Kao i uvek,Antonic jasno i precizno,ravnopravno tretira sve ljude i njihova prava.Zato je NSPM redak,sem NIN-a ,objektivan casopis u Srbiji.
Gay populacija svojim paradama "ponosa"leci svoje frustracije i zeli da nametne svoju posebnost,kao pozeljan model u drustvu.U svakodnevnom zivotu apsolutno ih niko ne diskriminise.Dokaz su brojne poznate licnosti,homoseksualci na svim poljima javne delatnosti u Srbiji.
Problem je njihovo agresivno ponasanje koje potire njihovu ideju o ravnopravnosti.
Osobe koje vidjamo na TV steta su i za same gay-poklonike.
Gledala sam te parade u Montrealu,Londonu-kako je pornografija zabranjena-kao i ispoljavanje vulgarnosti na javnom mestu,organizatori parade duzni su da se od toga uzdrze.Ukoliko se ogrese o zakon,slede im kazne.
Za vredjanje drugih kao i vredjanje verskih osecanja Srba i SPC,javni tuzilac je morao da podigne optuznicu ili bar da ih mandatno kazni.
Ispada da su oni gradjani prvog reda i da im je dozvoljeno da vredjaju druge.
Ja ne dozvoljavam da se od mojih poreza novac koristi za "parade"-imamo pravo da trazimo da nas novac ide gladnima i bolesnima....
Preporuke:
0
0
2
subota, 20 jun 2009 15:02
Ignjatije
Skraćenica LGBT nije baš precizna jer su na paradi u San Francisku 1997. godine učestvovali i zoofili sa svojim "omiljenim životinjama", uglavnom psima.
Za pripadnike netradicionalne seksualne orijentacije mnogo je bolje koristiti sveobuhvatniju skraćenicu:
LGNZBTP
L - lezbo
G - gej
N - nekro
Z - zoo
P - pedo
T - trans
P - pedo
... ili od milja - Legonozbitropi.
Preporuke:
0
0
3
subota, 20 jun 2009 15:19
igorsima
Moje viđenje je da je pederska (i ako ne može ova reč ne objavljujte moj komentar) priča smišljena i snabdevena sredstvima baš zato da bi se razbijala porodica, Crkva, vojska,... ukoliko ti ljudi ne bi destruktivno delovali po naše društvo - ne bi dobijali pare i ne bi imali nikakvog uticaja u društvu. To vam je praktičan primer teorije zavere...
Druga stvar oko koje se verovatno nećemo složiti je da država ove pederske brigade potpomaže zbog istog razloga zbog kojeg potpomaže i "autonomiju" Vojvodine. Dakle, smišljeno delovanje protiv interesa srpskog naroda, sasvim nebitno koji je razlog. Prema tome, u pitanju su mnogo ozbiljnije stvari od prava homoseksualaca. I samim tim, ljudi koji brinu o Srbiji i srpskom narodu, kada sagledaju stanje stvari i da država nije od pomoći - uzimaju stvari u svoje ruke. Kako? Kako znaju, mogu i kako prilika nalaže...
Ali, da vidimo kakvo je stanje na terenu. Dakle, pederi hoće da demonstriraju. Hoće pravo na brak i usvajanje dece. Smatraju da je njihovo opredeljenje hvale vredno.
Smatraju da njihovo ponašanje treba da bude društveno prihvatljivo. Ali, ne nude neke posebne razloge za to.
Ili misle da im i ne trebaju? Da sve što ljudi rade i što žele treba da bude društveno prihvatljivo?
Da li to znači da ćemo sutra imati parade ljubitelja analnog seksa? Da će ljudi koji zagovaraju analni seks moći da se pojavljuju na televiziji i govore nam o ljudskim slobodama?
Bilo da je odgovor na ova pitanja "Da" ili "Ne", moje sledeće pitanje je isto:
Gde je granica društveno neprihvatljivog ponašanja?
Da li su sledeći borci za spuštanje granice punoletstva sa 18 ne 15 ili čak 13 godina? Kako bi pedofili mogli da lakše zadovolje svoje želje?
Ili će se granica povući kod nekrofila? Zoofila? Sadista i mazohista?
Hoće li svi oni defilovati našim ulicama i televizorima?
Ili ćemo čekati i dočekati borce za slobodu izbora koji će nas ubeđivati da smo dovoljno slobodni da možemo provodavati svoja tela i da robovlasništvo treba legalizovati
Preporuke:
0
0
4
subota, 20 jun 2009 15:34
paja patak
U ovom grmu leži zec: "...Da li to znači da Ministarstvo sprema još neki zakonski (ili možda čak ustavni?) projekat u korist "pripadnika LGBT zajednice"? I da li se taj projekat "de-diskriminacije" gej i lezbo populacije slučajno odnosi na LGBT brakove i LGBT usvajanje?..." To su tek sledeći koraci, koji će doći posle nekoliko neometano ponovljenih "parada ponosa". Tako je sve počelo i u Holandiji pre dosta godina, onda je i gradonačelnik Amsterdama učestvovao na paradi, zatim su legalizovani istopolni brakovi, a ne mogu sa sigurnošću da kažem kako stoji stvar sa usvajanjem dece. U svakom slučaju taj proces "napreduje". Pošto sam lekar, definicija "napredovanja" mi nije ista kao i u svakodnevnom govoru. Jer - i patološki procesi mogu napredovati, a to ne znači obavezno ka boljitku. Jednostavno - pokušavam da ne primećujem takve društvene procese - što bi neki možda čak rekli: devijacije. U Srbiji je, bar za sada i u ovoj fazi, čini mi se, ključ u onome "neometanom ponavljanju". E - živi bili, pa videli.
Preporuke:
0
0
5
subota, 20 jun 2009 15:53
igorsima
A možda homoseksualci misle da imaju razlog koji opravdava njihovo ponašanje i opredeljenje. Da je dovoljno reći: "Takav sam se rodio" i da to opravdava to što oni rade.
Ali, tada i voajeri i egzibicionisti imaju isti izgovor. "Takav sam se rodio."
Međutim, time u potpunosti promašujemo suštinu ovog pitanja. Jer, nisu homoseksualci TI koji mogu da određuju koje ponašanje je društveno prihvatljivo a koje nije.
Bez obzira šta oni mislili o sebi - društvo je to koje određuje prihvatljiva ponašanja.
I ako društvo zaključi da je neko ponašanje drušveno štetno i neprihvatljivo, nema nikakve veze što je ono nekom urođeno. Tim pre što nema NIKAKVIH pouzdanih dokaza da takvo poremećeno seksualno ponašanje i jeste urođeno a ne stečeno.
A razlog za društvenu neprihvatljivost takvog ponašanja je jednostavan i opšteprihvatljiv:
Homoseksualnost je seksualno ponašanje. Svrha seksa je razmnožavanje, prokreacija, rađanje beba. Samim tim - seksualno ponašanje koje ne dovodi do začeća nije opravdano.
Naravno, naši lični razlozi za seks su obično sasvim drugi ali to je naša lična stvar - kao uostalom i ono šta radimo u svojim krevetima. I sa kim...
I niko od nas ne nabija drugima na nos da voli ovo ili ono, sa ovim ili onim. Jedino homoseksualaci misle da imaju tu privilegiju. Zato što tvrde da su se takvi rodili... kao da su neka druga rasa ljudi ili neki drugačiji, treći pol. Misliš da je to super? Tvoja stvar, ali zadrži to za sebe. Inače si nepristojan, a ako nastaviš sa isticanjem, i društveno neprihvatljiv.
Preporuke:
0
0
6
subota, 20 jun 2009 15:59
Mehanizam projekcije, reprodukcija stigme
Odličan tekst, ali imam malu primedbu. Dakle, u tekstu ste okarakterisali naše društvo kao tradicionalno. Srbija nije tradicionalno društvo, niti, sa druge strane, postoji autentičan konzervativan pokret koji bi bio refleksija kulturnih odlika nekog dela građanstva. Iza ultraliberalnih kao i iza ''konzervativnih'' pokreta stoji i stajala je država. Što se tiče tradicionalnosti, tek o njoj nema ni govora. Ako se u jednoj zemlji svaki peti brak raspada, ako svaka druga devojka ubrizgava silikon u svoja usta, odnosno usne, ako je raspadnuta patrijarhalna porodica, a koliko znamo ovaj fenomen je registrovao Frojd pre ko zna koliko decenija, ako su ugrožene sve tradicionalne vrednosti, onda se pre radi o društvu koje je postmoderno (rezultat anarholiberalnih i nihilističkih konspirativnih pokreta) a ne tradicionalno. Postojanje nekih odlika tradicionalnog društva nije dovoljno da bismo neku zemlju okvalifikovali kao tradicionalnu. No, postoji jedna interesantna pojava u vezi onih koji govore o tradicionalnosti, pa onda konzervativnosti, pa onda zaostalosti ove zemlje. Dakle, radi se o ljudima koji u stvari potiču iz najnerazvijenijih krajeva bivše SFRJ, odnosno Srbije ili Crne Gore, zauzimajući poziciju ''otkrivača'', ''proučavaoca'', tradicionalnosti srpskog društva s pozicije ''modernog, racionalnog'', naučnog radnika, oni u stvari odlike sopstvenog porekla, odnosno ''identiteta'', projektuju na sve nas. Dakle, u tom slučaju svi mi postajemo objekti njihovog socijalnog inžinjeringa kroz kojeg oni sami sebe oslobađaju sopstvenog identiteta, a taj sopstveni identitet prisilno ugrađuju u nas ostale. Ne bi bilo loše kad bi se ovi ljudi konačno suočili sa sobom. Naravno, ne mislim da je vama ovaj mehanizam projekcije svojstven, ali raznim drugim ljudima jeste. Teza ''srpsko društvo je tradicionalno'', je prvo nesociološka teza, zatim koncept koji je ideološki instrumentalan, i na kraju funkcionalana na individualno-psihološkom planu-reprodukcija stigme(Erving Gofman).
Preporuke:
0
0
7
subota, 20 jun 2009 16:32
mehanizam projekcije,reprodukcija stigme 2. deo
Teza: Srbija je tradicionalno društvo, je po svojoj suštini bliža ''diksursu'' orijentalizma nego balkanizmu. Balkanizam nas bar pozicionira u među prostor, dakle u društvo koje poseduje i odlike modernog(progresivnog, racionalnog, prosvećenog, industrijalizovanog, pismenog) društva i odlike tradicionalnog( nepismenog, iracionalnog, regresivnog, neindustrijalizovanog, neurbanizovanog-ruralnog) društva. Orijentalizam ove odlike modernog potpuno odriče i time definiše neko društvo kao nedovoljno sposobno za razvoj, i ''samoupravljanje''. Zatim podstiče podelu društva na ''prosvećene'', ''evropeizovane'', ''racionalne'' elite i nepismenu masu kojom je potrebno upravljati. Ovakav pristup našem društvu je duboko nedemokratski odnosno autoritarni, radikalno negatorski i naravno ''subverzivni''(politički i kulturološki). Sa druge strane, ukoliko bi se ovakav pristup prihvatio, on indirektno delegitimiše celu ''modernu istoriju'' Srbije. Kao što svi znamo Srbija je postala moderna država 1878, imala je nekakav razvoj državnih ustanova, između dva svetska rata, zatim ubrzanu modernizaciju- čitaj industrijalizaciju, opismenjivanje, urbanizaciju posle Drugog svetskog rata. E sad gde naši racionalni ''modernizatori'' vide tradicionalost? To je zaista veliko pitanje. Prvo, u sopstvenom poreklu od kojeg beže. Drugo, možda u sopstvenom privatnom orkuženju, u šta sumnjam. U ideološkim potrebama? Najverovatnije. U profitabilnosti pristupa? Verovatno. U sopstvenim podsvesnim konfliktima? Sigurno. U svom životu i sopstvenom sadašnjem iskustvu? Ne verujem. Ponavljam, sve ovo nije svojstveno Vama, Vi niste ni zastupali ovakvu tezu.
Preporuke:
0
0
8
subota, 20 jun 2009 16:54
gorštak
Najpre, treba reći da je učešće u mirnim, prijavljenim skupovima osnovno pravo svakog čoveka. Homoseksualci na to imaju pravo, baš kao i na policijsku zaštitu od nasilnika. Napadajući i premlaćujući homoseksualce, srpska ekstremna desnica u javnosti se već legitimisala kao nasilna i primitivna. Istinski konzervativci, i hrišćanski, a pogotovu liberalni, osuđuju svako nasilje i smatraju da se neredi, kao prilikom prve Gay Pride parade u Beogradu, 30. juna 2001, ne mogu opravdati i ne smeju ponoviti.
Nasilno je, g. Antoniću, javno promovisanje pederastije, i to pod pokroviteljstvom države. A ove vaše reči su zaista razočaravajuće, da ne kažem oportune. Kao da se divljanje NVO-jurišnika, umesto golom fizičkom silom može tek tako umilostiviti vašim pozivanjem na ''pravo'' i ''predizborna obećanja'' vladajućih stranaka. Umesto ''Mi bismo da budemo Srbi, ako se može i sme'' - koncepcije (valjda da se moćni i uticajni ''drugosrbijanci'' ne bi previše naljutili), NSPM bi mogao da pokaže malo više kuraži, odlučnosti, pa i iskrenosti u odbrani vitalnih srpskih i opšteljudskih vrednosti (u koje sasvim sigurno ne spada pravo homoseksualaca na javno afirmisanje svoje nastranosti kao nečega normalnog - kako ste vi maltene otvoreno rekli).
Preporuke:
0
0
9
subota, 20 jun 2009 17:03
pitanje
Kad su im je vec homoseksualnost "urodjena", zasto onda to zovu seksualnim opredeljenjem? Kada se covek za nesto opredeli znaci da to sam bira. U svakom slucaju, dok su homoseksualci, onda je u redu, tj dok su to sto jesu ali mi ne masu time ispred nosa. A kad postanu pederi, i pocnu da mi sole pamet kako je to jedino ispravno i tome slicno, stvarno sta covek da uradi nego da "pukne"? 'Ajmo sad, ja imam veliki nos, hajde sa svojim drugovima da organizujem (PO)NOS PARADU i da se smejem svima koji nemaju veliki nos. Ili da na slikama njihovima povecavam nos! Pheh, tad bi me i trebalo osamarit' dva tri puta, da se trgnem.
Preporuke:
0
0
10
subota, 20 jun 2009 18:36
Armitage
Homoseksualizam je devijantno ponašanje, u biološkom smislu. Od toga praviti poželjan obrazac ponašanja, je prateći logiku takođe devijacija.
Sa tačke samih homoseksualaca sasvim je logično da oni kao i ostale marginalne grupe žele da nametnu svoj obrazac ostalima jer time stiču legitimitet kroz formulu: "što nas je više to je naše ponašanje prihvatljivije". Ono što nije logično je da za to imaju podršku države čija egzistencija, i mandati njenih vođa potiču od naroda. Time ispada da sam se ja, a i svi mi izjasnili u prilog ovakve politike, što je sasvim sigurno pogrešna procena. Dalje izvodim zaključak da je država izneverila sopstvenu funkciju artikulisanja volje večine, i da je prema tome dužnost svakog pojedinca da joj se u ovoj pogrešnoj odluci suprotstavi.
Kako će se suprotstaviti, to je individualna stvar ali svaka forma je otpora je opravdana jer štiti većinu od toga da joj jedna povlašćena manjina nameće svoj stav. Svako pravo ima svoje granice, pa i toliko naglašavana prava manjina.
Šta god da se desi na toj paradi krajnja odgovornost leži na homoseksualcima koji odbijaju da prihvate okvire normalnog društvenog ponašanja i državi koja ne ostvaruje svoju ulogu na pravi način.
Preporuke:
0
0
11
subota, 20 jun 2009 18:42
Rodoljub
Prvo, ja oduvek koristim i izraz "peder" i izraz "lezbejka", jer su u našem jeziku odavno odomaćeni, a i oni sami sebe tako zovu, međ' sobom.
Drugo, u ovo nakaradno vreme pisanja i govora prožetog "hrvaštinom" (profesorica, spisateljica, procesuirati...) i ukidanjem nekih tradicionalnih izraza (defektologija, npr.), uspeo sam da skujem izraz:
"lica sa posebnim seksualnim potrebama" za koji smatram da ih dobro opisuje.
---
Izazivački stav koji plasira ta populacija je, ustvari, i najveći problem, pa sve reakcije koje stižu sa druge strane (one koja bi im "kosti prebila"), dolaze zbog pitanja: "Zašto su TOLIKO privilegovani u odnosu na nas?"
Reče neko ovde da srpsko društvo nije baš tradicionalno, kao što to tvrdi g.Antonić, ali ja mislim da naši političari i "javni radnici" ipak jesu. Uz par izuzetaka (koji se i ne kriju) oni nisu nit' pederi nit' lezbejke i jasno je da tu populaciju koriste isključivo u svoje dnevno-političke potrebe, a da to toj populaciji ta očigledna manipulacija uopšte ne smeta, iako je valjda, jasno vidi. Taj odnos treba da bude tema ove diskusije.
Dalje, ako su pederi i lezbejke sa gađenjem odbili predlog da se okupe na Ušću, već insistiraju na Centru, postavlja se, opet, pitanje privilegovanosti!?
Od nedavno, zabranjeno je svako (protestno) okupljanje u centru Beograda, tako da radnici, nacionalisti (bilo ko!)... ne smeju više da ometaju saobraćaj. Zašto bi to onda bilo odobreno pederima i lezbejkama? Možda zato što to nije protest, već "parada ponosnih građana", tj. KULTURNA manifestacija, a to već ne ugrožava temelje ove države? Sačuvaj me, Bože, srpske "seksualne kulture".
Vraćam se na prvi podebljan tekst izazivački stav: "Šta nam možete, sa nama su svi iz vlasti, uta-taa!"
Balkanci ne vole da ih iko izaziva. No, u biću tih ljudi i žena je da budu posebni, da provociraju (makar na "paradama"), da budu u centru pažnje.
Preporuke:
0
0
12
subota, 20 jun 2009 18:57
Veljko
"Ako ste "ponosni" na svoj homoseksualizam, to podrazumeva da je homoseksualizam vaš izbor." Vrlo zanimljiv rezon. Pretpostavljam da ako je neko ponosan na to što je Srbin, nužno sledi da je on odabrao da bude Srbin. Eto, konačno je Antonić dao svoj doprinos dekonstrukciji nacionaliѕma.
Preporuke:
0
0
13
subota, 20 jun 2009 20:16
Goksi
Vlada Srbija je izdvojila izvesnu sumu novca za pedersku organizaciju(Kvirija). Polako,polako tonemo u nemoral,i izopačenost,i to uz veliku pomoć B92,STB,Pink...
Preporuke:
0
0
14
subota, 20 jun 2009 20:23
Nikola Smolenski
@igorsima: Da, sledeći su pedofili i sadomazohisti. Ne znam za zoofile, ali sadomazohisti redovno učestvuju na paradama u inostranstvu a i sami prave svoje događaje (ovo zovu leather pride - kožni ponos). U Holandiji deluje Stranka za dobrosusedsku ljubav, slobodu i diverzitet koja se zalaže za smanjenje granice punoletstva na 16 godina, a zakonske granice seksualne zrelosti na 12 godina, što bi bila i nova granica za konzumiranje lakih droga.
Preporuke:
0
0
15
subota, 20 jun 2009 20:24
drabra
Apsolutno im treba omoguciti da paradiraju. Mi koji nismo pederi, lezbejke, sado-mazohisti i pedofili mozemo lepo da ih IGNORISEMO (tj. tolerisemo). Lepo se objavi ruta kojom ce da se ponose svojim opredelenjima a mi lepo tu rutu zaobidjemo pa se oni lepo isponose jedni prema drugima a policija, naravno, mora da ih drzi na oku da se ne bi slucajno zavadili ili ne daj Boze potukli pedofili sa lezbejkama ili sado-mazo sa analistima. Dakle, njihovo je da paradiraju a nase je da ih tolerisemo (tj. ignorisemo). Podrazumeva se da se parada drzi u Banovcima ili Lipovickoj sumi jer ometanje saobracaja vec ne mozemo da ignorisemo, hocu reci tolerisemo.
Preporuke:
0
0
16
subota, 20 jun 2009 21:27
Morton
Necu da placam porez, da bi se mojim novcem finansiralo njihovo paradiranje ovih.
Od sada, pa dok Srbijim ne zavlada neka patriotska vlast, gledacu da sto manje novca ostavim drzavi. Zivela siva ekonomija.
Preporuke:
0
0
17
subota, 20 jun 2009 22:03
Mrak
@drabra
Ne u Banovcima ko Boga vas molim!
Preporuke:
0
0
18
subota, 20 jun 2009 23:50
vise nego ikad NESTRPLJIV
podrzavam resenje Mladena Obradovica i nadam se da ce Ciplic i Karadzic dati podrsku na licu mesta...!
Preporuke:
0
0
19
nedelja, 21 jun 2009 01:07
KninjaNIN
Dačiću, spasavaj ako Boga znaš.. Daj ljudima slobodno.
Preporuke:
0
0
20
nedelja, 21 jun 2009 01:23
Ko se ponasa diskriminatorski?
Samo ime "Parada ponosa" jeste - diskriminatorsko! I mnogi "gejovi" toga su posve svesni - oni, naime, smatraju da smo mi, heteroseksualni, "niza vrsta", te treba da se stidimo, a oni, eto, imaju razlog da se ponose! U mnogim segmentima - pocev od uzajamnog "proteziranja" u vrlo snaznom gej-lobiju - homoseksualci pokazuju krajnju netolerantnost prema drugima, ali prema sebi traze apsolutno prihvatanje! Ustvari, njihov cilj je da sebe ucine nedodirivim, pa se neprihvatanje homoseksualizma vec smatra prestupom, i samo je pitanje dana kad ce se taj "prestup" i krivicno sankcionisati! Kad vidite ko u Srbiji protezira one koji samo svoje proteziraju - mnogo sta ce biti jasno! Kaze Antonic: "Karadžić i Čiplić nisu bliže objasnili na koji način će njihovo ministarstvo da pomogne 'Paradu ponosa'. Ali, sama činjenica da jedan državni organ pomaže ovakvu manifestaciju otvara neka važna moralna i politička pitanja." Pomazu oni i da se Vojvodina odvoji, da se Kosovo prekrizi jednom zauvek, da u Srbiji svi imaju prava - osim Srba, i to onih heteroseksualnih!
Preporuke:
0
0
21
nedelja, 21 jun 2009 06:03
milo.rad
Da li te organizacije zapravo predstavljaju pedere i lezbejke i kako je to utvrđeno? Ili je to grupa samozvanih 'aktivista' koji se ni po čemu ne razlikuju od ostalih takozvanih NVO. Verujem da je među homoseksualcima mnogo više onih koji su relativno zadovoljni svojim statusom (e, naravno, uvek može malo bolje i mnogo gore, ali to važi za sve) i koji su relativno uklopljeni u naše društvo. A to naše društvo, u kojem pederi i lezbejke postoje odvajkada ali se time ne maše, to je glavni cilj 'parade'. Cilj je polarizacija i isključivanje njih samih, ili tamo ili 'vamo, pa da onda moraju da traže zaštitu od 'nadležnix' NVO i državnih ustanova, a ne da učine da društvo samo smatra nasilje prema njima neprihvatljivim. Ali to je deo šire strategije drobljenja društva, zato nemojte nasedati na priče da se organizatori bore za ičija prava. Znam dosta homoseksualaca ovde gde živim, mislite li da je njima glavna briga u životu 'parada ponosa'?
A ako ova vlast već podržava paradu i zaoštravanje odnosa prema homoseksualcima (a to će biti neminovna posledica preterivanja) onda treba da je i predvodi. Ovako je licemerno da peru ruke i poturaju neka ministarstva. Što se pre pokaže ko zapravo stoji iza svega biće bolje za sve.
Preporuke:
0
0
22
nedelja, 21 jun 2009 06:07
Johnny
@#@ i nije mi jasno..a zbog čega Vi profesore Antoniću ne koristite lepu srpsku reč koja nam je ostala od Vuka Stefanovića Karadžića : Adžuvan..nego ste raspalili ;peder..homoseksualac.. i td? Koji je Nečastivi ušao i u Vas dobri čoveče a i u sve ove komentatore ?... srpski pišite narode..truba svira..pa zar ne vidite da je zadnji čas..
Preporuke:
0
0
23
nedelja, 21 jun 2009 06:13
Sizif
Najavljena parada je poslednji test za srpstvo. Nije to ni hapšenje Mladića ni priznanje Kosmeta, nego upravo ovo. Ako ovde popustimo, neće nas isprati ni sto Drina i Morava.
Preporuke:
0
0
24
nedelja, 21 jun 2009 07:49
paja patak
Juče je u Hagu održana takva jedna parada: „Ružičasta Subota“ . Svečano ju je otvorio ministar prosvete i emancipacije, Ronald Plasterk (inače i doktor bioloških nauka i istaknuti kolumnista).U znak svesrdne podrške manifestaciji, nosio je odelo sa postavom u duginim bojama (ozbiljno!). U okviru manifestacije otvoreni su i brojni kiosci na kojima se delio informativni materijal o koristi i lepoti LGPT, i drugih varijanti. U znak podrške potlačenim i mučenim LGPT populacijama u nekim nazadnim zemljama, parada od 50 specijalno za to okićenih klasičnih automobila „Gay Classic Car Club“-a, a u njima dosta poznatih haških političara, prodefilovala je ulicama Haga pored zgrada ambasada tih država i predala – onima koje su otvorile vrata Ružičastu Peticiju (Pink PeTiTie). Onim nazadnjacima koji nisu ni vrata hteli da otvore, ubacili su je u poštansko sanduče. Pošto je mišljenje Predsednika Tadića da Srbija mora da postane bitna za EU (pročitah to danas), postavlja se nekoliko pitanja (Ministarstvu spoljnih poslova): 1. Da li je parada automobila prošla pored Ambasade Srbije? 2. Ako jeste, da li su otvorena vrata i primljena peticija? 3. Ako nisu otvorena vrata – zašto nisu, a odgovorno lice treba bar ukoriti, a ako treba, udariti mu/joj i par vaspitnih packi. Kod organizacije beogradske Parade, s obzirom na to da se stalno trsimo čak i da nadmašimo sva očekivanja EU, nije dovoljno da ministar prosvete (ne znam kako se zove i koje su mu kvalifikacije) otvori Paradu! Ne! To treba da učini u najmanju ruku predsednik Vlade, a najbolje bi bilo da to učini sam Presednik Tadić. Tako bi cakano stajalo!
Preporuke:
0
0
25
nedelja, 21 jun 2009 11:09
Velja
Ljudsko je pravo svakog slobodnog čoveka da ako želi ili ima potrebu za tim, bude homoseksualac. Zbog tog svog izbora ne bi smeo da bude maltretiran ili na neki drugi način diskriminisan. Ne sme im biti uskraćena usluga neke javne ili državne ustanove ili npr u restoranu, samo zato što su homoseksualci.
Ali isto je tako moje ljudsko pravo kao slobodnog građanina da imam negativan stav prema homoseksualnosti, da ne želim da ih imam u društvu-svako je slobodan da bira sebi društvo. Neka u školama i postave učitelja homoseksualca pa ko hoće da šalje decu kod njega neka šalje. Meni slobodnom građaninu, liberalno društvo treba da garantuje pravo mogu da izaberem učitelja u skladu sa vrednostima u kojim želim da mi dete bude vaspitano.
Što se tiče legalizacije homoseksualnih brakova, to je koliko znam u demokratskim društvima demokratsko pitanje i ne bi trebalo da se iz tog domena prebacuje u domen nekakvih univerzalnih prava.
Preporuke:
0
0
26
nedelja, 21 jun 2009 11:41
Pitanja i sugestije
Slazem se da je primarna svrha seksualnog odnosa reprodukcija, a sekundarna zadovoljstvo. I tu mislim valja dati za pravo (i slobodu) svakome ko hoce da seksualno opredeljenje tumaci na svoj nacin. Nema problema, zaista, jer i homoseksualci su poreski obveznici. Samo neka kao i svi ostali uredno placaju i prijavljuju prihode. Cak i ako ih primaju kao segment liberalno demokratskog sektora. Jer zakon je zakon.
Da li je homoseksualizam urodjen ili je opredeljenje? Ima li neko dokaze za prvu tvrdnju? Ne moze biti da obe definicije - stoje.
Svako ko vredja ili napada nekoga zbog verske, nacionalne, seksualne pripadnosti, treba da odgovara. A sta cemo kada neko vredja i napada osobe zbog njihove pripadnosti srpskom narodu i SPC?
Preporuke:
0
0
27
nedelja, 21 jun 2009 12:04
Nimbus
Nisam siguran koliko je termin `ADŽUVAN` čisto srbski. Ja ga čitam prvi put. Treba konsultovati g-đu MC ili JĆ. Mislim da je upotrebljiv i persijsko-arapski naziv GULANFER.
Slažem se da se MORAJU poštovati različitosti. Tako `svet` mora poštovati i naše shvatanje rešavanja gulanferskog problema.
Što rekao jedan komentator pod nadimkom N.K.:
"Ovde nema mnogo da se priča, ima mnogo da se radi!"
Bajdovej (design bu GG) veliki pozdrav za T-S. :)
Preporuke:
0
0
28
nedelja, 21 jun 2009 12:54
vladimir 78
Mogu samo da kažem da je tekst odličan i da se u potpunosti slažem sa njim. Recimo ja sam levoruk, palo mi nikada nije palo na pamet da se ponosim sa tim. Ponositi se sa nečim što ti je priroda dala je izuzetno glupo.
Dok se homoseksualci "ponose" svojim, ne znam ni sam, opredeljenjem ili onim što im je po rođenju dato; i pri tome u prvi plan ističu vrednosti koje nam uporno u mozak sipaju velike korporacije - sebičluk, egocentrizam i samodovoljnost ( uz , naravno, proizvod koji pokušavaju da nam prodaju!), svi mi ostali ponosimo se pravim vrednostima: deci, tj. budućnosti koju oni predstavljaju i moralnim načelima koja smo usadili u samu suštinu tog malog, ali već sutra odraslog bića.
Preporuke:
0
0
29
nedelja, 21 jun 2009 16:35
Mladi DŽedaj
@milo.rad
Dobro zapažanje. Da znate da je i meni pala na pamet ta pomisao. Ni ja ne verujem da su gej aktivisti iznikli iz naroda, niti da predstavljaju izvornu homoseksualnu populaciju kod nas. To su školovani aktivisti, kao i svaki drugi aktivisti, npr. Otporaši. Moguće je, čak, da uopšte nisu homoseksualci.
Ja stvarno nemam ništa protiv homoseksualaca, prihvatio bih da radim sa njima i da se družim sa njima. Mislim da oni imaju prava da traže svoju sreću i da ih treba prihvatiti i podržati. Ne sme biti diskriminacije na poslu zbog toga. Ali ne treba otići u krajnost pa rušiti osnove ljudskog društva, uništavanjem institucije braka kao osnovne ćelije za reprodukciju ljudskog društva. Brak je sveta zajednica muškarca, žene i njihove dece, i to mora tako da ostane. Što se tiče usvajanja - mislim da je to pipav teren, treba znati šta je bolje za tu decu, život u sirotištu ili život sa homoseksualnim parom. Ni jedno ni drugo nije normalno, ali takav je život, prema nekima surov. Skloniji sam ideji da ne treba da im se daju deca na usvajanje, ali eto tu imam malu rezervu, dok sam po pitanju braka potpuno uveren.
Preporuke:
0
0
30
nedelja, 21 jun 2009 17:51
Darko
Licno sam protiv odrzavanja ovakvih manifestacija u nasoj zemlji.Protiv sam toga da drzava to na bilo koji nacin finansira.Ko je mene ili bilo koga od nas za to pitao,necu da izdvajam pare za to.Ko je njima dao mogucnost i legitimitet da homoseksualizam uzdizu na nivo drustvene norme.
Svi koji zele da se okupe i iskazu neku poruku,na to treba da imaju pravo,ali ne da okupljanja prave sa namerom da provociraju vecinu.Pa jedan broj tih organizacija se krajnje netolerantno i nipodastavajuce odnosi prema SPC i vernicima i na najbrutalniji nacin izaziva reakciju.Takve organizacije vise skode homoseksualcima nego sto koriste.Mnogi od nih sami podsticu na nasilje protiv njih da bi posle tome mahali,preko medija i predstavljali zemlju u kojoj zive kao primitivnu.
Na kraju nisam pristalica odrzavanja ovakvih skupova,ali smatram da je i nasilje usmereno na homoseksualce za osudu,mada odredjeni njihovi lideri sami provociraju ovakvo nasilje i to koriste da bi izvukli pare od odredjenih gej organizacija iz inostranstva.
Gej parada u Srbiji? NE!
Preporuke:
0
0
31
nedelja, 21 jun 2009 18:07
Šta je u pitanju,...
...tolerancija ili kako ostati normalan?
Zašto ja moram da podnosim homoseksualce pored mene, mog deteta, na poslu, u školi, na ulici, ako smatram da me ugrožavaju? Zašto? Gde je granica između naše tolerancije prema njima i maltretiranja koje mi trpimo sa njihove strane? Ako ja smatram da moje dete ne treba da vaspitava homoseksualac, zašto sam ja taj koji treba da ispiše dete iz škole, zašto mora baš moje dete da menja kraj, drugove, sve ostale profesore, a ne vaspitač koji je po meni seksualno izvitoperen i opasan po razvoj mog deteta? Zašto ja da plaćam njihove "parade ponosa"? Zašto da se ne pobunim i ne poželim da ih oteram iz moje ulice, sa moga praga, iz škole moje dece? Zašto ja moram da ih trpim? Nije tačno da na poslu treba da ih trpimo, pa mene ometaju i skreću mi pažnju, osećam se prikraćen, pod pritiskom, radim mnogo lošije nego što mogu zbog tog opterećenja...Zatekao sam dvojicu kako se ljube u WC-u koji nebi trebao da služi za to i taj dan mi je propao, nisam mogao da se smirim i koncentrišem do kraja radnog vremena. Ja sam spreman da im se suprotstavim svim sredstvima i ne mislim da treba da živimo kao da se ništa ne dešava oko nas, kao da je sve u najbpljem redu ako oni paradiraju našim ulicama- za moja shvatanja su oni protivprirodni, a ne mi...
Preporuke:
0
0
32
nedelja, 21 jun 2009 18:28
Prečanin
Ne sećam se da sam ikada igde pročitao "adžuvan", za razliku od "topli brat", "pozadinac"...
Radio sam u službi jednog "evropolisa" gde je bilo nekoliko homoseksualaca. Čim se uvere u vašu "seksualnu orjentaciju" ostave vas na miru. Oni imaju svoje lokale, poznate u javnosti, u kojima se okupljaju i koje normalan svet obilazi. Nisu nikome pravili bilo kakve neprijatnosti. Ipak sam stekao utisak da je, (prema pisanju tamošnjih bulevarskih listova) u tim krugovima visok % bestijalnosti.
Preporuke:
0
0
33
nedelja, 21 jun 2009 19:27
Djed
Na stranu pitanje da li se radi o bioloskoj, genetskoj, prirodnoj ili moralnoj devijacija - od toga ne bi trebalo da se pravi parada, jer to samo podstice odbojnost prema njima. Sve dok postoji saglasnost dve punoletne osobe, bez nasilja i zloupotrebe maloletnih lica - *svako je /u svojoj
privatnosti/ gospodar svoga tijela*. Ako je rec o diskriminaciji na poslu itd., postoji nacin da se to resava - individaulno, konkretno kroz odgovarajuce institucije. Ma kako to kvalifikovali sa moralnog stanovista, cinjenica je da iza ovog *globalnog* pokreta stoji ogroman biznis, po svoj prilici i razni politicki ciljevi.Ako ne neki drugi, onda bar da zaboravimo one prve - *globalno* siromastvo, ubijanje...
PS. Ne bilo uzgred, RODOLJUB je u navodjenju primera ruzenja jezika propustio da navede jos nekoliko bisera ovog NOVOGOVORA>
*...kako javlja nasa DOPISNICA iz Njujorka - ZAMENICA POSLANICE je procitala POSLANICU odsutne SEKRETARKE...*
A kako cemo potvrditi ravnopravnost polova kad se radi o profesiji GEOLOG, GINEKOLOG,
METEOROLOG...MESAR, KASAPIN, LOZAC, CUVAR, ZELJEZNICAR....
Preporuke:
0
0
34
nedelja, 21 jun 2009 22:41
yorgos
Dobar tekst. Čovek je umerenim ali preciznim i mudrim komentarima uspeo da pokaže sav besmisao organizovanja parade ponosa (bolje nego bilo kakvo nasije nad njima) i da postavi još važnije pitanje šta država tu traži. Sve ukazuje na to da je parada deo svtskog procesa stvaranja novog društva u kome porodica i prirodna reprodukcija nisu potrebni.Samo kako reče doktor u svom komentaru proces napreduje i treba ga ozbiljno shvatiti. Jedan od efikasnih načina je ne glasati na izborina za vlast koja podržava gej parade i slične pojave. Homoseksualce pustiti da paradiraju sa što manje protivljenja i buke, mislim da je to ono što najmanje žele.
Preporuke:
0
0
35
ponedeljak, 22 jun 2009 02:50
yorgos
Dobar tekst. Čovek je umerenim ali preciznim i mudrim komentarima uspeo da pokaže sav besmisao organizovanja parade ponosa (bolje nego bilo kakvo nasije nad njima) i da postavi još važnije pitanje šta država tu traži. Sve ukazuje na to da je parada deo svtskog procesa stvaranja novog društva u kome porodica i prirodna reprodukcija nisu potrebni.Samo kako reče doktor u svom komentaru proces napreduje i treba ga ozbiljno shvatiti. Jedan od efikasnih načina je ne glasati na izborina za vlast koja podržava gej parade i slične pojave. Homoseksualce pustiti da paradiraju sa što manje protivljenja i buke, mislim da je to ono što najmanje žele.
Preporuke:
0
0
36
ponedeljak, 22 jun 2009 03:04
Ultravisitor
"Veljko : "Ako ste "ponosni" na svoj homoseksualizam, to podrazumeva da je homoseksualizam vaš izbor." Vrlo zanimljiv rezon. Pretpostavljam da ako je neko ponosan na to što je Srbin, nužno sledi da je on odabrao da bude Srbin. Eto, konačno je Antonić dao svoj doprinos dekonstrukciji nacionaliѕma."
Ne radi se o dekonstrukciji nacionalizma nego sovinizma. Antonic svoj prilog jasno daje u tom pravcu u svakoj prilici. Dekonstrukcija jingoizma je mnogo bitnija. Ovaj teskt je anti-jingoisticki a ko je pametan razumece i zasto. Mnogo price, videli smo, zuti mogu prijaviti gazdama te je bolje i sutati.
Preporuke:
0
0
37
ponedeljak, 22 jun 2009 05:13
Johnny
@Nimbus @Prečanin. Dobri ljudi pa ja nisam kriv što ne čitate-otvarate Stari i Novi zavet ili ako hoćete skraćeno Bibliju ,ili još bolje Veliku knjigu,koju srbima i na srpski lepo preveše još u onome tamo 19om veku V.St.Karadžić i Đura Daničić, i lepo napisaše ADŽUVAN.A tamo ,na tim stranicama baš to stoji napisano.Nije ni peder , ti topli brat, ni homoseksualac, ni pozadinac ni.. već lepo jasno i glasno ADŽUVAN.
Preporuke:
0
0
38
ponedeljak, 22 jun 2009 06:40
m. -ić
Ne g. Antoniću, niste u pravu. To što pederi, sodomisti, adžuvani (izraz je star i redak i verovatno turski), ili muželošci (redak ali čisto srpski izraz, stoji u Svetom pismu, Novi zavet, prevod V. Karadžića, mislim, u poslanici Rimljanima) pokazuju svoj ponos, nije ono što ne valja. Svako ima pravo da se ponosi, i svako ko ima volje i želje da iskazuje svoj ponos, neka ga iskazuje. Niti je ono što ne valja to što država plaća to adžuvansko ponošenje. Moral vlasti i tako nije daleko od morala pedofila, pa nije ni čudo. A uz to, vlast verovatno dobija vrlo usrdne, čak stroge, zahteve da plati za tu paradu. I vlast sluša. Nevolja je, dragi g. Antoniću, što oni koji se s tim ne slažu, nemaju nikakav svoj ponos da pokažu. Nevolja je što nemaju ni volje ni želje da izađu na ulice, trgove, da se okupe, i da i oni malo paradiraju. Ako neko nešto ne pokazuje, na žalost, u ovo doba reklame, to je kao i da ga nema. I nevolja je u tome što niko tim istim vlastima ne govori usrdno, ili čak strogo, da se protivi plaćanju za kojekakve parade. Pa i ako je takvih većina, ali ćute, pa vlast ništa i ne čuje. Ko zna, možda bi vlasti slušale kada bi bilo glasno rečeno. Ali sve je ide u tišini, u miru, bez glasa, na demokratski način. I ovce makar zableje kad ih vuku na klanje, svinje cvile, zečevi kmeče. A nevolja je što Srbi ćute.
Preporuke:
0
0
39
ponedeljak, 22 jun 2009 07:45
Rodoljub
@Nimbus, Djed, Prečanin, DŽoni...
Jedina srpska reč za koju ja znam, a da precizno opisuje tu seksualnu orijentaciju (istina, kod muškaraca) je reč: "guzjan/guzjani".
Tako sam je čuo od nekih (nekih davno) pomrlih ljudi sa sela, pre trideset godina.
"Peder" je grčko-francuski termin, ostalo su arapsko-turski.
No, nismo zato ovde. :)
Preporuke:
0
0
40
ponedeljak, 22 jun 2009 08:17
KOLE -1
Demografska slika Srbije u kojoj sa lica zemlje nestaje desetine i destrine sela,a prosta reprodukcija postaje misaoni pojam trebalo bi da budu lajt motiv ministarstvima i ministrima koji svoj glas, podršku, ako ne i lično učešće, daju kome već daju.
Umesto da podrže i finansijski pomognu obnovi srpskog sela, da se angažuju da se u selima sa stotinu neženja i neudatih devojaka reši problem oni se bave efemernim stvarima, da bi zadivili svoje evropske mentore. Može biti da i u redovima nešeg, nazovi establišmenta, kao i kojekude po svetu, sede gej-ovi. Onda nije ni čudo što se ne samo toleriše i podrtžava već se i kapom i šakom, finansijski i na druge načine, pomaže nešto što nema društzvenog opravdanjea i što je definitivno marginalna pojava. A gejova svih fela što se tiče neka se sami sobom ponose i nek se množe,ali ne na račun i o trošku države. Država bi mogla da se bavi mnogo važnijim pitanjima nego što su problemi jedne marginalne grupacije koja bi želela da se promoviše i ''privuče'' nove simpatizere. Verovatno da ih ni njihovi roditelji ne gledaju sa simpatijama. Naprotiv.
Preporuke:
0
0
41
ponedeljak, 22 jun 2009 08:32
orion
Ponekad steknem utisak da aktivisti priželjkuju nasilje jer bi time skrenuli veću pažnju, a naravno njima se ništa ne bi desilo pošto bi neke druge stavili u prve redove, jer kako drugačije protumačiti otvoreno provociranje Delija.
Preporuke:
0
0
42
ponedeljak, 22 jun 2009 10:47
Gazda Gruja
Nikako ja to ne razumem!
Kako bre, oni misle da prave tu paradu i kako baš 23-ćeg, kad su mene - još pre dve nedelje zvali i kum i burazeri i skoro cela ekipa "sa basketa" i društvo sa faksa i onaj Šone sa Severa, iz "kopa" i još par drugara, čak i neki Grobari - pa 23-ćeg je, bre, u Beogradu, Svesrpsko okupljanje svih navijačkih grupa iz Srpske i Srbije - biće koncert, prave ljudi veliku žurku.
Preporuke:
0
0
43
ponedeljak, 22 jun 2009 13:30
Nimbus
DŽoni, DRUŽE ( ne smem da upotrebim izraz BRATE zbog drugara koji bi me/nas iz mesta nagrbavili), ne sporim da si u pravu, nego pišem da sam neprosvećen. A, u široj ravni, nama nedostaje adekvatna terminologija.
Eto, sad je aktuelna definicija `primarijus`, ali pokriva samo 50% užeg opsega. Nama je potrebno širokopojasno pokrivanje.
Hrvati su konstruisali termi `nježnik`, tako da sad šoferi, kad im se pokvari kamion, uskliknu `Koji mu je sad nježnik!"
Takva erudicija nama nedostaje!
Bajdovej `Šone` - el to ona zamlata iz Odžaka?
Preporuke:
0
0
44
ponedeljak, 22 jun 2009 19:32
Stanko Kovacevic
Da li bi gej parada bila u suprotnosti sa nedavno usvojenim zakonom o zabrani manifestacija neonacistickih ili fasistickih organizacija i udruzenja i zabrani upotrebe neonacistickih ili fasistickih simbola i obelezja?
Clan 3 ovoga zakona kaze: "Zabranjuje se proizvodnja, umnožavanje, skladištenje, prezentacija, veličanje ili na bilo koji drugi način širenje propagandnog materijala, simbola ili obeležja kojima se izaziva, podstiče ili širi mržnja ...".
Imajuci u vidu dosadasnje iskustvo sa gej paradom u Beogradu i resenost pojedinaca i grupa, koji se suprotstavljaju javnim promocijama izopacenog seksualnog nagona da bojkotuju buduce manifestacije homoseksualaca, nesumnjivo je da parade "ponosa" izazivaju i potsticu mrznju.
Preporuke:
0
0
45
ponedeljak, 22 jun 2009 21:16
Aki
Mislim da toj populaciji treba dozvoliti paradiranje. Glupo je da se to zove pride, jer blage veze sa ponosom nema. Sta to bre, znaci? Ja sam peder i ponosim se time... To nije nikakva karakterna osobina, niti mana, niti vrlina.
Mislim da im treba dozvoliti sklapanje brakova, ali ne i usvajanje dece. Seksualnim odnosom muskarca i zene nastaju deca. Seksualnim odnosom dva muskarca, lezbejke, sta god ili sta vec oni samo uzivaju, ali dece nema. Ne ide se protiv prirode.
Kada je u pitanju tolerancija prema ovome mislim da tu treba postaviti granicu. Bez usvajanja dece. Sve ostalo mi je ok. Sva prava svima, dok druge ljude u zajednici to ne ugrozava.
Preporuke:
0
0
46
ponedeljak, 22 jun 2009 22:00
Zmaj od Noćaja
Bio homoseksualac kao takav rođen, ili se naknadno opredelio, to je njegova stvar i ne bi trebalo da ga iko zbog toga sme diskriminirati. Pošto homoseksualni nagon kod životinja možemo posmatrati u mnogo manjem postotku nego kod ljudi, biće po mojoj logici da je kod ljudi orijentacija na takav seks više izabrana nego urođena.
U svakom slučaju homoseksualnost je devijacija tj. neprirodno ponašanje koje država ni u kom slučaju ne bi smela da potstiče novcem poreskih obaveznika. Potsticanjem se šteti državi pa time vlada (pre svega predsednik) krši i svoju zakletvu da će raditi na dobrobit naroda, a štete od njega otklanjati.
Brak dve osobe istog pola, po mom mišljenju, ne bi trebalo da bude dozvoljen jer bi bio potsticajan, a to isto na štetu društva i države. Isto važi i za usvajanje dece.
Neka žive nevenčano kao i do sada, ali ne mogu imati privilegije heterogenih brakova jer u heterogenim može biti rođen novi poreski obaveznik, platiša doprinosa za penzijsko osiguranje, vojnik...dok su homoseksualne veze na lično zadovoljstvo, bez ikakve koristi za duštvo i državu.
A ko je paradu «ponosa» naručio, ne znam nego slutim. Slovenci su davno održali kongres homoseksualaca u Ljubljani i pokazali time svoju opredeljenost za Evropu pa se možda i od nas traži da se opredelimo. Ko hoće, neka im podmetne zadnji kraj, ja ću moj čvrsto prisloniti uza zid.
Preporuke:
0
0
47
utorak, 23 jun 2009 01:33
Bane
Serbian pride. Ili srpski ponos. To osecam kada cujem bljuvotine o mome narodu da je genocidan, da siluje i razara. Ali odgovor na takvu propagandu preko koje smo diskrimisani jeste ponos. Ponos je ono sto nas drzi kada smo zbog nase pripadnosti diskrimisani i ugrozeni. Ponos nam omogucava da opstanemo a istovremeno da budemo ono sto jesmo. Ja nisam ponosan zato sto sam Srbin jer je biti Srbin neko dostignuce, kako kaze Antonic. Biti Srbin, Nemac, Kamerunac, Tajlandjanin, Rus, Hrvat, ili Avganistanac nisu nikakva dostignuca, to su samo nacionalne pripadnosti. I svi cemo mi (ili barem vecina) biti ponosna na svoju pripadnost, pogotovo kada smo diskrimisani i ugrozeni. Ponos na svoju pripadnost da li se radilo o polu, rasi, veri, nacionalnosti, seksualnoj opredeljenosti, ili cak i fudbalskom klubu za koji navijamo, cemo uvek da demonstriramo kada neko osporava tu pripadnost. Moj ponos na moju naciju ne znaci da ja ocekujem od drugih emocije kada cuju Boze pravde. Ne ocekujem od njih da i oni budu Srbi, ali ako imam potrebu da demonstriram svoj ponos na Srpstvo to radim iz razloga da pokazem da necu prestati da budem ono sto jesam ma kolike predrasude imali o meni zbog moje nacionalne pripadnosti. To isto vazi i za druge, koji demostriraju svoj ponos na svoju pripadnost, o kakvoj god da se pripadnosti radilo.
Preporuke:
0
0
48
utorak, 23 jun 2009 03:13
Miloš
Slažem se sa profesorom Antonićem da nam predstavnici vlasti duguju objašnjenje u vezi sa podrškom ovoj manifestaciji. Takav legitiman zahtev našoj vlasti će se teško čuti u ovako artikulisanoj i jasnoj formi bilo gde drugde. Tim pre me čudi i iznenađuje koliko je - najblaže rečeno - tanka Antonićeva argumentacija u ostatku teksta (ili bar u najvećem delu ostatka teksta).
Celokupna argumentacija tog dela teksta počiva na analizi pojma ponosa čija se korisnost dovodi u pitanje sa stanovišta interesa samih homoseksualaca. Ali ta je analiza vrlo, vrlo sumnjiva.
Konkretno, evo mojih zamerki.
Prvo, Antonić piše: "Čovek se ponosi nekim postignućem ili darom ako oni na naročito uspešan način ispunjavaju određenu društvenu normu.(...)Kakve, međutim, ima društvene poželjnosti u homoseksualizmu?"
Čini mi se da je ovo netačno. Uzmimo za primer pripadnike srpske nacionalnosti u Hrvatskoj. Sasvim je razumno pretpostaviti da je jedan broj njih ponosan na svoju nacionalnu pripadnost. Ali po Antoniću to nije moguće jer biti Srbin u Hrvatskoj nije društveno poželjno. Ako taj primer nije dovoljno uverljiv, razmotrite primer Jevreja u Varšavskom getu (ovim, naravno, ne želim da izjednačim Srbe u Hrvatskoj sa Jevrejima pod Hitlerom).
Drugo, "Čovek može biti ponosan samo na nešto što je sam izabrao, što je sam postigao." I sa ovim je teško složiti se. Može se biti ponosan na svoje kulturno poreklo, roditelje, na istoriju svog naroda, na svoju visinu, boju kože, itd. Nijedna od ovih stvari se ne bira, pa ipak nisu retki ljudi koji u njima nalaze razloga za ponos. Zašto onda ljudi ne bi mogli da se ponose i time što su homoseksualci?
Jasno je kakva pokretačka ideja stoji iza gej-parada - dovoljno je videti koliko ljudi u Srbiji je spremno da svojim sugrađanima ospori pravo na okupljanje i demonstriranje pa shvatiti da je svako mirno pozivanje na tolerisanje homoseksualaca opravdano. Takav animozitet nije proizveden i provociran upotrebom reči "ponos", on nažalost ima malo dublje korene u našoj sredini.
Preporuke:
0
0
49
utorak, 23 jun 2009 13:06
Steva Nadrljanski
Ne bih se složio sa idejom da je pripadnost jednom narodu/naciji čisto stvar biologije. Ne, to je takođe u priličnoj meri stvar izbora. Ja se nisam rodio kao Srbin, nego kao dete: da su me sa godinu dana oteli Indijanci, sad bih i ja bio Indijanac jer bih živeći sa njima usvojio sve što je njihovo i duša bi mi bila indijanska; da sam odnesen među Eskime, sad bih i ja, iako belac, bio Eskim, jer bi mi duša bila eskimska; gde bi tada bilo moje srpstvo? Pripadnost narodu, dakle, ne ide po automatizmu: ona se aktivno stiče manje ili više svesnim usvajanjem svega onoga što čini korpus ideja koje jedan narod nosi sa sobom kroz istoriju, zajedno sa svim protivurečnostima tog tereta, pri čemu ga pojedinac preuzima na sebe kao dinamički i simbolički vaplotitelj duha svog naroda - a to nikad ne biva bez velikih potresa; sa druge strane, čovek tom pripadnošću lako biva porobljen - jao njemu ako mu nacionalni identitet postane jedini.
Osim toga, ne vidimo li masu "bioloških Srba" koji sa samim srpstvom nemaju skoro nikakve veze. Oni su prosto izabrali nešto drugo, i već sutra će ako odu u Kanadu lako postati Kanađani. Ima i takvih bioloških Srba koji se aktivno obračunavaju sa svojim poreklom pa prelaze čak i na neprijateljsku stranu - to je, opet, njihov izbor, manje ili više svestan.
Ima anegdota koja kaže da je ava Justin jednog komunistu koji ga je ismevao upitao:
- Jesi li ti Srbin?
Ovaj se iznenadio:
- Pa naravno da sam Srbin...
- A po čemu se to vidi?
- Kako po čemu?! Rodio dam se u Srbiji, živim i radim u Srbiji, tu ću i umreti...
- E pa i šumadijski vo se rodio u Srbiji i radi u Srbiji, pa opet nije Srbin!
Preporuke:
0
0
50
utorak, 23 jun 2009 15:30
Peter RV
Ova grupa ljudi (homos) ne trazi ni toleranciju ni anti-diskriminanciju, nego neko pravo da budu postovani i , kako da ne- politicku vlast.
Ne treba se zavaravat, oni su odlicno organizovani sa jos odlicnijim vezama sa njihovom internacionalom koja agresivno istupa u njihovu odbranu u bilo kakvoj zemlji.
Njihove gay-pride parade izgledaju kao vulgarne provokacije (treba ih vidjet da bi se povjerovalo kako su vulgarne) ali ih treba uzeti ozbiljno. One sluze kao ovnovi za razbijanje kapija tradicija, sto eventualno donosi zakone za njihovu promociju.
Cilj je da se uvede po nasim skolama uvjerenje da je homoseksualnost samo jedna manifestacija pluralizma (evropskih vrjednosti) koju treba zastiti (ako smo demokrati i evropejci). Sad nasa(?)vlada obecava da ce im omogucit ovu njihovu egzibiciju. Ako treba upotrebice i vojsku ?
Insistiranje da im se da pravo da adoptiraju djecu i da stime dokazu da oni doprinose razvijanju drustva, je jedan od njihovih kljucnih zahtjeva (kakve orgije oni rade sa tom djecom, to se nikoga ne tice).
Srbija je pokleknula moralno, ogromno ,od kad se potcinila Zapadu i ove parade su samo zeitgeist naseg sumraka.
Preporuke:
0
0
51
utorak, 23 jun 2009 15:39
Vladimir
Sa kojih pozicija poštovani komentatori i kolumnista ocenjuju neko ponašanje kao "neprirodno", "nemoralno", "izopačeno"? Da nisu možda na direktnoj vezi sa Gospodom Bogom pa mogu da propisuju šta se sme a šta ne sme?
Kažu neki, smeta im da gledaju homoseksualce, neće ih u svojoj ulici, izazivaju, kažu, mržnju i gnušanje u njima. E, pa i meni smetaju oni što paradiraju slikama Radovana Karadžića i Ratka Mladića, smetaju mi oni što su im usta puna srpstva i srpskog suvereniteta i integriteta, gadi mi se kad neko u četničkom ansamblu prošeta ulicom, pa šta ću sa tim? Mogu li da tražim zabranu takvog protivprirodnog paradiranja? Mogu li da tražim da te ljude prognaju iz ove države? Sve što vi možete, mogu i ja.
Dakle, ne sviđa vam se ideja gej-prajda. Odlično, ostanite kod kuće tog dana. Bavite se neki sportom, čitajte knjigu.
Neću sada ovde ni pominjati one dosadne fraze o ljudskim pravima, slobodi okupljanja, toleranciji, poštovanju razlika - to nije jezik kojim vi govorite. Svaka društvena grupacija, skrajnuta i osporavana, mora se izboriti za svoje mesto pod suncem. Mnogima se to ne sviđa, mnogi bi rado videli fizičko nasilje, nestanak, nasilno "uvođenje u red". Možda, ali ne očekujte da to može proći tek tako, da gej ljudi nemaju sredstva i volju da isteraju svoje. Kako ono kažu, ćeraćemo se još.
Preporuke:
0
0
52
utorak, 23 jun 2009 21:34
Zaprepašćen neukošću
Pošto se očigledno radi o nekakvom društvenom fenomenu kao RomantIZAM i KonzervativIZAM, da li je "homoseksualIZAM" politički ili umetnički pravac?
Da li je heteroseksualIZAM odabran, e da bi neko sebi dozvolio da bude "ponosan" zato što je (tobože) drušzveno prihvatljiviji?
Preporuke:
0
0
53
sreda, 24 jun 2009 16:16
Sten
Za gospodu "Vladimira" i "Zaprepascenog neukoscu",
Homoseksualizam je bolest ciji je nastanak lepo opisan u mnogim studijama. Jos nije uradjena nijedna ozbiljna studija koja bi pokazala da to nije bolest. Jos bih napomenuo da radim u svetski poznatom centru za klinicka istrazivanja.
Preporuke:
0
0
54
četvrtak, 25 jun 2009 18:13
ivan
Briljantno gospodine Antoniću.
Ono što rade pojedine organizacije koje finansira i država,nije samo pitanje tolerancije nego već i nametanje stavova.Određene organizacije i onako smatraju ovaj narod nepismenim i nesposobnim da razmišlja o neki stvarima pa će ih oni uputiti.Ono što je najveći cinizam je to da se sve odvija pod ministarstvom kultire koje daje obrazac ponašnja.
Imam utisak da se građani stavljaju u poziciju gerile koj je dobra samo prilikom glasanja,a za ostalo će se pobrinuti vođe.
Preporuke:
0
0
55
petak, 26 jun 2009 21:58
Denis
"Za gospodu "Vladimira" i "Zaprepascenog neukoscu",
Homoseksualizam je bolest ciji je nastanak lepo opisan u mnogim studijama. Jos nije uradjena nijedna ozbiljna studija koja bi pokazala da to nije bolest. Jos bih napomenuo da radim u svetski poznatom centru za klinicka istrazivanja."
Sten , navedite izvore za vaše tvrdnje. APA (American Psychological Association) je još prije 40 godina izjavila da homoseksualnost nije bolest.
Preporuke:
0
0
56
subota, 27 jun 2009 12:44
Srdjan
U Srpskom jeziku (psiholoski-psihoanaliticki) termini,postoji rec za devijantno seksualno ponasanje a to je "pederizam".Ko mi neveruje neka proveri.Stoga proizilazi da su srpskim jezikom receno doticna gospoda pederi.I tako treba da se deklarisu.
Ja o njima nemam izgradjen stav,smatram da treba da se lece,i da i treba u tom smislu pomoci.
Preporuke:
0
0
57
subota, 27 jun 2009 12:53
srdjan
E da a da ne zaboravim sledeca je izgleda parada pedofila!
Preporuke:
0
0
58
ponedeljak, 29 jun 2009 10:45
Mirza
Ono što gosp. Antonić ne shvaća jest to da se LGBTIQ osobe ne ponose svojim urođenim seksualnim orijentacijama ili spolnošću već seksualnim, rodnim i/ili drugim identitetom kojeg su same za sebe izgradili kroz mukotrpan i nerijetko bolan proces samoidentifikacije u društvu koje je krajnje netolerantno prema spomenutim identitetima.
LGBTIQ osobe, kada paradiraju, politički protestvuju zbog diskriminacije počinjene nad njima zarad njihovih identiteta te iskazuju ponos koji osjećaju kada se bore protiv takva društvenog ugnjetavanja, ponos koji osjećaju svaki građanin i građanka kad se bore protiv potlačenosti.
Prema tome, vaša početna pretpostavka je sasvim pogrešna a usudim se reći i maliciozna, jer u deklarativno tolerantan paket Vi trpate i Vaš zapravo krajnje netolerantan stav, kazujući da ministarstvo za ljudska prava demokratske države ne bi trebalo podržati politički protest očigledno ugrožene društvene kategorije. Lično sam mišljenja da je konkretna namjera manje važna od efekta koji ovakvo okupljanje ima na senzibiliziranje društva i jačanje slobodarskog i odvažnog građanskog duha LGBTIQ osoba.
Gay populacija svojim paradama "ponosa"leci svoje frustracije i zeli da nametne svoju posebnost,kao pozeljan model u drustvu.U svakodnevnom zivotu apsolutno ih niko ne diskriminise.Dokaz su brojne poznate licnosti,homoseksualci na svim poljima javne delatnosti u Srbiji.
Problem je njihovo agresivno ponasanje koje potire njihovu ideju o ravnopravnosti.
Osobe koje vidjamo na TV steta su i za same gay-poklonike.
Gledala sam te parade u Montrealu,Londonu-kako je pornografija zabranjena-kao i ispoljavanje vulgarnosti na javnom mestu,organizatori parade duzni su da se od toga uzdrze.Ukoliko se ogrese o zakon,slede im kazne.
Za vredjanje drugih kao i vredjanje verskih osecanja Srba i SPC,javni tuzilac je morao da podigne optuznicu ili bar da ih mandatno kazni.
Ispada da su oni gradjani prvog reda i da im je dozvoljeno da vredjaju druge.
Ja ne dozvoljavam da se od mojih poreza novac koristi za "parade"-imamo pravo da trazimo da nas novac ide gladnima i bolesnima....
Za pripadnike netradicionalne seksualne orijentacije mnogo je bolje koristiti sveobuhvatniju skraćenicu:
LGNZBTP
L - lezbo
G - gej
N - nekro
Z - zoo
P - pedo
T - trans
P - pedo
... ili od milja - Legonozbitropi.
Druga stvar oko koje se verovatno nećemo složiti je da država ove pederske brigade potpomaže zbog istog razloga zbog kojeg potpomaže i "autonomiju" Vojvodine. Dakle, smišljeno delovanje protiv interesa srpskog naroda, sasvim nebitno koji je razlog. Prema tome, u pitanju su mnogo ozbiljnije stvari od prava homoseksualaca. I samim tim, ljudi koji brinu o Srbiji i srpskom narodu, kada sagledaju stanje stvari i da država nije od pomoći - uzimaju stvari u svoje ruke. Kako? Kako znaju, mogu i kako prilika nalaže...
Ali, da vidimo kakvo je stanje na terenu. Dakle, pederi hoće da demonstriraju. Hoće pravo na brak i usvajanje dece. Smatraju da je njihovo opredeljenje hvale vredno.
Smatraju da njihovo ponašanje treba da bude društveno prihvatljivo. Ali, ne nude neke posebne razloge za to.
Ili misle da im i ne trebaju? Da sve što ljudi rade i što žele treba da bude društveno prihvatljivo?
Da li to znači da ćemo sutra imati parade ljubitelja analnog seksa? Da će ljudi koji zagovaraju analni seks moći da se pojavljuju na televiziji i govore nam o ljudskim slobodama?
Bilo da je odgovor na ova pitanja "Da" ili "Ne", moje sledeće pitanje je isto:
Gde je granica društveno neprihvatljivog ponašanja?
Da li su sledeći borci za spuštanje granice punoletstva sa 18 ne 15 ili čak 13 godina? Kako bi pedofili mogli da lakše zadovolje svoje želje?
Ili će se granica povući kod nekrofila? Zoofila? Sadista i mazohista?
Hoće li svi oni defilovati našim ulicama i televizorima?
Ili ćemo čekati i dočekati borce za slobodu izbora koji će nas ubeđivati da smo dovoljno slobodni da možemo provodavati svoja tela i da robovlasništvo treba legalizovati
Ali, tada i voajeri i egzibicionisti imaju isti izgovor. "Takav sam se rodio."
Međutim, time u potpunosti promašujemo suštinu ovog pitanja. Jer, nisu homoseksualci TI koji mogu da određuju koje ponašanje je društveno prihvatljivo a koje nije.
Bez obzira šta oni mislili o sebi - društvo je to koje određuje prihvatljiva ponašanja.
I ako društvo zaključi da je neko ponašanje drušveno štetno i neprihvatljivo, nema nikakve veze što je ono nekom urođeno. Tim pre što nema NIKAKVIH pouzdanih dokaza da takvo poremećeno seksualno ponašanje i jeste urođeno a ne stečeno.
A razlog za društvenu neprihvatljivost takvog ponašanja je jednostavan i opšteprihvatljiv:
Homoseksualnost je seksualno ponašanje. Svrha seksa je razmnožavanje, prokreacija, rađanje beba. Samim tim - seksualno ponašanje koje ne dovodi do začeća nije opravdano.
Naravno, naši lični razlozi za seks su obično sasvim drugi ali to je naša lična stvar - kao uostalom i ono šta radimo u svojim krevetima. I sa kim...
I niko od nas ne nabija drugima na nos da voli ovo ili ono, sa ovim ili onim. Jedino homoseksualaci misle da imaju tu privilegiju. Zato što tvrde da su se takvi rodili... kao da su neka druga rasa ljudi ili neki drugačiji, treći pol. Misliš da je to super? Tvoja stvar, ali zadrži to za sebe. Inače si nepristojan, a ako nastaviš sa isticanjem, i društveno neprihvatljiv.
Nasilno je, g. Antoniću, javno promovisanje pederastije, i to pod pokroviteljstvom države. A ove vaše reči su zaista razočaravajuće, da ne kažem oportune. Kao da se divljanje NVO-jurišnika, umesto golom fizičkom silom može tek tako umilostiviti vašim pozivanjem na ''pravo'' i ''predizborna obećanja'' vladajućih stranaka. Umesto ''Mi bismo da budemo Srbi, ako se može i sme'' - koncepcije (valjda da se moćni i uticajni ''drugosrbijanci'' ne bi previše naljutili), NSPM bi mogao da pokaže malo više kuraži, odlučnosti, pa i iskrenosti u odbrani vitalnih srpskih i opšteljudskih vrednosti (u koje sasvim sigurno ne spada pravo homoseksualaca na javno afirmisanje svoje nastranosti kao nečega normalnog - kako ste vi maltene otvoreno rekli).
Sa tačke samih homoseksualaca sasvim je logično da oni kao i ostale marginalne grupe žele da nametnu svoj obrazac ostalima jer time stiču legitimitet kroz formulu: "što nas je više to je naše ponašanje prihvatljivije". Ono što nije logično je da za to imaju podršku države čija egzistencija, i mandati njenih vođa potiču od naroda. Time ispada da sam se ja, a i svi mi izjasnili u prilog ovakve politike, što je sasvim sigurno pogrešna procena. Dalje izvodim zaključak da je država izneverila sopstvenu funkciju artikulisanja volje večine, i da je prema tome dužnost svakog pojedinca da joj se u ovoj pogrešnoj odluci suprotstavi.
Kako će se suprotstaviti, to je individualna stvar ali svaka forma je otpora je opravdana jer štiti većinu od toga da joj jedna povlašćena manjina nameće svoj stav. Svako pravo ima svoje granice, pa i toliko naglašavana prava manjina.
Šta god da se desi na toj paradi krajnja odgovornost leži na homoseksualcima koji odbijaju da prihvate okvire normalnog društvenog ponašanja i državi koja ne ostvaruje svoju ulogu na pravi način.
Drugo, u ovo nakaradno vreme pisanja i govora prožetog "hrvaštinom" (profesorica, spisateljica, procesuirati...) i ukidanjem nekih tradicionalnih izraza (defektologija, npr.), uspeo sam da skujem izraz:
"lica sa posebnim seksualnim potrebama" za koji smatram da ih dobro opisuje.
---
Izazivački stav koji plasira ta populacija je, ustvari, i najveći problem, pa sve reakcije koje stižu sa druge strane (one koja bi im "kosti prebila"), dolaze zbog pitanja: "Zašto su TOLIKO privilegovani u odnosu na nas?"
Reče neko ovde da srpsko društvo nije baš tradicionalno, kao što to tvrdi g.Antonić, ali ja mislim da naši političari i "javni radnici" ipak jesu. Uz par izuzetaka (koji se i ne kriju) oni nisu nit' pederi nit' lezbejke i jasno je da tu populaciju koriste isključivo u svoje dnevno-političke potrebe, a da to toj populaciji ta očigledna manipulacija uopšte ne smeta, iako je valjda, jasno vidi. Taj odnos treba da bude tema ove diskusije.
Dalje, ako su pederi i lezbejke sa gađenjem odbili predlog da se okupe na Ušću, već insistiraju na Centru, postavlja se, opet, pitanje privilegovanosti!?
Od nedavno, zabranjeno je svako (protestno) okupljanje u centru Beograda, tako da radnici, nacionalisti (bilo ko!)... ne smeju više da ometaju saobraćaj. Zašto bi to onda bilo odobreno pederima i lezbejkama? Možda zato što to nije protest, već "parada ponosnih građana", tj. KULTURNA manifestacija, a to već ne ugrožava temelje ove države? Sačuvaj me, Bože, srpske "seksualne kulture".
Vraćam se na prvi podebljan tekst izazivački stav: "Šta nam možete, sa nama su svi iz vlasti, uta-taa!"
Balkanci ne vole da ih iko izaziva. No, u biću tih ljudi i žena je da budu posebni, da provociraju (makar na "paradama"), da budu u centru pažnje.
Od sada, pa dok Srbijim ne zavlada neka patriotska vlast, gledacu da sto manje novca ostavim drzavi. Zivela siva ekonomija.
Ne u Banovcima ko Boga vas molim!
A ako ova vlast već podržava paradu i zaoštravanje odnosa prema homoseksualcima (a to će biti neminovna posledica preterivanja) onda treba da je i predvodi. Ovako je licemerno da peru ruke i poturaju neka ministarstva. Što se pre pokaže ko zapravo stoji iza svega biće bolje za sve.
Ali isto je tako moje ljudsko pravo kao slobodnog građanina da imam negativan stav prema homoseksualnosti, da ne želim da ih imam u društvu-svako je slobodan da bira sebi društvo. Neka u školama i postave učitelja homoseksualca pa ko hoće da šalje decu kod njega neka šalje. Meni slobodnom građaninu, liberalno društvo treba da garantuje pravo mogu da izaberem učitelja u skladu sa vrednostima u kojim želim da mi dete bude vaspitano.
Što se tiče legalizacije homoseksualnih brakova, to je koliko znam u demokratskim društvima demokratsko pitanje i ne bi trebalo da se iz tog domena prebacuje u domen nekakvih univerzalnih prava.
Da li je homoseksualizam urodjen ili je opredeljenje? Ima li neko dokaze za prvu tvrdnju? Ne moze biti da obe definicije - stoje.
Svako ko vredja ili napada nekoga zbog verske, nacionalne, seksualne pripadnosti, treba da odgovara. A sta cemo kada neko vredja i napada osobe zbog njihove pripadnosti srpskom narodu i SPC?
Slažem se da se MORAJU poštovati različitosti. Tako `svet` mora poštovati i naše shvatanje rešavanja gulanferskog problema.
Što rekao jedan komentator pod nadimkom N.K.:
"Ovde nema mnogo da se priča, ima mnogo da se radi!"
Bajdovej (design bu GG) veliki pozdrav za T-S. :)
Dok se homoseksualci "ponose" svojim, ne znam ni sam, opredeljenjem ili onim što im je po rođenju dato; i pri tome u prvi plan ističu vrednosti koje nam uporno u mozak sipaju velike korporacije - sebičluk, egocentrizam i samodovoljnost ( uz , naravno, proizvod koji pokušavaju da nam prodaju!), svi mi ostali ponosimo se pravim vrednostima: deci, tj. budućnosti koju oni predstavljaju i moralnim načelima koja smo usadili u samu suštinu tog malog, ali već sutra odraslog bića.
Dobro zapažanje. Da znate da je i meni pala na pamet ta pomisao. Ni ja ne verujem da su gej aktivisti iznikli iz naroda, niti da predstavljaju izvornu homoseksualnu populaciju kod nas. To su školovani aktivisti, kao i svaki drugi aktivisti, npr. Otporaši. Moguće je, čak, da uopšte nisu homoseksualci.
Ja stvarno nemam ništa protiv homoseksualaca, prihvatio bih da radim sa njima i da se družim sa njima. Mislim da oni imaju prava da traže svoju sreću i da ih treba prihvatiti i podržati. Ne sme biti diskriminacije na poslu zbog toga. Ali ne treba otići u krajnost pa rušiti osnove ljudskog društva, uništavanjem institucije braka kao osnovne ćelije za reprodukciju ljudskog društva. Brak je sveta zajednica muškarca, žene i njihove dece, i to mora tako da ostane. Što se tiče usvajanja - mislim da je to pipav teren, treba znati šta je bolje za tu decu, život u sirotištu ili život sa homoseksualnim parom. Ni jedno ni drugo nije normalno, ali takav je život, prema nekima surov. Skloniji sam ideji da ne treba da im se daju deca na usvajanje, ali eto tu imam malu rezervu, dok sam po pitanju braka potpuno uveren.
Svi koji zele da se okupe i iskazu neku poruku,na to treba da imaju pravo,ali ne da okupljanja prave sa namerom da provociraju vecinu.Pa jedan broj tih organizacija se krajnje netolerantno i nipodastavajuce odnosi prema SPC i vernicima i na najbrutalniji nacin izaziva reakciju.Takve organizacije vise skode homoseksualcima nego sto koriste.Mnogi od nih sami podsticu na nasilje protiv njih da bi posle tome mahali,preko medija i predstavljali zemlju u kojoj zive kao primitivnu.
Na kraju nisam pristalica odrzavanja ovakvih skupova,ali smatram da je i nasilje usmereno na homoseksualce za osudu,mada odredjeni njihovi lideri sami provociraju ovakvo nasilje i to koriste da bi izvukli pare od odredjenih gej organizacija iz inostranstva.
Gej parada u Srbiji? NE!
Zašto ja moram da podnosim homoseksualce pored mene, mog deteta, na poslu, u školi, na ulici, ako smatram da me ugrožavaju? Zašto? Gde je granica između naše tolerancije prema njima i maltretiranja koje mi trpimo sa njihove strane? Ako ja smatram da moje dete ne treba da vaspitava homoseksualac, zašto sam ja taj koji treba da ispiše dete iz škole, zašto mora baš moje dete da menja kraj, drugove, sve ostale profesore, a ne vaspitač koji je po meni seksualno izvitoperen i opasan po razvoj mog deteta? Zašto ja da plaćam njihove "parade ponosa"? Zašto da se ne pobunim i ne poželim da ih oteram iz moje ulice, sa moga praga, iz škole moje dece? Zašto ja moram da ih trpim? Nije tačno da na poslu treba da ih trpimo, pa mene ometaju i skreću mi pažnju, osećam se prikraćen, pod pritiskom, radim mnogo lošije nego što mogu zbog tog opterećenja...Zatekao sam dvojicu kako se ljube u WC-u koji nebi trebao da služi za to i taj dan mi je propao, nisam mogao da se smirim i koncentrišem do kraja radnog vremena. Ja sam spreman da im se suprotstavim svim sredstvima i ne mislim da treba da živimo kao da se ništa ne dešava oko nas, kao da je sve u najbpljem redu ako oni paradiraju našim ulicama- za moja shvatanja su oni protivprirodni, a ne mi...
Radio sam u službi jednog "evropolisa" gde je bilo nekoliko homoseksualaca. Čim se uvere u vašu "seksualnu orjentaciju" ostave vas na miru. Oni imaju svoje lokale, poznate u javnosti, u kojima se okupljaju i koje normalan svet obilazi. Nisu nikome pravili bilo kakve neprijatnosti. Ipak sam stekao utisak da je, (prema pisanju tamošnjih bulevarskih listova) u tim krugovima visok % bestijalnosti.
privatnosti/ gospodar svoga tijela*. Ako je rec o diskriminaciji na poslu itd., postoji nacin da se to resava - individaulno, konkretno kroz odgovarajuce institucije. Ma kako to kvalifikovali sa moralnog stanovista, cinjenica je da iza ovog *globalnog* pokreta stoji ogroman biznis, po svoj prilici i razni politicki ciljevi.Ako ne neki drugi, onda bar da zaboravimo one prve - *globalno* siromastvo, ubijanje...
PS. Ne bilo uzgred, RODOLJUB je u navodjenju primera ruzenja jezika propustio da navede jos nekoliko bisera ovog NOVOGOVORA>
*...kako javlja nasa DOPISNICA iz Njujorka - ZAMENICA POSLANICE je procitala POSLANICU odsutne SEKRETARKE...*
A kako cemo potvrditi ravnopravnost polova kad se radi o profesiji GEOLOG, GINEKOLOG,
METEOROLOG...MESAR, KASAPIN, LOZAC, CUVAR, ZELJEZNICAR....
Ne radi se o dekonstrukciji nacionalizma nego sovinizma. Antonic svoj prilog jasno daje u tom pravcu u svakoj prilici. Dekonstrukcija jingoizma je mnogo bitnija. Ovaj teskt je anti-jingoisticki a ko je pametan razumece i zasto. Mnogo price, videli smo, zuti mogu prijaviti gazdama te je bolje i sutati.
Jedina srpska reč za koju ja znam, a da precizno opisuje tu seksualnu orijentaciju (istina, kod muškaraca) je reč: "guzjan/guzjani".
Tako sam je čuo od nekih (nekih davno) pomrlih ljudi sa sela, pre trideset godina.
"Peder" je grčko-francuski termin, ostalo su arapsko-turski.
No, nismo zato ovde. :)
Umesto da podrže i finansijski pomognu obnovi srpskog sela, da se angažuju da se u selima sa stotinu neženja i neudatih devojaka reši problem oni se bave efemernim stvarima, da bi zadivili svoje evropske mentore. Može biti da i u redovima nešeg, nazovi establišmenta, kao i kojekude po svetu, sede gej-ovi. Onda nije ni čudo što se ne samo toleriše i podrtžava već se i kapom i šakom, finansijski i na druge načine, pomaže nešto što nema društzvenog opravdanjea i što je definitivno marginalna pojava. A gejova svih fela što se tiče neka se sami sobom ponose i nek se množe,ali ne na račun i o trošku države. Država bi mogla da se bavi mnogo važnijim pitanjima nego što su problemi jedne marginalne grupacije koja bi želela da se promoviše i ''privuče'' nove simpatizere. Verovatno da ih ni njihovi roditelji ne gledaju sa simpatijama. Naprotiv.
Kako bre, oni misle da prave tu paradu i kako baš 23-ćeg, kad su mene - još pre dve nedelje zvali i kum i burazeri i skoro cela ekipa "sa basketa" i društvo sa faksa i onaj Šone sa Severa, iz "kopa" i još par drugara, čak i neki Grobari - pa 23-ćeg je, bre, u Beogradu, Svesrpsko okupljanje svih navijačkih grupa iz Srpske i Srbije - biće koncert, prave ljudi veliku žurku.
Eto, sad je aktuelna definicija `primarijus`, ali pokriva samo 50% užeg opsega. Nama je potrebno širokopojasno pokrivanje.
Hrvati su konstruisali termi `nježnik`, tako da sad šoferi, kad im se pokvari kamion, uskliknu `Koji mu je sad nježnik!"
Takva erudicija nama nedostaje!
Bajdovej `Šone` - el to ona zamlata iz Odžaka?
Clan 3 ovoga zakona kaze: "Zabranjuje se proizvodnja, umnožavanje, skladištenje, prezentacija, veličanje ili na bilo koji drugi način širenje propagandnog materijala, simbola ili obeležja kojima se izaziva, podstiče ili širi mržnja ...".
Imajuci u vidu dosadasnje iskustvo sa gej paradom u Beogradu i resenost pojedinaca i grupa, koji se suprotstavljaju javnim promocijama izopacenog seksualnog nagona da bojkotuju buduce manifestacije homoseksualaca, nesumnjivo je da parade "ponosa" izazivaju i potsticu mrznju.
Mislim da im treba dozvoliti sklapanje brakova, ali ne i usvajanje dece. Seksualnim odnosom muskarca i zene nastaju deca. Seksualnim odnosom dva muskarca, lezbejke, sta god ili sta vec oni samo uzivaju, ali dece nema. Ne ide se protiv prirode.
Kada je u pitanju tolerancija prema ovome mislim da tu treba postaviti granicu. Bez usvajanja dece. Sve ostalo mi je ok. Sva prava svima, dok druge ljude u zajednici to ne ugrozava.
U svakom slučaju homoseksualnost je devijacija tj. neprirodno ponašanje koje država ni u kom slučaju ne bi smela da potstiče novcem poreskih obaveznika. Potsticanjem se šteti državi pa time vlada (pre svega predsednik) krši i svoju zakletvu da će raditi na dobrobit naroda, a štete od njega otklanjati.
Brak dve osobe istog pola, po mom mišljenju, ne bi trebalo da bude dozvoljen jer bi bio potsticajan, a to isto na štetu društva i države. Isto važi i za usvajanje dece.
Neka žive nevenčano kao i do sada, ali ne mogu imati privilegije heterogenih brakova jer u heterogenim može biti rođen novi poreski obaveznik, platiša doprinosa za penzijsko osiguranje, vojnik...dok su homoseksualne veze na lično zadovoljstvo, bez ikakve koristi za duštvo i državu.
A ko je paradu «ponosa» naručio, ne znam nego slutim. Slovenci su davno održali kongres homoseksualaca u Ljubljani i pokazali time svoju opredeljenost za Evropu pa se možda i od nas traži da se opredelimo. Ko hoće, neka im podmetne zadnji kraj, ja ću moj čvrsto prisloniti uza zid.
Celokupna argumentacija tog dela teksta počiva na analizi pojma ponosa čija se korisnost dovodi u pitanje sa stanovišta interesa samih homoseksualaca. Ali ta je analiza vrlo, vrlo sumnjiva.
Konkretno, evo mojih zamerki.
Prvo, Antonić piše: "Čovek se ponosi nekim postignućem ili darom ako oni na naročito uspešan način ispunjavaju određenu društvenu normu.(...)Kakve, međutim, ima društvene poželjnosti u homoseksualizmu?"
Čini mi se da je ovo netačno. Uzmimo za primer pripadnike srpske nacionalnosti u Hrvatskoj. Sasvim je razumno pretpostaviti da je jedan broj njih ponosan na svoju nacionalnu pripadnost. Ali po Antoniću to nije moguće jer biti Srbin u Hrvatskoj nije društveno poželjno. Ako taj primer nije dovoljno uverljiv, razmotrite primer Jevreja u Varšavskom getu (ovim, naravno, ne želim da izjednačim Srbe u Hrvatskoj sa Jevrejima pod Hitlerom).
Drugo, "Čovek može biti ponosan samo na nešto što je sam izabrao, što je sam postigao." I sa ovim je teško složiti se. Može se biti ponosan na svoje kulturno poreklo, roditelje, na istoriju svog naroda, na svoju visinu, boju kože, itd. Nijedna od ovih stvari se ne bira, pa ipak nisu retki ljudi koji u njima nalaze razloga za ponos. Zašto onda ljudi ne bi mogli da se ponose i time što su homoseksualci?
Jasno je kakva pokretačka ideja stoji iza gej-parada - dovoljno je videti koliko ljudi u Srbiji je spremno da svojim sugrađanima ospori pravo na okupljanje i demonstriranje pa shvatiti da je svako mirno pozivanje na tolerisanje homoseksualaca opravdano. Takav animozitet nije proizveden i provociran upotrebom reči "ponos", on nažalost ima malo dublje korene u našoj sredini.
Osim toga, ne vidimo li masu "bioloških Srba" koji sa samim srpstvom nemaju skoro nikakve veze. Oni su prosto izabrali nešto drugo, i već sutra će ako odu u Kanadu lako postati Kanađani. Ima i takvih bioloških Srba koji se aktivno obračunavaju sa svojim poreklom pa prelaze čak i na neprijateljsku stranu - to je, opet, njihov izbor, manje ili više svestan.
Ima anegdota koja kaže da je ava Justin jednog komunistu koji ga je ismevao upitao:
- Jesi li ti Srbin?
Ovaj se iznenadio:
- Pa naravno da sam Srbin...
- A po čemu se to vidi?
- Kako po čemu?! Rodio dam se u Srbiji, živim i radim u Srbiji, tu ću i umreti...
- E pa i šumadijski vo se rodio u Srbiji i radi u Srbiji, pa opet nije Srbin!
Ne treba se zavaravat, oni su odlicno organizovani sa jos odlicnijim vezama sa njihovom internacionalom koja agresivno istupa u njihovu odbranu u bilo kakvoj zemlji.
Njihove gay-pride parade izgledaju kao vulgarne provokacije (treba ih vidjet da bi se povjerovalo kako su vulgarne) ali ih treba uzeti ozbiljno. One sluze kao ovnovi za razbijanje kapija tradicija, sto eventualno donosi zakone za njihovu promociju.
Cilj je da se uvede po nasim skolama uvjerenje da je homoseksualnost samo jedna manifestacija pluralizma (evropskih vrjednosti) koju treba zastiti (ako smo demokrati i evropejci). Sad nasa(?)vlada obecava da ce im omogucit ovu njihovu egzibiciju. Ako treba upotrebice i vojsku ?
Insistiranje da im se da pravo da adoptiraju djecu i da stime dokazu da oni doprinose razvijanju drustva, je jedan od njihovih kljucnih zahtjeva (kakve orgije oni rade sa tom djecom, to se nikoga ne tice).
Srbija je pokleknula moralno, ogromno ,od kad se potcinila Zapadu i ove parade su samo zeitgeist naseg sumraka.
Kažu neki, smeta im da gledaju homoseksualce, neće ih u svojoj ulici, izazivaju, kažu, mržnju i gnušanje u njima. E, pa i meni smetaju oni što paradiraju slikama Radovana Karadžića i Ratka Mladića, smetaju mi oni što su im usta puna srpstva i srpskog suvereniteta i integriteta, gadi mi se kad neko u četničkom ansamblu prošeta ulicom, pa šta ću sa tim? Mogu li da tražim zabranu takvog protivprirodnog paradiranja? Mogu li da tražim da te ljude prognaju iz ove države? Sve što vi možete, mogu i ja.
Dakle, ne sviđa vam se ideja gej-prajda. Odlično, ostanite kod kuće tog dana. Bavite se neki sportom, čitajte knjigu.
Neću sada ovde ni pominjati one dosadne fraze o ljudskim pravima, slobodi okupljanja, toleranciji, poštovanju razlika - to nije jezik kojim vi govorite. Svaka društvena grupacija, skrajnuta i osporavana, mora se izboriti za svoje mesto pod suncem. Mnogima se to ne sviđa, mnogi bi rado videli fizičko nasilje, nestanak, nasilno "uvođenje u red". Možda, ali ne očekujte da to može proći tek tako, da gej ljudi nemaju sredstva i volju da isteraju svoje. Kako ono kažu, ćeraćemo se još.
Da li je heteroseksualIZAM odabran, e da bi neko sebi dozvolio da bude "ponosan" zato što je (tobože) drušzveno prihvatljiviji?
Homoseksualizam je bolest ciji je nastanak lepo opisan u mnogim studijama. Jos nije uradjena nijedna ozbiljna studija koja bi pokazala da to nije bolest. Jos bih napomenuo da radim u svetski poznatom centru za klinicka istrazivanja.
Ono što rade pojedine organizacije koje finansira i država,nije samo pitanje tolerancije nego već i nametanje stavova.Određene organizacije i onako smatraju ovaj narod nepismenim i nesposobnim da razmišlja o neki stvarima pa će ih oni uputiti.Ono što je najveći cinizam je to da se sve odvija pod ministarstvom kultire koje daje obrazac ponašnja.
Imam utisak da se građani stavljaju u poziciju gerile koj je dobra samo prilikom glasanja,a za ostalo će se pobrinuti vođe.
Homoseksualizam je bolest ciji je nastanak lepo opisan u mnogim studijama. Jos nije uradjena nijedna ozbiljna studija koja bi pokazala da to nije bolest. Jos bih napomenuo da radim u svetski poznatom centru za klinicka istrazivanja."
Sten , navedite izvore za vaše tvrdnje. APA (American Psychological Association) je još prije 40 godina izjavila da homoseksualnost nije bolest.
Ja o njima nemam izgradjen stav,smatram da treba da se lece,i da i treba u tom smislu pomoci.
LGBTIQ osobe, kada paradiraju, politički protestvuju zbog diskriminacije počinjene nad njima zarad njihovih identiteta te iskazuju ponos koji osjećaju kada se bore protiv takva društvenog ugnjetavanja, ponos koji osjećaju svaki građanin i građanka kad se bore protiv potlačenosti.
Prema tome, vaša početna pretpostavka je sasvim pogrešna a usudim se reći i maliciozna, jer u deklarativno tolerantan paket Vi trpate i Vaš zapravo krajnje netolerantan stav, kazujući da ministarstvo za ljudska prava demokratske države ne bi trebalo podržati politički protest očigledno ugrožene društvene kategorije. Lično sam mišljenja da je konkretna namjera manje važna od efekta koji ovakvo okupljanje ima na senzibiliziranje društva i jačanje slobodarskog i odvažnog građanskog duha LGBTIQ osoba.