петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Шест стотина педесет хиљада потписа за “не ћирилици”

Kоментари (60) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 16 децембар 2013 11:59
Rod rodjeni
Sest stotina pedeset hiljada ljudi odgojenih da mrze Srbe, kako je to javno izjvio gradonacelnim Splita Kerum. Nije to glasanje protiv cirilice, nego protiv srpskog naroda. Mislim da je takvo raspolozenje ogromne vecine Hrvata. ,,Tako smo odgojeni''- kaze Kerum. Da li ste videli dokumentarne snimke o ulasku Nemaca u Zagreb 1941? Docekani kao najrodjeniji.
Препоруке:
91
3
2 понедељак, 16 децембар 2013 12:00
Gojko
Dobro cirilicu nece, ali ih treba podsetiti da su latinicu dobili od Vuka Karadzica takodje.
Препоруке:
55
7
3 понедељак, 16 децембар 2013 12:19
Јовиша Видић од Рудина
"Шес стотина педесет хиљада за не ћирилиси"

Шта је то 650.000 хиљада у Хрватској, наспрам неколико милиона противника ћирилици у Србији. Ко не верује, нека се само окрене лево и десно, погледа излоге, штампу, разне телевизије у Србији ( јер нема српске телевизије, већ су то телевизије Србије) књиге, часописе, путогазе... а ви допуните.
ПРВО ПОЧИСТИТИ ИСПРЕД СВОЈЕ КУЋЕ.
Препоруке:
105
4
4 понедељак, 16 децембар 2013 12:41
из Српске
Кад кренете од Мостара према мору на свакој, ама баш свакој, двојезичној табли ћирилица је премазана црним спрејом. Ни један нису прескочили.
Препоруке:
81
3
5 понедељак, 16 децембар 2013 12:42
Лападатовић
Нема проблема. Немој само да буде "Нисмо ми, мајке ми" када се на Балкану ствари поново врате на своје место и када се буде опет знало ко коси, а ко воду носи.
Препоруке:
55
4
6 понедељак, 16 децембар 2013 12:55
Дринко Кончаревић
Одговор на све ово, на корен мржње према Србина показује књига "Хрвати у светлу историјске истине", пдф.
Препоруке:
44
5
7 понедељак, 16 децембар 2013 12:59
Милан
Католичка црква је створила усташки покрет, водила га и касније уклањала његове крваве трагове.
Католичка црква има дугу историју примјене насиља (крсташки ратови, инквизиција, педофилија, прање новца за мафију).
Католичка црква очигледно има водећу улогу у хрватском друштву.
Сјетимо се сад свих оних глупих изјава о региону (братству и јединству) које су дали српски политичари (од Тадића, преко Дачића до Вучића) и биће нам јасно каква нас будућност чека.
Препоруке:
67
3
8 понедељак, 16 децембар 2013 13:11
Никола
Устав републике Србије у члану 108. каже:
"Предмет референдума не могу бити... закони који се односе на људска и мањинска права и слободе"

Дакле, у Србији овакво питање на референдуму не би могло да се постави, са друге стране, код Хрвата (чије је законодавство наводно потпуно усаглашено са европским, уосталом Хрватска је званична чланица ЕУ) у уставу уопште не постоји овакво ограничење.
Препоруке:
55
2
9 понедељак, 16 децембар 2013 13:11
KPS
Kosic,Mamic,Bozanic,Josipovic itd na -ic, svi pokatoliceni srbi su najgori srbomrzitelji.
Препоруке:
42
3
10 понедељак, 16 децембар 2013 13:31
Никола 2
У уставу републике Хрватске, у члану 15. став 4. стоји:

"Pripadnicima svih nacionalnih manjina jamči se sloboda izražavanja nacionalne pripadnosti, slobodno služenje svojim jezikom i pismom i kulturna autonomija."

Може се мењати закон, а самим тим и начин на који се ово уставом гарантовано право остварује, али сам референдум формално-правно неће много значити, јер остаје ова уставна одредба.
Једино ако желе да ову одредбу мењају, али онда се то не ради референдумом већ поступком за промену устава, а у том случају би било врло занимљиво видети образложење под којим ће једна земља чланица ЕУ укинути универзално признато и међународним конвенцијама потврђено људско право, и како ће ЕУ то правдати, тако се не понашају ни земље "трећег света", а камоли "цивилизоване" чланице ЕУ.
Препоруке:
28
2
11 понедељак, 16 децембар 2013 13:57
Смиљански
И даље не схватам,да се на овом сајту многи боре против латинице ,латиницом????Неко је лепо рекао"Не чуде ме Хрвати који се боре против ћирилице,већ Срби који бране латиницу"!???
Препоруке:
43
4
12 понедељак, 16 децембар 2013 14:04
1984
Могли су доћи у Београд и за дан да скупе више од 650 хиљада. Успут и Томпсон да одржи концерт за памћење у препуној Арени.

У Србији се макар 3 милиона Срба добровољно одрекло ћирилице.
Препоруке:
57
2
13 понедељак, 16 децембар 2013 15:02
Глава а не репови?
Вуковар је био велика стратешка грешка ЈНА.Вуковар је требало онако опкољен заобићи и кренути према "глави".Проблем је што ЈНА није тукла главу већ се базирала по реповима.Вуковар није требало онако ужасно рушити јер је то произвело контраефекат и створило симпатије према Туђмановој политици у свијету.Још они снимци "пијаних четника" више ништа није ни требало.ЈНА је на Вуковару изгубила рат.Фрањо Туђман и ХДЗ-овска политика је то дебело искористила у пропагандне сврхе против ЈНА.

Е сад и ови шта год сада раде, све ово против ћирилице, експлоатишу снике разруђеног вуковара и пијаних четника који пјевају оно шта су пјевали.Умјесто "главу ЈНА је тукла репове", и изгубила због тога рат...
Препоруке:
32
9
14 понедељак, 16 децембар 2013 15:32
СИМЕУН БЛАТЕШИЋ
@ Глава а не репови

Ово је препознатљив успех непријатеља - да се Срби после НАТО бомбардовања у Републици Српској Крајини, Републици Српској и Србији међусобно оптужују због тога што су нешто учинили, или што нису учинили, а требали су. Значи, могу бити само криви.

И ћирилица страда због Вуковара!

Она страда зато што у самој Србији праве српске власти нема од 1914.г., па је антисрпска власт наметнула националним и државним институцијама да се српска ћирилица замени хрватском латиницом.
Срби су данас Југословени са српским именом.

Данашњи политичари у Србији ћирилицу не спомињу, па се Србија ради мира у региону већ одриче и земље са народом, а камоли да се неће одрећи ћирилице.
Препоруке:
30
2
15 понедељак, 16 децембар 2013 16:07
Dusan Bukovic
Hrvati su nesposobni za demokratiju i to najbolje odslikava hrvatski publicista dr. Vinko Kriskovic, koji kaze: “Hrvati su izabrali dogmatsko-ideolosku sektasku verbalnu opoziciju. Ovaj tip opozicijske borbe praktikovali su u svojoj istoriji Hrvati. Oruzja borbe bila su im: deklaracije, rezolucije, negacije, protesti i ograde. Ovaj tip politicke borbe udario je pecat na njihov mentalitet… Mi smo Hrvati politiku dogmatizovali i zato smo intrasigentni i nesposobni za demokratiju…” (Vidi: dr. Vinko Kriskovic, Dokle smo dosli? Zagreb, 1925).
Препоруке:
26
2
16 понедељак, 16 децембар 2013 16:19
Турас
650000 усташких глупака и плус ЕУ, која да се ради о Србима увели би санкције , као што сада прете САД Украјини .Да не помињем Ватикан као носиоца светског зла, од инквизиција до фалсификовања историје, која су допринела многим ратовима и геноцидима са нестанком читавих нација .Сваки мало разложан човек увиђа уцењивачку, реви зионистчку ,политику запада која нема никаква демократска обележја .Али немоћ народа је у томе што и на истоку и на западу ИСТИ одлучују ко ће бити на власти.Лого, они који дувају у њихова једра. Ослободити се Новог светаког поретка је скоро немогуће .Они управљају свиме ,осим Богом. Само Он може да нас спасе .А ту је правило ;оно што не ваља треба уништити да се створи боље .
Препоруке:
20
2
17 понедељак, 16 децембар 2013 17:23
Ент
Баш лепо. Треба да им се одужимо на неки начин бар са масовним летовањем у њиховој лепој. А сада трк у куповину њихових производа у нашим продавницама.
Препоруке:
30
2
18 понедељак, 16 децембар 2013 17:35
Новосађанин
Можемо ми да филозофирамо и ,,научно'' објашњавамо Хрватску мржњу према Србима и православљу, као и прогону ћирилице која је симбол и једног и другог, -до бесвести!
Поента је да ће се и Преку, тј. у Новом Саду врло брзо догодити исто (http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Klajn-Ne-mozete-nikome-narediti-da-pise-cirilicom.html).
Ради се о друштвеном инжењеригу и преконпоновању свести Балкана.
Неко жели да Срби и православци нестану!
Препоруке:
20
3
19 понедељак, 16 децембар 2013 17:52
брм
"Ко би следио овакву логику, неминовно би дошао до закључка да ни латиници није место у више градова и места Хрватске, као што су Госпић, Петриња, Глина, Јадовно,Винковци, Ђаково, Бјеловар, Доњи Михољац,Сисак, Осијек, Загреб, Градишка или Јасеновац, у којима су се од 1941. до 1945. налазили усташки логори и масовна губилишта."

занимљив предлог ..реализујмо га
Препоруке:
23
3
20 понедељак, 16 децембар 2013 18:34
МР
То је практично половна, ако не и више, пунолетних грађана Хрватске. По мојем мишљењу, треба поставити зид између Србије и Хрватске и прекинути свакакав однос. И нека носе њихове продавнице назад у "њихову лијепу". Такође, нека држе њихов дуван и њиме трују њихов народ.
Препоруке:
29
3
21 понедељак, 16 децембар 2013 18:52
Сања
Надам се да ће ово многе да освести и почну да пишу Србицом - ћирилицом!
Препоруке:
20
3
22 понедељак, 16 децембар 2013 19:06
Stanic Milan
Postavljanje problema jezika u pisma u jednom narodu ili pojedinim pripadnicima tog naroda uvek se svodi na politicko pitanje.Dosta kolega komentatora ispravno konstatuje da se ovde radi pre svega o politickom,a ne o problemu upotrebe jezika i pisma.

Naravno,inicijator citave price je "Crkva u Hrvata" i militantna katolicka organizacija Opus deikoja je injecirla najprije referendum o braku u Hrvatskoj(kao probni balon),a sad se ide korak dalje; kao osvajanju politicke vlasti zajedno sa HDZ-om koji HKC daje pun legitimitet,kroz zajednicko delovanje.Ne treba smetnuti s uma,da je hrvatska drzava odmah po priznanju potpisala konkordat sa Sv. stolicom,znam da je takav konkordat najprije potpisala Bavarska kao savezna drzava,Poljska a i "nas" rodjak Milo.Rimokatolicka crkva po svojoj koncepciji spada u strogo centralisticku versku organizciju iako kao i pravoslavna imaju "apostolski kolegij".Medjutim,katol.crkva poznaje samo princip primus supra pares...
Препоруке:
13
7
23 понедељак, 16 децембар 2013 19:22
Deda Djole
Najveci neprijatelji hrvatskog naroda su nezaposlenost, mizerne penzije, drustvena imovina prodata strancima itd, skoro isto sto i u Srb i BiH

Da bi se skrenula paznja sa pravih neprijatelja, fabrikovan je novi neprijatelj : CIRILICA
Препоруке:
10
21
24 понедељак, 16 децембар 2013 19:34
Трећепозивац
Очекујем да се овим поводом огласе Соња Бисерко, Наташа Кандић, Соња Лихт, онај Дерета, онај Прокић, она Карановић, онај ..., она..., оно..., А, наравно, ту су и Сергеј, Никола, Срђан, Горан, онај "Дино" ... па онда Раде (ах, наш Раде!), па Бора, па други Бора (нe мешајте их са Ђорђевићем !!!), па Kурта, па Мурта ...
И да буду данима на свим насловним страницама.
Па да нам се огласе наша Љиља, наш Мирко, наш Исток и наш Вучко, и наш Тома па да нам кажу свима да смо сви дебили и магарци и неонацистичка србо-комунистичка четничка копилад!
Ја то од њих очекујем, а не знам шта ВИ очекујете!
ПС: "Политици", "РТС"-у, ... : Ускратите нам коментаре! То је IN, то је проевропски !
Препоруке:
29
2
25 понедељак, 16 децембар 2013 19:41
rvoje
opet kuknjava i opet na latinici...ima li Srba ovde?!
Препоруке:
12
7
26 понедељак, 16 децембар 2013 20:08
au mile
Оно што је мени најупечатљивије у вези са овим демонстрацијама расизма и примитивизма у Хрваској, необично велики мук. Нема Немачке, Америке, Брисела, Хјуман рајстс воча, и осталих дужебрижника за стање људских права и демократију у Хрватској. Нема једне једине речи а о санкцијама и да не говоримо.
Изузимајући пар часних и поштених људи у Хрватској који су смели да кажу нешто против ове повампирене усташије и тамо је потпуни мук. Ти часни људи који су дигли свој глас су апсолутно усамљени и иза њих не стоји ни Америка ни Немачка. Нико.
Препоруке:
23
3
27 понедељак, 16 децембар 2013 20:12
Здравко
Што рече Јовиша Видић, аман људи јел ико прошао скоро од Београда преко Чачка и Ужица до Вишеграда. Па ту би се сви могући натписи који стоје уз пут а који су на ћирилици могли пребројити прстима једне руке. Шумадија, срце Србије окренула леђа ћирилици. И шта онда трућамо против Рвата. Па Срби у Србији неће ћирилицу. Оће људи да се латиниче. Па пустимо их! То је сигуран пут у безалтернативну ЕУсташију. Што рече Швабо у свом ултиматуму: Промјена свјести код Србова! Аферим Швабо и треба! И то у фундаменту. Почети од Рођка Чолаковића, министра науке и културе 1946. који нам утрапи латиницу ко уфол равноправно српско писмо, а само да би нас од Баћушке одвојио. Јест Ватикан највећи крвопија, јесу Рвати у раљама ове немани, али Срби су у анестезији југословенства. Таман толикој да смо спремни за ампутацију, Космета, Српске Војводине, Рашке области, наших душа... Кад све латиничне табле у Србији буду префарбане у црно, у знак жалости за ћирилицом, можда се и искобељамо и пробудимо. Бољеће али
Препоруке:
21
5
28 понедељак, 16 децембар 2013 20:15
Г.С.
"Слободни људи",нема шта да се прича.ЕУ омогућује такву врсту слободе,чак је подржава.

Ганди о слободи

Ја волим своју слободу и зато нећу учинити ништа да угрозим твоју.
Препоруке:
10
3
29 понедељак, 16 децембар 2013 21:26
Peter RV
@ Смиљански
Neki nemamo uvijek na razpolozenju cirilicu (koja je uzgred pogodnija za pisanje od latinice jer je potpuno foneticka)- sto ne znaci nikako da je izbjegavamo.
Zar nam se dovoljno ne gadi od Hrvata da bi ih imitirali u ponasanju?
Препоруке:
9
8
30 понедељак, 16 децембар 2013 21:37
hm
Zasto bi pa hteli cirilicu? Pa ni vecina u Srbiji nece cirilicu! Cak i najvatrenije patriJote uveliko trose npr. BMW, Audi, Nike, Nokia, Intel, Asus...
Препоруке:
9
7
31 понедељак, 16 децембар 2013 22:37
Stanić Milan 2
Postavljajući tezu o umešanosti HKC("Crkve u Hrvata")u sadašnja politička previranja u Hrvatskoju prethodnbom svom prilogu, citirao bi segment Memoranduma koga 18.5.1943.papi Piju XII uputio nadbiskup A. Stepinac:
... "Mlada Hrvatska država rođena u strašnijim i težim prilikama nego bilo koja država kroz vijekove,boreći se očajnički za svoj opstanak,pokazuje sa svim tim u svakoj prilici da leži ostati vjerna sjanim katoličkim tradicijama i osigurati bolje i jasnije izglede katoličkoj crkvi u tome kutu kugle zemaljske.
U protivnom,njezinom propašću ili fatalnim smanjenjem tisuće najboljih hrvatskih vjernika i svećenika žrtvovali bi dragoceno( na šta Vas ovo asocira-Široki brijeg!) i rado svoje živote da zapriječe tu mogućnost- ne bi uništeno samo cca 240.000prijelaznika sa srpskog pravoslavlja,nego i čitavo katoličko pučanstvo"...itd,itd.A, kardinal Stepinac je proglašen mučenikom i svecem identifikujući u pomenutom memorandumu NDH,kao bastion katolicizma.
Препоруке:
9
4
32 понедељак, 16 децембар 2013 23:03
Crnoje
Meni je zao sto ih nije vise glasalo protiv cirilice - da citav svijet vidi kako je to nistavan narod i kakav to EU uzgaja neo-nacizam u 21. vijeku!

Pih! Daleka vam kuca!
Препоруке:
12
3
33 понедељак, 16 децембар 2013 23:14
s.p.Lajković
A da mi u Srbiji napravimo referendum sa jednim pitanjem: Da li je hrvatska fašistička zemlja ?
Препоруке:
15
3
34 понедељак, 16 децембар 2013 23:19
zauvek branilac
Rat u Vukovaru počeo je nasilnom smenom legalno izabranog gradonačelnika srpske nacionalnosti Slavka Dokmanovića (na izborima 1990) od strane Tuđmanovih "demokratskih" specijalaca i nestancima odnosno ubistvima srpskih civila pre rata.

Hrvati, ako vam uspe istrebiti Srbe još iz Istočne Slavonije, hoćete onda tužiti Srbe i Srbiju za holokaust i ne "samo" za "genocid"?
Препоруке:
16
2
35 уторак, 17 децембар 2013 02:23
Davor
Budimo pošteni jedni do drugih. 600 hiljada je 15%. Barem jednako toliko je u Srbiji pristalica četništva i srpske teritorijalne ekspanzije. Sjetimo se koliko glasova je dobila Srpska Radikalna Stranka pred 5-6 godina. I vi i mi dobro znamo ko će nas opet odvesti u neki mogući budući sukob, manjina u vlastitom narodu. Ustaše su 1938 imale beznačajnu potporu, dok su Radićevi HSS imali veliku podršku. Tek kada je Radić odbio pakt sa Hitlerom i Pavelić bivao postavljen, počelo je omasovljavanje, uslovljeno i događajima na terenu

Takvi smo kakvi smo, radikalni i necivilizirani narodi Balkana, ali sa dušom. Ovi vani su također necivilizirani ali nemaju ni dušu.

Zašto npr ne napisati, 85% Hrvata nije za ukidanje ćirilice. I slažem se da u Vukovaru još nije vrijeme za ćirilicom, neka se još malo slegnu tenzije.
Препоруке:
8
16
36 уторак, 17 децембар 2013 15:13
Станоје за Давора
Уважени,
све сте Ви управу, али у Србији никада неће бити организован референдум ( ни у једном проценту) против ,, латинице'', нити против хрватске мањине, нити ће бити Јасеновца,нити ће бити ,, Олује'', нити било чега сличног.Нас би за тако нешто било стид. Ми смо православци. Наши свештеници не организују дискриминацију.
Будимо поштени!!!
Препоруке:
22
0
37 уторак, 17 децембар 2013 17:10
Peter RV
@Станоје за Давора
Odlican odgovor Davoru. Potpisujem.
Ne mogu ni da zamislim nasega pravoslavnoga svestenika da pridikuje mrznju sa oltara. Izbacili bi smo ga odmah iz crkve.
Mozda ce ovaj novi Papa Francisko povratit nesto od hriscanskog duha u hrvatskoj katolickoj crkvi koja postaje ruglo u Hriscanstvu.
Препоруке:
5
0
38 уторак, 17 децембар 2013 17:48
Бели Орао
""Давор.
Не манипулиши по систему купус гледа месо вади, што је својствено вама латинима. Као причаш о ћирилици, а блатиш четнике односно ЈВО чији је командант био ђенерал Дража и због свог антифашистилког става и спашавања 512 америчких пилота добио орден од Трумана.
П.С.
Ми Срби нисмо убили 700.000 људи у једном логору, а о јамама и да не причамо. И немој да ми одговараш да није било...било је.
Препоруке:
10
3
39 уторак, 17 децембар 2013 18:42
Кандидати за нову Картагину
Истакао бих озбиљну кандидатуру Хрватске и Албаније за нову Картагину!
Препоруке:
3
1
40 уторак, 17 децембар 2013 19:48
катана
"Dobro cirilicu nece, ali ih treba podsetiti da su latinicu dobili od Vuka Karadzica takodje." (Гојко)

Која лупетања! Вама су Шешељ и Милосавељевић опрали мозак!
Препоруке:
3
1
41 уторак, 17 децембар 2013 19:48
Davor
nastavimo u poštenom tonu, ali ovaj put istinom

@Stanoje, referendum protiv ćirilice nije protiv Srba nego protest protiv vlastite vlasti (malo razmisliti). Ali svako ima svoju crnu stranu, vi ste mirni u Srbiji ali palite gradove i sela izvan Srbije, a mi organiziramo proteste unutar granica. Pritom su vaše posljedice puno gore nego naše u Oluji. A vaši svećenici su na dlaku isti kao i naši, veliki nacionalisti i podstrekači. I da, u Srbiji nije bilo Jasenovca ali je bilo konclogora u i oko Beograda, bilo je likvidacije Folksdojčera itd.

@Peter RV, uvažavam vaše stavove ali ovaj je smiješan. Malo potražite govore vaših svećenika u Hrvatskoj, ima na YouTube. Niste 'ih izbacivali' nego im masovno klicali

@BeliOrao, nosite si Dražu ako vas je toliko zadužio. On vas je više likvidirao nego nacisti. A o 700.000 neću komentirati, to su odavno prežvakan mitovi, šteta teksta

PS ne razumijem tu potrebu da se govodi neistina i preuveliča, kao da će to ponavljanjem postati stvarnost.
Препоруке:
8
11
42 уторак, 17 децембар 2013 19:56
re. Kartagina
mislim da je Srbija realniji kaniddat. Upornim i strpljivm zalaganjem uspjela je da nakupi mnoštvo neprijatelja, praktički svi u okruženju sem možda Rumuna
Препоруке:
1
4
43 уторак, 17 децембар 2013 20:29
Бели Орао
@Давор.

Рекао сам да ми не одговарате, али ако следећи пут напишете нешто молим Вас говорите Хрватски, као у серији Грунтовчани, a onda ja to bom stavil u prevodač.
http://www.youtube.com/watch?v=3DHHiCHXyMk

Овако није интересантно, пишемо обојица срБски.

П.С.
Него коју славу славиш?
Препоруке:
6
4
44 уторак, 17 децембар 2013 20:43
Драгољуб Збиљић
За коначну судбину будућности српске ћирилице, хрватско екстремистичко мепријатељско чекићање по ћирилици, а раније спаљивање ћириличких књига и законско забрањивање ћирилице, од свих зала према Србима и њиховом писму могло би да има једну чак позитивну последицу. Зп и могло да у свест Срба врати изгубљени национални осећај за ћирилицу и да подсети Србе на значај српске азбуке за српски језик и за српски народ. То би мо0гло да изазове српске научне институције за српски језик да схвате како је конспиративан налог из времена Новосадског договора (1954) и налога о "постепеној" замени српске ћирилице хрватском абецедом био дубоко осмишљен чин у коме је лукавством преко "богатства двоазбучја" насилно замењивана српска ћирилица по српским градовима и у Србији. Зако су српске научне институције и власт у Србији (зло)употребљени за истребљивање српске ћирилице и у Србији. Тако је ћирилица лукаво и насилно сведена у Србији на десетак процената. Институције у Србији једнако и данас чекићају Ћ.
Препоруке:
2
0
45 уторак, 17 децембар 2013 21:05
Драгољуб Збиљић
И У ХРВАТСКОЈ И У СРБИЈИ НИЈЕ ЛАКО БРАНИТИ СРПСКУ ЋИРИЛИЦУ

Могу да замислим како је тешко председнику Владе у Хрватској Зорану Милановићу и оним појединцима и неким невладиним удружењима који у Хрватској данас бране (и) ћирилицу и заступају основно људско и уставно право Срба на њихов језик с њиховим (ћириличким) писмом. Када је нама у Србији оволико тешко у ових тринаестак година да преко српских научних и државних институција повратимо уставно право Срба на њихово писмо свуда у српском језику у Србији, мора да је то зек ђаволски тешко у Хрватској где затирање ћирилице и непријатељство према Србима постоји као дуга традиција.

Касно је о чему се у вези с ћирилицом ради у Хрватској, али тешко је схватити зашто уз Србији институције овога народа не дају српској ћирилици природан суверениз4ез у језику Срба.Намеће се мисао да још постоји нека "тајна веза" оних који су против ћирилице у Хрватској и противника ћирилице у српским институцијама у Србији.
Препоруке:
1
0
46 уторак, 17 децембар 2013 21:19
Драгољуб Збиљић
ОДНОС ПРЕМА ЋИРИЛИЦИ У СРБИЈИ -- СРПСКА СВЕОПШТА СРАМОТА

Због свега укратко малопре реченог, осећам личну људску дужност да захвалим бранитељима српске ћирилице у Хрватској. Читао сам неке њихове текстове који се залажу да се Срби у Хрватској не иштете у том праву које им је формално обезбедио и Устав Хрватске у Чланку 12.

Дакле, признајмо храброст и човечност тим Хрватима који желе да се у Хрватској спусти чекић подигнут на ћирилицу. Али, опет, шта рећи за однос наших институција и данас према ћирилици у Србији, где она живи само у бедним остацима до десетак процената.

Такав однос према српској ћирилици у Србији наша је општа свесрпска срамота према злочиначком понашању према уставном праву Срба у Србији на своје ћириличко писмо.

Чак и ретки српски лингвисти једва се усуде да осуде однос према ћирилици у Хрватској. Како да то учине када су свесни да су својим односом према ћирилици у Србији довели ово писмо на границу потпуног изумирања.
Препоруке:
1
0
47 уторак, 17 децембар 2013 23:41
Грга Мирић
"Па Срби у Србији неће ћирилицу" (Здравко).

То је отрцана мисао некога лажњака катане. Срби су већински доказало да хоће ћирилицу гласавши за Члан 10. у оквиру Устава Србије. Дакле, Срби већински хоће ћирилицу, него је не дају српске научне институције које српском писму неуставно одузимају природан припадајући јој о по Уставу и по светској општој пракси суверенитет. Ини,м без примера у свету деле српском писму суверенитет са хрватским писмом. Тако, у ствари спроводе и даље налог с Новосадског договора и поводом њега да се "постепено" замени српска азбука хрватском абецедом.То је непобитно доказано непобитно из извора објављених у летописима Матице српске у истраживању Збиљића и Јањатовића 2010. године.

Дакле, апсолутно је нетачно да "српски народ неће ћирилицу", него ј не дају српске научне институције које и даље спроводе Новосадски договор о српскохрватском језику.
Препоруке:
3
0
48 уторак, 17 децембар 2013 23:48
Биће дана за мегдана!
re re. Kartagina

Тренутно се ја више уздам у Русе него у Србе али причам о будућности.

Доћи ће поново један Душан Силни уз помоћ једног Петра Великог па ћемо да спречимо ово данас што имамо да нам се не понови како је то Рим учинио.

Бојим се да Хрвати и Албанци назадрживо иду у правцу тога својом патолошком мржњом незабележаном у човечанству спаљивању моштију већ бачених људи у јамау и трговином органа.

Једном морамо да да решимо за свагда!
Препоруке:
3
3
49 среда, 18 децембар 2013 00:13
Mi njima slobodu oni nama Jasenovac
@ Davor

Vidi ovako druze ja nisam veliki nacionalista ali strahujem za moje bliznje i moje potomke.

U Drugom svetskom ratu Hrvati su bacali u jame Srbe sve sa malom decom sa takvim zverstvom i ruganjem stanskim da je to da se djavo postidi.

U ovom ratu kosti tih ljudi koje su posle 50 godina skupljene su dignute u vazduh i to se podrzava.

Moj interes kada gledam svoju decu i zenu jeste da ne postoji drzava koja neguje tradiciju zverstva jer ce neko moje bliznje baciti u jamu pa onda moji potomci cekati 100 godina da ih sahrane, pa im kosti onda spalili.


Ako vi niste spremni da ukinete ustsku drzavu i stvorite modernu onda moramo mi! Mozete da nas ocekujete ako nastavite ovako!
Препоруке:
4
4
50 среда, 18 децембар 2013 00:15
Турас
Драгољуб Збиљић
И У ХРВАТСКОЈ И У СРБИЈИ НИЈЕ ЛАКО БРАНИТИ СРПСКУ ЋИРИЛИЦУ. Зато што су србске власти "демократске". Или вероватније да је рватска пета колона превише и слободна и присутна у Србији. Зашто пишете хрватску са великим словом када то историски гледано је усташка творевина у Свилановићевим границама. Међутим Загорје у коме сам уживао са мојим рватским пријатељима, пишем као што видите великим словом.
Препоруке:
2
1
51 среда, 18 децембар 2013 02:43
Peter RV
@Davor
Nastavljajuci u postenom tonu, ne vjerujem da vi mnogo znate o pravoslavnoj crkvi i svestenicima. Informaciju koju poturate kao odgovor, zvuci mnogo kao propaganda.
Reci cu vam jednu istinu. U dugom zivotu u inostranstvu stekao sam najbolje prijatelje- katolike. Svi su praktikanti- katolici (ne oni ljevicari).Irci, Spanjolci,Italijani, ali - ni jedan jedini Hrvat!
Da nijesam izasao iz Jugoslavije, mislio bih, najvjerovatnije, da su katolici nekakva sekta koja nema nikakve veze sa porukom Isusa Hrista.
Препоруке:
4
1
52 среда, 18 децембар 2013 10:44
Боб
@Davor

Takvi smo kakvi smo, radikalni i necivilizirani narodi Balkana, ali sa dušom


Не стављај нас у исти кош. Они који праве вешала за децу немају душу.
Препоруке:
6
3
53 среда, 18 децембар 2013 16:38
Станоје за Давора
,,Stanoje, referendum protiv ćirilice nije protiv Srba nego protest protiv vlastite vlasti (malo razmisliti).''
Уважени,

Ваша хрватска логика је збиља спектакуларна!
Када хрват протествује против властите власти, он организује ,, референдум против употребе ћирилице''.Ђирилица је симбол СРПСТВА и ПРАВОСЛАВЉА, а никако ,, хрватске власти''.Овај референдум је non-sensus исто толики колики би био и вешање неколико стотина Срба ,, из протеста према хрватској власти'', или признавање ћирилице за једино хрватско писмо. Но од вас се све може очекивати.
Можда би требало да организујете ,,референдум против употребе латинице''?
То би већ имало логике.
Иначе све оно што сте накнадно написали, у психологији се зове - пројекција. Још сам заборавио да напоменем једано од глобалних хрватских спецификума: ,,јединог мјестa у свијету где су постојали специјални логори за уништавање деце је била Независна Држава Хрватска.''
Уважени, нико на свету није као ви Хрвати!!!
Слава Богу да је тако!
Препоруке:
3
1
54 петак, 20 децембар 2013 01:02
Davor
Poštovani, uozbiljimo se i shvatite neke gole činjenice. Nikoga u hrvatskoj nije briga za Srbe i ćirilicu. Nikoga ni u Srbiji nije briga za Srbe, ni za Hrvate u RH. Narod je prepušten sam sebi.

Bitna je ideologija koja je izvan moći odlučivanja naroda, vaša pravoslavna naša katolička. One će uvijek biti na suprotnim stranama. Na nama je da odredimo intenzitet tog neminovnog trajnog sukoba i da ga pokušamo kontrolirati u interesu budućih naraštaja.

Prema zakonu fizike akcija uzrokuje reakciju svaki eventualni slijedeći sukob biti će sve žešći. Vrlo je jednostavno pretpostaviti da bi (nedajbože) slijedeći sukob bio na Hrvatskom ali i na teritoriju Srbije. Poraženi bi snosio vjerujem gadne posjedice možda i do trajnog pomjeranja stanovništva.

Propustili smo šansu koju nam je dao socijalizam da umanjimo potencijal sukoba. Sada te šanse više nema.

I nije mi jasta na konstantna kuknjava i vraćanje u historiju, jeste li muškarci ili babe. Historija je puna grubosti i zločina
Препоруке:
2
3
55 субота, 21 децембар 2013 03:12
Турас
"Давор" ,изгледа вам је слабо позната повјест .О следећим сукобима о којима причате да би се водили у Србији вероватно мислите да неће бити рвата у рватској или шта ?Тамо нема Срба да би поново активирали Јасеновац .Ваша храброст као ратника је позната из минулих ратова .Најбоље сте ратовали против Срба у Глини , Јасеновцу ... Прочитајте Дучићеву "Сину тисућљетне културе".. Вама рватима на НСПМ само је изгледа позната ВАША повјесна истина . Саветујем вам да преиспитате ваше породично стабло .Немојте да се изненадите ако утврдите своје србско порекло .Могуће је да сте зато толико "заљубљеник" Срба .
Препоруке:
1
0
56 понедељак, 23 децембар 2013 10:51
Srboljub
Jedan od najbolji dokaza da je Evropska Unija ustvari UNIJA BIVSIH NACISTICKIH DRZAVA u kojoj se sprovode NACISTICKI ZAKONI !Ne treba bolji primer od Hrvatske i svih susednih granicnih drzava bivse Jugoslavije, osim GRCKE !Kad dio nasih politicara nece to da zna,ni da vidi, CRNO nam se pise, nasa SRBIJO !Takodjer u u ubitstvu Jugoslavije i rasturanju Srbije glavnu rec je vodila NEMACKA i VATIKAN,odnopsno tadasnji Poljak Vojtila !Nemci separatiste bivse Juge snabdevali oruzjem,a papa novcem i falsifikovanjem cinjenica !Zaro ga je i dragi BOG kaznio da godinama umire na mukama i na rate,kao i da tu kaznu citav svet gleda godinama!!!!!
Препоруке:
0
0
57 понедељак, 23 децембар 2013 11:37
Pravica
U JASENOVCU jednom od najstrasnijih nacistickih logora, ciji je komandant bio katolicki pop MAJSTORIVIC,ubijeno je 7OO.OOO ljudi,medju njima i brojna deca,zene,starci, a od tog broja nesto vise od 65O.OOO su SRBI !!! Ono sto je jos strasnije, u pojedinim, u poslednje vreme objavljenim knjigama u Euro-Uniji o NACISTICKIM LOGORIMA u Evropi,NEMA LOGORA JASENOVAC !!!!!Izgleda JASENOVACKI LOGOR je TABU tema u toj za neke SRBE BEZALTERNATIVNOJ Euro-Uniji ! Da li je ikad iko od vlasti PROTESTVOVAO protiv tog zlocina prema Srpskom narodu od strane EVROPSKE UNIJE !
Препоруке:
1
0
58 понедељак, 23 децембар 2013 16:29
Бели Орао
""Давор.
Propustili smo šansu koju nam je dao socijalizam da umanjimo potencijal sukoba.

Па ти или не схваташ у чему је проблем или си погубио компас.
Братство и јединство је направљено да ви не би били кажњени. Ви никад нисте били кажњени за то што радите.Да не заборавим Краља који вам је први опростио и пришљемчио вас уз нас.
Кратко речено ви сте колективне убице. Ваш конвертизам је од вас направио то што јесте.
Иди кући с милим Богом и не дави(не туши).
Препоруке:
2
0
59 субота, 28 децембар 2013 15:44
Sima Bumba
Ne bih ja puno o Hrvatskoj .Zadržao bih se na Srbiji tj Vojvodini.Tu je hrvatski službeni jezik.Tu možete na pokrajinskom javnom servisu da čujete ,,priopćenja'' na čistom novohrvatskom govoru koji ne praktikuje niko normalan u Vojvodini.Tu se mogu čuti vremenske prognoze tipa ,,naoblaka sa oborinama,,.
U toj istoj Vojvodini možete kupiti Hrvatsku riječ na tom istom jeziku, i ne samo to...imate čak naslovnu stranu kompletne redakcije tog časopisa u poseti Ovčari.Za to vreme Pupovac i ostali ,,fikus Srbi,, u Hrvatskoj pričaju takođe novohrvatskim.
U Srbiji je cenzus za isticanje višejezičnih tabli duplo manji (15%) pa nas onda na svakom ulasku u višenacionalnu sredinu dočeka žuti bilbord na kojem jedino nema naziv tog mesta na svahiliju.
O tome bi trebalo razmišljati
Ko plaća hrvatsku redakciju u RTV?
Ko plaća Hrvatsku riječ?
Sve to ide iz džepova poreskih obveznika republike Srbije.
Kada će se ti stanovnici probuditi iz višedecenijske letargie
Препоруке:
0
0
60 уторак, 31 децембар 2013 02:59
Davor
jasno mi je da ste iznervirani što vam je netko oduzeo igračku, to jest konstantni izvoz ratova izvan granica Srbije uperen prema 'nižim' narodima.

Više tog probela nema, sada je drugo vrijeme. Znam npr. dosta ljudi koji bi bez moralnih i drugih dilema prešli srpsku granicu u slučaju takve situacije. To nije više individualan već neki kolektivan osjećaj. Predaleko smo otišli i jedni i drugi, no ja ipak mislim da je srpska strana to sve zakuhala svojom nacionalističkom bahatoću i fantazijama o nebeskom narodu.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер