петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Зашто Финска и Јужна Кореја имају најбоље образовање

Kоментари (27) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 15 децембар 2012 13:36
Vesna Au
Jos jedna napomena: u Finskoj ne postoje privatne skole i jako se vodi racuna o tome da skolovanje bude dostupno svima i jednako kvalitetno. U Srbiji to mozda i nije jos toliko vidljivo, ali u vecini kapitalistickih zemalja (narocito anglosaksonskih) i te kako jeste - raslojavanje dece na one ciji su roditelji dovoljno imucni da plate privatno skolovanje i omoguce im da dobiju dobro obrazovanje, i na one koji to ne mogu i prepusteni su krajnje siromasnim drzavnim skolama koje se bore sa gomilom problema. Upravo tu lezi razlog sto je vecina zapadnih sistema rangirana prilicno nisko. Sto se Srbije tice, velike su sanse (na zalost) da i ona ide putem ovih zemalja i da je sve te "efikasne" reforme vuku sve dublje u propast.
Препоруке:
82
2
2 субота, 15 децембар 2012 14:29
Паметном Доста
*Резултати на PISA тестовима су виши у земљама које имају строгу и/или крајње селективну имиграциону политику, него у земљама чија је имиграциона политика слободнија.
Препоруке:
52
11
3 субота, 15 децембар 2012 14:46
питан се
Је ли оно беше у Финској прошле године један напредни ученик побио све живо у школи? Где је највећи проценат самоубистава?
Препоруке:
33
19
4 субота, 15 децембар 2012 15:09
Давид Новаковић@Паметном Доста
Какво је то расистичко квалификовање?
Препоруке:
20
35
5 субота, 15 децембар 2012 15:32
Дринко Кончаревић
Кад је у питању језик, теоретски, исти смо као Финци. Али кад погледамо приступ језику, када поставимо питање шта је циљ образовања е ту смо диби дус у свему у супротности са Финцима. У приступу језику, на конто тврдње да је језик жив и да се у складу са тим мења, ми од чистог српског језика правимо неку врсту српско-енглеског, која прави збрку у конструкцији реченице на српском језику. Човек може бити не знам како образован али му се дешава да греши и да се брука. Смејемо се Хрватима што чувају свој језик (Вуков) и једним делом иду у крајности али опет то је њихов проблем. За разлику од Финаца који уче бројне податке истовемено развијају начине размишљања како те податке употребити на корист јединке и друштва. Код нас, важно је стећи диплому а даље? Даље, шта буде. Код нас у просеку, не само да се не подстиче креативно размишљање већ се оно гуши. Јединке које и поред свега искоче из калупа одлазе у иностранство. Шта нам остаје? Зашто пропадамо?
Препоруке:
66
0
6 субота, 15 децембар 2012 16:49
Byakuya-sama
Ukratko, ovaj priča ono šta i ja pričam, kad izbacimo sve koji su u ime Jugoslavije(sa sve četiri strane sveta) došli u Srbiju ima da nam svane.
Препоруке:
20
35
7 субота, 15 децембар 2012 17:55
сељак беземљаш
Дружим се са"обичним"народом,какав сам и сам.Немају велико образоваље али су веома разумни.
Кажу ми:Не иди код лекара који је млађи од четрдесет година.Мисле да је"купио"диплому.
Приметили су катастрофалне учинке,нарочито оних који су дипломирали на приватним факултетима па колико могу хоће да спрече штету.
Мислим да су нам Медицински факултети још добри али моји познаници неће да ризикују.
Као и све друге области,школство је почело да тоне седамдесетих.Приметило се осамдесетих.Болоња и неконтролисани развој приватног школства убрзали су суноврат.
Препоруке:
53
1
8 субота, 15 децембар 2012 18:17
Миладин Зековић
Наше образовање намерно уништавају Владе и Министарство просвете.Од Гаша који је започео уништавање до овог Обрадовића. Форсира се нерад, продаја диплома, лов у мутном итд. Одједанпут су педагози и психолози све и свја у образовању. Они знају све од азбуке до нуклеарне физике. Какве паре млате на "радионице" и друге глупости. Е ту је кључ.
Препоруке:
47
0
9 субота, 15 децембар 2012 18:27
Тешић Горан - успех одвојених одељења у Русији
Ево текста који сам написао после дужег истраживања а који се бави препородом наставе у одвојеним мушким и женским одељењима у Русији:

http://svetlostvostoka.blogspot.ru/2012/11/4.html
Препоруке:
15
5
10 субота, 15 децембар 2012 19:32
oni
Финска деца имају школске сате међу најкраћим на свету, ретко их тестирају, раде мало домаћих задатака, а својим предавачима се обраћају по имену од првог дана у школи. Међутим, пажљивије посматрање указује на сличности које промичу педагошким студијама
.
Ма дајте људи да се не лажемо, како неко може знати на пример иѕрачунати сложено електрично коло, а да не буде тестиран. Глупости, наравно кад уче разломке у средњој школи па се фолирају како су тобоже паметни. Па наша деца са 15 година у ЕТШ школама разваљују тригонометрију и комплексне бројеве, питао би их како би их научили, а да их нико не тестира.
Препоруке:
33
4
11 субота, 15 децембар 2012 19:55
Guru
Прво, сложио бих се да Финска има.добро образовање, образовани људи су им једина "сировина", нафту немају. Проблем је што њихов систем производи углавном шрафцигере, а не људе који умеју да мисле.
Друго, наведени Пирсон је амерички продавац школских књига, вероватно су Финска и Кореја добри купци па по том основу добише титуле.
Ја бих ипак школовао своје унуке на Куби. Њихов образовни систем је сличан старом Југо моделу, само доведен до перфекције.
Препоруке:
38
1
12 субота, 15 децембар 2012 21:49
Banja Luka
@Byakuya-sama
sreca pa nema IQ autorizacije na ovom portalu, zar ne? Mislim da je doslo krajnje vrijeme da se izmijeni nacin postovanja da neki korisnici ne bi mogli "trolovati" i "hejtovati".
Sto se tice clanka - interesantna tema, mada ostaje nejasno zasto je finski obrazovni sistem poseban i tako efektan. Objasnjenje dato za priliv imigranata mislim da ne stoji jer vise utice na trziste rada i socijalni zivot ne i na sistem obrazovanja.
Препоруке:
13
6
13 недеља, 16 децембар 2012 00:05
Катарина @ Давид Новаковић
Какво је то расистичко квалификовање?

Политичкој коректности нема места у озбиљном разговору о образовању, а питање имигрантске деце је везано за достизање критичне масе.

У Лондону је велика концентрација имиграната и има школа где су имигрантска деца у великој већини. Та деца су често лошијег економског стања, родитељи су нижег нивоа образовања, а мајке, које највише времена проводе са децом често не говоре или слабо говоре енглески. Та деца споро уче језик јер се налазе у окружењу себи сличних, а постоје школе са ђацима који за матерњи имају преко сто различитих језика.

У те школе иду и енглеска деца, али пошто се имућнији и образованији родитељи труде да децу упишу у школе где иду деца њима сличних (ако већ не могу да их пошаљу у приватну школу где се школује само 5-7%), у школама са много имигмрантрске деце често остају само деца незапослених и необразованих Британаца који немају аспирације, посебно не оне везане за образовање деце.
Препоруке:
11
0
14 недеља, 16 децембар 2012 00:49
Бели Орао
Ја поздрављам клинце из Математичке Гимназије.
Чисто рекреативно да се зна ко је ко.
Препоруке:
13
3
15 недеља, 16 децембар 2012 00:52
Бојан
Чланак је добар. Не бих се сложио са првом тврдњом око писања. Тачно је да земље са бројнијом имигрантском популацијом остварују лошије резултате. Тачно је и да се у западним земљама сиромаштво и необразованост наслеђују, јер услови нису једнаки за све.

Био сам у Кореји. Њихови студенти се убише али баш убише од учења. Не путују вани на размјене да би што прије завршили и кренули да раде. Они су као народ ксенофобни и етнички чисти.

Ови што глорификују савршеност југо-образовног система мислим да пуно гријеше.
Препоруке:
9
1
16 недеља, 16 децембар 2012 03:14
Милош
Предајем у средњој школи. Мислим да би наши ђаци били много бољи ако би сматрали да од школе могу да имају и неке користи. Ученици мене виде као чувара затвора у коме се они налазе као заробљеници. Такође, деца су и сувише изложена примерима најодвратнијих људских понашања, овде мислим на емисије као што су: `породичне тајне`, `амерички топ модел`, `тренутак истине`, `луда кућа`... Нормалини млади мозак не може да се избори са толиком количином лудости и болести а да и сам не полуди.
Препоруке:
23
1
17 недеља, 16 децембар 2012 04:00
Александар Ивковић
@"...Једна таква сличност је правопис. Оба језика се пишу скоро идентично као што се и изговарају. Самим тим, дете које зна да правилно напише једну реч, знаће да правилно напише сваку реч, чак и ако је чује први пут. .. И док деца којој је енглески матерњи језик вежбају правопис до дубоко у адолесценцију, финска и корејска деца могу да се посвете раду на другим предметима."

Ово је врло поучно и за нас, зашто треба да чувамо нашу азбуку којом се све пише не "скоро идентично" него тачно онако како се изговара.
Мислим да је ово један од главних разлога зашто су и наши ђаци некад раније показивали успех изнад светског просека, а то би могли и ови данашњи само да у рукама више држе књиге и користе знање своје азбуке, а мање да губе време на разне глупости које им као мамце подмеће савремено потрошачко друштво обликовано по западном моделу.
Препоруке:
12
1
18 недеља, 16 децембар 2012 07:16
Aleksandar
Фински образовни систем је вероватно најбољи на свету – за Финце.

Pa da, ne treba ih kopirati. A pogotovu ne i njihovu fasisticku anti-imigracionu politiku. To je jedno dosadno, jednoliko dristvo bez zabavnog sarenila koji donosi imigracija. Pa da, to moze biti dobro za Fince i mozda samo za njih i po jos neko fasisticki nastrojeno drustvo.
Препоруке:
9
6
19 недеља, 16 децембар 2012 13:12
Милорад Николић
""Милош. Ево Вама професоре један кец. Идите лепо кући па се сконцентришите и сетите шта су Вама професори причали, па то лепо објасните деци, на њиховом модерном језику. Приближите им се мало.
Препоруке:
0
17
20 недеља, 16 децембар 2012 14:06
Давид Новаковић@Катарина
То што сте Ви рекли имплицира да је проблем у земљама и друштвима где имигранти нису еманциповани, бар не економски, иако они, јелте, имају сва политичка права.
Такав закључак је потпуно другачији од једог расистичког повика да је у имигрантима проблем. Шта имплицира ''паметном доста''?! Да се треба ослободити ''паразитског'' елемента у друштву? Да су имигранти глупи и лењи, а дошли су да ''отму наша радна места'' (како је то илустровано у једној епизоди сатиричне серије Саут Парка уз чувени поклич They took our jobs!) или чак да неће ни да раде? Када је у питању расизам управо и не треба бити ''политички коректан'' већ такво мишљење треба сасечи у корену, односно изложити га у свом правом лицу, ''ослободити'' га маске политичке коректности.
Препоруке:
5
6
21 недеља, 16 децембар 2012 15:13
Шумадинац
Најбоље је оно образовање које обезбеђује опстанак и напредак (развој појединца и заједнице).
Када се имају у виду ови критеријуми онда имамо ситуацију да су унифицирани тестови "квалитета" образовног система сумњиви.
За дете које живи у некој афричкој пустари важније је да препозна опасности (предаторе, отровне биљке, итд.) и начине да преживи (како да нађе воду у пустињи, како да нађе храну и слично) него како се користи кредитна картица, како се попуњавају обрасци или како да презентира нешто на неком скупу.
Када то имамо у виду све приче о унификацији образовних система падају у воду. Сваки образовни систем је специфичан (и треба да буде специфичан) односно примерен тренутном нивоу развијености неке заједнице и њеним развојним циљевима. Ако желимо да будемо туристичка земља онда је профил образовног система другачији од ситуације када желимо да будемо лидери у производњи софтвера и високих технологија.
Нажалост, ако не знамо куда идемо сви путеви су исправни.
Препоруке:
13
1
22 недеља, 16 децембар 2012 15:32
Шумадинац
Поставља се питање да ли наш образовни систем може да буде успешнији?
Наравно да може али се јавља велики проблем: да ли сагласно нашим потребама или сагласно потребама наших колонијалних господара?
Као што из досадашњих деценијских реформи можемо видети ниво квалитета образовања у Србији је стално у паду на свим нивоима. Када говоримо о квалитету онда морамо рећи да је то способност образовног система да продукт (образовани ученик/студент) буде примерен потребама заједнице за опстанак и њен напредак. А то значи да није акценат само на минимализму (основне писмености: језичка, математичка, итд.) већ и на изградњи критичног мишљења и позитивног става према свом народу и традицији (такозвано патриотско образовање).
Имамо својеврсно снижавање образовних стандарда и образовних захтева. Погледајте колико времена деца проводе у школи. Негде око 3-4 сата мање него пре 20 година када смо имали светле тренутке образовних постигнућа наших ученика и стручњака.
Препоруке:
13
3
23 недеља, 16 децембар 2012 15:39
Шумадинац 3
Није проблем само у смањеном времену које ученици проводе у школи већ и у својеврсној превари од стране многих школа која је систематски подржана и охрабрена. Седнице актива наставника, одељењска и разредна већа одржавају се у току наставе што значи да су ученици раније кући односно без пружене образовне услуге.
Погледајте рад секција, такмичења ученика, погледајте обим допунске наставе (углавном је спорадична и само за слабије ученике). Углавном имамо образовно/радно фолирање (у преводу фалсификовање исправа на бази којих се исплаћују плате: кобајаги је одржана додатна/допунска настава а у стварности није).
И то није спорадична појава већ масовна. Према неким проценама чак 30% буџета за образовање је на бази фалш радних листи наставника односно школа (фиктивно одржани часови или фиктивно одржане активности).
Јасан је циљ: да се овим стимулисаним нерадом створи предпоставка да се манипулише наставницима а богме (још више) ученицима и да се тиме управља будућношћу Србије.
Препоруке:
11
4
24 недеља, 16 децембар 2012 15:51
Шумадинац 4
Где је решење? На првом месту потребно је да се обезбеди да пројектована/обећана образовна услуга буде стварно и пружена.
Наставници морају да имају припреме за сваки час, морају да буду доследни у реализацији оперативних планова водећи рачуна да радна недеља има 40 радна сата, морају да стварно реализују додатну и допунску наставу (а не само да уписују часове - фалсификују службене исправе), активности предвиђене годишњим плановима морају да се реализују а не да се симулирају (на пример: ако је реч о дану школе или обележавању Дана просветних радника тада морају сви ученици да буду обухваћени а и сви наставници (јер су они плаћени из буџета да ту активност реализују)).
Паралелно са увођењем реда у реализацији обавеза (елиминисањем фолирања/фалсификовања) треба дефинисати правце унапређења образовног система и то не смањењем фонда часова и обима активности већ повећањем у смислу стварања што већег броја ситуација где ће ученици имати прилике да примене своје знање.
Препоруке:
11
4
25 недеља, 16 децембар 2012 16:31
Шумадинац 5
Нормално је да се преиспитују наставни планови и да се редовно допуњују новим садржајима или новим начинима интерпретације сагласно развоју педагогије, образовних технологија и технологије генерално.
Потребно је обезбедити да свака школа има бежични интернет и да сваки ученик добије рачунар и то не само у школи већ да га има и кући.
Такође је потребно обезбедити адекватне садржаје за реализацију обуке на даљину и то у више формата (интерпретација) да би сваки ученик могао да изабере интерпретацију која му највише одговара у циљу постизања образовних а богме и васпитних циљева.
Такође је потребно охрабрити иницијативе развоја социјалних вештина код ученика на разне начине: коришћењем специјализованих мрежа за ученике (модератори треба да буду наставници), већим бројем активности у школи (приредбе, изложбе, такмичења (спортска и такмичења у знању), смотре стваралаштва на нивоу школа и на нивоу заједница (општина/град)), итд.
Да ли је во могуће?
Јесте ако се хоће и почне да ради.
Препоруке:
12
3
26 понедељак, 17 децембар 2012 05:46
Србин црнац, атеиста, муслиман, католик, комуниста...
Ако је предуслов квалитета образовања да се језик пише онако како се изговара, онда би образовање источне Африке (или оних 50-100 милиона људи који говоре свахили) требало бити фантастично. То исто важи и за Индонежане, Малезијце, Филипинце. Стање у тим деловима света је управо обрнуто. Етнички фактор боље и не коментарисати.

Финци по свему судећи имају најбољи образовни систем зато што сваком ученику приступају као засебном појединцу, не као групи за коју треба отаљати наметање лекција. На часовима имају додатног учитеља који помаже оним ученицима који имају проблем да савладају градиво тог предмета, уколико је неки ученик проблематичан, много заостаје или има неки психолошки проблем активирају се психолог и социјални радник, неколико људи који покушавају да му помогну. Такођер, деца похађају основну и средњу школу у истој школи тако да не губе своје пријатеље.
Проблем лоших резултата ученика је често проблем проналажења мотивације.
Препоруке:
8
1
27 петак, 21 децембар 2012 00:22
дијана
Као прво, уопште не верујем у ове тврдње о нАјбољем школству у Финској.По ком то критеријуму, само по ПИСИ....СМЕШНО.А што се језика тиче, па зар наш вуковски систем не би требало, по ѕакључку ових аутора, да гарантује исту успешност? Можда би и било тако да нашу децу не УГЊЕТАВАЈУ од седме године са енглеским, па им придодају још један страни језик од 11 године, па се чуде што не владају матерњим језиком? Кад се томе дода гомила података којима се деца непотребно затрпавају највише у прва 4 разреда, онда је питање како сви нису неписмени.И све се то НАМЕРНО ради.Срозавање школства је повезано и са општим губитком висине интелигенције народа....најшколованији се константно исељавају.
Препоруке:
3
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер