРА - РАДИ ЕфИКАСНЕ ОДБРАНЕ - ДА ПОСЕДУЈЕ: РАКЕТЕ ЗЕМЉА-ЗЕМЉА, ЗЕМЉА-ВАЗДУХ. Није неопходно да нам Руси транспортују за Србију с-400 већ ја довољно да нам дају детаљну документацију, цртеже, прорачуне и сл. Србија има знања и ресурса за такву производњу. Руковање ПВО-вом треба увески као обавезан предмет у стручне школе. Ово није могуће постићи док имамо министра војног, који прети да ће нам (вам) деца бити гладна, ако са пута европског скренемо.
Препоруке:
20
2
71 недеља, 02 децембар 2012 17:28
Луди Ванко на рапорт
Одавно нисам читао занимљивије коментаре од свега што по новинама пише.Прво.Овде има коментатора кадрих да воде Армију једне земље.Разликују се али се и усаглашавају.Има мудруих који веле не радујте се пре времена и оних који мисле да треба скочити па рећи хоп.
Има наравно и оних који ни у шта не верују и ничему се добром не надају.Алкара нема али има "Историчара".И још неколико.
Цео свет у малом.
Нешто је мало оних који се осврћу на БОНДСТИЛ.Појма немам.Али Русима треба неко изван Русије кад је свуд около опкољавају.Онај ко вели да нисмо храбри и да смо због тога све ратове изгубили, појма нема о нама.Назлили су нас толико да бисмо цео свет могли да смажемо тим гневом.А тек свим овим "искендерима".
Ово што нама на брзину отварају врата ЕУ, с овим вестима је без сумње у вези.Али ми у ЕУ не би смо смели никако.Трулина на све стране бије отуда.Само су Турци спашени јер их нису примили.
Но, охтрабрен сам потпуно.Коментатори су за посао одбране очито кавалификовани.Ја сам редов.Зовите
Препоруке:
38
1
72 недеља, 02 децембар 2012 17:32
Зоран
Ова "вест" вређа људску интелигенцију. Пре неколико дана исти аутор је објавио да Србија продаје ловачку авијацију за коју се не зна ни који мотор ни који радар а ни која ИЦ или навигациона опрема је уграђена. Шта то Србија продаје - сулундаре или пегле за небо. Сада више неће да прави него ће да купи ловце. А и то није за рат него за пресретање. (Како ће то да пресретну Ф-15 који је ушао у ваздушни простор Србије а да не ратују против њега). Вест о куповини се неће пренети када све већ буде инсталирано већ ће ту вест објавити ексклузивни аутор пре времена. Тако да непријатељи имају времена да се припреме и спрече трансфер средстава. Мислим да држава користи овог аутора да испита степен (не) интелигенције овог народа и види до које границе може да га опљачка.
Иначе куповину оваквих средстава без специфичних захтева обављају само корумпиране структуре и само тада се купују преко ноћи. Рецимо чиме ће се то нови МИГови одбранити од ракета од којих нису могли да се одбране стари ...
Препоруке:
24
5
73 недеља, 02 децембар 2012 17:50
Katarina
Mislah da se ne javljam, jer je ovo toliko dobro, da me je srah da se prerano radujem.

Ipak, niko ne pomenu da Srbija mora da jos u ovom skupstinskom sazivu vrati obavezno sluzenje vojnog roka, sa dobro razradjenom opstom vojnom obavezom, bez obzira na uzrast, pol i zdravstveno stanje. Za sve ima posla, ako ne mogu pusku da nose, mogu da glancaju te nove avione, pletu carape, prisivaju dugmad, vode info. rat... koji, eto, ne prestaje...

Tako bi nam se ljudi menje mlatili po kafanama, ulicama i ubijali medjusobno. Pitah svojevremeno, kada je ukidao vojni rok, i pre... Sutanovca sta ce sa ljudima punim snage a dokonim i nezaposelnim da radi kad ih sve raspusti na ulicu. Ne dobih odgovor. Od uvodjenja pranja pelena za momke koji mogu volu rep da izvuku do danas vise je Srba poginulo od svoje ruke i ruke prijatelja nego u NATO agresiji.

Ima li neko nesto protiv opste vojne obaveze?
Препоруке:
35
2
74 недеља, 02 децембар 2012 18:33
Луди Ванко поводом Зорана
Изгледа да они горе не читају ове доле.Зоран је поставио занимљиву тезу тракаљицу.Можда је намћораста али није недобронамерна.Уосталом онај кога су гује уједале и гуштера се плаши.
Но, ја знам наш свет.Био сам на местима где се управља и води колектив.Случајно, наравно и давно.Кад год хоћеш нешто ново, или радикално-има оних који се одушевљавају али су опаснији они који критикују и сумњају.У држави таквих је много више.
Ту је вештинмна не само знати много више од њих , него наћи начин да неутралиш разорно дејствио тих који сумњају и критикују.Мораш да одлучиш где ћеш.Ти који критикују су добри да те опамете и да се не залетиш, али ако све слушаш и немаш своје- оде под лед- и то не ти- него колектив који водиш.
Морамо ићи, радујемо се кад нам се пружи прилика да се из понижњености и притисака одлепимо.Ми смо сви у Хагу у последње време.Ово нам враћа наду.Али није лоше осврнути се у гневу.Зоранов текст заслужује одговор.Оних који знају.Не због свађе, него због наде која нам је лек
Препоруке:
20
1
75 недеља, 02 децембар 2012 19:24
hm
Stvarno verujete Lazanskom!? Verujete i u deda mraza?! Mislim da je krajnje vreme da odrastete!
Препоруке:
11
6
76 недеља, 02 децембар 2012 19:32
хладна анализа
Разочарао ме Лазански.

  • Откуд то он (новинар) зна?


  • Није ли нелогично да се то прво објави у новинама, да се противничка страна детаљно информише и припреми мере спречавања, па тек онда изведе. Да преформулишем: није ли једно здраво да се о томе ћути па тек онда објави кад је све готово?


  • Како ће тачно борбени авиони да се допреме до нас? Да неће да се сакрију у џепу пре контроле румунских, бугарских, молдавских и украјинских граничара?


  • Има ли неко ко стварно верује да ће НАТО окружење да пусти ове летелице преко свог неба?


  • Да ли још неко наседа на адолесцентске приче а ла "Руси ће без питања да их прелете, чик нек их зауставе"
?

  • Да ли људи овде знају да је ПВО систем величине фудбалског терена и да не може да се шверцује у каладонт амбалажи? А притом није ни Лего играчка да је склапаш парче по парче.....
Препоруке:
8
15
77 недеља, 02 децембар 2012 19:37
Дринко Кончаревић
Није све у авионима и ракетама. Искуство говори да пре свега, треба "чувати леђа". Шта вреди сјајно оружје ако иза леђа имате "кртице", које све подривају. Почетак распада СФРЈ је дан када су нам разбијене службе безбедности. Према томе ако желимо ово оружје, онда морамо знати да су у безбедносним службама прави људи,у противном, заборавите све то, чак и кад је прича о том оружју једна безазлена жеља, прича.
Препоруке:
19
1
78 недеља, 02 децембар 2012 20:44
Бели Орао
""Луди Ванко. Ови горе стварно не читају ово доле, да не кажем теже. ""Зоран је највероватније добронамеран, али не зна да су претходне анализе, анализе и остале студије направљене одавно.
Да скратим, МиГ29М је авион за нашу земљу и ту дилеме нема. Подржан са јаком ПВО и ј-цама ВОЈИН је успех у одбрани земље. Да смо имали то не би нас ни напали, јер су цвилели као мали керићи "има ли црвених мигова".
Препоруке:
16
2
79 недеља, 02 децембар 2012 21:35
Зоран
$Бели Орао
Колио сам ја разумео Ванка он је тражио неко стручно мишљење (не кажем да ти ниси стручан) а не комесарско "МиГ29М2 подржан са ПВО је најбољи и тачка". Можда је то и тачно али како да верујем аналитичарима који су нас увалили у оно 1999. Све је било оптимално а сналазили смо се после како смо знали и умели. Сети се само оне пароле да су цевни уређаји бољи од полупроводничких јер су неосетљиви на ЕМИНУ. Па што не купише и нуклеарно оружје да искористимо ту предност.
Препоруке:
11
1
80 недеља, 02 децембар 2012 22:05
Petar Raski
A što Lazanski nije rekao i gde to stižu - da idemo da ih dočekamo. Posle onog katastrofalnog komentara na Aeromitingu i nelogičnosti oko NA, sada još i ovo. Ovo je jedno golo nabrajanje imena oružanih sredstava i njihovih karakteristika bez ikakve analize kako će takva sredstva obezbediti sigurnost zemlje. Ovakav članak mogao je da napiše normalni osnovac u osmom razredu škole.
Препоруке:
14
3
81 недеља, 02 децембар 2012 22:55
Зоран
&Катарина

Имам ја. Ако је онаква каква је била у ЈНА боље да је нема (осим часних изузетака, сводила се на чишћење просторија, кување кафа старешинама, бежање у град и слично).
Али ако се добро организује и људи се осете стварно неопходним и корисним у систему одбране онда је то стварно неопходан и добар потез. С тим да се рачуна у радни стаж а не да они који избегну службу буду у предности над онима који су одговорни.
Препоруке:
11
2
82 недеља, 02 децембар 2012 23:03
синиша @ хладна анализа
Ја бих тунелом испод Румуније и Бугарске..
Препоруке:
6
4
83 недеља, 02 децембар 2012 23:51
Драгутин
@ синиша

Није нама харадинај прави непријатељ већ НАТО.
Са шиптарским терористима смо увек могли да "изађемо на крај" али против уједињених злочинанчких нација и америчке војне силе тешко...ту нам итекако треба Руска помоћ. Криво ми је што то није урађено на време, одмах 1990.године - да је Слоба био паметан да стационира Руске војне базе у Србији и да се одмах наша војска реорганизује и наоружа са њиховим наоружањем! И онда не би било ни грађанског рата, ни жртава и окупације ни бомбардовања ни пропасти привреде...све би било лепше и боље...
Препоруке:
12
3
84 недеља, 02 децембар 2012 23:58
Бели Орао
""Зоран. Пријатељу, не знам шта више да ти кажем. Написао сам да анализе, студије и томе сл. постоје,јер то знам... Никад нисам био комесар, нити ћу. Такође нисам никад комесарски, већ чињенично писао.Иначе немам обичај да полемишем, али с обзиром на твоје име може лагана прича.
Чак и Сингапур има РВ и ПВО(о томе сам писао више пута ових 4-5 година колико смо овде)...МиГ29 у односу на Су27/35 није решење, али за Сухоја мора мало и парице да се спреме тј. он је за сад недостижан сан наших пилота. Зашто 29-ка?Просто. Имамо је,одличан је авион,доказан. Људи су обучени, само им треба мало више налета, а то значи када дођу "чајке" нема проблема, поново се ради као некада.
Да споменем поново АРЈ и ПВО које су део јединственог система. Замислите шта би ови наши "лудаци" направили са С300/400.
Да се другари из ВОЈИН не би наљутили поздрављам и њих.
Закључак. Свака озбиљна земља поседује РВиПВО који је увек био замајац војне индустрије.
П.С.
Мало је фалило да изађе наш ловац.
Препоруке:
10
1
85 понедељак, 03 децембар 2012 00:06
Милорад Николић
""Хладна анализа.
Баш тако. Ако треба, на крају никог неће да питају.
Постоје амерички, енглески и остали француски интереси, али постоје и руски, кинескии интереси слободољубивог света.
Препоруке:
7
2
86 понедељак, 03 децембар 2012 00:18
Katarina
@Зоран
Srpska vojska nikako ne moze da bude "JNA". Znam koliko sam se zaprepastila '91. kada"treca oruzana formacija u Ev..." poce da odstupa... Setih se sta su moji starci pricali kako je vjska na pragu 2.sv.r. bila razbijena jos pri mobilizaciji- jedan od njih, rezervista u avijaciji iz Bg. dobio je poziv za m. u Kotor?! A to je bilo opste.

Svakako da se mora da racuna u staz, ali ne verujem da ce vam se svideti, "moj" plan je 3 godine za muskarce i 1-2 godine za zene, zavisno od roda-sluzbe. Za rezervu u pocetku 1-3 meseca, a za trecepozivce+ vikendi, prvo svaki kasnije redje.... Sve to, medjutim, podrazumeva i promenu obrazovnog sistema, pre svega srpskog jez. istorije, geografije, i temeljnu ref. gradjanskog vas, pa i veronauke. Isovremeno, mora se prestati sa pravljenjima lista za "manjine", u gradjanskoj drzavi nema manjina, iako se postuju prava na jezik i kulturu drugih etnosa.... Ima mnogo toga. Pre svega, da bude cast sluziti otadzbini.
Препоруке:
17
2
87 понедељак, 03 децембар 2012 00:33
Decko iz B.
@хладна анализа
Господине, ако Србија стварно има ту понуду онда она неће бити тајна за окружење и НАТО. Због чега онда да се то не изјави у медијима?!
Друго, ако би Србија пристала на понуду, има доста "међународних" правила који омогућавају испоруке војних средства у друге земље. Дали ћу испоруку да допусте је друго питање.
Али дозволите једну мисли. Седим кући упалио парно грејање, ипак охладнело мало напољу. Незнам дали ћу неки који ћу да крше међународна трговинска правила, да се нагреју на топле очи госпође Ештон и осталих. А има сигурно и доста других шангарепа и батину за наше окружење. Није само запад добар у тој игри.

Једино се питам колико та техник кошта? Има ли неко информације? Колико би коштало да се та техника одржава у исправном стању? Мислим да нетреба сувише инвестирати у технички кадер, пошто сличну технику, бар ако су МиГови у питању, користимо већ. Колико кошта једна батерија С400? Колико ракета нам било потребне да штитимо улазак у КиМ?
Препоруке:
5
0
88 понедељак, 03 децембар 2012 01:28
za @Katarina
ajde Katarina i ostali, kažite onako iskreno. Šta će vama služenje vojnog roka i naoružavanje. Imali ste i jedno i drugo u velikim količinama i... šta se desilo. Ništa

Zato primite se posla i nahranite tu svoju djecu kao i svi drugi što trebaju u regiji. Ne sanjajte srednjevjekovne snove. Kosovo je otišlo za jedan dulji peropd, ostali ne planiraju da vas napadnu. Amerika također. Nema razloga za brigu. Vojvodina ako ode otići će samo zbog vaših unutrašnjih trzavica, za to vam ne treba armija nego pametni političari
Препоруке:
2
18
89 понедељак, 03 децембар 2012 01:56
Brane2
@Katarina:

Svakako da se mora da racuna u staz, ali ne verujem da ce vam se svideti, "moj" plan je 3 godine za muskarce i 1-2 godine za zene, zavisno od roda-sluzbe. Za rezervu u pocetku 1-3 meseca, a za trecepozivce+ vikendi, prvo svaki kasnije redje....


Dobar plan. Ogaditi državu za što više mladih, da ih što više ode u inostranstvo.

Kad budu imali izbor između gubljenja 3-4 godine život u smrdljivoj kasarni bez ikakve mogućnosti života ili makarkakvom radu u inostranstvu za recimo €1000+/mes, vi stvarno mislite, da će večina izabrai truljenje u kasarni ( a onda naravno kasnije i umiranje i traume u ratu ) ?

Da li biste se vi odrekli svog života od ovog trenutka za jedno 4 godine obuke i mrcvarenja, samo da biste posle dobili mogućnost da budete iskorišteni kao topovsko meso - i to naravno praktički džabe ?

Lako je praviti investicije tuđim životima...
Препоруке:
2
15
90 понедељак, 03 децембар 2012 03:06
турас
Ако ова војна "роба"стиже у Србију онда су Руси договорили са НАТО.Тада је договорено и Косметско питање и РС и комплетна подела Балкана.Како ће бити, наши махери су само трчкарала која ће извршавати договорено(то је по Дачи већ приметљиво),ви деће се да ваљати неће.Плашим се поделе Космета на коју је Дачић већ пристао,као да зна да постоји договор великих сила!?Треће, америма би одговарао конфликт Срба и шипаца, тако би се ослободили компромитујућег и непослушног савезника.За нас не ваља ни једно.
Препоруке:
2
1
91 понедељак, 03 децембар 2012 05:18
Gordana
Potpuni sam laik za vojna pitanja, ali mi se smucilo da svaka dzukela u okruzenju tretira Srbiju koa banderu...
Vire iza sirokih ledja velikog brata koji im napravi drzave, sami to nikada u istoriji nisu uspeli za razliku od Srbije, i kevcu li kevcu.E , pa i mi moramo u narucje SVOG VELIKOG BRATA kako god znamo!
Inace, nesto razmisljam, i Izrael je mala teritorija a oma mocnu avijaciju koju respektuju daleko vece i mocnije drzave.Inace neznam zasto mislite da je problem da se oruzje i avioni dopreme u Srbiju? Mi nismo u ratu,(nadam se da i necemo biti), nema embarga na uvoz oruzje (to bi morale s razlogom da izglasaju UN) pa , kao zapadne trice i kucina za koje nemilice Srbija daje devize, mogu da se obnove zastarele i unistene zalihe oruzja suverena zemlje.
Potpuno se slazem da se uvede ponovo sluzenje vojske svih sposobnih gradjana.
Ma, morace Rusi da nam uvedu red, pogubili smo se!
Препоруке:
12
2
92 понедељак, 03 децембар 2012 09:59
Дринко Кончаревић
Транспорт авиона и осталог уопште није проблем. Дунав је међународни пловни пут. Руси имају речно-морске бродове. Затим, ту је и теретни простор у путничким авионима, редовне линије. И сам Вучић је изјавио да ће мо транспортовати наше производе уз помоћ (заштиту) Руса.
Препоруке:
7
0
93 понедељак, 03 децембар 2012 10:01
Bato u NATO
Tekst pun proizvoljnosti i izmišljotina.Rusko naoružanje je vrlo malo provereno u konkretnim borbenim akcijam i sve te priče o nadmoćnosti i
kvalitetu treba uzeti sa rezervom.Kako se Mig 29
pokazao 1999. svi smo videli.Sistemi S300 i S400
su svoj vrhunac dostigli sredinom 80-tih i savre-meni NATO projektili ih buše kao švicarski sir!!!
Препоруке:
0
22
94 понедељак, 03 децембар 2012 10:08
Бели Орао
""Brane 2 као и увек једносмеран. Не чита, већ мисли да је Џон Кенеди па да може напрескок. Катарина је тако сажето изнела да је све јасно(служење војске, стаж...), отаџбина, држава(ма која бре отаџбина? Јел тако Бране2?).
То што су неки прали бакице неће их ослободити обуке.

П.С.
Не лаје кера због села.
П.С.1.
Бране2. Немој ти да мислиш да се ја размећем и да се не плашим. Плашим се. Сви смо се ми плашили, али кад дође густо обучеш кожне гаће и напред нема ти друге.
Послушај макар некад мајора Гавриловића, Курсулу и Бата Колета слику и прилику српског официра из најлепшег ратног филма "Марш на Дрину" или су то можда глупости. Ма који бре Синђелић, Тепић...
Препоруке:
11
0
95 понедељак, 03 децембар 2012 10:28
Иван Алексић
@Bato u NATO

Видесмо у Грузији...
Препоруке:
19
0
96 понедељак, 03 децембар 2012 10:57
Бели Орао
""Бато у НАТО.

Класична провокација. Не петљајте се са имелом.
Препоруке:
14
0
97 понедељак, 03 децембар 2012 11:28
Little Big Serb
Od te kupovine nema nista. EU se nece tome otvoreno suprostaviti, vec ce neko spomenuti, onako usput, da to nije dobar potez i nasi vise ni rec o tome nece spomenuti. Od toga nema nista sem sto smo za trenutak imali malo nade i sem lepog osecaja da nas Rusi jos uvek smatraju ljudima ! Ali mi to vise nismo.
Препоруке:
4
2
98 понедељак, 03 децембар 2012 11:52
синиша @ Brane 2
Бране, немојте ви да бринете за српску омладину. Ако већ бринете, што је људски, заложите се код својих истомишљеника да се врати имовина њихових родитеља и у Словенији, и у Хрватској, на Космету, тиме би та ваша брига заиста добила димензију искрености, а не овако удар на емоције и страх, фуј.
@ Dragutin
српски противник јесте Албанија и Шиптари тиме и Харадинај. За тог противника је потребан и довољана српска жандармерија и 24 до 48 сати.

Што се тиче НАТО пакта, Србија јесте својевремено стала на црту НАТО пакту, са оним што је имала и пркосила му 78 дана, и срушила му илузију технолошке надмоћи. Не решава Србија НАТО проблем, него Обама и Путин, преговорима. НАТО има проблеме од Кореје до Средњег истока и Блиског истока, а ни у Европи ни код куће им не цветају руже, мора да преговара са Русима, а ми ћемо наше међусобице решити са Албанцима.

С 400 тек толико да се искључи могућност НАТО удара. Њима рукују професионалци, а не регрути.
Анахрони сте Бране 2.
Препоруке:
18
1
99 понедељак, 03 децембар 2012 12:13
đeneral
Kakvi s-400 kakvi bakrači. Šta će ti sve to kada smo svi toliko blizu da je dovoljno 24h da jedna armija pređe na teritoriju druge države. Šta će ti onda rakete i slične budalaštine kada se neće znati ko je domaći ko je komšija, ko koga vata za vrat. Ti ćeš kod njega tamo raketirati a on je tebi u tvojoj državi sa svojom brigadom.

Mi na Balkanu smo predodređeni za krkljanac kao i dosad, pešadija i udri pa šta bude.
Препоруке:
1
11
100 понедељак, 03 децембар 2012 14:43
Brane2
@синиша:

Ma kako da ne. Braća Rusi će da časte izdašno naoružanje da ga eto Srbi spraše po svojim željama. A uz to i kredit od skoro milijarde. Bespovratni naravno.

Jer kad Srbija počne rat, biće gusto a braća Rusi treba da shvate, da su Srbi ratnici a ne radnici, pa će te rate kredita morati malo da sačekaju.

Eto recimo nekih 30-40 godina za početak.

Rusi koji jedva da imaju za sebe i to sada kad im ide daleko bolej nego pre, oni će svakako sa najvećim veseljem da naprave takvu investiciju.

Malo morgen.
Препоруке:
1
9
101 понедељак, 03 децембар 2012 15:17
Драган Дамјанић
Тужан текст да се народ мало осоколи.
Свако са грамом мозга зна да све и да је ово наоружање бесплатно Руси немају коме да га испоруче.
Прво би морали да направе пуч у војсци где су тренутно квислинѕи и нато плаћеници па тек онда збацити издајничку власт у Београду а подршка пучистима би била ово оружје и наравно народ(за народ никако нисам сигуран јер је максимално апатичан и све да арбанаси заузму Београд нико не би мрднуо чекајући датум за придруживање или већ слично)
Овако наоружање би пре стигло до Тузле уз пратњу америчког амбасадора и Томе и Вучића него што би и видело Београд.
Поздрав из Земуна СХ
Препоруке:
8
0
102 понедељак, 03 децембар 2012 15:53
синиша @ Brane 2
Из вашег вицкастог коментара је јасно да Русија неће помоћи Србији, а нисте рекли, али као да сугеришете да ће Америка помоћи Албанији и косметским Шиптарима за случај да дође до војног решења проблема Косова.

Ја мислим да ће до војног решења питања Космета ипак доћи. На крају, баладе то питање ће решити Срби и Албанци и то искључиво воним путем.

Што се тиче Русије, сматрам да њихова помоћ ни у наоружању, ни у воној опреми, ни у обуци ни новцу Србији за рат са Албанијом и Албанцима није потребна. Можда би Албанци још и имали неке шансе да изаберу најбољег тенисера између себе па да га пошаљу на мегдан Ђоковићу, али да албанска војска изађе на мегдан Србији, ма у каквом стању и српска војска и Србија били, биће згажени као црви.

Русија је значајна само да би рекла Турској и Америци, ако се почну мешђати "Не мешајте се". Само за то.

С 400 служе само и искључиво да се НАТО одврати од идеја да поново бомбардује Србију.
У новом односу снага неће ни случајно.
Препоруке:
8
0
103 понедељак, 03 децембар 2012 16:14
синиша @ Dragan Damjanić
Знате ли Драгане како се Асад бори против "побуњеника". Подигне авионе и хеликоптере и избомбардује их. Је ли тако?

А знате ли зашто НАТО не уведе зону забрањеног лета и не припрети Асаду да ће му рушити авионе, ракетама или борбеним авионима. Ако мислите да се НАТО боји да Асад не узврати ракетама С300 или С400 варате се. Не боје се да ће узвратити тим ракетама. Знате зашто се не боји? Зато што Асад нема те ракете. Нису му их испоручили Руси. Али, ако би НАТО увео зону забрањеног лета, или ако би покушао да руши Асадове авионе, можда би Руси и могли да испоруче те ракете. Дакле НАТО се не боји ракета, него могућности да буду испоручене. Можда ви миате неко друго тумачење.

Што се борбене способности српског народ и српских официра тиче о тој способности, па и храбрости најбоље говори податак да су ти исти официри и тај исти народ стали на црту 19 богатих и јаких земаља НАТО пакта.

Оружје нису положили, него су склопили повољан уговор у том односу снага.

За подцењивање?
Препоруке:
12
2
104 понедељак, 03 децембар 2012 16:20
Zoran
&Katarina
Odbrana zemlje mora biti duznost svakog coveka sve vreme zivota.Mali narod mora biti militarizovan 100% da bi opstao (Izrael!). Pored svog redovnog posla imate i odbrambene obaveze -fizicka kondicija, osmatranje vazdusnog prostora, granice, rad na izgradnji odbrambenih sredstava itd. A to sa tri godine gubljenja vremena mi se stvarno ne svidja.
&Brane 2
Vlada koja bi bila zainteresovana za odbranu bi strucnim kadrovima zabranila izlazak iz zemlje pa ne bi bilo odlaska. Umesto da programiraju video igrice Microsoftu ubili bi se da naprave citostatike ili IC senzore - ili na kazan kao svi bravari.
&Beli Orao
Nisam rekao da RV i PVO nisu potrebni. Sto se PVO tice sve sto je navedeno (BUK - jos ako je M2, Pancir, i S-300) znam kako bi koristili. Ali kako bi eskadrila MIG-29M2 bila korisna bez senzora koji poseduju MIG35, Suhoi 35, X35 ili Eurofighter, kao i sitema za vodjenje raketa preko 100km ..
Препоруке:
3
0
105 понедељак, 03 децембар 2012 17:08
Бели Орао
""Зоран.
Пишем Вам други пут због српског имена. МиГ 35 је МиГ29 само модификован. То је тактика. Стратегија је да ли ћемо ми то да увеземо. Оставите се завијених коментара. Они који су прали бакама да не кажем шта могу сутра да буду и јунаци, само треба да стисну петљу.
Оставите се ""Бранета2. То је кукавица која купује из фотеље. Тај не зна ни где је Макси дисконт кад дође "кући", а сељаци му смрде на овце. Срам их било.
Препоруке:
9
0
106 понедељак, 03 децембар 2012 19:43
Драган Дамјанић
@sinisa

Не знам каква је сличност између Сирије и Србије и зашто то наводите али знам да Руси имају баѕу у Сирији и тамо им је лако да испоруче било какво оружје такође тамо је на власти проруски режим што у Србији сложићете се никако није случај.
Такође способност Српских официра је давно прошло време они су сада пекари или пенѕионери и Српска војска тренутно не постоји.
Нажалост остајем при коментару.
Препоруке:
4
1
107 понедељак, 03 децембар 2012 19:49
Легиа Семлин
Био 1990. на КУБ М систему, 1999. на "троцевцу". Морам да се јавим у војни одсек ових дана - да могу да ме нађу, ако им затребам. Даће Бог да им затребам. Јесам дебео и без кондиције, али обуку на неком од нових руских система завршићу о свом трошку, ако треба. Само да им затребам!
Препоруке:
12
1
108 понедељак, 03 децембар 2012 20:36
Brane2
@Zoran:


Vlada koja bi bila zainteresovana za odbranu bi strucnim kadrovima zabranila izlazak iz zemlje pa ne bi bilo odlaska. Umesto da programiraju video igrice Microsoftu ubili bi se da naprave citostatike ili IC senzore - ili na kazan kao svi bravari.


Hehe, mislite onako kako je to uradila recimo, pa eto Rusija ?

Kojoje je praktično čitava populacija završila na prosjačkom štapu, pa su morali da prodaju ko je šta imao za siću, prostitucija i kriminal su skočili u nebo a samo retki srećnici danas programiraju video igrice ?

Zanimljvo je, kako vi tretirate tehnički pismene ljude kao neke vrste korisne kretene. Imaju znanja, koja trebaju da stave _vama_ na raspolaganje - zašto tačno ?
Препоруке:
0
5
109 понедељак, 03 децембар 2012 20:50
синиша @ Драган Дамјанић
Слажем се са вама да је велика разлика између Сирије и Србије, али нисам о томе ни говорио. Говорио сам о НАТО пакту и реакцији НАТО пакта на могућност да буде ударен противваздушном одбраном.

Можда је боље поређење Сирије са Либијом или Ираком. НАТО се одлучио да их бомбардује кад се уверио да они јадни немају са чим да узврате. То значи да ни Србију неће ударити ако Србија има С 400.

Не слажем се да Србија нема војску и војнике. На пример тврдим вам да је српска жандармерија врло опака војска. А што се војника тиче, ја сам био обученији и спремнији од сваког британског САС-а или америчке фоке. Сад сам мало остарио, али могу показати млађим како се бори. А пошто не могу да бежим могу да се укопам као Руси и нема одступања.

У сваком случају јачи смо од Албаније намање осамдесет ( 80) пута у сваком погледу.
Препоруке:
9
2
110 понедељак, 03 децембар 2012 21:32
isak
Ovo mora da je onaj kredit sto vam je car Putin obecao.800 miliona dolara pa sve u zahrndzalu tehniku koji Rusi ne mogu da uvale nikome.Odakle ce te da placate ovaj kredit braco serbi?Zamalo da zaboravim sad ce te sigurno dobiti pristupni dogovor sa EU a onda zna se po pare u Brisel.Opet jaram jedan od Rusa a drugi od EU.
Препоруке:
1
8
111 понедељак, 03 децембар 2012 22:53
Зоран
$Бели Орао
МиГ 29 и МиГ 35 имају само исти сулундар. МиГ35 има радар са електронским (брзим) померањем снопа, оптичке справе са изузетно осетљивим сензорима, сензоре напада у целој сфери итд. МиГ 29М2 има радар сличан Ф14 из осамдесетих и почетка деведесетих слабије сензоре напада и слабију оптику итд. МиГ 35 стварно представља нешто ново где ће се непријатељ запитати да ли да се шетка по простору Србије или не. Можда си и ти мислио на све ове предности нове машине али ја се са подршком верзији М2 (за коју ја знам) не могу сложити. И ту смо конвергирали у проблем. Ни ти ни ја не би губили време на расправе да мислимо на исто то јест да је аутор чланка написао шта то треба увести у смислу нових карактеристика. Баш ме брига да ли се то зове МиГ, Сухои, Јак или препелица. Али моја критика је баш на рачун аутора који тако избаци бомбасти назив и ништа више. Сећам се само података о бруто носивости неких крстарица, разарача и носача авиона.
О лифтовима да не причамо. Поздрав
Препоруке:
3
0
112 понедељак, 03 децембар 2012 23:31
Зоран
&Бране 2

Не као СССР већ као САД. Ви стварно можете изаћи из САД ако сте правили видео игрице али ако сте нешто конкретно радили у Raytheon-у или сличној фирми не можете изаћи најмање пет година а некад и до десет.
Што се криминала тиче цела Америчка историја је историја криминала. 99% САД филмова су криминал - укључујући ратне из суднице итд.
Што се тиче беде и отворености граница - да ли сте чули за СФРЈ.
Проституција је иначе посао па ту постоји понуда и потражња. Рускиње су лепе а то је предност у том послу.
Професоре и остала образовна средства плаћа народ Србије. И зашто да плаћа ако нема никакве користи од тога. Ако Вам је тата или Сорош платио студије изван Србије немојте се ни враћати. Идите одмах у Швајцерску и тамо тражите Хигисов бомбон за њихове паре. За наше паре треба нам неко ко ће правити лекове, медицинске уређаје, средства одбране, куће, пасуљ. Ако сви иду напоље, не користе нам, а ми све увозимо, зашто да плаћамо школство.
Препоруке:
9
1
113 уторак, 04 децембар 2012 00:39
Brane2
@Зоран:


Не као СССР већ као САД.


Prilično je očigledno da on govori o modelu SSSR a ne sad.



Ви стварно можете изаћи из САД ако сте правили видео игрице али ако сте нешто конкретно радили у Raytheon-у или сличној фирми не можете изаћи најмање пет година а некад и до десет.


Da, ali:

1. Za to postoji vrlo konkretna pogodba, koja se naravno ne može vezati na tamo nekog đubretara ili čistačicu. Takvi ljudi su tamo VRLO dobro kompenzirani.

2. On nije govorio o zadržavanju na poslu i čuvanju s tim povezanih tajni, nego pre svega o zatvaranju granica i prisiljavanju raje da se spremi za rat.

3. Ne možete porediti specifičnosti nekog posla sa zatvaranjem granica cele države i prisiljavanjem drugih u ulaganje životnog vremena pa i života u viziju nekog pojedinca ili dela stanovništva.
Препоруке:
0
4
114 уторак, 04 децембар 2012 00:52
Бели Орао
""Зоран.
Па то Вам причам. Док је Дрецун, кога сада нападају крварио гаће по Кошарама, летео хеликаром, дотле је Мића играо покер на леђима манекенки(прим. прев.).
Препоруке:
2
1
115 уторак, 04 децембар 2012 01:06
Бели Орао
""Зоран.
За задњу реченицу плаћаш пиће.
Препоруке:
1
0
116 уторак, 04 децембар 2012 01:07
Katarina
@Зоран

Eh, rekoh 3/1-2 godine, a vi rekoste Izrael, nije sija nego vrat... Da, naravno, bas tako kako ste precizno definisali. [Zalim, ali kao zeMsko bolja sam u nekim drugim stvarima, a ne u koncipiranju vojske ;)]

@Bane 2 i @Зоран
Inace, niko ne bi isao iz Srbije. @Bane2, vi mislite u kategorijama 20.veka i SFRJ koja se raspada. Stariji smo citav vek, nasa drzava je Srbija, a ta vasa postmoderna bezanija je davno pase. [U poverenju, i nema vise gde da se bezi, useljenicke vize se dobijaju sve teze, a ona fora s azilom vec davno ne pali, ni Sipcârima...]. Ni recju sebe nisam izuzela.

Ali, @Зоранe, ne, ti koji su bas zapeli da idu, pre nego im pozelimo srecan put ne vidim zbog cega ne bismo nesto naucili iz fudbala? Ako se prodaju igraci, po istoj logici strucnjaci mogu da idu, ali je kompanija koja ih prima duzna da Srbiji nadoknadi za skolovanje i propustenu dobit u 5-10 godina, pa neka ih vodi.

Generalno, cilj je promena paradigme.
Препоруке:
4
0
117 уторак, 04 децембар 2012 03:28
SANDINISTA
Паре нису проблем у питањима одбране, и много сиромашније земље од Србије купују оружије и не питају да ли имају паре за пензионере или плате државних службеника.За пример ћу навести: Еритреја нема ништа што може да прода и добро заради тј. нема: НАФТУ, ПОЉОПРИВРЕДДУ, ИНДУСТРИЈУ и да даље не набрајам, али је без проблема ( додуше можда их је и било) купила 7 комада СУ-27, други пример је Ангола која додуше има дијаманте али нису под њеном контролом већ се налазе под окупацијом покрета УНИТА Жонаса Савимбија који је плаћеник раније расистичке Јужне Африке и њених спонзора:САД, Велике Британије и Холандије, као и Израела, а сада све то само без Јужне Африке у којој је у међувремену укинут апартхејд, елем и Ангола има и МИГ-29 и СУ-27, и трећи случај је Јемен који је набавио велику количину МИГ-ова 29, а притом нема ништа да понуди осим песка ( његове рачуне вероватно плаћа Сауди Арабија). И на крају да резимирам одбрана једна државе не сме да буде мерена величином и редовношћу пензија.
Препоруке:
6
0
118 уторак, 04 децембар 2012 10:14
Зоран
$Бране2

Нисам рекао да треба спречити чистачице да иду ван земље, део уложен у њих је платио њихов тата путем пореза.
Погодба у САД изгледа овако: Добар сте стручњак, долазите из иностранства или из сиромашних кругова САД и треба вам кредит или боравак и радна дозвола. И тада пристајете на све. И тада је свака компензација "добра". Знам четворицу из СФРЈ који су се тако "погодили".
Ако сте посетили Нижњи Новгород, Томск, Академгородск, или неки други затворени град у СССР видели би итекако добру компензацију у односу на блато у неком Украјинском селу.
Западни свет се обогатио како се обогатио и на тим принципима се више нико не може обогатити јер му већ богати то неће дати. Зато запад пропагира те принципе као једине исправне. И многи прихватају то здраво за готово. Ми нисмо ускочили у тај воз и морамо тражити друге модалитете да се одбранимо од модела који служи само (већ) богатима. Зато се не смеју прихватати принципи демократије (јер су за њу нормални грађани и робови).
Препоруке:
3
0
119 уторак, 04 децембар 2012 10:31
Brane2
@Зоран:


Погодба у САД изгледа овако: Добар сте стручњак, долазите из иностранства или из сиромашних кругова САД и треба вам кредит или боравак и радна дозвола.


Ključna reči: "pogodba" i "pristajete"...

BITNA razlika u odnosu na "ruski model", koji traži taj komentaror. Bez pristanka i pogodbe - prisila u pripremu za rat i početak istog.

Što se tiče kraja kapitalizma u smislu odsutnosti prilika za proboje, ne slažem se.

Najbolji protivprimer su Kinezi. Dižu se bez obzira na sve.
Препоруке:
0
4
120 уторак, 04 децембар 2012 10:31
Зоран
&Катарина
Док су нам фудбалери играли у СФРЈ долазили смо до финала ЕП или полуфинала СП. Сада не можемо да се квалификујемо ни за једно првенство. Која је то репрезентација са фудбалерима који масовно играју у иностранству успешна. Чак и велики Бразил више не може да дође до полуфинала јер му сви играчи играју у Шпанији и Енглеској.
Не сме се дозволити одлазак стручњака. Ти "слободни" економски закони одговарају само богатима. Ако хоћемо да преживимо морамо играти по другим правилима. Када им не одговарају богати мењају законе у моменту. Покушајте да купите најобичнији мотор за веш машину из САД. Нема слободе- одмах следи питање , каква сте фирма, зашто вам треба, опишите пројекат итд.
Не наседајте на "правила" демократије и "слободног западног" света. Они траже људе који папагајски понављају мантру слободне економије и трују сопствену околину.
Препоруке:
5
0
121 уторак, 04 децембар 2012 10:44
Smarac
Ova "vest" sada lici na jednu poznatu vrstu domace pernate zivine. Pitam se, pitam se, sta ce nam ona...?
Препоруке:
0
0
122 уторак, 04 децембар 2012 11:06
Katarina
@Зоран
Zao mi je sto ste moj odgovor procitali napola i s pamecu da odgovratae Branetu2, pa ste omasili sustinu.

Rekoh, AKO bas neko hoce da ide... a izvesno je da vise NEMA GDE; ne zanosite se, mogu da odu u neku pustinju kanadsku ili iracku, uskoro sirijsku ili libijsku pod komandom SAD, ali tamo se porodica ne vodi, a i pare su premale za zivot koji je u pitanju. [A, i nisu svi nafrasi ili hidrolozi]... takve treba "prodati" kao fudbalere. NB: Nemacka je pre dve godine vratila "plavu kartu" za vrhunske strucnjake, za to vreme je i slovima 76 stranih strucnjaka doslo u Nemacku! Ne kazem ja, vec njihova statistika, u panici su, ali nisu spremni da poboljsaju uslove, jer znaju da nemaju odakle.

Brane2 fantazira u koordinatnom sistemu od 1965-2000, to ne postoji, ovo je svet u kome mladi shvataju da smo na pragu Velikog rata, a u takva se vremena ne napusta kuca, jer glava je u pitanju. Hitno vratiti vojni rok, makar kakav, poubijase nam se mladici po ulicma...
Препоруке:
4
0
123 уторак, 04 децембар 2012 12:47
синиша @ Brane 2
Покушаћу да не "хејтујем" односно да не просипам мржњу на вас, а и ви пробајте, можда буде корисно.

Ево о чему се ради.

И САД и СССР су се променили. Ја сматрам да су промене вишеструке и вишезначне. Русија јесте одбацила неке негативне аспекте који су разарали СССР, а усвојила неке позитивне. Као прво, прилагодила се тржишној привреди тако да сада има 450 милиона долара прихода дневно. Негативно је што је растурила армију, а није нову реформисала.

Са друге стране САД је привредно и економски кљокнуо, и на терену демократије и људских права отишао из демократије у тоталитаризам. Русија из тоталитаризма у демократију.

И у Русији и у САД има много да се ради и поправља. Вама предлажем да заборавите реторику из "хладног рата" и да покушате да се мало осавремените.

Ја шансу овог света видим у договору Обаме и Путина. И уверен сам да ће се договорити и то релативно коректно.

А остали, Срби, Хрвати, Словенци, Шиптари Бошњацци, тек треба да решавају све своје проблеме.
Препоруке:
1
1
124 уторак, 04 децембар 2012 15:43
Berislav
Ako rezimiramo stanje sve se svodi na to da je Srbiji jedino preostalo da se 'pokrije po ušima' da se prilagodi medjunarodnim civilizacijskim normama jer nema drugog izbora. Nikakva paljenja zastava i prijetnje oruzanim sukobima vise ne prolaze, ta su 'slavna' vremena za Srbiju prosla. Mozda je to bile i za Srbiju koje ce se posvetiti napretku i boljoj egzistenciji.

Nekakve mastarije tipa @Sinisa koji govori da je Srbija kao '80x vojno nadmocnija od Albanije' i da ce vojno da je porazi su naprosto smijesne. Dvoljno je prisjetiti se 350 hiljada zrtava u povlacenju Srba na Krf. Srba u regiji ima 7 miliona a Albanaca 5.5 miliona. Da ne spominjem 3 miliona muslimana, a ni moji Hrvati nisu za baciti. U takvom okruzenju bilo kakva vojna agresija Srbije bila bi ravna kolektivnom samoubojstvu, a da budem iskren svima je navrh glave to srpsko zveckanje oruzjem bez podloge. Situacija je jasna, ili ce biti civilizacija ili ce biti 'prisilna civilizacija'. Hvala na paznji
Препоруке:
0
6
125 уторак, 04 децембар 2012 17:02
Zoran
&Brane 2

Pa ako vec citirate, citirajte sve sto sam napisao.
A napisao sam da pristajete na takvu "pogodbu" zato sto ste ucenjeni. Prvo su vam opljackali drzavu, zapalili kucu, spalili fabriku ili bolnicu, ostavili vas gladne pa vam nude "pogodbu". Od para koje su opljackali u vasoj kuci nude vam mrvice. Tipicna luteranska lagarija.
Dokle god vlasnici City Bank zive mnogo mnogo bolje od konstruktora Space Shuttle -- a ne mozete me ubediti da je to pravedna pogodba.
Ako niste znali u Kini je na vlasti KP koja kontrolise internet, tokove novca i Bankstere. Znaci Kina nije slepo preslikala luteranski Banksterizam vec je odabrala ono sto je za nju najbolje.
Tako bi i Srbija trebala da izabere ono sto je za nju najbolje a to sigurno ne moze biti ono sto je dobro za luteranski i katolicki svet. (Za njih je dobro da Srba nema a Srbima se to bas ne svidja).
Препоруке:
4
0
126 уторак, 04 децембар 2012 17:58
Zoran
&Berislav
Slazem se sa vama da ovo potcenjivanje protivnika ne sluzi na cast autorima koji to pisu. I mene kao Srbina je sramota zbog toga. Srbi treba da se pokriju usima i da izgrade to pokrice za zveckanje oruzjem a ne da lupetaju o svojoj nadmocnosti. Ali cak i kada izgrade ne treba da zveckaju - nego da zveknu.
A i Vama bih savetovao da nas ne potcenjujete i ne prodajete provaljene price o civilizovanom (luteransko - katolickom) i necivilizovanom svetu.
Препоруке:
7
0
127 уторак, 04 децембар 2012 21:39
Brane2
@Zoran:

Koristite generalizacije i poređenja babe-žabe, da bi pokrili svoje teorije. Nikad nisam rekao, da su ameri savršeno pravedni ili bilo šta takvo.
Treba biti slep pa ne videti nepravde u njihovom svetu. Ali to ne znači da su sad odjednom svi sistemi jednaki. ne možete samo pljačkom pravdati njihov tehnološki proboj. Sigurno ima tu i plodova pameti i rada. To što je Rusija otvorenija, pristojnija i demokratskija nego što je nekad bila još ne znači, da je u stvari već otvorena, pristojna i demokratska. Isto tako, to što i ameri u tim pogledima imaju mnogo nedostataka još ne znači da možemo da kažemo, "pa oni su svi isti ili bar tamo negde."

Isto tako, ne vidim osnov za izjednačavanje 5-togodišnje pogodbe za rad u USA Raytheonu sa zatvaranjem u Srbiju, koja se sprema na rat i prisiljavanjem na borbu.

Migracije ljudi govore svoje. Koliko ljudi bi, kad bi moglo sad, otišlo u USA ? A koliko u Rusiju ?
Препоруке:
0
4
128 уторак, 04 децембар 2012 21:46
Зоран
&Катарина
Тај принцип са продајом мозгова заступа свака примитивна власт у Србији. Српски мозак је највећи експортни производ Србије. Србија просто школује људе да би они отишли у иностранство и да би слали парице својима. При томе власт узме те паре на најбруталнији начин (струја, порези итд) и нема никакве главобоље да ли предузећа раде, да ли плаћају порез, да ли ће газде из Империје да им лупе пацке сто су окрњили неки део њиховог плена... Погледајте само који су нам факултети најцењенији - они који подржавају информационе технологије. Зашто? Зато што се то добро плаћа на Западу. А штаје са оним што треба Србији? На металургију, технологију, фармацију, физику, хемију и остале базичне науке иде само онај ко не успе да се упише на ЕТФ или ФОН (капа доле заљубљеницима и талентима али они су ретки).Када би постојала забрана изласка за техничке факултете, паметни ученици би отишли на науке које воле и ми не би просили технологију као сада - или бар много мање.
Препоруке:
1
0
129 уторак, 04 децембар 2012 21:56
синиша @ Brane 2
Питање колико би људи отишло у Русију, а колико у САД је одлично питање, али да би добили пуну слику и тачан одговор предлажем вам да се упитате ко би отишао у Русију, а ко у САД.

Ако хоћете да плешете у Бољшој театру и одете у Русију потребно је да будете или најбољи плесач на свету или међу три најбоља. Исто важи и за кошаркашку НБА лигу и одлазак у Америку. Ако свирате виолину можете у филхармонију у Москви тешко, у Вашнгтон, лакше, а у Каиро најлакше.

Ако се исељавате из Босне где су ратови извесни, а ви сте добар грађевински инжењер отићи ћете у Русију, а ако имате милион долара онда ћете отићи у Америку.

Ако сте из Авганистана по се борите на страни талибана нећете отићи ни у Русију ни Америку него у Босну или на Космет, али то не значи да је у Босни боље за вас него за талибане.

Црно бела размишљања и универзални одговори категоријалног типа да-не, неће ни вас приближити истини нити ћете некога ко критички мисли убедити.

Дакле, размишљајмо критички.
Препоруке:
5
0
130 уторак, 04 децембар 2012 22:13
Зоран
&Бране 2
Ја нисам рекао да су велики пљачкаши глупи људи. Обрнуто, врло су паметни. И зато су опасни. Немојте ми само рећи да ће неко да уложи тешко зарађен новац у неизвестан развој полупроводника или ХАРП оружја. Тај новац мора лако да се заради. Па и Рим и Атина су правили велика дела јефтиним радом робова. А паметни људи су били робови и у Атини и Риму са добром компензацијом - у односу на обичне робове. Тачно је да у САД има много добрих ствари - то не поричем. Али шта ми имамо од тога. Они су наши непријатељи. И шта ви предлажете? Да им се дивимо док нас потпуно не униште?
Што се путовања тиче у Русију не бих ишао јер не знамшта бих тамо радио. Они имају много више бољих стручњака него што сам ја. А у земљу где је сваки стоти грађанин у затвору и где је процедура уласка у авион и у саму земљу онако понижавајућа немам намеру да идем, ма какву "понуду" добио.
Препоруке:
6
0
131 уторак, 04 децембар 2012 22:13
Brane2
@синиша:

Vi kažete, da treba kod pogleda na migracije u neko odredište uzeti u obzir i zemlju izvora i da to bitno menja stvari.

Dobro. Ali kada ih gledamo globalno, nemate samo jedan izvor nego mnogo njih, svaki sa svojim osobinama.

A kada iz svh tih izvora ljudi povučete najmanji zajednički imenilac, dobijate - potrebu za ( boljim) poslom, bar na nekom statistički važnom nivou.

Od svih koji idu, šampioni su zanemariv deo, mada ih mediji naravno stalno eksponiraju.

Isto tako ratne migracije u toj statistici nemaju šta da traže. Govorimo o oceni civilizovanosti i napretku zemalja prema dotoku ljudi, koji traže njihov stil života ili bar rada. Tu znači kojekakve talibanske rute ne igraju nikakvu ulogu.
Препоруке:
0
3
132 уторак, 04 децембар 2012 23:53
Бели Орао
@Зоран и Синиша. Лакше ћете да завршите алкара који никад у сриду није пододио. Крпељ, имела. Немогућа мисија. Не можете му ништа.
Препоруке:
3
0
133 среда, 05 децембар 2012 02:01
Sale, Srpska
Ne palite se, ovo je sve da se zamažu oči sa Jarinja i Kosova.
Препоруке:
1
0
134 среда, 05 децембар 2012 02:08
Зоран
&Бели Орао
Ма нема везе, пишемо се тек онако док се цензору не смучи да нас прекине. Видиш да ионако расправа нема везе са темом. Причамо из два различита света. Основни проблем - аксиоме у нашим главама. За мене је погађање нечасна работа а за Брана 2 животни идеал и појам слободе. Ту конвергенције у дискусији нема.
Препоруке:
3
0
135 среда, 05 децембар 2012 06:41
Brane2
@Бели Орао:


@Зоран и Синиша. Лакше ћете да завршите алкара који никад у сриду није пододио. Крпељ, имела. Немогућа мисија. Не можете му ништа.


Kako ne možete ? PA VI IMATE S-400 ! Vi možete sve !
Препоруке:
0
4
136 среда, 05 децембар 2012 10:34
синиша @ Brane 2
Знате кад бих отишао тамо да живим да у Босни није било што је било? Никад. Знате ко иде тамо? Невољници. Затим неки који у својој земљи, Србији, Италији, или Авганистану некога убију, отму му милион долара и онда оду у Америку па се обогате са тим милионом. Пре тога пола дају Америци. Иду и губитници научници или уметници. Они који не могу да добију место на београдском универзитету оду тамо и направе каријеру, или виолинисти или кларинетисти који не могу да се запосле у миланској скали или Базелу.

Данас имате масовно исељавање Шпанаца у Аргентину и Мексико, да ли сте знали за то.

Један мој пријатељ Румун је ишао у посету родитељима у Букурешт, радња се дешава 2000, имао је посао у Денверу као машински инжењер. Питао сам га како је у Букурешту. Боље него овде, али нема посла.

У Европи је привилегија живети, рачунајући и Букурешт.

Америка је изнуђено решење из нужде, а никако прилика или предност.

Унутрашња криминализација и масовно сиромаштво је посебна прича.
Препоруке:
3
0
137 среда, 05 децембар 2012 18:06
Луди Ванко на крају баладе
Нисам ни сањао да се поводом текста Лазањског , још води разговор.Браво.То је знак да је тема погођена.И не само то.То је неуралгична наша тачка.То што смо одасвуд притиснути, што нас нишане са свих страна.У овој ситуацији и оваквим приликама сумњам да је Србија икад била .Чак ни под Турцима нисмо тако били набијени у себе и понижени.Били, трајали мучили али народ живео живот.Ово је притисак на мозак.Руско оружје је овде оно исто што је собом на Газиместану донео Милошевић.Слободу за народ који је осећао да је под Титом био прикраћен за своју прошлост, своју историју, своје јунаке и да је он ударао тачке помоћу којих ће на с сви у Југи после да малтретирају још сто година.И ово је исти такав зрак наде.Не баш али тако некако.Милошевић на шофершајбнама свих камиона.То је био знак отпора титоизму, шиптаризму,хрватизмима и свим другима измима који су нас за време Тита ограничавали, раздвајали,.Та потреба за пражњењем, да се издувамо, сада је много већа.Неки коментари су сјајни.Драма века
Препоруке:
6
0
138 уторак, 11 децембар 2012 11:13
Српче
Право име овог господина је Мирослав Лажањски !!!
Препоруке:
2
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер