субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Изборни систем - систематска дискриминација Срба и мушкараца

Kоментари (66) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 19 март 2014 11:29
Starac Milija
Jedan od mogućih zaključaka je da i dalje, hteli mi to ili ne, živimo i dalje "po ključu" kao i ranije decenijama pod vladavinom čoveka koga smo znali pod pseudonimom Tito.
Kako stvari izgledaju nismo dalje mrdnuli od Titivštine, i to ne zato što nismo hteli, već što oni koji nam kroje kapu, neće da nas ispuste iz ruku.
Препоруке:
70
9
2 среда, 19 март 2014 11:41
Saša
Kao ni o mnogo čemu drugom što je očigledno o ovome ne smije da se priča .

Nije politički korektno ili kako se nekada govorilo moralno politički ispravno .

A kada bi se ušlo u sveukupnu analizu sistema u svim segmentima vidjelo bi se da je sve postavljeno kao paravan i sa ciljem eksploatacije većine , ko god da je ona ,

Vrli novi svijet ...
Препоруке:
63
7
3 среда, 19 март 2014 11:50
Idijotonline
Vidim uskoro Stranku Zena u osnivanju ...
Препоруке:
34
8
4 среда, 19 март 2014 11:54
Шоми
Разумем ставове изнете у чланку, али мањина има мање од већинског народа, па се сматра да им треба мањи цензус. Можда би његову висину требало, за националне и мањинске листе, одредити на основу бројности групе коју представљају.
Мада, ја бих највише волео да сваки округ у Србији може да да одређен број представника, па да гласамо за њих у окрузима и тако изаберемо парламент у коме би равномерно били заступљени сви окрузи.
Препоруке:
31
16
5 среда, 19 март 2014 11:58
Mapko
Оно што националне мањине имају у Србији, тешко да ће добити у "слободним и демократским" земљама ЕУ у наредних 200 година. Национална већа, коришћење матерњег језика у свим могућим приликама и местима(уз то да знање српског није обавезно), школовање по посебним програмима и из нестандардизованих уџбеника, упис у средње школе и на факултете по посебним условима. Позитивна дискриминација увек и свугде у корист националних мањина, а најважније од свега је непрестано спочитавање Србији да не поштује права мањина, од стране Запада и скоро етнички чистих (очишћених) суседних држава.

Што се тиче родне равноправности, идиотски је одређивати било какве квоте за било који посао, па и посланички. Ако има паметних, способних и добронамерних жена, нека их буде 90% у парламенту.

Треба увести тест интелигенције, тест личности и тестове на опијате, као услов за добијање посланичког мандата и осталих важних функција у земљи. Верујем да не бисмо видели много старих, добро познатих лица
Препоруке:
84
7
6 среда, 19 март 2014 12:08
Шоми
А што се жена тиче, мислим да захтев да их буде 30% у парламенту није добар јер у скупштини треба да буду најбољи, којег год пола били.
Препоруке:
70
6
7 среда, 19 март 2014 12:26
Ben
Ovo je jedna od najvaznijih /tabu/ tema u Srbiji, koje treba otvoriti u narednom periodu. Eto sjajne teme za novi DSS, ako ga bude /ako mu daju da se obnovi/.

Izborni sistem je, uz kontrolu nad medijima i obavestajnim sluzbama, kljucna poluga vladanja nad Srbijom i nad Srbima.
Препоруке:
49
3
8 среда, 19 март 2014 12:26
Anka Krajina
Ugroženo mamino Muško!
фаворизоване жене-свака трећа особа на листи кандидата мора бити из „мање заступљеног пола”... без много труда и залагања: довољно им је било то што су жене.


Према попису из 2011. женско становништво је бројније, 51,3% наспрам 48,7% (стопа маскулинитета 94,6)
Osim što ih ima više, žene u proseku i duže žive od muškaraca. Prema tome, veći je fenomen da brojčano većom populacijom vlada "manjina" nego obrnuto.
Za one, koji se ne boje suočiti sa istinom.
Препоруке:
25
58
9 среда, 19 март 2014 12:30
zika
U Americi ne postoje stranke manjina.
Stranka crnaca,Meksikanaca,Dominikanaca, to ne postoji.Svi su izmesani I svi su drzavljani Amerike.
Osim toga direktno se biraju poslanici u svome okrugu.Ljudi glasaju za ljude iz svoje okoline,koje poznaju I koji ce ih predstavljati.
Takodje se direktno biraju I sudije I tuzioci pa I sefovi policija u nekim drzavama.
Препоруке:
59
1
10 среда, 19 март 2014 12:37
Bojan
Vec vidim buducu kampanju Dveri protiv zena i povratku u Svetosavlje,kad zene nisu imale pravo glasa i kad nam je bilo super.Kako su pricali u kampanji,tako su i prosli.
Препоруке:
21
77
11 среда, 19 март 2014 12:42
Умешач
1.
Систематско фаворизовање неке економско-социјалне или етничко-културолошке групе (које је уведено и у наш изборни систем) – познато је у свету као институт „позитивне дискриминације“. Због одсуства очекиваних резултата али и све бројнијих контроверзи, полемика али и судских спорова - овај институт се напушта у САД где је иначе настао . Неке европске земље и даље примењују тај институт мада је оптерећен бројним нејасноћама.

Најчешће се „позитивна дискриминација“ дефинише као ПРИВРЕМЕНО увођење повлашћеног третмана неке дефаворизоване групе да би се надокнадио јаз – у правима или статусу – који ту групу дели од осталих припадника неке заједнице. Као припадници дефаворизованих група у већини земаља се наводе ОБОЈЕНИ, ИНВАЛИДИ, ЖЕНЕ и НЕКЕ ЕТНИЧКЕ ГРУПЕ.
Препоруке:
34
1
12 среда, 19 март 2014 12:44
Умешач
2.
Као корективни механизам којим се начело "позитивне дискриминације" операционализује најчешће се примењује систем квота или различите олакшице за припаднике те групе. То има за последицу њихов ПРИВИЛЕГОВАН положај у бројним ситуацијама – приликом уписа на факултет, добијања запослења, избора у представничка тела... Тај привилегован статус, тј. „позитивна дискриминација“, требало би да надокнади заостајање ових група настало као последица „обичне дискриминације“.

Битни елементи „позитивне дискриминације“ су:
- неравноправан положај групе
- ПРИВРЕМЕНА примена привилегија како би се неравноправан положај групе исправио
- РАЗЛИЧИТОСТ групе се не третира као неравноправност.
Препоруке:
27
1
13 среда, 19 март 2014 12:48
Умешач
3.
Све чешћи спорови које изазива „позитивна дискриминација“ настају:

- због нејасноће појма „неравноправност“, бројних ПРОИЗВОЉНОСТИ приликом доказивања неравноправности, а посебно покушаја да се различитост прикаже као неравноправност.

- због неправде која се тиме наноси свим осталим припадницима дате заједнице.

У сваком случају примена овог института може бити САМО ПРИВРЕМЕНА.
Препоруке:
26
1
14 среда, 19 март 2014 12:52
Golotinja
Bravo za iniciranje teme koja je najveci tabu u Srbiji. Pritom, u evropskim zemljama nema manjina kao politicke kategorije. To nigde ne postoji. To je Srbiji nametnuto da ostane kao podoban relikt komunistickih metoda krocenja i kontrole Srba. To se mora znati i reci javno, glasno i jasno. Sada ce da se menja Ustav i trebalo bi da se trazi upravo to da se izbrise iz ustava i zakona bilo kakva posebna prava manjina. Svim gradjanima treba garantovati ista i jednaka prava. U Evropi, ti mozes alternativno da ucis jezik svoje manjine i negujes sopstvenu kulturu, to drzava simbolicno i dotira i na druge nacine podrzava, ali zvanicne skole, zvanicni jezik se zna i cak bez tog znanja ne moze se ni dobiti drzavljanstvo. Kod njih je logicno i normalno i mi treba da sledimo "taj normalan svet" a ne u podrazavanju ekscentricnosti, perverzija, anomalija i svih mogucih marginalija.
Препоруке:
37
7
15 среда, 19 март 2014 12:58
Ендру Мартин
@Anka Krajina

Савршено примећено, за сваку похвалу.
Предлажем да оснујете партију Жена и да на сладаћим изборима освојите власт, и то апсолутну.
Хоћете ли урадити то?
Препоруке:
35
8
16 среда, 19 март 2014 12:58
Из Норвешке
@Mapko

"Оно што националне мањине имају у Србији, тешко да ће добити у "слободним и демократским" земљама ЕУ у наредних 200 година. Национална већа, коришћење матерњег језика у свим могућим приликама и местима(уз то да знање српског није обавезно), школовање по посебним програмима и из нестандардизованих уџбеника, упис у средње школе и на факултете по посебним условима. Позитивна дискриминација увек и свугде у корист националних мањина, а најважније од свега је непрестано спочитавање Србији да не поштује права мањина, од стране Запада и скоро етнички чистих (очишћених) суседних држава."

Потписујем сваку вашу реч,сјајан коментар.

Срдачан поздрав.
Препоруке:
51
5
17 среда, 19 март 2014 13:26
Lola
pogrešan tekst 100% .....prvo 1/3 žena nisu fikus jer 5/6 muškaraca u parlamentu je isto tako fikus .
Pogledati procente o učešću u raspravi pojedinih 'fikusona' pa će biti jasnije zašto žene nisu fikus .
Druga teorija o nacionalnim manjinama je promašena 100/% .....nacionalne manjine su bogatsvo ovog naroda i ako su drugi narodi stoka , ne treba i mi da budemo.
5-6 % predstavnika nacionalnih manjina nisu opasnost za naš parlament .
Veći problem su oni koji su ušli u parlament kao Srbi a rade kao nesrbi ....tu je problem .
Препоруке:
27
18
18 среда, 19 март 2014 13:27
SuperBad
Vazda bilo.Ne najbolji, nego oni koji imaju podrsku komiteta
Препоруке:
21
2
19 среда, 19 март 2014 13:50
приви легија
Током много година у Београду нисам никада приметио приметио ниједну жену ђубретарку (отпрема смећа, а чини ми се ни у раду на грађевинама, или у градњи путева.

Зар не би требало да им се омогући равноправност и да их обавезно има 30 посто у тим и другим занимањима? Зашто само у Скупштини?

Ако припадници мањина имају привилегију да вреде више од припадника већине у добију сигурна места у Скупштини, зар не би требало забранити да имају и представнике у другим странкама. На пример, Расим Љајић, кога доста грађана цени и гласа за њега, заједно с онима који уђу у Скупштину на основу кључа чини више од само привилегованог постотка.,
Препоруке:
23
8
20 среда, 19 март 2014 13:50
Pol Korektan
Favorizovanja nac. manjina je prisutno još od Jugoslavije. Oni koji žive sa Mađarima u Vojvodini znaju da su ovi veoma zaštićeni /pratiti dešavanja u Temerinu /.
Već smo prošli lekciju iz feminizma da :'' Prvo moraš biti kao Drugi, da bi počeo da se razlikuješ.''
U feminističkoj teoriji je aktuelniji slogan ''Ne treba nam ravnopravost!'' /u smislu da ''falocentrični svet'' ili svet muškaraca ne treba svojim dekretima da određuje ženama koliko procenata one moraju da ispune da budu ravnopravne, već da to zavisi od njih i njihovog truda, napose - fer uslova za takmičenje. Kako će proći na pol. sceni - zavisi od njih! Logika je sledeća; ako žene osvoje 70% glasova u Parlamentu da li će i tada parlament da bude parlament ili ''kozmetički salon''? Dakle, tih 30% mesta za žene u parlamentu su znak retro-svesti ili perfidno oduzimanje prava ženama na više, to jest prejudiciranje njihovih moći i postavljanje limita.
Ipak, tih 30% za ove istorijske uslove u Srbiji jeste fer opcija.
Препоруке:
17
4
21 среда, 19 март 2014 13:52
Anka Krajina
@ Ендру Мартин

To ste mogli i sami primetiti, bez mojih sugestija. Najbolje da zabranite statistiku!
Prosečan životni vek u Srbiji produžen je u poslednjih deset godina za blizu dve godine (sa 69,7 na 71,6 godine kod muškaraca, a sa 75,0 na 76,8 godina kod žena).

Šta znači teza "da su žene osvojile poslanička mesta bez truda i da služe samo za ukras"?

Na trenutnoj političkoj sceni je toliko "muških fikusa" da im drugi ukras nije ni potreban!

Uostalom, pogledajte ko danas "drma" Evropom.
A nije osnovala nikakvu "žensku" partiju!

Usmerite svoj "trud" na nešto korisno za narod i državu a ne protiv žena u politici.
Препоруке:
11
17
22 среда, 19 март 2014 13:55
mapet
Mislim da bi autoru najviše odgovarao izborni sistem Islamske Republike Iran ili neke druge države zasnovane na šerijatu. Nema žena i nema predstavnika drugih naroda i religija.
Препоруке:
13
32
23 среда, 19 март 2014 14:24
k-pax
...Pa se posle čude što nikako da dobace cenzus.
Препоруке:
11
15
24 среда, 19 март 2014 14:27
nada
Aman vise, nspm kako je moguce da pustate ovakve tekstove, isti covek , slican tekst u razmaku od par dana. Vredja i uznemirava. Alo, Dveri, sklonite ovoga dok ne navucete gnev svih zena koje su glasale za vas. Dva puta glasam za vas da bi me ovaj "ugrozeni" demantovao. Nek shvati vec jednom, nije ovo 1914.god. Zar nisu svi u skupstini ukras i zar ne rade svi kako gazde diriguju? totalno pogrešne teze, kompleksi se ne leče na ovaj način
Препоруке:
21
26
25 среда, 19 март 2014 14:52
Горан Станковић
Слажем се да треба мењати изборни систем. Прво, утврдити стварни број бирача, овако испада да је рецимо 53% од проглашене листе велики број изашлих... Друго, склон сам принципу да СВАКА општина има представника у скупштини, изабраног у тој општини. Већ је дегутантно да се БИРАЈУ лидери странака и њима се делегира огромно поверење за 249 кандидата, које или знамо или не. Забранио бих предизборне коалиције и заједничке листе ( излишно је наводити пример из најновије праксе ). Кад је о дамама реч, чему уопште квоте. Ствар је, пре свега џентлмена у странкама, сви остали квалитети нису родно обојени. Имам утисак да је највеће бирачко тело ( од изашлих )пензионерско. Због васпитања и поимања државе, али чини ми се и због тога што они немају шта да изгубе. Нормално је, и свака странка, подразумева се, да ће увек и безусловно обезбедити пензије. И то поздрављам и није дискутабилно. Проблем смо ми остали. Хоћу рећи, за бригу странкама су сви који нису изашли. Или нису?
Препоруке:
17
1
26 среда, 19 март 2014 15:36
Нелојална конкуренција
Што се тиче жена, нека им буде, иначе ће нам се попети на главу, мада би оне саме могле да траже укидање квоте јер је то уствари негативна дискриминација и на неки начин увреда за њихову природну интелигенцију и енергију коју веома ценим.

Око мањина требало би због кршења принципа равноправности људи поднети захтев Уставном суду да поништи ове изборе због повреде права и дискриминације већинског народа различитим квотама за регистровање и цензусима.

Постоји могућност да се накнадним спуштањем и изједначавањем цензуса наниже донекле исправе и ови избори, мада би преферирао понављање због криминалне медијске дискриминације.
Препоруке:
15
3
27 среда, 19 март 2014 15:44
@Golotinja
Тачно тако. Западна Европа уопште не познаје (тачније не признаје) политичку категорију националне мањине. Алжирци, Тунижани, Мароканци, црнци из бивших француских колонија у Африци, сви они морају да се изјашњавају као ФРАНЦУЗИ ПО НАЦИОНАЛНОСТИ - уколико хоће да имају француско држављанство. А ако неће да се претворе у Французе, онда могу да остану у Француској као странци са картом боравка коју им полиција продужава - или не продужава. Са том картом боравка могу да раде али немају политичка права - не могу да бирају нити да буду бирани у представничка тела. Исти принцип примењују и остале европске земље.
Препоруке:
27
2
28 среда, 19 март 2014 16:09
Да
Претставници у Скупштини Србије бирани именом и презименом по територијалном принципу, да се зна коме одговарају и да шефови партија не владају земљом као мафија, а оне највеће буде диктатор.

Никакве листе или коалиције јер је то превара и изигравање воље становништва (нека споје партије).
Нема мањинских (ни већинских партија) јер то само ствара блокове и мржњу, а ништа не мења, сви смо исти и важан је програм партије.

Уосталом, шта би било да нема партија да спроводе се свађају и своју вољу, би ли директним изборима појединаца пропао свет? Јер на то се сводило и овако, на хунту неколико појединаца вечних капоа, шефова партија и као до сада "капо ди тути капи" је шеф хунте - диктатор.

А најгоре је ово сада, капо једне доминантне партије, без икакве опозиције који није директно биран (са 25% бирана некаква коалиција да се провуче приватизација политике и демократије), постаје апсолутни диктатор.

Све заједно тотално криминализован и узурпиран систем за спољну контролу земље.
Препоруке:
18
0
29 среда, 19 март 2014 16:18
drugaciji pogled
glup tekst, a zakljucak jos gluplji. posebno u delu koji govori o zenama, koje cine vise od polovine glasaca. to su nase zene, majke, sestre,cerke i mnoge od njih su sposobnije od vecine onih muskih podgojenih parazita koji se nalaze na tim stranackim listama.
Препоруке:
18
17
30 среда, 19 март 2014 16:49
Мањинац
Тачно тако. Западна Европа уопште не познаје (тачније не признаје) политичку категорију националне мањине. Алжирци, Тунижани, Мароканци, црнци из бивших француских колонија у Африци, сви они морају да се изјашњавају као ФРАНЦУЗИ ПО НАЦИОНАЛНОСТИ - уколико хоће да имају француско држављанство. А ако неће да се претворе у Французе, онда могу да остану у Француској као странци са картом боравка коју им полиција продужава - или не продужава. Са том картом боравка могу да раде али немају политичка права - не могу да бирају нити да буду бирани у представничка тела. Исти принцип примењују и остале европске земље.

Kaква глупост.
Види се да ''аутор'' не зна основне ствари. У Србији су националне мањине аутохтоно становништво - живе ту где живе и ''старије'' су од државе. Дакле, националне мањине НИСУ СТРАНЦИ, као у горе цитираном тексту.
Такав текст је глуп и шири само нетрпељивост, а није ни истинит, тако да требаш прво научити неке основне ствари, па онда пиши.
Препоруке:
9
20
31 среда, 19 март 2014 16:52
dule 1
1. "Подаци могу да варирају у промилима, али не и да прикрију чињеницу да изборни систем систематски фаворизује националне мањине, тј. систематски дискриминише Србе." - a ja gledam iste te podatke i došao sam do zaključka da se ne favorizuju stranke nacionalnih manjina (pošto su ti ljudi prošli PRIRODAN cenzus i njima niko ništa nije poklonio), već da su većinske stranke koje nisu prešle VEŠTAČKI cenzus a prešle su PRIRODAN cenzus diskriminisane (u vašem tekstu DSS, SRS, Dveri, a bogami i LDP, URS, Restart, njih ste verovatno slučajno zaboravili). Objašnjenje zašto imamo VEŠTAČKI cenzus postavljen tako visoko znamo - stabilnost, a isto tako znamo i da od te stabilnosti baš i nemamo mnogo vajde.
Препоруке:
11
2
32 среда, 19 март 2014 16:52
dule 2
2. "Захваљујући фаворизовању жена, у Скупштини нам седе жене које немају никакво политичко искуство ни знање, него служе само за украс. Фактички и јуридички, дискриминисани су мушкарци." - a opet žena u poslednjem sazivu parlamenta nešto više od 80 (~1/3) iako ih u zemlji ima oko 1/2. A za ukras služi, kao što je neko već spomenuo, 5/6 poslanika.

3. "И заиста, Србија је политички нестабилна. О томе сведочи и чињеница да су ово били чак седми ванредни избори. Изборни систем је удешен тако да су систематски дискриминисани они који су стуб Србије као политичке заједнице: Срби и мушкраци." - i za kraj, fantastičan fijasko - pre dve rečenice apsolutno tačne. Treća (zaključak) nikako - tih Srba muškaraca u parlamentu imate više od 50%, a u vrhovima stranaka gde se donose odluke više od 90%.

Moj zaključak - upravo nam zemlju vode ti navodno diskriminisani. Kako je vode vidimo i sami.
Препоруке:
11
4
33 среда, 19 март 2014 17:44
За Мањинца
1.
- Немци из Алзаса и Лорене су аутохтоно становништво и вековима живе у Алзасу и Лотарингији коју су Французи прекрстили у Лорену.
- Италијани у Савоји су аутохтоно становништво и вековима живе у Савоји која је некада била независна држава.
-Бретонци су аутохтоно становништво и вековима живе у Бретањи која је некада била независна.
-Корзиканци су аутохтоно становништво и вековима живе на Корзици.
-Баски су аутохтоно становништво и вековима живе у земљи Баска.
И сви они морају да се изјашњавају као ФРАНЦУЗИ ПО НАЦИОНАЛНОСТИ АКО ХОЋЕ ДА ИМАЈУ ФРАНЦУСКО ДРЖАВЉАНСТВО јер је Француска милом или силом припојила Алзас, Лотарингију (Лорену), Бретању, Корзику, Савоју својој територији.
Препоруке:
25
3
34 среда, 19 март 2014 17:59
@Мањинац
2.
Алжирци су у Алжиру аутохтоно становништво али је Алжир 2 века био територија француске државе а неколико генерација Алжираца су били француски држављани јер су живели на територији Француске.

Када је Алжир добио независност, ти Алжирци (Тунижани, Мароканци...) који су кроз неколико генерација живели у Француској (у метрополи или у колонијама) и морали да се изјашњавају као Французи по националности јер су имали француско држављанство, могли су да бирају: или да и даље буду француски држављани али онда морају да се и даље изјашњавају као Французи по националности, или да постану Алжирци, Тунижани, Мароканци по националности али онда губе француско држављанство.

Већина припадника бивших француских колонија је изабрала прво решење. То је случај фудбалера Зинедина Зидана (Алжирца који се изјашњава као Француз јер жели да има француско држављанство), бивше министарке Рашиде Дати (Мароканке која се изјашњава као Францускиња јер жели да има француско држављанство), итд.
Препоруке:
15
3
35 среда, 19 март 2014 18:01
Да
Није наш проблем у минималној квоти за жене, заиста не треба на томе инсистирати. Треба то оставити њима. Када се више укључе и стекну озбиљно демократско искуство, где се свака реч мери и где се у дискусијама мора бити парламентаран неће се догађати чисто навијачки изливи каквих је било некада. Ни мушкарци ту нису бољи, видело се у и овој кампањи.

Наш главни проблем је да је цео изборни систем у суштини затвор, непомична црна рупа и обична фарса од демократије која рађа само проблеме, мржње, не-ефикасност и девијације.

Пројектован је и уведен са стране, да држава буде споља лако диригована диктатура појединаца под контролом. Не само између избора него континуално.

Крунски доказ су посланици које плаћа народ. Нису бирани лично, постављени су од шефова са групних листа - чиновници без слободе мишљења и гласања.

Одани шефовима уместо превасходно бирачима, своде се на обичне чуваре њихових интереса под ДНЕВНОМ КОНТРОЛОМ пар, а сада једног појединца.

Где је ту демократија?!
Препоруке:
16
0
36 среда, 19 март 2014 18:10
!способност да се буде ...
среда, 19 март 2014 drugaciji pogled
... mnoge od njih su sposobnije od vecine onih muskih podgojenih parazita


Да, на пример гђа Славица Ђ.-Д. (СПС) стварно је способнија од већине посланика: обезбедила је себи неколико плата и више уговора о консултовању (укупно више од 5.000 евра месечно), и привилеговане и масне послове свом мужу из "Галенике" (извор: наши медији). Способна, нема шта!
Препоруке:
16
3
37 среда, 19 март 2014 18:26
За Мањинца
P.S.
За твоју информацију НАПОЛЕОН је Италијан, породица Буонапарте је пореклом из Тоскане, али пошто је Наполеон рођен на Корзици 15. августа 1769, годину дана пошто је Француска припојила Корзику својој територији, то је Наполеон постао Француз.
Крштен је иначе као НАБУЛИОНЕ јер се његово име тако изговара на корзиканском језику и тако је записано и у матичним књигама у цркви у Ајачију, на Корзици, где је рођен.
Тек касније, као француски генерал и император, почео је да се потписује као Наполеон.
Препоруке:
14
1
38 среда, 19 март 2014 18:33
Боб
@Anka Krajina

Добро, пошто су мушкарци и жене равноправни, а јесу, зашто пристајете на потцењивачку и понижавајаћу квоту од 30%? Ваљда треба да имате 50%, ако се не варам?

Значи, признајете да су мушкарци 70/30=2,33 пута способнији, паметнији, бољи, итд од жена?

-Тако је то кад неко хоће да бори за либералне и хуманистичке вредности - обавезно испадне глуп. Можда је и покварен, тј. плаћен.
Препоруке:
17
5
39 среда, 19 март 2014 18:36
Боб
Uostalom, pogledajte ko danas "drma" Evropom.


Ако мислите да она хитлеровка дрма Европом, онда не знате ништа о политици.
Препоруке:
12
3
40 среда, 19 март 2014 19:07
Anka Krajina
@ Боб
Ta "ponižavajuća kvota od 30 %" ne dopušta vama "ugroženima" da usvojite šerijatsko pravo u srcu Evrope!
I samo utoliko je značajna.
Koliko ste "bolji i pametniji" dokazujete svaki dan pa i ovako nebuloznim komentarima.
Izabrali ste supermena, boljeg i ne zaslužujete!
Препоруке:
9
13
41 среда, 19 март 2014 19:09
nn
Za ove koji trabunjaju o Francuskoj molim da se osveste. Bilo je tih apsurdnih predloga i pre ovde. Ti genijalci se svojim idejama odricu srba u Crnoj Gori, koji prema njihovim idejama mogu biti samo Crnogorci, Srba u Bosni, koji moraju postati Bosanci prema idejama ovih genijalaca, Srba u Hrvatskoj, koji moraju postati Hrvati prema idejama ovih genijalaca. Mislim da su ovi primeri sasvim dovoljni da zacepe usta ovim brbljivcima.

Sto se tice zenskih kvota slazem se sa ljudima koji tvrde da su kontraproduktivne i da samo podsticu negativnu selekciju zena koje ucestvuju u politickom zivotu. Cini mi se da je objavljen jedan tekst sa tom tezom. Medjutim, treba samo pogledati prethodni tekst ovog autora pa shvatiti zasto neko insistira na postojanju kvota. On bavljenje politikom koje je intelektualna delatnost pokusava svesti na zivotinjsko takmicenje gde pobedjuje "alfa muzjak". Koja je svrha politike ako je to samo borba za vlast a ne borba ideja?
Препоруке:
11
6
42 среда, 19 март 2014 19:12
nn
Да кренемо од најочигледније: мушкарац је у просеку виши од жене. То је значајна предност. Више особе имају склоност да доминирају. Није никакво чудо што су наши политичари углавном високи мишкарци. Натпросечно су високи скоро сви политичари у Србији: Александар Вулин, Александрар Вучић, Борис Тадић, Бошко Обрадовић, Велимир Илић, Владимир-Беба Поповић, Влајко Сенић, Војислав Коштуница, Војислав Шешељ, Вук Драшковић, Драган Ђилас, Драган Шутановац, Зоран Живковић, Игор Павличић, Ненад Чанак, Oливер Дулић, Расим Љајић, Слободан Милошевић, Toмислав Николић, Чедомир Јовановић и многи други. Висина је значајан чинилац у свим сегментима јавног и приватног живота, поготово у политици.

A komicnost ovog citata mislim da ne treba posebno obrazlagati. Navescu samo jedno ime - Putin. Covek je na celu jedne od najmocnijih drzava sveta a znatno je nizi od npr. Nikolica koji je jedino u stanju da bude marionetski predsednik banana republike. Pametnom dovoljno.
Препоруке:
15
1
43 среда, 19 март 2014 20:05
Велизар М. @nn
Сагласан. Уштедесте ми време за писање коментара.
Препоруке:
5
0
44 среда, 19 март 2014 21:52
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Onovna manjkavost izbornog sistema je glasanje za nosioce lista, koji posle imenuju odredjen broj unisonih poslanika, a da ne govorimo o tome da pojedini regioni u Srbiji nemaju ni jednog predstavnika, a oni koji i imaju "predstavnika" vide ga na nekoj slavi, ili eventualno na godisnjem odmoru, ako ne ode na Tibet da planinari.
Sve ostalo dolazi posle.
Podrzavam i vise zena u parlamentu. Podrzavam i predstavnike nacionalnih manjina, ali one koje ce delegirati nacionalna manjima, pa ako im odgovara, recimo muslimanima, da ih predstavlja neko ko zivi u Beogradu, a u Novi Pazar zalazi po potrebi - od volje im. Takodje bih predlozio da i svaka verska zajednica zakonski mora da deligira bar jednog predstavnika, a u protivnom da izgubi privilegije javnog obracanja putem medija.

Vrlo je lako uvesti red, samo ako se hoce, a nece se.
Препоруке:
11
0
45 среда, 19 март 2014 21:57
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Zaboravio sam da kazem jos nesto o nacionalnim manjinama. Onoliki procentualnih mesta, koliko su procentualno zastupljeni u stanovnistvu Srbije, ili najmanje jedno mesto. Tako bi se izbegli bojkoti popisa od siptara, a ako bas hoce 0% u parlamentu neka izvole.
Препоруке:
10
1
46 среда, 19 март 2014 21:58
@nn
1.
По тим правилима која ви иронично називате "генијалним" а која су једноставно државотворна, Црногорци никада не би били самопроглашени за народ. А пошто се то већ допустило, онда се треба борити да Црна Гора буде држава два равноправна НАРОДА - "Република Срба и Црногораца", као што је 1918. створена "Краљевина Срба, Хрвата и Словенаца." Срби као национална мањина у Црној Гори је крајње понижавајући статус.

Друго, Срби у Босни имају своју државу - Републику Српску према томе нису национална мањина у БиХ.

Треће, Срби у Хрватској треба да се боре за статус равноправног народа, тј.Хрватска би требало да буде "Република Срба и Хрвата". Статус који сада имају директно води у њихов потпуни нестанак са те територије.Мањински статус за Србе у Хрватској је понижвајући и погубан за њихов опстанак.
Препоруке:
6
5
47 среда, 19 март 2014 22:01
@nn
2.
С друге стране, у Србији би пре свега требало укинути „генијално“ правило (које постоји само у нашој земљи) да свако сам одређује своју националност „према осећању“. Таква невиђена глупост нигде не постоји.
Статистички пописи становништва служе да се региструју ЧИЊЕНИЦЕ а не ОСЕЋАЊА. Те чињенице су посебном методологијом прецизно дефинисане. Тачно је одређено шта се подразумева под школском спремом, брачним стањем, имовинским статусом, националношћу.... Прецизно су дефинисани и спорни случајеви (развод у току, сви испити положени осим дипломског, родитељи различитих националности, итд). И као што је незамисливо да неко у рубрици „школска спрема“ напише да је „академик“ мада има само основну школу „јер се он осећа као академик“, исто је тако незамисливо – у нормалним државама – да неко једне године буде Србин, следеће године Мађар а кроз пар година Влах – „јер се он тако осећа“. А код нас се управо то дешава.
Препоруке:
10
4
48 среда, 19 март 2014 22:13
@nn
3.
Власт уопште не зна који народ ће живети у овој земљи кроз пет година кад буде следећи попис, јер ће то зависити од „осећања“ житеља у том тренутку.

Укратко, извођење националности из држављанства ишло би само у прилог Србији. Да додам да је то случај и у САД. Ко добије америчко држављанство аутоматски постаје Американац. Може да прича како је ПОРЕКЛОМ Ирац, Грк, Пољак, Србин..., може да слави Дан Светог Патрика, или Дан Шајкаче, али МОРА ДА СЕ ЗАКУНЕ НА ВЕРНОСТ АМЕРИЦИ.

Применом овог универзалног правила Србија би коначно била оно што јесте – држава Срба, народа који ју је створио.
Препоруке:
7
4
49 среда, 19 март 2014 22:29
фристајло
У тексту има и тачних, и нетачних теза.
Права мањина да са мањим бројем гласова и нижим цензусом уђу у Парламент су, као, заштита њихових права...
Чему то, ако је ово грађанска држава? Зар не могу та своја права да штите кроз странке анационалног опредељења, од којих Србија не може главу да дигне?
Провидно, и јасно је о чему се ту ради- о системском осујећивању Срба да се највише питају о томе- како треба водити сопствену државу.
Што се "женских" квота тиче- већ сам говорио о томе. Жене је лакше застрашити- то је један разлог. Послушније су, по својој биолошкој природи, устројству и психолошки подложније.
Већи је проблем то што је и њихов састав тако филтриран, да их је лако контролисати.
Квота је коректна, смислена и добар механизам заштите права; проблем је у начину селектирања, који нема много везе са политичким, моралним и умним капацитетима кандидаткиња, већ се то мери другим аршинима.
наставак...
Препоруке:
6
1
50 среда, 19 март 2014 22:36
фристајло
наставак...
Могао бих као из рукава да набројим барем 100 жена, које бих жарко желео да видим у Парламенту, и које би га брзо препородиле и вратиле му изгубљени углед.
Но, оне ту прилику неће добити, док год се овај народ не научи да препознаје квалитет, мудрост и моралност, а за то се нико тренутно не брине.
Замислите у Парламенту једну Милу Алечковић? Богдану Кољевић?
Ану Радмиловић?
Прочитајте ко све ради и сарађује са Другим програмом РТС-а, и погледајте њихове емисије из културе, о филозофији, које се емитују у намерно лошим терминима; постаће свима јасно о чему говорим.
Није проблем у квотама, већ о злоупотребама, које су системски осмишљене...
Препоруке:
12
0
51 среда, 19 март 2014 23:25
zoki
DOBRO DOSLI U EVROPSKU UNIJU!!!!!!!OVO JE SAMO POCETAK,BICE JOS MNOGO GORE!!!!tako mi vec decenijama zivimo u evropu po pravilima koji favoriziraju sve i svakog,ali nikako majoritet ljudi.JOS JE GORE KAD JE U PITANJU ZAKON..manjine za isti kriminal dobijaju upola manje kazne od majoriteta.u politici a u preduzecima mora biti mnogo zena,vecinom zato sto su zene,a ne sposobne za tu poziciju..ITD..ITD...sve se to desava u takozvanom pozitivnom ambijentu..demokratija je ono sto ti oni kazu,nesmes nista i protiv nikoga nista da kazes,a kamoli aktivno (bez upotrebe sile )da radis..jedino sto se sme i radi je pljuvane po hriscanstvu,muskarce i patriote..a to je samo pocetak,BICE MNOGO GORE!!!TO JE DEMOKRATIJA KOJA VAS CEKA!!JOS JEDNOM:DOBRO DOSLI!!!!
Препоруке:
9
0
52 четвртак, 20 март 2014 00:18
Ружичасти пантер
1.
Зашто постоје квоте само према полу и етничкој припадности а не према неким другим карактеристикама ВЕОМА БИТНИМ за процес одлучивања у једној заједници? Рецимо:

(А) Квоте ПРЕМА ГОДИНАМА СТАРОСТИ. Квоте за младе од 18 до 30 година (на младима свет остаје), квоте за оне од 30 до 50 година (зрели и у пуној снази), квоте за оне преко 50 година (искуство и мудрост).

(Б) Квоте према ЗАПОСЛЕНОСТИ. Квоте за незапослене (међу њима има много паметнијих и стручнијих него међу запосленима), квоте за запослене (међу њима има много везароша и незналица).

(В Квоте према МЕСТУ ЖИВЉЕЊА. Квоте за сељаке (становници градова их често ниподаштавају и дискриминишу мада нам живот зависи од њих јер нас сељаци хране), квоте за становнике градова.
Препоруке:
6
1
53 четвртак, 20 март 2014 00:22
Ружичасти пантер
2.
(Г) Квоте ПРЕМА СТЕПЕНУ ШКОЛСКЕ СПРЕМЕ. Квоте за неписмене (писмени их ниподаштавају мада међу неписменима има многи оних који су паметнији од неких доктора наука), квоте за оне за основном школом (исти случај као за претходну квоту), квоте за особе са високом спремом, квоте за мастере и квоте за докторе наука.

Шта рећи на крају? СИСТЕМ КВОТА, БИЛО ДА ЈЕ УПОТРЕБЉЕН ИЛИ ЗЛОУПОТРЕБЉЕН, ПРЕДСТАВЉА ЈЕДНУ ВЕЛИКУ (ПОМОДНУ) ГЛУПОСТ.
Препоруке:
8
3
54 четвртак, 20 март 2014 10:32
Радознао
Стварно, зашто не постоји квота од 30 % за МЛАДЕ? Најправичније и најбоље би било да у Скупштину и сва остала представничка тела обавезно уђе:
30% жена,
30% МЛАДИХ,
10% сељака,
10% незапослених,
10% представника националних мањина
10% инвалида

А шта са осталима који су Срби, мушкарци, имају више од 30 година, нису сељаци, нису инвалиди и имају неки послић или су пензионери - шта са њима?
Па ништа. Зашто би се они уопште питали за било шта?
Да не заборавим. И у све управне одборе свих јавних предузећа и свих банака, и уопште свугде где се доносе било какве одлуке, треба установити горе наведене квоте.
То је једини начин да Србија процвета.
Препоруке:
4
2
55 четвртак, 20 март 2014 11:23
nn
@@nn

To pravilo je pokusao da uvede jos kralj Aleksandar kada je ukinuo sve nacionalnosti i proglasio ideologiju integralnog jugoslovenstva. Videli smo kako je to proslo. A pretpostavljam da Vam se tako nesto ne bi dopalo.
I zasto Crnogorci ne bi mogli biti proglaseni narodom? Naprotiv, upravo su zahvaljujuci takvom poimanju nacionalnosti nastali danasnji Crnogorci. Do formiranja komunisticke CG Crnogorci su postojali samo u geografskom smislu. Onda je za potrebe republike CG formirana crnogorska nacija, koristeci vase pravilo.
I molim budite dosledni. Ako je u Srbiji jedino dozvoljena nacionalnost Srbin, vasa ideja, zasto onda govorite o CG, BIH, Hrvatskoj kao drzavama vise naroda. Sve te drzave imaju jedno drzavljanstvo, crnogorsko, bosansko, hrvatsko, prema Vasoj ideji mogu imati samo jednu nacionalnost. Zelite da u Srbiji izvrsite asimilaciju, ali da drugima zabranite da prema Srbima sprovode istu politiku koju biste da sprovodite u Srbiji. Zanimljivo glediste moram priznati.
Препоруке:
7
2
56 четвртак, 20 март 2014 12:12
prilagođavanje
Jednom je za 8. mart dom zdravlja u M. počastio svoje dame izletom u okolinu, gde su degustirale razna pića u hotelu. Bilo ih je podosta, pedesetak. U povratku su zamolile vozača Perišu da zaustavi, kako bi eliminisale višak tečnosti. Periša je poslušao. Oklevao je trenutak, pa je i on čučnuo...
Препоруке:
8
0
57 четвртак, 20 март 2014 12:52
Pol Korektan
@Fristajlo
U Vašim opažanjima se prepliću ''zdravorazumski'' sa principijelnim stavovima. Npr; sasvim je u redu da u jednoj državi u kojoj odlučuju građani, sistem favorizovanja nac. manjina deluje anahronično.Zatim sledi jedna rigidna muško-šovinističku opseravaciju o tome kako su žene podložne autoritetima i poslužne i ostala nagvaždanja. Treba Nataša Kandić da Vam zvekne šamarčinu pa da vidite realnije svoj svet mašte glede žena i njihovog karaktera.
Da je poželjno videti G-đicu Bogdanku u parlamentu - nema sumnje. Ali za Alečković Junior i Radmilović Junior nismo sigurni jer one se još pol. oblikuju s tim što Ana još ima šanse da se poput Vas prikloni - ili *slobodnom stilu*/kojem je kao osoba sa umetničkim sklonostima bliža/ ili kao, npr. Bogdanka principijenom stavu o politici kao nauci. O G-đi Alečković mislimo da je navikla da na jeftin način podilazi masama. Prekasno.
Препоруке:
1
4
58 четвртак, 20 март 2014 14:48
@nn
1.
Мислим да се нисмо (сасвим) разумели.
Пре свега правило да се националност изводи из држављанства није моје правило. А није ни правило Александра Карађорђевића.То је правило на основу кога су конституисане СВЕ западноевропске државе и САД. (Узгред и Турска и многе азијске државе али да не компликујем ствари).
Препоруке:
5
2
59 четвртак, 20 март 2014 14:50
@nn
2.
О чему се ради? Стварање европских држава какве ми данас познајемо је релативно новијег датума. Још у 18 и 19. веку Европа је континент са безброј кнежевина, грофовија, војводстава, краљевина... и бројним народима или етницитетима – како хоћете. Да ли треба да вас подсећам на Прусе, Баварце, Саксонце, Бретонце, Венете, Савоајаре (или Савојце), Алзашане, Ломбарђане.... Сви су они избрисани са историјске сцене и претопљени у Немце (Пруси, Баварци, Саксонци...), Французе (Бретонци, Савојци, Корзиканци, Баски, становници Грофовије Ница....), Италијане ( Сардињани који до 1859 имају Краљевину Сардинију, Ломбарђани који 1800. имају Републику Ломбардију, Миланези који до 1859. имају Миланско војводство, Венете који имају Венецијанску Републику...). Овде престајем са набрајањем јер би то захтевало неколико хиљада знакова.
Препоруке:
4
3
60 четвртак, 20 март 2014 14:52
@nn
3.
Сви ти европски народи/етницитети су асимиловани/избрисани а створене су државе које су себе прогласиле за ЈЕДНОНАЦИОНАЛНЕ. Па да ли су то заиста? Разуме се да нису али устави и законодавства тих држава су доследно спровели ту фикцију кроз све државне структуре. Правило је „једна држава-једна нација“. Или си странац или си припадник француске, немачке, италијанске, америчке...нације.
Што се мене тиче, ја једноставно констатујем да је то правило које се примењује у Европи - континенту на коме се налази и Србија. Примењују га државе које су не само национално већ и расно хетерогене као последица своје колонијалне прошлости. Белгија је пуна црних „Белгијанаца“, потомака црнаца из белгијског Конга, Португалија црних „Португалаца“, потомака црнаца из Анголе, Француска је пуна црних, жутих, смеђих „Француза“, потомака колонизираних Алжираца, Мароканаца, Тунижана, Чађана, Индокинеза... Али сви су они Белгијанци, Португалци, Французи и морају као такви да се изјашњавају.
Препоруке:
2
2
61 четвртак, 20 март 2014 14:55
@nn
4.
Да се вратим на Србију и примедбу о мојој недоследности.
Пре свега је трагична историјска грешка стварање Југославије жртвама ИСКЉУЧИВО СРПСКОГ НАРОДА. Случај непознат у историји. Живео сам дуго у З. Европи али странцима нисам могао да објасним да је српски војник ратовао на Сочи и у Крајинама не зато да би створио Велику Србију већ да би ослободио словенску браћу. Нису ми веровали. То уосталом ни данас у Европи нико не верује. Они то једноставно не могу да схвате. Али та грешка је учињена а комунистичка теза о Србима као поробљивачком народу омогућила је да се та почетна грешка финализује. Створене су државице на територији коју су од Турске и Аустро-Угарске ослободили само Срби –не ни Словенци, ни Хрвати, ни Македонци, ни Бошњаци. Само Срби. И сада су Срби у тим њиховим државицама омражена и прогањана мањина. Шта у тој ситуацији значи бити доследан?
Препоруке:
5
1
62 четвртак, 20 март 2014 15:01
@nn
5.
Почињене грешке се могу само делимично исправити тако што би те државице, створене на територији коју су Срби ослободили, биле федерално устројене као државе два равноправна народа – Срба и Хрвата, Срба и Црногораца, Срба и Македонаца. Рецимо, српска националност а држављанство Савезне Републике Србија и Црна Гора.
Препоруке:
2
1
63 четвртак, 20 март 2014 15:46
брм
@nn
твоји предлози су јако мудри али су државе на које желиш да примениш свој двонационални концепт превелике.. Превелика је Црна Гора за само два народа.. подели Црну Гору више држава по племенима, па у сваком да буде по два народа са дводомном скупштином, ротирајућим председницима и етничком кључу при одређивању чобана за чување оваца. а у Бањанима и тродомном (Срби, Црногорци и Херцегошњаци)
Препоруке:
3
0
64 четвртак, 20 март 2014 18:31
@брм @nn
Хвала ти на комплименту али предлози нису моји. Тако функционишу европске државе (и државице као што су Белгија, Монако, Луксембург).

Него твоје идеје су врло мудре и што је најважније имају велику шансу да се остваре у скорој будућности на остацима онога што је некада била држава Србија.

Тако ће Војвођанери имати тродомну скупштину за Сремце, Банаћане и народ Бачке, затим две аутономне покрајине једну за Мађаре а другу за Румуне, и град Нови Сад који ће имати посебан статус.
Оно што је некада била Шумадија имаће у почетку петодомну скупштину - за Бугаре, Хрвате, Бошњаке, Албанце, Прешевце (а можда и Србе ако их уопште буде).
Али не треба ситничарити. Тај број народа треба флексибилно поставити како би се у будућности могао неограничено повећавати.
Препоруке:
3
0
65 петак, 21 март 2014 15:17
Zorka
E, moj Vlastimire Đorđeviću - pobrkali ste lončiće. Pravo pitanje je zašto po istom principu(koji važi za manjine)ne ulaze u parlament naše stranke sa Kosova i Metohije. Ovako Srbi sa KiM nigde nisu zastupljeni.
Otpisaću Vaše pisanje kao pokušaj ironije. U suprotnom se pitam gde živite i šta čitate
Препоруке:
2
0
66 понедељак, 24 март 2014 23:08
slavoljub biocanin
prvo i najvaznije pitanje,koje prevazilazi sva druga pitanja,da li u skupstini glasaju poslanici,po svom ubedjenju,ili glasaju po stranackoj pripadnosti.ako glasaju po stranackoj pripadnosti,ono sto im rukovodstvo stranke odredi,takva skupstina nije demokratska,a nije ni u interesu naroda.pitanje koje ste pokrenuli je znacajno,ali samo ukoliko je ispunj-en prvi uslov koga smo istakli napred.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер