петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Амбасадори у опанцима

Kоментари (41) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 05 јануар 2014 09:34
thinking maize
Прво, хвала г-дину Богатиновском, а друго, што је заправо прво, цитираћу стару народну домишљатост: "У Босни не певај! У Србији не играј! А у Македонији, нити певај, нити играј!" Чиме је заправо оцртан етнокултурни простор нација које су проистекле из српског народа. У том смислу, а ради барем КОРЕКТНОГ односа три НАЦИЈЕ, ваљало би да уместо Дачића (и иних БУДАЛЧИЋА!), пре било каквих "дипломатских контаката" организовати гостовање ансамбла "КОЛО", а у "Скендерији", у хали "Морача" и у спортској хали у Скопју!? Тој ЕТНО-ДИПЛОМАТИЈИ не би могао да одоли НИ дон Мило!? Али тако размишља ОЗБИЉНА држава, а не ови АМАТЕРИ& ШВИНДЛЕРИ!?
Препоруке:
40
4
2 недеља, 05 јануар 2014 09:53
Форевер Јанг
Феноменално! Браво за аутора. Да, да, треба нам Цеца Робијашица а не треба нам српски фолклор и култура. Е зато смо ту где смо. Молим уредништво НСПМ да овај текст пошаље министру Тасовцу.
Препоруке:
44
4
3 недеља, 05 јануар 2014 10:15
Deda Djole
Cestitam jubilej !

Svaka cast i zahvalnost ansamblu koji je godinama, sirom sveta, predstavljao nesto lepo i originalno iz nasih krajeva.
Препоруке:
31
0
4 недеља, 05 јануар 2014 10:45
Ne znam
Zašto onda Unesko, ili već neko drugo telo, dodeljuje sredstva Hrvatskoj da zaštiti "Ojkače" kao kulturnu baštinu Hrvata??? Srbi imaju krizu identiteta ali nam ga zato kradu svi oni koji nemaju pravi identitet. Kradu nam crkvu, jezik, običaje, narodne pesme, ... Srpski preporod su uobličili Vuk Karadžić i Dositej. Danas se anulira njihov rad. Umetnost možda nije komercijalna, ali "narodne pare" moraju ići za kapitalne projekte enciklopedijskog tipa. Filmadžije i pevači se uvek nekako snađu. Malo sprdnje sa nacijom i eto "soroševih" dolara... Država njih mora uposliti po sopstvenom repertoaru od nacionalnog kulturnog interesa. To je meka sila. Ne znam da li kolo igra "glamočko gluvo", peva li "bećarce", peva li "ojkače", kosovske pesme, ličke,... Ili se sve svodi na "šumadiju" i "vranje"? Pa onda koreografi ubace malo "bugarskih koraka" i ekavice zbog temperamenta.I opet se pitamo sme li Srbija da baštini srpsku ili samo srbijansku kulturu? Zašto se negira ijekavicai sl.
Препоруке:
32
4
5 недеља, 05 јануар 2014 11:57
Слика и прилика
Srbi imaju krizu identiteta ali nam ga zato kradu svi oni koji nemaju pravi identitet. Kradu nam crkvu, jezik, običaje, narodne pesme, ...
А као круна свега МИ им помажемо богатећи њихову баштину пишући хрватском латиницом.
Препоруке:
28
6
6 недеља, 05 јануар 2014 12:14
Jelek je Otomanski
Ali je i srpski. Možda nije izvorno turski, možda je arapski ili persijski... Kravata je hrvatska pa je nosimo. Srpska crkva ne mora biti izgrađena u isključivo vizantijskom stilu. Vojvodina je npr. ravna pa je lepo kad je toranj visoko iznad sela... Jedna od grešaka Slobine kulturne politike je što je sprovodio mini globalizaciju srpskog etničkog prostora. Tako je nastao srpski Mercedes Grand i srpski BMW Pink. Grand se npr. veoma popravio uvođenjem audicija i + selekcije. Ali šta je sa autorima? Mnogi su postali turbo jer se tamo plaća. Svi smo, svi smo. Babe i žabe. Kad Đorđe Balašević bude ponosan što je reprezentativni primer srpske vojvođanske posebnosti, Srbi će doživeti novi nacionalni preporod. Razlike treba negovati a ne potencirati. Razlike su bogatstvo. Zato ja ne volim globalizaciju. Ona uništava. Sovjetski model je tu bio bolji. Ali ne moraju nam samo kozački ansabli biti uzor. Šta je sa River dens grupom? Moderno a tradicionalno... Čekam minuse ali ja mnogo volim Srbiju.
Препоруке:
13
16
7 недеља, 05 јануар 2014 13:28
Добој
ali ja mnogo volim Srbiju
Ја много волим Јапан, а за Србију се ваљда подразумева и зато пишем својим писмом. Да јој не вређам живе ране.
Препоруке:
21
3
8 недеља, 05 јануар 2014 13:43
Г.С.
Одличан текст,само бих да додам,за оне који не знају,српски опанак је главни украс на грчким вазама из античког доба.Једна дивна песма:

http://www.youtube.com/watch?v=mN90xHW7utg
svilen konac gordana lazarevic
Препоруке:
13
0
9 недеља, 05 јануар 2014 13:59
@Форевер Јанг
Феноменално! Браво за аутора. Да, да, треба нам Цеца Робијашица а не треба нам српски


јадно и жалосно... Главни проблем Цеца, а нису
разни Идоли са имбецилним "песмама",
ти си оја чоколадааааа!

Оливери Мандићи са облачењем у женске хаљине,са песмама Помагајте другови

рокери (секс, дрога и рокенрол)

репери,
хипхопери
хевиметалци
денсери

Да те подсетим шта су "певали" "Партибрејкерси" (очигледно су ти миљеници)
Јер кад пузим
не могу да гузим
*
култура.

*
Препоруке:
24
6
10 недеља, 05 јануар 2014 14:00
Рђосав
Срби су тешко искомплексиран народ. Срби се стиде свог сељачког порекла. Срби више на знају `чачак` да одиграју. Нису ни учили. Сем неких ... где се вештина игре одржала - а ја сам срећом из једне такве, и један од последњих диносауруса који игра - игра! - оригинално игра, никакви КУД-ови, никаква кореографија, него оригинал - сељачки играч. Значи: мајстор.А Коло? Да ли је Коло (и ини ансамбли) ишта учинило на популаризацији игре? Јок. Они су постали `уметност ради уметности`, то наш народ данас гледа, и само може да гледа. Да ли може да научи (ајде - чачак, баш сам се закачио за чачак 3-2-1, некад се играо по целој Србији) гледајући Коло? Ни случајно. То су све неке претеране кореографије (које се, узгред, преписују до бесвести) - ма ни основне кораке не прикажу, а већ се расплину у фантазијама маштовитог кореографа. Ја би` их казнио, те кореографе, те штеточине.
Препоруке:
22
8
11 недеља, 05 јануар 2014 14:03
Рђосав
А онај `врањански блок`?! - ма то су циганске игре из Врања, људи моји, престаните да то рекламирате као `Врање`. То вам је типичан пример искомплексиране мале средине која плаћа цех популарности једне драме - те Коштане - и уништава сопствени фолклор вртећи се у неким димијама, изводећи некакве турске игре какве се у Врање никад нису ни играле. Катастрофа. Зато данас сви мисле да у Врање живев некакви муслимани?! Иначе је фолклор Врања `врло исти` као и фолклор Лесковца, Бујановца, Хана...

Дакле - Колу и његовој уметности свака част, али то је само за гледање, нешто као балет на народне мотиве. Последице по ширу заједницу? - никакве, или чак штетне, као у случају наводног `Врања`?! Можда је боље да то само странци гледају. Њима ће се допасти, као што се Словенцима допада Гуча. Исто тако упропашћена и обесмишљена.
Препоруке:
26
5
12 недеља, 05 јануар 2014 14:39
Форевер Јанг
@@Форевер јанг
јадно и жалосно... Главни проблем Цеца, а нису
разни Идоли са имбецилним "песмама",
Наравно да нису. Идоли, Партибрејкерси и остали рокери, денсери, репери итд, не фалсификују и не злоупотребљавају српски фолклор и српску културу. Њихово поље деловања су западне вредности, па ако лоше раде то што раде трпеће западна култура а не српска. Турбо-фолк је удар на српски фолклор, културу и породицу. Ако за 30 година то нисте схватили, бојим се и да нећете никад.
Са идолима је можда већи проблем што су у политици и тајкунизацији отишли високо, него њихова музика.
Препоруке:
14
3
13 недеља, 05 јануар 2014 14:40
браво
Добро је и корисно мало се подсетити на ове ствари које полако падају у заборав због глобализације, али и због нашег немара и политике свесне денационализације. Хвала аутору и Уредништву на овом и сличним драгоценим подсећањима.
Препоруке:
8
0
14 недеља, 05 јануар 2014 14:52
@Форевер Јанг
"Цеца робијашица".
Видим да си на славним тековинама ДОСа задојен. Поред свих тајкуна, лопова, ДОСу највећи државни непријатељи Аца Лукас и Цеца. Главно-ухићени у "Сабљи"...

Уосталом, твој енглески надимак показује твоје видике. Иди слушај хевиметалце, шта ти уопште тражиш на тексту о српском фолклору.

Каква је да је, цеца је у стању да коректно отпева бар 30-их наших изворних песама... А твоји љубимци?
Препоруке:
13
8
15 недеља, 05 јануар 2014 16:17
Форевер Јанг
@@Форевер Јанг
Ух, ово постаје забавно.
Видим да си на славним тековинама ДОСа задојен.
Па зар Цецу нису ангажовале градске власти које чини ДОС (Човић, Мали, Младеновић...)? Што бих се ја као ДОС-овац бунио? Нема логике.
Поред свих тајкуна, лопова, ДОСу највећи државни непријатељи Аца Лукас и Цеца.
Наљутиће Вам се Карлеуша.
Каква је да је, цеца је у стању да коректно отпева бар 30-их наших изворних песама
ЈК зна још понеку. Мада и Дачић није лош. Благо нама за културу.
Уосталом, твој енглески надимак показује твоје видике. Иди слушај хевиметалце,
Боб Дилан нема вете са хеви металом, он има више везе са Хрватима. Наиме са њима је на париском суду јер брани Србе. За разлику од свих Цециних обожавалаца, једини је имао оно што ми немамо, да свету у брк каже да су Хрвати направили геноцид над Србима 1941-45.
Препоруке:
13
4
16 недеља, 05 јануар 2014 16:28
...
Цеца или Идоли? Ни једно ни друго! Точак, Р.М.Точак и његов Смак, аутентични геније потекао из дубоке српске провинције,који се не наставља ни на кога нити њега неко може успешно да имитира. "Моја Шумадија", каже Точак, мој друг из детињства, "сања о срећи".
Препоруке:
15
4
17 недеља, 05 јануар 2014 16:40
Форевер Јанг
шта ти уопште тражиш на тексту о српском фолклору.

Немојте тај полицијски тон забога! Па прошла је "Сабља".
Понешто се у фолклор разумем. Кад већ поменух Дачића, да ли знате да је песма "Миљацка", стара призренска песма, и звала се "Бистрица" (по реци која од Душановог града тече кроз Призрен и улива се у Бели Дрим). Бистрица је једном толико набујала, да је однела свих 5 мостова у граду. Али то није чудо, јер се често дешава да планинске реке набујају и однесу мостове. Чудо је било то, што је бујица поплавила Синан-пашину џамију. Синан-паша је џамију подигао од камена након што је срушио Душанов град и свете Архангеле. (И данас на појединим каменим блоковима у џамији могу се видети крстови).
Том приликом Бистрица је из мезара у џамији ископала тело Синан-паше, и однела некуд да се више никад не нађе.
Као што знате Синан-паша је спалио мошти светог Саве.
Ево о овоме Вас нису обавестили ни Аца Лукас, ни Јеца, ни Цеца, већ ја који сам овде, по Вама, залутао.
Препоруке:
17
3
18 недеља, 05 јануар 2014 16:45
@Forever jang
Њихово поље деловања су западне вредности, па ако лоше раде то што раде трпеће западна култура а не српска.

Како ће трпети западна? Управо због наметања таквих вредности (промискуитетни секс, рушење свих традиција) трпимо ми. Гледај на шта нам личи омладина. Негде видех слику са Вукајлије, кад питају клинца „је ли ти покушаваш да играш или те дрмнула струја?“
=
Турбо-фолк је удар на српски фолклор, културу и породицу.

Тачно, Али...А ко није схватио да је тај израз пласирао Антоније Пушић. икона вас који се стидите народњака. Тиме је попљувао фолк. Требало је рећи „турбо-денс јер нема везе са народњацима. Једина веза Карелуше са народњацима је што је њена мајка некада водила „посело“.
*
ЈК зна још понеку. Мада и Дачић није лош
А коју то изворну зна ЈК? И коју то изворну пева Дачић?
Препоруке:
8
2
19 недеља, 05 јануар 2014 16:53
@Рђосав
Да ли је Коло (и ини ансамбли) ишта учинило на популаризацији игре? Јок. Они су постали `уметност ради уметности`, то наш народ данас гледа, и само може да гледа.


Тачно! Част његовим дометима, али „Коло“ није урадило ништа да спречи ово тровање омладине. Може оно бити врхуснко, али клинци немају појма о нашој музици. Није „Коло“ криво, него сам концепт.

Гледајте и овако: на РТС иде емисија „Лети, лети, песмо моја мила“ где су махом неке малтене оперско- филхармонијске песме, извођачи су у фраковима, смокинзима, лептир-машнама...Јесмо ли то ми?

С друге стране, неко је написао „Не своди се наша музика на Цунета и Мериму“.
Препоруке:
9
2
20 недеља, 05 јануар 2014 17:07
spiritus
@Форевер јанг1
Ма, заправо, поштовани господине, и није забавно. Н. Пајкић са сардадницима је у "Новом Холивуду" (Светло у тами) и "Холивудском рукопису" дао и идеолошку димензију америчког филма, али популарна музика још увек чека свог Пајкића. Код нас то није тешко пратити: прве гитаријаде и пробој рок музике, као пожељног вида забаве младих, започињу са падом Ранковића, а пуну афирмацију доживљавају после 68-шке револуције. Није чудо да су и данас највеће музичке звезде ек ју-рок сцене (и поп) деца официра ЈНА: Бреговић, Штулић, Стефановски, Чолић, итд (доипсујте до миле воље са све Екатерином великом, па чак и Идеоли ту долазе). РМ Точак није могао на врх, просто је сувише "четнички" (србијански), па му ни квалитет није могао помоћи. ("Четништво" - као погрдан назив за Србијанце се и сада користи у нападима на "Равну гору"). Све је то Партија, преко своје деснице и левице (Удбе и Кос-а), пажљиво гурала, борећи за социјалистичке идеале. Тад је цела сфрј била засејана маком.
Препоруке:
13
2
21 недеља, 05 јануар 2014 17:08
Форевер Јанг
@@Форевер Јанг
Ма Ви сте неозбиљни. Аво Вам уместо поздрава мало лепих турбо-фолк стихова. Добро дође у недељно поподне:
"Главобољ од вина, а нигде аспирина/сву ноћ сам била на сплаву пијанаааа";
"Ти оде на зелено, ја оста на црвено растави нас семафоооор"!
"Два лоша убисе Милоша, а мене ће један сто му жену гледааам"!
"нема лажи, нема преваре
а докле више да спавам поред невере
антихрист, враг, казипрст, праг"!

И заиста нема сврхе кварити овај диван текст г. Богатиновског нашим препуцавањима. Све најбоље желим ансамблу КОЛО, и надам се да ће наша омладина на дочеку српске Нове Године, испред скупштине играти коло, уместо да са дволитаркама лију сузе уз пребогате естрадне перионице пара.
Препоруке:
15
3
22 недеља, 05 јануар 2014 17:14
@Forever jang
Понешто се у фолклор разумем.Кад већ поменух Дачића,да ли знате да је песма "Миљацка", стара призренска песма, и звала се "Бистрица"

Најискреније, хвала на овом обавештењу.Нисам знао. А како да знам? (Иначе,не слушам Цецу али ни Идоле).

Сад ћу ја да додам и то да коња није ковао Мујо него Јово. Да је планина Јахорина заправо Јаворина.
Раде Јовановић је написао "Кад сретнеш Анку", па постала Ханка...
Да су Јовица Петковић из Смедерева, Нада Мамула из БГ, Кошанин,Мијат Божовић и многи други, добили све бенефиције у БиХ да би српску музику пласирали као "босанску севдалинку" а тамошњем живљу су из душе избацивали њихове, "илахије" и "касиде". Па кад рецимо Неџад пева "севдалинке" на српске речи, музику и пратњу Радојке Живковић, то уопште "није" српска музика. Чак је и од Сафетовог репертоара више од 90% српска музика, почев од првог хита аутора Радета Јовановића "Јаблани се повијају".
Тек је пред крај певао неке баш босанско-оријенталне.
Препоруке:
10
1
23 недеља, 05 јануар 2014 17:22
spiritus
Форевер јанг 2
Дакле, по Титовој смрти, кад се ушло у кризу, рок музика је престала да окупља онолико света колико је то било раније, зато се Партија окренула фолкеркама, а прва државна певаљка била је Муслиманка из Брчког, Југословенка, Титољуб, Фахрета Јахић. Партији је требала кулиса, "опијум за народ", док се договарао распад земље. Слоба је, уз помоћ Аркана, у време кад се 2/3 сфрј звало Србија, лансирао Цецу(сјајне 90-те!), а Брени није помогло ни то што се покрстила у Јелену. Дос је Цецу ухапсио, а лансирао Карлеушу (тата је тата). Кад сте рекли "Цеца робијашица" заправо сте цитирали Карлеушу од пре неки дан. То је идеолошко-кулутролошки концепт који је Кустурица назвао "Карелуша" (Басара, Миа Давид, Борка итд). Коштуњави се вратио Цеци ("Љубљени премијеру"), а ДС је покушао са Зухром-Секом Алексић. Све овде има свој политички (идеолошки) контекст, жао ми је што га не видите. Хипи покрет је производ УСА служби, а знак је обрнуто распеће. Итд. П.с. Рђосаве: Овај пут си сјајан!
Препоруке:
8
5
24 недеља, 05 јануар 2014 17:45
Форевер Јанг
@Spiritus
жао ми је што га не видите.
Ма видим ја, како да не. И потпуно се са ВАма слажем. Није ми јасно што ме повезујете са рокерима, денсерима или сличним западним духовним ђубретом. Нисам знао за изјаву Карлеуше, о робијашици. Ја сам био мотивисан судски доказаном пљачком, и одржавањем симболичне казне у кућици у цвећу, за шта би обичан смртник окопавао купус у Забели годинама.
Додао бих на низ песама које Ви наводите и песму "У лијепом старом граду Вишеграду", коју је написао Драгиша Недовић, а украо му је и кривотворио Химзо Половина. Одборници општине Вишеград су на пример одбили да дају име једној улици у граду по Драгиши Недовићу, што понешто говори о нама.
Мени је много жао што нам је омладина постала отуђена, а то је добрим делом због турбо-фолк културе. Ви данас у Србији не можете да чујете песму. Кад неко запева, сматра се да ил` је пијан ил` је луд.
Препоруке:
12
0
25 недеља, 05 јануар 2014 17:55
...
РМ Точак није могао на врх, па му ни квалитет није могао помоћи"

Р.М. је морао да прихвати ограничења која му је наметнуло веома лоше здравље. Често није могао да издржи напоре. Други, не мање важан разлог, јесте његова својеглавост, коју треба схватити у најбољем смислу речи; одбијао је сарадњу са многима, некад грешећи (нпр са Батом Ковачем) или прихватао, опет грешећи (са Дадом). На некаквом врху, оличеном у једном Бреговићу, Бајаги и сличнима, њему није ни било место. Они, једноставно, нису у истој категорији, они се разликују као биолошке врсте. Шта би некакав таблоид могао написати о Точку? Да ли икога занима да је Ричи Блекмор пребледео када га је први пут чуо; да је био мистични узор америчким фанатицима гитаре, нпр Мекалпајну; да је снимао у студију Јана Андерсона с којим је често разговарао о музици – многе понуде, нажалост, морао је да одбије због дугих, тешких и безуспешних лечења у Москви.
Препоруке:
16
0
26 недеља, 05 јануар 2014 18:03
spiritus
Форевер јанг
Не повезујем Вас. Непотписани коментари упућени Вама нису моји. Свако Вам добро желим.
Препоруке:
0
0
27 недеља, 05 јануар 2014 18:32
@Форевер Јанг
Драгиши нису дали улицу.
А јесу ли у БГ?
Важно да је Милан Младеновић добио трг! Жао ми је сваког ко рано умре, али по чему је ЕКВ била култна? Осим по дроги. Група тешких наркоса, уместо на лечење (радом) јер су били докони, проглашени за култну групу.

Јадна је земља у којој се тргови дају наркоманима. Ако ви оне њихове параноидне и психоделичне глупости зовете музиком, онда...
Успут, на 10 метара од његовог трга је амерички трг.
Паметнм доста.

И не видех да се неко прецепи када пре 5 година Веља доведе за Нову Годину порно глумицу Саманту Фокс. Да, господо! Снимила 4 "тврда" порнића, врло експлицитна. А о њеној "музици" не знам ништа.
када је крајем 80-их гостовала на сајму, маса оних који мрзе народњаке су ишли и жалили се да је "отпевала" само 5 песама и то на плејбек.
Препоруке:
10
0
28 недеља, 05 јануар 2014 18:57
Форевер Јанг
@@Форевер Јанг
Да, додељивање тргу имена Милана Младеновића је прворазредни скандал, поред толико знаменитих Срба, предност добија другоразредни музичар. Заиста чудно. Не знам само како мене повезасте са психоделијом? Али, дешава се.
О проблемима из миљеа из кога су изашли и покојни Младеновић а и неки други из тог друштва, можете прочитати у одличној књизи Бог и рокенрол, монаха Арсенија (Јовановића), који је тада припадао том кругу младих људи, али је уз Божју помоћ нашао прави пут.
А што се Саманте Фокс тиче, нисам гледао њене филмове, а и ко зна шта се све може видети у Мркоњићевој приватној колекцији, на пример.
Препоруке:
8
0
29 недеља, 05 јануар 2014 19:15
@Форевер Јанг
Да, додељивање тргу имена М.Младеновића је прворазредни скандал, оред толико знаменитих Срба,предност добија другоразредни музичар.

Још ће испасти да се доста слажемо. Ппосле почетних неразумевања.
*
Заиста чудно.Не знам само како мене повезасте са психоделијом?

Не Вас.Него музику ЕКВ.
*
А што се Саманте Фокс тиче,нисам гледао њене филмове,а и ко зна шта се све може видети у Мркоњићевој приватној колекцији/quote]
Нисам ни ја, ли сам пролазио поред тог истог Дома омладине (каква случајност) де се приказивао један од тих „бисера“.

А приватне колекције ме не занимају,па ни Милутина Бекутића
*
Иначе, да признам: По тону вашем по одбојности и етикетама „робијашица“ закључио сам да сте рокер, ДОСовац (а можда СПО) итд. Можда нисам у праву...Али ми се баш уклапало

Она и ако је умањила милионске износе неком играчу није опљачкала народ као неки министри и слични "угледни бизнисмени". Где су приватизације?
Препоруке:
4
0
30 недеља, 05 јануар 2014 20:23
Велизар М. @Форевер Јанг & @Spiritus
Извинт`е што вас прекидам али ово ваше ћаскање оде lagano у off-topic. Постови су вам одлични али некако ми се чини да је ова тема баш важна па не би ваљало да се разводни. А добро сте почели, и ви и Рђосав и још неки, нарочито колега који је ставио ник "не знам".
Дакле, знамо ко је кога звао да му пева на увце, знамо ефекте естрадизације, знамо да ни код других није много боље али главно питање је како ћемо престати да се стидимо свог наслеђа? Игре (скакутање и подврискивање не рачунам), песме (арлаукање и завијање уз дизање руку не рачунам) а богами и ношњи.
Кад сте видели некога да изађе пред људе у ношњи свога краја? Дозволили смо да се и то смучи људима.
А замислите реакције народа овдашњег да се неко прошета недељом до цркве обучен у, рецимо, црногорско, личко или босанско крајишко одело.
А у међувремену ће Хрвати и гусле регистровати као само своје наслеђе.
Препоруке:
7
0
31 недеља, 05 јануар 2014 20:55
Бели Орао
Играчи(уметници) кола свакако нису заборавили бабине и дедине опанке и проносе славу Србије као и друга друштва. Можете ли да замислите кад из места која су 500км од Сао Паола дођу да гледају наше клинце из "Димитрија Туцовића" који сви сањају о Колу.Сви они проносе славу Србије.

...долазим из неке моје моравске помало забити у другу забит и после Точка чујем неку Селму. Катастрофа. Бијело Дугме је било државни пројект за разлику од Србина Точка који од јарма воли само кафану Јарам.

Што се Јовице Петковића тиче он је побегао у Беч из Сарајева.
П.С.
Што се ових тиче, опанке су свакако прескочили и гумењаке и шиљкане, али и ципеле их не следују, поготову салонке.
Препоруке:
7
0
32 недеља, 05 јануар 2014 21:59
Ернан Кортес
За господина ...
Радује ме да имамо заједничког пријатеља из детињства; ненадмашног Точка.
Поздрав
Препоруке:
9
0
33 недеља, 05 јануар 2014 22:34
сељак беземљаш
Ево шта је о колу (игри) написао Драгутин Гостушки
(композитор и музиколог 1923-1998) у есеју
ИСТОРИЈСКИ ШКРИПАЦ СРПСКЕ МУЗИКЕ

После концерта на коме се на бис изводило популарно дело шпанског пијанисте Исака Албениза Гостушки констатује да шпански композитори нису много значили за историју европске музике али су искористили период романтизма да свој фолклор представе свету.

Зашто ми нисмо успели у:
"директном, инспирисаном преношењу најбољих производа сељачке фантазије у свет више цивилизације, култивисаног укуса, интернационалних, опште усвојених правила.
И дајем један збиља тежак пример: случај кола, једне од оних безбројних, привлачних, динамичних, ммелодиозних, ритмички неодољивих малих музичких форми које су ту око нас, од рођења до смрти у хиљадама врста и варијанти.
Ми у нашој елитној, високој уметности нисмо никада имали обично коло, пристојно урађен, хармонизовано и оркестрирано тако да може да се изводи као самостална тачка, овде или било где "
наставак
Препоруке:
8
0
34 недеља, 05 јануар 2014 22:51
сељак беземљаш
наставак
Могуће је пише Гостушки јер смо време дочекали са пушком у руци.

"...чак ни један Стеван Мокрањац није ништа написао за оркестар. Можда му је за ту врсту музике недостајало смисла, у сваком случају није ни имало смисла писати симфонијска дела у земљи без оркестра.
Стеван Христић и Петар Коњовић први су приложили нешто у значајно у фонд националне музике, али се није могло тражити од њих да стигну свуда за оних неколико година до првог светског рата.
А онда је почела трка.
Логично посматрано, требало је пре свега и дубоко доживети романтизам. Али како то учинити после 1920. У Прагу, Лајпцигу, Бечу, куда су ишли да нешто науче наше младе модернисте сачекивали су модернисти........
Српски композитори кренули су у вратоломну вожњу преко кривудаве магистрале историје,излетали на кривинама, сударали се, гинули.
Иза њих је пут био посут партитурама, јер се правац често морао мењати. Једва је по неко стигао на циљ. Али у суштини трка је добијена.
наставак
Препоруке:
7
0
35 понедељак, 06 јануар 2014 00:16
сељак беземљаш
Да ли неко зна да смо ми 1993,г, били прваци света
у фолклору.(прво место за вокално инструментално извођење)
Неспретно и на брзину испричаћу вам ту причу о првом месту на мундијалу фолклора. Једна од најбољих прича коју сам чуо у животу. Инспиративна и узбудљива.
Треба је причати деци.
То је фантастична прича о томе како удружени, таленат и енергија могу све.

Те деведесет и треће Европа је увелико плашила своје грађане страхом од српске кубуре. Срби су хајдуци писали су алгемајнепресетајмсмонд и једва чекају да скрешу кубуру у буре барута.

У лето те 1993 шпанске новине су писале из Палма де Мајорке под великим насловима: СРБИ СРУШИЛИ БИНУ!
Испод наслова стајала су имена "терориста".
Иван Босиљчић, Слободан Тркуља, Маја Рељин, Милорад Лонић и још 76 другова.
наставак
Препоруке:
8
0
36 понедељак, 06 јануар 2014 00:25
сељак беземљаш
наставак
Добијена трка је скупо плаћена. Архива праве, репрезентативне музике остала је да почива на два слова.
Скоро никог између чобанина и симфоничара.............
Ово је ламентација није протест.....
Остаје само да приметим да насилно скраћивање нормалних етапа еволуције није могло остати без последица у много чему...Има нечег гротексног у томе да аутор прве српске романтичне опере може још увек попити кафу са колегом који прави музику у електронском лабораторијуму.

Остало је зато у свему доста побрканих појмова, доста сметених идеја, доста неискрених убеђења.

А нарочито много, сувише много,осећања ниже вредности, неоправданог и штетног.
завршено цитирање.

Чини ми се да је ово поучно. Не само за музику.
Препоруке:
7
0
37 понедељак, 06 јануар 2014 00:49
...
@Ернан Кортес

Oдушевљен сам! Наћи ћемо начина за контакт, што пре, ових дана. Много поздрава!
Препоруке:
1
0
38 понедељак, 06 јануар 2014 11:37
сељак беземљаш
Да ли неко зна да смо ми 1993.г. били прваци света
у фолклору.(прво место за вокално инструментално извођење)
Неспретно и на брзину испричаћу вам ту причу о првом месту на мундијалу фолклора. Једна од најбољих прича коју сам чуо у животу. Инспиративна и узбудљива.
Треба је причати деци.
То је фантастична прича о томе како удружени, таленат и енергија могу све.

Те деведесет и треће Европа је увелико плашила своје грађане страхом од српске кубуре. Срби су хајдуци писали су алгемајнепресетајмсмонд и једва чекају да скрешу кубуру у буре барута.

У лето те 1993 шпанске новине су писале из Палма де Мајорке под великим насловима: СРБИ СРУШИЛИ БИНУ!
Испод наслова стајала су имена "терориста".
Иван Босиљчић, Слободан Тркуља, Маја Рељин, Милорад Лонић и још 76 другова.
наставак
Препоруке:
6
0
39 понедељак, 06 јануар 2014 13:27
Ернан Кортес
За господина ...
Да Бог драги да.
Препоруке:
1
0
40 понедељак, 06 јануар 2014 22:24
сељак беземљаш
наставак
Те 1993 стигао је позив АКУД Соњи Маринковић да учествује на светском такмичењу фолклорних друштава у Палма де Мајорци.
Санкције и преовлађујући осећај безнадежности.
Нико није ни помислио да је могуће ићи на такмичење
НИКО није, али НЕКО јесте.
Мотор целог подухвата био је кореограф Милорад Лонић. Да сам у прилици, питао бих га
како је дошао до амбасадора Италије, француске и Шпаније. И шта им је рекао када су му дали визе.

Визе прва препрека.
Те године имали смо новчаницу од 500 милијарди динара. Једна немачка марка вредела је почетком септембра више од сто милиона динара. Како су скупили паре за пут, велика је прича.
Наш министар културе, господин Тасовац, добро би учинио када би све који траже паре од државе упутио да се сналазе као и наши јунаци.

Наши јунаци су 1993 поставили стандард.
ИЋИ О СОПСТВЕНОМ ТРОШКУ
ТО ЈАЧА ПОБЕДНИЧКИ ДУХ.
ГУБИТНИЦИ НЕКА СЕДЕ КУЋИ седи диси ни за диси ниси
ПОБЕДНИКУ НА КРАЈУ ПРИПАДА НОВЧАНА НАГРАДА АКО МУ ЈЕ ДО ПАРА.
Препоруке:
6
0
41 понедељак, 06 јануар 2014 23:17
сељак беземљаш
наставак
Кренули су једним аутобусом. Њих осамдесет,са опремом и инструментима.
Да је слала држава о свом трошку ишла би четири аутобуса. Чланови управног одбора, политичари, културни радници и радници у култури, разни заслужни.
И сви би личили на киселе краставце а у оном мало је рећи препуном аутобусу добро расположење уз калење победничког духа.

Три дана пута до Шпаније уз различита сналажења.
На одредишту у Палма де Мајорци прво размишљају да их не пусте у такмичарски део због санкција. Па онда да не учествују у свечаном дефилеу.

А када су изашли на сцену спремни да победе, у кореографији набијеној енергијом сви играчи силовито крену на једну страну нагло стану, снажно лупе ногом и још силовитије крену назад, назад нису могли.
Срушила се бина када су ударили ногом.
Бина је поправљена.
Причу је по сећању причао Слободан Тркуља. По сећању пренета.
Извињавам се Ивану Босиљчићу он је
у друштво стигао после Палма де Мајорке и ту дуго играо.
Препоруке:
9
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер