понедељак, 06. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Да ли би Немачка могла да изазове нови рат?

Kоментари (60) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 07 април 2013 11:48
Зоран Ђорђевић
Ратове почињу они који имају довољно новца за то, а циљ им је да се још више обогате. Политичари и војници су само извршиоци налога.
Препоруке:
122
7
2 недеља, 07 април 2013 12:16
Бранислав Г. Ромчевић
Добар подсетник на потенцијале стварности. Србија једино може да одлучи да ли ће да је, ако буде стани-пани, гађају са Запада или са Истока. Ја, ето, не бих мењао успешног коња - Запад је навикао да нас гађа, а на Истоку су нам, ипак, словенска браћа.
Препоруке:
90
7
3 недеља, 07 април 2013 12:20
Харун ал Рашид
Зашто не би дошло до новог рата у Европи када су и данас на снази исте политичке аспирације и филозофија материјализма, само су људи други, али ипак све раде по рецепту својих претходника из 1914. и 1939. године.
Препоруке:
107
3
4 недеља, 07 април 2013 12:28
...
Често мислимо да ствари могу да иду само набоље, али, како су показали догађаји од пре једног века, и то тако трагично и поражавајуће, ствари, заправо, могу и ужасно да се погоршају.
To što mi "mislimo" da stvari mogu da idu samo nabolje, ne znači ništa, to zapravo nije nikakvo mišljenje nego izraz naših strahova (od zla) i želje (da ga izbegnemo), ono je, dakle, pod uticajem naših afekata a ne razuma. Da ne ispadnemo naivni, ponekad kažemo, razum će pobediti. Ali, neće. Razum nikada nije pobedio. Da jeste, ne bi bilo nikakvih ratova, nikada. Pisac Radoslav Petković veli da je ljudska istorija u stvari priča o jednom ne- prestanom ratu, koju prekidaju povremene mirne epizode, koliko da se obnovi narod i usavrše oružja. Jedino sadizam i želja za pljačkom i dominacijom ostaje ista. Pri tome, svaka "mirovna inicijativa" samo ubrzava ono što navodno pokušava da spreči, kao neki katalizator. Društvo mora da se resetuje kad dođe u neki bezizlaz.

(НСПМ)
Препоруке:
65
3
5 недеља, 07 април 2013 12:45
Дринко Кончаревић
На овим страницама, недавно, Г-дин Јовановић, министар из владе С. Милошевића, написао је да је трећи светски рат већ почео али због ниског интезитета се не запажа. А Стаљин је казао ако Немци почну неки нови рат, треба их сатрати. Колико су озбиљно ово схватили Немци као и они кругови који их гурају у рат?
Препоруке:
90
3
6 недеља, 07 април 2013 12:46
Revizionista
Zašto je počeo 2. svetski rat?

http://www.youtube.com/watch?v=HPZG2MJCdSw
Препоруке:
10
16
7 недеља, 07 април 2013 13:19
Робеспијер
Надам се да ће потлачени свет, уколико дође до рата, послушати, овог пута, Лењинов савет, да светски рат претворе у грађански, у циљу обрачуна са експлоататорским владајућим класама, у својим државама.
Препоруке:
28
47
8 недеља, 07 април 2013 13:20
...
Drinku. "ako Nemci izazovu neki novi rat treba ih satreti". Bravo, brate! Živ mi bio! ...Uostalom, I Ekmečić kaže da će biti belaja samo što još nisu dobro zauzeli strane, dakle selektori nisu načisto ko će u prvi tim. A volja postoji.
Препоруке:
57
2
9 недеља, 07 април 2013 13:25
Anka Krajina
@ Дринко Кончаревић
да је трећи светски рат већ почео али због ниског интезитета се не запажа.

Ja bih rekla da se zapaža ali se još ne čuje. Još ne padaju bombe. Čini se da ni taj dan nije daleko.
A i lokacija je previše simbolična. Opet se kuva na Balkanu.
Najgore je to što svaku stranku ili pokret, koji je iole patriotsko orijentisan, odmah etiketiraju kao profašističku.
Zalud im. Ipak brkove crtaju Angeli a ne drugima.
Препоруке:
66
3
10 недеља, 07 април 2013 14:22
Робеспијер
svaku stranku ili pokret, koji je iole patriotsko orijentisan, odmah etiketiraju kao profašističku.


Не бих се могао сложити са Вама, уважена гђо. Анка. Фашистичке етикете сами себи лепе, те тзв. патриотски оријентисане странке или покрети. Свакоме ко иоле познаје идејну основу фашизма и нацизма, јасне су оријентације тих организација. Они се не боре против Запада само као политичког субјекта, који се неправедно односи према Србији, већ се боре и против напредних и прогресивних идеја насталих на Западу. Опет, са друге стране, они усвајају реакционарне идеје (фашизам), које су суштински супротстављене еманципаторским. Дакле, нико нормалан не може тврдити да покрет за људска права и слободе не ваља, само зато што је настао на Западу и зато што је углавном инкорпориран у западне политичке системе. Те организације су само привидно патриотске, али изузетно опасне и штетне. И Хитлер је дошао на власт баш на таласу таквих ''патриотских'' прича.
Препоруке:
14
72
11 недеља, 07 април 2013 14:43
@...
Razum nije cela stvarnost. Ne pisu dzabe razni knjzevnici da gde medju bliskima pocinje analiticko postavljanje stvari, to vrlo cesto znaci da nedostaje prisnost. Razum je, kao i laz, alat, sredstvo. Zato razum nikad nece pobediti, jer pobedjuju samo i uvek ljudi. Zelja za neradom i sigurnost uzrok je interesa, ratova, naravno, pored gluposti, koja je koren neprijateljstva. Jako je puno gluposti u svetu koja se samo cini da je pamet. Zivot je, kazu, borba neprestana, a tek ponekad je rat. Pitanje rata je ponekad je pitanje opstanka, a u Nemackoj sve je manje pravih etnickih Nemaca. A to zaista jeste problem. Zato su stvari slozenije. Ipak, da bi preziveli, oni moraju da nekoga opljackaju. Englezi nisu ratovali na svojoj teritoriji, osim sto su bii bombardovani, moguce je da oni prizivaju ratove, preko Nemaca. Rat je najbolji kad je kod drugog, i kad je drugi uzrocnik, dok mi zaradjujemo.
Препоруке:
14
4
12 недеља, 07 април 2013 14:44
фристајло
Демони нису отерани, само су успавани“, упозорио је, додајући да би ,,свако ко верује да је вечно питање рата и мира у Европи заувек решено могао да прави велику грешку“.

Ово је суштина.
Немачка није кажњена за изазивање два светска рата, за невиђена страдања и штете које је изазвала, а познато је како некажњавање злочина увек изазове нове злочине.
Сада су научили да боље скривају своје намере, а не би ме зачудило, с обзиром на њихову склоност конспирацији, да имају и нуклеарни арсенал.
Још у садејству са својим традиционалним савезником САД- свет је на ивици катастрофе непознатих размера.
Препоруке:
58
4
13 недеља, 07 април 2013 14:52
Милорад Станојловић
"...1913. економске силе преуређују стање међународних односа..." Ово није тачно данас, а није било тачно ни пре једног века. Економске силе ништа не преуређују, нити то могу да чине. Оне су толико велике, да им та величина онемогућава стратешки простор.
Један еколошки "екстремиста" рече, да није решење искључити струју за јавно светло на један сат - годишње. Решење је да цивилизација користи струју само један сат дневно; што је и неминовно.
Наука нема идеју како да пробије "енергетски зид". Нема, јер идеје ствара философија, а наука није философија.
Економске силе су, пре једног века свесно гурнуле Немачку у безизлазни простор. Није ту могао да помогне ни Кејнз, а очигледно не може ни данас да помогне.
Први европски атомски рат је започео на Косову и Метохији. Показало се да је у Европи могућ атомски рат без побуне становништва.
Да ли ће тај мир уочи атомског рата бити злоупотребљен? Наука нема идеју о томе.

С поштовањем и уважавањем,
СРПСКИ ЛИБЕРАЛНИ САВЕТ
Препоруке:
17
8
14 недеља, 07 април 2013 15:00
Latini su stare varalice! (a i Englezi) -Kanjos Macedonovic
И ми смо живели на високој нози, уживајући у угодностима које наши преци нису могли ни да замисле.
E pa g-dine koji si pisao ovaj tekst: Vi koji ste vrsili genocide na celoj kugli zemaljkoj, koji ste skoro satrli sve Aboridzine i ostale narode, koji ste bili prvi rasisti i imali rasisticke politike (setimo se 'vrlog' Carsla Darvina i njegovih prica o visoj rasi i narodima afrike koji su bili oznaceni kao niza bica i 'majmuni') , vi i vasi prijatelji Nemci koji su izmislili gasne komore i konc. logore, (dodacu ovde i Francuze) koji su izmislili giljotinu...spisak je podugacak! VI NAMA GOVORITE STA DA RADIMO?! NAMECETE NAM DEMOKRATIJU?! GOVORITE DA SMO UBICE?! Sramota za stare lisce Engleze-najperfidniji narod na svetu! Sramota!
Препоруке:
51
2
15 недеља, 07 април 2013 15:19
Dijapazon
Rat se uveliko vodi, samo trenutno je u Aziji i delimicno Africi...
Препоруке:
35
1
16 недеља, 07 април 2013 15:32
Anka Krajina
@ Робеспијер
Фашистичке етикете сами себи лепе

Da li?
Da li biste se složili sa tvrdnjom e-novina da je NSPM NSFašistička misao?
Janez Janša je demonstrante u Sloveniji nazvao "fašistička levica"! Zato što su digli protiv korupcije, protiv nesposobnih političara tražeći pravedniju socijalnu politiku.
Bez detaljnije analize svih pokreta, političkih partija ne može se izreći paušalna ocena.

Ne bih se složila da se bore "против напредних и прогресивних идеја насталих на Западу".
Kad skinete "celofan" u koji su mnoge od tih ideja upakovane, ostaju razgolićene reakcionarne, neokolonizatorske ideje, koje nisu ni nove, ni napredne.
Nije dovoljan samo Lenjinov savet. Potrebne su jake političke organizacije od kojih danas u svetu ne postoji ni zametak.
Препоруке:
44
5
17 недеља, 07 април 2013 16:02
Робеспијер
@ Anka Krajina

Da li?


Да! Притом, не мислим на НСПМ која није никаква странка или покрет, већ теоретски кружок, у којем дискутују људи различитих идеолошких оријентација. Знате Ви врло добро на кога сам мислио. Наравно, слажем се да треба извршити детаљну анализу свих. Зато и говорим, да су те организације фашистичке. Изволите, у ери Интернета доступне су информације о свим покретима и организацијама. Анализирајте које личности су им идоли, које идеје заступају, те упоредите исте са фашистичким и клерикалним идејама и начелима.

Нема никаквог целофана у еманципаторским идејама. Оне су такве или нису. Или се поштују или се крше. Њихова напредност не зависи од степена њиховог поштовања или кршења, већ су саме по себи еманципаторске, јер су иманентне човеку и његовој потреби да живи у слободи.

Слажем се да су потребне и организације, што се тиче Лењиновог савета, али је пре свега потребна свест да су потребне промене. Након тога, организација је формалност.
Препоруке:
9
37
18 недеља, 07 април 2013 16:07
фристајло
Робеспијер
Надам се да ће потлачени свет, уколико дође до рата, послушати, овог пута, Лењинов савет, да светски рат претворе у грађански, у циљу обрачуна са експлоататорским владајућим класама, у својим државама.

А ја се надам да ћете једном схватити да је и Лењин био у заблуди, као и Ви сада, понављајући његову.
Морате да еволуирате у схватањима политичких законитости, сходно искуствима, која Лењин није могао да има.
Експлоататорске класе су данас инструментализовале нације у служби сопствених богаћења, и деле део свог пљачакња са својим "нацијама". Тек када је тај плен ускраћен- може доћи до класних сукоба; дотле, хтели- не хтели, сукобљавамо се са међудржавним, па самим тим- међунационалним ратовима. Грађански обрачун светских размера су могући тек кад више не буду постојале државе, тако да Ви индиректно, а изгледа и несвесно- подржавате глобализацију, која све ово зло и производи.
Нација је још увек једини вид самозаштите.
Препоруке:
38
5
19 недеља, 07 април 2013 16:33
Робеспијер
@ фристајло

Да сте пажљиво читали мој коментар, схватили бисте да сам рекао да се светски рат искористи за обрачун у оквирима појединачних држава. Да, је се у крајњем исходу залажем за глобализацију која би подразумевала укидање свих држава, нација, класа и односа надређености/подређености, јер полазим од тезе истоветности својстава и интереса свих људи на планети, које раздвајају себични политички, економски и религијски интереси, владајућих структура. Нације су само вид заштите за владајућу класу, која своје интересе жели представити као националне, иако нација нема никакве користи од тога. Синови нације ће гинути за интересе мањине, која ће и тада, као и сада, држати надполовичну количину националног богатства у својим рукама. То свакако није интерес потлачених. Ја немам разлога да мрзим потлаченог Немца, Француза, Албанца, Пољака... без обзира што владајућа пропаганда тврди да треба да га мрзим, јер је различите вере, нације, пол. опредељења и сл. Он је у истом положају као и ја
Препоруке:
11
29
20 недеља, 07 април 2013 16:37
ja onako
Engleska podmetacina.Zasto bi Njemacka ratovala kad dobro stoji ekonomski.Vi prizeljkujete da oni krenu a vi da se ukljucite na kraju kad se vidi ishod.Od kad je puko dolar vi ste ko lesinari navalili na evro.Njemacka nista ne radi ona samo spasava evro i evo, evro se odrzao.To vas boli.Ko je mesetario u zemljama koje su u krizi, pa vi.I sada Njemacka treba da spasava sve.Treba realno sagledati stvari.Postavljate raketne stitove po Evropi ispred nosa Njemackoj i Rusiji,Bojite se, englezi, njihovog jacanja i saradnje to vam je nocna mora.Ali tesko da cete naci novog Hitlera.Prokuzeni ste.Ameri moraju otici iz Evrope pa da nam svima svane.Sabotirali ste Severni tok sada sabotirate Juzni a znate da Njemackoj treba energija jer njena ekonomija raste.Krizu koristite i cele narode okrecete protiv Njemacke vidi boga ti a kriza dosla sa Wall street.Rat dolara i evra traje vec od 2008.Njemacka se brani i ne slusa Brisel.Znaju svabe da je Briselska administracija pod vasim i americkim uticajem.
Препоруке:
27
3
21 недеља, 07 април 2013 17:00
Anka Krajina
@ Робеспијер
да се светски рат искористи за обрачун у оквирима појединачних држава.

Ova ideja II internaconale istestirana je u Prvom sv. ratu. Pokazala se jalova.
Najbolji primer vam je naš Tucović.
U duhu odluka Druge intern. glasao je protiv ratnih kredita 1913. da bi 1914. otišao kao dobrovoljac da brani Srbiju.
Da nije poginuo u Kolubarskoj bici, pitanje je da li bi nakon povlačenja preko Albanije revidirao svoje stavove o Albancima.
Синови нације ће гинути за интересе мањине, која држати надполовичну количину националног богатства у својим рукама.

Hoće ali ne svi sinovi, svih nacija. Pogledajte distinkciju oslobodilačkih i imperijalističkih ratova. Onaj, ko brani svoj narod i svoju državu ne gine za tuđe interese!
I izađite već jednom iz tih ideja utopijskog socijalizma.
Od silnog "odumiranja" države su sve jače! To je rezultat koji nijedna ideja ne može ignorirati.
Препоруке:
18
4
22 недеља, 07 април 2013 17:07
СРБИН ИЗ УВЕРЕЊА
Магазин ,,Њу стејтсмен“, наклоњен левичарима, једноставно је окарактерисао Ангелу Меркел као ,,најопаснијег немачког вођу после Хитлера“. Ово може личити на запаљиву реторику, али све више грађана, нарочито медитеранских земаља чланица еврозоне тврди да Немачка покушава да преузме контролу над Европом по трећи пут за мање од сто година.
Ја и аутор се очигледно слажемо у чињеници да је Европска унија, једнако Германија "Четврти рајх" али на мекши начин, који влада новцем и капиталом а не само сировом силом.
Препоруке:
15
0
23 недеља, 07 април 2013 17:29
фристајло
Робеспијер
@ фристајло

Да сте пажљиво читали мој коментар,

Да сте Ви пажљивије прочитали мој- схватили би зашто то "не држи воду".
Нације су само вид заштите за владајућу класу

.. и, на жалост, данас једини вид заштите од владалаца света, који су сви- иста класа. Уколико то не видите, то је зато што нећете, јер не подржава Вашу племениту, али- нетачну тезу.
Ја немам разлога да мрзим потлаченог Немца, Француза, Албанца, Пољака

... нити он мене или Вас; па опет, он узме пушкицу, и дође овамо да убије, опљачка, запали, сруши...
Зашто, иако је наш класни сабрат?
Па, по наређењу; јер, ако се позове на своју класну свест, и одбије да обави задатак- знате и сами шта му следује.
У равни теорије, Ви сте у праву. О пракси- верујем да нема потребе да Вам ишта говорим.
Када морам да бирам између нације и класе, ја немам дилему, и ствар је личне зрелости, по мом мишљењу, какав ће ко избор при томе направити.
Препоруке:
25
3
24 недеља, 07 април 2013 17:30
паја патак
@фристајло, @Робеспијер, док се вас двојица прегањате око разних ...изама, ево вам мало једноставног штофа за размишљање. Знам, казаћете да је ово из стрипа, као што сам и ја, али – нека... Дакле: Немачка је изазвала оба светска рата и ни у једном од њих није стварно поражена – мада сви замишљају да јесте. У оба светска рата, Немачка је победник, мада су то врло скупе, скоро Пирове победе, али ипак, победа је када вам се оствари главни ратни циљ, преживите, опоравите се – па даље... Дакле – главни ратни циљ Немачке у Првом светском рату је био уништење Руске Империје, и тај циљ је успешно остварен (истина, уз несебичну помоћ бољшевика). У Другом светском рату, који је Немачка опет изазвала уз сировинску и логистичку подршку бољшевика, мада су се после поџапали, ма како парадоксално – Немачка је опет победник: главни циљ је била уједињена Европа под Немачком -и, ево вам ЕУ! Ако јој то буде требало, изазваће Немачка и Трећи рат.... и вероватно опет победити. Умеју, па то вам је..
Препоруке:
8
17
25 недеља, 07 април 2013 17:32
чист егоизам
Не да ли,него када.
Не када,већ сада.
Само што се рат не води више класичним средствима(она служе за застрашивање;пример Север Косова),претњама и уценамама,а повремено и поврћем(шаргарепа у виду евроунијског благостања),већ другим средствима,односно трећим средствима(клаузевиц+).
Ионако је у основи ратовања неки вид економског интереса,што је у посматраном случају евидентно.
Препоруке:
13
0
26 недеља, 07 април 2013 17:39
Ник
Нешто се спрема, то је сигурно...
То се види по откупу злата.
Свуд по Европи расте откуп и нуде се све боље цијене. Неко зна зашто га купује...
За то вријеме носталгичари коминтерне и телетабиси глобалистичке демонократије бацај прашину у очи, плашећи нас да је опасно бити национално освијешћен.
Препоруке:
19
0
27 недеља, 07 април 2013 18:12
Робеспијер
@ фристајло

Јесте, али исто тако би многи овде у Србији узели пушкицу да убију, запале, опљачкају и сруше њихово, само када би били у прилици да то учине. Пошто то не могу у овом историјском тренутку, владајуће структуре чине све да их представе као њихове непријатеље, изговарајући се, најпре, религијским, затим културолошким, политичким и другим разлозима. Притом, некритички глорификујући све оно што је национално, а означавајући све друго као зло, као заверу, као инфериорно итд... Слажем се са Вама да је однос према овој проблематици ствар зрелости, јер је увек најлакше сакрити се иза нације, а не иступити као самосвесна индивидуа, која гледа шире од уских националних оквира. То је оно што много пута истичем, тзв. страх од слободе или што би Кант рекао ''малолетност'' човечанства, које увек бира да буде вођено, уместо да слободно практикује свој разум.
Препоруке:
4
21
28 недеља, 07 април 2013 18:21
Робеспијер
@ паја патак

Ја Вас разумем, пошто сте сами о томе писали, да као потомак руских белих емиграната, тако вулгарно тумачите мотиве Немачке за изазивање Првог светског рата и измишљате некакву бољшевичку логистику Немачкој за изазивање Другог светског рата. Но, ако већ желите озбиљно и конструктивно да учествујете у дискусији, онда би требало да се ипак послужите чињеницама. Овако, испадате неозбиљни.
Препоруке:
9
4
29 недеља, 07 април 2013 18:23
sofronije
Naravno, to su zlikovci!
Препоруке:
4
0
30 недеља, 07 април 2013 18:39
Робеспијер
@ Anka Krajina

Pogledajte distinkciju oslobodilačkih i imperijalističkih ratova


Моју поенту ћу Вам покушати изнети питањем на следећи начин: Какву ћете имати корист ако и победите у ослободилачком рату (у којем би погинуле многе Вама драге особе), ако ће у таквој слободи опет Мишковић и њему слични водити главну реч и одређивати главне друштвене токове? Исто тако, шта агресорски војник има од победе над непријатељем, ако ће га владајуће структуре увек третирати као топовско месо и давати му мрвице, само да би задовољио основне животне функције, а некоме чак ни то?

Да парафразирам 11. Марксову тезу о Фојербаху - Не ради се о томе да се различито гледа на свет, већ да се он измени.
Препоруке:
11
10
31 недеља, 07 април 2013 19:17
фристајло
Робеспијер
само када би били у прилици да то учине.

Тек акда буде такве прилике- Вашу тезу можете доказати; дотле, имамо само обрнуте примере, који мени дају за право.
Слажем се са Вама да је однос према овој проблематици ствар зрелости

Из другог дела реченице јасно се види да се не слажете, па Вам предлажем да свој став не кријете иза лажне логичке конструкције; нити је поштено, нити је паметно.
То је оно што много пута истичем, тзв. страх од слободе или што би Кант рекао ''малолетност'' човечанства

Можда би било добро да "дочитате" Канта, кад га већ призивате за сведока, имам и ја једног- Русоа.
Он рече- друштвени поредак не произилази из природе. Он се заснива на споразумима."
Није превише мудро позивати се на мудрост других, ако у њих не уградимо и искуства, која они нису имали.
Није добар циљ надгорњавање Вас са мном или обрнуто, већ трагање за истином, која нас може ослободити.
Ту је решење.
Препоруке:
9
4
32 недеља, 07 април 2013 20:04
Бели Орао
Неко је давно приметио да кад Ненци ојачају почињу да буду ирационални.
Дефинитивно вуку СрБски корен, али ко зна од када.

Покварени Енглези их увек навлаче на танак лед.
Лично им препоручујем да се овог пута не шале.
Ми ћемо да се извучемо на крају од ове муке, али наплатићемо сигурно неком.
Препоруке:
14
4
33 недеља, 07 април 2013 20:18
Робеспијер
@ фристајло

Први корак ка убијању других је омаловажавање њихове културе, обичаја и начина живота. То се већ увелико укоренило међу многима у српском друштву.

Дочитајте и Ви Русоа, те откријте на шта је мислио кад је рекао да се човек рађа слободан, али је свуда у оковима. На које окове је мислио? Да ли нас управо ти окови спречавају да спознамо истину, о којој говорите? Управо је Русо, на основу филозофије природног права говорио о слободи као суштини једнакости међу људима. А када већ говорите о споразумима, тј. о ''друштвеном уговору'', Русо је говорио да се њиме не отуђују природна права човека, а пре свега слобода, већ се заштићује слобода сваког појединца. Овим Русо апелује на повратак у природно стање, које најбоље одговара потребама људске природе и захтевима људског разума.
Препоруке:
7
6
34 недеља, 07 април 2013 20:47
zvonimir
Evo skromnog doprinosa raspravi koju ovo troje mudre gospode/gospođa i vidioca vode. Ko ima glavnu riječ u Evropi? Nijemci, da ne bi. Pogledajte americki imperijalni neuro marketing( za prodaju "moralnih standarda" lažni crnci, lažni roditelji, lažni borci za "demokratiju i slobodu". Pogledajte poneki hrabar osvrt na V. Britaniju u kojoj uspijeva samo London kao najveća svjetska praonica novca.Koja grupacija je napravila svjetsku ekonomsku krizu-bankari i tkz. finansijski derivati. Namjerno sve uprošćavam. Kroz dejstva moje profesije samo upozoravam da pogledate ogroman otklon stavova E suda za ljud.prva od prije 1o-tak godina kada je riječ o azilantima, socijalnim pravima, manjinama itd.Dakle,šta su tu Nijemci?Izvršioci ili planeri? Postoji li uopšte iskazana bar jedna ideologija/ideološka misao/filozofska misao, a da nije u skladu sa marketinškim standardima USA i VB.Ko danas piše o eksploataciji, višku vrijednosti, pravednoj ili pravednijoj raspodjeli?Kuda srljamo i kuda nas guraju?
Препоруке:
10
1
35 недеља, 07 април 2013 20:57
Бели Орао
""Робеспијер.
Ау, брате што си тежак.
Па по личном Хитлеровом налогу, а изречено у Леровом признању бомбардована је Народна библиотека. Зашто? Да би се убило сећање једног народа.
Па они нас не сматрају за ништа, како би рекао прости сељанин.
Ти лично омаловажаваш "тинкеринга" и ко зна већ кога и вероватно мислиш да су твоји монуси глупост других. Размисли мало. Данас је леп датум. Бог га је дао.
Препоруке:
17
2
36 недеља, 07 април 2013 21:23
фристајло
Робеспијер

Први корак ка убијању других је омаловажавање њихове културе, обичаја и начина живота.

Слажем се.
Овим Русо апелује на повратак у природно стање, које најбоље одговара потребама људске природе и захтевима људског разума.

Знате шта је апел?
То је оно, кад немате доказ, па молите да Вам верују.
Рекох- велике треба упознати, разумети њихове идеје; али, слепо их се држати, као Јеванђеља- често је погубно.
Један од филозофа које веома ценим је и Хајдегер; но, када бих му тако некритички веровао, као Словен, требао бих у најмању руку да се понудим неком Герману као роб, зар не?
Не постоје универзално примењива правила, које важе за сваког човека, као појединца; ту је грешка те идеје следбеништва било које доктрине. Људи мењају ставове, на основу искустава, сазнања и утицаја, које примају; радо размењујем мисли са Вама, али- ја сам већ био ту где сте Ви.
Временом, доћи ћете до сумњи; оне су најбољи учитељи.
Препоруке:
11
1
37 недеља, 07 април 2013 21:23
Istocna nemacka
Istocnu nemacku su Rusi detaljno ocistili od nacistickih funkcionera,od najmanjeg cinovnika pa nagore,i do dan danas zap.nemci kazu da ist.nemacka usporava razvoj drzave jer istok nije dobro organizovan.
A zapadna nemacka nije ni taknuta od amerikanaca i engleza.Cela nacisticka birokratija je ostala,nisu cak ni svi nem.generali procesuirani.
Osnivac BND-a(nem.obavestajne sluzbe)je bio okoreli nacisticki oficir i zlocinac.Ali nije mu falila dlaka s glave jer je BND radio protiv Rusa za racun amerikanaca,pa je cak bio i odlikovan.
Takodje su imali i nekoliko ministara koji su bili nacisti,koji su odgovorni za zlocine nad Srbima.
Takodje isti slucaj i sa ministrima iz Austrije.

Nema oprostaja,nema zaborava.
Препоруке:
20
1
38 недеља, 07 април 2013 21:47
сељак беземљаш бити стрпљив и чекати 28 јули то је све
&Анка Крајина
Робеспијер је дошапнуо Сен Жисту да
НЕМА СЛОБОДЕ ЗА НЕПРИЈАТЕЉЕ СЛОБОДЕ
А њих двојица су на више од 1000 људи указали као
на непријатеље слободе. А онда су оба отишли,
"да им на трен излечи главобољу доктор Гиљотен"


То француски а наш господин Робеспијер баштини знања од оне сорте левице која се испилила у Вуковару у јуну 1920.
Имали смо Социјалистичку радничку партију Југославије. Револуционари је уништише у једном дану и из радничког дома изађоше комунисти.

Они су стручни за све а нарочито за фашизам.
Са Хитлером су имали пакт а социјалдемократе (и многе друге) огласише социјал-фашистима.

Краља и владу која је 1928. г. преговарала са Мусолинијем око "ситница" осталих иза 1918 прогласише фашистичком,(оцена важи и дан данас)
а они преписаше део самоуправног система од Мусолинија. И редом тако.
Остало им од Стаљина да одређују ко је фашиста и ту се не може ништа.
Препоруке:
10
4
39 недеља, 07 април 2013 21:57
Brane, Italija
Pa Nemacka vec i jeste pokrenula rat i to jos 1991. razbijajuci YU i taj rat traje, a zavrsice se kao i uvek potpunim porazom Nemacke.
Препоруке:
13
1
40 недеља, 07 април 2013 22:17
Робеспијер
@ фристајло

Опет ћу на Русоа (шта ћете, он ми је један од омиљених), који је изрекао једну мени блиску тврдњу, да се сваки човек рађа добар по природи, али да га кваре друштвене околности у којима живи. Нико од нас не бира породицу, веру, нацију или државу у којој се рађа, те аутоматски не носи мржњу према другим породицама, верама, нацијама и државама, већ се она ствара у таквој друштвеној атмосфери. Шта хоћу да кажем? На пример: Исламско дете је невино, све док од њега не направе муџахединског терористу. Зашто? - Да би служило неким апстрактним интересима ислама, само њему својственим. И тако у оквиру сваке вере, нације, државе итд... Апсолутно морају да постоје универзална правила за све људе, која ће укинути све оно што их раздваја. Исламско дете из мог примера, би било далеко продуктивније када би своје људске и интелектуалне способности искористило за науку, уметност, културу... која спаја, него на ирационалну мржњу која раздваја. И тако свако дете, ма коме припадало.
Препоруке:
10
4
41 недеља, 07 април 2013 22:55
Svetislav Kostić
Evropska Unija je zapravo u personi Cetvrti nacisticki Rajh i reinkarnacija Hitlerovog Trećeg nacistickog rajha, a NATO vjerna kopija ondasnjih nacistickih SS-Standard divizija i Wermachta/Vermahta koji je ratnih zlocina tokom 2. Svjetskog rata pocinio nista manje od pripadnika SS divizija. Napominjem da je nacisticki Vermaht za zlocine u Kragujevcu i Kraljevu direktno odgovoran.
Препоруке:
11
1
42 недеља, 07 април 2013 23:09
сељак беземљаш
&Паја патак
Ви се сигурно сећате биоскопа и филмова који су имали чинове. Између два чина смо се дружили, заљубљивали....
У овом филму званом светски рат, у првом чину
Немци су били отворени непријатељи Русије а
Британија скривени.
Британија је господство заснивала и на комтроли Балкана. Па се трудила да се Русија не дочепа тих кључева.

Па се у другом чину одлучила на нешто што на први поглед није било логично.
Масовним слањем оружја и војне опреме и бомбардовањем српских градова 1943-1944 помаже комунисте да дођу на власт.
Од 1949 титиизам има англоамеричку финансијску и политичку подршку.
"..штитићемо суверенитет Југославије" Џорџ Ален 20 јула 1950
"Југославија је брига владе Његовог величанства" Антони Идн у британском Парламенту 19 новембар 1951
Извор Југославија 1918-1988 збирка докумената Петрановић-Зечевић

Шта је то примамљиво за англоамериканце код титоиста.
Национана политика која је сламала најбројнији народ и стварала мале ЛАКО контролисане државе.
Препоруке:
14
3
43 недеља, 07 април 2013 23:15
фристајло
Робеспијер

Апсолутно морају да постоје универзална правила за све људе, која ће укинути све оно што их раздваја.

Постоје, то су закони.
Међутим, да је то довољно- не би постојала ни Полиција, ни Суд, ни војска...
То је тај утопијски (на жалост) део сваког филозофског, политичког или друштвеног концепта; постоје људи који су гори него што идеје предвиђају, а успешност једног друштва мери се тиме- како успева да контролише такве појединце.
Ето, и сама тема бави се тим проблемом, на неки начин; Немци јесу велики народ, колевка великих хуманиста, уметника и филозофа.
Али- склони су томе да не препознају опасне идеје, да се узнесу изнад других народа и помисле како имају право на понашање које другима никад не би дозволили над собом.
До сада им се то десило неколико пута; нису адекватно кажњени за то. Верујем да и сами видите назнаке истог тог манира; зар је битно што већина Немаца то не види?
како ће нам у томе помоћи класна свест?
То је проблем.
Препоруке:
8
3
44 недеља, 07 април 2013 23:40
thinking maize@ онако, успут...
Што но рече бесмртни Љуба Мољац: "А ја седим у ложу и једем бурек с трешње!" Под 2, читајте Мао Зе Донга и Денг Хсиао Пинга-нижи курс! Па крените на Кунг-Фу Циа-средњи курс. Затим Лао Циа-виши курс. И испит за мајсторско писмо Чуанг Циа и његов "Лептиров сан"! Можете све зачинити и са Бодидарминим и мислима других патријараха чан будизма! (Нагарђуну, Миларепу и Наропу Вам не препоручујем, прво то су Индуси или Тибетанци, а друго "много је мачку говеђа глава"!) Практичарима препоручујем "Умеће ратовања" Сун Цу Вуа-краћи курс или "Стратегеме-умеће ратовања, живљења и преживљавања кинеског народа кроз три миленијума" Харо фон Зенгера! Као општи преглед препоручујем "Кина-историја, култура, цивилизација" В.В. Маљавина. Ако мени не верујете, верујте другарци Мири Марковић! Она је ТЕМЕЉНО ПРОУЧАВАЛА ове процесе још с краја 1990-тих!? На крају, што се тиче СРПСКОГ РЕВАНША, ослушкивати Русе и њихов однос са Немцима!?
Препоруке:
9
5
45 недеља, 07 април 2013 23:44
Peter RV
Tekst je pun gluposti.
Njemacka je potpuno zavisna od Amerike ciju politiku sluzi doslovno. Dovoljno je pogledat slucaj Irana, kad se Njemacka na njenu sopstvenu stetu odrekla kupovine jeftinog iranskog petroleja i nametnula sankcije ovoj zemlji sa kojom je imala vekiki ekonomski profit.
Drzava koja nema izvore energije- ne moze pocet rat.
Njemci nemaju ni nuklearno naoruzanje, jos nesto sto je neophodno u sadasnjoj situaciji, da bi mogli i pomislit na neku pobjedu.
Najvise sto je Njemcima dozvoljeno je da budu panduri Vasingtona, recimo za Balkan- sto ce oni odusevljeno prihvatit.
Rat ce pocet na Sr.Istoku, poslije nekog izraelskog histericnog poteza.
Препоруке:
20
5
46 понедељак, 08 април 2013 01:50
Nikola
Da li je sada svima napokon jasno zasto je bilo potrebno u skoro svim zemljama evrope broj vojnika bilo neophodno svesti na simbolican broj?
Препоруке:
4
0
47 понедељак, 08 април 2013 03:36
Србољуб Савић
"На границама Европе распадало се Отоманско царство, дестабилишући савезе који су до тада одржавали мир у Европи.
У Првом балканском рату 1912. године, Бугарска, Србија, Грчка и Црна Гора су поразиле Османлије и почеле да деле Балкан по својој мери.
Јуна 1913. године победници су се посвађали око плена и Бугари су заратили са осталима око Македоније. Чак и данас, после једног века, овај конфликт је подсетник на моћ етничких страсти и омраза да народе Европе гурну у поражавајуће насиље."
Наизглед, овај део "искаче" из теме чланка, Да ли?
Као већ два (или ..)пута потврђено, део британског
"естаблишмент"-а види Немачку као силу и оличење вредности, са задатком да освоји животни простор,
на истоку (Русија) и западу (равнице Француске,
Белгије, Холаније, ..) обезбеди и држи пут, Европа
(центар-Немачка)- Блиски и Среднји Исток.
Турска (од Отоманскепреко данашње, до ..) савезник, претња Русији, у "име" британских непромењених интереса.
С. Савић
Препоруке:
5
0
48 понедељак, 08 април 2013 04:12
Србољуб Савић
Пред оба светска рата, у В.Б. и САД, постојале су
снаге које су Немачку оцењивале према могућности
остварења њихових интереса. Први светски рат, поред
свега, доноси пропаст европске аристократије (и
остатака њихове феудалне моћи) и тријумф буржоазије-
индустријалаца, трговаца, банкара, ...
Невидљиво, "изнад Атлантика" ствара се нова моћ,
над-национална и глобална. Овој моћи, неопходна
је и оружана претња, коју најбоље могу остварити,
САД(са "посилним"-В.Б.) и Немачка.
Како све није једноставно ни линеарно, "запад"
улази у "апсурдни" сукоб са Немачком, кратко.
Немачка у другом св. рату, није испунила очекивања,
брзо освајање СССР-а. САД су у свему, профитирале,
уз изузетно мале људске губитке (свега пола милиона
војника за разлику од десетина милиона цивила и војника осталих, жртава агресије и агресора).
САД су, не само финасијски профитирале у рату, већ
су "невидљиво окупирале" већи део Европе (чак без
значајних војних снага)и наметнули своје "вредности".
С. Савић
Препоруке:
6
0
49 понедељак, 08 април 2013 04:42
Србољуб Савић
Америчка окупација
Припрема:
-Уместо отварања, обећаног и два пута уговором
обавезаног, западног фронта, САД освајају Италију,
-Одлагањем напада на Немачку, исцрпљују СССР (а
не ометају Немце у спровођењу холокауста, ...),
-Уводе "идеолошки" сукоб и припремају "хладни" рат,
-Уводе Де Гола и Француску, као равноправног
савезника у победничку "коалицију".
(Француској, добрим делом, сараднику Немачке, "брише" се "црно",
Италији, фашистичкој и делом комунистичкој, брише
се и црно и црвено,
Немачкој се отварају "задња врата" за спас свих
нацистичких вредности)
-Све остале земље, жртве немачке агресије, "бришу" се стављањем под СССР, четвртим "партнером" -савезником.
- Мало после победничких парада и "савезничког" славља, СССР, пропагандом постаје идеолошки
противник, претња и све већи непријатељ.
Окупирање:
-Успостављање америчких база,
-Оснивање НАТО, чији члан, Немачка постаје брзо,
-Контрола успостављања ЕЗ (Евро, још без Устава, учлањење Источне Европе).
С. Савић
Препоруке:
7
0
50 понедељак, 08 април 2013 05:23
Србољуб Савић
Уздизање:
-САД одмах после рата омогућују брз привредни
опоравак Немачке,
-Без војске (у почетку), потом кроз НАТО, Немачка,
ослобођена високих војних трошкова, може да привредно напредује, брже од других,
-Развијеној индустрији, увођење евра, омогућује лакши извоз и у ЕЗ и још више, на нова и све богатија тржишта.
(Аутомобилска индустрија је пример неостварених
вредности заједничког-ЕЗ тржишта и експлоатације
"заједништва" у корист Немачке.)
-Док "либерализам" и "глобализам", пустоше индустрију великих земаља ЕЗ, мале се враћају у доба пре ЕЗ.
(Португал и Грчка примери су илузије заједништва.
Обе, без и могућности развоја индустрије, имају,
растом бриселске бирократије, само више трошкове.)
-Док део ЕЗ увози лажне финасијске "производе" -кризу, а не ствара довољно додатне вредности
(јер је избацила индустрију,)Немачка не.
-Привредно, па финансијски, Немачка је све што друге чланице ЕЗ нису.
Немачка је израсла у силу али са "камењем о врату".
Решење?
С. Савић
Препоруке:
7
0
51 понедељак, 08 април 2013 06:28
Bob
@kvazifrancuz: kad već pominješ nekakvu emancipaciju, mislim da ti je zaista potrebna, jer si u svojoj suštini žensko.
Препоруке:
0
4
52 понедељак, 08 април 2013 08:53
ex petar
Milorade Stanojlovicu, masta je osobina i nauke i filozofije, samo sto je kod nauke masta obuzdana, sto nije slucaj kod filozofije. Tako da niste u pravu da nauka nema ideju. Problem je samo u tom sto je nauka pod kontrolom 5% profitera, tako da humane ideje nauke zbog toga nisu ostvarive. Imate tako velicanstvene humane projekte razradjene matematicki precizno o npr. navodnjavanju i najbezvodnijih delova Afrike, ali taj projekat ne dolazi do svog ostvarenja samo zbog toga sto nije u interesu 5% profitera. Shvatate?
Препоруке:
1
1
53 понедељак, 08 април 2013 11:32
Ковач Југовић
Наравно, зар се злочинац не враћа на место злочина?
Препоруке:
3
0
54 понедељак, 08 април 2013 16:00
s.p.Lajković
Što gore to bolje...a prošlost će uvek biti svetla.
Препоруке:
0
0
55 понедељак, 08 април 2013 23:35
Mile
Svi oni javno blebeću protiv Germanije, a kasnije mirno čekaju u redu za pomoć.

Već viđeno. Hleba i igara
Препоруке:
0
9
56 уторак, 09 април 2013 00:10
Tурас
Русија сада прави грешке у сарадњи са Немачком које касније може скупо да кошта. Али коме енергенте ако не Немцима!? Дакле,раниш куче да те уједе.Русија би морала више да се окрене ,колико је могуће,земљама БРИКА и колико је могуће да мање дозвољава Немачко мешање у унутрашње ствари Русије зарад трговинске сарадње.Зато што је историја показала(као и Србско-рватски односи)да је Немачка ма шта јој требало -од Русије увек сировине-ратовала је увек против Русије.
Препоруке:
7
0
57 уторак, 09 април 2013 13:41
Левичарење
Кад се сретну Маркс, Русо и Мењин настаје тинејџерски наивна филозофија и потпуно промашена политика. Сви пројекти левичара интернационалне оријентације завршавали су се као потпуни суноврат. Па чак и Лењинов покушај да интернационализује Руску револуцију неславно је пропао пред Варшавом (а отуда социјализам у једној земљи и одустајање од светске револуције).

Колико год тешко било људскоправашким идеалистима немају сви људи ни исте могућности, ни иста хтења, па ни исте потребе. Русоовски природни, неискварени човек је само једна утопија, теоријски концепт који је непроверив јер је за човека као друштвено биће самореализација могућа у контактима са другим - а ти контакти нису нужно ни добри, ни еманципаторски, и напредни. Посматрати политичке чињенице кроз призму вредносних неполитичких судова (да је нешто иманентно напредно или назадно) је потпуни промашај, са становишта политичког делања. И Марксови појмови напредни/прогресивни су имали свог смисла у односу на радничку класу.
Препоруке:
3
3
58 уторак, 09 април 2013 20:58
ex petar
Levicarenje, u pitanju je logika a ne levicarenje. Svo bogatstvo zavrsava u rukama 5% profitera, a preko 90% populacije vegetira. Profiteri finansiraju kvaziintelektualce da zbunjuju proletere. Kada bi se proleteri osvestili, odnosno spoznali proces u celosti, imali bismo 99,99% situirane populacije. Mala je verovatnoca da bi u tom slucaju mogao da bude moguc rat igde na zemljinoj kugli, a i sire. Shvatate? Logika je u pitanju.
Препоруке:
0
1
59 среда, 10 април 2013 09:24
ex petar
Fristajlo, u Nemacoj mozete ceo zivot da ne radite i drzava ce svaki mesec da vam isplacuje dovoljno da zadovoljite osnovne egzistencijalne potrebe. To je upravo ono sto je Marks govorio da moze, svima po potrebi. Znaci, ne da moze, nego moze i na kvadrat. Razlika je samo u tom sto tu nije u pitanju osvesceni proletarijat koji je to osvojio, vec im profiteri to poklanjaju. A sa poklanjanjem moze da se prekine uvek kada to profiteri pozele.
Препоруке:
3
0
60 уторак, 16 април 2013 19:37
Srbija-Srpska-Crnagora-Makedonija=Velika Srbija!
Pokušavali su oni to ali u pravilu je tu Rusija da satire carstva,pa smo sigurni da će to opet da se tako dogodi. Možda ima genetski nešto u germanima da su luzeri a grabežljivi što daje dojam da su jaki,uporni,a nešto u genima Slavena da su pobednici a ležerni i opušteni pa daju dojam da su mlitavi, pa otuda uporno neverica Germana da ponovo srljaju u izgubljeni rat sa "mlitavim", "slabim" Slavenima. Mada,kako reče jedan kolega ovde, Rusija greši što se uopšte nada da će postići dobre odnose sa Nemačkom i tako je pridobiti na svoju stranu i okrene je od SAD-a,a neće jer to su isti parazitski narodi i sada su napravili vučji čopor a glavni plen je Rusija,ovo sve do sada su mršavi jaganjci. Ipak, repriza će se dogoditi i SAD će prestati da postoje,a Nemce treba uništiti kao što su oni Židove,i temeljnije od toga,ukoliko se usude da izazovu opet rat.
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер