петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Храњење аутошовинизма, или нисмо ваљда баш толико рђави

Kоментари (39) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 05 јун 2013 12:23
...
Nema govora o nekom urođenom zločinačkom nagonu u ovom narodu niti ima više kriminala nego u zapadnim zemljama (ovo drugo je možda upravo obratno). Jednostavno, nismo u milosti međunarodne javnosti, ma šta taj pojam označavao, makar i dobro potplaćene grupe novinara bez savesti i morala. Navešću jedan istorijski primer. Alžir je dugo vodio borbu za nacionalno oslobođenje od Francuza. Do pojave organizovanog otpora imao je vrlo visoku stopu kriminala, zaista jednu od najvećih u svetu. Među Alžircima je postojala neobjašnjiva napetost, ubistva su bila česta i na najmanje povode, opisana su brutalna masakriranja između srodnika zbog dve ukradene smokve. O tome je pisao psihijatar Franc Fanon (Prezreni na svijetu, sa Sartrovim predgovorom). Te su pojave objašnjavane urođenom zločinačkom prirodom tog naroda, koji tada nije bio "u milosti" međunarodne javnosti. - nastavak-
Препоруке:
41
0
2 среда, 05 јун 2013 12:25
...
Sa dolaskom Ben Bele u zemlju, i otpočinjanjem organizovanog rata za oslobođenje od kolonijalnog gospodara, desilo se čudo: kriminal je gotovo iščezao! Kažu da nije bilo čak ni uvredljive reči, i svađa je postala retka. Posle proterivanja Francuza, tokom godina izgrađivanja sopstvene vlasti, stopa kriminala je lagano rasla do nekog proseka, ne više od toga. Pouka je jasna: dok se nagomilano nezadovoljstvo praznilo horizontalno - ne na onome na koga bi trebalo nego na koga može - Alžirci su se tukli međusobno; kada se bes kanalisao na pravi izvor frustracije, sve je polako došlo na normalu.
Препоруке:
49
0
3 среда, 05 јун 2013 12:27
Anta
Ma prica o tom Beogradjaninu koji je pretucen jer je vozio rolere je besmislena... Niti se zna ko ga je tukao, niti se znaju motivi,,,, naknadno je iskoriscena cinjenica to sto je Francuz... i sam autor ovog teksta upada u tu autosovinisticku mantru
razglabajuci kako je nedopustivo da se ljudi biju... naravno da je nedopustivo, samo se postavlja pitanje zasto se to pisa ako se prebije Beogradjanin francuskog porekla, a ne neki Beogradjanin srpskog porekla...
Препоруке:
34
3
4 среда, 05 јун 2013 12:39
АМИР ЧАМЏИЋ
Потребно је нагласити да су Срби претукли чак и човека са Запада који се залаже за позитивну слику о Србима и Србији у белом свету!


Истински сpпcки националиста, националпатриота ово никада не би учинио, никада не би претукао доказаног српског пријатеља.Значи, ово није дјело српских националиста, иза овога стоји "друга кухиња"...
Препоруке:
33
3
5 среда, 05 јун 2013 12:52
Milan
Slazem se da se ne sva ubistva nemaju politicki aspekt. Ali da se dovodi u pitanje politicki aspekt ubistva premijera jedne zemlje koga su ubili pripadnici jedinica za spacijalne operacije MUP-a u atmosferi medijskog licna....to ne moze da prodje. Ja misli da dokaza ima na pretek ali niko nema hrabrosti da u to zasece.
I jos jedna stvar je mozda znacajna. Jako dugo nismo govorili o politickim ubistvima novinara, bivsih politicara, likvidacijama nasih sugradjana, civila pogresne nacionalnosti koji su "nestali" iz voza, lesevima civila u nasim jezerima, dugogodisnjem granatiranju nasih, do juce, sugradjana.... Mozda nam nije bas lako da zivimo sa secanjima na svoje cutanje pa sad malo preterujemo....To je uvek tako. Dug je put za ovo drustvo do mogucnosti balansiranog razmisljanja o zlocinima. Jako dug.
I sto se autosovinizma tice, nisam siguran da razumem njeno znacenje u potpunosti. Ali ako to znaci da sam protiv nasilja, ma ko da ga je pocinio, taj sam.
Препоруке:
2
19
6 среда, 05 јун 2013 12:54
Byakuya-sama
Koliko seja sećam huligani Crvene Zvezde su jurišali na skupštinu i na stanicu MUP-a, dobiše i neke plakete od B92, nešto kao danas najevropljanin, inače najveći broj ovakvih napada po Beogradu je ono kako Ameri to kažu ''false flag''.
Препоруке:
30
1
7 среда, 05 јун 2013 12:57
Нимбус
1.
"Мерлинка" (Вјеран) је парадигма. Класична другосрбијанска некрофилија упрегнута у пројекат дегенерације српске културе и тим путем уништења српског националног идентитета. Стара је то прича.
Од целог идентитета остали шиљканчићи у Жикиној шареници.
Гуча, једно видљиво чвориште српског идентитета, изгубила је битку са паланачким, малограђанским, Егзитом. Гуча се упростачила, развукла по прашини ситног ћара, срозала на ниво новосадског летњег забавишта за лумпен-пролетерске туристе из западне Европе, који су кући на државној скрби. У дане Егзита Новосађани снисходљиво дочекују госте који другима не требају, а старе петроварадинске капије постају привремени јавни нужници. Таква је сада и Гуча.
Београд не сме да изостане у срозавању. Ако знемаримо Бир-фест, који се не види у облаку прашине, ту је хипер-авангардни Мерлинка-фест. Мерлинка беше травестита и проститутка са колодвора, коју је ингениозни филмски стваралац Желимир Жилник овековечио у свом ремек-делу „Дупе од мрамора“...
Препоруке:
33
2
8 среда, 05 јун 2013 13:00
Нимбус
2.
... Мерлинку је убио један од љубморних љубавника - Фаик Рамадани звани Бабуш или Бејтула Раћипи звани Бејто из Крњаче. Бабушу је жена ваљда дала алиби, но све једно Мрелинка је постала урбана легенда Београда. Гламурозни фестивал осим неизбежних НВО и амбасада, финасира и српско Министарство за културу и образовање. Оно што немају Богдан Тирнанић и толики други, има мушка проститутка Мерлинка, хероина културе и образовања. Асфалтна Србљановићка.
Мерлинка нам је културни образац.
Препоруке:
36
0
9 среда, 05 јун 2013 13:41
rema
U USA godišnje se desi 17,000 ubistava. Ali,zaboravili ste da kažete koliko se u USA kazne za ubistvo. Da je onaj nesrećni Uroš Mišić u USA napao policajca bakljom dobio bi garantovano 40g strogog zatvora. Zašto ne govorite o američkoj kulturi u saobraćaju,zašto svi vežu pojas,zašto su visoke kazne. U Srbiji je najnormalniji da za hladnokrvno ubistvo dobiješ manje od 10g. Zašto u Srbiji i dalje nemamo smrtnu kaznu? Zašto se ne kastriraju pefofili i silovatelji...
Препоруке:
14
10
10 среда, 05 јун 2013 14:42
Ana @rema
Dokle vise to poredjenje s Amerima?! Ako cemo vec da se poredimo s nekim, dajte onda s nekim ko je najbolji, a ne s onim ko je (za sada, ali ne zadugo) najjaci. A po cemu je ta Amerika tako dobra? Po ljudskim pravima? Slobodama? Pravosudju? Ma dajte molim vas, nismo maloumni. To bi bilo kao da sad ja ustvrdim da sam najlepsa na svetu, a nisam, nego samo imam jakog brata, pa nema majci da me neko ne tretira kao takvu, iz straha od posledica. Sve me ovo nekako podseca na onu staru pricu o nadljudima i bednicima.

P.S. Svaka cast za ono o Alziru. Ima i toga, ima i ocaja onih odraslih u SFRJ, ubedjivanih u bratsvo-jedinstvo, koji su toliko unesreceni, da nisu uspeli da vaspitaju decu kako valja. Ima i mnogo cega drugog. Ali, glave gore, postovani komentatori. Mi smo okupirani, a u ratu se snose posledice za defetizam. ,,Nije sve propalo, kad propalo sve je'', jel tako?!
Препоруке:
23
3
11 среда, 05 јун 2013 14:44
DrJelaBisic
Srpsko drustvo gledam"od spolja"-zivim i radim u inostranstvu vec decenijama,ne posecujemSrbiju,ne posecuju me rodjaci izSrbije-otisla sam izSFRJ,i sada citamSrpske dnevne novine novineMogu da primetim ono sto se dogadja u novinama-a ne u drustvuNovine su neprepoznatljiveSem nekoliko(manje od5!)dnevne novine,koje se regularno prodaju na kioscima,koje deda ili baba posalju dete da im ih kupi,su mnogo"jace"od nekadasnje pornografijeTo nije trend samo kod nas(da ne navodim primere)novine smatraju da ono sto se objavljuje mogu deca da citajuKada dnevne pisu o ljubavnim-porno aferama na F/VB(pa ko nije gledao-citace)objavljuju savete u rubrici sex(bas tako pise)raspredaju detalje(intimnih)afera raznih likova(a ne licnosti)da li misle da dete od 10g moze da nadje te novine,na stolu u kuhinji?I da procita napisano?Zar to nije izlaganje dece pornografiji,vid seksualnog uznemiravanja?Ma koliko neke staavri postale(nazalost)uobicajene u drustvu-zna se sta je za decu.I sta je za novine
Препоруке:
20
0
12 среда, 05 јун 2013 15:29
Бели Орао
До `90-е ђене-ђене, а онда катастрофа.
Малопре ми се деси исто што и пре неколико дана само што је дете било још мање. Ценим око осам година. Пошто је ногом отворила врата од лифта, упитао сам је да ли би се мама и тата љутили кад би им то рекао. Дете од 8 година каже, неби, и гледа ме у фазону не можеш ми ништа. Касније у аутобусу девојка око 16 година улази у бус и баца кишобран. Реко` ћеро испаде ти кишобран. Рече, не треба ми. и седе на место за мајке за децу.
пинк, фарма, секс и град и остали велики братови.

П.С.
Потребан је Чак Норис, јер једино он може да избаци великог брета из тог шљама.
Препоруке:
16
1
13 среда, 05 јун 2013 15:33
rema
A po cemu je ta Amerika tako dobra? Po ljudskim pravima? Slobodama? Pravosudju?

Po čemu? Pitaj milione ljudi koji iz godine u godinu žele da žive u tom kapitalističkom paklu. Pravosudje im odlično funkcioniše. U toj Americi bivši guverner države Ilinois Rod Blagojević je osudjen na 14.godina zatvora zbog korupcije. Koji je političar sa vrha piramde u Srbiji osudjen na makar 4 godine,a ovde je bilo lopovaluka na tone.
Препоруке:
8
13
14 среда, 05 јун 2013 16:33
Радгост
Нема места чуђењу.Јер су поколења Српчића васпитавана и делима Нушића,Домановића,Стерије,Скерлића...итд.И кад се том ругању дода вишедеценијско исмевање* нагласка којим којим говоре Шумадинци и Моравци,остварен је нечији план-АУТОШИВИНИЗАМ СРБА!

*на овој страни има коментатора који се поносе да ИЧ не разумеју,исмевају Јужноморавце, али зато одлично разумеју наречје коментатора по имену Алкар.Да,коментатори који су рођени и одрастали на Неимару,Дедињу.
Препоруке:
15
0
15 среда, 05 јун 2013 16:47
фристајло
Склоност појединих аутошовинистичких кругова да политизују овакве случајеве је не само потпуно незаснована него је и апсолутно контрапродуктивна.

Зато им не треба давати материјала, ако знамо да једва чекају на такве "случајеве".
Српски националисти се гнушају случајева, које аутор наводи у чланку, као примере. Слажем се са констатацијом из текста да је проблем у Србији пад безбедносних услова, и да инциденте користе аутошовинитички кругови за постизање својих антисрпских циљева. Пете колоне у Србији је много; помоћ им дају сви, који не осуђују дивљање навијача, хулиганство и криминал у земљи.
То само даје изговоре окупационим снагама да спроводе репресију над Србијом, као државом неспособном да заведе ред на својој територији.
Иначе, као народ- Срби су гори него што су били некад, али- ништа гори од било ког другог народа у Европи.
Нисмо добри као што смо склони да мислимо; али, нисмо ни изблиза лоши, као што нас представљају.
Препоруке:
9
0
16 среда, 05 јун 2013 17:08
О карактеру Ђинђићевог убиства
Одмах по смакнућу Зорана Ђинђића је протурена прича како се не знам ко заверио да врати Србију на стазе мрака и у 90-е. И шта је од тога на крају доказано? Дословце НИШТА. У смакнућу је учествовао припадник јединице за специјалне операције али шта то тачно доказује? Њега је могао да ангажује за тај посао криминални клан (што се заправо и десило) да изведе једно типино гангстерско дело. Испредање о Ђинђићевом убиству као о некаквој политичкој завери запарво је идеологизација једног злочина да би његови политички ''наследници'' могли да га искористе за дисквалификацију политичких противника и ништа више од тога. О атмосфери линча тешко је говорити јер треба све изјаве сместити у одговарајући контекст - почетком 2000-их у Србији се нису баш бирале речи а тешко да се и сада бирају о политичким обрачунима. Ако су Ђинђићу политички блиски људи говорили о лустрацијама, паљењу ломача штанске инквизиције зашто и његови противници не би могли да користе сличан речник?
Препоруке:
12
1
17 среда, 05 јун 2013 17:12
Milos
Ne treba se obazirati na komentare na Blicu i B92. Iz licnog iskustva mogu da garantujem da dobar deo komentara pisu sami administratori. A o cenzuri drugacijeg misljenja ne treba ni trositi reci. To se tamo podrazumeva.
Препоруке:
13
0
18 среда, 05 јун 2013 19:59
Робеспијер
Порасту шовинизма, насиља, хулиганства, примитивизма и разних других облика патолошких појава, погодовале су две ствари: спољни фактор - неправедан и империјалистички однос великих сила према Србији, што је довело до политичке и економске пропасти која је изазвала кризу морала и вредности; унутрашњи фактор - изражена клерикализација друштва, што само по себи доводи до промоције незнања, предрасуда, мржње, сујеверја, примитивизма, стереотипа...

Само су две ствари лековите за оваква стања: подизање животног стандарда и образовање. Ако се на овоме не поради, ерозија друштвених вредности ће се наставити, а Србија ће да клизи ка фашизацији. Пример Немачке из доба Вајмарске Републике је прилично сликовит.
Препоруке:
9
13
19 среда, 05 јун 2013 21:37
thinking maize@ Робеспијер
Ви написасте: "Порасту шовинизма, насиља, хулиганства, примитивизма и разних других облика патолошких појава, погодовале су две ствари: спољни фактор - неправедан и империјалистички однос великих сила према Србији, што је довело до политичке и економске пропасти која је изазвала кризу морала и вредности; унутрашњи фактор - изражена клерикализација друштва, што само по себи доводи до промоције незнања, предрасуда, мржње, сујеверја, примитивизма, стереотипа...", па да Вас у том КОНТЕКСТ нешто питам!? Јел аутор наведе да је је ЈЕДАН од ОСНОВНИХ АУТОШОВИНИСТИЧКИХ МЕДИЈА "фамозни" "В-92"!? Чини ми се да ЈЕСТЕ! Јел се у ТОМ и ТАКВОМ "В-92" ПРАКТИКУЈЕ, ЦИТИРАМ: "клерикализација друштва, што само по себи доводи до промоције незнања, предрасуда, мржње, сујеверја, примитивизма, стереотипа..." Нешто ми се ЧИНИ да је ТАЈ и ТАКАВ "В-92" УПРАВО ДО БОЛА ВРИШТЕЋИ АНТИЦРКВЕНИ и АНТИРЕЛИГИОЗНИ и АНТИПРАВОСЛАВНИ медиј! А ИСТОВРЕМЕНО ПОТПИРУЈЕ и АУТОШОВИНИЗАМ! Нешто Вам се "логика" НЕ ГАЂА!?
Препоруке:
13
13
20 среда, 05 јун 2013 21:51
Filking @ fristajlo
ma jeste, ama baš svaki narod sveta smatra da je etničko čišćenje Drugih legitiman politički čin...mnogo ste lepi, nema šta, sve u slobodnom stilu...
Препоруке:
1
12
21 среда, 05 јун 2013 22:30
Робеспијер
@ thinking maize

Какве везе има моје размишљање на ову тему са Б92? За разлику од Вас, ја не размишљам туђом главом, већ самостално промишљам. А антицрквено, антирелигиозно сам оријентисан од детињства, много пре појаве Б92.
Препоруке:
7
12
22 среда, 05 јун 2013 23:08
thinking maize@ Робеспијер
ПО ВАМА, СТВАРНО је ШТЕТА што је "ДРУГ" Растко Немањић "ЗАБАСАО" на путеве "религиозног мрачњаштва", вероватно због тога што му је "КЛАСНО ПОРЕКЛО" било тако "СУМЊИВО"!? Стварно "штета"! Да је "САМО МАЛО КАСНИЈЕ" рођен, могли бисте га "подучити" "истинама" марксизма& лењинизма и чак ПРЕДЛОЖИТИ за кандидата за ЧЛАНА ПАРТИЈЕ!? Али ПРАВА је ШТЕТА што НИСТЕ ПРЕДЛОЖИЛИ друга Гојка Стојчевића за ЧЛАНА ПАРТИЈЕ и тако га "одвратили" од пута "религиозног мрачњаштва"! Штета, штета, што је тај светли лик у таквој "заблуди"! И још сироче из сиромашне породице, чак му је и "КЛАСНО ПОРЕКЛО" на месту! Штета ДРУЖЕ "Робеспијер"! Но, очигледно је да је ПОПУСТИЛА Ваша "КЛАСНА БУДНОСТ"& ПАРТИЈНОСТ, када сте могли ДОПУСТИТИ да тако светли лик, као што је био ДРУГ Гојко Стојчевић СКЛИЗНЕ у воде "религиозног мрачњаштва" и ПОСТАНЕ (о ужаса!), ПАТРИЈАРХ Павле! Мораћете ДРУЖЕ "Робеспијер" да потегнете то питање на следећем партијском састанку, јер "КЛАСНА БУДНОСТ" неких другова је ЗАКАЗАЛА! НИЈЕ ДОБРО ДРУЖЕ!
Препоруке:
12
13
23 четвртак, 06 јун 2013 10:24
брм
Радгост
честитам, у оштрој конкуренцији освајаш титулу за глупост године.. Домановић је узрок наше пропасти!!!
Препоруке:
2
2
24 четвртак, 06 јун 2013 13:21
...
Robespjer je rekao da je "anticrkveno, antireligiozno orijentisan od detinjstva". Možda je na toj razlici - između anticrkvenog i antireligioznog - trebalo polemisati, jer ona postoji. I kod nas i na zapadu i u Rusiji bilo je i ima hrišćanskih vernika koji nisu oduševljeni crkvom. Još kakvih vernika! Vama, kao dobrom poznavaocu svega pa i Biblije ne treba ni govoriti za šta se u Svetom pismu koristi reč "bludnica" (nova, prečišćena izdanja teže da zamene Vukov mnogo direktniji izraz). Religioznost izvire iz duboke, intimne čovekove potrebe za višim smislom, za nečim što ga nadilazi,to je u ljudskom biću nešto najintimnije i, ako se može verovati Paskalu, a može se, vera potiče još i iz čovekove bede, temeljne ugroženosti i sićušnosti i ništavnosti bez Boga.
Препоруке:
13
3
25 четвртак, 06 јун 2013 16:30
Робеспијер
@ ...

Даћу предност двојици великана епохе просвећености - Волтеру и Холбаху. Први је употребио термин ''бестидница'', знамо сви на кога се односи и зашто. Други је у свом делу ''Разголићено хришћанство'', дао једну сасвим тачну дефиницију религије: ''Религија је вештина опијања људи занесеношћу да би их спречила у борби против зала којим их владари оптерећују на Земљи. Уз помоћ невидљивих сила којима прети људима, присиљава их да ћутећи подносе несреће којима их оптерећују видљиве силе и вара их надама да ће, ако пристану да буду несрећни на овом свету, бити срећнији на другоме.''

Што се тиче Ваше опаске о разлици између религиозности и црквености, подсећам Вас да је црквеност институционализована религиозност. Црквеност не може бити различита од религиозности, јер извире из ње, из њених основних постулата. Као из темеља кад настаје кућа, тако је и религија темељ на којем израста црква. Какав темељ, таква и кућа, каква религија, таква и црква.
Препоруке:
7
10
26 четвртак, 06 јун 2013 21:25
...
@Robespjeru.
Moj komentar nije bio namenjen Vama, zato što sam propustio da ga adresujem. Ali, u redu. Cenim Vaš pošten i dosledan stav, za razliku od mnogih drugih. Mnogo pozdrava i sve najbolje, dragi gospodine.
Препоруке:
12
3
27 петак, 07 јун 2013 00:24
Робеспијер
... четвртак, 06 јун 2013 13:21

Vama, kao dobrom poznavaocu svega



... четвртак, 06 јун 2013 21:25

Moj komentar nije bio namenjen Vama



Заиста се извињавам што сам узнемирио персону која се представља под три тачке и узурпирао јој драгоцено време. Но, ако се из горњег не види коме је намењен коментар, прихватам да сам ограничена особа.
Препоруке:
0
2
28 петак, 07 јун 2013 07:04
thinking maize@ о "сердарима" и "војводама"
"Гледе" "бестиднице", па тај ИСТИ Волтер је ТАКОЂЕ изјавио: "Да Бога нема ваљало би га ИЗМИСЛИТИ!" Што се тиче Холбаха, па слична појава Робеспјеру из француске и Троцком из руске револуције. Једино што је за разлику од потоњих МИРНО УМРО у кревету. Иначе читао сам ДЕЛЦАД првопоменутих и НИСУ НИ ПРИНЕТИ ИСТОВРЕМЕНИМ немачким, па ни енглеским философима! Уосталом, сам Волтер ОТВОРЕНО се ДИВИО Енглезима! Да већ не говоримо о њиховим савременицима Французу Лавоазјеу и Русу Ломоносову, личностима упоредивим са самим Леонардом, а тако скромним! Сви ти ЉУДИ, ТАКО НАДМОЋНИ тој двојици Францушчића, мање-више су били против ТАДАЊЕ цркве као ТАКВЕ, али НЕ И ПРОТИВ РЕЛИГИОЗНОГ ОСЕЋАЊА и концепта Бога! Првопоменути су утрли пут не само Марксу, већ и Ренару и другим СИМПЛИФИКАТОРИМА! "Дух" времена! А "гледе" Француза, пааа, сва њихова "дубина" исцрпљује се у њиховим борделеима, бургундцима и шампањима, ergo у ПРАКТИЧНОЈ "философији" живљења, као једној позној МРТВАЈИ епикурејства! На здравље Вам!
Препоруке:
4
11
29 петак, 07 јун 2013 10:05
...
@Robespjeru
Zaista je došlo do nesporazuma, dragi gospodine, i ja Vam se još jednom izvinjavam: stvarno nisam želeo da polemišem s Vama. Opet, ponavljam: cenim Vašu doslednost i principijelnost. Navešću Vam primer iz moje oblasti. Pokojni profesor Vojin Matić, psihijatar i legenda našeg fakulteta, bio je ateista. Vladeta Jerotić, nešto mlađi od njega i još uvek među nama, jeste vernik. Odlično su sarađivali i kao kolege i kao ljudi. V. Jerotić je jednom o tome govorio u emisiji Agape. Bilo mi je drago kada sam to čuo, jer nam izgleda kao osobama, možda i kao narodu nedostaje upravo takav odnos između Vojina Matića i V. Jerotića koji sam pomenuo. Još jednom, najsrdačniji pozdrav i što više prijateljskih, argumentovanih razgovora!
Препоруке:
10
1
30 петак, 07 јун 2013 10:20
...
Kukuruzu
"били против ТАДАЊЕ цркве као ТАКВЕ, али НЕ И ПРОТИВ РЕЛИГИОЗНОГ ОСЕЋАЊА и концепта Бога". Slažem se!
"утрли пут ... и Ренару и другим СИМПЛИФИКАТОРИМА". Nisam shvatio, da li ste mislili na Renara, ili Renana?
"А "гледе" Француза, пааа, сва њихова "дубина" исцрпљује се у њиховим борделеима, бургундцима и шампањима, ergo у ПРАКТИЧНОЈ "философији" живљења". Sa ovim stvarno ne mogu da se složim.I sami Francuzi se ljute kada osete da ih drugi tako gledaju. Taj njihov vodviljski duh, naročito je naglašavao Dostojevski ("jedan se sakrio ispod kreveta a drugi ga vuče za nožicu"). Francuzi imaju dugu tradiciju racionalizma i analitičnosti,od Dekarta, preko Paskala koji je bio i fizičar, ne samo teolog, Voltera, Luja Pastera (vernik!) pa sve do nedavne okupacije Pariza muslimanima.
Препоруке:
8
1
31 петак, 07 јун 2013 11:27
...
Svima
A što se tiče Francuza, čini mi se da su prvi iskusili plodove ljudskih prava čije je seme posejala njihova Revolucija. Preciznije, nije tu reč toliko o samim ljudskim pravima, koliko o njihovom diskreditovanju na taj način što se ideje prosvetiteljstva dovedu do krajnosti a to znači do apsurda, do sopstvene karikature. Govorilo se, da su Francuzi između dva rata imali više velikih pisaca čija su imena bila na slovo M, nego sav ostali svet zajedno! Sada Pariz ima više džamija nego Bejrut.
Препоруке:
10
0
32 петак, 07 јун 2013 12:34
thinking maize@ ..., POST POST SCRIPTUM
Рекосте: "Francuzi imaju dugu tradiciju racionalizma i analitičnosti,od Dekarta, preko Paskala koji je bio i fizičar, ne samo teolog, Voltera, Luja Pastera (vernik!) pa sve do nedavne okupacije Pariza muslimanima...", а онда "...A što se tiče Francuza, čini mi se da su prvi iskusili plodove ljudskih prava čije je seme posejala njihova Revolucija. Preciznije, nije tu reč toliko o samim ljudskim pravima, koliko o njihovom diskreditovanju na taj način što se ideje prosvetiteljstva dovedu do krajnosti a to znači do apsurda, do sopstvene karikature..." У том смислу бих Вас ПИТАО: КАД СУ ТО МУСЛИМАНИ ПОРАЗИЛИ Французе И ОКУПИРАЛИ ИХ!? Као и ДА ЛИ МИСЛИТЕ да је "Расправа о методи" са њеним ФИНАЛИЗМОМ, ПРИМЕЊЕНИМ на "доктрину људских права" заправо СМРВИЛА не само Французе, већ и ЦЕЛИ ЗАПАД!? О томе немам дилема, о томе пишу Руси, Шпенглер и Тојнби!? Зато је и нпр. Хантингтон САСТАВИО ИЗЛАЗНУ СТРАТЕГИЈУ Запада!? Али нешто ХРАМЉЕ тај ЊИХОВ "ИЗЛАЗАК"!? Узгред, Срби су ВИЗАНТИНЦИ!?
Препоруке:
2
10
33 петак, 07 јун 2013 12:50
Робеспијер
ПРАКТИЧНОЈ "философији" живљења, као једној позној МРТВАЈИ епикурејства


Кукурузњак се разуме у епикурејство као и, уосталом, у многе друге, концепте, о којима прича на вулгаран и лаички начин. Суштина епикурејства није пуки хедонизам, већ АТАРАКСИЈА (душевни мир и непомућеност душе). Но, шта то вреди причати разним кукурузним клиповима, када је њима Библија открила све истине.

мање-више су били против ТАДАЊЕ цркве као ТАКВЕ, али НЕ И ПРОТИВ РЕЛИГИОЗНОГ ОСЕЋАЊА и концепта Бога


Да ли нам овде кукурузњак сугерише да он верује у концепт Бога, а не у Бога као сасвим одређени ентитет (Јехова, Јахве), који је ''једини истинит''!? Јер ако се верује у Бога као концепт, зашто би Алах, рецимо, био лошији концепт од Јехове!? Или Зевс, Јупитер, Перун? Као што рече Толстој ''Свака вера саму себе хвали, па се размилеле као штенад слепа. Вера (концепата) има много, а дух је један.''
Препоруке:
9
2
34 петак, 07 јун 2013 13:04
...
Razume se da ste u pravu. Mada nije baš najjasnije u čemu, pošto vam je komentar nekako zadihan, kao da ste ga pisali posle trčanja uz stepenice na 15. sprat.
Odgovoriću vam. Kapitulacija se najpre odigra u duhu. Uvek je to tako. Malaksavanje se zbivalo već posle Alžira, OAS-a, 68-me, ostavke De Gola. Pedesetih, i do sredine šezdesetih, intelektualci okupljeni oko Sartra sedeli su po kafeima, pomalo egzibicionistički doduše, ali ne smeta, bar su raspravljali intelektualne teme. Od kraja zanosnih šezdesetih, kada se činilo da su sve legende istinite, oni su i dalje sedeli po istim kafanama, već kultnim mestima, ali nisu govorili o filozofiji, već ko je spavao s kojom spikerkom sa televizije ili glumicom u usponu. Sa duhovnosti spali su na rijaliti, mnogo pre nas. Svet beše prepun izazova, na koje oni jednostavno više nisu imali odgovora.
Препоруке:
10
2
35 петак, 07 јун 2013 21:53
thinking maize@ о "сердарима" и "војводама", наставак и крај!
Значи тако, идемо "тактиком" "јача су двојица него сам Радојица"!? Лепо, немам ништа против да се неко бави СЕМИОТИКОМ и РАЗЛИКОМ између "концепта Бога" и Бога!? Али да ли има смисла!? Јер, БОГ је ПО ДЕФИНИЦИЈИ ТРАНСЦЕДЕНТАН, зар не!? А кад је трансцедентан тада НЕ МОЖЕМО са СИГУРНОШЋУ ИШТА РЕЋИ О ЊЕМУ!? Или како рече свети Симеон Нови Богослов у Првој Химни: "Сазнајем ГА Учешћем, а НЕ Гледањем!" И ту ОТПАДА АРИСТОТЕЛИЗАМ као основа ЦЕЛОКУПНОГ ЗАПАДНОГ МИШЉЕЊА!? Отпада зато што као такав са његовим ПОЗНИМ ДЕРИВАТИМА и НИЈЕ ДОВОЉАН да ОПИШЕ ГРАНИЧНЕ СИТУАЦИЈЕ и ЕНТИТЕТЕ, да већ не говоримо о ТРАНСГРАНИЧНИМ ЕНТИТЕТИМА и СИТУАЦИЈАМА, тј. о ТРАНСЦЕДЕНТНОМ!? У том смислу, а да се вратимо на тему самог текста, "српски" АУТОШОВИНИЗАМ је ПАРАЗИТСКИ ДЕРИВАТ ЗАПАДЊАШТВА на телу српског народа! Наглашавам ПАРАЗИТСКИ, зато што НИЈЕ СТВАРАЛАЧКИ, јер је постојао и СТВАРАЛАЧКИ АМАЛГАМ ЗАПАДЊАЧКИХ ПАРАДИГМИ и и српске варијанте византизма!? О томе сведочи ДВОСТРУКО КРШТЕЊЕ Немањино и много шта још!?
Препоруке:
2
8
36 петак, 07 јун 2013 22:04
thinking maize@ ...
Знате, САВРШЕНО МЕ НЕ ИНТЕРЕСУЈЕ ЗАШТО је дошло до АУТОКАПИТУЛАЦИЈЕ француске интелигенције и елите! Ама УОПШТЕ МЕ НЕ ЗАНИМА! ЊИХОВ ПРОБЛЕМ! Оно што ме занима јесте што су нам се НАМЕТНУЛИ (што милом, ЈОШ ВИШЕ СИЛОМ, а сад по ИНЕРЦИЈИ и ПРЕВАРОМ!) за "вође" овог НАПАЋЕНОГ НАРОДА неки који су РОЂЕЊЕМ већ КАПИТУЛИРАНИ "људи"!? Знате већ оне КОЈИМА је ПРЕЧА "ВЕЧЕРА" од ВЕРЕ!? Укратко, НАЈГОРИ од НАС! Узгред, оно о чему је Волтер дробио у 18-том веку, то је ЈОШ у 11-том веку разматрао у ПРАВОСЛАВНОМ Цариграду ВЕЛИКИ Михаило Псел! При чему је ИСТОМ ПРОБЛЕМУ пришао платонствујући! И на срећу био одбачен! Ајд здраво!
Препоруке:
1
6
37 субота, 08 јун 2013 07:21
...
Kukuruzu
Prvo pitate: "У том смислу бих Вас ПИТАО: КАД СУ ТО МУСЛИМАНИ ПОРАЗИЛИ Французе И ОКУПИРАЛИ ИХ!? Као и ДА ЛИ МИСЛИТЕ ...на "доктрину људских права" заправо СМРВИЛА ... Французе"
A onda,posle mog komentara, sami odgovarate:
"Знате, САВРШЕНО МЕ НЕ ИНТЕРЕСУЈЕ ЗАШТО је дошло до АУТОКАПИТУЛАЦИЈЕ француске интелигенције и елите! Ама УОПШТЕ МЕ НЕ ЗАНИМА! ЊИХОВ ПРОБЛЕМ."
Sami pitate, sami odgovarate. Kao da vam jezik ne služi za komunikaciju nego za samoizražavanje,ako shvatate na šta mislim, mada sumnjam.
"што су нам се НАМЕТНУЛИ ... за "вође" овог НАПАЋЕНОГ НАРОДА неки који су РОЂЕЊЕМ већ КАПИТУЛИРАНИ "људи"!? Знате већ оне КОЈИМА је ПРЕЧА "ВЕЧЕРА" од ВЕРЕ". Ako ste mislili na ljude tipa Čede, onda u redu. Ali među tzv. vođama ima i porfirogenita, npr. Boris. Pohlepa i labilnost karaktera mogu svuda da se jave. Pozdrav.
Препоруке:
1
1
38 субота, 08 јун 2013 07:41
...
Kukuruzu
Ja sam samo naveo primer francuskog srozavanja radi izvesne analogije s nama i našom situacijom (posle Aninog članka pogledajte Bezemljašev komentar o srednjem sloju koji je lagodno živeo u komunizmu i imao sve mane buržoazije ali nijednu njenu prednost pa je skliznuo u autošovinizam posle gubitka privilegija, ili u jugonostalgiju, kako ko, veličajući ono što ne može i ne treba da se vrati i što nam je, između ostalog, ugrozilo opstanak). Ja ne shvatam ovaj razgovor kao nadmetanje sujeta nego kao sokratovski dijalog koji bi možda mogao da rodi nešto konstruktivno, plodonosno, pa i upotrebljivo. Ne želim nikoga da uvredim (osim Redija, kad zasluži), ponajmanje vas, gospodine, jer to bi bilo kao da dajem autogolove. Činjenica da smo nas dvojica suprotnih temperamenata ne isključuje raspravu, tako smatram.
Препоруке:
1
0
39 субота, 08 јун 2013 10:20
thinking maize@ г-дин "...", укратко
Малчице сте ме у МОЈОЈ брзини изнервирали ИНСИСТИРАЊЕМ на нечем ПОЗИТИВНОМ, тј. аналитичношћу. Грех (или "грех", изаберите по вољи!) на моју главу!? Даље, коментаторе сагледавам у дужем временском периоду (шта ћете, мајка природа, а и бивша жена су ме НАТЕРАЛИ да ПАМТИМ "ко слон"!? Оно јес да СВАКО памћење има рупа,..., али НИЈЕ БАШ ЗА ОДБАЦИТИ!), па и ДРУГА "Робеспијера"!? Ако желите, прошетајте по коментарима на неке раније текстове и запазићете (немојте ово схватити као сугестију, уосталом САМИ се уверите или разуверите!) необичну сличност назора ДРУГА "Робеспијера" са ДРУГОМ "Reddy"-jem и извесним ДРУГОМ Давидом Новаковићем. Овим не претендујем да поменуту тројицу ДРУГОВА (и још понеке!) стигматизујем, само констатујем да они ПОСТОЈЕ и да је КОХЕРЕНЦИЈА ЊИХОВИХ СТАВОВА о РАЗНИМ ТЕМАМА необично занимљива! А и ЊИХОВА СПРЕМНОСТ на ДРУШТВЕНУ АКЦИЈУ како је они схватају! То је моје 4-годишње искуство о тим ДРУГОВИМА и њиховим назорима, бар како их презентују на овом сајту. Свако добро.
Препоруке:
1
8

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер