четвртак, 16. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Митрополит Амфилохије: И патријарх мисли оно што сам рекао на протесту

Kоментари (49) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 17 мај 2013 10:52
Ф-16
Амин, преосвећени! Па сад нек Тома и патријарх виде колико је тврд орах воћка чудновата!
Препоруке:
116
6
2 петак, 17 мај 2013 10:56
СРБИН ИЗ УВЕРЕЊА
Митрополитов говор преноси и сарајевско "ослобођење" само на много шири начин:


http://www.oslobodjenje.ba/vijesti/region/mitropolit-amfilohije-na-srebrenici-pripremaju-nove-pokolje
Препоруке:
57
2
3 петак, 17 мај 2013 10:58
SKY
Dobro zbori Amfilohije...
Препоруке:
103
5
4 петак, 17 мај 2013 11:11
Светлана Fox
Добро је, да не помисле издајници да ћемо да ћутимо јер се они ограђују од нас.
Препоруке:
95
4
5 петак, 17 мај 2013 11:55
Мики
Да није ветрова истине искрај Ловћена, бачки би пауци небо премрежили...Од светога Ћирила до Саве Немањића, од светога Саве до цара Лазара, и од Лазе цара до дана вучкарлијске отпадије, пред Србима је стајало само једно питање - коме ће се привољети царству, да л земаљском Јуда и Пилата, ил небеском Христове истине...Властољупци проклете им душе, на комате раздрабају Цркву....
Препоруке:
82
3
6 петак, 17 мај 2013 12:09
Соко са Грмије
Преосвећени Митрополит зна да се боље саслушају савети који се кажу тихо, "на уво" саговорнику од оних који одјекују са разгласа.
Препоруке:
5
45
7 петак, 17 мај 2013 12:11
нип
ако је ико сумњао у антихришћанство ЕУ, сада, са `споразумом` то настоји и да се `цементира` ?!
Препоруке:
61
1
8 петак, 17 мај 2013 12:13
SERBON
Amfilohije je veliki Srbin i veliki Srpski patriota! Njegova velika i pravedna borba protiv izdajnickih kvislinskih rezima u Crnoj Gori i Srbiji zasluzuje svako postovanje! Sve cestitke i podrska za Amfilohija i patriote u Srpskoj Pravoslavnoj Crkvi!
Препоруке:
86
3
9 петак, 17 мај 2013 12:32
Vaš govor je bio iskren
Tako mnogi misle, ali ne smeju da kažu. Njih je šokirala vaša hrabrost a ne govor. Država i narod nisu politika. Političari nemaju pravo da diraju državu i narod. Mislim na granice. Kada dođe do borbe za granice, onda se svi pitamo.
Препоруке:
82
2
10 петак, 17 мај 2013 12:44
Раденко
Амфилохијева реч је "пјесма из главе цијела народа"!
Препоруке:
75
2
11 петак, 17 мај 2013 12:52
Београђанин
Слажем се са Амфилохијем и подржавам га. Једна нација, као и човек, не могу се и не смеју одрећи властитога идентитета зарад опортунизма.

Зар нису наши сународници тако продавали веру за вечеру и завршили као непријатељи народа из којег су потекли?

Ми Срби, ако наствимо овим путем, сутра ћемо се за западне интересе борити под Москвом и Стаљинградом, онако исто нечасно како су то радили други квислинзи, мађарски, румунски, хрватски...
Препоруке:
65
1
12 петак, 17 мај 2013 13:00
Костадин
Христос каже: Ако те око твоје десно саблажњава, ископај га и баци од себе, јер ти је боље да погине један од удова твојих, него ли да цијело тијело твоје буде бачено у пакао. Ако ли те десна рука твоја саблажњава, одсијеци је и баци од себе, јер ти је боље да погине један од удова твојих него ли да све тијело твоје буде бачено у пакао. Време је да Сабор српских архијереја који предстоји почне да поступа по овој речи Христовој. Дакле, преосвећени и високопреосвећени архијереји српски и ваша светости, Ако вас онај ко се наметнуо за лево и десно око актуелног патријарха српског, ако вас он који је и левица и десница његова, и неприкосновена уста и "најдубља" памет, ако вас саблажњава,ако вас од светосавља и Косовског завета отрже и приводи на поклоњење папоекуменизму Јевроатлантиде, одсеците га и једном већ и заувек ставите на место које је заслужио.
Препоруке:
58
3
13 петак, 17 мај 2013 13:12
rae
Amfilohije- na braniku crkve i naroda vec decenijama.
Препоруке:
66
4
14 петак, 17 мај 2013 13:13
подсетник
Владико, 5. октобра сте били међу онима који су разграђивали српско биће!
Зашто тада мудрим речима нисте спречили хаос, већ сте подржали оне који су нас за само 12 година довели до уништења.
И никад нисте дигли глас против највећег квислинга
Вука Драшковића!
Зашто?
Препоруке:
31
33
15 петак, 17 мај 2013 13:16
Crux
Каква је процедура за смену Патријарха Иринеја? Тај се очигледно није снашао. Ово што данас представља ЗВАНИЧНУ (мислим на тежину речи - па стога првенствено на Патријарха СПЦ) није у служби српског народа и његових интереса!

П.С. Издаја је издаја, била у мантији или не. Иринеј НИЈЕ мој патријарх!
Препоруке:
38
7
16 петак, 17 мај 2013 13:21
Цоца
О Боже драги, како је истина јасна и лепа!
Препоруке:
57
2
17 петак, 17 мај 2013 13:36
Jelena
Vase Preosvestenstvo,savaka vam je po meri i na mestu.
Препоруке:
55
5
18 петак, 17 мај 2013 14:43
Сава
Лепо је чути да данас неко говори истину, а не политички коректно, што је углавном еуфемизам за лаж, лицемерје и смућивање.

Све оно што би требало да стиже од патријарха, изгледа да не можемо добити осим кроз владику Амфилохија.

Да ли сте приметили да је изостао позив владики Атанасију да присуствује сабору? као да би он могао да шкоди, а не да својим знањем и искуством помогне у раду.
Они који би да ћуте, држе своје привилегије и не осећају бригу за свој народ, изнедрени кроз негативну селекцију, не умеју, не желе и неће да се поставе у овом смутном времену, када се све ведности изокрећу, као стожери и чувари истине и свега здравог у друштву.

Један духовник СПЦ лепо каже да је код нас наступила криза вере, морала, вредности, одговорности, знања, мудрости и светости уопште. Од доласка патријарха Иринеја влада мртвило у Цркви. Криза горепоменутог и негативна селекција из ње проистекла доводи до тога да се неписмене изјаве патријарха свуда виде и а вл. А. не позива на сабор
Препоруке:
39
0
19 петак, 17 мај 2013 14:56
слобода од стигме
Коначно да се ствари назову правим именом.
"Крв на крв".
Крвна освета је законом забрањена али у пракси и пресуђењима,не може се поредити са етничким чишћењем или геноцидом.
А она су била у основи за мотив код највећег дела извршених кривица против обичаја рата.
Остало је санација терена што знају и не поричу сви експерти којим су на било који начин укључени у пројекат Сребреница.
Сума сумарум,догађаји који су претходили несрећи звана"Сребреница",имају подједнаку тежину као и сама Сребреница и тачка.
Све је остало политиканство најниже врсте.
Свакога,ко на Пројекту Сребреница,прави однос нечијег анти/хуманизма,па тако и пројекта"европа здај",или "Европа нема алтернативу"треба упутити на чињенице,и захвалити се на непристојној и неискреној понуди и поћи својим путем.
И да неко не приговори:"оно што никада није доведено у питање уопште није ни доказано"(Д.Дидроа,Француски Филозоф епохе просветитељства).
Препоруке:
33
0
20 петак, 17 мај 2013 16:12
Slavomir Srpski
Амфилохије је поручио да председник Србије Томислав треба да сарађује са свима "само чувајући образ свог народа.Чувајући Устав, оно што је потврђено у Уједињеним нацијама".


SPC je vocka cudnovata, pa istinoljubivi vladika pokazuje put istine, i bozje pravde, koja se ne meri brojevima i narucenim merkanjima javnosti od strane vlasti, vec se meri istinom i pravdom.

Ova izjava, kao i sastanak na vrhu SPC pokazuju koliko je bio patetican pokusaj Nikolica da unirotvori neposlusne vladike uz pomoc Patrijarha. To pokazuje ono cine se Toma izuzetno prepoznaje: neznanjem i plitkom pamecu. Jer Patrijarh je samo jedan (prvi) medju jednakima, i sloboda Crkve je istoriskom stecenom mudroscu mnogo jaca od narucenih "demokratija" i "zavrtanja ruku".

SPC ostaje najsolidniji kamen temeljac danas u odbrani prava naroda serbskog i drzave na svoju staru majku na Kosovu i Metohiji. Ono sto bih porucio Sinodu je da privremeno preseve Patrijarsiju u Pec, i time daju primer Srbima.
Препоруке:
39
0
21 петак, 17 мај 2013 17:15
Никола
Браћо, јесте ли укапирали ко се у Цркви највише ућутао у овој косовској апокалипси српске политике и државе? Онај који је у своје руке приграбио главне полуге власти у СПЦ и сво њено информисање у вези са збивањима у самој СПЦ, али и свим другим српским питањима. О тими таквим питањима је српском народу од вајкада савете давала његова Црква, док је данас то место, захваљујући портпаролашким трансакцијама епископа бачког, препустила велеиздајничкој шибицарској тројици,а пре тога Борису Тадићу, кога је иста персона, иако је лаичко лицем први пут, бар у новијој историји СПЦ, увела на седницу Св. синода да јој фактички председава као једини са титулом председника, макар и световном, међу присутнима. Док не победимо Вучиће Бранковиће и вучкарлије у врху Цркве, нема нам бољитка ни у држави која се распада!
Препоруке:
27
0
22 петак, 17 мај 2013 18:26
Misa
Kako ono Milan Strojadinovic rece 1937me: "Sveti oci skidajte mantije pa na izbore."
Kad narod izabere Amfilohija, tek tada moze da kaze da predstavlja narod, a sad je samozvanac. Za Dacica i Vucica je glasalo preko 2 miliona gradjana, a koliko za popove?
Препоруке:
5
46
23 петак, 17 мај 2013 18:27
Мила
Страшна су времена за нама, још страшнија пред нама.У посљедње вријеме пратим НСПМ, а посебно коментаре да бих донекле могла наслутити какво је расположење мојих драгих сународника у Србији у вези са свим што нас је снашло.Примјетила сам много емоција, ватрених родољубивих коментара, али и чињеницу да коментатори не воде много рачуна о језику којим пишу.И то ме растужује.
Тешко се може сачувати Космет кад смо дозволили да нам Бошњаци уче "босански" у Рашкој, а да не наиђох ни на ријеч било каквог протеста у вези с тим.Можда изгледа да нисам на теми! Али ,ево... Кад су нам уништили језик, биће једног народа, ударају на посљедњу линију одбране, цркву. И дешава се исто као и са језиком: нема ко да реагује од "учених". Остала су само двојица. Владика Атанасије, који неуморно документује сва српска страдања у 20. и 21. вијеку, и митрополит Амфилохије. Од нас се тражи, растужило ме што и владика Атанасије то помиње, да их у вези са јавним подизањем гласа против зла које нас је снашло...
Препоруке:
24
0
24 петак, 17 мај 2013 18:32
Мила
...сматрамо тек појединцима који имају право да гласно изнесу свој став ма какву да униформу носе(да парафразирам владику Атанасија). Не, не желим да их сматрам само појединцима, него представницима цркве која преко њих двојице јасно говори посрнулом народу којим путем треба да крене.
И још морам да се присјетим прошлогодишњег Андрићевог јубилеја.(А ко га не би памтио кад је с дужном пажњом све испраћено!)Сад не могу да се начудим шта би од двјестогодишњице Његошевог рођења и питам се зар је могуће да је само црква остала да Његошу одужи дуг. Искрено се надам да ће велики владика Његош бити канонизован.
Препоруке:
16
0
25 петак, 17 мај 2013 18:43
A Bácskai Szerb
Разумем да се поједини политичари, чланови владе, скупштине или неки медији, организације и грађани не слажу са поруком тих свештених лица, што је и за очекивати, али инсистирање да "они немају шта да се мешају у политику" је крајње глупо. Интересује ме да ли се исти тако гласно буне када један муфтија политички "пали и жари" јавност, или кад организације финансиране од страних амбасада критикују државну политику и друштво?
Препоруке:
24
0
26 петак, 17 мај 2013 18:43
A Bácskai Szerb
Не разумем зашто се стално нападају свештена лица за "мешање у политику" нити зашто они стално морају да се правдају због мишљења која јавно оглашвају по питању политике или било чега другог што се тиче државе и њених грађана. Па сви се ми "мешамо у политику" - родитељи, радници, незапослени, политичари, земљорадници, омладина, пензионери, послодавци, новинари, припадници "нво"-а, сепаратисти, националисти, социјалисти, синдикати, муслимани, православци, католици, итд.
Ако смо демократско друштво у ком сви грађани имају право гласа и мишљења без обзира на звање, онда шта је спорно у томе што неко свештено лице нешто јавно каже на рачун државне политике? Црква се не меша у државна посла у смислу да не преузимају представничке, егзекутивне и правосудне функције (мада у Западној Европи и Северној Америци има много примера где таквих ограничња нема), али ни по чему не видим шта је спорно у оглашавању мишљења.
Препоруке:
24
1
27 петак, 17 мај 2013 18:53
Aleksandar
Drago mi je da je vas nacionalista sve manje i manje.
Ja zelim da se Srbija otvori prema svetu.Zelim u Pariz,Bec,London u svetske metropole.
Napokon je narod otvorio oci i posle 20 godina srbovanja odlucio se za prosperitet i napredak a ne na nazadnu nacionalisticku ideologiju koja nas gusi decenijama.
Da se sada raspise referendum-Kosovo ili EU,nacionalisti bi bili potuceni do kolena.
Drago mi je zbog moje dece koja ce odrastati sa Evropskim vrednostima a ne nekim Kosovskim mitovima.
Препоруке:
6
47
28 петак, 17 мај 2013 19:24
Peter RV
@подсетник
Vi se sjecate samo onog sto vam se svidja.
Vladika Amfilohije se javno pokajao (zbog 5og Oktobra) na sahrani brata Slobodana Milosevica.
Pitajte ostale zasto to oni nijesu uradili.
Препоруке:
29
1
29 петак, 17 мај 2013 19:44
Johnny
@ Jelena ..Visoko Preosvestenstvo je prava titula..
Препоруке:
15
1
30 петак, 17 мај 2013 19:53
Johnny
@ Aleksandar .. mislite ? Bec..London Pariz..ahh..sa Hanumamama i Burkama..ocgledno niste skoro putovali..
Препоруке:
25
3
31 петак, 17 мај 2013 20:06
Srbin@Johnu
I ovo je za vas Johnny komentar i ako je to sve sto ste imali da kazete mnogo je pametnije bilo da se uopste ne javljate pametnjakovicu.
Препоруке:
4
23
32 петак, 17 мај 2013 20:09
!!!
Све се изјаве могу злобно гледати и користити. Такођер се могу и у добром користити, све зависи од духа и честитост човека.
Препоруке:
9
0
33 петак, 17 мај 2013 20:21
A Bácskai Szerb
@ Aleksandar

типично извртање теза - нису Срби затворени према свету, већ је тај свет прилично негативног става према Србима и већ више деценија натура двојаке аршине (нпр. Косово да буде независно а РС да се интегрише у унитарну БиХ, итд) и развио је слику о Србима која нема везе са реалношћу.
отвореност према Западу и њеним тековинама је прилично распрострањена у нашем народу и странац је увек добродошао. у светске метрополе се путовало и раније, па и сада. једино недостатак средстава може да вас спречи у томе, и колико видим протекли "антиначионалистички" режими у Србији су нанели само више економског јада...
подсетио бих вас да поред Беча, Париза и Лондона ту су и Минск, Москва, Истанбул, Њу Делхи, Пекинг, Сао Паоло... знате, та евро-центрична слика "света" се изменила у последње време, много је шира, са више играча, а игра је све интересантнија.
Препоруке:
32
2
34 петак, 17 мај 2013 20:39
Agaton
Crkva je postala preduzece u kojoj vladaju menadzeri. Boze mi oprosti, doslo crno vreme da crkvu treba braniti od popova.
Препоруке:
12
2
35 петак, 17 мај 2013 20:43
Agaton
Moramo menjati i svetovnu i crkvenu vlast. Sa ovom vladom i ovim patrijarhom se ne ide napred.
Препоруке:
11
4
36 петак, 17 мај 2013 20:52
"blago onom ko dovijek zivi"
Mi znamo kome su se Carstvu privoleli Mitropolit Amfilohije i vl.Atanasije oni to svedoce svojim zivotima ziveci Kosovski zavet na svakom mestu i u svakom vremenu.Kome i cemu je se privoleo SRPSKI PATRIJARH ?
Препоруке:
12
1
37 петак, 17 мај 2013 23:39
Новосађанка@Peter RV
Vladika Amfilohije se javno pokajao (zbog 5og Oktobra) na sahrani brata Slobodana Milosevica.
С тим тако одоцнелим јавним покајањем можемо да се сликамо.
Јер, штета је непоправљива.
Препоруке:
2
10
38 субота, 18 мај 2013 00:56
Биљана Николић@Aleksandar - да ли су ово "европске вредности" или митологија и религија?
Државни празници у Немачкој
1. januar – Nova Godina
29. mart – Veliki petak
31. mart – Uskrs
1. april – Uskršnji ponedeljak
1. maj – Praznik rada
9. maj – Uspenje hristovo
19. maj – Pedesetnica
20. maj – Pedesetnica
3. oktobar – Dan ujedinjenja Nemačke
25. decembar – Božić
26. decembar – Božić


Državni praznici Francuske
1. januar – Nova godina
1. maj – Praznik rada
8. maj – Dan pobede
14. jul – Dan pada Bastilje
15. avgust – Velika Gospojina
1. novembar – Svi sveti
11. novembar – Dan primirja (1918)
25. decembar – Božić

01. januar Nova Godina
06. januar Sveta tri kralja
01. april Uskršnji ponedjeljak
01. maj Državni praznik
09. maj Kristovo Uzašašće
20. maј Duhovski ponedjeljak
30. maj Tijelovo
15. avgust Marijino uznesenje
26. oktobar Nacionalni praznik
01. novemba Svi Sveti
08. decembar Marijino začeće
25. decembar Božić
26. decembar Sveti Stjepan
Препоруке:
10
1
39 субота, 18 мај 2013 01:15
Peter RV
@Новосађанка@Peter RV
Vladika Amfilohije je vec dokazao da je njegovo pokajanje bilo iskreno. Uostalom, on nije bio u mogucnosti da zna razmjere zavjere 5og Oktobra.
Bilo ih je prilicno koji su se zanijeli njihovim anti-komunizmom, ucestvovali i odobravali puc- tog momenta. Neki (i na ovom sajtu) su to priznali. Drugi-ne, jer se jos uvijek nadaju da im to predstavlja neki politicki kapital. (Ostavljam na vama da potrefite ko su oni)
Препоруке:
3
3
40 субота, 18 мај 2013 02:06
@Aleksander
Добро су те спиновали није им баш сав новац пропао у обмани народа. Буди реалан, српски национализам нема ту моћ да буде опасан него западни империјализам. А ако су ти они градови свет онда имаш ограничен поглед на овај свет.
Препоруке:
4
0
41 субота, 18 мај 2013 02:10
Рино о-о то
СПЦ, дакле црква, има предност и приоритет па и неприкосновени кредибилитет у односу на представнике званичне политике државе Србије само у једном аксиоматском случају а то је питање Метохије и Косова. Метохија и Косово су имање СПЦ (то што је то имање „бравар“ делио у српско име није имовинско нити религијско питање већ је питање идеолошке антисрпске петодеценијске диктатуре). Дакле, кад СПЦ каже: Метохија и Косово је српско и нема поклањања ту било која званична државна власт у било ком саставу има да ућути. Да ућути и да не доноси одлуке док СПЦ неодобри. Ниједна политика у Србији не може да се коцка с имањем и питањима која убијају организам СПЦ. Метохија и Косово је држава Српске православне цркве у ужем смислу, као егзистенцијални део бића овог народа и кохерентни део матичне државе свеукупног српског народа. „Бонд стил“ није питао СПЦ?! Нек се „Бонд стил“ усели у Ватикан без питања!
Препоруке:
5
1
42 субота, 18 мај 2013 02:12
Рино о-о то
Немеша се црква у питање државе него се склепана било која власт меша у организам цркве и двориште цркве. Црква није „скочила“ против задуживања Србије, није оспорила ниједан други сегмент државне политике па ни онај који је из клишеа о „светлој будућности“ болесног датума. Замена теза је очигледна. СПЦ има да одређује политику о Косову и Метохији јер је прарођење цркве у Метохији родило српски народ. Монопол на питање Метохије и Косова има Српска православна црква а не било која политичка елита државе Србије која се јуче и данас понаша као непослушно дете према родитељу створитељу! Однос званичне политике према СПЦ је оцеубиствен! Кад Митрополит Амфилохије говори о Метохији и Косову сви Срби има да ћуте покајнички!
Препоруке:
5
2
43 субота, 18 мај 2013 05:52
Crux
Ако мисли-што не каже? Не треба да се скрива и тактизира, јер време томе није! Или си са својим народом, или ниси! Нема сиве зоне!
Препоруке:
1
0
44 субота, 18 мај 2013 08:15
Бели Орао
""Александар.
Под омраженим црним режимом путовао сам до Бангкока и Сингапура виа Амстердам.Будимпеште и Бечове не рачунам.
Сад не могу да одем до Пирота и Суботице.
Промашио си сајт. Ово нису е-новине.
Препоруке:
7
2
45 субота, 18 мај 2013 10:44
.....
Sačuvaj nas Bože od ekumenističke ljubavi!
Препоруке:
5
2
46 субота, 18 мај 2013 12:09
Miroslav
Naravno da i on to misli, ali problem je zašto to i ne kaže? Mada kad bolje razmislim možda i ne misli kao i Mitropolit.
Препоруке:
0
1
47 субота, 18 мај 2013 14:01
s.p.Lajković
U pravu si Amfilohije, podržavam svaku tvoju reč !
Препоруке:
5
1
48 субота, 18 мај 2013 14:46
mika.vrana
Ništa Amfilohije nije pogrešno uradio, a najmanje ima vezu sa politikom: U prvom Srbija nije bez Kosova Nebeska, dakle postala je samo Zemaljska i to ostatak Srbije, a zemaljskim ostatcima se uči Opelo. Dakle, Amfilohije je počastio ostatke Srbije, jer kao vladika je proučio Opelo, a zaslužila je da to uradi jerej.
Препоруке:
2
0
49 субота, 18 мај 2013 15:50
Deda Djole
Ne samo da se mesa u politiku, Amfilohije cak osporava pravo onima koji su legalno izabrani i zaduzeni da je vode
Препоруке:
1
2

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер