субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Којим путем до обнове и развоја земље

Kоментари (42) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 06 јун 2014 00:13
Veritas Triumphus
Lep i veoma dobar clanak, ali kome se ti obracas za obnovu....mislim da je prava adresa CESID :).....kako i zasto, pa pitaj vodju, on je taj koji je dao jednom coveku koji broji listice svake 4 god da rukovodi parama i donacijama za obnovu....koji bre inzinjeri i strucnjaci, mi imamo blagojevica cesid supermena! :)
Препоруке:
38
1
2 петак, 06 јун 2014 00:39
Marko Gay
Za pocetak, mogli biste POTPUNO ZABRANITI STUDIRANJE NEZAPOSLENIM LICIMA.

Takva zabrana bi dovela do preusmeravanja fakulteta u Srbiji na ono sto je danas potrebno da biste se uspesno takmicili u svetu: a to je permanentno ucenje, uz rad.

Takodje, ucenje bi bilo mnogo efikasnije, posto zaposleni studenti po prirodi stvari imaju praksu, koja je neophodna da biste nesto dobro naucili.

To bi povecalo i kvalitet nastave na fakultetima, zato sto zaposleni studenti ne bi imali ni vremena ni novca za tracenje.

Za mnogo buducih kurentnih zanimanja nije potrebno dugo pocetno skolovanje -- ovakav sistem suzbio bi opsednutost formalnim titulama koja danas postoji u Srbiji.

Postoji i nada da bi smanjio broj studenata koji se opredeljuju za neprakticne smerove.

Da bi uspela, skolska reforma bi morala biti pracena zakonskim ogranicenjem radnog vremena. Sto bi izazvalo porast zaposlenosti i rast produktivnosti po satu, zbog obrazovanije radne snage.
Препоруке:
8
29
3 петак, 06 јун 2014 00:42
Здравко
Велики српски пријатељ и наш брат и сапатник, Арчибалд Рајс је у свом тестаментарном дјелу "Чујте Срби!" појаснио узроке, ситуацију и могућа ријешења великих српских проблема у декади након Великог рата. Све таксативно и тачно и поучно. Наши српски вајни политичари прогласише га лудим и заборавише. Нажалост узроци пропасти и назнаке катастрофе у његовом дјелу нас нису заборавиле. Тако ће бојим се завршити и настојање ових сјајних аутора који су нас почастили конкретним плановима и смјерницама чупања из овог амбиса. Основна претпоставка усвајању овог Манифеста Спаса,је да људи који одлучују имају бар и зеру националне одговорности и образа и части. Оно што су до сада показали не улијева ни мрву наде. Али, на крају, можда то и није лоше!Ова природна катастрофа је пробудила из дубоке летаргије народ. Масе су претворене у лунпен пролетеријат. Људе који немају више шта да изгубе. Тромост и неефикасност, плитки маркетиг и још плићи планови ће неминовно довести до протеста. А онда ком обојци!
Препоруке:
26
1
4 петак, 06 јун 2014 00:54
Marko Gay
Druga vazna stvar je da drzava svakom obezbedi kucu ili stan.

Koji ne bi bili besplatni, jer bi drzava naplacivala kiriju od stanara, i tako polako vracala svoje pare.

Ako su pri parama, stanari bi stan ili kucu mogli otkupiti po trzisnoj ceni, cime bi drzava brze povratila svoje pare.

A ako stanari imaju malo para a mnogo ambicije, mogli bi stan otkupljivati i parce po parce, placajucu stanarinu na neotkupljeni deo.

Ko nema da otkupi a nema ni da plati stanarinu, dobijao bi socijalnu pomoc za prezivljavanje, pa i za tu stanarinu.

A odakle drzavi novac da izgradi tolike kuce i stanove? Pa nastampas. Ako nastampan novac ulozis u stanove a ne u potrosnju, novac nece izgubiti vrednost.
Препоруке:
19
17
5 петак, 06 јун 2014 01:06
заиста
Одличан и озбиљан текст.
Препоруке:
25
2
6 петак, 06 јун 2014 06:29
Dragan
Nema i neće biti obnove zemlje i boljeg života bez oslobađanja od zapadne okupapacije i slugeranjskog mentaliteta okupatoru. Ukoliko zemlja (a sada i zabludeli i sluđeni) narod ne napravi zaokret od pogubnog puta ka Evro-atlanskim integracijama i ne okrene se Evro-azijskim integracijama - nema obnove i nema boljeg života - živeće se i dalje ovako bedno kako se živi bez ozbira na sve priče političara i bijice i lavine laži koje dolaze sa zapada.
Препоруке:
28
1
7 петак, 06 јун 2014 07:52
ел србињо
идеална прилика да руске банке (кредитима са повољном каматом) замене пљачкашке банке са запада.
Препоруке:
24
1
8 петак, 06 јун 2014 08:05
Бошко
Да се штета не би поновила прво треба елиминисати штеточине.
За непуне две године штеточинске "власти" СНСоваца имали смо

- сушу прошле године (+ милијарду евра)
- поплаву ове године (+ милијарду евра)
- "најезду скакаваца" (1000 нових СНСоваца дневно)
- + 6 милијарди јавног дуга
Препоруке:
22
3
9 петак, 06 јун 2014 09:33
sokrat
Sparta je uvek imala dva kralja.
Po ugledu na Spartu Srbija bi trebala imati dva prmijera, dva predsednika, po dva ministra za svaki resor, dva direktora svih javnih preduzeća, dva gradonačelnika itd.
Na taj način bi se rešio problem nezaposlenosti i postigla maksimalna efikasnost jer bi drugi radio kada prvi odmara. Jedini uslov je da nikada ne smeju biti u isto vreme na istom mestu, što je jako dobro jer je teško organizovati dva atentata istovremeno.
Ali pošto smo Srbi moj pravi predlog bi bio da ih ipak bude po tri.
Препоруке:
6
18
10 петак, 06 јун 2014 09:36
sokrat
I na kraju ono najvažnije.
To bi bilo potpuno besplatno jer bi svi oni delili jednu platu od koje da budemo iskreni mogu dvoje da žive.

Priznajte da je ideja super.
Препоруке:
7
17
11 петак, 06 јун 2014 09:56
...
Мудар и конструктиван текст. Али и врло добри и занимљиви додаци и предлози коментатора.
Препоруке:
15
1
12 петак, 06 јун 2014 09:58
vanja
Izvanredan tekst. Posebno mi se dopalo ovo: u komentaru agencije Rojters iz Zagreba 4. maja o.g. zaključuje se da je pad hrvatske privrede „sumorna poruka da EU ne može da pruži prosperitet“ zemljama kandidatima.

Svako ko je normalan bi ovo shvatio vrlo ozbiljno!!!
Препоруке:
27
1
13 петак, 06 јун 2014 10:04
Мила
Да би се применио концепт који предлажу аутори овог сјајног чланка, потребно је да државна власт буде слободна и храбра да самостално доноси најважније одлуке.
Рекла бих, знајући их, да је то најслабија карика у том ланцу обнове и развоја. Иначе, слажем се да Србија има снаге да се подигне и обнови, и то ће се десити, пре или касније. Што пре то боље.
Препоруке:
24
1
14 петак, 06 јун 2014 10:13
jov.o
citat: O stranim donacijama i pompezno najavljenim „donatorskim konferencijama“ 2001. godine, najkritičnije je govorio tadašnji premijer Đinđić, nazvavši sve to ”farsom”.

Mučno je čitati danas to što piše u linkovanom delu. Prava tragedija je da nedorasla srpska elita ništa nije naučila iz proteklih 13 godina, od Đinđića do Vučića
Препоруке:
22
1
15 петак, 06 јун 2014 10:20
грађевинац
грађевинска индустрија може да извуче српску привреду из кризе, ако се подрже домаће фирме и ако се плаћају извршени радови, то је сто посто сигурно
Препоруке:
16
1
16 петак, 06 јун 2014 10:26
slučajno prolaznik
Vrlo zanimljivo štivo, naročito podsećanje na blagovremena upozorenja (linkovi) koja nije imao ko da čuje. Oko Razvojnog fonda - ne može biti pravog razvojnog fonda u okupiranoj zemlji! Njima ne treba da se vi razvijate, već da stagnirate u jadu i bedi, jer vas je tako lakše kontrolisati. Hoćete plate i penzije - uzmite kredit; hoćete kredit - predajte zemlju, vodu, vazduh, ljude, zdravlje, kulturu, identitet,...(dopunite sami). I to je to.
Препоруке:
25
1
17 петак, 06 јун 2014 11:05
marija
Odlično napisano, ima tu dosta zanimljivih stvari. Predlozi podrazumevaju ozbiljnu državu koja vodi ozbiljnu politiku. Treba biti veliki optimista pa očekivati od OVIH da nešto od ovoga primene. Ali bar sad ne mogu da kažu da im niko ne nudi suvisle predloge.
Препоруке:
20
1
18 петак, 06 јун 2014 11:08
p.s.
Što se tiče solidarne stambene izgradnje, realna cena kreće se oko 300-330 € po m2 ukoliko opština obezbedi infrastrukturu i potrebne građevinske dozvole.

Pa koliko se ugradjuju u cenu banke i posrednici da bi ona došla do 1600-2400 evra u Beogradu? Strašno
Препоруке:
9
2
19 петак, 06 јун 2014 11:45
Дабић
Похваљујем поштоване ауторе што су прво разговарали са струком па тек потом написали овај план развоја, камо среће да се тако ради не би били овде где смо. Има ту више занимљивих предлога, ја бих се задржао на развоју воћарства у западној Србији, што добро познајем; на овом простору може се уз паметна и невелика улагања добити за кратко време на хиљаде и хиљаде тона јабука, крушака, шљива, трешања, јагодичастог воћа, од малине до ароније, гљива и лековитог биља, које све ђутуре можете продати Русима за добру цену, јер су производи из овог краја на цени. И ето девиза за државу, ето зараде трговцима, ето посла за народ, свима добро. Ово исто важи за сточарство, природа је створила све услове, само памети нема. (уредите већ једном противградну одбрану! пар хиљада нових ракета је много јефтиније од штете коју сваке године град направи штету у милионима евра само у ариљском и ивањичком крају, а где је чачански, драгачевски, пожешки?!) ...
Препоруке:
24
1
20 петак, 06 јун 2014 11:46
Дабић 2
Дајте да овај народ нешто ради, хоће народ да ради, овде се многи људи из града враћају на село, нема више леба у граду све су фирме пропале а и које раде мале су плате, не може да се живи од цркавице. На селу уз паметно улагање и стручну помоћ, а хвала Богу имамо стручњаке за аграр које нико ништа не пита па тако и пролазимо, и уз одговарајуће мере заштите може да се направи чудо и да се сва ова младеж запосли за добру плату.
Још ће бити народ здравији, јешће домаћу здраву храну, а не овај отпад који увозе, који ни мачке више неће да једу. Ако има имало памети у влади, послушајте паметне предлоге, више глава боље види него једна, ма каква да је. Хвала.
Препоруке:
26
1
21 петак, 06 јун 2014 12:46
Саша Стојковић
Читам ово штиво и не знам шта бих пре коментарисао.
У коментарима господин Дабић прича о западној Србији, а ја могу да кажем да је скоро иста ствар и у источној Србији. Огромно пространство, плодна земља, вода, путеви, све је ту, само памети нема. Тамо где су некада биле пантаже великих пољопривредних комбината данас стоји већи део у парлогу, туга гледати. Угасили комбинат Кључ, угасили чувени Џервин, све што је ваљало угасили, нешто мало се појединци боре колико могу, јер их држава и општинска администрација ометају у послу, све у свему једна општа пропаст. Исто важи, Дабићу, или слично и за источну Србију - идеални ресурси за плантажну производњу воћа, вишања, јабука, кајсија, грожђа, уз неко озбиљније улагање хиљаде тона воћа може се продати на домаћем и руском и другим тржиштима где српска роба има прођу. Исто тако хара незапосленост и малодушност, масовно се исељава у иностранство, остаће пуста источна Србија, Крајина, Пирот ако се нешто брзо не промени. Хвала ауторима на труду.
Препоруке:
13
1
22 петак, 06 јун 2014 13:01
ecc
Pohvala autorima teksta i redakciji na tome što ste pokrenuli jednu ozbiljnu i važnu temu koja će biti sve važnija kako bude vreme proticalo i budu vidljive sve posledice ove katastrofe koja nas je zadesila. Razložna analiza i razumni dobronamerni predlozi nisu tako česti u našim medijima. Ono što bih pohvalio ovom prilikom je predlog autora da srpska vlada udje u šire partnerstvo sa Kinom u projekat obnavljanja i izgradnje puteva i mostova, te sa Rusijom u projekte razvoja voćarstva i stočarstva u nerazvijenim regionima Srbije. To je pristup koji otvara široku perspektivu srpskoj privredi i poljoprivredi, a realan je u pogledu realizacije. Naime, u prethodne dve godine jedine realne investicije u srpsku privredu su došle iz Kine za Koridor 11 i Rusije za remont železnice, što znači da može da se očekuje da bi ove moćne zemlje ušle i u neke još ozbiljnije investicije ako im se pristupi na pravi način i sa pravim projektima. Gurati stvari u tom smeru, jedini je izlaz i nada za Srbiju.
Препоруке:
13
1
23 петак, 06 јун 2014 13:20
pks
Adekvatnim projektima moguće je privući direktne investicije krupnih ruskih trgovačkih kompanija, koje su zainteresovane za ulaganja u Srbiji u nove zasade voća koje je veoma traženo na ruskom tržištu i, u tom cilju, formiranje sabirnih i distributivnih centara u ključnim regionima koji bi bili uvezani bilo sa beogradskom veletržnicom, bilo sa posebnom kompanijom koja bi plasirala srpske proizvode na perspektivno tržište Rusije, a posebno Moskve.

- Bravo! O ovome se u krugovima izvoznika voća na rusko tržište govori već par godina, ali niko iz države nije imao sluha. Nadam se da će se stvari sada pomeriti sa mrtve tačke. Ogromna je perspektiva saradnje sa ruskim kompanijama u oblasti poljoprivrede i stočarstva, prema nekim procenama Srbija bi uz odgovarajuću ekonomsku politiku moglada da ostvaruje čak do 3-4 milijardi dolara prihoda od izvoza voća i proizvoda od mesa i mleka na tržište Rusije. Tamo su nam još uvek širom otvorena vrata, treba iskoristiti tu šansu, druge nema
Препоруке:
12
1
24 петак, 06 јун 2014 13:26
Јована
Сјајно! Нетипично за Србе, победнички став. Не знам како ће људи ово прихватити јер овде воле кукумавчење и калимерисање. Бумо видели.
Препоруке:
14
3
25 петак, 06 јун 2014 18:31
фристајло
Просто зачуђује степен неуважавања реалности који је присутан у Србији у свим доменима. Он је најочитији у погледу инсистирања на истим привредним моделима већ 14. годину од промена од Петог октобра, иако све чињенице указују на неуспешност тог модела.

И не зачуђује, ако имате свест о томе ко поставља те Владе од поменутог датума. У континуитету, то су Владе које формирају силе западне коалиције, које овде не желе режим коме ће приоритет бити интереси Србије, већ интереси запада.
Нама остаје да чекамо и са овим, иначе коректним планом- Владу која ће се отргнути са ланца западу и поставити ствари на своје место.
нешто што је суштински важно, а није поменуто у тексту је- промена система вредновања рада. Ту је у Србији почињена највећа штета.
Наиме, свака средина, у којој је производња добара (индустрија и пољопривреда) толико потцењена у односу на услуге, банкарство и медије, као и сектор државних органа (говорим о платама запослених) осуђена је на беду.
Препоруке:
10
0
26 петак, 06 јун 2014 18:43
Еј
Мој факултет одржава апсолвентско вече.

Читаве недеље то је главна тема међу студентима - ко ће шта да носи, колико ће да потроши на одело и хаљину.

Да бисте отишлин на то вече, треба да платите скоро 4 000 само за улаз. Кад се саберу сви трошкови, без 10 000 динара, ако већ имате нешто од одеће, не можете да прођете. Ако купујете све ново, рачунајте на трошак од 30 000.

И видим да су сви у мојој групи спремни да дају тај новац како би 5 сати, колико вече траје, изгледали што лепше.

Ја сам мислио да ћемо се као генерација сви одрећи апсолвентских вечери и тај новац дати угроженим породицама.

Али, очигледно, поплаве су заборављене и преостали ретки студенти спремни да се одрекну ужитка како би помогли онима у невољи - црне су овде. Будале.

Бар тако каже већина.

И сад један такав студент размишља какву будућност може ова земља да очекује кад већина њених младих људи, велика и разорачаравајућа већина, показује милосрђе само до граница сопствене забаве...
Препоруке:
6
3
27 петак, 06 јун 2014 19:12
Dr Jela Bisic
Postovani NSPM, postovani komentatori/komentatorke, nisam ekonomista, o ekonomiji ne znam nista,pa zato je ovo komentar totalnog amatera, obicne osobe:domacice, poljoprivrednika isl.Zamislite coveka koji zivi u nekoj kucici,omz nesto namestaja i malo bele tehnike,nema nikakav prihod,zivi od onoga sto mu izraste u bastici.Ima dugove preko glave,koje vraca,uglavnom,tako sto se dalje,jos vise,zaduzuje.Dug vraca novim dugom.Povremeno proda nesto od kucnog namestaja,ili po kilo jabuka iz bastice,i to je sve.Takvog coveka zadesi poplava,unisti mu i onesposobi kucu,odnese namestaj i belu tehniku,i kako on sada,zaduzen,nezaposlen-moze da gradi novu kucu,kupuje nov namestaj i ostalo?Nasa privreda je unistena, i mi smo u problemima sa likvidnoscu i bez poplava.Recicete da smo ,posle II sv.r. izgradili zemlju,pricacete mi o radnim akcijama,ali...mi smo zemlju izgradili stranim kreditima(koje jos nismo ustvari vratili)i na racun poljoprivrede i seljaka.Nemamo vise poljoprivredu,nemamo seljake....
Препоруке:
2
8
28 петак, 06 јун 2014 19:13
Dr Jela Bisic
...ni visak stanovnoka,ni mlade ljude,ne mozemo da zajmimo(jer ne mozemo da vracamo)niti ima ikoga ko bi nam pozajmio.Sta da radimo?
Препоруке:
4
7
29 петак, 06 јун 2014 19:44
dr mr
Biće pre svega radnih akcija. Tome i služe sve one emisije na TV o tome kako je bilo lepo u Titovo vreme.
Препоруке:
4
0
30 петак, 06 јун 2014 21:34
Miloš
Naravno da Srbija ima potencijal da izađe iz krize, i da se kasnije razvija i jača. I to nije neka naša posebnost, gotovo svaka zemlja ima svoje potencijale. Problem je što nema dozvolu za to. E, zato meni ovaj dobar i konkretan tekst liči na spisak lepih želja. Jer on podrazumeva da stručni, pošteni i dobronamerni ljudi vode zemlju, i na lokalu i na vrhu države. E, kada bi tako bilo onda bi Srbija postepeno postala samostalna zemlja u kojoj bi ambasadori zapadnih zemalja postali nebitni likovi. Da li neko veruje da je to moguće, da stranci dozvole da se oslobodimo njihovog uticaja? Dodajmo na to i naš neodgovorni, kampanjski i estradni mentalitet (koji opstaje vekovima) i imamo to što imamo. Đokoviću neće neki EU komesar ući u svačionicu pre meča i reći mu: "Protiv Federera ne smeš osvojiti više od jednog seta".
Препоруке:
11
0
31 петак, 06 јун 2014 22:25
koviljka novi sad
AKO U SRBIJI TREBA DA SE IDE NA RADNE AKCIJE KAO ZA VREME ONOGA IDIOTA I TO U DVADESET PRVOM VEKU, ONDA TREBA DA OVA ZEMLJA NESTANE. DA NESTANE. SRAMOTA DO BOGA , FUJ.
Препоруке:
7
3
32 субота, 07 јун 2014 02:06
Marko Gay
@ dr Jela Bisic

Hitler je vec dao odgovor na vase pitanje.

Mozete misliti kako je to bilo za obicnu osobu, u ONAKVOJ Nemackoj, prvi put cuti: "Ne treba nam strana pomoc. Ne trebaju nam strani krediti".

To je sve do tog Hitlerovog govora obicnom narodu bilo potpuno nezamislivo. Zato im je Hitler, kad je te svoje reci sproveo u delo, i delovao kao madjionicar, ili bog.

A ustvari, nema magije. Ljudi su drzavu prosto pogresno shvatali kao da je ona stvarno slicna seoskom domacinstvu.

Hitler je medjutim prozreo tu propagandom nametnutu laz i primetio da postoji jedna veoma vazna razlika: seosko domacinstvo ne moze legalno da stampa pare.

Takodje, ako drzava objavi bankrot, vi ne mozete da joj upadnete na imanje i zaplenite konje. Mozete samo da ugrabite nesto malo sto je van njene teritorije, ali to je obicno sitnica u odnosu na njen dug i njeno bogatstvo.

Ovo su bitne razlike za oporavak, narocito emitovanje novca.
Препоруке:
6
4
33 субота, 07 јун 2014 03:31
Dr Jela Bisic
Za Milosa:Bojim se da smo svoje potencijale potrosili.Unistili.I finansijske(zaduzenost,privatizacija)i ljudske("izvoz mozgova",nizak natalitet.pomalo droga/alkohol).Sad mogu i da nam daju dozvolu,tako smo se udesili...A i tih idealnih,dobronamernih/strucnih/pametnih/lepih nemamo vise.Srpski narod se pokvario,odavno.Za Koviljku:mi smo prvi eksperimentalni kunic,uvek bili.Vec par godina sapuce se,ponovo,u (razvijenm)svetu o lepotama komunizma.Taman ih malo, posle pada Berlinskog zida,nismo spominjali.Mi se,naravno na to lepimo,kao som na buchku.Pasuje nam.Samo ne bojte se.Nema nista od toga.Na radnim akcijama ljude su hranili.Mi smo tada bili agrarna zemlja i hrana je bila neverovatno jeftina.Sada je hrana kod nas skoro po evropskim cenama.Ko ce, danas, da hrani akcijase?Jeftiniji je buldozer i placen bagerista.A ova zemlja nestaje.
Препоруке:
2
4
34 субота, 07 јун 2014 11:36
Мила
као што је рекао неко од претходника, овдашњи људи су склони кукумачењу и калимерисању, што се види у коментарима Јеле Бисић и још неких. Међутим, ако сам добро разумела, овај чланак је написан управо са супротним ставом. Јесте тешко стање и прилике, али паметним планом и озбиљним радом стање се може не само поправити него је могуће и обнову претворити у озбиљан развојни замајац.

Разумем и ове што кукумавче, има много разлога за то, али много ближи ми је проактиван приступ аутора. Мислим да је то једини исправан став који може да доведе до неког напретка у овој земљи.
Препоруке:
8
1
35 субота, 07 јун 2014 13:43
sokrat
Broj komentara govori sve, tako nam i treba.
Препоруке:
3
0
36 субота, 07 јун 2014 16:11
Dr Jela Bisic
Za Marka veseljaka: E moj gospodine, znam ja da je Hitler(i Chaushesku) dao odgovor na pitanje, ali je on onda dobio kontraodgovor. Niste u pravu kada pisete:"...ako drzava objavi bankrot,vi ne mozete da joj upadnete na imanje i zaplenite konje."E tu niste u pravu.Mozete. Mozete da zgazite tu drzavu kao mrava, da je preorete bombama, da pobijete njene stanovnike, da je okupirate-to sve ne mozete prezaduzenom seljaku/gradjaninu.Ne grabite vi " samo nesto malo sto je van njene teritorije"-vec celu teritoriju.Za Milu:Ne kukumavcim. Samo neznam nijedan nacin da,madjionicarski,od nicega napravite nesto. I objasnjavam da mi,nekada, nismo imali nista-nego ipak nesto.Svi ti koji pricaju o radnim akcijama,neka mi kazu:ko ce da kupi lopate i,pijuke,ko ce da hrani akcijase(ili hranu da donose od kuce?)ko ce da im da uniforme i obucu.ko ce...Sve kosta,Mila.Ne moze nula da bude zamajac.Za Sokrata:napravicu(a mozete i Vi-hajde da se udruzimo) statistiku o temama i broju komentara koje...
Препоруке:
2
4
37 субота, 07 јун 2014 16:12
Dr Jela Bisic
.."izazivaju".Za sada, po rezultatima(a nisu potpuni) na prvom mestu je chirilica.Posle sve drugo.Ekonomija je prilicno neinteresantna-svi mastaju o stranom investitoru,samo se razlikuju sa koje strane ce da dodje. Mitski deda-Mraz nase ekonomije(i ne samo nase).Necu da razvlacim temu.Zato ce i biti kako kazete:tako nam i treba.
Препоруке:
2
3
38 субота, 07 јун 2014 17:08
НЕЗАВИСНИ ПЕСНИК
субота, 07 јун 2014 03:31Dr Jela Bisic Za Milosa:Bojim se da smo svoje potencijale potrosili.Unistili.I finansijske(zaduzenost,privatizacija)i ljudske("izvoz mozgova",nizak natalitet.pomalo droga/alkohol).Sad mogu i da nam daju dozvolu,tako smo se udesili...нека пропадне банда превараната, нерадника, лажова,...што се мене тиче.једино ми је до њиховог опстанка "стало" због суседа који су још гори, и зато јер Русија ту има неки интерес ?
Препоруке:
1
1
39 субота, 07 јун 2014 21:17
НЕЗАВИСНИ ПЕСНИК
Дворниковић (кога убише комунисти-сатанисти, "случајно" на операцији у болници), и Јован Цвијић су дешифровали ту подлу, завидну,...банду.

Зато су комунисти-сатанисти и забранили штампање Дворниковића.
Препоруке:
0
1
40 субота, 07 јун 2014 22:57
сељак беземљаш
НЕЗАВИСНИ ПЕСНИК
Поштовани господине.
Претпостављам да сте мислили на дијагнозу коју су у својим делима дали Владимир Дворниковић и Јован Цвијић.
Дворниковић у КАРАКТЕРОЛОГИЈИ ЈУГОСЛОВЕНА а Цвијић у оцени психичких типова, динарског пре свега.

Дворниковићеви радови, могу се наћи на интернету.
Ево Цвијићеве дијагнозе (делић )

"Дар је распоређен готово на целу народну масу,...
тупавих готово нема. Али амплитуда дара по правилу није велика.Највећи број тзв. даровитих давао је до сада мале резултате. Махом не разраде послове, (не само на делу већ и у мислима)до крајњих консеквенци.Врло ретко ураде штогод потпуно. Често мисле да је исто видети или осетоти и извршити...Изузетно има и велике даровитости"


Прописао је и лек.
"васпитавање воље и моралних особина и рад на формирању себе самога"

У титоизму није било услова за развој добрих особина.То се одбија примити ка знању.
ВАЉДА ЗАТО ШТО СМО БИЛИ ВЕСЕЛИ ТАДА АЛИ НЕ И СРЕТНИ

Узгред. Ја не мислим да смо пропали.
Препоруке:
10
0
41 понедељак, 09 јун 2014 09:08
Бели Орао
@Како обнову угрожених подручја претворити у развојни замајац земље.

Боље и да не покушавају јер ће још више да упропасте.


Дакле, нема анласера који може да покрене замајац. Бендикс пропао, а нема ко да га замени, крчи ли крчи.
А можда је и акумулатор? А немамо пуњач. А и да га имамо можда је скроз пропао, а немамо паре за нов.

Без сваке шале, нама треба озбиљан доктор, механичар типа Живота који ће да унесе дух чак и у онај запаљени ауто који је возио Крока.За сада га не видим.
Препоруке:
3
0
42 понедељак, 09 јун 2014 21:22
Dr Jela Bisic
za Belog orla: jedva jednom. To sto Vi pisete-to je ono o cemu pisem svo vreme.Ne moze nula da bude zamajac.Da bi smo krenuli sa mrtve tacke moramo prvo da znamo sta hocemo,pa onda da vidimo koliko to kosta. na kraju-kako cemo da nadjemo potrebne pare. Toga kod nasih politicara,svih provinijencija, nema. Oni niti imaju plan sta hocemo(poljoprivredu,industriju,koju industriju,..)niti ikakvu ideju koliko to sto hocemo kosta, odakle bi mogle da se nadju te pare.Dok ljudi ne naprave ovakve programe-sve ce biti prazna prica, sharena laza.Lutanje.
Препоруке:
5
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер