петак, 03. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Перспективе српског отпора на КиМ - поуке немачког бојкота Француза и Белгијанаца у Руру

Kоментари (73) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 16 мај 2013 13:08
брм
" Окупатор ће, наспрам немачког сложног зида"
а ми били савезнииц окупатора - е деда да ти је био Пироћански мозак 1915.
Препоруке:
7
89
2 четвртак, 16 мај 2013 13:27
Прике
За почетак,или пре почетка,или истовремено,захтевајмо изјашњавање Уставног Суда Србије о уставности бриселских договора.
Затим,легално и свим средствима грађанске непослушности,рушимо ову и сваку другу власт која је спремна да изда националне интересе из било ког разлога.
Ја дајем све од себе ако треба и себе.
Препоруке:
115
3
3 четвртак, 16 мај 2013 13:29
Vuk
Interesantan predlog. Dodao bih dva zapazanja. Prvo, za razliku od Nemacke tada i njene okupirane Rurske oblasti, Kosmet danas pretezno nije naseljen Srbima nego okupatorima, uslovno receno. I drugo, za razliku od Nemacke vlade tada, nasa vlada je u skoro apsolutnom marionetskom polozaju. Drugim recima, cela Srbija se nalazi u odredjenom stepenu okupacije. Sto dalje sugerise da bi nenasilan otpor ovog tipa pre mogao da se koristi u ostatku Srbije, posto se kvislinski rezim bavi eksploatacijom i razgradnjom srpske ekonomije, teritorije, kulture i identiteta.
Препоруке:
116
1
4 четвртак, 16 мај 2013 13:39
хм
Добар текст и поучна аналогија. Али ипак сумњам да основна идеја и савет господина Пироћанца може да пије воду. Мислим на оно "стрпљиво придобијање светског јавног мњења" које ће се у једном тренутку преокренути у нашу корист. Од тога нема ништа, нажалост, и то је само пука илузија која, свесно или несвесно, води отупљивању оштрице активног отпора који нам је неопходан.
Препоруке:
68
4
5 четвртак, 16 мај 2013 14:13
marlon
vreme o kome zoran pise nije vreme u kome danas zivimo, iako je geostrateski interes velikih sila i njihovih korporacija identican, iako je istorija uciteljica svih nauka pa je treba slusati, iako je analogija sa izgubljenim ratom kolko tolko dobra jer i wwII i ovaj u sfrj je smisljen i nametnut upravo preko bare znajuci da su hitlera bas kao i milosevica i ostalu sfrj bulumentu oni finasirali.... ali.... analogija adolfa sa slobodanom moze da prodje samo u albanskim udzbenicima istorije te samo stoga cela ova prica pada u vodu posto su srbi slobodoljubiv narod za razliku od nemaca i vreme u kome zivimo je vreme najsurovijeg varvarizma bez ikakvih maski za razliku od vremena o kome se ovde pise i mogao bih da osetim dozu poruke koja provejava izmedju redova i koja mi uopste ne mirise na dobro.
Препоруке:
31
4
6 четвртак, 16 мај 2013 14:28
Slavomir Srpski
Takav otpor moze da bude ostvaren u kantonima juzno od Ibra. Ali na severu bi bilo suludo da se odrknemo svojih drzavnih institucija na tritoriji koja je kompaktno naseljena Srbima i koja NIJE izolovana vec ima direktnu vezu sa Srbijom. Pa je tu moguc mnogo veci i jaci otpor, baziran na dobrovoljcima gerlilcima i samoorganizovanju sluzbi teritorijalne bezbednosti.

Time bi se izbeglo da bilo cije tudje institucije budu tu instalirane, pa bi sever ostao slobodni deo teritorije u OUN protektoratu gde vezi Ustav Srbije, a ne Pristine. Naravno da to podrazumeva da na severu moraju postojati nezavisne oruzane sile, slicne kao onima kada je Izrael posle 2SV rata gradio svoju novu drzavu u neprijateljskom arapskom kontekstu: svi su onda imali vojnu obavezu i muskarci i zene, radi garancije svoje bezbednosti.

Taj model je potreban na severu, kao i organizovanje "u mirovini" oko 30.000 iskusnih dobrovoljaca u Srbiji, spremnih da se po potrebi udruze sa lokalnim Srbima u odbrani.
Препоруке:
50
2
7 четвртак, 16 мај 2013 14:51
Zoran L.
Bojkot je moćno oružje,ali ga može izvesti narod koji ima kvalitete,koji zna šta hoće,koji ne prodaje veru za večru,teritoriju za čanak prosa.
Препоруке:
62
1
8 четвртак, 16 мај 2013 15:01
Манда
Сложио бих се са Вуковом констатацијом. Тај отпор мора бити присутан на територији целе Србије јер ситуација се компликује на Косову и Метохији, а и у целој Србији, захваљујући господи из Немањине улице. Тек када њихов рад неутралишемо онда ћемо се моћи посветити Косову и Метохији.
Препоруке:
51
2
9 четвртак, 16 мај 2013 15:02
Бранислав Г. Ромчевић
Наизглед добро, али није добро! Јер нама треба стратегија не за очување Северног Косова, него ЦЕЛОГ Косова, како лепо пише на плакату с фотогафије.
Препоруке:
45
3
10 четвртак, 16 мај 2013 15:27
гаврило
Само једно је аутор у ЗАБЛУДИ!И то великој!Њемци су били сви јединствени у ненасилном отпору а овдје се ради о ВЕЛЕИЗДАЈИ коју чини ПОЛИТИЧКА ЕЛИТА и један дио интелигенције и један дио Цркве!Иначе када би цијели Србски Род био јединствен не би било ни бриселског споразума а богами ни толиких консултација и рапорта коферчета и осталих велеиздајника у вашингтон,берлин,брисел...Значи ради се о потпуно различитој ствари и не заборавимо то су ипак Њемци!
Препоруке:
48
2
11 четвртак, 16 мај 2013 15:32
thinking maize
Рецимо да г-дин Пироћанац није до краја извео СВЕ КОНСЕКВЕНЦЕ ненасилног отпора српског народа и СРПСКИХ ДРЖАВНИХ ИНСТИТУЦИЈА на КиМ, СЕВЕРНО од Ибра! Јер, иако су у УЖАС-у& Војводини на власти МАРИОНЕТСКИ РЕЖИМИ, у 4 општине КиМ СЕВЕРНО од Ибра на власти су АУТЕНТИЧНИ НАРОДНИ ПРЕДСТАВНИЦИ, који имају МОЋ да ИНИЦИРАЈУ нпр. КОНСТИТУИСАЊЕ Скупштине АутономнеПпокрајине Косово и Метохија, јер Устав Р Србије из 2006 ТО ОМОГУЋАВА! Ако Шиптари на КиМ НЕ КОРИСТЕ то ПРАВО не видим разлога да то ПРАВО не КОНЗУМИРАЈУ грађани Србије, настањени на КиМ СЕВЕРНО од Ибра!? Па да видимо ДА ЛИ ЋЕ СМЕТИ Уставни Суд да ТУ ИНИЦИЈАТИВУ ПРОГЛАШАВА НЕУСТАВНОМ када се НЕ ИЗЈАШЊАВА од Бриселским и иним (не)споразумима, чија је НЕУСТАВНОСТ ПРИЈАВЉЕНА том истом суду још од охо-хо раније!? Тако би ИЗДАЈНИЧКА КЛИКА могла да буде У ПРАВНОМ ПОГЛЕДУ стављена у ПОЗИЦИЈУ ИЗНУДИЦЕ (шаховски речено у ZUG-ZWANG)!? За остало важе препоруке г-дина Петровића-Пироћанца!? Уосталом, АКО се НЕ ПОКУША, НИШТА се НЕЋЕ НИ ДОБИТИ!?
Препоруке:
38
6
12 четвртак, 16 мај 2013 16:16
doda
Ovaj je obrao bostan,Srbija i srbi kao nemci.Alo vi ste bili okupatoska vlast 100 punih god na teritorije etnicke Albanije i kao takvi nemate nikakvo pravo na ovu teritoriju ni njene resurse.Dosta je bilo samo procitati rec Albansko-Shiptarski i odmah mi je bilo jasno da ovaj gospodin dok josh ima vremena, promeni profesiju i nadje sebi neki drugi posao.Cuj ,hoce da resurse Kosova eksploatishe zajedno sa albancima.
Препоруке:
6
64
13 четвртак, 16 мај 2013 16:21
Влада Канада
Овоме бих додао отпор, активни и пасивни, мирољубиви и немирољубиви, према окупаторском београдском режиму, жутима, сецесионистима свих боја и сорошевским плаћеницима, према свима онима који мрзе Србе и Србију. Борба се мора водити до нашег или њиховог краја. Ми или они. Србија или ништа. Смрт или Слобода.
Препоруке:
43
3
14 четвртак, 16 мај 2013 16:49
Reddy
Autor i komentatori, bar neki među njima još se nisu otreznili od onoga što ih je odvelo na dno. Za promenu politike prema Kosmetu potrebno je izmeniti društveno ustrojstvo unutar same države, dakle, politički režim a pre toga ustavni okvir i vlasničke odnose. Tako se narod i vodeće snage u društvu motivišu i za promene koje se tiču međunarodnih odnosa ili odnosa sa stranim elementom. Ovaj narod nije doučio ni azbuku politike a zaglavio u nekakve strateške planove. I to je svojevrsna slika stanja društvene i političke svesti ove zemlje.
Препоруке:
14
39
15 четвртак, 16 мај 2013 20:10
...
@Reddy. Zbog čega si ti zainteresovan za promenu sistema pa prema tome i boljitak naroda koji otvoreno ne voliš, prezireš, nazivaš Turcima i omalovažavaš na svakom koraku? Zašto se toliko brineš?
Препоруке:
35
3
16 четвртак, 16 мај 2013 20:31
...
Rediju. Kad nisi bio iskren, kad si nas nazivao Turcima, ili sad, kad brineš za našu dobrobit?
Препоруке:
29
3
17 четвртак, 16 мај 2013 20:59
The Jack
Cudi me da je autoru promakla cinjenica da su siptari "planski" naseljeni na Kosovo i da su natalitetom nacinili respektabilnu demografsku masu!? Povlacenje analogije odnosa francuza i svaba prema odnosu srba i siptara je besmislena, a analogne akcije nemoguce. Osnovni razlog ovoj tvrdnji je nizak civilizacijski nivo vecine siptara. Oni se brutalnom silom sluze i brutalnu silu samo poznaju kao argument. To je tako.
Takodje ne shvatam "zajdnicka" dobra i rude. Nema tu nista zajednickog!! Odnosno ima, ali zajednickog sa ostalim republikama pokojne YU koje su ulagale u kosovsku infrastrukturu i dale strucnjake. Siptari su se tu pojavljivali kao najamna radna snaga, a sve glavne privredne jedinice su bile vlasnistvo drzave. Bilo bi mnogo pametnije krenuti od katastarskih cinjenica i zahteva za povrat imovine. Cela Metohija je bila 1/1 u vlasnitvu SPC do 45-te, na primer. Takodje traziti i vlasnicke listove za celu privredu. To bi imalo mnogo znacajniji eekat nego "mirni protesti"
Препоруке:
23
1
18 четвртак, 16 мај 2013 21:28
thinking maize@ Reddy, alias "sajber marksista"
Драги мој Полемични Пријатељу, да не би улазили у наше помало залудне дискусије, било би лепо да Ваш предлог понудите прво Албанцима и Хрватима, па ако прихвате, онда ајмо и ми Срби!? Читам ових дана "Јерусалим, биографија" Сајмона Сибага Монтефјореа, где се на крају те књиге описује генеза израелско-палестинског сукоба. Тамо је описано како је Давид Бен Гурион као неприкосновени вођа јеврејског народа у Палестини током скоро пет деценија на почетку каријере био социјалиста и скоро па марксиста који се ИСКРЕНО ЗАЛАГАО за САРАДЊУ јеврејске и арапске РАДНИЧКЕ КЛАСЕ која би довела до РАЗУМНОГ КОМПРОМИСА између та два народа. Сви знамо КАКО се ТО ЗАВРШИЛО, као што ЗНАМО КАКО се ЗАВРШИЛА ПРИЧА од ЗАЈЕДНИЧКОЈ ДРЖАВИ Јужних Словена СВЕ ТРИ ВЕРЕ у првом, а Бога ми и у другом наставку где је ПОКУШАНО са БРАТСТВОМ& ЈЕДИНСТВОМ, а У СОЦИЈАЛИЗМУ!? Ако Ви имате неко креативно и ОДРЖИВО решење, ма засновано и на марксистичкој парадигми, СЛОБОДНО ПРЕДЛОЖИТЕ па ћемо размотрити!? Свако добро.
Препоруке:
17
8
19 четвртак, 16 мај 2013 23:46
Edipe, sve sam ti oprostila. mama
"thinking maize@ Reddy, alias "sajber marksista"
Драги мој …Ако Ви имате неко креативно и ОДРЖИВО решење, ма засновано и на марксистичкој парадигми, СЛОБОДНО ПРЕДЛОЖИТЕ па ћемо размотрити!? Свако добро."
Kao završetak filma "Kazablanka": ovo je početak (koji po redu) jednog velikog prijateljstva. Stvara se novi savez, bolje reći - ljiga.
Препоруке:
14
4
20 петак, 17 мај 2013 01:13
Рино о-о то
Није поента у методу него у свести. Није проблем у алату него у мајстору кога нема. Алат је свима доступно средство, да ако постоји мотив, да се поправи квар. Овде се непрепознаје квар па причати о нечему иза које недржи оно испред је фикција.
Препоруке:
9
1
21 петак, 17 мај 2013 08:38
Reddy
@Thinking maize

Pa, pošto sam i ja, beogradskim bivanjem, unekoliko Srbijanac /sa svim opakim osobinama koje ono nosi/ verovatno sam sklon da "legnem na rudu" i odstupim od tvrdog "ličkog stava" koji podrazumeva dostojanstvo izgovorene reči /priznajem i da među rođacima primećujem te mene i ne samo njih već i opake moralne stranputice/ nema razloga da blagonaklono ne prihvatim vaš uvodni pozdrav. Time zaslužujete jednaku pažnju i sa moje strane. Za vaše poznanike, prijatelje ili, makar, samo ideološki bližnje, nemam takvu vrstu razumevanja. Naše diskusije, sigurno je, jednim delom jesu bile prazne ali ako baš niste Zenonovski dijalektičar Jednoga onda ćete prihvatiti i da bez praznog nema i punog. Ovde je, svakako, nemoguće razviti celu tezu o razrešenju "srpskog usuda" ali za početak, recimo, da je "radnička klasa" pojam koji je izgubio na aktuelnosti. Otuda i sve konsekvence u vašem pitanju. Plediram za pojam "radne klase" ili "dejstvujućeg uma". Domišljam takve puteve proboja.
Препоруке:
2
13
22 петак, 17 мај 2013 08:43
Reddy
@Рин-о-о-то

U pravu ste! Samo ako postavljate svest morate i njegov subjekt. Kako ga odrediti? Tako što ćete zahvatiti ono suprotno. Tek onda uzimate zalet i izlećete na glavnu pistu. To vas, svakako, ne štiti od karambola. Naprotiv, on je danas u visokoj meri izvestan. Ali, i samo na tom poprištu iz njega se možete izvući.
Препоруке:
2
11
23 петак, 17 мај 2013 09:59
thinking maize@ Рино о-о то, па "Reddy", alias "sajber marksista" и на крају "едиповац"
Рецимо Поштовани да ИМА Мајстора који би МОГЛИ да нас "ВАДЕ из БУЛЕ", једино што нису на "малим екранима наших Тв пријемника", заправо ЈЕСУ, али их ЈУРЕ и ХУЛЕ на ЊИХ као "Џорџа" "5000 полицајаца града Чикага"!? Као што видите марксиста "Reddy" НИ РЕЧ НИЈЕ РЕКАО ПРОТИВ АРХИЈЕРЕЈА СПЦ који су говорили на скупу 10.05. 2013. (иако се иначе УОПШТЕ НЕ СЛАЖЕ са ЊИМА и хришћанством као таквим!), али су их "независни" "TISAK& SLIKOPIS" (НАМЕРНО користим "GAJEVICU"& Antin Croatski да бих ПОДЦРТАО ЊИХОВУ НИСКОСТ!) ДОЧЕКАЛИ на НОЖ! Један од тих Мајстора је и г-дин Вукадиновић, па није ни чудо да ОНИ овај сајт зову НСФМ!? Као што сматрам да се неко од тих Мајстора крије и међу НСПМ-овцима, како међу ауторима, тако и међу понеким коментаторима!? А такође видите и ПЉУВАЧКИ "начин" којим се КОРИСТЕ ти ИЗДАЈНИЦИ, кога у малом на овом сајту репродукује и извесни "едиповац" у жељи да НАПЉУЈЕ примирје друга "Reddy"-ја и мене, а због ВИШИХ ЦИЉЕВА!? Јер, НЕМА ВЕЋЕГ ЦИЉА од СПАСА Србије! И то ЦЕЛЕ!
Препоруке:
3
7
24 петак, 17 мај 2013 10:13
ел нињо
у једном је Пироћанац апсолутно у праву. једног дана ће сви околни народи да се окрену против шиптарских трутова и њихове матице.
Препоруке:
9
1
25 петак, 17 мај 2013 10:15
Ju, Edipe - pa ti si na tatu
Pa nećete je valjda spasavati do pola?"
Препоруке:
7
2
26 петак, 17 мај 2013 10:24
Spasena se Srbija zahvaljuje
"Pade kišica na staricu" (Isak Babelj).
Препоруке:
8
2
27 петак, 17 мај 2013 11:01
Reddy
@Thinking maize

Ma, prterujete kao i obično. Ostavite "edipovca" njegovim okupiranostima. A između nas nije nikakvo primirje /suvišno ste oprezni/ jer nismo ni ratovali. Vama je draga Srbija kao i meni kao i ostalim dobrim ljudima. ne podnosim pokvarenost, izdaju i dvojni moral. Sve drugo prolazi. Mi se mišljenjem nismo slagali. Da, dobijalo je to zaludne forme. Ali, napisah šta to znači ili čemu to vodi. Ma, svakako da sam skup podržao jer u osnovi protesta stoje pravedni zahtevi/doduše sa najmanjim zajedničkim sadržateljem/. A šta bih imao protiv vladika ili Hrišćanstva? Kada stvari postavljaju kako bi trebalo ništa. Naprotiv! Ali, pre nego što smo Srbi mi smo i ljudi ili baš zato i jesmo Srbi. Dakle, u pitanju je podudarnost. Samo ovako široka duša kao srpska mogla je da mi se obrati a moja je dužnost da primerno odgovorim.
Препоруке:
3
8
28 петак, 17 мај 2013 14:10
Moj naklon, mama. Svako dobro - reče Edip.
Kome pričaš, reče mi prijatelj, pa vidiš da se nijedan nije prepoznao u imenu silovatelja majke zemlje. Udruženi, Srbiju spasavaju. Laganim stopama zajedno, kaže Idiot, doduše onaj Dostojevskog, ali nema veze. Zamišljam taj trust umova, titane principijelnosti, kako sede i prorokuju. A Srbija, majka, čeka.Imaš li kakav predlog, crveni? Vidjet ću, ćim prije. Šlajfuju neuroni, brekću sinapse - o zar se i to može. Sujeta oće al mozak klokoće. Podsticajni su jedan drugom. Štirak primenjuje uobičajeni metod: iz haosa proizvoljno pokupljenih činjenica izmulja, kao pravi prosečan srpski naučnik, pa šta ispadne. Danas ovo, sutra ono. Karakter, šta to beše. Važno je biti prisutan, na oku javnosti, dobro se zezati, moj naklon, svako dobro, pozdravite vašu mamu.
Препоруке:
8
1
29 петак, 17 мај 2013 19:34
doda
The Jack @nizak civilizacijski nivo kod albanaca.He he,he.Ako spadash u grupi srbijanaca koji sebe smatraju vishom civilizacijom navedi mi jedan primer,cime to zasluzhujesh, pa da ti verujem i da molim boga na prelazak takvog civiliziranog drushtva gde ti spadash.Citam tvoje komentare i po tome mogu zakljuciti da si ti jedan JAdan covek koji samo koristeci nik The Jack,kazhe sve o sebi, ti si jedan TABULA RASA .Promeni nik" The JACK" i predji na "ILUMINATO" mozhda cesh steci vishe samopouzdanja,treba ce ti,mani se ti ruda i rudarstva.
Препоруке:
1
7
30 петак, 17 мај 2013 20:25
DrJelaBisic
E gospPirocanac,pa zar Vi ne vidite sa kakvim(ljudskim?)materijalom mi raspolazemo,kada suSrbi u pitanju?Da je neko bio sposoban,da vecina hoce-ne bi se ni pregovaralo,ni potpisivali sporazumi,ni urgiralo njegovo sprovodjenjePostojalo je1000nacina da do potpisivanjaSporazuma nikada ne dodjeNije u pitanju samo vlast,koja je"kooperativna"do servilnosti(sa strancima)U pitanju je narod,obican svet,koji se ne uzda u sebe,svoje snage,svoj rad,svoj napor da srede i sebe,i drustvo i drzsavuOni pristaju,npr na korupciju u zdravstvu jer su tako navikli,jer misle da im je to jeftinije,jer...Niko ih na to ne teraOni sami,za sebe i svoju decu hoce diplome bez znanja.Oni su stvorili ovakvu nakaznu,nakaradnu,nepostojecu drzavu,i kukaju na nju samo onda kada se njima,licno,nesto ne posreciGde mozete ovaj narod,zaglibljen u svoje neizmerne mane,da uporedjujete saNemcima,molim vas?Oni su po svom karakteru kukavice,koje su uvek i oduvek postojale,samo sto je nekada bilo sramota biti takavSada jeto vrlina
Препоруке:
11
0
31 петак, 17 мај 2013 21:22
сељак беземљаш
& ел нињо
Шиптари мрзе САД. Из дна душе.
Питање је времена када ће то и показати.
У приватном разговору то нису крили ни пре 20 година.
Препоруке:
5
1
32 петак, 17 мај 2013 21:24
Ovako je juče i danas govorio reddy koji sada spasava Srbiju
"Kao što rekoh vi po svemu pripadate anadolijskom rastinju…. Anadolijski psi lutalice nabasali na plodnu brdovitu ravan pa pomislili da im to od boga pripada. Ništa odvratnije ni mentalno zapuštenije nisam sreo od vas. Kao da vas je neko iz džbuna na džadu izbacio pa vas košava amo doterala…Koliko znam, a mnogo je toga, Starčević(ideolog ustaštva) je tipično srpsko prezime. Ma, rekao bih nekako da ste im vi, ipak, mnogo bliži rod. srbijanska nacistička džukela. …Vašem rodu izvesno ne pripadam."
Cela "diskusija" je pristupačna u komentarima na članak "Parče slobodnog neba". Sa ovakvim likom je pragmatični kukuruz hteo da spasava Srbiju. I to celu, kaže. Kao da može drukčije.
Препоруке:
13
1
33 петак, 17 мај 2013 21:51
Reddy
A šta mislite da ovaj narod ne zna da takvih ima u Srbiji među koje svakako i vi ulazite. Ne setiste se da navedete da sam napisao i da ste u vreme okupiranog Beograda od strane Nemaca u II svetskom ratu srbijanska kvislinška vlast podsticala praksu prijavljivanja komšija na šta je Gestapo reagovao da ste i vi sami Srbijanci u tome preterali jer im, valjda, kapaciteti nisu bili dovoljni. Da nisu to, možda, radili pripadnici nekog drugog naroda? Pa, onda bar, recite i šta ste o Nikoli Tesli kao i njegovim sunarodnicima, prethodno me nazvavši izrodom te da mi se u dušu uselio i sam Ante Starčević. Kao i uvek, podmetanje i manipulacija. To vam je zanat ali vam je to i sudbina. Takvi se rađate, takvi i umirete. Korene toga sam našao u anadolijski nađubrenom mentalitetu. Uostalom, mnogo bolje od mene to je uradio Nušić za koga ste otvoreno rekli da vam ne prija. Mogu misliti i zašto.
Препоруке:
1
13
34 петак, 17 мај 2013 21:55
сељак беземљаш
& Др Јела Башић
Претерасте. Смањите мало.
Препоруке:
7
3
35 петак, 17 мај 2013 22:01
узети у обзир сва искуства
И сам већ неколико година мислим да је ненасилан, упоран, стрпљив и мудар отпор одлично решење.


Међутим, треба имати на уму како су (заборавио сам, дал беше они?) Сомалијци пре коју годину решили уплитање Амера у њихове ствари. Измасакрирали су им групу специјалаца тако да су се сви покупили и нису се више вратили тамо. Амери су видели да ће скупо да их кошта и да домаћи немају милости према окупатору.
Препоруке:
4
0
36 петак, 17 мај 2013 22:13
Reddy
@...

Recite, molim vas, jeste li na ovaj način, ogovaranjem i podmetanjem profesuru i doktorat stekli. To je kod vas uobičajeno. Važno da je isplativo a o moralu drugi put. Vama je to svakidašnjica. Zar kriti da je to ostatak palanačkog mentaliteta, uglavnom stečenog pod turskim kolonijalnim jarmom. Pet stotina godina biti pod tuđom čizmom mora ostaviti trag kakav podlosti, kukavičluka i obmane. MOžda vas to ljuti, ali ja nisam iz takve sredine. Potičem od Krajišnika, ljudi koji ne poznaju ropstvo, kuluk i danak. Ćiftinskom mentalitetu to smeta. Tako bi i trebalo biti. Meni je to drago a vama krivo. Pa, u tome je i poenta. da se u suštinskom smislu razlikujemo. Naučili ste na izdaju a Krajišnici na borbu dok i njih same niste izdali. O tome postoje svedoci da ste sedeli po kafićima i restoranima dok je Krajina padala. Uostalom, dovoljan je presedan sa predsednikom Miloševićem. Da, možda, ne branite takvo ponašanje? Ja to znam sigurno, no pitam zbog ostalih.
Препоруке:
1
12
37 петак, 17 мај 2013 22:13
Ličkom usamljeniku
Opet preokret! Zavrteće ti se u glavi!
Препоруке:
11
1
38 субота, 18 мај 2013 05:49
Reddy
@...

Pa, ne mislite da ovo pišem zbog vas. Nema razloga, vi vrlo dobro znate čime se služite ali to moraju znati i oni koji vas do sada nisu upoznali, koji nisu seli u vaša kolica. A među vama ima mnogo onih sličnih gestapovskim doušnicima, zar ne? Onako kako ste izdali Srbiju 1941. tako ste isto uradili i potom. Dakle, taj odnarođeni elemenat, koji je prvo završio kao ustaše i četnici potom je pokazao svoj odvratni mentalitet i danas. To ste vi, Trotačkasti i vama slični. Vrlo precizno vas označavam. U čemu je problem? A u Srbiji ne žive samo takvi, na vašu žalost, već je mnogo naroda iz drugih srpskih krajeva. I to vam smeta. POkazali ste šta mislite o njima! Takvih je ovde sve više i više i to vas žulja. Obnavlja se krv. Beograd je već toliko "osvežen" da i nije više srbijanska meka. Znam da vam to smeta ali šta ćete, takvi su trendovi. Vi se povlačite u zabiti, tamo odakle ste i prispeli. To vam je prirodno odredište.
Препоруке:
2
12
39 субота, 18 мај 2013 06:55
Reddy
@...

A ti bi doktor profo da me dekuražiraš. Ja sam od malo jače sorte za razliku od Srbijanaca a posebno takvog šmokljastog kakav si u prirodnom izdanju. Drugi put. Pa, zar ima usamljenijeg slučaja od vas Srbijanaca?
Препоруке:
1
11
40 субота, 18 мај 2013 08:39
Reddy
Dragi moj, vama se samo priviđa a to jedino znači da su vam lobanjske polusfere izložene promaji. Vi ste matematička konstanta. Nešto kao aksiom. Brutti, sporchi e cattivi!
Препоруке:
1
10
41 субота, 18 мај 2013 08:39
Reddy
Iliti begunci od pameti!
Препоруке:
1
9
42 субота, 18 мај 2013 09:22
Crvenom Zlu-pored-nas
Ne povlačim se ja nigde, tu sam.
Препоруке:
10
1
43 субота, 18 мај 2013 12:18
Reddy
Sad' kakve veze ima srpski pravopis sa "životnim iskustvom i autentičnom inteligencijom" voleo bih doznati? kako ste pomešali slova evo, ne umem ih ni ja sastaviti. Ja, koji potičem iz kraja gde se najčistiji srpski govor dobija sa majčinim mlekom. Dobro, možda je životno iskustvo a naročito "autentična inteligencija" jači adut u gramatičkim pitanjima. Đavo bi ga znao!?!?!?!?!?
I to biva u ovim krajevima. Pričao mi je ujak koji je odmah posle rata bio šef proizvodnje u Preciznoj mehanici pa potom u IKL-u kako je ove srbijančiće namah terao sa posla jer su bili izrazito skloni krađama i lopovlucima. Da nema i to neke veze sa pravopisom? Ili sam se grdno prevario?
Препоруке:
1
7
44 субота, 18 мај 2013 14:19
Reddyju
Komentar se odnodio na tvoje lekcije belom orlu o pravopisu, a navedene osobine pripisao sam njemu, možda je omaškom dospeo ovde.
Препоруке:
1
2
45 субота, 18 мај 2013 15:27
Reddyju
Nije više zabavno, izvini imam posla, ostaj mi zdravo.
Препоруке:
1
1
46 субота, 18 мај 2013 19:36
Reddy
I vi meni, ma ko da ste.
Препоруке:
2
0
47 субота, 18 мај 2013 23:33
Бели Орао
""Редију. Ко си сад па ти. Где је та правописна грешка. Ако ћемо по правопису имена се пишу великим словом.
Препоруке:
2
2
48 недеља, 19 мај 2013 04:26
Bob
@doda:

Tvoja pismenost ukazuje na zadivljujuće visok nivo civilizovanosti. Kultura nego šta!
Препоруке:
3
1
49 недеља, 19 мај 2013 07:36
Reddy
@Бели орао

Ovo je već klimakterijum! Pa, vi niste u stanju ni identifikovati ono što nije ispravno. Niste svesni toga. Jeste li čuli kada za Hindenburga? Sada imate priliku naučiti kako se piše.
Препоруке:
1
7
50 недеља, 19 мај 2013 09:20
Бели Орао
""Реди.
Сваки твој наступ који није у вези са Марксом је свађалачки. Чак и кад неко нападне другове и каже да су мрзели Србе и њихово мајчино млеко ти се љутиш(успут, не добија се то и то са мајчиним млеком, него мајчиним млеком. То је исто као оно, скачем са падобраном, возим се са аутобусом...).
Добро памтиш оно за ИКЛ, али тада нико није смео да краде, чак ни чика Иван.Онда се ишло у затвор. Успут шеф се звао пословођа, па управник, па директор погона...
Што се тиче чистоће говора и језика, Бора Станковић је дигао врањански до небеса. За разлику од врањанског пиротски није прошао иако је слично. У Пироту су 1920 године победили комунисти и Краљ је то лако решио тако што је растурио скупштину и поставио радикале. Краљ је ипак Краљ, а Пирот је иако један од напреднијих градова, види гимназија Пирот, склоњен у страну до дан данас као и сав тај крај од Бора до Врања.
П.С.
Нађох две грешке у пређашњем коментару. Фале знаци питања, а ја се понекад упитам шта ми све ово треба.
Препоруке:
5
1
51 недеља, 19 мај 2013 09:47
Бели Орао
""Реди.
Не мораш да ми верујеш, али била је стварно грешка у писању за деда Хинденбурга. Рекох ти да је твој сваки наступ свађалачки. Остави се пијаце, кочијашлука и сл. Тако никад нећемо да стигнемо у Европу. Видиш они све фини, а нас боле образи.
Препоруке:
3
2
52 недеља, 19 мај 2013 14:52
Reddy
@Бели орао

Da pravopisnim greškama, možda, ne pripada i vaša avijatičarska bahatost, pa ste pomislili da još ima dece koja čuđenjem posmatraju siluete na nebeskom plavetnilu? Nema ih više, nekud se zagubila vaša provincijska opijenost "nedohvatljivim". Pilotske vetrovke se mogu nabaviti u svakom ćumezu. A i bespilotne letelice obavljaju posao bolje od vas. Postali ste ili postajete suvišni. E, a "ono" se baš dobija sa majčinim mlekom, bar u mom slučaju. Malo ste prebrzi pa ste probili "zvučni zid" kad mu vreme nije. Jer, kada se dete doji onda mu se i tepa, dakle, sa majčinim mlekom. Autobusom se voziš, dakle, ništa pored, integralni ste deo objekta. Kao i kada letite, u aparatu ste. Dakle, avionom, ne sa njim. Iz mleka, pak, ne izvire tepanje te otuda, kako napisah a vi baš bez osećaja i stila, na čemu mi zameri vaš amico, poentirate. Pa još iz Pirot'!?!? I kažete, nadobudan! Drugi čak pišu da ste autentična inteligencija!?!?!? Ja bih rekao Falsifikat srbijanskog originala!
Препоруке:
0
9
53 недеља, 19 мај 2013 15:04
Reddy
@Бели орао

Verovatno Falsifikatu srbijanskog originala pripada i tikovanje sagovornika. No, ako ne zaslužih ništa bolje čemu, uopšte, i obraćanje? Za vas je protivrečje kao povečerje. Ništa ne kazuje a još manje znači. Vojnička rutina. A i kaciga na glavi, za logiku ko mari? Onog kancelara bolje ne pominjati. Komplikovano se piše a težak je i izgovor. Nemačka gotica. No, čudi me. Marx je lak za izgovor a ništa niste shvatili. Da, kurs je u pitanju a i povečerje trubom odjekuje. vreme je za spit' a ne prigovorit'.
Препоруке:
0
7
54 недеља, 19 мај 2013 15:15
Reddy
@Бели орао

Šta biste hteli Evropom isterati? Napraviti mesta svojim ilzijama. Mene očešati, nemušti ste, nedorečeni, nacistički prepečeni. Onako, iz Yu-retorte i Titine vetrovke. Nemate goriva za forsaž. Nalećete bezglavo. Jedrilica vetrom nošena, neumom pokošena. Sada si već postao i Original srbijanskog falsifikata.
Препоруке:
0
8
55 недеља, 19 мај 2013 15:43
Бели Орао
"".Реди.

Још постоји опијеност висинама, не бој се. Зато ваздухопловство и постоји, јер шта може капетан са 70.000 дин него само да воли авијацију.
Ти ти никад не можеш да схватиш, а моју јакну из `80-е не можеш нигде да купиш.
Него стварно си надувенко, а немам намеру да ме опомињу.

П.С.
Покушавам да ти опростим склекове, али нит се водиш нит се тераш.
Препоруке:
4
0
56 недеља, 19 мај 2013 16:16
Reddy
@Бели орао

Da, naduvenko sam kada mi to poruči kapetan srpske avijacije sa 70 000 dinara i i autentičnom pilotskom vetrovkom. Pa, zar se onda čuditi što vam neko prišiva autentičnu inteligenciju. Da, moguće, niste nastali u kakvom Hajdegerovom laboratorijumu egzistencijalne autentičnosti? To, dragi avijatičaru, što ste postali zahvalite samo i isključivo zgrudvanom trudu i znoju nas neautentičnih marava na zemlji i po okolnim regionima. No, za vas je dijalektika "graždanska akrobatika", nešto što nije ucrtano na komandnoj tabli aparata ili nije deo kabinskog agregata. Vi ste, kako bi to Martin H. napisao, samo ono "Zuhandenheit". Po srpski, ono u vetrovci.
Препоруке:
0
6
57 недеља, 19 мај 2013 16:24
Reddy
Mi scusi, cari amici, za neautentičan nastup koji Hajdegerovskom retorikom ovde izvodim. Na to me je naterala autentičnost Originala srbijanskog falsifikata pa sva krivica pada na njegova plemenita krila mada se nadam da će sve to usisati njegova turbomlažnjačka machina.
Препоруке:
0
6
58 недеља, 19 мај 2013 18:55
thinking maize@ онако, успут...
Рецимо да НИСАМ ЖЕЛЕО да се ОВОМ ПРИЛИКОМ СВАЂАМ са другом "Reddy"-jem (alias "sajber marksistom") због ПРИЛИЧНО "ПРОЗАИЧНОГ" РАЗЛОГА од ШЕСТ (6) слова: СРБИЈА!? Да се с њим слажем, пааа... мало тога има заједничког између нас, али Христ рече: "ОПРОСТИТЕ Вашем БРАТУ и СЕДАМ пута СЕДАМДЕСЕТСЕДАМ ОГРЕШЕЊА"!? Приметио бих да је Свети Сава, поред тога што је био Србин био И ХРИШЋАНИН, као и СВИ Немањићи, који ОНОЛИКЕ ЗАДУЖБИНЕ ПОДИГОШЕ на Космету!? Ако НИ ТО НИЈЕ ДОВОЉНО да СКЛОПИМ ПОЛУМИР (распитајте се ЗАШТО је једно место на Ибарској магистрали, 40 km јужно од Краљева добило УПРАВО то име!?) са БРАТОМ "Reddy"-jem (alias "sajber marksistom") (ПОДСЕТИО бих и на: "БРАТ је мио, МА КАКВЕ ВЕРЕ БИО!"), онда Ви крените са Старим, а ја ћу се држати Новог Завета, барем док БРАТ "Reddy" не ПРЕКАРДАШИ оних СЕДАМ пута СЕДАМДЕСЕТСЕДАМ ОГРЕШЕЊА о друге Србе!? Знате, КОСМЕТ и СРБИЈА су МНОГО ВЕЋИ него СВЕ НАШЕ СУЈЕТЕ СКУПЉЕНЕ ЗАЈЕДНО! Управо о томе пише аутор! Свако добро свима!
Препоруке:
1
5
59 недеља, 19 мај 2013 19:13
Бели Орао
@Реди. Крај.
Препоруке:
0
1
60 недеља, 19 мај 2013 20:30
Reddy
@Thinking maize

Ovo što ste napisali nije usput i nije beznačajno. Ljutio sam se i opet ću ako grešno tumačite moj stav i uverenja koji nikada nisu bili inspirisani nikakvom lukrativnošću. što sam imao saopštio sam, verovatno preterivao, pojačavao i nadjačavao. Često puta instinktivno. Neopravdano ste me prozivali za svašta. Niti sam kada bio to što ste mi prišivali. Jednostavno, Marksa smatram epohalnim umom, ne sporeći vaše favorite. Valjda na to imam pravo. Ni gram koristi nisam izvukao iz onoga čime sam se bavio, naprotiv, stradao sam zbog toga. No, to je deo mog karaktera a on je sudbina. I kao takav deo sam ovog naroda. To me ne sprečava, niti će kada, da rđave stvari šibam. Takav sam bio u detinjstvu, u školi, na poslu pa i u ovakvom zlom vremenu. Niste bili pravedni prema sagovorniku no time samo delim sudbinu države i naroda.
Salut
Препоруке:
1
8
61 недеља, 19 мај 2013 20:32
Reddy
@Бели орао

Vi, verovatno, bolje od mene znate jer ste oficir da kraja nema jer ga mi ne određujemo. Smrt je kraj. Sve ostalo je borba, neki kažu život.
Salut
Препоруке:
1
3
62 недеља, 19 мај 2013 21:22
Бели Орао
""Реди.
Слажем се. Само на Божијем путу смо прави.
Препоруке:
1
1
63 недеља, 19 мај 2013 22:10
thinking maize@ "Reddy", alias "sajber marksista"
Рекосте: "Smrt je kraj. Sve ostalo je borba, neki kažu život." Један други Србин написа, просећавши "све боли нашег рода", кроз његов бесмртни роман: "Смрти нема. Има Сеоба." SALUT.
Препоруке:
1
5
64 понедељак, 20 мај 2013 20:10
bezimeni
Reddy, kazete, 'zenovski dijalekticar jednoga'. I razumete sta ste time rekli? Kazete dalje, 'bez praznog nema i punog'. I razumete sta ste time rekli? Kazete dalje, 'nastali u Hajdegerovom laboratorijumu egzistencijalne autenticnosti'. I razumete sta ste time rekli? Narodski kazano (ovo narodski samo stoga sto je nepoznat autor), izgleda da ste - preucili! A to znaci da se koristite siroko formulisanim terminima kojima svako moze da pripise sta mu milo a niko ne moze da ih fiksira (sto je definicija bedastoce), dok je znanje matematicki precizno definisano. Vi ste dakle preciznim hirurskim rezom odseceni od znanja. Strasno je kako pogresne knjige mogu da upropaste coveka - von der majcino mleko!
Препоруке:
9
1
65 уторак, 21 мај 2013 06:01
Reddy
@bezimeni

Valjda bi vi sada, posle "pristojnog ćutanja", dok voda breg odroni, trebalo da me obasjate čarima "matematički precizno definisanog znanja"? I baš me zanima šta sam to, posle "izmudrenog vremena šutnje" zaželeo reći a sve "iz pogrešnih knjiga" koje me, eto, upropastiše ubrljavši me "majčinim mlekom. Ono što napisaste da sam "preciznim hirurškim rezom odsečen od znanja" ne sporim. Pogodili ste a da to i ne znate! Sreća je na vašoj strani. A i matematika, svakako. Naročito ona Hajdegerova. Šta ćete, ja tako neautentičan a vi matematički precizno autentični! Sa dve strane sveta. Odapnite još koju, malo je to za tako vrsnog i preciznog znalca.....
Препоруке:
2
7
66 уторак, 21 мај 2013 06:36
Reddy
@bezimeni

Aroma nikada dosegnutog a tako željenog statusa obermentora ideološke svesti. Duboko povređena sujeta koja popunjava večito zjapeću prazninu u istorijskom hodu srbijanskog građanskog uma. Tipičan reprezentant! Obično im je potrebna vremenska distanca da bi promovisali stav jer, navodno, ostavlja "dovoljno prostora" za asocijaciju "prethodne promišljenosti". Gutači vatre u avlijskoj šatri.
Препоруке:
2
7
67 уторак, 21 мај 2013 19:42
bezimeni
Reddy, cula su jedini izvor spoznaje. A zbilja je jedini predmet spoznaje. Dobre knjige pomazu culima pri spoznaji. A lose knjige odmazu. Dobre knjige su one koje postavljaju precizna pitanja i daju precizne odgovore. Lose knjige su one koje postavljaju siroko formulisana pitanja i daju siroko formulisane odgovore. Te knjige koje govore o punom i praznom, to je smece koje vas je udaljilo od spoznaje. Da nije, znali biste da vam kao Srbinu nigde nema najsire moguce slobode nego medj Srbima. To lose sto ste doziveli kao Srbin iz Krajine medj Srbima iz Srbije, bilo bi stostruko gore bilo gde drugo. Znali bise to da vas nisu pogresne knjige udaljile od spoznaje. Mogli ste npr. da se pronadjete u americi i imate vise novca, ali tek onda biste shvatili da odlaskom iz Krajine nigde vise slobode ne mozete da imate kao u Srbiji. To biste shvatili iskustvom. Ali da ste citali dobre knjige, znali biste to i bez iskustva, jerbo iz dobrih knjiga covek spoznaje i ono sto nije iskusio.
Препоруке:
11
1
68 уторак, 21 мај 2013 23:52
Турас
Пироћанчева препорука пасивног отпора била би у реду али како сам рече, међ гереманима. Нажалост Пироћанац не чита коментаре-сватио би да тај модел отпора неприменљив међ србље.Неки "реди"и остали разбистривачи србске издајничке сцене, лепо осликавају стару народну изреку да само слога србина спасава. Можете замислити када би се овакви давитељи вредновали где би нам крај(још се не види)био Поред куцкача на НСПМ, примећујем има све више смарача.
Препоруке:
6
1
69 среда, 22 мај 2013 10:01
bezimeni
Dakle Reddy/Krajisnice, nigde vise nakon Krajine necete imati tako siroku slobodu delovanja kao u Srbiji. Mozete da odete negde gde cete da imate vise novca, ali tu slobodu koju ima Krajisnik u Srbiji, sanjacete kao najlepsu bajku. A vi, kao nekakav nezreli pubertetlija, nastupate protiv Srba iz Srbije, i to argumentujete 'punom prazninom' i slicnim glupostima. Tako posredno znam za jednog Krajisnika koji se, poput vas, 'svadjao' sa Srbima iz Srbije, odlucio da se vrati u Krajinu, i pronadjen je obesen na drvetu ispred kuce. Reddy, dobro dete odraslo na majcinom mleku, lose knjige su transformisale u intelektualno plasilo za decu. Strasno sta vam se desilio, Reddy.
Препоруке:
7
1
70 среда, 22 мај 2013 19:59
Raša Zum
Pa ko će to ovde da odradi poput Nemaca kad su u vreme titoizma (t.malo namerno) naučeni da se jedino uvlačenjem u dupe rukovodiocima, može nešto postići, a sloj tzv. elite koji je tada isplivao, i ne oseća svoj narod svojim, već ga mrzi i prezire, svojatajući svaku internacionalu koja se gadi na srbstvo! Odrodi su isplivali na površinu, a u novije doba samo stavili svoje srbo mrzačke usluge u finkciju novog mondijalističkog internacionalizma! Ti i takvi jedino znaju da podržavaju lopine koje su genetski mutirani titoisti, nadajući se od njih finansijskom ili kakvom dobitku u povlasticama! Niko od njih i ne zna da se seti da postoji domaćin u Srbiji, srbski Monarh, valjda plašeći se, da su tu putevi uvlačenja znatno uži te uslovljeni sa kakvim takvim pravim vrednostima onoga koji bi krenuo u uvlakačke pohode!I gle čuda onaj deo koji je ćutao, krenuo je da se budi te da oživljava ideju koju su titovi agenti gotovo ubili, ideju vaspostavljanja monarhije u Srbiji!!! Probajmo, hitno je!
Препоруке:
1
1
71 среда, 22 мај 2013 20:21
Raša Zum
Molim autora, da nam objasni, kako očekuje od ne vladinog sektora, tzv. NVO, finansiranih redom iz centara koji su i proektovali srbske poraze, da se uključi u borbu za prava Srba? To ne obezvređuje zaista solidan tekst koji ima jednu ogromnu prednost u odnosu NA SVE DRUGE naših brojnih analitičkih prevrtača! Šta ga to odvaja? Pa PONUĐENO REŠENJE!
Препоруке:
0
0
72 четвртак, 23 мај 2013 07:35
Reddy
E, Srbin ne može bez potrebe da nekog "podučava". To je, baljda, mehanizam autoefekta koji mu obezbeđuje psihološku sigurnost da je "u pravu". Nije čudo. Istorijski Srbin je formiran kao "nepriznat i nesiguran u svoj identitet". Otuda ta strašna potreba za "naukovanjem". Srbin, zapravo, "podučavajući" drugog "podučava samog sebe". To je siguran put identifikacije. A jadan mali takav kakvog ga je istorija bacila u istorijsku arenu i ne preostaje mu ništa drugo do da večito pedagogiše i kobajagi drugog "oplemenjuje". Samo, stvar je u tome da drugi za tako čim nema potrebe a da se često to ovom prvom jadniku i sveti. I tako izgubi državu i poništi sostvenu egzistenciju. Vi, bezimeni, ste slika i prilika takvog kompleksa niže vrednosti. To, da imate jednu od većih dijaspora dovoljno govori o vama samima. A o dobrim i lošim knjigama savet ti je da ih se kloniš. To nije čak ni za više nadarene, kamoli za tebe.
Препоруке:
1
3
73 понедељак, 27 мај 2013 01:06
Рино о-о то
Прочитао сам један од сигурно десет најбољих коментара који су икада објављени на НСПМ. Коментара из форме реплике! Едукативан до те мере да заслужује сваку похвалу. Написао га је bezimeni (уторак, 21 мај 2013 19:42). Хвала @bezimenом!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер