Početna strana > Hronika > Siniša Mali, predstavnici francuskih kompanija "Almstom"i "Ežis rejl" i predstavnik kineske kompanije "Pauer Čajna" potpisali "Memorandum o razumevanju za projekat Beogradski metro"; Mali: Krajem godine kreće izgradnja prve linije
Hronika

Siniša Mali, predstavnici francuskih kompanija "Almstom"i "Ežis rejl" i predstavnik kineske kompanije "Pauer Čajna" potpisali "Memorandum o razumevanju za projekat Beogradski metro"; Mali: Krajem godine kreće izgradnja prve linije

PDF Štampa El. pošta
petak, 22. januar 2021.

Ministar finansija Siniša Mali potpisao je danas, u ime Vlade Republike Srbije, Memorandum o razumevanju za projekat "Beogradski metro".

  

Naime, za danas u 11.00 u Palati Srbije zakazano je potpisivanje Memoranduma o razumevanju za projekat "Beogradski metro" koji su potpisali ministar finansija Siniša Mali, direktor JKP Beogradski metro i voz Stanko Kantar, potpredsednik francuske grupe Almstom Filip Delur, generalni direktor u francuskoj kompaniji Ežis rejl Olivije Buvar i predstavnik kineske kompanije Pauer Čajna Šje Ziđi.

Potpisivanju Memoranduma prisustvuju ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, zamenik gradonačelnika Grada Beograda Goran Vesić, ambasador Kine u Srbiji Čen Bo i ambasador Francuske u Srbiji Žan Lui-Falkoni.

Mali: Važan korak za sve nas

"Danas je veliki dan za sve nas. Ovo je važan korak za sve nas, sporazumom se jasno definišu uloge svih koji učestvuju u realizaciji projekta izgradnje metroa", poručio je ministar finansija Siniša Mali.

Krajem godine krenuće se u izgradnju prve linije Beogradskog metroa, dodao je.

"Sa zadovoljstvom mogu da kažem da krećemo u izgradnju depoa i prve linije na trasi Železnik - Mirijevo, sa 21 stanicom", naveo je.

On je podsetio da je godinu za nama obeležila paralelna borba - i za zdravlje ljudi i za očuvanje ekonomske stabilnosti.

Momirović: Najkompleksniji infrastrukturni projekat

Ministar Momirović istakao je da je lepo danas biti Beograđanin.

"Želeo bih da se zahvalim svima. Građani Beograda moraju da znaju da je realizacija izgradnje teška, ali moramo da je završimo u kratkom roku, to je najkompleksniji infrastrukturni projekat u gradu", ocenio je on.

Momirović je napomenuo da će metro umnogome promeniti sliku prestonice.

"Početkom četvrtog kvartala planiramo ozbiljne radove na gradnji metroa. Ubrzo ćemo imati 2 linije i povezati ih sa BG vozom. Imaćemo čist grad, bez automobila na svakom koraku", tvrdi ministar.

O projektu izgradnje metroa

Ministar finansija Siniša Mali ranije je izjavio da se već u februaru očekuje veliki broj poseta naših eksperata Francuskoj i njihovih Srbiji, koji već rade na projektu metroa. Rekao je da francuski "Alstom" već radi na modelima i specifikacijama koji su vezani za ceo sistem metroa.

Usvojen je plan detaljne regulacije za Makiško polje, gde bi radovi trebalo da počnu do kraja godine.

Na tom mestu će, naveo je Mali, biti izgrađen veliki depo, odakle će krenuti i izgradnja prve linije metroa, koja će ići preko Beograda na vodi, centra grada i Karaburme do Mirijeva.

Druga linija će ići od Mirijeva do Novog Beograda i Zemuna.

Projekat metroa jedan je od najvažnijh infrastrukturnih projekata za 2021. godinu.

Mali je rekao da je u proteklom periodu dosta urađeno na pripremi za početak izgradnje metroa, ali da su to bile uglavnom "stvari nevidljive građanima". Prefizibiliti i vizibiliti studije, projekat izgradnje šinskog sistema, plan detaljne regulacije, plan generalne regulacije...

Krajem prošle godine je ratifkovan i međudržavni Sporazum o realizaciji infrastrukturnih projekata sa Francuskom, koji je potpisan 26. novembra 2020. godine.

Vrednost sporazuma je 581 milion evra, od kojih je 127 miliona evra namenjeno unapredenju efikasnosti elektrodistributivne mreže, dok će 454 biti uloženo u izgradnju prve linije metroa.

Mali: Preklapanje linija metroa na Savskom trgu je logično rešenje, koje nije zbog Beograda na vodi, ako na to ciljate - već je tu gro aktivnosti

Još dok sam bio gradonačelnik radili smo studiju o saobraćaju i projekcije o potrebi razvoja saobraćajnih kapaciteteta za ceo Beograd. Tada se utvrdilo da je najveće opterećenje upravo u tom pravcu: Železnik, preko Sajma, pa ka centru grada, rekao je ministar finansija Siniša Mali odgovarajući na pitanje N1 - koji su stručnjaci utvrdili da linije metroa treba da se seku na Savskom trgu.

Zato je, ističe, prioritet bio kada je Ežis preuzeo da radi studiju, da se upravo analizira ta trasa.

„Stručnjaci iz Ežisa i još jedna kompanija iz Londona, koja je takođe bila angažovana od strane Grada Beograda uradili su analizu i savetovali da se reše dva najgora ili najteža pravca kada je reč o broju ljudi i saobraćaju. To je upravo pravac od  Želenika preko centra grada pa ka Mirjevu“, naveo je Mali.

Nakon toga, kako ističe, utvrdili su da treba da se ide drugom linijom „da se napravi drugi krug od Mirjeva ka Zemunu“.

“ Ka Zemunu, a ne ka Novom Beogradu, jer je on već razvijen po pitanju šinskog sistema. I, onda, sa trećom linijom da obuhvatite one delove grada koje niste obuhvatili sa prve dve linije i koje vam se potpuno uklapaju u razvoj BG voza“, rekao je Mali.

On je potvrdio da se linije preklapaju upravo u Savskom amfiteatru.

„To je logično rešenje, ne zbog Beograda na vodi ako na to ciljate, već vidite da je tu gro aktivnosti i gro saobraćaja koji se odvija svakodnevno. Time se rešava problem kada je u pitanju saobraćaj“, naveo je Siniša Mali.

(B92, N1)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će EU priznati rusku i kinesku vakcinu protiv koronavirusa?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner