четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Нови „Звездани ратови“ – повратак у далеку, далеку галаксију

Kоментари (53) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 18 децембар 2015 13:05
JAroslav
Koliki IQ treba da ima čovek da gleda film u kome svemirski brodovi imaju krila prave zvuk HVUŠ kada proleću u svemiru. Koliki nivo treba da ima neki novinar kada tvrdi da je neoliberalni kapitalistički kolor film čiji je osnovni kocept profit deo opšte kulture. To je priča za botove. Progutajte to botovi. Ja ću da ispljunem neka hvala. Zašto je snimljen sedmi deo. Opa bato zbog para zar ne, sigurno ne zato što je autor imao prosvetljenje i katarzu koju je morao da podeli sa botovima.
Препоруке:
73
47
2 петак, 18 децембар 2015 13:08
Цвико
Не само "Звездани ратови" већ целокупна филмска индустрија УСА је у служби величања "америчког сна" и "традиционалних америчких вредности". Гледано са војне тачке гледишта, у питању је психолошки рат, најширих размера, невино цивилни, који је и код нас оставио страшне последице. На жалост многи нису свесни тога, већ и даље сањају... Снови нису кривично дело али последице су ипак страшне, страшније и од кривичног дела. Зато сањајте, а у јави, кад се пробудите, питајте себе ... Ако Вам се одговори не свиђају или их не желите спознати, Ви опет сањајте, можете и уз америчке филмове.
Препоруке:
64
30
3 петак, 18 децембар 2015 13:59
Цвико
Јављају се минус-ботови. Да и они нису из неког, америчког злог сна?
Препоруке:
45
22
4 петак, 18 децембар 2015 14:08
Драган
Некада је комерцијални амерички филм имао и неког чара, духа оног времена, како је од америке настао глобални разбојник и лудак тако је и амерички филм изгубио сваки дух, остлаи су само специјални ефекти и акција, акција... Од стотину филмова које направе можда један вреди за погледати.
Препоруке:
65
4
5 петак, 18 децембар 2015 14:10
небитан
Ова свемирска опера је сјајна забава за децу и ништа више од тога. У том смислу њена мега популарност само показује колико су одрасли људи на западу (а и шире) заправо инфантилизовани и сведени на ниво пасивног и поводљивог конзумента, уместо мисаоног бића које тражи интелектуалне подстицаје у култури. Али да се не шалимо. Какву шансу има мисаоно биће у свету којим владају американци и њихови вазали?

Такође, аутор текста је заборавио да помене и манипулативни политички контекст у којем су настајале прва и друга трилогија. Прва је настајала у време постојања тзв. империје зла (СССР) и њена намена је била суптилна мотивација светског становништва да се одупре империји. Друга је настајала у време када је никла нова империја зла (САД) и гле чуда, сада је империја приказана много мекшим нотама. Ова трећа трилогија настаје у време када се империја труди да спречи свој нестанак, па је у том духу и ово бесмислено оживљавање бајате франшизе.
Препоруке:
53
10
6 петак, 18 децембар 2015 14:14
Americhki
analitichar lepo i korektno zakljuchi da ga je strah uvatio raspadanjem SSSR-a jer STRAH je bio LEPAK koji je bio "jedinstvo" americhke "nacije".
Pa dalje veli da je to glavni razlog ZVERSTAVA od tad do dana danashnjeg.
Препоруке:
28
2
7 петак, 18 децембар 2015 14:55
Цвико
@небитан,
Интересантан Вам је коментар. Подсетили сте ме на текст о нестајању наше културе, објављен управо на овој страници НСПМ-а, пре неки дан. Значајан допринос нестанку наше културе дали су управо амерички филмови. Што се тиче инфантилности одраслих, стварно је питање да ли су одрасли не само биолошком већ и у друштвеном смислу.
Препоруке:
38
8
8 петак, 18 децембар 2015 15:09
.
Ударио шибицар на шибицара.
Препоруке:
17
4
9 петак, 18 децембар 2015 15:29
Поглед критичара
Текст нисам читао, осим предтекста написаног курзивом, и есенцијално закључио:
Амерички филм је израз АМЕРИЧКИХ ПАТОЛОШКИХ БУДАЛАШТИНА !
Поред наведеног, погледао сам и слике (фотографије) уз текст (и тек онда извео дати закључак).
Препоруке:
30
18
10 петак, 18 децембар 2015 15:47
Cviko i kompanijo
A jeste li razmisljali, da za pocetak, odbacite i zle americke ajfone, androide i kompjutere?
Препоруке:
27
30
11 петак, 18 децембар 2015 15:55
@JAroslav
Колики тек IQ треба да има неко да би дошао до закључка да је неки филм "снимљен због пара". А због чега се иначе снимају филмови?! Набројте својих десет најомиљенијих филмова? Је ли неки од њих снимљен pro bono, из хуманитарних или образовних разлога? Је ли Чарли Чаплин снимао филмове за лепу реч? Је ли Андреј Тарковски одбијао да га плате за његове филмове? Је л' се у СССР није плаћала улазница да се уђе у биоскоп?

А коментари типа "шта ће свемирским бродовима крила" су на нивоу "сви знамо да змајеви не постоје". Пази, стварно не постоје. Како је то дубокоумно!

Ако не волите фантастику, и не волите да гледате филмове, слободно седите у читаоницу библиотеке и узмите неку леп зборник научних радова из астрофизике, па се тамо расправљајте са саговорницима "вашег нивоа интелигенције".
Препоруке:
46
23
12 петак, 18 децембар 2015 16:18
cbs
@Cviko i kompanijo

Mislite kineske?
Препоруке:
21
5
13 петак, 18 децембар 2015 16:22
шмрљ
... ко још наседа у такве фенси каубојштине из америчког кошмара ? Очајнички им треба `подстицај` и успомене на стару славу, када су варали - цео свет... ?
Препоруке:
29
5
14 петак, 18 децембар 2015 16:31
cbs
Jednako kao sto je Dzordz Lukas Amerikanac, tako i iza ajfona, androida i kompjuterskih sistema stoje Amerikanci. Rekao bih da je to vrlo sumnjivo, i coveka zdravih shvatanja tera na razmisljanje, sta je tome cilj? Da nas otudje jedne od drugih, da nas nateraju da sanjamo? Da bi Cviko i kompanija bili ubedljivi u svojim shvatanjima, svakako treba da odbace te zle americke tvorevine.
Препоруке:
18
11
15 петак, 18 децембар 2015 16:31
Ђорђе Ивковић
Ма, све скупа то су свемирски водвиљи. Кога брига шта је идеолошка потка двобоја светлећим мачевима? Мислите да се те идеолошке скривене шифре лепе за полуписмене, претежно дебеле малограђане, којима је последњи задатак на свету да мисле?

Много гори су наши, "домаћи", филмови, гори фалсификати од америчких вестерна, извештачених сценарија и катастрофалне глуме. Звук дно дна. И увек под теретом идеолошке пропаганде. Најгори су "хумористички филмови" који под девизом "то народ воли" протура ријалити-шоу титостичку пропаганду у виду смешних филмова.

Ако мислите да гађам на продукцију филмаџија СФРЈ, да, то је тлоцрт. Али, нема горег идеолошког филмаџијског ђубрета, од оног које се штанцује последње деценије и по у Београду, по титоистичком рецепту, од ђеце ћаћа са падина Динаре.

То би била реална тема за аутора, не Дизнијеви цртани филмови.

Дакле, средишње наше питање је зашто талентовани аутор не сме да се бави суштинским питањима, већ се/нас замајава караконџулама?
Препоруке:
34
6
16 петак, 18 децембар 2015 17:40
Одбрана и последњи дани
Мени су много бољи филмови америчке Б-продукције, ове, како их аутор назва, франшизе,нису ми по вољи. Такође ми је драже читати Танасићеве текстове у којима говори о Косовском миту, него ове о америчким свемирским догодовштинама. Филм је скупа работа и нормално је да се иде ка томе да, ако не заради, сваки филм барем покрије уложена средства у његово стварање. Сад се може причати о подилажењу публици и како је комерцијализација наштетила филму као уметности, али, по мени, има нешто важније кад је у питању ова врста филмова.
А то је управо борба ДОБРА и ЗЛА као главна одредница ових блокбастера. Филмови Лукаса,Спилберга и сличних аутора пружају Американцима лажни осећај да се налазе на страни ДОБРА, иако се, узимајући у обзир америчке војне интервенције са злочинима и ужасима које производе,Американци са све Холивудом и Дизнилендом, дефинитивно налазе на страни ЗЛА. наставак
Препоруке:
20
2
17 петак, 18 децембар 2015 17:41
Одбрана и последњи дани
Наравно да они тога нису свесни, јер их франшизе држе под наркозом, тако да се слободно може говорити о утилитарној вредности тих филмова, где су они у служби неолибералне хоботнице и америчке спољне политике. Уосталом, све су америчке интервенције проглашене хуманитарним,представљене као борба ДОБРА са ЗЛИМ, што се у потпуности поклапа са нарацијом франшиза. Занимљиво је да су се наведени аутори појавили са овим филмовима осамдесетих година,када на власт долазе неолибералне перјанице Роналд Реган и Маргарет Тачер и када се неолиберализам као религија почиње извозити широм планете.
Да поновим, Американци су данас на страни ЗЛА, чега нису свесни, јер их филмови оваквог типа држе под наркозом.
Е, сад, не знам да ли би било другачије и да су свесни да се у њихово име чине страховити злочини свугде у свету.
Препоруке:
17
3
18 петак, 18 децембар 2015 18:41
Бошко
Цвико
@небитан,
Значајан допринос нестанку наше културе дали су управо амерички филмови. Што се тиче инфантилности одраслих, стварно је питање да ли су одрасли не само биолошком већ и у друштвеном смислу.
Филм не може да утиче на нестанак културе, може да утиче само на оног који се прикривао да је "културан" а уствари је обичан примитивац и интелектуално недорастао.
"чобани" и највеће "сељачине" током комунистичке окупације испливавали као "елита" док је генерацијама испиран мозак са "партизанским филмовима" снимљеним по угледу на америчке каубојске филмове где су "добри" партизани (каубоји) убијали "лоше" четнике (индијанце)

Урушавање ионако крхке културе је експлодирало за време окупације Србије 90тих од комунистичког преваранта Милошевића чији је режим учинио све да криминализује и вулгаризује комплетно друштво да би могао несметано да издаје Србе на Балкану и да пљачка по Србији, што не виде они којима је мозак неповратно оштећен комунистичком пропагандом.
Препоруке:
14
6
19 петак, 18 децембар 2015 19:20
insajder
Izgleda da ovde svi gledaju samo filmove koji su adaptacija romana Dostojevskog. Problem je što se u Srbiji snimaju samo filmovi koji su ili neko drugosrbijansko propagandno đubre ili kretenske primitivne "komedije". Tako da ću ja ipak sebi prirediti dva sata lagane zabave i pogledati novi Star Wars. Inače, i meni i mnogim ljudima koje znam su ona prvobitna tri filma omiljeni filmovi, i zamislite to čudo, nisu nam isprali mozgove i napravili od nas NATO botove. Sa druge strane, radikali koji su preko noći postali veliki ljubitelji EU, NATO, Blera i Merkelove su uglavnom gledali domaće "komedije" i slušali domaću "novokomponovanu narodnu muziku". Eto zanimljive teme za nekog sociologa.
Препоруке:
32
5
20 петак, 18 децембар 2015 19:52
s
Sinoć sam odgledao film. Mislim da spada u 5 najdosadnijih,najnelogičnijih i najpraznijih filmova. Film bez zapleta,logike,napetosti...žali bože para. Hteo sam da izadjem,ali bio sam u društvu. Inače bioskop je bio 30% popunjenosti.
Препоруке:
18
6
21 петак, 18 децембар 2015 20:05
Цвико
@Бошко,
Све око нас је технологија, (техно, логос). Оно што уметници раде ако се гледа само са тог аспекта, то је у реду. Али када се уметника стави у рашље пропаганде, онда све изгледа другачије. У великом броју штетно. Дакле када технологија падне у шаке лоших људи, тој технологији, њеном производу, приписује се све негативно. Многи не виде да су лоши људи злоупотребили добро. Узмимо за пример обичан али оштар нож. Створен је да би човеку олакшао живот. Када се ова алатка нађе у рукама нечовека, лошег човека, добар човек, добри људи, остају без главе на рамену. Да ли ће мо осуђивати аутора ножа? Тако Вам је са културом, са уметношћу. Ријалити смеће доказује да се телевизија нашла у рукама лоших људи или олакшавајуће, глупих људи који мисле да су паметни. Зашто је Нобел постхумно увео своју награду? Кад је видео како не-људи злоупотребљавају његово откриће експлозива (Кинези?) пожурио је, брже боље, ради мирне савести, да ублажи зло. Немам више знакова да објас. да ли је успео?
Препоруке:
11
2
22 петак, 18 децембар 2015 21:25
Спиридон
@ Insajder & @ @ЈАрослав

Као што мудро каже она изрека, сиромашне духом никада не треба тражити зато што ће се они увек сами јавити. Тужно је читати коментаре људи који као ви свој крајње симплификован и примитиван weltanschauung желе да прикажу као онај једини могући. У мојих десет омиљених филмова на пример нема нити једног америчког филма зато што тамо није никада ни снимљен добар филм а рећи да је Тарковски снимао филмове ради пара је најгора могућа бласфемија достојна најгорих примитиваца који све остале покушавају да свуку у свој плитки ментални кал. Филмови су уметност а не јефтина забава како су вас погрешно научили и нема никакве разлике између гледања пијаног полусвета и профукњача како се ваљају на Фарми по блату и губљења два сата у гледању овог недотупавног ђубрета за зомбификовану руљу. Филмови посматрани као уметност а не као заглупљујућа забава се праве да би одсјај апсолута пренели на филмску траку и да би гледаоц изашао сазнавши нешто о свеопштем поретку ствари.
Препоруке:
11
10
23 петак, 18 децембар 2015 22:44
Драган
Не треба подценити утицај ових филмова на широке народне масе, нарочито у Америци и генерално код Бритонске популације. Лично сам радио са човеком (у Канади) који је био фанатични "fan" овог серијала. Човек за озбиљну дијагнозу. Био је сто-посто и сасвим озбиљно уверен да џедаји постоје и да им се људи могу придружити, сам себе је замишљао као џедаја... дуга прича за посматрање и дијагнозу... - сасвим озбиљно, а таквих тамо има на десетине можда и стотине хиљада, можда и више... На смену је радио као испомоћ мени и једном колеги родом из Трстеника. Кад сам упитао Нешу јел му се чини да овоме фали по која даска, Нешов одговор је био:

"Море не фали њему даска, њему фали читав кубик."

Тако да сретнемо се у некој далекој, далекој галаксији... далеко од ума и памети.
Препоруке:
14
2
24 петак, 18 децембар 2015 22:52
@Спиридон
У мојих десет омиљених филмова на пример нема нити једног америчког филма зато што тамо није никада ни снимљен добар филм


У праву сте - сиромашни духом се сами јаве.

А талибани и зилоти при томе урлају на сав глас.
Препоруке:
13
0
25 петак, 18 децембар 2015 23:35
insajder
@Спиридон

Priznajem da nemam pojma šta znači weltanschauung, a ni ne zanima me, nisam fasciniran Nemačkom kao velikosrbujući radikali.
Препоруке:
9
3
26 субота, 19 децембар 2015 00:29
Dragan
А десет најбољих филмова.

па овако:

1. Остров (The Island), 2006, Pavel Lugin
2. PK, 2014 - indijski film, Rajkumar Hirani
3. Tri idijota - indijski film, Rajkumar Hirani
4. Maratonci trče počasni krug
5. Ko to tamo peva
6. Balkanski Špijun
7. Sjaćaš li se, Dolly bell
8. Slumdog Millionaire (indijsko-britanski, novela Vikas Swarupa.
9. Amelija (francuski)
10. Abre los ojos (španski).

A američki:

1. Leon (zapravo francuski, Luc Besson)
2. Prometheus, Ridley Scott (zapravo Britanski)
3. Office Space 1999, Mike Judge
4. Groundhog Day 1993, Harold Ramis
5. Amadeus 1984, Milos Forman
6. Great Expectations 1998, Alfonso Cuaron (meksikanac)
7. The Island 2005, Michael Bay
8. Mission 1986, Roland Joffe (Britanac)
9. Snatch 2000, Guy Ritchie
10.Just Friends 2005, Roger Kumble

A Star Wars je interesantan serijal za svoje vreme, ali plitak...
Препоруке:
6
10
27 субота, 19 децембар 2015 00:41
Кнежевић Милан
Ствар избора и приоритета...
Ко на филмове гледа као на уметност и могућност да се публици презентирају неке дубље поруке- на овај под-жанр гледа са презиром.
Ко, пак, у филму тражи забаву и релаксацију, и не жели да се превише замара размишљањем- овакве филмове највише цени.
Мислим да је Танасићева анализа добра, али мало предубока за предметни филм; публика ту добија оно што жели да види, и ништа више.
Јер- ничег више ни нема.
Али, добро, ствар угла посматрања...
Препоруке:
13
0
28 субота, 19 децембар 2015 11:06
Хризостом
Одличан чланак, Никола! Свим љубитељима епопеје препоручујем овај чланак.

Свим хејтерима... ко не воли, не мора ни да гледа.

Није ово ствар од које живот зависи, али многима је ствар од истинске животне важности.
Препоруке:
10
3
29 субота, 19 децембар 2015 14:24
Autsajder
@insajder

Weltanschauung je upravo ono u šta ste, tj. smo ukalupljeni robujući američkom SMEĆU SVIH VRSTA.

Između američkog i srpskog smeća NE TREBA PRAVITI NIKAKVU RAZLIKU.

Između crnačkog cupkanja uz debilne tekstove i frekfentne zvučne udare koji izazivaju stres i trilerno-trivijalnog zavijanja Šabana Šaulića i Mileta Kitića - nikakve suštinske razlike nema.

Zato je nebitno da li su se vladajući srpski ohlokrati nadahnjivali angloameričkom potkulturnom budalaštinom ili domaćim koještarijama.

Jedna od bitnijih stavki amerikanstvujuščeg pogleda na svet je famozno gađenje prema svemu što je nemačko, dok je Nemačka suštinski jedna porobljena i kulturno okupirana zemlja, baš kao i Srbija.
A zna se ko je okupator. "Besmrtna" lepotica sa odvratnog ostrva i njeni svemirski prirepci iz Žgadije (USAnije).
Препоруке:
12
3
30 субота, 19 децембар 2015 14:50
Mихаило
Леп текст. Не верујем да је ова тема место за јефтини антиамериканизам: наравно да Ратови Звезда могу да се тумаче као политичка пропаганда и сл. Но, серијал дугује популарност архетипској причи: поново не банализованој бобри добра и зла, већ управо трновитом путу до добра, у коме увек има места за пад, и у коме се падови - често фатални - редовно дешавају. Судбина Анакина Скајвокера, алијас Дарта Вејдера, заправо је прича о успону, паду и васкрснућу, и то уз помоћ детета које, за разлику од оца, бира тежи и бољи пут - и тиме спасава и себе, и посрнулог оца, па на крају и универзум. Мислим да би сваки православни монах "потписао" овакав наратив.

Мој проблем је што све ово нисам видео у новом филму, тј. критика ми је много боља него филм: прича фрагментисана, родбински односи попут шпанске серије, главни драмски моменат немотивисан, а психопатологија негативца пренаглашена (насупрот аутору, мени прелазак на "тамну страну" треба да има дубљу метафизику од маминих и татиних свађа).
Препоруке:
13
3
31 субота, 19 децембар 2015 15:11
Лена
Холивуд је одавно изгубио сваку самобитност, духовност или смисао за стварну критику. Иза свега је УВЕК новац а у сржи свега оно што они данас сматрају за политички коректно! Филмови, као и музика, данас служе за испирање мозга гомили гладних сензација посматрача, за усађивање идеја које владају Западом гемнерално, за одгајање нових генерација послушника и робова!Холивуд карактерише учмалост ставова, безидејност и нацистичка дисциплина у изражавању и стварању, ко год, као несрећни а генијални М.Гибсон и помисли да искрено нешто каже, завршио је каријеру.Смеће као Дан независности, Председнички авион, Аватар,сада омиљени ГЕЈ филмови, за које се зна да добијају барем три Оскара, непрестано оживљавање старих идеја јер нових нема, тобожње ,,слободоумље" а у ствари, строго контролисана продукција, то је данас амерички али и европски филм, кукавичлук и полтрони.
Препоруке:
11
0
32 субота, 19 децембар 2015 16:37
ivan3012
Mislim da je nesuvislo ocrnjivati americku filmsku industriju,odricuci joj znacaj koji ima za razvoj filmske umetnosti.Negirati americku filmsku industriju,znaci negirati film kao deo umetnickog stvaralastva..Imaju amerikanci i te kako vrhunskih svetskih ostvarenja.Bisera svetske kinematografije.Pocev od sjajne plejade glumaca i rezisera uz koje smo odrastali,pa sve do danasnjih dana.Covek moze da ne voli ameriku,u koje i ja spadam,ali odricati joj zasluge za razvoj filmskog stvaralastva ili joj odricati neosporno l zasluzeno liderstvo u sferi ove grane umetnosti je besmislica.Kao sto je besmislica - najcesca inace,povezivanje filma sa sferom ideologije ili cak politike.Pri tome pojedinacni filmski ekscesi nikako ne mogu umanjiti vrednost,znacaj i zasluge americkog filma za doprinos svetskoj kulturnoj bastini.
Препоруке:
10
5
33 субота, 19 децембар 2015 17:04
ел србињо и шире
а генијални М.Гибсон

слажем се Лена да је генијалан. у Апокалипту изванредно дочарао ритуална жртвовања и окрутност Астека(требало би да су Астеци, јер Маје нису биле толико ратоборан народ). чуди ме да га капиталисти(империјалисти) нису подржали, јер је, у неку руку, аболирао њиховог предка Хернанда Кортеса, који је са ковчегом мољаца заражених кугом уништио овај древни народ, што је један од првих, ако не и први забележени случај коришћења биолошког оружја.
а на Холивуд не треба трошити време.
Препоруке:
5
0
34 субота, 19 децембар 2015 22:11
Моје име је Петар - да не буде ћирилични бот
Бр’те Никола, помаже Бог!

Са великим интересовањем сам читао Ваше текстове и слушао емисије у којима сте учествовали и зато сматрам да имам право да питам - чиме се Ви то бавите? О чему је овде реч?
Препоруке:
2
1
35 субота, 19 децембар 2015 23:28
српска сарма, а може и пасуљ
Руку на срце, нити сам фан, нити ме нешто посебно дојми Лукасова "сага", но како сам лепо васпитан, не бих да пљујем аутора који се потрудио да нас увери (по свему судећи безуспешно!?) да је иновиран наставак "Ратова звезда" "нешто посебно"!? Но, овде бих се осврнуо на пљувачине по Америци, које имају основа, посебно у вези њихове империјалне политике, али пљувати СВЕ ШТО ДОЛАЗИ из те земље и ОДРИЦАТИ СВАКУ ВРЕДНОСТ њиховим филмовима, извинте, то је мало много!? Само ћу поменути неколико имена: Чаплин, Орсон Велс, Хичкок, Копола и филмова "Потера за златом", "Модерна времена", "Велики диктатор", "Грађанин Кејн", "Трећи човек", "Север-Северозапад", "Психо", "Птице", "Апокалипса сада", "Коса", који нису сви "чисти" Американци, али су стварали у АМЕРИЧКОМ миљеу!? Свестан сам да бити Американац значи ДОВЕСТИ до њеног ЛОГИЧНОГ КРАЈА Западну МАТЕРИЈАЛИСТИЧКУ ПАРАДИГМУ, али то не значи да је та материјалистичка парадигма БЕЗ ИКАКВИХ ВРЕДНОСТИ!? Ако ништа друго, РАЗМИСЛИТЕ!?
Препоруке:
10
3
36 недеља, 20 децембар 2015 09:37
Спиридон
@ Insajder

Отужно је на граници са засмејавајућим читати толику количину примитивизма који је да комедија буде већа повезан са неком врстом поноса!? Покушаћу да вам објасним мада некоме толико простопроширеном је чини ми се јако тешко било шта појаснити а још мање објаснити. Дакле то би вам било исто као да ви кажете шрафцигер а ја вама кажем да волите Немце.

@ ivan3012

У Америци је последњи иоле пристојан филм снимљен пре неких тридесет година а добар, заиста добар није снимљен никада. Тврдити да је Америка заслужна за развој филма као уметности је смешно у најмању руку, просто зато што је у Америци филм роба за продају а не уметност и тако је одувек. Нажалост људи се од малих ногу преко погубног утицаја телевизије уче да постоје само амерички филмови и самим тиме им се формира укус да су једино способни да појме неке сличне сплачине. Суштинске разлике између Гранд параде и Холивуда нема, Гранд парада вам је само лош одраз холивудског примитивизма заогрнутог у ” гламур ”.
Препоруке:
6
4
37 недеља, 20 децембар 2015 10:05
Спиридон
@ српска сарма, а може и пасуљ

Одричем било какву вредност америчким филмовима као љубитељ филма а то са било каквом мржњом или политиком нема ама баш никакве везе. Сви ти филмови које сте ви навели су реално у најбољем случају онако натегнуто пристојни филмови и то само један, један и по највише. Жао ми је заиста али помињати на пример Кополу као еталон било чега је мени барем лично потпуно бесмислено, само још да сте у тај свој списак ” вредних ” филмова ставили његовог Кума па да све легне на своје место. У суштини када смо већ код тога, Кополин Кум је најбољи могући одраз онога што је та холивудска квазиуметност заиста, односно добро продуцирана сапуница а ла Сопранови о некаквој породици криминалаца а ла Аркан & Љуба Земунац из Америке који се ту нешто пренемажу и боре са другим криминалцима. Врхунац ” уметности ” морам да признам а Хичкок вам је реално Агата Кристи са нешто мало боље филмске продукције, односно све се увек своди на питање: Да ли је батлер убица или не?
Препоруке:
6
4
38 недеља, 20 децембар 2015 10:28
Спиридон
@ @Спиридон

Не знам шта да вам кажем, када би вам неко други рекао да Светлана Цеца Величковић-Ражнатовић или Јелена Карлеуша свеједно нису никада отпевале ништа сем најгорег шунда и отужног кича ви би се вероватно и сложили са њим без тога да себе сматрате зилотом или талибаном. Е видите и поред најбоље намере нисам успео да увидим све ове године разлику између онога што представља амерички филм и било која од овдашњих турбо фолк дива, пориви су исти, начин на који се ствара ” уметност” је исти и на крају крајева резултати су потпуно безвредно исти. Оно што разликује ваш или било чији ” објективан ” став да су овдашње турбо-Гранд парада-фолк диве само најобичније примитивке и мој зилотизам је такозвани праг поимања. У преводу ваша или тог неког ” објективног ” оцењивача лоше образована ” урбана ” околина је својим утицајем формирала погрешан став од томе да су Цеца & Јеца нешто друго од Мел Гибсона, Де Нира, Паћина или кога год, а оно у суштини једно те исто...
Препоруке:
4
4
39 недеља, 20 децембар 2015 12:17
insajder
@Спиридон

Očigledno je da ipak obožavate Nemce čim koristite njihovu reč šrafciger umesto srpske odvrtač. Kako da se jednom toliko superobrazovanom čistuncu koji prezire sve sa zapada, za koga su svi kojima se dopadne neki američki film izdajnici, omakne takva greška? Pogotovo što i sami Nemci, u reklami za srpsko tržište, ne koriste reč šrafciger.
http://www.bosch-professional.com/rs/sr/impact-drills-drills-screwdrivers-131402.html
Препоруке:
3
2
40 недеља, 20 децембар 2015 12:59
Спиридон
@ Insajder

Као што рекох тешко је простопроширеном примитивцу било шта објаснити, зато што је такав какав јесте не много паметан али зато увек надобудно поносан на свој примитивни простаклук. Сачекајте да ли то што цела Србија укључујући и вас наравно, сем овде када се досетите одвртача, користи реч шрафцигер значи да ми као народ волимо Немце или је нешто друго у питању. Сачекајте да ли су за вас и тај ваш радикални полусвет обожаваоци Америке или Енглеске сви они који кажу интернет или нису, сад сам већ збуњен. Чини ми се да би само требали да се усагласите сами са собом, ако вам то надобудни простаклук наравно дозволи, јер ме час нападате за стране речи а час за то да не волим ништа западно тј америчко. Иначе примећује се да сте радикал онако на први поглед, то је тај добро познати воњ кафанско-простачког квазинационализма који мрзи све западно сем Том Круза и остале му холивудске братије.
Препоруке:
2
6
41 недеља, 20 децембар 2015 14:31
insajder
@Спиридон

Ako iko spada u radikalski polusvet, onda si ti taj, i to si pokazao svakim svojim postom. Radikalski primitivizam i bezobrazluk, pomešan sa onim poznatim radikalskim jeftinim srbovanjem. Ja sam pokušao na šaljiv način da ti objasnim da kad već izigravaš nekakvog velikosrpskog čistunca onda moraš da budeš dosledan u tome. Ali takvi kao ti su dosledni samo u zlobnoj, pakosnoj, besomučnoj pljuvačini, tako da neću više gubiti vreme sa tobom.
Žao mi je što sam ti pružio to zadovoljstvo da pomisliš da neko ozbiljno shvata tvoja bulažnjenja.
Препоруке:
3
3
42 недеља, 20 децембар 2015 22:39
ivan3012
Spiridon...Drago mi je i cini mi cast sto se jedan ocigledno vrsni poznavalac i neosporni svetski autoritet po pitanjima filma i filmske umetnosti-poput vas - osvrnuo na moj skromni komentar..Priznajem gresku,i molim izvinjenje za svoje neznanje i odbranu onoga sto je neodbranjivo..Potpuno sam smetnuo s uma da je pocetak filma ,narocito period nemog filma nastao u severnom Azerbejdzanu,a ne u Americi..Holivud zapravo sem nekolicine bezvrednih amatera npr.Bogarta/Kazablanka/,Lorin Bekol,rezisera Dzordza Stivensa/Sejn/,Klerka Gebla,Kirka Daglasa i nije dao bilo sta vredno pomena..Sve je to samo komercijala,a poznato je da se pravi umetnicki filmovi -ne prodaju..Prodaje se i gleda samo bezvredno americko smece..Ni jedan americki film nije ni blizu duboko misaonim`prizorima iz bracnog` zivota ili `sedmom pecatu`..jednog bergmana..A da i ne spominjemo vanvremenska dostignuca turkmenskog crnog talasa koji je obelezio jednu epohu..Sta da kazem,sem da ste potpuno u pravu..
Препоруке:
6
2
43 понедељак, 21 децембар 2015 16:21
Лена
Амерички филм је, по мени, а заистза волим старе америчке филмове, некада био број један у свему, у тематици, у стилу, у техници, у глуми и режији. Данас је Холивуд сасвим друга прича. Када сте видели филм који се бави тематиком обичног човека, где је нови Ловац на јелене, са свим његовим политичким конотацијама, али филм који говори о малом човеку у тешким временима?Где су блокбастери типа Кум, генијално дело,које никада не губи на значају и занимљивости. Ко је данас нови О.Велс? Не, данас се Холивуд бави јефтином, прикривеном или мање прикривеном пропагандом, геј правима, судбином трансвестита, свемирским инвазијама и чудовиштима из дубина. Не постоји филм у којем нема барем један хомосексуалац, УВЕК позитиван,неки добри комшија, црнац је најбољи пајтос, лезбејка је сестра ии кћерка, свештеник, осим рабина и будисте, негативац. Да, амерички филм је НЕКАДА био велики, данас је испразно понављање истих теме испричаних на исти начин.
Препоруке:
5
1
44 понедељак, 21 децембар 2015 16:55
Bob
Zašto odvrtač, a ne navrtač?
Drugim rečima, ja sam davno hteo da postavim radikalno pitanje: da li film uopšte može biti umetnost?
Znam da se mnogima neće dopasti, ali... ako znamo da pop/rock nije ništa više od poDkulture, čime se druge novotarije kvalifikuju kao velika dostignuća duha?

Sad samo nek me neko ubedi da su Bitlsi/Elvis i slični odrpanci pravili umetnost...
Препоруке:
4
3
45 понедељак, 21 децембар 2015 19:00
StarWhores
Ratovi zvijezda ne zaslužuju ovakav osvrt od g. Tanasića. Taj filmski serijal jeste planetarno poznat, ali svoju popularnost prvenstveno duguje specijalnim efektima, čime je u to vrijeme punio bioskope. Dobro, i ta fora sa "silom" i prelijepi lik Master Jode je još jedan plus. Ali suština te "sage" je da se radi o običnoj fantazijskoj "pucačini" i akciji, bez ikakve umjetničke vrijednosti, a pominjanje "metafizičkog aspekta" zvuči smiješno.
Nemam ništa protiv holivudske produkcije, niti protiv fanova Star Wars-a, ali napisati ovakav "esej" o tom trešu je u najmanju ruku čudno. Eto, ja sam "fan" Star Trek-a. I mislim da je ta TV serija nadvisila pomenutu "sagu" u svakom aspektu SF žanra. Zašto Tanasić ne napiše esej o Odiseji 2001? Hajde da se ne pravim pametan, lako je pričati o Odiseji, zašto ne napiše nešto o davno zaboravljenom SF filmu Cherry 2000?
Za Tanasića su Star Wars i Hunger Games "metafizika" i sve što uz to ide.
Препоруке:
6
7
46 уторак, 22 децембар 2015 15:06
Budalina Tale
Покушаји коментатора да умање одлично, и на моменте исцрпно написану критику овог наставка сада већ легендарне Лукасове обраде самурајских филмова, спејс опера из тридесетих, као и пре свега највећег серијала књижевне научне фантастике серијала о задужбини и царству Исака Асимова, само показују колико је на овим просторима притајене мржње настале пре свега у не поимању чињеница шта је то империја, и као се тај врхунац државног уређења ствара и одржава. Пре свега пропагандом, свесном и наметљивом, као што су то радили Нацисти, Руси у Совјетској ери. Или подсвесном, као што то раде американци. То што смо се ми нажалост нашли на мети те империје, није америчка, него пре свега наша кривица. То наравно не значи да не треба да уживамо у филмовима, музици, или било чему што долази са омраженог запада. Мада та омраза се може подвести под бес због неиспуњеног снао о сопственој империји. Јер,како год гледали, влажни сан свек нације је да буде Рим наместо Рима, или Калиф на место Калифа.
Препоруке:
2
2
47 среда, 23 децембар 2015 09:35
Gledač
Film je odličan novi početak stare priče. To što je u kritici napisano je video svako ko voli Zvezdane ratove i ko ih gleda kao što ih je i prvi put prihvatio gledajući ih kao dete (sedamdesetih), a ne naknadnom pameću tumačeći to iz svoje sadašnjosti počevši od skoro. U vreme kad se prvi film pojavio mladi nisu snimali filmove koji propagiraju politiku. Ljudi, tada je tamo još i hipi pokret uveliko postojao. Ostavite se svojih frustracija. Pisac teksta je lepo naveo sve i može nekom film da se svidi ili ne ali od ovog filma napraviti čitavu konstrukciju i napričati svega može samo neko ko misli i da je Kineski sindrom snimljen kao propaganda za velike korporacije. Slažem se sa kritikom da je nađena odlična mera za specijalne efekte. To je nešto što sam primetio i pomislio još dok sam ga gledao. Mnogo bolje odmereno nego u Epizodama 1, 2, 3. Visoko su postavili lestvicu za nastavak koji jedva čekam. Ima raznih filmova ali ima i različitih momenata u životu. Ne očekujmo isto od svih.
Препоруке:
2
2
48 среда, 23 децембар 2015 18:19
Одбрана и последњи дани
Ствар је укуса, али негирати холивудским филмовима идеолошки карактер потпуна је бесмислица. Истовремено се навелико труби о руским, соцреалистичким филмовима као идеолошким пројектима. У чему је разлика? Само у томе што су соцреалистички филмови пропагирали марксистичку, а холивудски либералну идеологију, поготово од шездесетих на овамо. Да не говоримо о класичној идеолошкој цензури у време ратова или у доба сенатора Мекартија, који је путем Холивуда водио прави крсташки рат против пошасти комунизма, због чега су, рецимо, Николас Реј и Орсон Велс завршили у Београду. Берлински фестивал је био холивудска испостава за антисовјетску пропаганду. Тек након рушења Берлинског зида дошло је до "отопљавања", када су Руси као комични,симпатично заостали ликови почели стидљиво да се појављују у америчким филмовима..наставак
Препоруке:
3
0
49 среда, 23 децембар 2015 18:20
Одбрана и последњи дани
Истовремено се наставило са демонизацијом Руса као најгорих убица, монструма и психопата. Могу да наведем 101 пример Руса као негативаца у тим филмовима, а нека неко наведе само један супротан (да не рачунамо филмску обраду књижевних дела). Такође могу да наведем исто толико примера политичке пропаганде у холивудским филмовима, укључујући и оне највеће. Најбољи пример су вијетнамски филмови, који у позадини имају нескривену политичку пропаганду. Филмови који су настали из америчке колективне фрустрације. Толико о томе ко је поводом и око Холивуда фрустриран.
Препоруке:
1
0
50 среда, 23 децембар 2015 23:29
Gledač
Dobro bi bilo da se bar pogleda film mada po nekima se vidi da ni sam tekst-kritiku nisu čitali. Samo komentare čitaju i polemišu a zapravo nigde veze sa temom. Što na umu to na drumu bez veze i smisla sa temom.
Препоруке:
2
2
51 петак, 25 децембар 2015 11:24
Bob
@Одбрана и последњи дани

U stvari, skoro u svakom drugom američkom filmu pojavljuju se Rusi; američani su opsednuti njima. To je komično.
U stvari, sasvim dobro osećaju ko može da im skrati glavu, Kinezi se ne pojavljuju ni 50-i deo od toga. -Kad malo bolje razmislim, nacija koju američani najviše poštuju u svojim filmovima su baš - Rusi!
Препоруке:
1
0
52 недеља, 27 децембар 2015 02:00
српска сарма, а може и пасуљ@ Gledač
Г-дине, није први пут госн Танасићу да се упушта у ОПШИРНЕ АНАЛИЗЕ& ЕТИЧКО-ЕСТЕТСКА образложења разно-разних WASP-ovskih "сликописних" франшиза, зашта по мом мишљењу нема никаквог реалног упоришта, СЕМ као једна врсте естетске ИГРЕ по принципу l-art-pour-l-art и то је то!? Мислим да је то један легитиман приступ са становишта естетике, али ЕТИКЕ, еее, ту баш и нисам сигуран!? Наравно, не доводим у питање етички credo г-дина Танасића, али тражити ИСТИ ЕТИЧКИ credo у ФРАНШИЗАМА (ПОДСЕЋАМ, по "Википедији" франшиза је: "...kada kompanija (davatelj franšize) licencira svoje trgovačko ime (brand) i svoj način rada (sustav poslovanja) određenoj osobi ili grupi (korisniku franšize) koji se slaže da će poslovati u skladu s uvjetima ugovora (ugovor o franšizi). Davatelj franšize osigurava korisniku franšize podršku i, u nekim slučajevima, ima određenu kontrolu nad načinom poslovanja korisnika franšize...") је просто СМЕШНО! Но, за ТАКВО "етицизирање" франшизе ваља упитати госн Танасића, не нас.
Препоруке:
2
1
53 недеља, 27 децембар 2015 02:13
српска сарма, а може и пасуљ@ Spiridon
Госн Спиро, оно јес да важи "De gustibus non disputandum", ал да кримићима, "саспенсима"& мелодрамама и иним американским доприносима тим ЖАНРОВИМА "сликописа" ОДРИЧЕТЕ СВАКИ ЗНАЧАЈ, просто је смешно! Друго, ВРЛО ЈЕ УПАДЉИВО да сте ПРЕСКОЧИЛИ Чаплина, који је кроз његов хуморан ПРИСТУП можда понајбоље осветлио и добре и лоше стране Homo americanus-a, као ДО КРАЈЊИХ КОНСЕКВЕНЦИ МАТЕРИЈАЛИСТИЧКЕ ПАРАДИГМЕ доведеног Homo westernicus-a!? Но, вама очигледно НИЈЕ ВАЖНО да се УДУБИТЕ у тему о којој дискутујемо, већ онако "ВАДИКАЛСКИ", са "ЗАРЂАЛИМ КАШИКАМА" радите Ваш "посо"!? Но, давно је већ речено да можете радити КАКО ХОЋЕТЕ, али не и ДОКЛЕ ХОЋЕТЕ!? Јер, како Бог давно лепо поучи праведног Јова, "СВЕ ИМА СВОЈЕ ГРАНИЦЕ", па су тако и ВАШЕ ОМЕЂЕНЕ!? Но, шта ћете, неко те границе упозна опрезним пипањем, а неко Бога ми, УДАРАЈУЋИ ГЛАВУРДОМ у ЗИД!? Према томе, САМО НАПРЕД!
Препоруке:
2
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер