петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Зашто је култури тешко – и зашто ЕУ није решење, већ генератор проблема

Kоментари (52) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 13 јул 2013 18:53
Туцко
Изузетно добар и вредан чланак коме се скоро ништа не мора додати,а посебно исправити.
Препоруке:
40
0
2 субота, 13 јул 2013 18:59
Зоран Ђорђевић
- Немојте веровати онима који вам прете изолацијом, то је обична флоскула.

- Немојте веровати онима који говоре да Европа нема алтернативу, и то је гнусна флоскула и лаж.

- Окренимо се себи, напустимо погубну и понижавајућу политику евроинтеграција.
Како организовати референдум после кога се може сазнати којим путем је Србија одлучила да иде? Народ у Србији, не Американци.
Препоруке:
40
0
3 субота, 13 јул 2013 22:09
naša posla
Odličan tekst, a samo dva komentara. Izgleda da više nema snage čak ni za ovaj najminimalniji vid angažmana. Posle se žalimo kako nam je neko drugi kriv.
Препоруке:
22
2
4 субота, 13 јул 2013 22:52
Дринко Кончаревић
@naša posla
Што Ви нисте написали коментар? Одавно смо схватили да коментари не мењају ствар. Примећујем да читалаца коментатора је све мање. Ови на власти опет, уместо образа имају џонове. Они се смеју, зезају и раде по свом тврдећи да је то најбоље за нас. Њима ништа није свето. Можда је разлог у чињеници да су на овом простору и времену безвредне генерације типа "баш ме брига, ја не мрдам". Чему или где воде овакви ставови?
Препоруке:
21
1
5 субота, 13 јул 2013 22:59
Све је лаж
На "западу" постоје разне културе : култура гљивица
култура вируса, култура бацила, култура житарица.
Код нас је тај појам културе и оно што се под њим
подразумева, најчистији реликт ужасног титоизма.
У Америци,као Земљи усељеника, се под културом подразумева само Религија,специфична музика неког
Народа по којој је он препознатљив, и нека кухиња,
карактеристична за тај Народ - за Индусе и Пакије
то је кус-кус, за Кинезе рижа са свињетином, за
Русе боршч, за Италијане пица и паста, за Грке сувлаки,а мали Народи са Балкана, који су дуго
били изложени утицајима разних царстава, и немају баш неке специфичне кухиње.
Све остало је entertainment, илити забава.
Са једним својим пријатељем, професором енглеског и
енглеске књижевности, а предавачем хаику јапанске
поезије на Универзитету, годинама сам се свађао
зато што моје свирање на виолини сматра "забавом",
убеђен погрешним титоистичким образовањем, да је то
"култура". Рекао ми је- твоје свирање вреди тачно
онолико,
Препоруке:
11
7
6 субота, 13 јул 2013 23:13
Све је лаж
наставак ;
Требало ми је 10 година да схватим да је он у праву.
Култура, као и све друге људске делатности, мора да
буде верификована на тржишту. Ти комунистички
обичаји да се плаћа култура, која је иначе увек била слушкиња титоистичке политике, морају да буду
прекинути. Протест организовао, ко оно, неки драмски студио. Па баш су глумци потомци харлекина
и "глупих августа", и сад треба Народ преко буџета
да плаћа њихове глупости. Ако се и могу издвојити
ауторски делатници( књижевници, композитори,вајари
сликари,)онда ту свакако не спада сценска нити било
која друга интерпретативна делатност.
А посебно ова наша "опонашачка" "култура" од које је Народ видео више штете него користи, заслужила је најсуровије услове тржишта. Мало би њих преживело. Они који не би, па боље нам је без њих.
Препоруке:
17
7
7 недеља, 14 јул 2013 00:35
Рино о-о то
Ауторов резон одлично мери. Тако је. Нико култури и науци није крив што је себе довела у ту ситуацију. Намерно то кажем. Зашто? У Србији ненедостају научни радници и многобројни титулирани појединци. Оних с професурама, докторатима и другим стручним титулама. Све научник до научника само имају један минус. Новац им недостаје. Непостоји исплатива интелектуална, културна и научна елита ако не служи нацији из које је поникла. Ако изгуби „пупчану врпцу“ с нацијом она је онда на „космополитској берзи“ (која је прејака и често недоступна просеку који се код нас назива елитом) и тако отуђена је несврсисходна па нити служи себи нити бази. Кад се још дода лизање с увек актуелним политичким естаблишментом онда данашња позиција нечуди. Другим речима, родољубива елита има задатак да да допринос стварању поштеног и креативног амбијента у простору у коме живи а не да се одрођено и саможиво односи према њему као „богом дата паразитска елита“...
Препоруке:
16
2
8 недеља, 14 јул 2013 00:38
Рино о-о то
... Елита треба да храни базу овог народа (да буде дневно али и стратешки за нацију родољубива, животна) да би вратила кредит тој бази од које га је својевремено добила (а чега она најчешће није свесна). Сваки културно и научно успешан појединац може бити културно и научно онолико кредибилан уколико схвати да његова титула и рејтинг нису само дело сопственог просвећења и посвећеничке жртве. Треба препознати „кредит“ народа коме припадаш. Без те спознаје има само малер, ништа, нарцисоидност и дивергенција с коначним успехом. Кукање ту непомаже већ напротив каже колико је та "елита" свесна себе и своје позиције.
Препоруке:
13
2
9 недеља, 14 јул 2013 01:48
Рино о-о то
Та иста културна елита чинила је кворум 5. октобра или је ћутала на „кризне штабове“, или... Или се, пре тога на различитим Милошевићевим посетама универзитетима или „културним институцијама" директно уносила у лице обраћајући му се са „ти“ или „слушај ти“. Па један Ђилас је на томе изградио каријеру док је као „мушкарчина студент“ делио лекције Милошевићу у ректорату београдског универзитета док је Србији спремано ваздушно(уранијумско) сипање и блиско улично еуфорично свргавање уз подршку многобројних перформанса тадашње културне елите која је и садашња само је мало остарила и постала је више немоћнија па не жели тога да се сети. Часни из стварне елите овог народа (од тада) прошли су кроз „архипелаг гулаг“ и њих нема (сада). Србија је изгубила поштену децу. Црна рупа Србије од интелекта, морала и родољубља нестала је или је завршила на голооточком (хашком) репринту. Неразумем шта није јасно данас?
Препоруке:
20
7
10 недеља, 14 јул 2013 02:15
Илија
Одличан текст. Само Шпанија, а поготово Португалија нису никада биле велике европске силе.
Препоруке:
16
5
11 недеља, 14 јул 2013 07:42
...
Србија нема шансе без Народа било шта да промени, а народа нема, изгубио се негде на "безалтернативном путу"!И још нешто од када су пробуђене ове кртице плашим се да идемо путем Црне Горе и да ће се са нама Вучић још годинама завитлавати док не дођемо до београдског пашалука!
Препоруке:
14
2
12 недеља, 14 јул 2013 09:03
...
Култура, као и све друге људске делатности, мора да буде верификована на тржишту"

Nisam siguran da je tako. Ponajmanje se to odnosi na vrhunsku kulturu, da kažemo kulturu u užem smislu. Čitanje Dostojevskog, ili Šekspira ne košta ništa, ali zato su skuplje knjige Vanje Bulića, i Isidore Bjelice , da ne govorimo o svojevremeno najčitanijoj Jeleni Tinskoj koja je u jednoj knjizi pobrojala sve sa kojima se lepo družila. Ona i mnogi drugi su se "verifikovali na tržištu" , to ih nije učinilo kvalitetnijim ali osobe koje su im posvetile dva-tri sata čitanja jeste ponizilo i učinilo luđim no što jesu. Niko nas ne tera da gledamo zvezde granda; umesto toga možemo gledati Ibzenove drame u Ravasijevoj režiji sa sjajnim Draganom Nikolićem i Petrom Kraljem. A internet se isto plaća ma šta gledali na njemu, odnosno preko njega.
Препоруке:
24
1
13 недеља, 14 јул 2013 09:07
...
Upravo primer pomenute Jelene Tinske mnogo govori. Ogromna većina ljudi zna ko je ona, veliki broj je čitao; malo ljudi zna da je njen otac, Saša Petrović, bio jedan od naših najboljih prevodilaca sa engleskog. Njegov prevod Apdajkovih "Parova" za koji je dobio Oktobarsku nagradu Beograda, kako reče jedan moj duhoviti prijatelj, bolji je od samog originala.
Препоруке:
17
1
14 недеља, 14 јул 2013 11:29
Зоран Ђорђевић
"Култура, као и све друге људске делатности, мора да буде верификована на тржишту"
Слутим да на то мисли Вучић кад каже да треба променити свест.
Препоруке:
16
2
15 недеља, 14 јул 2013 13:51
Глупости
Требало ми је 10 година да схватим да је он у праву.
Култура, као и све друге људске делатности, мора да
буде верификована на тржишту.


Не знам који би професор рекао овкаву неистину. Баш у САД се нне вверифиује све на тржишту, међу тим стварима су и дела врхунске културе. Њу не финансира држава али је итекако финансирају разни фондови, фондације, образовне установе, богати појединци - донатори који добијају пореске олакшице и томе слично. То што се то не ради преко буџетске партије не значи да се не ради вантржишно (па и противно неким тржишним квазипринципима). Укратко чак и држава која је позната ао економски либерална е спроводи те принципе до краја (јер ти принципи су мање више фикција либералских фундаменталиста) а у другим државама, капиталистичким и оним другим, ти квазипринципи се примењују још мање...
Препоруке:
10
1
16 недеља, 14 јул 2013 13:54
Глупости, наставак
А још је мање истина да се све људске делатности верификују на тржишту - то није чак ни потпна истина за све људске економске делатности а камоли за тоталитет људских делатности (које је немогуће ни описати у потпуности). Неолиберални фундаментализам формулисан у овом облику показује заправо коико је реч о једној испразној идеологији, квазирелигији, а не о некаквој економској науци или теорији.
Препоруке:
12
0
17 недеља, 14 јул 2013 13:55
Велике силе
Шпанија и Португалија су биле велике силе али пре неких четиристо година. Што се тиче њихове еконосмке снаге Шпанија је била врло знаајан зуочаник у европској машинерији пре почетка ове кризе.
Препоруке:
10
0
18 недеља, 14 јул 2013 13:58
Све је лаж
...

Мени се Ваши ставови, веровали или не, веома допадају. Шта више,и сам сам их са Вама годинама делио, а и сада гајим извесне сумње које, нажалост,
не могу да докажем. Одувек ми се гадио критериј да
је тај и тај филм на office box-у продао 20 милиона
улазница, не водећи рачуна да их је купило 19 милиона америчких идиота. Но, ми смо, а нарочито та
наша "интелектуална" "елита", изабрали "демократију
чији је основни постулат, "слободно тржиште",зар не
Па није "демократија" шведски сто, па ћу да бирам
шта ми се свиђа. "Демократија" је систем са највише наметања, забрана, ограничења и разних одрицања, а у свему томе је демократско само то, што су их у законодавном телу изгласали представници Народа. Последично, може неки закон да ти се свиђе или не, можеш њиме и лично да будеш
оштећен, али једном изгласан у Парламенту, мораш да
га поштујеш, и на то ће те "демократска" Држава
присилити разним санкцијама које јој стоје на располагању. Тако је и у области културе.
Препоруке:
6
1
19 недеља, 14 јул 2013 14:16
Све је лаж
...

наставак;

Ви сте очигледно човек са префињеним укусом. Но,
морам да кажем - моја кћерка је била почела да
студирa fine arts-одсек драмских уметности.
Када им је професор на првом предавању рекао да ће,
сходно статистикама, 99% њих завршити у неком
провинцијском Позоришту, свакодневно се борећи за
голо преживљавање, одмах је променила студије и
завршила нешто сасвим треће.
Ово што се код нас догађа у култури су најчистије
титоистичке тлапње.Елитизам у култури води до
редукције на неколико конзумената, а комунистички
елитизам води до стављања у политичку употребну
вредност чега смо свакодневни сведоци.
Зато је "демократски" критериј "слободног тржишта"
иако несавршен, још увек бољи од стављања у функцију "интелетуалних", од стране политичких
"елита". У сферама "интелектуалних" "елита" постоје
свеприсутне гадости. "Интелектуалци" су роба за
продају. У Америци, не само да се они купују,
продају и препродају појединачно, него се тако тргује и са читавим
Препоруке:
5
3
20 недеља, 14 јул 2013 14:30
Све је лаж
& ...
наставак 1;

У Америци се, дакле, купују и продају читави "тинк-
танкови"( нешто слично нашим Институтима ).
Питање, да ли ће неко пристати на продају, уопште
се не поставља. Само је цена упитна. Неки се продају за 100 хиљада годишње, и то су рутинери који обављају газдине задатке, али их има са великом репутацијом, и они су веома скупи.
У овом поквареном свету, говорити о моралу и неким
узвишеним циљевима, звучи као да сте у 19-ом веку.
У Србији је то још више приземљено. Па сведоци смо
који режисери, глумци, и какви филмови су дотирани
од Владе, само зато што задовољавају наметнути тренд антисрпског иживљавања.
Зато треба бити конзервативан у економском смислу,
што значи поштовати законе тржишта, и ту јевтину
господу упутит у његове немирне воде.
Па једном сам гледао код Оље Бећковић неког глумца
(чини ми се Трифуновић), који је демонстрирао
најсировији примитивизам, и зато је награђен и дотиран од Владе.Са тиме се мора престати, што ће
се и догодити чим с
Препоруке:
8
2
21 недеља, 14 јул 2013 14:41
Jefimija
Sve je tacno. Manimo se corava posla " Evropa nema alternativu". Okrenimo se sebi , svom zivotu, radu na zemlji dok nisu svu prodali bud zasto.
Препоруке:
6
0
22 недеља, 14 јул 2013 14:55
Demorkatija i tržište
наша "интелектуална" "елита", изабрали "демократију
чији је основни постулат, "слободно тржиште",зар не


Ne, ne i ne. Načelno gledano ekonomski liberalizam i politička demokratija ne moraju da imaju veze jedno s drugim. I često su suprostavljeni. Ekonomski liberalizam tj. tržišna privreda postoji u mnogim nedemokratskim zemljama (Saudijska Arabija na primer) dok različiti oblici netržišne prirede ostoje u gotovo svim demokratskim zemljama (u svim zemljama Evropske unije). Globalizovano slobodno tržište koje zagovaraju najizrazitiji predstavnici neoliberalne ekonomske misli gotovo da isključuje suvereno odlučivanje u politici i to je verovatno najbolji primer koliko slobodno tržište (shvaćeno na neoliberalni način) i demokratija ne idu uvek zajedno.
Препоруке:
9
0
23 недеља, 14 јул 2013 14:57
мазарије, опсене, фантазмагорије
"Култура" коју држава плаћа је контролисана, уштројена култура. Ту не рачунам националне установе - Народни музеј, Народно позориште, Оперу, Балет, Националне играчке ансамбле и њима сличне.

Ниједно слободно друштво не плаћа све оно што се код нас сматра културом.
Умирем од смеха и јада кад видим колико пара се даје (највише преко везе) разним набеђеним уметницима за "дела" веома ниског квалитета, само зато што су "савремена", "експериментална", "друкчији правац", итд. Шта ме брига, што ја то морам да плаћам? Нека се изборе сами, ако вреде, успеће.

Што морамо да имамо толико дотираних позоришта, са слабим представама, за која не постоји тржиште, чак ни с јефтиним улазницама (50% попуста ...)?

А тек разни тзв. институти, нарочито тзв. друштвених наука, па Вукова задужбина (шта ли раде уоопште тамо - Вуково писмо не штите, у сваком случају), некорисна и предимензионирана САНУ (оваква каква је, политички контролисана и послушна, без утицаја)...
Препоруке:
5
3
24 недеља, 14 јул 2013 15:04
Све је лаж
Илија


Одличан текст. Само Шпанија, а поготово Португалија нису никада биле велике европске силе.
___________________________________________________

Па побогу Илија. Како можете тако нешто да кажете?
Не да су биле велике империјалне силе, него су биле
уз раме Енглеској,Холандији,Белгији и Француској.
Шпански језик је, после енглеског, најраширенији
језик на свету. Ту спада и Мандарин, али само по
броју говорника, а не по броју Земаља у којима се
користи. А читав велики Бразил, говори португалски.
Португал је поред тога имао своје колоније у Африци
и Азији. Велике поморске силе су увек биле највећи
колонијалисти. А Шпанија је била једна од највећих
колонијалних сила на свету. На жалост, и најокрутнијих (поред Белгије која је у Конгу проводила типичне геноциде, и Енглеске, која је то
радила на на мало перфиднији начин).
Препоруке:
10
0
25 недеља, 14 јул 2013 16:59
Све је лаж
& Демократија и тржиште

Па може на то и тако се гледа. Само што Ви нисте
навели најубојотији пример који боде очи целом свету - комунистичка Кина, чији GDP расте 9% годишње, и чија ће економија за 10 година бити прва
на свету, дуго и упорно критикује САД, да се не
држи узуса Адама Смита, односно да није довољно
конзервативна у погледу Закона тржишта.Она то ради,
наравно, из својих властитих интереса- јер се
плаши да Америка ускоро неће моћи да сервисира
своје дугове Кини- од 16 трилиона долара(1 трилион
је хиљаду милијарди),Америка је кини дужна 14.
У прилог Вашој тврдњи је то што је Власт комунистичка, а привреда и Економија, окорело
капиталистичка.
Код нас међутим, нема ништа. Ни привреде, никакве,
ни капиталистичке, ни планске. Само распродаја
добара која су генерације стицале, е да би се одржавало на Власти, крпио буџет, куповао социјални
мир. И бескрајно узимање скупих кредита.
А каква нам је политика, таква нам је и култура
Ако није још и гора.
Препоруке:
4
0
26 недеља, 14 јул 2013 18:41
nadziranje i kažnjavanje
kultura u srbiji,a pre svega stvaralaštvo je zakatančeno u kontrolisanu mrežu i trgovinu uticajima.stvaraoci su se i sami,doveli u stanje disciplinovanih da osluškuju naredbe i pretiču želje investitora,takmiče se ko će se više tome približiti i,tako,omiliti i naplatiti poslušnost,ko će bolje sondirati i trasirati političke,geostrateške,ekonomske,mitske želje velikog drugog i mesto za središnji subjekat.nisu li to umetnici oduvek radili?početkom 20 veka su se ipak izborili za autonomiju umetn.dela,da jesu ličnost,individua,savest i svest,refleksija i anticipacija.u toj izborenoj ulozi bili su i jadni,izbačeni iz hodnika i suterenskih odaja moćnika i mecena,vladara,ali su osvojili slobodu za autonomiju samog delanja i dela.to mesto i vreme za kreativnu individuu je prošlost.vratili smo se u sada,u aktuelnost-tehnološki hiperkontlolisano vreme robovanja i služenja moći kapitala,korporaciji-današnjim'mecenama'pred kojim stvaralac,čekajući mrvice sa stola,puzi,moli,drhti i biva nagrađen.
Препоруке:
5
0
27 недеља, 14 јул 2013 19:22
Vladan Andrejic @ ...
Pozdrav,ali ja mislim da je Sasin prevod "Poslednjeg skretanja za Bruklin"bolji.
Препоруке:
4
0
28 недеља, 14 јул 2013 22:01
@Vladan Andrejic
Hjubert Selbi? Naravno! Neko mi je uzeo tu knjigu i nije vratio. Pozdrav.
Препоруке:
6
0
29 понедељак, 15 јул 2013 00:10
Јован Анастасијевић
@Зоран Ђорђевић: “Како организовати референдум после кога се може сазнати којим путем је Србија одлучила да иде? Народ у Србији, не Американци”. Кладим се да би резултати референдума тог “Народа у Србији, а не Американаца“ дали снажну подршку политици “шибицаарске тројке (ШТ)“. Ево зашто: 25% српских бирача нису Срби и боли их брига за српске националне интересе: (А) = 25% за ШТ. Од преосталих 75 % бирача (Срба), слабо образованих, функционално већином неписмених, подложних индоктринацији са ТВ – а и иначе традиционално рајинског менталитета, бар 70% њих из свег срца одобрава политику ШТ – а нарочито су фасцинирани Вучићем. Дакле, 70% од 75% бирача = 52,5% (Б). Збир А+Б (25% +52,5%) = 77,5% гласова за настављање политике ШТ! Преосталих 22,5% који су против те политике могу да дубе на глави, али већина побеђује. То је демо(но?)кратија, зар не? Да сам на месту ШТ, сутра бих расписао (наравно после добре психолошке обраде блесавих бирача) такав референдум, и наставио ШТ-политику!
Препоруке:
3
2
30 понедељак, 15 јул 2013 11:45
cenzurisano u kulturnoj rubrici'novosti'
http://www.novosti.rs/vesti/kultura.71.html:443901-Vladica-Milosavljevic-Vreme-je-da-se-osvestimo

krotka
nema nvo-a za slobodne.zato nema ni para za slobodne,zato sloboda za slobodne postaje njihov mrtvački kovčeg.nikome ne verujem ko ovako priča a da se sve vreme kešao o razne ekipice,ko je sve vreme,proteklih 13 godina mešetario,nikome,ko danas protestuje u kulturi ne verujem a da je sve vreme bio u radnom,honorarnom poslu,komisji,odboru,ulogi,medijima...zato vladici verujem.ali,kada neko sličan,napiše isto ovo,isključen je iz svakog prava na rad i profesiju i javnost,ubijen.
Препоруке:
2
0
31 понедељак, 15 јул 2013 11:48
Cenzurisano u'Novostima',tekst 'Rajna ili Ekrem'
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/drustvo/aktuelno.290.html:443808-Komentar-Rajna-ili-Ekrem

postajanje kulturom
najperfidnija ali hiperdefinisana i efikasna cenzura dešava se upravo u kulturi,svetu'kulture':stoje,tamo,zauvek,kule stražare i ne znam šta i koga štite?šta su time postigli do sada?malograđanština koja je umislila da su kao neka urbana elita a proizvode'ekreme zatvorenih muzeja'.napišem komentar izdvajajući vladicu milosavljević iz kulture antirefleksije, klanova,grupica,što je,uostalom i sama rekla.i ko je taj ko to cenzuriše?koga se vi,kulturnjaci,bojite?šta ste se uvoštili?mrtvi a letite?
Препоруке:
2
1
32 понедељак, 15 јул 2013 14:08
Pol Korektan
'' ...O njima/'' Velikom stvarima''/ je uglavnom poželjno ćutati upravo zato što su velike.''(P.Ć)
Koješta! Veličina stvari određuje njihovu važnost. Malim stvarima neka se bave mali ljudi. Pisac teksta o kulturi, dakle, smatra da je kultura mala stvar pa nam daje neke ''rikošet'' lekcije u formi nagvaždanja o EU i njenom mestu u srpskoj kulturi bez fakata, mesta, brojeva ... Zalutao je i u prostoru i u vremenu jer 'Rino o - to' je dobro locirao početak sunovrata kulture u Srbiji a to je 5. oktobar 2000. Uostalom - da li su do danas vraćene slike pokradene tog dana iz Narodne Skupštine. Nisu! P.Ć je ,izgleda, u to vreme bio na nekom ''spisku'' pa nije sve do prvog datuma koji pominje (2008 godina!) primetio da je odmah po izbijanju ''revolucije'' zatvoren Narodni muzej, a ubrzo posle toga i MSUB... a onda redom. Sve su to 'velike stvari' - zašto bi o tome ćutali? Pa ćuti onaj koji mora, koji ne zna, ili onaj koji ćuti jer mu se strateški isplati da *veliko* napravi malim.
Препоруке:
4
0
33 понедељак, 15 јул 2013 15:02
брм
"комунистичка Кина, чији GDP расте 9% годишње..."
је економска "сила" која је po BDP-u per capita na 92. месту, 42 места испод Хрватске.. (ЕУ је 34. с САД 7.)
Препоруке:
0
5
34 понедељак, 15 јул 2013 15:04
Све је лаж
& Јован Анастасијевић

Застрашујуће делују Ваши проценти. Ако је то тако,
онда смо и заслужили да као Народ нестанемо са
историјске сцене, а да нам Држава, умањена,јадна и
сиромашна, постане импровизориј, и место погодно за
разне експерименте.
Наша политичка, интелектуална, и културна "елита",
потпуно заштићена својим "мејнстрим" медијима, какви нису постојали ни у СССР-у за време Брежњева,
оптерећена покондиреношћу, снобизмом и примитивизмом
првог реда (нема већег примитивизма од болесног
настојања да не будеш онакав какав јеси, него онакав каквим те неко други пројектује) упрегла је
све своје снаге и ресурсе и,надахнута манипулативном имагинацијом, решила да потпуно уништи властити Народ.Погубна комбинација морбидне титоистичке догме, и фасцинације својим вековним
непријатељем, Европом( и уопште "западом"),довела
је до потпуног губитка сваког објективног критерија, па онда и до доношења погрешних одлука
Чланство у ЕУ, за Србију је потпуно погрешан пут.
Препоруке:
0
1
35 понедељак, 15 јул 2013 15:47
Све је лаж
& брм

Ви сте помешали критерије. "Per capita" је предмет
унутрашње расподеле и социјалне правде( не заборавимо да је у том домену Кина још увек тоталитарна комунистичка Држава, али управо због
тога има проблем, јер не зна где да пласира и инвестира огромне вишкове новца- њене инвестиције одржавају на површини готово целу Африку. Ту велику шансу Србије према којој Кина показује
пријатељске намере, нико у нас не жели ни да примети. И још нешто што не може да се занемари-
Кинеза је милијарда и триста милиона)а ГДП или
Gross Domestic Product, или ГНП- Gross National
Product, је тотална вредност националне годишње
производње добара и услуга.
Па да бих Вам приближио, поновићу опет : од 16
трилиона долара америчког спољног дуга( један трилион је хиљаду билиона, или милијарди како ми
кажемо), 14 трилиона отпада на дуг Америке Кини.
Зато је Кина највише заинтересована за светски мир, јер су Јенкији веома расположени за заметање
нове светске кавге, јер им је то једини на
Препоруке:
1
0
36 понедељак, 15 јул 2013 16:10
Pol Korektan
Od teme; ''Zašto je kulturi teško ...itd'' komentari, nadahnuti čak, prelaze na kineski bruto nacionalni dohodak !!! Sa koliko je entuzijazma i znanja G-din Ćosić obradio temu umetnosti u Srbiji sa pogledom na UE, koliko je uneo vrcavosti, visprenosti i duha razmatrajući ovu veliku i tešku temu koja kao rđa nagriza same temelje srpskog društva govori da smo završili raspravljajući o Kini. A zašto i ne bi? Nije li to velika tema o kojoj se sme pričati bez straha od ''spiskova''? Nije li to nama prijateljska zemlja čija kultura traje preko 8000 godina? Zar je sramota učiti od starijeg i iskusnijeg? Eto, na to je P.Ć hteo da nas navede otvarajući svoj tekst sa malom temom o ''veličini'' koja mu se u tekstu, a po ugledu na umetnost fuge rascvetala kao hiljadu cvetova na kiši. Šta je hteo, u tome je uspeo. Evo nas, sedimo i o Kini pričamo. Niti na kraj pameti nam više nisu domaće nedaće. KBND! To je G-din Ćosić hteo da mi razrešimo jer Kinezi imaju posla sa svojim KNBD. Zamalo da mu uspe!
Препоруке:
4
0
37 понедељак, 15 јул 2013 16:10
брм
"Ви сте помешали критерије. "Per capita" је предмет
унутрашње расподеле и социјалне правде"

не, ја нисам побркао, ја управо говорим о социјалној правди и на какве се државе ложите.
Препоруке:
0
1
38 понедељак, 15 јул 2013 17:28
Све је лаж
& Pol Korektan

Сасвим је коректна Ваша опаска. Удаљили смо се од
једне валике теме коју је бриљантно обрадио господин Ћосић. Ал' некако, где год да зачепркаш,
наиђеш на политику. У нас је политички однегована
само једна култура - култура самопорицања,самомржње
самоуништења.Не постоји таква култура ни на једној
другој тачки куглине Земље.
То је само наш, ендемски спецификум.
Постоје и "self-hatred Jews", али њихово дејство
је амортизовано и сведено на минорни утицај.
Само је у Срба самопорицање, самомржња и самоуништење, постало матица друштвеног кретања.
Cloaca magistrallis.
А у корену тог проблема је забленутост у "другог",
шта ће да каже "други", односно, примитивизам у
својо пуној деривацији.
Како је код нас финансирање културе у директној
зависности од буџета, онда се у неминовну везу
доводи Привреда и Култура. За време Тадићеве
Диктатуре, која је предуго трајала (8 година),
800.000 радника је остало без посла. Ја мислим да
је то светски рекорд.Празан буџе
Препоруке:
2
1
39 понедељак, 15 јул 2013 18:07
Све је лаж
наставак;

Празан буџет, буџав лебац. Ако је ико заслужио да
га грицка, онда је то свакако наша"интелектуална"и"културна""елита", какву нема
ни Бангладеш. Сваком према заслугама. Ха,ха,ха...
Препоруке:
0
2
40 понедељак, 15 јул 2013 19:08
Pol Korektan
Све је лаж
Da!Prestanite da lažete.
Препоруке:
0
3
41 понедељак, 15 јул 2013 19:23
Све је лаж
& Pol Korektan

Политички коректнима и највећа истина изгледа као
лаж.
Препоруке:
0
1
42 понедељак, 15 јул 2013 19:48
Pol Korektan
&Све је лаж
Sve je sve.
Onoga koji se pravi da spava nemoguće je probuditi.
Препоруке:
1
0
43 понедељак, 15 јул 2013 20:08
Све је лаж
& Pol Korektan

Мој ник "Све је лаж", мање је пежоративан од Вашег
"политички коректан" који означава прилагођеност
ситуацији и мирење са њом.
Ende.
Препоруке:
0
0
44 понедељак, 15 јул 2013 22:18
БН
Па зашто би Немачка, Француска или Велика Британија у Србији отварала радна места кад сами имају проблеме са незапосленим? Или ако траже јефтину радну снагу (већи степен израбљивања) Србија сигурно неће моћи конкурисати са Индијом, Пакистаном или Бангладешом. Једино за ЕУ је Србија занимљива да кроз наше коруптне политичаре легализују своју разбојничку политику. А народ трчи лакоумно за тобож лаганије решење, хлеб без мотике а добиће мотику без хлеба и одреће се још део своје земље.
Препоруке:
0
0
45 уторак, 16 јул 2013 01:19
Bob
@Све је лаж:

Dakle, vrhunska kultura su Bitlsi i Lepa brena. Da nisi amerikanac?

Ali ima još karata za Cecin koncert. Ja ne idem, ne razumem tu elitnu umetnost, nemam pare.
Препоруке:
0
2
46 уторак, 16 јул 2013 11:30
Све је лаж
@Све је лаж:

Dakle, vrhunska kultura su Bitlsi i Lepa brena. Da nisi amerikanac?

Ali ima još karata za Cecin koncert. Ja ne idem, ne razumem tu elitnu umetnost, nemam pare.








Е па баш сте нашли коме ћете то да приговорите - ја
никад у животу нисам чуо, нити знам иједну Цецину
песму.Како изгледа, видео сам у новинама.
Лепу Брену знам, јер сам још живео у Југославији
када ју је покојни Милован Илић-Минимакс, на свој
шармантни начин представио у некој врло гледаној
телевизијској емисији.
И откуд Вам то да и Битлсе стрпате у исти кош ?
Од њиховог опуса (40-ак песама), чак 10-ак је успело да преживи суд времена, што је "извадак",
раван Шопеновом. Ако познајете његове "мазурке" и
"полонезе", онда знате о чему говорим.
Најважнији критериј у оцењивању уметничког дела, је
универзалност и безвременост. Још је Јован Дучић
негде записао - свачије књижевно дело, требало би
упаковати и написати - отворити после 50 г.Па, ако
вреди тада, вредело је и онда
Препоруке:
1
0
47 уторак, 16 јул 2013 12:09
...
Dobro je što se pomenuli jadnog Minimaksa.Njegova emisija je bila prilično popularna, kada se pojavila, krajem šezdesetih. Zvučalo je to kao neko osveženje u poređenju s onim što je postojalo. Kasnije se i on promenio. Mnogi beogradski intelektualci su smatrali da je Minimaks prvi počeo da promoviše šund gotovo s jednom kriminalnom primesom, te da je jedan od osnivača onoga što nazivaju turbo. Eto - a nije bio ni pod kakvim pritiskom zapada,u smislu, evo ti para da uništavaš srpsku masovnu kulturu. Naprotiv, on je trpeo pritiske i povremeno stradao od vlasti. Ako je šta osećao prema zapadu, onda je to bilo divljenje, epigonstvo. A ako je uticaja zapada bilo, mislim da su bili suptilniji.
Hoću da kažem da se mnoge štetočinske stvari rade bez mnogo promišljanja, iz zlovolje.
Препоруке:
7
0
48 уторак, 16 јул 2013 12:22
Ivan Aleksić
@...

Minimaks je pustio Brenu da bi joj se ismejao, međutim, masa se oduševila. Kad je on shvatio da masa voli cirkuzante, nastavio je sa njima, i tako zaradio novac i imidž (mada, ne samo na tome).

Hoću da kažem, nije tu niko posebno niti pojedinačno kriv (pa ni Minimaks), već je kriv sistem koji nije znao da uzdigne opšti kulturni nivo naroda koji je u roku od 10-20 godina masovno prešao iz sela u grad, ali to nije znao kulturno da isprati.

Zato je pogotovo početkom osamdesetih došlo do poplave kuča i šunda (koga ne mrzi nek pogleda film "Kako je propao RnR"), mada tih lutanja nije bilo samo u narodnoj, već i u zabavnoj muzici (odgovorno tvrdim da je Bijelo dugme napravilo više štete nego Južni vetar) jer su prodali tzv. "pastirski rok" za pravi, i masa je u to poverovala.
Препоруке:
3
1
49 уторак, 16 јул 2013 12:53
...
Da, neki moji prijatlji isto misle; ako je s tom pričom krenuo da bi joj se podsmevao, pa se posle namera izmakla "kontroli", onda je to još gore. Prema svakoj od tih novootkrivenih "zvezda" on je imao svoje motive, koje nije teško pogoditi, ali on je sve to skupo platio na kraju. Sve to ne menja suštinu. Prema Bijelom dugmetu i njihovom lideru ne osećam ništa pozitivno i zato je bolje da ništa i ne kažem. Isto prema baklava-kulturi (Tirketov izraz) i njenoj najezdi na Beograd posle ratova devedesetih.
Препоруке:
6
0
50 уторак, 16 јул 2013 13:31
Pol Korektan
http://nezavisnakultura.net/index.php/sr-YU/programi/aktivnosti/konkursi/175-poziv-za-predloge-projekata-%E2%80%9Ekultura-u-protestu

Da ne bi i dalje krstarili po svetu pojmova, po novim geografijama i tuđim problemima vraćamo se u našu stvarnost / ''stravnost'' bi bio bolji izraz /. Gornji link nam pokazuje kako se naše društo bori za kuturu. Prvo je ''Soros - Fond za otvoreno društvo'' preko svojih eksponenata / upečatljiv, ali ne i jedini primer je B.D.Anđelković koja je kao Sorosov kadar, sada je to ''Fond za otvoreno društvo'' dobila mesto direktorke Muzeja Savremene Umetnosti u Beogradu da bi ga nakon par godina zatvorila,prepustila ''zubu vremena'' koji je napravio toliku štetu da je višestruko povećao troškove ''rekonstrukcije''/. Oni koji su upropastili srpsku kulturu sada nam preko javnog konkursa daju šansu da to što su nam uradili popravimo! Pored ''Fonda'', projekat pomaže i određena Fondacija iz Švajcarske koja se par puta našla u sličnim akcijama. Slučaj ili Srbija?
Препоруке:
3
0
51 уторак, 16 јул 2013 18:52
Све је лаж
& & ...

Zato je pogotovo početkom osamdesetih došlo do poplave kuča i šunda (koga ne mrzi nek pogleda film "Kako je propao RnR"), mada tih lutanja nije bilo samo u narodnoj, već i u zabavnoj muzici

Па, наравно. Није жанр тај који одређује квалитет.
У сваком жанру квалитет варира од смећа, преко
просечног, до генијалног. Па ни у највећег
композитора свих времена, Бетовена, нису све
композиције генијалне.
Али ово што се у Србији догађа у тзв. "фолк"музици
(ми смо је некада називали "новокомпонована"народна
прави је удар на укус, и представља неку чудну
мешавину жанрова-нешто као арабо-турко-англо рок, а
од тога нема већег кича и шунда. Србија има класичну народну музику, у којој неке песме могу да
се мере са великим нумерама народне музике великих
Народа (када одете на кошаркашку или хокејашку
утакмицу, кратке паузе испуњене су препознатљивом
руском, талијанском,енглеском,француском,немачком
музиком, и нико не пита чије је шта,јер сви знају)
али је све то загушено и
Препоруке:
3
0
52 четвртак, 18 јул 2013 05:42
Drki
"Још увек има наде да разум победи..."Bravo! Kratko i ....!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер