A u kom to preduzeću se dotični gospodin bavio mašinskim inženjerstvom u bilo kom obliku? Kada budemo dobili odgovor na to pitanje, biće mi mnogo lakše da slušam kada se busa u grudi svojom titulom.
Preporuke:
0
0
2
četvrtak, 05 novembar 2009 14:06
vlamil
Bojim se da, ako ovako nastavi da se radi u Srbiji, ni čukununuci Dragana Đilasa ni bilo čiji drugi, neće moći otplatiti dug u koji nas uvaljuju političari koji ne razmišljaju. (podvukao autor komentara)
Ovo je jedina greška u tekstu. Biće onih koji će to moći, doduše, malobrojnih! Problem će imati samo ostala većina! I problem je što ovi to znaju - i baš ih briga!
Preporuke:
0
0
3
četvrtak, 05 novembar 2009 14:47
VH
U Srbiji nista ne funkcionise kako treba.Razlog za takvo stanje i nije toliko u ne postojanju razuma koliko u nepostojanju morala.Opste nepostenje je u osnovi nase propasti.
Preporuke:
0
0
4
četvrtak, 05 novembar 2009 14:56
Bojan
Nije ni prvi ni poslednji put da tako nešto rade.
Što se tiče domaće proizvodnje, nisam baš upućen u temu ali znam da imamo generalno problem sa kvalitetom i stručnošću. Da, stručnost nam je problem, jer ne može se održavati nivo kvaliteta, produktivnosti i pratiti korak sa vremenom u uslovima kada nema proizvodnje ni novca, a i kada je značajno opalo povjerenje u državu. Kvalitetni inžinjeri neće da vežu svoju budućnost duguročno za propalu državu kojom upravljaju mafijaši pa odlaze u inostranstvo.
Kada bi mi imali normalan nivo proizvodnje, i time ekonomsku snagu društva, onda ne bi bilo toliko značajno da li se kupuje iz inostranstva ili pokušava napraviti domaće jer bismo imali dovoljno novca i bogatstva da kompenzujemo razliku. Možda ne možemo praviti tramvaje za izvoz, ali zato možemo autobuse, i to ispravi stvar. Problem je u tome što se kod nas ništa ne proizvodi, ne postoji očekivanje niti angažman od strane vlasti da se nešto po tom pitanju promjeni u budućnosti, bližoj ili daljoj, pa se onda uzimaju krediti za sve i svašta koje neće imati ko da otplati.
Preporuke:
0
0
5
četvrtak, 05 novembar 2009 18:11
Joviša Vidić
Dobro zapažanje kolega Petroviću. Puno puta sam se pitao: čemu su služili toliki mašinski fakulteti, kad se u zemnji Srbiji niu proizvodile vile , kose i lopate? Kazan za pečenje rakije se još uvek loži na drva, a šporet smederevac se reklamira kao vrhunsko dostignuće. Za proizvodnju tranvaja, pored novca, koga očito ima, (što dokazuje kupovina u Španiji) dovoljan je pristojan dizajn, a svi potrebni delovi se mogu naći u domaćim fabrikama koje bi dobri majstori sklopili. Sedamdesetih godina prošlog veka Zastava iz Kragujevca je imala 11 puta i slovima: jedanes puta više inženjera nego fabrika Volvo, a o ostala poređenjima su za sprdnju. Svojevremeno, moja malenkost je napravila auto u garaži kome automobili kragujevačke fabrike nisu mogli konkurisati. Dali ste primetili g. Petroviću (ako i kada dođete u otadžbinu) da vam kolege inženjeri, a skoro svi ćate - pisari kažu: kakvi vi inženjeri na zapadu, mi smo najtalentovaniji, naši fakulteti daju najviše znanja itd. Koliko inženjera ima u kanadskom parlamentu? U Švedskoj ni jedan. Tu je odgovor na mnoga pitanja. Joviša Vidić od Rudina inženjer mašinstva.
Preporuke:
0
0
6
četvrtak, 05 novembar 2009 19:17
D. Petrović
" Realan
A u kom to preduzeću se dotični gospodin bavio mašinskim inženjerstvom u bilo kom obliku? Kada budemo dobili odgovor na to pitanje, biće mi mnogo lakše da slušam kada se busa u grudi svojom titulom."
---
Žao mi je ako je bilo ko shvatio titulisanje za bilo šta drugo nego jednostavno argumentovanje da autor ipak ima stručne veze sa proizvodnjom pa prema tome i ima nekakvu stručnu osnovu da daje komentar u vezi iste.
Što se tiče iskustva to ne bi trebalo nikome da smeta u razmišljanju o načinima na koje se danas ne organizuje već suzbija svaka proizvodnja višeg tehnološkog nivoa u Srbiji.
Inače iako to uopšte nije bitno za ovu temu, radio sam u fabrici naoružanja i auto industriji delova i komponenti u Srbiji i u Kanadi (Magna) i Americi ako vas to baš interesuje.
Pitanje kvaliteta koje je ovde pomenuto jeste oduvek bio argument mnogih koji su uništavali domaću proizvodnju, ali do kvaliteta se dolazi godinama rada i ulaganja i podrške i države između ostalog privatnom sektoru koji bi nešto da proizvodi u Srbiji a ne samo da prodaje.
Dok se u nekim granama stvarno može naći opravdanje za odustajanje od konkurentne proizvodnje kao što je to možda slučaj vrhunske tehnologije u auto industriji danas, koja zahteva investicije kakve Srbija ne može da priušti, u mnogim drugim slučajevima kao što je ovaj, itekako ima prostora za razmišljanja o ulaganjima u domaću proizvodnju i pamet. Činjenica da se o tome izgleda uopšte ne razmišlja, već samo o investicijama u kojima strani faktor ulaže tehnologiju i sredstva a domaći jednostavni fizički rad mnogo govori o stanju duha i nedostatku pametnog razmišljanja u današnjoj političkoj i ekonomskoj klimi.
Posledice ovakvog ponašanja će biti dugotrajne i osećaće ih generacije osuđene da vraćaju ogromne dugove slabo plaćenim radom u retkim pogonima stranih kompanija.
Drago mi je da ima kolega a i drugih koji to shvataju.
Srdačan pozdrav.
Preporuke:
0
0
7
četvrtak, 05 novembar 2009 21:24
Jovan Janković
Tvrdnja da uopšte nemamo kvalitetne inženjere prosto nije tačna. Ljudima se prosto ne daje da rade. A, za razliku od recimo lekara, ne mogu tako lako da otvore nešto kao "privatnu praksu" već se moraju vezati za industriju. Tačno, mnogi su morali da odu, neki i nisu morali, a najveći problem ovde su reketaši, mafijaši i korumpirana birokratija. U iole boljim uslovima, naši inženjeri bi procvetali u privatnom sektoru. Ali tvrdnja da nema inženjera je netačna. Setite se samo koliko je Amerima bilo teško da obore naš elektroenergetski sistem. Evo samo dva primera, a ima ih još dosta:
Nadam se da nisam sad ovim komentarom uništio i ove naše proizvođače...
Preporuke:
0
0
8
četvrtak, 05 novembar 2009 21:35
Biljana
Pre neki dan sam ovde napisala - sve nam treba a ne proizvodimo ništa. Ja sam obigrala grad da kupim malo kvalitetniju plastičnu dasku za VC šolju koja se proizvodi u Srbiji. Pa kad iz susednih država uvozimo zanatski proizvod, što ne bi i tramvaje iz EU?! Tako će nam studenti ostati u Srbiji, pokazujemo im da imamo poveranja u naše stručnjake svih starosnih grupa.
Preporuke:
0
0
9
petak, 06 novembar 2009 00:54
Novosađanka
Ovde, gde god se okrenete, caruju nemoral i lopovluk!
Ako iz Holandije uvozimo beli luk, što ne bismo kupili i ukrasne španske tramvaje.
Nijedan seljak ne bi kupio skuplji traktor samo zato što je lep, jer je on domaćin, a ne raspikuća!
Đilas je, kanda, nasledio i manire bivšeg gradonačelnika.
Uostalom, šta je to u odnosu prema prodaji Vojvodine da bi se kupila fotelja!
Preporuke:
0
0
10
petak, 06 novembar 2009 06:21
Prečanin
Radni vijek sam proveo napolju, sa raznim nacionalnostima. Prosječan Srbin, se u svojoj struci ne razlikuje mnogo od ostalog sveta. Ovo vrijedi i za mašinske inženjere starije generacije.
Moje je isustvo ovako: u dobro organizovanoj zajednici prosječan čovjek ostvaruje natprosječne rezultate, dok u onoj drugoj i natprosječan podbacuje.
Korupcije ima svuda, političari se finansiraju iz dubioznih izvora, zato tamo pravnici najbolje plivaju. Samo, postoji "mala" razlika: Helmut Kol je "maznuo" onolike milione bogatoj Saudijskoj Arabiji pa dao sebi i svojima.
"Naši" muljatori rade nešto drugačije.
Pretpostavljam da je provizija glavni razlog što je u Srbiji toliko "stručnjaka" u politici iako bi u dobrom parlamentu trebalo biti svih profesija.
Preporuke:
0
0
11
petak, 06 novembar 2009 06:46
Joviša Vidić
Radio kod: Alfa Laval, Volvo, Skanija, SKF (fabrika kugličnih ležaja) i sve to više od 40 godina. Joviša Vidić od Rudina.
Preporuke:
0
0
12
petak, 06 novembar 2009 11:47
roadrunner
@D. Petrović, ne bih da izigravam tudjeg odvokata, ali koliko sam ja razumeo gospodina @realnog, nije pitao gde ste se vi bavili masinstvom, vec gradonacelnik Djilas, koji se ne tu svoju diplomu dosta cesto poziva (a masinstvom se bavio nije)
Preporuke:
0
0
13
petak, 06 novembar 2009 21:43
D. Petrović
Verovatno ste u pravu pošto verovatno imate više prilike da slušate g. Đilasa, ali to i nije toliko važno u celoj priči. G. Đilas je samo jedan primer naše trenutne stvarnosti u kojoj nema ni trunke verovanja u sopstvenu pamet, znanje i sposobnost.
Nekada su nas pogrešno učili da sve možemo sami postići, a danas se, nažalost, otišlo u drugu krajnost u kojoj maltene ništa komplikovanije ne možemo proizvesti i sve se mora uvesti.
To je tragično za zemlju koja je nekada recimo proizvodila vrhunske tenkove, a danas nikome ne pada na pamet da možemo da proizvedemo nekoliko desetina tramvaja koji su po složenosti daleko lakši za osvajanje i proizvodnju.
Uz celu ovu priču naravno idu i neminovne spekulacije o interesima uvozničkog lobija koji i stoji iza političara na vlasti, jer skoro da nije bilo slučaja da se na nabavkama neko nije okoristio. Međutim, čak i kada nema mutnih radnji političarima na vlasti je mnogo jednostavnije da kupe nešto što će plaćati drugi makar i u dalekoj budućnosti, nego da ih boli glava oko organizovanja podrške domaćoj proizvodnji. I sve dok se sistemskim zakonima i rešenjima ne promeni politička kultura u kojoj je moguća neodgovorna potrošnja, ovi i slični slučajevi će se ponavljati, a država će sve dublje tonuti u dug.
Najgore je ipak što se stvaraju nove generacije za koje će biti 'prirodno' što se sve uvozi baš kao i u arapskim zemljama koje leže na nafti, a nemaju nikakvu proizvodnju sem nafte.
Nažalost Srbija ne leži na nafti, ali neznanje većine o posledicama ovakve politike je pravi rudnik zlata za generaciju veštih političkih potrošača.
Pa dok traje traje.
Preporuke:
0
0
14
petak, 06 novembar 2009 23:44
N. B.
Ne moze se ziveti od clanstva u EU? Sad, to zavisi od tacke gledista. Od clanstva u EU ne mogu ziveti jedino lenjivci koji nisu voljni da rade i shvate da je smisao zivota upravo i jedino neprekidan, posten rad - to su ljudi na Zapadu, na srecu, shvatili. Nikada na Zapadu necete dobiti nista besplatno! Pre bih bio sklon da obrnem konstataciju: Bez clanstva u EU se moze samo zivotariti, to zivotarenje se medjutim ne moze nikako nazvati zivotom.
Preporuke:
0
0
15
subota, 07 novembar 2009 18:18
roadrunner
Vi ste veoma dobronamerno napisali članak...ali u Srbiji se već 10ak godina na mašinski, i druge tehničke fakultete, kao i PMF (uz ETF kao izuzetak) upisuje sve mneji broj sve lošijih kandidata. Neke faklutete kao fizičku hemiju i fiziku još malo pa će zatvoriti, a na mašinstvu postoji i treći upisni rok. Ali pored prepunih državnih, sve privatni imaju nebrojene, takodje pune odseke kojekakvih menadžmenta i sličnih šano dušo fakulteta. Ovde je sve otišlo davno u Honduras, a ovo što se primetili je samo vrh ledenog brega. Gotovo sam siguran da nam više povratka i opoavka kao nacije više nema (to će se i demografski veoma brzo ostvariri)
Ovo je jedina greška u tekstu. Biće onih koji će to moći, doduše, malobrojnih! Problem će imati samo ostala većina! I problem je što ovi to znaju - i baš ih briga!
Što se tiče domaće proizvodnje, nisam baš upućen u temu ali znam da imamo generalno problem sa kvalitetom i stručnošću. Da, stručnost nam je problem, jer ne može se održavati nivo kvaliteta, produktivnosti i pratiti korak sa vremenom u uslovima kada nema proizvodnje ni novca, a i kada je značajno opalo povjerenje u državu. Kvalitetni inžinjeri neće da vežu svoju budućnost duguročno za propalu državu kojom upravljaju mafijaši pa odlaze u inostranstvo.
Kada bi mi imali normalan nivo proizvodnje, i time ekonomsku snagu društva, onda ne bi bilo toliko značajno da li se kupuje iz inostranstva ili pokušava napraviti domaće jer bismo imali dovoljno novca i bogatstva da kompenzujemo razliku. Možda ne možemo praviti tramvaje za izvoz, ali zato možemo autobuse, i to ispravi stvar. Problem je u tome što se kod nas ništa ne proizvodi, ne postoji očekivanje niti angažman od strane vlasti da se nešto po tom pitanju promjeni u budućnosti, bližoj ili daljoj, pa se onda uzimaju krediti za sve i svašta koje neće imati ko da otplati.
A u kom to preduzeću se dotični gospodin bavio mašinskim inženjerstvom u bilo kom obliku? Kada budemo dobili odgovor na to pitanje, biće mi mnogo lakše da slušam kada se busa u grudi svojom titulom."
---
Žao mi je ako je bilo ko shvatio titulisanje za bilo šta drugo nego jednostavno argumentovanje da autor ipak ima stručne veze sa proizvodnjom pa prema tome i ima nekakvu stručnu osnovu da daje komentar u vezi iste.
Što se tiče iskustva to ne bi trebalo nikome da smeta u razmišljanju o načinima na koje se danas ne organizuje već suzbija svaka proizvodnja višeg tehnološkog nivoa u Srbiji.
Inače iako to uopšte nije bitno za ovu temu, radio sam u fabrici naoružanja i auto industriji delova i komponenti u Srbiji i u Kanadi (Magna) i Americi ako vas to baš interesuje.
Pitanje kvaliteta koje je ovde pomenuto jeste oduvek bio argument mnogih koji su uništavali domaću proizvodnju, ali do kvaliteta se dolazi godinama rada i ulaganja i podrške i države između ostalog privatnom sektoru koji bi nešto da proizvodi u Srbiji a ne samo da prodaje.
Dok se u nekim granama stvarno može naći opravdanje za odustajanje od konkurentne proizvodnje kao što je to možda slučaj vrhunske tehnologije u auto industriji danas, koja zahteva investicije kakve Srbija ne može da priušti, u mnogim drugim slučajevima kao što je ovaj, itekako ima prostora za razmišljanja o ulaganjima u domaću proizvodnju i pamet. Činjenica da se o tome izgleda uopšte ne razmišlja, već samo o investicijama u kojima strani faktor ulaže tehnologiju i sredstva a domaći jednostavni fizički rad mnogo govori o stanju duha i nedostatku pametnog razmišljanja u današnjoj političkoj i ekonomskoj klimi.
Posledice ovakvog ponašanja će biti dugotrajne i osećaće ih generacije osuđene da vraćaju ogromne dugove slabo plaćenim radom u retkim pogonima stranih kompanija.
Drago mi je da ima kolega a i drugih koji to shvataju.
Srdačan pozdrav.
http://6moons.com/audioreviews/nat/symmetrical.html
http://www.mikroe.com/
Nadam se da nisam sad ovim komentarom uništio i ove naše proizvođače...
Ako iz Holandije uvozimo beli luk, što ne bismo kupili i ukrasne španske tramvaje.
Nijedan seljak ne bi kupio skuplji traktor samo zato što je lep, jer je on domaćin, a ne raspikuća!
Đilas je, kanda, nasledio i manire bivšeg gradonačelnika.
Uostalom, šta je to u odnosu prema prodaji Vojvodine da bi se kupila fotelja!
Moje je isustvo ovako: u dobro organizovanoj zajednici prosječan čovjek ostvaruje natprosječne rezultate, dok u onoj drugoj i natprosječan podbacuje.
Korupcije ima svuda, političari se finansiraju iz dubioznih izvora, zato tamo pravnici najbolje plivaju. Samo, postoji "mala" razlika: Helmut Kol je "maznuo" onolike milione bogatoj Saudijskoj Arabiji pa dao sebi i svojima.
"Naši" muljatori rade nešto drugačije.
Pretpostavljam da je provizija glavni razlog što je u Srbiji toliko "stručnjaka" u politici iako bi u dobrom parlamentu trebalo biti svih profesija.
Nekada su nas pogrešno učili da sve možemo sami postići, a danas se, nažalost, otišlo u drugu krajnost u kojoj maltene ništa komplikovanije ne možemo proizvesti i sve se mora uvesti.
To je tragično za zemlju koja je nekada recimo proizvodila vrhunske tenkove, a danas nikome ne pada na pamet da možemo da proizvedemo nekoliko desetina tramvaja koji su po složenosti daleko lakši za osvajanje i proizvodnju.
Uz celu ovu priču naravno idu i neminovne spekulacije o interesima uvozničkog lobija koji i stoji iza političara na vlasti, jer skoro da nije bilo slučaja da se na nabavkama neko nije okoristio. Međutim, čak i kada nema mutnih radnji političarima na vlasti je mnogo jednostavnije da kupe nešto što će plaćati drugi makar i u dalekoj budućnosti, nego da ih boli glava oko organizovanja podrške domaćoj proizvodnji. I sve dok se sistemskim zakonima i rešenjima ne promeni politička kultura u kojoj je moguća neodgovorna potrošnja, ovi i slični slučajevi će se ponavljati, a država će sve dublje tonuti u dug.
Najgore je ipak što se stvaraju nove generacije za koje će biti 'prirodno' što se sve uvozi baš kao i u arapskim zemljama koje leže na nafti, a nemaju nikakvu proizvodnju sem nafte.
Nažalost Srbija ne leži na nafti, ali neznanje većine o posledicama ovakve politike je pravi rudnik zlata za generaciju veštih političkih potrošača.
Pa dok traje traje.